Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:47
kevinkrs schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:15:
Ik heb zojuist elementalX kernel geflashed. Ik heb alleen de little cluster met slechts 1 trede teruggeclocked. Verder alles standaard gelaten.

Toch heb ik het gevoel dat mijn accu minder snel leeg loopt.
Kan dit te maken hebben omdat de kernel beter met energie omgaat of is dit slechts een placebo effect?
Niemand een idee? Alleen een kernel te flashen zonder terug te clocken? Kan dat een efficiëntere energie verbruik opleveren?

Schopje binnen 24uur doen we hier niet.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 19-10-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:54:
[...]

Niemand een idee? Alleen een kernel te flashen zonder terug te clocken? Kan dat een efficiëntere energie verbruik opleveren?
Ja dat kan, maar zal marginaal zijn. Ik gebruik iig de blue_sp★rk kernel, zonder deze verder aan te passen. Niet alleen voor batterij, met deze kernel lijkt de OP3 me ook iets vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
kevinkrs schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 19:54:
[...]

Hier nog altijd even dramatisch, ook ik gebruik de elementalx kernel met wat tweaks hier en daar. :/
Mijn batterij gaat bijvoorbeeld naar 4 uur YT'en echt voor meer dan de helft leeg.

Maar misschien verwacht ik wel te veel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cainnub
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb een vraag. Ik heb vanmiddag een custom ROM op mijn OP3 gezet. De ROM is: RESURRECTION REMIX 5.7.4. Maar sinds ik deze ROM erop heb gezet, doet mijn HOME-knop het niet meer. Ik merkte het eerst aan dat ik geen vingerafdruk beveiliging erop kon zetten. Maar ik kan ook geen andere functies meer aan deze knop hangen. Nouja het kan wel ,maar hij doet hele maal niets. Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik het kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
cainnub schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:54:
Ik heb een vraag. Ik heb vanmiddag een custom ROM op mijn OP3 gezet. De ROM is: RESURRECTION REMIX 5.7.4. Maar sinds ik deze ROM erop heb gezet, doet mijn HOME-knop het niet meer. Ik merkte het eerst aan dat ik geen vingerafdruk beveiliging erop kon zetten. Maar ik kan ook geen andere functies meer aan deze knop hangen. Nouja het kan wel ,maar hij doet hele maal niets. Weet iemand hoe dit kan komen en hoe ik het kan verhelpen?
heb je een factory reset (/wipe /data) gedaan? of heb je data/apps behouden na de flash? heb je al opnieuw geprobeerd te flashen? heb je de checksum gecontroleerd? opnieuw gedownload?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HollowGamer schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:34:
[...]

Hier nog altijd even dramatisch, ook ik gebruik de elementalx kernel met wat tweaks hier en daar. :/
Mijn batterij gaat bijvoorbeeld naar 4 uur YT'en echt voor meer dan de helft leeg.

Maar misschien verwacht ik wel te veel. ;)
4 uur youtube en dan meer dan de helft leeg. Dus dat komt uit op wat... 6 a 7 SoT? Waar klaag je dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52
cainnub schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:54:
Heeft met verkeerde base firmware te maken. Flash 3.2.4 firmware files en het werkt. Deze zijn te vinden op XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cainnub
Razer schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:18:
[...]

Heeft met verkeerde base firmware te maken. Flash 3.2.4 firmware files en het werkt. Deze zijn te vinden op XDA :)
Dat klopt! Ik heb de verkeerde firmware gedownload. En toen dacht ik dat ik de goede had gevonden: 3.5.3 en die was nog fouter, want nu start mn OP3 niet meer op. Tenminste ik krijg het OP teken te zien en daarna gebeurd er niks meer... Oftewel een zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cainnub
Ik krijg'em nog wel in het fastboot scherm, maar als ik op recovery druk dan gaat'ie niet meer naar TWRP omdat die waarschijnlijk kaduuk is gegaan bij die laatste firmware install...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

cainnub schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:35:
Ik krijg'em nog wel in het fastboot scherm, maar als ik op recovery druk dan gaat'ie niet meer naar TWRP omdat die waarschijnlijk kaduuk is gegaan bij die laatste firmware install...
TWRP opnieuw flashen.

PS:
Er zit een edit (wijzig) knop op tweakers, je hebt nu een double-post :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cainnub
FREAKJAM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:43:
[...]

TWRP opnieuw flashen.

PS:
Er zit een edit (wijzig) knop op tweakers, je hebt nu een double-post :)
Dat gaat goed tot ik in recovery mode wil opstarten om naar system op te starten. Dan krijg ik het OP teken en hierna wordt het scherm zwart.

Hierbij moet ik dus wel zeggen dat ik niet opnieuwe TWRP op de OP heb gezet, maar hoop dat die recovery.img van de vorige keer er nog op staat. Ik krijg mn OP niet als schijf te zien nl. Opzich blijkt dat ook wel als ik dat commando ingeef om TWRP te flashen, dat gaat goed nl.

Waar ik een beetje bang voor ben, is dat 1 van de instellingen: USb debugging, OEM Unlocking en/of Advanced Reboot uit is komen te staan, waardoor ik nu niet meer TWRP erop kan flashen...

[ Voor 10% gewijzigd door cainnub op 19-10-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Chris.nl schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:25:
[...]
Dat valt wel mee denk ik.

[...]
Felici!

[...]
Groot gelijk! Wat ik kan missen is voor een ander wellicht een must. Wanneer je na het freezen functies mist draai je dat makkelijk terug. Ik mis iig niets en heb een stabiel toestel. Maar heb dus na het verwijderen van bijvoorbeeld Messenger (stock sms app) wel een alternatief geïnstalleerd.

Ik heb ook een stukje privacy en beveiliging in gedachten. Waarom überhaupt een optie om mijn belgeschiedenis kunnen backupen? Of een OnePlus service een logfile laten bijhouden?

[...]

Dat hangt af van gebruik.

Met vooral netflixen haal ik makkelijk 6 uur schermtijd, heb ook 7uur30minuten gehaald. Met vooral browsen haal ik 5 uur schermtijd. Met vooral browsen en constante bluetooth koppeling mi-band (veel wakelocks) haal ik 4 uur schermtijd. Binnenshuis met goed ontvangst en constant WiFi haal ik meer schermtijd dan buitenshuis. Dus ik kan zeggen dat ik makkelijk 6 uur schermtijd haal, maar ook dat ik sowieso altijd 4 uur haal. Ik ben tevreden.

