nee, geen onscreen buttons, de app komt na opstarten na ruim 1 sec met een scanner overlay, als je die niet ziet werkt ie idd als home button. Staat de scanner wel aan in de ING app settings?Oxellaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:01:
@Anonymoussaurus
Nee dat bedoel ik niet. Mijn telefoon snapt gewoonweg niet dat ik wil inloggen met mijn vingerafdruk op de ING app.
Terwijl er in het scherm om een vingerafdruk wordt gevraagd, ziet hij de scanner als home knop. Je kunt dus niet inloggen.
@Prulleman
Nederlandse ING gaat het om.
Ik draai Lineage trouwens.
En waarschijnlijk gebruik jij de on-screen knoppen?
@Prulleman
Ik heb de scanner aan staan, want de app vraagt om mijn vingerafdruk.
Zodra ik mijn vinger op de scanner zet, dan ga ik terug naar het homescreen.
Ik heb de scanner aan staan, want de app vraagt om mijn vingerafdruk.
Zodra ik mijn vinger op de scanner zet, dan ga ik terug naar het homescreen.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
@janvanduschoten
Ook dat helpt niet helaas. Het gekke is dat vlak na een reboot het inloggen met de scanner wel weer even lukt.
Ook het goedkeuren van een betaling, eenmaal in de app, werkt 9 van de 10x goed.
Alleen het inloggen blijft een probleem.
Direct na aankoop heb ik CM en daarna Lineage erop gezet, weet dus niet of het bij de standaard rom wel goed werkt
Ook dat helpt niet helaas. Het gekke is dat vlak na een reboot het inloggen met de scanner wel weer even lukt.
Ook het goedkeuren van een betaling, eenmaal in de app, werkt 9 van de 10x goed.
Alleen het inloggen blijft een probleem.
Direct na aankoop heb ik CM en daarna Lineage erop gezet, weet dus niet of het bij de standaard rom wel goed werkt
Bij de standaard rom werkt het gewoon.Oxellaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 10:31:
Hoi!
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Mijn OP3 liep vanmiddag ineens vast; ik wilde wat op internet opzoeken en ineens liep het scherm vast. Geen enkele knop reageerde meer. Ik kon de OP3 alleen nog maar uitzetten. Nadat ik het toestel uit en aan had gezet, vroeg Android om een wachtwoord. Ik heb geen idee wat dit wachtwoord moet zijn, gebruik normaal alleen vingerafdruk of patrooncode. Heb meerdere wachtwoorden gebruikt, niks was goed. Ik heb mijn OP3 geroot en gebruik de ROM Resurrection Remix. Ik heb TWRP versie 3.0.2-1 erop staan. Ik kom nog wel gewoon in TWRP. Maar als ik naar TWRP ga vraagt hij om een ontsleutelingswachtwoord. Geen idee welke deze moet moet zijn. Door te annuleren, kom ik in het homescreen van TWRP. Heeft iemand een idee hoe ik mijn OP3 weer werkend krijg, het liefst zonder data verlies?
Even een kleine aanvulling: Ik wilde een backup maken, maar zowel USB als intern geheugen blijven op 0 mb staan en ik kan ook niet eens kiezen voor USB OTG. Als ik mijn OP3 aansluit op een laptop dan verschijnt deze wel als schijf, maar zodra je deze bekijkt, staat er niets in. Zou dit kunnen komen door de encryptielock?
Nog een aanvulling: Ik blijf natuurlijk zelf ook zoeken naar een oplossing en ik heb het vermoeden dat ik weet wat mogelijk de oplossing is: Het wachtwoord waar om gevraagd wordt, is denk ik mijn paternlock alleen dan in cijfers van de dots. Alleen had ik de paternlock met het grootste aantal dots gekozen dus niet 3x3, maar vermoedelijk 9x9. Heeft iemand een idee waar ik kan vinden voor welke cijfers alle dots staan? Ik heb zelf natuurlijk ook flink gezocht en daar ben ik nog steeds mee bezig. Voor 3x3 weet ik de cijfers wel, maar voor 9x9 is dat toch wat lastiger.
Ik heb een vraag. Mijn OP3 liep vanmiddag ineens vast; ik wilde wat op internet opzoeken en ineens liep het scherm vast. Geen enkele knop reageerde meer. Ik kon de OP3 alleen nog maar uitzetten. Nadat ik het toestel uit en aan had gezet, vroeg Android om een wachtwoord. Ik heb geen idee wat dit wachtwoord moet zijn, gebruik normaal alleen vingerafdruk of patrooncode. Heb meerdere wachtwoorden gebruikt, niks was goed. Ik heb mijn OP3 geroot en gebruik de ROM Resurrection Remix. Ik heb TWRP versie 3.0.2-1 erop staan. Ik kom nog wel gewoon in TWRP. Maar als ik naar TWRP ga vraagt hij om een ontsleutelingswachtwoord. Geen idee welke deze moet moet zijn. Door te annuleren, kom ik in het homescreen van TWRP. Heeft iemand een idee hoe ik mijn OP3 weer werkend krijg, het liefst zonder data verlies?
Even een kleine aanvulling: Ik wilde een backup maken, maar zowel USB als intern geheugen blijven op 0 mb staan en ik kan ook niet eens kiezen voor USB OTG. Als ik mijn OP3 aansluit op een laptop dan verschijnt deze wel als schijf, maar zodra je deze bekijkt, staat er niets in. Zou dit kunnen komen door de encryptielock?
Nog een aanvulling: Ik blijf natuurlijk zelf ook zoeken naar een oplossing en ik heb het vermoeden dat ik weet wat mogelijk de oplossing is: Het wachtwoord waar om gevraagd wordt, is denk ik mijn paternlock alleen dan in cijfers van de dots. Alleen had ik de paternlock met het grootste aantal dots gekozen dus niet 3x3, maar vermoedelijk 9x9. Heeft iemand een idee waar ik kan vinden voor welke cijfers alle dots staan? Ik heb zelf natuurlijk ook flink gezocht en daar ben ik nog steeds mee bezig. Voor 3x3 weet ik de cijfers wel, maar voor 9x9 is dat toch wat lastiger.
[ Voor 35% gewijzigd door cainnub op 18-04-2017 10:12 ]
Hallo allen,
Ik heb momenteel mijn op3 geroot en draai twrp met android 6.0.1 nog (build number 13003_16_161118). Graag wil ik mijn telefoon volledig terugzetten naar stock, dus ook recovery en dergelijke. maar alle tutorials die ik vind blijven bij twrp. iemand een tutorial of een korte uitleg hoe ik dit aan moet pakken?
Tevens geeft mijn phone de melding van een OTA update. als ik deze aanklik zegt hij "Root detected, downloading full upgrade. Note: Your device will be un-rooted".
note: mijn gegevens zijn safe, telefoon mag helemaal leeg.
Ik heb momenteel mijn op3 geroot en draai twrp met android 6.0.1 nog (build number 13003_16_161118). Graag wil ik mijn telefoon volledig terugzetten naar stock, dus ook recovery en dergelijke. maar alle tutorials die ik vind blijven bij twrp. iemand een tutorial of een korte uitleg hoe ik dit aan moet pakken?
Tevens geeft mijn phone de melding van een OTA update. als ik deze aanklik zegt hij "Root detected, downloading full upgrade. Note: Your device will be un-rooted".
Zie deze handleiding: http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.1.3/mclegodude schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:33:
Hallo allen,
Kort samengevat de volgende stappen:
1. Start de OnePlus 3 in fastboot mode
2. Flash de originele Oneplus recovery (stap 3 van de handleiding)
3. Reboot naar de geflashte recovery
4. Volg de stappen 3 en 4 van de handleiding
Nu heb je de laatste stock ROM (4.1.3) en recovery er op staan.
Ga er dit weekend mee stoeien, zal wel even laten weten hoe het gaat. thanks!Ro-Me schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:05:
[...]
Zie deze handleiding: http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_4.1.3/
Kort samengevat de volgende stappen:
1. Start de OnePlus 3 in fastboot mode
2. Flash de originele Oneplus recovery (stap 3 van de handleiding)
3. Reboot naar de geflashte recovery
4. Volg de stappen 3 en 4 van de handleiding
Nu heb je de laatste stock ROM (4.1.3) en recovery er op staan.
