Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Zwerver
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 03-07 12:32

Zwerver

CISSP certified

appelflap1992 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 01:15:
misschien is een fitter dan nog wel iets te snel. Ik verbaas mij er altijd over dat mensen met handicap 30+ (veel) geld uit geven aan gefitte clubs. Dat je een hoge handicapper bent ligt 9 van de 10 keer niet aan de clubs maar aan de golfer zelf. Het verschil tussen een gemiddelde club die bekent staat als een vergevingsgezinde club voor beginners v.s. een gefitte club die vaak toch toevallig in het dure segment zit is dermate klein dat het het geld echt niet waard is. Daar komt bij dat jouw swing waarschijnlijk nog gaat veranderen en dan past er weer een andere club beter bij je. Ik denk dat een fitting pas zin heeft als men een paar jaar golft en een handicap van onder de 20 heeft. 135 meter slaan met een ijzer 5 is puur een technische fout dus wat dat betreft deel ik de mening van @Alsatian
True. Ik denk dat ik sowieso wat tijd moet besteden aan het vaststellen van mijn handicap, kost me een half dagje hier samen met iemand die lid is van een social golf club (en 150$ membership costs)

• appelflap1992
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:42
weet iemand waarom sommige golfers ervoor kiezen om ijzers met regular shafts te nemen en houten met stiff shafts?

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 03-07 12:37
Gisteren clubfitting gehad althans heel wat geprobeerd maar het verschil met mijn beginnersclubs (Njoy) met de huidige was zo groot dat we even een andere oplossing hebben gezocht.
Er stond een tweedehands Callaway XR Pro set (5-SW) die ik eerst even 3 maanden moet gaan proberen om het grote verschil tussen mijn beginnersset en de 'echte' set op te vangen. Eind mei ga ik dus terug om te kijken hoe de verschillen dan zijn.

Gisteren geslagen met Mizuno JPX919, T100, T200, T300, Big Bertha en Apex. Gevoel met de Apex was erg goed, de T200 ook maar de 2e handsset XR Pro Callaway vond ik het fijnste aanvoelen. Alle clubs getest met Srixon Q star tour ballen.

Ik kan niet bepalen of clubfitting zinvol of niet zinvol is voor 'hoge' handicappers. Denk dat het een beetje afhangt van je eigen doelen en interesse in de golfsport.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:31

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb mijn beginnersset wel laten 'fitten', dat wil zeggen: binnen het budget twee setjes geprobeerd en vooral op de lengte van de shaft gelet (die van mij moesten iets langer) en de juiste grips. Ik had toen net les genomen, dus van een juiste swing was nog geen sprake :) Het fitten kostte ook niets extra. Dat is een Wilson Staff setje, en ik speel er eigenlijk nog met best veel plezier mee. Desondanks word ik nu ook wel steeds nieuwsgieriger naar de betere sets, en dan een beetje gaan spelen met lie en zo...

[Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-03-2020 13:30]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:56

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er dan gefit aan? Shaftlengte aanpassing en grips? Op zich belangrijke stappen maar ik verwacht bij een fitting dat er ook naar de shaft zelf (kickpoint, stijfheid) en de loft/lie wordt gekeken.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 14:02
Fitten bij beginners is puur lengte, grips en lie. En "ongeveer" stijfheid.

Lofts mag je over gaan praten bij scratch spelers.
Kickpoint e.d. bij spelers onder hcp 25. En dan nog fit je iemand niet op kickpoint, maar op balvlucht. En die is bij de meeste beginners nog niet consistent,

Wat ik belangrijk vind aan fitten is dat het gevoel van de speler goed is, je gevoel moet goed zijn en je moet er vertrouwen in hebben, dat is belangrijk,.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Artbij schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 14:19:
Fitten bij beginners is puur lengte, grips en lie. En "ongeveer" stijfheid.
Kickpoint e.d. bij spelers onder hcp 25. En dan nog fit je iemand niet op kickpoint, maar op balvlucht. En die is bij de meeste beginners nog niet consistent,
True maar dat doe je door gewoon een x aantal shafts in clubhoofden te schroeven, is mijn ervaring. Daarmee om je een aantal stijfheid- en kickpointvariaties tegen... en kijk je wat lekker werkt bij de speler.
Wat ik belangrijk vind aan fitten is dat het gevoel van de speler goed is, je gevoel moet goed zijn en je moet er vertrouwen in hebben, dat is belangrijk,.
Zeker. Maar alleen je lengte en en grips aanpassen, is dat fitten? dat is eigenlijk de vraag die ik wilde stellen ;).

Ik merk met mijn HCP21-nogwat (en bij vorige fittings halverwege de 20 en rond de 30) dat lie wat verschil maakte, maar met name de combinatie van shaft en clubhoofd. Deels kickpoint, deels gewicht/gewichtsverhouding en de stijfheid. Dat bepaalde in hoeverre ik moest werken om die bal goed weg te krijgen, en waar ik dus vertrouwen in had. (met relatief weinig moeite consequent een goede bal slaan was het doel).

• Typhone
Zo het wordt met het jaartje wel. Zojuist de volgende trip weer geboekt in november. Dan staan Monte Rei en Quinta do Vale op het programma met nog een vrij te kiezen onbekende derde. Tegen die tijd hoop ik ook weer heel wat progressie te hebben gemaakt want Monte Rei is best moeilijk heb ik begrepen.

Oefening baart kunst zullen we maar zeggen! :)

• 3xNix
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13:20

3xNix

golfr in hart en nieren

appelflap1992 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:15:
weet iemand waarom sommige golfers ervoor kiezen om ijzers met regular shafts te nemen en houten met stiff shafts?
Het is zo dat sommige mensen accurater slaan met stiff shaft houtjes dan met regular flex.
Dus dat zou een reden kunnen zijn.

Technisch gezien haal je meer afstand uit regular flex als je swingsnelheid niet erg hoog is.
Hierbij gaan ze er wel van uit dat je een mooie ronde swingbaan hebt, wat niet altijd het geval is.

Mijn ijzers, driver & 3wood zijn stiff
5wood regular... is m'n goto club waar ik rustig 180meter mee kan slaan...
Als het smal is, als ik moe ben of het m'n dag niet is.. kan ik hierop terugvallen

golfr.

• Artbij
appelflap1992 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 11:15:
Stiff of regular zijn maar stickers op een shaft. Behalve de stijfheid zijn er nog andere karakteristieken die de shaft maken.

Met gestrekt been.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Dat en wat stijf is bij de ene fabrikant qua stijfheid is wellicht xs of r bij een andere. Het is niet gestandaardiseerd ofzo.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Boudewijn schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:53:
[...]

True maar dat doe je door gewoon een x aantal shafts in clubhoofden te schroeven, is mijn ervaring. Daarmee om je een aantal stijfheid- en kickpointvariaties tegen... en kijk je wat lekker werkt bij de speler.

[...]

