Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:32

Typhone

Who Dares Wins

Dat was de driver! Niet de hybride :).
Heb de tekst aangepast stond er foutief vandaar jouw opmerking dus ;).

[ Voor 48% gewijzigd door Typhone op 21-12-2019 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:03
Typhone schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 13:42:
Dat was de driver! Niet de hybride :).
Heb de tekst aangepast stond er foutief vandaar jouw opmerking dus ;).
Dan nog is 210-230 fors bovengemiddeld. Mensen roepen altijd dat ze heel ver slaan maar de gemiddelde amateur slaat een driver niet veel verder dan 200m. Kortom: dit zijn echt topafstanden als je net bezig bent en een spreiding van 12m is absurd weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou ik kan je geruststellen... net van de driving range af en veel verder dan 150m kreeg ik ze niet. Er gingen er twee goed. The long road.... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:11:
Nou ik kan je geruststellen... net van de driving range af en veel verder dan 150m kreeg ik ze niet. Er gingen er twee goed. The long road.... :|
Prestaties golven ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

6 holes gelopen net en de score op elke hole was +3 punten (SF) maar geen tijd om qualifying te lopen vanwege het tijdstip. Vanaf de tee in elk geval geen problemen meer om de bal fatsoenlijk de baan in te krijgen. Driver en de nieuwe hybride nog niet gebruikt though.

Nieuwe putter wel maar die is nog even wennen. Wel leuk om even kennis te maken met mijn aanstaande kamergenoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:11
Typhone schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 14:11:
Dus toen je ze ging uitproberen met trackman sloeg je 210+ en in het echt maar 150?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee lees nog eens goed. De beste gingen 210+ en vandaag ook enkele over de range geslagen op het land. Maar het meerendeel bij lange na niet.
Ik heb zo’n 200 ballen geslagen vandaag en een deel gefilmd om te checken hoe ik stond en waar het mis ging. Dus de perfecte ballen hebben afstand maar ik sla maar in circa 2% de perfecte bal die ver gaat, overigens ook zeer duidelijk hoorbaar aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zaterdag op Nunspeet geweest, wat een mooie en leuke baan is dat zeg! Speelde ook nog eens heel aardig. Eerste 9 6 parren. Vanaf hole 14 werd het minder. Wel mijn hcp gespeeld.
Typhone schreef op zondag 22 december 2019 @ 21:39:
Nee lees nog eens goed. De beste gingen 210+ en vandaag ook enkele over de range geslagen op het land. Maar het meerendeel bij lange na niet.
Ik heb zo’n 200 ballen geslagen vandaag en een deel gefilmd om te checken hoe ik stond en waar het mis ging. Dus de perfecte ballen hebben afstand maar ik sla maar in circa 2% de perfecte bal die ver gaat, overigens ook zeer duidelijk hoorbaar aan het geluid.
Probeer je focus niet op de afstand te leggen maar op je swing en balcontact. Pas als dat wat meer onder controle is kan je gaan bepalen wat je afstand is aangezien je spel dan consequenter en voorspelbaarder wordt. Je moet je swing kunnen herhalen. Een spreiding van 12 meter is zoals Leon zegt top. Maar als de spreiding in de lengte nog 80 meter is (150 - 230) dan koop je daar ook nog niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:47
Ik ben ook wel benieuwd of die spreiding echt maar 12m is. Hij slaat 1 op de 100 ballen goed.... Er zit dus een dusdanig grote swingfout/inconsistentie in dat de afstand helemaal niets zegt.

Ik sla elk jaar wel een 300m+ drive. Maar mijn gemiddelde afstand ligt zeker 50a70m korter.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:28:

Probeer je focus niet op de afstand te leggen maar op je swing en balcontact. Pas als dat wat meer onder controle is kan je gaan bepalen wat je afstand is aangezien je spel dan consequenter en voorspelbaarder wordt. Je moet je swing kunnen herhalen. Een spreiding van 12 meter is zoals Leon zegt top. Maar als de spreiding in de lengte nog 80 meter is (150 - 230) dan koop je daar ook nog niet veel voor.
Ja wederom geldt hier (opmerking @Artbij) hieronder dat zijn de ballen geweest die ik goed raakte. Daar is de driver ook op uitgekozen. Ik heb verder zelf helemaal niet naar die schermen gekeken maar de eigenaar, pro en twee anderen die erbij waren die zagen wat er allemaal gebeurde. Dat was zowel met de hybride, driver en een ijzeren 5-6-7. Met de ijzers was de spreiding veel minder en de afstanden allemaal vrij gelijk. Daar liggen de goede percentages ook veel hoger mee.

Mocht je een goed fair en square beeld willen dan ben ik nog niet zover dat ik met een driver ga afslaan. Die andere informatie begint nogal een eigen leven te leiden namelijk ;).

Ik heb afgelopen zaterdag een heel uitgebreid schema met alles waar ik tegen aan loop doorgestuurd naar m'n coach en afspraken gemaakt om in januari nog zeker elke week 3x 18 holes te lopen. Over iets meer dan een maand wordt dat 5 dagen lang elke dag 2x 18-holes lopen dus dan hoop ik ook alweer sprongen te hebben gemaakt. Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
elke dag 2x 18 holes? Ben je dan met pensioen of heb je ambitie om pro te worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

appelflap1992 schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:44:
elke dag 2x 18 holes? Ben je dan met pensioen of heb je ambitie om pro te worden?
Golftrip naar Marrakech dus dan staat dat op de planning heb ik begrepen. Afgelopen vrijdag qualifying gelopen in Someren (flight van 3) en toen 52 stableford punten gehaald en mijn eerste 2 échte PAR-scores. Een PAR5 liep ik in 5 en een PAR3 liep ik in 3. Handicap van 50.0 naar 37.0 gegaan dus nu ben ik in elk geval geen duikboot meer in Marrakech. Ook met andere ballen gespeeld (Pinnacle Rush vervangen door Srixon Ultisoft). A.s. woensdag voor privé les met de focus op de driver, houten en hybrides waar ik dan voor het eerst mee probeer te gaan slaan. Die afstand halen is toch wel noodzakelijk inmiddels.

Afgelopen 2 weken elke dag 4 uur op de golfbaan geweest en alle aspecten geoefend met alle clubs. Afslaan, pitchen, schouderbeweging, heupdraai, chippen van verschillende afstanden en verschillende oefeningen met putten geprobeerd om de beweging stabiel te krijgen. Met de nieuwe putter gaat het putten wel een héél stuk beter in elk geval al moet ik niet vergeten de schouder-schouder beweging elke keer 'mooi' te voltooien.

Voor hen die interesse hebben in de scores van afgelopen vrijdag (het is hier zo rustig):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Hole 1 - PAR 4 - 5 slagen
Hole 2 - PAR 5 - 9 slagen
Hole 3 - PAR 4 - 6 slagen
Hole 4 - PAR 4 - 7 slagen
Hole 5 - PAR 3 - 4 slagen
Hole 6 - PAR 4 - 5 slagen
Hole 7 - PAR 5 - 5 slagen
Hole 8 - PAR 4 - 7 slagen
Hole 9 - PAR 3 - 4 slagen
Hole 10 - PAR 4 - 8 slagen
Hole 11 - PAR 4 - 5 slagen
Hole 12 - PAR 3 - 5 slagen
Hole 13 - PAR 4 - 7 slagen
Hole 14 - PAR 5 - 8 slagen
Hole 15 - PAR 4 - 5 slagen
Hole 16 - PAR 4 - 6 slagen
Hole 17 - PAR 3 - 3 slagen
Hole 18 - PAR 5 - 7 slagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Weet je zeker dat je handicap niet naar 35 is gegaan? 52-36=16. 50-14=36 Dan nog 1 punt over en zou je naar 35 (2 x 0.5) moeten gaan. Als je zoveel punten haalt ben je met 37 ook nog een duikboot :P .

