is everything cool?
GrazendeKoe schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:52:
[...]
Ik kan xda labs niet vinden in de playstore. Wel xda, maar das alleen om op het forum te posten etc.
Of Google gewoon even op je telefoon naar xda Labs dan kan je meteen de apk downloadenrhos schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:03:
Labs krijg je via xda. Als je xda installeert zie je de reclame ervan voorbij komen.
Edit:
Oh, Iemand was me al voor.
[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 02-11-2016 17:00 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Gapps 7.1 setup-wizard ziet er best gelikt uit trouwens (had 7.0 dirty flashed naar 7.1 de vorige keer, dus toen de wizard gemist).
is everything cool?
is everything cool?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Serieus?rhos schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:23:
Ja lijkt me wel zo slim. Ik snap dat langzame uitbrengen van releases nooit zo.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Er is nog geen stable 7.0 (laat staan 7.1) build te vinden op XDA voor de OP3, *knip*. Houden we het wel een beetje vriendelijk?, daarnaast zijn de nightlies die er nu zijn gebaseerd op AOSP (CM14/AICP) en niet OxygenOS. Als OnePlus binnen korte termijn al met een 7.1 build komt, kan ik dat alleen maar toejuichen en enorm waarderen.rhos schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:10:
Ja serieus Ja. Enorme bedrijven enorme budgetten en dan brengen een stel nerds thuis versies uit die stabieler zijn en verder ontwikkeld dan de huidige versies van de fabrikanten.
Er zijn voor heel veel smartphones nog geen custom rom's uit die zijn gebaseerd op Android 7.0.7/1 gok ik zo. De meest recente CM14 ROM voor bijvoorbeeld de Galaxy S7 hebben ze moeten porten van de S5 ROM. De Nexus 5X heeft ook nog geen Android 7 nightly, en de Oneplus 3 zelf officieel ook nog niet. Ik heb nu even geen zin om alle topics op XDA aan te klikken, maar wat je zegt slaat naar mijn mening in ieder geval nergens op.
[ Voor 53% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 09:46 ]
is everything cool?
Ik draaide sinds juni al 7.0 op mijn nexus 6 en dat draaide ernstig stabiel. Er kan zoveel meer maar ja.
De Nexus 6 is een Google branded phone en draait stock android, dus dan is het logisch dat je eerder beschikt over Android 7. Google brengt er immers factory images voor uit en bovendien waren er zelfs beta images beschikbaar.rhos schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:54:
Dit heeft niet perse iets te maken met oneplus 3 dus rustig aan. Ik vind het alleen opvallend dat er telefoons te lang moeten wachten op releases. En dat allemaal om het verdienmodel in ere te houden.
Ik draaide sinds juni al 7.0 op mijn nexus 6 en dat draaide ernstig stabiel. Er kan zoveel meer maar ja.
Feit dat een release voor een ander toestel langer duurt is dan ook logisch. Je hebt te maken met andere hardware en andere soorten launchers (android met een sausje erover, bijvoorbeeld HTC Sense, OxygenOS etc).
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 02-11-2016 22:04 ]
is everything cool?
OxygenOS 3.2.7(beta zit op 3.5.5) is imo minstens even stabiel als CM13(waarbij de fotokwaliteit tegen valt), en dan hebben we het over Android 6.0.1.rhos schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:10:
Ja serieus Ja. Enorme bedrijven enorme budgetten en dan brengen een stel nerds thuis versies uit die stabieler zijn en verder ontwikkeld dan de huidige versies van de fabrikanten.
Android 7.x stabiel en volledig functioneel vanuit XDA voor de OnePlus 3 bestaat volgens mij nog niet, wanneer OnePlus een 7.x kernel vrijgeeft helpt dit waarschijnlijk flink.
Zou niet elke fabrikant snel updates beschikbaar stellen als het simpel knip en plakwerk was?
M'n scherm is kapot. Nu wil ik hem naar Oneplus sturen.
Maar daarvoor wil ik hem unrooten. Of iig terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maar beide lukt niet.
Ik heb de laatste FreedomOS Rom. Sindsdien TWRP niet meer te gebruiken. Wanneer ik hem naar de recovery wil starten wordt het scherm zwart en gebeurt er niks meer.
Ditzelfde gebeurt als ik hem via het instellingen menu naar fabrieksinstellingen terug wil zetten.
Ik las dat dat vaker voorkomt. Dan moet je een aangepaste versie van TWRP flashen.
Vanaf hier begint het echte probleem. Windows herkent m'n telefoon niet goed.
In apparaatbeheer verschijnt ie als "onbekend usb-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)"
Wat ik al geprobeerd heb:
Starten in Bootloader
Originele (Dash) USB kabel
Andere USB kabel
WIndows 10
Windows 7
USB debugging aan
USB debugging uit
OEM ontgrendeling aan
OEM ontgrendeling uit
USB configuratie: Bestandsoverdracht
USB configuratie: PTP
USB configuratie: Laden
Iemand een idee?
Misschien ligt het aan de ROM. Maar een andere ROM flashen lukt ook niet. Want ik kan niet in TWRP komen.
De aangepaste TWRP flashen zonder computer zou een optie zijn. Dus direct vanuit de bootloader. Maar ik weet niet of dit kan. En hoe dit dan zou moeten.
