Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.436 views

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Dubbelcheck gedaan, en het is officieel. Heel Gym Heroes en heel Gym Challenge in NM compleet :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKEKoEXuxnVKJ-kj9auwVKWSvS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sj1LOS9LBnt7BB70w3gJrdfn.png?f=fotoalbum_large

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EMOmCWwoWHs3AcBJFx_s84bPCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3w08P0OMFUzPbdMC0b0x25D.jpg?f=fotoalbum_large

De buit bij Expo Houten (waar het bizar warm en ook druk was)
151 producten blijven sealed. De vintage kaarten in de binder

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De eerste geruchten over een Engelse 151 reprint zijn luidruchtiger aan het worden de laatste dagen. Met name in Amerika bundelen ze nu de 151 elite trainer box met een Crown Zenith variant. Het zou mij niet verbazen als tegen september/october ook in Europa opnieuw producten verkrijgbaar worden.

Van 151 heb ik enkel de poster collectie en de booster bundels niet geopend. Andere soorten wel. Vond het in elk geval een set de moeite waard om zowel een etb, mini tin, collectie box en ultra premium collection box van te gaan openen. En ik had drie weken geleden een mystery product gekocht, die zou tien dagen geleden ook bezorgd moeten worden. Maar ik heb nog steeds geen Danny Phantum wearable Phanny pack ontvangen met 6 swords & shield / SV packs erin. Wel jammer want zo loop ik de kans mis op een sun en moon pack of ouder.

PostNL kon hem wel inklaren en mij vragen om btw te betalen maar daarna komen bezorgen op mijn adres ho maar. Terwijl ik al eerder pakjes had gekocht voor tijdens de live pack break momenten en die wel alledrie zijn binnen gekomen in april en mei. Denk dat de PostNL bezorger zelf ook graag Pokemon spaart. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Die reprint mag van mij nog wel even wachten; het is de enige set waarvan ik nog een case ETB's heb liggen, case alleen geopend of alle ETB's onbeschadigd waren en daarna in de kast gelegd. Hopelijk doen ze nog wat over een tijdje.

Uiteraard voor iedereen die de set nog aan het sparen is mag de reprint wel komen. Denk dat het de enige set is die ik mogelijk niet verkoop, if anything. nostalgia trip is real met de set.
Misschien toch maar Base gaan sparen? 🤔

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb van 151 nog 3 pokemon center ETB's, 1 UPC, 1 Alakazam, 1 Zapdos liggen. Enkel de mini tins had ik maar een keer gekocht en geopend. Verwacht ook niet zo snel dat ze alle type producten allemaal opnieuw gaan uitbrengen. Maar het is wel een makkelijke set voor een reprint want verkopen doet het sowieso. Ben met die set meer op het punt gekomen dat packs openen weinig meerwaarde meer heeft als je nog de top 12 kaarten mist en de rest al wel in de binder hebt zitten.

Maar laat ze maar reprinten, worden de singles meteen een pak goedkoper zoals de Japanse ook werden na de reprint. Kan ik tenminste nog een setje Charizard, Blastoise en Venusaur gewoon los kopen met korting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Het klinkt bijna cliché à la Reddit, maar eergisteren gestart met op te rommelen in men kelder nadat ik al onze spullen overhaast moest verplaatsen door een lange aansleep van hevige regenval. Op een plank achter wat speelgoed vond ik wat aankopen terug van in de tijd toen mijn kinderen geboren waren. De kaarten waren zelfs gebogen van vocht, maar ik heb ze weer plat gekregen. Niet in de prijzen gevallen, maar wel een verrassing, Platinum, Evolutions, XY-Fates Collide, Mc Donalds 2018, Guardians Rising, Sun Moon base, en burning shadows.
In die tijd zat ik vaak in speelgoedwinkels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XSsVdZVk8VKF2Qgc-J-G56C9w4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2afj0z1ph22dv8Xhyzezxurw.jpg?f=fotoalbum_large

Nog wat ander leuk nieuws. Battle Partners” Set to Release in Japan in January, Return of Owner’s Pokemon! Het zal nog wel even duren voordat deze sets te verkrijgen zijn.. maar hoe dan ook alvast benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Spacewide op 25-07-2024 16:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Zit hier in Indonesië en links en rechts al wat Pokémon pakjes voorbij zien komen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/laic4HAooZTpBDd8ogz8JWYAazk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tjb8IWKUDnDdqiq8zkpLXQ8y.jpg?f=fotoalbum_large

Dat ze dit zo vanuit een winkel in een winkelcentrum kunnen verkopen…. schaamteloos. Kost hier 5.000 Rupiah per pakje, das zo’n €0,28 :+ Ze verkopen ook van die hardere gouden kaarten, ook hartstikke nep natuurlijk maar wel grappig om te zien hoe ze dit allemaal zo kunnen doen.

Een paar winkels verderop wel wat professionelere toko gevonden. Die verkopen ook booster boxen etc, dat kost dan 600.000 Rupiah. Dat is zo’n €34. Vooral jammer dat ze in deze taal zijn geprint.

Ik liep wel met wat fomo de deur uit want ze hadden ook deze staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_zsmQT0yJiCmULzY3qretaScGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gF8wptAYUuIDgTrCeazm1cOz.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of dit in NL ook te kopen is? Wel erg gaaf voor in de gamekamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
In Spanje ben ik ook enkel neppe stuff tegen gekomen, maar voor veel meer geld dan 5k rupiah.

Is dat een Pokemon op je linker arm? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

Streskip schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 17:38:
Zit hier in Indonesië en links en rechts al wat Pokémon pakjes voorbij zien komen.
[Afbeelding]

Dat ze dit zo vanuit een winkel in een winkelcentrum kunnen verkopen…. schaamteloos. Kost hier 5.000 Rupiah per pakje, das zo’n €0,28 :+ Ze verkopen ook van die hardere gouden kaarten, ook hartstikke nep natuurlijk maar wel grappig om te zien hoe ze dit allemaal zo kunnen doen.

Een paar winkels verderop wel wat professionelere toko gevonden. Die verkopen ook booster boxen etc, dat kost dan 600.000 Rupiah. Dat is zo’n €34. Vooral jammer dat ze in deze taal zijn geprint.

Ik liep wel met wat fomo de deur uit want ze hadden ook deze staan:
[Afbeelding]

Geen idee of dit in NL ook te kopen is? Wel erg gaaf voor in de gamekamer :D
Als je nog Batik Pikachu's tegen komt houdt ik me enigszins aanbevolen.. O-)

Afbeeldingslocatie: https://gregsgameshop.com/cdn/shop/files/PikaIndonesia.png

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Spacewide schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 12:40:
In Spanje ben ik ook enkel neppe stuff tegen gekomen, maar voor veel meer geld dan 5k rupiah.

Is dat een Pokemon op je linker arm? O-)
Haha nee geen Pokémon maar had het net zo goed wel kunnen zijn. Het is een kat die een noodle eet uit een bakje :9 Wat je op de foto ziet is de staart die om het bakje heen ligt (op de arm van m’n vrouw). Ze is overigens wel in de markt voor een Eevee tattoo!

Jij wel in het bezit van een Pokémon tattoo toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Streskip schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 19:26:
[...]

Haha nee geen Pokémon maar had het net zo goed wel kunnen zijn. Het is een kat die een noodle eet uit een bakje :9 Wat je op de foto ziet is de staart die om het bakje heen ligt (op de arm van m’n vrouw). Ze is overigens wel in de markt voor een Eevee tattoo!

Jij wel in het bezit van een Pokémon tattoo toevallig?
Ahh leuk 8) Nee hoor, als er ergens eentje op komt te staan zal het Korin van Dragon Ball zijn. Helaas te oud voor zoiets zegt men vrouw ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Spacewide schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 21:52:
[...]

Ahh leuk 8) Nee hoor, als er ergens eentje op komt te staan zal het Korin van Dragon Ball zijn. Helaas te oud voor zoiets zegt men vrouw ;w
Ah das spijtig! Mijn vrouw is ook van ‘86… nooit te oud! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:28
Joosie200 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:31:
Ik heb van 151 nog 3 pokemon center ETB's, 1 UPC, 1 Alakazam, 1 Zapdos liggen. Enkel de mini tins had ik maar een keer gekocht en geopend. Verwacht ook niet zo snel dat ze alle type producten allemaal opnieuw gaan uitbrengen. Maar het is wel een makkelijke set voor een reprint want verkopen doet het sowieso. Ben met die set meer op het punt gekomen dat packs openen weinig meerwaarde meer heeft als je nog de top 12 kaarten mist en de rest al wel in de binder hebt zitten.

