Ik denk niet dat de CyanogenmodUpdater al werkt. Heb hem net ook handmatig geflashed, geen probleem want ik gebruik SuperSU en moet ik daarna toch handmatig erna flashen.
Ik krijg ook geen OTA binnen hoor op 14.1, je moet dirtyflashenInflatableMouse schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:56:
Hebben jullie het nou over 13 of 14?
Ik krijg geen nieuwe OTA binnen hoor op 14.1 ...
Ik zit nu op OOS 3.2.7 met alle root reutemeteut, zoals TWRP en SuperSU (en Xposed). Kan ik de community builds of betas gewoon dirty flashen?
Oke. Hier al mensen die de laatste nightly hebben, zonder problemen etc?stin00 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:27:
[...]
Ik krijg ook geen OTA binnen hoor op 14.1, je moet dirtyflashen
Yes ik heb 'm sinds vanochtend er al op staan. Ik kan bijv. nu ook weer direct in Whatsapp foto's maken en versturen, dit lukte eerder nog niet. Helaas werkt de Twitch.tv app nog niet bij mij, hij laadt geen streams.InflatableMouse schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:12:
[...]
Oke. Hier al mensen die de laatste nightly hebben, zonder problemen etc?
Is de camera kwaliteit goed op cm14 ?
Of blijft Oos beter ?
Of blijft Oos beter ?
Prima kwaliteit, heb er geen verschil in ontdekt.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
De OOS camera is wel beter denk ik hoor. Denk niet dat de CM14 camera beter is dan de CM13, maar ik heb geen directe vergelijking kunnen maken.
Gewoon dirty flashen, leverde althans bij mij geen probleem op. Wel even kijken of je de goede (gepatchte) TWRP hebt; die rechtstreeks van TWRP zelf geeft fouten. Pagina of twee terug heb ik er een link naar geplaatst. Als je na het flashen van 3.5.5. direct weer supersu flashed ben je in één keer klaar.ikt schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:59:
Ik zit nu op OOS 3.2.7 met alle root reutemeteut, zoals TWRP en SuperSU (en Xposed). Kan ik de community builds of betas gewoon dirty flashen?
Edit: hier de link naar aangepaste TWRP: http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560
[ Voor 12% gewijzigd door GurbY{nl} op 17-11-2016 08:58 ]
Hi,
Ben aan de slag gegaan van de week met de XDA unlock the bootloader, en rooten met trwp. ROM standaard gehouden volgens deze procedure: http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733. het kostte me wel wat tijd want ben niet echt bekend met dit soort acties. Wilde gewoon een telefoon waarvan ik met Titanium back up ook een back up kon draaien van mijn apps en data.
Maar daarna volgde een hoop gedoe. Gisteravond was de oneplus niet meer benaderbaar met de windows 10 laptop. De drivers tig keer nog proberen te installeren die ik alleen maar te zien kreeg als ik de telefoon aan de laptop hang. Vandaag via een omweg, als fototoestel benaderen, de back up van TB er op gezet. Hiep hoi alle apps zijn er met de data! Maar hee wat is dat nou? Ik wil een ringtone veranderen, schiet ie uit zijn menu. Wilde de bluetooth aanzetten. aan uit aan uit was het resultaat van de blue tooth knop. Vreemd? paar keer opnieuw opgestart. Geen verbetering. Ondertussen waren de foto's die erop stonden niet meer dan een grijs plaatje. De app, std van oneplus, om de foto's te bekijken crashte. Geen mobiele date meer. Dat gaat niet helemaal lekker. Dus ik denk dan maar weer schoon maken. Dat kan wel met de recovery van de telefoon zelf dacht ik. Dan kom in die twrp tool. de twee bovenste vinkjes voor de recovery aan gezet en recoveren en rebooten. Nu heb ik al 5 uur een scherm met het oneplus logo en powered by android....Is u nu bricked?
Of is het minder erg? Geen idee waar te beginnen. Een van jullie misschien wel?
Kom wel weer in twrp modus maar de recovery geeft nog steeds zwarte scherm met oneplus logo en android. Komt dat omdat je niet de standaard ROM op een unlocked bootloader en geroot apparaat kan draaien? Ik ga denk bij oneplus een ROM downloaden en flashen.
bvd Sjors
Ben aan de slag gegaan van de week met de XDA unlock the bootloader, en rooten met trwp. ROM standaard gehouden volgens deze procedure: http://forum.xda-develope...nlock-bootloader-t3398733. het kostte me wel wat tijd want ben niet echt bekend met dit soort acties. Wilde gewoon een telefoon waarvan ik met Titanium back up ook een back up kon draaien van mijn apps en data.
Maar daarna volgde een hoop gedoe. Gisteravond was de oneplus niet meer benaderbaar met de windows 10 laptop. De drivers tig keer nog proberen te installeren die ik alleen maar te zien kreeg als ik de telefoon aan de laptop hang. Vandaag via een omweg, als fototoestel benaderen, de back up van TB er op gezet. Hiep hoi alle apps zijn er met de data! Maar hee wat is dat nou? Ik wil een ringtone veranderen, schiet ie uit zijn menu. Wilde de bluetooth aanzetten. aan uit aan uit was het resultaat van de blue tooth knop. Vreemd? paar keer opnieuw opgestart. Geen verbetering. Ondertussen waren de foto's die erop stonden niet meer dan een grijs plaatje. De app, std van oneplus, om de foto's te bekijken crashte. Geen mobiele date meer. Dat gaat niet helemaal lekker. Dus ik denk dan maar weer schoon maken. Dat kan wel met de recovery van de telefoon zelf dacht ik. Dan kom in die twrp tool. de twee bovenste vinkjes voor de recovery aan gezet en recoveren en rebooten. Nu heb ik al 5 uur een scherm met het oneplus logo en powered by android....Is u nu bricked?