Mocht je dat toch willen, dan kun je proberen om de OnePlus 3 drivers opnieuw te installeren.The technical process of rooting or unlocking the bootloader does not void the warranty of a OnePlus device. However, we strongly suggest for you to only root or unlock the bootloader of your OnePlus device if you are confident in your understanding of the risks involved.
By accessing resources regularly unavailable to the software, you may damage your hardware during or after the procedure. Such damage is not covered under warranty. In warranty handling, we will first need to verify that any faulty behavior is unrelated to rooting / unlocking.
[ Voor 11% gewijzigd door FREAKJAM op 04-11-2016 12:40 ]
is everything cool?
Oke. Dan kan ik hem iig opsturen.FREAKJAM schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:37:
Unrooten is niet perse nodig aangezien rooten is toegestaan en daarmee niet je garantie vervalt.
[...]
Maar dan blijft dit nog wel een probleem. Want ik wil wel een telefoon die ik af en toe kan resetten en andere ROM's proberen.
Dus ik wil het alsnog proberen op te lossen.
Dit artikel al gevolgd? Je kunt deze ook nog proberen eventueel. De foutmelding in het Engels Googlen geeft je in ieder geval vast meer tips. (Device Descriptor Request Failed).Kitser schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:41:
[...]
Oke. Dan kan ik hem iig opsturen.
Maar dan blijft dit nog wel een probleem. Want ik wil wel een telefoon die ik af en toe kan resetten en andere ROM's proberen.
Dus ik wil het alsnog proberen op te lossen.
[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 04-11-2016 12:43 ]
is everything cool?
Thanx. Ga ik even mee aan de slagFREAKJAM schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:41:
[...]
Dit artikel al gevolgd? Je kunt deze ook nog proberen eventueel. De foutmelding in het Engels Googlen geeft je in ieder geval vast meer tips. (Device Descriptor Request Failed).
9 van de 10 keer is dit een driver issue. Een aantal berichten terug heb ik al wat gepost inclusief een youtube filmpje hoe de goede drivers te installeren op je computer zodat je vanuit fastboot allerlei commando's kan geven.Kitser schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:21:
Ik heb een probleem.
M'n scherm is kapot. Nu wil ik hem naar Oneplus sturen.
Maar daarvoor wil ik hem unrooten. Of iig terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maar beide lukt niet.
Ik heb de laatste FreedomOS Rom. Sindsdien TWRP niet meer te gebruiken. Wanneer ik hem naar de recovery wil starten wordt het scherm zwart en gebeurt er niks meer.
Ditzelfde gebeurt als ik hem via het instellingen menu naar fabrieksinstellingen terug wil zetten.
Ik las dat dat vaker voorkomt. Dan moet je een aangepaste versie van TWRP flashen.
Vanaf hier begint het echte probleem. Windows herkent m'n telefoon niet goed.
In apparaatbeheer verschijnt ie als "onbekend usb-apparaat (verzoek voor apparaatdescriptor is mislukt)"
Wat ik al geprobeerd heb:
Starten in Bootloader
Originele (Dash) USB kabel
Andere USB kabel
WIndows 10
Windows 7
USB debugging aan
USB debugging uit
OEM ontgrendeling aan
OEM ontgrendeling uit
USB configuratie: Bestandsoverdracht
USB configuratie: PTP
USB configuratie: Laden
Iemand een idee?
Misschien ligt het aan de ROM. Maar een andere ROM flashen lukt ook niet. Want ik kan niet in TWRP komen.
De aangepaste TWRP flashen zonder computer zou een optie zijn. Dus direct vanuit de bootloader. Maar ik weet niet of dit kan. En hoe dit dan zou moeten.
Op Xda zijn ook genoeg mensen die je willen helpen. Wellicht de WhatsApp groep van de community.
Eens verzinnen of ik wil gaan wachten op een officiële release vanuit OnePlus met android 7 of dat ik binnenkort toch hier maar eens mee aan de slag ga
Edit: Eerste nightly staat nu in het rijtje.
[ Voor 16% gewijzigd door flippiej op 09-11-2016 11:15 . Reden: toevoeging nightly link ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik ga eens even een guide opzoeken en CM14.1 erop flashen, hopelijk gaat dit goed
Simpel gezegd zijn het de volgende stappen:stin00 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:14:
Ik ga eens even een guide opzoeken en CM14.1 erop flashen, hopelijk gaat dit goed
- Bootloader unlocken (hiermee raak je alles kwijt);
- Andere recovery flashen;
- Alles verwijderen;
- CM14.1 installeren.
Thanks, ik volg de volgende guide: https://forums.oneplus.ne...s-backup-and-more.448149/rens-br schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:49:
[...]
Simpel gezegd zijn het de volgende stappen:Let er overigens wel op dat bij deze CM14.1 rom nog een hoop functies ontbreken, waardoor de functionaliteit wellicht anders is dan je van CyanogenOS gewend bent.
- Bootloader unlocken (hiermee raak je alles kwijt);
- Andere recovery flashen;
- Alles verwijderen;
- CM14.1 installeren.
Ik hoef verder niks te backuppen dus al die stappen sla ik over.
Zal straks even laten weten of m'n toestel het heeft overleefd
Ben hem aan het downloaden maar ik zal vanavond pas een backup kunnen maken en hem kunnen flashen.
Edit:
Het is officieel: ik ben een moron.