Maar laat ze maar reprinten, worden de singles meteen een pak goedkoper zoals de Japanse ook werden na de reprint. Kan ik tenminste nog een setje Charizard, Blastoise en Venusaur gewoon los kopen met korting.
Een reprint zou leuk zijn! Ik heb de eerste 167 kaarten al, dus voor mij heeft boosters openen geen nut meer. Dat is dan wel jammer. Ik moet me niet verleiden om toch pakjes te kopen, want je hebt 99% kans op dubbele :+

Hebben jullie ook wel eens enorm verschil in printkwaliteit? Ik heb hier een aantal kaarten die een stuk geler / donkerder zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jBkmS6RVLEUe7eeVptnOQ7pd7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rX2lkmRJQf2GNukxLX30RPC.jpg?f=fotoalbum_large
In het echt zijn de verschillen duidelijker te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Zenomyscus schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 05:56:
[...]

Een reprint zou leuk zijn! Ik heb de eerste 167 kaarten al, dus voor mij heeft boosters openen geen nut meer. Dat is dan wel jammer. Ik moet me niet verleiden om toch pakjes te kopen, want je hebt 99% kans op dubbele :+

Hebben jullie ook wel eens enorm verschil in printkwaliteit? Ik heb hier een aantal kaarten die een stuk geler / donkerder zijn.
[Afbeelding]
Ja, met MtG is dit verschrikkelijk. Met pokemon de laatste tijd ook meer. Ik heb een tijdje terug een deck gekocht (kant en klaar), en sommige kaarten zien er gewoon nep uit, zo slecht dat ze geprint zijn. Calyrex Rider VMAX deck was het, de Galarian Articuno, Cresselia, maar ook de energy kaarten, zagen er gewoon slecht uit.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Zenomyscus schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 05:56:
[...]

[Afbeelding]
Kijk goed wat op deze doos staat.
Je mag gerust zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxEi46oorp6pn7nNv99i9-9k_MU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V5mgzrF9aCRz0j2MHatKtP0i.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:26:
[...]

Kijk goed wat op deze doos staat.
Je mag gerust zijn
[Afbeelding]
Dus geen wederverkoop tot 6 oktober. Ik had het drie weken later verwacht; begin november op tijd voor Black Friday, kerstinkopen. Wat Danny Phantump gisteren liet doorschemeren is dat het een restocking is van bepaalde producten. Met de Pokemon manier: als je geen poster collection afneemt krijg je ook geen booster bundels en ETB's van ons. Zeg maar slecht verkoopbare producten want 0 interesse bundelen met de producten met grootste interesse.

Maar het kan ook mooi een gat vullen als we de komende tijd shrouded fable krijgen, in september terrastal festival en in december dan een dragon/pikachu of team rocket set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Dus geen wederverkoop tot 6 oktober. Ik had het drie weken later verwacht; begin november op tijd voor Black Friday, kerstinkopen. Wat Danny Phantump gisteren liet doorschemeren is dat het een restocking is van bepaalde producten. Met de Pokemon manier: als je geen poster collection afneemt krijg je ook geen booster bundels en ETB's van ons. Zeg maar slecht verkoopbare producten want 0 interesse bundelen met de producten met grootste interesse.

Maar het kan ook mooi een gat vullen als we de komende tijd shrouded fable krijgen, in september terrastal festival en in december dan een dragon/pikachu of team rocket set.
Ik denk dat je het ongeveer bij het rechte eind hebt. Eind dit jaar een dragona set en eerder volgend jaar een dark set met wat gym kaarten.

Die Danny van YouTube ken ik niet, dus even geabonneerd. Altijd chill om tijdens een zelf momentje zoiets als "podcast" te luisteren.
Hij sprak van ETB vertraging op SF. Dat zal een USA dingetje zijn zeker want hier zijn ze nogthans aangeleverd.

Trouwens, nog wat leuke pakjes geopend?
Delen maar, het is weekend! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spacewide schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:00:
[...]
Dat zal een USA dingetje zijn zeker want hier zijn ze nogthans aangeleverd.

Ik ontving vanmiddag de mail van Flash-Cards. Booster bundles komen pas rond 6 september. De rest kennelijk al wel vanaf 2 augustus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jDeoL8GPi6dyMHH98qxo6K9IOAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtDKaYJDHdCMdyHBTQBuI2qw.jpg?f=fotoalbum_large

Paar mini tins van de Kruidvat. Leuke art van de Falinks, Zamazenta en Zekrom. Maar geen big hitters tot dusver uit mijn pakjes AR/BS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Joosie200 schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Ik ontving vanmiddag de mail van Flash-Cards. Booster bundles komen pas rond 6 september. De rest kennelijk al wel vanaf 2 augustus.

[Afbeelding]

Paar mini tins van de Kruidvat. Leuke art van de Falinks, Zamazenta en Zekrom. Maar geen big hitters tot dusver uit mijn pakjes AR/BS.
Leuke mini tins! Mijn vrouw kwam net thuis met 6 tal mini tins (c22) voor de kinderen. Bij Kruidvat voor net geen 8 euro per mini vertelde ze. Toevallig :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bEPk6VNrQQ9kkfEJXA9ACRh4aPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mVHtYLlFQk3zyNmN8GQTtlZq.webp?f=fotoalbum_large

En hiermee is de hele mainline in het Japans compleet!!

Heeft een aardige duit gekost, maar ik ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
[...]

Zojuist via CM het volgende besteld: een Twilight Masquerade boosterbox, Paldea Evolved boosterbox én een Paradox Rift ETB.
Via een Nederlandse verkoper, dus verwacht maandag / dinsdag aan de slag te kunnen. :*)

De BB’s “omdat het vakantie is”, en de ETB van m’n vriendin gewonnen in ons onderlinge spellenklassement. :+

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
AntraXxX schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 17:48:
[...]

Zojuist via CM het volgende besteld: een Twilight Masquerade boosterbox, Paldea Evolved boosterbox én een Paradox Rift ETB.
Via een Nederlandse verkoper, dus verwacht maandag / dinsdag aan de slag te kunnen. :*)

De BB’s “omdat het vakantie is”, en de ETB van m’n vriendin gewonnen in ons onderlinge spellenklassement. :+
In blijde afwachting op de foto's :9

En @Sir_Lion die ons even doet zwijgen!

Dit is onze winst voor deze week. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2L54bMyaL6s_3FYhUMRu9GUKtnw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xdbwRtHoqC1XQnEyuQV81ZUv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

[...]

Ik heb wat singles voor TEF binnen gekregen, nog een kaart of 7 te gaan nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOTkSjb90A62RVtUsY5uYG9Ah_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zltkj4SRCqkDt9gHrKHavmua.jpg?f=fotoalbum_large

En na het openen van een pack of 22-24 van Paldea Evolved de volgende echte hits (normale EX’s niet meegerekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZFDdCc1bVcgOmR1_x1pEGJJrSM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fomc3Qa75Na86Vtp1NGnGJEf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoop nog steeds die Raichu of Magikarp te pullen maar wordt lastig denk ik (heb nog een halve BB staan).
Gaan het zien… die set is echt massive 😅

@Sir_Lion : hele vette collectie hoor! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Spacewide schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:37:
[...]

En @Sir_Lion die ons even doet zwijgen!
Het is tenminste een keer wat anders dan alle TCG :D! Want dit topic voelt soms eerder aan als een TCG topic, dan een algemeen Pokemon Topic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Dat kun je nog wel een keer zeggen!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op zondag 28 juli 2024 @ 00:21:
Dat kun je nog wel een keer zeggen!
Hopelijk inspireert het anderen om ook zo'n collectie aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:36:
[...]

Hopelijk inspireert het anderen om ook zo'n collectie aan te leggen.
Waar ik dan naar benieuwd ben: ga je elke nieuwe aanwinst dan ook spelen? Of is het enkel je collectie uitbreiden en meer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Joosie200 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 12:57:
[...]

Waar ik dan naar benieuwd ben: ga je elke nieuwe aanwinst dan ook spelen? Of is het enkel je collectie uitbreiden en meer niet?
Een aantal heb ik al wel gespeeld. Bijvoorbeeld de Japanse Emerald voor de Mew. Verder heb ik de Japanse versies gebruikt voor multi-game hunten voor de Shiny Legendaries voor mijn Shiny Living Dex.

Alle spellen van voor de 3DS series zijn hard-coded Japans, en gezien ik geen Japans kan is het een beetje vervelend spelen als je puur op geheugen moet afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Sir_Lion schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 18:58:
[...]