Is er iemand die MIUI 8 draait? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen ermee. Er zijn zo veel verschillende builds en maintainers dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Kan iemand me een recente en stabiele build aanraden? Op XDA loopt alles erg door elkaar.
Kan iemand me een recente en stabiele build aanraden? Op XDA loopt alles erg door elkaar.
Zo te horen is jouw telefoon encrypted, zonder code kun je helemaal niks.cainnub schreef op maandag 17 april 2017 @ 16:51:
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag. Mijn OP3 liep vanmiddag ineens vast; ik wilde wat op internet opzoeken en ineens liep het scherm vast. Geen enkele knop reageerde meer. Ik kon de OP3 alleen nog maar uitzetten. Nadat ik het toestel uit en aan had gezet, vroeg Android om een wachtwoord. Ik heb geen idee wat dit wachtwoord moet zijn, gebruik normaal alleen vingerafdruk of patrooncode.....

Het enige wat je nog kan doen, is alles wissen. En ja, dat is echt alles, ook al jouw persoonlijke data.

Bedoel je een code om je toestel te unlocken? Dus hij start gewoon op en komt na je sim pin op een lockscreen uit?Petertyuh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:19:
[...]
Zo te horen is jouw telefoon encrypted, zonder code kun je helemaal niks.![]()
Het enige wat je nog kan doen, is alles wissen. En ja, dat is echt alles, ook al jouw persoonlijke data.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Nee, niet helemaal. Ik bedoel een code om de telefoon te decrypten, anders start de telefoon helemaal niet op.
Ook wel eens gehad. Zoek even op XDA want ik dacht dat er tegenwoordig wel een oplossing voor was (iets met TWRP dacht ik, maar weet het niet zeker meer). En anders wordt het volledig wipen en opnieuw installeren. Maar nogmaals, ik meen me te herinneren dat dat niet meer nodig was.Petertyuh schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 10:33:
Nee, niet helemaal. Ik bedoel een code om de telefoon te decrypten, anders start de telefoon helemaal niet op.
JvD, dit heb jij toch ook eens bij de hand gehad en een oplossing voor gevonden?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
https://forum.xda-develop...l-lineageos-14-1-t3588696
Sultan met CM14.1!
Ik ben geswitched en het werkt zoals we gewend zijn van hem.
Sultan met CM14.1!
Dat was na het opstarten dat de code die ik normaal invoerde niet werd herkend. In de custom recovery (wellicht zit zoiets ook in de stock recovery) kon ik via een bestandsbeheer functie een aantal bestanden verwijderen zodat alle pincodes werden verwijderd en ik dus aan de sim pin voldoende had.l3art schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:54:
[...]
Ook wel eens gehad. Zoek even op XDA want ik dacht dat er tegenwoordig wel een oplossing voor was (iets met TWRP dacht ik, maar weet het niet zeker meer). En anders wordt het volledig wipen en opnieuw installeren. Maar nogmaals, ik meen me te herinneren dat dat niet meer nodig was.
JvD, dit heb jij toch ook eens bij de hand gehad en een oplossing voor gevonden?
Zo te horen wil zijn toestel niet eens fatsoenlijk opstarten dus is het wat anders.
Aangezien we in het root topic zaten ging ik er vanuit dat het om twrp ging. Hoe dan ook lijkt het een probleem te zijn met de encryptie. Dat kwam bij mij eens na het flashen van een rom of een andere twrp maar blijkbaar dus ook na het vastlopen van de telefoon. Meest snelle en rigoureuze is dus telefoon wipen en opnieuw beginnen.
Tijdje geleden (samsung galaxy 4 denk ik) dat ik geroot heb dus even wat vraagjes:
Ik zit op dit moment nog op android 6 en klik constant de android 7 update weg. Onder het mom van, als je naar een nieuwe nummer gaat moet je dingen wipen om een clean install te hebben.
Nu wilde ik eigenlijk van het begin af aan al root maar nooit gedaan, ben beetje een luie tweaker en ik vind de stock helemaal dikke prima. Nu wordt ik steeds meer gek van de advertenties overal en wil ik dus echt gaan rooten.
Ik ga deze tutorial gebruiken: https://forums.oneplus.ne...s-backup-and-more.448149/
(Deze post is trouwens sinds 2016 niet meer geupdated, kan het zijn dat deze niet werkt voor android 7 maar alleen android 6?)
Nu heb ik nog wel wat vragen omdat ik al mijn gegevens kwijt ga raken, foto's heb ik al geupload via google fotos dus zijn veilig. Whatsapp is op dit moment een backup aan het maken. Wat voor dingen kan ik nog meer veilig stellen zonder root en hoe? Bij mijn weten heb ik afgezien van foto's verder geen belangrijke dingen op mijn mobiel afgezien van contacten, dat ga ik zo nog even dubbelchecken of dat goed staat in google contacts.
Verder: is het handig om de update naar 7 nu uit te voeren en dan superuser, twrp etc te installeren en te rooten en dan wipen etc. Of is het handiger om het op 6 te laten en de update naar 7 te downloaden? (mij lijkt dat eerste handiger als ik het zo type..
OTA update's van nieuwe versies ga ik sowieso kwijt raken met de root toch en moet dat dan handmatig gaan flashen, klopt dat?
Ik zit op dit moment nog op android 6 en klik constant de android 7 update weg. Onder het mom van, als je naar een nieuwe nummer gaat moet je dingen wipen om een clean install te hebben.
Nu wilde ik eigenlijk van het begin af aan al root maar nooit gedaan, ben beetje een luie tweaker en ik vind de stock helemaal dikke prima. Nu wordt ik steeds meer gek van de advertenties overal en wil ik dus echt gaan rooten.
Ik ga deze tutorial gebruiken: https://forums.oneplus.ne...s-backup-and-more.448149/
(Deze post is trouwens sinds 2016 niet meer geupdated, kan het zijn dat deze niet werkt voor android 7 maar alleen android 6?)
Nu heb ik nog wel wat vragen omdat ik al mijn gegevens kwijt ga raken, foto's heb ik al geupload via google fotos dus zijn veilig. Whatsapp is op dit moment een backup aan het maken. Wat voor dingen kan ik nog meer veilig stellen zonder root en hoe? Bij mijn weten heb ik afgezien van foto's verder geen belangrijke dingen op mijn mobiel afgezien van contacten, dat ga ik zo nog even dubbelchecken of dat goed staat in google contacts.
Verder: is het handig om de update naar 7 nu uit te voeren en dan superuser, twrp etc te installeren en te rooten en dan wipen etc. Of is het handiger om het op 6 te laten en de update naar 7 te downloaden? (mij lijkt dat eerste handiger als ik het zo type..
OTA update's van nieuwe versies ga ik sowieso kwijt raken met de root toch en moet dat dan handmatig gaan flashen, klopt dat?
[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 04-05-2017 11:07 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dit is toch wel heel erg vet zeg: More than 11h SOT
Dan doet OnePlus tóch iets niet goed denk ik, aangezien ik 'maar' 4,5 uur haal. Die kernelaanpassing zal wel extreem zijn dan..
Dan doet OnePlus tóch iets niet goed denk ik, aangezien ik 'maar' 4,5 uur haal. Die kernelaanpassing zal wel extreem zijn dan..
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Laat je niet gek maken door die getallen. Ik geloof er geen snars van dat je dan nog een soepel lopend systeem hebt. Als je alleen voor SOT wil gaan misschien prima, maar ik heb zelf liever een systeem zonder haperingen. Dan maar minder SOT. De dag kom ik toch wel door.Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:
Merk je veel verschil t.o.v. Stock rom?Galukon schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 14:00:
https://forum.xda-develop...l-lineageos-14-1-t3588696
Sultan met CM14.1!
Het is gewoon cyanogenmod, sorry LineagueOS, alleen dan meer optimized. Dus als je LineagueOS kent.
Dit is gewoon een zware underclock en een of ander filmpje 11 uur lang afspelen. Dit kan geen normaal gebruik zijn.Anonymoussaurus schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:
Device: OnePlus3
TRWP: 3.1.0.0
Rom: lineage-14.1-20170511-nightly-oneplus3-signed.zip
gapps: open_gapps-arm64-7.1-mini-20170514.zipRoot: addonsu-arm64-signed.zip
webview: Android System WebView 59.0.3071.49 beta (arm64 + arm)
After entering user/pass in google play app and clicking "i agree" its says "checking info". --> No error but does't store google credentials and google play store is not working.
