Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:42

Typhone

Who Dares Wins

Nou afgelopen dagen weer flink kilometers gemaakt op de golfbaan (donderdag, vrijdag, zaterdag én zondag) en afgelopen vrijdag ook nieuwe clubs in order gezet.

1 dag zeer goed gelopen de rest van de dagen vooral in de weer geweest met baanmanagement en clubs. Zo goed als laatst niet gehaald maar dat kwam vooral doordat de driver niet goed ging nu en ik daarom veel problemen had vanaf de afslag. Ook het korte spel ging niet zoals ik het graag had maar komt tijd komt raad (én kunde).

Afgelopen vrijdag wel nieuwe clubs besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/4C7sKUEmUCa2fPtMQkPnjFIj.png

Callaway Apex Pro
4-5-6-7-8-9

Callaway Jaws MD5
48-52-56-60

Voorzien van project-X (105gram) shafts met een 'bepaalde flex' (dat ben ik helaas vergeten).
Driver, hybride en putter blijven voorlopig nog even hetzelfde.
Deze en volgende week even afbouwen met de Callaway XR Pro's die ik nu heb en daarna mijn eigen set onder de knie gaan krijgen.

@bert pit
Maak je om mijn handicap niet al te druk (27.7) ;). Als ik alleen met ijzers de baan in zou gaan omdat ik daarmee beter zou scoren dan staat dat denk ik haaks op de principes van het spel want de driver is ook een club die ik moet gaan beheersen. Leuk dat ik (soms) 10 ballen achter elkaar goed over de driving range slaan kan (205m) maar als ik ze in de baan zonder 20 oefenslagen te laag of te diep raak dan heb ik daar niks aan. Hetzelfde met de hybride wat alleen wel mijn minst gebruikte club gaat worden waarschijnlijk.

Sinds dat ik weer speel sinds corona is er ook een forse afwijking naar links ingeslopen bij de ijzers dus er is nog veel werk aan de winkel om dat allemaal te herstellen. Maar goed met hulp van vriendinlief en heel veel lopen komt er steeds meer stabiliteit in mijn spel en komt die handicap vanzelf. Wedstrijden doe ik voorlopig nog niet aan al ga ik in 2021 wel meedoen.

Momenteel is het nog altijd oorlog in mijn hoofd: moet ik meer genieten van de mooie ballen die ik sla of moet ik me harder focussen op de enorme shitballen die ik soms sla? Vertel het mij maar. Die shitbal kan je soms mooi corrigeren maar (vaker) volgt er daarna ook een shitbal omdat het vanuit het hoge gras toch wel akelig lastig slaan is soms :D. Over exact 3 weken is het precies 1 jaar geleden dat ik voor het eerst op een golfbaan heb gestaan bij een clinic en van het 99% toppen van toen is allang geen sprake meer gelukkig _/-\o_

@Zwerver
Volgens mij heb je altijd een (gekwalificeerde) marker nodig inderdaad. Mijn vriendin (is zelf Golf Pro) mag mij bijv. niet marken of goedkeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door Typhone op 25-05-2020 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:34

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bert pit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:16:
Het gaat mij niet zo zeer om hoe de handicap berekend wordt, dat is en blijft voor iedereen het zelfde, maar meer om hoe men ermee omgaat. Luid en duidelijk dan maar: het duikbootprincipe (waarvan ik hier niemand wil beschuldigen). Ik ken mensen die hun handicap kunstmatig hoog houden om in wedstrijden niet af te gaan, of zelfs boven in te eindigen. Probeer dat vanuit het fairplay principe te voorkomen.

@Typhone maakt de volgende opmerking "Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is."

Daarop zeg ik dan een handicap een afspiegeling hoort te zijn van je beste spel niet van een gemiddelde score. Als je dus weet dat je lager scoort door alleen met de ijzers te slaan, zou je dat moeten doen.
Helder, ik speel geen wedstrijden dus ik kende dat principe niet, voor mij is de handicap vooral leuk om als meetlat/doelstelling te gebruiken.

Ik heb zelf een tijdje actief geprobeerd mijn handicap te verlagen door laag risico spel te spelen: afslaan met hybride 4 en door de baan relaxt met ijzertjes te lopen. Doordat je in je hoofd dan al wat relaxter speelt, gaat dat spelletje ineens best goed. Dit seizoen ga ik mijn repertoire weer verbreden met driver en wat meer in de fairways spelen met hybrides bijvoorbeeld (hybrides zijn niet mijn grote liefde namelijk). Eens kijken of ik met iets minder (verre) slagen naar de green kan komen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:46

Reintji

(2 x dad)²

Goedemiddag,

Tijdje meegelezen hier en afgelopen zaterdag eerste les van gehad in Glimmen. Had in oktober een kennismakingsdag in Spaarnwoude gedaan in combinatie met een baanpermissie examen. Eens kijken hoe het gaat lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Reintji op 26-05-2020 21:49 ]

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
Morgen maar weer eens de baan in. Ik heb sinds september geen club in mijn handen gehad dus eerst maar eens een paar ballen slaan op de driving rangs.

Net nog 40 oefen swigns gemaakt in de woonkamer op de deurmat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Welkom @Reintji en veel succes ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Ik moet zeggen het ging gisteren verbazingwekkend goed. ik heb 9 maanden gen club aangeraakt en speelde gisteren 18 stableford punten op 9 holes (Bentwoud C lus).

Zelfs een par op een par 4 hole door een chip in van 10 meter :9

[ Voor 17% gewijzigd door SnowDude op 28-05-2020 09:51 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:33
SnowDude schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:50:
Ik moet zeggen het ging gisteren verbazingwekkend goed. ik heb 9 maanden gen club aangeraakt en speelde gisteren 18 stableford punten op 9 holes (Bentwoud C lus).

Zelfs een par op een par 4 hole door een chip in van 10 meter :9
Leuk man! Die lus heb ik vorige week ook gelopen; de greens waren toen net geprikt. Waren ze inmiddels wat beter bespeelbaar?

Is Bentwoud jouw home-course?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Nee, het is niet mijn homecourse. Die heb ik eigenlijk niet. Maar een vriend van me woont er vlak bij dus ik heb er wel een aantal keer gespeeld.

De greens waren best goed eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren weer eens gemerkt waarom het spelletje 'golf' heet. Kwam redelijk gehaast aan (teetime 17:44, 17:33 was ik er pas). Geen ballen ingeslagen dus. Hole 1 was de afslag met de driver 'oké' maar toen kwam het. In de grond, over de bal, op de bal, schots en scheef. Totaal geen idee wat er aan de hand was. In de rough kwam ik er niet uit.

Hole 2, identiek -> afslag met driver wat teveel naar rechts maar in de lichte rough. Daarna hetzelfde euvel. Op hole 3 was opeens het 'gevoel' volledig terug na een afslag met de i7 en daarna een goede S voor de green en een 60 graden chip op de green.

Geen idee wat mij de eerste twee holes bezielde (zelfs met mijn GVB examen ging het beter!) maar goed de cijfers voor wat ze waard zijn:

Hole 1: 16 slagen (par 4)
Hole 2: 18 slagen (par 5)
Hole 3 tot en met 9: overal een bogey.