Genoeg ruimte om nog lekker te zakken! d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Alsatian op 06-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:43
Klinkt alsof je lekker onderweg bent en dat je nog genoeg ruimte hebt om te zakken, zoals Alsatian al zegt. Als ik de tijd had, zou ik ook zo fanatiek willen trainen :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Alsatian schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:17:
Weet je zeker dat je handicap niet naar 35 is gegaan? 52-36=16. 50-14=36 Dan nog 1 punt over en zou je naar 35 (2 x 0.5) moeten gaan. Als je zoveel punten haalt ben je met 37 ook nog een duikboot :P .

Genoeg ruimte om nog lekker te zakken! d:)b
Als het de Swinkelsche is geweest... maar het verschilt toch ook vanaf welke Tee je slaat.
HCP 52, 106 slagen
Rood: 51 punten
Blauw: 54 punten
Geel: 60 punten

Of... wintertee met afwijkende afstanden? :?

Ik vind het knap om ver onder je HCP te spelen met de huidige omstandigheden. _/-\o_
Al zal een zand baan makkelijker spelen dan een klei baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:01:
[...]
Als het de Swinkelsche is geweest... maar het verschilt toch ook vanaf welke Tee je slaat.
HCP 52, 106 slagen
Rood: 51 punten
Blauw: 54 punten
Geel: 60 punten
Hij speelt vanaf hcp 50.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Swinkelsche heeft geen aparte tee's of wintergreens voor zover ik weet (liep vanaf blauw). Liep wel met een hele lage HCP'er (7.1 vrouw) mee die wel veel tips gaf dus dat scheelde ook wel een slok op een borrel. Maar aan de andere kant, ik ben degene die moet slaan uiteraard. Golf.nl app vermeldt mijn handicap die heb ik zelf niet berekend. De maandag ervoor (was het bevroren) ging het overigens een héél stuk minder dan afgelopen vrijdag.

Mijn tijd is nu weer een heel stuk minder trouwens. Had afgelopen 1,5 week vrij en verveelde me kapot (moest dagen opmaken). Toen maar besloten om gewoon lekker te gaan trainen, heel plan geschreven (genaamd the road naar hcp 20.0) en samen met de coach allerlei oefeningen bedacht. Probeer nu zoveel mogelijk consistent te worden. Het is nog steeds veel nadenken voor elke slag omdat het nog niet allemaal 'vast in mijn routine' zit. Maar het is wel mooi om te zien hoe ik in het begin door de baan ging (4 maanden geleden) en hoe dat nu aan het veranderen is.

Heb me ook aangemeld voor de golftrip(s) om mensen te leren kennen en ook naar de nieuwjaarsborrel geweest afgelopen zaterdag. Wacht met smart op de zomer wanneer ik in de avond na het werk nog even wat holes kan meepakken. Dan gooi ik het mountainbiken naar de ochtend en ga ik in de avond dagelijks nog even 9-holes meepakken.

Uiteindelijk zie ik wel waar het balletje strand. Consistentie is nu het toverwoord. Gebeurt nog te vaak dat ik merk dat ik m'n pols teveel draai, gewicht even niet goed zet, te vroeg 'opkijk', heup niet goed indraai etc etc. In de baan heeft dat meteen een nadelig effect en alles telt. Het klinkt hier op papier allemaal wel leuk en aardig maar er zitten nog genoeg 'slechte' ballen tussen.

Overigens heb ik wat data verzameld van de driving range omdat jullie nogal dachten dat ik een wonder der natuur was... dat ben ik niet :D.

Ijzeren 5: 150m
Ijzeren 7: 120-130m
Ijzeren 9: 110-130m
Pitching Wedge: 100-110m
SW: 75m max

Die data verzameld aan de hand van ... €150 driving range ballen tappen in 2 weken... 8)7 . Kreeg op m'n flikker van de coach maar goed. Ik had de tijd zullen we maar zeggen.

Zit dus wel een gat in tussen de SW/PW waar ik eigenlijk niets voor heb maar dat bespreek ik wel ff woensdag tijdens de les. Ik kreeg zaterdag een paar tips met betrekking tot de driver en die sloeg ik op 180m maar dat was geen ideale bal. Vrouw waar ik mee speelde vrijdag sloeg 240m met een driver wat ik wel machtig vond om te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 06-01-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dit is de scorekaart. Snap alleen niet waarom golf.nl aangeeft dat hij naar 37 gaat met die score vanaf 50.

HOLESIPARHCPP+HSCORESBF
11742653
21153891
31343763
4343772
5533644
61542653
7753855
8143772
9933644
10443781
111642653
121832552
13843772
141453882
151043754
161243763
17633635
18253873
725012210652

[ Voor 0% gewijzigd door Alsatian op 08-01-2020 13:42 . Reden: Bij hole 4 klopte de stableford punten niet. - bedankt bert pit ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammetje
@Typhone ; er is een tweakers whatsapp groep - regelmatig spreken daar wat mensen af om samen de baan in te gaan. Mocht je dat leuk vinden, hier is de link:
https://chat.whatsapp.com/HBLgVsg4POsADsitQbXpj1

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:16

bert pit

asdasd

@Alsatian Prima score, alleen hole 4 moet je nog even opnieuw berekenen...

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou spannend! Vanavond voor het eerst les met de driver. Daar heb ik ongelofelijk veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 23:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

We hebben hier inlooplessen. Meestal pakken we op het eind van het uurtje de driver even mee. Op de driving range met wind tegen valt zo'n afstand dan nog best tegen. Het doorrollen van de bal is ook een aspect van de driver, dat krijg je ook niet echt mee op de range vind ik.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Update van afgelopen woensdag was vrij simpel:
Mindere ballen gaan naar links omdat de romp te veel op rechts blijft hangen. Hierdoor moet je de linker elleboog optrekken om ruimte te maken.
-Vanuit de achterzwaai navel eerst richting het doel bewegen en dan pas volgen de handen.
-Vanuit de achterzwaai beweegt de rechter schouder onder de linker schouder door.
Oefening: handen kruisen op de schouders. Links laag bij het maken van de achterzwaai —> rechts laag bij het maken van de terugzwaai.
Het staat er allemaal zo simpel maar zoals een wijs man ooit zei: soms heb je het pas door als je het zelf ziet. Driver begon op een gegeven moment eindelijk naar rechts af te wijken (ipv scherp naar links) en op het einde vlogen er steeds meer goed rechtdoor. En dan maak je ook meteen afstand. Hybrides waren exact hetzelfde verhaal. Gaat nog oefening vergen (morgen en zondag) op de DR maar ik ben blij dat ik weet wat ik elke keer fout deed. Tot zover weer de weekly updates van Typhone's golfproces haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Constant worden in je slagen zal nog een lange weg worden ben ik bang...
Ik denk ook steeds, "en nu is het lek boven, dit kan ik tot in de treuren hetzelfde doen..."
Dan de volgende dag precies het zelfde te doen, en pats geheel andere resultaten omdat er een detail verloren is gegaan / kwijt is.

de ene dag/week is de andere niet.. tuurlijk de variabelen worden minder groot.. en beter beheersbaar.
Maar ik kan me elke ronde wel een paar keer voor de kop slaan...

De variabelen qua ligging zijn alleen al zo divers met andere bal vluchten en landing karakteristieken hierbij.
Dat ik zeker nog niet de ervaring heb om constant te kunnen scoren.
Mijn 9 hole statistiek loopt van PAR+2 tot +16 in de competitie... gemiddeld haal ik HCP 18
Golf: easy to learn, hard to master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nou half mei staat de tweede reis ook alweer gepland richting Wuppertal (Golfhotel Vesper). A.s. zaterdag en zondag beide dagen 18-holes op de Swinkelsche weer in de planning en dan voor het eerst ook met de driver de baan in. Zal derhalve geen hele goede score worden maar ik word enkel beter van het spelen in de baan en niet alleen van de driving range. Daarbij weet ik ook niet of er een groot verschil is tussen die floating balls op de driving range of een 'normale' golfbal.