Het is tenminste een keer wat anders dan alle TCG :D! Want dit topic voelt soms eerder aan als een TCG topic, dan een algemeen Pokemon Topic ;)
We hebben vrijdag avond een film gezien thuis.
"pokemon first movie mewtwo strikes back" op bluray. Mijn kinderen hebben er blijkbaar ooit een remake van gezien want ze wisten het verloop ervan.. das eens wat anders he :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Spacewide schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:52:
[...]

We hebben vrijdag avond een film gezien thuis.
"pokemon first movie mewtwo strikes back" op bluray. Mijn kinderen hebben er blijkbaar ooit een remake van gezien want ze wisten het verloop ervan.. das eens wat anders he :9
Klopt. Er is deze: Mewtwo Strikes Back - 1998 en recentelijk is er deze abominabele versie uitgebracht: Mewtwo Strikes Back - 2019

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
De tweede film gisteren ook maar gezien met de kinderen. Mooi verhaal met die 3 legendarische Pokemon Moltres Zapdos en Articuno. Deze promo kaarten hebben we enkele pagina's terug nog besproken. (TAG team)

De film was zo lang geleden dat ik het eigenlijk vergeten was waarom Lugia zo'n belangrijke rol speelde. Het was me eerder nog niet opgevallen dat de dure Lugia V kaart van Tempest Keep naar deze film refereert.

In de film zie je ze vaak op een bootje varen met Lugia diep in de zee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHKRxeg8CUCSzaXqV1u-b6A5vpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OoHxwompVUS3JnE6kncp7JI5.webp?f=user_large

Op de kaart onderaan zie het bootje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti2Mk7mbFs8i1t_COU7W9VxfoBA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/rd1vbQi0xkbjkLVjWAwaVtLM.webp?f=fotoalbum_large

Jullie wisten dat alvast wel he :z

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO_N7PENpSCOdlqky_6_VfdxMWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AXqXiUZKHovRTNa4Z2zglil.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9iigjgchB8dc8Rq4RssxS6XmSJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CykSKRRvs96ZAujABLHyM1I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzgeX-hLGmmTbYHXMG5QUgN2uP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZopnRTCEfOlHA1x5gxQBG0Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P6ui7JaKGNREPW6PjwleIWFNr0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxO97eE8qE42ImtIVBzl6nBj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MM9h4GldiMf2pI5peqWaY-YuYKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FOHCC3I99oY9ysrCzHKhRNG0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4GyjI2QdjXwP2MvSdPDBeM3WyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qH95oUIdywZyITUK2pRBbs2V.jpg?f=fotoalbum_large

Ah, ik zie dat er iemand is die eens wat anders heeft gepost dan kaartjes. Zal de mijne ook nog even laten zien met voornamelijk Worlds spul van over de jaren heen :)

Moet nog wel eens een keer kijken voor een fatsoenlijke vitrinekast voor de Worlds plushies enzo, die tafel begint ook wat klein te worden namelijk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:41:
Moet nog wel eens een keer kijken voor een fatsoenlijke vitrinekast voor de Worlds plushies enzo, die tafel begint ook wat klein te worden namelijk XD
Met worlds nu in Hawaii zijn er nieuwe goodies bij. Lapras en pikachu zien er nice uit. Plus de nieuwe pikachu pluche in duikspullen. En natuurlijk de worlds 2024 limited edition kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Minder dan een maand voor Worlds, toch?
Ik ben benieuwd wat er gepresenteerd zal worden aan het begin en aan het eind.
Ik weet niet of ik wedstrijden live ga kijken, vanwege het tijdverschil.

Hoe kijken jullie wedstrijden terug? Youtube, Twitch of iets anders?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
whahas schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:56:
Minder dan een maand voor Worlds, toch?
Ik ben benieuwd wat er gepresenteerd zal worden aan het begin en aan het eind.
Ik weet niet of ik wedstrijden live ga kijken, vanwege het tijdverschil.

Hoe kijken jullie wedstrijden terug? Youtube, Twitch of iets anders?
Live, in dit geval, maar idd, 12 uur tijdsverschil :) vrijdag nog 2 weken en dan begint het.

Verwacht een nieuwe set voor TCG, wat Unite nieuws, wat Go nieuws en hoogstwaarschijnlijk wat meer info over Pokemon ZA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ik ben benieuwd of Pokémon Legends Z-A ook voor de Switch 2 gaat komen. Niet dat ik het spel ga spelen. Ik heb geen verzamelwoede, (ook al bekruipt me de neiging om ook een foto te maken van al mijn spellen), dus ik vond de heftige focus op de Pokédex in Pokémon Legends: Arceus niets.

Pokémon speel ik al live sinds Blue. Ik heb wel eens aan een toernooi meegedaan. Alleen ik ben nog nooit naar een groot toernooi geweest. Het plan is nu om een keer naar zo'n speciale editie in Utrecht te gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door whahas op 29-07-2024 18:21 . Reden: Tekst herschreven ]

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:18:
(ook al bekruipt me de neiging om ook een foto te maken van al mijn spellen),
Zou wel leuk zijn om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Voorbije dagen wat heisa rond het CT scannen van trading cards zoals bij Pokemon TCG.
Eerst dacht ik dat het om Packs ging, maar een CT scan maakt zover het kan layers en kwam ik op volgend filmpje uit.
YouTube: Industrial CT Scanning Unopened Pokemon Cards

Ik ga ervan uit dan enkele grote spelers dit al jaren zo doen en of het verdere gevolgen zal hebben blijft nog een vraag. Vermoedelijk zet men dit vooral in op vintage, maar niks is zeker.

Wat denken jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Spacewide schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:31:
Voorbije dagen wat heisa rond het CT scannen van trading cards zoals bij Pokemon TCG.
Eerst dacht ik dat het om Packs ging, maar een CT scan maakt zover het kan layers en kwam ik op volgend filmpje uit.

Ik ga ervan uit dan enkele grote spelers dit al jaren zo doen en of het verdere zal hebben blijft nog een vraag. Vermoedelijk zet men dit vooral in op vintage, maar niks is zeker.

Het hele "wegen" is natuurlijk altijd al een ding geweest. Dit is een van de redenen dat ik niet voor "oude" boosters ga, al zou ik graag van de oude sets een paar boosters in de verzameling willen hebben. Al die advertenties met "unweighed booster" in de titel/omschrijving, u-huh, tuurlijk joh.

Een CT scanner is voor de normale verzamelaar niet te betalen lijkt me, en ik denk niet dat bedrijven hier zomaar aan mee helpen, maar het zou op termijn best een ding kunnen worden, geen idee eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Satom

Verzamel ervaringen

Afgelopen tijd besloten om eens mijn bestaande kaartenset te pakken en van daaruit viel mij op dat ik de helft van de Jungle set al heb, daarom besloten om deze rustig aan verder compleet te maken :+

Daarmaast heb ik het ook op gewaagd om via UK een UPC + Promo te bestellen. Stiekem wel nieuwsgierig naar de verwerkingstijds van Atvido. Sorry dat ik jullie (@Joosie200, @NCJ87) tag, maar hoelang duurde het bij jullie dat het pakket zichtbaar werd op hun site? Volgens Pokémon Center zou het pakket in hun warehouse moeten zijn aangekomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op maandag 29 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Zou wel leuk zijn om te zien!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT0bjPeBaFI8A4nhsEVBrWEm9Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNXvpdhFCnm58Hbyz2RiwqJu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6beMJM9vgemdXOyDhSMCe_MtUj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D99n9pmGsto8WSb651pMEcPE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3wLJsVDzrcJgLSQ7vv6cpClDNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6Aey2tOBHCcPpcprfbKJYWD.jpg?f=fotoalbum_large

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
Spacewide schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 10:31:

Ik ga ervan uit dan enkele grote spelers dit al jaren zo doen en of het verdere gevolgen zal hebben blijft nog een vraag. Vermoedelijk zet men dit vooral in op vintage, maar niks is zeker.

Gevalletje the riches only get richer.
En binnenkort zul je bij advertenties naast “unweighed” ook “unscanned” gaan tegenkomen. :+

De service die aangeboden wordt á ~$70 per pack is best duur, dus het zal sowieso alleen op vintage toegepast gaan worden.
En persoonlijk zou ik zoiets überhaupt alleen vertrouwen als ik er live bij zou zijn. Als je je pack opstuurt, kan jouw hitpack natuurlijk simpel verruild worden met een non hit pack.

