Ik heb de curved tempered glass screen protector gekocht van Oneplus.
Ik had er ineens 2 gekocht door de hoge verzendkosten mocht er dan 1 kapot gaan.
Nu kan ik deze niet echt aanraden wegens de installatie problemen of eigenlijk inherente problemen eraan vermoed ik.
Ik ben geen nieuweling in het plaatsen van screen protectors en ik heb nog nooit problemen gehad.
Zelfs met stofjes heb ik laatste jaren geen problemen meer dankzij mijn (beetje excentrieke) aanpak.
Na het plaatsen van de eerste had ik meerdere hardnekkige luchtbelletjes.
Er zat geen partikel in de luchtbelletjes. Ze waren er uit hun eigen.
Ze wegwerken bleek niet bij allemaal te werken. Net langs de rand van het zwart van de screen protector blijven er 2 belletjes en een strookje lucht. Ik kan het wegwerken tot het niet meer zichtbaar is maar dan komt het daarna geleidelijk terug.
Ik heb de eerste dan maar terug verwijderd en het geweten aan toch een slechte poging van mijzelf.
De tweede al maar geprobeerd dan en weer exact hetzelfde fenomeen. Na een half uur meer werk heb ik het wel tot maar 2 kleine en een strookje lucht gekregen.
Contact opgenomen met oneplus en na een beetje een verhitte discussie en meerdere foto's is het doorgestuurd naar een ander team en zij beslissen over een vervanger al dan niet.
Lang verhaal kort vermoed ik dat het ligt aan de kleine bolling van het scherm en het slecht passen op het scherm waardoor er stukjes niet "plakken".
De gewone tempered glass screen protector kan ik niet aanraden, die heb ik na een dag weggegooid wegens een lelijk groen effect aan de rand doordat die niet helemaal het scherm bedekt. Echt onwerkbaar.
Maar deze curved is ook niet echt de oplossing.
Ik haat een luchtbelletje of stofje eronder. Daar kan ik echt niet mee leven en dat is blijkbaar best moeilijk te vermijden bij deze.
Volgende keer eens de vernieuwde versie van orzly proberen en zien wat dat geeft. Mss kan ik wel leven met de lichte rainbow.
Kleine toevoeging.
Zoals bekend is er een zwarte rand die een deel van het scherm bedekt.
Ik dacht origineel dat ik hier inderdaad geen last van had. Ik had met een aantal sites gecheckt en ook op youtube ed geen last ervan. De meeste sites gebruiken het beeld niet tot vlak aan de rand voor tekst.
Mijn data was even op dus ik zat niet op mijn standaard gebruiksgewoonten en nu merk ik bijvoorbeeld wel dat posts op 9gag afgekapt worden door de zwarte rand.
Af en toe komt het verder nog voor dat het begin van een letter niet leesbaar is of de eerste letter. Maar dit is buiten 9gag nog maar zelden opgevallen.
[
Voor 13% gewijzigd door
DaemonAngel op 15-12-2016 14:20
]