[ Voor 41% gewijzigd door InflatableMouse op 09-11-2016 20:52 ]
Gooi je toch gewoon via fastboot de CB 3.5.5. er weer op? En de officiële TWRP kon overigens ook al niet op de CB, dus naar Nougat zal waarschijnlijk inderdaad ook niet gaan. Mogelijk kan de voor de CB aangepaste TWRP er wel op?InflatableMouse schreef op woensdag 09 november 2016 @ 17:39:
En iemand de CM14.1 al er op gezet?
Ben hem aan het downloaden maar ik zal vanavond pas een backup kunnen maken en hem kunnen flashen.
Edit:
Het is officieel: ik ben een moron.
Waar stin00 in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's" me op wees in een PM. Deze recovery werkt wel met CM14.1; http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560.GurbY{nl} schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:13:
[...]
Gooi je toch gewoon via fastboot de CB 3.5.5. er weer op? En de officiële TWRP kon overigens ook al niet op de CB, dus naar Nougat zal waarschijnlijk inderdaad ook niet gaan. Mogelijk kan de voor de CB aangepaste TWRP er wel op?
Hij heeft CM14.1 ook al geflasht.
Ik heb die recovery er ook op staan, werkt goed. Zeker een aanrader om er op te laten staan.Hij zal in de recovery zelf trouwens een ander versie nummer aangeven, niets van aantrekken (tenzij ze het hebben aangepast)rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:01:
[...]
Waar stin00 in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's" me op wees in een PM. Deze recovery werkt wel met CM14.1; http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Gisteren heb ik inderdaad voor het eerst een Android telefoon geflashed aan de hand van een guide op het Oneplus forum. Ik heb altijd een iPhone gehad en daarop was rooten een kwestie van zeer eenvoudige rootsoftware draaien. Ben daarna op een Oneplus One overgestapt en deze had standaard al Cyanogenmod erop staan, mijn eerste Android ervaring. Ik was hier direct erg over te spreken ondanks dat ik nog nooit andere Android roms heb gezien of gebruikt.
Het unlocken van de Oneplus3 bootloader ging vrij eenvoudig, kwestie van wat command prompts invoeren op je PC. Vervolgens heb ik de recovery van TWRP erop geflashed. Dit verliep ook allemaal prima, al had m'n telefoon wel wat moeite met booten naar Recovery Mode. Uiteindelijk lukte het dan toch om in Recovery mode te booten en kreeg ik TWRP te zien. Hier kon ik een back-up maken, vervolgens wat zaken wipen en daarna heb ik Cyanogenmod erop gezet. Hierna bootte hij direct in Cyanogenmod al bleef het scherm wel een tijdje zwart; ik begon al te zweten maar de eerste keer booten van een nieuwe rom duurt altijd even.
Enfin, Cyanogenmod werkte direct goed; geen rare dingen. Ik had geen Google Play Store erop staan en deze moet je er kennelijk ook nog op flashen. Oneplus3 uitgezet en zeker 10 keer geprobeerd in Recovery te booten maar na het Oneplus logo kreeg ik een volledig zwart scherm waar niks gebeurde. Hij liep gewoon volledig vast, ik kon dit alleen 'resetten' door power button + volume down (of up? geen idee meer) in te drukken. Ik heb geprobeerd de recovery.img file opnieuw erop te flashen maar dit hielp niet. Na wat uitzoekwerk kwam ik een oplossing tegen op een forum: http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560
Gek genoeg werkte deze wel waardoor ik in staat was de google play store erop te installeren. Het kostte wel een aantal pogingen voordat hij daadwerkelijk in Recovery mode wilde booten, geen idee wat hier precies mis ging.. Elke keer als ik de power-button & volume down button inhield, kwam hij na 5 seconden in het warning ' bootloader unlocked' scherm terecht. Ik bleef de knoppen inhouden waardoor ik automatisch in het keuze menu terug kwam en daar begon hij door de opties heen te scrollen aangezien ik de volume down button inhield. Blijf in ieder geval van alles en nog wat proberen is mijn advies, op een gegeven moment lukt het ongetwijfeld
Ik vond de GoogleApps voor Android 7.1 op deze link: http://opengapps.org/ . Voor de Oneplus 3 met CM14.1 koos ik voor ARM64, 7.1 en vervolgens voor de 'Nano' versie met zeer weinig Google bloatware. Ik kreeg op die manier alleen de broodnodige zaken als de Google playstore en Google Play Services erop
Kan momenteel nog weinig melden over CM 14.1 behalve dat ik nog 0 errors of rare dingen ben tegen gekomen. Draait erg soepel en alle functionaliteit werkt naar behoren (Whatsapp, ING bankieren, Email, Foto's maken). Wat ik nog moet testen: NFC (staat wel op enabled), Dash Charge (gebruik ik zelden omdat de oplader een pokkeherrie maakt a la coilwhine) en wat andere zaken. Ben wel een groot deel van m'n contacten kwijt maar die was ik totaal vergeten vooraf te backuppen/syncen.. Eigen schuld dus
[ Voor 7% gewijzigd door stin00 op 10-11-2016 19:06 ]
Dat is de recovery die ik inderdaad bedoel en waar ik (paginaatje of zo terug) al eerder op heb gewezen. Maar mooi om te horen dat ie het ook op CM14 doet (en waarom ook niet uiteraard).rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:01:
[...]
Waar stin00 in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's" me op wees in een PM. Deze recovery werkt wel met CM14.1; http://forum.xda-develope...post68691560#post68691560.