Vooral benieuwd ook hoe de Pokemon Company hier op zal reageren (als ze dat al doen), en of er een tegenmaatregel verzonnen kan worden.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satom schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:55:
Daarmaast heb ik het ook op gewaagd om via UK een UPC + Promo te bestellen. Stiekem wel nieuwsgierig naar de verwerkingstijds van Atvido. Sorry dat ik jullie (@Joosie200, @NCJ87) tag, maar hoelang duurde het bij jullie dat het pakket zichtbaar werd op hun site? Volgens Pokémon Center zou het pakket in hun warehouse moeten zijn aangekomen.
Mijn laatste bestelling
The pokemon company: your order has been delivered! ~ 14:15 uur
Atvido: yo, fyi we hebben een pakket ontvangen. Maak de betaling/verzending in orde! ~ 18:15 uur

Diezelfde avond nog geregeld. Volgende dag track en trace code ontvangen en 1 week later in huis met DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Leuke kleine collectie! Best wel jaloers dat je die doosjes van de GameBoy spellen nog hebt. De mijne waren kapot gegaan toen ik nog klein was. Door een water lek ergens.

Ook een leuke 2DS XL die je daar hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntraXxX schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:34:
[...]
En persoonlijk zou ik zoiets überhaupt alleen vertrouwen als ik er live bij zou zijn. Als je je pack opstuurt, kan jouw hitpack natuurlijk simpel verruild worden met een non hit pack.

Vooral benieuwd ook hoe de Pokemon Company hier op zal reageren (als ze dat al doen), en of er een tegenmaatregel verzonnen kan worden.
Dat is vooral het risico wat je loopt. Scammers gonna scam, dit is een extra tool. Maar verdienen aan een loop hole waarin je dud packs / boxes terugstuurt terwijl je hit packs / boxes met een dark/mega/shiny Charizard of Moonbreon binnen krijgt nee laat maar zitten. Geloof al niet in gewogen/ongewogen base set packs. Laat staan dat ik een start up vertrouw dat ze mijn ingezonden packs/boosterbox niet verwisselen.

Dus ik laat baseset losse packs mooi liggen. En booster boxen koop ik rechtstreeks van the Pokemon company zelf. Zijn ze niet meer verkrijgbaar jammer dan. Al sta ik er niet gek van op te kijken als een CGC/PSA en co deze extra dienstverlening opkopen en als extra gaan aanbieden. Maar dan nog wil ik het live in bijzijn van de scanner zien gebeuren voor mijn ogen op een beurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Leuke kleine collectie! Best wel jaloers dat je die doosjes van de GameBoy spellen nog hebt. De mijne waren kapot gegaan toen ik nog klein was. Door een water lek ergens.

Ook een leuke 2DS XL die je daar hebt!
Dank je wel. Ik blijf het jammer vinden dat de Pokéball 2DS XL uitgeklapt een ondersteboven Pokéball geeft. Verder heel blij mee. Ik zie geen diepte, dus ik had weinig aan de 3DS XL die ik daarvoor had.

Ooit was ik Soul Silver aan het spelen op die DS, maar na een tijdje draaide het niet meer en diende ik over te stappen om mijn witte DS lite. Toch nog eens naar kijken waarom dat niet lukte.
Op Soul Silver heb ik nog een nuzlocke lopen. Ik heb de league gehaald, maar wil ooit nog Kanto doen.

De poster heeft heel lang gehangen op het wijkcentrum waar ik vroeger heb gewerkt. Aangezien Silver het spel is dat ik het meest gespeeld heb, heb ik daar wel herinneringen aan. Soul Silver is overigens ook een van de weinige spellen die ik niet bij release gekocht heb.
Over het algemeen speel ik ook enkel mainline. Zelfs zoiets als Legends is niet aan mij besteed.

Geen enkel Pokémon spel is mijn favoriete spel, het is wel mijn favoriete reeks spellen en de reden dat ik echt ben gaan gamen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:59
Joosie200 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Mijn laatste bestelling
Atvido: yo, fyi we hebben een pakket ontvangen. Maak de betaling/verzending in orde! ~ 18:15 uur

Diezelfde avond nog geregeld. Volgende dag track en trace code ontvangen en 1 week later in huis met DPD.
Heel herkenbaar, hier ook soortgelijke doorlooptijden gehad. Ik heb uiteindelijk twee bestellingen geplaatst (die Fusion Strike boosterbox was toch te verleidelijk 😜) en die gecombineerd naar NL laten sturen, ook dat verliep uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NCJ87 schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 08:07:
[...]

Heel herkenbaar, hier ook soortgelijke doorlooptijden gehad. Ik heb uiteindelijk twee bestellingen geplaatst (die Fusion Strike boosterbox was toch te verleidelijk 😜) en die gecombineerd naar NL laten sturen, ook dat verliep uitstekend.
En uiteindelijk vind ik het prima gaan. Zeker omdat het scheelt aan verzendkosten bij een gecombineerde bestelling. Eerder liet ik een UPC los van een Pokemon company ETB verzenden en was ik per verzending 32 euro kwijt. De laatste keer heb ik de UPC en booster box laten bundelen en betaalde ik 32 euro + 5% combinatie commissie dus 17 euro per product.

Even over iets anders. De Danny Phantump wearable Phanny pack via PostNL is verloren gegaan en heb ik opnieuw verzonden gekregen met UPS. Ze zijn en sneller met verzenden maar ook dit pakketje is eruit gevist. Dus wss morgen dan eindelijk een mystery item in huis wat ik ergens in mei had besteld. Nu nog zien of ik mazzel heb met de pack selectie. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nL2lw3uEYJ-2PSYC_tnxsZbyJbo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TIyd4Ts9hP8MJM7hCvUqv565.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqr0x7DnYnsTIcM-DqTihAme1CQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zc9CkG1cyV3BcOiM3SrYhThQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Edit: en uurtje later binnen. De gebruikelijke SV en SWSH packs. En een XY pack erbij: roaring Skies.

[ Voor 30% gewijzigd door Joosie200 op 31-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

Satom

Verzamel ervaringen

Joosie200 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:15:
[...]

Mijn laatste bestelling

Thanks, het zou dus heel snel moeten kunnen :9 Het pakket vanuit Pokémon is gisteren bezorgd, maar in de Atvido portal nog geen pakket zichtbaar. We wachten rustig af!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spacewide
Phanny Pack :P
Wat een geluk voor jou dat het zo mag uitdraaien voor je.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nStM8o_T-_G8GHqJONFWiMHvoSE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eYvrFrERYrzCltraRgOwNEV9.jpg?f=user_large

Ik ga een case van dit (mede)openen.
Edit context: mijn broer zou nooit meer singles sparen nadat zijn collectie uit de kindertijd weggesmeten was door onze ouders... totdat hij 151 bb als geschenk kreeg van me. :D

[ Voor 21% gewijzigd door Spacewide op 31-07-2024 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Spacewide schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:05:
Phanny Pack :P
Wat een geluk voor jou dat het zo mag uitdraaien voor je.

[Afbeelding]

Ik ga een case van dit openen.
Maand geleden besteld en even op moeten wachten. Tis meer dat ik in de discord aan het opletten was. Er kwam een discord only drop. Voor de pack breaks vind ik 4:00 klaar zitten een beetje teveel van het goede. Plus binnen 4 seconde zijn de leuke packs al uitverkocht (denk Evolving Skies, Lost Origin etc) Maar deze verscheen in de avond. Dus maar een gokje gewaagd.

Alle SV / SWSH packs zijn bij elkaar 24 euro waard. En die roaring skies ook. Dus je krijgt inderdaad de waarde van het product (50 euro) Het is meer de verzendkosten 30 euro + btw 20 euro eroverheen die het dus niet de moeite waard maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIo_5tmFqwH8fiJOosyRIJ5VX-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/efDfbE7Gm9R8to1pQbZUMrjx.jpg?f=fotoalbum_large

Wel in elke pack een reverse holo, maar geen full art / alt art. Viel te verwachten. Maar ach kan ik de boel mooi opbergen in een fancy heuptasje :7

Enjoy die opening. 12 stuks, mijn counter blijft staan op 5 in totaal. En nog zit ik nu met 5 dubbele commons/uncommons + dubbele illustration rares. Maar wel 5 verschillende master ball holo's rijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:39:
[...]

Dank je wel. Ik blijf het jammer vinden dat de Pokéball 2DS XL uitgeklapt een ondersteboven Pokéball geeft. Verder heel blij mee. Ik zie geen diepte, dus ik had weinig aan de 3DS XL die ik daarvoor had.

Ooit was ik Soul Silver aan het spelen op die DS, maar na een tijdje draaide het niet meer en diende ik over te stappen om mijn witte DS lite. Toch nog eens naar kijken waarom dat niet lukte.
Op Soul Silver heb ik nog een nuzlocke lopen. Ik heb de league gehaald, maar wil ooit nog Kanto doen.