Kom wel weer in twrp modus maar de recovery geeft nog steeds zwarte scherm met oneplus logo en android. Komt dat omdat je niet de standaard ROM op een unlocked bootloader en geroot apparaat kan draaien? Ik ga denk bij oneplus een ROM downloaden en flashen.
bvd Sjors
[ Voor 7% gewijzigd door sjors1970 op 19-11-2016 17:53 . Reden: kom wel weer in twrp modus ]
Ik heb een clean instal gedaan van stock naar CM14.1...Galukon schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:32:
Nou de nieuwe nightly is te downloaden! Iemand al geflasht? Zal wel een grote update zijn na 4 dagen geen updates.
Alleen kom ik nu niet meer in TWRP recovery
Ik heb geprobeerd de recovery te flashen met de TWRP app, maar dat lijkt niet te lukken.
Zodra ik reboot naar recovery, krijg ik het one+ logo even te zien en daarna bijft het scherm zwart...
Iemand enig idee hoe ik weer in mijn recovery kan komen, vanuit de bootloader iig niet
Of weet iemand hoe ik weer terug naar stock kan? Ik heb een Nandroid backup
Edit: Hij boot nu totaal niet meer.......
[ Voor 15% gewijzigd door Oxellaar op 17-11-2016 22:18 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Hier een tread met hetzelfde probleem en de oplossing.Oxellaar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:49:
[...]
Ik heb een clean instal gedaan van stock naar CM14.1...
Alleen kom ik nu niet meer in TWRP recovery![]()
Ik heb geprobeerd de recovery te flashen met de TWRP app, maar dat lijkt niet te lukken.
Zodra ik reboot naar recovery, krijg ik het one+ logo even te zien en daarna bijft het scherm zwart...
Iemand enig idee hoe ik weer in mijn recovery kan komen, vanuit de bootloader iig niet
Kortom, via fastboot of met de app flashify deze aangepaste recovery flashen.
- edit -
Oe, hij boot nu totaal niet meer? Dan heb je wellicht iets aan dit topic.
[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 17-11-2016 22:29 ]
Dat laatste gaan we morgen maar eens proberen, hoop dat het werkt.Chris.nl schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:26:
[...]
Hier een tread met hetzelfde probleem en de oplossing.
Kortom, via fastboot of met de app flashify deze aangepaste recovery flashen.
- edit -
Oe, hij boot nu totaal niet meer? Dan heb je wellicht iets aan dit topic.
Bedankt iig.
Aan uit knop meer dan 15sec ingedrukt houden, dan boot ie weer. Daarna aangepaste twrp flashen.Oxellaar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:49:
[...]
Ik heb een clean instal gedaan van stock naar CM14.1...
Alleen kom ik nu niet meer in TWRP recovery![]()
Dat werkte soms, maar kwam dan niet verder dan 1+ logo.GurbY{nl} schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 07:02:
[...]
Aan uit knop meer dan 15sec ingedrukt houden, dan boot ie weer. Daarna aangepaste twrp flashen.
Heb vanmorgen de unbrick methode gevolgd en hij is weer tot leven gekomen.
Was zo gepiept, vanavond maar weer eens opnieuw proberen om CM14.1 erop te zetten.
Awesome!
Color profile is toegevoegd! We hebben weer photography modus (sRGB) in de laatste CM14.1 (19-11).
Effe verder kijken wat er nog is toegevoegd hoor
Edit: hey wat ik mis is notification sound loskoppelen zodat je dat volume apart kan regelen.
Color profile is toegevoegd! We hebben weer photography modus (sRGB) in de laatste CM14.1 (19-11).
Effe verder kijken wat er nog is toegevoegd hoor
Edit: hey wat ik mis is notification sound loskoppelen zodat je dat volume apart kan regelen.
[ Voor 22% gewijzigd door InflatableMouse op 19-11-2016 13:48 ]
Xposed en thema's zijn (inmiddels) werkend? Dan ga ik ook voor de overstap denk ik.
Van de week steeds na 5 minuten reboots bij gebruik van Google Maps. Bij Sygic geen problemen.
Van de week steeds na 5 minuten reboots bij gebruik van Google Maps. Bij Sygic geen problemen.
Ik probeer al een tijdje TWRP te upgraden. Ik heb de versie 3.02 -1en het lukt niet dit te vervangen door 3.02-22. Niet dmv recovery zelf of door apps TWRP manager of Flashify. Ik wil een andere custom rom dan Freedom OS- 1.6.1.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Hangt er van af als de nightly al de november patch heeft, daar werkt xposed niet mee...Eric_Cantona schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 15:41:
Xposed en thema's zijn (inmiddels) werkend? Dan ga ik ook voor de overstap denk ik.
De november patch zit erin dus helaas.
Draai nu cm14.1 en dan een improver. Wat rommel eruit en pico gapps en je hebt een lekker kale rom.
Wilde laatste versie x kernel ook installeren maar die geeft een bootloop
Draai nu cm14.1 en dan een improver. Wat rommel eruit en pico gapps en je hebt een lekker kale rom.
Wilde laatste versie x kernel ook installeren maar die geeft een bootloop
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Is het niet zo dat het versie nr gelijk blijft, terwijl er wel de .22 versie op staat?kraonkel schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 18:13:
Ik probeer al een tijdje TWRP te upgraden. Ik heb de versie 3.02 -1en het lukt niet dit te vervangen door 3.02-22. Niet dmv recovery zelf of door apps TWRP manager of Flashify. Ik wil een andere custom rom dan Freedom OS- 1.6.1.
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
Dankjewel zal het eens opzoeken.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G
Jep.. Maar het valt nog wel te verifiëren.Oxellaar schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:53:
[...]