Over golfballen gesproken; mij was verteld dat je daar niks van ging merken maar ik heb laatst een paar keer met een Srixon Ultisoft gespeeld (ik heb Pinnacle Rush, vraag me niet waarom) en dat verschil is wel echt héél duidelijk waarneembaar. Die Pinnacle die 'tik' je echt maar die Srixon die wordt voor je gevoel 'één' met het clubblad. Dat softe wat ze omschrijven merk je ultragoed.

Zou ik er verstandig aan doen die ballen te switchen of is dat nu nog onzin? Ik weet het niet maar met putten is het verschil écht heel groot tussen een Pinnacle Rush of Srixon Ultisoft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat hoor je inderdaad vaker: 'Als beginner maakt het niet uit welke bal je speelt, neem gewoon de goedkoopste.' Daar zit wel een kern van waarheid in, je zult als beginner echt niet beter gaan spelen als je een Titleist ProV1X pakt. Waar het wél verschil in kan maken - en dat heb je zelf al ervaren - is het gevoel. Sommige spelers vinden een zachte bal fijn aanvoelen, andere spelers een hardere bal. Zeker bij het putten is het geluid en gevoel tussen een harde en zachte bal duidelijk merkbaar, maar ook met je ijzers en driver.

Als jij merkt dat je een zachte bal fijner vindt, neem dan vooral die zachtere bal! Dan zal het verder niet zoveel uitmaken wélke zachte bal je neemt en is het een kwestie van budget om te bepalen welke bal je neemt.

Voor lakeballs kun je bijvoorbeeld kijken bij https://www.heitoo.nl/. Wil je graag nieuwe zachte ballen en heb je ING rentepunten dan is dit een voordelige optie: https://www.ing.nl/punten/productdetail/6840813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Mooie prijs met rentepunten voor die bal. Heb erg lang met die DX2 gespeeld. Tegenwoordig speel ik met de Inesis Tour 900 ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo gisteren weer 9-holes gelopen in Someren als kennismaking met wat anderen. Toch heel apart dat twee holes goed gingen, daarna 3 holes heel matig en opeens alles weer tip top ging. Hole 3/4/5 topte ik alles, matige chips maar wel heel goede putts. Drie keer een 1 putter van 10m+. Op de laatste hole ook vanuit de bunker uitgeholed (PAR3) wat mij m'n eerste birdie ooit opleverde maar dat was meer geluk dan kunde uiteraard. Was verbaasd dat ik m'n bal niet zag maar die bleek dus in de hole te liggen.

Zo 'krom' heb ik in elk geval nog niet eerder gespeeld want ik werd in het midden even moedeloos. Net alsof ik er helemaal niks van kon of begreep en zo snel als het kwam zo snel was het slechte gevoel ook weer weg en liep ik stabiel door de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Welkom in de wereld van golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

+1 :D belangrijk is dat je jezelf kunt 'herpakken' na een paar slechte holes.

Hier helaas niet veel gespeeld, wel lekker inlooplessen gedaan om bezig te blijven. De geleende Njoy driver kon ik maar lastig slaan. Veel onverwachte balvluchten. Met een rustige swing wel redelijk rechtdoor te slaan, maar veel te weinig afstand. Shaft is ook zo stevig al slapgekookte spaghetti.

Ik heb nu een Callaway Big Bertha geleend van mijn vader. Voor het vergelijk. Man, wat een wereld van verschil! Alleen de shaft al, veel steviger. Ik heb gisteren een heel emmertje leeg geslagen op de range. Ik denk dat maximaal 5% buiten mijn denkbeeldige fairway terecht kwam. En de afstand is veel beter. Ik sloeg nu zo'n 170-175m carry. Daarbij moet ik aantekenen dat het koud was, driving range ballen waren en de loft van die Big Bertha nu op +2 graden staat afgesteld, waardoor de balvlucht best wel hoog is. Komende week even wat aan de afstelling klooien, ik denk dat ik met een lagere balvlucht nog wel wat meer afstand kan halen.

Belangrijkste is wel, dat ik het vertrouwen terug heb ooit met een driver te leren slaan :) en min of meer de bevestiging heb dat het niet (uitsluitend) aan mijn techniek lag. En dan in het voorjaar eens een driver gaan fitten, want deze zal wel weer terug moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mijn golfbaan gaat misschien weg lees ik net:
https://www.bndestem.nl/r...k-voor-pretpark~ae9bacb8/

Speel de laatste weken iedere zaterdag en zondag en het gaat redelijk stabiel. We mogen alleen niet meer uitholen als de bal binnen een putterlengte ligt. Dat zal bij ook wel meetellen in de scores want korte putjes mis ik nog steeds vaak zat...

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Waarom mag je niet uitholen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klinkt als een soort wintergreenregel maar dan anders.

Je belast denkt ik de green teveel rond de cup (Zowel met staan, als kennelijk met de bal als met uithalen van de bal).

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 21-01-2020 15:59 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Ja zoiets zal het zijn om de greens te beschermen. In ieder geval beter dan die stomme wintergreens.

Kreeg vandaag een mail van de golfclub. Ze waren helemaal niet op de hoogte van de plannen en moesten het van leden vernemen dat het in de krant stond. Ze gaan nu asap een gesprek houden maar als ik het bericht zo lees lijkt het eigenlijk al wel een done deal te zijn van de eigenaar van de grond.

[ Voor 3% gewijzigd door wodkabuikje op 21-01-2020 20:38 ]

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
Wie weet een goede tabel voor de maten van de grip? Ik heb vrij grote handen, en je weet wat ze zeggen over mannen met grote handen..., die hebben dikkere grips nodig.

Ik heb en tabel gezien waarin uitkomt dat ik herengrips + 1/32 moet hebben.. maar dat zegt mij eigenlijk nog helemaal niks. Iemand die daar wel verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon even bij een fitter langs gaan. Bij golfplaza enzo vervangen ze je grips gratis voor je als je een stel grips koopt (maw het zit in de kostprijs).

Zij meten en geven ook advies.

offtopic:
Grips zelf vervangen is echt een k-klus vind ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 23-01-2020 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Golf weekend report:

Zaterdag:
Alleen maar naar de DR geweest, wind was veel te hard om nuttig een baantje te lopen.
Drives van 200 meter waaide ook 50 mtr naar rechts... dus niet echt goed weer om te trainen.
Begin me wel te irriteren aan m'n driver, zonder kunde sloeg ik ballen 220-240 weg.. vorig seizoen.
Nu ik de theorie ken, en ik deze probeer toe te passen sla ik net 200 mtr, met hier en daar een uitschieter.
Is dat het weer... of verkrampt in de theorie? :S

Zondag:
11uur gestart, wel regen maar wind viel nog mee...
Parkbaan - Zeegersloot
9 holes PAR3 gespeeld, +7 dus 1 slag beter dan m'n hcp geeft.

Hole nr.LengteresultaatTee-ClubGIR#putts
1157mPAR6ijzerNee1
2113mBogeyPWNee2
3118mBogey9ijzerNee2
4144mPAR7ijzerJa2
5202mD-Bogey4ijzerNee3
6132mBogey8ijzerNee2
7116mBogeyPWNee2
8125mPAR8ijzerJa2
9145mBogey6ijzerNee2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Uit mijn eigen ervaring is elke keer dat je je techniek verbetert het eerste resultaat dat je 'veel' minder ver slaat dan voorheen. Ik heb 1,5 week terug voor het eerst een 'golf blackout' gehad. Op de DR gestaan tijdens de les (in de avond) en geen enkele bal fatsoenlijk geslagen. Kon gebeuren aldus mijn golfjuf en mijn medetrainee (HCP 11) maar ik was in staat om direct te stoppen.