Alleen de laatste 3 holes gingen serieus goed met allemaal goede slagen voor de rest waren vooral de approaches erg goed waardoor ik 2x achter elkaar met een 1-putt eraf kwam. Waar dat begin vandaan kwam? Stress? Gehaast? Concentratiegebrek? Geen ideeeee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Soms moet je gewoon even inkomen. Bij mij gaat het altijd pas na 3 a 4 holes een beetje lopen, en dan vooral qua richting- en afstandsgevoel eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
Bij mij is stress/ haast echt funest. Ik heb echt ff een rustig momentje op de DR nodig, liefst ook nog even op de putting green. Na hole 2 was het wel consistent, dus dat doe je netjes! Mooi herpakt man!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Hammetje schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:01:
Bij mij is stress/ haast echt funest. Ik heb echt ff een rustig momentje op de DR nodig, liefst ook nog even op de putting green. Na hole 2 was het wel consistent, dus dat doe je netjes! Mooi herpakt man!
Ja jij zegt het maar ik heb geen idee waar het 'herpak' momentje kwam. Ik bleef ongewennig staan boven elke bal op die eerste twee holes. Alsof ik er letterlijk voor het eerst stond. En opeens was het weer oud en vertrouwd. Voor zover ik daarvan kan spreken uiteraard want het is altijd nog meer een denksport voor mij dan een 'doe-sport'. Om je een idee te geven:

- Balpositie
- Arm gestrekt
- Geen polsen knikken
- Indraaien
- Doordraaien (gewicht van rechts naar links verplaatsen)
- Bij chippen wordt het wat extremer: balpositie, handenpositie, polsen niet knikken, welke draai, inschatten balvlucht en green etc etc

De lagere HCP'ers zie je dat vaak toch wat meer op routine doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zoiets meer routine is/lijkt bij sommige, moet geen doel op zich worden voor jezelf. Elke golfer heeft zijn eigen routine, en dat wordt over het algemeen aangemoedigd. Als het voor jou werkt, dan werkt het. Ik check ook nog altijd relatief lang mijn setup, vooral bij driver. Bij chippen is dat iets minder, maar daarbij ben ik weer iets langer bezig met de juiste oplijning.

Als je slag er beter door wordt, lekker blijven doen. Die tijd (als je je daar zorgen om zou maken) win je weer terug door die strakke streep die je daardoor slaat :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:24

Maximus

There is no substitute

Ben nu een aantal weken onderweg met mijn introductiecursus voor mijn baanpermissie. Eind juni examen doen (theorie en praktijk) en dan deze zomer vooral vaak de PAR3-baan lopen hier in Assen.

Merk al wel, 't is een verslavend spel. In de natuur, buiten lopen, spel spelen wat verdraaid lastig is bij tijd en wijle maar zo bevredigend als je slag goed gaat. Voor de eerste keer op de PAR3 en de eerste hol PAR slaan was voor mij wel een mooi moment.

Zaterdag weer verder met les maar ook twee keer de PAR3 lopen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ouch, de nieuwe clubs zijn er maar het is wennen hoor.
Gisteren voor het eerst een handicapverhoging gelopen in Asten. Eerste keer met de nieuwe clubs op een nieuwe baan was even wennen. Vergevingsgezindheid is een stuk minder, 1,25 inch langer merk ik ook erg goed in negatieve zin dus het is voorlopig nog geen gesneden koek.

Deze en komende week maar even flink wat tijd inruimen op de driving range en dan vertrouwd raken met de clubs. Ben wel erg blij dat de driver opeens begint te lopen. Waar ik normaal fervent ijzeren 5 fan was begin ik inmiddels driver fan te worden. Het is nog lang niet altijd even mooi maar gisteren gingen van de 7 holes waar ik hem gebruikte alle slagen recht en hoog (geen 2m over de grond scherende ballen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 12:09

Floor-is

5.2

Ik heb sinds we weer mogen best wat gespeeld al, als ik nu naar buiten kijk wil ik graag weer ;)

Maatje van mij heeft een golfstudio geopend waar je kunt lessen en fitten. Daar heb ik tijdens Corona een keer of wat op de simulator gespeeld. Beetje aan de swing gewerkt, maar vooral gewoon beetje klooien en gefit. Het resultaat mag er zijn overigens, m'n swing is compacter en neutraler in de swingbaan geworden.

Heb nu Ping E i1 ijzers met XP95 schafts, die heb sinds begin 2016 en hoewel het fijne ijzers zijn, heb ik die destijds laten fitten op een zwakke rug. Vandaar ook de lichte shafts. De rug is inmiddels weer op volle kracht, de swing is veranderd waardoor het wel tijd is voor nieuwe clubs. De nieuwe hebben ander gewicht, ander bend-profile (,dynamische lie door droop), torque, lie en lofts. Eigenlijk is alles dus anders zegmaar :P

Uiteindelijk ben ik gegaan voor:
Mizuno 919 Forged 4-6 ijzer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v__uiLJVgowm7QwnQfPBk7ZpTfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oDqXWSahY9Oeo7dI16VaV4vm.jpg?f=user_large

Mizuno 919 tour 7-Pitchingwedge
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/he9IGbz72ObnWS0QyqKmeUYtzS8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P2qXIZVuotJSzcz6PUDwPjrg.jpg?f=user_large

Mizuno T20 RAW Wedges
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpUoowKMmDxEmkpjIS-ZwpDUZ70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mfJ7y35oshH47Q6eShrOXRyO.jpg?f=user_large

Exacte specs:
4i- 919 forged, 26º, 1º flat
5i- 919 forged, 29º, 1º flat
6i- 919 forged, 32º, 1º flat
7i- 919 tour, 36º, 1º flat -> Op GC Quad ±157m carry, ±7.100 spin (bal: ProV1X 2020)
8i- 919 tour, 40º, 1º flat
9i- 919 tour, 44º, 1º flat
P- 919 tour, 48º, 1º flat
52- T20 52º/8º, 1º flat -> Op GC Quad ±109m carry, 10.500 spin (bal: ProV1X 2020)
56- T20, 56º/14º, 1º flat -> Op GC Quad ±97m carry, 11.200 spin (bal: ProV1X 2020)
60- T20, 60º/6º, 1º flat

Allen voorzien van Project X 6.0 shafts en Winn Dry-Tac midsize grips. Die laatsten zullen wel wennen worden, ik heb eigenlijk altijd (half)cord gespeeld, heb nu ook GolfPride MCC 4+ Aligns..
De ijzers zijn echt custom-spec, die moeten allemaal qua loft 2º weak worden gezet en de lie aangepast. Die 2º weak is omdat ik toch al ver genoeg sla en niet met een 50-54-58 setup in de wedges wil spelen. :) We hopen op 12m tussen de ijzers uit te komen, wat vanaf de 6i door het mindere verschil in loft waarschijnlijk minder zal zijn. Dat kunnen we echter aanpassen als het nodig is ;)

Methodiek
Periode van 4 weken elke week gebruik gemaakt van de Mizuno 3D shaft optimizer. Week 4 alle uitkomsten gemiddeld en gekeken welke shafts werden aangeraden. Sowieso de top3 geprobeerd en daarnaast een aantal omdat we zelf dachten dat die misschien wel prettig zouden zijn of om uitsluitsel te krijgen.
Aangeraden werd:
- Project X 6.0
- KBS C-Taper S
- Dynamic Gold 120 S

Daarnaast getest:
- KBS C-Taper Lite X
- KBS S-Taper S
- Project X LZ 6.0
- NS Tour Pro Modus3 120X
- NS Tour Pro Modus3 105X
- Dynamic Gold X
- Dynamic Gold X SL

Ik had graag ook de OBAN CT125 S getest, maar gezien het feit dat Mizuno die zelf niet levert én de heftige meerprijs maar overgeslagen.

Van de shafts die we geprobeerd hebben vond ik de Project X 6.0 het fijnste aanvoelen. Puur naar de cijfers kijkend ging het tussen die en de KBS C-Taper S, die waren flink aan elkaar gewaagd. De DG120S heeft een bendprofile wat er bij mij voor zorgde dat ik een hogere balvlucht had en meer dispersion.

