Geen ervaring op de OP3, maar op mijn OPO 'dirty flash' ik al ruim 1,5 jaar, kan totaal geen kwaad dus.Eric_Cantona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:53:
Doen jullie 'n dirty flash bij LineageOS-updates? Of is dat niet aan te raden?
Voldoende ervaring met mijn 1+3, en meestal flash ik dirty en dat gaat ook meestal gewoon goed.Eric_Cantona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:53:
Ik heb een tijdje op de SultanXDA versie gedraaid en daarbij ging het soms mis. Wat dan hielp was een clean install doen en dan loopt het weer als een zonnetje. Dus mijn advies is gewoon proberen en als het niet lukt pas overgaan op een clean install.
Ik had toevallig laatst ook weer gezien dat CarbonROM terug is, ook op de 3. Maar er zit wel een heel omslachtige flash methode aan vast (eigen custom recovery, omdat het anders niet werkt enzo....). Ik zou het graag weer eens uitproberen, maar als ik al lees dat alles anders moet dan wat ik normaal doe begin ik een beetje te huiveren. Heeft iemand anders het al geprobeerd?
[ Voor 0% gewijzigd door Petertyuh op 05-04-2018 10:24 . Reden: spelfoutjes ]
Nightlies/weeklies kan je prima dirty flashes. Minor releases (bv 8.0 naar 8.1) zelfs ook. Major releases (bv 7.x naar 8.x) of bij switchen naar andere ROMs doe ik altijd wel een clean install. Wanneer je naar een andere ROM gaat moet het, bij een major release is het aan te raden en ik grijp dat moment meestal aan om eens in jaar ofzo weer schoon te beginnen.Eric_Cantona schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:53:
[ Voor 17% gewijzigd door P1nGu1n op 05-04-2018 16:04 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Vanmorgen naar de laatste nightly geüpdate, ging goed. Daarna nog effe Xposed en SU erover en we're good to go!
Sinds een paar dagen zijn er voor LineageOS 15.1 ook AddonSU packages beschikbaar waardoor root toegang weer netjes is te gebruiken.
https://download.lineageos.org/extras
"Find what you love and let it kill you"
Ik gebruik tegenwoordig altijd Magisk, dit heeft IMO grote voordelen over AddonSU/SuperSU: Magisk modules, passing SafetyNet, systemless /system/hosts aanpassen door AdAway.M-Opensource schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:11:
Sinds een paar dagen zijn er voor LineageOS 15.1 ook AddonSU packages beschikbaar waardoor root toegang weer netjes is te gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door P1nGu1n op 16-04-2018 15:12 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Hmm daar heb je wel een punt. Ik kreeg Magisk eerder niet aan de praat en had het even opgegeven. Zal nog eens een poging wagen.P1nGu1n schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:08:
[...]
Ik gebruik tegenwoordig altijd Magisk, dit heeft IMO grote voordelen over AddonSU/SuperSU: Magisk modules, passing SafetyNet, systemless /system/hosts aanpassen door AdAway.
Werkt hier prima met LineageOS 15.1, roep maar als je problemen hebtM-Opensource schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:59:
[...]
Hmm daar heb je wel een punt. Ik kreeg Magisk eerder niet aan de praat en had het even opgegeven. Zal nog eens een poging wagen.
Thanks, is gelukt gisteravond. Had er 5 minuten voor nodig, geen idee waarom het vorige keer mis ging...P1nGu1n schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:00:
[...]
Werkt hier prima met LineageOS 15.1, roep maar als je problemen hebt
Ben happy met Magisk nu
Crap, gisteravond de laatste LinageOS op mijn Oneplus 3 gezet. Zag eruit dat alles perfect werkte. Nu een nachtje geslapen en mijn telefoon zit ineens vast in een constante bootloop.
WAnneer ik de cache leeggooi dan houdt de telefoon het nog een paar uur vol tot het weer in een bootloop komt.
Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
WAnneer ik de cache leeggooi dan houdt de telefoon het nog een paar uur vol tot het weer in een bootloop komt.
Als je al LineageOS erop had staan, kan het zijn dat de laatste update niet helemaal lekker gegaan is / dat er bugs in de huidige Nigthly zitten. Ik zou dan gewoon je backup terugzetten of de vorige Nightly installeren.Waterkoker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:31:
Ik kom van oxygenoss eerlijk gezegd. Ik heb wel werkelijk alles gewiped voordat ik aan de gang ging met Lineageossrens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:36:
[...]
Als je al LineageOS erop had staan, kan het zijn dat de laatste update niet helemaal lekker gegaan is / dat er bugs in de huidige Nigthly zitten. Ik zou dan gewoon je backup terugzetten of de vorige Nightly installeren.
Welke stappen heb je verder nog allemaal uitgevoerd? Kun je dat eens beschrijven?Waterkoker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:55:
Ik heb wel werkelijk alles gewiped voordat ik aan de gang ging met Lineageoss
1. nieuwste versie van twrp geinstalleerd https://dl.twrp.me/oneplus3/ d.m.v. sideloadrens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:56:
[...]
Welke stappen heb je verder nog allemaal uitgevoerd? Kun je dat eens beschrijven?
2. wipe dalvik, system, data, internal storage, cache in TWRP
terwijl TWRP openstond onderstaande gedaan
3. nieuwste versie van lineageos gedownload, gapps arm64, gedownload (pico), addonsu-15.1-arm64-signed.zip gedownload.
4. bovenstaande bestanden op sdcard gezet (telefoon d.m.v. usb connected)
Vervolgens flashen
5. Lineageos flashen
6. wipe dalvik
7. Gapps flashen
8. wipe dalvik
9. addonsu flashen
10. wipe dalvik
en reboot. Inmiddels heb ik ook de laatste nightly als update geinstalleerd via ota/twrp
[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 17-05-2018 14:03 ]
Dat lijken mij inderdaad prima stappen, het enige wat je niet gedaan hebt is de bootloader unlocked, maar dat zal je dan al wel eerder gedaan hebben. (Moet ook wel, anders krijg je TWRP niet geïnstalleerd)Waterkoker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:02:
[stappenplan]
Rest mij nog het enige dat er in deze Nightly wat bugs zitten, waardoor je reboots krijgt. Je kan een week wachten of de volgende versie dat probleem ook heeft of de vorige versie 'dirty flashen' over je huidige versie heen. (Maak natuurlijk wel even een backup)
[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 17-05-2018 14:30 ]
Ik ga vanavond wel even terug flashen naar een stable versie, kijken of dat beter isrens-br schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:05:
[...]
Dat lijken mij inderdaad prima stappen, het enige wat je niet gedaan hebt is de bootloader unlocked, maar dat zal je dan al wel eerder gedaan hebben.
