Die melding krijg je omdat je update via twrp gedaan hebt, wil je die weg dan moet je rom flashen via stock recovery.ikt schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:16:
Argh ik heb mezelf in de nesten gewerkt...
Ik zit op OOS 4.0.2 met een unlocked bootloader en ik heb TWRP geïnstalleerd (fastboot flash twrp.img), in TWRP heb ik de UPDATE-SuperSU-v2.79-20161211114519.zip geflashed. Alles prima. Nu lees ik iets over Magisk en heb ik dat geïnstalleerd via de app. Werkt goed, maar ik gebruikte het niet dus weer verwijderd met de uninstall zip. Na dat verwijderen komt nu elke keer "The dm-verity is not started in enforcing mode". Het apparaat start wel en ik kan prima een normale boot of TWRP starten.
Hoe krijg ik dit weer gefikst? SuperSU opnieuw flashen zoals in deze guide heeft niet geholpen.
Geen idee of het gerelateerd is, maar in Settings -> Security -> Encrypt phone staat gewoon "Encrypted".
Gedaan en running op 4.0.2! na de drivers op mijn laptop te hebben hersteld verliep alles redelijk vlotjesrevolised schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:29:
[...]
Ik heb wederom een goede handleiding gevonden. Lijkt rekening te houden met zo'n beetje alles wat er mis kan gaan.
https://forum.xda-develop...4-0-1-custom-rom-t3537757
Ik heb geen DM meldingen o.i.d.
Alleen heb ik problemen met backups en accounts teruzetten, mijn TB Pro die ik in de cloud heb zet niet terug..alle ww, wificodes alles dus opnieuw.
Ook Google play store wil niet... dat is weer extra werk..Grrr
Joop
Edit: is er een speciale Xposed voor Nougat? Edit 2: Nee dus
[ Voor 4% gewijzigd door joopdroid op 22-01-2017 15:47 ]
Ik heb ook de DM-verity error en kan niet meer meer decrypten in TWRP na de update naar 7.0
Wat heb ik gedaan:
Van android 6 met TWRP (geen root) -> Orginele hostfile terug gezet, orginele bootloader geflashed.
Via OTA geupdate naar android 7 -> twrp geflashed.
Maar nu krijg ik dus die error en kan twrp niet meer decrypten. Ik wil geen root, ik wil alleen de system partition kunnen mounten zodat ik de hosts file kan aanpassen.
Iemand enige idee of dit nog mogelijk is?
Wat heb ik gedaan:
Van android 6 met TWRP (geen root) -> Orginele hostfile terug gezet, orginele bootloader geflashed.
Maar nu krijg ik dus die error en kan twrp niet meer decrypten. Ik wil geen root, ik wil alleen de system partition kunnen mounten zodat ik de hosts file kan aanpassen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Als ik me goed herinner stond er in het nieuwe twrp topic op xda in de OP een melding over het niet meer kunnen decrypten in twrp inclusief een oplossing (andere dan wipe userdata). Misschien daar eens kijken. Als ik het zelf nog tegen kom geef ik een precieze link.t_o_c schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:08:
Ik heb ook de DM-verity error en kan niet meer meer decrypten in TWRP na de update naar 7.0
Wat heb ik gedaan:
Edit;
Hier hebben ze het over het opnieuw instellen van een WW/patroon in Android. Hierna opnieuw opstarten in twrp en kans dat hij dan wel kan decrypten.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 24-01-2017 07:47 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat topic had ik inderdaad al gevonden alleen slecht gelezen...l3art schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 07:40:
[...]
Als ik me goed herinner stond er in het nieuwe twrp topic op xda in de OP een melding over het niet meer kunnen decrypten in twrp inclusief een oplossing (andere dan wipe userdata). Misschien daar eens kijken. Als ik het zelf nog tegen kom geef ik een precieze link.
Edit;
Hier hebben ze het over het opnieuw instellen van een WW/patroon in Android. Hierna opnieuw opstarten in twrp en kans dat hij dan wel kan decrypten.
Het enigste wat helpt is ww verwijderen. Maar als ik de system partition wil aanpassen moet ik nogsteeds die dm-verify zip flashen? Maar die verwijderd alle encryptie?
Voor wat betreft die dm verificatie, heb je al geprobeerd om alleen de firmware opnieuw te flashen zoals ik eerder aangaf? Heb zelf een custom rom draaien, daarvoor eerst een bepaalde firmware geflashed (moest ook om die rom te kunnen installeren) en ik heb totaal geen dm verificatie melding. Dus zoek de bijpassende firmware van je rom en zet die er overheen. Dan hoeft er ook niks gedecrypt te worden.t_o_c schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:15:
[...]
Dat topic had ik inderdaad al gevonden alleen slecht gelezen...
Het enigste wat helpt is ww verwijderen. Maar als ik de system partition wil aanpassen moet ik nogsteeds die dm-verify zip flashen? Maar die verwijderd alle encryptie?
Je bedoelt bv de stock firmware van de oneplus website downloaded en die eroverheen flashen? Maakt het dan nog uit of ik dat via twrp of de stock recovery doe?
Wat ik niet snap is die melding in twrp dat als je naar rechts swiped je niet kan booten tenzij je root (wil ik niet) of die dm-verify .zip flashed. Als ik dus de complete firmware nog een keer flash en die dm-verify melding tijdens booten is weg, kan ik dan in twrp naar rechts swipen om system aanpassingen toe te laten zonder root of het flashen van die dm-verify .zip?
Wat ik niet snap is die melding in twrp dat als je naar rechts swiped je niet kan booten tenzij je root (wil ik niet) of die dm-verify .zip flashed. Als ik dus de complete firmware nog een keer flash en die dm-verify melding tijdens booten is weg, kan ik dan in twrp naar rechts swipen om system aanpassingen toe te laten zonder root of het flashen van die dm-verify .zip?
[ Voor 54% gewijzigd door t_o_c op 24-01-2017 11:58 ]
Ik weet nu even niet goed wat voor melding je bedoeld.t_o_c schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:56:
Je bedoelt bv de stock firmware van de oneplus website downloaded en die eroverheen flashen? Maakt het dan nog uit of ik dat via twrp of de stock recovery doe?
En nee ik bedoel niet de rom van de oneplus website. Ik bedoel de firmware... Volgens mij heb ik een linkje in één van de andere berichten gezet. Ik zit nu in de les dus niet de tijd om hem weer er bij te pakken.
Sorry.
Ik heb nu de firmware van de oneplus website gedownload en geflashed via usb. De vm-verify error is nu weg.
Als ik nu twrp flash en de system partition wil aanpassen, moet ik dan verplicht de dm-verify.zip ook flashen? Voor zover ik het begrijp moet dan. Maar er hoeft niks geformatteerd te worden toch?
Dus ik flash de .zip, pas mn hostfile aan en klaar, alles staat nog op mn tel?
Ik heb nu de firmware van de oneplus website gedownload en geflashed via usb. De vm-verify error is nu weg.
Als ik nu twrp flash en de system partition wil aanpassen, moet ik dan verplicht de dm-verify.zip ook flashen? Voor zover ik het begrijp moet dan. Maar er hoeft niks geformatteerd te worden toch?
Dus ik flash de .zip, pas mn hostfile aan en klaar, alles staat nog op mn tel?
Het klinkt als een logische stap die je moet zetten.
Heb het zelf nooit gebruikt. Als je die dm-verificatie.zip nog te eng vindt kan je ook de firmware proberen. Maar ik ga er vanuit dat op XDA een handleiding staat welke stappen je moet volgen om die DM verificatie zip te flashen.
Heb het zelf nooit gebruikt. Als je die dm-verificatie.zip nog te eng vindt kan je ook de firmware proberen. Maar ik ga er vanuit dat op XDA een handleiding staat welke stappen je moet volgen om die DM verificatie zip te flashen.
Wat bedoel je precies met de firmware proberen?
Voor zover ik het begrijp checkt de dm verify of er iets veranderd is sinds de laatste boot dus dat moet uit voordat je iets kan veranderen aan je partities anders boot android niet meer. Klinkt logisch. Het flashen is het is probleem niet, heb alleen weinig zin en tijd om eventueel alles opnieuw te moeten installeren hehe.
Voor zover ik het begrijp checkt de dm verify of er iets veranderd is sinds de laatste boot dus dat moet uit voordat je iets kan veranderen aan je partities anders boot android niet meer. Klinkt logisch. Het flashen is het is probleem niet, heb alleen weinig zin en tijd om eventueel alles opnieuw te moeten installeren hehe.