Bericht hierboven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik wil uiteindelijk wel een nieuwe driver, maar heb met m'n huidige driver nog niet het gevoel dat ik al bij het uiterste ben, dus heb maar wat randzaken bijgekocht:

Afbeeldingslocatie: https://static.garmincdn.com/en/products/010-02200-01/v/cf-lg-42e0c03d-6967-4ea7-a0c5-fb8b2e78aa95.jpg
Garmin Approach® S62

en merkte dat m'n Adidas Golf Tour 360 Boost toch invloed had op m'n spel en heb dus deze erbij:

Afbeeldingslocatie: https://static.nike.com/a/images/t_PDP_864_v1/f_auto,b_rgb:f5f5f5,q_80/i1-5b9a1ab9-9719-4dc5-9a82-e2f95cd01771/air-jordan-v-low-golfschoen-vQxv2c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.nike.com/a/images/t_PDP_864_v1/f_auto,b_rgb:f5f5f5,q_80/i1-bfe7a85f-9117-4549-b6a5-5974d63c7a7f/air-jordan-v-low-golfschoen-vQxv2c.jpg

Eerste rondje gelopen en lopen fantastisch en merk ook (maar heb gebasketbald, dus vind het fijn) dat ze goed strak om m'n hele voet zitten

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

1. Liever een les dan nieuwe clubs; erger nog: liever eerst lessen en dan terwijl je lest nieuwe clubs :P
2: Die Garmin zie ik vaker, mensen zijn er goed over te spreken!
3: Die Jordans zijn nice gast! Ik heb iets van 6-7 paar golfschoenen en de twee die me het beste bevallen zijn beide Nikes.

Geef je me een seintje als je toe bent aan een rondje samen? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:54
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met GolfPad GPS?
Ik heb nu een GameGolf Live, maar heb het gevoel dat het bedrijf achter GameGolf zo'n beetje over de kop is...

Vind de inzichten die je krijgt vanuit GameGolf wel grappig en interessant, dus ben nu aan het oriënteren op een alternatief.

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als Tweakers gaan golfen, krijg je dit soort dingen :)

https://geekologie.com/20...golf-club-thats-all-i.php

Afstand instellen, swingen en de club doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:08:
Als Tweakers gaan golfen, krijg je dit soort dingen :)

https://geekologie.com/20...golf-club-thats-all-i.php

Afstand instellen, swingen en de club doet de rest.
En dan dit als driver: YouTube: The SWINGLESS Golf Club

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, wat er dan nog leuk aan is? De usecase die hij beschrijft inderdaad, als je niet (meer) gewoon kunt golfen door beperkingen misschien. Wel grappig dat het bestaat (en gewoon te koop is kennelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik ga vanavond weer eens trainen. Wat ik wel onhandig vind is dat op sommige driving ranges je echt alleen met euromunten kan betalen. Dat is toch eigenlijk niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat snap ik ook niet. Het is het allerlaatste 'ding' waar ik nog muntgeld voor nodig heb, zelfs de wasboxen hebben tegenwoordig contactloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Gisteravond een wisselvallige 9 holes gelopen. Eerste hole, best lastige dogleg par 5 met water en bomen. De green bereiken lukt me tegenwoordig in 3 slagen wel, maar gisteren waren mijn approaches allemaal te kort... op minstens 4 holes de bal vlak voor de green geparkeerd in plaats van erop. Ik ben dan te voorzichtig denk ik. Dus daar gaan we de volgende keer even op letten.

Het liep verder allemaal wel aardig, alleen de scores zeggen dat het nog wel iets beter zou moeten. Wel genoten weer. En een mooie approach gemaakt op hole 8 (par 4 dogleg), de 160m slag naar de green met een 5h grensde aan perfectie :p

Wat ik merk is dat putten me wel aardig af gaat. Ik denk er niet teveel meer bij na. Ik kijk wel naar de richting en het verloop van de green, maar de afstand komt redelijk vanzelf. Ook als ik vrij ver van de hole af lig, krijg ik de bal meestal wel binnen een meter. Ik heb recent trouwens een superstroke grip laten zetten (net zo duur als de hele putter waarschijnlijk, haha!). Ik zag ze veel en was er wel eens benieuwd naar. Maar, ik merk er eigenlijk niet zoveel van, behalve dat het voelt alsof de putter iets beter te controleren is in de swing (stabieler). Het schijnt te helpen als je last hebt van te hard knijpen, en dat geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Met een dikkere putter grip is de rotatie van je clubhoofd kleiner, omdat de diameter toegenomen is.
Een millimeter rotatie is dan minder groot in graden afwijking op je clubhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Aha, dat klinkt wel logisch eigenlijk. Ik heb sowieso een vrij rechte putterslag. Ik zal er de volgende ronde eens extra op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:16:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met GolfPad GPS?
Ik heb nu een GameGolf Live, maar heb het gevoel dat het bedrijf achter GameGolf zo'n beetje over de kop is...

Vind de inzichten die je krijgt vanuit GameGolf wel grappig en interessant, dus ben nu aan het oriënteren op een alternatief.
Ik ben naar Arccos, hun systeem is nu ook rond €200 meen ik. Ben er echt superblij mee.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:07:
Gisteravond een wisselvallige 9 holes gelopen. Eerste hole, best lastige dogleg par 5 met water en bomen. De green bereiken lukt me tegenwoordig in 3 slagen wel, maar gisteren waren mijn approaches allemaal te kort... op minstens 4 holes de bal vlak voor de green geparkeerd in plaats van erop. Ik ben dan te voorzichtig denk ik. Dus daar gaan we de volgende keer even op letten.
Ik sla nu juist al m'n approaches te ver.
Gisteren bijvoorbeeld:
- 1e 97m naar binnen: 117m
- 2e 180m naar binnen: 196m
- 3e 151m naar binnen: 170m
- 4e 152m naar binnen: 172m
- 5e (71m) met lobwedge: 22m kort :P
- 6e 172m naar binnen: 187m
- 7e (par3) twee stokken korter gepakt, 23m kort
- 8e 4m kort, dus eigenlijk wel prima
- 9e (par3) stok korter gepakt, 151m, 165m

Met al die approaches over de green had ik het niet echt naar mijn zin eerlijk gezegd. De score viel echt absurd mee gezien met +3 na 9, maar dat komt omdat ik als een +5.2 HCP aan het driven was, een 4.6 aan het chippen en +5.5 putten. (Approaches was als een 26.4 handicap :X)
Het liep verder allemaal wel aardig, alleen de scores zeggen dat het nog wel iets beter zou moeten. Wel genoten weer. En een mooie approach gemaakt op hole 8 (par 4 dogleg), de 160m slag naar de green met een 5h grensde aan perfectie :p
Dat zijn wel de slagen waar we het voor doen!
Ik was superblij met mijn approach op de 8e: 55m is gewoon mijn afstand niet en die ging eigenlijk precies zoals gedacht, okay misschien een paar meter kort, maar ik oefen op 50m, dus dat is wel logisch op zich.
Wat ik merk is dat putten me wel aardig af gaat. Ik denk er niet teveel meer bij na. Ik kijk wel naar de richting en het verloop van de green, maar de afstand komt redelijk vanzelf. Ook als ik vrij ver van de hole af lig, krijg ik de bal meestal wel binnen een meter. Ik heb recent trouwens een superstroke grip laten zetten (net zo duur als de hele putter waarschijnlijk, haha!). Ik zag ze veel en was er wel eens benieuwd naar. Maar, ik merk er eigenlijk niet zoveel van, behalve dat het voelt alsof de putter iets beter te controleren is in de swing (stabieler). Het schijnt te helpen als je last hebt van te hard knijpen, en dat geloof ik wel.
Je merkt dus dat je superstroke je meer stabiliteit geeft en betere controle, maar je merkt er eigenlijk niks van? 8)7 ;)

Ik moet vanaf laag de green lezen, de afstand even uitstappen en dan is gemiddeld alles binnen 15m naar <75cm bij de hole. Langer heb ik nog wel moeite mee, dat is ook lastiger oefenen op onze oefengreen met de COVID maatregelen.

Als het goed is krijg ik maandag of dinsdag m'n nieuwe ijzers en wedges. Heb in de tussentijd een nieuwe tas besteld (ook een Mizuno) en twee houtjes.

