Op die tweede foto zie je ook daadwerkelijk wat op de baan liggen, sabotage door broodkruimels op de baan te gooien?Wognummer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:17:
[...]
wow daar moet echt wat lekkers gelegen hebben.....
In het SKY interview met ROS hoor ik hem niet vloeken, of gaat het over 'pear-shaped'?
Ik hoop echt dat ROS er voor zorgt dat ie er de volgende keer wel voordeel heeft bij zo'n halfbakken inhaal actie en dat HAM eens een keer het gras in mag
Ik hoop echt dat ROS er voor zorgt dat ie er de volgende keer wel voordeel heeft bij zo'n halfbakken inhaal actie en dat HAM eens een keer het gras in mag
Bensimpel
Positieve meneer
Geen idee, of mischien pissed off?Hippocampus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:46:
In het SKY interview met ROS hoor ik hem niet vloeken, of gaat het over 'pear-shaped'?
Hoor hem ook niet vloeken..
😆 - Denk ook eens om ;)
Hij zei "pissed off" maar dat werd heel snel door de regie weggemoffeld. Je hoort de p en off.Hippocampus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:46:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Pissed off zei die. Engelse reporters soms heHippocampus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:46:

Sinds wanneer is pissed off eigenlijk een vloek woord?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Pakt het goed op Rosberg, maar wat was nou het woord wat hij niet mocht zeggen...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
In het interview is dat al wegge-muted "i was pretty p***** **f ..."Hippocampus schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:46:
Engelse reporters somswontcachme schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:49:
Sinds wanneer is pissed off eigenlijk een vloek woord?

Ahhh, ok, inderdaad, nog even terug gekeken, en het is er al uit ge-mute. Thanks.
Ricciardo baalt behoorlijk. Komt weer hard aan deze race voor hem http://www.gpupdate.net/n...n-raikkonen-niet-inhalen/
[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 12-06-2016 23:51 ]
Nog even een voor het plakboek 

Testing, one, two ...
Tijdens de voorbeschouwing op RTL Deutschland was Christian Danner ook al niet te spreken over de 'agressieve' rijstijl van Verstappen, dat was toch maar niets volgens hun. Er kon geen goed woord vanaf. Ja, we keken even de countdown op RTL, want dat geneuzel van Doornbos waren we even zat (persoonlijke mening).hardware-lover schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:34:
Even later bonden ze toch wel in en konden niet anders dan positief zijn over Verstappen, wat eigenlijk ook niet anders kon natuurlijk, maar echt van harte kwam het er niet uit
Verder wat saaie momenten helaas... maar het einde was superieur.
Tja, want Schumi was zo'n lieverdje.....hoezo hypocriet.CreativeS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:00:
[...]
Tijdens de voorbeschouwing op RTL Deutschland was Christian Danner ook al niet te spreken over de 'agressieve' rijstijl van Verstappen, dat was toch maar niets volgens hun. Er kon geen goed woord vanaf. Ja, we keken even de countdown op RTL, want dat geneuzel van Doornbos waren we even zat (persoonlijke mening).
Ik vind trouwens dat Max een baas is, en voor zichzelf opkomt, maar zeker niet gemeen rijdt.
Hij laat gewoon merken dat je niet met 'm moet sollen.
Verwijderd
Ik had niet gedacht te zeggen dat Canada dit jaar niet de meest spannende race was. Er gebeurde gelukkig wel het nodige, maar als je niet betrokken bent bij Verstappen waren de andere races wellicht toch wat leuker om te kijken.
Overigens zegt het wel veel over de verbetering in kwaliteit van de races, want een paar jaar terug was dit één van de beste races van het seizoen geweest. We hebben tot nu toe, wat mij betreft, bijna alleen maar zeer vermakelijke races gehad.
Overigens zegt het wel veel over de verbetering in kwaliteit van de races, want een paar jaar terug was dit één van de beste races van het seizoen geweest. We hebben tot nu toe, wat mij betreft, bijna alleen maar zeer vermakelijke races gehad.
twee vette(l) onboards met meeuwen..
https://twitter.com/Scude...status/742114347242160128 (even geen idee hoe hier de foto's uit te knippen plakken.)
https://twitter.com/Scude...status/742114347242160128 (even geen idee hoe hier de foto's uit te knippen plakken.)