Wat is het precieze verschil tussen firmware en ROM? Hoe is dat terug te leiden op wat OnePlus aan biedt? Als ik zo kijk kan ik een ROM en recovery krijgen, maar geen aparte firmware. Of gaat dit over de kernel?
Zoals ik het nu zie
Recovery
ROM
- Android System
- Kernel
- Modem
- Firmware (?)
Overigens is de definitie van firmware hier onduidelijk voor mij. Waar zorgt firmware voor in dit geval?
Het flashen van het Firmware + Modem pakketje heeft in ieder geval niet geholpen voor het verwijderen van de dm-verity waarschuwing
Of er wordt gedoeld op het dirty-flashen van OOS 4.0.2. Wat triggert überhaupt de dm-verity waarschuwing?
Zoals ik het nu zie
Recovery
ROM
- Android System
- Kernel
- Modem
- Firmware (?)
Overigens is de definitie van firmware hier onduidelijk voor mij. Waar zorgt firmware voor in dit geval?
Het flashen van het Firmware + Modem pakketje heeft in ieder geval niet geholpen voor het verwijderen van de dm-verity waarschuwing
Of er wordt gedoeld op het dirty-flashen van OOS 4.0.2. Wat triggert überhaupt de dm-verity waarschuwing?
[ Voor 36% gewijzigd door ikt op 24-01-2017 14:36 ]
Zoals ik gisteren al zei: die melding is omdat je met twrp werkt. Wil je die weg dan moet je oxygenOs via stock recovery flashen ofwel die dm zip. Die laatste werkt hier prima.
ik draaisuperiscch schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:17:
Zoals ik gisteren al zei: die melding is omdat je met twrp werkt. Wil je die weg dan moet je oxygenOs via stock recovery flashen ofwel die dm zip. Die laatste werkt hier prima.
Is niet helemaal waar. Ik draai twrp, custom rom, maar heb geen dm verificatie melding.
Kanttekening is wel dat ik niet weet of de rom bouwer misschien de DM verificatie zip in de rom verwerkt heeft.
edit:
Misschien dat dit er mee te maken heeft: "Passes SafetyNet bootloader unlock check".
[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 24-01-2017 15:21 ]
Ik moest er bij gezet hebben: omdat je officiële Nougat met twrp geflasht hebtl3art schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:19:
[...]
ik draai
Is niet helemaal waar. Ik draai twrp, custom rom, maar heb geen dm verificatie melding.
Kanttekening is wel dat ik niet weet of de rom bouwer misschien de DM verificatie zip in de rom verwerkt heeft.
edit:
Misschien dat dit er mee te maken heeft: "Passes SafetyNet bootloader unlock check".
:-)
dm-verity waarschuwing weg te krijgen 
Bron: th3g1z @ XDA
Net geprobeerd, waarschuwing is verdwenen. Alles lijkt gewoon te werken. OOS 4.0.2, TWRP 3.0.3.0. Geen custom kernel. Magisk is ooit geïnstalleerd geweest, maar die is verwijderd via de uninstall zip.
Wat het daadwerkelijk doet weet ik niet, dus uitvoeren op eigen risico etc.
code:
1
2
| fastboot oem disable_dm_verity fastboot oem enable_dm_verity |
Net geprobeerd, waarschuwing is verdwenen. Alles lijkt gewoon te werken. OOS 4.0.2, TWRP 3.0.3.0. Geen custom kernel. Magisk is ooit geïnstalleerd geweest, maar die is verwijderd via de uninstall zip.
[ Voor 12% gewijzigd door ikt op 24-01-2017 21:18 ]
Met of zonder root?ikt schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:16:
dm-verity waarschuwing weg te krijgen
code:
1 2 fastboot oem disable_dm_verity fastboot oem enable_dm_verity
Wat ik niet helemaal snap is dat ik na de android 7 OTA (eerst stock recovery terug geflashed) die DM error had maar wel gewoon kon booten.
Vraag me af of dit werkt;
- Flash TWRP -> Dit zou dm verify moeten triggeren?
- In TWRP naar rechts swipen zodat je system kan aanpassen
- DM verify is al getriggerd dus die dm.zip is overbodig (aangezien ik eerder dus wel gewoon kon booten met die melding)
- Pas system aan, GEEN root.
- Boot naar fastboot en run die twee commands.
Zou je dan een werkende telefoon met aangepaste system partition hebben zonder DM verify melding & encryptie?
Met systemless root. Mijn warning werd getriggerd door het verwijderen van Magisk. Voordat dit gebeurde had ik al root met SR3-2.79 SuperSU en TWRP 3.0.3.0. Ik kreeg geen melding over swipe naar rechts.t_o_c schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 02:19:
[...]
Met of zonder root?
Wat ik niet helemaal snap is dat ik na de android 7 OTA (eerst stock recovery terug geflashed) die DM error had maar wel gewoon kon booten.
Vraag me af of dit werkt;
- Flash TWRP -> Dit zou dm verify moeten triggeren?
- In TWRP naar rechts swipen zodat je system kan aanpassen
- DM verify is al getriggerd dus die dm.zip is overbodig (aangezien ik eerder dus wel gewoon kon booten met die melding)
- Pas system aan, GEEN root.
- Boot naar fastboot en run die twee commands.
Zou je dan een werkende telefoon met aangepaste system partition hebben zonder DM verify melding & encryptie?
Okay ik heb de 3.0.4.0 recovery geflashed, de dm-verify.zip niet geinstalleerd en ook niet geroot. System gemount en de hosts file aangepast met de hosts file die ik voor de update naar android 7 van mn telefoon had gehaald.
Alleen nogsteeds ads... als ik de hosts file pull is het wel het de aangepaste versie. Gepusht naar /system/etc/hosts. Ook verschillende enconding formats geprobeerd maar niks werkt.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Alleen nogsteeds ads... als ik de hosts file pull is het wel het de aangepaste versie. Gepusht naar /system/etc/hosts. Ook verschillende enconding formats geprobeerd maar niks werkt.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Hang je M7 aan je computer en adb werkt in twrp. Hang je OP3 eraan en.... niks. In Windows? Geen probleem. Rebooten, tig andere drivers etc geprobeerd maar niks.
PC op werk die ook Windows 7 draait? adb werkt in twrp.
Waarom? Omdat het niet gewoon mag werken.
PC op werk die ook Windows 7 draait? adb werkt in twrp.
Waarom? Omdat het niet gewoon mag werken.
Hallo,
Ik draai os3.2.8 met een root en twrp. Nu wil ik de update met de originele rom van oneplus naar OSoxygen 4.0.2. De zipfile van de site gedownload. Maar het lukt niet. Ik krijg een melding error 7 nadat ik hem mbv twrp erop gezet heb.
Dus advanced Wipe and Select Dalvik Cache, System, Data and Cache toegepast in TWRP. Dan is ie helemaal leeg, eerst alles gebackupped in TB. Dan weer opstarten en komt vanzelf de melding dat er een update via OTA beschikbaar is. Lukt ook niet. Geen root meer maar wel een twrp. bootloader is natuurlijk ook nog los.
twrp versie is 3.0.2-1
SU file is BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless.zip
ROM van oneplus is OnePlus3Oxygen_16_OTA_039_all_1701140133_03b794d8a8b44883.zip
Wat zijn nu de stappen om de originele update naar Nougat te updaten en dan weer te rooten?
groet Sjors
Ik draai os3.2.8 met een root en twrp. Nu wil ik de update met de originele rom van oneplus naar OSoxygen 4.0.2. De zipfile van de site gedownload. Maar het lukt niet. Ik krijg een melding error 7 nadat ik hem mbv twrp erop gezet heb.
Dus advanced Wipe and Select Dalvik Cache, System, Data and Cache toegepast in TWRP. Dan is ie helemaal leeg, eerst alles gebackupped in TB. Dan weer opstarten en komt vanzelf de melding dat er een update via OTA beschikbaar is. Lukt ook niet. Geen root meer maar wel een twrp. bootloader is natuurlijk ook nog los.
twrp versie is 3.0.2-1
SU file is BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless.zip
ROM van oneplus is OnePlus3Oxygen_16_OTA_039_all_1701140133_03b794d8a8b44883.zip
Wat zijn nu de stappen om de originele update naar Nougat te updaten en dan weer te rooten?
groet Sjors
Rooten met supersu 2.79.
Die error 7 is vanwege een verkeerde twrp versie. Probeer eens 3.0.3.0.
Die error 7 is vanwege een verkeerde twrp versie. Probeer eens 3.0.3.0.
Hi,
su was al geupdate maar de zip file is nog de vorige.
twrp 3.0.3.0 erop gezet.