Is het niet zo dat het versie nr gelijk blijft, terwijl er wel de .22 versie op staat?
Ik dacht dat ergens gelezen te hebben.
bronIt's rather easy to check the version, just type in TWRP terminal:
uname -a
should show blu_spark running
Heeft iemand adaway aan de praat op CM14?
Wil niet werken bij mij,na het downloaden geeft toe een foutmelding op de hosts file bijwerken.
Wil niet werken bij mij,na het downloaden geeft toe een foutmelding op de hosts file bijwerken.
Ik probeer vanuit de aangepaste TWRP CM14 te flashen.
Alleen krijg ik een error 7, nu heb ik gevonden wat dat zou betekenen. Verkeerde Rom voor het device, alleen is dat absoluut niet het geval.
Ik flash vanuit stock btw...
Alleen krijg ik een error 7, nu heb ik gevonden wat dat zou betekenen. Verkeerde Rom voor het device, alleen is dat absoluut niet het geval.
Voor de OPO met CM14.1 werkt het als je hem installeert vanuit de XDA(labs)-app. https://www.xda-developers.com/xda-labs/InflatableMouse schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:54:
Heeft iemand adaway aan de praat op CM14?
Wellicht werkt het ook voor de OP3.
Voor AdAway moet je versie 3.2 kiezen en dan in het instellingen menu op systemless root zetten. Was even zoeken maar bij mij werkt het op CM 14.1, nightly van de 19e.
Van het weekend mijn OP3 binnen gekregen. Custom ROM hoeft niet echt maar wil wel graag rooten + adaway installeren. Lees daar echter wel verhalen over dat sommige apps niet meer werken met geroote telefoons, en dat de updates van de Stock ROM niet meer komen...
Tips? Gaat mij in principe enkel om adblocker installeren.
Apps die niet meer werken zijn bv pokemon go, bank apps (maar in de praktijk zijn er in NL weinig die root blocken, ING werkt in ieder geval), snapchat (als ik het goed heb, gebruik het zelf niet).TBD schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:11:
Van het weekend mijn OP3 binnen gekregen. Custom ROM hoeft niet echt maar wil wel graag rooten + adaway installeren. Lees daar echter wel verhalen over dat sommige apps niet meer werken met geroote telefoons, en dat de updates van de Stock ROM niet meer komen...
De workarounds zijn vrij lastig en bewerkelijk omdat je de andere partij een stap voor moet zien te blijven, dus als je een belangrijke app hebt met root niet werkt, moet je even goed nadenken hoeveel tijd je wilt investeren.
Qua updates, OTA updates worden nog wel aangeboden als je root hebt, maar in veel gevallen kan deze niet geinstalleerd worden omdat je /system ooit r/w is gemount. Het flashen van een delta OTA bestand is dan niet veilig, er worden niet simpelweg bestanden geupdate, maar we worden gewijzigde bits overschreven. Dit werkt dus alleen als je /system 100% stock is.
In theorie kan je rooten en je /system ongewijzig laten, je moet dan wel in TWRP aangeven dat /system niet r/w gemount mag worden en je moet ervoor zorgen dat je zowel supersu als adaway "systemless" installeerd. je bent dus wel beperkt want niet alles is "systemless" te krijgen.
Als je alles systemless hebt zou je in theorie nog OTA"s moeten kunnen flashen, maar ik weet niet of dit in de praktijk ook altijd goed gaat.
Als alternatief kan je altijd een full rom flashen, en daarna weer root. Bij oneplus worden de full zips gelukkig ook vrijwel gelijk aangeboden. In principe heb je niet eens een PC nodig, tenzij je recovery per ongeluk overschreven wordt, maar ook dan kan je binnen 10 minuten klaar zijn.
Het is allemaal wel te doen, maar het is wel handig als je een beetje weet waar je mee bezig bent, anders kan er stiekem wel veel tijd in gaan zitten.
Dank! Die werkt inderdaad goed.Mole schreef op zondag 20 november 2016 @ 22:35:
Voor AdAway moet je versie 3.2 kiezen en dan in het instellingen menu op systemless root zetten. Was even zoeken maar bij mij werkt het op CM 14.1, nightly van de 19e.
Iemand enig idee hoe ik het probleem met Error 7 oplos?Oxellaar schreef op zondag 20 november 2016 @ 19:15:
Ik probeer vanuit de aangepaste TWRP CM14 te flashen.
Error 7 is niet erg, die krijg ik ook altijd te zien, rom is dan gewoon goed geflashed.Oxellaar schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:02:
[...]
Iemand enig idee hoe ik het probleem met Error 7 oplos?
Mocht het niet werken, gebruik Blu_Spark zijn laatste TWRP, gebruik als base rom 3.2.7. Dan zou alles gewoon moeten werken en geflashed kunnen worden.
Ik ben echter na 3 dagen 14.1 weer terug naar 3.2.7. Nog te veel dingen die niet 100% optimaal zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door Razer op 21-11-2016 15:56 ]
Bij mij was er na de error niets geflashed, maar als ik jouw zo hoor over CM14 is dat niet echt erg.Razer schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:55:
[...]
Error 7 is niet erg, die krijg ik ook altijd te zien, rom is dan gewoon goed geflashed.
Mocht het niet werken, gebruik Blu_Spark zijn laatste TWRP, gebruik als base rom 3.2.7. Dan zou alles gewoon moeten werken en geflashed kunnen worden.
Ik ben echter na 3 dagen 14.1 weer terug naar 3.2.7. Nog te veel dingen die niet 100% optimaal zijn.
We wachten nog wel een maandje dan....
Btw...waar kan ik die laatste versie van TWRP vinden? Kom zoveel tegen van Blu_Spark
http://forum.xda-develope...oject/?id=15934#downloadsOxellaar schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:22:
[...]
