[F1] Seizoen 2016-07 - GP van Canada Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 51.664 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:23:
[...]

Dat valt wel mee. Door zo te verdedigen verliezen ze beide enorm veel snelheid in de laatste bocht. Als je dan vanuit een lagere snelheid dan normaal weer accelereert is de tweede DRS zone eigenlijk waardeloos. Het viel me nog mee dat Rosberg daar een keer nog langszij kwam. De exit uit de hairpin was telkens cruciaal, beetje net als die laatste bocht in Spanje. Verstappen heeft weer eens bewezen dat hij onder druk uitstekend presteert.

De grote verliezer is (m.i.) Ricciardo. Wat zal die man balen zeg... Vorige 2 races hadden eigenlijk voor hem moeten zijn, en nu eindigt hij (deels door pech) wederom achter zijn teamgenoot. Ricciardo is heel dicht bij een 'break-through' moment geweest. Als (ja, ik weet het...als ;) ) hij Spanje en Monaco wel had gewonnen, dan zouden ze als volgt naar Canada zijn gekomen:

1 ROS 106
2 RIC 85
3 HAM 75
4 RAI 58
5 VET 57
6 MAS 37

Dan was hij de absolute nr. 1 bij RBR geweest en zou het momentum hebben gehad om aan te vallen. Dan zou Verstappen na een paar ronde niet te horen hebben gekregen dat hij Daniel niet op moet houden, dan zou hem verteld zijn om van positie te wisselen. Dan was Ricciardo's race (en die van Verstappen) heel anders verlopen.

Door de pech die hij heeft gehad staat hij nu echter 4e, en komt zijn 'rookie' teamgenoot angstvallig dichtbij.
Pech vind ik zo half omslachtig in de F1, in dit geval zeker bij Ricciardo. Ricciardo heeft zelf zijn race gedeeltelijk om zeep geholpen door die rem fout te maken, die fout maakt hij zelf.

Max was gewoon gisteren fair en square op de baan de beste van de 2. Heel knap in zijn derde race voor RB.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-07 21:55

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb Ricciardo hoog zitten. Maar nu zat hij wel te mekkeren. Als je sneller ben dan je team genoot ga je er voorbij. Achteraf bleek dat Max een beetje rustig aan deed en na de call het gas er echt op zetten en toen liep hij met een paar tienden weg per rondje. Het zou hem sieren als hij dat gewoon toegeef.

Hij schuift het allemaal wel weer op anderen af.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:37:
Ik heb Ricciardo hoog zitten. Maar nu zat hij wel te mekkeren. Als je sneller ben dan je team genoot ga je er voorbij. Achteraf bleek dat Max een beetje rustig aan deed en na de call het gas er echt op zetten en toen liep hij met een paar tienden weg per rondje. Het zou hem sieren als hij dat gewoon toegeef.

Dit _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:07:
[...]
Wel ben ik van mening dat ze de regels wat aan mogen scherpen voor achterblijvers, 2 blauwe vlaggen en je moet de snellere deelnemer er voorbij gelaten hebben; de derde blauwe vlag is automatisch een drive-through.
Tegelijkertijd hoor je vanuit de commentaar posities al zeker 2 jaar dat ze (de commentatoren) vinden dat er veel te snel en actief met blauwe vlaggen gezwaaid wordt. Ook de achterblijvers zijn aan het racen.

Laat maar zien dat je kunt inhalen. Uiteraard gaat het dan niet om positie maar je hoeft als achterblijver zeker niet op de rem te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind dit wel een lastige. Vergeet niet dat iedereen 3-4 seconden onder de max van die banden rondrijdt. Harder kun je dus altijd. Hoe lang de banden dan meegaan is vraag twee natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:55
nachtnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Tegelijkertijd hoor je vanuit de commentaar posities al zeker 2 jaar dat ze (de commentatoren) vinden dat er veel te snel en actief met blauwe vlaggen gezwaaid wordt. Ook de achterblijvers zijn aan het racen.

Laat maar zien dat je kunt inhalen. Uiteraard gaat het dan niet om positie maar je hoeft als achterblijver zeker niet op de rem te gaan staan.
Mischien kunne ze een Virtual-Safetycar mechanisme maken voor achterblijvers.. dan is het voor iedereen gelijk (verzin ik zo even terplekke op de maandag ochtend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 13:21
Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Om te beginnen neem je nogal wat aannames over hoe Vettel zijn periode bij Ferrari beleeft, als we ons gewoon even tot de feiten beperken verliest hij in minder dan een rondje bijna 2 seconden omdat Grosjean hem tot 3x toe opzichtig blokkeert. Dan is het toch logisch dat hij hier pislink over wordt?

Vind dat iig een stuk logischer dan de verklaring dat hij zeurt omdat hij het zo moeilijk heeft en bang is net als Alonso te eindigen.. 8)7
Het was niet alleen bij Grosjean, maar hij is twee keer gigantisch aan het zeuren geweest via de boordradio. Ik irriteer me er mateloos aan. In Barcelona ook met Ricciardo, hallo zeg, het hoort bij racen dat je wat probeert en dat het mis kan gaan. Hoeft Vettel niet meteen te gaan klagen bij het team dat Ricciardo maar moet gaan tafeltennissen.

Zulke grote aannames zijn het overigens niet, de druk bij Ferrari is gigantisch. Er moet gewonnen worden, anders gaan er weer koppen rollen. Ben sinds ik F1 kijk al fan van het team, maar ik kan moeilijk ontkennen dat het jaar in jaar uit net niet genoeg is.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-07 11:24
XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Het was niet alleen bij Grosjean, maar hij is twee keer gigantisch aan het zeuren geweest via de boordradio. Ik irriteer me er mateloos aan. In Barcelona ook met Ricciardo, hallo zeg, het hoort bij racen dat je wat probeert en dat het mis kan gaan. Hoeft Vettel niet meteen te gaan klagen bij het team dat Ricciardo maar moet gaan tafeltennissen.

Zulke grote aannames zijn het overigens niet, de druk bij Ferrari is gigantisch. Er moet gewonnen worden, anders gaan er weer koppen rollen. Ben sinds ik F1 kijk al fan van het team, maar ik kan moeilijk ontkennen dat het jaar in jaar uit net niet genoeg is.
Ik proef je irritatie idd maar ik ben het toch echt met je oneens op dat gebied (even goeie vrienden).

Je haalt nu het voorbeeld van Ricciardo aan in Spanje, daar vind ik Vettel zijn reactie misschien nog wel meer terecht! Ricciardo rost hem hier gewoon de baan af als Vettel geen bijzonder scherpe uitwijkmanoeuvre had uitgevoerd! 100% terechte reactie van Vettel imo.

Ben het natuurlijk wel met je eens dat het jaar in jaar uit net niet genoeg is en dat doet idd pijn als trouwe fans :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58

Martinspire

Awesomeness

Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:47:
Nog een leuk dingetje, Rosberg was pissig over Hamilton's move in bocht 1. Ik weet niet of hij zich 2014 kan herinneren, toen deed hij exact hetzelfde bij Hamilton... Boontje komt om zijn loontje, en hij kan er niet tegen :P

[video]
Grote verschil is dat Hamilton nog op de baan kon blijven en er dit keer voor Rosberg gewoon totaal geen ruimte meer was. Iemand afsnijden is prima, maar je gaat je teammaat toch niet van de baan af duwen?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Inderdaad. Zijn visie wordt totaal niet ondersteund met de tijden die we gedurende de race hebben gezien (na de call liep VES weg van RIC) en ook Horner gaf dat vrij duidelijk aan. Ook VES gaf aan banden te sparen en na de call het gas iets verder in te drukken.

Lijkt me niet eens de moeite waard om het er over te hebben. Toch brengt RIC dit een aantal keer naar voren. Niet netjes. Zeker omdat hij deze race zelf niets heeft laten zien. Hij heeft alleen achter anderen aan gereden en een flat spot op z'n banden gereden. Eerst je hand in eigen boezem steken zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:54

TommyGun

Stik er maar in!

nachtnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:11:

[...]

Kan helaas nog niet de auto nabespreking vinden van Peter Windsor.. ( Zou zijn telefoon weer gestolen zijn?)

[...]
Die pers-chick van Force India :9 :9 :9

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:07
Martinspire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:15:
[...]