Hoe werkt het multitasken met twee schermen open in de praktijk? Heb je dit al gebruikt?stin00 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:12:
Kan momenteel nog weinig melden over CM 14.1 behalve dat ik nog 0 errors of rare dingen ben tegen gekomen. Draait erg soepel en alle functionaliteit werkt naar behoren (Whatsapp, ING bankieren, Email, Bellen, Foto's maken).
Had geen idee dat er multitasken in zat, heb gewoon voor de grap en uit nieuwsgierigheid geflasht!rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:12:
[...]
Hoe werkt het multitasken met twee schermen open in de praktijk? Heb je dit al gebruikt?
Ik heb het zojuist getest.
Je opent 2 apps (of meer) apps en vervolgens open je het 'multitasking' view, dus het scherm waar je al je geopende apps ziet in windowed modes. Vervolgens houdt je het één app scherm lang ingedrukt en die kan je vervolgens naar boven schuiven in het vlak 'Drag here to use split screen'. Daarna kies je een andere app die je aan de onderzijde wil zien.
De verdeling is 50/50 en dit is volgens mij ook niet aan te passen. Als ik voor whatsapp + ING bankieren kies dan is whatsapp prima bruikbaar maar bij ING zie ik eigenlijk te weinig; zo is je pincode invoerscherm niet echt duidelijk zichtbaar. Als ik in Whatsapp in splitscreen een bericht wil typen, dan komt het toetsenbord gewoon van onderin omhoog waardoor je onderste app bij het multitasken even wordt overschaduwd door het toetsenbord.
Als ik op m'n home button druk dan keer ik terug naar m'n app overzicht startscherm. Kies ik hier voor bijvoorbeeld de 'IMDB' app dan keer ik automatisch terug naar m'n multitask/split-screen modus waarbij de bovenste app (in mijn geval Whatsapp) behouden blijft. De ING app wordt dan vervangen voor de IMDB app die ik dus net aanklikte. Zo kan je dus relatief eenvoudig van multitask apps wisselen.
Mijn uitleg is niet helemaal duidelijk denk ik, check voor afbeeldingen: http://wccftech.com/andro...plit-screen-multitasking/
Is het nuttig? Moeilijk te zeggen nog, ik moet er wat meer mee spelen nog. Sommige apps ondersteunen het niet (bijv. snapchat, wat ook wel logisch is). Kan me voorstellen dat het handig is als je iets wilt opzoeken (in je browser of in een email) en vervolgens dingen wil kopieren/plakken of wil overtypen in een whatsapp bericht. Je hoeft dan niet steeds snel tussen apps te schakelen. Verder moet je dit niet willen op een telefoon onder de 5,5", op de OP3 zijn beide schermpjes al vrij lomp.. Multitasken lijkt meer op de phablet markt gericht.
Wat ik persoonlijk veel nuttiger vind omdat het gewoon beter werkt (vind ik) is de snelle wissel naar laatst gebruikte app. Je kan dat instellen in settings onder buttons of iets dergelijks. Ik heb mijn recent tasks button zo geconfigureerd dat een long press terug naar de laatste app gaat. Moet ik dus knippen en plakken tussen twee apps, gebruik ik dat liever dan die split screen modus.stin00 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 12:32:
[...]
Is het nuttig? Moeilijk te zeggen nog, ik moet er wat meer mee spelen nog. Sommige apps ondersteunen het niet (bijv. snapchat, wat ook wel logisch is). Kan me voorstellen dat het handig is als je iets wilt opzoeken (in je browser of in een email) en vervolgens dingen wil kopieren/plakken of wil overtypen in een whatsapp bericht. Je hoeft dan niet steeds snel tussen apps te schakelen. Verder moet je dit niet willen op een telefoon onder de 5,5", op de OP3 zijn beide schermpjes al vrij lomp.. Multitasken lijkt meer op de phablet markt gericht.
Het zal ook persoonlijk zijn hoor. Ik vind dat beter werken in ieder geval.
Zat dit nog niet in 6.0 dan? Ik kan deze feature op mijn OPO in ieder geval al instellen sinds ik dat ding heb (Android 4.4).InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:30:
Wat ik persoonlijk veel nuttiger vind omdat het gewoon beter werkt (vind ik) is de snelle wissel naar laatst gebruikte app. Je kan dat instellen in settings onder buttons of iets dergelijks. Ik heb mijn recent tasks button zo geconfigureerd dat een long press terug naar de laatste app gaat. Moet ik dus knippen en plakken tussen twee apps, gebruik ik dat liever dan die split screen modus.
Ja, daar heb ik het ook over. Multitasken met 2 vensters naast elkaar zat ook al in CM13 overigens.rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:37:
[...]
Zat dit nog niet in 6.0 dan? Ik kan deze feature op mijn OPO in ieder geval al instellen sinds ik dat ding heb (Android 4.4).
CM14 werkt nog niet, daar ga ik zometeen verder mee als ik thuis kom
In CM13? Weet je het zeker?InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:38:
Ja, daar heb ik het ook over. Multitasken met 2 vensters naast elkaar zat ook al in CM13 overigens.
Ja. stond standaard niet aan maar je kon het aanzetten. Stond experimenteel bij. Krijg je in recent apps bij elk venster rechtsboven van die hokjes te zien die aangeven of je de app full screen, half screen boven of onder wilt hebben. Zo zet je er twee boven elkaar.
Ik vond het lastig, omslachtig ook omdat je ze allebei weer terug naar full screen moet zetten en ik vond daarom de quick switch via long press veel makkelijker.