Tried: http://www.lineageosrom.c...-play-services-error.html Settings, Developer Options -> WebView Implementation, and select “Google WebView.”
Tried: combinations of last couple versions of lineage roms, gapps and webview implementations, lineaps but still not working and formated device every time but still not working.
Iemand suggesties ?
TRWP: 3.1.0.0
Rom: lineage-14.1-20170511-nightly-oneplus3-signed.zip
gapps: open_gapps-arm64-7.1-mini-20170514.zipRoot: addonsu-arm64-signed.zip
webview: Android System WebView 59.0.3071.49 beta (arm64 + arm)
After entering user/pass in google play app and clicking "i agree" its says "checking info". --> No error but does't store google credentials and google play store is not working.
Tried: http://www.lineageosrom.c...-play-services-error.html Settings, Developer Options -> WebView Implementation, and select “Google WebView.”
Tried: combinations of last couple versions of lineage roms, gapps and webview implementations, lineaps but still not working and formated device every time but still not working.
Iemand suggesties ?
-Think Progressive-
Hmm een vraag waar ik zo één twee drie niet uit kom.
Als je de oneplus 3 weer helemaal naar stock terug wil zetten heb je ook de originele recovery nodig. Nu zijn daar de nodige links van te vinden, maar ik kan nergens vinden of oneplus voor nougat een andere recovery gebruikt dan voor marshmellow. Het lijkt me bijna wel maar als ik google naar bijvoorbeeld 'stock nougat recovery oneplus 3', word ik niet heel veel wijzer. Iemand enig idee of je inderdaad een specifieke recovery nodig hebt?
Als je de oneplus 3 weer helemaal naar stock terug wil zetten heb je ook de originele recovery nodig. Nu zijn daar de nodige links van te vinden, maar ik kan nergens vinden of oneplus voor nougat een andere recovery gebruikt dan voor marshmellow. Het lijkt me bijna wel maar als ik google naar bijvoorbeeld 'stock nougat recovery oneplus 3', word ik niet heel veel wijzer. Iemand enig idee of je inderdaad een specifieke recovery nodig hebt?
Ja, ergens heeft OnePlus de recovery een update gegeven. Of dit precies bij de overgang van Android 6 naar 7 is gegaan kan ik me niet herinneren. Wil je terug naar stock dan kan je Stock Recovery v2.0.img pakken, ik neem aan dat je de laatste Android 7 ROM wil adb-pushen ipv een Android 6 versie.l3art schreef op zondag 28 mei 2017 @ 12:43:
Hmm een vraag waar ik zo één twee drie niet uit kom.
Wilde eerst de stock rom flashen met TWRP en dan daarna de recovery er overheen zetten.Chris.nl schreef op zondag 28 mei 2017 @ 13:29:
[...]
Ja, ergens heeft OnePlus de recovery een update gegeven. Of dit precies bij de overgang van Android 6 naar 7 is gegaan kan ik me niet herinneren. Wil je terug naar stock dan kan je Stock Recovery v2.0.img pakken, ik neem aan dat je de laatste Android 7 ROM wil adb-pushen ipv een Android 6 versie.
Maar het probleem heeft zich al opgelost. De koper van de OP3 wil stock rom, maar de twrp recovery. Geen probleem
edit:
Na het flashen van de rom zag ik dat de recovery automatisch al geflashed was. Inderdaad de versie twee. Maar goed TWRP was er, zoals de wens van de koper, zo weer op gezet.
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 28-05-2017 15:24 ]
Iemand die mij hiermee misschien kan helpen? Ik zit momenteel nog op OxygenOS 3.2.0..... ja ik weet het
.
Ik heb het nu wel lang genoeg uitgesteld, dus ik wil graag upgraden naar OxygenOS 4.1.3. TWRP heb ik bijgewerkt naar 3.1.1-0, maar op internet lees ik verschillende verhalen over de upgrade i.c.m. met TWRP, Nougat en f2fs. Aangezien ik momenteel af en toe last heb van vage problemen, wil ik een clean install uitvoeren.
Welke stappen kan ik nu het beste uitvoeren, zonder mijn telefoon te slopen?
Ik heb het nu wel lang genoeg uitgesteld, dus ik wil graag upgraden naar OxygenOS 4.1.3. TWRP heb ik bijgewerkt naar 3.1.1-0, maar op internet lees ik verschillende verhalen over de upgrade i.c.m. met TWRP, Nougat en f2fs. Aangezien ik momenteel af en toe last heb van vage problemen, wil ik een clean install uitvoeren.
Wat een rust hier, was benieuwd of iemand ParanoidAndroid al heeft geprobeerd? Klonk redelijk veelbelovend ook m.b.t. OnePlus-specifieke cameramod..!
Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®
Heb er van de week over gelezen maar las op XDA dat er op dit moment een paar bugs in zitten waardoor ik nog niet overstap. Streamen van muziek via Bluetooth loopt niet lekker en een battery drain in deep sleep. Die drain is niet heftig op zich begrijp ik, en niet iedereen heeft er last van.fewips schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 20:16:
Wat een rust hier, was benieuwd of iemand ParanoidAndroid al heeft geprobeerd? Klonk redelijk veelbelovend ook m.b.t. OnePlus-specifieke cameramod..!
Ik wacht nog even tot die bugs eruit zijn. Men heeft aangegeven dat de volgende update hier fixes voor heeft.
"Find what you love and let it kill you"
Ben ik de enige die op lineageOS ervaart dat de vingerafdruk scanner langzamer is geworden? Het was altijd supersnappy maar nu niet meer
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Wipe system, flash 4.1.3 = profit.. Open Beta 16/17 is ook een aanrader. Als je een clean install doet verander je file system dan naar EXT4. F2fs is nog lange niet stabiel en brengt voor mij vage problemen zoals apps die gewoon niet opstarten, boot loop na het uitschakelen en foto's die corrupt raken of verdwijnen.sven5010 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:42:
Iemand die mij hiermee misschien kan helpen? Ik zit momenteel nog op OxygenOS 3.2.0..... ja ik weet het.
Same here, als die bugs eruit zijn wil ik AOSPA wel eens proberenM-Opensource schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:01:
[...]
Heb er van de week over gelezen maar las op XDA dat er op dit moment een paar bugs in zitten waardoor ik nog niet overstap. Streamen van muziek via Bluetooth loopt niet lekker en een battery drain in deep sleep. Die drain is niet heftig op zich begrijp ik, en niet iedereen heeft er last van.
Ik wacht nog even tot die bugs eruit zijn. Men heeft aangegeven dat de volgende update hier fixes voor heeft.
Bedankt voor je reactie, het was inmiddels gelukt.Puddi Puddin schreef op zondag 4 juni 2017 @ 20:02:
[...]
Wipe system, flash 4.1.3 = profit.. Open Beta 16/17 is ook een aanrader. Als je een clean install doet verander je file system dan naar EXT4. F2fs is nog lange niet stabiel en brengt voor mij vage problemen zoals apps die gewoon niet opstarten, boot loop na het uitschakelen en foto's die corrupt raken of verdwijnen.
Bij het installeren inderdaad wel gelijk de overstap gemaakt naar f2fs, lijkt tot nu toe nog redelijk stabiel. Enigste wat af en toe niet werkt is Gmail (rode applicatiebalk en verder volledig wit scherm). Schijnt dat meer mensen met verschillende apparaten hier last van hebben en dat het waarschijnlijk veroorzaakt wordt als je meer dan 2 Exchange mailaccounts synchroniseert via Gmail.
Vandaag lineageOS erop gezet. Maar toch nog wat problemen tegengekomen...
Via ADB de bootloader unlocked, twrp geflashed (nieuwste versie van de site gehaald), backup gemaakt, lineageOS erop geknald, erachter gekomen dat gapps niet erin staat, deze geflashed... ondertussen wilde ik nog een anti-add tooltje om irritante adds te blocken en heb Xposed erop gezet. Hier begon het gezeik.
