Royy90 schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 15:13:
Een een update van deze kant. Sinds kort (ong. 2 week) een 2ds in bezit. Nog nooit eerder Pokemon gespeeld dus het leek me een goed idee om te beginnen met gen1, dit zijn ook eigenlijk de enige Pokemons die ik ken uit mijn tcg/anime jeugd.
De keuze tussen blue, red en yellow moest ik heel even over nadenken maar ben uiteindelijk voor Yellow gegaan. Toegegeven, ik had niet verwacht dat de game soms nog zo "lastig" kan zijn. Ik heb zelfs soms een walktrough moeten gebruiken, maar dit probeer ik zo weinig mogelijk te doen.
Dit zijn mijn stats so far:
Seen: 112
Own: 51
Time: 20:57
Badges: 5/8
Ondanks dat de game al erg oud is vermaak ik me er goed mee en zal ik proberen om alle 150 te vangen zodat ik deze kan meenemen naar Pokemon Moon. Hier heb ik nog wel een aantal vragen over dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Heb zelf al gezocht op het www maar kon er niet veel wijzer uit worden.
Leuk dat je bent begonnen! Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Helaas zul je de meeste antwoorden niet leuk vinden
- Er zitten 138 Pokemons in de gen1 games. Kan je deze ook alle 138 bemachtigen? In mijn geval in Yellow. Dit vanwege het feit dat je soms keuzes moet maken, bijvoorbeeld de fossil die je kiest in mt.Moon of de fight Pokemon na een battle(Hitmonchan/Hitmonlee)
Nee, als je een keuze moet maken (fossil/hitmon) dan kun je de andere pokemon alleen maar krijgen door te ruilen met iemand anders. Verder is Mew hier niet legaal de game te krijgen, alleen via de mew glitch.
- Ik kan mijn Pokemon uit Yellow straks overzetten naar Moon, maar kan ik ook mijn Pokemon nu al transformeren tussen de gen1 games zodat ik de overige Pokemons die niet in Yellow zitten kan vangen en toevoegen aan mijn Pokedex?
nee, je kunt nog niet gebruik maken van pokemon bank om je pokemon tussen twee games te ruilen, dit zal via een andere xDS moeten
- Hoe bepalen jullie of een Pokemon die een nieuwe move wil leren het wel of niet moet doen... Ik weet mijn god niet hoe ik dit moet bepalen en welke beter/slechter zijn.
hiervoor zijn verschillende bronnen beschikbaar op internet (bijvoorbeeld
http://bulbapedia.bulbagarden.net/ (kijk bij moves bij de gen1 specifieke beschrijving)). Moves vallen of onder (Physical) Attack, of onder Special. Dit is (in gen 1) afhankelijk van welk type move het is. Water, Grass, Fire, Ice, Electric, Psychic & Dragon zijn Special, de rest is physical. Verder is (vind ik) het het leukst om gewoon te proberen wat een move is/doet
- Hetzelfde met tm's
Ik zou de koopbare tms gewoon uitproberen op een pokemon die er STAB bij krijgt. De eenmalige TMs kun je eerst opzoeken of en zo ja op wie je hem wilt gebruiken
- De vier Pokemons die alleen via een trade zijn te krijgen zijn op geen enkele manier te bemachtigen? Kan ik bijvoorbeeld niet tussen Yellow en Red traden? Of heb ik hier daadwerkelijk 2x een ds device voor nodig?
jep, daar zul je iemand anders met een xDS voor moeten vinden in je buurt
Alvast bedankt

succes!
Bla bla bla...