Ben benieuwd of dit ook gaat op CyanogenOS 13, waar kun je deze optie aanzetten, weet je dat toevallig?InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:42:
Ja. stond standaard niet aan maar je kon het aanzetten. Stond experimenteel bij. Krijg je in recent apps bij elk venster rechtsboven van die hokjes te zien die aangeven of je de app full screen, half screen boven of onder wilt hebben. Zo zet je er twee boven elkaar.
Geen idee, CyanogenOS heb ik nooit wat mee gedaan.rens-br schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:45:
[...]
Ben benieuwd of dit ook gaat op CyanogenOS 13, waar kun je deze optie aanzetten, weet je dat toevallig?
De setting weet ik niet uit m'n hoofd, en ik kan het ook niet controleren want m'n telefoon is dood

Zo te zien kun je dit inschakelen in Developers Options, maar in CyanogenOS gaat dat dus niet.InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:53:
[...]
De setting weet ik niet uit m'n hoofd, en ik kan het ook niet controleren want m'n telefoon is dood.
Dash charge werkt wel overigens, hij geeft het alleen niet aan als je de kabel erin plugt. Maafja, bellen werkt niet, toch wel primaire functionaliteit van een telefoon
Ja, het bellen zit nog niet goed in CM14, CM13 is wel een aanrader, erg fijne ROM.stin00 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:04:
Ok ik raad af om te flashen momenteel, ik kan niet bellen... Ik hoor niks, heb meerdere mensen geprobeerd te bellen. Schijnt een bug te zijn nog.
Dash charge werkt wel overigens, hij geeft het alleen niet aan als je de kabel erin plugt. Maafja, bellen werkt niet, toch wel primaire functionaliteit van een telefoon
In Linux heb ik fastboot dat werkt, adb werkt niet.
Ik heb dual boot naar Windows 10, niets werkt. Krijg de drivers niet goed.
Ik heb vaker telefoons geroot en geflashed via een virtual machine. Ik heb een Windows 7 64-bit VM. Ook daarin lukt het niet om de drivers goed te krijgen.
Ik gebruik die fastboot/adb 15 second installer van XDA, ik installeer dat met de Google drivers. Maar als ik m'n telefoon er aan hang gaat tie een "Android" device installeren en die failed na een paar minuten.
Help!
Al m'n apps staan er nog op, alles werkt en ik kan weer bellen
Windows 10 met driver signing disabled booten.InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:06:
Shit ik krijg het niet voor elkaar.
Ik heb vaker telefoons geroot en geflashed via een virtual machine. Ik heb een Windows 7 64-bit VM. Ook daarin lukt het niet om de drivers goed te krijgen.
Ik gebruik die fastboot/adb 15 second installer van XDA, ik installeer dat met de Google drivers. Maar als ik m'n telefoon er aan hang gaat tie een "Android" device installeren en die failed na een paar minuten.
Help!
[ Voor 10% gewijzigd door FREAKJAM op 10-11-2016 23:15 ]
is everything cool?
Raar, hier werkt het zonder probleem als ik Ubuntu boot via live USB. ADB werkt wel enkel als het geactiveerd is, zoals in twrp of stock recovery hier.InflatableMouse schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:06:
Shit ik krijg het niet voor elkaar.
Help!
Maar als je wilt rooten is fastboot toch genoeg?
En dan?FREAKJAM schreef op donderdag 10 november 2016 @ 23:14:
[...]
Windows 10 met driver signing disabled booten.
Ik heb al die drivers gedownload uit die mega unbrick guide en geen van allen willen installeren, ook niet in unsigned mode. Ik ga naar device manager, rechtermuis op de huidige, en update driver software. Ik kies browse, pick from list,zet show compatible uit, maar welke ik ook kies ik blijf de melding krijgen dat er geen compatible driver is gevonden.
Je kunt het met de Unified Android Toolkit of Universal Naked Driver proberen. Het lukte mij in ieder geval prima in Windows 10 met Driver Signing mode disabled. (anders krijg je de melding dat er "gerotzooid" is met de driver, en weigert Windows deze te installeren).InflatableMouse schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 07:39:
[...]
En dan?
Ik heb al die drivers gedownload uit die mega unbrick guide en geen van allen willen installeren, ook niet in unsigned mode. Ik ga naar device manager, rechtermuis op de huidige, en update driver software. Ik kies browse, pick from list,zet show compatible uit, maar welke ik ook kies ik blijf de melding krijgen dat er geen compatible driver is gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door FREAKJAM op 11-11-2016 08:32 ]
is everything cool?
Gelukkig is het bijna weekend en kan ik uuuuuuurenlang klotenFREAKJAM schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:32:
[...]
Je kunt het met de Unified Android Toolkit of Universal Naked Driver proberen. Het lukte mij in ieder geval prima in Windows 10 met Driver Signing mode disabled. (anders krijg je de melding dat er "gerotzooid" is met de driver, en weigert Windows deze te installeren).
Ga vanavond weer es pielen met dat ding. Wel balen zeg, volgende keer kijk ik wel weer twee keer uit wat ik doe

Ik heb een half jaartje Arch Linux gedraaid, alleen weet ik niet zo heel zeker meer of ik adb toen werkend had in Arch. Bovendien had ik toch nog een Nexus 5. Je zou dit nog kunnen proberen.InflatableMouse schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:48:
[...]
Gelukkig is het bijna weekend en kan ik uuuuuuurenlang kloten...