Bij mij was er na de error niets geflashed, maar als ik jouw zo hoor over CM14 is dat niet echt erg.
We wachten nog wel een maandje dan....
Btw...waar kan ik die laatste versie van TWRP vinden? Kom zoveel tegen van Blu_Spark
twrp-3.0.2-22-oneplus3.img
Pure nieuwsgierigheid. Wat mis je of werkt niet goed waardoor je terug bent gegaan?Razer schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:55:
[...]
Ik vind het zelf een verademing. Ik lees wel eens mensen met screen-on van 5 uur. Daar kwam ik met geen enkele OOS versie in de buurt. Maximaal 3, geen video, alleen browsen en whatsapp.
Gisteren met cm 14.1 eindelijk de 4 uur grens overschreden.
De drie voornaamste:Mole schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:42:
[...]
Pure nieuwsgierigheid. Wat mis je of werkt niet goed waardoor je terug bent gegaan?
Ik vind het zelf een verademing. Ik lees wel eens mensen met screen-on van 5 uur. Daar kwam ik met geen enkele OOS versie in de buurt. Maximaal 3, geen video, alleen browsen en whatsapp.
Gisteren met cm 14.1 eindelijk de 4 uur grens overschreden.
* Camera kwaliteit is stuk minder dan stock (in donker nog groter verschil)
* Fingerprint werkt niet helelemaal lekker, soms melding fingerprint hardware not available
* Call echo
Link is dood. Heb je een back-up?Razer schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:31:
[...]
http://forum.xda-develope...oject/?id=15934#downloads
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ok, die versie is dus de nieuwste. Die stond er al op bij mijRazer schreef op maandag 21 november 2016 @ 16:31:
[...]
http://forum.xda-develope...oject/?id=15934#downloads
Maar bedankt
Wow. Super vet. Google. Gelijk opgeslagen onder favorieten.l3art schreef op maandag 21 november 2016 @ 18:19:
[...]
Wat dacht je van Google?![]()
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8
Allemaal heel nieuw dat hele internet.
Dank je wel. Dom van me.
Bedankt voor de info! Wordt maar eens lekker prutsen rond de kerst.Prulleman schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:47:
[...]
Apps die niet meer werken zijn bv pokemon go, bank apps (maar in de praktijk zijn er in NL weinig die root blocken, ING werkt in ieder geval), snapchat (als ik het goed heb, gebruik het zelf niet).
De workarounds zijn vrij lastig en bewerkelijk omdat je de andere partij een stap voor moet zien te blijven, dus als je een belangrijke app hebt met root niet werkt, moet je even goed nadenken hoeveel tijd je wilt investeren.
Qua updates, OTA updates worden nog wel aangeboden als je root hebt, maar in veel gevallen kan deze niet geinstalleerd worden omdat je /system ooit r/w is gemount. Het flashen van een delta OTA bestand is dan niet veilig, er worden niet simpelweg bestanden geupdate, maar we worden gewijzigde bits overschreven. Dit werkt dus alleen als je /system 100% stock is.
In theorie kan je rooten en je /system ongewijzig laten, je moet dan wel in TWRP aangeven dat /system niet r/w gemount mag worden en je moet ervoor zorgen dat je zowel supersu als adaway "systemless" installeerd. je bent dus wel beperkt want niet alles is "systemless" te krijgen.
Als je alles systemless hebt zou je in theorie nog OTA"s moeten kunnen flashen, maar ik weet niet of dit in de praktijk ook altijd goed gaat.
Als alternatief kan je altijd een full rom flashen, en daarna weer root. Bij oneplus worden de full zips gelukkig ook vrijwel gelijk aangeboden. In principe heb je niet eens een PC nodig, tenzij je recovery per ongeluk overschreven wordt, maar ook dan kan je binnen 10 minuten klaar zijn.
Het is allemaal wel te doen, maar het is wel handig als je een beetje weet waar je mee bezig bent, anders kan er stiekem wel veel tijd in gaan zitten.
Neem aan dat er, buiten rooten, geen opties zijn om adblockers te installeren?
Je zou Firefox kunnen installeren. Daarvoor zijn plugins beschikbaar, waaronder adblockers. Werkt dan wel allen in de browser.TBD schreef op maandag 21 november 2016 @ 20:29:
[...]
Neem aan dat er, buiten rooten, geen opties zijn om adblockers te installeren?
Ikzelf heb geen last van apps die niet werken vanwege root, ook Snapchat werkt gewoon met root toegang.Prulleman schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:47:
[...]
Apps die niet meer werken zijn bv pokemon go, bank apps (maar in de praktijk zijn er in NL weinig die root blocken, ING werkt in ieder geval), snapchat (als ik het goed heb, gebruik het zelf niet).
Wel heb ik ooit problemen gehad met de HBO app. De root controle kon ik toen omzeilen dmv RootCloak.
Maar dat werkt niet bij iedere app die root controle heeft, bij bijvoorbeeld Samsung Smart Home lukte het niet om de controle te omzeilen.
Voor die app was gelukkig een alternatief die geen controle uitvoert op root.
Iemand anders problemen met het verkrijgen van root op OOS 3.2.8?
Ik probeerde eerst de full image te installeren direct gevolgd door de laatste SuperSU zoals altijd, maar dan bleef hij stil hangen op de H2O animatie. Dacht eerst dat m'n image corrupt kon zijn, maar bij los flashen werkte hij wel.
Heb nu al beta RS4, RS1 en de stable van 2.7.8 uitgeprobeerd om te flashen, maar ik blijf steeds weer hangen. M'n TWRP versie zou goed moeten zijn volgens mij (3.0.2.1), dus ik weet ook even niet wat ik er nu verder mee moet.