Rest mij nog het enige dat er in deze Nightly wat bugs zitten, waardoor je reboots krijgt. Je kan een week wachten of de volgende versie dat probleem ook heeft of de vorige versie 'dirty flashen' over je huidige versie heen. (Maak natuurlijk wel even een backup)
iets andes maar heel vervelend is dat ik een wakelock heb welke constant battery drain veroorzaakt. https://forums.oneplus.co...and-6a00000-ssusb.491264/
ik kan handmatig dit uitschakelen maar dat dien ik na elke reboot uit te voeren

Er zijn geen stabiele versies van LineageOS, tot nu toe zijn alle versies die uitkomen Nightlies of wilde je teruggaan naar OOS?Waterkoker schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:28:
Ik ga vanavond wel even terug flashen naar een stable versie, kijken of dat beter isthanks.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 17-05-2018 14:36 ]
Ik ben persoonlijk erg fan van de Havoc custom ROM. Lekker compleet, veel opties en stabiel. Ze hebben ook een Telegram groep waar je vragen kunt stellen of suggesties doen voor een volgende update.
Ik zag dat er ook nog iemand een YT review heeft gemaakt.
Zeker het proberen waard
Zeker het proberen waard

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Kennelijk heb ik dus een battery drain op de volgende wakelock fusb301_otg_wl. Ik heb dit eigenlijk al van het begin af aan alleen kon ik in het begin een bestandje aanpassen (otg_switch naar 0). Dit moest ik dan bij elke reboot doen. Nu ik op lineageos zit kan ik dit bestandje niet meer vinden.
Nu ben ik erachter dat als ik gewoon een los usb kabeltje of een usb-c-adaptertje (welke geen functie hebben omdat aan de andere kant niks aangesloten is) in mijn telefoon stop de battery drain stopt
. Tot zover heb ik dit probleem nog niet kunnen fiksen op stock, community builds of lineage oss.
Heeft iemand een idee of je meer informatie kan achterhalen d.m.v. debugging
edit: heb een log kunnen bekijken welke het volgende constant aangeeft: Usb Host Manager JNI: usb device open failed
beats me
Nu ben ik erachter dat als ik gewoon een los usb kabeltje of een usb-c-adaptertje (welke geen functie hebben omdat aan de andere kant niks aangesloten is) in mijn telefoon stop de battery drain stopt

Heeft iemand een idee of je meer informatie kan achterhalen d.m.v. debugging
edit: heb een log kunnen bekijken welke het volgende constant aangeeft: Usb Host Manager JNI: usb device open failed
beats me
[ Voor 8% gewijzigd door AOC op 18-05-2018 13:00 ]
Dus ik kreeg gisteren de update binnen OTA en dacht hey! Das leuk faceunlock, laten we maar updaten.
Toen het update scherm kwam zag ik ineens 'TeamWin' staan en dacht ik K**!!!!! mijn telefoon is geroot en die zal nu wel helemaal naar de gallemiezen zijn. Enfin, hij deed echt helemaal niks. Ik uit gezet (geen idee waarom), en toen weer aan: zelfde scherm. Maar na een tijdje ging die ineens uit zichzelf installeren, alleen nu heb ik dus geen root meer.
Ik heb magisk nog op de telefoon staan en de bootloader is nog steeds unlocked. Als ik nu TWRP er op flash en dan direct naar install ga en magisk run, moet ik dan de telefoon weer helemaal opnieuw instellen of behoud ik al mijn data?
Ik dacht van wel omdat ik de bootloader al unlocked heb, maar het is opzich wel fijn om het zeker te weten
Of moet ik na het TWRP flashen wel opnieuw opstarten om zo weer OEM, advanced restart en bootunlock (die als het goed is goed zal staan) aan te vinken? Dat doen ze in elk filmpje, alleen die filmpjes wipen ze wel alles door het vanaf stap 1 te doen met bootloader unlocken, dat hoef ik dus niet meer.
Toen het update scherm kwam zag ik ineens 'TeamWin' staan en dacht ik K**!!!!! mijn telefoon is geroot en die zal nu wel helemaal naar de gallemiezen zijn. Enfin, hij deed echt helemaal niks. Ik uit gezet (geen idee waarom), en toen weer aan: zelfde scherm. Maar na een tijdje ging die ineens uit zichzelf installeren, alleen nu heb ik dus geen root meer.
Ik heb magisk nog op de telefoon staan en de bootloader is nog steeds unlocked. Als ik nu TWRP er op flash en dan direct naar install ga en magisk run, moet ik dan de telefoon weer helemaal opnieuw instellen of behoud ik al mijn data?
Ik dacht van wel omdat ik de bootloader al unlocked heb, maar het is opzich wel fijn om het zeker te weten
Of moet ik na het TWRP flashen wel opnieuw opstarten om zo weer OEM, advanced restart en bootunlock (die als het goed is goed zal staan) aan te vinken? Dat doen ze in elk filmpje, alleen die filmpjes wipen ze wel alles door het vanaf stap 1 te doen met bootloader unlocken, dat hoef ik dus niet meer.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Normaal gesproken flash je je recovery en herstart je de recovery om in TWRP (de custom recovery) te komen en is er geen data gewist. Ook bij het flashen van Magisk zou er geen data verloren moeten gaan.Leoon. schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:41:
Dus ik kreeg gisteren de update binnen OTA en dacht hey! Das leuk faceunlock, laten we maar updaten.
Ik geef uiteraard geen enkele garantie, maar volgens mij wordt er niets gewist en heb je daarna gewoon TWRP & root
Gebruik je deze nog steeds? Nog steeds tevreden van? 😊janvanduschoten schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:33:
Ik ben persoonlijk erg fan van de Havoc custom ROM. Lekker compleet, veel opties en stabiel. Ze hebben ook een Telegram groep waar je vragen kunt stellen of suggesties doen voor een volgende update.
Zeker het proberen waard
[video]
Ja, nog steeds een tevreden gebruikersuperiscch schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 11:19:
[...]
Gebruik je deze nog steeds? Nog steeds tevreden van? 😊

Toevallig is er vannacht een nieuwe versie van uitgekomen, is een lekker complete ROM met heel veel opties. Ik heb hem vanmorgen schoon geflashed dus kan over het verbruik niets zeggen maar het ziet er goed uit.
Na jaartje zonder roms (was beetje te veel geworden na de One en nu de 3) ga ik vanavond alles weer eens installeren voor deze rom. Ga wel nog eens moeten zoeken wat ik weer allemaal nodig heb om twrp te flashen 😁janvanduschoten schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Ja, nog steeds een tevreden gebruiker
Toevallig is er vannacht een nieuwe versie van uitgekomen, is een lekker complete ROM met heel veel opties. Ik heb hem vanmorgen schoon geflashed dus kan over het verbruik niets zeggen maar het ziet er goed uit.