Ga vanavond weer es pielen met dat ding. Wel balen zeg, volgende keer kijk ik wel weer twee keer uit wat ik doe![]()
![]()
Volgens mij kan je adb puur voor filesyncs en dergelijke gebruiken in Linux, meer dan dat kan/lukt volgens mij niet.
[ Voor 8% gewijzigd door FREAKJAM op 11-11-2016 08:54 ]
is everything cool?
adb werkt wel hoor, in het verleden genoeg mee gedaan (ook rooten en recovery flashen enzo), maar ik denk niet dat de bootloader adb ondersteunt? adb devices laat niets zien iig. Gisteren alle permissies en settings nog nagekeken en vendor id's handmatig in ~/.android/adb_usb.ini gezet. Fastboot werkt wel in Arch, maar kan ik daarmee stock recovery/oxygenOS mee restoren?FREAKJAM schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:53:
[...]
Ik heb een half jaartje Arch Linux gedraaid, alleen weet ik niet zo heel zeker meer of ik adb toen werkend had in Arch. Bovendien had ik toch nog een Nexus 5. Je zou dit nog kunnen proberen.
Volgens mij kan je adb puur voor filesyncs en dergelijke gebruiken in Linux, meer dan dat kan/lukt volgens mij niet.
Nu wil ik mijn toestel gaan rooten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke TWRP-versie ik moet hebben ivm de versie van de bootloader/firmware.
Kan ik de officiële versie van TWRP gebruiken of moet ik een andere versie hebben?
Mijn Oneplus 3 draait op OxygenOS 3.2.7.
[ Voor 13% gewijzigd door Ro-Me op 11-11-2016 14:30 ]
Voor zover ik weet zijn er een paar roms (community builds en nieuwere CM versies) die een aangepaste TWRP nodig hebben. Wil je de stock (3.2.7) rom houden en enkel TWRP gebruiken om de supersu zip te flashen, dan is de officiele TWRP prima.Ro-Me schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
Mijn Oneplus 3 is vanmiddag binnengekomen.
Nu wil ik mijn toestel gaan rooten, maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke TWRP-versie ik moet hebben ivm de versie van de bootloader/firmware.
Kan ik de officiële versie van TWRP gebruiken of moet ik een andere versie hebben?
Als je een custom rom gaat flashen staat er ongetwijfeld bij de instructies welke TWRP versie je nodig hebt
Ik heb dezelfde als degene die wordt genoemd in rens-br in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's", die werkt goed en heb er alles mee kunnen flashen.Ro-Me schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:30:
Mijn Oneplus 3 is vanmiddag binnengekomen.
Onder het kopje andere dingen ; het Pixel bootscreen is wel een leuke, persoonlijk vind ik hem leuker dan de One plus versie.
Ik hoop dat het er nog op staat zometeen in ieder geval ....
Bedankt voor de hulp enzo!
Edit:
Ooow briljan dit! Ik heb die XML files aangepast zodat tie userdata niet ging formatteren. Alles staat er nog op, alsof ik nu een dirty flash heb gedaan. Al m'n apps staan zelfs nog geinstalleerd, hele config is intact.
Kan bijna niet goed werken natuurlijk (CM13 -> OxygenOS) maar alsnog, ben blij dat ik alles nog heb!
[ Voor 32% gewijzigd door InflatableMouse op 11-11-2016 22:17 ]
Inderdaad, de officiële TWRP werkt prima op mijn toestel. Ondertussen is mijn toestel geroot en het werkt allemaal goed.Prulleman schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 14:52:
[...]
Voor zover ik weet zijn er een paar roms (community builds en nieuwere CM versies) die een aangepaste TWRP nodig hebben. Wil je de stock (3.2.7) rom houden en enkel TWRP gebruiken om de supersu zip te flashen, dan is de officiele TWRP prima.
Als je een custom rom gaat flashen staat er ongetwijfeld bij de instructies welke TWRP versie je nodig hebt
Ik heb wel die aangepaste versie van twrp geïnstalleerd en na de roman pico gapps en nog een keer supersu.
Netjes root en een mooi lege Android.
Nog een speciale versie SuperSu voor CM14.1?rhos schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:51:
Ik draai ondertussen ook eens cm14.1 ben verrast alles werkt soepel. Zoveel opties en zo smooth. Leuk om te zien.
Ik heb wel die aangepaste versie van twrp geïnstalleerd en na de roman pico gapps en nog een keer supersu.
Netjes root en een mooi lege Android.
Ja ben wel tevreden tot nu toe. Vandaag niets speciaals gedaan, 6 uur 40 SoT en 25% over.Galukon schreef op zondag 13 november 2016 @ 17:25:
Ik begrijp dat cm14.1 lekker draait? Ik wil het ook wel is uitproberen. Geen gekke bugs?
Het is snel, boot snel, voelt vlot aan. Tot nu toe werkt alles.
Ow en ik weet dat het een telefoon is, maar ik heb er nog niet mee gebeld

Ahaha ja dat klopt whatsapp neemt overInflatableMouse schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:21:
[...]
Ja ben wel tevreden tot nu toe. Vandaag niets speciaals gedaan, 6 uur 40 SoT en 25% over.
Het is snel, boot snel, voelt vlot aan. Tot nu toe werkt alles.
Ow en ik weet dat het een telefoon is, maar ik heb er nog niet mee gebeld. Geen idee of dat wel goed werkt dus.