De poster heeft heel lang gehangen op het wijkcentrum waar ik vroeger heb gewerkt. Aangezien Silver het spel is dat ik het meest gespeeld heb, heb ik daar wel herinneringen aan. Soul Silver is overigens ook een van de weinige spellen die ik niet bij release gekocht heb.
Over het algemeen speel ik ook enkel mainline. Zelfs zoiets als Legends is niet aan mij besteed.

Geen enkel Pokémon spel is mijn favoriete spel, het is wel mijn favoriete reeks spellen en de reden dat ik echt ben gaan gamen.
Als je er ooit vanaf wilt, laat het me weten O-) .

Overigens, Legends wordt gezien als een mainline game, en is echt geweldig! Heb je het ooit een kans gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

Morgen komt de nieuwe set Shrouded Fable uit. Ik zag dinsdag al het een en ander in de speelgoedwinkel liggen. Ik twijfel zelf of ik wat ga halen van deze set. Ik vind zelf vooral Cresselia en Fraxure tof. Wat vinden jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Sir_Lion schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Als je er ooit vanaf wilt, laat het me weten O-) .

Overigens, Legends wordt gezien als een mainline game, en is echt geweldig! Heb je het ooit een kans gegeven?
Ja, ik heb het spel, staat ook in mijn kast.
Op een gegeven moment word je gedwongen de Pokédex te gaan doen, anders mag je niet naar een nieuw gebied.
Zoiets had ik nog nooit eerder meegemaakt in een Pokémon spel en het beviel me totaal niet, dus ik ben abrupt gestopt. Het was nog net geen rage quit.
Ik doe al niet meer aan Pokédex sinds de derde generatie. Ik geloof echt wel dat ik ze kan vangen. Volgens mij is tegen komen tegenwoordig moeilijker en ik ben niet zo van de collecties.

Volgens mij ben ik ergens halverwege het spel gestopt. Ik weet zo niet meer in welk gebied. De gameplay was heel repetitief en er waren bijna geen trainer gevechten - terwijl ik dat juist het leukste vind aan Pokémon.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Ypho schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:20:
Morgen komt de nieuwe set Shrouded Fable uit. Ik zag dinsdag al het een en ander in de speelgoedwinkel liggen. Ik twijfel zelf of ik wat ga halen van deze set. Ik vind zelf vooral Cresselia en Fraxure tof. Wat vinden jullie er van?
Ik ga sowieso nog niks halen, ben bezig met de Engelse 151 en daar blijft mijn focus op. Dat kost al geld genoeg :+

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen komt de nieuwe set Shrouded Fable uit. Ik zag dinsdag al het een en ander in de speelgoedwinkel liggen. Ik twijfel zelf of ik wat ga halen van deze set.

Wat vinden jullie er van?
Ik heb Danny al een etb zien openen. Qua setlist doet Shrouded Fable mij weinig. Bedoel de Eevee, Horsea reguliere kaarten zien er schattig uit. En de Kingdra, Persian illustration rares vind ik nog wel oké. Voor de rest zet dit mij niet aan tot een paar ETB'S kopen, booster bundles en openen maar die packs. Het schreeuwt geen 'must buy' voor mij. En in de wetenschap dat Stellar Crown spoedig volgt krijgt de set ook niet echt de aandacht. Voelt als een opwarmertje omdat je een gat hebt in de zomer anders.
TgR_KILLER schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:11:
[...]

Ik ga sowieso nog niks halen, ben bezig met de Engelse 151 en daar blijft mijn focus op. Dat kost al geld genoeg :+
En dat komt er nog bij. Ik heb mijn focus op het compleet krijgen van mijn Japanse 151 master set (ex master ball holo's) en verder heb ik al genoeg geld in de hobby gestopt oa in de SWSH sets.

Dat the Pokemon Company elke 8 weken weer een set print wil niet zeggen dat je verplicht mee moet in dat ritme van de tcg hobby als je enkel verzamelt en niet de tcg zelf speelt.

[ Voor 27% gewijzigd door Joosie200 op 01-08-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Joosie200 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:14:
[...]
Dat the Pokemon Company elke 8 weken weer een set print wil niet zeggen dat je verplicht mee moet in dat ritme van de tcg hobby als je enkel verzamelt en niet de tcg zelf speelt.
Dit vooral,

ik ben pas echt een maand geleden er echt ingedoken, want kijk al wel jaren naar die pakjes in de winkels maar nog nooit iets gekocht tot een maand terug. Maar toen ik er echt na ging kijken en zag hoeveel sets er wel niet waren en hoe vaak ze nieuwe sets uitbrengen, jeetje.. Tenzij je zo'n groot YouTube kanaal hebt met een miljoen abonnees en er bakken met geld mee verdiend ga je ze toch ook niet allemaal verzamelen lijkt mij.. Je kiest een set, of sets, of je spaart alles van b.v. Eevee en de evolutions en spaart die dan allemaal over alle sets heen.. maar alles... dan heb je een warehouse nodig.

Ik hou het gewoon bij 151, de originele Pokémon die mij ook wat zeggen ;) van al die nieuwere ken ik er bar weinig haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJzDOx_esXrYHgFa9aMOmNRS0wg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A8y9vLjnXDQ1uwCIuk5cx4o5.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond wat te openen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Joosie200 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:14:
[...]
Ik dacht dat Wizard of the Coast Magic the Gathering kaarten snel uit bracht, maar elke 8 weken nieuwe Pokémon TCG set? Serieus?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!
whahas schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 19:14:
[...]

Ik dacht dat Wizard of the Coast Magic the Gathering kaarten snel uit bracht, maar elke 8 weken nieuwe Pokémon TCG set? Serieus?
Zo goed als 8 weken ja.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZNSnds8nS84sppFrpMQULTLHw3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k2h0ze05ht2RIc1hmJ9zuli7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

weet nog niet wat ik er van moet vinden... het is een set van <100 kaarten (iets van 150 met de reverses), dus het is een special die geen special is?
paar fraaie kaarten erin, die Kingdra EX promo is wel heel vet en de Persian Illustrate. maar verder? ik weet niet man... voelt niet af zegmaar.

ik ben intussen met Paldea Evolved bezig in de hoop dat Twilight nog wat in prijs zakt, want sommige kaarten zijn achterlijk aan de prijs.

moeten nog maar even zien wat we nog moeten.. enige nadeel van Paldea is dat de set heel erg groot is, wat problematisch is als setcollector :p

(er is ook altijd wat)

EDIT: vandaag m'n Temporal Forces master set afgemaakt *O* oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Dawn op 01-08-2024 21:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Laatst online: 15:31
Dag allen,

Na bijna het gehele topic te hebben doorgespit en iedereen zijn/haar portfolio's te hebben bekeken kom ik me af en toe ook melden in dit topic in mijn zoektocht naar diverse kaarten / collecties die ik vanuit mijn jeugd compleet aan het maken ben.

Ooit op een basisschool gezeten die op het landelijke nieuws is gekomen, omdat dit de eerste school was die pokemon kaarten verbood tijdens de hype van toen. Nu zit iedereen op zijn telefoon in de klas, wij destijds met een paar kartonnen kaartjes waar fanatiek mee gespeeld werd en niet meer mee mochten nemen... (ik word oud :+)

Net als vele heb ik sinds een paar jaar geleden in een kartonnen doos bij mijn ouders nog mijn oude pokemon kaarten gevonden. Was ik er maar destijds wat zuiniger mee omgegaan, maar je kan natuurlijk niet alles op die leeftijd weten.

Tijdens het uitzoeken kwam er nog een pijnlijke herinnering naar boven van "vroegah" van een ruil van mijn engelse base set Charizard en Zapdos tegen een Snorlax van Jungle die nog steeds pijn doet :X. Achja als als..

Toen de Celebrations set voor het 25 jarig bestaan van pokemon werd uitgebracht is voorzichtig het vlammetje weer gaan branden bij me en ben ik me weer is gaan verdiepen in alle sets en met name nieuwe sets die er zijn uitgebracht. Diverse ETB's en andere producten van Celebrations 25 jaar verslonden en deze set bijna compleet gemaakt, enkel nog een Charizard te gaan.

Met de komst van de 151 set ben ik weer flink betrokken in al het pokemon nieuws en ben ik op mijn gemak uit nostalgie oogpunt sets compleet aan het maken. De base set in het Engels is inmiddels compleet. En nu bezig om Jungle, Fossil en Team Rocket compleet te maken. Base set 2 sla ik voor nu over, omdat ik deze voor nu niet heel speciaal vindt.

Naast deze sets ben ik ook alle verschillende kaarten van Zapdos in het Engels aan het verzamelen. De Japanse versies is bij het compleet maken van de engelse versies de volgende stap. Waarom Zapdos? Ik vond dit vroeger altijd al een zeer gave pokemon en hier dan alle versies van te hebben vind ik tof om te verzamelen.

