Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rhos schreef op zondag 4 december 2016 @ 00:45:
[...]

Ja ondertussen de nougat versie van op maar ook met supersu. Niks aan de hand. Draait soepel. Welke versie van supersu gebruik je?

De december patch zit ook in die nougat dus dat zal het wel niet zijn. Misschien iets van cm zelf.
Maar geen CyanogenMod 14.1 dus. Dat is niet hetzelfde natuurlijk.

Bovendien is Nougat van 1P 7.0 en CM14.1 is 7.1 (toch?).

Supersu is SR4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
InflatableMouse schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:15:
[...]

Maar geen CyanogenMod 14.1 dus. Dat is niet hetzelfde natuurlijk.

Bovendien is Nougat van 1P 7.0 en CM14.1 is 7.1 (toch?).

Supersu is SR4.
supersu gebruik ik SR5, en ik heb wel de cm gebruikt tot vrijdagmiddag. en daar werkte het ook prima op.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rhos schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:17:
[...]

supersu gebruik ik SR5, en ik heb wel de cm gebruikt tot vrijdagmiddag. en daar werkte het ook prima op.
Oke. cool. dan is de vraag, welke versie was het want tot vrijdag werkte het bij ook. Specifiek de laatste nightly van 2 dec brak de rabo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
InflatableMouse schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:18:
[...]

Oke. cool. dan is de vraag, welke versie was het want tot vrijdag werkte het bij ook. Specifiek de laatste nightly van 2 dec brak de rabo app.
probeer eens met de SR5.https://plus.google.com/+Chainfire/posts/jpR76YEgaM9

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Was al onderweg, dank je wel.

Helaas helpt dat niet.

Denk dat ik gewoon even moet wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb gedowngrade naar de nightly van 25/11, alles gecleared wat met rabo te maken had vanuit een root terminal. Opnieuw geinstalleerd, loop door de activatie heen en na m'n pin en profiel crasht tie.

Ik weet zeker dat het gewerkt heeft dus ik snap even niet zo goed wat er mis is, behalve mischien een update van de rabo app rond 2 december?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Wat je nog eens kan proberen is om niet supersu te flashen maar de in-build root te gebruiken van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:54
Werkt Rabo bankieren uberhaupt zonder root? Misschien hebben ze met de 2 december build root users geblokkeerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Galukon op 04-12-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hide my root en zelfs full unroot helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ok dat is vreemd. En de root van CM gebruiken? Met root werkt het wel want heb hier ook root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Galukon schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:48:
Werkt Rabo bankieren uberhaupt zonder root? Misschien hebben ze met de 2 december build root users geblokkeerd?
Ik heb de Rabo app hier op de laatste CM13.1 nightly (van half november?) draaien met de laatste updates en werkt goed. Dus dat zal 't probleem niet zozeer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Eric_Cantona schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:39:
[...]

Ik heb de Rabo app hier op de laatste CM13.1 nightly (van half november?) draaien met de laatste updates en werkt goed. Dus dat zal 't probleem niet zozeer zijn.
Met 13 werkte het bij mij ook altijd goed. Ik draai al een tijdje op 14.1. In het begin werkte het ook daarmee maar met de laatste nightly en de laatste rabo app werkt het niet meer. Het zal de combi zijn denk ik.

CM root gebruiken maakt ook niet uit.

En nog een ander probleempje, accu gaat supersnel leeg. Nu al op 18%, sinds 9 uur van de lader. Voornamelijk standby, beetje internetten da's alles.

[ Voor 16% gewijzigd door InflatableMouse op 04-12-2016 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Helaas de fout in gegaan met mij OP3. Ik draaide stock android met TWRP zodat ik Root heb. Hiermee titanium backup geinstalleerd en alle onnodige apps verwijderd. Vandaag wilde ik de music.apk herstellen en hier ging het fout mee. Mijn telefoon kreeg geen connectie meer met het internet en de sim werd niet herkend. Dus ik herstart het toetsel en wilde een wipe uitvoeren. Helaas te snel waardoor het een factory reset werd :) nu kan ik android niet meer startende krijgen.

Ben ik nu al mijn apps/data kwijt? TWRP omschrijft de wipe die ik uitgevoerd heb als "wipes Data, Cache, and Dalvik" (not including internal storage)

Heeft iemand nog een tip hoe ik alsnog mijn huidige bestanden kan bereiken? Wellicht door het installeren van een rom? TWRP kan ik op dit moment lastig bereiken. 1x gelukt bij 20 pogingen :?

[ Voor 4% gewijzigd door AOC op 04-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Als je data gewiped hebt, ben je al je apps en de data van die apps kwijt. Alles op je 'sd kaart' zou er nog moeten zijn.
Kan je TWRP opnieuw flashen via fastboot? Een 'kapotte' rom zou de recovery niet moeten beïnvloeden.
Daarna kan je weer een full zip flashen van de stock rom.

[ Voor 15% gewijzigd door Dannisi op 05-12-2016 03:36 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Wordt een flinke update zo te zien.
https://www.cmxlog.com/14.1/oneplus3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dannisi schreef op maandag 5 december 2016 @ 03:35:
Als je data gewiped hebt, ben je al je apps en de data van die apps kwijt. Alles op je 'sd kaart' zou er nog moeten zijn.
Kan je TWRP opnieuw flashen via fastboot? Een 'kapotte' rom zou de recovery niet moeten beïnvloeden.
Het vreemde is dat in Android wel gestart krijg, maar dat het enige wat ik zie is rechts bovenin de tijd dat flikkert.