Zeker. Maar alleen je lengte en en grips aanpassen, is dat fitten? dat is eigenlijk de vraag die ik wilde stellen ;).
Ja ok, je gaat het dan hebben over de definitie van fitten, dat had ik even niet zo snel door.

• bert pit
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 22:53
Betreffende de shafts kun je het best proberen wat voor jouw het best werkt. Er wordt door sommigen zelfs aanbevolen om die club waarmee je tijdens een fitting lekker slaat te nemen.

Jaren geleden stond er een interessant artikel over shafts op mygolfspy.com. Drie testers met een lage, gemiddelde en hoge swingspeed testten regular, stiff en Xstiff shafts van één Japanse topfabrikant.
De exacte uitslag van de test zou ik moeten opzoeken, maar de hoge swingspeed golfer won behoorlijk wat meters door een regular shaft te kiezen. De middel swingspeed golfer had baat bij een Xstiff shaft.

Ze confronteerden de fabrikant met de bevindingen. Deze meldde dat ze soortgelijke gegevens verzameld hadden bij een test met tientallen personen....

Conclusie: testen achter de monitor is waarschijnlijk de beste methode.

• Trasos
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Gewicht is ook een belangrijke factor, dat kan het gevoel (en gedrag) van een club compleet veranderen.

• wodkabuikje
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15:47
De Players gaat vandaag niet meer door zei mijn vrouw net. Hebben gisteren een stuk gekeken waar al weinig publiek was.

De Masters is uitgesteld zag ik ook al voorbij komen.

Bij mijn eigen golfclub zijn alle wedstrijden geannuleerd en ook de groepslessen. Hebben jullie ook bericht ontvangen van jullie club? Gewoon een rondje lopen is nog wel mogelijk.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

ja bij ons ook alle wedstrijden en evenementen. Vraag me zelfs af of de competitie door zal gaan.

• Typhone
Alles afgelast bij ons (Someren). Niet getreurd want ik loop mooi 18-holes vandaag en morgen. ⚠️

• Artbij
Boudewijn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:27:
ja bij ons ook alle wedstrijden en evenementen. Vraag me zelfs af of de competitie door zal gaan.
De eerste weekenden zijn al afgelast. Denk dat de rest ook afgelast gaat worden.

Zal ook niet verplaatst gaan worden denk ik. Masters bijvoorbeeld ook niet.

Met gestrekt been.

• bert pit
Op de Zeeuwsche ook alles afgelast. Wel zag ik vandaag een heleboel Belgische nummerborden. De banen zijn daar gesloten en komen ze hier spelen en virus meenemen.

• Alsatian
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Artbij schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Zal ook niet verplaatst gaan worden denk ik. Masters bijvoorbeeld ook niet.
Masters is vooralsnog uitgesteld. Die zie ik aan het eind van het jaar nog wel ingehaald worden eventueel.
bert pit schreef op zondag 15 maart 2020 @ 14:49:
Op de Zeeuwsche ook alles afgelast. Wel zag ik vandaag een heleboel Belgische nummerborden. De banen zijn daar gesloten en komen ze hier spelen en virus meenemen.
Zal niet lang meer duren voor bij ons de banen ook dicht zijn. Ik heb de eerste nieuwsberichten die er daar op lijken te wijzen al voorbij zien komen.

[Voor 41% gewijzigd door Alsatian op 15-03-2020 15:30]

• Artbij
Alsatian schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Masters is vooralsnog uitgesteld. Die zie ik aan het eind van het jaar nog wel ingehaald worden eventueel.

[...]

Zal niet lang meer duren voor bij ons de banen ook dicht zijn. Ik heb de eerste nieuwsberichten die er daar op lijken te wijzen al voorbij zien komen.
Voor masters is simpelweg geen plek op de kalender.

Met gestrekt been.

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:07:
[...]

Voor masters is simpelweg geen plek op de kalender.
Voor The Masters is altijd plek te maken.

• Artbij
Alsatian schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Voor The Masters is altijd plek te maken.
Denk dat jij alles een beetje onderschat.. Maar ja, we zullen zien.

Met gestrekt been.

• Typhone
Golfbaan dicht. Zelfs verboden nu om het terrein te betreden.
Vriendin zit nu ook de komende 3 weken thuis.

[Voor 27% gewijzigd door Typhone op 16-03-2020 10:24]

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Denk dat jij alles een beetje onderschat.. Maar ja, we zullen zien.
Wat een opmerking zeg.

Voorlopig is The Masters het enige toernooi dat niet afgelast maar uitgesteld is. En er zijn golfjournalisten die rekening houden met het toernooi in de herfst. Dus met die mogelijkheid houd ik ook nog rekening. Jij bent vrij om dat anders te zien maar om dan maar gelijk te melden dat ik alles onderschat, wat een larie!

• Artbij
Potjandosie wat een lariekoek!

Ik hoop overigens wel dat het doorgaat.

Met gestrekt been.

• GBHH
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23-04 19:26
Allen,

Ik heb enkele vragen gezien ik van plan ben een nieuwe set te kopen.
* Heeft er iemand ervaring met de Mavrick of Roque clubs (ijzers, hybride, houten & driver)? Of gelijkwaardige alternatieven?
* Welke ervaringen hebben jullie met een houten 7? Is er een verschil in afstand tussen deze club en een hybride 5?
* Waar koop je best een set in de regio Brabant of Limburg? Of eventueel in België? Ik ben een Belg en de meeste hier zijn Nederlanders naar mijn aanvoelen. Of heeft er iemand goeie ervaringen met online aankopen?

• Typhone
GBHH schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:
Allen,

* Heeft er iemand ervaring met de Mavrick of Roque clubs (ijzers, hybride, houten & driver)? Of gelijkwaardige alternatieven?
* Welke ervaringen hebben jullie met een houten 7? Is er een verschil in afstand tussen deze club en een hybride 5?
* Waar koop je best een set in de regio Braband of Limburg? Of eventueel in België? Ik ben een Belg en de meeste hier zijn Nederlanders naar mijn aanvoelen. Of heeft er iemand goeie ervaringen met online aankopen?
Jumbogolf Veghel
Meteor Golf Weert

om maar eens twee zaken te noemen zo uit mijn hoofd.

• bert pit
Allen,

* Waar koop je best een set in de regio Braband of Limburg? Of eventueel in België? Ik ben een Belg en de meeste hier zijn Nederlanders naar mijn aanvoelen. Of heeft er iemand goeie ervaringen met online aankopen?
Een belangrijk verschil tussen de H7 en de H5 dat is dat een hybride over het algemeen makkelijker slaat, doordat deze een kortere shaft heeft. Bij mij heeft de hybride vaak een lagere balvlucht waardoor er veel rol is. Dat kan handig lijken, maar betekent ook weinig stopping power op de green.

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Allen,

Ik heb de callaway rogues sinds een goed jaar. Prima clubs. IJzertjes danwel.
Qua houtwerk heb ik nu epic's, en een titleist 919H oid.