Blijkbaar werkt xposed niet op android N. Na het installeren van de apk liep het toestel vast. Paar keer gereboot en toen cache gewiped via twrp maar dit was blijkbaar een factory reset geweest?!
Vervolgens SuperSU geflashed, en weer een factory reset?
Ik werd al humeurig want ik had netjes tussendoor weer alles goed gezet.
Nu maar een wipe gedaan in twrp en alles opnieuw geflashed achter elkaar, dus lineageOS, gapps en supersu. Hopelijk gaat dit beter zonder resets.
Via ADB de bootloader unlocked, twrp geflashed (nieuwste versie van de site gehaald), backup gemaakt, lineageOS erop geknald, erachter gekomen dat gapps niet erin staat, deze geflashed... ondertussen wilde ik nog een anti-add tooltje om irritante adds te blocken en heb Xposed erop gezet. Hier begon het gezeik.
Blijkbaar werkt xposed niet op android N. Na het installeren van de apk liep het toestel vast. Paar keer gereboot en toen cache gewiped via twrp maar dit was blijkbaar een factory reset geweest?!
Vervolgens SuperSU geflashed, en weer een factory reset?
Nu maar een wipe gedaan in twrp en alles opnieuw geflashed achter elkaar, dus lineageOS, gapps en supersu. Hopelijk gaat dit beter zonder resets.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik raad je aan de TWRP in de Bluspark thread the gaan flashen. Onze eigen TWRP maintainer heeft al tijden geen updates meer uitgebracht terwijl Bluspark dit wel heeft gedaan.. Daarnaast Xposed werkt niet op Android N nee.. Wat je kan doen om zulke foutjes recht te zetten is System wipen, Rom en Gapps flashen en dan de rest. Je verliest geen data en dit lost vaak de meeste problemen op.Nox schreef op maandag 5 juni 2017 @ 00:26:
Vandaag lineageOS erop gezet. Maar toch nog wat problemen tegengekomen...
Vervolgens SuperSU geflashed, en weer een factory reset?Ik werd al humeurig want ik had netjes tussendoor weer alles goed gezet.
Ik ga die thread ff zoeken. TWRP is nu helemaal gaar. Die loopt continu vast en iedere keer als ik TWRP maar boot gooit lineageOS een factory reset over de telefoonPuddi Puddin schreef op maandag 5 juni 2017 @ 09:44:
[...]
Ik raad je aan de TWRP in de Bluspark thread the gaan flashen. Onze eigen TWRP maintainer heeft al tijden geen updates meer uitgebracht terwijl Bluspark dit wel heeft gedaan.. Daarnaast Xposed werkt niet op Android N nee.. Wat je kan doen om zulke foutjes recht te zetten is System wipen, Rom en Gapps flashen en dan de rest. Je verliest geen data en dit lost vaak de meeste problemen op.

Wordt er een beetje moe van, ik blijf alles instellen
EDIT:
https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=25000
Deze versie heb ik erop gezet, voor degenen die de downloadlink moeten zoeken
Er komen regelmatig nieuwe versies uit, deze is van gisteren. Ik heb gewoon alles gewiped, maak wel een nieuwe backup en shit. De backup van de stock rom ben ik ook al kwijt en alle data van settings e.d. ook
[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 05-06-2017 13:35 ]
Systeem partitie is gewoon writable toch? Zolang hij in TWRP aangevinkt staat onder mount. Ben benieuwd hoe het gaat! Ik heb zelf de beste ervaring met VertexOS. Wellicht is Titanium backup een optie?Nox schreef op maandag 5 juni 2017 @ 13:17:
[...]
Ik ga die thread ff zoeken. TWRP is nu helemaal gaar. Die loopt continu vast en iedere keer als ik TWRP maar boot gooit lineageOS een factory reset over de telefoonRebooten doet ie prima, heb ik na 2x rebooten alles ingesteld. Maar moet ik bijv. voor een adblocker systempartitie writable maken dan na het decrypten freezed ie gewoon. Rebooten en lineage laden > Factory default.
Wordt er een beetje moe van, ik blijf alles instellen
EDIT:
https://forum.xda-developers.com/devdb/project/dl/?id=25000
Deze versie heb ik erop gezet, voor degenen die de downloadlink moeten zoeken
Er komen regelmatig nieuwe versies uit, deze is van gisteren. Ik heb gewoon alles gewiped, maak wel een nieuwe backup en shit. De backup van de stock rom ben ik ook al kwijt en alle data van settings e.d. ook
Het is goed gekomen hoor. Backups... Tja
Ik fix het altijd wel weer. Ik ga gewoon niet meer in recovery, ik heb acces tot /system en ik heb root, meer heb ik niet nodog
Ik fix het altijd wel weer. Ik ga gewoon niet meer in recovery, ik heb acces tot /system en ik heb root, meer heb ik niet nodog
Ik draai nu op een oude cimmunity build maar ik begin mij te irriteren aan het feit dat ik niet automatisch kan updaten zoals bij de stock rom. Zijn er roms die automatisch updaten oversteken?
Ik draaide de Open Beta versie 17 voordat ik mijn telefoon terug stuurde naar OnePlus voor een reparatie van mijn scherm. Het moederbord is ook vervangen een bij terugkomst zag ik dat hij weer de reguliere software draaide (4.1.6). Ik had van tevoren netjes een back-up gemaakt van de bèta ROM via deze manier: http://www.stechguide.com...ckup-directly-pc-via-adb/
Afijn, de telefoon opnieuw geroot via de all-in one tool, TWRP (3.1.1.2) geflasht en vervolgens de back-up weer terug gezet. Al met al nog geen half uurtje werk en de phone draaide weer de Open Beta 17 zoals ervoor. Nu doen echter allerlei apps "raar", apps sluiten na openen direct af, Whatsapp bij de laatste stap van de configuratie, de mailapp net zo. Stom!
Ik heb in TWRP de cache en dalvik cache gewist, apps geforceerd afgesloten en de gegevens verwijderd, maar niks helpt. Kan het er misschien mee te maken hebben dat ik vanaf de normale software direct de bèta software heb geflashed zonder eerst de Oxygen Recovery te hebben geïnstalleerd?
Een factory reset heb ik nog niet gedaan, want dat doet een beetje de moeite van de back-up teniet.
*edit: opgelost na Open Beta 20 er overheen geflasht te hebben.
Afijn, de telefoon opnieuw geroot via de all-in one tool, TWRP (3.1.1.2) geflasht en vervolgens de back-up weer terug gezet. Al met al nog geen half uurtje werk en de phone draaide weer de Open Beta 17 zoals ervoor. Nu doen echter allerlei apps "raar", apps sluiten na openen direct af, Whatsapp bij de laatste stap van de configuratie, de mailapp net zo. Stom!
Ik heb in TWRP de cache en dalvik cache gewist, apps geforceerd afgesloten en de gegevens verwijderd, maar niks helpt. Kan het er misschien mee te maken hebben dat ik vanaf de normale software direct de bèta software heb geflashed zonder eerst de Oxygen Recovery te hebben geïnstalleerd?
Een factory reset heb ik nog niet gedaan, want dat doet een beetje de moeite van de back-up teniet.
*edit: opgelost na Open Beta 20 er overheen geflasht te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 25-07-2017 15:43 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Heeft iemand hier al de Lineage weekly van een 21e draaien.
Ik krijg een error in de recovery dat de modem niet juist is oid. Error 7
Nu heb ik de laatste versie van de modem en firmware draaien versie 4.1.6.
Iemand bekend met dit probleem?
Edit: Open beta 20 geïnstalleerd en nu lukte het wel om de update van de 21 te installeren.
@wwwhizz Bij mij is de recovery niet veranderd
Ik krijg een error in de recovery dat de modem niet juist is oid. Error 7
Nu heb ik de laatste versie van de modem en firmware draaien versie 4.1.6.
Iemand bekend met dit probleem?
Edit: Open beta 20 geïnstalleerd en nu lukte het wel om de update van de 21 te installeren.
@wwwhizz Bij mij is de recovery niet veranderd
[ Voor 23% gewijzigd door Oxellaar op 30-07-2017 14:30 ]
Open beta 20 heeft bij mij de originele recovery weer geinstaleerd. Kan ik hier gewoon TWRP weer overheen installeren via fastboot?
I see red pixels.