De zipfile met de update naar N geinstalleerd mar hij hangt nu al 15 minuten op een scherm waar de laatste regel is: patching sytem image unconditionally... ook met die 3 puntjes.
Niet gewiped maar dirty flash gedaan.
Duurt een beetje lang naar mijn idee.
Een blauwe balk onder aan het scherm is helemaal aan het einde.
Kan nu ff niets in twrp, niet naar een ander scherm oid.
Gaat dat wel goed?
Groet Sjors
twrp 3.0.3.0 erop gezet.
De zipfile met de update naar N geinstalleerd mar hij hangt nu al 15 minuten op een scherm waar de laatste regel is: patching sytem image unconditionally... ook met die 3 puntjes.
Gaat dat wel goed?

Groet Sjors
Klinkt misschien dom maar scroll eens omlaag.sjors1970 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 22:21:
Hi,
twrp 3.0.3.0 erop gezet.
Gaat dat wel goed?![]()
Groet Sjors
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 02-02-2017 23:22 ]
Zijn er hier mensen met die stock nougat rom (zonder root) die eens zouden willen testen of een aangepaste hosts file werkt?
Ben nu al dik een week bezig maar om een of andere reden negeert rukgat de hosts file vrolijk. Ik begin een beetje moedeloos te worden. Alsof google nog niet genoeg geld verdient aan mijn gegevens via android en gmail. Zou verwachten dat ik in ieder geval zonder al die oogaids zou mogen browsen...
Ben nu al dik een week bezig maar om een of andere reden negeert rukgat de hosts file vrolijk. Ik begin een beetje moedeloos te worden. Alsof google nog niet genoeg geld verdient aan mijn gegevens via android en gmail. Zou verwachten dat ik in ieder geval zonder al die oogaids zou mogen browsen...
Je wilt de hosts file aanpassen zonder root? Denk niet dat dat gaat werken.t_o_c schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:31:
Zijn er hier mensen met die stock nougat rom (zonder root) die eens zouden willen testen of een aangepaste hosts file werkt?
Via twrp en adb kan je /system/ aanpassen. Dit werkte perfect onder marshmallow en ook onder nougat kan ik een host file pushen maar om één of andere reden negeert Android de hosts file.
Hmm geen idee. Heb met root en AdAway gedaan.t_o_c schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:17:
Via twrp en adb kan je /system/ aanpassen. Dit werkte perfect onder marshmallow en ook onder nougat kan ik een host file pushen maar om één of andere reden negeert Android de hosts file.
Ik heb FreedomOS geinstalleerd (kostte nogal wat moeite, want je moet sinds kort de 3.0.4.0 TWRP hebben, die nog in Beta is...
Hoe dan ook: Ondanks dat ik geen root heb geinstalleerd, wil bijvoorbeeld Pokemon Go niet starten... Enig idee hoe dat te omzeilen is? Die blijft piepen dat het geen originele ROM is, dus je kan niet verder...
Hoe dan ook: Ondanks dat ik geen root heb geinstalleerd, wil bijvoorbeeld Pokemon Go niet starten... Enig idee hoe dat te omzeilen is? Die blijft piepen dat het geen originele ROM is, dus je kan niet verder...
Omlaag scrollen geeft niets, kan niet.Chris.nl schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 23:22:
[...]
Klinkt misschien dom maar scroll eens omlaag.
Weer opnieuw de zipfile overgezet. Nu de full wipe: advanced Wipe and Select Dalvik Cache, System, Data and Cache uitgevoerd.
Nu weer de laatste regel: patching sytem image unconditionally...
ik had nog geprobeerd de zipfile te verifieeren maar dat is mislukt. Moet het misschien met een vorige versie van twrp ipv de 3.0.3.0 versie om over te gaan naar Nougat?
Iemand een goed idee om naar de originele Nougat te gaan? Kan altijd nog proberen de os3.2.8 erop te zetten die heb ik gebackupped een paar maanden geleden..En dan OTA draaien en daarna weer rooten.
bvd
Sjors
Probeer de Bluspark twrp versie 15. Als het goed is staat ie tussen de kernal downloads van Bluspark! Deze heeft voor mij altijd prima gewerkt!sjors1970 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:14:
[...]
Omlaag scrollen geeft niets, kan niet.
Weer opnieuw de zipfile overgezet. Nu de full wipe: advanced Wipe and Select Dalvik Cache, System, Data and Cache uitgevoerd.
Nu weer de laatste regel: patching sytem image unconditionally...
ik had nog geprobeerd de zipfile te verifieeren maar dat is mislukt. Moet het misschien met een vorige versie van twrp ipv de 3.0.3.0 versie om over te gaan naar Nougat?
Iemand een goed idee om naar de originele Nougat te gaan? Kan altijd nog proberen de os3.2.8 erop te zetten die heb ik gebackupped een paar maanden geleden..En dan OTA draaien en daarna weer rooten.
bvd
Sjors
Hoi,
Nu net de vorige versie, 3.2.8, van oneplus website gedownload, 3.2.8. Die installeert wel. Nu gelijk een OTA erachter aan. Dat lukt ook zowaar.
Alles met dezelfde twrp 3.0.3.0.
Nu android 7 erop Nog even SU erachter aan..Oh de std recovery staat er ook op.
Dus alles opnieuw doen.
iig werkt het wel weer!
Ook de melding van dm verity heb ik nu, voorheen niet. Ik heb de 3.2.8 van oneplus met twrp geflashed en nadat Nougat is erop is gekomen is de telefoon helemaal gewiped Dus ook de data zoals je muziek etc. Dat was met 3.2.8 niet.
Nu net de vorige versie, 3.2.8, van oneplus website gedownload, 3.2.8. Die installeert wel. Nu gelijk een OTA erachter aan. Dat lukt ook zowaar.
Dus alles opnieuw doen.
iig werkt het wel weer!
Ook de melding van dm verity heb ik nu, voorheen niet. Ik heb de 3.2.8 van oneplus met twrp geflashed en nadat Nougat is erop is gekomen is de telefoon helemaal gewiped Dus ook de data zoals je muziek etc. Dat was met 3.2.8 niet.
[ Voor 26% gewijzigd door sjors1970 op 05-02-2017 15:26 ]
Je hoeft vast niet alles opnieuw te doen. Je bootloader is nog unlocked. Kwestie van OP3 in fastboot starten, fastboot flash recovery randomname.zip en je hebt weer twrp.sjors1970 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 10:42:
Hoi,
Dus alles opnieuw doen.
iig werkt het wel weer!
edit : verkeerde topic
[ Voor 93% gewijzigd door jejeh op 04-02-2017 11:23 ]
Hoi,Chris.nl schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:12:
[...]
Je hoeft vast niet alles opnieuw te doen. Je bootloader is nog unlocked. Kwestie van OP3 in fastboot starten, fastboot flash recovery randomname.zip en je hebt weer twrp.
Zou je denken.
ff twrp 3.0.3.0 erop geflashed. volume down en pwr en je komt in twrp 3.0.3.0. Dan reboot vanuit twrp.
Dan klaar voor de start SU erop flashen. Maar dan wil ik weer in recovery en dan ben ik weer in de std oneplus recovery? Huh? Hoe is dat nou mogelijk? Nog 2 x geprobeerd en het is echt waar. Gewoon telkens de std revovery. Dan kan je toch ook geen zip file voor de root flashen lijkt mij zo.
DM verity is ook een melding die ik nu krijg na de nogat OTA update via de twrp geinstalleerde update vanaf OS origineel 3.2.8.
Iemand een idee wat hier aan de hand is? En wat nu de opties zijn?
groet Sjors
Ik volg het niet helemaal. Je flasht twrp we op, reboot naar twrp, doet niks en reboot vanuit twrp en dan staat je stock recovery weer op?
Als je een stock rom flashed vanuit twrp kan het wel zo zijn dat je recovery weer overschreven wordt. Maar twrp kan je er zo ook weer opzetten met een unlocked bootloader. Hoef je niet daarna elke keer weer de rom te flashen.
Als je een stock rom flashed vanuit twrp kan het wel zo zijn dat je recovery weer overschreven wordt. Maar twrp kan je er zo ook weer opzetten met een unlocked bootloader. Hoef je niet daarna elke keer weer de rom te flashen.
Hoi,l3art schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:54:
Ik volg het niet helemaal. Je flasht twrp we op, reboot naar twrp, doet niks en reboot vanuit twrp en dan staat je stock recovery weer op?
Ja volgens mij begrijp je het goed.
Ik zat met de volgende situatie:
r
- oot
- SU 2.79
- twrp versie ouder dan 3.0.3.0
- originele rom 3.2.8 van oneplus
- ik wil naar Nougat.