Er zijn vast gratis apps waarmee je systeemapps kan freezen of verwijderen, ik schud ze nu even niet uit mijn mouw, wellicht kan je dat in dit topic vragen.

[...]
Juist!

[...]

Een systeemapp is een app die in de firmware gebakken zit, niet verwijderbaar zonder te rooten (soms wel uitschakelbaar) en staat na een factory reset nog/weer op je telefoon. Deze apps zijn soms/vaak niet toe te voegen aan Doze*

Een gebruikersapp** is een app die je zelf installeert vanuit de playstore, en weer kan verwijderen. Voor zover ik weet kan je deze apps altijd toevoegen aan Doze.

Er bestaan ook stockapps** wel/weer op de telefoon na een factory reset, maar ook verwijderbaar. Die zitten momenteel niet in OxygenOS gebakken.

Hier nog wat tips, ivm privacy en beveiliging in een interessant topic daarover..

* Ik gebruik trouwens geen Doze, maar Servicely.
** gebruikers- en stockapps zijn termen die ik zelf uit de lucht heb gegrepen, wellicht geen officiële benaming.
Maar wacht eens even, wat betreft systeem- en gebruikersapps.. dan kun je toch net zo goed een helemaal clean OS flashen, playstore via een apk installeren en enkel de apps die je echt wil via de playstore installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Maar wacht eens even, wat betreft systeem- en gebruikersapps.. dan kun je toch net zo goed een helemaal clean OS flashen, playstore via een apk installeren en enkel de apps die je echt wil via de playstore installeren?
Het is iets meer dan enkel de playstore APK, maar je zou inderdaad de pico versie daarvoor kunnen pakken. http://opengapps.org. Een helemaal clean OS bestaat in mijn ogen niet, elke rom heeft voor mij nog onderdelen waar ik geen gebruik van wens te maken, dus ik debloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:57:
Het is iets meer dan enkel de playstore APK, maar je zou inderdaad de pico versie daarvoor kunnen pakken. http://opengapps.org. Een helemaal clean OS bestaat in mijn ogen niet, elke rom heeft voor mij nog onderdelen waar ik geen gebruik van wens te maken, dus ik debloat.
Waarom begin je dan niet met het leren van Java, C en C++? :P
Dan kan je je eigen ROM maken en alles eruit slopen wat je maar wilt en dan hoef je dat niet telkens te doen bij elke clean install van een ROM. Zal wel heel veel jaartjes gaan kosten om die 3 talen uit je hoofd te leren ;).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Waarom begin je dan niet met het leren van Java, C en C++? :P
Dan kan je je eigen ROM maken en alles eruit slopen wat je maar wilt en dan hoef je dat niet telkens te doen bij elke clean install van een ROM. Zal wel heel veel jaartjes gaan kosten om die 3 talen uit je hoofd te leren ;).
Die reactie snap ik niet helemaal. Maar ik vind het debloat werk best meevallen hoor, eens per 1~2 maand anderhalf uur hobby'n is goed te doen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:12:
[...]

4 uur youtube en dan meer dan de helft leeg. Dus dat komt uit op wat... 6 a 7 SoT? Waar klaag je dan over?
Klagen is mijn hobby geworden. :o

Veel val ik tegenwoordig met YT in slaap en dan is mijn telefoon dus leeg als ik wakker wordt (gebruik telefoon niet als wekker). Ook stream ik veel, omdat het scherm-formaat dat ook toe laat.
Daarom zou ik het niet erg vinden als er zoiets was als draadloos laden of gewoon een langere batterij duur. :9

Maakt dat trouwens iets uit voor de batterij levensduur? Is het geen probleem de accu volledig elke dag leeggaat of is het beter om altijd een percentage over te laten? :)

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 19-10-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
cainnub schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:54:
[...]

Dat gaat goed tot ik in recovery mode wil opstarten om naar system op te starten. Dan krijg ik het OP teken en hierna wordt het scherm zwart.

Hierbij moet ik dus wel zeggen dat ik niet opnieuwe TWRP op de OP heb gezet, maar hoop dat die recovery.img van de vorige keer er nog op staat. Ik krijg mn OP niet als schijf te zien nl. Opzich blijkt dat ook wel als ik dat commando ingeef om TWRP te flashen, dat gaat goed nl.

Waar ik een beetje bang voor ben, is dat 1 van de instellingen: USb debugging, OEM Unlocking en/of Advanced Reboot uit is komen te staan, waardoor ik nu niet meer TWRP erop kan flashen...
Herkenbaar probleem! Ik hoop dat ik voor jou de oplossing heb, die het voor mij ook was. Om sommige ROMS te flashen heb je een iets andere TWRP nodig (waar van ik altijd de naam vergeet, moment..).

Hier was ik al bang voor, ik kan er niet meer op komen.. Ik ga er in ieder geval van uit dat je de normale TWRP gebruikt, maar google even op een andere versie er van, ik zoek nog even verder voor je.

Gevonden :) Het gaat om TWRP modified, hier te downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=24727376692773162

Eerste keer dat mijn OP3 op zwart scherm bleef staan schrok ik me ook de pleuris, maar na TWRP modified was alles prima!

Dit wordt ook nog in sommige situaties aangeraden: "After flashing the ROM, do a fastboot erase recovery and then flash twrp again." Nu weet ik alleen zelf niet wat een fastboot erase is, maar dat is vast te googelen.

Succes!

[ Voor 17% gewijzigd door GrazendeKoe op 19-10-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:45:
Die reactie snap ik niet helemaal. Maar ik vind het debloat werk best meevallen hoor, eens per 1~2 maand anderhalf uur hobby'n is goed te doen imo.
Ik bedoelde het ook niet negatief/aanvallend hoor :).

Hmm, tsja, als je het niet erg vindt, en zelfs leuk, dan is het inderdaad goed te doen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

GrazendeKoe schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Herkenbaar probleem! Ik hoop dat ik voor jou de oplossing heb, die het voor mij ook was. Om sommige ROMS te flashen heb je een iets andere TWRP nodig (waar van ik altijd de naam vergeet, moment..).

Hier was ik al bang voor, ik kan er niet meer op komen.. Ik ga er in ieder geval van uit dat je de normale TWRP gebruikt, maar google even op een andere versie er van, ik zoek nog even verder voor je.