Grote verschil is dat Hamilton nog op de baan kon blijven en er dit keer voor Rosberg gewoon totaal geen ruimte meer was. Iemand afsnijden is prima, maar je gaat je teammaat toch niet van de baan af duwen?
Van mij had rosberg hem mogen laten staan hoor: Rosberg zat al volledig naast Ham of zelfs er al voorbij.
Ham had van mij hier in ieder geval een investegation mogen krijgen alleen heb de wedstrijdleiding heel de race eigenlijk niet gehoord / gezien.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:59
Ik vind zijn filmpjes altijd interessant. Maar werkt hij ook nog bij een televisiestation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Dijkstraat schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:43:
[...]

Ik vind zijn filmpjes altijd interessant. Maar werkt hij ook nog bij een televisiestation?
Hij werkt volgens mij voor de FIA/Formule1. Schrijft voor de officiele F1 site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:47

pinda powerrr

Slow down...

Ik meen in de race geteld te hebben dat Grosjean vijf blauwe vlaggen heeft genegeerd, voordat VET er voorbij kon. Viel mij toen direct op en vooral omdat (ik meen) de coureurs binnen drie blauwe vlaggen de ruimte moeten geven.

Prima race hoor, genoeg te zien. Helaas weinig vanuit het achterveld. Had het idee dat daar ook wel het eea gebeurde. Oa Sainz die wel een flinke inhaalslag aan het maken was. Hoe ging het met de Mclarens enz... Er gebeurde nu redelijk veel in het voorste deel van het veld, waardoor de achterkant weer niet zichtbaar was.

RIC begint wel een beetje te reageren als SAI toen hij nog teamgenoot was van VES 8) Schuld naar een ander toeschuiven, of de externe factoren.
Ik hoorde voor de race nog iets over een safetycar en dat dit 100% gegarandeerd was tijdens de race van Canada, nou ik heb niets gezien :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-07 16:26

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Vettel is over het algemeen wel een beetje een zeurpietje geworden het afgelopen jaar. Hoewel hij uiteraard ook wel een paar gelijk heeft gehad (kvyat), moet hij ook gewoon eens accepteren als iemand verdedigend rijdt. Het zijn geen makke lammetjes namelijk.

De druk zal redelijk zijn bij ferrari, al weten ze daar natuurlijk ook dat ze gewoon langzamer zijn dan mercedes, en gelijkwaardig aan redbull (beetje stuivertje wisselen). geen ''kampioensdruk'' dit jaar, uiteraard willen ze wel redbull voorblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 20:31

Hoogie2004

Whohooooo

Martin0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Van mij had rosberg hem mogen laten staan hoor: Rosberg zat al volledig naast Ham of zelfs er al voorbij.
Ham had van mij hier in ieder geval een investegation mogen krijgen alleen heb de wedstrijdleiding heel de race eigenlijk niet gehoord / gezien.
Toto Wolff is het niet met je eens, hij vond het een harde move maar zegt ook dat je aan de binnenkant de racelijn kan dicteren.
Mercedes team boss Toto Wolff agreed it was a hard move by Hamilton and was disappointed with the ground that was lost as a result.
"It was a hard manoeuvre," said Wolff.
"Lewis said that he had an understeer, [and] that's what I would say.
"From the team's perspective, you are starting one and two, you come out of Turn 1 two and nine that is not pleasant.
I have a deja vu, we are having these discussions after every race."

However, Wolff did add that the driver on the inside can dictate the corner.
"Turn 1 in Canada is a difficult one, there is a concrete runoff area," he said.
"If there would be a wall, probably we wouldn't have the discussion.
"But then if you are on the inside, you dictate the line."

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Chrosser schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:51:
Vettel is over het algemeen wel een beetje een zeurpietje geworden het afgelopen jaar. Hoewel hij uiteraard ook wel een paar gelijk heeft gehad (kvyat), moet hij ook gewoon eens accepteren als iemand verdedigend rijdt. Het zijn geen makke lammetjes namelijk.

De druk zal redelijk zijn bij ferrari, al weten ze daar natuurlijk ook dat ze gewoon langzamer zijn dan mercedes, en gelijkwaardig aan redbull (beetje stuivertje wisselen). geen ''kampioensdruk'' dit jaar, uiteraard willen ze wel redbull voorblijven.
Ik val misschien in herhaling maar wat moet hij precies accepteren dan? Dat achterblijvers verdedigend rijden? Of dat aanvallers (Kvyat, Ricciardo) hem van de baan rijden tenzij hij ontwijkende acties neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:11:

Kan helaas nog niet de auto nabespreking vinden van Peter Windsor.. ( Zou zijn telefoon weer gestolen zijn?)

[video]
YouTube: Canadian GP Sunday (1/2)
YouTube: Canadian GP Sunday (2/2)

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 13-06-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:19
pinda powerrr schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:49:
RIC begint wel een beetje te reageren als SAI toen hij nog teamgenoot was van VES 8) Schuld naar een ander toeschuiven, of de externe factoren.
Dat interview van Hamilton waar Vettel in kwam crashen. Lewis vond dat seb excuses zat te zoeken. Het antwoord van Seb was duidelijk : I am a racing driver, it's my job to find excuses! :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 14:38
RoD schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:24:
[...]

Inderdaad. Zijn visie wordt totaal niet ondersteund met de tijden die we gedurende de race hebben gezien (na de call liep VES weg van RIC) en ook Horner gaf dat vrij duidelijk aan. Ook VES gaf aan banden te sparen en na de call het gas iets verder in te drukken.

Lijkt me niet eens de moeite waard om het er over te hebben. Toch brengt RIC dit een aantal keer naar voren. Niet netjes. Zeker omdat hij deze race zelf niets heeft laten zien. Hij heeft alleen achter anderen aan gereden en een flat spot op z'n banden gereden. Eerst je hand in eigen boezem steken zou ik zeggen.
Ik moet toch iets gemist hebben. Waar was gemekker dan? Tijdens de race ? Ik herinner me eigenlijk enkel de "don't hold him up"-boodschap naar Verstappen.
Of hebben jullie over het post-race interview ? Hoor hem eigenlijk niet veel verkeerd zeggen. Hij heeft zijn banden opgebruikt door constant achter iemand aan te rijden.

Ik vermoed dat Ricciardo en Verstappen op verschillende strategieën zaten. Ricciardo moest "vollen bak" rijden terwijl Verstappen moest sparen en zo een pitstop uitsparen. Maar door Rosberg is Ricciardo achter Verstappen terecht gekomen en lukte de strategie niet meer. Verstappen is dan beginnen gas geven waardoor zijn strategie ook niet meer werkte.
Maar dit laatste stukje is wat ik mij meen te herinneren uit de wedstrijd. Heb nog niet echt andere interviews bekeken of zaken gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Ik moet toch iets gemist hebben. Waar was gemekker dan? Tijdens de race ? Ik herinner me eigenlijk enkel de "don't hold him up"-boodschap naar Verstappen.
Of hebben jullie over het post-race interview ? Hoor hem eigenlijk niet veel verkeerd zeggen. Hij heeft zijn banden opgebruikt door constant achter iemand aan te rijden.

Ik vermoed dat Ricciardo en Verstappen op verschillende strategieën zaten. Ricciardo moest "vollen bak" rijden terwijl Verstappen moest sparen en zo een pitstop uitsparen. Maar door Rosberg is Ricciardo achter Verstappen terecht gekomen en lukte de strategie niet meer. Verstappen is dan beginnen gas geven waardoor zijn strategie ook niet meer werkte.
Maar dit laatste stukje is wat ik mij meen te herinneren uit de wedstrijd. Heb nog niet echt andere interviews bekeken of zaken gelezen
Dan is Ricciardo niet geslaagd in zijn strategie. Hij was namelijk 70 % van de race langzamer dan Max ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:30:
[...]

Om te beginnen neem je nogal wat aannames over hoe Vettel zijn periode bij Ferrari beleeft, als we ons gewoon even tot de feiten beperken verliest hij in minder dan een rondje bijna 2 seconden omdat Grosjean hem tot 3x toe opzichtig blokkeert. Dan is het toch logisch dat hij hier pislink over wordt?

Vind dat iig een stuk logischer dan de verklaring dat hij zeurt omdat hij het zo moeilijk heeft en bang is net als Alonso te eindigen.. 8)7
eensch !! Ferrari hamert al races seizoenen lang op overwinningen, nu was hij er dicht bij en maakt zich druk dat hij wordt opgehouden .. zeer terecht imho!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Toto Wolff is het niet met je eens, hij vond het een harde move maar zegt ook dat je aan de binnenkant de racelijn kan dicteren.