Hmmm, nee.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:02:
[...]
Ik vind trouwens dat Max een baas is, en voor zichzelf opkomt, maar zeker niet gemeen rijdt.
Hij laat gewoon merken dat je niet met 'm moet sollen.
Max rijdt gewoon normaal (wel erg goed/netjes uitgevoerd), wat je ook in elke kartrace ziet en in de competitievere lagere klassen ziet.
Het is gewoon de bedoeling van racen om het je tegenstander moeilijk te maken.
In F1 zie je alleen jammer genoeg the-best-of-the-best gewoon aan de kant gaan voor de "Snellere/DRS" rijder, wat gewoon onzin is.
Het is eigenlijk lichtelijk absurd dat je dit zo weinig ziet voorkomen. (vroeger zag je het vaker in de F1)
In MotoGP zie je Rossi ook vaak doen wat Max doet, nl de rijder achter hem de lijn zo moeilijk mogelijk maken.
How do you save a random generator ?
Verwijderd
Jaren terug werd er niet genoeg ingehaald, dus werden er diverse maatregelen genomen. Nu wordt er weer volop ingehaald, maar zijn veel inhaalacties behoorlijk underwhelming.enchion schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:10:
In F1 zie je alleen jammer genoeg the-best-of-the-best gewoon aan de kant gaan voor de "Snellere/DRS" rijder, wat gewoon onzin is.
Het is eigenlijk lichtelijk absurd dat je dit zo weinig ziet voorkomen. (vroeger zag je het vaker in de F1)
Het is wel al een stuk beter dan vlak na de maatregelen, dus we gaan de goede kant op.
Vroeger is niet meer representatief. Ze mogen nu slechts één keer van lijn veranderen en dat, i.c.m. DRS, maakt het bijna onmogelijk om iemand achter je te houden, zeker een snellere Mercedes.enchion schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:10:
[...]
Hmmm, nee.
Max rijdt gewoon normaal, wat je ook in elke kartrace ziet en in de competitievere lagere klassen ziet.
In MotoGP zie je Rossi ook vaak doen wat Max doet, nl de rijder achter hem de lijn zo moeilijk mogelijk maken.
Je zag dat Max het Vettel bijv. niet echt moeilijk maakte.
edit: Ik hoor te vaak in een interview "clean air", of dingen als "impossible to overtake".
Ze moeten echt iets doen aan die invloed van die vleugels om het wheel to wheel racing terug te brengen.
[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 13-06-2016 00:19 ]
Dan ben ik benieuwd wat ze van Hamilton vinden dan.CreativeS schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:00:
[...]
Tijdens de voorbeschouwing op RTL Deutschland was Christian Danner ook al niet te spreken over de 'agressieve' rijstijl van Verstappen, dat was toch maar niets volgens hun. Er kon geen goed woord vanaf. Ja, we keken even de countdown op RTL, want dat geneuzel van Doornbos waren we even zat (persoonlijke mening).
Verwijderd
Dat hebben ze gedaan en dat heet DRS, samen met nog een handvol andere maatregelen.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:16:
Ze moeten echt iets doen aan die invloed van die vleugels om het wheel to wheel racing terug te brengen.
alwaysleft schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:28:
Statistieken, Max versus Ricciardo rondetijden op een rijtje tijdens de race.
http://en.mclarenf-1.com/...ardo&dr2=Max%20Verstappen
Max 3/4 van de race gewoon sneller
heb daar niets van meegekregen [..] was er weer een NOOO incidentje?Daniel Ricciardo blikt weer niet tevreden terug op zijn Grand Prix. De eerste fase van de wedstrijd zag er veelbelovend uit en aan teamgenoot Max Verstappen werd gevraagd om hem voorbij te laten.
Nah, verkeerd vertaald gok ik. VES mocht RIC niet ophouden. (Dus gaf VES een beetje gas bijhimlims_ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:25:
[...]