Dus flashen van de 4.0.2 van de zipfile downloaden van de oneplus site.
Lukte ook niet. foutmelding nr 7
[list]
• Nog een keer proberen maar dan met volledige wipe. Dus telefoon is daarna helemaal leeg behalve je persoonlijke data.
• Werkte nog niet, leeg systeem en de originele zipfile van 4.0.2 installeerde niet. patching sytem image unconditionally...verder kwam ie niet.
• Iemand opperde om dan ff twrp te updaten naar 3.0.3.0. Dat maakt ook niet uit. Lukt nog niet.
• Toen maar geprobeerd de originele 3.2.8 versie van oneplus erop te flashen. Dat lukt zowaar. Daarna de OT update naar Nougat, dat kon want root was weg.
Maar toen was de persoonlijke data ook weg. En ik was een DM verity melding rijker...En de originele recovery zat er weer op ipv twrp, das logisch want hij was helemaal gewiped.
Ik wil de root weer terug om de TB back up terug te zetten., dus moet TWRP er weer op. Inmiddels is er voor de oneplus de versie 3.0.3.0 beschikbaar.
Maar die flashen geeft iets mafs. Zodra ie erop staat/geflashed is: volume down en pwr en je komt in twrp 3.0.3.0. Dan reboot vanuit twrp. Klaar voor het flashen van SU zou je denken want TWRP staat er op. Maar niet is minder waar...De originele recovery staat er weer op. Geen spoor van TWRP te vinden bij opstarten naar recovery. DIt heb ik 3 keer gedaan met iedere keer hetzelfde resultaat.
Wat is er aan de hand?
Ik hoor het graag!!
Groet Sjors
Maar als je eenmaal in TWRP zit kan je toch direct SuperSU flashen? Dan hoef je toch niet eerst weer vanuit TWRP te rebooten? Je kan eventueel ook nog (dubbel op in mijn ogen, maar wie weet). De recovery IMG vanuit TWRP nog een keer flashen. Gaat net als een zip installeren, alleen moet je bij installatie even kiezen voor image (rechts onder in TWRP als ik het goed heb).sjors1970 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:14:
[...]
Hoi,
Ja volgens mij begrijp je het goed.
Ik zat met de volgende situatie:
rOTA kan niet vanwege root.
- oot
- SU 2.79
- ik wil naar Nougat.
[list]
• Nog een keer proberen maar dan met volledige wipe. Dus telefoon is daarna helemaal leeg behalve je persoonlijke data.
• Werkte nog niet, leeg systeem en de originele zipfile van 4.0.2 installeerde niet. patching sytem image unconditionally...verder kwam ie niet.
• Iemand opperde om dan ff twrp te updaten naar 3.0.3.0. Dat maakt ook niet uit. Lukt nog niet.
• Toen maar geprobeerd de originele 3.2.8 versie van oneplus erop te flashen. Dat lukt zowaar. Daarna de OT update naar Nougat, dat kon want root was weg.
Maar toen was de persoonlijke data ook weg. En ik was een DM verity melding rijker...En de originele recovery zat er weer op ipv twrp, das logisch want hij was helemaal gewiped.
Ik wil de root weer terug om de TB back up terug te zetten., dus moet TWRP er weer op. Inmiddels is er voor de oneplus de versie 3.0.3.0 beschikbaar.
Maar die flashen geeft iets mafs. Zodra ie erop staat/geflashed is: volume down en pwr en je komt in twrp 3.0.3.0. Dan reboot vanuit twrp. Klaar voor het flashen van SU zou je denken want TWRP staat er op. Maar niet is minder waar...De originele recovery staat er weer op. Geen spoor van TWRP te vinden bij opstarten naar recovery. DIt heb ik 3 keer gedaan met iedere keer hetzelfde resultaat.
Wat is er aan de hand?
Ik hoor het graag!!
Groet Sjors
Dat je user data weg was is niet zo gek. Volgens mij wordt met de update naar 4.0.0 je bestandssysteem omgezet van ext4 naar f2fs, en dan ben je inderdaad alles kwijt.
Hallo,l3art schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:59:
[...]
Maar als je eenmaal in TWRP zit kan je toch direct SuperSU flashen? Dan hoef je toch niet eerst weer vanuit TWRP te rebooten? Je kan eventueel ook nog (dubbel op in mijn ogen, maar wie weet). De recovery IMG vanuit TWRP nog een keer flashen. Gaat net als een zip installeren, alleen moet je bij installatie even kiezen voor image (rechts onder in TWRP als ik het goed heb).
Dat je user data weg was is niet zo gek. Volgens mij wordt met de update naar 4.0.0 je bestandssysteem omgezet van ext4 naar f2fs, en dan ben je inderdaad alles kwijt.
Het is gelukt! TWRP blijft erop en gelijk de SU erop gezet.
Maar er was een melding in twrp dat storage gemount kon worden. Bij rebooten geen SIM card meer zichtbaar.
Toen de SU versie 2.79 erop gezet. Wel weer de simkaar zichtbaar. Wat moet er gebeuren met die storage die niet gemount is. Want die melding bleef ook bij de installatie van SU 2.79.
*knip*. Het doen van de groenten is niet nodig op tweakers, zie ook: Het algemeen beleid #groeten
[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 09:03 ]
Beter gebruik je TWRP 3.0.4. Versie 3.0.3.0 accepteerde bijvoorbeeld mijn pin niet meer tijdens het decrypten van mijn storage. Deze versie staat ook bekend om problemen met Nougat (zie XDA topic).
*knip*. Hoe goed bedoeld ook. Hier hebben we de TR knop voor.
*knip*. Hoe goed bedoeld ook. Hier hebben we de TR knop voor.
[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 09:02 ]
is everything cool?
Dat is bij veel meer twrp versies soms het geval. Ook bij de 2.0.2.x gebeurde dit nog wel eens.FREAKJAM schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:04:
Beter gebruik je TWRP 3.0.4. Versie 3.0.3.0 accepteerde bijvoorbeeld mijn pin niet meer tijdens het decrypten van mijn storage. Deze versie staat ook bekend om problemen met Nougat (zie XDA topic).
*knip*
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 09:03 ]
twrp 304 geinstallerd met su 2.79 erachter aan maar de storage is nog niet gemount....FREAKJAM schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 23:04:
*knip*.
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 08-02-2017 09:03 ]
twrp 304 geinstallerd met su 2.79 erachter aan maar de storage is nog niet gemount....
Ik heb de back up van TB terug proberen te zetten maar bv Whatsapp komt niet terug. Zit dan in die niet mounten van de storage? Andere apps zijn wel teruggezet.
Ik kan wel mijn intern geheugen benaderen in de filemanager op de telefoon. Wat moet er dan gemount worden aan storage?
Ik heb de back up van TB terug proberen te zetten maar bv Whatsapp komt niet terug. Zit dan in die niet mounten van de storage? Andere apps zijn wel teruggezet.
Ik kan wel mijn intern geheugen benaderen in de filemanager op de telefoon. Wat moet er dan gemount worden aan storage?
[ Voor 13% gewijzigd door sjors1970 op 08-02-2017 17:21 ]
Ik heb echt werkelijk geen idee wat je nu wil en wat je aan het doen bent. Laat staan dat ik kan helpen.

OK, ik zal het hele relaas inkopieeren. Steeds alles replyen is wellicht een beter iedee om het verhaal compleet te houden. Nu is het wel een lang verhaal geworden:l3art schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 21:16:
Ik heb echt werkelijk geen idee wat je nu wil en wat je aan het doen bent. Laat staan dat ik kan helpen.
Ik had de volgende situatie:
- root
- SU 2.79
- ik wil naar Nougat.
Nog een keer proberen maar dan met volledige wipe. Dus telefoon is daarna helemaal leeg behalve mijn persoonlijke data.
Werkte nog niet, leeg systeem en de originele zipfile van 4.0.2 installeerde niet. patching sytem image unconditionally...verder kwam ie niet.
Iemand opperde om dan ff twrp te updaten naar 3.0.3.0. Dat maakt ook niet uit. Lukt nog niet.
Toen maar geprobeerd de originele 3.2.8 versie van oneplus erop te flashen. Dat lukt zowaar. Daarna de OTA update naar Nougat, dat kon want root was weg.
Iemand had het goede idee om de SU zip file ook naar de telefoon te kopieren en bij flashen van twrp recovery deze gelijkte installeren.
Resultaat TWRP blijft erop en SU werkt.
Maar er was een melding in twrp dat storage niet gemount kon worden. Bij rebooten geen SIM card meer zichtbaar.