Hoe was verbruik bij de vorige versie?
[ Voor 3% gewijzigd door superiscch op 20-06-2018 12:58 ]
LineageOS heeft de afgelopen paar nightlies ook 'n degelijk accugebruik voor m'n gevoel. Daarvoor liep m'n OP3 snel leeg, maar is nu weer 'n stuk beter.
Hoe werkt het unlocken met de fingerprintreader bij custom roms tegenwoordig?
Ik heb al geruime tijd geen custom rom meer gebruikt omdat dit bij elke rom die ik getest heb een probleem
was. (hit or miss)
Ik spreek nu wel over meer dan een jaar geleden.
Is dit ondertussen al opgelost?
En zo ja, welke rom/kernel heeft hier op Tweakers het meeste aanhang?
Huidige setup:
Ik heb al geruime tijd geen custom rom meer gebruikt omdat dit bij elke rom die ik getest heb een probleem
was. (hit or miss)
Ik spreek nu wel over meer dan een jaar geleden.
Is dit ondertussen al opgelost?
En zo ja, welke rom/kernel heeft hier op Tweakers het meeste aanhang?
Huidige setup:
- TWRP blu_spark
- OOS OB 38
- Stock kernel
- Magisk 16
- Systemless Xposed
[ Voor 0% gewijzigd door Pihkal op 20-06-2018 13:36 . Reden: typo ]
Bij de bugs op xda lees ik dat je helderheid altijd op 100% blijft. Klopt dat?janvanduschoten schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 12:17:
[...]
Ja, nog steeds een tevreden gebruiker
Bij mij niet. Ik kan gewoon de slider gebruiken onder de QS tiles en ook de QS tile om de verlichting aan te passen naar > Nacht >Buitenhuis (felle zon)> Automatisch > uit. Dit werkt allemaal goed.superiscch schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:12:
[...]
Bij de bugs op xda lees ik dat je helderheid altijd op 100% blijft. Klopt dat?
OK, straks eens flashen dan 😁janvanduschoten schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:23:
[...]
Bij mij niet. Ik kan gewoon de slider gebruiken onder de QS tiles en ook de QS tile om de verlichting aan te passen naar > Nacht >Buitenhuis (felle zon)> Automatisch > uit. Dit werkt allemaal goed.
Dat zou wel uber irritante bug geweest zijn.
Begint al weer goed... Error 7janvanduschoten schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:23:
[...]
Bij mij niet. Ik kan gewoon de slider gebruiken onder de QS tiles en ook de QS tile om de verlichting aan te passen naar > Nacht >Buitenhuis (felle zon)> Automatisch > uit. Dit werkt allemaal goed.

edit: (oeps sorry, vergeten laatste post aan te passen)
edit 2: er was blijkbaar iets verkeerd met m'n /system. Even opnieuw gewipet en nu alles ok. Gelukkig
[ Voor 16% gewijzigd door superiscch op 20-06-2018 21:55 ]
Niet zeker of ik hier goed zit, maar 't volgende. Ik heb 'n tijd terug (misschien 'n jaar?), problemen met m'n verbinding gehad via Vodafone. Wel G-3G-H+ maar geen 4G.
Na wat gerommel in APN-settings en weet ik veel wat ik toen gedaan heb, kreeg ik op 'n gegeven moment wel 4G.
Nu is m'n abonnement verlengd en stom als ik was heb ik 'n nieuw SIM-kaartje aangevraagd (was eigenlijk niet nodig, maar ik dacht als ik 'm eens verander kan dat geen kwaad). Nieuwe kaartje kreeg ik geen verbinding mee, bleek iets mis met de activatie. Bij 't terugstoppen van 't oude kaartje dus geen 4G-verbinding meer, maar maximaal H+.
Nu heb ik weer 'n nieuw kaartje ontvangen van Vodafone, maar hierbij is ook 't probleem niet opgelost.
Nu heb ik al gegoogled en blijkt dat de Oneplus 5 dit probleem heeft gekend, maar met 'n hotfix van OxygenOS was dit opgelost. Echter die hotfix kan ik nergens vinden en ik heb 'n OP3 en LineageOS.
Maar gezien 't feit dat 't wel gewerkt heeft, lijkt er 'n instelling gereset bij 't verwijderen en weer installeren van 't simkaartje.
Heeft iemand 'n idee wat 't zou kunnen zijn?
Na wat gerommel in APN-settings en weet ik veel wat ik toen gedaan heb, kreeg ik op 'n gegeven moment wel 4G.
Nu is m'n abonnement verlengd en stom als ik was heb ik 'n nieuw SIM-kaartje aangevraagd (was eigenlijk niet nodig, maar ik dacht als ik 'm eens verander kan dat geen kwaad). Nieuwe kaartje kreeg ik geen verbinding mee, bleek iets mis met de activatie. Bij 't terugstoppen van 't oude kaartje dus geen 4G-verbinding meer, maar maximaal H+.
Nu heb ik weer 'n nieuw kaartje ontvangen van Vodafone, maar hierbij is ook 't probleem niet opgelost.
Nu heb ik al gegoogled en blijkt dat de Oneplus 5 dit probleem heeft gekend, maar met 'n hotfix van OxygenOS was dit opgelost. Echter die hotfix kan ik nergens vinden en ik heb 'n OP3 en LineageOS.
Maar gezien 't feit dat 't wel gewerkt heeft, lijkt er 'n instelling gereset bij 't verwijderen en weer installeren van 't simkaartje.
Heeft iemand 'n idee wat 't zou kunnen zijn?
Geprobeerd maar nee, standaardinstellingen teruggezet maar ook geen oplossingDarkz0rs schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:52:
Gewoon weer even apn herstellen?

Via *#*#4636#*#* in 't telefooninfo menu gekomen om daar nog eens te stoeien met voorkeursnetwerktype, maar ook geen verbetering.
Zou iemand met Vodafone eens naar de APN-settings kunnen kijken en via bovenstaande toetsencombinatie door kunnen geven wat er ingesteld staat? Ik verwacht dat ik hier vorige keer ook iets gewijzigd heb maar ik weet niet meer wat.
Naam: Vodafone
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Allemaal zo ingesteld maar zonder resultaat 
Ook radio firmware en modem geupdate, maar weinig succes

Ook radio firmware en modem geupdate, maar weinig succes
[ Voor 40% gewijzigd door Eric_Cantona op 04-07-2018 09:18 ]
Eergisteren Android Pie ( Havoc) geflashed, en dat ziet er veelbelovend uit. Batterijduur is bij mij aardig goed, qua customisatie is er nog zat te wensen maar het ziet er al goed uit en loopt lekker vloeiend.