[...]
Klopt, je mag de racelijn volgen maar als iemand naast je zit moet je ruimte laten voor de ander, en dat deed ham niet, hij drukte zijn teamgenoot lettelijk van de baan af, had bvb kvyat dit gedaan dan had die al een onderzoek + 3 gridplaatsen en 3 punten op zijn superlicence gehad.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-07 16:26

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Ik val misschien in herhaling maar wat moet hij precies accepteren dan? Dat achterblijvers verdedigend rijden? Of dat aanvallers (Kvyat, Ricciardo) hem van de baan rijden tenzij hij ontwijkende acties neemt?
Dat ''achterblijvers'' is nu toevallig een keer Grosjean geweest. Had hij anders p1 gepakt deze race? nop. Zelf geef ik al aan dat hij bij Kvyat uiteraard gelijk had, en bij Ricciardo is het gewoon een verhaal van 2 kanten. Bij andere coureurs hoor ik nauwelijks zulke zaken. Toevallig dat alleen bij Vettel altijd idioten hem blokkeren of geen ''vrij spel'' geven. Hij passeert dan toch niet op de juiste manier of hij kan hem er niet 100% naast/voor zetten blijkbaar.

Max is een goed voorbeeld mijn inziens: als hij gaat, dan is het eigenlijk ook 100% dat ie er voorbij gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:56
Kimi is veel leuker met radioberichten over blauwe vlaggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Chrosser schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Dat ''achterblijvers'' is nu toevallig een keer Grosjean geweest. Had hij anders p1 gepakt deze race? nop. Zelf geef ik al aan dat hij bij Kvyat uiteraard gelijk had, en bij Ricciardo is het gewoon een verhaal van 2 kanten. Bij andere coureurs hoor ik nauwelijks zulke zaken. Toevallig dat alleen bij Vettel altijd idioten hem blokkeren of geen ''vrij spel'' geven. Hij passeert dan toch niet op de juiste manier of hij kan hem er niet 100% naast/voor zetten blijkbaar.

Max is een goed voorbeeld mijn inziens: als hij gaat, dan is het eigenlijk ook 100% dat ie er voorbij gaat.
We hebben het helemaal niet over een inhalende Vettel, dat is nou juist mijn punt. Of kan jij een voorbeeld bedenken dit seizoen dat Vettel over de radio heeft gezeurd dat iemand hem er niet langs laat (voor positie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-07 20:31

Hoogie2004

Whohooooo

Martin0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:08:
[...]

Klopt, je mag de racelijn volgen maar als iemand naast je zit moet je ruimte laten voor de ander, en dat deed ham niet, hij drukte zijn teamgenoot lettelijk van de baan af, had bvb kvyat dit gedaan dan had die al een onderzoek + 3 gridplaatsen en 3 punten op zijn superlicence gehad.
Zelfs Rosberg vond het een race-incident... Overigens gaf Hamilton na de race al aan dat hij een bak onderstuur had...

Rosberg moet zich gewoon niet zo laten piepelen, als hij aansluit ipv daar persé de move maakt, heeft hij veel minder schade als nu.... Na 2 rondjes had ie em met DRS ook wel kunnen pakken.

http://www.formula1.com/c...infuriating-but-fair.html

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
[...]

Ik vond het post-race interview toch wel een sneer naar Max.

Hij zegt letterlijk de eerste stint bepalend was voor zijn race en dat hij daarin door Rosberg een plaats verliest aan Max en daarna klem zit, dat hij het idee had sneller te kunnen zijn in "clean air" en "the team asked to swap positions, but that never happened".
Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:58:
[...]

Het is misschien ook een beetje de toon en manier waarop Vettel het zegt.

Een bericht als: "Did you see that? He almost hit me" komt op mij wat beter over dan "Are we racing or playing pingpong?".

Is overigens niet alleen Vettel hoor, als er bij Hamilton iets mis gaat dan vind ik hem ook vervelend op de radio.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Zelfs Rosberg vond het een race-incident... Overigens gaf Hamilton na de race al aan dat hij een bak onderstuur had...

Rosberg moet zich gewoon niet zo laten piepelen, als hij aansluit ipv daar persé de move maakt, heeft hij veel minder schade als nu.... Na 2 rondjes had ie em met DRS ook wel kunnen pakken.

Ik hoorde het Hamilton zeggen na de race, maar dat was wel een gevalletje indekken. Als ik de onboard zie is er geen sprake van onderstuur, hij had zelfs nog veel scherper in kunnen sturen :P

Doet verder niet af aan het feit dat Rosberg hem gewoon had moeten laten staan en samen eraf vliegen of verder niet zeuren idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martin0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:35:
[...]
Dat kon Rosberg niet, hij kreeg een tik op zijn voorwiel en moest wel naar rechts. Zijn terugkomen op de baan had toch echt heel verkeerd uit kunnen pakken, maar er is niets gebeurd, en dan wordt er ook niets meer over gezegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Peter Windsor is weer erg lovend over Max. "We know how good Max is, this race proves it again." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:22:
[...]

Dat noemen ze media training, Je weet niet wat het team bij rosberg heeft ingefluisterd. Hij reageert politiek correct.
Ja had had beter achter aan kunnen sluiten of hij had 100% voor de move moeten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martin0 op 13-06-2016 13:58 ]

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
alwaysleft schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:05:
[...]
Dan is Ricciardo niet geslaagd in zijn strategie. Hij was namelijk 70 % van de race langzamer dan Max ;)
Zoals ik ook letterlijk zei:
Maar door Rosberg is Ricciardo achter Verstappen terecht gekomen en lukte de strategie niet meer
Ik denk dat ze verwacht hadden dat de Mercedessen en Vettel snel gingen weg rijden waardoor Ricciardo in clean air goed kon doorgeven. Verstappen moest banden en brandstof sparen en ondertussen de boel beetje ophouden om een buffer te maken voor Ricciardo.
Maar zoals gezegd, is maar een theorie
[...]

Is niet moeilijk dat je zoiets bij andere rijders nauwelijks dergelijke zaken hoort. Het is nu niet dat iedereen het ganse veld dubbelt. Denk niet dat je snel gaat horen van een Renault dat ze een probleem hebben met gedubbelde rijders ;)

Vond het wel opmerkelijk dat het Grosjean was, het zogezegde B-team van ferrari houdt het A-team op.
nachtnet schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:40:
[...]

Met het eerste deel ga ik volledig akkoord. Er wordt al gezwaaid met blauwe vlaggen als de achterblijver nog 5 seconden voor rijdt. Dan kan je echt niet verwachten dat ie gaat wachten.
Zit de achtervolgende wagen binnen de seconde (of twee), dan moet er plaats gemaakt worden.
Wordt wel beetje moe van de uitspraak "laat maar zien dat je kunt inhalen". Dat kan gewoonweg niet. Zelfs haryanto is in staat om een mercedes achter zich te houden op de niet-rechte stukken (met licht gevoel voor overdrijving ;) )
Zijn de achterblijvers in strijd met elkaar, dan hebben ze pech. De strijd vooraan heeft voorrang op hun strijd. Als je beetje geluk hebt, kan je zelfs je voordeel halen uit een koploper die dubbelt. Je kan eventueel nog meeglippen
Door zo te verdedigen verliezen ze beide enorm veel snelheid in de laatste bocht. Als je dan vanuit een lagere snelheid dan normaal weer accelereert is de tweede DRS zone eigenlijk waardeloos
Als er één van de twee op de vuile strook heeft gereden, is normaal accelereren ook niet zo vanzelfsprekend. Op het rechte stuk van Canada is het de binnenste wagen die het meest snelheid verliest door de hoek die hij moet maken om de bocht rond te geraken maar wel het voordeel heeft dat ie eerste in de bocht is. In mijn ogen was het verdedigen van Verstappen een gok maar een gok die heeft opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:30
[...]
Dat ''achterblijvers'' is nu toevallig een keer Grosjean geweest. Had hij anders p1 gepakt deze race? nop.
Vettel heeft meer tijd verloren door (drie?) keer rechtuit te gaan bij de laatste bocht, dat kost toch telkens 1,5 à 2 seconden.