Toen de SU versie 2.79 erop gezet. Wel weer de simkaar zichtbaar. Wat moet er gebeuren met die storage die niet gemount is? Want die melding bleef ook bij de installatie van SU 2.79.
TWRP versie 3.0.4 erop gezet maar de storage is nog steeds niet gemount.
Nu de root er weer op zit kan de Titanium back up weer terug gezet worden dacht ik. Dit ondanks de melding dat de storage niet gemount is. Wat merk je daar van? Ik zie namelijk wel het interne geheugen als de file manager gebruik op de telefoon.
Maar 21 apps kunnen niet restored worden vanuit de Titanium Back up. Ik denk dat het te maken heeft met de storage die niet gemount is.
In twrp heb ik de optie om niets aan te passen gekozen als je twrp net opstart. Dit vanwege de melding dat je dan originele zip udate files zou kunnen laden.
Mijn vragen zijn nu:
Hoe komt het dat die storage niet gemount is?
Wat betekent dat eigenlijk?
Hoeveel last heb je daar van?
Kan je de storage weer mounten met TWRP?
Hoe moet dat dan?
Is de TB restore niet gelukt omdat de storage niet gemount is of komt dat ergens anders door?
Ik hoop dat de lengte je niet afschrikt en je een oplossing kan aandragen. bvd!
Haha nee dat schrikt niet af. Maar het is een erg vreemd verhaal waar ik mijn vingers niet echter krijg. Om de een of andere reden gebeuren er bij jou vreemde dingen waar een ander geen last van heeft
Best kans dat het ene met het andere samenhangt. Het begint al met het er opzetten van twrp en dat na een reboot meteen de stock recovery er op staat. Een toestel kan in principe maar 1 recovery hebben dus waarom bij jou zonder iets te doen opeens de stock er weer terug op staat is me een raadsel. Als je een stock firmware er op zet kan dat inderdaad maar anders is gek. Ik vermoed dat alle vreemde problemen daar dan ook beginnen. Dat je opslag niet gemount (=is niet veel meer dan beschikbaar maken) kan worden is ook vreemd. In ieder geval op dit toestel. Ik ken het wel van een Huawei P9 lite (dramatoestel voor dit soort zaken als je het mij vraagt).
Als ik jou was zou ik helemaal van voor af aan beginnen. Ik zou het hele toestel wissen (wel de nodige backups op de pc zetten van hetgeen wat je wil bewaren) en helemaal vanaf het begin beginnen. Een custom nougat OOS rom van xda halen, de laatste twrp via fastboot installeren, etc. Misschien zelfs de rom sideloaden ipv installeren via twrp. Want de dingen die er nu gebeuren zijn gewoon vreemds. Misschien dat het met het overgaan naar het f2fs bestandssysteem is gebeurd (ga ik vanuit aangezien je het over stock roms hebt).
Is trouwens wel iets waar je ook nog naar kan kijken. Zie je als je je telefoon aan de computer hangt wel al je opslag? Of zie je maar de helft? Heb ik zelf een keer gehad bij het switchen van bestandssysteem. Moest ik even handmatig in twrp heen en weer schakelen tussen ext4 en f2fs en toen had ik alles weer. Maar kan me zo voorstellen dat dat ook voor gekke dingen kan zorgen.
Best kans dat het ene met het andere samenhangt. Het begint al met het er opzetten van twrp en dat na een reboot meteen de stock recovery er op staat. Een toestel kan in principe maar 1 recovery hebben dus waarom bij jou zonder iets te doen opeens de stock er weer terug op staat is me een raadsel. Als je een stock firmware er op zet kan dat inderdaad maar anders is gek. Ik vermoed dat alle vreemde problemen daar dan ook beginnen. Dat je opslag niet gemount (=is niet veel meer dan beschikbaar maken) kan worden is ook vreemd. In ieder geval op dit toestel. Ik ken het wel van een Huawei P9 lite (dramatoestel voor dit soort zaken als je het mij vraagt).
Als ik jou was zou ik helemaal van voor af aan beginnen. Ik zou het hele toestel wissen (wel de nodige backups op de pc zetten van hetgeen wat je wil bewaren) en helemaal vanaf het begin beginnen. Een custom nougat OOS rom van xda halen, de laatste twrp via fastboot installeren, etc. Misschien zelfs de rom sideloaden ipv installeren via twrp. Want de dingen die er nu gebeuren zijn gewoon vreemds. Misschien dat het met het overgaan naar het f2fs bestandssysteem is gebeurd (ga ik vanuit aangezien je het over stock roms hebt).
Is trouwens wel iets waar je ook nog naar kan kijken. Zie je als je je telefoon aan de computer hangt wel al je opslag? Of zie je maar de helft? Heb ik zelf een keer gehad bij het switchen van bestandssysteem. Moest ik even handmatig in twrp heen en weer schakelen tussen ext4 en f2fs en toen had ik alles weer. Maar kan me zo voorstellen dat dat ook voor gekke dingen kan zorgen.
Ik kan em zo in Nougat niet vinden, maar zat er in MM niet iets van "Originele recovery schrijven" of iets in die geest? Kwam er op neer dat als je die uit had, de originele recovery weer teruggeplaatst werd bij het schrijven van een ROM. Zat in ieder geval bij Opties voor Ontwikkelaars.
Wat draaien jullie allemaal voor ROMS nu? Ben op zoek naar iets nieuws. Ben beetje klaar weer met OOS ivm wifi problemen, batterij usage en groene camera probleem. Is LOS nightly een beetje stable? Of iets anders wat niet compleet bloated is met knetter veel features en apps en dingen?
Heb net de cm13 rom van Sultan er weer op gezet.Galukon schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:27:
Wat draaien jullie allemaal voor ROMS nu? Ben op zoek naar iets nieuws. Ben beetje klaar weer met OOS ivm wifi problemen, batterij usage en groene camera probleem. Is LOS nightly een beetje stable? Of iets anders wat niet compleet bloated is met knetter veel features en apps en dingen?
Cm13 ja. Lineaoge os, resurrection, etc. Allemaal leuk en aardig, en het werkt ook echt wel soepel, ziet er goed uit met een leuk thema er op enz. Maar ik vind ze alles behalve energie zuinig. Met de rom van Sultan haal ik een schermtijd tussen de 4 en 5 uur. Maar met Nougat roms is dat maximaal 3 uur, maar meestal haal ik dat niet eens. En dat met dezelfde apps als met de rom van Sultan.
Kortom net weer terug gegaan naar die rom.
Vraag me af of ik weer kan wennen aan android 6. Vind Nougat zeer fijn. Overigens kan ik met TB wel apps terugzetten die ik in Android 7.0 heb gedraaid?l3art schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Heb net de cm13 rom van Sultan er weer op gezet.
Cm13 ja. Lineaoge os, resurrection, etc. Allemaal leuk en aardig, en het werkt ook echt wel soepel, ziet er goed uit met een leuk thema er op enz. Maar ik vind ze alles behalve energie zuinig. Met de rom van Sultan haal ik een schermtijd tussen de 4 en 5 uur. Maar met Nougat roms is dat maximaal 3 uur, maar meestal haal ik dat niet eens. En dat met dezelfde apps als met de rom van Sultan.
Kortom net weer terug gegaan naar die rom.
Ja dat kan. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.Galukon schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:35:
[...]
Vraag me af of ik weer kan wennen aan android 6. Vind Nougat zeer fijn. Overigens kan ik met TB wel apps terugzetten die ik in Android 7.0 heb gedraaid?
Tja waarom zou je er niet aan kunnen wennen. Met xposed kom je een heel eind wat betreft handigheden. Ik ben zelf in ieder geval niet tegen beperkingen aangelopen.
Ok als je de DPI veranderd moet je bij 6.0 je telefoon opnieuw opstarten. Tja dat is ook niet echt een groot probleem toch? Voor mij persoonlijk staat de tijd die je je telefoon kan gebruiken voorop. En die kleine extra's die in Nougat zitten en niet in Marshmallow, ach die zijn wat mij betreft te verwaarlozen. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor anderen weer heel anders is.
DPI doe ik alsnog via build.prop want via instellingen is het net niet zoals ik het wil hebben. Denk dat ik maar terug ga naar Sultan. Was er wel zeer tevreden over. Xposed gebruik ik niet en wil ik niet gebruiken.l3art schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:24:
[...]
Ja dat kan. Ik heb er in ieder geval geen problemen mee.
Tja waarom zou je er niet aan kunnen wennen. Met xposed kom je een heel eind wat betreft handigheden. Ik ben zelf in ieder geval niet tegen beperkingen aangelopen.