Tot afgelopen week was ik van het 'TaylorMade is mijn merk niet' kamp en nu heb ik er twee gekocht :D De 3 en de 5, gaan mijn XR Pro 14º en Great Big Bertha 815 18º vervangen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PmCNdWOf1vGhRJyrHp5ZfvBk1k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cQ3JyYNRi7cosraaT2uoM2fE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPBXdLpIWifnP654114Q9CHfciQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fvKTffpVrDkTkQvIbgBPB2lH.jpg?f=user_large

Deze shaft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HV8hu9Q8ubYjZPHC3P3nxHMFLds=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1GllPH7TXX4SXiACV8LzKUHI.jpg?f=user_large

Deze cijfers voor de 3hout (laatste schot gepakt, niet de beste uitgezocht),met een rangebal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lDH_LZLo8PROMLhX35Gvar7Uuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VLwHm57CP71AK4Xqw0q0nRQ5.jpg?f=user_large

[ Voor 27% gewijzigd door Floor-is op 13-06-2020 12:36 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:18
Als je twee keer te ver slaat bedenk je dan niet dat je daarna een stokje minder moet pakken? >:)

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat een afstanden! Ik heb echt een driver nodig voor 180-190 meter. Mijn clubhead speed is ook aanzienlijk lager.

Speaking of drivers, ik heb wel onlangs een driver laten fitten, na een uurtje in de simulator voelde de Taylormade Sim Max het lekkerst. Een zogenaamde vergevingsgezinde driver, voor mijn niveau prima. Ik vond het nu wel de tijd worden. Kost een rib maar wel mooi spul.

Gelijk een lesje mee gepakt en de baan mee in gegaan. En gisteravond begon hij eindelijk een beetje te lopen, en dan wordt GIR spelen ineens een stukje makkelijker. Slechts op 1 fairway (9 holes gespeeld) dat hij te ver rechts lag, maar verder gingen ze redelijk rechtdoor. De verste lag op 205 meter (dat was op kurkdroge fairway nog voor de regenbui), maar gemiddeld is het 180 meter. Focus ligt nu nog even op het fairways raken, de afstand komt daarna wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHfJ_H90TqKDulFPPZOL_GJS5fo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DngCckF0k8Zl7Mly0WsfC9N6.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 13-06-2020 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Die Sim (max) is een beest. Ook als je rondleest online geeft iedereen aan dat je er makkelijk ver mee slaat.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Floor-is schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Ik ben naar Arccos, hun systeem is nu ook rond €200 meen ik. Ben er echt superblij mee.
Voor nieuwe klanten geldt een abonnementsysteem, of je moet nog een setje van de 'oude' sensors kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:12

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heeft hier iemand al ervaring met de Garmin G80? Ik ben van plan deze te gaan aanschaffen, maar er zijn nog maar bar weinig kwalitatief goede reviews te vinden. Die te vinden zijn geven alleen maar aan wat de launch monitor registreert en dat je de maps kan gebruiken in de baan. Dit kan ik zelf wel van de Garmin site halen.

Als je hem hebt, gebruik je hem veel? Heeft hij echt een toegevoegde waarde? Is hij snel te gebruiken, of neemt het veel tijd in beslag voor iedere slag?

En de launch monitor, heeft deze een log modus? Zodat je thuis je waardes kan registreren en gemiddeldes kan berekenen. Of doet de Garmin app dat zelf al? Moet je dan iedere keer handmatig je clubkeuze selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:04:
Als je twee keer te ver slaat bedenk je dan niet dat je daarna een stokje minder moet pakken? >:)
Zal wel een fluke zijn, oh die was vanuit de rough, vast een flyer. Nou dan sla ik deze gewoon wat rustiger.. Etc

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Trasos schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 16:13:
[...]

Voor nieuwe klanten geldt een abonnementsysteem, of je moet nog een setje van de 'oude' sensors kunnen vinden.
Ik heb blijkbaar zo'n oude, heb even in m'n dashboard gekeken en daarin stond niks over moeten betalen oid. (Had ik inmiddels eigenlijk al wel verwacht). Ik zal dus sensors blijven wisselen als ze leeg gaan en daarmee zo lang mogelijk proberen te rekken :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Ik heb blijkbaar zo'n oude, heb even in m'n dashboard gekeken en daarin stond niks over moeten betalen oid. (Had ik inmiddels eigenlijk al wel verwacht). Ik zal dus sensors blijven wisselen als ze leeg gaan en daarmee zo lang mogelijk proberen te rekken :P
Je ziet het ook in de app onder subscriptions.
Er staat dan "your account does not require a subscription".

Ik heb ook nog zo'n oud setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:18
Erazzzer schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:11:
Heeft hier iemand al ervaring met de Garmin G80? Ik ben van plan deze te gaan aanschaffen, maar er zijn nog maar bar weinig kwalitatief goede reviews te vinden. Die te vinden zijn geven alleen maar aan wat de launch monitor registreert en dat je de maps kan gebruiken in de baan. Dit kan ik zelf wel van de Garmin site halen.

Als je hem hebt, gebruik je hem veel? Heeft hij echt een toegevoegde waarde? Is hij snel te gebruiken, of neemt het veel tijd in beslag voor iedere slag?

En de launch monitor, heeft deze een log modus? Zodat je thuis je waardes kan registreren en gemiddeldes kan berekenen. Of doet de Garmin app dat zelf al? Moet je dan iedere keer handmatig je clubkeuze selecteren?
Hier is een draadje waar de nodige interessante info staat:

https://forums.golfwrx.co...armin-approach-g80#latest

Daarnaast staat op youtube ook nog het nodige...

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

Erazzzer schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:11:

Geen ervaring mee, maar dit is een vrij objectieve site voor wat betreft equipment: https://mygolfspy.com/2019-golf-gps-buyers-guide/
De G80 staat er ook in.
En in de comments staan vaak ervaringen van gebruikers.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Voor de golfers onder ons met een iPhone, is deze cheap launch monitor app zeer interessant:

http://www.shotvisionapp.com/

Je kan het gratis uitproberen, dan kun je je swingsnelheid met je telefoon meten, voor het meten van je carry en je afstand moet je een subscription nemen :-( maar voor 8 euro in de maand is het het uitproberen waard.

Draadje met wat ervaringen:

https://forum.mygolfspy.c...-app-wow/page/4/#comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

appel-tje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Hier is een draadje waar de nodige interessante info staat:

https://forums.golfwrx.co...armin-approach-g80#latest

Daarnaast staat op youtube ook nog het nodige...

YouTube: YouTube
Op Youtube staat juist niet het nodige. Dat is het probleem. Het zijn allemaal semi-gesponsorde filmpjes die alleen even snel door de functies heen gaan en geen echte gebruikerservaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Erazzzer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:22:
[...]

Op Youtube staat juist niet het nodige. Dat is het probleem. Het zijn allemaal semi-gesponsorde filmpjes die alleen even snel door de functies heen gaan en geen echte gebruikerservaringen delen.
Laten we eerst beginnen wat je eisen zijn voor het device, wat wil je ermee? Het apparaat combineert de functie launch monitor en een golf GPS tracker in één. Als je voor jezelf duidelijk hebt wat je ermee wilt, dan kan ik proberen de kennis die ik heb opgedaan te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

appel-tje schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:56:
[...]

Laten we eerst beginnen wat je eisen zijn voor het device, wat wil je ermee? Het apparaat combineert de functie launch monitor en een golf GPS tracker in één. Als je voor jezelf duidelijk hebt wat je ermee wilt, dan kan ik proberen de kennis die ik heb opgedaan te delen.
Dat is het juist. Ik weet dat hij een launchmonitor heeft en een GPS tracker. Maar wat ik er mee wil, geen idee. Daarom zoek ik eigenlijk gebruikersreviews waarin verteld wordt hoe ze hun Garmin tijdens het trainen, opwarmen en rondje gebruiken. Heeft zo'n apparaat toegevoegde waarde bovenop een rangefinder? Kan de data van de launchmonitor geanalyseerd worden over meerdere slagen, zodat je progressie kan zien? Heeft het andere waardes die onbekend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:03:
[...]