Edit:
Heb het net eindelijk werkend gekregen na een tip elders om BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless te proberen. Deze deed het wel gewoon prima dus mocht er iemand hetzelfde probleem krijgen, probeer deze dan.
Ik probeerde eerst de full image te installeren direct gevolgd door de laatste SuperSU zoals altijd, maar dan bleef hij stil hangen op de H2O animatie. Dacht eerst dat m'n image corrupt kon zijn, maar bij los flashen werkte hij wel.
Heb nu al beta RS4, RS1 en de stable van 2.7.8 uitgeprobeerd om te flashen, maar ik blijf steeds weer hangen. M'n TWRP versie zou goed moeten zijn volgens mij (3.0.2.1), dus ik weet ook even niet wat ik er nu verder mee moet.
Edit:
Heb het net eindelijk werkend gekregen na een tip elders om BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless te proberen. Deze deed het wel gewoon prima dus mocht er iemand hetzelfde probleem krijgen, probeer deze dan.
[ Voor 18% gewijzigd door flippiej op 25-11-2016 09:03 . Reden: problem solved ]
RenderBroken is momenteel bezig met een kernal die werkt op EAS (Energy aware scheduling) als er dit stable krijgen kunnen we een nog snellere Oneplus 3 krijgen en een stukje zuiniger!
Zo sinds kort krijg ik ook weer OTAs binnen op CM14, dus dat is blijkbaar ook gefixed. De laatste nightly werkt bij mij goed dus voor diegene die nog twijfelde ... Updaten is toegestaan
Ah ik had hem gisteren uit gezet want had het idee dat het niet werkte. Maar vind het ook geen fijne manier van flashen want ik flash er altijd nog root achteraan dus die OpenRecoveryScript manier vind ik niet zo prettig.
Gebruiken ze sinds deze update het H2O logo/animatie?flippiej schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:48:
Iemand anders problemen met het verkrijgen van root op OOS 3.2.8?
Edit:
Verder gebruik ik de laatste tijd deze supersu: SuperSU-v2.78-201609011115
Gezien het nummer, nieuwer dan die jij gebruikt.
De H2O animatie gebruikten ze al langer, de 2 witte bolletjes die om de rode heen draaien tot hij klaar is met laden.l3art schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:57:
[...]
Gebruiken ze sinds deze update het H2O logo/animatie?
Verder gebruik ik de laatste tijd deze supersu: SuperSU-v2.78-201609011115
Gezien het nummer, nieuwer dan die jij gebruikt.
Maar die 2.78 werkte voor mij ook niet, pas na het gebruik van m'n genoemde beta 2.74 kwam ik door de boot heen en werd uiteindelijk de binary via de app geupdate naar 2.78.
Ahh kijk, ik dacht dat je met de H2O animatie de animatie bedoelde zoals die bij de H2OS/Hydrogen rom gebruikt wordt.... Dus dit icoontje:flippiej schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:18:
[...]
De H2O animatie gebruikten ze al langer, de 2 witte bolletjes die om de rode heen draaien tot hij klaar is met laden.
Maar die 2.78 werkte voor mij ook niet, pas na het gebruik van m'n genoemde beta 2.74 kwam ik door de boot heen en werd uiteindelijk de binary via de app geupdate naar 2.78.

Ik update ook niet automatisch maar gebruik het als reminder en om te downloaden. Vervolgens update ik handmatig na 2 backups te hebben gemaakt. Ik gooi er ook root achteraan.Galukon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:42:
Ah ik had hem gisteren uit gezet want had het idee dat het niet werkte. Maar vind het ook geen fijne manier van flashen want ik flash er altijd nog root achteraan dus die OpenRecoveryScript manier vind ik niet zo prettig.
Ik maak geen backups meer voor het updaten. Bijna altijd gaat het wel goed. Waar maak jij altijd een backup van overigens? Bij mij duurt het altijd redelijk lang waardoor ik het ook wel laat zitten.InflatableMouse schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:02:
[...]
Ik update ook niet automatisch maar gebruik het als reminder en om te downloaden. Vervolgens update ik handmatig na 2 backups te hebben gemaakt. Ik gooi er ook root achteraan.
Ik start de download. Dit duurt paar minuten meestal wel.Galukon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:18:
[...]
Ik maak geen backups meer voor het updaten. Bijna altijd gaat het wel goed. Waar maak jij altijd een backup van overigens? Bij mij duurt het altijd redelijk lang waardoor ik het ook wel laat zitten.
Volledige backup met TB, duurt 2m13.
Effe minuutje wachten totdat syncthing TB naar m'n PC heeft gesynced.
De download is tegen die tijd ook wel klaar, maar soms ook niet trouwens.
Reboot, volledige Nandroid, duurt 2m18.
Nog geen 6 minuten bespaart mijn UUUUUUUUREN gekloot in het geval dat het wel een keer mis gaat.
Kweenie of je het had meegekregen maar ik had m'n eerste CM14 verkeerd geflashed, ding was bricked. Ik had backups alleen op de telefoon, syncthing had niet volledig gesynced. Ben 3 dagen bezig geweest met "unbricken" en zat echt peentjes te zweten of ik m'n data nog had.
Uiteindelijk unbricked en de config files in full OxyOS ROM dirty geflashed (config files aangepast in de ROM) over CM13 zodat tie niet alles zou wipen.
Gek genoeg werkte er nog best veel daarna
Toen toch maar alles naar m'n PC gezet en full wipe met format van alles en mooie cleane flash gedaan van CM14.
De tijd die ik kwijt ben geweest in 3 dagen kloten staat niet in verhouding tot de paar minuten backups maken. Daar komt bij, backups maken en flashen zijn berekenbaar en betrouwbaar qua tijd, en dat doe ik wanneer het me uitkomt. Als ik dat niet doe, en ik moet gaan zitten kloten, is het nooit betrouwbaar qua tijd en komt het altijd ongelegen. Het duurt dus niet alleen langer, het is ook altijd een moment dat je de tijd eigenlijk niet hebt.
