Pech vind ik zo half omslachtig in de F1, in dit geval zeker bij Ricciardo. Ricciardo heeft zelf zijn race gedeeltelijk om zeep geholpen door die rem fout te maken, die fout maakt hij zelf.alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:23:
[...]
Dat valt wel mee. Door zo te verdedigen verliezen ze beide enorm veel snelheid in de laatste bocht. Als je dan vanuit een lagere snelheid dan normaal weer accelereert is de tweede DRS zone eigenlijk waardeloos. Het viel me nog mee dat Rosberg daar een keer nog langszij kwam. De exit uit de hairpin was telkens cruciaal, beetje net als die laatste bocht in Spanje. Verstappen heeft weer eens bewezen dat hij onder druk uitstekend presteert.
De grote verliezer is (m.i.) Ricciardo. Wat zal die man balen zeg... Vorige 2 races hadden eigenlijk voor hem moeten zijn, en nu eindigt hij (deels door pech) wederom achter zijn teamgenoot. Ricciardo is heel dicht bij een 'break-through' moment geweest. Als (ja, ik weet het...als) hij Spanje en Monaco wel had gewonnen, dan zouden ze als volgt naar Canada zijn gekomen:
1 ROS 106
2 RIC 85
3 HAM 75
4 RAI 58
5 VET 57
6 MAS 37
Dan was hij de absolute nr. 1 bij RBR geweest en zou het momentum hebben gehad om aan te vallen. Dan zou Verstappen na een paar ronde niet te horen hebben gekregen dat hij Daniel niet op moet houden, dan zou hem verteld zijn om van positie te wisselen. Dan was Ricciardo's race (en die van Verstappen) heel anders verlopen.
Door de pech die hij heeft gehad staat hij nu echter 4e, en komt zijn 'rookie' teamgenoot angstvallig dichtbij.
Max was gewoon gisteren fair en square op de baan de beste van de 2. Heel knap in zijn derde race voor RB.