Dat is het juist. Ik weet dat hij een launchmonitor heeft en een GPS tracker. Maar wat ik er mee wil, geen idee. Daarom zoek ik eigenlijk gebruikersreviews waarin verteld wordt hoe ze hun Garmin tijdens het trainen, opwarmen en rondje gebruiken. Heeft zo'n apparaat toegevoegde waarde bovenop een rangefinder? Kan de data van de launchmonitor geanalyseerd worden over meerdere slagen, zodat je progressie kan zien? Heeft het andere waardes die onbekend zijn?
Beetje flauw misschien, maar heb je de handleiding als eens doorgekeken?
Ik niet, maar denk dat zulke features dan wel benoemd zouden staan.

https://www8.garmin.com/m...5E9FAA5E86E-homepage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Pas op, hier volgt een mening: O-)

Persoonlijk denk ik dat de launchmonitor een gimmick is en niet meer...
Je hebt meer aan targets op de range dan aan deze launchmonitor.
(geen inzage in data mbt: spin, sidespin, launch angle, face angle e.d.)

Afstanden op de baan zijn altijd handig, maar voegt niet veel toe als je al een rangefinder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-05 11:47
3xNix schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:24:

Afstanden op de baan zijn altijd handig, maar voegt niet veel toe als je al een rangefinder hebt.
Met dat laatste, over de afstanden, ben ik het niet eens. Ik heb zelf een ouder model van garmin en ik vind het wel ideaal dat je de baan van boven kunt zien en kunt tikken in het scherm voor een afstand van bijvoorbeeld een bunker of slootje. Die zijn toch lastig te schieten met een rangefinder. Ook geeft het horloge de afstand tot voor- en achterkant green. Vind ik wel echt toegevoegde waarde hebben.

Launchemonitor zou ik ook niet veel van verwachten.

Ik zou hem niet kopen maar een ouder model zoeken als je een horloge wil. S6 of s60 bijvoorbeeld, scheelt geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

3xNix schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:24:

Geen spin? (Sidespin boeit me weinig)
Geen Launch Angle?
Geen face-angle kan ik nog begrijpen gezien radar, wel extreem jammer.

Voor mij persoonlijk zou hij dus absoluut nutteloos zijn. Ik focus op angle of attack, path, spin en launch angle. Face-angle daarbij zou fijn zijn, maar is niet per se noodzakelijk. (Carry en total distance lijken me nogal logisch om te krijgen, net als swingspeed en ballspeed)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Floor-is schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Voor mij persoonlijk zou hij dus absoluut nutteloos zijn. Ik focus op angle of attack, path, spin en launch angle. Face-angle daarbij zou fijn zijn, maar is niet per se noodzakelijk. (Carry en total distance lijken me nogal logisch om te krijgen, net als swingspeed en ballspeed)
Dit dus inderdaad..

Het enige dat het apparaat doet is een inschatting maken op basis van formules.
Hij meet je clubhead speed, en je bal speed, doet deze delen en hieruit komt de smashfactor.
En op basis van deze gegevens laat hij een verwachting zien mbt afstand.
Maar heeft geen idee of de bal überhaupt rechtdoor gaat.

Dus een ongewenst effect van de bal uit je swing halen is nagenoeg onmogelijk.
Dus target gericht op de range staan heeft meer nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat is trouwens het voordeel van een rangefinder? Ik gebruik nu de app Golfshot, kost paar tientjes per jaar en je kunt alle afstanden zien, incl. bunkers, water etc. En je kunt je geslagen afstanden meten, statistieken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:38:
Wat is trouwens het voordeel van een rangefinder? Ik gebruik nu de app Golfshot, kost paar tientjes per jaar en je kunt alle afstanden zien, incl. bunkers, water etc. En je kunt je geslagen afstanden meten, statistieken enz.
Range finder is heel precies. Die apps zitten er nogal eens naast. Hoe erg het is dat je 5 meter verschil hebt is voor iedereen anders.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:38:
Ik heb een Sureshot gekregen van mijn vriendin en ik gebruik die bij elke hole. Het voordeel t.o.v. GPS weet ik niet precies behalve dat als ik meet met de sureshot en dit vergelijk met de GPS dat de verschillen vaak aanzienlijk zijn. Ik spreek in 8-25m verschil ranges. Ik heb de pro versie van 'The Grint' (app) op mijn telefoon en horloge (Apple watch) staan en hier komen die verschillen ook in terug. Ik meet trouwens altijd 3x op de locatie van de vlag om het zeker te weten. Dat ding 'vindt' de vlag automatisch maar soms pakt ie een boom die 20m verder staat dus ik heb wat extra zekerheid ingebouwd.

Heb laatst ook een afstandentabel gemaakt met de Trackman op zowel de driving range met floaters als op de baan zelf (in de avonduren) met Srixon Ultisoft ballen. Dus die rangefinder komt mij wel degelijk goed van pas.
Afgelopen zondag 43 SBF gelopen en van 29.2 naar 25.8 gezakt in handicap. Wel mooi want afgelopen zondag was het precies 1 jaar geleden dat ik voor het eerst in mijn leven op een golfbaan stond oOo *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 16-06-2020 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

En ben je er achter dat floaters gewoon shit zijn inmiddels? :P

Maatje van me heeft een QCQuad en die vind ik eigenlijk het dichtst in de buurt komen van wat ik in de baan doe. Mind you: ik gebruik hem vanaf een mat.
Voor m'n cijfers in de baan gebruik ik Arccos, wat tegenwoordig een subscription-model heeft voor $100 per jaar (wat best aan de prijs is, laten we wel zijn).

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Floor-is schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:24:
En ben je er achter dat floaters gewoon shit zijn inmiddels? :P
Ja op de DR zijn die dingen in gebruik en niet geschikt om afstandentabelletjes mee te maken ben ik al achter. Zodra je een echte bal slaat schiet je fors over de green heen - mits je hem goed raakt uiteraard -.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Heeft iemand anders (dan Trasos en ik) hier trouwens Arccos? Ik gebruikte tot voor kort alleen de App en vond dat best heel goede inzichten geven. Maar heb het online dashboard ontdekt en er gaat echt een hele nieuwe wereld voor me open. :o

Hier een overzicht van hoe ik de afgelopen 9 keer hole 5 bij ons op de baan heb gespeeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzF2nw7qtoCVTm5XgW27u_4vN6c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UeRvN0n7iB1O7Tkm6EXH2CyC.png?f=user_large

En dit zijn dan wat meer stats :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agJLBRgSkvFlWrK_vp5vJ48tkMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JqGwKnCRnTIgZ73HOPFmsbyM.png?f=user_large

Als de plaatjes niet laden: ligt aan dat gedrocht van een fotoalbum hier :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tot de vlag kan ik snappen, maar ik wil graag zien of ik de bal voor die waterhindernis ga neerleggen of probeer eroverheen te gaan. Golfshot werkt dan best goed hoor bij mijn handicap. Afwijking, zal inderdaad wel zo zijn op GPS, of dat 25 meter is, valt echter te bezien. Ik merk wel dat je de app soms even een paar seconden de tijd moet geven om de positie te bepalen.

