‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Geen grip is geen grip, dan glij je alsnog. Met het toegevoegde risico dat je je motor beschadigd en daarmee dus één van je vijf motoren kwijt bent.Martinspire schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:27:
Wat ik me trouwens afvraag: waarom niet keihard gas geven als je ziet dat je met je achterkant richting de boarding gaat? In het slechtste geval hou je de schade beperkt.
Nog even los van dat coureurs leren om de controls los te laten in voorbereiding op een crash.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
hij zal wel weer massaal afgezeken wordenJackson6 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:26:
[...]
Na die klap gaan hij ook wel een massage gebruiken.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Renault Sport F1 @RenaultSportF1 · 2 min.2 minuten geleden
We could make a joke about the copious alcohol-related branding in the background of Felipe's incident but we won't. We're being good today.
Ah natuurlijk dat scheelt ook al bijna een seconde.Señor Sjon schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:29:
Ze hebben dan ook zachtere banden dan vorig jaar.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wanneer is de laatste keer dat daar een F1 auto is gecrashed? The wall of champions is wel een beetje een thing of the past, net als de de eau rouge volgas discussie.Jackson6 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:20:
Ik ben zo bang dat Max die Wall of Champions in duikt vroeg of laat. Dan begint het gezeik hoor.

altijd wel grappig dat men zo'n filmpje met HUGE CRASH!!!!!!11!11!!1! benoemt terwijl het maar een schuivertje is tegen een reclamebord.
haha, ja hier ook een kleine traumaJackson6 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:20:
Ik ben zo bang dat Max die Wall of Champions in duikt vroeg of laat. Dan begint het gezeik hoor.
Kan ik ook niets aan veranderen...vhal schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:36:
[...]
altijd wel grappig dat men zo'n filmpje met HUGE CRASH!!!!!!11!11!!1! benoemt terwijl het maar een schuivertje is tegen een reclamebord.
maar goed ze rijden weer.
Kan hij dat niet beter nu tijdens FP1 doen, dan is hij er ook ineens vanafvhal schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Dit was best een dikke klap en niet zomaar en schuivertje. Bij een schuivertje heb je er misschien een vleugel af liggen, hier moet de achterkant toch goeddeels herbouwd worden en zal je ook moeten controleren of het frame geen schade heeft opgelopen.vhal schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:36:
Ik denk vooral ook dat Massa wel aan iets anders denkt bij HUGE CRASH.RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:41:
Mheh.. het was een crash, zeker. Maar bij een HUGE CRASH heb ik wel iets anders op mn netvlies staan.
Verwijderd
Alles is relatiefRoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:41:
Mheh.. het was een crash, zeker. Maar bij een HUGE CRASH heb ik wel iets anders op mn netvlies staan.
Huge crash, MASsive crash.....what's in a name...RoyK schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:41:
Waiting on the world to change
my 2 cents!
Jeetje, wat zitten ze allemaal in de pit te hangen zeg. Komt dat door Heineken?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Max is nog vrijwel niet in beeld geweest.c0ne schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:47:
Ok. Ziggo verdient nu officieel aan Max. Net toch maar weer een go-totaal pakket genomen om wat meer beeld bij de trainingen te hebben.
Blijkbaar was zijn DRS blijven openstaan.Grimmie187 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:53:
Leek wel iets af te breken bij Massa, auto stuurt niet zomaar naar rechts op het rechte stuk
Dat is het ergste
Ach ja, ik irriteer me niet aan het NL commentaar, het valt me sneller op dat er wat gebeurt wanneer ik wat anders aan het doen ben.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
verstappen ging opeens wat langzamer de bocht door.. bottas verwachte dat niet.XyritZz schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:57:
Wat was dat nou tussen Bottas en Max?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
F1 Live timingTucked in behind Verstappen, Bottas gets his braking wrong at the final chicane - but he seems to feel Verstappen is to blame.
"Come on, did you see that?" he barks at Williams, who confirm they will look at the incident. Verstappen was certainly going very slowly right on the apex of the turn.
[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 10-06-2016 16:59 ]
Max leek een gaatjes te willen pakken, dat had Bottas niet door. Beetje dom van Max..XyritZz schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:57:
Wat was dat nou tussen Bottas en Max?
Van Kvyat, Max zijn oude engineer werkt niet meer bij RB/TRsw3ex schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:59:
Hetgeen ik mij eigenlijk afvraag: heeft Max zijn race engineer van TR mee naar RB of heeft hij nu de ingenieur van Kvyat?
[ Voor 9% gewijzigd door Ereaser op 10-06-2016 17:00 ]
volgens mij is er wat personeel mee verhuisd.. toch?sw3ex schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:59:
Hetgeen ik mij eigenlijk afvraag: heeft Max zijn race engineer van TR mee naar RB of heeft hij nu de ingenieur van Kvyat?