Het is het echt niet waard, vind ik. 9 van de 10 keer gaat het goed, maar als het fout gaat is het vaak echt heel erg kut.
Ik laat iedere nacht TB een full backup maken, twee keer in de week ook naar Drive.
Paar keer in de maand maak ik uit voorzorg een Nandroid en soms gooi ik die naar mn pc.
Vaak gebruikte ik bij de One, gewoon onderweg, Cyandelta. Dus dan is een backup maken al wat lastiger.
Maar Cyandelta kent cm14 nog niet voor de 3
Ik brickte ook mijn 3 nadat ik hem een uurtje in bezit had
Maar herstellen naar stock was niet bijzonder veel werk. Echt data kwijtraken gebeurt bij mij sowieso niet.
Belangrijke bestanden staan op mijn nas, ook de foto's.
Paar keer in de maand maak ik uit voorzorg een Nandroid en soms gooi ik die naar mn pc.
Vaak gebruikte ik bij de One, gewoon onderweg, Cyandelta. Dus dan is een backup maken al wat lastiger.
Maar Cyandelta kent cm14 nog niet voor de 3
Ik brickte ook mijn 3 nadat ik hem een uurtje in bezit had
Maar herstellen naar stock was niet bijzonder veel werk. Echt data kwijtraken gebeurt bij mij sowieso niet.
Belangrijke bestanden staan op mijn nas, ook de foto's.
Bij mij werkt GPS niet op cm14, anderen daar ook last van toevallig?
GPS gaat aan en als een app het gebruikt krijg ik icoontje te zien in de notification bar maar de app krijgt geen antwoord.
Edit:
Vinger sensor werkt soms ook niet om te unlocken, maar soms ook niet in de ING app.
Geen idee of het sinds de laatste update is, GPS gebruik ik vandaag voor het eerst met CM 14. De scanner was me niet echt opgevallen.
GPS gaat aan en als een app het gebruikt krijg ik icoontje te zien in de notification bar maar de app krijgt geen antwoord.
Edit:
Vinger sensor werkt soms ook niet om te unlocken, maar soms ook niet in de ING app.
Geen idee of het sinds de laatste update is, GPS gebruik ik vandaag voor het eerst met CM 14. De scanner was me niet echt opgevallen.
[ Voor 37% gewijzigd door InflatableMouse op 26-11-2016 21:01 ]
GPS doet het hier wel prima. vinger sensor is niet echt bij de tijd af en toe.
Soms moet je eerst met power knop het scherm aan doen, daarna werkt de scanner pas.
Soms moet je eerst met power knop het scherm aan doen, daarna werkt de scanner pas.
Dit heb ik ook af en toe. Vooral in lastpass of ING is het irritant want hij gaat of naar het homescreen of hij zet het scherm uit (knop actie).InflatableMouse schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 17:59:
Daarvan heb ik het idee dat de scanner juist te goed werkt en dus na het, vinger scannen een tweede druk op de toets registreert en daardoor home gaat, begrijp je mijn uitleg een beetje? :-)Galukon schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:21:
[...]
Dit heb ik ook af en toe. Vooral in lastpass of ING is het irritant want hij gaat of naar het homescreen of hij zet het scherm uit (knop actie).
De ING app sluit in die gevallen bij mij niet uit verdwijnen alleen naar de achtergrond.
Nee, ik heb het ook op het homescreen, hij zou mij dan moeten inloggen terwijl hij een trilreactie geeft maar niet inlogt. Maar het is een nightly he. Als er een stabiele SultanXDA versie zou zijn zat ik niet meer op de nightly. Maar denk dat dat nog wel ff duurt totdat er een stable nightly versie is want hij bouwt daarop.joopdroid schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:42:
[...]
Daarvan heb ik het idee dat de scanner juist te goed werkt en dus na het, vinger scannen een tweede druk op de toets registreert en daardoor home gaat, begrijp je mijn uitleg een beetje? :-)
De ING app sluit in die gevallen bij mij niet uit verdwijnen alleen naar de achtergrond.
Ik ben terug op CM13. Ik wacht nog effe een tijdje en probeer ik CM14 nog wel een keer.
Die paar kleine dingetjes storen me te veel, vooral GPS was erg waardeloos, ik stond midden in Leiden op zoek naar een winkel en moest ouderwets navigeren
. Ging nog wel goed gelukkig
.
Die paar kleine dingetjes storen me te veel, vooral GPS was erg waardeloos, ik stond midden in Leiden op zoek naar een winkel en moest ouderwets navigeren

Na cm13 nu weer even terug naar de stock rom (maar wel geroot, de loaded (Freedom os). Zeker de camera vind ik in de stock rom toch wel een stuk beter. Al mis ik wel wat handigheidjes die in cm13 wel zaten, maar goed zo is dus geen enkel rom perfect.
Net even in Maps. Gps locate opvragen, eerst nog even machtiging geven en bam binnen ms bereik.InflatableMouse schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:44:
Ik ben terug op CM13. Ik wacht nog effe een tijdje en probeer ik CM14 nog wel een keer.
Die paar kleine dingetjes storen me te veel, vooral GPS was erg waardeloos, ik stond midden in Leiden op zoek naar een winkel en moest ouderwets navigeren. Ging nog wel goed gelukkig
.
kweet het ook niet ... het wilde niet werken in ieder geval ook niet na een reboot.
Ik zie nu dat de OTA's op CM13 naar CM14 gaan. Heb het nog maar even uitgezet.
Ik zie nu dat de OTA's op CM13 naar CM14 gaan. Heb het nog maar even uitgezet.