Gisteren voor 't eerst sinds lange tijd weer eens geflasht. Had nog Android 6.01 op m'n OP3, laatste versie CM13 volgens mij.
Nu heb ik voor de overstap naar LineageOS wat extra stappen moeten zetten, zoals de radio/modem updaten. Ik dacht ik pak de laatste openbeta versie (23). Maar nu ik weer up and running ben, merk ik dat m'n telefoon alleen maar 'n GPRS-verbinding heeft, waar ik voorheen op dezelfde plek H+ of 4G haalde. Nu ben ik alleen nog maar in en om huis geweest, dus heel uitgebreid heb ik nog niet getest.
Maar ik vraag me af of ik in de instellingen nog iets over 't hoofd heb gezien. Voorkeursverbinding staat volgens mij goed (GSM/WCDMA/LTE), stond automatisch hierop.
Ook openbeta 22 pakt geen H+ of 4G in en om huis.
Wie kan me op weg helpen?
Nu heb ik voor de overstap naar LineageOS wat extra stappen moeten zetten, zoals de radio/modem updaten. Ik dacht ik pak de laatste openbeta versie (23). Maar nu ik weer up and running ben, merk ik dat m'n telefoon alleen maar 'n GPRS-verbinding heeft, waar ik voorheen op dezelfde plek H+ of 4G haalde. Nu ben ik alleen nog maar in en om huis geweest, dus heel uitgebreid heb ik nog niet getest.
Maar ik vraag me af of ik in de instellingen nog iets over 't hoofd heb gezien. Voorkeursverbinding staat volgens mij goed (GSM/WCDMA/LTE), stond automatisch hierop.
Ook openbeta 22 pakt geen H+ of 4G in en om huis.
Wie kan me op weg helpen?
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een paar weken geleden een OnePlus 3 aangeschaft. Meteen direct LineageOS erop gezet en het werkt geweldig. Echter als ik naar Belgie of Duitsland ga dan valt mijn internet weg. Mijn provider is Tele2 en die geeft aan in het buitenland alleen maar 3G te ondersteunen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
APN is gewoon internet.tele2.nl en network mode op GSM/WCDMA/LTE.
Ik heb een paar weken geleden een OnePlus 3 aangeschaft. Meteen direct LineageOS erop gezet en het werkt geweldig. Echter als ik naar Belgie of Duitsland ga dan valt mijn internet weg. Mijn provider is Tele2 en die geeft aan in het buitenland alleen maar 3G te ondersteunen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Yep.wwwhizz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 17:05:
Open beta 20 heeft bij mij de originele recovery weer geinstaleerd. Kan ik hier gewoon TWRP weer overheen installeren via fastboot?
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
Heb je roaming aan staan? Tele2 heeft in het buitenland idd alleen maar 3G ingekocht, maar voor mij pakte hij de 3g netwerken wel gewoon automatisch daar zou je verder niets voor hoeven te doen.Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:31:
Hallo,
Ik gebruik zelf LineageOS niet, maar ik verwacht niet dat dat uit zou moeten maken.
Zet roaming aanVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 21:31:
Hallo,
Voor mensen die de laatste open beta versie draaien (27), root via Magisk werkt nu ook weer met beta 14.3. De Oreo open beta versies daarvoor werken niet, alleen via SuperSU 2.82 SR5.
Klopt, heb hier de 2de beta van h2os draaien met Magisk 14.3. Werkt prima!flippiej schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:55:
Voor mensen die de laatste open beta versie draaien (27), root via Magisk werkt nu ook weer met beta 14.3. De Oreo open beta versies daarvoor werken niet, alleen via SuperSU 2.82 SR5.
is everything cool?
Merken jullie nu echt verschil met Oreo? Is het handiger / beter/sneller/ wat dan ook?
Eerlijk? Nee, ik merk geen verschil. Ik vind het wel fijn om al op oreo te zitten, maar functioneel gebruik ik niets meer of minder dan dat ik met Nougat deed.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:35:
Merken jullie nu echt verschil met Oreo? Is het handiger / beter/sneller/ wat dan ook?
Het voelt wat sneller, maar dat kan ook placebo-effect zijn. Verder wat leuke gimmicks, zoals album art en kleurtjes van Spotify in de notificaties. Heb ook het idee dat hij wat zuiniger is.janvanduschoten schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:35:
Ohja, hij heeft nu meer volumestapjes voor media, wat erg fijn is.
[ Voor 8% gewijzigd door RedPixel op 17-11-2017 20:50 ]
I see red pixels.
Damn ik wilde echt precies hetzelfde als reactie gevenMole schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 12:38:
[...]
Eerlijk? Nee, ik merk geen verschil. Ik vind het wel fijn om al op oreo te zitten, maar functioneel gebruik ik niets meer of minder dan dat ik met Nougat deed.
Het enige wat ik tot nu toe een paar keer gebruikt heb is de nieuwe batterij functie, waarmee je apps die zich nog niet hebben aangepast aan Oreo functionaliteit en je batterij leegzuigen, kan limiteren in achtergrond activiteit. Nadeel wat mij betreft is wel dat je die setting alleen kan omgooien bij apps die al in het batterij-verbruik overzicht voorkomen, niet voor alle geïnstalleerde apps te forceren. Vreemd genoeg is google play services ook op die manier te limiteren.
Verder is het Android batterij overzicht een stuk uitgebreider geworden over wie wat gebruikt.
Hmm oja en er is een verborgen functie om je Wi-Fi zich automatisch aan te laten zetten als je bij opgeslagen netwerken komt. Hij schakelt zich bij mij in de tussentijd helaas niet automatisch uit, dus dat maakt het al wat minder interessant al weet ik niet of dat zo hoort te zijn.
Laatste BETA is top, ook incl. Magisk 14.3
automation fanboy
Heeft iemand toevallig een guide om de laatste Android 8 op de oneplus te krijgen? Ik zit nu op OnePlus 3T OxygenOS Open Beta 12 met een unroot device i.c.m. TWRP en ik wil graag naar de nieuwste officiele release of de Beta 27.
Kan ik, indien ik open beta 27 wil installeren, gewoon de OTA-updates uitvoeren zonder problemen, ondanks unrooted device en TWRP?
edit: root naar unrooted
Kan ik, indien ik open beta 27 wil installeren, gewoon de OTA-updates uitvoeren zonder problemen, ondanks unrooted device en TWRP?
edit: root naar unrooted
[ Voor 36% gewijzigd door AOC op 21-11-2017 10:43 ]
Simkin in 'nieuws: OnePlus brengt Android 8.0-update uit voor 3- en 3T-smartp...Waterkoker schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:32:
Heeft iemand toevallig een guide om de laatste Android 8 op de oneplus te krijgen? Ik zit nu op OnePlus 3T OxygenOS Open Beta 12 met een geroot device i.c.m. TWRP en ik wil graag naar de nieuwste officiele release of de Beta 18.
Kan ik, indien ik open beta 18 wil installeren, gewoon de OTA-updates uitvoeren zonder problemen, ondanks rooted device en TWRP?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik zit met een aardig probleem met mijn OP3. Ongeveer een jaar geleden heb ik de bootloader geunlocked, TWRP er op gezet, geroot en vervolgens een custom ROM geinstalleerd. Nu wil ik graag helemaal terug naar stock.
Ik werk met de Oneplus Toolkit v5.0. Toen ik de OP3 ging rooten heb ik hiervoor ook Toolkit gebruikt (wel oudere versie).
Ik heb netjes de drivers geïnstalleerd op mijn Windows 10 PC (64 bit). Als ik mijn telefoon aan heb en in Android zit, vindt de Toolkit mijn 'device': https://ibb.co/gcGzV6.
Vervolgens wil ik de bootloader status controleren. Mijn telefoon gaat netjes vanuit Android naar de bootloader. Maar dan krijg ik deze error op mijn PC: https://ibb.co/dy0RA6.
Verder wordt mijn device ook niet gevonden in de Oneplus Toolkit als ik hier naar zoek, terwijl mijn telefoon in de boatloader is. Dit maakt het natuurlijk onmogelijk om de oude recovery te installeren, laat staan een nieuwe ROM.