Fastboot is nog bereikbaar. Eerder is het mij nog gelukt om in TWRP te komen. Hier heb ik geprobeerd om de community build te flashen maar TWRP gaf een error 7 code.

Ik zal nog proberen om TWRP opnieuw te flashen via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02
Waterkoker schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:29:
[...]

Het vreemde is dat in Android wel gestart krijg, maar dat het enige wat ik zie is rechts bovenin de tijd dat flikkert.

Fastboot is nog bereikbaar. Eerder is het mij nog gelukt om in TWRP te komen. Hier heb ik geprobeerd om de community build te flashen maar TWRP gaf een error 7 code.

Ik zal nog proberen om TWRP opnieuw te flashen via fastboot.
Error 7, was dat ook niet de code die je krijgt als je niet de goede (aangepaste) twrp gebruikt bij bepaalde roms?

Overigens moet twrp heel makkelijk te bereiken zijn via het stukje tekst dat je bij het booten ziet (krijg je te zien als je de bootloader unlockt hebt). Volgend mij moet je dan even volume omhoog drukken dat brengt je weer in een menu waar je kan kiezen voor opstarten in recovery, bootloader of herstarten.

Deze waarschuwing dus:
Boot warning

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 05-12-2016 08:46 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Dannisi schreef op maandag 5 december 2016 @ 03:35:
er is een verschil tussen /data wipe en een factory reset.
factory reset wiped /data behalve "internal storage" (normaal bereikbare opslag voor foto's documenten etc)
wipe /data wiped je hele data dus ook /data/media/0

schijnt niet zo te zijn :X

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 05-12-2016 09:43 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
Nee hoor, ik wipe altijd mn data in twrp. In twrp heet het 'internal storage' Als je dat wiped met je inderdaad alle foto's, download ed kwijt die je opgeslagen hebt.

Edit:
Volgens mij bedoel je dat ook... Moet alleen de laatste /data dus internal storage zijn

[ Voor 22% gewijzigd door 13art op 05-12-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

l3art schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:40:
[...]

Error 7, was dat ook niet de code die je krijgt als je niet de goede (aangepaste) twrp gebruikt bij bepaalde roms?

Overigens moet twrp heel makkelijk te bereiken zijn via het stukje tekst dat je bij het booten ziet (krijg je te zien als je de bootloader unlockt hebt). Volgend mij moet je dan even volume omhoog drukken dat brengt je weer in een menu waar je kan kiezen voor opstarten in recovery, bootloader of herstarten.

Deze waarschuwing dus:
[afbeelding]
de waarschuwing krijg ik zeker te zien. Als ik op recovery, bootloader druk dan gebeurt er eigenlijk niks. Gewoon een normale boot. Normaal gebruik ik vol-up + powerbutton, maar nu krijg ik enkel een zwart schermpje te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Waterkoker schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:57:
[...]

de waarschuwing krijg ik zeker te zien. Als ik op recovery, bootloader druk dan gebeurt er eigenlijk niks. Gewoon een normale boot. Normaal gebruik ik vol-up + powerbutton, maar nu krijg ik enkel een zwart schermpje te zien.
Klinkt bekend :)

Ik denk dat je je recovery kwijt bent, moet je even opnieuw flashen.

http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733

Even ADB en Fastboot installeren op je pc (staat in post 3)

Volg daarna 2. Flashing TWRP uit post 5 en je hebt weer een werkende recovery :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De laatste update rabo app werkt weer met cm14.1 in ieder geval.

Verder was ik was cm14.1 ff zat hoor, batterij gewoon leeg na 10 uur standby, veel bug meldingen, srgb mode revert al na een scherm unlock, speaker geluid zoals ringtone en notificaties klonken helemaal corrupt.

Ging nergens over hoeveel er stuk is gegaan met de laatste update.

Anyway, CB Beta 8 draai ik nu. Dit es effe aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Thanks alle hulp/tips,

OP3 werkt weer prima. Eerst met de allinonetool TWRP geinstalleerd. Hierdoor kon ik met fastboot weer in recovery komen. Vervolgens wat wipes gedaan en daarna community build geinstalleerd.

Wel mijn data kwijt maar gelukkig had ik nog een recente backup :)

Lesson:

Oppassen met titanium backup. Leuk dat je alle onnodige apps kan onderbreken, maar het restoren / heractiveren van 1 app kan problemen veroorzaken. Bij mij ging het om de music.apk die ik weer wilde inschakelen. Op het moment dat ik dat deed had ik geen interne - dit kon ik niet meer ongedaan krijgen. Uit frustratie aan het wipen geslagen waardoor ik per ongelijk een factory reset had gedaan. Dit hoeft op zich geen probleem te zijn maar om een of andere reden was het besturingssysteem ontregelt en niet meer bereikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 06-12-2016 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:18:
De laatste update rabo app werkt weer met cm14.1 in ieder geval.

Verder was ik was cm14.1 ff zat hoor, batterij gewoon leeg na 10 uur standby, veel bug meldingen, srgb mode revert al na een scherm unlock, speaker geluid zoals ringtone en notificaties klonken helemaal corrupt.

Ging nergens over hoeveel er stuk is gegaan met de laatste update.

Anyway, CB Beta 8 draai ik nu. Dit es effe aankijken.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Helaas veel lag na het installeren van deze update.
Nu maar even bij batterij de slider op quick gezet, en vervolgens het instellen van automatisch app performance beheer op aan gezet (die staat standaard uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
HollowGamer schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:00:
[...]