Denk overigens dat de druk op hem vanuit Ferrari wel mee valt. De man haalt ogenschijnlijk alles uit die auto wat erin zit, daar ligt het niet aan. Alonso heeft volgens mij ook nooit echt onder druk gestaan daar. Het zijn eerder de technici en de teambaas die doorgaans worden verweten een auto te maken die niet competitief genoeg is.
Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:13:
[...]Ik denk dat ze verwacht hadden dat de Mercedessen en Vettel snel gingen weg rijden waardoor Ricciardo in clean air goed kon doorgeven. Verstappen moest banden en brandstof sparen en ondertussen de boel beetje ophouden om een buffer te maken voor Ricciardo.
Maar zoals gezegd, is maar een theorie
Klinkt best logisch. En Max zit dan bij de briefing braaf te knikken, en bij de start denkt hij 'snel die Ricciardo voorbij, en zoek het maar uit met je strategie' :) .

[ Voor 29% gewijzigd door alexbl69 op 13-06-2016 14:21 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mocht het nog voorbij zijn gekomen hier dan alvast sorry. Maar Max is door de voters op de FIA site driver of the day geworden van Canada!

http://www.formula1.com/c...ada_-_Max_Verstappen.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 22:33

Arfman

Drome!

Hop, Max driver of the day. Eet dat, Ricciardo ;) :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:26:
Mocht het nog voorbij zijn gekomen hier dan alvast sorry. Maar Max is door de voters op de FIA site driver of the day geworden van Canada!

Mooi resultaat; hoewel het wel tekent hoe weinig er verder in de race gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
[...]

Interessante theorie. Dit zou ook verklaren waarom Ricciardo van plaats wilde wisselen. Misschien dat er in de analyse van James Allen nog wat terugkomt hierover als die online staat.

Overigens zat Max er al goed naast voordat ze last kregen van Rosberg.

[ Voor 3% gewijzigd door Erapaz op 13-06-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Zijn 2de al dit seizoen na Spanje. En terecht.

Foutloos gereden en strak weten te verdedigen. Bottas heeft ook goed gereden, alleen door strategie er tussen gekomen en kwam nauwelijks in beeld. Max kreeg weer veel airtime gister.

[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 13-06-2016 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Roamor schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Mooi resultaat; hoewel het wel tekent hoe weinig er verder in de race gebeurde.
Eens. Was echt een saaie race. Wat me vooral opviel is dat de DRS stukken op deze gaan gewoon echt veel te lang zijn. Laat iemand dichtbij komen, niet er voorbij. Vooral Mercedes had er echt veel teveel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Erapaz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:44:
[...]

Interessante theorie. Dit zou ook verklaren waarom Ricciardo van plaats wilde wisselen. Misschien dat er in de analyse van James Allen nog wat terugkomt hierover als die online staat.

Overigens zat Max er al goed naast voordat ze last kregen van Rosberg.
Het "gemekker" was na de race tijdens de interviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:02:
[...]

Het "gemekker" was na de race tijdens de interviews.
Dat klopt. Maar dat haalt zijn theorie toch niet onderuit? Als Ricciardo inderdaad op een 2 stopper van start is gegaan en Max op een 1, dan kan ik me voorstellen dat hij extra baalt dat hij een plekje verloor bij de start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:40

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Maar dan had VES die positie gewoon terug kunnen geven en zich aan de strategie houden?

Beter voor RIC en beter voor VES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Erapaz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:07:
[...]

Dat klopt. Maar dat haalt zijn theorie toch niet onderuit? Als Ricciardo inderdaad op een 2 stopper van start is gegaan en Max op een 1, dan kan ik me voorstellen dat hij extra baalt dat hij een plekje verloor bij de start.
Het gaat om het stuk dat er wordt gevraagd om hem er langs te laten omdat RIC sneller zou zijn en Max hem ophoud. Max geeft geen gehoor aan de oproep. Echter, rijd Max na de call van RIC weg met een paar tienden per rondje tot zelfs een seconden of 6 rond de eerste pits. Daar komt bovenop dat hij zichzelf in de problemen heeft gebracht door een flat spot op zijn band. RIC schuift alles een beetje naar anderen terwijl hij gewoon een matige race heeft gereden. Dat kan gebeuren, maar laat hem dan gewoon fair and square dat zeggen.

Ik heb niets met ROS, maar hij gaf gewoon als een gentlemen aan dat hij te laat remde en klaar. Hij ad ook kunnen gaan mekkeren dat Max hem geen ruimte gaf etc. Andere houding zou RIC sieren. Want het is verder een toffe gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:58
Anoniem: 172410 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:26:
[...]

Ja, zeker als je ook nog meeneemt dat het ene live is een het andere een item waar meer tijd in gestoken kan worden. Met notities in de hand moet je toch verder kunnen komen.
Ik zie uit naar Camacha's notebook!

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
alwaysleft schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:45:
[...]

Zijn 2de al dit seizoen na Spanje. En terecht.

Foutloos gereden en strak weten te verdedigen. Bottas heeft ook goed gereden, alleen door strategie er tussen gekomen en kwam nauwelijks in beeld. Max kreeg weer veel airtime gister.
En op zich wel jammer want Bottas heeft dit weekend alles perfect gedaan. Een 1 stop strategie is per definitie minder spannend als een 2 stop aangezien je defensiever moet rijden. Dat betekent niet dat het daarom makkelijker is of minder impressionant. Verder zullen ze bij Williams geprobeerd hebben om ervoor te zorgen dat Bottas zo vrij mogelijk kon rijden, wat natuurlijk ook inhoud dat je dan minder duels uitvecht en minder vaak in beeld komt.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 12:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Okay, terecht uiteraard, toch dacht ik dat hij naar Hamilton zou gaan ... die heeft op zich ook wel een puike prestatie neergezet. Niemand dacht dat de banden het zouden houden en zeker niet zoals hij onder druk lag van Vettel ..

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:24
Dat "banden gaan het nooit halen" verhaal elke wedstrijd wordt wel wat vermoeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Het gaat om het stuk dat er wordt gevraagd om hem er langs te laten omdat RIC sneller zou zijn en Max hem ophoud. Max geeft geen gehoor aan de oproep. Echter, rijd Max na de call van RIC weg met een paar tienden per rondje tot zelfs een seconden of 6 rond de eerste pits. Daar komt bovenop dat hij zichzelf in de problemen heeft gebracht door een flat spot op zijn band. RIC schuift alles een beetje naar anderen terwijl hij gewoon een matige race heeft gereden. Dat kan gebeuren, maar laat hem dan gewoon fair and square dat zeggen.

Ik heb niets met ROS, maar hij gaf gewoon als een gentlemen aan dat hij te laat remde en klaar. Hij ad ook kunnen gaan mekkeren dat Max hem geen ruimte gaf etc. Andere houding zou RIC sieren. Want het is verder een toffe gast.
Maar goed, stel dat ze dus VES op een 1 stopper hadden gezet, waarbij hij dus banden moet sparen en dus langzamer is, en RIC op een 2 stopper, waarbij hij dus voluit kon gaan in clean air achter de ferrari ('s)
dan is het logisch dat ze aan VES vragen of ie RIC erlangs laat, en niet dat VES harder gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-07 19:51
matthijst schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:29:
Dat "banden gaan het nooit halen" verhaal elke wedstrijd wordt wel wat vermoeiend :)
Al wel de laatste 3 races dat iemand heeft gewonnen door simpelweg minder pitstops te maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hippocampus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:39:
[...]
dan is het logisch dat ze aan VES vragen of ie RIC erlangs laat, en niet dat VES harder gaat rijden?
Er is toch alleen gezegd dat hij RIC niet op moest houden?
Deed hij toch niet door wat te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

hjs schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:44:
[...]

Er is toch alleen gezegd dat hij RIC niet op moest houden?
Deed hij toch niet door wat te versnellen?
Klopt, maar blijkbaar gaat half het formule1 kennende landschap ervan uit dat het een team order was om van plaats te wisselen. En dat is alleen logisch (imho) als ze dan op verschillende strategie zouden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 12:24
RocketKoen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Al wel de laatste 3 races dat iemand heeft gewonnen door simpelweg minder pitstops te maken.
Daarom juist :)
Afgelopen race was het weer een gekakel dat Hamiltons banden nu toch echt wel kapot zouden gaan.... Terwijl je al 2 races hebt gezien dat dat schijnbaar wel mee kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb nu wat interviews voorbij zien komen met Arie Verberne (Arrivabene), het valt daarbij op dat hij zelden een interviewer in de ogen kijkt bij het geven van antwoorden, hij kijkt steeds maar wat in de verte. Hij komt ook steeds meer geprikkeld over en wil eigenlijk alweer vertrekken terwijl er nog vragen worden gesteld. Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel, ze hebben werkelijk een overwinning nodig daar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:22
Hippocampus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:49:
[...]