Gevonden :) Het gaat om TWRP modified, hier te downloaden: https://www.androidfilehost.com/?fid=24727376692773162

Eerste keer dat mijn OP3 op zwart scherm bleef staan schrok ik me ook de pleuris, maar na TWRP modified was alles prima!

Dit wordt ook nog in sommige situaties aangeraden: "After flashing the ROM, do a fastboot erase recovery and then flash twrp again." Nu weet ik alleen zelf niet wat een fastboot erase is, maar dat is vast te googelen.

Succes!
Zie mijn ervaringen met het zwarte scherm na flashen van (de verkeerde) TWRP:
GurbY{nl} schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:09:
Ik weet het, eigenlijk bovenstaande post even editen, maar omwille van de leesbaarheid: oplossing gevonden!!

http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik vroeg het eergisteren ook al maar zijn hier mensen die hydrogenos draaien? Ben benieuwd naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Chris.nl schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:45:
[...]

Zo hé, maar laten we eerlijk zijn. Hoe awesome zou 'onze eigen' custom ROM (Tweakers OS) wel niet zijn? Met allemaal opties qua features bij install, en waar de basis ROM debloated is. :9~ :D

Heck, waarom is deze er nog niet :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Luca op 20-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Danny.G schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Zo hé, maar laten we eerlijk zijn. Hoe awesome zou 'onze eigen' custom ROM (Tweakers OS) wel niet zijn? Met allemaal opties qua features bij install, en waar de basis ROM debloated is. :9~ :D

Dit lijkt mij een zeer goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:51:
[...]

Zoiets dus.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Zoiets inderdaad, maar dan onze eigen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 15:03
Danny.G schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Zoiets inderdaad, maar dan onze eigen. 8)
Ik zou hem zeker installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
[...]

Succes!
Nadat ik Community Build 3.5.4 heb geflashed kan ik ook met geen mogelijkheid meer TWRP flashen. Ik heb zowel de normale als de modified versie geprobeerd. Ik krijg wel de melding dat het flashen gelukt is, maar als ik vervolgens de recovery in wil krijg ik de stock recovery te zien. Ik heb via het fastboot erase commando m'n huidige recovery helemaal gewist en daarna TWRP geprobeerd te flashen, maar ook dat werkt niet.

Op m'n OnePlus One had je in developer options de mogelijkheid om "update CM recovery" uit te vinken, waardoor je geen custom recovery kunt installeren, maar die optie zit niet in OxygenOS.

Ik flash al 5 jaar om de haverklap roms, kernels, recoverys enz. en ik kom er altijd wel uit, maar ik zit nu voor het eerst echt vast. 8)7 :X

Voor de duidelijkheid, ik kan wel gewoon de telefoon gebruiken, ben niet gebricked ofzo. Heb alleen geen mogelijkheid voor TWRP en dus geen root.

[ Voor 4% gewijzigd door JunkO op 20-10-2016 14:28 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Was er ook geen qualcomm tool uit om een 'superreset' te doen? Heeft me bij mijn OPO wel eens gered.

http://forum.xda-develope...ide-hard-bricked-t3405700

[ Voor 33% gewijzigd door anessie op 20-10-2016 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cainnub
[...]

Succes!
carebaer, mag ik jou enorm bedanken, want het is gelukt! Mn OP3 doet het weer!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu weer RR erop gezet maar nu met de 3.2.4 firmware. Nu doet mn homebutton/vingerafdruk het ook weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
JunkO schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Nadat ik Community Build 3.5.4 heb geflashed kan ik ook met geen mogelijkheid meer TWRP flashen. Ik heb zowel de normale als de modified versie geprobeerd. Ik krijg wel de melding dat het flashen gelukt is, maar als ik vervolgens de recovery in wil krijg ik de stock recovery te zien. Ik heb via het fastboot erase commando m'n huidige recovery helemaal gewist en daarna TWRP geprobeerd te flashen, maar ook dat werkt niet.

Op m'n OnePlus One had je in developer options de mogelijkheid om "update CM recovery" uit te vinken, waardoor je geen custom recovery kunt installeren, maar die optie zit niet in OxygenOS.

Ik flash al 5 jaar om de haverklap roms, kernels, recoverys enz. en ik kom er altijd wel uit, maar ik zit nu voor het eerst echt vast. 8)7 :X

Voor de duidelijkheid, ik kan wel gewoon de telefoon gebruiken, ben niet gebricked ofzo. Heb alleen geen mogelijkheid voor TWRP en dus geen root.
Werkt 'fastboot boot twrp.img' niet (twrp.img = recovery image). Ok, dan heb je hem niet geflashed, maar dan start je eenmaal op in de twrp recovery.
Dat gebruik ik altijd om even te rooten (en blijf ik ook OTA's ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
RaptorRVL schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:54:
[...]

Werkt 'fastboot boot twrp.img' niet (twrp.img = recovery image). Ok, dan heb je hem niet geflashed, maar dan start je eenmaal op in de twrp recovery.
Dat gebruik ik altijd om even te rooten (en blijf ik ook OTA's ontvangen).
Dat commando had ik ook al geprobeerd, maar er gebeurd dan niets. :>

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
cainnub schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:41:
[...]

carebaer, mag ik jou enorm bedanken, want het is gelukt! Mn OP3 doet het weer!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu weer RR erop gezet maar nu met de 3.2.4 firmware. Nu doet mn homebutton/vingerafdruk het ook weer!!!
Graag gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Halleluja het is eindelijk gelukt! 8)

Wat bleek nou, ik had adb, fastboot en de recovery file in C:\adb staan. Op één of ander manier pakte hij de file niet. Ik heb toe de recovery.img op m'n desktop gezet en de commandprompt ook vanuit daar geopend en toen flashte hij wel in 1 keer! :)

Een tip dus voor wie er nog meer problemen mee heeft!

