• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
thanks voor de info, maar helaas is het hier ook geen succes? zo het file system nog uitmaken? die van mij is nu f2fs ipv ext4..
wat is jou fs van /data?

Strava

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:45:
thanks voor de info, maar helaas is het hier ook geen succes? zo het file system nog uitmaken? die van mij is nu f2fs ipv ext4..
wat is jou fs van /data?
geen idee waar ik dat zo vind.

• Prulleman
Google Play: DiskInfo en bij settings show file system aanvinken (en eventueel Expert mode om meer partities te zien)

Strava

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Galukon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:50:
[...]

geen idee waar ik dat zo vind.
mijn data is ext4

• Prulleman
Misschien is dat het verschil... Wellicht kan twrp nog niet overweg met f2fs partities

Strava

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
wat is jou fs van /data?
Probeer het volgende commando eens (als je je telefoon via ADB verbonden krijgt aan de laptop) fastboot format userdata. Moet je welliswaar helemaal opnieuw beginnen, je bent dus echt alles kwijt, maar kan je wel weer in je telefoon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

shinchan03

Niels

Format hij dan standaard naar EXT4? Ik heb er toch nog niks op staan en heb een titanium backup, dus ga het dan straks proberen.

• jagdeleur
l3art schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:24:
[...]

maar kan je wel weer in je telefoon.
Gelukkig kan ik er wel weer in, alleen niet rooted... Ik wacht de ontwikkelingen even af. Ik denk dat er gewoon een nieuwe versie van TWRP nodig is om het werkend te krijgen.

• Prulleman
ik kan inderdaad ook nog gewoon in de telefoon, maar TWRP alleen niet (volledig).
/data mag van mij best geformateerd worden, maar dat heb ik gisteren ook 2 keer gedaan (maar dan via stock recovery), dus wellicht is TWRP icm het fs het probleem, via TWRP kan je ook formateren naar een fs naar keuze, dus via TWRP zou ik er ook weer ext4 van kunnen maken.

even kijken of ik vanavond de tijd kan vinden voor een wipe, gistereren heeft het me ook al een hele avond gekost :(

Strava

• 13art
Tja geen idee of dat format userdata gaat helpen om weer in TWRP te komen.
Het kan helpen wanneer je niet meer in je telefoon en TWRP kan (bijvoorbeeld doordat er een code of patroon gevraagd wordt terwijl je eigen patroon of code niet herkend wordt). Dacht in de snelheid dat daar bij jullie ook sprake van was.

Nou ja sowieso eigen verantwoordelijkheid ;)

• jagdeleur
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:29:
ik kan inderdaad ook nog gewoon in de telefoon, maar TWRP alleen niet (volledig).
/data mag van mij best geformateerd worden, maar dat heb ik gisteren ook 2 keer gedaan (maar dan via stock recovery), dus wellicht is TWRP icm het fs het probleem, via TWRP kan je ook formateren naar een fs naar keuze, dus via TWRP zou ik er ook weer ext4 van kunnen maken.

even kijken of ik vanavond de tijd kan vinden voor een wipe, gistereren heeft het me ook al een hele avond gekost :(
Bij is het al ext4 en ik kan ook niet decrypten in twrp, dus ik zou je de moeite besparen. Ik heb m maar gewoon weer ingesteld en deal er wel even mee zonder root

• jagdeleur

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

GurbY{nl} schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:50:
[...]

Snap ik het nu niet? Je hebt het over de beta 8, de OTA 9 en daarna CM14..?? Ten eerste de OTA over de beta 8 gaat mis met een aangepaste recovery, en CM14 over OOS zetten is iets wat ik niet zou adviseren...
>:)

Ik had geen zin om te kloten om die beta 9 er op te krijgen, dus ik heb gewoon keihard mn nandroid CM14 terug gezet en met fastboot aangepaste twrp terug gezet.

Helaas heb ik in beide (CM14 en de OOS betas) last van serieuze batterij drain. OOS was een paar dagen goed maar ineens is de batterij drain terug. Geen idee waarom, het is in beide Android system die met >50% bovenaan staat.

Voor de gein heb ik nu RR 7.1.1 er op staan. Gaat tot nu toe goed maar ik heb nog niet alles terug erop staan. Ook niet onbelangrijk: bluetooth audio in de auto stottert niet met RR, en daar heb ik geregeld met CM en OOS nog wel last van.

• 13art
Ik wilde met zeggen, zet anders de Sultan Rom er op. Is nog cm13, maar werkt prima. Ook een betere camera dan die van cm zelf. Maar goed je zit alweer op rr.

• Prulleman
via TWRP sideload is het niet gelukt (heb adb nu wel volledig aan de praat, ik had nog een hele oude versie die geen sideload ondersteunde ofzo..)
nu even proberen via stock recovery sideload... wellicht dat dat nog uitmaakt.
via stock krijg ik gelijk failed.

toch maar eens gaan wipen dan..