Ik heb een mandje ballen getapt, probeerde 1 bal te chippen en ze rolden letterlijk ALLEMAAL van het matje af het water in. Smal staan, breed staat, gemiddeld staan, gewicht op voor, gewicht op achter. Ik raakte niks meer. Handen, armen, voeten, hersenen niks was in balans. Week lang de driving range gemeden en 'bang' geweest om te gaan tot afgelopen zaterdag. Ben begonnen met de i5 en alles ging weer als vanouds. Angstig een paar chips geprobeerd maar die gingen ook allemaal weer zoals het zou moeten.

Vraag mij niet wat het geweest is in elk geval. Deze week vertrekken we richting Marokko en dan gaan we daar 3 banen spelen in totaal over 5 dagen verdeeld inclusief elke dag 1,5 uur training. Weer is een stuk beter dan hier dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn c.q. bevallen.

Blijft een mooie sport, golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Typhone schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:20:
Vraag mij niet wat het geweest is in elk geval. .
Ik zal het niet vragen, maar het antwoord heb ik wel: dat is golf.

Een paar rondjes per jaar "heb je het".
Een paar rondjes "heb je het volledig niet".
En de rest zit daar ergens tussen in.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja maar slaan alsof je nog nooit golfles gehad hebt vond ik wel wat erg ver gaan ;).
Ik sloeg letterlijk NUL ballen normaal weg.

Verder hoop ik het liever wel dan niet te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

3xNix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:11:

Drives van 200 meter waaide ook 50 mtr naar rechts... dus niet echt goed weer om te trainen.
Begin me wel te irriteren aan m'n driver, zonder kunde sloeg ik ballen 220-240 weg.. vorig seizoen.
Nu ik de theorie ken, en ik deze probeer toe te passen sla ik net 200 mtr, met hier en daar een uitschieter.
Is dat het weer... of verkrampt in de theorie?
Ik denk in hoofdzaak de status van de baan. Je hebt nu geen of weinig rol. Als het in de zomer droger is, dan kan dat zeker 20% schelen in totale lengte. Met wind mee nog meer.

Dus, lekker blijven oefenen en dan komt dat vanzelf weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

- Foute quote- excuses.

[ Voor 67% gewijzigd door Typhone op 03-02-2020 16:34 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

Typhone schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:54:
8< 8<

Over golfballen gesproken; mij was verteld dat je daar niks van ging merken maar ik heb laatst een paar keer met een Srixon Ultisoft gespeeld (ik heb Pinnacle Rush, vraag me niet waarom) en dat verschil is wel echt héél duidelijk waarneembaar. Die Pinnacle die 'tik' je echt maar die Srixon die wordt voor je gevoel 'één' met het clubblad. Dat softe wat ze omschrijven merk je ultragoed.

Zou ik er verstandig aan doen die ballen te switchen of is dat nu nog onzin? Ik weet het niet maar met putten is het verschil écht heel groot tussen een Pinnacle Rush of Srixon Ultisoft.
Ja switchen heeft zin, al was het maar tussen je oren. De bal moet goed voelen en goed klinken voor je :)

Ik ben toevallig zelf net (weer) naar een andere bal gegaan. Speelde een klein jaar met de ProV1x en hoewel die best heel goed bevalt/beviel.. Die prijs man, kelerig! Na wikken en wegen daarom eens een paar doosjes Vice Pro Plus aangeschaft en die bevallen eigenlijk echt supergoed. Het enige jammere is misschien dat ze geen Neon meer verkopen, dus je moet naar groen of wit (of iets van fel oranje/rood).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:15:
+1 :D belangrijk is dat je jezelf kunt 'herpakken' na een paar slechte holes.

Hier helaas niet veel gespeeld, wel lekker inlooplessen gedaan om bezig te blijven. De geleende Njoy driver kon ik maar lastig slaan. Veel onverwachte balvluchten. Met een rustige swing wel redelijk rechtdoor te slaan, maar veel te weinig afstand. Shaft is ook zo stevig al slapgekookte spaghetti.

Ik heb nu een Callaway Big Bertha geleend van mijn vader. Voor het vergelijk. Man, wat een wereld van verschil! Alleen de shaft al, veel steviger. Ik heb gisteren een heel emmertje leeg geslagen op de range. Ik denk dat maximaal 5% buiten mijn denkbeeldige fairway terecht kwam. En de afstand is veel beter. Ik sloeg nu zo'n 170-175m carry. Daarbij moet ik aantekenen dat het koud was, driving range ballen waren en de loft van die Big Bertha nu op +2 graden staat afgesteld, waardoor de balvlucht best wel hoog is. Komende week even wat aan de afstelling klooien, ik denk dat ik met een lagere balvlucht nog wel wat meer afstand kan halen.

Belangrijkste is wel, dat ik het vertrouwen terug heb ooit met een driver te leren slaan :) en min of meer de bevestiging heb dat het niet (uitsluitend) aan mijn techniek lag. En dan in het voorjaar eens een driver gaan fitten, want deze zal wel weer terug moeten...
De balvlucht van 80% van de golfers is te laag. Een driver mag rustig 15m hoog, of als je afstanden er naar zijn nog hoger. Ik sla zelf ver (255m average met de driver) en zit op ongeveer 23m meen ik.
appelflap1992 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:25:
Wie weet een goede tabel voor de maten van de grip? Ik heb vrij grote handen, en je weet wat ze zeggen over mannen met grote handen..., die hebben dikkere grips nodig.

Ik heb en tabel gezien waarin uitkomt dat ik herengrips + 1/32 moet hebben.. maar dat zegt mij eigenlijk nog helemaal niks. Iemand die daar wel verstand van heeft?
Ik heb handschoen maat ML, maar midsize grips mèt 2 extra lagen tape. Er is niet zo iets als 'deze maat moet je hebben' voor grips. Er is een 'dit werkt voor mij' ;)
Als je grote handen hebt, dan is het aan te raden eens naar een grote(re) keten te gaan en daar te vragen of ze clubs hebben met die dikke grips er al op. Gewoon proberen en daarna pas een besluit nemen.

De reden voor mij dat ik dikkere grips heb? Ik kneep als een malle, nu minder en de dikkere grip zorgt ook nog eens voor minder polsrotatie (hoewel ik dat discutabel vind).

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

3xNix schreef op maandag 3 februari 2020 @ 16:11:
Golf weekend report:

Is dat het weer... of verkrampt in de theorie? :S
Note to self*
Gisteren even de theorie doorgenomen in een analyse van mijn driver swing.
Conclusie: ik ben een element vergeten nl. bovenlichaam kantelen zodat linker schouder hoger is dan rechts, en ietwat naar achter om makkelijker een draw te slaan.

Mijn Torso zat boven de bal, soort van ijzer swing met een driver is er stiekem in geslopen.
Het was hierom ook niet mogelijk m'n heup tijdig in te draaien, waardoor ik van buiten naar binnen sloeg.

Wat opzich wel goed ging:
Bal op lijn met linker hak.
Ietwat wijdere stand.
Linker voet open.
Balanced grip.
Vlakke takeaway

Als het met de schouder lukt vanavond moet 230 carry gewoon weer de norm zijn d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
3xNix schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 15:51:
[...]

Note to self*
Gisteren even de theorie doorgenomen in een analyse van mijn driver swing.
Conclusie: ik ben een element vergeten nl. bovenlichaam kantelen zodat linker schouder hoger is dan rechts, en ietwat naar achter om makkelijker een draw te slaan.

Mijn Torso zat boven de bal, soort van ijzer swing met een driver is er stiekem in geslopen.
Het was hierom ook niet mogelijk m'n heup tijdig in te draaien, waardoor ik van buiten naar binnen sloeg.

Wat opzich wel goed ging:
Bal op lijn met linker hak.
Ietwat wijdere stand.
Linker voet open.
Balanced grip.
Vlakke takeaway

Als het met de schouder lukt vanavond moet 230 carry gewoon weer de norm zijn d:)b
Linkervoet open kan ik niet zo goed rijmen met een draw slaan. Is juist de set up voor een fade. Waarom doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

donleone83 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 07:50:
[...]