Helaas veel lag na het installeren van deze update.
Nu maar even bij batterij de slider op quick gezet, en vervolgens het instellen van automatisch app performance beheer op aan gezet (die staat standaard uit).
Heb de versie van vandaag nog niet geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Eric_Cantona schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:39:
[...]

aha hier dus ook al, ik gebruik nu CM14.1, maar ik moest de build.prop aanpassen vanwege mijn android wear app. Die crashte meteen. De Rabo app werkte wel ook voor ik de build.prop aanpaste. Ik kan ook mn toestel registreren alleen dan inloggen lukt niet meer. Dus ja, ligt het aan de aangepaste build.prop of??? :-)

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

RA7 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:16:
[...]

aha hier dus ook al, ik gebruik nu CM14.1, maar ik moest de build.prop aanpassen vanwege mijn android wear app. Die crashte meteen. De Rabo app werkte wel ook voor ik de build.prop aanpaste. Ik kan ook mn toestel registreren alleen dan inloggen lukt niet meer. Dus ja, ligt het aan de aangepaste build.prop of??? :-)
Uhm ... waarom pas je uberhaubt de build.prop aan? Als het voor dpi is, dan kan dat gewoon via settings. Je hebt nu 2 settings, scherm grootte en font grootte. Font past alleen font aan (no kidding :P) maar scherm grootte is de dpi setting.

Anyway. Mischien pas je iets anders aan.

De rabo app werkte na een update van rond 2 december niet meer, maar ik update te gelijkertijd naar de nightly van 2 december. Rabo app werkte niet in die combinatie dus toen heb ik gedowngrade naar de nightly van 25/11. Rabo app werkte nog steeds niet (precies probleem wat jij beschrijft).

Gisteren is er een update op de rabo app gekomen en daarmee werkte het weer. Echter zijn de laatste updates van CM14.1 zo slecht (die van vandaag ook weer lees ik) dat het voor mij niet goed werkbaar meer is. Ik ben dus nu even over op de CB beta 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

Ik moest die aanpassen om android wear weer aan de praat te krijgen.
Ik moest:" change ro.build.type from userdebug to user" doen. En toen werkte android wear weer :-)

Deze error kreeg ik

https://www.reddit.com/r/...ger_work_with_rootcustom/

[ Voor 27% gewijzigd door RA7 op 06-12-2016 21:32 ]

We are all accidents waiting to happen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Doet 'adb sideload update.zip' altijd een full wipe?
Stock rooted met TWRP. Full zip van 3.2.8 gedownload en op de internal storage gezet, samen met SR5-SuperSU-v2.78-SR5-20161130091551.zip en xposed-v87-sdk23-arm64.zip. Backup gemaakt in TWRP. Rom geflashed vanuit TWRP, daarna zei TWRP dat de zip van superSU corrupt was, dus op de computer opnieuw gedownload, en via 'adb sideload SR5-SuperSU-v2.78-SR5-20161130091551.zip' geflashed. Cache en Dalvik gecleared en gereboot.

Daarna was ALLES weg, zelfs de hele internal storage (dus ook de TWRP backup die ik had gemaakt). Ik weet 100% zeker dat ik geen 'wipe everything' heb gedaan in TWRP. Als je factory reset doet zou je internal storage niet gewiped moeten worden.

Nu alles opnieuw installeren en backups terugzetten, maar ik wil graag weten wat ik nou fout gedaan heb. Ik heb hetzelfde gedaan als bij alle ROM updates hiervoor, en dat ging altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou ... 2 dagen nu of zo?

Batterij verbruik is erg goed! Zeer tevreden.
Groot verschil in vinger afdruk scanner, vele malen beter dan in CyanogenMod 13 of 14.1.
Camera is veel beter, maar dat maakt mij persoonlijk niet heel veel uit. Maar zeker merkbaar
Merkbaar sneller, responsive, geen lag, geen kleine stottertjes meer waar CM14 last van had

Daarentegen:
Geen privavyguard en dat mis ik wel
De tijd kan niet in het midden
Geen themes (Pitchblack | Darkred voor CM12/13 werkte perfect onder CM14 en vond ik errrruug mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:12:
[...]

Nou ... 2 dagen nu of zo?

Batterij verbruik is erg goed! Zeer tevreden.
Groot verschil in vinger afdruk scanner, vele malen beter dan in CyanogenMod 13 of 14.1.
Camera is veel beter, maar dat maakt mij persoonlijk niet heel veel uit. Maar zeker merkbaar
Merkbaar sneller, responsive, geen lag, geen kleine stottertjes meer waar CM14 last van had

Daarentegen:
Geen privavyguard en dat mis ik wel
De tijd kan niet in het midden
Geen themes (Pitchblack | Darkred voor CM12/13 werkte perfect onder CM14 en vond ik errrruug mooi).
Nou dan weet ik het ook, ik ga ook over. Zodra SultanXDA met een stable komt ga ik wel weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Man wat voelt dit als een completer os als Android zelf. Werkt echt zoals het moet. Animaties, design, equalizer en nog veel meer. Alles voor elkaar. Wat een stock OS! Kan alleen de srgb modus nog niet vinden en kan de beltoon niet uit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:28:
Man wat voelt dit als een completer os als Android zelf. Werkt echt zoals het moet. Animaties, design, equalizer en nog veel meer. Alles voor elkaar. Wat een stock OS! Kan alleen de srgb modus nog niet vinden en kan de beltoon niet uit krijgen.
SRGB - > Settings, display, screen calibration

Beltoon uit krijgen? Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 21:09:
[...]