[ Voor 5% gewijzigd door Prulleman op 15-12-2016 20:51 ]

Strava

• 13art
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:47:
[...]

via TWRP sideload is het niet gelukt (heb adb nu wel volledig aan de praat, ik had nog een hele oude versie die geen sideload ondersteunde ofzo..)
nu even proberen via stock recovery sideload... wellicht dat dat nog uitmaakt.
via stock krijg ik gelijk failed.

toch maar eens gaan wipen dan..
Dat verklaart je eerdere bericht over volledig wipen bij een factory reset ook ;) . Had je nog versie 1.0.0.1 draaien ofzo? 8)7

• Prulleman
heb het over de abd versie he, niet twrp ;)

anyway, alles gewiped in TWRP, adb sideload full zip failed tot 2 x toe.. nu adb sideload via stock recovery, die loopt nu (lijkt verder te komen dan via twrp)

Strava

• shinchan03

shinchan03

Niels

Probeer je via stock recovery de rom te sideloaden? Dat lukt mij ook in ieder geval. Daarom heb ik nu nog steeds stock recovery. Hopelijk wordt dit snel op een makkelijke manier opgelost, want het flashen gaat zo niet makkelijk.

• Prulleman
inderdaad... heb toch aardig wat geflashed op mijn GN, N4, N5, en N7, de laatste tijd steeds vaker stock met root (op de shield K1 en OP3), maar nog nooit dit soort hardnekkige issues gehad. Ergste was dan mijn N7 na een flash de helft van zijn geheugen had.. maar dat was met een manual reflash ook gefixed. Of dat het stock rom flash script failed of zo, maar dan via fastboot zo alles aan de praat.

anyway, 92% nu..

ga zo wel proberen voor de boot twrp erop te zetten en supersu te flashen... daar ging het uiteindelijk allemaal om

/edit
twrp kon in ieder geval VOOR de eerste boot gewoon /data mounten en supersu flashen leek zonder error te gaan.
dus.. nu de eerste boot, hopelijk staat supersu erop, of twrp daarna nog kan decrypten zien we dan wel weer, kan ik in ieder geval mijn TB terug zetten

/edit
yes, boot OK, root OK, f2fs voor /data
kunnen we weer aan de slag met titanium!

voor de volledigheid, ik heb dus nu:
- alles gewiped via twrp (system, cache, data, internal storage
- adb sideload full zip CB9 via stock recovery
- zonder te booten naar android twrp *.28 via fastboot geflashed
- supersu 2.79 via adb sideload in twrp geflashed
- dan pas first boot

twrp kan overigens nu ook nog gewoon /data mounten... (dus f2fs met pin en fingerprint ingesteld)

de les is dus rooten voor de eerste boot ofzo??

[ Voor 44% gewijzigd door Prulleman op 15-12-2016 21:59 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:28:
Ik wilde met zeggen, zet anders de Sultan Rom er op. Is nog cm13, maar werkt prima. Ook een betere camera dan die van cm zelf. Maar goed je zit alweer op rr.
Ja, dit is wel het beste wat ik heb gehad sinds CM13.

40 minuten SoT (telefoon totaal niet gebruikt vandaag) maar ook nog gewoon 78% over. 16 uur standby. Alles aan, GPS, wifi, BT, NFC.

Ga maar es langzaam m'n appjes terug zetten.

• shinchan03

shinchan03

Niels

Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:47:
/edit
twrp kon in ieder geval VOOR de eerste boot gewoon /data mounten en supersu flashen leek zonder error te gaan.
dus.. nu de eerste boot, hopelijk staat supersu erop, of twrp daarna nog kan decrypten zien we dan wel weer, kan ik in ieder geval mijn TB terug zetten

/edit
yes, boot OK, root OK, f2fs voor /data
kunnen we weer aan de slag met titanium!

voor de volledigheid, ik heb dus nu:
- alles gewiped via twrp (system, cache, data, internal storage
- adb sideload full zip CB9 via stock recovery
- zonder te booten naar android twrp *.28 via fastboot geflashed
- supersu 2.79 via adb sideload in twrp geflashed
- dan pas first boot

twrp kan overigens nu ook nog gewoon /data mounten... (dus f2fs met pin en fingerprint ingesteld)

de les is dus rooten voor de eerste boot ofzo??
Even ter verduidelijking nog enkele vragen:
- je komt in twrp (omzeilt het password) door gewoon op cancel te drukken en doet dan de wipe?
- de stap flash stock recovery, hoe doe je dat?
Rest is duidelijk.

Op XDA zie ik ook vragen er van voorbij komen en geen duidelijke antwoorden, dus zou super zijn als jij het antwoord hebt. Ik ga het morgen proberen.

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
TWRP had al een nieuwe versie uitgebracht waarmee deze betas wel te flashen zijn. Die werkte prima bij de beta 8 die je aanhaalde. En die werkt ook voor Beta 9 bij anderen. Kan natuurlijk altijd gebeuren dat het fout gaat, niet voor niets op eigen risico...Maar bij de OP3 valt dus zelfs dat te fixen :)

D3 Profile

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online
Redinox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:20:
TWRP had al een nieuwe versie uitgebracht waarmee deze betas wel te flashen zijn. Die werkte prima bij de beta 8 die je aanhaalde. En die werkt ook voor Beta 9 bij anderen. Kan natuurlijk altijd gebeuren dat het fout gaat, niet voor niets op eigen risico...Maar bij de OP3 valt dus zelfs dat te fixen :)
Hoe weet je zo zeker dat het ook bij bèta 9 werkt? De versie van TWRP moest namelijk een aangepaste versie zijn, die bèta 9 dan goed ondersteunt. Ik weet niet of die al beschikbaar is.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Prulleman
shinchan03 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:13:
[...]