Erg makkelijk te slaan, de ijzertjes vond ik een fijne vervanging van mijn gesneuvelde taylormade M2's.

In het zuiden des lands zitten diverse golfplaza's en jumbo's om even de grote twee te noemen :).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 29-05 12:18
Ik heb sinds deze week de Mavrik. Uitgebreide fitting gedaan bij Jumbo Golf en deze kwamen voor mij als beste eruit. Tevens de Mavrik Max en G410 geprobeerd. De Max vond ik te weinig feedback geven en de G410 voelde ook erg fijn. Uiteindelijk op basis van de geproduceerde data de Mavrik genomen met aangepaste lengte, lie en andere Grips

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• bert pit
Zijn er hier nog mensen die spelen? Hoe hou je je skills op peil?

• Typhone
bert pit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:18:
Zijn er hier nog mensen die spelen? Hoe hou je je skills op peil?
Schoonouders hebben een nogal grote tuin en ik heb een speciekuip gekocht voor het betere chipwerk.
Inmiddels een net besteld met palen en een matje zodat ik de swing kan blijven oefenen. Pitchen gaat helaas een dingetje worden (qua resultaat checken, niet qua swingbeweging). Putten helaas ook niet mogelijk of 'realistisch na te bootsen'.

[Voor 4% gewijzigd door Typhone op 01-04-2020 11:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:13
Ik gebruik hier een hybride met sok eromheen, die ik met een tirewrap op z'n plek hou. Daarmee probeer ik gewoon full-swings te maken in de woonkamer.... Is helaas niet anders op dit moment.

Picobello B.V.

• Artbij
Al dat zwaaien zonder effect heb je niet veel aan. Denk zelfs dat je eerder foute dingen aanleert dan dat je erop vooruit gaat.

Met gestrekt been.

• wodkabuikje
Op het moment spelen we helemaal niet. Afgelopen weekend wel langs de golfbaan gelopen en 2 ballen gevonden ;)

Heeft iemand ook nieuws gehad m.b.t. de contributie. Mij maakt het niet zoveel uit maar kreeg gisteren bericht dat ze noodgedwongen contributie zullen afschrijven omdat ze het anders niet gaan redden.

• Artbij
wodkabuikje schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:50:
Op het moment spelen we helemaal niet. Afgelopen weekend wel langs de golfbaan gelopen en 2 ballen gevonden ;)

Heeft iemand ook nieuws gehad m.b.t. de contributie. Mij maakt het niet zoveel uit maar kreeg gisteren bericht dat ze noodgedwongen contributie zullen afschrijven omdat ze het anders niet gaan redden.
Je bent niet verplicht te betalen. Maar sommige banen hebben het geld nodig omdat ze anders omvallen.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij ons wordt aangemoedigd om contributie wel te betalen. Ze compenseren dat later dit jaar op nog nader te duiden wijze, zal dus wel iets van gratis greenfee's worden of speciale evenementen misschien. Ik vind het prima, de contributie had ik al overgemaakt. Werk aan de baan gaat ook door, de greenkeepers zijn gewoon aan het werk.

Ik vind het wel jammer dat er geen tussenweg te vinden is. Bijv. flights van 1 persoon toestaan, en dan 10 minuten ertussen bijvoorbeeld zodat je geen kliekjes wachtenden krijgt. En starten mogelijk maken vanaf diverse holes door de baan heen, en niet alleen op 1 en 10. Dan zou ik in elk geval 's avonds een paar holes kunnen lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
Artbij schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:34:
Al dat zwaaien zonder effect heb je niet veel aan. Denk zelfs dat je eerder foute dingen aanleert dan dat je erop vooruit gaat.
De voormalig coach van Tiger Woods (Hank Haney) denkt daar anders over. "100 Swings A Day"

• Artbij
bert pit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:14:
[...]

De voormalig coach van Tiger Woods (Hank Haney) denkt daar anders over. "100 Swings A Day"
100 swings zonder bal inderdaad, om flexibel en sterker te worden. Dat is heel iets anders dan zomaar ballen richting een netje te rammen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Kunnen we vanaf maandag weer?

https://nos.nl/artikel/23...-in-openbaar-vervoer.html
Premier Rutte zal vanavond ook bekendmaken dat vanaf 11 mei niet-contactsporten in de buitenlucht, zoals tennis en golf, weer door iedereen uitgeoefend kunnen worden, al zijn wedstrijden nog wel uit den boze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Hell yeah! Ik ben vrolijk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Hehe ja lekker. ik mag komende week 1x 9h spelen op mijn baan. Dat is wel begrijpelijk, en dat we even geen greenfeesnuiters hoeven, is dat ook wel.

Hadden ze maar lid moeten worden!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik mag ook 2x per maand reserveren, maar als de baan leeg is ga ik toch echt wel spelen...

golfr.

• Typhone
Geen limieten om te spelen bij ons maar wel alleen registratieleden voorlopig. Dat ben ik dus volle bak gas geven nu. Baan ligt erbij als een pareltje!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij ons wordt het later deze week bekend gemaakt hoe of wat. Ik hoop wel op een soort van systeem, bijv. online reserveren. Ik zit niet te wachten op 20+ man bij tee 1, dan zit de boel over twee weken weer dicht natuurlijk. En een beetje een verdeling misschien? Ik kan toch nooit overdag spelen, dus zou iets in de avonduren moeten beschikbaar zijn.

Ik heb er wel weer zin in. En wil ook weer de lessen gaan oppakken, ik hoop dat dat ook binnenkort weer kan.

[Voor 13% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-05-2020 11:48]

• Typhone
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:48:

Ik heb er wel weer zin in. En wil ook weer de lessen gaan oppakken, ik hoop dat dat ook binnenkort weer kan.
Dat kan en mág. Mijn vriendin mag vanaf maandag a.s. weer les geven. Wel met de afspraak max 3 personen in 1 groep en het liefste 2 familieleden samen. Is dat niet zo (controlemodel ligt er al) dan maximaal 2 personen op les per keer (als ze dus niet uit éénzelfde familie komen).

[Voor 4% gewijzigd door Typhone op 07-05-2020 11:51]

• Artbij
Als groepen van 10 mensen weer toegestaan zijn, dan kun je ook weer "gewoon" les geven. Als is lessen met 1,5 meter afstand van je pro en andere mensen vrij complex denk ik.

Op de range met ballen en mandjes voor algemeen gebruik is waarschijnlijk nogal risicovol.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat zou goed nieuws zijn. Ik ga sowieso voor de privelessen meestal, behalve in de winter. Dan vind ik groepslessen ideaal om lekker bezig te blijven. Ballenmandje even schoonvegen met een doekje vooraf vind ik geen moeite. De ballen hoef je verder niet aan te raken, behalve als je zou willen opteeen (is dat een woord?) :)

• Typhone
De ballen bij ons komen al uit het water dus die zijn meestal al vochtig :P

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

https://www.ngf.nl/~/medi...-versie.pdf?rev=209326393

Officiële richtlijn van de NGF zoals ook mijn cluppie heeft gecommuniceerd.

golfr.