Ik heb hier wel gelijk een vraag over. Van Zapdos zijn ook enkele Topps kaarten uitgebracht uit de Topps chrome series 2 & 3. Het gaat me om 1 variant uit Topps Chrome series 3 en om 4 varianten uit de Topps Chrome series 3 (Common, Sparkle Holo, Tekno Holo en Spektra Holo).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LRypE3mtC_4RxHwZNOdJxar5vf4=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/2x0nZ2aTJoI0MysLKETriOTp.webp?f=fotoalbum_large

Inmiddels veel gebruik gemaakt van CardMarket en zelf ook een aantal beurzen bezocht. Nu valt het me op dat deze kaarten zeer zeldzaam zijn in Europa of ik zoek niet goed via de bekende kanalen? Via Ebay in Amerika zie ik af en toe een variant van deze kaart voorbij komen, maar om dan ook nog eens +- 30 euro verzendkosten te betalen voor 1 kaartje gaat me nog wat te ver. Via Vinted zie ik af en toe er ook 1 voorbij komen maar die is dan in de Italiaanse taal.

Iemand nog tips waar ik mogelijk zou kunnen slagen?

Na een lap tekst nog een paar kleine snapshots van de collectie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ziJjBXlGQiyZVroYLNHCfhhJqY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XGx8GPiRou7qkQIgZUMgPRh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNHvmwmq_-26PYDChbrFTWt5CLA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MxapUzKbR2sOl72m8CfsYzjv.jpg?f=fotoalbum_tile

MAND!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
@Nyazzin Mooi verhaal, altijd leuk om te lezen wat iemand z’n specialisatie is!

Hierbij m’n hits uit bovenstaande boosterboxen / ETB.
De Bloodmoon Ursaluna qua waarde (~€50) de topper natuurlijk, maar designs als die van Marill daar word ik persoonlijk het meest blij van. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCGhq5HNPsT7PSGGXOolQt2j8nE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLVqVUbSOlUB27ZGvHCsczpW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJ5qGDvn8eHEbZdfeXwcP_35gXw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGiuo4wW7gR7ZtRNmz0kVnmR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Io4dRl8NWeLYq2i6yb7-WAJR5uE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbIWEVQ1IAxhxLVQh8IFdA5M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Laatst online: 15:24
Ik ben redelijk nieuw (nja, op m'n kindertijd na dan) in het collecten van pokemon kaarten.

Wat zijn de do's en don't qua packs kopen? Zijn er nog sources waar je ze voor een redelijk prijs kan halen? Of zijn de speelgoedwinkelprijzen doorgaans ook gangbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Nu online
jessy100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:43:
Ik ben redelijk nieuw (nja, op m'n kindertijd na dan) in het collecten van pokemon kaarten.

Wat zijn de do's en don't qua packs kopen? Zijn er nog sources waar je ze voor een redelijk prijs kan halen? Of zijn de speelgoedwinkelprijzen doorgaans ook gangbaar?
Weet je op voorhand al wat je precies wil gaan collecten, heb je bepaalde sets op het oog?
Dat is mijn inziens het belangrijkste uitgangspunt: wat wil je gaan sparen.

Verder is het aan te raden om op de website Cardmarket.com een account aan te maken (soort Europese Marktplaats gericht op trading card games) en daar je spul te kopen.
Beste bang for buck zijn de zogenaamde boosterboxen (36 packs) en/of een Elite Trainer Box (8 of 9 packs afhankelijk van de set).

Voorbeeld: een ETB van Twilight Masquerade kost via Cardmarket €34 + €5 verzendkosten en in de Intertoys kost dezelfde ETB €55.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Toch maar even weer verder met Pokemon Shining Pearl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-uI7DcsIMEnA3O53d4EgTtNd0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jheCNy975tklIvj3JELvSxqU.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
AntraXxX schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Weet je op voorhand al wat je precies wil gaan collecten, heb je bepaalde sets op het oog?
Dat is mijn inziens het belangrijkste uitgangspunt: wat wil je gaan sparen.

Verder is het aan te raden om op de website Cardmarket.com een account aan te maken (soort Europese Marktplaats gericht op trading card games) en daar je spul te kopen.
Beste bang for buck zijn de zogenaamde boosterboxen (36 packs) en/of een Elite Trainer Box (8 of 9 packs afhankelijk van de set).

Voorbeeld: een ETB van Twilight Masquerade kost via Cardmarket €34 + €5 verzendkosten en in de Intertoys kost dezelfde ETB €55.
Goede info! Ik ben momteneel nog aan het oriënteren, maar ik zit momenteel redelijk diep in S/V dus mogelijk dat ik bij een collectie die daar bij hoort begin

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jessy100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

Goede info! Ik ben momteneel nog aan het oriënteren, maar ik zit momenteel redelijk diep in S/V dus mogelijk dat ik bij een collectie die daar bij hoort begin
Als je nu terug begint na je kindertijd: SV151 is een makkelijke intro. Voor de rest zou ik inderdaad wat spaardoelen opstellen. Once you pop you can't stop. Ik begon met SV151 want in 1999 was dat mijn ding op het schoolplein. Maar zodra je de Engelse set in de basis hebt terwijl de Japanse set goedkoper is qua kaarten is een uitstapje zo gemaakt. Tenminste zo ging het bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dawn

Dawn

..Sworn to the Dark..

jessy100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

vorig jaar had ik hetzelfde als jij en ben toen met 151 begonnen (mede uit nostalgie oogpunt), maar die set is momenteel heel duur aan het worden (mogelijk reprint richting einde jaar). Hier zijn geen boosterboxen van, alles moet via elite trainer boxen of andere producten.

Obsidian Flames is niet heel duur en heeft wat leuke Charizards. producten zijn ook nog gewoon te vinden zonder al teveel issues. (visual: https://www.justinbasil.com/visual/sv3)
Paradox Rift is wel nice en schijnt een goede pullrate te hebben; voor een visual: https://www.justinbasil.com/visual/sv4 (ik moet deze set zelf ook nog doen).

anders natuurlijk met de recente Twilight masquerade (https://www.justinbasil.com/visual/sv6); ook een prima beginpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Joosie200 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:03:
[...]

Als je nu terug begint na je kindertijd: SV151 is een makkelijke intro. Voor de rest zou ik inderdaad wat spaardoelen opstellen. Once you pop you can't stop. Ik begon met SV151 want in 1999 was dat mijn ding op het schoolplein. Maar zodra je de Engelse set in de basis hebt terwijl de Japanse set goedkoper is qua kaarten is een uitstapje zo gemaakt. Tenminste zo ging het bij mij.
SV151 is idd een leuke, sluit ook precies aan bij mijn kindertijd. Wel aan de dure kant (?)

Japanse sets ben ik eventueel ook wel voor in de markt, maar die koop ik eind in oktober in Japan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
Nice! toevallig net de Elite 4 verslagen in Brilliant diamond. Prima game, alleen wel erg saaie legendaries imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jessy100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:10:
[...]
SV151 is idd een leuke, sluit ook precies aan bij mijn kindertijd.

Japanse sets ben ik eventueel ook wel voor in de markt, maar die koop ik eind in oktober in Japan :D
SV151 dateert van vorig jaar dus de huidige voorraad is nihil in reguliere shops als Intertoys, Gamemania, MM, ToyChamps. Dus ik zou nu marktplaats / cardmarket in de gaten houden. En zoals gezegd: het is een populaire set dus ongetwijfeld dat we 1 jaar na de release tegen september / oktober nieuwe voorraad voorbij zullen zien komen.

Ah, kijk aan. Dat voelt zeker als je van plan bent wat Pokemon Centers + tcg card shops te bezoeken alsof je in de lokale snoepwinkel terecht komt. Wil je de Japanse 151 zoek dan op sv2a. En mocht je de Crown Zenith Engelse set interessant vinden, zoek dan op Vstar universe in Japan. Maar ook hier zou ik vantevoren een boodschappenlijst maken. Want voor je het weet ben je aan het hamsteren geslagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jessy100 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:16:
[...]

Nice! toevallig net de Elite 4 verslagen in Brilliant diamond. Prima game, alleen wel erg saaie legendaries imo
Ging dat een beetje makkelijk? :p ik heb Diamond al uitgespeeld toen vlak na release maar dat is alweer een tijdje geleden. Ben nu gewoon alle Pokémon spellen die ik nog niet heb uitgespeeld even aan het uitspelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jessy100
Joosie200 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:18:
[...]

SV151 dateert van vorig jaar dus de huidige voorraad is nihil in reguliere shops als Intertoys, Gamemania, MM, ToyChamps. Dus ik zou nu marktplaats / cardmarket in de gaten houden. En zoals gezegd: het is een populaire set dus ongetwijfeld dat we 1 jaar na de release tegen september / oktober nieuwe voorraad voorbij zullen zien komen.

