Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Zoals ik al zeiChakotay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:55:
Zo te zien zijn ze het een en ander aan het lassen aan de kerbs in de bocht voor het kasteel:
Tweet met foto van Adam Cooper
http://www.formula1.com/c...the_barriers_in_Baku.html
Nee, merp!
Jammer dat ze de beelden van de camera op de achterkant niet laten zien op het moment dat hij crasht.PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:59:
De crash van Ricciardo in FP1:
http://www.formula1.com/c...the_barriers_in_Baku.html
Volgens mij ging dat over Renault team die al zo veel auto's in de prak gereden hebben.Bensimpel schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:11:
[...]
Ze hebben maar 1 spare chassis, en die is gebruikt in monaco, volgens mij zei sky sports in het begin van fp1 dat redbull dus geen extra chassis heeft meer.
Kan zijn dat ze die niet actief hadden op dat moment. Voor zover ik weet is er niet genoeg datacapaciteit beschikbaar om alle onboardcamera's tegelijkertijd actief te hebben, dus de regie kiest welke camera's wel en niet online zijn.Ereaser schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:01:
[...]
Jammer dat ze de beelden van de camera op de achterkant niet laten zien op het moment dat hij crasht.
Nee, merp!
Weer wat geleerdPauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:03:
[...]
Kan zijn dat ze die niet actief hadden op dat moment. Voor zover ik weet is er niet genoeg datacapaciteit beschikbaar om alle onboardcamera's tegelijkertijd actief te hebben, dus de regie kiest welke camera's wel en niet online zijn.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
https://twitter.com/thebuxtonblog
[ Voor 0% gewijzigd door WoKo op 17-06-2016 14:12 . Reden: typo ]
Dat, en je ziet beter hoe hard de coureur aan het werk is. Vind dat echt tofSeñor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:10:
Ben wel blij met de 'nieuwe' oude camerapositie vlak naast de helm. Grosjean had deze vorige race en Hamilton heeft hem nu. Geeft een veel beter gevoel van snelheid dan de suffe T-cam.
I blame Bernie !
Lossen schroeven, wtf??
Ja shit happens toch. In monaco knalde er een putdeksel uit.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:16:
Hadden ze de 'Europese' GP niet gewoon op de Nürburgring kunnen houden ofzo?
I blame Bernie !
Lossen schroeven, wtf??
Joh dat lossen ze wel op.. in Monaco was het een losse putdeksel.. in Baku losse schroeven. Even fixen en door.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:16:
Hadden ze de 'Europese' GP niet gewoon op de Nürburgring kunnen houden ofzo?
I blame Bernie !
Lossen schroeven, wtf??
*sowieso
Mooi commentaar eronderChakotay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:55:
Zo te zien zijn ze het een en ander aan het lassen aan de kerbs in de bocht voor het kasteel:
Tweet met foto van Adam Cooper
'Best photo so far for showing just how tight track is there..truck and marshalls look photoshopped in on 2x scale!!'
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Nu kun je zien welke teams echt flexibel zijn en om kunnen gaan met onverwachte omstandigheden. (bv minder FP tijd in totaal etc)
Geen schroeven en putdeksels in Zandvoort... ook geen geld, trouwens..
Volgens mij gaat het gewoon om een schroef van een curb.maussert schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:19:
Alleen was de putdeksel simpel vast te maken door hem te lassen. Volgens mij is het probleem hier dat de schroeven die in het beton van het circuit zitten losgekomen zijn.
Volgens mij niet om de schroef van de kerb, maar om de bout die in het asfalt gegoten zit en losgeraakt is.Bosmonster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
[...]
Volgens mij gaat het gewoon om een schroef van een curb.
Dit ja, lijkt me geen probleem toch als iedereen er toch al overheen knaldeSeñor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
Ik vind het een aanfluiting. Haal desnoods de hele kerb weg.
Desnoods als tempfix zodat ze vannacht tijd hebben om het open te breken.