• appelflap1992
• Oefenfaciliteiten beperkt open,
maximaal 10 minuten voor de starttijd
en 1 persoon per 30m2

Dat zou ik een zware teleurstelling vinden.. Kun je dus eigenlijk niet oefenen. De drivingrange kan toch gewoon open joh, vind het allemaal zo panisch en inconsequent. Haal je een paar matjes weg en leg je ze wat verder uit elkaar. En je zou iedereen zijn eigen emmer mee kunnen laten nemen al vind ik dat nog te ver gaan.

• bert pit
Ik kreeg dit in de mail:
Vanaf nu kan iedereen online via de app ik ga golfen, of via de website reserveren.
Flights van 4 zijn toegestaan.
In de eerste week mag er 1 x per dag 9 holes of 1 x per dag Par 3 gereserveerd worden. (dit om iedereen de kans te geven zo snel mogelijk weer van de baan gebruik te maken).
Er kan 7 dagen vooruit gereserveerd worden.
Maximaal 10 minuten van te voren kunt u zich aanmelden bij de balie.
Het clubhuis is alleen geopend om aan te melden, 1 golfer per flight komt aanmelden.
De drivingrange is nog gesloten.
Receptie, toilet, lockerruimte zijn open, terras, kleedkamers zijn gesloten.

Voor de rest: niet uitholen maar tegen de cup aan slaan die omgekeerd op de green staat.
Bunkers niet aanharken en de bal plaatsen als deze in een voetafdruk ligt.

[Voor 11% gewijzigd door bert pit op 07-05-2020 14:01]

• bert pit
Ofwel, mazzel dat we weer mogen beginnen en ik ben benieuwd wat voor "schade" mijn spel heeft opgelopen.

• Alsatian
  • Niet online
bert pit schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:59:
Voor de rest: niet uitholen maar tegen de cup aan slaan die omgekeerd op de green staat.
Bunkers niet aanharken en de bal plaatsen als deze in een voetafdruk ligt.
geen qualifying rondes bij jullie dus. Waar ben je lid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
@Alsatian De Zeeuwsche. Op zich wel mooi dat we vanmorgen vroeg al een mail hadden met alle regels er in.

[Voor 5% gewijzigd door bert pit op 07-05-2020 14:50]

• Artbij
bert pit schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:50:
@Alsatian De Zeeuwsche. Op zich wel mooi dat we vanmorgen vroeg al een mail hadden met alle regels er in.
Mooi dat ze al regels hebben voordat die duidelijk vanuit de overheid zijn.

Toilet open lijkt me nog niet mogen.

Met gestrekt been.

• bert pit
Artbij schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:25:
[...]

Mooi dat ze al regels hebben voordat die duidelijk vanuit de overheid zijn.

Toilet open lijkt me nog niet mogen.
Volgens mij zijn die afspraken omtrent regels een paar weken geleden al gemaakt. En ik denk dat we mee liften op de proactieve beleid van "the international". Die heeft dezelfde eigenaar.

Toilet stond ik overigens ook van te kijken. Maar ik denk dat ze wildplassen willen voorkomen >:)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, de NGF heeft een voorstel gedaan en dit lijkt nu redelijk 1 op 1 overgenomen. Hier is een linkje te vinden:
https://www.ngf.nl/over-d...golf-tijdens-coronacrisis

Ik zag dat golfbaan Heelsum op facebook wat duidelijke filmpjes heeft gezet omtrent gedrag bij de ballenmachine en eenrichtingsverkeer bij krappe in- en uitgangen. Dat zijn wat mij betreft ook prima initiatieven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• appelflap1992
Op mijn golfbaan gaan ze maandag wel de vlaggenstokken terug plaatsen waardoor de baan qualifying is. Ze plaatsen een of andere hendel aan de vlaggenstok waarmee je met je putter de bal uit de cup kunt krijgen. Over de drivingrange nog geen bericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wodkabuikje
Kreeg dit in de mail:

Aankomst en spelen:

· Parkeren alleen in aangegeven vakken.

· Via groene hekje naar hole 1.

· Reis alleen of reis alleen met personen uit jouw huishouden.

· Kom zo veel mogelijk op eigen gelegenheid naar de golfbaan.

· Ga voorafgaand aan de afspraak/het bezoek thuis naar toilet.

· Was vooraf aan de afspraak/het bezoek je handen met zeep, minimaal 20 seconden.

· Maak tijdens het sporten alleen gebruik van eigen materiaal.

· Clubhuis, terras, douches, toiletten (ook de toiletten bij de driving range) en kleedruimte zijn dicht.

· Lockerruimte is geopend.

· Servicepunt gesloten.

· Oefenfaciliteiten uitsluitend geopend voor lessen.

· Golfbuggy niet toegestaan.

· Huur van golfsets is niet mogelijk.

· Gebruik digitale scorekaarten via de app golf.nl.

· Was na het golfen je handen

· Houd gelijke tred met andere flights, bij oponthoud bal oppakken en doorlopen.

· Vermijd fysiek contact met andere golfers en hun spullen.

· Raak de vlaggenstok niet aan.

· Bunkers: alle bunkerharken zijn verwijderd. De bunker is waste area.

· Ga na het voltooien van de ronde of les meteen weer naar huis.

En van de andere club waar we ook lid zijn:

De volgende voorwaarden stellen wij aan de boekingen:

De eerste twee weken is er alleen ruimte voor individuele reserveringen en reserveringen per flight.
In de eerste week kun je alleen via MijnBergvliet reserveren. Wanneer je hier problemen ondervindt, dan vragen wij om via mail contact met ons op te nemen.
In lijn met de aanwijzingen van de NGF worden er ringen in de cups geplaatst om te voorkomen dat de golfbal in de cup valt. Q-kaarten spelen is daarmee nog wel mogelijk!
Vooralsnog gaan wij uit van 4 spelers per flight.
Als het protocol het toelaat zijn de toiletten in de baan (bij hole 1 en 13) open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit

Dit wordt op onze baan gebruikt. een soort schoteltje net onder de rand van de cup.

Foto doorgestuurd gekregen... nee, dat zijn niet mijn schoenen :)

[Voor 7% gewijzigd door bert pit op 10-05-2020 00:11]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Zojuist 9 holes gelopen, stonden helaas nog geen vlaggen. (te vroeg voor greenkeepers 6.30 start)
Maar de cups waren wel ondiep...

Speelt wel lastig zonder vlaggen, van net buiten de green zie je de hole vaak niet en is lastiger mikken met chip e.d.
7 Bogeys, 2 PAR, 2 GIR

golfr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Lekker :) viel het mee of tegen, na zo'n periode? Ik ga deze week 's avonds een keertje en dan hopelijk zondag nog even. Ik ga vooral geen score bijhouden denk ik.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
Morgenavond PAR3, woensdagavond les en daarna PAR3, donderdagmiddag-avond 18-holes CC met vriendinlief en zaterdag ook weer 18-holes.