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nope, de race engineer bij TR is zelfs ontslagen.sw3ex schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:59:
Die van KVY. Die van TR is vertrokken.sw3ex schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:59:
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zou ik wel erg met 2 maten meten vinden als VES wel en ALO niet op het matje moet komen."That's pretty dangerous from Fernando" complains Lewis Hamilton over the team radio as the Mercedes catches his former McLaren team-mate into the first corner.
Earlier, there was a rather more alarming moment when Bottas very nearly ran into a very, very slow Red Bull car belonging to Max Verstappen. The stewards may want a word with the youngster about that particular incident later
En rechtervoorband naar de vaantjes.SnowDude schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:03:
Lewis aan het grasmaaien

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
Een drift in een auto zo scherp als een formule-wagen vraagt behoorlijk wat stuurmanskunstenSnowDude schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:05:
Mooie drift door de hairpin, dat zou je eerder verwachten van iemand die Sainz van achteren heet
Ik gok dat ze de olie van Jenson's mclaren aan het wegpompen waren.Fiber schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:13:
Zie ik ze nou met een fietspompje bezig...?
En dit gebeurde bij Bottas/Verstappen:
https://streamable.com/5t4s
Edit: lol @ "its me!"
[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 10-06-2016 17:19 ]
Verwijderd
Waiting on the world to change
Hijs/sleeppunt??pinda powerrr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:24:
Het shot net van ROS, vanaf de voorvleugel gefilmd, dan zie je zo'n gele cirkel op de auto die iets aangeeft, maar wat?
Ik denk dat je een gat bedoeld waar een sleutel in moet om de vleugel vast te zetten, of te verstellen.pinda powerrr schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:24:
Het shot net van ROS, vanaf de voorvleugel gefilmd, dan zie je zo'n gele cirkel op de auto die iets aangeeft, maar wat?
Om 8 uur nog maar even fp2 volgen..
[ Voor 22% gewijzigd door nachtnet op 10-06-2016 17:34 ]
Ik heb nog niets gehoord van RCM.nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:33:
kan iemand bevestigen of ontkennen dat VES vs. BOT en/of HAM vs. ALO "under investigation" is?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Mag het nu wel...? Vierde tijd op softs... Niet slecht, lekker bezig! Eigenlijk ongeveer op de plek waar Max hoort te staan. Alles meer is super, alles minder wordt zo langzamerhand al teleurstellend.

Omdat hij daar totaal niet mee bezig was (zoals eigenlijk niemand dat echt is in FP1).JackBol schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:35:
Ik heb even gemist waarom Ricciardo geen snelle tijd heeft kunnen neerzetten?
Ik weet het, maar toch is het altijd wel lekker als er per ongeluk toch een snel rondje bij zit. Maar inderdaad, uiteindelijk gaat het om de kwalificatie op zaterdag en meer nog de race op zondag...friggler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:37:
[...]
Omdat hij daar totaal niet mee bezig was (zoals eigenlijk niemand dat echt is in FP1).
Ok, maar er is dus niets gebeurd? Ik zag op een gegeven moment een shot van z'n wagen in de pit en kon het niet helemaal plaatsen (ik volgde 't met 1 oog).friggler schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:37:
[...]
Omdat hij daar totaal niet mee bezig was (zoals eigenlijk niemand dat echt is in FP1).
Maar RIC zat op hetzelfde progamma als VES, en VES heeft wel een snelle tijd gezet.
Verder heeft iedereen er wel minimaal 1 snelle lap uitgeperst.
De livetracke van gpupdate suggereert dat Ricciardo een lange afstand aan het testen was. Hij had er volgens mij al rond de 20 laps opzitten met dezelfde banden. Als hij daarbij ook een redelijk volle tank aan het testen was is het niet vreemd dat hij wat langzamer was.JackBol schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:35:
Ik heb even gemist waarom Ricciardo geen snelle tijd heeft kunnen neerzetten?
Sainz zat er wel weer goed bij. De practices en qual laat hij wel goede dingen zien maar tijdens de race valt het altijd tegen.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.
Verstappen 3 plaatsen terug en Alonso krijgt een schouderklopje. Met Warwick is alles mogelijk.nachtnet schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:33:
kan iemand bevestigen of ontkennen dat VES vs. BOT en/of HAM vs. ALO "under investigation" is?
Om 8 uur nog maar even fp2 volgen..
Testing, one, two ...
Dat zou zo maar eens kunnen. Jammer dat de straffen altijd zo willekeurig (lijken te) zijn.hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:58:
[...]
Verstappen 3 plaatsen terug en Alonso krijgt een schouderklopje. Met Warwick is alles mogelijk.
http://www.motorsport.com...r-impeding-bottas-776375/
[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 10-06-2016 18:13 ]
Zal niet de eerste keer zijn dat Warwick Max naait..