Even ter verduidelijking nog enkele vragen:
- je komt in twrp (omzeilt het password) door gewoon op cancel te drukken en doet dan de wipe?
- de stap flash stock recovery, hoe doe je dat?
Rest is duidelijk.

Op XDA zie ik ook vragen er van voorbij komen en geen duidelijke antwoorden, dus zou super zijn als jij het antwoord hebt. Ik ga het morgen proberen.
Inderdaad gewoon cancel en dan wipen, volgens mij kreeg ik een error en moest data geformatteerd worden ipv wipe...

Ik heb de Stock Recovery van de cb9 pagina(onderin):
http://downloads.oneplus....us_3_oxygenos_openbeta_9/
http://oneplusroms.s3.ama...yV46Dd%2FJKBmI3Z1Dri5Q%3D
deze kan je via fastboot flashen ("fastboot flash recovery recovery_OBT8N.img")

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 16-12-2016 10:41 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Anonymoussaurus schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:24:
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het ook bij bèta 9 werkt? De versie van TWRP moest namelijk een aangepaste versie zijn, die bèta 9 dan goed ondersteunt. Ik weet niet of die al beschikbaar is.
OTA werkt niet met die TWRP, maar de full rom wel. Bron: Internet (xda, oneplus forum). Dat zoek ik eerst wel na hoor :)

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Redinox schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:20:
Kan je hier misschien een link van posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op donderdag 15 december 2016 @ 21:52:
[...]

Ja, dit is wel het beste wat ik heb gehad sinds CM13.

40 minuten SoT (telefoon totaal niet gebruikt vandaag) maar ook nog gewoon 78% over. 16 uur standby. Alles aan, GPS, wifi, BT, NFC.

Ga maar es langzaam m'n appjes terug zetten.
Met 'dit' bedoel je RRR of de Sultan waar ik het over had? Die RRR 7.1.1 is ook gebaseerd op nougat toch? Maar dan wel met de OOS camera dacht ik. Of heb je die andere RR variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 21:14:
[...]

Met 'dit' bedoel je RRR of de Sultan waar ik het over had? Die RRR 7.1.1 is ook gebaseerd op nougat toch? Maar dan wel met de OOS camera dacht ik. Of heb je die andere RR variant?
RR gebaseerd op 7.1.1, volgens mij is dat Cyanogenmod. Met ElementalX kernel.

2de dag en nog 44% over. Te druk op het werk om veel met m'n telefoon te spelen. Vanochtend wat Spotify, tussendoor paar kiekjes geschoten. Beetje whatsapp en Telegram en wat browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:22:
[...]

RR gebaseerd op 7.1.1, volgens mij is dat Cyanogenmod. Met ElementalX kernel.

2de dag en nog 44% over. Te druk op het werk om veel met m'n telefoon te spelen. Vanochtend wat Spotify, tussendoor paar kiekjes geschoten. Beetje whatsapp en Telegram en wat browsen.
Deze bedoel je? http://forum.xda-develope...-remix-m-t3399960/page391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

@prulleman, nog bedankt voor de hulp! het is gelukt. Nog even voor mensen die het op dezelfde manier willen doen:

voor de volledigheid, ik heb dus nu het volgende uitgevoerd:
- Flash TWRP (als je deze nog niet geïnstalleerd hebt, download link: http://forum.xda-develope...ect/dl/?id=21835&task=get). Installeren kun je doen in Fastboot door de volgende commando: fastboot flash recovery hierrecoverynaam.img
- TWRP opstarten en indien TWRP vraagt om een wachtwoord, dan kiezen voor cancel en doorgaan naar TWRP.
- Naar de optie WIPE en kiezen voor: system, cache, data, internal storage.
- Naar fastboot en flash de recovery met commando: fastboot flash recovery hierrecoverynaam.img (http://oneplusroms.s3.ama...yV46Dd%2FJKBmI3Z1Dri5Q%3D)
- Ga naar stock recovery en kies voor flash ADB en voer het volgende commando uit: adb sideload naamvanopenbeta9.zip (http://downloads.oneplus....us_3_oxygenos_openbeta_9/)
- Ga naar fastboot en flash de recovery met commando: fastboot flash recovery hierrecoverynaam.img
- zonder te booten naar android TWRP.
- Ga naar de optie advanced en kies vervolgens voor ADB sideload en flash voer het volgende commando uit: adb sideload naamvansupersu.zip (https://s3-us-west-2.amaz...SU-v2.79-201612051815.zip)
- dan pas first boot

[ Voor 11% gewijzigd door shinchan03 op 17-12-2016 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:11:
[...]

En je hebt de laatste versie draaien? Die van 15 december?
Yes.

Ze hebben in ieder geval het probleem met CM14.1 opgelost dat sRGB setting continue uitgaat terwijl de setting aan blijft staan. Ik moest het dan uitzetten en weer aan en dan was het weer even goed.

ElementalX heeft een kernel setting voor sRGB die het wel goed forceert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 09:41:
[...]

Yes.

Ze hebben in ieder geval het probleem met CM14.1 opgelost dat sRGB setting continue uitgaat terwijl de setting aan blijft staan. Ik moest het dan uitzetten en weer aan en dan was het weer even goed.