* edit: te vroeg gejuicht, toestel is gebricked. |:(

Nadat ik in TWRP kon gelijk SuperSU en Xposed geflashed en daarna bleef het toestel maar in de bootanimatie staan. Daarna in TWRP dalvik en cache gewist, maar helaas nog steeds hetzelfde, het toestel start niet meer op. Gelukkig had ik nog een nandroid backup van OxygenOS 3.2.6 erop staan, dus die heb ik als laatste redmiddel maar terug gezet. Het gevolg na een reboot, geen werkende ROM meer, geen recovery meer, nada! Ik kan alleen nog in fastboot komen, that's it. $$*@@#!! :X :(

Vanavond het toestel maar weer aan de pc hangen om met een schone lij te beginnen. :'(

[ Voor 47% gewijzigd door JunkO op 21-10-2016 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Batterij ben ik tot nu toe zeer tevreden over heb nu nog 51 procent 4,5 uur SOT met stock ROM en elemental x kernel ( wel de hele dag op WiFi )

[ Voor 10% gewijzigd door dave1972 op 21-10-2016 15:04 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dave1972 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:03:
Batterij ben ik tot nu toe zeer tevreden over heb nu nog 51 procent 4,5 uur SOT met stock ROM en elemental x kernel ( wel de hele dag op WiFi )
De fuck? Ik moet al blij zijn dat ik 4 uur SOT haal met een volle lading. Hoe snel heb jij die 4,5 uur SOT gehaald nadat je je telefoon van de lader had? Of heb je gelijk 4,5 uur het scherm gehad nadat ie van de lader kwam?

En is hier nu echt niemand die h2OS draait? :)

In hoeverre is een telefoon bricken nou eigenlijk mogelijk? Je kan 'm toch ten aller tijd weer aan je pc hangen en alle benodigdheden flashen zodat je telefoon weer werkt?

[ Voor 14% gewijzigd door GrazendeKoe op 21-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:02:
[...]

De fuck? Ik moet al blij zijn dat ik 4 uur SOT haal met een volle lading. Hoe snel heb jij die 4,5 uur SOT gehaald nadat je je telefoon van de lader had? Of heb je gelijk 4,5 uur het scherm gehad nadat ie van de lader kwam?

En is hier nu echt niemand die h2OS draait? :)

In hoeverre is een telefoon bricken nou eigenlijk mogelijk? Je kan 'm toch ten aller tijd weer aan je pc hangen en alle benodigdheden flashen zodat je telefoon weer werkt?
Dat was vanaf 9 uur vanmorgen tot aan de post ..... Moment van schrijven 5 uur en 43 procent bat 😃

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dave1972 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:27:
[...]

Dat was vanaf 9 uur vanmorgen tot aan de post ..... Moment van schrijven 5 uur en 43 procent bat 😃
Alright, dus van de 6 uur dat ie van de lader was heb je 4,5 uur zitten spelen. Dat stelt mij gerust, haha :p

IK doe er nu zo'n 24-36 uur mee met ongeveer 3,5 tot 4 uur SOT. Jaja, ik ben een standby-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Alright, dus van de 6 uur dat ie van de lader was heb je 4,5 uur zitten spelen. Dat stelt mij gerust, haha :p

IK doe er nu zo'n 24-36 uur mee met ongeveer 3,5 tot 4 uur SOT. Jaja, ik ben een standby-er.
yep heb hem net dus een hoop geklooi ermee :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
dave1972 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

yep heb hem net dus een hoop geklooi ermee :P :9
Waarom heb je trouwens die kernel geflashed? Wat waren je beweegredenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
GrazendeKoe schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:40:
[...]

Waarom heb je trouwens die kernel geflashed? Wat waren je beweegredenen?
Gelezen dat er goede ervaringen mee waren :) maar ben nog zoekende, evenals een rom :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Is er een franco kernel? Die installer Ik dan sowieso.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik heb net h2os geflashed. Moest debloat + supersu flashen, maar heb geen root acces. Kan ik nu gewoon met OP3 toolkit alsnog supersu flashen om root te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Of vanuit TWRP supersu nog eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Ik heb m'n OP3 terug na herstelling, ik wil terug twrp flashen maar ik geraak niet in fastboot. Ik heb SDK en ADB opnieuw geïnstalleerd, maar helpt niks. Ook m'n OPO wordt niet gezien. Iemand een idee wat ik kan doen?

Ik krijg enkel dit:

C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>fastboot devices

C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\platform-tools>

Geen foutmelding dus ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Heb ineens dit op CM13. Staat bovenaan batterij verbruik met 28%:
GSam Labs - Battery Monitor - Export Data

System (mediaserver)

Oct 22, 2016 2:34:29 PM

Usage Details

CPU Usage:1h 58m 36s
CPU Usage (Background Only):1h 58m 36s
Keep Awake:1s
Audio On:3h 45m 54s
App UID:1013

Wakelock Detail

AudioMix1.2s(0)

Included Packages

Included Processes

mediaserver
*wakelock*
iemand een idee hoe dat komt en wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik wil HydrogenOS reflashen dus ik heb alles gewiped en factory reset in TWRP gedaan. Nu kan ik prima in mijn internal storage komen via laptop als ik mijn telefoon aan usb hang. Ik kan superSU en Opengapps prima naar internal storage kopiëren, maar niet de zip van HydrogenOS. Ik krijg een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.org/z8akpspaf/op3_probleem.jpg

Hoe krijg ik h2os nu toch naar mijn internal storage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Je zou ook kunnen googelen op de ADB sideload functie die ook in TWRP zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 23-10-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Of kopieren met adb push.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
Ik kom er niet helemaal uit. Wilde vanuit 3.5.4 naar CM13 gaan. Daarbij heb ik de volgende stappen genomen:

- unlock
- flash TWRP recovery

Maar na het flashen kom ik niet in de recovery. Vergelijkbaar probleem als JunkO. Daarna een paar andere recoveries geprobeerd, maar ze geven wel aan dat flashen succesvol was, maar booten lukt niet. Ook de stock recovery kom ik niet meer in. Ook die nog eens geflashed. Helaas, geen succes. De drivers zijn goed geinstalleerd. Bij zowel adb devices and fastboot devices krijg ik het serienummer van de telefoon te zien.

Het lijkt er even op dat ik geen opties meer heb. Om terug te gaan naar volledig Stock, zal ik bijvoorbeeld ook een revovery moeten kunnen flashen.

Adb sideload werkt trouwens ook niet meer. Krijg de melding "error: closed". Zowel bij locked als unlocked bootloader.