Eerst die 'verrekte' driver goed onder de knie krijgen maar binnen een maand sla ik alleen nog af met mijn driver is mij beloofd door vriendinlief. Ik ben benieuwd! Veel succes en plezier gewenst mannen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

BeQuietAndDrive schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:04:
Lekker :) viel het mee of tegen, na zo'n periode? Ik ga deze week 's avonds een keertje en dan hopelijk zondag nog even. Ik ga vooral geen score bijhouden denk ik.....
Eerlijk gezegd viel het tegen, maar ik heb genoeg excusjes verzonnen hiervoor O-)

1.) Het waaide hard, windje 5 ~ 7?
2.) Er stonden nog geen vlaggen, dus moeilijk chippen als je het niet goed ziet.
3.) Ik had haast, want moest 7.20 weer in de auto zitten naar de zaak.

Maar serieus, het was heerlijk om weer te mogen spelen... en ik ben nog nooit zo vroeg m'n bed uit gekomen.
De baan ligt er fantastisch bij, op de tee lag nog maagdelijk gras.
Greens waren niet schoon gemaakt nog, takjes, blad, katjes etc...

Vanavond, morgen en woensdag ga ik weer... O+

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
14 boven op 18 holes teken ik voor vanavond!

1e 9 holes inkomen en niet geteld. 2e 9 6 boven par. Boven verwachting!

[Voor 46% gewijzigd door Alsatian op 11-05-2020 21:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwerver

Zwerver

CISSP certified

Vanochtend ook even gespeeld (9 holes), niet geteld verder, maar donderdag weer en dan ook even score meenemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Gisterenavond 9 gespeeld. Gelukkig verleer je golf niet in 8 weken ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: september 2004
  • Nu online
Morgen weer les. Begin 2019 begonnen met golf, maar wegens ziekte van m'n vriendin redelijk snel moeten stoppen. Na een rotjaar konden we afgelopen februari eindelijk weer (opnieuw) beginnen toen ineens de hele wereld op z'n kop werd gezet.

Hopelijk is driemaal nu dan ook echt scheepsrecht. Ondanks dat we nog niet veel meer hebben gezien dan de driving range en het oefenveld vinden we het toch leuk om te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb weer een lesje gepakt, en ik ga donderdagavond de baan in. Lesje was prima, toch weer even puntjes op de i. Het ging gelukkig behoorlijk goed, ik kan nog ballen raken! Het zal in de baan eerst wel even schorten aan consistentie maar dat komt vanzelf weer terug.

• Alsatian
  • Niet online
Er zit wel een groot verschil in de manier waarop de golfbanen de protocollen naleven. Bij de ene baan staat de parkeerplaats vol en wordt er volop gebruik gemaakt van drivingrange en oefenfaciliteiten. Bij de andere baan mag je niet eerder dan 10 minuten voor je starttijd het parkeerterrein oprijden en heb je geen mogelijkheden om even in te slaan.

• appelflap1992
klopt, dat is best raar, lijkt geen duidelijke lijn in te zitten. gelukkig speel ik op een baan waar ze wat soepeler omgaan met de regels en bijvoorbeeld de DR open is al besef ik mij wel dat het eigenlijk niet zou moeten.

• Artbij
Waarom zou de DR niet open kunnen? Als je maar afstand houdt.

Met gestrekt been.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die NGF opzet was anders behoorlijk uitvoerig. Daarmee moet elke golfbaan uit de voeten kunnen. Hier in de buurt is ook een golfbaan die bij de driving range een 1-richtings looproute heeft gecreëerd, omdat het pad er naar toe te smal was. Daarvoor offeren ze 1 afslagplek op, maar werkt volgens mij heel goed. En van dat soort initiatieven word ik wel blij, dan laat zo'n golfbaan goed zien dat ze er serieus mee om gaan.

Bij mijn club is de range wel open, maar je moet een tijdslot boeken.

• bert pit
Ik ben ook maandagavond de baan in geweest. Het was de hele winter al een drama qua spel, maar het werd er niet beter op. 9 holes gespeeld met windkracht 7. De houtjes liepen niet lekker, de ijzers gingen redelijk en het putten ging goed.

Wellicht een idee om de stblf telling maar aan te houden in het begin...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Vanavond weer live golf op onder andere Ziggo.

http://newsroom.taylormad...taylormade-driving-relief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zo, donderdag 9 holes gespeeld en dat was weer genieten! En het ging nog beter dan ik verwacht had qua gevoel, kennelijk verleer je het niet zo snel. De scores waren er nog niet helemaal naar, maar dat komt wel. Komende week weer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Die swing van Matthew Wolff is echt heel bijzonder. Toont maar eens aan dat er niet één manier is om te golfen.

YouTube: Matthew Wolff on Changing His Golf Swing | Golfing World

https://www.golfdigest.co...w-wolffs-unorthodox-swing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
Zo ik ben weer gelukkig. Afgelopen week de volgende 'sessies' gehad:
Dinsdag: 1,5 uur privéles + 9 holes grote baan
Woensdag: 1 uur privéles + 9 holes grote baan
Zaterdag: 18 holes gelopen
Zondag: 2x PAR3 gelopen

Komende week staat het volgende op de rol:
Vanavond: 1 uur privéles + 9 holes grote baan
Woensdagavond: 1 uur privéles + 9 holes grote baan
Donderdag: 18 holes
Zaterdag: 18 holes

Vorige week dinsdag leek het even of ik het bijna verleerd was. Ijzers gingen slecht, hybride ging niet meer, driver durfde ik niet aan. Na de les alles weer gecorrigeerd en in de baan ging alles behalve het afslaan eigenlijk wel oké. Een dag later ging het veel beter. Afgelopen zaterdag voor het eerst de driver écht geslagen. Eerste twee holes was ik chicken en 'veilig' mijn hybride gepakt. Die sloeg ik beide keren op circa 210m (met rol) en kaarsrecht dus dat was prima. Daarna de eerste keer de driver gepakt en dat ging meteen goed: 267m. Helaas was dat meteen de beste klap van de dag want de rest van de tijd ging het, op twee keer laag en ver na, niet zo goed met de driver maar ik putte hoop uit die mega goede slag.

In ieder geval de mentale barrière en het gevoel kwijt dat ik de driver totaal niet beheerste dus dat is al een groot winstpunt. Van vriendinlief een afstandsmeter gekregen (dure joekel) maar nog te inconsistent om die effectief te kunnen gebruiken op dit moment. Daar wordt in elk geval aan gewerkt. Komende maand (juni) heb ik nog 20 uren effectief les (door haar gepland voor mij) dus ik vermoed dat het er wel gaat komen.

