donleone83 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Nette score hoor! Maar van welke tees speelde je? Als je op een par 5 na een mislukte drive die 50m te kort was met je tweede slag met een hybride de vlag kon aan vallen heeft dat wel wat uitleg nodig...
Ik speel vanaf geel (in Someren).
@
Artbij ik heb sinds 28 augustus 2019 mijn GVB.
Sindsdien eigenlijk elke week gespeeld en tussen 14-12-2019 en 10-1-2020 elke dag. Ook in januari nog heel erg veel gespeeld. In de 'lockdown' alleen maar gechipt op van die netjes in de tuin van mijn schoonouders. En twee keer naar een boerenveld geweest in een niet nader te noemen plaats waar ik circa 400 goedkope lakeballs heb weggeknald vanaf een tee. Maak je echter geen zorgen over mijn handicap die is bij lange na geen 10. Vorige week was het drama, zaterdag was het 60% goed, 40% slecht en gisteren zat er geen enkele mishit tussen alleen het putten was onder niveau. Maar vriendinlief (die dus golfpro is) was erbij en zette mij uiteraard voor elke slag aan het denken.
Enige wat ik sinds vorige week gedaan heb en elke dag (!) nu doe is oefenen:
- Driving range 30 ballen per club (ik heb 5/6/7/8/9/P/S/60/hybride 22/driver/putter)
- Chippen/Pitchen (heupactie, schouderactie, chip)
- Putten (40x 1m, 40x 2m, 40x 3m, 40x 4m, 40x 5m, 20x 8m)
- 2x per week bunker
Op de DR alles met de Trackman overigens en gefilmd met een iPad zodat de slagen te analyseren zijn. Hij slaat dat netjes op in een spelersprofiel wat ik heb aangemaakt voor mezelf.
@
Alsatian
Ja longhitter was mij al snel duidelijk geworden. Afgelopen februari nog in Marrakech geweest en daar ging het lekker met mijn ijzeren 5. Nu heel erg op zoek naar consistentie want op sommige momenten heb ik 'het gevoel' gewoon niet. Dan kun je mij alles geven maar dan gaan ze alle kanten op. Zaterdag de baan in geweest met mensen met HCP 14.2 en 16.4 en daar viel eigenlijk vooral op dat zij vooral goed zijn met de hybride en driver en het putten is erg consistent. Kon in elk geval 'goed' met ze meelopen met mijn HCP 27.7
Een vriendin heeft handicap 4.8 (laagste van de club) en die slaat ook sick ver met haar driver en hybride. Ik kan nu in principe twee dingen doen: spelen voor een lagere handicap door mijn driver en hybride links te laten liggen en met de ijzers-only de baan in te gaan of de clubs onder de knie krijgen en accepteren dat het regelmatig ook shit is. Gisteren op een par 3 lag ik op 1,5m naast de vlag en mis de eerste put, mis de tweede put (op 20cm!) en toen ging ie erin. Dan kun je zo goed slaan als je wil maar dat is funest.
Hopelijk gaat het vliegen nog de goede kant op want er staan nog trips op de planning naar Montecastillo, Praia del Rei, Castle Stuart Golf en nog iets in Spanje (allemaal in het najaar). Ierland was ook nog een optie maar is inmiddels verplaatst naar 2021.
Ergens in de buurt van Amsterdam op 'the International' was er ook iets in juli maar volgens mij hangt dat ook aan een zijden draadje. Ik ben alleen met de golfbanen nog niet zo bekend en vooralsnog vind ik ze allemaal wel mooi
[
Voor 103% gewijzigd door
Typhone op 19-05-2020 15:38
]