Ok als je de DPI veranderd moet je bij 6.0 je telefoon opnieuw opstarten. Tja dat is ook niet echt een groot probleem toch? Voor mij persoonlijk staat de tijd die je je telefoon kan gebruiken voorop. En die kleine extra's die in Nougat zitten en niet in Marshmallow, ach die zijn wat mij betreft te verwaarlozen. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit voor anderen weer heel anders is.
Voor de mensen die gemakkelijk een extra uurtje SoT willen hebben met een veel 'smoother' toestel, houd de thread van RenderBroken in de gaten. Ik draai momenteel een Testbuild 3 dagen vlekkeloos waarbij ik van 18-16% active drain naar 14-8% ben gegaan. Hij heeft EAS (Energy Aware scheduling) wat momenteel alleen nog maar de Google pixels draaien volledig met rom support werkend gekregen op ons toestel, zelfs nog beter met een nieuwe versie! Mijn ervaring is dat ik gemakkelijk 5 uur SoT haal iets wat niet mogelijk was tenzij ik een film keek, ook is het toestel veel vloeiender. Dit is momenteel alleen voor LineageOS based roms met EAS commits! Ik raad je https://forum.xda-develop...on-remix-n-t3551384/pages aan. Als je meer wilt lezen over EAS en toch een beetje verstand hebt van hoe CPU Govenors en dergelijke werken raad ik je dit aan http://www.linaro.org/blo...ling-eas-progress-update/.
Hehehe,l3art schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 06:33:
Haha nee dat schrikt niet af. Maar het is een erg vreemd verhaal waar ik mijn vingers niet echter krijg. Om de een of andere reden gebeuren er bij jou vreemde dingen waar een ander geen last van heeft![]()
Het is gelukt. De tip van de f2fs bestandssyteem was de tip. Ik heb in twrp het bij laten werken, data> change/repair > change file system. Er stond niets op dus ik kon ook niets kwijtraken dus gewoon geprobeerd.
Daarna de TB back up er weer op gezet.
Vandaag een patch update gedraaid van Nougat van Oneplus. Even geen geduld gehad en, blijkt achteraf, de encrypte actie onderbroken. Ja dan moet je weer helemaal resetten...Weer een lege telefoon. Jammer dat ik nou net de TB back up van de NAS gehaald had....
In ieder geval bedankt voor de tip want dat was een goede.
Hoe lang heeft hij die kernel er nu in zitten? Heb zenity nog niet zo heel lang geleden gedraaid maar toen heb ik echt geen verschil bemerkt. Dat is denk ik een week of twee geleden.Puddi Puddin schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:47:
Voor de mensen die gemakkelijk een extra uurtje SoT willen hebben met een veel 'smoother' toestel, houd de thread van RenderBroken in de gaten. Ik draai momenteel een Testbuild 3 dagen vlekkeloos waarbij ik van 18-16% active drain naar 14-8% ben gegaan. Hij heeft EAS (Energy Aware scheduling) wat momenteel alleen nog maar de Google pixels draaien volledig met rom support werkend gekregen op ons toestel, zelfs nog beter met een nieuwe versie! Mijn ervaring is dat ik gemakkelijk 5 uur SoT haal iets wat niet mogelijk was tenzij ik een film keek, ook is het toestel veel vloeiender. Dit is momenteel alleen voor LineageOS based roms met EAS commits! Ik raad je https://forum.xda-develop...on-remix-n-t3551384/pages aan. Als je meer wilt lezen over EAS en toch een beetje verstand hebt van hoe CPU Govenors en dergelijke werken raad ik je dit aan http://www.linaro.org/blo...ling-eas-progress-update/.
Zenity kernal is nog vrij simpel daar merkte ik ook vrij weinig van. RenderBroken heeft momenteel een Testbuild met de laatste patches, waardoor performance vrijwel gelijk is aan HMP maar veel efficiënter. Het ligt ook aan gebruik, als je continu multitaskt is er weinig verschil, maar als je een YouTube video kijkt is de active drain een hele hoop lager.l3art schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:56:
[...]
Hoe lang heeft hij die kernel er nu in zitten? Heb zenity nog niet zo heel lang geleden gedraaid maar toen heb ik echt geen verschil bemerkt. Dat is denk ik een week of twee geleden.
Meer mensen met een Error 7 bij het updaten van de Lineage nightly van de 14e?
De update van 31 januari naar 8 februari verloopt prima, alleen de update van vandaag geeft error 7.
Vanuit het OTA menu updaten lukt ook niet, hij boot naar recovery en begint niet met updaten...
Iemand een idee waar dit door komt?
Draai TWRP 3.0.3.0
Edit: oplossing al gevonden. Voor het flashen naar 14 moet je de laatste firmware en modem flashen.
Daarna kan de nieuwe Nightly geflashed worden.
De update van 31 januari naar 8 februari verloopt prima, alleen de update van vandaag geeft error 7.
Vanuit het OTA menu updaten lukt ook niet, hij boot naar recovery en begint niet met updaten...
Iemand een idee waar dit door komt?
Draai TWRP 3.0.3.0
Edit: oplossing al gevonden. Voor het flashen naar 14 moet je de laatste firmware en modem flashen.
Daarna kan de nieuwe Nightly geflashed worden.
[ Voor 32% gewijzigd door Oxellaar op 14-02-2017 22:38 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik ben op zoek naar een custom rom waar zaken als privacyguard, call recording en long screenshots (geniale feature van OB11) ingebakken zit.
Ik ben benieuwd hoe 't nu zit met de camera; van Zenity begrijp ik dat ze OOS-port gebruiken. Is die stabiel en even snel/goed als de native implementatie of moeten we dan toch echt op blobs (tenminste, dat is wat ik lees; is dit nog juist?) wachten vanuit OnePlus.
Tot slot neig ik naar root, zodat ik wat meer kan spelen met dingen als adaway en daydream. Maar, werkt de ING app dan nog en is root goed genoeg te hiden voor de app? Idem dito voor games als Pogo.
Iemand hier de gouden tip?
Ik ben benieuwd hoe 't nu zit met de camera; van Zenity begrijp ik dat ze OOS-port gebruiken. Is die stabiel en even snel/goed als de native implementatie of moeten we dan toch echt op blobs (tenminste, dat is wat ik lees; is dit nog juist?) wachten vanuit OnePlus.
Tot slot neig ik naar root, zodat ik wat meer kan spelen met dingen als adaway en daydream. Maar, werkt de ING app dan nog en is root goed genoeg te hiden voor de app? Idem dito voor games als Pogo.
Ik draai momenteel de ROM van Zenity, beste die ik tot nu toe heb gehad qua batterij. privicy guard zit er in, OOS cam zit er in (zie persoonlijk geen verschil tussen deze en de "originele"). Call recording en long screenshot dacht ik niet, heb ik tenminste niet gevonden.ascent schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:26:
Ik ben op zoek naar een custom rom waar zaken als privacyguard, call recording en long screenshots (geniale feature van OB11) ingebakken zit.
Ik heb hier ook root voor adaway. qua het verbergen van root durf ik niets te zeggen, ik heb er nog nooit last van gehad dat een app daarover begon te klagen.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ah thanks! En die rom krijgt gewoon OTA's neem ik aan? Of moet je elke week flashen?janvanduschoten schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:39:
[...]
Ik draai momenteel de ROM van Zenity, beste die ik tot nu toe heb gehad qua batterij. privicy guard zit er in, OOS cam zit er in (zie persoonlijk geen verschil tussen deze en de "originele"). Call recording en long screenshot dacht ik niet, heb ik tenminste niet gevonden.
Ik heb hier ook root voor adaway. qua het verbergen van root durf ik niets te zeggen, ik heb er nog nooit last van gehad dat een app daarover begon te klagen.
Verder ben ik dus wel benieuwd naar de ING app en de pogo game dus als iemand anders daar evaring mee heeft. pogo kon vroeger met magisk (oid?) worden gehide maar is dat nog steeds?
Met Pogo geen ervaring. Maar de ING app (en Rabo) hebben geen last van Root, die kan je dus gewoon gebruiken als je root hebt.ascent schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:26:
Pogo werkt hier prima met Android Nougat en Magisk op de OnePlus 3. De nieuwste versie van Magisk beschikt zelf over een functie (Magisk Hide) waarmee je je applicaties kunt hiden. (werkt het beste in combinatie met MagiskSU, SuperSU is overbodig). Pogo wordt zelfs automatisch gehide door Magisk.ascent schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 12:58:
[...]
Ah thanks! En die rom krijgt gewoon OTA's neem ik aan? Of moet je elke week flashen?