Zeker een aanrader (ook de Havoc Oreo ROM trouwens)
Ik had toch vaak lastige issues met Havoc. Vb scherm die zwart bleef als er iemand belde, ook de notificaties in statusbalk waren niet in orde.janvanduschoten schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:57:
Eergisteren Android Pie ( Havoc) geflashed, en dat ziet er veelbelovend uit. Batterijduur is bij mij aardig goed, qua customisatie is er nog zat te wensen maar het ziet er al goed uit en loopt lekker vloeiend.
Als ik terug ben van reis probeer ik de P eens uit
Is het normaal dat er bijna dagelijks een nieuwe update van Lineage OS verschijnt? Het telkens opnieuw downloaden en installeren begint zo een beetje irritant te worden. Of heb ik ergens iets verkeerd gedaan?
[ Voor 3% gewijzigd door StopEcocide op 23-11-2018 23:09 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Als je de nightlies installeert wel ja. Er wordt dan elke nacht een nieuwe versie gemaakt.StopEcocide schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:08:
Is het normaal dat er bijna dagelijks een nieuwe update van Lineage OS verschijnt? Het telkens opnieuw downloaden en installeren begint zo een beetje irritant te worden. Of heb ik ergens iets verkeerd gedaan?
Bedankt voor je antwoord. Kan ik de instellingen zo veranderen dat ik alleen definitieve versies krijg aangeboden?superiscch schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 06:14:
[...]
Als je de nightlies installeert wel ja. Er wordt dan elke nacht een nieuwe versie gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door StopEcocide op 24-11-2018 18:58 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Er zijn nog nooit "definitieve" stabiele versies van LineageOS uitgebracht. Vroeger waren er weeklies, sinds kort is men overgestapt op nightlies. En als je de changelog bekijkt zal je zien dat er geregeld geen commits zijn gebeurd tussen twee opeenvolgende nightlies. Gewoon de meeste updates negeren en af en toe als je zin hebt of denkt dat het de moeite is, toch eens installeren.
Niet zolang de officiële nightlies nog niet begonnen zijn. Mocht dat eerder gebeuren dan dat OnePlus zelf Pie uitbrengt dan switch ik wel vrij snel.Mole schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:22:
Iemand hier al behoefte gehad om LOS16 te flashen?
Vooralsnog valt het me nog best tegen hoe snel LOS16 uitrolt, ik had gehoopt dat project Treble ook iets meer voor hun kon betekenen voor devices die dat ondersteunen.
Al is OnePlus voor de OP5(T) ook niet bepaald snel met Pie. Vorig jaar kregen wij zelfs nog eerder Oreo dan dat ze nu Pie beta gekregen hebben.
Nja. Tot nu toe valt het mij niet tegen. LineageOS 15.1 is pas uitgekomen in februari: nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt. Als ik de berichtgeving op de LOS site moet geloven zijn ze nu al bijna zover, dus toch een heel stuk sneller met 16 dan met 15.1:flippiej schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:51:
[...]
Niet zolang de officiële nightlies nog niet begonnen zijn. Mocht dat eerder gebeuren dan dat OnePlus zelf Pie uitbrengt dan switch ik wel vrij snel.
LineageOS 16.0
You may have noticed development has slowed down on 14.1 and 15.1. We have been working hard to prepare the next iteration of LineageOS, based on Android 9 Pie.
We have almost reached feature parity with 15.1, so now it’s time for several devices to get ready for official builds. Most of the remaining work is related to make old hardware work with the newer Android version.
We do not have an estimated release date, but we can tell you we are getting closer.
Dat vind ik niet helemaal eerlijk vergelijken als ze Android 8.0 overgeslagen hebben en voor 8.1 gegaan zijn als release. Desondanks is 8.1 dan in z'n totaliteit wel erg snel gekomen, enig idee wat daar de reden destijds voor was?rens-br schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:25:
[...]
Nja. Tot nu toe valt het mij niet tegen. LineageOS 15.1 is pas uitgekomen in februari: nieuws: LineageOS 15.1 op basis van Android 8.1 verschijnt. Als ik de berichtgeving op de LOS site moet geloven zijn ze nu al bijna zover, dus toch een heel stuk sneller met 16 dan met 15.1:
[...]
Ze zijn sowieso begonnen met het maken van LOS15, gebasseerd op Android 8. Vervolgens bracht Google 8.1 uit en zijn ze die als basis gaan gebruiken.flippiej schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:29:
[...]
Dat vind ik niet helemaal eerlijk vergelijken als ze Android 8.0 overgeslagen hebben en voor 8.1 gegaan zijn als release. Desondanks is 8.1 dan in z'n totaliteit wel erg snel gekomen, enig idee wat daar de reden destijds voor was?
Tussen Android 8.0 en 8.1 zit echter bijna geen verschil. Het waren wat kleine verbeteringen en ook met name die voor de Pixel gebruikers: nieuws: Google brengt preview van Android 8.1 uit. In mijn ogen maakt het dus niet uit dat ze tussendoor nog van 8 naar 8.1 zijn geupgraded, want de wijzigingen waren zo miniem.
Zie ook:
Oreo Update
Up to now, news on Oreo-based LineageOS 15.0 has been almost non-existent, but we’re in a position now where we can document some of our progress here.
As many of you have seen (and we’re sure some of you are running them right now), a number of unofficial LineageOS 15.0 builds exist, some of which are built by our very own maintainers. These are in no way representative of a final product, but definitely let you all experience some of the features Android 8.0 has to offer.
Once that the basic framework has been put in place and devices are successfully booting LineageOS 15.0, some features are being brought forward, most of which are dependent on what was previously known as the CMSDK. A large focus while doing this has been to evaluate the need to carry-forward or otherwise clean up the leftovers from our inception last year.
However now that Android 8.1 has been released, we’re anticipating moving straight to the 15.1 branch where we’ll merge all our work done for 15.0 and finish the porting effort.
Like always, we won’t be giving any indication as to when we might be close to a releasable product, but keep waiting patiently, and as we reach big milestones, we’ll be giving you some more status updates
[ Voor 42% gewijzigd door rens-br op 18-12-2018 12:36 ]
Jeetje oneplus is wel crap hoor. Ik in juli melding maken van een defecte camera... Advies was even wachten op de update. Die zou wat aan de camera doen. Krijg ik de update. Niet opgelost. Dus neem ik contact op. Is me toestel buiten garantie nu. Ja ik moest toch van jullie wachten..... Wat een &€+@ club.
Sinds de laatste update van Oneplus werkt Adaway bij mij niet meer. Was ook uit de Play Store verdwenen en nu geinstalleerd via F-droid.
Als ik adaway nu opstart krijg ik een melding dat adaway geen root rechten heeft, hij vraagt er ook niet om.