ElementalX heeft een kernel setting voor sRGB die het wel goed forceert.
Gisteren ook maar eens de stap gewaagd. Ook een RR met ElementalX maar dan vanaf xda (geen idee of het dezelfde is) maar in ieder geval met de OOS camera. Ook meteen de Ex kernel manager geïnstalleerd en een profiel uit dit topic geïnstalleerd. Ben nu 15uur verder heb nu 2uur en 8 minuten schermtijd waarbij gisteren ook nog een stukje met GPS gereden (flitsmeister) veel reboots en dingen instellen. Wat foto's gemaakt en een paar minuten gefilmd. De accu zit nu op 44% Valt me niet tegen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:56:
[...]

Gisteren ook maar eens de stap gewaagd. Ook een RR met ElementalX maar dan vanaf xda (geen idee of het dezelfde is) maar in ieder geval met de OOS camera. Ook meteen de Ex kernel manager geïnstalleerd en een profiel uit dit topic geïnstalleerd. Ben nu 15uur verder heb nu 2uur en 8 minuten schermtijd waarbij gisteren ook nog een stukje met GPS gereden (flitsmeister) veel reboots en dingen instellen. Wat foto's gemaakt en een paar minuten gefilmd. De accu zit nu op 44% Valt me niet tegen moet ik zeggen.
Gaaf!

Ik heb die manager inderdaad ook geïnstalleerd maar nog geen profiel gedownload of zo.

Vanochtend de update van 17/10 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op zondag 18 december 2016 @ 10:26:
[...]

Gaaf!

Ik heb die manager inderdaad ook geïnstalleerd maar nog geen profiel gedownload of zo.

Vanochtend de update van 17/10 geïnstalleerd.
Die variant van jou wordt toch iets sneller geüpdate... Ga eens kijken of een Dirty flash goed gaat.
Toch maar niet gedaan, ik wacht wel even op een update van de versie die ik heb draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 18-12-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Blijven bezig. Heb nu last van battery drain (Android systeem staat bovenaan). Van de week die rom hierboven eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34

Patrick89

PSN : Gamesource

Die Rom is toch niet helemaal lekker volgens mij. Ik lees mensen met veel Screen on Time. Hier dimt het scherm na 15 seconden maar gaat niet volledig uit..

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Patrick89 schreef op zondag 18 december 2016 @ 13:55:
Die Rom is toch niet helemaal lekker volgens mij. Ik lees mensen met veel Screen on Time. Hier dimt het scherm na 15 seconden maar gaat niet volledig uit..
En welke rom heb je het dan precies over? De ressurrection rom?

Overigens valt het me op dat de Marktplaats app nog niet helemaal goed lijkt om te gaan met Nougat. Zo komen meldingen niet door. Ondanks dat deze wel gewoon actief zouden moeten zijn. Of het is een rom issue, maar dat weet ik op dit moment niet. Ook geen zin om voor zoiets kleins dit uit te gaan zoeken :p
shinchan03 schreef op zondag 18 december 2016 @ 12:54:
Blijven bezig. Heb nu last van battery drain (Android systeem staat bovenaan). Van de week die rom hierboven eens proberen.
Ik zou me niet helemaal blind staren daar op. Bij mij staat CyanogenMod-Systeem ook zo goed als bovenaan (afhankelijk van hoeveel ik de telefoon actief gebruikt heb), wat daarna al snel gevolgd wordt door het Android Systeem. Vaak zat heeft Android systeem bij mij ook bovenaan gestaan, maar mijn telefoon liep niet bepaald sneller leeg.

Merk je ook echt dat je telefoon snel leeg loopt?

[ Voor 63% gewijzigd door 13art op 18-12-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Ja 1 uurtje screen on, 7 uur van de lader en maar 55 procent over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

shinchan03 schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:03:
Ja 1 uurtje screen on, 7 uur van de lader en maar 55 procent over.
Had ik ook met cm14.1 en met oos beta 8 en 9. Met RR helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Had bij RR last van dat MN vingerafdruk scanner er zo nu en dan het niet meer deed. Aan zetten via de aan-uit knop en daarna deed hij het wel weer. Nu maar even beta 9 er op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cm14.1 batterij problemen zijn er ook op de oneplus one, veel drain tijdens standby, en systeem en cyanogenmod bovenaan. Lijkt me een bug.
Met de purenexus rom zijn er geen problemen, ik weet alleen niet of deze er voor de 3 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

superiscch schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:21:
Iemand hier een werkende twrp? Zoals iedereen heb ik probleem dat hij paswoord vraagt en ik dus niks kan flashen :-(
Heb je toevallig al een oplossing voor het paswoord probleem :)? Tot zover heb ik gelezen dat een factory reset zou moeten werken maar dit vind ik vooralsnog een te grote stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:22

ComputerHoed

Electronica <3

l3art schreef op zondag 18 december 2016 @ 19:55:
Had bij RR last van dat MN vingerafdruk scanner er zo nu en dan het niet meer deed. Aan zetten via de aan-uit knop en daarna deed hij het wel weer. Nu maar even beta 9 er op gezet.
Zelfde verhaal hiero, hoewel het niet bijzonder storend is.
Wat mij wel ongelofelijk stoort is dat de batterij bijzonder slecht is. Waarbij ik voorheen makkelijk 5 uur SOT kreeg op mijn OnePlus One, mag ik nu al een gat in de lucht springen als ik 3 uur SOT haal op mijn OP3.
Dashcharging is wel fijn, maar ik heb toch liever een betere/grotere batterij :'(

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Waterkoker schreef op zondag 18 december 2016 @ 23:29:
[...]