Ik heb geprobeerd het probleem met de libwinpthread-1.dll te fixen door te Googelen. Ik heb het bestand ook weten te downloaden en in mijn system32 map gezet. Dit loste echter helemaal niks op.
Ik ben ondertussen radeloos hoe ik mijn telefoon weer naar stock kan krijgen. Heeft iemand een oplossing?
Edit: Ohja, ik heb OEM en Debugging instellingen enabled staan in mijn OP3.
Ik werk met de Oneplus Toolkit v5.0. Toen ik de OP3 ging rooten heb ik hiervoor ook Toolkit gebruikt (wel oudere versie).
Ik heb netjes de drivers geïnstalleerd op mijn Windows 10 PC (64 bit). Als ik mijn telefoon aan heb en in Android zit, vindt de Toolkit mijn 'device': https://ibb.co/gcGzV6.
Vervolgens wil ik de bootloader status controleren. Mijn telefoon gaat netjes vanuit Android naar de bootloader. Maar dan krijg ik deze error op mijn PC: https://ibb.co/dy0RA6.
Verder wordt mijn device ook niet gevonden in de Oneplus Toolkit als ik hier naar zoek, terwijl mijn telefoon in de boatloader is. Dit maakt het natuurlijk onmogelijk om de oude recovery te installeren, laat staan een nieuwe ROM.
Ik heb geprobeerd het probleem met de libwinpthread-1.dll te fixen door te Googelen. Ik heb het bestand ook weten te downloaden en in mijn system32 map gezet. Dit loste echter helemaal niks op.
Ik ben ondertussen radeloos hoe ik mijn telefoon weer naar stock kan krijgen. Heeft iemand een oplossing?
Edit: Ohja, ik heb OEM en Debugging instellingen enabled staan in mijn OP3.
Heeft iemand nog tips voor de recovery?
Ik heb nu verschillende recoveries geprobeerd, TWRP 3.1.1.2 evenals Blu_spark v8.52 en v8.54 maar iedere keer als ik naar recovery wil booten, boot hij terug naar de bootloader...
Ik heb hem geupdate naar de laatste stock versie met OS5 en wil nu root omdat ik een backup van whatsapp naar mijn parallel app wilt terugzetten en ik kan zonder root niet in de storage locatie.
Nvm: ik heb het opgelost door een additioneel Google Drive account te gebruiken voor backup en restore naar specifiek die 2e app. Vooralsnog geen root meer nodig dus.
Ik heb nu verschillende recoveries geprobeerd, TWRP 3.1.1.2 evenals Blu_spark v8.52 en v8.54 maar iedere keer als ik naar recovery wil booten, boot hij terug naar de bootloader...
Ik heb hem geupdate naar de laatste stock versie met OS5 en wil nu root omdat ik een backup van whatsapp naar mijn parallel app wilt terugzetten en ik kan zonder root niet in de storage locatie.
Nvm: ik heb het opgelost door een additioneel Google Drive account te gebruiken voor backup en restore naar specifiek die 2e app. Vooralsnog geen root meer nodig dus.
[ Voor 16% gewijzigd door DarkFire1985 op 27-11-2017 11:23 ]
Ik heb momenteel twrp 3.1.x en laatste gewone versie van Magisk. Heb de full update staan. Hoe kan ik best upgraden? Die blu spark recovery eerst installeren,da de rom en dan Magisk beta?
Kan ik dit zonder data verlies?
Voor de parallel functionaliteit heb je ook geen root nodig, staat onder Internal storage/parallel_int/0/DarkFire1985 schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:27:
Heeft iemand nog tips voor de recovery?
Zo heb ik het wel gedaan, blu spark 8.52, full rom en daarna magisk. Meteen achter elkaar geflashed. Tevens de cache gecleared.unrealbe schreef op woensdag 6 december 2017 @ 07:15:
Ik heb momenteel twrp 3.1.x en laatste gewone versie van Magisk. Heb de full update staan. Hoe kan ik best upgraden? Die blu spark recovery eerst installeren,da de rom en dan Magisk beta?
[ Voor 22% gewijzigd door Lizard op 06-12-2017 18:56 ]
Aangezien het topic alweer wat weekjes oud is, heb ik toch nog een vraag die misschien nu iets makkelijker is te beantwoorden.
Op dit moment draai ik LineageOS op de OP3.
Nu heb ik af en toe het gevoel dat hij lagt en niet op zijn top zit.
Heb van alles geprobeerd: custom kernel, firmware upgrade, laatste versie rom, batterij setting, etc.
Ik ben naar LineageOS overgestapt omdat het closed is i.p.v. stock ROM. Nu lees ik echter verhalen dat de Beta rom sneller en beter werkt dat LOS. Klopt dit? Merk je het verschil?
Tevens kan je data verzameling tegenwoordig uitzetten.
Ook blijf ik problemen houden met de camera, o.a. werkt hij traag, slaat foto niet altijd op, en kwaliteit lijkt minder dan 'vroeger.
Thanks!
Heb van alles geprobeerd: custom kernel, firmware upgrade, laatste versie rom, batterij setting, etc.
Ik ben naar LineageOS overgestapt omdat het closed is i.p.v. stock ROM. Nu lees ik echter verhalen dat de Beta rom sneller en beter werkt dat LOS. Klopt dit? Merk je het verschil?
Ook blijf ik problemen houden met de camera, o.a. werkt hij traag, slaat foto niet altijd op, en kwaliteit lijkt minder dan 'vroeger.
Thanks!
[ Voor 5% gewijzigd door HollowGamer op 23-12-2017 13:49 ]
Ik heb vd zomer LOS erop gezet, android 7 nog. Ik herken al je problemen, er was nog mee te leven maar de stock rom (OxygenOS) had wel betere prestaties. Ik ga hem zo weer terug flashen, ik zal je laten weten hoe e.e.a. loopt. Mijn versie stamt nog uit juli, omdat ik toen LOS erop knalde. Nooit geupdate, dat was stuck en moest ik voor reflashen. Toen had ik zoiets van 'ach, zolang het gaat... gaat het :+'HollowGamer schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 13:48:
Aangezien het topic alweer wat weekjes oud is, heb ik toch nog een vraag die misschien nu iets makkelijker is te beantwoorden.
Thanks!
Geduld is nu op.
EDIT:
Ik ga de open beta 28 installeren. De 'known' issues (long press wil wel eens matig werken, maar dat is volgens mij met stock launcher), en issues met themes lijken mee te vallen.
Note: ik liep tegen error 3004 aan, je huidige twrp doet wss geen support voor oreo-roms hebben. Je hebt deze guide nodig:
https://forums.oneplus.ne...over-rooted-4-5-1.684519/
Let wel: gebruik NIET de link van stap 2, dat is een OP3T rom (en gelukkig ook 404 iirc), ik had de rom van de site van oneplus af.
https://forums.oneplus.ne...or-the-oneplus-3t.700432/
De link in stap 3 kan je flashen (ik heb dat via adb gedaan:
adb reboot bootloader
adb flash recovery twrp.img (de img heb ik gerenamed)
En ik kan merken dat het gisteravond iets te gezellig was want 'fastboot reboot' daarna duurde zóó enorm lang

Succes
[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 26-12-2017 17:03 ]
Vraagje: wat is nu eigenlijk het verschil tussen TWRP 3.2 en die TWRP bluspark 3.1 ?
Waarschuwing voor de lui die naar OOS OB29 willen: Flash NIET de "Magisk 15.1.zip", die laat je OP3 hangen op het bootscherm. Magisk 15.0 werkt wel, waarna je met de app naar 15.1 kunt updaten.
Hetzelfde geldt ook voor de nieuw stable versie van 5.0.1. Proefondervindelijk ondervonden.ikt schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:55:
Waarschuwing voor de lui die naar OOS OB29 willen: Flash NIET de "Magisk 15.1.zip", die laat je OP3 hangen op het bootscherm. Magisk 15.0 werkt wel, waarna je met de app naar 15.1 kunt updaten.
Deze twee verschillende tools staan hier al een tijdje in het topic, 1 link is tevens al niet meer goed (nieuwe topic op XDA geopend).Unlocken, rooten & custom recovery
Om root op de OnePlus 3 te verkrijgen dient de bootloader eerst unlocked te worden. Het unlocken van de bootloader zorgt ervoor dat al de systeembestanden, de recovery en het boot gedeelte te benaderen is, hierdoor is het simpel om nieuwe ROM's te flashen.