Klopt, maar blijkbaar gaat half het formule1 kennende landschap ervan uit dat het een team order was om van plaats te wisselen. En dat is alleen logisch (imho) als ze dan op verschillende strategie zouden staan.
Als de helft van de "kenners" er van uit gaat dat het een teamorder was dan heeft dus de helft van de "kenners" het fout.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Als de helft van de "kenners" er van uit gaat dat het een teamorder was dan heeft dus de helft van de "kenners" het fout.
Waaronder Ricciardo dus (@ 11.50):

[YouTube: https://youtu.be/BOvrLnAAK04?t=710]

Directe link naar juiste tijdstip: YouTube: 2016 Canada - Paddock Pass: Post-Race

"I think there was a call to swap positions, but it never happened. Behind him I just kept losing time and damaging the tyres"

offtopic:
De video tag ondersteunt springen naar de juiste tijd niet dus even directe link toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door XyritZz op 13-06-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:55:
[...]
Hahaha, ja zo kan je het ook zien. Maar dat zou zomaar kunnen verklaren waarom RIC zei:
i think there was a call to swap positions.. it never happened...
Edit: Ohhw, spuit 11 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hippocampus op 13-06-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Als dat een call to swap positions was dan mag de RBR pit wall ook wel wat lessen krijgen in duidelijke instructies. Volgens mij werd er gezegd: 'Try not to hold Daniel up'.

edit: inderdaad :)

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldMcDonald op 13-06-2016 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:01:
[...]

Waaronder Ricciardo dus (@ 11.50):

[video]

Directe link naar juiste tijdstip: YouTube: 2016 Canada - Paddock Pass: Post-Race

"I think there was a call to swap positions, but it never happened. Behind him I just kept losing time and damaging the tyres"

offtopic:
De video tag ondersteunt springen naar de juiste tijd niet dus even directe link toegevoegd
Tja, hij dacht dat dat er was, in mijn ogen zegt de timing toch echt wat anders. Nadat het team zei dat Verstappen Ricciardo niet mocht ophouden was Verstappen gewoon sneller, er was gewoon geen reden meer om hem voorbij te laten gaan.

Als ik Ricciardo was zou ik ook nog even goed kijken hoe Rosberg hem om zijn oren reed aan het einde van het eerste DRS stuk. De termen lammetje en slachtbank komen bij me naar boven.
Hippocampus schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:04:
[...]

Hahaha, ja zo kan je het ook zien. Maar dat zou zomaar kunnen verklaren waarom RIC zei:
ik zeg niet welke helft he fout heeft, dat weet alleen Horner.

[ Voor 12% gewijzigd door SnowDude op 13-06-2016 16:10 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo werd de tekst van Alonso (shall we stop?) ook verkeerd begrepen.

De interviewer van Sky dacht dat hij helemaal wilde stoppen, terwijl Alonso zich over de radio afvroeg of ze moesten stoppen voor nieuwe banden.

Ricciardo stuurde er in zijn interviews iig op aan dat zijn grootste probleem in stint 1 was, ontstaan door de Mercedessen, dat het 'm met name zat in het feit dat hij niet in clean air reed.
Dat kwam eigenlijk door Max en die heeft ook iets over de radio te horen gekregen. Hij is niet heel duidelijk, maar laat ruimte voor interpretatie dat Max een teamorder genegeerd zou hebben.
Niet zo netjes van Ricciardo, tenzij hij iets weet dat wij niet weten.

Hoe dan ook, stel dat er een teamorder geweest is, dan had Ricciardo veel dichter op Max moeten zitten en dat lukte niet.

Je merkt aan alles dat hij onder druk van Max staat.
Het blijft ook vervelend lijkt me, door een jochie van 18 onder druk gezet worden, terwijl je tot dan toe gezien werd als de 4-voudig kampioen Vettel killer.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:21:
[...]

Het gaat om het stuk dat er wordt gevraagd om hem er langs te laten omdat RIC sneller zou zijn en Max hem ophoud. Max geeft geen gehoor aan de oproep. Echter, rijd Max na de call van RIC weg met een paar tienden per rondje tot zelfs een seconden of 6 rond de eerste pits.
En daarmee moet Verstappen een extra pitstop maken en verliest hij dus een derde plaats
Daar komt bovenop dat hij zichzelf in de problemen heeft gebracht door een flat spot op zijn band
dat heeft hij inderdaad helemaal aan zichzelf te danken
RIC schuift alles een beetje naar anderen terwijl hij gewoon een matige race heeft gereden
Moet zeggen dat ik dat niet uit het post-race interview haal. Hij geeft, in mijn ogen, een relaas van wat er gebeurd is. Ik hoorde toch niet direct een sneer richting Verstappen. Hij zei wat het team gezegd had en dat het niet gebeurde. Redelijk droog. Denk dat, mocht Verstappen hem effectief nog opgehouden hebben, het wel eens anders had kunnen zijn ;)
Maar elk zijn mening natuurlijk. En we kunnen daarover nog uren en uren discussiëren ;)
[...]

Maar goed, stel dat ze dus VES op een 1 stopper hadden gezet, waarbij hij dus banden moet sparen en dus langzamer is, en RIC op een 2 stopper, waarbij hij dus voluit kon gaan in clean air achter de ferrari ('s)
Ze hebben ook niet gevraagd om harder te rijden. Ze zeiden "don't hold him up" wat toch wel iets anders is ;)
Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Ik hoorde het Hamilton zeggen na de race, maar dat was wel een gevalletje indekken. Als ik de onboard zie is er geen sprake van onderstuur, hij had zelfs nog veel scherper in kunnen sturen :P
idd..
Ik had toch de indruk dat Hamilton zijn stuur volledig gedraaid had. Full lock of hoe heet zoiets. Maar is indruk van de wedstrijdbeelden gisteren. Nog niets opgezocht of zo. Allé, ik vind ze toch niet direct.

Ga toch eens meer beelden en zo moeten opzoeken. Alles zo uit het geheugen is iets te riskant op een forum waar iedereen alles 100 keer herbekijkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
De opdracht 'don't hold Daniel up' is op verschillende wijze te interpreteren. Als er vooraf een duidelijke afspraak was dat VES 1 keer zou stoppen en RIC 2 keer zou de juiste invulling moeten zijn dat Verstappen zijn teamgenoot voorbij laat gaan. In het andere geval is 'extra' gas geven logischer.

Wat ik begrepen heb was het wel degelijk de bedoeling dat Max maar 1 stop zou maken, maar kwamen ze er naarmate de wedstrijd vorderde achter dat hij het niet zou redden op de softs. Hierdoor was een extra pitstop noodzakelijk.

Dan roept dan weer de vraag op of Max wel de juiste beslissing heeft genomen door harder te gaan rijden. Hierdoor versleten zijn (eerste setje ultra-soft) banden wellicht sneller dan gepland waardoor hij vroeger dan gepland een pitstop moest maken. Wellicht had hij - door Ricciardo er langs te laten en rustiger te rijden - wel dusdanig veel later kunnen stoppen dat hij het wel zou hebben gered op de softs. Hamilton stopte maar 5 ronden later en heeft het wel gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik denk dat 1 stop voor beide red bulls sowieso niet mogelijk was gisteren met die koude omstandigheden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:20:
[knip]
Ik had toch de indruk dat Hamilton zijn stuur volledig gedraaid had. Full lock of hoe heet zoiets. Maar is indruk van de wedstrijdbeelden gisteren. Nog niets opgezocht of zo. Allé, ik vind ze toch niet direct.

Ga toch eens meer beelden en zo moeten opzoeken. Alles zo uit het geheugen is iets te riskant op een forum waar iedereen alles 100 keer herbekijkt :)
Ga ze maar eens opzoeken dan, volgens mij kon zijn stuurtje nog veel verder linksom gedraaid worden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:20:

[knipperdeknip]

Maar elk zijn mening natuurlijk. En we kunnen daarover nog uren en uren discussiëren ;)
Klopt, ik hou het verder ook hierbij:
Ze hebben ook niet gevraagd om harder te rijden. Ze zeiden "don't hold him up" wat toch wel iets anders is ;)
De letterlijke tekst is me duidelijk maar plaatst men het in context met een 1 stops strategie dan zou VES tegen beter weten in harder zijn gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Wat een speculatie over dat team order zeg. Horner heeft op sky toch gewoon gezegd wat hij bedoelde. Letterlijk: hou Riciardo niet op. Hij heeft zelfs nog toegevoegd dat zolang het hun als team geen tijd koste Verstappen Riciardo niet per se moest voor laten gaan.
Dat zorgt er natuurlijk wel voor dat Riciardo steeds in vuile lucht heeft moeten rijden en daardoor niet veel heeft kunnen laten zien.
Moest Verstappen Riciardo voor hebben laten gaan zou, naar mijn mening, de situatie gewoon zijn omgedraaid. Wat niet wegneemt dat het nog steeds goed gereden is van Verstappen.