Als iemand nog een tip heeft, lees ik dat graag

[ Voor 13% gewijzigd door pvtonger op 24-10-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Welke TWRP heb jij gebruikt? Met TWRP 3.0.2.19 (aangepaste versie) zou het gewoon probleemloos moeten lukken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Ik heb diverse recoveries geprobeerd. Ook een van gragrak (?). Ik neem aan dat je die bedoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

pvtonger schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:14:
Ik heb diverse recoveries geprobeerd. Ook een van gragrak (?). Ik neem aan dat je die bedoelt.
Deze ook al geprobeerd?? http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Nee, die post ken ik nog niet. Ik zal die eens proberen. Bedankt voor de tip. Helaas kan ik dat eind van de week proberen ivm vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Wat ben ik blij dat deze op de laatste pagina staat. Op XDA was ik al aan het zoeken geweest, maar niks kunnen vinden. Ook verschillende versies van TWRP geprobeerd, zonder resultaat.

En toen dacht ik, ik zal hier eens een vraag gaan stellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 19:19
Over een paar weken wordt mijn OnePlus 3 bezorgd en dan wil ik misschien een custom rom flashen als OxygenOS mij niet bevalt. Sowieso root ik het toestel direct na binnenkomst.

Wat ik mij nog afvraag:
M'n huidige toestel is eigenlijk niet te bricken (Jiayu S3). Er is altijd een mogelijkheid om via de PC een tool te gebruiken. Is dat bij de Oneplus 3 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ro-Me schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 18:25:
Over een paar weken wordt mijn OnePlus 3 bezorgd en dan wil ik misschien een custom rom flashen als OxygenOS mij niet bevalt. Sowieso root ik het toestel direct na binnenkomst.

Wat ik mij nog afvraag:
M'n huidige toestel is eigenlijk niet te bricken (Jiayu S3). Er is altijd een mogelijkheid om via de PC een tool te gebruiken. Is dat bij de Oneplus 3 ook zo?
Eerste post al gelezen? Staat een linkje naar een all-in-one tool bij. (Twee zelfs).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Me
  • Laatst online: 14-09 19:19
FREAKJAM schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:34:
[...]

Eerste post al gelezen? Staat een linkje naar een all-in-one tool bij. (Twee zelfs).
Wat ik bedoel is het volgende:
Als ik op mijn huidige toestel bijvoorbeeld een foute recovery flash of een niet-functionerende recovery, dan is dat met de Mediatek Flash Tools op te lossen.
Het toestel wordt dan namelijk nog altijd herkend door de pc als het toestel uit staat.

Is dit ook het geval bij een Oneplus 3? Op XDA ben ik namelijk wel wat berichten tegengekomen waar gebruikers het gelukt is om een Oneplus 3 te bricken (http://forum.xda-develope...ide-hard-bricked-t3405700)
Dit wordt namelijk door beide all-in-one tools niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

In bovenstaande link wodt er gesproken over een recovery tool, dus ik denk dat je je eigen antwoord gevonden hebt. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Beste mede-Tweakerts... Ik zit met een vaag probleem. Sinds gistermiddag besloot ik een andere ROM op mn OP3 te zetten. Ik was CM13 zat en wilde FreedomOS proberen, en na veel gekloot (lees: recovery kwijtraken, stuntelen met fastboot) is het eindelijk gelukt. Maar nu lijk ik storage te 'missen'. Android ziet maar 24 GB, terwijl een disk tooltje van de Play Store wel de volle mep ziet (53,6 GB). Zie screenshots...

missing_storage_01

missing_storage_02

Ik snap niet zo goed hoe ik dit opgelost krijg, heeft iemand hier eerder mee te maken gehad? Of zijn er ideëen?

Zelf heb ik geprobeerd:
  • Via Google kan ik geen lotgenoten vinden :(
  • Heb al een factory reset gedaan, ook waarbij de userdata geformatteerd wordt
Hellup 8)7

(edit) pffff denk ik dat ineens de oplossing heb... Via de Recovery een format van alle partities kunnen doen en ik denk dat ik nu de juiste getallen zie. Recovery gaf gister ook maar 23 GB aan, die laat nu 53 GB zien. Moet nog even een ROM installeren maar dit geeft al hoop!

(edit2) Yesssss opgelost, format van alle partities was de oplossing. Dank voor het lezen en meedenken :p

[ Voor 15% gewijzigd door M-Opensource op 28-10-2016 09:50 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je had ook via fastboot eventueel alle partities kunnen wipen, maar dat is meestal de beste oplossing inderdaad. Zie ook hier (stapje 7, het fastboot erase gedeelte)

[ Voor 57% gewijzigd door FREAKJAM op 28-10-2016 09:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
FREAKJAM schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:40:
Je had ook via fastboot eventueel alle partities kunnen wipen, maar dat is meestal de beste oplossing inderdaad. Zie ook hier (stapje 7, het fastboot erase gedeelte)
Das een handige link, die ga ik even opslaan, thanks! :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 18:02
Damn!!! Reboot ik vandaag naar mijn recovery, wordt er opeens om een wachtwoord gevraagd (voorheen altijd een patroon, maar nu opeens een wachtwoord) tja en dat wachtwoord heb ik niet. Dus ik denk, laat maar zitten, reboot mijn telefoon gewoon, maar ook nu wordt voor het opstarten van Android een wachtwoord gevraagd. Laat ik nou nooit een wachtwoord ingesteld hebben. Zo kom ik dus ook niet verder.

Op zich geen man overboord, dan maar gewoon via fastboot wat dingen proberen. Ja jammer dan, ook daar wordt mijn telefoon niet meer herkend.... Nu dus maar wat tutorials aan het volgen, verschillende drivers aan het installeren om zo te proberen dat ik toch nog iets met mijn telefoon kan. Windows 10 werkt hierin ook niet altijd mee, maar helaas geen windows 7 laptop hier. Dit gaat nog even stoeien worden.