Linkervoet open kan ik niet zo goed rijmen met een draw slaan. Is juist de set up voor een fade. Waarom doe je dat?
Dat doe ik om makkelijker in te kunnen draaien met de heup.
Probleem dat ik in het begin had was instabiliteit in de stand... maar dat is even wennen.

Draw / Fade slaan doe ik niet met de linker voet, maar totale stand t.o.v. waar de face heen staat.
Stand gericht op 20m naast target, face op lijn naar de vlag bijvoorbeeld.
Normale swing voor je stand

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren even kort wezen oefenen in Marrakech en nog niet zoveel plaatjes geschoten. Zal er vanmiddag nog wat delen. Vandaag gaan we naar de baan van de koning (Royal Marrakech) waar je niet zomaar opkomt en wij de enigen zullen zijn. Morgen naar Al Maaden (ook Marrakech) en zondag naar Asoufid wat in 2017 de mooiste baan van Afrika was. Temp vandaag zo rond de 24 graden dus prima weer.

Plaatje vanuit de bar in Al Maaden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pWwPoJ6bmkEkWz2jH6W74euT/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Geniet ervan! Ben benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zoals beloofd nog een paar foto’s van deze extreem vette golftrip. Mag ik met handicap 37 nog een newb zijn maar vet is het wel.
Scores van de afgelopen dagen (Stableford)

Royal Marrakech: 42 Stbf
Assoufid: 39 Stbf
Al Maaden: 47 Stbf

Nu wil het grappige feit ook nog eens dat ik sinds kort een relatie heb met mijn golflerares na wat dates in december en januari dus dat is wel een aparte situatie geworden. Met haar inmiddels al wat (privé!) weekendjes weg gepland maar dan lekker golfen met zijn twee. Hoop dat die progressie flink snel gaat komen maar ik heb zo’n vermoeden van wel.

Assoufid is echt een hele vette baan maar hier in Marokko hebben ze het niet zo op groepen als de onze. Arrogante caddies. Er kwam op een gegeven moment een hele dikke ‘sultan’ langs met een caddy. Slaat ie af in de rough gooit die caddy die bal midden op de fairway...!?!?!?!? Ongezien zoiets raars.

Er is wel een club van mij gesneuveld bij transport in het busje (Pitching Wedge) waardoor ik de P van de golfpro mocht lenen. Die speelt met Titleist AP 3 clubs en die zijn erg fijn maar wel nog moeilijk zei ze. In Nederland toch maar even gaan fitten en kijken of dat iets is. Heb nu enkel 5-7-9-S- houten 3, driver, Hybride 4 (22). Erg weinig dus maar sla wel 180m met de i5 dus dat is redelijk fors.

Gisteren op al Maaden liep ik op hole 1 en hole 2 meteen een échte PAR nadat ik op beide holes met de tweede bal op de green lag. Chicken als ik was ging ik niet voor de birdie maar voor de PAR haha.

Wat plaatjes zoals beloofd, kan niet alles makkelijk uploaden vooralsnog vanaf telefoon trouwens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PpRY0gKMbWaJVhnfn301corY/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UAWxl53RI7L9SW2RhTeroNzx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F1Rfil1xNlcYSLMdjJWc2mcd/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xBjPIt7hom441Bk7mjKYiQNT/thumb.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
Enorme player die je d'r bent @Typhone, letterlijk en figuurlijk 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Gaaf man! Je hebt het goed geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Niet online
https://www.kickstarter.c...-youll-ever-want/comments

Heb deze kickstarter met veel interesse gevolgd, uiteindelijk 2 (van de 5) handschoenen + case ontvangen, maar ik verwacht niet dat de rest nog komt. Ontzettend teleurstellend dat er al 3 maanden geen update is geweest. Ik heb zo'n vermoeden dat het geen opzet is, maar dat het Quincy allemaal teveel is geworden en hij met een burn-out o.i.d. thuis zit.

Hier nog een artikel uit november vorig jaar: https://bogeymag.com/en/2...ace-deliver-first-gloves/ - reactie van zijn ex-partner komt ook niet echt overeen met Quincy's kant van het verhaal.

Ik ben overigens wel tevreden over de handschoenen die ik heb ontvangen, dat maakt het eigenlijk nog extra zuur. Had ze ook nog wel in het oranje en petrol willen hebbben :(

[ Voor 11% gewijzigd door VanRoyal op 10-02-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ik heb mijn levering ook deels ontvangen. De handschoenen zijn van wisselende kwaliteit en zeker niet van het niveau Titleist of andere grote merken. Volgens mij is het Quincy inderdaad allemaal boven het hoofd gegroeid en kan hij het persoonlijk en financieel niet meer bolwerken.

Jammer, het had potentie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Ik heb vier van de vijf ontvangen maar krijg ook geen reactie meer. Jammer. Had inderdaad potentie. De meegeleverde case is best handig en de handschoenen zijn van prima kwaliteit. Ben het geloof ook wel kwijt dat die laatste plus de beloofde headcover als goedmakertje nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Gisteren tot laat nog Golf gekeken, The Genesis Invitational
Wat een baan zeg, lijkt me echt heel erg pittig met de pinposities zoals gisteren.

Bizar om te zien dat de groten der aarde ook zo veel moeite kunnen hebben met een vlag op 134meter of een chip & Run van 6 meter.

In het bijzonder opgelet bij de shots van DJ, want ik mag die kerel wel.. top speler / relaxed manneke.
Maar man man man.. wat had hij een dag gisteren...
birdie putjes die op een haar na missen, wedges / korte ijzers die hij naar links omtrok.. echt sneu.
Lang stond hij op 1 slag van de koploper(s) maar moest toch het onderspit delven.
Hole 13 & 15 waren hem wederom niet gunstig gezind, wat hem de das om deed en hij de dag met 1 birdie en 2 bogeys afsloot op -7

Overigens terecht gewonnen door Adam Scott

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Voor de liefhebbers:

https://www.golfenophetrijk.nl/meer/45-holes-wedstrijd.html de inschrijving is geopend.
3xNix schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:41:
Gisteren tot laat nog Golf gekeken, The Genesis Invitational
Wat een baan zeg, lijkt me echt heel erg pittig met de pinposities zoals gisteren.
Ik heb ook zitten kijken. Mooie spannende wedstrijd. Leuke winnaar inderdaad.

[ Voor 60% gewijzigd door Alsatian op 17-02-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:04:
Voor de liefhebbers:

https://www.golfenophetrijk.nl/meer/45-holes-wedstrijd.html de inschrijving is geopend.

[...]

Ik heb ook zitten kijken. Mooie spannende wedstrijd. Leuke winnaar inderdaad.
Hmmz die wedstrijd ziet er wel leuk uit. Nog even zoeken welke clubs ik nodig heb aangezien mijn PW kapotgeslagen is tegen een boom.... :X

Heb de clubs van vriendinlief inmiddels getest (Titlleist AP2) en die waren op de grips na best wel prima maar volgens haar duurt het wel even voordat je daar volledig aan gewend bent. Dat gaan we dus nog even meemaken en heb al wat setjes op de shortlist geplaatst maar natuurlijk geen idee wat goed/slecht is.
Zal de Trackman wel uitkomst bij gaan bieden (hoop ik).

De shortlist so far:

Callaway Apex
Callaway Mavrix Max
Titleist T100/T200/T300/T400
Mizuno JPX919 Forged

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daarnet een Par3 9-hole gespeeld bij de Lake Claremont Public Golf Course. En dan blijkt maar weer dat het lastig is om na een anderhalve maand geen bal geslagen te hebben weer te starten.