Nu nog oefenen oefenen oefenen en proberen constanter te worden maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel gaat lukken. Let the games begin! :*)

Mooiste shot van de dag: +/- 200m hybride shot op de green. Vond ik een foto waard :)

[Voor 5% gewijzigd door Typhone op 18-05-2020 12:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Lekker bezig @Typhone Had je inmiddels ook al een setje ijzers aan laten meten of wacht je daar nog even mee?

golfr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
3xNix schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:26:
Lekker bezig @Typhone Had je inmiddels ook al een setje ijzers aan laten meten of wacht je daar nog even mee?
Over 3 weken ga ik kijken en fitten! Speel op dit moment met Callaway XR Pro's en ben daar nu een keer of 8 mee in de baan geweest. Zijn heel erg fijne stokken. Van vriendin een Vokey SM8 60 graden wedge gekregen en daar ook flink mee aan het oefenen momenteel.

Gisteren ging wel goed trouwens:

Hole 1 / Par 4 in 4
Hole 2 / Par 5 in 5
Hole 3 / Par 4 in 5
Hole 4 / Par 4 in 4
Hole 5 / Par 3 in 4
Hole 6 / Par 4 in 6
Hole 7 / Par 5 in 6
Hole 8 / Par 4 in 4
Hole 9 / Par 3 in 4 (2 korte putts gemist)

Zonde dat hij niet qualifying was/mocht (ivm vragen) aangezien vriendinlief dus niet mag marken. Heel apart trouwens om op hole 2 te spelen zoals zij voorstelde.

De afslag met driver raakte ik niet optimaal (veel te hoog) waardoor ik 50m te kort kwam. Toen zei ik ja nu met een hybride proberen tussen de bomen door de green aan te vallen. Reactie van haar: kans dat je dat lukt is 1 op 500. Gewoon je P pakken en over de bomen richting de 100m en vanaf daar met een S de green op. Nooit van mijn leven zou ik dat zelf bedacht hebben maar toch zo gedaan. "Natuurlijk" zul je altijd zien dat ik juist op dat moment een goede P sla, over de bomen kwam en op circa 100m kwam te liggen. Na afstand meten lag ik op 103m met de vlag ver op de green. Toen vroeg ze aan mij: wat zou je nu pakken? Ik zeg ja een P. Ja en dan schiet je over de green heen en lig je lastig. Beter te kort dan te ver. Dus een S nemen... ook dat advies opgevolg, goede slag een ik lag op 6m van de vlag panklaar. Putt was gewoon prima en lag op 15cm naast de hole dus ik ging er met een PAR af.

Ik noem dat voorlopig maar even 'omdenken' want op zo'n manier scoor je veel beter in de baan uiteraard met veel minder risico dan wat ik zelf zou hebben genomen (en wat dus vaak ook fout gaat). Die manier van denken zit er bij mij dus nog absoluut niet in. Elke kans die ik zie of heb zou ik de vlag aanvallen. Voorlopig daar maar eens flink aan gaan werken.

[disclaimer]
Uiteraard weet ik dat het vragen met welke club niet toegestaan is laat staan advies geven over de clubs dus geen zorgen heren ;).

[Voor 65% gewijzigd door Typhone op 19-05-2020 12:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Je maakt flinke stappen. Beste longhitter ook! Als je 100 meter met je S slaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:15
Typhone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Over 3 weken ga ik kijken en fitten! Speel op dit moment met Callaway XR Pro's en ben daar nu een keer of 8 mee in de baan geweest. Zijn heel erg fijne stokken. Van vriendin een Vokey SM8 60 graden wedge gekregen en daar ook flink mee aan het oefenen momenteel.

Hole 1 / Par 4 in 4
Hole 2 / Par 5 in 5
Hole 3 / Par 4 in 5
Hole 4 / Par 4 in 4
Hole 5 / Par 3 in 4
Hole 6 / Par 4 in 6
Hole 7 / Par 5 in 6
Hole 8 / Par 4 in 4

Zonde dat hij niet qualifying was/mocht (ivm vragen) aangezien vriendinlief dus niet mag marken. Heel apart trouwens om op hole 2 te spelen zoals zij voorstelde.

De afslag met driver raakte ik niet optimaal (veel te hoog) waardoor ik 50m te kort kwam. Toen zei ik ja nu met een hybride proberen tussen de bomen door de green aan te vallen. Reactie van haar: kans dat je dat lukt is 1 op 500. Gewoon je P pakken en over de bomen richting de 100m en vanaf daar met een S de green op. Nooit van mijn leven zou ik dat zelf bedacht hebben maar toch zo gedaan. "Natuurlijk" zul je altijd zien dat ik juist op dat moment een goede P sla, over de bomen kwam en op circa 100m kwam te liggen. Na afstand meten lag ik op 103m met de vlag ver op de green. Toen vroeg ze aan mij: wat zou je nu pakken? Ik zeg ja een P. Ja en dan schiet je over de green heen en lig je lastig. Beter te kort dan te ver. Dus een S nemen... ook dat advies opgevolg, goede slag een ik lag op 6m van de vlag panklaar. Putt was gewoon prima en lag op 15cm naast de hole dus ik ging er met een PAR af.

Ik noem dat voorlopig maar even 'omdenken' want op zo'n manier scoor je veel beter in de baan uiteraard met veel minder risico dan wat ik zelf zou hebben genomen (en wat dus vaak ook fout gaat). Die manier van denken zit er bij mij dus nog absoluut niet in. Elke kans die ik zie of heb zou ik de vlag aanvallen. Voorlopig daar maar eens flink aan gaan werken.

[disclaimer]
Uiteraard weet ik dat het vragen met welke club niet toegestaan is laat staan advies geven over de clubs dus geen zorgen heren ;).
Nette score hoor! Maar van welke tees speelde je? Als je op een par 5 na een mislukte drive die 50m te kort was met je tweede slag met een hybride de vlag kon aan vallen heeft dat wel wat uitleg nodig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
Typhone schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:21:
[...]

Hole 1 / Par 4 in 4
Hole 2 / Par 5 in 5
Hole 3 / Par 4 in 5
Hole 4 / Par 4 in 4
Hole 5 / Par 3 in 4
Hole 6 / Par 4 in 6
Hole 7 / Par 5 in 6
Hole 8 / Par 4 in 4

[disclaimer]
Rondje +6 over negen. Dat komt neer op een hcp van rond die 10. Hoe lang speel je al?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
donleone83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Nette score hoor! Maar van welke tees speelde je? Als je op een par 5 na een mislukte drive die 50m te kort was met je tweede slag met een hybride de vlag kon aan vallen heeft dat wel wat uitleg nodig...
Ik speel vanaf geel (in Someren).

@Artbij ik heb sinds 28 augustus 2019 mijn GVB.

Sindsdien eigenlijk elke week gespeeld en tussen 14-12-2019 en 10-1-2020 elke dag. Ook in januari nog heel erg veel gespeeld. In de 'lockdown' alleen maar gechipt op van die netjes in de tuin van mijn schoonouders. En twee keer naar een boerenveld geweest in een niet nader te noemen plaats waar ik circa 400 goedkope lakeballs heb weggeknald vanaf een tee. Maak je echter geen zorgen over mijn handicap die is bij lange na geen 10. Vorige week was het drama, zaterdag was het 60% goed, 40% slecht en gisteren zat er geen enkele mishit tussen alleen het putten was onder niveau. Maar vriendinlief (die dus golfpro is) was erbij en zette mij uiteraard voor elke slag aan het denken.