[ Voor 10% gewijzigd door jip_86 op 17-06-2016 14:24 ]
Eensch, ziet er ook niet uit als een kerb die je mist, kunnen ze gewoon met wat meer snelheid door de bochtSeñor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:21:
Ik vind het een aanfluiting. Haal desnoods de hele kerb weg.
https://twitter.com/tgruener/status/743770584983576576Got info that 90% of all rear tyres had been damaged in FP1. Mostly cuts in left rear. Many drivers had to stop session early. #AMuS #F1Baku
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ach ja, beste stuurlui staan aan wal...
[ Voor 7% gewijzigd door DJTimo op 17-06-2016 14:31 ]
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is hoe ze het gaan oplossen met betrekking tot de verplichte compounds die beschikbaar moeten zijn voor de race. Voor Baku zijn dat de Medium en Soft compounds (wit en geel) en zoals we hier kunnen zien zijn er best wat lui die al de verplichte compound hebben gebruikt (en dus zeer waarschijnlijk ook hebben beschadigd):Chiron schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:29:
Zou Max z'n banden heel gehouden hebben? En wat heeft het voor gevolgen voor de rest van het veld en hun bandenstrategieen?
[...]
https://twitter.com/tgruener/status/743770584983576576

Voor het gemak het overzicht van de beschikbare compounds per coureur:

Nee, merp!
Zoals eerder besproken in het andere topic, er hoeft maar 1 van de twee sets gebruikt te worden in de race, de andere hoeft alleen maar beschikbaar te zijn. Dat wil zeggen die set moet gewoon in de box liggen tijdens de race.,PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:37:
[...]
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is hoe ze het gaan oplossen met betrekking tot de verplichte compounds die beschikbaar moeten zijn voor de race. Voor Baku zijn dat de Medium en Soft compounds (wit en geel) en zoals we hier kunnen zien zijn er best wat lui die al de verplichte compound hebben gebruikt (en dus zeer waarschijnlijk ook hebben beschadigd):
[afbeelding]
[afbeelding]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Precies, ik heb alleen nog even geen overzicht op wie op welke banden VT1 reed. Of wie z'n setje gemold heeft.PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:37:
[...]
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is hoe ze het gaan oplossen met betrekking tot de verplichte compounds die beschikbaar moeten zijn voor de race. Voor Baku zijn dat de Medium en Soft compounds (wit en geel) en zoals we hier kunnen zien zijn er best wat lui die al de verplichte compound hebben gebruikt (en dus zeer waarschijnlijk ook hebben beschadigd):
[afbeelding]
[afbeelding]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dat snap ik, máár, als banden beschadigd zijn, zijn ze niet beschikbaar. Pirelli neemt ze dan in voor zover ik weet.SnowDude schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:39:
[...]
Zoals eerder besproken in het andere topic, er hoeft maar 1 van de twee sets gebruikt te worden in de race, de andere hoeft alleen maar beschikbaar te zijn. Dat wil zeggen die set moet gewoon in de box liggen tijdens de race.,
Nee, merp!
Ik denk dat deze banden sowieso gebruikt zouden zijn dus behalve minder rijtijd maakt het niet zoveel uit. Zolang het onderliggende probleem wordt opgelost natuurlijk.PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:44:
[...]
Dat snap ik, máár, als banden beschadigd zijn, zijn ze niet beschikbaar. Pirelli neemt ze dan in voor zover ik weet.
Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
En dat is dan wel weer leuk voor MaxMikeyMan schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:43:
Erger nog, als 90 procent hiervan kaduuk is, is er wel een uitdaging.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
RIC heeft er maar 3 gebruikt, hij heeft maar 1 set mediums, die heeft hij er 4 x onder gehad, daarna 2 keer nieuwe softsalexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:46:
[...]