Scores:

Hole 1: 122m - +2
Hole 2: 108 m - +4
Hole 3: 84m - +2
Hole 4: 87m - +5
Hole 5: 91m - +1
Hole 6: 98m - +1
Hole 7: 134m - +3
Hole 8: 95m - +4
Hole 9: 137m - +5

Nog even staan napraten met een pro en volgens hem zijn er wat verbeteringen aan te brengen aan houding, maar met een maximum HCP op het moment is dit volgens hem niet slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Zwerver op 18-02-2020 04:44 ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Typhone schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Hmmz die wedstrijd ziet er wel leuk uit. Nog even zoeken welke clubs ik nodig heb aangezien mijn PW kapotgeslagen is tegen een boom.... :X

Heb de clubs van vriendinlief inmiddels getest (Titlleist AP2) en die waren op de grips na best wel prima maar volgens haar duurt het wel even voordat je daar volledig aan gewend bent. Dat gaan we dus nog even meemaken en heb al wat setjes op de shortlist geplaatst maar natuurlijk geen idee wat goed/slecht is.
Zal de Trackman wel uitkomst bij gaan bieden (hoop ik).

De shortlist so far:

Callaway Apex
Callaway Mavrix Max
Titleist T100/T200/T300/T400
Mizuno JPX919 Forged
Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor de MP-20's - zien er echt heel clean uit.
Ik heb het liefst makkelijk schoon te houden clubs.
Dus niet teveel hoekjes en zooi op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Die zien er inderdaad clean uit, maar om nou meteen blades te adviseren aan iemand die net een paar maanden bezig is, omdat ze lekker makkelijk schoon te maken zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Leer je het wel gelijk goed, ik ben zelf ook na een paar maanden overgestapt op pure blades.
Alleen maar profijt van gehad, zou nu ook niet meer anders willen.

Bovendien zijn de MP-20's er van 75mm pure tot 80mm hmb clubhoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

3xNix schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Persoonlijk zou ik de voorkeur hebben voor de MP-20's - zien er echt heel clean uit.
Ik zou vanavond eens vragen als ik thuis ben wat goed is. Zaterdag zijn 'de golfjuf' (:+) en ik samen vrij en dan gaan we op pad met de Trackman. Handicap is na inlevering van de kaarten in Marrakech inmiddels omlaag naar 32 dus ik hoop dat de 20.0 (mijn doelstelling einde van het jaar) nog haalbaar gaat zijn O+ al zal dat wel erg moeilijk worden.

Ik speel nog steeds zonder driver in de baan omdat het gruwelijk wennen is om zoveel draai met mijn romp te maken en ik geneigd ben dat vanuit mijn armen te doen. Achterzwaai is elke keer nagenoeg perfect maar met het naar voren draaien laat ik mijn romp eigenlijk staan en komen mijn armen te snel in met 'corrigerend' gedrag tot gevolg waardoor ik veel drives 'top'. Wat dat aangaat is het echt jammer dat ik nooit getennist of gehockeyd heb maar basketball en kickboxen als basis heb waar je veel kon compenseren op pure spierkracht en polsbewegingen.

Uiteindelijk gaat dat wel goed komen denk ik maar vervelend is het wel. De drive beweging voelt heel erg onnatuurlijk aan voor mij en leidt inmiddels soms tot lichte frustratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Typhone schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:28:
[...]

Ik zou vanavond eens vragen als ik thuis ben wat goed is. Zaterdag zijn 'de golfjuf' (:+) en ik samen vrij en dan gaan we op pad met de Trackman. Handicap is na inlevering van de kaarten in Marrakech inmiddels omlaag naar 32 dus ik hoop dat de 20.0 (mijn doelstelling einde van het jaar) nog haalbaar gaat zijn O+ al zal dat wel erg moeilijk worden.

Ik speel nog steeds zonder driver in de baan
Als je er cijfermatig naar kijkt, hoef je voor HCP 20 maar 2 dingen te kunnen.
1.) tot 120meter rechtdoor slaan.
2.) 2x putten max. per hole.
Voor beide items heb je geen driver nodig.

Ik als Excel verslaafde heb ooit een caddy sheet geschreven, met standaard waarden.
Wist ik welke slagen ik zou moeten beheersen om een bepaalde hcp te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

3xNix schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:59:
[...]

Als je er cijfermatig naar kijkt, hoef je voor HCP 20 maar 2 dingen te kunnen.
1.) tot 120meter rechtdoor slaan.
2.) 2x putten max. per hole.
Voor beide items heb je geen driver nodig.

Ik als Excel verslaafde heb ooit een caddy sheet geschreven, met standaard waarden.
Wist ik welke slagen ik zou moeten beheersen om een bepaalde hcp te kunnen halen.
Als al je slagen perfect worden uitgevoerd, is dat zo. De praktijk is voor de meesten iets weerbarstiger, je zult rekening moeten houden met misslagen.

Wat voor mij goed heeft gewerkt was het lijstje met holes en de max score per hole om mijn eigen hcp te halen. Daar zaten in het begin veel dubbele boogies bij en geen par. Dit is een heel rustige strategie, waarbij je je een fout kunt permitteren maar ook af en toe een mazzeltje hebt. Het geeft rust in je hoofd en je hebt een plan. Op een normale dag loop je dan vaak je hcp of er net onder.

Afslaan met een club waarmee je de fairway haalt, meestal een ijzer 5 of een hybride 4. Daarna verder met een ijzer 7. In het geval van een greenside bunker nooit voor de green gaan maar opleggen. Indien mogelijk een bump en run met een ijzer 8 naar de green. (je bent nog geen Phil Micholson ;) )

Het "op de green leggen" is belangrijker dan de vlag aanvallen. Dus in principe altijd voor midden green gaan, tenzij je op korte afstand ligt zonder belemmeringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@bert pit
Om je een idee te geven vanuit mijzelf: mijn slagen zijn alles behalve perfect omdat ik regelmatig nog basisdingen vergeet (blijven hangen op rechts bijvoorbeeld) en dat leidt tot misslagen.
Met het aanvallen op de vlag vind ik die bump & run die je omschrijft wel een opvallend iets wat ik veel terug zie komen bij mensen (bijvoorbeeld op de laatste golftrip). Bijna nooit hoge chips de green op maar altijd veel rol met een 8/9 chip.

Mij is geleerd zoveel mogelijk 'vanuit de lucht aan te vallen' omdat de kans op een goede ligging daarmee veelal beter is bij een goed geraakte bal. Ik vind ook het putten van buiten de green wat ik veel mensen zag doen echt wonderlijk. Zal wel deels door de ervaring komen maar ik vind het extreem moeilijk om in te schatten hoeveel cm voor en na de bal ik moet 'swingen' met mijn putter om de juiste snelheid mee te geven. Veel makkelijker vind ik een korte chip richting de vlag met de handen goed voor de bal en 80% van het gewicht op links voor een hoge bal met weinig rol (wel deels afhankelijk van de ondergrond). Die kan ik voor m'n gevoel veel makkelijker inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:34:
Mij is geleerd zoveel mogelijk 'vanuit de lucht aan te vallen' omdat de kans op een goede ligging daarmee veelal beter is bij een goed geraakte bal.
Wonderlijk. Vanuit de lucht aanvallen is vele malen lastiger uit te voeren en te controleren. Maar ik ken jouw spel natuurlijk niet en je pro wel. Maar doorgaans is het veel eenvoudiger om de bal te laten rollen dan te laten vliegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Alsatian op 19-02-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:36:
[...]

Wonderlijk. Vanuit de lucht aanvallen is vele malen lastiger uit te voeren en te controleren. Maar ik ken jouw spel natuurlijk niet en je pro wel. Maar doorgaans is het veel eenvoudiger om de bal te laten rollen dan te laten vliegen.
Ja dat was mijn commentaar ook maar op lange termijn ga je daar altijd voordeel uit halen is mij verteld. Ik ben ook wel regelmatig kritisch in het vragen stellen maar goed ik ben nog te kort bezig om het goed en feitelijk te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Je speelt volgens mij vaak genoeg om het te trainen. Maar voor mij als simpele amateur die 1x per week bij de golfbaan komt is het gewoon niet haalbaar om daar constant genoeg in te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

In feite moet je beide technieken leren. Want je moet wel eens over een greenside bunker heen en dat lukt alleen met een P of hoger. Ook in de winter bij een natte baan kan een bump en run wel eens blijven plakken als de baan modderig is.