Enige wat ik sinds vorige week gedaan heb en elke dag (!) nu doe is oefenen:

- Driving range 30 ballen per club (ik heb 5/6/7/8/9/P/S/60/hybride 22/driver/putter)
- Chippen/Pitchen (heupactie, schouderactie, chip)
- Putten (40x 1m, 40x 2m, 40x 3m, 40x 4m, 40x 5m, 20x 8m)
- 2x per week bunker

Op de DR alles met de Trackman overigens en gefilmd met een iPad zodat de slagen te analyseren zijn. Hij slaat dat netjes op in een spelersprofiel wat ik heb aangemaakt voor mezelf.

@Alsatian
Ja longhitter was mij al snel duidelijk geworden. Afgelopen februari nog in Marrakech geweest en daar ging het lekker met mijn ijzeren 5. Nu heel erg op zoek naar consistentie want op sommige momenten heb ik 'het gevoel' gewoon niet. Dan kun je mij alles geven maar dan gaan ze alle kanten op. Zaterdag de baan in geweest met mensen met HCP 14.2 en 16.4 en daar viel eigenlijk vooral op dat zij vooral goed zijn met de hybride en driver en het putten is erg consistent. Kon in elk geval 'goed' met ze meelopen met mijn HCP 27.7

Een vriendin heeft handicap 4.8 (laagste van de club) en die slaat ook sick ver met haar driver en hybride. Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is. Gisteren op een par 3 lag ik op 1,5m naast de vlag en mis de eerste put, mis de tweede put (op 20cm!) en toen ging ie erin. Dan kun je zo goed slaan als je wil maar dat is funest.

Hopelijk gaat het vliegen nog de goede kant op want er staan nog trips op de planning naar Montecastillo, Praia del Rei, Castle Stuart Golf en nog iets in Spanje (allemaal in het najaar). Ierland was ook nog een optie maar is inmiddels verplaatst naar 2021.

Ergens in de buurt van Amsterdam op 'the International' was er ook iets in juli maar volgens mij hangt dat ook aan een zijden draadje. Ik ben alleen met de golfbanen nog niet zo bekend en vooralsnog vind ik ze allemaal wel mooi O+

[Voor 103% gewijzigd door Typhone op 19-05-2020 15:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
Typhone schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:12:
[...]

Sindsdien eigenlijk elke week gespeeld en tussen 14-12-2019 en 10-1-2020 elke dag. Ook in januari nog heel erg veel gespeeld. In de 'lockdown' alleen maar gechipt op van die netjes in de tuin van mijn schoonouders. En twee keer naar een boerenveld geweest in een niet nader te noemen plaats waar ik circa 400 goedkope lakeballs heb weggeknald vanaf een tee. Maak je echter geen zorgen over mijn handicap die is bij lange na geen 10. Vorige week was het drama, zaterdag was het 60% goed, 40% slecht en gisteren zat er geen enkele mishit tussen alleen het putten was onder niveau. Maar vriendinlief (die dus golfpro is) was erbij en zette mij uiteraard voor elke slag aan het denken.

- Driving range 30 ballen per club (ik heb 5/6/7/8/9/P/S/60/hybride 22/driver/putter)
- 2x per week bunker

Op de DR alles met de Trackman overigens en gefilmd met een iPad zodat de slagen te analyseren zijn. Hij slaat dat netjes op in een spelersprofiel wat ik heb aangemaakt voor mezelf.

@Alsatian
Ja longhitter was mij al snel duidelijk geworden. Afgelopen februari nog in Marrakech geweest en daar ging het lekker met mijn ijzeren 5. Nu heel erg op zoek naar consistentie want op sommige momenten heb ik 'het gevoel' gewoon niet. Dan kun je mij alles geven maar dan gaan ze alle kanten op. Zaterdag de baan in geweest met mensen met HCP 14.2 en 16.4 en daar viel eigenlijk vooral op dat zij vooral goed zijn met de hybride en driver en het putten is erg consistent. Kon in elk geval 'goed' met ze meelopen met mijn HCP 27.7

Een vriendin heeft handicap 4.8 (laagste van de club) en die slaat ook sick ver met haar driver en hybride. Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is. Gisteren op een par 3 lag ik op 1,5m naast de vlag en mis de eerste put, mis de tweede put (op 20cm!) en toen ging ie erin. Dan kun je zo goed slaan als je wil maar dat is funest.

Hopelijk gaat het vliegen nog de goede kant op want er staan nog trips op de planning naar Montecastillo, Praia del Rei, Castle Stuart Golf en nog iets in Spanje (allemaal in het najaar). Ierland was ook nog een optie maar is inmiddels verplaatst naar 2021.

Ergens in de buurt van Amsterdam op 'the International' was er ook iets in juli maar volgens mij hangt dat ook aan een zijden draadje. Ik ben alleen met de golfbanen nog niet zo bekend en vooralsnog vind ik ze allemaal wel mooi O+
LEt wel op. Met hcp 27,7 +6 spelen is op sommige clubs reden voor royement ;).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Typhone
Artbij schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:52:
[...]

Als ik dat nu de donderdag en zaterdag in de baan (maar dan 18-holes) ook haal geef ik ze groot gelijk. Maar ik vermoed dat het wel eens kan tegen vallen ;).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
Heel kort gezegd haal je met die +6 28 punten op 9-holes. Normaal gesproken krijgen met met hcp 9,7 tot 11,3 die 6 slagen mee.

Bij ons hoef je zo niet met wedstrijden mee te doen ;).

[Voor 18% gewijzigd door Artbij op 19-05-2020 16:28]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:52:
Artbij schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:26:
Bij ons hoef je zo niet met wedstrijden mee te doen ;).
Iemand moet ook de tijd krijgen om te zakken met zijn handicap natuurlijk. Hij speelt nog geen jaar. Ik heb zo het vermoeden dat hij aan het einde van dit jaar echt niet meer op hcp 27,7 zit. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bert pit
Typhone schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:12:
[...]

- 2x per week bunker

@Alsatian

Als ik je zo hoor zou ik zoveel mogelijk kaarten lopen de komende tijd. Mocht je een keer met een wedstrijdje meedoen, dan is je niets te verwijten. Je handicap zou een afspiegeling moeten zijn van je best mogelijke spel en dus niet van je gemiddelde spel.

Net voor de lockdown speelde ik in een bedrijvencompetitie tegen iemand met een 26.x hcp (ik met 14.6) Hij sloeg met zijn driver 90 meter verder dan ik en had ook zeer goede approaches een beter kort spel. Kortom, niet tegen te spelen. Ik moest me echt inhouden om hem er niet continue aan te herinneren iets aan zijn hcp te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bert pit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:23:
[...]