Ah, kijk aan. Dat voelt zeker als je van plan bent wat Pokemon Centers + tcg card shops te bezoeken alsof je in de lokale snoepwinkel terecht komt. Wil je de Japanse 151 zoek dan op sv2a. En mocht je de Crown Zenith Engelse set interessant vinden, zoek dan op Vstar universe in Japan. Maar ook hier zou ik vantevoren een boodschappenlijst maken. Want voor je het weet ben je aan het hamsteren geslagen. ;)
Ha, dat ga ik zeker doen tegen die tijd. Wordt toch wel een aardige hoeveelheid, gezien de lokale pack prices en de zwakken Yen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
G_Dragon schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:20:
[...]

Ging dat een beetje makkelijk? :p ik heb Diamond al uitgespeeld toen vlak na release maar dat is alweer een tijdje geleden. Ben nu gewoon alle Pokémon spellen die ik nog niet heb uitgespeeld even aan het uitspelen :)
Was easy, maar cynthia(laatste) veegde echt de vloer met me aan. De laatste pokemon die ik speelde was emerald, dus ik moest wel even een tandje bij zetten voor mijn gevoel. Als je voor iedere elite-4 trainer een pokemon hebt die ze op gebied van type countered, dan is 't niet te moeilijk. Heb je die niet, heel veel succes :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jessy100
AntraXxX schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:47:
[...]

Net de elite trainer set van S&V Shrouded fable gekocht, voor ~37 euro. toch 2 tientjes goedkoper dan de intertoys. Heel goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
jessy100 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:41:
[...]

Net de elite trainer set van S&V Shrouded fable gekocht, voor ~37 euro. toch 2 tientjes goedkoper dan de intertoys. Heel goede tip!
In de Kempen zowat dezelfde prijs. Gisteren avond de Greninja, Kingdra box en 1 sfa ETB geopend, maar de pulls waren om te huilen. Ik stel voor om ze over een paar weken los te kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacewide schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 13:45:
[...]

In de Kempen zowat dezelfde prijs. Gisteren avond de Greninja, Kingdra box en 1 sfa ETB geopend, maar de pulls waren om te huilen. Ik stel voor om ze over een paar weken los te kopen. :9
Dacht na over de Kingdra box. Bij de doorsnee retailer 35~ euro als ie al verkrijgbaar is. Op cardmarket al ~25 euro. En de losse Kingdra promo wisselt 8-10 euro. Vind het dezelfde art work stijl hebben als de Magikarp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:15
25 augustus mogelijk naar de retro gamebeurs in tilburg. Kijken of ik nog een pokemon sapphire en firered kan scoren. Moet ook nog crystal maar daarna heb ik alle gen 2 en 3. Red blue yellow moet ik ook maar die interesseren me minder. Vond die gen minder interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Aschtra schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:28:
25 augustus mogelijk naar de retro gamebeurs in tilburg. Kijken of ik nog een pokemon sapphire en firered kan scoren. Moet ook nog crystal maar daarna heb ik alle gen 2 en 3. Red blue yellow moet ik ook maar die interesseren me minder. Vond die gen minder interessant
Ik ben wel blij dat ik 10 jaar terug de missende 1e en 2e gen games had gekocht. Als klein kind had ik nog geen zakgeld om de andere versies te halen. Dat kwam pas met de 3e generatie. Vandaar dat ik dus 10 jaar terug dan ze alsnog heb aangeschaft.

Was toen nog geen €15 per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Soms vind ik het jammer dat ik nooit een 'derde versie' gekocht had, totdat 'Ultra Moon' er was en ik mezelf verplicht voelde die te kopen.
Het is dat het me eerste nuzlocke was, anders had ik het geen goede ervaring gevonden. Ultra Moon is beter dan Moon, maar als je Moon al gespeeld hebt, voegt het zó weinig toe.

Ergens wel fijn dat we 'gewoon' DLC hebben tegenwoordig. Hoef je geen derde versie of zoiets als Ultra Moon te kopen.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Breng je even een bezoek aan ‘Labyrinth’ in Tilburg, krijg je meteen een hoop Pokémon-zooi mee naar huis. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEJMdl6FtBzWD-29y_RC9yovBh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOkiTo4pNpNvnx0KtQPnASPf.jpg?f=fotoalbum_large

• 450 Energy Cards (SWSH VSTAR ENERGY CARD BRICK)
• 242 Basic Cards (PROMO CARD SHEET, TRADING DAY KIT, SWHS1)
• Pokémon Promo-bord

Natuurlijk ook wat gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yzyQ6mxhCxZ0pBhKa88PDQHeuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/21SAybN1wLnvv6hpQkdG89lu.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaat de kleine man gaaf vinden! :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Pokemon Worlds gaat bijna van start in Hawaii. En elk jaar kent zijn eigen promo kaart. Nu is er in Amerika een actie dat je vanaf 20/25 dollar die promo kaart cadeau krijgt in gamestop winkels. Maar ook bij de Pokemon Centers. Door het invoeren van de kortingscode: worlds2024.

Afbeeldingslocatie: https://www.pokebeach.com/news/2024/07/Pikachu-Promo.png

Dus ik heb een Greninja ex en Kingdra ex collection box besteld bij Pokemon Center UK. Voor 25 GBP = 29 euro aldus mijn cc heb ik elke box besteld. De worlds promo is een 12-18 euro waard en de Greninja/ Kingdra promo kaarten elk ook 9-10 euro. Zit je zo goed als op de prijs per box. Kortom ik heb tegen de forwardkosten dan 10 pakjes Shrouded Fable te openen.

Zolang een Bol, Intertoys etc die boxen voor 35 euro of meer te koop aanbied en cardmarket begint bij 27 euro + 8/9 euro verzendkosten maken die forwardkosten mij weinig uit. Ik was niet zo zeer van plan veel Shrouded Fable te halen, maar als ik zo met mijn neefjes 10 pakjes kan gaan openen voor weinig zijn de promo's de kers op de taart. Haal ik er een Horsea, Houndoom, Persian uit hou ik die voor de eigen collectie. De rest mogen mijn neefjes hebben.

Verder ben ik vorig jaar nog in Hawaii geweest dus om zo Ohua, Honolulu te zien met Diamonds head op de achtergrond is een leuk extra detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

[b]Joosie200 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:38:
Kortom ik heb tegen de forwardkosten dan 10 pakjes Shrouded Fable te openen.
Welke forwarder gebruik je? Zit je niet met 2x verzendkosten + 2x forwardkosten + 2x belasting + 2x inklaringskosten? Of wordt het samengevoegd en scheelt dat in forwardkosten/inklaring?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het lijkt erop dat wij het sparen van Pokémon kaarten even op een laag pitje gaan zetten, want we merken beiden dat de interesse even wat is afgenomen door meerdere factoren. Zoals al eerder aangegeven in dit topic valt voor ons de prints heel erg tegen en vinden we ze te simpel in de Scarlet & Violet sets, het help ook niet mee dat mijn vrouw nu zwanger is en we andere prioriteiten hebben.

We gaan nog even kijken wat we voor onze Temporal Forces (TEF) set kunnen krijgen, waarvan we de basis zo goed als compleet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ypho schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:58:
[...]

Welke forwarder gebruik je? Zit je niet met 2x verzendkosten + 2x forwardkosten + 2x belasting + 2x inklaringskosten? Of wordt het samengevoegd en scheelt dat in forwardkosten/inklaring?
Gewoon weer atvido. En dan kun je tegen 5% meerkosten twee bestellingen bij de Pokemon Center combineren. Voorbeeld: ik heb twee UPC besteld los van elkaar. Die kwamen na elkaar binnen in hun loods/magazijn. Qua forwarding zat je al snel op 30 euro per product. Of je combineert ze allebei en je zit op 30 * 1,05 = 31,5 euro om ze in 1 pakket te ontvangen.

Ben ik nu ook van plan met de twee collection boxen. Het enige wat ik spannend vind is of ze de losse promo kaarten wel goed overpakken omdat die los rondzwerven in de dozen van Pokemon Centre zelf. Verder is het dan 1 pakket dus 1x inklaring maar de waarde is ook hoger dus als een steekproef doen ben je qua belasting niet goedkoper uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 08-08-2024 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:10:
Het lijkt erop dat wij het sparen van Pokémon kaarten even op een laag pitje gaan zetten, want we merken beiden dat de interesse even wat is afgenomen door meerdere factoren.
Gefeliciteerd met de komst van een kleine. En los daarvan snap ik dat je zegt even geen nieuwe sets sparen en in huis halen. Het is mij ook meer om de promo kaarten te doen. En als ik dus gen 1 pokemons eruit haal gaan die in mijn 151 binder. Ik ben niet van plan Shrouded Fable als basisset te sparen, laat staan te voltooien als master set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:18:
[...]