Heb je toevallig al een oplossing voor het paswoord probleem :)? Tot zover heb ik gelezen dat een factory reset zou moeten werken maar dit vind ik vooralsnog een te grote stap.
En toch is dat de enige optie :-\ ik heb alles gebackupt, apps via titanium en op pc gezet. Dan in fastboot format userdata en alles terug gezet.

Lastig werkje maar nu is het terug in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
ComputerHoed schreef op maandag 19 december 2016 @ 00:29:
[...]

Zelfde verhaal hiero, hoewel het niet bijzonder storend is.
Wat mij wel ongelofelijk stoort is dat de batterij bijzonder slecht is. Waarbij ik voorheen makkelijk 5 uur SOT kreeg op mijn OnePlus One, mag ik nu al een gat in de lucht springen als ik 3 uur SOT haal op mijn OP3.
Dashcharging is wel fijn, maar ik heb toch liever een betere/grotere batterij :'(
Daar had ik dan weer geen last van. Verbruik was best gunstig voor mij (had wel een profiel geladen in EX kernel manager voor extra zuinig verbruik).
Het viel me ook op dat af en toe een app niet wilde starten en pas bij het opnieuw opstarten het weer deed. Al met al ben ik nu weer even terug naar CM13 en wacht ik nog even af op een iets stabielere release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Voor mij is de CB9 goed genoeg hoor, in gebruik stabiel en voor batterijverbruik 4.5 u SOT op gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik haal met CB9 makkelijk 5 a kleine 6u sot. Vorige keer 5u met nog 20% en 1d15u van de lader.

Nu 4u20 sot, 24% over en 20u van de lader.

Android as it should be 😁:-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldeckers
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 18:48
ik blijf deze kerel even in de gaten houden. Hij was ook actief voor de galaxy s3.
https://twitter.com/arter97/status/810169150630981632
ik kan even zo snel niet zien of het de 3 of 3t is, maar hij heeft de kernel op linux 4.4 draaien :)

Momenteel is hij bezig met werken aan Paranoid android. De bedoeling is dat daar unified builds (3/3T) van komen. Mocht de officiele nougat update tegenvallen ga ik me daar eens aan wagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
roeldeckers schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:10:
ik blijf deze kerel even in de gaten houden. Hij was ook actief voor de galaxy s3.
https://twitter.com/arter97/status/810169150630981632
ik kan even zo snel niet zien of het de 3 of 3t is, maar hij heeft de kernel op linux 4.4 draaien :)

Momenteel is hij bezig met werken aan Paranoid android. De bedoeling is dat daar unified builds (3/3T) van komen. Mocht de officiele nougat update tegenvallen ga ik me daar eens aan wagen
Arter is al actief op de OP3, eigen kernel en ik dacht ook cm ROM. Maar wat houdt dat precies in dan? HYP3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeldeckers
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-09 18:48
l3art schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:48:
[...]

Arter is al actief op de OP3, eigen kernel en ik dacht ook cm ROM. Maar wat houdt dat precies in dan? HYP3???
Weet ik, maar beiden zijn al een tijdje niet geüpdate. Daarbij is de kernel voor cm13 wat ik een beetje onnozel vindt aangezien O2 zelf ook al op marshmallow zit. Over het algemeen zijn stock roms beter geoptimaliseerd dan custom.

Hyp3=hype. Ze zijn gewoon een beetje de hype voor hun nieuwe rom/kernel op aan het bouwen. Paranoid android wordt een nougat release, en unified. Unified is tot nu toe alleen gelukt bij sultanxda (eveneens nog cm13)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

l3art schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:48:
[...]

Hype dus. Z'n eigen werk hypen, dat tie kernel 4.4 heeft draaien. Of dat tie hyped is van z'n eigen accomplishment.

• shinchan03

shinchan03

Niels

Dit weekend echt maar eens aan de gang met de battery drain. Vandaag de gehele dag op het werk geweest en misschien een half uur / 3 kwartier screen on time gehad. Om half 8 telefoon van de lader en kwam om half 6 thuis. De telefoon had nog 20 procent over.

• 13art
shinchan03 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:06:
Dit weekend echt maar eens aan de gang met de battery drain. Vandaag de gehele dag op het werk geweest en misschien een half uur / 3 kwartier screen on time gehad. Om half 8 telefoon van de lader en kwam om half 6 thuis. De telefoon had nog 20 procent over.
Terug naar MM. Opgelost! ;) d:)b

• shinchan03

shinchan03

Niels

Dat zou ik wel jammer vinden. Wan het is ook raar dat er genoeg mensen zijn die Nougat draaien en er geen last van hebben. Het moet dus wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
shinchan03 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:10:
[...]

Dat zou ik wel jammer vinden. Wan het is ook raar dat er genoeg mensen zijn die Nougat draaien en er geen last van hebben. Het moet dus wel mogelijk zijn.
Heb je root? Kan je met betterbatterystats achterhalen welk proces of service hem wakker / bezig houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:38
shinchan03 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 23:10:
[...]