Ik ben geroot met magisk 18.1.
Komt dit iemand bekend voor?
Adaway is naast Titanium Backup een van de redenen om te rooten en het zou mooi zijn als ik dit weer aan de praat krijg.
Groet,
Hans
Als ik adaway nu opstart krijg ik een melding dat adaway geen root rechten heeft, hij vraagt er ook niet om.
Adaway is naast Titanium Backup een van de redenen om te rooten en het zou mooi zijn als ik dit weer aan de praat krijg.
Groet,
Hans
Welke update bedoel je hiermee? Kan het zijn dat de update een complete nieuwe image geinstalleerd heeft waardoor je root kwijt bent? Kwestie van TWRP en Magisk opnieuw flashen dan.kahobro schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:49:
Sinds de laatste update van Oneplus werkt Adaway bij mij niet meer. Was ook uit de Play Store verdwenen en nu geinstalleerd via F-droid.
Groet,
Hans
Beter installeer je Blokada. Vroeger was ik ook fan van Adaway, maar Blokada werkt veel fijner. Als je toch graag Adaway wil blijven gebruiken, controleer dan of je systemless hosts hebt aangevinkt in Magisk.kahobro schreef op maandag 18 februari 2019 @ 14:49:
Groet,
Hans
1. In Magisk Manager settings enable 'Systemless hosts'.
2. Reboot.
3. Install AdAway. Do not change the 'Target hosts file' setting in AdAway (/system/etc/hosts).
is everything cool?
De update van OxygenOS. Als je geroot bent altijd een compleet nieuwe image inderdaad. Daarna opnieuw geroot. Titanium backup werkt gewoon.Mole schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:25:
[...]
Welke update bedoel je hiermee? Kan het zijn dat de update een complete nieuwe image geinstalleerd heeft waardoor je root kwijt bent? Kwestie van TWRP en Magisk opnieuw flashen dan.
Bedankt voor je reactie!
Je kunt in de magisk app via het hamburgermenu naar het #superuser menu gaan. Staat de toggle daar goed?kahobro schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:36:
[...]
De update van OxygenOS. Als je geroot bent altijd een compleet nieuwe image inderdaad. Daarna opnieuw geroot. Titanium backup werkt gewoon.
Bedankt voor je reactie!
Systemless hosts in de settings nog eens aangeklikt. De status veranderde niet, de melding ook niet.FREAKJAM schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Beter installeer je Blokada. Vroeger was ik ook fan van Adaway, maar Blokada werkt veel fijner. Als je toch graag Adaway wil blijven gebruiken, controleer dan of je systemless hosts hebt aangevinkt in Magisk.
1. In Magisk Manager settings enable 'Systemless hosts'.
2. Reboot.
3. Install AdAway. Do not change the 'Target hosts file' setting in AdAway (/system/etc/hosts).
Na reboot werkte adaway nog niet, adaway verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nu werkt het wel.
Tijdens de OxygenOS upgrade of een upgrade van Magisk moet er wat veranderd zijn, het heeft altijd gewerkt.
Bedankt voor de tip en ik zal Blokada eens proberen!
Edit:
Blokada opgezocht en dit deel is een dealbreaker omdat ik een VPN gebruik op publieke wifi-netwerken:
"
Blokada does not need root and instead creates a local VPN to filter out all ads requests and you get your adfree experience.
Blokada provides system wide ad blocking using local VPN. All data remains in your phone, none leave it.
Now you won’t have to void your warranty to use an adblocker. > Note: Due to Android limitation more than 1 VPN can’t be used for a single user simultaneously. Therefore Blokada won’t run with your VPN.
"
Nu wel, eerder was adaway daar niet zichtbaar. Er is iets raars gebeurd met een update, al een aantal probleemloze updates gehad, nu ging er iets mis.Mole schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 09:39:
[...]
Je kunt in de magisk app via het hamburgermenu naar het #superuser menu gaan. Staat de toggle daar goed?
[ Voor 34% gewijzigd door kahobro op 19-02-2019 15:32 ]
Ik ben gister ook maar eens overgestapt van OOS 5.0.8 overgestapt naar LOS16. Bevalt goed voorlopig, enige 'probleem' tijdens installatie wat ik tegen kwam is dat de Magisk Manager niet automatisch werd meegeinstalleerd, dus dat moest nog even handmatig naast algemene installer ervan.Imnoa schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 11:02:
De build voor LOS16 voor de OP3 loopt
https://gitlab.com/Lineag.../android/-/jobs/169780413
Alles draait soepel, al is het nog wel wat vroeg voor conclusies natuurlijk.
Apps met belangrijke data prima kunnen transferen met Titanium Backup en verder lekker alles clean via Google zelf.
Iemand nog specifiek tips wat handig is om in te stellen met LOS tegenwoordig? Ik heb het op mijn vorige toestel (Samsung S3) wel jaren gebruikt, maar het is inmiddels wel weer redelijk veranderd.
Ik gebruik bijvoorbeeld FrancoKernel als kernel met bijbehorende performance profiles, hindert dat nog met de aparte performance profiles zoals je die in LOS kan instellen?
Ik zit eraan te denken om de overstap naar LineageOS alvast te maken. Ze zijn in ieder geval sneller met de nieuwe versie voor Android dan Oneplus zelf. Maar dit zal natuurlijk ook de laatste update zijn voor de 3(T).
Maar ik zit met een klein dilemma. Ik gebruik de paralell apps functie voor whatsapp. En ik vraag me af of dat ook in LineageOS zit. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Helaas lijken er geen goede applicaties te zijn die whatsapp goed en duurzaam kunnen clonen. Appcloner werkt niet meer en Paralel Space wil veel te veel rechten op mijn telefoon. Daar heb ik geen zin in. Dus dit is wel een dingetje voor ik over zou stappen.
Maar ik zit met een klein dilemma. Ik gebruik de paralell apps functie voor whatsapp. En ik vraag me af of dat ook in LineageOS zit. Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?
Helaas lijken er geen goede applicaties te zijn die whatsapp goed en duurzaam kunnen clonen. Appcloner werkt niet meer en Paralel Space wil veel te veel rechten op mijn telefoon. Daar heb ik geen zin in. Dus dit is wel een dingetje voor ik over zou stappen.
Ik heb de functie nooit gebruikt, maar ik kan hem niet terugvinden in LineageOS. Dit was een specifiek ingebouwde functie voor OOS, in LOS zal je toch gebruik moeten maken van apps ben ik bang.Jelte schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:49:
En Island?Jelte schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:49:
Ik zit eraan te denken om de overstap naar LineageOS alvast te maken. Ze zijn in ieder geval sneller met de nieuwe versie voor Android dan Oneplus zelf. Maar dit zal natuurlijk ook de laatste update zijn voor de 3(T).
