Swinkelsche heeft geen aparte tee's of wintergreens voor zover ik weet (liep vanaf blauw). Liep wel met een hele lage HCP'er (7.1 vrouw) mee die wel veel tips gaf dus dat scheelde ook wel een slok op een borrel. Maar aan de andere kant, ik ben degene die moet slaan uiteraard. Golf.nl app vermeldt mijn handicap die heb ik zelf niet berekend. De maandag ervoor (was het bevroren) ging het overigens een héél stuk minder dan afgelopen vrijdag.
Mijn tijd is nu weer een heel stuk minder trouwens. Had afgelopen 1,5 week vrij en verveelde me kapot (moest dagen opmaken). Toen maar besloten om gewoon lekker te gaan trainen, heel plan geschreven (genaamd the road naar hcp 20.0) en samen met de coach allerlei oefeningen bedacht. Probeer nu zoveel mogelijk consistent te worden. Het is nog steeds veel nadenken voor elke slag omdat het nog niet allemaal 'vast in mijn routine' zit. Maar het is wel mooi om te zien hoe ik in het begin door de baan ging (4 maanden geleden) en hoe dat nu aan het veranderen is.
Heb me ook aangemeld voor de golftrip(s) om mensen te leren kennen en ook naar de nieuwjaarsborrel geweest afgelopen zaterdag. Wacht met smart op de zomer wanneer ik in de avond na het werk nog even wat holes kan meepakken. Dan gooi ik het mountainbiken naar de ochtend en ga ik in de avond dagelijks nog even 9-holes meepakken.
Uiteindelijk zie ik wel waar het balletje strand. Consistentie is nu het toverwoord. Gebeurt nog te vaak dat ik merk dat ik m'n pols teveel draai, gewicht even niet goed zet, te vroeg 'opkijk', heup niet goed indraai etc etc. In de baan heeft dat meteen een nadelig effect en alles telt. Het klinkt hier op papier allemaal wel leuk en aardig maar er zitten nog genoeg 'slechte' ballen tussen.
Overigens heb ik wat data verzameld van de driving range omdat jullie nogal dachten dat ik een wonder der natuur was... dat ben ik niet

.
Ijzeren 5: 150m
Ijzeren 7: 120-130m
Ijzeren 9: 110-130m
Pitching Wedge: 100-110m
SW: 75m max
Die data verzameld aan de hand van ... €150 driving range ballen tappen in 2 weken...

. Kreeg op m'n flikker van de coach maar goed. Ik had de tijd zullen we maar zeggen.
Zit dus wel een gat in tussen de SW/PW waar ik eigenlijk niets voor heb maar dat bespreek ik wel ff woensdag tijdens de les. Ik kreeg zaterdag een paar tips met betrekking tot de driver en die sloeg ik op 180m maar dat was geen ideale bal. Vrouw waar ik mee speelde vrijdag sloeg 240m met een driver wat ik wel machtig vond om te zien.
[
Voor 18% gewijzigd door
Typhone op 06-01-2020 18:47
]