De bootloader kan handmatig unlocked worden of met een aantal tools. Op XDA staan er twee vermeld.
Nu is mijn vraag, aangezien we nu op android O zitten, werken deze tools dan nog steeds?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
ADB werkt nog steeds en met OnePlus telefoons is het helemaal niet zo moeilijk.Leoon. schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Deze twee verschillende tools staan hier al een tijdje in het topic, 1 link is tevens al niet meer goed (nieuwe topic op XDA geopend).
Nu is mijn vraag, aangezien we nu op android O zitten, werken deze tools dan nog steeds?
Klopt als een bus. Heb het twee keer gedaan en was makkelijk. Alleen even oppassen dat met booten naar recovery dat je niet normaal opstart, dan krijg je de oude recovery.Petertyuh schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 21:30:
[...]
ADB werkt nog steeds en met OnePlus telefoons is het helemaal niet zo moeilijk.
Goed nieuws. Vandaag verschijnen de eerste official LOS15.1 builds voor de OnePlus 3. Er is nu al een Experimental uit, maar ik zou nog even wachten op de Nightly.
Die nightly is inmiddels klaar met builden: https://jenkins.lineageos.org/job/android/10362/rens-br schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:03:
Goed nieuws. Vandaag verschijnen de eerste official LOS15.1 builds voor de OnePlus 3. Er is nu al een Experimental uit, maar ik zou nog even wachten op de Nightly.
Zal niet lang meer duren voordat hij te downloaden is, vanavond even flashen

* P1nGu1n draait nu nog OxygenOS 4.5.1, onacceptabel voor een flashaholic

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Sterker nog: de download is al beschikbaar, de link staat alleen nog niet op de downloadpagina.P1nGu1n schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:18:
Zal niet lang meer duren voordat hij te downloaden is, vanavond even flashen
Nice! Weet iemand uit zijn hoofd of LOS 15.1 de Oreo firmware bevat? Zo niet, dan zoek ik vanavond wel uit of het nodig is die firmware te flashenrens-br schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:20:
[...]
Sterker nog: de download is al beschikbaar, de link staat alleen nog niet op de downloadpagina.
Edit: de link is inmiddels op op de downloadpagina verschenen
Edit 2: Ik heb gekeken in de flashable zip van LOS 15.1, deze bevat geen Oreo firmware, maar checkt wel de modem versie:
code:
1
| assert(op3.verify_modem("2017-11-16 04:58:57") == "1"); |
[ Voor 21% gewijzigd door P1nGu1n op 26-02-2018 19:12 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Zijn ergens de mitsen en maren de vinden t.o.v. LineageOS 14?
Kan ik zo over i.c.m. Xposed, etc?
Kan ik zo over i.c.m. Xposed, etc?
Kan je je vraag iets concreter maken? Waar twijfel je over?Eric_Cantona schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:38:
Zijn ergens de mitsen en maren de vinden t.o.v. LineageOS 14?
Magisk en Xposed ondersteunen OreoKan ik zo over i.c.m. Xposed, etc?
[ Voor 18% gewijzigd door P1nGu1n op 26-02-2018 19:55 ]
Concreter, ik bedoel eigenlijk dat ik zonder beperkingen over kan. Ik heb wat xposed modules draaien die ik belangrijk vindP1nGu1n schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:54:
[...]
Kan je je vraag iets concreter maken? Waar twijfel je over?
[...]
Magisk en Xposed ondersteunen Oreo
Dat ligt aan die Xposed modules, of ze Oreo compatibel zijn. Daar is geen eenduidig antwoord op te gevenEric_Cantona schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:58:
[...]
Concreter, ik bedoel eigenlijk dat ik zonder beperkingen over kan. Ik heb wat xposed modules draaien die ik belangrijk vind
[ Voor 158% gewijzigd door P1nGu1n op 26-02-2018 20:53 ]
Yes, LineageOS 15.1 draait! Net geïnstalleerd en loop nu de setup door, dus nog iets te vroeg voor ervaringen...Mole schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:49:
Is er al iemand die Los 15.1 geflashed heeft? Eerste ervaringen?
Setup:
- lineage-15.1-20180226-nightly-oneplus3-signed.zip
- MindTheGapps-8.1.0-arm64-20180223_195845.zip
(Pak die, die raden ze ook aan op de wiki van LOS. Ik heb eerst OpenGApps unoffial geprobeerd, maar die force closed de setup) - OnePlus3_OpenBeta31-FIRMWARE+MODEM-flashable.zip
- twrp-3.2.1-0-oneplus3.img
- Magisk v16
[ Voor 6% gewijzigd door P1nGu1n op 26-02-2018 21:42 ]
LineageOS 15.1 draait hier nu anderhalve dag. Tot nu toe draait het stabiel, battery life is behoorlijk goed. 
Wat ik enorm mis is sRGB modus, dat zit er nog niet in. Die standaard kleuren zijn echt niet om aan te zien
Gelukkig komt dit er waarschijnlijk wel binnenkort aan: https://review.lineageos.org/#/c/207232/
Ook mis ik de 'battery circle' een beetje
Wat ik enorm mis is sRGB modus, dat zit er nog niet in. Die standaard kleuren zijn echt niet om aan te zien
Ook mis ik de 'battery circle' een beetje
Zit die feature er nog niet in? Dat is wel een groot gemis, kun je wel de procenten zien of is het alleen een visuele indicatie?
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 28-02-2018 17:15 ]
Ik krijg mijn OP3 vandaag weer geleverd nadat mijn scherm een tijdje defect is geweest. Ik heb mijn telefoon 3 maanden niet gebruikt nadat mijn scherm was gebroken, omdat ik hoopte op een nieuwe Nokia die bij mij zou passen, maar helaas is dat niet het geval.
OP3 toch maar laten maken en straks gelijk een custom rom erop knallen. Is er nog een bepaalde ROM die over het algemeen goed in de smaak valt? Ik heb tot vorig jaar Omni, AospExtended, ParanoidAndroid, (unofficial) LineageOS, AICP en NitrogenOS gedraaid, maar in 3 maanden tijd kan er veel gebeuren.
Zo te zien heeft PA nog geen Oreo ROM, dus ik ga denk ik voor NitrogenOS (deze draaide ik als laatste en daar was ik erg tevreden over). Ik draai het liefst stock, met mogelijkheid tot het gebruiken van themes (substratum) en een goede camera.
Iemand al goede ervaringen met de official LineageOS builds?
OP3 toch maar laten maken en straks gelijk een custom rom erop knallen. Is er nog een bepaalde ROM die over het algemeen goed in de smaak valt? Ik heb tot vorig jaar Omni, AospExtended, ParanoidAndroid, (unofficial) LineageOS, AICP en NitrogenOS gedraaid, maar in 3 maanden tijd kan er veel gebeuren.
Zo te zien heeft PA nog geen Oreo ROM, dus ik ga denk ik voor NitrogenOS (deze draaide ik als laatste en daar was ik erg tevreden over). Ik draai het liefst stock, met mogelijkheid tot het gebruiken van themes (substratum) en een goede camera.
Iemand al goede ervaringen met de official LineageOS builds?
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 09-03-2018 09:16 ]
is everything cool?
PA 7.3.1 flashen en lekker wachten op de Oreo.
LineageOS 15.1 hier ook stabiel. Ik merk wel een teruggang in battery life. Hopelijk is dat gefixed met een komende update
Klopt, al vind ik 't verschil tussen de eerste nightly en de tweede al best groot. Nu weer 'n nieuwe update zag ik.lrietveld schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:43:
LineageOS 15.1 hier ook stabiel. Ik merk wel een teruggang in battery life. Hopelijk is dat gefixed met een komende update
Ik heb zowel in de 14 als 15.1 van lineage last van echo tijdens gesprekken (persoon die ik aan de lijn heb hoort de echo). Mensen met een soortgelijke ervaring?
Lastig om dit probleem te debuggen : is het lineage, open beta, of gewoon een hardware issue.. Tips?
Lastig om dit probleem te debuggen : is het lineage, open beta, of gewoon een hardware issue.. Tips?