En dat is dan wel weer leuk voor Max. Die heeft toch.... 7 rondjes gereden? Volgens het plaatje hierboven 3 verschillende sets onder gehad. Ricciardo al 7. Als die allemaal kaduuk zijn.
En we krijgen Monza nog..
En Mexico en volgens mij is Austin ook niet de lekkerste baan voor RB-Tag Heuer (met die lange derde sector)Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:50:
Puntje voor de Renault (Tag) Motoren zou mooi zijn!
En we krijgen Monza nog..
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 17-06-2016 14:52 ]
Mexico niet, Austin valt wel mee over het geheel. Daar deed Max het ook niet slecht vorig jaar in z'n Toro RossootjeRyur schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:51:
[...]
En Mexico en volgens mij is Austin ook niet de lekkerste baan voor RB-Tag Heuer (met die lange derde sector)
2 verschillende sets maar zelfs. Nieuwe Medium, installatieronde gereden, terug naar pits om alles te checken, daarna weer naar buiten en dus geeft de 'tyre strategy' aan dat er een gebruikt setje Mediums op zit. Daarna gewisseld naar Softs en direct weer naar binnen i.v.m. problemen met een olielek/vbak/koppeling.alexbl69 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:46:
[...]
En dat is dan wel weer leuk voor Max. Die heeft toch.... 7 rondjes gereden? Volgens het plaatje hierboven 3 verschillende sets onder gehad. Ricciardo al 7. Als die allemaal kaduuk zijn.
In totaal heeft Max dus 2 setjes gebruikt.
Nee, merp!
FP2 gaat gewoon door.
@hierboven. Hij heeft de softs in moeten leveren, de medium heeft ie maar 1 van en die moet ie het hele weekend meeslepen naar de race.
[ Voor 55% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2016 14:57 ]
Bosmonster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:54:
[...]
Mexico niet, Austin valt wel mee over het geheel. Daar deed Max het ook niet slecht vorig jaar in z'n Toro Rossootje
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Hebben ze in Praag nog geen tv dan...?TommyGun schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:06:
Damn ik kan deze race niet live zien... zit dan in PraagIn het ergste geval kan ik 'm pas over een week (thuis) kijken...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Mja ik denk dat we rond dat tijdstip ergens in de stad hangen
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Haha, deed Vettel toch wat soepeler he
Gewoon ergens een sports café opzoeken en lekker in de kroeg kijken onder het genot van een biertjeTommyGun schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:09:
[...]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
"When you grow up your heart dies"
Daar kies je dan zelf voor...TommyGun schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:09:
[...]
En ook 'ergens in de stad' zijn meestal wel tv's...
Hier zit een cafeteria die altijd een Scuderia vlag buiten heeft hangen:TommyGun schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:09:
[...]
https://www.google.nl/map...3d50.0876961!4d14.4029005
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Momenteel zie ik toch niemand Mercedes echt lastig vallen.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:16:
Mercedes krijgt het lastig hier...
Ik vind het wel weer irritant als er bochten naar rechts worden genomen, dan zie je toch een stuk minder.Señor Sjon schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:10:
Ben wel blij met de 'nieuwe' oude camerapositie vlak naast de helm. Grosjean had deze vorige race en Hamilton heeft hem nu. Geeft een veel beter gevoel van snelheid dan de suffe T-cam.
Het meest ideale zou natuurlijk 2 van dat soort camera's aan beide kanten en dat ze dan afhankelijk van de bocht de camera positie aanpassen.
Wat is het sarcasme symbool ook al weer ?sw3ex schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:16:
[...]
Momenteel zie ik toch niemand Mercedes echt lastig vallen.
En wat is hun fixed display dan?Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:19:
Vraag me af of het 'fixed' display van Williams een voordeel is.
Enige team dat het display niet op het stuur heeft.
Het lijkt er inderdaadop . Zelfs Toro Rosso lijkt sneller te zijn.albino71 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:20:
Red Bull heeft het moeilijk tot nu toe...