SRGB - > Settings, display, screen calibration

Beltoon uit krijgen? Wat bedoel je precies?
Klopt had m vandaag al gevonden. Beltoon kan niet lager als 15 %. Zeer vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Schuif naar boven en in die toestand kun je alles op helemaal stil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Dat snap ik maar ik heb mijn telefoon altijd op trillen staan. Dus stil is niet hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 00:26:
Dat snap ik maar ik heb mijn telefoon altijd op trillen staan. Dus stil is niet hetzelfde
Op silent vibreert tie alleen.

Maar ik zou ook wel meer customization willen in de slider.

[ Voor 12% gewijzigd door InflatableMouse op 10-12-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

InflatableMouse schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:51:
[...]

Als Xposed hebt draaien, dan kan dat wel.
Kan inmiddels ook zonder Xposed zie ik, http://forum.xda-develope...ification-slider-t3431469

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
InflatableMouse schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 09:51:
[...]

Helemaal naar boven sliden dan zie je een zwartschermpje en een tandwieltje in de rechterbovenhoek. Daan kun je trillen uitschakelen. En hoppa je hebt stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

rhos schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:42:
[...]

Helemaal naar boven sliden dan zie je een zwartschermpje en een tandwieltje in de rechterbovenhoek. Daan kun je trillen uitschakelen. En hoppa je hebt stil.
Hij wilde juist trillen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
CM14.1 werkt nu bij mij weer net zo goed op één ding na, encryptie van de /data partitie, is dat inmiddels al gefixed?

Nog even een tip misschien; bij Battery and saving performance instellingen kun je aanzetten dat deze voor alle apps dienen worden geoptimaliseerd, hiermee blijft het toestel snel en gaat de batterij veel langer mee.

Vergeet ook niet de privacy guard in te schakelen voordat je alle apps installeert op CM14.1.

[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 10-12-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

HollowGamer schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:34:
CM14.1 werkt nu bij mij weer net zo goed op één ding na, encryptie van de /data partitie, is dat inmiddels al gefixed?

Nog even een tip misschien; bij Battery and saving performance instellingen kun je aanzetten dat deze voor alle apps dienen worden geoptimaliseerd, hiermee blijft het toestel snel en gaat de batterij veel langer mee.

Vergeet ook niet de privacy guard in te schakelen voordat je alle apps installeert op CM14.1.
Geen idee over de encryptie.

Ik ben toch weer terug op cm14.1. >:). Hoop met jouw tip over performance en batterij dat het weer goed is (ik haalde net een halve dag voorheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:13:
[...]

Geen idee over de encryptie.

Ik ben toch weer terug op cm14.1. >:). Hoop met jouw tip over performance en batterij dat het weer goed is (ik haalde net een halve dag voorheen).
Gaat hier prima, maar beperk ook het aantal sync clients, maar dat is iets dat ik op CM13 ook deed.

[ Voor 37% gewijzigd door HollowGamer op 11-12-2016 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Heeft iemand deze nog opgeslagen staan: cm-13.0-20161001-NIGHTLY-oneplus3.zip

Staat niet meer online, maar is de laatste versie waar de oxygen camera mod mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

HollowGamer schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:34:

Ik had ook een batterij drain met CM 14.1, voordat in CM 14.1 installeerde zat ik op 3.2.8..
Na CM 14.1 installatie ging mijn batterij erg hard leeg en zag dat het systeem mijn batterij drainde.

Ik heb alleen de modem update gegeven van de Beta 8 firmware. (link)
Daarna heb ik de 14.1 CM geinstalleerd, totaal batterij drain weg.
Geen alerts van encryptie e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door dCY op 12-12-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dCY schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:31:
[...]

Ik had ook een batterij drain met CM 14.1, voordat in CM 14.1 installeerde zat ik op 3.2.8..
Na CM 14.1 installatie ging mijn batterij erg hard leeg en zag dat het systeem mijn batterij drainde.

Ik heb alleen de modem update gegeven van de Beta 8 firmware. (link)
Daarna heb ik de 14.1 CM geinstalleerd, totaal batterij drain weg.
Geen alerts van encryptie e.d.
Interessant. :)

Welke heb je geïnstalleerd? Modem + firmware? Of alleen modem? Neem aan de ROM de firmware aan boord heeft?
Bij elke update van CM, moet je dan deze opnieuw installeren?

Hoe zit dat eigenlijk met modems, zitten die in de recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Hmm de quick options van Pixel Launcher werken niet op de CB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

HollowGamer schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:25:
[...]

Interessant. :)

Welke heb je geïnstalleerd? Modem + firmware? Of alleen modem? Neem aan de ROM de firmware aan boord heeft?
Bij elke update van CM, moet je dan deze opnieuw installeren?

Hoe zit dat eigenlijk met modems, zitten die in de recovery?
Ik heb alleen de modem update uitgevoerd. Niet de Firmware/Modem, want zodra de Beta8 Firmware/Modem installeerd verschijnt de encryptie alerts weer.
Ik heb al een CM update geinstalleerd zonder problemen, geen modem installie nodig.
Recovery blijft gewoon werken na de modem update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
ik heb mn op3 geroot volgens de guide op XDA, werkt allemaal hartstikke mooi, xposed er op. werkt nogsteeds. ik zet 1 module aan, de youtube background player (Waar ik dit allemaal voor doe) en hij is al tien minuten bezig met opstarten (die 2 witte stipjes om de rooie heen draaien)

Known issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:32

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mclegodude schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:09:
ik heb mn op3 geroot volgens de guide op XDA, werkt allemaal hartstikke mooi, xposed er op. werkt nogsteeds. ik zet 1 module aan, de youtube background player (Waar ik dit allemaal voor doe) en hij is al tien minuten bezig met opstarten (die 2 witte stipjes om de rooie heen draaien)

Known issue?
Als je Googled op "xposed phone not booting" kom je genoeg forum posts tegen. Ik heb in ieder geval zonder problemen xposed draaien op een geroote oneplus 3, dus het is niet zo zeer een known issue. Heb je al een geforceerde herstart geprobeerd?