Je handicap zou een afspiegeling moeten zijn van je best mogelijke spel en dus niet van je gemiddelde spel.
Dit gaat dus veranderen met het nieuwe systeem, correct? Daarmee wordt het een gemiddelde (via Golf.nl):

In het nieuwe systeem wordt een handicap gebaseerd op de laatste 20 qualifying ronden van een speler. Het gemiddelde van de beste 8 scores van deze laatste 20 rondes bepaalt je handicap. Hier wordt een vaste formule voor gebruikt. In 2021 wordt je nieuw handicap berekend op basis van de scores die je tot die tijd hebt ingeleverd.

Met andere woorden, een stuk representatiever dan het huidige systeem eigenlijk. En ik denk dat per 1-1-2021 aardig wat handicaps gehercalculeerd gaan worden :) Als ik dan kijk naar mijn laatste qualifying kaarten, dan zit daar een stijgende lijn in (lees: steeds iets lagere handicap, gemiddeld). Als ik dan bijv. niets meer speel dit jaar, dan zal mijn handicap waarschijnlijk weer terug stijgen in 2021 omdat ze naar het gemiddelde van die 8 kaarten gaan kijken.

Niet dat de handicap mij erg veel boeit, ik vind het vooral leuk om het te gebruiken als doelstelling voor dit jaar. Ik zit nu op 35 maar ik weet dat ik naar de 28-25 moet kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:55:
[...]
Dit gaat dus veranderen met het nieuwe systeem, correct? Daarmee wordt het een gemiddelde (via Golf.nl):
Nee, 8 beste van de laatste 20 is dus zeker niet je gemiddelde. Dan zouden ze gewoon de laatste 20 moeten nemen en niet de beste 8.
Als ik dan kijk naar mijn laatste qualifying kaarten, dan zit daar een stijgende lijn in (lees: steeds iets lagere handicap, gemiddeld). Als ik dan bijv. niets meer speel dit jaar, dan zal mijn handicap waarschijnlijk weer terug stijgen in 2021 omdat ze naar het gemiddelde van die 8 kaarten gaan kijken.
Als je beter gaat spelen en die laatste 8 kaarten zijn beter dan je hcp dan zal je dus waarschijnlijk niet stijgen. Lijkt mij?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, maar voorbeeld: mijn 8 kwalificatiekaarten zijn goed geweest voor hcp 54, 52, 43, 45 (maar je kunt niet zakken boven 36 dus telt die dan mee?), 40, 37, 37 en 35.

Stel voor het voorbeeld: ik loop dit jaar geen Q kaarten meer. Dan wordt volgens mij per 1-1-2021 mijn nieuwe handicap het gemiddelde van deze 8 kaarten. En stijgt mijn hcp van 35 naar 42,8. Denk ik. Maar ik lees nergens echt duidelijk hoe dat nu gaat werken.

Ik heb 's avonds ook maar zelden tijd voor 9 holes of meer, dus er zullen niet heel rap meer Q-kaarten bij komen denk ik. Of ik vergeet vooraf een Q aan te vragen, gebeurt ook vaak genoeg.

[Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-05-2020 11:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 08:15
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:40:
Of ik vergeet vooraf een Q aan te vragen, gebeurt ook vaak genoeg.
Dat hoeft helemaal niet. Via de golf.nl app voer je de kaart in, selecteer je je marker en wordt de kaart na verwerking naar de club gestuurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Klopt, maar onze golfbaan gebruikt E-golf 4U, waarin je vooraf aan je ronde de Q-kaart moet aanvragen. Marker is ook een dingetje trouwens, ik speel vaak alleen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Artbij
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:07:
Klopt, maar onze golfbaan gebruikt E-golf 4U, waarin je vooraf aan je ronde de Q-kaart moet aanvragen. Marker is ook een dingetje trouwens, ik speel vaak alleen.
Ook bij die banen kun je via golf.nl q lopen volgens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bert pit
Het gaat mij niet zo zeer om hoe de handicap berekend wordt, dat is en blijft voor iedereen het zelfde, maar meer om hoe men ermee omgaat. Luid en duidelijk dan maar: het duikbootprincipe (waarvan ik hier niemand wil beschuldigen). Ik ken mensen die hun handicap kunstmatig hoog houden om in wedstrijden niet af te gaan, of zelfs boven in te eindigen. Probeer dat vanuit het fairplay principe te voorkomen.

@Typhone maakt de volgende opmerking "Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is."

Daarop zeg ik dan een handicap een afspiegeling hoort te zijn van je beste spel niet van een gemiddelde score. Als je dus weet dat je lager scoort door alleen met de ijzers te slaan, zou je dat moeten doen.

[Voor 5% gewijzigd door bert pit op 25-05-2020 14:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:40:
Klopt, maar voorbeeld: mijn 8 kwalificatiekaarten zijn goed geweest voor hcp 54, 52, 43, 45 (maar je kunt niet zakken boven 36 dus telt die dan mee?), 40, 37, 37 en 35.

Stel voor het voorbeeld: ik loop dit jaar geen Q kaarten meer. Dan wordt volgens mij per 1-1-2021 mijn nieuwe handicap het gemiddelde van deze 8 kaarten. En stijgt mijn hcp van 35 naar 42,8. Denk ik. Maar ik lees nergens echt duidelijk hoe dat nu gaat werken.

Ik heb 's avonds ook maar zelden tijd voor 9 holes of meer, dus er zullen niet heel rap meer Q-kaarten bij komen denk ik. Of ik vergeet vooraf een Q aan te vragen, gebeurt ook vaak genoeg.
Ik denk niet dat het zo werkt. Volgens mij wordt er gewoon gekeken welke handicap er bij die scores hoort. En dan zou je best eens lager uit kunnen komen.
Artbij schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:27:
Ook bij die banen kun je via golf.nl q lopen volgens mij.
Ja je kan gewoon je q-kaarten via golf.nl invullen.
bert pit schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:16:
Het gaat mij niet zo zeer om hoe de handicap berekend wordt, dat is en blijft voor iedereen het zelfde, maar meer om hoe men ermee omgaat. Luid en duidelijk dan maar: het duikbootprincipe. Ik ken mensen die hun handicap kunstmatig hoog houden om in wedstrijden niet af te gaan, of zelfs boven in te eindigen.

@Typhone maakt de volgende opmerking "Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is."

Daarop zeg ik dan een handicap een afspiegeling hoort te zijn van je beste spel niet van een gemiddelde score. Als je dus weet dat je lager scoort door alleen met de ijzers te slaan, zou je dat moeten doen.
Daarom moet je dus alleen een q-kaart spelen als je daar bewust voor gaat. In het geval van de rondes waarin je dingen uitprobeert ben je aan het trainen en moet je dus geen q-kaart invullen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zwerver

Zwerver

CISSP certified

Even voor mijn begrip. Je moet altijd met een buddy spelen om überhaupt te kunnen spreken van een valide kaart, correct? Wat dat is op zijn minst lastig...
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True