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 07:02
alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:26:
De opdracht 'don't hold Daniel up' is op verschillende wijze te interpreteren. Als er vooraf een duidelijke afspraak was dat VES 1 keer zou stoppen en RIC 2 keer zou de juiste invulling moeten zijn dat Verstappen zijn teamgenoot voorbij laat gaan. In het andere geval is 'extra' gas geven logischer.

Wat ik begrepen heb was het wel degelijk de bedoeling dat Max maar 1 stop zou maken, maar kwamen ze er naarmate de wedstrijd vorderde achter dat hij het niet zou redden op de softs. Hierdoor was een extra pitstop noodzakelijk.

Dan roept dan weer de vraag op of Max wel de juiste beslissing heeft genomen door harder te gaan rijden. Hierdoor versleten zijn (eerste setje ultra-soft) banden wellicht sneller dan gepland waardoor hij vroeger dan gepland een pitstop moest maken. Wellicht had hij - door Ricciardo er langs te laten en rustiger te rijden - wel dusdanig veel later kunnen stoppen dat hij het wel zou hebben gered op de softs. Hamilton stopte maar 5 ronden later en heeft het wel gered.
Hoe had je dat dan gezien? Heeft toch helemaal niks te maken met de slijtage van de ultra-soft? Zijn soft band was op na 26 ronden....terwijl Hamilton er 47 ronden mee reed. Dus daar zat het probleem.

Dus volgens jouw beredenering had Max 11 ronden langer op de ultra-soft moeten rijden? Want op de softs zat er niemand achter hem die ervoor zorgde dat zijn softs sneller aan slijtage onderhevig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:08:
[...]

Tja, hij dacht dat dat er was, in mijn ogen zegt de timing toch echt wat anders. Nadat het team zei dat Verstappen Ricciardo niet mocht ophouden was Verstappen gewoon sneller, er was gewoon geen reden meer om hem voorbij te laten gaan.

Als ik Ricciardo was zou ik ook nog even goed kijken hoe Rosberg hem om zijn oren reed aan het einde van het eerste DRS stuk. De termen lammetje en slachtbank komen bij me naar boven.

[...]
ik zeg niet welke helft he fout heeft, dat weet alleen Horner.
De timing steunt inderdaad het verhaal van Max; die zegt ook gewoon dat hij banden/brandstof aan het sparen was. Te horen kreeg dat hij Ricciardo niet op moest houden en daarna weer is gaan pushen en een gaatje heeft getrokken.

Wat me opvalt hierin; prima dat beide coureurs hun eigen visie hebben. Ricciardo weet ook niet exact wat er tegen Max gezegd is op de radio, maar waarom nemen ze niet even 5 minuten na de race om dat af te stemmen voordat ze interviews gaan geven?
albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:12:
Zo werd de tekst van Alonso (shall we stop?) ook verkeerd begrepen.

De interviewer van Sky dacht dat hij helemaal wilde stoppen, terwijl Alonso zich over de radio afvroeg of ze moesten stoppen voor nieuwe banden.
Klopt, dat dacht Mol ook. Die ging zelfs nog helemaal uitleggen waarom dat soms logisch is om materiaal te sparen en om meer vrijheid te krijgen bij het vervangen van onderdelen.
[...]
Hoe dan ook, stel dat er een teamorder geweest is, dan had Ricciardo veel dichter op Max moeten zitten en dat lukte niet.

Je merkt aan alles dat hij onder druk van Max staat.
Het blijft ook vervelend lijkt me, door een jochie van 18 onder druk gezet worden, terwijl je tot dan toe gezien werd als de 4-voudig kampioen Vettel killer.
Dat laatste vooral, voor de switch tussen Max en Kvyat was er niets aan de hand. Nu rijdt Max er en voelt Ricciardo dat hij moet gaan vechten voor de nr. 1 positie binnen het team. Vandaar ook dat hij een paar weken terug riep dat hij het jammer vind dat hij met zijn leeftijd nog geen echte gooi naar de titel heeft kunnen doen. Dat zegt hij niet zomaar, hij voelt namelijk dat mocht Red Bull volgend jaar een goede auto bouwen met de nieuwe regels hij ook gewoon een hele zware kluif gaat krijgen aan Max.
SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:27:
Ik denk dat 1 stop voor beide red bulls sowieso niet mogelijk was gisteren met die koude omstandigheden,
Met koud weer gaan de banden langer mee toch, dus met warmer weer was het wellicht zelfs met een twee-stopper Ultra/Soft/Ultra nog lastig geweest en hadden ze één stint Ultra misschien zelfs nog met een hardere compound moeten rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Als de banden niet in de goede 'window' komen, doen ze helemaal niks en zullen ze door het glijden verslijten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:36:
[...]

Met koud weer gaan de banden langer mee toch, dus met warmer weer was het wellicht zelfs met een twee-stopper Ultra/Soft/Ultra nog lastig geweest en hadden ze één stint Ultra misschien zelfs nog met een hardere compound moeten rijden.
Dit:
Señor Sjon schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:38:
Als de banden niet in de goede 'window' komen, doen ze helemaal niks en zullen ze door het glijden verslijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07 12:07
alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:26:

Even uit m'n hoofd gezegd reed Verstappen ergens in de 1:18:1 aan het eind van z'n stint op softs. Bottas reed contant in de lage 1:17. Gat was al behoorlijk verlaagd op dat moment (onder de 5s dacht ik). Het was de juiste call om te stoppen, anders hij had op den duur in de 1:19 gereden. Zeker op dat moment had niemand gedacht dat hij dan Bottas en Rosberg achter zou kunnen houden (die stopte pas na Max toch?). Met de stop kwam hij perfect op de 5e positie terug en was er tenminste nog een kans dat hij ze zou pakken als hun banden het zouden begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Ja, logisch eigenlijk. Dat was wellicht ook de reden dat die Haas gewoon tijdens de race aan het slingeren was om temperatuur in de banden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[...]

Heb je de videos gekeken? Max zegt dat hij banden en brandstof aan het sparen was en kreeg de Call om RIC niet op te houden. Dus gaf hij gas en reed bij RIC weg. Opgelost toch?

Of had hij langzamer moeten gaan rijden zodat RIC er langs kan? Dat zou toch wel erg vreemd zijn. RIC heeft gewoon een matige race gereden en was hij met zijn race pace, dit keer niet beter dan Max. Rondetijden tussen Max en RIC staan een paar bladzijdes terug. Check ze maar... ik schat zo een 3/4 van de race was hij langzamer dan Max.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
bvbal79 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:34:
[...]
Hoe had je dat dan gezien? Heeft toch helemaal niks te maken met de slijtage van de ultra-soft? Zijn soft band was op na 26 ronden....terwijl Hamilton er 47 ronden mee reed. Dus daar zat het probleem.

Dus volgens jouw beredenering had Max 11 ronden langer op de ultra-soft moeten rijden? Want op de softs zat er niemand achter hem die ervoor zorgde dat zijn softs sneller aan slijtage onderhevig was.
Max reed gewoon te snel... Eigenlijk debiel dat je dat moet zeggen over een F1-coureur :) .

In Spanje gebeurde dat ook, met zowel Ricciardo als Vettel. Ze hadden gewisseld, en reden daarna een paar hele snelle ronden... om vervolgens in hetzelfde tempo te komen zitten als Verstappen en Raikkonen, omdat hun banden niet meer konden.

Vergelijk Bottas maar eens met Verstappen: http://en.mclarenf-1.com/...ttas&dr2=Max%20Verstappen

Tot ronde 15 rijdt Verstappen bijna alle ronden sneller dan Bottas en bouwt een voorsprong van 6,5 seconden op. Daarna is het beste (van de banden) er wel vanaf bij Max... de daarop volgende 4 rondjes levert hij 2 seconden in. Wellicht vroeger dan gepland moet hij dus naar binnen voor softs. Bottas wisselt 4 ronden later naar de softs waarop hij de race uit zal weten te rijden.