Maar, het meest effectief zijn de slagen die bij je handicap horen. Deze geven het minste risico en het meeste rendement. Een tip die ik van een Engelse pro kreeg voor rond de green: "always approach the green with the least lofted club".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:31:
[...]

Zelf op de tour speelt bijna niemand met blades, maar voor jou is het wel een goede keus d:)b .

Als je goed wilt golfen moet je alles kunnen. De wind van afgelopen weken maakt hoge pitches een stuk lastiger dan bump en run. Je moet doen wat in die situatie nodig is. Maar als beginner is ballen laten rollen stukken makkelijker dan door de lucht.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Oefenen op de range/puttinggreen/pitching green, in de baan doen wat je kent en kunt.

Approach naar de green is voor mij persoonlijk liever laag en rol (driving pitch met 7 bijvoorbeeld). Ligt de fairway er niet netjes bij of moet ik een hindernis over, dan is een 55/60 graden wedge voor mij een optie. Helaas zijn mijn hoge slagen niet altijd even zuiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Artbij schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Zelf op de tour speelt bijna niemand met blades, maar voor jou is het wel een goede keus d:)b .

Als je goed wilt golfen moet je alles kunnen. De wind van afgelopen weken maakt hoge pitches een stuk lastiger dan bump en run. Je moet doen wat in die situatie nodig is. Maar als beginner is ballen laten rollen stukken makkelijker dan door de lucht.
MP-20 is geen blade...
Typhone schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:43:
[...]

Ja dat was mijn commentaar ook maar op lange termijn ga je daar altijd voordeel uit halen is mij verteld. Ik ben ook wel regelmatig kritisch in het vragen stellen maar goed ik ben nog te kort bezig om het goed en feitelijk te onderbouwen.
Pro's bij ons op de baan geven in het algemeen ook het advies niet alleen de SW te gebruiken met chips.. maar de situatie te lezen en de keuze hierop aan te passen.
Ze gaan zelfs zo ver, te zeggen dat je eerder een 9, 8 of 7 zou moeten pakken dan een SW.
Iets waar ik moeite mee heb, tot op zekere hoogte...

Ik pak 98% zeker de SW voor chips, tenzij "the landing area" ongunstig is... en dan pas, pas de keuze aan.
Het is voor mij en gevoelskwestie, zoals bij putten bepaald mijn swing de lengte van de chip.
Ik weet ongeveer hoeveel spin ik kan verwachten en welke rol ik haal na landing.

Pas als de green/"landing area" bijv. omhoog loopt en ik minder zeker ben over de landing en roll... dan pak ik pas een club met meer rol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
3xNix schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:09:
[...]

MP-20 is geen blade...

[...]

Pro's bij ons op de baan geven in het algemeen ook het advies niet alleen de SW te gebruiken met chips.. maar de situatie te lezen en de keuze hierop aan te passen.
Ze gaan zelfs zo ver, te zeggen dat je eerder een 9, 8 of 7 zou moeten pakken dan een SW.
Iets waar ik moeite mee heb, tot op zekere hoogte...

Ik pak 98% zeker de SW voor chips, tenzij "the landing area" ongunstig is... en dan pas, pas de keuze aan.
Het is voor mij en gevoelskwestie, zoals bij putten bepaald mijn swing de lengte van de chip.
Ik weet ongeveer hoeveel spin ik kan verwachten en welke rol ik haal na landing.

Pas als de green/"landing area" bijv. omhoog loopt en ik minder zeker ben over de landing en roll... dan pak ik pas een club met meer rol
De mp-20 is gewoon een blade. In de mb uitvoering tenminste.

Tegenwoordig kan iederen meteen hcp boven de tien beter van de mp series van Mizuno afblijven.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
3xNix schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:09:
Grappig, als ik minder zeker ben over de rol zou ik juist een club met minder rol nemen. Toch leuk om te zien hoe mensen het spel op een andere manier benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Alsatian schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:21:
[...]

Grappig, als ik minder zeker ben over de rol zou ik juist een club met minder rol nemen. Toch leuk om te zien hoe mensen het spel op een andere manier benaderen.
Same here. Ik chip veel met een 48 graden wedge, en ijzer 7/8... afhankelijk van de balvlucht. Kortere clubs kan als het moet maar liever niet, teveel kans op bloopers. Als het goed gaat is het wel mooi showgolf <3 .
Ik wil ernaartoe meer bump and run te gaan spelen komend seizoen, tenzij....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

De clubkeuze bij chippen heeft bij mij ook te maken met de ligging. Bij mijn thuisbaan hebben we vaak een slechte ligging rond de green. Dus vaak een kale ligging met met weinig gras.

Je zou dan met een high lofted club de bal zeer zuiver moeten raken voor een goed resultaat. Dat lukt natuurlijk wel eens, maar met een i7, i8, of i9 gaat dat toch beter.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja en een fuckup met een i8 gaat minder hard fout dan een 56gr wedge die je op zijn teen slaat. Ik sla om die reden de 56 en alleen als het echt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Vraagje, wat zouden jullie toevoegen aan mijn irons en putter? Hier zeggen ze fairway wood, maar waarom geen hybrid?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Het ligt natuurlijk puur aan wat je lekker vind spelen, en of je een hybride hierbij nuttig vind.
Ik heb er 1(hybride 5), die al maanden in de garage ligt omdat hij niets toevoegt voor mijn spel.

Focus voor mij is dit jaar fairways slaan, zodat ik mijn ijzers in kan zetten om te scoren.
Hybride zie ik meer als een club voor het hogere gras...
En hier zal hij vast beter slaan, maar niet zo veel beter dat ik daaruit kan scoren.

Fairway woods zijn dan wel weer nuttig, omdat ik deze verder kan slaan dan mijn ijzers.
Voor PAR5 of korte PAR4 waar driver van de Tee niet nodig is.
Driver sla ik +/- 220, langste ijzer ongeveer 175 de woods passen hier goed tussen.

Hier kan je pas goed over oordelen voor jezelf als je er 1 hebt gebruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door 3xNix op 25-02-2020 08:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 07:30:
Vraagje, wat zouden jullie toevoegen aan mijn irons en putter? Hier zeggen ze fairway wood, maar waarom geen hybrid?
Een driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben ook geneigd te zeggen een driver maar dat hangt er vanaf hoe je nu door de baan loopt. Ik ga 'als een komeet' met de i5 door de baan en ben bezig de driver onder de knie te krijgen maar dat is nog lastig genoeg. Sinds ik de hybride wat meer onder de knie begin te krijgen maak ik daar wel geweldige stappen mee zowel in afstand op de DR als in progressie op de baan zelf.

Overigens gisteren weer even wat planningen gemaakt voor wat reisjes (dit keer privé):

Juni -> St Andrews Old Course en nog eentje in Schotland waar ik de naam even van vergeten ben
Oktober -> Monte Rei, Portugal
Oktober -> Real Golf de Pedrena, Spanje

Hopelijk is mijn HCP tegen die tijd wat lager en beheers ik dan de driver in voldoende mate maar dat gaat wel lukken gok ik ;). Vraagje, waar kun je bijhouden op welke golfbanen je bent geweest en wat je scores zijn geweest op die banen? In de Golf.nl app kunnen voor zover ik weet alleen de NL banen genoteerd worden. Ik zou het leuk vinden de buitenlandse trips ook te bewaren maar het zijn zoveel verschillende 'apps' (iOS) dat ik geen idee heb welke hier het beste geschikt voor is. Iemand tips daarover?