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Het zit helaas niet standaard in LineageOS, je zal dus gebruik moeten maken van een losse app. Door @Anonymoussaurus genoemde app Island heb ik goede ervaringen mee.Jelte schreef op zondag 17 maart 2019 @ 18:49:
Dat ziet er interessant uit. Ook feit dat je een bepaalde app een vpn kan geven en andere niet. Hmm. Ik ga het proberen.
Dank voor de tip
Edit: werkt. Er staat nu de laatste Lineageos op met Island en dus een dubbele Whatsapp. Moet je wel wat trucjes uithalen om al mijn contacten uit verschillende bronnen weer te kunnen geven, maar het werkt.
[ Voor 27% gewijzigd door Jelte op 20-03-2019 18:58 ]
Express even in een aparte post:
Island is helemaal niet nodig als je alleen whatsapp dubbel wil draaien. Er is ook Whatsapp Business Kun je gewoon je tweede account op draaien. Is ook een werksim. Zal vast een moment komen wanneer whatsapp daar tegen in gaat, maar dat zien we dan wel. Er wordt gewoon gezocht naar een backup en die is gewoon terug te zetten vanaf een aparte whatsapp.
Scheelt toch weer geklooi en een aparte app (en de clonen).
Island is helemaal niet nodig als je alleen whatsapp dubbel wil draaien. Er is ook Whatsapp Business Kun je gewoon je tweede account op draaien. Is ook een werksim. Zal vast een moment komen wanneer whatsapp daar tegen in gaat, maar dat zien we dan wel. Er wordt gewoon gezocht naar een backup en die is gewoon terug te zetten vanaf een aparte whatsapp.
Scheelt toch weer geklooi en een aparte app (en de clonen).
[ Voor 18% gewijzigd door Jelte op 22-03-2019 11:23 ]
Ik maak tevreden gebruik van Lineageos, maar loop tegen een irritatie aan. De Dialer onthoudt niet met welke sim ik een contact bel. Ik moet nu voor elke belactie de sim selecteren. Dat is inmiddels aardig standaard bij Android dacht ik. Maar in Lineageos kan ik de instelling niet vinden.
Waar zit die verstopt?
Waar zit die verstopt?
Kwestie van een andere dialer installeren, als de LOS dialer het echt niet ondersteund. Of apps zoals Dual Sim Selector gebruiken.Jelte schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 10:55:
Ik maak tevreden gebruik van Lineageos, maar loop tegen een irritatie aan. De Dialer onthoudt niet met welke sim ik een contact bel. Ik moet nu voor elke belactie de sim selecteren. Dat is inmiddels aardig standaard bij Android dacht ik. Maar in Lineageos kan ik de instelling niet vinden.
@rens-br Hmm lijkt me dat de google dialer het wel moet doen. Maar ook daar krijg ik het niet voor elkaar. Vaag.
Ik heb het idee dat ik iets heel simpels mis...
edit: Lijkt er niet op. Op XDA meer vragen rondom Lineageos en dual sim functionaliteit. Blijkbaar missen er een paar dual sim functies die redelijjk standaard zijn op standaard roms. Jammer.
En een aparte dialer installeren heeft daar dus helaas geen effect op. Tenminste niet degene die ik heb geprobeerd.
Ik heb het idee dat ik iets heel simpels mis...
edit: Lijkt er niet op. Op XDA meer vragen rondom Lineageos en dual sim functionaliteit. Blijkbaar missen er een paar dual sim functies die redelijjk standaard zijn op standaard roms. Jammer.
En een aparte dialer installeren heeft daar dus helaas geen effect op. Tenminste niet degene die ik heb geprobeerd.
[ Voor 48% gewijzigd door Jelte op 19-04-2019 11:49 ]
Ben prima tevreden over Lineageos. Maar de GPS is er gisteren mee opgehouden.
Het lijkt erop alsof de a-gps wel wordt gedownload (de positie van de satalieten worden wel weergeven in een test app), maar een Fix krijgen ho maar.
Heb de laatste versie van Lineageos geïnstalleerd, maar dat helpt helaas niet.
Wat kan ik nog meer doen?
Het lijkt erop alsof de a-gps wel wordt gedownload (de positie van de satalieten worden wel weergeven in een test app), maar een Fix krijgen ho maar.
recover eens met oxygen.Jelte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:58:
Ben prima tevreden over Lineageos. Maar de GPS is er gisteren mee opgehouden.
@Darkz0rs Sorry, ik weet niet wat je bedoelt. Kun je dat iets uitgebreider aangeven? Of een linkje ofzo?
Zuurstof recovery is niet wat je bedoelt lijkt me.
Ik denk dat hij bedoelt dat je kan proberen om OxygenOS weer te flashen. Maar kan je niet even op een nieuwe build wachten dan? Misschien dat die het oplost.Jelte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:12:
@Darkz0rs Sorry, ik weet niet wat je bedoelt. Kun je dat iets uitgebreider aangeven? Of een linkje ofzo?
@Anonymoussaurus Ah, dat is nogal rigoreus natuurlijk. Vanwege een GPS issue een andere rom flashen met alle instelgevolgen van dien.
Ik update niet bepaald trouw elke dag. Eerder 1 á 2 keer in de maand. Dus het issue zal er al een tijdje inzitten misschien. Maar kwam pas gisteren naar boven. Afgelopen vrijdag werkte het nog. Het zal dus iets anders zijn wat het heeft veroorzaakt
Maar is een nieuwe build (of dus een versie install) de enige optie?
Ik update niet bepaald trouw elke dag. Eerder 1 á 2 keer in de maand. Dus het issue zal er al een tijdje inzitten misschien. Maar kwam pas gisteren naar boven. Afgelopen vrijdag werkte het nog. Het zal dus iets anders zijn wat het heeft veroorzaakt
Ik zei wat hij bedoelde. Niet wat ik jou aanraaddeJelte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:52:
@Anonymoussaurus Ah, dat is nogal rigoreus natuurlijk. Vanwege een GPS issue een andere rom flashen met alle instelgevolgen van dien.
Maar hmm, inderdaad wel raar. Staat je locatie wel op 'nauwkeurig'?
@Anonymoussaurus Ik zat daar al naar te zoeken, maar kan geen instelling vinden die dat bepaald. Alleen ergens weggestopt, dat wifi/bluetooth gebruikt mag worden voor locatie.
ik ben maar eens gaan zoeken op locatie in de instellingen en kwam de app "Samengestelde locatie" Tegen. Die heb ik gedwongen gestopt en de cache (opslagruimte) van leeggooid. Direct daarna had ik een GPS Fix. Ook na herstarten gaat het redelijk vlot.