Ik kwam er trouwens laatst pas achter dat de 'Alles wissen' knop bovenin de recente apps staat. En ik telkens maar swipen.
Edit: Jullie hebben me overgehaald. Titanium backup maakt een backup van alle apps en syncht die elke dag naar Google Drive met een max backup van 1. En maak toch maar een nandroid voor een nightly
. Heb ook Pixel Launcher geinstalleerd en vind het wel prettig in gebruik. Is toch weer is iets anders dan al die andere launchers.
Edit: Jullie hebben me overgehaald. Titanium backup maakt een backup van alle apps en syncht die elke dag naar Google Drive met een max backup van 1. En maak toch maar een nandroid voor een nightly
[ Voor 57% gewijzigd door Galukon op 28-11-2016 13:17 ]
Franco Komt met een kernel hoe gaaf is dat. Hij heeft altijd mooi werk geleverd op mijn n5 en mijn n6.
CM nieuws:
http://www.nu.nl/mobiel/4...slaat-deel-personeel.html
http://www.nu.nl/mobiel/4...slaat-deel-personeel.html
[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 29-11-2016 13:31 ]
Zie ook: nieuws: Gerucht: Cyanogen sluit hoofdkantoor en zet oprichter op zijspoor. Alleen dan wat genuanceerder. Verder heeft het niet heel veel te maken met CM (CyanogenMod, maar meer met CyanogenOS)
Ik ben, gek genoeg, teruggegaan naar Oxygen OS.. Ik had nog teveel vage bugs in CM14 en ook zaken als de camera zijn gewoonweg beter bij OxygenOS. Ja er zijn een aantal zaken die anders kunnen/moeten binnen OOS maar ik zie nu in dat mijn gezeik erover misschien soms wat onterecht wasInflatableMouse schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:44:
Die paar kleine dingetjes storen me te veel, vooral GPS was erg waardeloos, ik stond midden in Leiden op zoek naar een winkel en moest ouderwets navigeren. Ging nog wel goed gelukkig
.
Zo is er voor een ieder wat wils toch?stin00 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 13:56:
[...]
Ik ben, gek genoeg, teruggegaan naar Oxygen OS.. Ik had nog teveel vage bugs in CM14 en ook zaken als de camera zijn gewoonweg beter bij OxygenOS. Ja er zijn een aantal zaken die anders kunnen/moeten binnen OOS maar ik zie nu in dat mijn gezeik erover misschien soms wat onterecht was
CM13 was perfect. Ik snap echt niet waarom ze nu al CM14 over OTA gooien voor CM13 users. Sloopt ook gewoon je TWRP.
Ik trapte er dus weer gewoon in he ... had hem helemaal terug naar CM13, ik krijg een update binnen want ik wist dat ik niet de laatste nightly uit de restore had gepakt, dus ik verwachtte de laatste nieuwe CM13.
Ik zat dus te slapen want ik patch em dus gewoon naar CM14

Ik laat em wel op CM14, heb em gewiped en alles geherinstalleerd. GPS doet het weer maar vinger scanner hapert gewoon continue. Dat is wel kut.
Die camera interesseert me geen fluit. CM camera is goed genoeg. Zo belangrijk is dat niet voor mij. Wil ik goeie foto's dan pak ik m'n Sony NEX-7 wel.
Iemand al ING betalen gebruikt met CM 14.1? Stond laatst voor de kassa maar het werkte niet. Gelukkig had ik mijn pinpas in mijn andere hand dus kon ik alsnog snel afrekenen. Hangt ING Betalen aan Android Pay of hoe werkt het?
Uh, nee nog niet.Galukon schreef op woensdag 30 november 2016 @ 08:11:
Iemand al ING betalen gebruikt met CM 14.1? Stond laatst voor de kassa maar het werkte niet. Gelukkig had ik mijn pinpas in mijn andere hand dus kon ik alsnog snel afrekenen. Hangt ING Betalen aan Android Pay of hoe werkt het?
Mag aannemen dat je permissies hebt gecheckt en NFC aanstaat enzo?
Zie nu net dat alleen opslagruimte niet gecheckt stond. Denk alleen niet dat het veel uitmaakt voor het nfc betalen. NFC stond verder wel aan.InflatableMouse schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:44:
[...]
Uh, nee nog niet.
Mag aannemen dat je permissies hebt gecheckt en NFC aanstaat enzo?
Even hier ook zetten: als je de Nougat CB installeert, nog niet rooten. Anders werken de simkaarten niet.
Flash super su 2.78 sr5 , dat zou het moeten verhelpensuperiscch schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:08:
Even hier ook zetten: als je de Nougat CB installeert, nog niet rooten. Anders werken de simkaarten niet.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Straks eens proberen. Bedankt voor de tip :-)janvanduschoten schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:06:
[...]
Flash super su 2.78 sr5 , dat zou het moeten verhelpen
Het werkt hoor. Root en sim kaart werkt.superiscch schreef op woensdag 30 november 2016 @ 23:29:
[...]
Straks eens proberen. Bedankt voor de tip :-)
ik heb de beta 8 geflashed (dirty) over 2.3.8 en werkt goed tot nu toe.
Mijn partitie is wel nog ext4, terwijl ik lees dat het normaal f2fs moet zijn ?
Is het echt nodig om f2fs te hebben of kan ik perfect met ext4 verder werken ?
in theorie (en in benchmarks) zijn je lees en schrijf snelheden hoger. uit het beta N topic op het oneplus forum had ik begrepen dat je in principe een factory reset vanuit stock recovery moet doen.. (maar dan moet je dus eerst even wat backups maken)jimmypop1 schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:44:
ik heb de beta 8 geflashed (dirty) over 2.3.8 en werkt goed tot nu toe.