Overigens heb je in de baan ook nog de 150-100-50m markers, dus afstand tot de vlag is altijd wel iets te herleiden. Mijn wedge game is nog niet zo precies, dus voorlopig ben ik vooral bezig greens te raken en daar blij van te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:13:
Heeft iemand anders (dan Trasos en ik) hier trouwens Arccos? Ik gebruikte tot voor kort alleen de App en vond dat best heel goede inzichten geven. Maar heb het online dashboard ontdekt en er gaat echt een hele nieuwe wereld voor me open. :o

Hier een overzicht van hoe ik de afgelopen 9 keer hole 5 bij ons op de baan heb gespeeld.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb je ook een overzicht per club oid?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kende de webomgeving al wel, maar ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze dat niet wat meer promoten (of aanbieden) vanuit de app.
Er zit echt veel data in inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Heb je ook een overzicht per club oid?
Jup, hier is m'n 7 ijzer als voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UTehQ1ynzaVIaBxXWa8tRyvLPI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bUpLVoCFLprB7lEUTULpk6lh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV2ydSH8jmAxAd4JjIyNLGNEjgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xBZGB22BynZNkzZ9Elt1c5ci.png?f=user_large

Edit: voor 2e plaatje even de range aangepast, ik ga geen greens aanvalklen vanaf 270m immers

[ Voor 21% gewijzigd door Floor-is op 16-06-2020 13:32 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog niet, maar het staat op mijn GGO lijstje :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:14:
Tot de vlag kan ik snappen, maar ik wil graag zien of ik de bal voor die waterhindernis ga neerleggen of probeer eroverheen te gaan. Golfshot werkt dan best goed hoor bij mijn handicap. Afwijking, zal inderdaad wel zo zijn op GPS, of dat 25 meter is, valt echter te bezien. Ik merk wel dat je de app soms even een paar seconden de tijd moet geven om de positie te bepalen.

Overigens heb je in de baan ook nog de 150-100-50m markers, dus afstand tot de vlag is altijd wel iets te herleiden. Mijn wedge game is nog niet zo precies, dus voorlopig ben ik vooral bezig greens te raken en daar blij van te worden :D
Een rangefinder zal je inderdaad niet helpen met de hindernissen. Daarvoor moet je dan inderdaad naar een horloge of iets van die geest. Persoonlijk vind ik dat wel eens vervelend, maar ik vind het vervelender als ik de afstand naar de vlag niet goed in kan schatten. Wij hebben holes waar de green meer dan 25m diep is en ik op afstand lang niet altijd zie of de vlag achter/midden/voor staat..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Bunkers, bomen en water zijn vaak ook wel te schieten met een RF.

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 16-06-2020 14:08 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Floor-is schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:36:
[...]

maar ik vind het vervelender als ik de afstand naar de vlag niet goed in kan schatten. Wij hebben holes waar de green meer dan 25m diep is en ik op afstand lang niet altijd zie of de vlag achter/midden/voor staat..
Dat is toch een ding wat 'wij' in Someren niet hebben. Daar is de kleur van de vlag altijd bepalend of hij voor-midden-achter staat (rood= voorop, blauw = midden, geel = achteraan). Makkelijk systeem wel. En dat wisselt daarna per hole mooi af (rood, blauw, geel, rood, blauw, geel enz).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hammetje
Begrijp me niet verkeerd, mijn golfspel is nog niet zo fantastisch en ik leg ze er echt niet fantastisch op, maar ik heb sinds een klein jaar nu een range finder en ik zweer erbij. Ik maak dikwijls mee dat danwel de baanmarkering, danwel de score kaart niet klopt en dan is het toch wel prettig als je een nauwkeurige afstandsbepaling kan doen.

@3xNix voorbeeld; Par 3 op Zeegersloot, Hole 9. Die zomaar 15 meter korter dan de baan/scorekaart aangeeft. Ik snapte al niet waarom ik de bal daar consistent over de green heen sloeg, tot ik die rangefinder kreeg - en zag dat de afstand dus korter is dan aanegeven.

Daarnaast, nog veel belangrijker bij golf - die rangefinder geeft mij vertrouwen. Vertrouwen in juist clubkeuze vertaalt zich, in ieder geval bij mij, meestal in een betere slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die borden bij de tee's kloppen inderdaad vaak niet. Maar een app is een redelijke middenweg misschien, althans voor mij. 15 meter is inderdaad 1 of soms 2 clubs verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-05 11:16
Ik heb als complete overkill een rangefinder, Golfshot pro (ook om game plan te maken voor toernooien vooraf) en een horloge (ShotScope, die dus ook GameGolf/Arccos-achtige inzichten geeft). De laatste vind ik qua combi ideaal: gps horloge plus stats. Ik doe alleen helemaal niets met de stats omdat mijn spel daar misschien ook nog te inconsistent voor is. Twijfel om te upgraden naar de nieuwe ShotScope: veel kleiner en mooier horloge maar dus wel dezelfde inzichten. Misschien kan ik de oude nog op Marktplaats kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

We zijn nu weer een week of 4 aan de gang met ons spel. Bij mij is het spel nog zeer wisselvallig, voor het eerst merk ik iets aan mijn backswing, terwijl dat eerder niet zo was. Niet dat die perfect was, (verre van) maar ik merk gewoon dat er af en toe iets gebeurt waar ik mij eerder niet van bewust was.

Nu ben ik niet begiftigd met enig golf talent en moet het dus hebben van veel spelen en in de winter doorgaan. Die paar maanden lockdown hebben mijn spel geen goed gedaan en ik ben er nog lang niet. Putten gaat wel goed.

Hoe is dat bij jullie?

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Even een lesje pakken en die backswing weer even corrigeren en you're good to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

De eerste week erna ging het redelijk en 1x goed gelopen maar ook heel veel fouten die erin geslopen waren en incosistentie met de swing. Veel oude fouten die ik weer merkte en de polsen die niet deden wat ze zouden moeten doen. Daar veel aandacht aan besteed en inmiddels gaat het wel beter.

Sinds 1,5 week nieuwe clubs en de eerste dag daarmee was het dra-ma. Nu pak ik de clubs lager vast en ben ik aan de slag geweest met een heavy club om te zorgen dat de swing beter vanuit mijn romp/heup wordt ingezet en niet vanuit de armen en dat heeft veel effect.

Vanavond weer 9-holes grote baan en rondje PAR3 baan zodat ik alles een beetje kan doen. Er zijn is nog een groot goed. Elke keer als ik denk dat het super gaat blijkt het vaak heel wat minder te zijn als ik eenmaal op de tee sta ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:04

Jebus4life

BE User

Hebben jullie ervaring met golfclinics in het buitenland (idealiter voor beginners?):

Context:
Ik ben een jaartje of 2 geleden beginnen spelen, maar door een nieuwe baan en een nieuwe vriendin (op dat moment beiden nogal ver weg van huis) ben ik na dat eerste jaar eigenlijk volledig stilgevallen.

Nu ben ik mijn vriendin wat aan het warm maken om ermee te starten zodat we misschien samen kunnen spelen (als het haar bevalt). Probleem is dat ik weet dat we door het werk waarschijnlijk pas tijd zullen hebben in november, dus in BE (we zijn Belgen) of NL is dat absoluut niet de periode om te starten, een (dikke) week naar het zuiden van Spanje of richting de Algarve lijkt me dan een optie. Alleen is het me niet duidelijk hoe ik dat dus het beste aanpak...

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Jebus4life schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:56:
Hebben jullie ervaring met golfclinics in het buitenland (idealiter voor beginners?):

Context:
Ik ben een jaartje of 2 geleden beginnen spelen, maar door een nieuwe baan en een nieuwe vriendin (op dat moment beiden nogal ver weg van huis) ben ik na dat eerste jaar eigenlijk volledig stilgevallen.

Nu ben ik mijn vriendin wat aan het warm maken om ermee te starten zodat we misschien samen kunnen spelen (als het haar bevalt). Probleem is dat ik weet dat we door het werk waarschijnlijk pas tijd zullen hebben in november, dus in BE (we zijn Belgen) of NL is dat absoluut niet de periode om te starten, een (dikke) week naar het zuiden van Spanje of richting de Algarve lijkt me dan een optie. Alleen is het me niet duidelijk hoe ik dat dus het beste aanpak...
In het najaar geven ze bij ons ook wel startclinics, maar inderdaad: de baan in gaan is dan iets meer tijdstipafhankelijk, omdat de avonden dan al donker zijn. Om die reden speel ik ook vooral 's zomers.