Hopelijk is dat dus de oplossing
ik ben maar eens gaan zoeken op locatie in de instellingen en kwam de app "Samengestelde locatie" Tegen. Die heb ik gedwongen gestopt en de cache (opslagruimte) van leeggooid. Direct daarna had ik een GPS Fix. Ook na herstarten gaat het redelijk vlot.
Je zou ook nog GPS Test uit de Play Store kunnen downloaden. Daarmee kan je je AGPS data wissen en resetten.Jelte schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 14:05:
@Anonymoussaurus Ik zat daar al naar te zoeken, maar kan geen instelling vinden die dat bepaald. Alleen ergens weggestopt, dat wifi/bluetooth gebruikt mag worden voor locatie.
Kan je eigenlijk de alert-slider gebruiken bij LineageOS? En zo ja hoe is deze ingesteld en is dit aanpasbaar?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
@Laguna ja, dat kun je. Je kunt kiezen. Erg fijn.
Maar er zijn ook nadelen. GPS doet soms raar, hij loopt wel eens vast
en niet alle dual sim opties zijn aanwezig (zie mijn eerdere posts)
Maar er zijn ook nadelen. GPS doet soms raar, hij loopt wel eens vast
Bedankt, was OnePlus maar zo slim om het aanpasbaar te maken in hun eigen OS.Jelte schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:51:
@Laguna ja, dat kun je. Je kunt kiezen. Erg fijn.
Maar er zijn ook nadelen. GPS doet soms raar, hij loopt wel eens vasten niet alle dual sim opties zijn aanwezig (zie mijn eerdere posts)
Momenteel zit ik nog op OxygenOS 5.0.8, maar ben totaal geen fan van de aanpassing van de functionaliteit van de alert-slider in OxygenOS 9. Wel jammer van de GPS issues en vastlopers zijn al helemaal vervelend. Dual SIM gebruik ik alleen soms in het buitenland.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik draai momenteel de laatste versie van oxygenos 8. Een oudere bluespark twrp en laatste versie van Magisk. Kreeg vandaag melding dat pie beschikbaar is voor mij. Full Rom gedownload.
Moet ik eerst mijn twrp upgraden? Welke werkt er het best?
Tenzij je een goede backup hebt zou ik niet upgraden. Er is op dit moment een issue met unlocked bootloaders waardoor je data partitie verloren gaat, je zult dan een factory reset moeten doen.unrealbe schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 19:53:
Ik draai momenteel de laatste versie van oxygenos 8. Een oudere bluespark twrp en laatste versie van Magisk. Kreeg vandaag melding dat pie beschikbaar is voor mij. Full Rom gedownload.
Voor de mensen die LineageOS16 draaien, vanaf de eerstvolgende nightly (dat zal 16-6 zijn) is de firmware van minstens OOS 9.0.2 vereist, aldus onze maintainer Dianlujitao:
It's been several months since OP released official Pie. Despite the infamous data corruption issue with unlocked BL, there's no evidence they'll gaf. Now that OOS "stable" is released, there's no reason to keep waiting for them to fix their firmware, and most likely that won't happen. I'll pull in new blobs from OOS 9.0.3 in the next nightlies, and the minimum FW requirement is OOS 9.0.2.
Since lineage started supporting locked BL few weeks ago, if you're already on locked BL just simply flash the new FW without concerning on losing data.
For those using encrypted data and unlocked BL, my personal suggestion is temp relock bl, upgrade FW and unlock again (if you really hate locked BL). If TWRP is installed you won't be forced to factory wipe, so don't be warried about losing data.
Let hierbij op dat deze firmware je encryptie sloopt als je bootloader unlocked is. Je kunt dus niet zomaar updatenflippiej schreef op zondag 16 juni 2019 @ 15:31:
Voor de mensen die LineageOS16 draaien, vanaf de eerstvolgende nightly (dat zal 16-6 zijn) is de firmware van minstens OOS 9.0.2 vereist, aldus onze maintainer Dianlujitao:
[...]
Een stappenplan:
https://forum.xda-develop...p=79748697&postcount=2468
Try SCE to Aux
Crosspost van het OP3 topic.
Ik heb Lineage OS 16 op mijn O3 en heb een twee tal problemem.
1) Mijn camera kan geen slow-mo's meer maken helaas. Weet iemand hier wellicht een oplossing voor? Andere app wellicht? Heb Google camera + Open camera al geprobeerd.
2) Probeerde daarom Lineage OS te updaten maar wanneer hij reboot voor de update gaat hij direct naar Twrp en update hij hem niet. Hij zegt dan dat er een unmodified system partition is. En vraagt "Keep system read only?" Vervolgens kan ik gewoon doorgaan maar update hij verder niet.
Iemand wellicht ideeën? Wil liever niet een volledige reset willen doen.
1) Mijn camera kan geen slow-mo's meer maken helaas. Weet iemand hier wellicht een oplossing voor? Andere app wellicht? Heb Google camera + Open camera al geprobeerd.
2) Probeerde daarom Lineage OS te updaten maar wanneer hij reboot voor de update gaat hij direct naar Twrp en update hij hem niet. Hij zegt dan dat er een unmodified system partition is. En vraagt "Keep system read only?" Vervolgens kan ik gewoon doorgaan maar update hij verder niet.
Is de van de OP3 firmware en modem up to date? Zo niet eerst even updaten, Lineageos checked naar de laatste versie sinds vorige week? (mijn schatting).Chip. schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:03:
Crosspost van het OP3 topic.
En heb je je de laatste TWRP geinstalleerd?
Ah ja zie het nu. Hoe update ik echter de OP3 firmware? Moet ik dan weer de laatste OxygenOS installeren?En daarna weer LineageOS? Ik heb de laatste TWRP geïnstalleerd.dCY schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:41:
[...]
Is de van de OP3 firmware en modem up to date? Zo niet eerst even updaten, Lineageos checked naar de laatste versie sinds vorige week? (mijn schatting).
En heb je je de laatste TWRP geinstalleerd?
Voor de firmware kijk eens hier: LINKChip. schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 00:21:
[...]
Ah ja zie het nu. Hoe update ik echter de OP3 firmware? Moet ik dan weer de laatste OxygenOS installeren?En daarna weer LineageOS? Ik heb de laatste TWRP geïnstalleerd.
Update de firmware en daarna kan je de nieuwste LineageOS installeren.
Houd rekening mee, encrypted data kan misschien problemen geven met de nieuwste firmware.
Een downgrade is dan ook mogelijk van de firmware.
Meest simplele oplossing voor encrypted data + nieuwste firmware is een complete wipe op toestel te doen.. maarja.