Vervolgens gaat het weer in gezwinde spoed. In de 14 ronden na zijn pitstop is Max in 12 rondjes de snellere. Hij bouwt (op dezelfde soft banden) zijn voorsprong uit van 2 naar bijna 8 seconden.

Maar dan draait het voordeel weer richting Bottas. De volgende 10 ronden zijn allemaal voor hem, Verstappen voorsprong slinkt tot 3,6 seconden voordat hij noodgedwongen weer naar binnen gaat voor vers rubber.

Daarna weer hetzelfde... Verstappen is logischerwijs op zijn ultra-softs veel rapper dan Bottas, maar dat lukt maar 10 ronden... daarna rijdt hij praktisch dezelfde tijd. Het gat blijft zo om en nabij de 6 seconden.

Vraag me toch af wat er gebeurd zou zijn als Max iets rustiger aan had gedaan en daarmee wellicht met 1 stop toe had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:48:
[knip]

Vraag me toch af wat er gebeurd zou zijn als Max iets rustiger aan had gedaan en daarmee wellicht met 1 stop toe had gekund.
Dat is het meest frustrerende na iedere race, we zullen het nooit te weten komen!

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 07:02
alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:48:
[...]

Max reed gewoon te snel... Eigenlijk debiel dat je dat moet zeggen over een F1-coureur :) .

In Spanje gebeurde dat ook, met zowel Ricciardo als Vettel. Ze hadden gewisseld, en reden daarna een paar hele snelle ronden... om vervolgens in hetzelfde tempo te komen zitten als Verstappen en Raikkonen, omdat hun banden niet meer ronden.

Vergelijk Bottas maar eens met Verstappen: http://en.mclarenf-1.com/...ttas&dr2=Max%20Verstappen

Vervolgens gaat het weer in gezwinde spoed. In de 14 ronden na zijn pitstop is Max in 12 rondjes de snellere. Hij bouwt (op dezelfde soft banden) zijn voorsprong uit van 2 naar bijna 8 seconden.

Maar dan draait het voordeel weer richting Bottas. De volgende 10 ronden zijn allemaal voor hem, Verstappen voorsprong slinkt tot 3,6 seconden voordat hij noodgedwongen weer naar binnen gaat voor vers rubber.

Daarna weer hetzelfde... Verstappen is logischerwijs op zijn ultra-softs veel rapper dan Bottas, maar dat lukt maar 10 ronden... daarna rijdt hij praktisch dezelfde tijd. Het gat blijft zo om en nabij de 6 seconden.

heb je naar de race gekeken of alleen naar de ronde tijden? Bottas zat vast achter Raikkonen. Daarna heeft hij vrij baan en gaat sneller. Ook zijn eerste stint zit hij gewoon in de ronde tijden van de langzamere rijders voor hem. Dus wat mij betreft vergelijk je appels met peren.

Ik zie nog steeds niet in waarom mensen gewoon niet aannemen dat de Red Bull gewoon niet gemaakt is voor het sparen van banden op deze baan, want als Max rustiger had gereden dan had hij 20 ronden langer kunnen doorijden op zjn soft? (laatste stint is 24 rondejes geweest en dan geeft ik 4 ronden op de ultra soft zonder tijdsverlies cadeau).

De reden is al 20 keer langsgekomen, de red bull moest de hoge topsnelheid compenseren waardoor meer slijtage uiteindelijk. Wat me eigenlijk meer verontrust is dat zo'n team als Red Bull dus ook geen banden meer overheeft om hier op in te spelen, een gebruikte (nog wel!) set ultra soft was nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door bvbal79 op 13-06-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik denk gewoon dat de conclusie is van afgelopen weekend dat Ricciardo qua race-pace zeker niet sneller was dan Verstappen. Verstappen had een klein beetje geluk met het terug op de baan komen van Rosberg (waarvan ik nog steeds vind dat hij wat onbehouwen terug kwam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij Sky hoorde ik al dat Red Bull, Force India en McLaren vooral problemen hadden met sparen, omdat zij hun rake een stuk anders hebben staan (hogere kont dus). Dat zorgt ervoor dat je meer downforce hebt, maar dat vergt ook wat meer van de banden. Ergo: daardoor was een 2-stopper eigenlijk wel gegarandeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 172410

CreativeS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:32:
Er begint zich inmiddels inderdaad een nieuwe irritatie te ontwikkelen betreffende Vettel...
Is het niet zijn vingertje, dan is het nu wel zijn geklaag.
Mensen lijken te vergeten dat de druk momenteel extreem hoog is bij Ferrari. De leiding zit op de wipstoel en er moet een overwinning komen. Kimi gaat die, zoals bij nu rijdt, niet leveren, dus ligt de druk van een compleet team toch al niet zo rustige Italianen volledig op de schouders van Vettel.

Al weet ik niet wat het is, mensen houden er blijkbaar van over Vettel te zeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

scorpie

Supra Addict

Niet geheel onverwacht natuurlijk, maar Max is voted driver of the race ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:58:
Bij Sky hoorde ik al dat Red Bull, Force India en McLaren vooral problemen hadden met sparen, omdat zij hun rake een stuk anders hebben staan (hogere kont dus). Dat zorgt ervoor dat je meer downforce hebt, maar dat vergt ook wat meer van de banden. Ergo: daardoor was een 2-stopper eigenlijk wel gegarandeerd.
Ik ben heel benieuwd hoe het nou echt zit. Meer downforce is meer slijtage of meer downforce is minder slijtage. Wat ik hier op het forum lees is vooral dat laatste , omdat minder downforce meer glijden betekent en dus meer slijtage. Maar volgens bovenstaande quote van Sky is dat dus niet waar en zorgt meer downforce voor meer slijtage?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:57
Apache4u schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:17:
[...]

Ik ben heel benieuwd hoe het nou echt zit. Meer downforce is meer slijtage of meer downforce is minder slijtage. Wat ik hier op het forum lees is vooral dat laatste , omdat minder downforce meer glijden betekent en dus meer slijtage. Maar volgens bovenstaande quote van Sky is dat dus niet waar en zorgt meer downforce voor meer slijtage?
(Ik dacht) Jan Lammers heeft hier een tijdje terug op geantwoord dat meer downforce minder slijtage is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

scorpie

Supra Addict

Ligt aan het circuit zou ik zeggen. Hoge downforce op een topspeed circuit zorgt ervoor dat op hogere snelheden de achterwielen het asfalt in worden gedrukt en dus sneller slijten. Op bochtige circuits kun je dan wel sneller de bochten om, wat ook kan zorgen voor meer slijtage. Afweging tussen rondetijd en slijtage dus.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
friggler schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:18:
[...]

(Ik dacht) Jan Lammers heeft hier een tijdje terug op geantwoord dat meer downforce minder slijtage is.
Dat lijkt mij ook logisch.. maar dat staat haaks op wat er daar bij Sky gezegd wordt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Apache4u schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:17:
[...]

Meer downforce is meer slijtage op de rechte stukken, en meer glijden is meer slijtage in de bochten. Maar downforce is maar een deel van de slijtage. Maar er spelen meer dingen mee, die ook nog eens onderling invloed hebben op elkaar, denk aan de downforce balans tussen voor en achter, uitlijning van de wielen, bandendruk, brandstof nivo, gewichtsverdeling, rem balans, ERS harvesting, diff settings, ontstekings settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

RoyK schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:46:
[...]

Heb je de videos gekeken? Max zegt dat hij banden en brandstof aan het sparen was en kreeg de Call om RIC niet op te houden. Dus gaf hij gas en reed bij RIC weg. Opgelost toch?