Klopt. Beta 8 en 9 hebben bij mij absoluut geen battery drain. Verbruik is ongeveer hetzelfde als met 3.2.8.
Op het Oneplus forum lees ik wel dat de drain opeens op kan gaan treden, dus helemaal gerust ben ik nog niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
chielmi schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:00:
[...]

Klopt. Beta 8 en 9 hebben bij mij absoluut geen battery drain. Verbruik is ongeveer hetzelfde als met 3.2.8.
Op het Oneplus forum lees ik wel dat de drain opeens op kan gaan treden, dus helemaal gerust ben ik nog niet ;)
Precies, dat is ook wat ik hoor en lees. Het is gewoon nog niet 100% stabiel. In ieder geval minder stabiel dan MM is. Daarom wacht ik liever iets langer met de overstap naar N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:26:
[...]

Precies, dat is ook wat ik hoor en lees. Het is gewoon nog niet 100% stabiel. In ieder geval minder stabiel dan MM is. Daarom wacht ik liever iets langer met de overstap naar N
True, uiteindelijk gaat het om de apps die je dagelijks (fullscreen)gebruik ipv dat je bij de instellingen zit te kijken welke Android versie je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Nergens last van met de CB9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Public
Publieke map
Betterbattery23122016_4Betterbattery23122016_3Betterbattery23122016_2
Betterbattery23122016

Vandaag betterbatterystats aan gehad, maar ik ben niet zo goed in die analyse. Wat kan ik met deze informatie? Indien je nog iets anders wilt zien, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
shinchan03 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:30:
Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Vandaag betterbatterystats aan gehad, maar ik ben niet zo goed in die analyse. Wat kan ik met deze informatie? Indien je nog iets anders wilt zien, dan hoor ik het graag.
'k Ben nu aan het werk dus weinig tijd, maar je "awake screen off" loopt de pan uit. Er is dus duidelijk iets wat je telefoon bezig houdt. Ik kan zo snel niet zien wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 21:43
shinchan03 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 18:30:
com.google.android.gms heeft met Google PlayServices te maken. Die houdt je telefoon uit deep sleep. Kun je eens kijken wat jouw locatie instellingen zijn? Bij mij staan die op accubesparing. Ik vermoed dat die van jou op "Nauwkeurig" staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Stond inderdaad op nauwkeurig, heb het nu omgezet naar accubesparing, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Speelt geen rol, zolang je geen app hebt die locatie vraagt zal die niet actief zijn. Kijk eens bij locatie, dan op 3 puntjes en scannen. Staan die af? Want die slurpen batterij, zelfs zonder actieve app die locatie wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
Google Play service resetten. Anders kan je niet veel doen ben ik bang. Wellicht een clean reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Heb naar Betterbatterystats gekeken, maar het lijkt me beter de telefoon naar de laatste official build te flashen en vanuit daar weer iets anders te flashen. Moet ik nog ergens speciaal op letten bij het flashen van de laatste official build vanuit OOS9?

Edit:
Het is al gelukt. Heb nu OnePlus 3 OxygenOS 3.2.8 erop staan incl root. Wacht wel op de officiële Nougat.

[ Voor 18% gewijzigd door shinchan03 op 25-12-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Even een tip voor CB10. Als je root flasht, flash de SR1 v2.79 anders werkt de simkaart niet. Voor de rest gewoon de full zip gedownload en geflasht zoals elke custom rom.

Verwijderd

Cross post is niet gewenst, daarbij hebben we een accessoires topic waar deze vragen in horen. Heb je bericht uit het algemene op3 topic daar naartoe verhuisd.

[ Voor 105% gewijzigd door 13art op 30-12-2016 22:04 ]

Verwijderd

Ik heb zelf RR, met Elemental X kernel, CM 14.1
Gaat best oke. Ik draai de Officiële RR. Van 25 datum versie.

Iemand ervaring met andere stable ROM's?
Zonder echo, met goede GPS en battery vriendelijk. Wel lekker customizble.

Verwijderd

wat is jou fs van /data?
Cache en Data op F2FS, download wel de BOOT.IMG van Bluspark Kernel (zie XDA), alleen dat werkt f2fs goed met TWRP.

• Prulleman
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:54:
[...]

Cache en Data op F2FS, download wel de BOOT.IMG van Bluspark Kernel (zie XDA), alleen dat werkt f2fs goed met TWRP.
uiteindelijk beta 9 op deze manier (met root) geflashed:
Prulleman in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"

Bij de beta 10 van gisteren las ik op het forum dat ie geupgrade kon worden met TWRP .28, maar dat ging dus weer mis, een error in de TWRP log en vervolgens een undecryptable /data...
uiteindelijk full wipe gedaan en opdezelfde manier beta 10 geflashed (sideload via stock recovery, voor booten supersu via sideload twrp, dan pas eerste boot). En toen had ik weer een clean beta 10 met root.

Bij de volgende update toch maar eens proberen de code uit te zetten voor de update, en zorgen voor een recente externe titanium backup :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Pfoe, ik kan de sdcard van m'n OP3 niet meer bereiken in twrp en mede daardoor kan ik b.v. supersu niet installeren of andere zaken aanpassen.

Dit is gekomen omdat ik, nadat ik een community build had geflashed, twrp had geinstalleerd. Deze begint nu om een password te zeuren. DIt probleem heb ik al gefixt maar kan nog steeds de sdcard niet bereiken.