Sommige teams hebben het display op het stuur, anderen op de rand van de cockpit. Scheelt wel als een coureur nijdig een stuurtje weggooit.
Gaat toch steeds beter...albino71 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:20:
Red Bull heeft het moeilijk tot nu toe...
En het is nog maar trainen, hè
De eerste bocht kan wel eens bepalend worden en die hele smalle kan ook leuk worden, zeker in het begin of na een safety car.
Mijn idee. Ham en Ros zijn wellicht te snel, maar de rest kunnen ze toch wel hebben lijkt mij.Bosmonster schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:23:
Zolang RB in de buurt zit van STR of McLaren, weet je dat er nog wel wat meer in het vat zit.
Dacht ik net ook al. Zou de 2015 spec Ferrari hier beter tot zijn recht komen? Maw gewoon puur vermogen, dat is namelijk wel iets wat de Tag Heuer een beetje mist momenteel.sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:21:
[...]
Het lijkt er inderdaadop . Zelfs Toro Rosso lijkt sneller te zijn.
Waiting on the world to change
Volgens eigen berichten loopt de 2015 motor al achter op alle concurrenten. Zal dus niet het geval zijn.pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Dacht ik net ook al. Zou de 2015 spec Ferrari hier beter tot zijn recht komen? Maw gewoon puur vermogen, dat is namelijk wel iets wat de Tag Heuer een beetje mist momenteel.
Regulier. In de race heb ik vaak wel onboard samen met timing, driver tracker en pitlane op een 2e scherm. Kijk er weinig naar (onboard dan, driver tracker wel!).Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:25:
Voor degenen met Ziggo Sport.. kijken jullie regelmatig onboard i.p.v. regulier kanaal?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Lichtjes off topic: Ik vroeg mij af of mensen nu echt Tag Heuer gaan zeggen of het toch niet gewoon bij Renault gaan houden.pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Dacht ik net ook al. Zou de 2015 spec Ferrari hier beter tot zijn recht komen? Maw gewoon puur vermogen, dat is namelijk wel iets wat de Tag Heuer een beetje mist momenteel.
Misschien eens een poll waard.
[ Voor 2% gewijzigd door sjaool op 17-06-2016 15:31 . Reden: Woordje GEEN vergeten, zie opmerking hier onder deze post. :) ]
Net op Sky, Williams denkt dat wanneer het stuur lichter is (zonder scherm is lichter) dit voordeel geeft voor de coureur.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:19:
Vraag me af of het 'fixed' display van Williams een voordeel is.
Moet hierbij gelijk denken aan Jos, die in het op een gegeven moment als één van de weinigen zonder stuurbekrachtiging rond reed en daar fysiek eens problemen mee gehad heeft.
De Renault is nu al een heel stuk beter dan de oude Ferrari. Die gaat hier echt niet meer meekomen.pinda powerrr schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:25:
[...]
Nope nooit eigenlijk.Tethtoril schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:25:
Voor degenen met Ziggo Sport.. kijken jullie regelmatig onboard i.p.v. regulier kanaal?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Andersom:sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:27:
Display op het stuurtje schijn gemakkelijker te zijn voor de coureurs volgens Sky F1. Het voegt minder gewicht toe en stuurt lichter en sneller.
Williams gelooft dat door het scherm vast te zetten het gewicht en dus traagheid uitspaart voor het stuur. Wat makkelijker zou moeten zijn voor de coureurs.
.. nog nét in Europa!
Max 7e tijd ... goed bezig !!
(gezien het weinige aantal rondjes tot dusver)
[ Voor 29% gewijzigd door Alfa Novanta op 17-06-2016 15:30 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Andersom juist lijkt me?sjaool schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:27:
Display op het stuurtje schijn gemakkelijker te zijn voor de coureurs volgens Sky F1. Het voegt minder gewicht toe en stuurt lichter en sneller.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit dinsdag 21 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
GP2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1