Gefeliciteerd met de komst van een kleine. En los daarvan snap ik dat je zegt even geen nieuwe sets sparen en in huis halen. Het is mij ook meer om de promo kaarten te doen. En als ik dus gen 1 pokemons eruit haal gaan die in mijn 151 binder. Ik ben niet van plan Shrouded Fable als basisset te sparen, laat staan te voltooien als master set.
Dank je wel! :)
Ja die promo kaarten zijn vaak wel bijzonder en mooi, maar na Sword & Shield heeft The Pokémon Company in mijn ogen helaas de verkeerde afslag genomen kwa designs. Ik hoop stiekem dat we snel meer horen over een nieuw Pokémon spel of remake van gen 2 of gen 3, want het is heel erg stil rondom de Nintendo spellen sinds de aankondiging van Pokémon Legends Z-A :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een remake van gen 2 als game kom maar door. Ik had vroeger wel een gameboy color en gameboy advance sp. Maar ik ben niet van plan om mijn verzameling aan games inclusief Pokemon opnieuw te gaan verzamelen. Pokemon Red en Ruby heb ik nog flink wat uren in gestopt. Maar in Gold/Silver/Chrystal dan weer niet.

Ben ook benieuwd wanneer er een nieuwe Switch uitkomt wat dat betreft. Want de non oled heb ik nog gehad. Maar als ze met ZA komen verwacht ik die game wel als launch game met een opvolger van de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
G_Dragon schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:23:
[...]

Dank je wel! :)
Ja die promo kaarten zijn vaak wel bijzonder en mooi, maar na Sword & Shield heeft The Pokémon Company in mijn ogen helaas de verkeerde afslag genomen kwa designs. Ik hoop stiekem dat we snel meer horen over een nieuw Pokémon spel of remake van gen 2 of gen 3, want het is heel erg stil rondom de Nintendo spellen sinds de aankondiging van Pokémon Legends Z-A :D
Verwacht meer info volgende week vrijdag/zondag of anders Gamescom wat erna is.
Laat ze qua videogames sowieso maar wat rustiger aan doen. Ik prefereer betere kwaliteit boven het uitpompen van sequels en dat mag best wel wat langer duren imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Akaendra schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Laat ze qua videogames sowieso maar wat rustiger aan doen. Ik prefereer betere kwaliteit boven het uitpompen van sequels en dat mag best wel wat langer duren imo
Ja kwaliteit gaat zeker voor! Want niemand wil ooit weer zo'n slechte framerate zoals Scarlet & Violet had, ondanks ik de spellen wel ontzettend leuk vond want vond de vrijheid en open wereld een groot succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NCJ87
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:59
Het lijkt erop dat wij het sparen van Pokémon kaarten even op een laag pitje gaan zetten, want we merken beiden dat de interesse even wat is afgenomen door meerdere factoren. Zoals al eerder aangegeven in dit topic valt voor ons de prints heel erg tegen en vinden we ze te simpel in de Scarlet & Violet sets, het help ook niet mee dat mijn vrouw nu zwanger is en we andere prioriteiten hebben.

We gaan nog even kijken wat we voor onze Temporal Forces (TEF) set kunnen krijgen, waarvan we de basis zo goed als compleet hebben.
Gefeliciteerd, wat een mooi bericht! Een nieuwe Pokemonfan in de maak dus ;)

Hier zitten we er nog wel volop in, nu met meerdere sets bezig om compleet te maken. Vooral van SWSH era maar ik vind Paldea Evolved, Temporal Forces en Paradox Rift stiekem toch ook wel erg mooie sets.
Wel heb ik inmiddels geleerd om niet te lang meer door te gaan met boosters openen, maar toch al eerder gericht ontbrekende kaarten te kopen op cardmarket of op beurzen.
Daarnaast kan 'investeren' in sealed producten ook interessant zijn om uiteindelijk de kosten van de hobby een beetje te drukken. Het is bizar om te zien hoeveel de waarde van boosterboxen stijgt wanneer deze niet meer leverbaar zijn vanuit de importeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NCJ87 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:05:
[...]

Gefeliciteerd, wat een mooi bericht! Een nieuwe Pokemonfan in de maak dus ;)

Hier zitten we er nog wel volop in, nu met meerdere sets bezig om compleet te maken. Vooral van SWSH era maar ik vind Paldea Evolved, Temporal Forces en Paradox Rift stiekem toch ook wel erg mooie sets.
Wel heb ik inmiddels geleerd om niet te lang meer door te gaan met boosters openen, maar toch al eerder gericht ontbrekende kaarten te kopen op cardmarket of op beurzen.
Daarnaast kan 'investeren' in sealed producten ook interessant zijn om uiteindelijk de kosten van de hobby een beetje te drukken. Het is bizar om te zien hoeveel de waarde van boosterboxen stijgt wanneer deze niet meer leverbaar zijn vanuit de importeur.
Dank je wel en YES! Dat gaat zeker onderdeel van zijn of haar opvoeding worden O-)

Wij hebben in het verleden ook veel te veel boosterboxen geopend, vooral bij de set Crown Zenith. Het is inderdaad voordeliger om uiteindelijk de keus te maken om kaarten los aan te schaffen, als het geluk je helemaal mee zit dan heb je de meeste dure kaarten inmiddels al getrokken tijdens het openen van de boosterboxen.

Die waarde van boosterboxen kan hard stijgen, ik heb zelf nog een Pokemon 151 Ultra Premium Collection en de Alakazam EX Box sealed thuis staan maar geen boosterbox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypho
  • Nu online

Ypho

Allround Nerd

[...] het help ook niet mee dat mijn vrouw nu zwanger is en we andere prioriteiten hebben.
Van harte! Jullie pakken het sowieso wel weer op zodra de kleine oud genoeg is voor Pokemon ;-)
Joosie200 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:13:
[...]
Gewoon weer atvido. En dan kun je tegen 5% meerkosten twee bestellingen bij de Pokemon Center combineren.
Ah nice. Ik heb deze nog nooit geprobeerd, uberhaupt nooit vanuit de UK. Wel Tenso gedaan voor JP bestellingen, maar hiermee kwam ik uiteindelijk ongeveer op Cardmarket prijzen uit.

Ik heb voor nu een collega in Londen gevraagd. Ik laat twee bestellingen zijn kant op gaan, en hij stuurt het in 1 pakketje door. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Akaendra schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:01:
[...]

Mijn verwachting is dat Legends Z-A uitkomt voor de huidige lijn Switches én de opvolger.
Nintendo (niet TPCi zelf geloof ik...) heeft wel vaker releases op meerdere platformen gedaan.
Kijk bijvoorbeeld naar Zelda: Breath of the Wild.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ypho schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:47:
[...]
Wel Tenso gedaan voor JP bestellingen, maar hiermee kwam ik uiteindelijk ongeveer op Cardmarket prijzen uit.

Ik heb voor nu een collega in Londen gevraagd. Ik laat twee bestellingen zijn kant op gaan, en hij stuurt het in 1 pakketje door. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :D
Ja, ik ga ook wel op cardmarket prijzen uitkomen. Maar dan inclusief de worlds promo. Dus daarom zei ik al: tegen de forwarding kosten heb ik dan de promo van evenveel waarde. Zijn de packs gratis. Vrienden / familie / collega's kunnen vragen is ook een prima optie. Al heb ik niet de beste ervaringen met royal mail. Dus ik hoop voor je dat ze ups / DHL / dpd kiezen qua koerier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
whahas schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:05:
[...]

Mijn verwachting is dat Legends Z-A uitkomt voor de huidige lijn Switches én de opvolger.
Nintendo (niet TPCi zelf geloof ik...) heeft wel vaker releases op meerdere platformen gedaan.
Kijk bijvoorbeeld naar Zelda: Breath of the Wild.
Echter is dat nog nooit gedaan voor de Pokemon series.

Dan tel ik die Mystery Dungeon voor de GBA en DS release niet mee, want dat zijn ook 2 verschillende spellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLvsJzfuYxDqpj95XV3onaFhHHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDIVftXnkTyrBAbq3R1QJyc0.jpg?f=fotoalbum_large

Bol begint te goed te worden met persoonlijke reclame ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Joosie200 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:14:
[Afbeelding]

Bol begint te goed te worden met persoonlijke reclame ;)
Die zag ik ook al voorbij komen idd.. Al moest het dan wel een 151 set zijn :+

Pagina: 1 ... 48 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.