Bedankt voor de uitleg. Is nu niet zo belangrijk voor mij. Zal het zo laten, zolang alles werkt heb ik geen zin in een volledige wipe
Iemand al een vergelijking kunnen maken van CM14.1 en de CB van Oneplus? Ben wel benieuwd naar de verschillen en wat Oneplus heeft toegevoegd aan Android 7
Edit: Sinds de 1202 nightly is de vingerafdrukscanner snelheid weer zoals die moet zijn. Heb hem zostraks geflashed en merk het verschil duidelijk.
Edit: Sinds de 1202 nightly is de vingerafdrukscanner snelheid weer zoals die moet zijn. Heb hem zostraks geflashed en merk het verschil duidelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door Galukon op 02-12-2016 15:31 ]
Draai de op bèta ook en ben blij. Werkt super smooth. Ik ga wel wachten tot iemand iets bedacht heeft om los van de stock recovery van ext4 af te komen.
Iemand hier een werkende twrp? Zoals iedereen heb ik probleem dat hij paswoord vraagt en ik dus niks kan flashen 
Ik vrees dat dat ooit komt. Enige manier om f2fs te krijgen is data wipen. Bestaat nu al zo lang, er zou al oplossing moeten zijn.rhos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:48:
Draai de op bèta ook en ben blij. Werkt super smooth. Ik ga wel wachten tot iemand iets bedacht heeft om los van de stock recovery van ext4 af te komen.
Gebruik nu de recovery van CM14.1 zelf, want met TWRP boot die niet naar recovery.
Helaas werkt encryptie nog niet bij mij, iemand hetzelfde probleem?
Zodra je de key invult, blijft 'ie hangen in een boot-loop.
Helaas werkt encryptie nog niet bij mij, iemand hetzelfde probleem?
Zodra je de key invult, blijft 'ie hangen in een boot-loop.
Probleem is dat de stock geen supersu etc kan flashen...
Waarom niet? Meer info graag.superiscch schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 07:19:
Probleem is dat de stock geen supersu etc kan flashen...
Dat moet je vragen aan Oneplus... Stock recovery kan dat niet
Vingerafdruk is flink verbeterd, maar nog lang niet zo goed als op stock.Galukon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:10:
Iemand al een vergelijking kunnen maken van CM14.1 en de CB van Oneplus? Ben wel benieuwd naar de verschillen en wat Oneplus heeft toegevoegd aan Android 7
Het toevoegen van een nieuwe vingerafdruk werkt ook nog maar half.
Je moet dan eerst de on-screen knoppen aanzetten, anders word tijdens het toevoegen, de scanner als home-knop gezien.
Onderin het bericht op het forum staat dit. Zou dat betekenen dat ze een stable versie gaan uitrollen?***EDIT: We have disabled the download link as we have gathered enough feedback, thank you for your support.***
Ik denk eerder dat ze genoeg feedback en error logs hebben waar ze zich op kunnen gaan storten de komende tijd om aan te werken, dus dat ze geen behoefte hebben aan nog meer feedback binnen deze build.shinchan03 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:02:
[...]
Onderin het bericht op het forum staat dit. Zou dat betekenen dat ze een stable versie gaan uitrollen?
Als ze alles gefixed hebben of veranderd naar er feedback was bij deze build, zal er daarna nog een beta of een stable uitgebracht worden lijkt me.
Tegen eind december, dus reken op 30 of 31 december :-Dshinchan03 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:02:
[...]
Onderin het bericht op het forum staat dit. Zou dat betekenen dat ze een stable versie gaan uitrollen?
Ze hebben genoeg testers denk ik. Normaal komt er elke 2 weken een beta uit, ben eens benieuwd voor N
[ Voor 9% gewijzigd door superiscch op 03-12-2016 10:58 ]
Is de bèta al ongeveer gelijkwaardig aan de laatste bèta van M? Anders ga ik volgende week als ik tijd heb even kijken of ik N erop kan zetten.
Voor diegene die Nougat (oxygen os) willen flashen op hun OP3, ik heb een mirror voor jullie gemaakt.
http://gofile.me/2trpY/aAvvspmJI (password: tweakers)
Ik heb 'm nu een dag draaien op m'n OP3, en voor een beta draait ie super. Aanrader dus!
http://gofile.me/2trpY/aAvvspmJI (password: tweakers)
Ik heb 'm nu een dag draaien op m'n OP3, en voor een beta draait ie super. Aanrader dus!
Bij werkt Rabo Bankieren app niet meer op CM14 van 2 december.
Ik heb hem al verwijderd, data gecleared en opnieuw geinstalleerd maar na het koppelen crasht tie. Daarna start tie even op om weer te crashen.
Iemand enig idee toevallig?
Dank!
Ik heb hem al verwijderd, data gecleared en opnieuw geinstalleerd maar na het koppelen crasht tie. Daarna start tie even op om weer te crashen.
Dank!
Dan flash je Twrp?superiscch schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:37:
[...]
Dat moet je vragen aan Oneplus... Stock recovery kan dat niet
Misschien ondersteund de App Nougat nog niet.InflatableMouse schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:13:
Bij werkt Rabo Bankieren app niet meer op CM14 van 2 december.
Dank!
Bij mij werkte hij wel gewoon. Vreemd.
De rabo app neem ik aan? Op cm14.1?rhos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:40:
Bij mij werkte hij wel gewoon. Vreemd.
Heb je root met supersu?
Ja ondertussen de nougat versie van op maar ook met supersu. Niks aan de hand. Draait soepel. Welke versie van supersu gebruik je?InflatableMouse schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:39:
[...]
De rabo app neem ik aan? Op cm14.1?
Heb je root met supersu?
De december patch zit ook in die nougat dus dat zal het wel niet zijn. Misschien iets van cm zelf.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.