Userdata heb ik al gewiped, maar alsnog kan ik sdcard niet bereiken. Zodra ik de OP3 opstart en de gevraagde settings doorloop (die je altijd bij eerste start krijg) en vervolgens reboot, dan staat er weer een wachtwoord op TWRP

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 22% gewijzigd door AOC op 30-12-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Rooten voor de eerste boot, zie mijn post boven je....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

mmh, wilt nog niet lukken.

Stap 1 is die stock recovery alles wipen
Stap 2 via sideload community build van OP3 installeren
stap 3 via sideload twrp installeren

wanneer ik dan recovery wil starten dan krijg ik een zwart scherm...

Edit:

inmiddels een andere (modified) versie van TWRP gevonden (van deze site). Hiermee kon ik TWRP komen, meteen via sideload superSU geinstalleerd, en vervolgens geboot naar Android. Helaas blijken beide simkaarten niet gedetecteerd te worden.

Nu alles opnieuw gewiped en wil ik mbv twrp community build flashen maar krijg nu error 7 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door AOC op 31-12-2016 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
Sim kaart probleem was een paar posts eerder al benoemd : Galukon in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks voor de tips! schone install met de laatste community build is een feit. Altijd weer een uitdaging om de juiste bestanden bij elkaar te sprokkelen en de juiste stappen te hanteren :+ kostte mij een avond, ah well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Leuk. Draai nu de 10 en die is al erg lekker. Dus zal wel niet veel meer veranderen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Just so you know >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xIn0YdIXr8RVXaNHd8U0UuFj/full.png

RR Nougat met ElementalX

[ Voor 16% gewijzigd door InflatableMouse op 01-01-2017 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met rooten/custom recovery, ik heb de OTA geïnstalleerd (en factory reset gedaan om weer kaal te beginnen). Dus ik ben helemaal standaard OxygenOS 4 nu.

Al bijna zo lang als ik mij kan heugen root ik mijn telefoons op dezelfde manier:
1. booten naar de bootloader/fastboot
2. fastboot boot twrp.img (= recovery booten zonder deze te flashen op het toestel).
3. SuperSU flashen

Het lijkt erop dat nu ineens met de laatste update stap 2 niet meer werkt. Ik krijg geen TWRP recovery te zien maar een groot 1+ logo waarna het scherm op zwart gaat.
(ik boot zo altijd de recovery, zodat ik de boel dan verder helemaal stock hou inclusief stock recovery, kan soms handig zijn voor bv OTA's (?)).

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor (zonder flashen toch recovery starten)?

Of blijven OTA's ook nog gewoon werken met een custom recovery (moet ik deze alleen na elke OTA weer flashen). Dan zou ik ook nog wel kunnen leven met het flashen van de recovery. Wil alleen graag de OTA's behouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
RaptorRVL schreef op zondag 1 januari 2017 @ 23:19:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met rooten/custom recovery, ik heb de OTA geïnstalleerd (en factory reset gedaan om weer kaal te beginnen). Dus ik ben helemaal standaard OxygenOS 4 nu.

Al bijna zo lang als ik mij kan heugen root ik mijn telefoons op dezelfde manier:
1. booten naar de bootloader/fastboot
2. fastboot boot twrp.img (= recovery booten zonder deze te flashen op het toestel).
3. SuperSU flashen

Het lijkt erop dat nu ineens met de laatste update stap 2 niet meer werkt. Ik krijg geen TWRP recovery te zien maar een groot 1+ logo waarna het scherm op zwart gaat.
(ik boot zo altijd de recovery, zodat ik de boel dan verder helemaal stock hou inclusief stock recovery, kan soms handig zijn voor bv OTA's (?)).

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor (zonder flashen toch recovery starten)?

Of blijven OTA's ook nog gewoon werken met een custom recovery (moet ik deze alleen na elke OTA weer flashen). Dan zou ik ook nog wel kunnen leven met het flashen van de recovery. Wil alleen graag de OTA's behouden :)
De officiële twrp heeft last met Nougat. Je moet je modded versie van eng.stk zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
superiscch schreef op maandag 2 januari 2017 @ 07:22:
[...]

De officiële twrp heeft last met Nougat. Je moet je modded versie van eng.stk zoeken.
Ah! Zo simpel kan het dus zijn. Gek genoeg had ik al een modded versie gedownload (gevonden op OP forums) maar die was dus kennelijk niet de laatste versie.

Nu nog kijken hoe ik de boel kan decrypten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
RaptorRVL schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Ah! Zo simpel kan het dus zijn. Gek genoeg had ik al een modded versie gedownload (gevonden op OP forums) maar die was dus kennelijk niet de laatste versie.

Nu nog kijken hoe ik de boel kan decrypten :)
Bedoel je paswoord als je twrp opstart? Daar is slechts een oplossing voor, wipe van user data :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Ik ga morgen weer terug naar Unofficial RR remixes, Lineage OS 14.1 7.1.1 staat toch wel een pak verder dan 7.0 OOS.

https://forum.xda-develop...rrection-remix-m-t3399960

De TWRP die je wil is deze http://forum.xda-develope...ect/dl/?id=21835&task=get

[ Voor 66% gewijzigd door anessie op 07-01-2017 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik krijg in de CBs en de oos 4.0 een camera die groene fotos maakt. Iemand daar ook last van of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Zojuist de stock recovery proberen te flashen komend vanaf de modified twrp recovery. Stock OOS 3.2.8 staat op de telefoon mocht dat nog relevant zijn. Ik heb de handleiding gevolgd zoals op de website van Oneplus staat.