Je kunt via ADB in geval van nood xposed of een specifieke module uitschakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 12-12-2016 16:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
welke versie van exposed heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Xposed systemless 86.2

[ Voor 74% gewijzigd door FREAKJAM op 12-12-2016 17:08 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
kun je eens voor mij proberen of de youtube background player werkt? ik heb de xposed-v86-sdk23-arm64.zip gebruikt van de xposed site gebruikt. maakt dat verschil? de module is ook een apk, ik dacht dat de meeste modules zipjes waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mclegodude schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:18:
kun je eens voor mij proberen of de youtube background player werkt? ik heb de xposed-v86-sdk23-arm64.zip gebruikt van de xposed site gebruikt. maakt dat verschil? de module is ook een apk, ik dacht dat de meeste modules zipjes waren.
De zip is puur het xposed framework die je eventueel via recovery kunt flashen. Via de APK kun je het framework ook downloaden en flashen. De APK (Xposed Installer) gebruik je ook ter administratie van je modules en het zowel downloaden en (de)installeren hiervan.

Ik ben as we speak mijn OP3 aan het rebooten om te testen of het werkt :)

edit:
Works!

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
hmm, wat gek. ik heb het nu al 3 keer geprobeerd, en elke keer als ik die module activeer en mn op3 reboot blijft hij hangen op die draaiende witte stipjes. Enig idee hoe of waarom dit kan gebeuren?

E: Welke install mode gebruik je?

E2: oh, dat is alleen voor install van xposed ofcourse

[ Voor 18% gewijzigd door mclegodude op 12-12-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mclegodude schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:36:
hmm, wat gek. ik heb het nu al 3 keer geprobeerd, en elke keer als ik die module activeer en mn op3 reboot blijft hij hangen op die draaiende witte stipjes. Enig idee hoe of waarom dit kan gebeuren?

Xposed installer -> download -> Youtube Background Playback -> versions (1.8.40) en vervolgens geinstalleerd. Direct na de installatie wordt gevraagd of je je telefoon wil rebooten om de module te activeren.

Ik heb trouwens SuperSU SR5 draaien.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
mij word niet gevraagd of ik wil rebooten, alleen een toaster notification dat ik moet rebooten voor hij active word, bedoel je dat?

ik heb SuperSU Free 2.78-sr4, kan ik dat eenvoudig wijzigen?

E: Nu iets simpels als upside down wifi icon geprobeerd, same thing again... Zal wel iets fout hebben bij installatie haha

[ Voor 24% gewijzigd door mclegodude op 12-12-2016 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

mclegodude schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:50:
mij word niet gevraagd of ik wil rebooten, alleen een toaster notification dat ik moet rebooten voor hij active word, bedoel je dat?

ik heb SuperSU Free 2.78-sr4, kan ik dat eenvoudig wijzigen?

E: Nu iets simpels als upside down wifi icon geprobeerd, same thing again... Zal wel iets fout hebben bij installatie haha
Die notification bedoel ik inderdaad. Je kunt een nieuwe SuperSU gewoon flashen over je huidige.
Ik denk dat er iets anders mis is met je configuratie/installatie.

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:33
mclegodude schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:36:

Als je de nieuwste OTA (3.2.8) van op3 hebt, moet je xposed 87.0 gebruiken.

Zie ook https://github.com/rovo89...29#issuecomment-261721656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mclegodude
heb ik, thanks for the headsup Lizard, +1 voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Bèta 9 van nougat voor de op3 is uit. En draait tot nu lekker smooth. Changelog kon ik zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
rhos schreef op woensdag 14 december 2016 @ 08:57:
Bèta 9 van nougat voor de op3 is uit. Changelog kon ik zo snel niet vinden.
Dat komt omdat beta 9 helemaal nog niet uit is, hij is alleen gelekt gisteren.

Meeste reacties op reddit over de build zijn wel positief, maar ik zou toch altijd oppassen met een niet officiële build. Een vorige keer dat een build lekte kregen mensen uiteindelijk problemen met hun IMEI.

Maarja zoals altijd, eerst een backup maken voor je wat uitprobeert.

Edit: Officiële beta versie is zojuist ook uitgekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door flippiej op 14-12-2016 12:29 . Reden: officiele versie release ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Uhm godver. Ik probeer die zip te flashen in TWRP. Ging niet automatisch dus ik selecteer hem zelf en installeer de zip. Krijg ik de melding zip corrupt. Ik wil weer booten in system. Boot elke keer naar recovery. Iemand tips hoe ik weer hieruit kom?
edit: CB 9 btw.

Zie het al: heb de ota geflashed in twrp. Iemand dit al eerder gehad en weet hoe ik het kan recoveren? Backup die ik terug wou zetten bleef hangen op 100%. Ben nu toch stiekem blij dat ik titanium backup schedule aan heb gezet :X

[ Voor 33% gewijzigd door Galukon op 14-12-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
De volledige zip eroverheen flashen? Zou je niks kwa data kwijt moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Via adb en sideload moet je er ook komen. Even googlen hoe precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb hetzelfde probleem na flashen van beta 9.

Heb al een volledige Nandroid terug gezet en de volledige (vorige) zip geflashed van OOS beta 8.