Wat was jou procedure? Zit op cm13 met official twrp en firmware 3.2.6.
Mijn procedure wil je NIET volgenGalukon schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:27:
[...]
Ahaha ja dat klopt whatsapp neemt over.
Wat was jou procedure? Zit op cm13 met official twrp en firmware 3.2.6.

Goed ... mijn advies op basis van mijn ervaring ... lees de XDA thread GOED door en doe wat daar staat. Maak backups, Twrp, Titanium, en copieer ze van je toestel af.
Boot naar fastboot, flash TWRP 3.0.2-22 (uit de XDA thread, let op dit is geen official versie). Reboot naar recovery. Hopelijk werkt dat
Wipe, format data, system, etc. Alles behalve recovery.
Als je internal storage wilt bewaren doe je dat op eigen risico, maar gezien de problemen die ik heb gehad is het mijns inziens beter het te formatteren en het terug te kopieren. Iets meer werk, wel meer zekerheid.
Download CM14.1, Google Apps Pico (let op: 64-bit voor 7.1. Alleen pico, er zijn problemen gemeld met andere versies), evt supersu 2.78.
Flash CM14.1. Reboot, doorloop de first boot wizard en reboot naar recovery.
Flash Google Apps. Reboot, open Play store, enable je google account.
Reboot naar recovery, flash supersu.
Denk dat dat het wel is.
Edit:
PS. wil je een snelle manier om je backups terug te zetten? Ga niet lopen etteren met een USB kabeltje maar gebruik iets dergelijks als Syncthing. Bij mij trekt het gewoon m'n wifi dicht, en ik zet met ~10MB/s 56GB aan backups terug naar m'n toestel. USB ging er 12 uur over doen en viel terug tot onder 1MB/s. Snap niet waarom dat zo slecht werkt maar goed.
[ Voor 11% gewijzigd door InflatableMouse op 13-11-2016 18:44 ]
In ROM:
1: Titanium backup van apps gemaakt
In TWRP
1: Backup in twrp gemaakt
2: TWRP geupdate
3: Default wipe in TWRP
4: Flash cm14.1 11/11 nightly
5: Flash pico gapps (bedankt voor de tip, flash normaal altijd micro)
6: Flash superSU 2.76
7: Reboot
Profit
Maar draait wel lekker. Is er ergens een optie om DPI te verkleinen of moet ik system files gaan editen?
Ja. Onder Settings, Display, Display size.Galukon schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:10:
Maar draait wel lekker. Is er ergens een optie om DPI te verkleinen of moet ik system files gaan editen?
Straks eens verder bekijken.
Gisteren had ik ook dat tijdens synchroniseren op de achtergrond spotify begon te stotteren. Heb ik ook echt nog nooit last van gehad. Gelukkig kan je met syncthing data doorvoer snelheid beperken dus ik heb het op 8MB/s max gezet en toen stopte het stotteren.
Lijkt er op dat er dus nog wel het een en ander geoptimaliseerd dient te worden.
- Kom niet in snapchat (wachtwoord is goed)
- Lastpass automatisch invullen met vingerafdruk scanner gaat niet soepel (gaat soms terug naar home scherm terwijl ik me vingerafdruk wil laten scannen)
- batterij slurpt stuk meer dan ik verwacht had. 5% kwijt na halfuurtje van de lader. (te hoog berekend staat er in de batterijresultaten)
- apps sluiten vaker onverwachts dan nodig
Maar voor de rest tevreden over wat ik nu zie. Vind nightlys flashen altijd een beetje eng want je weet nooit wat er kapot gaat aan een nightly.
Overigens lijkt me dat Opera Beta daar zelf ook wat fout in kan doen omdat je de beta hebt
[ Voor 4% gewijzigd door Galukon op 14-11-2016 11:35 ]
Edit: Nu gefixed door titanium backup van snapchat terug te zetten maar dat is niet wenselijk want dan krijg je geen snaps binnen als het scherm uit staat..
[ Voor 41% gewijzigd door Galukon op 14-11-2016 10:54 ]
Rootswitch gebruiken + xposed uitzetten. Snapchat installeren en vervolgens weer aanzetten et voila. Anders heb je nog suhide.Galukon schreef op maandag 14 november 2016 @ 10:52:
Ik weet al waarom snapchat niet inlogt. Het blocked rooted phones. Iemand manier om het om te leiden zonder xposed?
Edit: Nu gefixed door titanium backup van snapchat terug te zetten maar dat is niet wenselijk want dan krijg je geen snaps binnen als het scherm uit staat..
is everything cool?
Ik gebruik geen xposed.FREAKJAM schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:28:
[...]
Rootswitch gebruiken + xposed uitzetten. Snapchat installeren en vervolgens weer aanzetten et voila. Anders heb je nog suhide.
Dan rootswitch + suhide gebruiken
is everything cool?
Ik krijg een groen scherm bij whatsapp als ik een foto heb gemaakt.rhos schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:47:
Klein probleempje binnen cm14.1, foto maken en dan inzoomen geeft bij een crash zelfde als foto direct willen delen uit preview venster.
Had ik lang geleden ook met een OOS update. Misschien andere oorzaak ...Galukon schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:19:
[...]
Ik krijg een groen scherm bij whatsapp als ik een foto heb gemaakt.
Kan je de camera app permissies checken en hem resetten?
Die ingeving had ik ook zostraks, had het ondertussen al gefixt.InflatableMouse schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:54:
[...]