[ Voor 27% gewijzigd door dCY op 09-07-2019 10:08 ]
Mocht ik de nabije toekomst veranderen van stock naar LineageOS. Even een vraag aan de mensen hier die reeds gebruik maken van LineageOS. Kan je zonder problemen de apps Ziggo GO en ING bankieren gebruiken? Of moet je dan met Xposed/Magisk aan de slag?
Ik heb geen problemen met Lineageos en ING en ziggo.Laguna schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:01:
Mocht ik de nabije toekomst veranderen van stock naar LineageOS. Even een vraag aan de mensen hier die reeds gebruik maken van LineageOS. Kan je zonder problemen de apps Ziggo GO en ING bankieren gebruiken? Of moet je dan met Xposed/Magisk aan de slag?
LineageOS 17.1 lijkt vandaag te gaan beginnen met builden en onze telefoon valt inmiddels ook al onder de gesupporte modellen sinds deze merge van gisteren.
17.1 had vorige week al moeten starten met builden, maar hier zat een probleem in waardoor deze werd afgebroken tot er een fix uitkwam.
Gezien de datum is het afwachten of het wel zo handig is om deze build te installeren, mocht hij vandaag daadwerkelijk voor ons beschikbaar zijn, maar verder is het goed nieuws
17.1 had vorige week al moeten starten met builden, maar hier zat een probleem in waardoor deze werd afgebroken tot er een fix uitkwam.
Gezien de datum is het afwachten of het wel zo handig is om deze build te installeren, mocht hij vandaag daadwerkelijk voor ons beschikbaar zijn, maar verder is het goed nieuws
Op de Poco werkt de ROM in ieder geval prima.flippiej schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:14:
Ik doel op 1 april, er zijn wel eerder builds geweest rond deze tijd die grappen verborgen hadden waar mensen niet zo blij mee warenrens-br schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:51:
[...]
Op de Poco werkt de ROM in ieder geval prima.
LOS 17.1 (build 07-04) werkt trouwens voorlopig prima. Heb wel een clean install gedaan en ook direct de bootloader gesloten, met het oog op veranderingen van safetynet die daar strenger op gaat controleren. Gelukkig kan je TWRP nog steeds werkend houden en is LOS ook signed om een closed bootloader te ondersteunen.
De installatie die ik daarvoor heb gedaan is via deze guide, met dan nog als toevoeging om Magisk nog steeds mee te installeren en magisk hide apart aan te zetten. Mocht ctsProfile als false gerapporteerd worden, dan kan je nog steeds de magisk module MagiskHide props config installeren en via daar een fingerprint voor ons toestel selecteren, zodat het werkt.
Banking apps, Netflix e.d. werken zonder problemen dus ik ben blij
De installatie die ik daarvoor heb gedaan is via deze guide, met dan nog als toevoeging om Magisk nog steeds mee te installeren en magisk hide apart aan te zetten. Mocht ctsProfile als false gerapporteerd worden, dan kan je nog steeds de magisk module MagiskHide props config installeren en via daar een fingerprint voor ons toestel selecteren, zodat het werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door flippiej op 11-04-2020 12:04 ]
Ik heb mijn OnePlus 3 geroot maar draai nog steeds op OxygenOS die nu natuurlijk wel erg lang geen updates meer krijgt.[b]flippiej schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:01:
Wat wordt precies bedoeld met magisk hide apart aan zetten? Root wil ik erg graag houden ivm bv Titanium backup en Adaway.
Ik wil volgende week LineageOS er op gaan zetten. Ik zal bovenstaande guide gebruiken tenzij ik een nieuwere kan vinden. Zijn er voorkeuren voor welke versie val LOS?
Ik ben waarschijnlijk een van de laatste der Mohikanen die dit nog gaat doen.
Ik draai nu ook Signal nog voor m'n tweede SIM als parallel app. Ondersteunt Lineage OS ook zo iets of kent iemand een alternatief?
Hij doet alles nog wat hij moet doen en zit ook alwat aan te hikken op de keus voor de vervanger.
De nieuwere van Oneplus lees ik wat negatief commentaar over bloatware en de UI, de Oneplus Nord roept wat twijfel op over de mediatek soc en hoe goed dat ondersteund wordt door eventuele custom roms.
Pixel 6 te duur en slecht vergkrijgbaar en te weinig tijd en zin om het eens echt uit te zoeken wat klopt dus nog maar even verder met OP3.
Ik zou blij zijn als er iemand nog reageert op dit verstoffende topic!
Ik kijk hier nog wel eens, ook al gebruik ik de OP3 niet meer, zit nu op de OP9 pro.kahobro schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:46:
[...]
Wat wordt precies bedoeld met magisk hide apart aan zetten? Root wil ik erg graag houden ivm bv Titanium backup en Adaway.
Ik wil volgende week LineageOS er op gaan zetten. Ik zal bovenstaande guide gebruiken tenzij ik een nieuwere kan vinden. Zijn er voorkeuren voor welke versie val LOS?
Met magisk hide bedoelde ik een aparte setting binnen Magisk die zorgt voor het verbergen van root. Dit is echter in het afgelopen jaar flink veranderd en werkt nu via Zygisk met daar in denylist invullen voor de apps. De overige onderdelen die ik noemde zoals Magiskhide props zijn nog wel nodig.
Ik gebruik alleen zelf geen root meer, dus meer info dan ik algemeen heb gelezen kan ik niet geven. Ik zou me daar echt wel even over inlezen op xda hoe het nu precies moet.
Dank je!
Ik heb me er al op voorbereid dat me dit eendag gaat kosten met lezen, backups maken en downloads. Dan waarschijnlijk nog een dag prutsen.flippiej schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:38:
[...]
Ik gebruik alleen zelf geen root meer, dus meer info dan ik algemeen heb gelezen kan ik niet geven. Ik zou me daar echt wel even over inlezen op xda hoe het nu precies moet.
Vorige week mee bezig geweest om lienageOS op de OP3 te zetten. Op een gegeven moment (hoewel ik gelezen had dat dit niet mag) met een encrypted telefoon OEM lock uitgezet, daarna precies zoals vermeld staat telefoon helemaal vast.
Met volgen van een beschrijving voor unbricken waarschijnlijk wat mis gegaan door een wat wiebelige USB poort. Nu kan ik nog in fastboot komen, niet meer in recovery.
Het idee was na bekijken of het met linageOS een beetje lekker werkte de batterij en de USB poort te laten vervangen.
Niet meer nodig dus, een OP9 Pro besteld.
Met volgen van een beschrijving voor unbricken waarschijnlijk wat mis gegaan door een wat wiebelige USB poort. Nu kan ik nog in fastboot komen, niet meer in recovery.
Het idee was na bekijken of het met linageOS een beetje lekker werkte de batterij en de USB poort te laten vervangen.
Niet meer nodig dus, een OP9 Pro besteld.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.