Wat ik ook doe, hij blijft recovery booten.
l3art schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:01:
Via adb en sideload moet je er ook komen. Even googlen hoe precies.
Wat bedoel je precies met "Via adb en sideload moet je er ook komen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
InflatableMouse schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:37:

Wat bedoel je precies met "Via adb en sideload moet je er ook komen"?
Zoals ik zei, even googlen hoe of wat. Het is niet heel ingewikkeld... Moet je wel een complete ROM hebben die zichzelf installeert. Niet eentje met aroma.

http://hackerspace.kinja....m-via-sideload-1505153925

Volgens mij niet de makkelijkste uitleg die ik gelinkt heb. Maar er zijn ook genoeg filmpjes op YouTube met uitleg .

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 14-12-2016 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 15:35:
Uhm godver. Ik probeer die zip te flashen in TWRP. Ging niet automatisch dus ik selecteer hem zelf en installeer de zip. Krijg ik de melding zip corrupt. Ik wil weer booten in system. Boot elke keer naar recovery. Iemand tips hoe ik weer hieruit kom?
edit: CB 9 btw.

Zie het al: heb de ota geflashed in twrp. Iemand dit al eerder gehad en weet hoe ik het kan recoveren? Backup die ik terug wou zetten bleef hangen op 100%. Ben nu toch stiekem blij dat ik titanium backup schedule aan heb gezet :X
Ben je er al uit of niet?

Als je naar fastboot boot, kan je de originele recovery flashen:
code:
1
fastboot flash recovery <official recovery>

Dan gaat tie proberen de update in een hidden folder te flashen maar die failed waarschijnlijk. Daarna reboot tie naar system.

Daarna ben je uit je bootloop. Kan je weer doen wat je wilt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Vreemd. Welke recovery heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Bij mij was dat met -3.0.2-28-oneplus3.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ok vreemd want dat werkt hier dus echt prima. Draaide de bèta 8 tien die van gisteren erover. En net die van vandaag eroverheen. Geen enkel probleem. Start zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Nou ... CM14 terug gezet uit backup, gewiped. Update naar de laatste nightly. Zit ik weer in een recovery bootloop :S

echt .. wtf. Nog nooit meegemaakt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik heb de ota geflashed (110mb versie) en niet ge-ADB sideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:13:
Ik heb de ota geflashed (110mb versie) en niet ge-ADB sideload.
Die fout had ik ook gemaakt.

Maar ben je nou al uit je bootloop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ik heb de 1400mb versie geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
InflatableMouse schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:38:
Nou ... CM14 terug gezet uit backup, gewiped. Update naar de laatste nightly. Zit ik weer in een recovery bootloop :S

echt .. wtf. Nog nooit meegemaakt dit.
Modified twrp? Was je decrypted? Anders krijg je dot soort fratsen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:37:
[...]

Nee nog niet. Was pas half 10 thuis van werk. Heb net geprobeerd in TWRP via adb sideload de CB9 te flashen maar dat werkte niet dus nu de stock recovery flashen en dan de goeie manier.

edit: WAT IS DIT VOOR MAGIE. Met twrp weigert ie maar met stock recovery pakt ie hem gewoon. Man man man...
Kan ik nu van CB9 terug naar 8 en dan backup terugzetten van CB8 en dan adb sideloaden naar CB9

[ Voor 20% gewijzigd door Galukon op 14-12-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21

shinchan03

Niels

Puddi Puddin schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:57:
[...]

Modified twrp? Was je decrypted? Anders krijg je dot soort fratsen namelijk :)
Weet jij zo waar je de laatste versie van de Modified TWRP kan vinden? ik ben op XDA aan het zoeken, maar kan het nergens vinden. Zal zo even kijken welke versie ik nu heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Nou alles weer voor elkaar. :)
Duurde ff.
Hoe maak je eigenlijk een expanded screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Hoe goed werkt bij CM14 gebruikers de vingerafdruk scanner eigenlijk? Hier tamelijk slecht, inloggen in ING of Bol app is haast onmogelijk. De scanner wordt 9 van de 10 keer als home knop gezien.
Ook toestel ontgrendelen met vinger is vaak niet mogelijk, eerst moet het scherm aan gaan dmv power knop.

Voor de rest werkt 14 eigenlijk foutloos

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03

shinchan03

Niels

Iemand hier nog meer last van de DM-verity bericht bij het opstarten van de telefoon na het via modified TWRP updaten naar de beta 9?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:02
shinchan03 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 22:07:
[...]

Weet jij zo waar je de laatste versie van de Modified TWRP kan vinden? ik ben op XDA aan het zoeken, maar kan het nergens vinden. Zal zo even kijken welke versie ik nu heb draaien.
Kwablijkelijk moet het gewoon kunnen met de normale twrp. Neem overal een backup van.. Sinds je data wordt geformatteerd naar F2FS. Ik heb zelf geen idee hoe het installeren lere gaat, ik raad je aan je eerst goed in te lezen.
shinchan03 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:40:
Iemand hier nog meer last van de DM-verity bericht bij het opstarten van de telefoon na het via modified TWRP updaten naar de beta 9?
Wellicht is dit nuttig

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

InflatableMouse schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:37:
[...]

Snap ik het nu niet? Je hebt het over de beta 8, de OTA 9 en daarna CM14..?? Ten eerste de OTA over de beta 8 gaat mis met een aangepaste recovery, en CM14 over OOS zetten is iets wat ik niet zou adviseren...