Had ik lang geleden ook met een OOS update. Misschien andere oorzaak ...
Kan je de camera app permissies checken en hem resetten?
Klopt, het is ook een permissie issue.Galukon schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:57:
[...]
Die ingeving had ik ook zostraks, had het ondertussen al gefixt.. Wel apart dat hij wel beeld heeft maar op moment van de foto krijg je groen scherm, misschien kon die hem niet opslaan.
Klopt, jammer dat hij niet vraagt om de rechtenInflatableMouse schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:32:
[...]
Klopt, het is ook een permissie issue.
Ik zal de foto app eens resetten.
De builds zijn al 3 dagen mislukt, hopelijk vannacht het wel een succesvolle.rhos schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:41:
Anderen op cm14.1? De laatste is van 11-11. Waar blijft derest?
Ik zal de foto app eens resetten.
Waar vind ik de laatste (volledige) OxygenOS en waar vind ik de juiste en precieze procedure om gewoon OxygenOS bij te werken? Ik kan 'm niet meer vinden
(En mag dit in de openingspost er ergens bij voor de volgende keer?)
Er is geen echte build op Jenkins en alle servers zijn inactief. Ze hebben een probleem met de server, dus zal niet voor direct zijn.rhos schreef op maandag 14 november 2016 @ 22:34:
Hoop het. Kijk wel uit naar verbeteringen.
Krijg je geen update aangeboden als je naar Updates zoekt bij Systeemupdates? Ze zitten ondertussen aan 3.2.7 zou toch wel moeten.voorstad schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:04:
Ik draai momenteel op een geroote versie van OxygenOS 3.2.1. Ik wil weer eens updaten naar de laatste stock versie (met behoud van root), maar zie door alle custom builds de bomen door het (XDA) bos niet meer. Dat is ondertussen een dichtgegroeid woud geworden.
Waar vind ik de laatste (volledige) OxygenOS en waar vind ik de juiste en precieze procedure om gewoon OxygenOS bij te werken? Ik kan 'm niet meer vinden![]()
Anders: https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
je kan het beste 3.2.7 full zip downloaden, een ota zal meestal niet werken op een geroot toestel. Na het flashen van de full zip ben je wel root kwijt en mogelijk je custom recovery, zet deze dus alvast klaar om ook opnieuw te flashen.voorstad schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:04:
Ik draai momenteel op een geroote versie van OxygenOS 3.2.1. Ik wil weer eens updaten naar de laatste stock versie (met behoud van root), maar zie door alle custom builds de bomen door het (XDA) bos niet meer. Dat is ondertussen een dichtgegroeid woud geworden.
Waar vind ik de laatste (volledige) OxygenOS en waar vind ik de juiste en precieze procedure om gewoon OxygenOS bij te werken? Ik kan 'm niet meer vinden![]()
https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
Volgens mij (maar ik weet het niet 100% zeker) voorkom je het overschrijven van je custom recovery door gelijk na het flashen van de full zip, je supersu zip te flashen, als je toestel geroot is werkt het auto restoren van stock recovery bij de eerste boot niet.
Jawel, maar dan ben ik toch mijn root kwijt?superiscch schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:19:
[...]
Krijg je geen update aangeboden als je naar Updates zoekt bij Systeemupdates? Ze zitten ondertussen aan 3.2.7 zou toch wel moeten.
Anders: https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
Ja, waarschijnlijk wel. Maar wat is het probleem? Root je hem toch gewoon opnieuw?voorstad schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:36:
[...]
Jawel, maar dan ben ik toch mijn root kwijt?
Zoals Prulleman ook al aangeeft, zet het gewoon klaar samen met de recovery, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
En maak uiteraard een backup
https://forums.oneplus.ne...without-data-loss.451853/
Op het Oneplus forum en niet op XDA.... dat verklaart waarom ik het niet kon vinden.
Nogmaals, dank!
Zie mixed reacties in dit topic, ook lees ik iets over mislukte flash?
Is het btw. normaal dat ik nu geen dagelijkse nightly's meer krijg van CM13?
De laatste is van vorige week.
Thanks.
Dit lijkt me vrij normaal, aangezien ze nu druk bezig zijn met het maken van CM14. Je kan beter de tijd en energie stoppen in iets nieuws, dan het oude blijven ondersteunen.HollowGamer schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:21:
Is het btw. normaal dat ik nu geen dagelijkse nightly's meer krijg van CM13?
Jep, vanochtend erop geflasht. Nog geen rare bugs opgemerkt in ieder geval, alles werktGalukon schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:32:
Nou de nieuwe nightly is te downloaden! Iemand al geflasht? Zal wel een grote update zijn na 4 dagen geen updates.
Nou dan gooi ik hem er ook maar op! Bedankt!stin00 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:47:
[...]
Jep, vanochtend erop geflasht. Nog geen rare bugs opgemerkt in ieder geval, alles werktmoet er echter in de loop van de dag eens wat mee spelen voordat ik er wat zinnigs over kan zeggen
Ik krijg geen nieuwe OTA binnen hoor op 14.1 ...
Hier ook niet... Zal misschien straks nog wel komen.InflatableMouse schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:56:
Hebben jullie het nou over 13 of 14?
Ik krijg geen nieuwe OTA binnen hoor op 14.1 ...
En anders straks even handmatig bijwerken via:
https://download.cyanogenmod.org/?device=oneplus3
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.