[ Voor 50% gewijzigd door Typhone op 25-02-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Heb je een starttijd kunnen krijgen op de Old Course? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:55:
Heb je een starttijd kunnen krijgen op de Old Course? :9~
Nee zoveel credits heb ik niet maar vriendinlief wel ;). Hoe die het geregeld heeft....gééén idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Ze is PGA pro toch? Dan heb je vaak meer mogelijkheden. Je gaat er dus niet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Alsatian schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:06:
Ze is PGA pro toch? Dan heb je vaak meer mogelijkheden. Je gaat er dus niet spelen?
Jawel daar gaan we zeker spelen! Maar ik heb alle details nog niet gehoord op dit moment ;).
Ik verbaas me wel eens als ik foto's te zien krijg van alle ultra mooie locaties waar ze komt. Naar eigen zeggen 'ga ik niks meer mooi vinden als ik in Schotland ben geweest'..., dus ik hoop niet dat dat waar is hehe.

Volgend jaar maar eens trip langs de westkust doen in de USA en dan kijken of we Pebble Beach ook mee kunnen nemen. Maar ik ben de belemmerende factor want daarvoor moet ik wel serieus veel beter gaan worden ;). Zo goed als haar ga ik never halen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Serieus gaaf zeg! Geniet er maar met volle teugen van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Grappig, nav de discussie over hoge en lage chips:
https://www.golf.nl/zelf-...structie-chippen-lage-bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Yup. Die is vrij makkelijk te slaan. Grote sweetspot als voordeel, iets andere techniek (en kosten) als nadeel.

Ik merk dat ik na 10 jaar spelen en nu pas driverles nemende echt wat gemist heb. Voordeel is wel dat ik redelijk goed ben met mijn ijzers, noodgedwongen.

offtopic:
mijn homecourse is 7x par3, 2x smalle par4... dus een driver is nooit heel zinnig geweest daar.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 25-02-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

@Boudewijn Maar heb je ook geen houtjes hierbij gehad dan?
Heb je met een houtje van de Tee en van de fairway niet meer profijt dan van alleen een driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
@3xNix thanks dat helpt.

@Alsatian ik speel voornamelijk op par-3 / 9 hole banen, dus een driver lijkt met nog niet nodig? Ik haal met de i5 net aan de 135m op de 148m hole (langste par-3 op mijn thuisbaan) dus dan lijkt een fairway wood toch een logische volgende stap? Is ook wat vergeeflijker dan een driver geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

3xNix schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:15:
@Boudewijn Maar heb je ook geen houtjes hierbij gehad dan?
Nope. Ijzertje4, en 19 gr hybride (waar ik haat-liefde verhouding mee heb), en c'est ca. Heb een paar goedkope houtjes gehad en gebruikt... en nu net vorige maand een tweetal callaway stokken (hout en driver) gekocht. Ook omdat ik dat mij als doel heb gesteld daar dit jaar bekwaam in te worden. Ik begin te merken dat ik op het lange werk op een gewone baan echt punten laat liggen.
3xNix schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:15:
Heb je met een houtje van de Tee en van de fairway niet meer profijt dan van alleen een driver?
Ook @Zwerver Mja maar een houtje is wel iets lastiger slaan dan een driver met 480cc kop. Een off-center hit bij een houtje is vaak knudde, terwijl je daar met een driver wel mee wegkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

@Zwerver
Ik denk dat deze vraag beter beantwoord kan worden met jouw ambitie.
Wat is je ambitie m.b.t. golf, wil je grote baan spelen en werken aan een lagere handicap?
Hoe schat je je talent in, als je een vergelijking maakt met golfers om je heen.

Als je ambitie/doel puur de PAR3 is met holes van 150 meter... dan zou ik eerst een hybride overwegen.
Hybride 4 of 5 - zou makkelijker slaan dan een ijzer 4-5 omdat de swing snelheid bij een hybride lager mag zijn voor het "gewenste effect".

Als je toch de grote baan in gaat kan een houtje geen kwaad voor de extra lengte in je slagen.
Houten 5 is niet echt heel moeilijk, meer een kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik moet zeggen, het hangt ook wel van het weer af. Met een hybride 4 ben ik door de droge zomer heen ook prima van de tee gekomen qua afstanden, maar nu met kou en drijfnatte kleigrond zou ik graag wat extra balvluchtmeters hebben. Ik ben dus ook sinds kort met de driver begonnen.

Ik kan je ook alvast uit eerste hand beloven dat er veel verschil zit in drivers, de ene is echt wel een stuk makkelijker te slaan dan de ander. Ik heb nu een Callaway geleend van m'n vader en dat gaat eigenlijk prima.

Op onze Par 3/4 baan heb je er trouwens ook niets aan, we hebben 1 par 4 van 200m maar wel precies een slootje op een rotafstand vanaf de tee :D op de 18 holes course verwacht ik wel lol te hebben van een driver in het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:56:
Ik kan je ook alvast uit eerste hand beloven dat er veel verschil zit in drivers, de ene is echt wel een stuk makkelijker te slaan dan de ander. Ik heb nu een Callaway geleend van m'n vader en dat gaat eigenlijk prima.
Probeer als je de kans hebt ook de Callaway rescues en woods. Het verschilt van persoon tot persoon maar die waren voor mij in het begin ook relatief vergevingsgezind.
offtopic:
Wel "wat" hockey gespeeld… dus dan raak je de bal sowieso wel vrijwel ongeacht ligging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou gewoon even naar de golfwinkel (fitter bij voorkeur) gaan en met 10 clubs slaan. Merk je vanzelf wat lekker slaat voor jouw techniek+lichaamsbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Zwerver schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:24:
@Alsatian ik speel voornamelijk op par-3 / 9 hole banen, dus een driver lijkt met nog niet nodig? Ik haal met de i5 net aan de 135m op de 148m hole (langste par-3 op mijn thuisbaan) dus dan lijkt een fairway wood toch een logische volgende stap? Is ook wat vergeeflijker dan een driver geloof ik?
Wil je alleen die par 3 baan blijven spelen? Dan zou ik het lekker bij de ijzers houden en aan je techniek werken zodat je met je i5 die 148 meter haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Ik denk dat ik op langere termijn wel naar een langere baan ga, maar op dit moment nog niet. Het is hier in Perth in de zomer zo achterlijk heet op de baan na 9 uur in de ochtend dat langer dan anderhalf uur golf nog even niet werkt. That being said, we gaan de herfst in nu, dus misschien is dan een driver weer wel een goed idee.

Ik ga denk ik idd bij golfbox maar eens met een tiental clubs aan de gang om te kijken wat nou het beste is...

Oh en qua techniek en vergelijk met anderen, ik heb nog geen officiële HCF met een reden zeg maar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Zwerver op 25-02-2020 23:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appelflap1992
misschien is een fitter dan nog wel iets te snel. Ik verbaas mij er altijd over dat mensen met handicap 30+ (veel) geld uit geven aan gefitte clubs. Dat je een hoge handicapper bent ligt 9 van de 10 keer niet aan de clubs maar aan de golfer zelf. Het verschil tussen een gemiddelde club die bekent staat als een vergevingsgezinde club voor beginners v.s. een gefitte club die vaak toch toevallig in het dure segment zit is dermate klein dat het het geld echt niet waard is. Daar komt bij dat jouw swing waarschijnlijk nog gaat veranderen en dan past er weer een andere club beter bij je. Ik denk dat een fitting pas zin heeft als men een paar jaar golft en een handicap van onder de 20 heeft. 135 meter slaan met een ijzer 5 is puur een technische fout dus wat dat betreft deel ik de mening van @Alsatian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wel mee eens eigenlijk. Ik speel ook nog met mijn beginnersset. Die driver komt er ook nu pas bij. En eigenlijk wil ik vooral eens gaan voor een fijnere putter, maar dat komt nog wel.

Pagina: 1 ... 17 ... 36 Laatste