Had al wel gelezen van een bug en het vragen om een wachtwoord en dat je dan wat bestanden moet wissen, maar goed daarvoor moet je wel in iets van de telefoon kunnen komen en dat lukt nu dus helemaal niet :(

edit:
Na Samsung drivers geïnstalleerd te hebben, in windows device manager gekozen voor het handmatig aanpassen van de adb drivers en de voor windows veilige drivers van samsung gekozen. Hierna werkt de telefoon wel weer herkend. Daarna "fastboot format userdata" gedaan. Meteen ook maar de laatste officiële TWRP geïnstalleerd, versie 3.0.2.1 en nu, as we speak is de telefoon opnieuw aan het opstarten, moet hem wel helemaal opnieuw instellen, telefoon is compleet gewist, inclusief de backups, maar goed ik zit er weer in.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 28-10-2016 21:43 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

l3art schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:17:
Damn!!! Reboot ik vandaag naar mijn recovery, wordt er opeens om een wachtwoord gevraagd (voorheen altijd een patroon, maar nu opeens een wachtwoord) tja en dat wachtwoord heb ik niet. Dus ik denk, laat maar zitten, reboot mijn telefoon gewoon, maar ook nu wordt voor het opstarten van Android een wachtwoord gevraagd. Laat ik nou nooit een wachtwoord ingesteld hebben. Zo kom ik dus ook niet verder.

Op zich geen man overboord, dan maar gewoon via fastboot wat dingen proberen. Ja jammer dan, ook daar wordt mijn telefoon niet meer herkend.... Nu dus maar wat tutorials aan het volgen, verschillende drivers aan het installeren om zo te proberen dat ik toch nog iets met mijn telefoon kan. Windows 10 werkt hierin ook niet altijd mee, maar helaas geen windows 7 laptop hier. Dit gaat nog even stoeien worden.

Had al wel gelezen van een bug en het vragen om een wachtwoord en dat je dan wat bestanden moet wissen, maar goed daarvoor moet je wel in iets van de telefoon kunnen komen en dat lukt nu dus helemaal niet :(

edit:
Na Samsung drivers geïnstalleerd te hebben, in windows device manager gekozen voor het handmatig aanpassen van de adb drivers en de voor windows veilige drivers van samsung gekozen. Hierna werkt de telefoon wel weer herkend. Daarna "fastboot format userdata" gedaan. Meteen ook maar de laatste officiële TWRP geïnstalleerd, versie 3.0.2.1 en nu, as we speak is de telefoon opnieuw aan het opstarten, moet hem wel helemaal opnieuw instellen, telefoon is compleet gewist, inclusief de backups, maar goed ik zit er weer in.
Waarschijnlijk had het volgende ook gewerkt zonder al je data te wissen....
. Boot in to TWRP
2. Browse in to "/data/system" by using TWRP file manager,
3. Delete these files,
password.key
pattern.key
locksettings.db-wal
locksettings.db-shm
locksettings.db

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
janvanduschoten schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 22:01:
[...]

Waarschijnlijk had het volgende ook gewerkt zonder al je data te wissen....

[...]
Ware het niet dat ik niet in twrp kon. Nou ja kon er wel in maar aangezien alles encrypted was kon ik die bestanden dus niet zien en dus ook niet verwijderen.

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 28-10-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
sinds gisteren de onplus3 binnen en ga vandaag maar gelijk rooten en unlocken. heb ik dat maar gedaan.

zijn er mensen die zeggen, die rom moet je echt proberen?
ik hou van plain en simple, liefst 7.0 en ik wil een lange batterij duur.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

l3art schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:17:

edit:
Je wachtwoord was waarschijnlijk gewoon je pincode of je backul pin/code die je hebt ingesteld nadat je een vingerafdruk hebt gedefinieerd. Ik snapte er eerst ook niks van toen TWRP om een password vroeg, maar de link was daarna snel gelegd.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo vrienden en vriendinnen!

Ik heb een OP3, geroot, ge-unlockt.
Werkt prima, heb de ene laatste verste van OOS (Zuurstof OS).

Echter een issue.
Via TRWP (De laatste versie, dus 3.0.2.1 en 3.0.2.2 via Elementel-X op XDA), lukt het mij niet op AICP ROM te installeren. Ik heb de laatste versie gepakt, de ene laatste, maar teversgeefs.

Ik krijg in TWRP een ERROR 7.
Wat doe ik verkeerd? (Ik ben echt geen amateur met ROM's en rooten etc, had hiervoor een N5 gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 15:10:
Hallo vrienden en vriendinnen!

Ik heb een OP3, geroot, ge-unlockt.
Werkt prima, heb de ene laatste verste van OOS (Zuurstof OS).

Echter een issue.
Via TRWP (De laatste versie, dus 3.0.2.1 en 3.0.2.2 via Elementel-X op XDA), lukt het mij niet op AICP ROM te installeren. Ik heb de laatste versie gepakt, de ene laatste, maar teversgeefs.

Ik krijg in TWRP een ERROR 7.
Wat doe ik verkeerd? (Ik ben echt geen amateur met ROM's en rooten etc, had hiervoor een N5 gehad).
Ik heb eigenlijk t zelfde probleem maar dan met de Community build _/-\o_ _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:46:
[...]

Ik heb eigenlijk t zelfde probleem maar dan met de Community build _/-\o_ _/-\o_
Ik heb de mijne geforceerd ge-unbrickt/hardbrickt.
Daarna TWRP recovery erop gegeooid.

En nu doet hij het de AICP ROM zit erop.
Echter nu een ERROR 4 bij het installeren van minimall GAPPS.

Ik heb toch echt de ARM64 gepakt...
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 16:54:
[...]

Ik heb de mijne geforceerd ge-unbrickt/hardbrickt.
Daarna TWRP recovery erop gegeooid.

En nu doet hij het de AICP ROM zit erop.
Echter nu een ERROR 4 bij het installeren van minimall GAPPS.

Ik heb toch echt de ARM64 gepakt...
Zucht
Voor mij heb ik het gevonden, ik moest iets aanpassen in de .prop namelijk dit :

in META-INF/com/google/android. Change getprop("ro.display.series") == "OnePlus 3" into getprop("ro.build.product") == "OnePlus3" in the first line

_/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:10:
[...]

Voor mij heb ik het gevonden, ik moest iets aanpassen in de .prop namelijk dit :

in META-INF/com/google/android. Change getprop("ro.display.series") == "OnePlus 3" into getprop("ro.build.product") == "OnePlus3" in the first line

_/-\o_
Haha, ik haalde dat hele rij weg...
Vandaar dat hij het dus ook niet deed....