Verder ben ik dus wel benieuwd naar de ING app en de pogo game dus als iemand anders daar evaring mee heeft. pogo kon vroeger met magisk (oid?) worden gehide maar is dat nog steeds?
[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 22-02-2017 13:29 ]
is everything cool?
Okay nice, da's goed nieuws. Welke rom draai jij op?FREAKJAM schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:28:
[...]
Pogo werkt hier prima met Android Nougat en Magisk op de OnePlus 3. De nieuwste versie van Magisk beschikt zelf over een functie (Magisk Hide) waarmee je je applicaties kunt hiden. (werkt het beste in combinatie met MagiskSU, SuperSU is overbodig). Pogo wordt zelfs automatisch gehide door Magisk.
Ik draai Experience ROM v13.0, de beta 11 versie. Deze is wel prepatched met SuperSU. Ik heb dus de originele boot.img van oneplus.net geflashed met TWRP (uit de zip van Beta 11 gehaald) alvorens ik de Magisk installer heb geflashed.ascent schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:34:
[...]
Okay nice, da's goed nieuws. Welke rom draai jij op?
[ Voor 14% gewijzigd door FREAKJAM op 22-02-2017 13:43 ]
is everything cool?
Dank voor de tips! Heb nu Resurrection draaien, incl. magisk en inderdaad, zowel de ING app als PoGo blijven 't keurig doen! Was inderdaad nog even stoeien met encryptie en TWRP, maar met de unreleased 3.0.4.0 werkt 't uiteindelijk goed!
Enige gemis zover is de long screenshots-functie, maarja, je kunt niet alles hebben
Enige gemis zover is de long screenshots-functie, maarja, je kunt niet alles hebben
[ Voor 15% gewijzigd door ascent op 27-02-2017 12:54 ]
quote]asc366 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 12:51:
[...]
Welke TV app? Ik heb zelf Magisk erop zitten en die hide netjes (ook ivm de ING app en Pokemon GO). Maar, eigenlijk hoort dit in dat andere topic thuis!

[/quote]
De Proximus TV app werkt niet, ook werkt de fingerprint bij de ING app en tap 'n pay bij SEQR niet meer...
[...]
Welke TV app? Ik heb zelf Magisk erop zitten en die hide netjes (ook ivm de ING app en Pokemon GO). Maar, eigenlijk hoort dit in dat andere topic thuis!

[/quote]
De Proximus TV app werkt niet, ook werkt de fingerprint bij de ING app en tap 'n pay bij SEQR niet meer...
Kan iemand mij verder helpen?
Ik ben EAS Roms gaan proberen met als eerste van Zenity. Maar nu doet mijn 4g/LTE het niet meer. Van alles geprobeerd. Andere rom(nu heb ik de EAS van phoenix). Allerlei modems geprobeerd. Terug naar experience v13 bèta 11. Maar overal krijg ik mijn 4g niet aan de gang. Heb een h+ teken staan. Apn ook aangepast. Iemand een idee wat het kan zijn?
Ik ben EAS Roms gaan proberen met als eerste van Zenity. Maar nu doet mijn 4g/LTE het niet meer. Van alles geprobeerd. Andere rom(nu heb ik de EAS van phoenix). Allerlei modems geprobeerd. Terug naar experience v13 bèta 11. Maar overal krijg ik mijn 4g niet aan de gang. Heb een h+ teken staan. Apn ook aangepast. Iemand een idee wat het kan zijn?
Geen idee hoe maar naar veel proberen, een nandroid backup die niet opstarte, nog een flash doet 4g het weer.ultrasonicoverd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:11:
Kan iemand mij verder helpen?
Ik wil graag de OB12 Android 7.1.1 flashen (omdat die toch een stabielere bluetooth, fingerprint en camera heeft en ook long screenshots) maar wel een paar custom dingetjes meepakken die in Resurrectionrom zit zoals:
1. snel toggelen mobiele data in je quickesttings (in de stock OOS ga je via dat icoontje maar 't mobile data menu toe, ipv aan of uit)
2. auto nighttime. Werkt in RR ook behoorlijk fijn, bij OOS was dat manual
3. Screenrecorder zit bij RR ingebouwd
4. Privacyguard ,maar dat gaat vast niet lukkren want die is wel heel erg LineageOS-based
5. flashlight aanzetten door de powerbutton te longpressen als je telefoon op standy staat.
Iemand een idee hoe ik dit soort custom dingetjes in een OB12-rom krijg?
1. snel toggelen mobiele data in je quickesttings (in de stock OOS ga je via dat icoontje maar 't mobile data menu toe, ipv aan of uit)
2. auto nighttime. Werkt in RR ook behoorlijk fijn, bij OOS was dat manual
3. Screenrecorder zit bij RR ingebouwd
4. Privacyguard ,maar dat gaat vast niet lukkren want die is wel heel erg LineageOS-based
5. flashlight aanzetten door de powerbutton te longpressen als je telefoon op standy staat.
Iemand een idee hoe ik dit soort custom dingetjes in een OB12-rom krijg?
De apk ervan back-uppen?
Hier was het even een hel om naar bèta 12 te gaan wat een ellende. Ik flash de bedoeling in twrp en flash twrp nog eens. Maar dan wist die vervolgens mijn hele telefoon. Dit is de 2e keer dat ik dat heb. Nooit eerder gehad met welke telefoon dan ook. Iemand die weet hoe het komt?
Hier was het even een hel om naar bèta 12 te gaan wat een ellende. Ik flash de bedoeling in twrp en flash twrp nog eens. Maar dan wist die vervolgens mijn hele telefoon. Dit is de 2e keer dat ik dat heb. Nooit eerder gehad met welke telefoon dan ook. Iemand die weet hoe het komt?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
't Is geen APK vziw, maar een systemmod. Ik zou niet weten welke en dan nog niet of ze compatible zijn
Ik heb inmiddels OB12 erop staan met een magisk module die ervoor zorgt dat je Quicksettingsgrid wat veranderd wordt; ik heb nu rijen van 5 ipv 3. Vind ik zelf fijner. Hoop dat 'r op vergelijkbare wijze nog andere tweaks te tweaken/flashen zijn maar magisk zelf heeft er niet zoveel bij staan en zal dus vooral custom dingen zoeken worden.
Iemand enig idee waarom dit waardeloze OS hosts files negeert?
Sinds de "update" naar Nutteloos-Onbekwaam-Uitermate-Gigantisch-Achterlijk-TreurigOS7 woord mijn hosts file keihard genegeerd.
File permissions zijn hetzelfde als bij andere bestanden (rw-r-r root root) en zelfs iets simpels als 127.0.0.1. tweakers.net werkt niet.
Sinds de "update" naar Nutteloos-Onbekwaam-Uitermate-Gigantisch-Achterlijk-TreurigOS7 woord mijn hosts file keihard genegeerd.
File permissions zijn hetzelfde als bij andere bestanden (rw-r-r root root) en zelfs iets simpels als 127.0.0.1. tweakers.net werkt niet.
Heb je wel een enter aan het einde van het bestand staan? Heb je gereboot? Is 'ie wel in UNIX-formaat? Waarmee test je? (volgens mij negeert Chrome idd je hosts file)t_o_c schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:19:
Iemand enig idee waarom dit waardeloze OS hosts files negeert?
edit: zorg er ook voor dat "reduce data usage" en dergelijke functies uit staan in je browser, die sturen je request eerst naar een server en negeren daardoor dus idd je hosts file.
[ Voor 13% gewijzigd door RedPixel op 13-03-2017 09:42 ]
I see red pixels.
Maakt allemaal niks uit. Met marshmallow werkte het perfect, ook in Chrome. Zelfde hosts file die ik voor de update van m'n telefoon had gepulled werkt onder nougat niet meer dus het is gewoon nougat die fijn hosts files negeert.
OB11 doet het bij mij prima met een door adaway aangepaste hostfile, probeer het anders eens via adaway?t_o_c schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:23:
Maakt allemaal niks uit. Met marshmallow werkte het perfect, ook in Chrome. Zelfde hosts file die ik voor de update van m'n telefoon had gepulled werkt onder nougat niet meer dus het is gewoon nougat die fijn hosts files negeert.
Nougat blokkeert schrijfrechten op je system partitie, daarom werkt dat niet. Je kunt het oplossen door bijv je system partitie writable te maken of Adaway zoals Prulleman al aangeeft. Ik gebruik zelf AdAway + Magisk op mijn OP3.t_o_c schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:23:
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 13-03-2017 11:00 ]
is everything cool?
Ik mount de system partitie in twrp. Als ik de hosts file pull krijg ik ook mijn aangepaste file dus het is niet alsof de hosts file niet geschreven word. Nougat negeert het gewoon.
Ah, Nougat 7.1.1 is uit obv OOS 4.1
Here are some highlights:
Here are some highlights:
- Upgraded Android 7.1.1
- Updated Google security patch to 1st March 2017
- Added expanded screenshots
- Improved picture taking of moving objects with blur reduction
- Improved video stability when recording
- Improved WiFi connectivity
- Improved bluetooth connectivity
- General bug fixes
[ Voor 9% gewijzigd door ascent op 16-03-2017 11:56 ]
Wat is de beste manier om de community build te updaten zonder alles te slopen? Ook qua backup
?
De vorige keer liep alles bij mij in de soep.
De vorige keer liep alles bij mij in de soep.
Draait hier alweer als een zonnetjeascent schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:56:
Ah, Nougat 7.1.1 is uit obv OOS 4.1
Here are some highlights:https://forums.oneplus.ne...ota-for-oneplus-3.506196/
- Upgraded Android 7.1.1
- Updated Google security patch to 1st March 2017
- Added expanded screenshots
- Improved picture taking of moving objects with blur reduction
- Improved video stability when recording
- Improved WiFi connectivity
- Improved bluetooth connectivity
- General bug fixes
ElementalX is ook geüpdate voor 7.1.1
I see red pixels.
Wat is het voordeel van ElementalX tov de standaard kernel?wwwhizz schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:44:
[...]
Draait hier alweer als een zonnetjeVolgens mij heb ik alle OxygenOS tot nu toe dirty er op geflasht (zonder een factory reset/full wipe dus), heb wel eens telefoons gehad waar dat meer problemen opleverde.
ElementalX is ook geüpdate voor 7.1.1
Optimized for performance and battery lifeLuco schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:16:
[...]
Wat is het voordeel van ElementalX tov de standaard kernel?
Overclock/underclock CPU
Advanced color control
Sound control
Notification light control
Sweep2sleep
Backlight dimmer option
Wake Gestures (Sweep2Wake and DoubleTap2Wake)
NTFS r/w support
Option to disable fsync
Adjust or disable vibration
Does not force encryption
Compatible with systemless root
I see red pixels.
Alleen de optimalisatie voor performance en accuduur zouden nuttig zijn. Voor de rest staan hier niet echt dingen in die voor mij direct veel toevoegen, of die ik al via andere wegen bereikt heb:wwwhizz schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:18:
[...]
Optimized for performance and battery life
Overclock/underclock CPU
Advanced color control
Sound control
Notification light control
Sweep2sleep
Backlight dimmer option
Wake Gestures (Sweep2Wake and DoubleTap2Wake)
NTFS r/w support
Option to disable fsync
Adjust or disable vibration
Does not force encryption
Optimized for performance and battery life - Interessant
Overclock/underclock CPU - Doe ik niks mee
Advanced color control - CFLumen, Lux, sRGB instelling vind ik prima
Sound control -
Notification light control - Mogelijk interessant
Sweep2sleep - Double tap op de statusbar
Backlight dimmer option - CFLumen + Lux
Wake Gestures (Sweep2Wake and DoubleTap2Wake) - Doubletap zit al ingebakken
NTFS r/w support - Zegt me niks, dus zal ik niet gebruiken
Option to disable fsync - Zie NTFS
Adjust or disable vibration - Geen klagen over huidige vibratie
Does not force encryption - Ben nu ook niet encrypted
Al met al zou ik het dan doen voor de performance/accuduur maar daar ben ik nu al tevreden over. De Notification led is dan nog interessant, maar that's it. Ik ga er eens over denken. Bedankt voor het rijtje in ieder geval!
Verwacht geen grote verschillen hoor, helemaal qua performance en batterij niet. Ik vind het gewoon leuk om te tweaken, dus ik speel hier wat mee, maar het is zeker geen heilige graalLuco schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:37:
[...]
Alleen de optimalisatie voor performance en accuduur zouden nuttig zijn. Voor de rest staan hier niet echt dingen in die voor mij direct veel toevoegen, of die ik al via andere wegen bereikt heb:
[...]
Al met al zou ik het dan doen voor de performance/accuduur maar daar ben ik nu al tevreden over. De Notification led is dan nog interessant, maar that's it. Ik ga er eens over denken. Bedankt voor het rijtje in ieder geval!
I see red pixels.
Iemand hier problemen met het installeren van Mario Run?
Gisteren kreeg ik nog de melding dat mijn device niet compatibel zou zijn. Vandaag is de app zelfs helemaal niet te vinden in de Play store.
Komt dit door root of costum rom oid?
Gisteren kreeg ik nog de melding dat mijn device niet compatibel zou zijn. Vandaag is de app zelfs helemaal niet te vinden in de Play store.
Geeft bij mij ook aan dat het item niet is gevonden, apart.Oxellaar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:27:
Geen probleem mee gehadOxellaar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 23:27:
En wat draai je voor ROM?
Ik draai Lineage 14.1
Ik zie dat er veel dingen langskomen met betrekking tot root + LinageOS + Mario Run. Dit werkt voor niemand niet die deze combinatie gebruikt.
APK's mag je hier niet plaatsen of wel? Ook niet als het legaal is? Anders even een PB sturen voor Mario Run.
https://forums.oneplus.ne...un&o=date&c[title_only]=1
APK's mag je hier niet plaatsen of wel? Ook niet als het legaal is? Anders even een PB sturen voor Mario Run.
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Heb een APK van apk mirror gehaald. Installeren werkt wel, alleen direct een fc bij open van de game.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:07:
Ik zie dat er veel dingen langskomen met betrekking tot root + LinageOS + Mario Run. Dit werkt voor niemand niet die deze combinatie gebruikt.
Op mijn Moto G heb ik precies hetzelfde, ook root+Lineage
[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 24-03-2017 20:54 ]
Ik las op XDA dat je best root met magisk en dan met magisk hider root verbergt voor die app. Dan crasht hij niet.
@freggy
Klopt, zojuist Magisk geïnstalleerd en nu werkt het wel.
Klopt, zojuist Magisk geïnstalleerd en nu werkt het wel.
Stock 4.1, root met MagiskOxellaar schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 18:29:
[...]
En wat draai je voor ROM?
Ik draai Lineage 14.1
Weet iemand of er ooit een oplossing komt voor het slecht werken van de fingerprint scanner icm de ING app?
De app blijft de scanner als home knop zien als de hardware knoppen gebruikt worden ipv onscreen. Vreemd, want bij de Bol.com app werkt het wel goed.
De app blijft de scanner als home knop zien als de hardware knoppen gebruikt worden ipv onscreen. Vreemd, want bij de Bol.com app werkt het wel goed.
Bedoel je zoiets als dit?Oxellaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:07:
Weet iemand of er ooit een oplossing komt voor het slecht werken van de fingerprint scanner icm de ING app?
Anonymoussaurus in "[OnePlus 3] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Dat zit er dus aan te komen. Er staat dus ook dat het met andere apps werktThis allows you to lock the capacitive and home buttons while gaming or in other apps where it’s easy to hit those buttons buttons unintentionally. This feature can be found in Settings>Advanced>Gaming Mode
- Gaming Do Not Disturb mode
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-04-2017 02:04 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Was dit probleem met de Belgische versie? De NL ING app doet het hier primaOxellaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:07:
@Anonymoussaurus
Nee dat bedoel ik niet. Mijn telefoon snapt gewoonweg niet dat ik wil inloggen met mijn vingerafdruk op de ING app.
Terwijl er in het scherm om een vingerafdruk wordt gevraagd, ziet hij de scanner als home knop. Je kunt dus niet inloggen.
@Prulleman
Nederlandse ING gaat het om.
Ik draai Lineage trouwens.
En waarschijnlijk gebruik jij de on-screen knoppen?
Nee dat bedoel ik niet. Mijn telefoon snapt gewoonweg niet dat ik wil inloggen met mijn vingerafdruk op de ING app.
Terwijl er in het scherm om een vingerafdruk wordt gevraagd, ziet hij de scanner als home knop. Je kunt dus niet inloggen.
@Prulleman
Nederlandse ING gaat het om.
Ik draai Lineage trouwens.
En waarschijnlijk gebruik jij de on-screen knoppen?
[ Voor 11% gewijzigd door Oxellaar op 02-04-2017 09:54 ]
Dan moet je even wachten totdat de lampjes van de back en recent "knoppen" uit zijn gegaan (+/- 5 seconden). Dan werkt hij zeer waarschijnlijk wel.Oxellaar schreef op zondag 2 april 2017 @ 00:07:
Niet zoals het hoort, maar goed.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.