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:48
Oxellaar schreef op woensdag 14 december 2016 @ 23:38:
Hoe goed werkt bij CM14 gebruikers de vingerafdruk scanner eigenlijk? Hier tamelijk slecht, inloggen in ING of Bol app is haast onmogelijk. De scanner wordt 9 van de 10 keer als home knop gezien.
Ook toestel ontgrendelen met vinger is vaak niet mogelijk, eerst moet het scherm aan gaan dmv power knop.

Voor de rest werkt 14 eigenlijk foutloos
Woon jij in Nederland of België? In België kunnen we de ING app niet unlocken met fingerprint wegens ontbreken van een certificaat :-(

Of zou deze wel aanwezig zijn in CM... Iemand van Nederland die kan bevestigen dat ING met fingerprint werkt op OOS

• shinchan03

shinchan03

Niels

Puddi Puddin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:20:
[...]

Kwablijkelijk moet het gewoon kunnen met de normale twrp. Neem overal een backup van.. Sinds je data wordt geformatteerd naar F2FS. Ik heb zelf geen idee hoe het installeren lere gaat, ik raad je aan je eerst goed in te lezen.

[...]

Wellicht is dit nuttig
Door middel van dat topic is het me inderdaad gelukt om het op te lossen. Ik heb daarbij het volgende voorstel gebruikt:
Kirakichi, Yesterday at 9:40 PM :
People who experience this, simply flash CB8 (adb sideload) and it will reset recovery with stock.

DM verity will continue, once you get OTA to CB9, it will be gone!

It worked for me, doing OTA update to CB9 made that dm-verity screen to disappear
Alleen ben ik zo dom geweest om een code in te stellen bij het opstarten van Android, waardoor je bij het opstarten van TWRP een code moet invoeren om de telefoon te decrypten. Alleen als ik nu TWRP erop zet en TWRP opstart, dan moet ik een code ingeven om het decrypten te starten. Wat ik ook ingeef, hij geeft iedere keer aan dat ik de foute code gebruik. Ik ben gisteren aan het zoeken geweest, maar heb de oplossing nog niet gevonden (als iemand hier een tip voor heeft).

• 13art
User data wipen via adb. Ben je helaas wel alles kwijt. Maar voor alsnog dat als enige oplossing tegen gekomen.

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

shinchan03 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:09:
[...]

Door middel van dat topic is het me inderdaad gelukt om het op te lossen. Ik heb daarbij het volgende voorstel gebruikt:

[...]

Alleen ben ik zo dom geweest om een code in te stellen bij het opstarten van Android, waardoor je bij het opstarten van TWRP een code moet invoeren om de telefoon te decrypten. Alleen als ik nu TWRP erop zet en TWRP opstart, dan moet ik een code ingeven om het decrypten te starten. Wat ik ook ingeef, hij geeft iedere keer aan dat ik de foute code gebruik. Ik ben gisteren aan het zoeken geweest, maar heb de oplossing nog niet gevonden (als iemand hier een tip voor heeft).
Heb je root....?? Da's wel alles bepalend in dit verhaald. Dan kun je namelijk met ADB erbij en de desbetreffende file wissen.

*edit* ter aanvulling: HIER enig leesvooer over de verschillende mogelijkheden; optie 2 deed het bij mij (via adb dus).

[ Voor 9% gewijzigd door GurbY{nl} op 15-12-2016 10:29 ]

• Prulleman
Ik ben ook gisteren overgestapt van 3.2.7 naar CB 9. Alles netjes gebackupped (titanium) en ook gelijk wipe gedaan via de nieuwe stock recovery (voor het nieuwe fs). Daarna via fastboot TWRP (3.0.2.28 geloof ik) geflashed, maar ook het issue dat TWRP met geen enkel wachtwoord kan decrypten, ook niet na verschillende /data en internal storage wipes en formats via stock en twrp recovery.

Aangezien ik adb commands nog niet werkend heb gekregen moet ik daar vanavond mee aan de slag, of ik ga kijken of het lukt om via een OTG storage supersu te flashen. Dat TWRP niet bij /data kan vind ik op zich niet zo erg, maar ik zou wel graag willen rooten.

Ik heb de lijst opties hierboven gelezen, maar ben voor de meeste een beetje huiverig, omdat ik bang ben dat ik vastloop met de ADB commando's, eerst die maar eens aan de praat zien te krijgen als OTG storage niet werkt in TWRP.

Dit soort issues ben ik nog nooit eerder tegen gekomen, gisteravond uiteindelijk maar op moeten geven en zonder backup te restoren mijn telefoon maar verder ingericht.

CB 9 draait overigens wel als een zonnetje, accu problemen die ik op 3.2.7 had zijn voor nu ook verdwenen. tot nu toe 90 minuten SoT (sinds 07:00) met 23% (dus met doorrekenen kom ik op 6.5 uur, nog nooit bij in de buurt geweest).

Strava

• shinchan03

shinchan03

Niels

GurbY{nl} schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:24:
[...]

Heb je root....?? Da's wel alles bepalend in dit verhaald. Dan kun je namelijk met ADB erbij en de desbetreffende file wissen.

*edit* ter aanvulling: HIER enig leesvooer over de verschillende mogelijkheden; optie 2 deed het bij mij (via adb dus).
Op dit moment heb ik geen root, want ik heb nu de standaard recovery op de telefoon staan.

Nog even voor de zekerheid ter verduidelijking: het betreft niet het patroon dat ik in dien te geven om android normaal te starten, maar het patroon dat ik in dien te geven als ik de TWRP recovery probeer te starten. Ik kan op dit moment dus niet in TWRP recovery als ik die erop flash.
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:38:
Ik ben ook gisteren overgestapt van 3.2.7 naar CB 9. Alles netjes gebackupped (titanium) en ook gelijk wipe gedaan via de nieuwe stock recovery (voor het nieuwe fs). Daarna via fastboot TWRP (3.0.2.28 geloof ik) geflashed, maar ook het issue dat TWRP met geen enkel wachtwoord kan decrypten, ook niet na verschillende /data en internal storage wipes en formats via stock en twrp recovery.