Had je hier al gekeken? https://www.pinhigh.nl/thema/clinicreizen

Verder kan ik niet in jullie agenda kijken natuurlijk, maar een gemiddelde kennismaak clinic kost je misschien 2,5u op een zaterdagochtend.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 18-06-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 08:46:
[...]

In het najaar geven ze bij ons ook wel startclinics, maar inderdaad: de baan in gaan is dan iets meer tijdstipafhankelijk, omdat de avonden dan al donker zijn. Om die reden speel ik ook vooral 's zomers.

Had je hier al gekeken? https://www.pinhigh.nl/thema/clinicreizen

Verder kan ik niet in jullie agenda kijken natuurlijk, maar een gemiddelde kennismaak clinic kost je misschien 2,5u op een zaterdagochtend.
Ben zelf niet echt fan van clinicreizen. Wat als het niet klikt met de pro of organisator? Of de baan ligt je niet, of je zit zelf in een dip op dat vooraf afgesproken moment?

[ Voor 78% gewijzigd door Floor-is op 19-06-2020 13:56 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vandaag de laatste les gehad voordat ik volgende week op ga voor 't baanbewijs. Twee keer vandaag de PAR3 gelopen, 9 holes. Kwam zowel in de eerste keer als de tweede keer op een gemiddelde uit van 4. Merk dat het chippen en putten goed gaat, bij de afslag ben ik nog niet constant. Soms sla ik met een ijzer 9 of 7 echt lekker weg, de volgende keer kan het gewoon knudde zijn.

Als 't baanbewijs er is ga ik door met lessen. Merk dat constant worden, en daarmee minder grote uitslagen naar beneden, het belangrijkste voor nu is. Een knuppel met een goede club is nog steeds een knuppel O-)

PhD i.o.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi, hoewel constant worden wel de grote uitdaging van golfen in het algemeen is, denk ik. Doorgaan met lessen is zeker verstandig, dat heeft mij in het begin toch wel erg geholpen.

Ik heb het gisteren weer gemerkt. vier holes gingen heerlijk, waaronder een PAR4 met een drive van 200m, 125 naar de green en 2 puts. Heerlijk. En een lange PAR5 met ook een goede drive, maar uiteindelijk naast de green in de bunker terecht gekomen. Met die slag (slag nr 5) chip ik 'm zo de hole in. Die momentjes vier ik dan zeker! Want ik heb ook holes gelopen waarbij ik gewoon +3 slagen nodig had, of het water raakte enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:45:
Mooi, hoewel constant worden wel de grote uitdaging van golfen in het algemeen is, denk ik. Doorgaan met lessen is zeker verstandig, dat heeft mij in het begin toch wel erg geholpen.

Ik heb het gisteren weer gemerkt. vier holes gingen heerlijk, waaronder een PAR4 met een drive van 200m, 125 naar de green en 2 puts. Heerlijk. En een lange PAR5 met ook een goede drive, maar uiteindelijk naast de green in de bunker terecht gekomen. Met die slag (slag nr 5) chip ik 'm zo de hole in. Die momentjes vier ik dan zeker! Want ik heb ook holes gelopen waarbij ik gewoon +3 slagen nodig had, of het water raakte enz.
Klopt. Hoewel als ik kijk naar de scores tot nu vraag ik mij af of dit geluk of inzicht was. Gok het eerste. Constantheid dat de bal de kant uit gaat dat ik wil en dat de afslag lukt, is al een persoonlijke overwinning.

PhD i.o.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Het plan was om afgelopen weekend m'n nieuwe ijzers en wedges voor het eerst uit te laten. Helaas zijn die nog niet binnen, dus ik moest verder met m'n bestaande clubs. Minus de sandwedge overigens, want die heeft een kromme shaft.

Met de oude stokken aldus, begon lekker, stond na 6 op -2, na 8 echter op +1. Wat niet hielp was die bal tegen m'n knie van de flight achter ons op de green van 8 denk ik. 8)7 Op 9 gelukkig nog wel een par, maar hole 10 was drama, 11 niet goed, op 12 veel geluk, 13 slecht (teeshot en approach ruk), 14 slecht, 15+16 dan weer aardig, 17 compleet shit en 18 ongeveer net zo shit.

Vandaag worden de nieuwe ijzers en wedges geleverd bij de fitter, dus een gappingsessie komt er snel aan. En dan als het goed is de houtjes ergens tussen komende maandag en de maandag erop; ik reken op nog twee weken. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-05 11:47
auww, een directe hit? Of had hij al een keer gestuiterd? Lijkt me behoorlijk pijnlijk.

Weet iemand een goede webshop of zaak waar ik een specifieke losse shaft kan kopen? Mijn ping g30 ijzer 5 regular is helaas afgebroken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Maximus
Haha die omschrijving is wel herkenbaar. Grootste gevaar op de 'grote' baan is dat je je druk gaat maken om de afstanden wat je even helemaal moet vergeten (en dat is lastig). Ik weet nog dat ik hole 1 (par 4) inkeek en me afvroeg waar in hemelsnaam de vlag was. En die stond hééél ver weg. Inmiddels raak je wel gewend aan de afstanden en besef je ook dat je niet elke bal met 150% wil raken (want dan ga je ze toppen) maar gewoon met beleid door de baan moet gaan. Succes in elk geval!

Afgelopen week 49 SBF gelopen op 18 holes dus een flinke handicapverlaging weer. De factor 'geluk' vind ik altijd een lastige in het golf. Op twee PAR3 holes leg ik de bal binnen 2m naast de vlag en put ze beide tegelijk en terwijl ik met 2 slagen naast de green lig op een PAR4 baan chip ik de bal er met de 60 graden wedge in 1x in. Dat was dus een heel onverwachte birdie maar die telt ook. Of dat nu geluk is of niet weet ik niet: uiteindelijk is er altijd een kans dat je een chip maakt want dat probeer je immers ook.

Ik heb vorige week wel 1x écht geluk gehad: met de driver afgeslagen en de bal leek neer te ploffen in de bunker: opeens leek het wel of de bal omhoog geknald werd (ik dacht dat ie kapot was) maar hij was op de hark geland die (niet zichtbaar) midden in de bunker lag en kreeg een bounce van circa 60m mee. Kijk dát is nog eens geluk hebben :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012

Reintji

(2 x dad)²

Vorige week mijn eerste set gekocht. Wilson D350, 5-9 ijzers, PW, SW en hybride 5. Fraai opruimingsdealtje incl verlengen. Slaan aardig makkelijker dan de leenset van de golf-pro, geeft ook weer wat vertrouwen.

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Eigen set is gewoon fijn. Ik speel ook nog steeds met mijn Wilson startset, gaat prima.

Ik zag trouwens laatst een filmpje waarop ze een goedkope Wilson set testen in de simulator, en de results waren domweg goed. Het zijn wel een paar lolbroeken, so be warned. Maar desondanks leuk om eens te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zoals eerder gezegd: ik heb de GameGolf Live. Heeft ook een web-omgeving, maar dit ziet er wel een stukje beter uit, vooral ook omdat je dezelfde hole kan vergelijken op verschillende data.

Game Golf lijkt overigens niet heel "stabiel" meer... Geen updates, de Twitter is redelijk dood en wat vage issues soms.
Ben dus nu aan het kijken naar Arccos en de GolfPad GPS.

Nou ja.... Zolang de GameGolf nog werkt...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:44:
[...]

Zoals eerder gezegd: ik heb de GameGolf Live. Heeft ook een web-omgeving, maar dit ziet er wel een stukje beter uit, vooral ook omdat je dezelfde hole kan vergelijken op verschillende data.