Hmm, welke gapps heb je gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
FREAKJAM schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Je wachtwoord was waarschijnlijk gewoon je pincode of je backul pin/code die je hebt ingesteld nadat je een vingerafdruk hebt gedefinieerd. Ik snapte er eerst ook niks van toen TWRP om een password vroeg, maar de link was daarna snel gelegd.
Nope, als backup heb ik altijd een patroon, maar dat kon ik nu niet gebruiken. Hij vroeg om een wachtwoord. Ik herken wel bij het booten of naar de recovery gaan dat er gevraagd werd om mijn patroon, maar nu was het net alsof hij zelfstandig het patroon omgezet had in een wachtwoord oid, wat ik dan natuurlijk weer niet kende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:13:
[...]

Haha, ik haalde dat hele rij weg...
Vandaar dat hij het dus ook niet deed....

Hmm, welke gapps heb je gepakt?
Ik heb geen CM13/14 heb de community build geinstalleerd :) Nu nog alleen f opnieuw TWRP en Rooten, EDIT ook dat is inmiddels gelukt, moet zeggen die community build is wel goed tot op heden.

[ Voor 12% gewijzigd door dave1972 op 29-10-2016 19:33 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik ben aan de slag gegaan met F-droid en Xposed. Met F-droid gelijk adaway er op gegooid. Heeft de Adblocker van Xposed dan nog wel zin om ook te installeren?

Verder zoek ik een app waar ik de fysieke knoppen verder mee kan tweaken. Graag zou ik long press middelste knop de appdrawer laten openen. Is er zoiets?

Ook zoek ik nog een app om meer opties te geven aan het bootmenu zodat ik kan rebooten naar system/recovery/bootloader etc.

Ik ben, zoals je vast door hebt, rooted.

[ Voor 21% gewijzigd door GrazendeKoe op 29-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Als ik suhide wil flashen in twrp zie ik de zip niet in twrp. Iemand een idee wat mis loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Stel ik wil exposed modules gaan draaien, ik moet dan rooten, word dan mn telefoon gewhiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mclegodude schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:00:
Stel ik wil exposed modules gaan draaien, ik moet dan rooten, word dan mn telefoon gewhiped?
Je telefoon wordt gewist op het moment dat je je bootloader ontgrendeld. Had je dit al eens gedaan dan is er niets aan het handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Zo gauw ik die toggle overzet gaat mn telefoon wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
mclegodude schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:10:
Zo gauw ik die toggle overzet gaat mn telefoon wipen?
Nee, je zal sowieso eerst nog een duidelijke waarschuwing krijgen als "weet je het zeker, want hiermee wis je alles".. Maar alweer te lang geleden dat ik dit gedaan heb om zeker te weten wanneer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
GrazendeKoe schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 19:58:
Ik ben aan de slag gegaan met F-droid en Xposed. Met F-droid gelijk adaway er op gegooid. Heeft de Adblocker van Xposed dan nog wel zin om ook te installeren?

Verder zoek ik een app waar ik de fysieke knoppen verder mee kan tweaken. Graag zou ik long press middelste knop de appdrawer laten openen. Is er zoiets?

Ook zoek ik nog een app om meer opties te geven aan het bootmenu zodat ik kan rebooten naar system/recovery/bootloader etc.

Ik ben, zoals je vast door hebt, rooted.
Welke nog meer aan te raden is (wat mij betreft boven f-droid) is xda Labs. Moet je wel een account hebben op xda. Krijg je ook meldingen wanneer apps een update hebben gekregen, zoals adaway bijvoorbeeld. Maar ook wanneer er updates zijn voor xposed modules. En natuurlijk toegang tot het forum van xda, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Met de aangepaste recovery heb ik CM13 kunnen flashen. Nu eens kijken of die bevalt.

Kan ik nu weer TWRP's updaten? Of, sterker nog, moet ik nu (vanuit TWRP) de laatste versie ervan flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik heb zelf de laatste officiële versie van twrp draaien en daar gaat flashen, back-uppen etc zonder problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Voor de fanatiekelingen onder ons: AICP heeft vandaag zijn eerste 7.1 nightly uitgebracht. Kon hem zonder problemen over een vorige 7.0 nightly flashen. Opengapps moest wel geupdate worden (7.1 package). Enig vervelende was dat alle app permissies gereset waren.

Camera kwaliteit is helaas nog steeds van vrij magere kwaliteit. Footej camera is nog redelijk, maar vrij onscherpe foto's.

[ Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 30-10-2016 20:12 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

pvtonger schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:56:
[...]

Met de aangepaste recovery heb ik CM13 kunnen flashen. Nu eens kijken of die bevalt.

Kan ik nu weer TWRP's updaten? Of, sterker nog, moet ik nu (vanuit TWRP) de laatste versie ervan flashen?
Ik kwam deze tegen bij de zoektocht naar aanleiding van hetzelfde probleem. En had de laatste versie van TWRP van de website afgehaald, maar die gaf dus het zwarte scherm. Afgelopen week nog een keer (na een dom foutje) OOS CB 3.5.4. geflashed, maar de TWRP uit de link bleef er gewoon opstaan en hoefde ik niet nog een keer te flashen. Enige wat ik direct na de rom voor de zekerheid heb gedaan is Supersu nog een keertje. Probleemloos so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Nieuw com build is uit.... 👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gerucht ging al dat hij gister of vandaag uit zou komen. (Op basis van de aangekondigde hoeveelheid aan updates zoals uitgelegd in deze post). Je kunt hem schijnbaar binnenhalen als OTA in Nederland zonder dat je een VPN hoeft in te stellen (bij vorige builds/updates was dit een foefje om een update "sneller" binnen te halen aangezien ze in fases uitrollen).

Meteen even changelog met linkje erbij:
  • Added OnePlus FileDash functionality for convenient file transfers
  • Added ability to switch launcher layouts
  • Integration of Google Map to share locational information in messages.
  • Redesign of the phone calling UI
  • Added personalized ringtone information in contact details
  • Added ability to view the entire call history of the selected contact
  • Introduction of the OnePlus Community App
  • Increased system stability
  • General bug fixes
Het wordt echt een hybride OS zo te zien. Eindgebruiker kan nu dus (denk ik) kiezen voor de OxygenOS launcher layout of die van HydrogenOS. (ability to switch launcher layouts).

Vanavond toch maar eens flashen denk ik, hoewel ik nu AICP 7.1 heb draaien.