Gisteren LOS15.1 geïnstalleerd, werkt erg prettig! Nog niets geks gemerkt. Ook geen echo, als ik de andere kant van de lijn mag geloven.
Ik heb nu OpenGapps stock pack geïnstalleerd (en dan alle play apps verwijderd) zodat het zoveel mogelijk op een pixel lijkt.
Welke Gapps gebruiken jullie en waarom?
Ik heb nu OpenGapps stock pack geïnstalleerd (en dan alle play apps verwijderd) zodat het zoveel mogelijk op een pixel lijkt.
Welke Gapps gebruiken jullie en waarom?
Ondertussen nog steeds niet gedaan, maar ben het nu eindelijk van plan.Lizard schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:55:
[...]
Zo heb ik het wel gedaan, blu spark 8.52, full rom en daarna magisk. Meteen achter elkaar geflashed. Tevens de cache gecleared.
Ik zie ook dat twrp-3.2.1-0 uit is, werkt het ook met deze in plaats van blu spark 8.52?
Ik krijg vaak bij LineageOS (2e nightly 15.1) de eerste foto 'n rare verkleuring. Daarna gaat 't bijna altijd goed. Meer mensen last van?
Welke camera app gebruik je?Eric_Cantona schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:19:
Ik krijg vaak bij LineageOS (2e nightly 15.1) de eerste foto 'n rare verkleuring. Daarna gaat 't bijna altijd goed. Meer mensen last van?
Ik heb zelf de Stock Gapps geïnstalleerd en daarna de Google camera app vervangen met de modder versie. Werkt vooralsnog aardig!
De app die standaard met LineageOS meegeleverd wordt.Mole schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:48:
[...]
Welke camera app gebruik je?
Ik heb zelf de Stock Gapps geïnstalleerd en daarna de Google camera app vervangen met de modder versie. Werkt vooralsnog aardig!
Waar kan ik die mod vinden?
https://forum.xda-develop...-hdr-60fps-video-t3658552Eric_Cantona schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:10:
[...]
De app die standaard met LineageOS meegeleverd wordt.
Waar kan ik die mod vinden?
Volgens mij is dit de nieuwste.
Heb je NitrogenOS geprobeerd? Zit een beetje met hetzelfde. Dacht ook maar eens up te graden naar Oreo. Eerst AOSiP geprobeerd, maar dat was een drama. Toen Omni, al een stuk beter, maar ook een paar irritante bugs. Heb al een beetje spijt geloof ik, irritant gedoe om steeds te flashen en de boel opnieuw in te stellenFREAKJAM schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:13:

Ik draai nu al een tijdje Unleash OS, fijne ROM. In verband met een kleine ruzie met het RR team zijn ze bezig met een nieuwe ROM, Havoc (waarschijnlijk over een weekje klaar) . Ben benieuwd, deze 2 ROM bouwers hebben tot nu toe erg fijne en complete ROM 's gemaakt.
Ik draai toevallig NitrogenOS sinds ik mijn telefoon weer terug heb. Draaide de Nougat ROM's ook geruime tijd tot tevredenheid tot mijn scherm stuk ging. Nog ernstig getwijfeld om eerst Sultan zijn LineageOS rom te draaien, maar heb toch graag Oreo. Draai nu de build van 20-03 van NitrogenOS en die werkt prima. Haal soms wel 4,5 uur SOT. (zonder tweaks of custom kernel).boozzz schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:12:
[...]
Heb je NitrogenOS geprobeerd? Zit een beetje met hetzelfde. Dacht ook maar eens up te graden naar Oreo. Eerst AOSiP geprobeerd, maar dat was een drama. Toen Omni, al een stuk beter, maar ook een paar irritante bugs. Heb al een beetje spijt geloof ik, irritant gedoe om steeds te flashen en de boel opnieuw in te stellenMaar goed, als er iets zonder al te veel irritante hickups is, wil ik dat nog wel even proberen voor ik Nougat weer terug zet.
is everything cool?
Kom je rare dingen tegen? Bij Omni slaat bij mij soms de auto brightness op hol, die blijft dan gewoon constant fel, reageert niet op de slider, en moet ik overschakelen op niet-auto brightness om het scherm te kunnen dimmen.FREAKJAM schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:50:
[...]
Ik draai toevallig NitrogenOS sinds ik mijn telefoon weer terug heb. Draaide de Nougat ROM's ook geruime tijd tot tevredenheid tot mijn scherm stuk ging. Nog ernstig getwijfeld om eerst Sultan zijn LineageOS rom te draaien, maar heb toch graag Oreo. Draai nu de build van 20-03 van NitrogenOS en die werkt prima. Haal soms wel 4,5 uur SOT. (zonder tweaks of custom kernel).
En hoe doen bij jou de Oneplus screen gestures het? Die van V voor zaklamp, || voor muziek pauze, enz. Dat hapert bij mij nogal op de custom roms (bij VertexOS opNougat ook al), zeker als ik mijn telefoon een tijdje niet gebruikt heb en hij vermoedelijk in volledige doze mode ofzo zit. Bij OxygenOS werkte dit altijd instant, nu moet ik vaak eerst twee keer op de powerbutton drukken om hem tot leven te wekken en het scherm gelijk weer uit te zetten, en dan pas werkt mijn gebaar.
Ik heb zojuist ook lineage geïnstalleerd en vraag me af wat er gebeurd is met het mtp protocol om bestanden uit te wisselen via de usb-kabel? Ik ben namelijk vergeten om het Google pack erbij te installeren en zie geen andere mogelijkheid dan dit via deze weg te doen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
[ Voor 6% gewijzigd door StopEcocide op 02-04-2018 12:24 ]
Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚
Als je in TWRP zit, zit je telefoon automatisch in bestandsoverdracht modus, dan kun je toch gewoon de Google apps image naar je telefoon kopiëren en dan flashen?StopEcocide schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:24:
Ik heb zojuist ook lineage geïnstalleerd en vraag me af wat er gebeurd is met het mtp protocol om bestanden uit te wisselen via de usb-kabel? Ik ben namelijk vergeten om het Google pack erbij te installeren en zie geen andere mogelijkheid dan dit via deze weg te doen.
Voor de mensen die de laatste build van LineageOS hebben geinstalleerd en last hebben van een "persistent notification" die je vertelt dat je telefoon schadelijke software bevat (cryptominer), zie dit:
Can we have a serious talk about April Fool's "pranks"?
Het was een 1 April grap van de devs, een behoorlijk irritante bovendien, want je moet binnen een terminal in TWRP die grap uitschakelen.
Om te fixen, zie deze:
Fix de 1 april grap
Can we have a serious talk about April Fool's "pranks"?
Het was een 1 April grap van de devs, een behoorlijk irritante bovendien, want je moet binnen een terminal in TWRP die grap uitschakelen.
Om te fixen, zie deze:
Fix de 1 april grap
"Find what you love and let it kill you"
Ik kom eigenlijk weinig rare dingen tegen. Enige wat ik wel eens had is dat ik telkens na een reboot mijn preferred SIM opnieuw moest instellen. Bij de meest recente build (van gister, met tevens de security patch van april) lijkt deze bug niet meer voor te komen.boozzz schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:19:
[...]
Kom je rare dingen tegen? Bij Omni slaat bij mij soms de auto brightness op hol, die blijft dan gewoon constant fel, reageert niet op de slider, en moet ik overschakelen op niet-auto brightness om het scherm te kunnen dimmen.
En hoe doen bij jou de Oneplus screen gestures het? Die van V voor zaklamp, || voor muziek pauze, enz. Dat hapert bij mij nogal op de custom roms (bij VertexOS opNougat ook al), zeker als ik mijn telefoon een tijdje niet gebruikt heb en hij vermoedelijk in volledige doze mode ofzo zit. Bij OxygenOS werkte dit altijd instant, nu moet ik vaak eerst twee keer op de powerbutton drukken om hem tot leven te wekken en het scherm gelijk weer uit te zetten, en dan pas werkt mijn gebaar.
Auto brightness doet het bij mij prima, night light trouwens ook. Wat betreft gestures kan ik je helaas niet adviseren, omdat ik deze simpelweg niet gebruik.
is everything cool?
Doen jullie 'n dirty flash bij LineageOS-updates? Of is dat niet aan te raden?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.