Max ging wel echt heel traag die bocht door ineens, dat was gevaarlijker dan wat Alonso deed.Tethtoril schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:16:
Sorry maar als VES een straf krijgt en ALO niet is er een schroefje mis met Warwick.
Zal niet de eerste keer zijn dat Warwick Max naait..
Maar goed, kan me niet voorstellen dat er meer dan een reprimande uitkomt. Je wilt niet de race laten bepalen door een klein incidentje in FP1 lijkt me.
Ham moest dezelfde Slowdown doen als BOT, zie het verschil niet.Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:18:
[...]
Max ging wel echt heel traag die bocht door ineens, dat was gevaarlijker dan wat Alonso deed.
Maar goed, kan me niet voorstellen dat er meer dan een reprimande uitkomt. Je wilt niet de race laten bepalen door een klein incidentje in FP1 lijkt me.
Alleen klaagde BOT meer dan HAM..
Edit: worden er blauwe vlaggen getoond tijdens FP?
[ Voor 5% gewijzigd door Tethtoril op 10-06-2016 18:28 ]
Enige waar hij over mag klagen is dat zij nu op Garda Meer zit en niet in Canada.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Die in de witte bikini is Mikaela toch? PotverdikkeRivanov schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:24:
Onze Max mag echt niet klagen hoor.
Enige waar hij over mag klagen is dat zij nu op Garda Meer zit en niet in Canada.
[afbeelding]
En wat doet Sainz op die boot?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ja in de witte bikini. En die gast is volgens mij haar teamgenoot in ADAC GT, Marco Bonamoni.FastFred schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 19:36:
[...]
Die in de witte bikini is Mikaela toch? Potverdikke![]()
En wat doet Sainz op die boot?

Verschil tussen Ferrari en RBR is te overzien.. hopelijk.
Verwijderd
Ik vind het niet onredelijk. Bottas moest wel echt voor hem uitwijken, Verstappen had gewoon net ff wat eerder op z'n gas moeten gaan. Een straf zou te zwaar geweest zijn, maar dit moet je gewoon niet doen. Een reprimande is m.i. op z'n plaats.
Ook bij Verstappen reed er eentje direct voor, en die reed waarschijnlijk ook niet al te vlot, vandaar dat ie op het laatst toch van zijn gas ging. Hij had inderdaad beter even op het rechte stuk van zijn gas kunnen gaan misschien, maar toen zat Bottas er nog een flink stuk achter, dus geheel logisch was dat dan ook niet.Bosmonster schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 18:18:
[...]
Max ging wel echt heel traag die bocht door ineens, dat was gevaarlijker dan wat Alonso deed.
Het ligt natuurlijk wel aan de rijder die er melding van maakt, als je het verschil hoort tussen Bottas en Hamilton dan lijkt het bij Verstappen sowieso erger te zijn, zonder dat je er beelden bij hoeft te zien. Als ik eerlijk ben zou het me 100% meevallen als het enkel bij een waarschuwing zou blijven.
Testing, one, two ...
[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2016 20:00 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kan natuurlijk ook zijn dat dit een oude bak is die eigenlijk al was afgeschreven. Dat ze deze dus bv voor de eerste 5 races hebben gebruikt en die nu wordt in gezet voor de vrije trainingen. Omdat dus het risico te groot is dat er in kwali/race wat mis mee gaat, maar er nog best mee gereden kan worden in een FP (en de data wellicht weer gebruikt wordt om te bepalen hoe lang zo'n bak nu daadwerkelijk mee kan).Harrie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:01:
Ik begreep net te horen dat de gearbox van Massa bij de crash beschadigd is. Maar omdat dit geen "race-gearbox" was, krijgt hij geen penalty. Dat betekent dus dat maximum van 5 enkel voor de quali en race is, en ze in de practise er zoveel doorheen mogen jassen als ze willen? Beetje vreemde regel dan.
Regels voor gearboxes zijn sowieso wat afwijkend. Als je door een crash met uitvalbeurt een gearbox moet vervangen kost het je geen grid straf (bijv alonso die zijn hele auto afschreef met zin achterwaartse saltoHarrie schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:01:
Ik begreep net te horen dat de gearbox van Massa bij de crash beschadigd is. Maar omdat dit geen "race-gearbox" was, krijgt hij geen penalty. Dat betekent dus dat maximum van 5 enkel voor de quali en race is, en ze in de practise er zoveel doorheen mogen jassen als ze willen? Beetje vreemde regel dan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
(Natuurlijk gaat het daar niet om, maar wel leuk...)
Max nu op de middelste band, SuperSoft, HAM nu op de hardste: Soft.
[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 10-06-2016 20:21 ]
[ Voor 25% gewijzigd door nachtnet op 10-06-2016 20:21 . Reden: foutje ]
Hamilton + Rosberg op Soft, Verstappen en Ricciardo op SuperSoftQSYS schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 20:19:
waar rijden hamilton en verstappen dan op ?
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit dinsdag 14 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1