Of had hij langzamer moeten gaan rijden zodat RIC er langs kan? Dat zou toch wel erg vreemd zijn. RIC heeft gewoon een matige race gereden en was hij met zijn race pace, dit keer niet beter dan Max. Rondetijden tussen Max en RIC staan een paar bladzijdes terug. Check ze maar... ik schat zo een 3/4 van de race was hij langzamer dan Max.
We praten langs elkaar af ofzo,
'Of had hij langzamer moeten gaan rijden zodat RIC er langs kan?'
Ja, dat is exact wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-07 21:46
Vettel was ook stiekem wat aan het steken naar Ricciardo met z'n statement meerdere malen dat hij achter elke teamorder staat omdat ze een eenheid zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:58:
meer rake is niet per definitie meer downforce, meer rake zorgt er voor dat je aan de achterkant zachter kan veren wat de tractie uit de bocht ten goede komt. Maar het betekent ook dat het nog lastiger is om de zijkanten van de bodem af te sluiten (dat doen ze met vortexen die gegenereerd worden door de frontwing en de bargeboards). Maar als je dat wel goed voor elkaar krijgt dan werkt de diffuser ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:08:
[...]

meer rake is niet per definitie meer downforce, meer rake zorgt er voor dat je aan de achterkant zachter kan veren wat de tractie uit de bocht ten goede komt. Maar het betekent ook dat het nog lastiger is om de zijkanten van de bodem af te sluiten (dat doen je met vortexen die gegenereerd worden door de frontwing en de bargeboards). Maar als je dat wel goed voor elkaar krijgt dan werkt de diffuser ook beter.
Zoals het nu werkte, zorgde het ervoor dat het meer slijtage gaf. Ik ken de details ook niet precies. Maar alle teams met een dergelijke rake konden geen normale 1 stopper doen (zonder gigantisch te gaan saven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:16:
[...]

Zoals het nu werkte, zorgde het ervoor dat het meer slijtage gaf. Ik ken de details ook niet precies. Maar alle teams met een dergelijke rake konden geen normale 1 stopper doen (zonder gigantisch te gaan saven)
Dat klopt maar om te zeggen "Meer rake is meer downforce dus meer slijtage" dat is behoorlijk kort door de bocht (net zo kort door de bocht als Nico in bocht 2 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:07:

Al weet ik niet wat het is, mensen houden er blijkbaar van over Vettel te zeuren.
Nu weet ik uit het verleden dat jij behoorlijk kunt nuanceren, niet altijd terecht (!), maar dat er spanningen zijn bij Ferrari betekent toch niet dat er een vrijbrief is voor dat geklaag van Vettel? Als hij niet tegen die druk kan, moet hij gewoon iets anders gaan doen :)

Of had jij even je Vettel-pet op? O-) (retorische vraag, don't bother)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

CreativeS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:23:
[...]

Nu weet ik uit het verleden dat jij behoorlijk kunt nuanceren, niet altijd terecht (!), maar dat er spanningen zijn bij Ferrari betekent toch niet dat er een vrijbrief is voor dat geklaag van Vettel? Als hij niet tegen die druk kan, moet hij gewoon iets anders gaan doen :)

Of had jij even je Vettel-pet op? O-) (retorische vraag, don't bother)
Mwoah, ik vind dat Camacha daar wel een punt heeft. Valt me wel op dat bij alles wat Vettel ook maar zegt het snel weer op zeuren/klagen gegooid wordt, terwijl men dat bij andere coureurs minder snel zou doen. Alsof zijn Red Bull-jaren nogal blijven hangen bij sommigen. De Vettel van toen is al lang niet meer de Vettel van nu.

Als iemand een zuurpruim kan zijn, is dat tegenwoordig wel één van de Mercedes-coureurs. Nu moet ik zeggen dat Rosberg zich gisteren goed hield tijdens interviews, maar verleden races is dat zeker wel eens anders geweest bij Ros/Ham.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 13:10
hardware-lover schreef op maandag 13 juni 2016 @ 02:02:
[...]

Bij zijn laatste stop ging het rechter-voorwiel er niet meteen lekker op, en stond hij dus iets langer stil dan nodig was (4.0 sec). Of hij het met een stop minder had kunnen doen zullen we nooit weten aangezien Ricciardo een flinke flatspot op zijn banden had geremd, waarna Bottas hem voorbij ging en daarom vrij vroeg naar binnen moest voor die tweede stop. Geen 3 stops dus, als het over Ricciardo gaat.
Klopt. Ik raakte in de war door dit plaatje. Hoe doen ze dat trouwens 4 verschillende bandensetjes in 2 stops. Had hij voor en achter verschillende banden? :+
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkxlScEWgAIb0-V.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Bee.nl schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:37:

Mwoah, ik vind dat Camacha daar wel een punt heeft. Valt me wel op dat bij alles wat Vettel ook maar zegt het snel weer op zeuren/klagen gegooid wordt, terwijl men dat bij andere coureurs minder snel zou doen. Alsof zijn Red Bull-jaren nogal blijven hangen bij sommigen. De Vettel van toen is al lang niet meer de Vettel van nu.
Als er weer eens iemand klaagt, is het vaak Vettel òf Grosjean òf Räikkönen. Punt. En als iemand vaak klaagt, dan valt het eerder op. En helemaal om pietluttige dingen... Ik ben niet anti-Vettel (Ferrari) hoor, ook niet anti-Mercedes, of anti-Red Bull... het valt gewoon op. Het kan toch zijn dat iemand zich eraan gaat irriteren? Zoiets ontstaat vanuit het niets schijnbaar ( :O ). Zonder oorzaak, ook geen irritatie. En ik irriteer me niet aan hem omdat anderen zich aan hem irriteren. Zo, nu heb ik me geloof ik weer genoeg verdedigd... kan men daar weer over zeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik zit net de diverse post-race interviews te kijken en het valt me op dat Vettel een kleine gedragsverandering ondergaat.
Vorig seizoen en de eerste 2/3 races van dit jaar was hij nog heel serieus, straalde uit dat hij en Ferrari druk bezig waren met het vinden van snelheid en het analyseren van gebreken. De interviews die ik nu kijk laten een wat arrogantere en een ongeduldigere Vettel zien, waar ik hem eerst sympathieker vond. Ook sommige "joviale" stukjes met HAM komen me wat geforceerd over.
Zou het kunnen zijn dat de druk-tot-presteren vanuit de Scuderia nog wat opgevoerd is?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
c0ne schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:56:
Ik zit net de diverse post-race interviews te kijken en het valt me op dat Vettel een kleine gedragsverandering ondergaat.
Vorig seizoen en de eerste 2/3 races van dit jaar was hij nog heel serieus, straalde uit dat hij en Ferrari druk bezig waren met het vinden van snelheid en het analyseren van gebreken. De interviews die ik nu kijk laten een wat arrogantere en een ongeduldigere Vettel zien, waar ik hem eerst sympathieker vond. Ook sommige "joviale" stukjes met HAM komen me wat geforceerd over.
Zou het kunnen zijn dat de druk-tot-presteren vanuit de Scuderia nog wat opgevoerd is?
Denk niet dat het 'gespeeld' is. Zolang hij niet in de auto zit is Vettel gewoon een leuke gast. Beetje dollen op de persco's, direct na de wedstrijd stond hij ook vrij ontspannen met Hamilton te keuvelen. In de race is het echter een andere zaak, en terecht. Lieve jongens winnen geen wedstrijden.

En voor wat betreft het geklaag... we weten natuurlijk niet wat er verder gezegd wordt, niet alles wordt uitgezonden. Räikkönen komt door zijn taalgebruik natuurlijk vaak voorbij, maar (toevallig?) ook Vettel. En hij heeft vaak ook gewoon een punt. Die ongecontroleerde dive-bomb van Ricciarde in Spanje zou in tranen zijn geëindigd als Vettel niet had opgelet, niet onlogisch dat hij dan even stoom af wil blazen. Hij was toen direct na de wedstrijd ook de eerste om te verklaren dat Ricciardo geen racer was als hij niet voor een gat zou gaan.

En achterblijvers die niet snel genoeg uit de weg gaan zijn simpelweg extreem frustrerend als je op een paar seconden achter de leider zit.

Vind het niet zo'n punt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:50

Mystikal

It never hurts to help!

scorpie schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:09:
Niet geheel onverwacht natuurlijk, maar Max is voted driver of the race ;)
Kan iemand in het algemene topic wellicht in de OP een overzichtje maken met aantal drivers of the race wins per coureur?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:31
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CkyrM_IVAAASjS-.png:large

eigenlijk meer voor de huiskamer dan in een F1 race topic..

Nog 5 dagen dan rijden ze weer in Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Over het geklaag van vettel.... Het valt me vooral op, maar ik weet niet in hoeverre dit te maken heeft met vertraging vanuit de regie, dat het soms lijkt alsof ie al zodra ie bv een manor in de verte ziet rijden op de boortradio om ruimte schreeuwt. RAI heeft in mijn beleving hetzelfde trouwens, maar dan echt alleen bij de manors :+ "get that manor out of the way!" :P

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 13-06-2016 19:31 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit dinsdag 14 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1