[ Voor 30% gewijzigd door FREAKJAM op 31-10-2016 14:15 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tjonge, nogal wat verschillende roms beschikbaar. Ik draai nu nog de originele, maar ben wel benieuwd wat de echte voordelen zijn. Is er ergens een handig overzicht van features en/of voor-nadelen van de verschillende roms, of kan iemand me dit vertellen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

koelkast schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:46:
Tjonge, nogal wat verschillende roms beschikbaar. Ik draai nu nog de originele, maar ben wel benieuwd wat de echte voordelen zijn. Is er ergens een handig overzicht van features en/of voor-nadelen van de verschillende roms, of kan iemand me dit vertellen? Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Klein beetje outdated dit artikel, maar geeft je wel een globaal beeld over de verschillen. (pro tip: Googlen op differences android custom rom's kom je een heel eind mee).

Beperkt tot de resultaten van dit jaar vond ik deze nog trouwens. Klein overzicht van de meest bekende roms en bijbehorende features vind je hier. Verschillen over de specfieke OnePlus 3 builds linkte ik een paar posts terug.

[ Voor 26% gewijzigd door FREAKJAM op 31-10-2016 17:16 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
koelkast schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:46:
Ja dat heb ik ook een beetje. De enige die mij nu aanspreken zijn freedom en oxygen.
De anderen zijn allemaal wel erg vers van de pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
rhos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:54:
[...]

Ja dat heb ik ook een beetje. De enige die mij nu aanspreken zijn freedom en oxygen.
De anderen zijn allemaal wel erg vers van de pers.
CM13 gaat ookal een tijd mee hoor. Draait ook prima als daily driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Laatst online: 15-09 19:22
Resurrection Remix rom is ook zeer goed, alleen jammer dat geen enkele custom rom, de kwaliteit van de camera in Oxygenos kan benaderen.

Hoe goed ik RR rom ook vind, ik denk eraan om terug naar Oxygenos te gaan, de camera kwaliteit vind ik persoonlijk echt niet goed op custom roms

[ Voor 35% gewijzigd door jimmypop1 op 31-10-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ja camera issues zijn altijd wel een beetje problemen geweest.
Ik hou het een beetje in de gaten. Standaard rom geroot met andere kernel doet een hele hoop. Zou blij zijn als franco met een kernel komt. Die man kan dingen.

Cm is leuk enzo maar mis daar een beetje stabiliteit. De laatste tijd en vooral op mijn nexus 6 was het drama.

[ Voor 20% gewijzigd door rhos op 31-10-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 15-09 16:54
Kan het niet van genoeg zeggen maar sultanxdas CM13 is zo stabiel als het kan zijn. Heb af en toe niet eens de behoefte om een update te flashen. Dat komt wel als ik meer tijd heb. Camera is hij ook mee bezig en heb dus ook het idee dat die beter is als de rest :). Maar voor mij is de camera niet zo belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Galukon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:34:
Kan het niet van genoeg zeggen maar sultanxdas CM13 is zo stabiel als het kan zijn. Heb af en toe niet eens de behoefte om een update te flashen. Dat komt wel als ik meer tijd heb. Camera is hij ook mee bezig en heb dus ook het idee dat die beter is als de rest :). Maar voor mij is de camera niet zo belangrijk.
CM zelf is gewoon behoorlijk stabiel.
Heb met CM zelf ook een betere standby/sot tijd dan met sultan moet ik zeggen.

Camera is voor mij meer voor af en toe een foto voor instagram ed en soms een leuke foto, maar dan voldoet cm ook prima. Zal zo wel even wat uploaden.

Edit:
OP3 met cm13

Krijg de andere afbeeldingen op het moment even niet geupload.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 31-10-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 19:31
Is er eigenlijk iemand die Rabo Wallet gebruikt icm CM? Ik meende dat CM de juiste packages heeft om het te ondersteunen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Nou ben ik al een tijdje aan het kloten om er weer een custom recovery op te zetten (was random weg na een update). Nu lukt me dat echter niet meer omdat er 'waiting for any device' komt te staan. Ook ziet hij geen device wanneer ik het opvraag. Ik heb de minimal ADB & fastboot al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Wat gaat er fout? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Danny.G schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:16:
Nou ben ik al een tijdje aan het kloten om er weer een custom recovery op te zetten (was random weg na een update). Nu lukt me dat echter niet meer omdat er 'waiting for any device' komt te staan. Ook ziet hij geen device wanneer ik het opvraag. Ik heb de minimal ADB & fastboot al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Wat gaat er fout? :(
Windows kiest de verkeerde drivers.
Lees eensmijn verhaal een aantal berichten terug. Op YouTube staat ook uitleg over hoe de juiste (samsung) drivers te gebruiken (bij apparaatbeheer hamdmatig voor de juiste drivers kiezen) als fastboot bij de OnePlus niet herkend wordt.

YouTube: [FIX] Fastboot Devices Command Not Working or Not Found

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 01-11-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Laatst online: 15-09 16:54
GENETX schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:01:
Is er eigenlijk iemand die Rabo Wallet gebruikt icm CM? Ik meende dat CM de juiste packages heeft om het te ondersteunen nml.
Ik betaal met ING mobiel betalen op mijn OP3 op CM13. Dus het kan. Ik weet wel dat de rabo het maar op een paar devices ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
l3art schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:49:
[...]

Windows kiest de verkeerde drivers.
Lees eensmijn verhaal een aantal berichten terug. Op YouTube staat ook uitleg over hoe de juiste (samsung) drivers te gebruiken (bij apparaatbeheer hamdmatig voor de juiste drivers kiezen) als fastboot bij de OnePlus niet herkend wordt.

YouTube: [FIX] Fastboot Devices Command Not Working or Not Found
Thanks :) _/-\o_ Op mijn laptop werkte het niet, dus zal dat even oplossen. Had gelukkig alles ook nog op de PC staan, dus is inmiddels alsnog opgelost.

Schijnt overigens wel wat meer voor te komen de afgelopen tijd lees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
l3art schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 07:30:
[...]

Welke nog meer aan te raden is (wat mij betreft boven f-droid) is xda Labs. Moet je wel een account hebben op xda. Krijg je ook meldingen wanneer apps een update hebben gekregen, zoals adaway bijvoorbeeld. Maar ook wanneer er updates zijn voor xposed modules. En natuurlijk toegang tot het forum van xda, etc.
Ik kan xda labs niet vinden in de playstore. Wel xda, maar das alleen om op het forum te posten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Labs krijg je via xda. Als je xda installeert zie je de reclame ervan voorbij komen.

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.