Game Golf lijkt overigens niet heel "stabiel" meer... Geen updates, de Twitter is redelijk dood en wat vage issues soms.
Ben dus nu aan het kijken naar Arccos en de GolfPad GPS.

Nou ja.... Zolang de GameGolf nog werkt...
Die GolfPad praat ook nog over de iPhone 7 dus in hoeverre dat nog heel actueel is waag ik te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Typhone schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:45:
[...]

Die GolfPad praat ook nog over de iPhone 7 dus in hoeverre dat nog heel actueel is waag ik te betwijfelen.
Dat is een punt, maar de app heeft de afgelopen week al 2 updates gehad, en dat zijn er al 2 meer dan GameGolf dit hele jaar heeft gehad :-)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:23:
Eigen set is gewoon fijn. Ik speel ook nog steeds met mijn Wilson startset, gaat prima.
Ik speel ook nog met mijn starterset van Strata van iets meer dan 6 jaar oud nu.
Alleen een andere putter, de rest is nog allemaal hetzelfde.

Wordt ondertussen denk ik wel tijd voor eens wat nieuws, want ik vermoed dat ik hier en daar lengte kan winnen met andere clubs, maar dat zou ik moeten laten fitten.

Mijn driver gaat gemiddeld, volgens GameGolf, 163 meter, maar daar worden ook de outliers (mishits van een meter of 10) in meegenomen.
Mijn 7 ijzer haal ik ~120 meter mee, waarvan ik denk dat een nieuwe 7 zeker 20 meter meer moet kunnen.

Maar goed, conistentie is het belangrijkste en dat begint langzaamaan weer te komen, nu het weer mag :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ben.Hahlen schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:56:
[...]

Ik speel ook nog met mijn starterset van Strata van iets meer dan 6 jaar oud nu.
Alleen een andere putter, de rest is nog allemaal hetzelfde.

Wordt ondertussen denk ik wel tijd voor eens wat nieuws, want ik vermoed dat ik hier en daar lengte kan winnen met andere clubs, maar dat zou ik moeten laten fitten.

Mijn driver gaat gemiddeld, volgens GameGolf, 163 meter, maar daar worden ook de outliers (mishits van een meter of 10) in meegenomen.
Mijn 7 ijzer haal ik ~120 meter mee, waarvan ik denk dat een nieuwe 7 zeker 20 meter meer moet kunnen.

Maar goed, conistentie is het belangrijkste en dat begint langzaamaan weer te komen, nu het weer mag :)
Arccos houdt wel rekening met outliers, zodat een dunne SW of een kort chipje met een 9i niet ineens je gemiddeldes verpesten.

Grote kans dat een nieuwe 7i minder loft heeft dan je huidige, dan ga je vanzelf al verder natuurlijk. Puur op basis van materiaalontwikkeling zou ik daar niet vanuit gaan, of verwacht je veel profijt van het fitten te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Gamegolf houdt ook rekening met mishits. Gemiddelde is iets anders dan de mediaan waarmee GG werkt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Trasos schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:24:
[...]

Arccos houdt wel rekening met outliers, zodat een dunne SW of een kort chipje met een 9i niet ineens je gemiddeldes verpesten.

Grote kans dat een nieuwe 7i minder loft heeft dan je huidige, dan ga je vanzelf al verder natuurlijk. Puur op basis van materiaalontwikkeling zou ik daar niet vanuit gaan, of verwacht je veel profijt van het fitten te krijgen?
Ik denk dat het fitten mij wel profijt gaat geven. Voornamelijk omdat mijn huidige set een echte "starterset" is.
Heb nu (zeer) flexibele shafts, ik denk dat stijvere shafts mij meer profijt gaan geven, ook op basis van wat ik met clubs van anderen heb gezien, als ik daar mee speelde.

Ik verwacht dat ik met het fitten betere grips en shafts zal krijgen die beter bij mijn swing passen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je toch in de markt bent voor een nieuwe set, dan kun je net zo goed een keer laten fitten. Vaak rekenen ze daar niets extra's voor, en al was dat zo: 1x a 2x in je leven even in zo'n simulator staan geeft je gelijk een leuk inzicht in je techniek en je spel, en je ziet direct verschillen tussen diverse shafts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Iemand enig idee waar ik in Nederland de Footjoy Tour X in maat 47 kan kopen?
De shops die ik vind zijn buitenlands (UK based) en voor de rest issie nergens leverbaar. Ivm de maat wil ik ze toch graag terugsturen als ze te klein/groot zijn maar dat lijkt vooralsnog niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Typhone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:48:
De shops die ik vind zijn buitenlands (UK based) en voor de rest issie nergens leverbaar. Ivm de maat wil ik ze toch graag terugsturen als ze te klein/groot zijn maar dat lijkt vooralsnog niet te lukken.
Naar Engeland kun je ook gewoon retourneren...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Artbij schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Naar Engeland kun je ook gewoon retourneren...
Ja maar om daar bij de enige shop die ze heeft (en niet eens wide maar medium qua breedte) €22 (x2) te betalen is het niet waard. Dan zoek ik wel even een ingang bij Acushnet.

Gisteren weer 9-holes gedaan in de bloedhete avond maar wel succesvol. Handicap verlaagd naar 24.8.
Merk nu heel goed dat baanmanagement een veel grotere rol gaat spelen dan bezig zijn met swingen.
En de 60 graden wedge is voor mij absoluut onmisbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/zN413t8NDpq2CLNGMTUAfmSg.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 26-06-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooie scorekaart, zo consistent speel ik nog niet. En als ik het wel zou doen, zou ik nog mijn handicap niet verlagen, omdat ik vrijwel altijd in mijn eentje loop (dus geen marker heb).

Baan management vind ik ook leuk, zelfs als je de baan goed kent. Je spel verandert, dus je gaat andere dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik loop de laatste tijd altijd met één of meerdere mensen in een groepje mee en vul nu altijd alle scores in. Soms ben je aan het oefenen met bepaalde zaken en dan weet je dat je risico loopt zodra je een echte mishit hebt en in het hoge gras komt te liggen (killing). De handicap is niet leading voor mij maar wel een goede indicator of ik beter en/of consistenter wordt. Vorige week een verlaging, daarna een verhoging, daarna 2x mijn handicap gelopen en nu weer omlaag gekropen.

Als je keer wilt lopen of qualifying wilt spelen dan be my guest :). Ik zit wel regio Zuidoost-Brabant.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 26-06-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ben je ergens lid @Typhone?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Er is wel eens een Tweakers golfmeet geweest dacht ik? Misschien weer eens in ere herstellen? Lukt makkelijk met 1,5m toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Niet geweest nog, zover ik weet... wel genoeg animo maar plan-technisch moeilijk uitvoerbaar.
Ik heb wel met enkele tweakers gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Om een idee te krijgen. Hoe oud zijn jullie allemaal als ik vragen mag?

Ondergetekende is 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik voel me 35, telt dat ook? :D het is tevens ongeveer mijn hcp :P

[ Voor 36% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-06-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Meet-up is vorige keer niet gelukt. Lijkt me wel leuk om te plannen, maar ik zit nogal krap qua tijd - dus als iemand daar zin in heeft, leuk!

Hammetje is 31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Het plan was inderdaad Maart/April dit jaar... maar door Corona gestopt met plannen.

heeft 41 jaar ervaring in het leven zonder golf, en nu bijna 3 jaar met golf.

Overigens:
https://docs.g00gle.com/s...rQx1q-Gg/edit?usp=sharing
(staat een foutje in 00 = oo, anders wordt het heeeeel druk daar)

[ Voor 37% gewijzigd door 3xNix op 26-06-2020 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin_Lomax
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-10-2022
Typhone schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:48:
Ik heb die van mij bij GolfersPoint in Naarden gehaald. Hebben hem ook nog in 47 (reguliere breedte). Anders even schakelen met importeur Acushnet.
Schoenen spelen overigens fantastisch!
Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste