Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Hebben ze die vingerafdruk scanner al 100% werkend gekregen of is hij nog steeds buggy?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
anessie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:47:
Eindelijk een goede Nougat /F2S twrp:

Filename: twrp-3.0.2-0_blu_spark_v11-op3.img
Uploaded: 2017-Jan-05 14:54:26

https://forum.xda-develop...p=70411336&postcount=2426

Werkt ook alleen op F2S data: zie https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443
Helemaal top! Hiermee kon ik zojuist mijn stock OOS4 netjes systemless rooten (SR2-SuperSU-v2.79). Geen decrypt probleem meer met F2S.
Dus ik ben weer blij, root en kan nog OTA's ontvangen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:22
Hoe installeer je het best die systemless root ? Zou ook willen rooten maar de ota niet verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 00:14:
[...]

Hebben ze die vingerafdruk scanner al 100% werkend gekregen of is hij nog steeds buggy?
Nee, nog steeds een beetje buggy maar het lijkt wel iets beter dan het oorspronkelijk met "vanilla" cm14.1 was.

Het is verder wel erg stabiel en erg goede accu duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
jimmypop1 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 06:42:
Hoe installeer je het best die systemless root ? Zou ook willen rooten maar de ota niet verliezen.
Ik flash niet de recovery, maar boot die alleen maar een keer om te rooten. Dus vanuit helemaal stock (OOS 4.0 met f2s partitie in dit geval) doe ik dit:
1. Boot naar bootloader (adb reboot bootloader)
2. Start TWRP (fastboot boot twrp.img)
3. TWRP read only houden
4. SR2-SuperSU-v2.79 flashen

Weet niet 100% of het niet flashen van de recovery echt nodig is om ota's te behouden (ik vind 'fastboot boot ***.img' altijd prima werken). Maar read only TWRP en systemless root in ieder geval wel :).

Anyway, dat werkte bij mij prima. Geen meldingen van wat dan ook en netjes root. En als het goed is blijven de ota's zo netjes binnen komen (moet je bovenstaande stappen weer opnieuw doen). Tenminste, zo werkte dat alle afgelopen ota's, dus nu vast ook weer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Tot dat je met je root rechten toch /system aanpast, zoals bij je host file aanpassen met AdAway, Dan gaat je ota niet meer werken. Je moet dan ook alles systemless doen, dus ook bv AdAway en Xposed

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
anessie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:47:
Eindelijk een goede Nougat /F2FS twrp:

Filename: twrp-3.0.2-0_blu_spark_v11-op3.img
Uploaded: 2017-Jan-05 14:54:26

https://forum.xda-develop...p=70411336&postcount=2426

Werkt ook alleen op F2FS data: zie https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443

Ik zag even de bomen door het Nougat custom rom bos (RR/LOS/CM) niet meer en dan maar iets totaal anders genomen:
...................
Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met deze rom? Met name benieuwd naar het energieverbruik en eventuele bugs die je tegen bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Beste Nougat rom voor OP3 tot nu toe. Aanrader!

Geen bugs, geen fc, super smooth, geen echo, geen gps issues, geen bt issues. Gisteren nog 4.0.1 update kort na de ota uit was.

Screenshot (idle), SOT 42mins/17u van de lader. Drained dus niet uit zichzelf.
Wifi aan, dual sim aan, bt aan, gps aan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ql5PhG2.png

[ Voor 26% gewijzigd door anessie op 08-01-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
ik krijg maandag of dinsdag mijn op3 terug uit RMA met ander mobo

Als ik deze rom wil installeren zal ik dus eerst de op3 moeten unlocken veronderstel ik,
dan twrp flashen + omzetten naar f2s, rooten en dan de rom flashen ?

Of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
jimmypop1 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 19:04:

Als ik deze rom wil installeren zal ik dus eerst de op3 moeten unlocken veronderstel ik,

Twrp
F2fs
Rom
Root
Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
thnx !

ik zie dat de root al ingebakken is, dus deze stap kan ik dan overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Kortste weg lijkt me:
- fastboot oem unlock
- fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0_blu_spark_v11-op3.img (best wel renamen)
- wipe nog eens alles in twrp, change file system /data F2FS
- install zip Experience_ROM_v7.0_OOS4.0.1-by_Jamal2367.zip

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 08-01-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

anessie schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:05:
[...]

Kortste weg lijkt me:
- fastboot oem unlock
- fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0_blu_spark_v11-op3.img (best wel renamen)
- wipe nog eens alles in twrp, change file system /data F2FS
- install zip Experience_ROM_v7.0_OOS4.0.1-by_Jamal2367.zip
Net even deze recovery erop gezet en nu ziet de recovery m'n geheugen niet meer :')
Kan nog wel in fastboot komen, dus maar eens kijken hoe ik weer een werkend toestel krijg. andere recovery flashen via ADB werkt niet helaas

Edit: Na een paar pogingen heb ik er weer een oudere TWRP op staan, er zit weer leven in :)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 08-01-2017 20:37 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Raar, misschien veiliger OOS 4 te sideloaden, factory wipe en dan hetzelfde lijstje te doen. Dan zou /data al in F2FS moeten staan. Die blu-spark v11 werkt niet goed met ext4.

[ Voor 20% gewijzigd door anessie op 08-01-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Al een paar uur bezig met OOS4 erop te zetten. Alleen krijg ik steeds het dm-versity probleem terug. Hoe kan ik dit weg krijgen? Heb al 3 verschillende twrp's van xda geprobeerd, al in f2fs gezet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Droid schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:23:
Al een paar uur bezig met OOS4 erop te zetten. Alleen krijg ik steeds het dm-versity probleem terug. Hoe kan ik dit weg krijgen? Heb al 3 verschillende twrp's van xda geprobeerd, al in f2fs gezet etc.
Hier had ik wat downloads en een link naar het juiste topic op XDA gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Chris.nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:36:
[...]

Hier had ik wat downloads en een link naar het juiste topic op XDA gepost.
Ook geprobeerd maar nogsteeds de dm-verity issue. Zijn hier nog andere oplossingen voor? Kan het kwaad als dat dm-verity niet aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Je bent doomed tot +5sec boottime 4 life!

Nee, maakt niet uit 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Droid schreef op maandag 9 januari 2017 @ 03:03:
[...]

Ook geprobeerd maar nogsteeds de dm-verity issue. Zijn hier nog andere oplossingen voor? Kan het kwaad als dat dm-verity niet aan staat?
Dat komt omdat je via twrp gewerkt hebt, via oos Recovery heb je dat niet. Alles wapen en opnieuw beginnen is de enige optie.

Maar buiten dat bericht maar het geen bal verschil hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch

Grote kans dat ze zelfs OOS 4 geflasht gaan hebben en dan zal /data al f4fs zijn.

Root is trouwens niet nodig, dat is nodig om in het OS aan root folder te geraken, niet in twrp.

Bootloader unlocken wipet alles trouwens, dus al je het wilt doen best direct doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
superiscch schreef op maandag 9 januari 2017 @ 07:05:
[...]

Grote kans dat ze zelfs OOS 4 geflasht gaan hebben en dan zal /data al f4fs zijn.

Root is trouwens niet nodig, dat is nodig om in het OS aan root folder te geraken, niet in twrp.

Bootloader unlocken wipet alles trouwens, dus al je het wilt doen best direct doen :-)
Haha ext4 of f2fs... F4fs moet nog ontwikkeld worden :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

[...]

Ja, daar zijn twee oplossingen voor (buiten terug naar locken en stock recovery en zo). Je kunt de 3.5.4. bootloader, of de 3.5.4. firmware flashen. Staat op XDA, heb de link er zo niet bij, maar in het dm-verity topic van de Oneplus3 of 3t. Ik heb de firmware eens geflashed en qua werking maakt het niets uit, en je bent de foutmelding kwijt. Bootloader heb ik nog niet geprobeerd maar geloof best dat dat ook zal werken.
Voordeel van die laatste is dat als je een nieuwe rom (of update) installeert, je de fout niet weer terugkrijgt (want bij nieuwe rom flash je de firmware ook weer mee).

Edit: HIERRR de verschillende losse zaken die je kunt flashen. Als je met een 4.0. Nougat, unlocked bootloader, geroot, en twrp de 3.5.4. firmware uit die link flashed ben je van de dmp-verity error af tot de eerst volgende update.

[ Voor 18% gewijzigd door GurbY{nl} op 09-01-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
l3art schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:32:
[...]

Haha ext4 of f2fs... F4fs moet nog ontwikkeld worden :+ ;)
Had nog wat slapers in m'n ogen :-) ergens besefte ik wel dat er iets niet klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Weet je zeker dat je de stappen goed hebt doorlopen?

- flash stock recovery
- boot stock recovery en whipe met alle 3 de opties
- flash OxygenOS 4.0.1 via adb sideload
- reboot totdat je de setup pagina te zien krijgt, schakel telefoon uit
- start telefoon in fastboot
- flash TWRP recovery
- boot TWRP recovery, druk cancel als ie om paswoord vraagt (volgende keer dat je TWRP start zal je die melding niet krijgen)
- factory reset vanuit TWRP & formatteer data-partitie als f2fs
- start telefoon opnieuw op in TWRP
- flash root
- reboot

Op deze manier heb ik OxygenOS 4.0 & 4.0.1 zonder DM-verity melding erop gekregen. Eigenlijk kan het geen kwaad om de DM-verity te hebben, 't is een nag-screen van 5 seconden, de werking van je OP3 zal er niet anders om zijn.
GurbY{nl} schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:34:
[...]

Ja, daar zijn twee oplossingen voor (buiten terug naar locken en stock recovery en zo). Je kunt de 3.5.4. bootloader, of de 3.5.4. firmware flashen. Staat op XDA, heb de link er zo niet bij, maar in het dm-verity topic van de Oneplus3 of 3t. Ik heb de firmware eens geflashed en qua werking maakt het niets uit, en je bent de foutmelding kwijt. Bootloader heb ik nog niet geprobeerd maar geloof best dat dat ook zal werken.
Voordeel van die laatste is dat als je een nieuwe rom (of update) installeert, je de fout niet weer terugkrijgt (want bij nieuwe rom flash je de firmware ook weer mee).

Edit: HIERRR de verschillende losse zaken die je kunt flashen. Als je met een 4.0. Nougat, unlocked bootloader, geroot, en twrp de 3.5.4. firmware uit die link flashed ben je van de dmp-verity error af tot de eerst volgende update.
Ik geloof best dat er meer opties zijn om die melding weg te krijgen. Maar het lijkt me niet handig om als oplossing een link te geven naar OP3T firmware, we zitten hier in het OP3 topic. Die heeft ook z'n eigen firmware/modem topic op XDA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Chris.nl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:38:
[...]
Ik geloof best dat er meer opties zijn om die melding weg te krijgen. Maar het lijkt me niet handig om als oplossing een link te geven naar OP3T firmware, we zitten hier in het OP3 topic. Die heeft ook z'n eigen firmware/modem topic op XDA.
Damn. Je hebt gelijk. Macht der gewoonte; ik heb inmiddels een 3T maar volg het 3 topic nog (net als het OPO). Zal de link even aanpassen.
Feit is dat het wel vlekkeloos werkt (alhoewel ik zelf de originele rom er weer overheen heb geflashed; dan toch maar die melding; de combo 4.0 rom met 3.x firmware staat me ergens niet helemaal aan).

[ Voor 14% gewijzigd door GurbY{nl} op 09-01-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hm mischien beetje n00b vraag van mij, gezien dat ik al zat heb geroot en met Custom roms en recovery heb gedaan, maarre...

Is het eigenlijk mogelijk om met de standaard OOS 4 (nougat) te rooten, met behoud van de default recovery, encryptie van data en behoud van OTAs?

Kan oem unlock dan ook uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

InflatableMouse schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:02:
Hm mischien beetje n00b vraag van mij, gezien dat ik al zat heb geroot en met Custom roms en recovery heb gedaan, maarre...

Is het eigenlijk mogelijk om met de standaard OOS 4 (nougat) te rooten, met behoud van de default recovery, encryptie van data en behoud van OTAs?

Kan oem unlock dan ook uit?
Als je het toestel root, dan staat de bootloader unlocked. Lock je die weer, dan krijg je (net als bij unlock) een volledige reset. Daarmee is dan ook je root weer weg. Als je root wilt houden, krijg je wel een OTA maar leidt updaten via die manier tot problemen. Dus eigenlijk is het andwoord op je vragen bij beide: nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
InflatableMouse schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:02:
Je kan OOS 4 installeren, daarna TWRP starten via Fastboot, vervolgens SuperSu installeren. Theoretisch zouden OTA updates dan gewoon te installeren zijn.

Het nadeel echter is dat na het installeren je SuperSu weer kwijt bent, waardoor je weer opnieuw dient te rooten.

In praktijk gaat er nog wel eens wat mis, omdat SuperSu toch in de weg zit. Je kan dus beter gewoon TWRP installeren en bij elke update de volledige zip flashen via de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Je kan OOS 4 installeren, daarna TWRP starten via Fastboot, vervolgens SuperSu installeren. Theoretisch zouden OTA updates dan gewoon te installeren zijn.

Het nadeel echter is dat na het installeren je SuperSu weer kwijt bent, waardoor je weer opnieuw dient te rooten.

In praktijk gaat er nog wel eens wat mis, omdat SuperSu toch in de weg zit. Je kan dus beter gewoon TWRP installeren en bij elke update de volledige zip flashen via de recovery.
... nou... ik heb twee keer een OTA geprobeerd uit te voeren; 1x was dit een incremental (en ja, ik wist dat het mis zou gaan maar wilde precies zien wat er gebeurde) en de 2e keer was dit een full download (OTA).
Beide keren ging het standaard proces van bijwerken fout; toestel startte op in TWRP en dat was het. Met TWRP heb ik dus een OTA nog niet voor elkaar gekregen.

InflatableMouse vraagt dan ook of toestel geroot kan worden met behoudt van standaard recovery (ja), of dan OTA binnen komen (ja, maar overschrijft root) en of de bootloader weer gelocked kan worden (nee, want geen root meer dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:51:
[...]
... nou... ik heb twee keer een OTA geprobeerd uit te voeren; 1x was dit een incremental (en ja, ik wist dat het mis zou gaan maar wilde precies zien wat er gebeurde) en de 2e keer was dit een full download (OTA).
Beide keren ging het standaard proces van bijwerken fout; toestel startte op in TWRP en dat was het. Met TWRP heb ik dus een OTA nog niet voor elkaar gekregen.
OTA met TWRP gaat sowieso niet lukken. Hoe heb je de full download proberen te installeren? Deze flashen vanuit TWRP werkt bij mij in ieder geval wel gewoon altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 10:10
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:59:
[...]

OTA met TWRP gaat sowieso niet lukken. Hoe heb je de full download proberen te installeren? Deze flashen vanuit TWRP werkt bij mij in ieder geval wel gewoon altijd.
Behalve van OOS3.2.8 naar 4 toch? Ik lees overal dat je de aangepaste versie van TWRP moet hebben, een full wipe moet doen om te veranderen van EXT4 naar F2FS, dan OOS4 flashen (full zip) en dan zou het klaar moeten zijn?

Zoals je kunt lezen ben ik nog een beetje onzeker of ik niet even moet wachten op een idiot-proof handleiding. Heeft iemand die al gezien toevallig? Zowel op XDA als het OnePlus forum nog niets tegen gekomen...

Ik draai overigens OOS3.2.8, geroot met SuperSU v2.79 en TWRP 3.0.2-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revolised schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:10:
Behalve van OOS3.2.8 naar 4 toch? Ik lees overal dat je de aangepaste versie van TWRP moet hebben, een full wipe moet doen om te veranderen van EXT4 naar F2FS, dan OOS4 flashen (full zip) en dan zou het klaar moeten zijn?
Het zou inderdaad kunnen dat er in dat specifieke geval wel problemen zijn. Op mijn OPO ging er op gegeven moment ook wat mis van de overstap van Android 5 naar Android 6. Bleek voornamelijk een probleem te zijn met de SuperSu versie.

Overigens denk ik dat het veranderen van EXT4 naar F2FS sowieso een wipe nodig heeft of wordt dit bij een OTA update ook veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:12:
[...]

Het zou inderdaad kunnen dat er in dat specifieke geval wel problemen zijn. Op mijn OPO ging er op gegeven moment ook wat mis van de overstap van Android 5 naar Android 6. Bleek voornamelijk een probleem te zijn met de SuperSu versie.

Overigens denk ik dat het veranderen van EXT4 naar F2FS sowieso een wipe nodig heeft of wordt dit bij een OTA update ook veranderd?
Geen idee. Het lijkt me niet inderdaad. Filesystem wijzigingen gaan volgens mij altijd gepaard met een wipe. Het moet ook niet veel uitmaken, maar het schijnt bij sommige dingen zoals grote games, of het openen van grote bestanden, veel snelheidswinst op te leveren.

Ik denk dat ik nog heel even wacht. Momenteel te veel niet gebackuppde data er op staan. Dat gaan we eerst maar eens regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
revolised schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:17:
Geen idee. Het lijkt me niet inderdaad. Filesystem wijzigingen gaan volgens mij altijd gepaard met een wipe. Het moet ook niet veel uitmaken, maar het schijnt bij sommige dingen zoals grote games, of het openen van grote bestanden, veel snelheidswinst op te leveren.
Had inderdaad ook gezien dat er wat verschil was tussen de snelheid van de OP3 en OP3T, dit was voornamelijk te wijden aan het bestandssysteemverschil. Kan de test helaas niet meer terug vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
revolised schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:10:
[...]
Zoals je kunt lezen ben ik nog een beetje onzeker of ik niet even moet wachten op een idiot-proof handleiding. Heeft iemand die al gezien toevallig? Zowel op XDA als het OnePlus forum nog niets tegen gekomen...
Ik draai overigens OOS3.2.8, geroot met SuperSU v2.79 en TWRP 3.0.2-1.
Hier het zelfde recept, mocht je een tutorial vinden houd ik mij sterk aanbevolen!
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

rens-br schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:59:
[...]

Ja vanuit TWRP gestart. Gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
joopdroid schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 19:12:
Hier het zelfde recept, mocht je een tutorial vinden houd ik mij sterk aanbevolen!
Je kan toch sowieso proberen om de full zip gewoon te installeren? Natuurlijk wel eerst even een nandroid backup maken, mocht het alsnog fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
rens-br schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:12:
[...]
Je kan toch sowieso proberen om de full zip gewoon te installeren? Natuurlijk wel eerst even een nandroid backup maken, mocht het alsnog fout gaan.
Mijn telefoon is mijn werk, kan ik niet missen. Op een zondag kan ik de gok nemen.
Mijn angst is een soft brick en de kans lijkt groot gezien de diverse posts hier en daar. Alleen maar geklooi met TWRP. Mijn kennis is ook niet heel groot bij problemen. Terwijl alle 3.x.x updates tot nu toe probleemloos verliepen.

Joop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
joopdroid schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:14:
[...]

Mijn telefoon is mijn werk, kan ik niet missen. Op een zondag kan ik de gok nemen.
Mijn angst is een soft brick en de kans lijkt groot gezien de diverse posts hier en daar. Alleen maar geklooi met TWRP. Mijn kennis is ook niet heel groot bij problemen. Terwijl alle 3.x.x updates tot nu toe probleemloos verliepen.

Joop
In het kort, je moet rekening houden dat een full wipe nodig is om van decrypt issues af te komen. Dus als je een externe titanium backup hebt (wellicht dat een nandroid backup dezelfde encryption issues geeft), dan komt het uiteindelijk altijd goed.

Er is nu weer een nieuwe TWRP versie die mogelijk de issues oplost, maar die heb ik zelf nog niet geprobeerd, ik zit nog op beta 10, en die bevalt eigenlijk prima, volgens mij geen verschil met de final

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

[...]

Joop
Ik vind het wat koudwatervrees. Tot nu toe heb ik een aantal keren goed zitten blunderen en ja, dan kost het wat tijd. Maar zelfs een OP3 waar ik een complete (...) wipe had gedaan (inderdaad, dus ook system...) waar een twrp op stond heb ik nog aan de praat gekregen. En dan in het laatste geval: die twrp was, zoals de meeste versies, afhankelijk van welk OS er op de phone staat. Dat had ik onnozel genoeg gewiped. Dus twrp deed helemaal NIETS meer. Dus, stock recovery flashen toch? Zwart scherm.
Lang verhaal kort: uiteindelijk komt het gewoon goed. Heel internet staat echt vol met guides en do''s/don'ts.
Flashen van de 4.01 full zip al dan niet met twrp is echt een fluitje van een cent en heb ik nog niet mis zien gaan, zeker als je al geroot bent en een custom recovery erop hebt.
Vanuit die custom recovery flash je de zip, direct daar achteraan (dus zonder te booten) nog eens een keer die custom recovery zelf, en daarna de laatste (2.79) supersu. Booten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
GurbY{nl} schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:49:
[...]

Ik vind het wat koudwatervrees. Tot nu toe heb ik een aantal keren goed zitten blunderen en ja, dan kost het wat tijd. Maar zelfs een OP3 waar ik een complete (...) wipe had gedaan (inderdaad, dus ook system...) waar een twrp op stond heb ik nog aan de praat gekregen. En dan in het laatste geval: die twrp was, zoals de meeste versies, afhankelijk van welk OS er op de phone staat. Dat had ik onnozel genoeg gewiped. Dus twrp deed helemaal NIETS meer. Dus, stock recovery flashen toch? Zwart scherm.
Lang verhaal kort: uiteindelijk komt het gewoon goed. Heel internet staat echt vol met guides en do''s/don'ts.
Flashen van de 4.01 full zip al dan niet met twrp is echt een fluitje van een cent en heb ik nog niet mis zien gaan, zeker als je al geroot bent en een custom recovery erop hebt.
Vanuit die custom recovery flash je de zip, direct daar achteraan (dus zonder te booten) nog eens een keer die custom recovery zelf, en daarna de laatste (2.79) supersu. Booten en klaar.
Zo deed ik het inderdaad met OOS3.x.x ook altijd, echter zit je dan toch nog steeds op EXT4?

Overigens hier een interessant draadje op XDA, wellicht dat hier op korte termijn toch een handleiding op verschijnt.

https://forum.xda-develop...0-1-keeping-data-t3535689

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:07
[...]

Joop
Ik heb te maken gehad met een soft-brick, maar kwam hier (Na flink wat gevloek en getier) vrij soepel vanaf. Ik heb eerst de standaard recovery 2.0 geflashed dmv sideload, gevolg door OOS 4.0.1. Ik bleef een brick houden, dus in de recovery de cache gewiped en toen werkte het opeens!

Vervolgens TWRP dmv fastboot erop gezet en met TWRP de SuperSU geflashed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolised
[...]

Joop
Nou, het lijkt er op dat ik iets heb gevonden. In ieder geval de beste handleiding tot nu toe.

Succes!

https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopdroid
revolised schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:29:
[...]

Nou, het lijkt er op dat ik iets heb gevonden. In ieder geval de beste handleiding tot nu toe.

Succes!

https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443
Zondag gaat hij eraan! Vanaf dan hoef ik iig geen ingrijpende updates meer te doen want 5 of O zal deze OP3 vast niet halen :P
ADB sideloaden heb ik nooit eerder gedaan dit moet ik even leren, gebruiken jullie Titanium Pro voor backup?

Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joopdroid schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:29:
[...]
gebruiken jullie Titanium Pro voor backup?
Titanium voor de apps en gegevens en maak sowieso een Nandroid backup. Gaat het mis dan kan je altijd terug naar de originele staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Vandaag de voorbereiding voor de update naar 4..0.1 gedaan maar nu werkt mijn Windows 10 niet met ADB
moet ik dan echt de oude W7 van zolder gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
joopdroid schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 16:30:
Vandaag de voorbereiding voor de update naar 4..0.1 gedaan maar nu werkt mijn Windows 10 niet met ADB
Heb je de laatste Minimal ADB and Fastboot al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Je moet even handmatig de drivers aanpassen voor adb. Volgens mij moeten doe van Samsung goed werken. Dus naar apparaatbeheer. Stuurprogramma handmatig aanpassen (vinkje uitzetten dat alleen gecontroleerde stuurprogramma's geselecteerd kunnen worden) en dan die van Samsung kiezen. Staat Samsung er niet tussen een andere nemen en even proberen welke wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
En?? Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Nope niet vanwege koud water vrees maar omdat ik niet via ADB in fastboot op mijn toestel kom met mijn W10 laptop.
Toch een andere computer (waar ik mijn toestel mee unroote deze zomer) klaarzetten.
Voordeel is dat ik ook even wacht op de 4.0.2 update.
Ondertussen op XDA diverse tutorials gelezen , allemaal net weer anders :/

Ook wil ik nog eerst eens verdiepen in dit: direct na een clean install te instaleren (of vergelijkbaar)
CaptJackSparrow schreef op zondag 8 januari 2017 @ 15:30:
[...]
Dat is NoRoot Firewall.
Google Play: NoRoot Firewall
Joop (bednkt voor de geestelijke ondersteuning ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Wat voor ROM's gebruiken jullie op het moment? Ben op zoek naar een nieuwe Android 7 rom maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil niet een fully packed feature ROM maar gewoon redelijk cleane rom die stabiel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Galukon schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:17:
Wat voor ROM's gebruiken jullie op het moment? Ben op zoek naar een nieuwe Android 7 rom maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil niet een fully packed feature ROM maar gewoon redelijk cleane rom die stabiel is.
Rom is veelal persoonlijk. Ik stap zelf bijvoorbeeld niet snel over op een Nougat rom omdat ik dan xposed mis. Maar als je het wel wil dan is een resurrection rom misschien wat. Kanttekening is wel dat daar de vingerafdrukscanner nog niet foutloos werkt. Een CAF rom werkt dat wel weer maar die heeft iets minder functies ingebouwd. Zelf gebruik ik nog de cm13 rom van sultan. Veel featured en xposed werkt zonder problemen, maar dat is weer geen nougat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
l3art schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:22:
[...]

Rom is veelal persoonlijk. Ik stap zelf bijvoorbeeld niet snel over op een Nougat rom omdat ik dan xposed mis. Maar als je het wel wil dan is een resurrection rom misschien wat. Kanttekening is wel dat daar de vingerafdrukscanner nog niet foutloos werkt. Een CAF rom werkt dat wel weer maar die heeft iets minder functies ingebouwd. Zelf gebruik ik nog de cm13 rom van sultan. Veel featured en xposed werkt zonder problemen, maar dat is weer geen nougat
Ja klopt, zat er ook over te twijfelen. Zit nu op OOS 4.0 maar vind de algehele Nougat werking fijn. Alleen dat je stil profiel nu verplicht trillen is, vind ik niet handig. Applicaties zien dat als stil dus sturen bijvoorbeeld geen geluid, lucid dreaming van Sleep as Android, of mijn hardloop app trilt niet omdat hij het ziet als een stil profiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luco
Chris.nl schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:19:
[...]

Deze werkte prima op mijn Windows 10 bak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Vandaag kwam ik er opeens achter dat mijn pc nog maar de helft van het geheugen van mijn op3 ziet... Nu was er volgens mij iemand hier die hetzelfde heeft gehad, maar ik kan het bericht niet meer terug vinden. Iemand die dit herkent?

edit:
Het is alweer opgelost. Vrij simpel op te lossen eigenlijk.
Ergens is er met het formatteren van de data partitie iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb dus eerst de nodige bestanden (TWRP backup en Titanium Backup bestanden bijv) veilig gesteld op de computer. Toen binnen TWRP de data map opnieuw geformatteerd naar het f2fs bestandssysteem. Vervolgens de bestanden van de pc weer terug gezet. Mijn TWRP backup weer terug gezet en klaar was ik.

Nu ook meteen de laatste update van Sultan er maar overheen gezet.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 16-01-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

l3art schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:04:
Vandaag kwam ik er opeens achter dat mijn pc nog maar de helft van het geheugen van mijn op3 ziet... Nu was er volgens mij iemand hier die hetzelfde heeft gehad, maar ik kan het bericht niet meer terug vinden. Iemand die dit herkent?

edit:
Het is alweer opgelost. Vrij simpel op te lossen eigenlijk.
Ergens is er met het formatteren van de data partitie iets niet helemaal goed gegaan. Ik heb dus eerst de nodige bestanden (TWRP backup en Titanium Backup bestanden bijv) veilig gesteld op de computer. Toen binnen TWRP de data map opnieuw geformatteerd naar het f2fs bestandssysteem. Vervolgens de bestanden van de pc weer terug gezet. Mijn TWRP backup weer terug gezet en klaar was ik.

Nu ook meteen de laatste update van Sultan er maar overheen gezet.
Die snap ik niet helemaal; zowel een twrp backup als titanium backup? Is dat niet dubbelop?
Wat selecteer je bij beide dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Waar ik me echt zwaar aan erger is als ik bijvoorbeeld een rom update flash dat mijn smartwatch moeite heeft met whatsapp en andere apps notificaties weergeven. Outlook vind hij nog wel goed maar whatsapp,snapchat en alle andere sociale apps of notificaties heeft ie moeite met weergeven. Elke keer als ik dirty flash dus. Iemand dat ook al is gehad? Heb geen zin om met elke dirty flash mijn smartwatch opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

GurbY{nl} schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 09:05:
[...]

Die snap ik niet helemaal; zowel een twrp back-up als titanium back-up? Is dat niet dubbelop?
Wat selecteer je bij beide dan?
In je recovery maak je je nandroid back-up, dat is een image van je telefoon zoals hij op dat moment is. Gaat er iets mis bij het flashen of bevalt de nieuwe ROM niet, dan zet je die back-up terug en alles is weer zoals het was.

Titanium back-up maakt een back-up van alleen je apps incl data. Na het flashen kun nje die data ( en eventueel de app zelf ook) weer terugplaatsen en is de app (meestal) weer ingelogd met dezelfde data (bij mij werkt het bijvoorbeeld niet altijd bij de Rabobank app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

janvanduschoten schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:33:
[...]

In je recovery maak je je nandroid back-up, dat is een image van je telefoon zoals hij op dat moment is. Gaat er iets mis bij het flashen of bevalt de nieuwe ROM niet, dan zet je die back-up terug en alles is weer zoals het was.

Titanium back-up maakt een back-up van alleen je apps incl data. Na het flashen kun nje die data ( en eventueel de app zelf ook) weer terugplaatsen en is de app (meestal) weer ingelogd met dezelfde data (bij mij werkt het bijvoorbeeld niet altijd bij de Rabobank app)
Eens. Daarom mijn vraag; als je het filesysteem aanpast en daarna je nandroid terug zet, dan kan ik het resultaat even niet voorspellen.. Zou kunnen hoor, dat dat goed gaat. Tenzij je de backup zonder data maakt.
Samenvattend: volgens mij, als je je filesysteem niet aan hoeft te passen, dan is (in mijn ervaring) enkel een twrp backup van system en data voldoende; restoren levert dan een volledige telefoon weer op. Mocht je de telefoon helemaal resetten dan is dat volgens mij de snelste manier. Of zie ik iets qua mogelijkheden van Titanium over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
GurbY{nl} schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Eens. Daarom mijn vraag; als je het filesysteem aanpast en daarna je nandroid terug zet, dan kan ik het resultaat even niet voorspellen.. Zou kunnen hoor, dat dat goed gaat. Tenzij je de backup zonder data maakt.
Samenvattend: volgens mij, als je je filesysteem niet aan hoeft te passen, dan is (in mijn ervaring) enkel een twrp backup van system en data voldoende; restoren levert dan een volledige telefoon weer op. Mocht je de telefoon helemaal resetten dan is dat volgens mij de snelste manier. Of zie ik iets qua mogelijkheden van Titanium over het hoofd?
Nee klopt, alleen heb je geen garantie dat het terug zetten van de backup goed gaat. Misschien is een bestand corrupt geraakt. (werd ook voor gewaarschuwd als je de bestanden via MTP overzet. Dus als het terugzettten van de rom niet goed zou gaan, dan heb ik dan in ieder geval de backup van de apps nog. Vandaar dat ik beide over naar de pc heb gedaan en ook weer terug heb gezet. Kleine moeite om dat allebei tegelijk te doen in plaats van afwachten. Plus in de backup staan ook programma's die ik niet direct gebruik maar wel een backup van heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

l3art schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:08:
[...]

Nee klopt, alleen heb je geen garantie dat het terug zetten van de backup goed gaat. Misschien is een bestand corrupt geraakt. (werd ook voor gewaarschuwd als je de bestanden via MTP overzet. Dus als het terugzettten van de rom niet goed zou gaan, dan heb ik dan in ieder geval de backup van de apps nog. Vandaar dat ik beide over naar de pc heb gedaan en ook weer terug heb gezet. Kleine moeite om dat allebei tegelijk te doen in plaats van afwachten. Plus in de backup staan ook programma's die ik niet direct gebruik maar wel een backup van heb gemaakt.
Helder. Ook weer helemaal waar. Zelf heb ik tijden geen backup van de apps gemaakt; na installatie van het google account werden die toch allemaal wel weer teruggezet. Enkel de ww'tjes opnieuw invullen en wel weer klaar. Maar laatste twrp backup ging volledig foutloos (gelukkig maar; ik kwam uiteindelijk weer tot leven dankzij de XDA mega-unbrick guide want "ik was een bietje dom geweest"...) ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
GurbY{nl} schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:59:
[...]

Helder. Ook weer helemaal waar. Zelf heb ik tijden geen backup van de apps gemaakt; na installatie van het google account werden die toch allemaal wel weer teruggezet. Enkel de ww'tjes opnieuw invullen en wel weer klaar. Maar laatste twrp backup ging volledig foutloos (gelukkig maar; ik kwam uiteindelijk weer tot leven dankzij de XDA mega-unbrick guide want "ik was een bietje dom geweest"...) ;-)
Voordeel van TB is dat je niet de app weer opnieuw hoeft in te stellen. Kanttekening is wel dat het lang niet altijd goed gaat als je data van een app ook terug zet.
Overigens werkt TB ook iets sneller dan wachten tot google alles terug gezet heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-01-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
l3art schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:11:
[...]

Voordeel van TB is dat je niet de app weer opnieuw hoeft in te stellen. Kanttekening is wel dat het lang niet altijd goed gaat als je data van een app ook terug zet.
Overigens werkt TB ook iets sneller dan wachten tot google alles terug gezet heeft.
Bedankt voor de tip!

Nog 1 vraagje... Je maakt eerst een nandroid backup (en een TB backup, maar dat is nu even niet relevant voor mijn vraag), vervolgens wijzig je je filesystem van ext4 naar f2fs en vervolgens restore je je nandroid backup... Dan zit je toch weer op ext4?

Mocht dat niet zo zijn, is de migratie naar Nougat bestwel simpel...

1. nandroid en TB Backup + extern opslaan
2. booten naar TWRP, wipe data en convert to f2fs
3. de hele bende weer restoren (nandroid of TB)
4. nieuwe TWRP flashen (de .23 versie??)
5. ROM met android Nougat flashen (stock 4.0.2 of custom)

Klopt het ongeveer wat ik nu schets? Of moet je echt per se sideloaden via ADB zoals hier beschreven? https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443

(wat bij sommige dus niet werkend te krijgen is op Win10)

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
revolised schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor de tip!

Nog 1 vraagje... Je maakt eerst een nandroid backup (en een TB backup, maar dat is nu even niet relevant voor mijn vraag), vervolgens wijzig je je filesystem van ext4 naar f2fs en vervolgens restore je je nandroid backup... Dan zit je toch weer op ext4?

Mocht dat niet zo zijn, is de migratie naar Nougat bestwel simpel...

1. nandroid en TB Backup + extern opslaan
2. booten naar TWRP, wipe data en convert to f2fs
3. de hele bende weer restoren (nandroid of TB)
4. nieuwe TWRP flashen (de .23 versie??)
5. ROM met android Nougat flashen (stock 4.0.2 of custom)

Klopt het ongeveer wat ik nu schets? Of moet je echt per se sideloaden via ADB zoals hier beschreven? https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443

(wat bij sommige dus niet werkend te krijgen is op Win10)

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!!
Volgens mij klopt het wel ongeveer zo. Ik weet niet welke TWRP ik heb draaien weet ik niet, ik heb in ieder geval geen andere geflashed. De nandroid backup zelf is puur en alleen data, dat bepaald niet je bestandssysteem.

Sultan ROM die ik draai ondersteund alleen geen f2fs op de systeem partitie, alleen op de data en cache partitie. Die heb ik dus beide (noodgedwongen) omgezet naar f2fs.

Aan de hand van dit bericht ben ik aan de slag gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-01-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
l3art schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:06:
[...]

Volgens mij klopt het wel ongeveer zo. Ik weet niet welke TWRP ik heb draaien weet ik niet, ik heb in ieder geval geen andere geflashed. De nandroid backup zelf is puur en alleen data, dat bepaald niet je bestandssysteem.

Sultan ROM die ik draai ondersteund alleen geen f2fs op de systeem partitie, alleen op de data en cache partitie. Die heb ik dus beide (noodgedwongen) omgezet naar f2fs.

Aan de hand van dit bericht ben ik aan de slag gegaan.
Bedankt voor je snelle reactie! Ik ga het van het weekend maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn setup:
1. [ROM][Official] LineageOS 14.1 for OnePlus 3 (+TWRP van daar)
2. OpenGapps
3. Open Beta 10 - Download - Firmware + Modem
4. Advanced Kernel Tweaks: Balanced -> HawkPetter of GhostPepper
5. [PORT][BETA] OxygenOS Stock Camera Port [V.3.0]

Daarmee haal ik goede batterij duur en performance op de OPO3. :)
De camera-port heb ik nodig, want de stock CM14.1 werkt hier voor geen meter. :X

Nu hopen dat er weer dagelijks/wekelijks nightly's verschijnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
Geweldig, die 4.0.2 OTA kan je dus niet downloaden als je 4.0.1 + root + TWRP hebt. Ik kwam m'n recovery maar niet uit. Nu de Stock recovery erop gezet waarna hij een update erop knalde en nu zit ik al vijf minuten naar een boot-animatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Je kunt de OTA volgens mij altijd downloaden, desnoods via een proxy. Wanneer je een OTA flashed krijg je toch een warning om deze niet te flashen als je telefoon rooted is?

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Experience Rom V9.0 OOS 4.0.2

https://forum.xda-develop...post70601233#post70601233

Werkt als een zonnetje.

Flashed via twrp-3.0.3-0-oneplus3.img

https://forum.xda-develop...l-twrp-oneplus-3-t3539129

[ Voor 30% gewijzigd door anessie op 18-01-2017 03:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
FREAKJAM schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:26:
Je kunt de OTA volgens mij altijd downloaden, desnoods via een proxy. Wanneer je een OTA flashed krijg je toch een warning om deze niet te flashen als je telefoon rooted is?
Ik kreeg met de 4.0.2 Incremental OTA dus helemaal geen melding, waarna mijn telefoon via TWRP in een bootloop kwam. Heb de stock recovery 2.0 erop gezet dmv fastboot, de hele update via adb sideload erop gezet en nu draait het weer. Straks maar even TWRP en root

Edit: Zucht, en nu al tien minuten aan het booten met TWRP...

[ Voor 5% gewijzigd door Luco op 18-01-2017 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb zojuist via TWRP de volledige 4.0.2 ROM geflasht (dirty over 4.0.1). Geen bootloops of DM verity waarschuwing d:)b

Deze TWRP-3.0.3-x_blu_spark_v14-op3 gebruikt.
Volledige 4.0.2. ROM
SuperSU v2.79 SR3

- Maak (voor de zekerheid) altijd een backup
- Boot TWRP recovery
- Flash de rom
- Flash SuperSU
- Reboot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
Graag de 3 en de 3t uit elkaar houden als het om TWRP en roms gaat, anders breng je mede tweakers in problemen, ik heb een post over een nieuwe TWRP voor de 3T verplaatst naar het juiste topic

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
Chris.nl schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:01:
Ik heb zojuist via TWRP de volledige 4.0.2 ROM geflasht (dirty over 4.0.1). Geen bootloops of DM verity waarschuwing d:)b

Deze TWRP-3.0.3-x_blu_spark_v14-op3 gebruikt.
Volledige 4.0.2. ROM
SuperSU v2.79 SR3

- Maak (voor de zekerheid) altijd een backup
- Boot TWRP recovery
- Flash de rom
- Flash SuperSU
- Reboot
Nice! Zat je al op f2fs of niet? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
revolised schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:12:
[...]

Nice! Zat je al op f2fs of niet? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt?
Ja... Ik had destijds 4.0.1 gesideload via de originele recovery v2. Daarna met TWRP de data partitie als f2fs geformatteerd en geroot. Destijds had ik dus wel een factory reset te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
Chris.nl schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 18:19:
[...]

Deze heb ik geinstaleerd en werkend. In de map ADB kan ik de comandpromp openen en adb devices intypen dan ziet hij mijn OP 3 en toont het serienummer maar als ik het commando "fastboot devices" intyp krijg ik dat serie nummer niet te zien.
Dus ik stel dat ADB wel werkt en Fastboot niet ?
Natuurlijk heb ik USB debugging ingeschakeld en verander ik van opladen naar MTP of PTP
Ik krijg twee meldingen op mijn OP3 :
USB foutopsporing verbonden
en USB voor foto overdracht (ptp)
Is er nog een ander Fastboot commando waarmee ik kan testen?
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

joopdroid schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:50:
[...]

Deze heb ik geinstaleerd en werkend. In de map ADB kan ik de comandpromp openen en adb devices intypen dan ziet hij mijn OP 3 en toont het serienummer maar als ik het commando "fastboot devices" intyp krijg ik dat serie nummer niet te zien.
Natuurlijk heb ik USB debugging ingeschakeld en verander ik van opladen naar MTP of PTP
Joop
Nee dat lijkt me nogal wiedes als je met ADB een device ziet, je fastboot commando's geen effect hebben. Niet om te zuigen, maar als je het verschil tussen adb en fastboot niet weet, kun je beter niet beginnen aan dit soort zaken.
Fastboot kun je komen door hetzij na power off - power on je volume knoppen te bedienen (je krijgt dan een klein menuutje waar je voor recovery of bootloader kunt kiezen), hetzij je houdt vol up ingedrukt tijdens power on. Dan komt ie rechtstreeks in fastboot. Overigens: als je in fastboot wilt starten, dan eerst nog GEEN usb kabel aansluiten. Pas als je in de bootloader zit, dan de usb erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
[...]

Joop
Is je bootloader unlocked?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
https://dl.twrp.me/oneplus3/twrp-3.0.3-0-oneplus3.img.html
Iemand al getest of alles werkt? Met nougat uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Excuses :P. Al die verschillende versies.. Je ziet door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Klopt het dat wanneer je gebruik maakt van de community build je dan elke keer, wanneer je een update wilt uitvoeren, de boel opnieuw moet flashen icm root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Waterkoker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 07:15:
Klopt het dat wanneer je gebruik maakt van de community build je dan elke keer, wanneer je een update wilt uitvoeren, de boel opnieuw moet flashen icm root?
Ja als je gebruik maakt van TWRP moet je de community beta handmatig flashen. Installeer geen OTA maar een full zip! Root moet je ook opnieuw flashen. Dit is overigens met elke ROM die je flasht over een huidig systeem. Je maakt gebruik van systemless root en die installeert zich in het boot image ( als ik het goed heb ) en die wordt met een ROM installatie overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
[...]

Joop
Ik heb wederom een goede handleiding gevonden. Lijkt rekening te houden met zo'n beetje alles wat er mis kan gaan.

https://forum.xda-develop...4-0-1-custom-rom-t3537757

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm loop nu tegen een serieus probleem aan waar ik zelf niet uit kom.....

Na al vele jaren met android bezig te zijn en veel roms geflashed te hebben en eigenlijk altijd zonder noemenswaardige problemen lijk ik nu toch tegen een serieus probleem aan te lopen:
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/4sk8ks0qv/error.jpg

Na het flashen van een rom begon mijn toestel zich steeds vaker te herstarten bij het terug zetten van apps met TB. Kan gebeuren, dus toen maar weer naar de recovery en de vertrouwde Sultan rom er weer op gezet. Dat ging goed, totdat (ik vermoed ook ergens bij het terugzetten van een TB backup) mijn toestel weer spontaan rebootte en hierna dit bleef doen zodra het 3 seconden was opgestart.

Kan gebeuren dus ik wil terug naar de recovery, maar dat ging niet, hij bleef hangen op het TWRP logo scherm en kwam daarna in een bootloop. Kan gebeuren...

Ik naar de bootloader/fastboot. Geprobeerd een andere recovery te installeren, maar het bleef het zelfde. Toen maar de officiele op3 recovery er op gezet. Via daar geprobeerd een rom te sideloaden. Helaas, mijn toestel wordt wel herkend, maar direct na het starten van het sideloaden verschijnt er de melding dat het uploaden mislukt is. Ok, nu wordt het minder leuk en raak ik uit mijn opties.

Dan maar de unbrick guide volgen. Dat gaat goed, tot het moment dat het toestel opnieuw opstart en ik dus steeds op het bovenstaande scherm kom. Rebooten in recovery gaat niet. Ik kom wel in de bootloader, maar als ik daar zelf weer een recovery flash en dan reboot, kom ik weer in het bovenstaande scherm.

Ik begin te vermoeden dat er ergens in het geheugen iets flink corrupt is geraakt waardoor dit nu plaats vind. En waardoor ik het gevoel krijg dat ik mijn toestel moet gaan opsturen. Maar goed misschien heeft iemand hier nog opties.....

edit:
Zie dat er nog een full recovery tool is, die eerst nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

l3art schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:27:
Hmmm loop nu tegen een serieus probleem aan waar ik zelf niet uit kom.....

Na al vele jaren met android bezig te zijn en veel roms geflashed te hebben en eigenlijk altijd zonder noemenswaardige problemen lijk ik nu toch tegen een serieus probleem aan te lopen:
[afbeelding]

Na het flashen van een rom begon mijn toestel zich steeds vaker te herstarten bij het terug zetten van apps met TB. Kan gebeuren, dus toen maar weer naar de recovery en de vertrouwde Sultan rom er weer op gezet. Dat ging goed, totdat (ik vermoed ook ergens bij het terugzetten van een TB backup) mijn toestel weer spontaan rebootte en hierna dit bleef doen zodra het 3 seconden was opgestart.

Kan gebeuren dus ik wil terug naar de recovery, maar dat ging niet, hij bleef hangen op het TWRP logo scherm en kwam daarna in een bootloop. Kan gebeuren...

Ik naar de bootloader/fastboot. Geprobeerd een andere recovery te installeren, maar het bleef het zelfde. Toen maar de officiele op3 recovery er op gezet. Via daar geprobeerd een rom te sideloaden. Helaas, mijn toestel wordt wel herkend, maar direct na het starten van het sideloaden verschijnt er de melding dat het uploaden mislukt is. Ok, nu wordt het minder leuk en raak ik uit mijn opties.

Dan maar de unbrick guide volgen. Dat gaat goed, tot het moment dat het toestel opnieuw opstart en ik dus steeds op het bovenstaande scherm kom. Rebooten in recovery gaat niet. Ik kom wel in de bootloader, maar als ik daar zelf weer een recovery flash en dan reboot, kom ik weer in het bovenstaande scherm.

Ik begin te vermoeden dat er ergens in het geheugen iets flink corrupt is geraakt waardoor dit nu plaats vind. En waardoor ik het gevoel krijg dat ik mijn toestel moet gaan opsturen. Maar goed misschien heeft iemand hier nog opties.....

edit:
Zie dat er nog een full recovery tool is, die eerst nog maar eens proberen.
Kom je nog wel in fastboot? Anders proberen de officiële stock ROM proberen te flashen, alles stock maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
Ja dat gaat dus niet omdat na het sideloaden er direct een melding komt dat het mislukt is. Ondanks dat mijn toestel gewoon gezien wordt... Geen idee waarom dat is. Al verschillende drivers geprobeerd. Maar met een beetje geluk ben ik zo weer up en running. Full unbrick tool running as we speak...

edit:
Hij doet het weer.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 21-01-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:36:
Ja dat gaat dus niet omdat na het sideloaden er direct een melding komt dat het mislukt is. Ondanks dat mijn toestel gewoon gezien wordt... Geen idee waarom dat is. Al verschillende drivers geprobeerd. Maar met een beetje geluk ben ik zo weer up en running. Full unbrick tool running as we speak...

edit:
Hij doet het weer.
Wat heb je precies gedaan en wat was er mis? Enig idee?

Top wel dat het weer werkt zeg. Ik heb ook 1 keer lopen zweten omdat tie hard bricked was en ik via die Qualcomm recovery terug naar stock moest. Dan word je niet blij ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Wat heb je precies gedaan en wat was er mis? Enig idee?

Top wel dat het weer werkt zeg. Ik heb ook 1 keer lopen zweten omdat tie hard bricked was en ik via die Qualcomm recovery terug naar stock moest. Dan word je niet blij ...
Ik weet niet goed waar het fout is gegaan. Samenloop van omstandigheden denk ik.
Ik had de Validus rom draaien zonder problemen. Ik wilde hierna de Citrus rom er op zetten. Dat ging ook nog zonder problemen. Echter toen ik binnen die rom apps wilde terug zetten met Titanium Backup zorgde dat voor de nodige reboots. Geen idee waarom. Alleen de apps terug zetten ging goed, maar met data ging het fout. Is ergens nog wel te verklaren denk ik.

Moet ook zeggen dat de Validus rom een beetje een vreemde is. Je kan die backuppen met TWRP, maar als je de backup terug zet dan heb je een kale rom zonder apps. Ik heb me er verder niet in verdiept hoe dat kan, misschien ligt het aan TWRP, maar misschien ook aan hoe de rom gebouwd is, geen idee.

Maar goed de Citrus rom kreeg ik dus de apps niet goed geïnstalleerd. Toen was ik er op een gegeven moment wel klaar mee en had besloten weer terug te gaan naar de Sultan CM13 rom. Daar had ik nog een TWRP backup van, dus ik die terug zetten, maar helaas, die startte niet goed op. Hij kwam tot het stuk "voorbereiden van apps" maar daarna ging hij weer in de reboot.

Dan maar beginnen vanaf scratch, dus een schone installatie van de Sultan rom. Dat ging zonder problemen. Daarna de apps terug zetten met TB. Vlak voor het einde zorgde dat weer voor een reboot. Maar goed hij startte wel gewoon op. Toen ik hierna aan de slag ging om mijn homescreen in te richten besloot mijn telefoon er maar weer een reboot tegen aan te gooien. Startte op, maar eenmaal in Android, liep het systeem binnen 5 minuten vast en ging weer rebooten.

Damn! Nou dan maar weer opnieuw flashen en de apps niet via TB restoren. Helaas, ik kwam mijn recovery niet meer in. Het opnieuw flashen van verschillende TWRP recovery's werkte niet. Toen had ik de officiële OP3 recovery er op gezet in de hoop zo via ADB een rom te kunnen sideloaden. Maar helaas, de telefoon werd netjes gezien door mijn computer, maar zodra ik een rom ging uploaden werd dat gestart en binnen een paar seconde was er een foutmelding. Waarom dat is, geen idee. Het was me al eerder opgevallen, terwijl ik nog niet zo gek lang geleden wel gewoon een rom op die manier er op gezet heb. Achteraf had ik het misschien nog moeten proberen door CMD met administrator rechten op te starten, misschien had dat nog verschil kunnen maken.

Hoe dan ook, toen wist ik niet goed meer wat ik moest doen, maar ik kende wel het topic voor het herstellen van je telefoon. Dus daar de eerste methode uitgevoerd, en dat leverde dus vervolgens dat scherm op. Methode twee snapte ik in eerste instantie niet omdat ik dacht dat ze het over dezelfde herstel bestanden hadden als in methode 1. Maar goed er bleek wel een verschil in te zitten. Zelfde programma's alleen bij methode 2 wordt er ook een complete rom mee op gezet.

Tja, waar is het mis gegaan? Geen idee. Normaal gesproken moet je gewoon je recovery in kunnen. En door bestanden terug te zetten met TB zou een recovery niet echt beschadigd kunnen worden. Misschien dat door de vele reboots er toch ergens een fout is ingeslopen. Ik heb geen idee.

Haha, je zou denken niet blij te worden van terug gaan naar stock nee. Maar goed ik was al een hele ochtend bezig. Wat was ik blij dat ik toen toch een manier had om terug te gaan naar stock ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:25:
[...]

Ik wilde hierna de Citrus rom er op zetten. Dat ging ook nog zonder problemen. Echter toen ik binnen die rom apps wilde terug zetten met Titanium Backup zorgde dat voor de nodige reboots. Geen idee waarom. Alleen de apps terug zetten ging goed, maar met data ging het fout. Is ergens nog wel te verklaren denk ik.
Wow.

Zie hier:
InflatableMouse in "[OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's"

Citrus ROM deed bij mij ook raar. Apps continue crashen. Heb er niet lang genoeg mee gewerkt om reboots te krijgen, maar wel battery drain. Ik was ECHT heel snel klaar met Citrus (binnen paar uur hahaha).

Ik had overigens op een gegeven moment ook dat ik recovery niet meer in kwam. Sommige ROMs doen iets geks, zoals als je van CM13 naar oficial nougat beta ging van 1P dan brickte je ook je foon en kwam je recovery niet meer in (dat had ik dus). Ook de juiste TWRP flashen had geen zin meer daarna.

Ik zit nu met zowel de 3 en de 3T op CM13 van SultanXDA. Tot nu toe echt tevreden. Ik was al CM fan (altijd al geweest) maar na alle gezeik met 7.x.x ROMs is dit echt super, wat een verheerlijking!

Ik ben met name blij dat Syncthing gewoon goed werkt, die had onwijs problemen met Nougat (battery drain, en heel veel crashes, continue hangen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Voor mij is de rom van Sultan de meest stabiele en de meeste energie zuinige. Nougat is het gewoon nog niet voor mij.

Zeg ik nu want over een week ben ik vast weer aan het flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008

ikt

Argh ik heb mezelf in de nesten gewerkt...

Ik zit op OOS 4.0.2 met een unlocked bootloader en ik heb TWRP geïnstalleerd (fastboot flash twrp.img), in TWRP heb ik de UPDATE-SuperSU-v2.79-20161211114519.zip geflashed. Alles prima. Nu lees ik iets over Magisk en heb ik dat geïnstalleerd via de app. Werkt goed, maar ik gebruikte het niet dus weer verwijderd met de uninstall zip. Na dat verwijderen komt nu elke keer "The dm-verity is not started in enforcing mode". Het apparaat start wel en ik kan prima een normale boot of TWRP starten.

Hoe krijg ik dit weer gefikst? SuperSU opnieuw flashen zoals in deze guide heeft niet geholpen.

Geen idee of het gerelateerd is, maar in Settings -> Security -> Encrypt phone staat gewoon "Encrypted".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Dat hele drm gebeuren. Ik trek me er zelf eigenlijk niks van aan. Dus ik zou me er niet heel druk over maken. Volgens mij kon het opgelost worden door de OOS firmware te flashen. Let op, dat is wat anders dan de rom. Firmwares zijn te vinden op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ikt schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:16:
Argh ik heb mezelf in de nesten gewerkt...

Ik zit op OOS 4.0.2 met een unlocked bootloader en ik heb TWRP geïnstalleerd (fastboot flash twrp.img), in TWRP heb ik de UPDATE-SuperSU-v2.79-20161211114519.zip geflashed. Alles prima. Nu lees ik iets over Magisk en heb ik dat geïnstalleerd via de app. Werkt goed, maar ik gebruikte het niet dus weer verwijderd met de uninstall zip. Na dat verwijderen komt nu elke keer "The dm-verity is not started in enforcing mode". Het apparaat start wel en ik kan prima een normale boot of TWRP starten.

Hoe krijg ik dit weer gefikst? SuperSU opnieuw flashen zoals in deze guide heeft niet geholpen.

Geen idee of het gerelateerd is, maar in Settings -> Security -> Encrypt phone staat gewoon "Encrypted".
Heb je die dm-verity and forced encryption disabler zip geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

InflatableMouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Heb je die dm-verity and forced encryption disabler zip geflashed?
Nee, die zou alleen voor non-SuperSU gebruik zijn dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

ikt schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:33:
[...]

Nee, die zou alleen voor non-SuperSU gebruik zijn dacht ik.
Klopt, maar ik denk ik vraag het maar even, het is makkelijk daar overheen te lezen.

Ben bang dat je je ROM opnieuw moet flashen om er vanaf te komen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ach ja, als het moet dan moet het :+ Gelukkig doet alles het nog, dus ik ga volgend weekend waarschijnlijk alles opnieuw doen. Krijg ik ook meteen F2FS erbij :)

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
ikt schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:35:
Ach ja, als het moet dan moet het :+ Gelukkig doet alles het nog, dus ik ga volgend weekend waarschijnlijk alles opnieuw doen. Krijg ik ook meteen F2FS erbij :)

Bedankt voor de hulp!
InflatableMouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:34:
[...]

Klopt, maar ik denk ik vraag het maar even, het is makkelijk daar overheen te lezen.

Ben bang dat je je ROM opnieuw moet flashen om er vanaf te komen. :X
Probeer anders eens de laatste firmware er overheen te zetten. Heb zoiets gelezen op XDA dat dat hielp. Is weinig ingrijpend in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 22-01-2017 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja dat bedoel ik ook, gewoon dirty flash. Je hoeft volgens mij geen factory reset/wipe te doen hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:40:
Ja dat bedoel ik ook, gewoon dirty flash. Je hoeft volgens mij geen factory reset/wipe te doen hoor.
Alleen is het dirty flashen van de rom iets anders dan de firmware waar ik naar link. De firmware bestanden zijn kleiner, en je kan kiezen om ze met of zonder modem te flashen.
Voor Sultan bijvoorbeeld, moet je ook eerst een bepaalde firmware flashen. Dat zijn echt maar een paar noodzakelijke bestanden. Wat precies heb ik me niet in verdiept, maar het is nog minder ingrijpend dan een rom dirty flashen. Maar goed ook een rom dirty flashen is natuurlijk zo gedaan en hoe je weer niet eerst iets voor te downloaden..

Succes met kiezen ikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op zondag 22 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Alleen is het dirty flashen van de rom iets anders dan de firmware waar ik naar link.
Ah cool! Realizeerde me niet dat je dat bedoelde (of beter gezegd, ik had niet naar je linkje gekeken :$ ).

Rom, firmware wordt vaak door elkaar gehaald. Maar inderdaad, zo'n firmware flashen heb ik ook met die CM13/Sultan van mij moeten doen omdat ik op Nougat zat.

Wellicht helpt dat ook.
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.