Nu krijg ik bij het opstarten de volgende melding:
Decryption unsuccesful
The password you entered is correct, but unfortunaly your data is corrupt.

To resume using your phone, you need to preform a factory reset. When you set up your phone afther te reset, you'llhave an opportunity to restore any data that was backed up to your Google Account.

RESET PHONE
De reset heb ik al proberen uit te voeren. Ook heb ik al de stock recovery opgestart en een volledige wipe uitgevoerd vanuit daar, dat mocht ook niet baten. Iemand enig idee hoe dit weer op te lossen is? Op internet wordt ik ook nog niet veel wijzer, daar kom ik alleen berichten tegen van encryption unsuccesful ipv decryption.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
shinchan03 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:15:
Zojuist de stock recovery proberen te flashen komend vanaf de modified twrp recovery. Stock OOS 3.2.8 staat op de telefoon mocht dat nog relevant zijn. Ik heb de handleiding gevolgd zoals op de website van Oneplus staat.

[...]

De reset heb ik al proberen uit te voeren. Ook heb ik al de stock recovery opgestart en een volledige wipe uitgevoerd vanuit daar, dat mocht ook niet baten. Iemand enig idee hoe dit weer op te lossen is? Op internet wordt ik ook nog niet veel wijzer, daar kom ik alleen berichten tegen van encryption unsuccesful ipv decryption.
Volgens mij heeft het iets te maken met ext4 partities en f2fs. Oneplus is als ik het goed heb geswitched naar f2fs en als die omzetting niet gedaan is dan geeft hij waarschijnlijk aan dat het niet f2fs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
shinchan03 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:15:

[...]

lastig... volgens mij kan het niet te maken hebben met f2fs / ext4 omdat 3.2.8 nog gewoon met ext4 werkt en pas bij de beta (N?) builds f2fs wordt gebruikt.

een wipe failed misschien omdat ie niet kan decrypten, wellicht is alleen een format van /data een oplossing. Ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd hoe die menu's in stock recovery eruit zien, maar ik meen me te herinneren dat je kan wipen of formateren. je moet dan formatteren kiezen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Zou inderdaad nog gewoon ext4 moeten zijn. Ik heb in de recovery alle drie de opties al geprobeerd, mag mocht niet baten. Wellicht kan ik vanavond eens een format van de data via fastboot proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ah ik zie het had me vergist. Dacht dat je de nieuwe al had maar was 3.2.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
shinchan03 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:40:
Zou inderdaad nog gewoon ext4 moeten zijn. Ik heb in de recovery alle drie de opties al geprobeerd, mag mocht niet baten. Wellicht kan ik vanavond eens een format van de data via fastboot proberen.
aja, via fastboot kan je ook format commando's geven, als dat niet werkt weet ik het ook niet meer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

InflatableMouse schreef op zondag 1 januari 2017 @ 22:09:
Just so you know >:)

[afbeelding]

RR Nougat met ElementalX
Is dat de official RR met de official cm 14 kernel?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bananenspin schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:25:
[...]

Is dat de official RR met de official cm 14 kernel?
Nope, het is:
https://forums.oneplus.ne...bstratum-daydream.477882/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Prulleman schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:48:
[...]

aja, via fastboot kan je ook format commando's geven, als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
Uiteindelijk niet gedaan. Ik heb gekozen om via de stock recovery via adb sideload nogmaals OOS 3.2.8 te flashen. Daarna werkt het weer als een zonnetje.

/Edit: via VPN de laatste update binnengehaald en geïnstalleerd. Dat nu maar weer eens een tijdje uitproberen.

[ Voor 13% gewijzigd door shinchan03 op 04-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ondersteund deze rom ook de brightness-slider bovenin het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Waterkoker schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 17:07:
[...]

Ondersteund deze rom ook de brightness-slider bovenin het scherm?
Je bedoelt via de notification bar? Ja.

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Eindelijk een goede Nougat /F2FS twrp:

Filename: twrp-3.0.2-0_blu_spark_v11-op3.img
Uploaded: 2017-Jan-05 14:54:26

https://forum.xda-develop...p=70411336&postcount=2426

Werkt ook alleen op F2FS data: zie https://forum.xda-develop...p=70415452&postcount=2443

Ik zag even de bomen door het Nougat custom rom bos (RR/LOS/CM) niet meer en dan maar iets totaal anders genomen:

https://forum.xda-develop...erience-rom-v1-0-t3522259

Valt enorm mee, arise/dolby/root/adaway/busybox zit erin, extra tweak via

https://forum.xda-develop...-governor-tweaks-t3476589 (Project Zhana Balanced, al ontbreekt Nougat kernel wat tweaks)

even een klokfix&kleurtjes https://forum.xda-develop...lors-grammar-fix-t3514804

en ander fontje https://forum.xda-develop...s-flashable-zips-t3219827

en adfree youtube voor wie dat ook wenst https://forum.xda-develop...ee-youtube-apks-t3449312/

Tot ik het weer beu ben (over 2 dagen :? )

Best wel even clean install en (agressive) Doze instellen.

[ Voor 88% gewijzigd door anessie op 07-01-2017 15:10 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.