Aangezien ik adb commands nog niet werkend heb gekregen moet ik daar vanavond mee aan de slag, of ik ga kijken of het lukt om via een OTG storage supersu te flashen. Dat TWRP niet bij /data kan vind ik op zich niet zo erg, maar ik zou wel graag willen rooten.
Bij mij kan hij de data inderdaad ook niet lezen. Heb jij tijdens het starten van de telefoon op dit moment het DM-verity bericht?

• Prulleman
shinchan03 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:10:
[...]

Bij mij kan hij de data inderdaad ook niet lezen. Heb jij tijdens het starten van de telefoon op dit moment het DM-verity bericht?
Ja, heb ik ook, wat betekend dit eigenlijk?

Strava

• Galukon
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:38:
[...]

Ja, heb ik ook, wat betekend dit eigenlijk?
Wat ik heb gelezen (volgens mij een bericht hierboven ergens) is het omdat je TWRP hebt geïnstalleerd.

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Ik ben er ook in geslaagd de Open Beta 9 te installeren. Alleen ben ik de root toegang kwijt en kan ik in twrp de opslag niet decrypten. Lijkt een bug te zijn, als ik de XDA fora mag geloven, nu hopen op een goede twrp recovery waarin het wel lukt?

• Galukon
jagdeleur schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:30:
Ik ben er ook in geslaagd de Open Beta 9 te installeren. Alleen ben ik de root toegang kwijt en kan ik in twrp de opslag niet decrypten. Lijkt een bug te zijn, als ik de XDA fora mag geloven, nu hopen op een goede twrp recovery waarin het wel lukt?
Ik heb bij pincode uit gezet dat 'Pincode vereist om op te starten' en dan is je storage volgens mij niet geëncrypt maar dat interesseert me niet zoveel als ik toch custom roms en root erop heb staan.

• jagdeleur
Galukon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:34:
[...]

Ik heb bij pincode uit gezet dat 'Pincode vereist om op te starten' en dan is je storage volgens mij niet geëncrypt maar dat interesseert me niet zoveel als ik toch custom roms en root erop heb staan.
Helaas werkt dat niet. TWRP vraagt nog steeds om een wachtwoord en noch het door mijn ingestelde noch het 'default_password' werkt niet. :?

• Galukon
jagdeleur schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:38:
[...]

Helaas werkt dat niet. TWRP vraagt nog steeds om een wachtwoord en noch het door mijn ingestelde noch het 'default_password' werkt niet. :?
Ik zou de pincode even verwijderen en dan vervolgens weer toevoegen. Niet de 'Pincode vereisen bij opstarten selecteren'. Ik kreeg de melding in ieder geval niet meer.

• jagdeleur
Galukon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:40:
[...]

Ik zou de pincode even verwijderen en dan vervolgens weer toevoegen. Niet de 'Pincode vereisen bij opstarten selecteren'. Ik kreeg de melding in ieder geval niet meer.
No success.. :|

• Prulleman
Galukon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:40:
[...]

even samenvatting, want ik heb momenteel hetzelfde issue...

jij hebt:
- open beta 9 geflashed
- twrp geflashed
- error in twrp dat je niet kan decrypten, wrong password of iets dergelijks?
- pincode vereisen bij opstarten uitgevinkt
- twrp kan wel /data mounten (met of zonder wachtwoord??)

Zo nee, welke stappen gaan anders?

Zo ja,
- welke versie van TWRP heb je gebruikt?
- heb je wel of geen wipe via stock recovery gedaan (om bv f2fs te forceren)?
- wat was de laatste wipe geweest? of heb je steeds met behoud van data geupgrade vanaf 3.x.x?
- graag zoveel mogelijk info!

Strava

• jagdeleur
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:52:
[...]

jij hebt:
- open beta 9 geflashed
- twrp geflashed

Zo ja,
- wat was de laatste wipe geweest? of heb je steeds met behoud van data geupgrade vanaf 3.x.x?
Mijn situatie:
Open Beta 9 clean geflashed via sideload in twrp 3.0.2-1.28
daarna nogmaals twrp 3.0.2-1.28 geflashed.

Als ik die opstart krijg ik dat ik een wachtwoord moet invullen: onafhankelijk of ik die heb ingesteld of niet: dan krijg ik: 'password failed, please try again'...Als ik dan op cancel klik kom ik in het twrp menu: daar kan ik Data niet mounten zonder wachtwoord.. en SuperSU sideloaden werkt wel, maar helpt vervolgens niet: nog steeds geen root..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galukon
Prulleman schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:52:
[...]

jij hebt:
- open beta 9 geflashed
Jup
- twrp geflashed
Jup
Had ik, vervolgens pincode vereisen bij opstarten in Android verwijdert en kreeg de melding niet meer.
Jup
Jup, vraagt niet naar een wachtwoord bij opstarten in TWRP

Zo ja,
TWRP 3.0.2-28 by eng.stk
Niks gewipet, stock recovery geflashed, geboot in Android, vervolgens fastboot flash recovery twrp3.0.2-28
Zat op CM14.1 Nightly's, clean geflashed van CM14.1 en toen de CB8 geflashed dacht ik. Gisteren iig de ota geflashed en kan je aanraden de full zip via ADB sideload te flashen :+
Moet toch lukken zo ;)
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.