[...]
heb daar niets van meegekregen [..] was er weer een NOOO incidentje?
Verwijderd
Ja, als zevende finishen.himlims_ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:25:
Die 2e foto lijkt gewoon echt een Photoshop.
Linkje met video?Toewan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:28:
[...]
Die 2e foto lijkt gewoon echt een Photoshop.Doet me terugdenken aan die acrobatische duif een paar jaar terug in Monaco die met een backflip een auto ontweek..
YouTube: Pigeon dodging F1 car -Monaco 2013 *HD*
Ik zie dat het een GP2 race was.
Wellicht dat de lichtelijk suïcidale duif het ook probeerde bij Rosberg:
YouTube: Pigeon at Monaco Grand Prix 2013
1 stop duurde weer vrij lang en volgens mij heeft hij 3 stops moeten maken.himlims_ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:25:
[...]
[...]
Verwijderd
Die duif werd zo te zien vooral weggeblazen door lucht die van de voorvleugel af kwam.Toewan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:38:
Nee dat is om op het rechte stuk in te kunnen halen.Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:23:
[...]
Dat hebben ze gedaan en dat heet DRS, samen met nog een handvol andere maatregelen.
Ze kunnen nu niet dicht achter een andere auto rijden in de bochten door de vuile lucht van de aero.
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 13-06-2016 00:47 ]
Verwijderd
DRS is verzonnen omdat de vuile lucht achter auto's inhalen bijkans onmogelijk maakte. Een maatregel zo selectief als jij het je voorstelt is vrijwel onmogelijk, te meer omdat teams wel weer trucs verzinnen om er onderuit te komen en toch vuile lucht te creëren. Het begrip van de aerodynamica die bij dit soort auto's komt kijken is simpelweg te fijnzinnig geworden om de tijd terug te kunnen draaien.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:46:
Nee dat is om op het rechte stuk in te kunnen halen.
Ze kunnen nu niet dicht achter een andere auto rijden in de bochten door de vuile lucht van de aero.
Dit probleem speelt al jaren, wellicht is het interessant om je er op in te lezen
Zoals ik het zie....
Drag Reduction System is bedoeld om te zorgen voor minder aerodynamic drag (minder luchtweerstand) zodat je een hogere snelheid haalt om je voorganger, die binnen een srconde moet zitten, in te halen.
DRS heeft dus niets met vuile lucht te maken waar je in de snelle bochten last van hebt als je dicht achter je voorganger rijdt.
Wat je daarvoor zou willen zijn meer eenvoudige vleugels, met minder tierelantijnen dus, zodat je dichter op je voorganger kunt rijden zonder dat je teveel verliest. Ook meer groundeffect zou kunnen helpen.
Drag Reduction System is bedoeld om te zorgen voor minder aerodynamic drag (minder luchtweerstand) zodat je een hogere snelheid haalt om je voorganger, die binnen een srconde moet zitten, in te halen.
DRS heeft dus niets met vuile lucht te maken waar je in de snelle bochten last van hebt als je dicht achter je voorganger rijdt.
Wat je daarvoor zou willen zijn meer eenvoudige vleugels, met minder tierelantijnen dus, zodat je dichter op je voorganger kunt rijden zonder dat je teveel verliest. Ook meer groundeffect zou kunnen helpen.
Verwijderd
Met het eerste deel van je redenatie zit je goed, maar je mist nog een stuk. Waarom was het nodig om het inhalen te vergemakkelijken, ook op rechte stukken? Juist, precies die vuile lucht. Het verband tussen rechte stukken en snelle bochten ligt voor de hand - een hoge snelheid en daarbij horend aerodynamisch gedrag. De auto voor je verpest in beide gevallen de luchtstroom over je auto. Bij langzame bochten heb je daar minder of geen last van. Wat dat met binnen een seconde moeten zitten te maken is ook niet moeilijk te doorzien - je zit dan precies in het stuk achter de auto waar die vuile lucht het meest significant is. 1 + 1 + 1 maakt 3. Buiten de seconde heb je relatief weinig last van de vuile lucht, erbinnen steeds meer.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 01:26:
Zoals ik het zie....
Waarom we dan DRS op rechte stukken hebben en niet in bochten? Omdat wisselingen in downforce in bochten uiteraard levensgevaarlijk zijn. Daarom dat de insteek die toen gekozen is nu wel wat resultaat oplevert op rechte stukken - al kan je het hebben over de kwaliteit van het resultaat - maar niet in bochten gebruikt wordt, ondanks dat daar hetzelfde probleem bestaat.
DRS is, naast andere en eerdere maatregelen zoals KERS, verzonnen om het probleem van de vuile lucht en het resulterende gebrek aan inhaalacties op te lossen
Goed plan, maar zie dat maar eens in regels te vatten die niet bijzonder gemakkelijk te omzeilen zijn. Vergeet niet dat je hier met de top van de beste engineers ter wereld te maken hebt en dat er altijd wel een doerak tussen zit die een maas ziet. Zoals gezegd is het begrip van de aerodynamica ook simpelweg te goed geworden om zoiets nog echt levensvatbaar te maken. Maatregelen zoals het verbieden van computermodellen en windtunnels wellicht uitgezonderd, maar het is F1 en geen NASCAR.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 01:26:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 02:02 ]
Bij zijn laatste stop ging het rechter-voorwiel er niet meteen lekker op, en stond hij dus iets langer stil dan nodig was (4.0 sec). Of hij het met een stop minder had kunnen doen zullen we nooit weten aangezien Ricciardo een flinke flatspot op zijn banden had geremd, waarna Bottas hem voorbij ging en daarom vrij vroeg naar binnen moest voor die tweede stop. Geen 3 stops dus, als het over Ricciardo gaat.pacificocean schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:38:
[...]
1 stop duurde weer vrij lang en volgens mij heeft hij 3 stops moeten maken.
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2016 02:07 ]
Testing, one, two ...
Waar ik een beetje moe van wordt is dat eeuwige geklaag van VET. Grow up a little, will you..?
Verder toffe race gezien!
Jij legt uit wat DRS is. Hij legt uit WAAROM het er is.albino71 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 01:26:
Zoals ik het zie....
Inhalen werd met de hoeveelheid aero te moeilijk, dus om races toch een beetje interessant te houden hebben ze maar DRS ingevoerd.
De teams hebben (net als de FIA) een onderverdeling in veel meer sectoren. Volgens mij gelinkt aan de Marshall posten.tdw schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:15:
https://twitter.com/Scude...status/742057118124113920
Waar de F ligt sector 4?

Voor de FIA zijn deze sectoren er zodat ze gerichter kunnen werken met marshall's, en bijvoorbeeld blauwe vlaggen e.d. Voor het publiek wordt het echter te ingewikkeld, en gebruiken ze de 3 sectoren zoals wij ze altijd al kennen (ik zou zelf ook niet happy worden van 15 sectoren).
Ik heb mij daar eigenlijk altijd wel over verbaast, men blijft kaarsrecht zijn eigen lijn rijden terwijl de DRS man er met 2 vingers in de neus omheen rijdt .. NOOIT iemand die ook maar even opzij gaat om de positie ook maar te proberen te verdedigen. De vergelijking met lammetjes naar de slachtbank is inderdaad heel treffend. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Max hier toch wel weer wat los maakt ... ook RIC en RAI lieten ROS gewoon passeren maar dat snotjoch laat ffies zien dat, dat niet zo hoeft te gaan!!!enchion schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:10:
[...]
Hmmm, nee.
Max rijdt gewoon normaal (wel erg goed/netjes uitgevoerd), wat je ook in elke kartrace ziet en in de competitievere lagere klassen ziet.
Kommop .. dat zijn ex-wereldkampioenen for **** sake!!!!

Denk dat RIC geen leuke race heeft gehad en nog een gesprekje na krijgt ook .. (en terecht)
Hoewel de strategie zeker twijfelachtig was.. die pass kwam toch echt bij hemzelf vandaan.
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Die granulaire sectoren zijn er inderdaad voor de marshals. Volgens mij is elk "lights" board (die vierkante stoplichten) een marshal sector.Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:34:
[...]
De teams hebben (net als de FIA) een onderverdeling in veel meer sectoren. Volgens mij gelinkt aan de Marshall posten.
[afbeelding]
Voor de FIA zijn deze sectoren er zodat ze gerichter kunnen werken met marshall's, en bijvoorbeeld blauwe vlaggen e.d. Voor het publiek wordt het echter te ingewikkeld, en gebruiken ze de 3 sectoren zoals wij ze altijd al kennen (ik zou zelf ook niet happy worden van 15 sectoren).
De 3 sectoren zijn er niet omdat het anders te ingewikkeld wordt voor het publiek. De timing wordt alleen gemeten over deze 3 sectoren.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Nog een leuk dingetje, Rosberg was pissig over Hamilton's move in bocht 1. Ik weet niet of hij zich 2014 kan herinneren, toen deed hij exact hetzelfde bij Hamilton... Boontje komt om zijn loontje, en hij kan er niet tegen 
Ik heb in dat filmpje alleen gezien dat er 1 iemand serieus bier aan het halen is geweest! Sjonge!Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:47:
Nog een leuk dingetje, Rosberg was pissig over Hamilton's move in bocht 1. Ik weet niet of hij zich 2014 kan herinneren, toen deed hij exact hetzelfde bij Hamilton... Boontje komt om zijn loontje, en hij kan er niet tegen
[video]
Mwuhahaha, gaaf, thx!Toewan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:38:
[...]
Wellicht dat de lichtelijk suïcidale duif het ook probeerde bij Rosberg:
YouTube: Pigeon at Monaco Grand Prix 2013
Aan het eind van de race hoef je banden en remmen niet meer te sparen en kan je veroorloven tijd te verliezen op de andere 20 coureurs. Verdedigen kost je je banden , je remmen en tijd en is daardoor midden in de race wat dat betreft wat minder handig, zeker tegen een mercedes.
Maar ves deed dat wel heel netjes inderdaad.
erutangiS
Er was niet zozeer sprake van een incidentje. Max was een beetje aan het sparen en Daniel zat vlak achter hem. De letterlijke tekst vanaf de pitmuur was "Max, do not hold Daniel up". Waarna Max er eens goed voor ging zitten en even een tandje harder ging.himlims_ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:25:
[...]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Een betere video kon ik niet vinden, maar die bier-gast had ik gemistCrazyFool schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:58:
[...]
Ik heb in dat filmpje alleen gezien dat er 1 iemand serieus bier aan het halen is geweest! Sjonge!
Er begint zich inmiddels inderdaad een nieuwe irritatie te ontwikkelen betreffende Vettel...Lensent schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:42:
Waar ik een beetje moe van word, is dat eeuwige geklaag van VET. Grow up a little, will you..?
Is het niet zijn vingertje, dan is het nu wel zijn geklaag.
Aanvallen kost je in principe meer.MrOleo schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:17:
Aan het eind van de race hoef je banden en remmen niet meer te sparen en kan je veroorloven tijd te verliezen op de andere 20 coureurs. Verdedigen kost je je banden , je remmen en tijd en is daardoor midden in de race wat dat betreft wat minder handig, zeker tegen een mercedes.
Door de vuile lucht heb je minder downforce in de bochten en dus meer slijtage.
En zoals je bij Rosberg kon zien is het niet goed voor je remtemperatuur.
Mooie race gezien, Verstappen ook goed bezig
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Mooiste fragment :RocketKoen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:37:
[...]
En zoals je bij Rosberg kon zien is het niet goed voor je remtemperatuur.
Nico : you have to help me out here, I have warnings on my screen.
Pit : ehmmm Nico, the warnings are real
Wat de FOM nu nog even moet regelen
"Warning for Car #6 : oil temperature high"
Het is natuurlijk wishful thinking maar het zou voor ons fans geweldig zijn als we dat soort meldingen ook kregen.
Je moet ook naar het momentum kijken natuurlijk. Als je nog 10 rondes te gaan hebt, wil je wel alles geven om die p4 binnen te halen, maar als je net halverwege zit, dan is het slimmer om niet teveel van je auto te vragen door alles op alles te zetten. Niet voor niets liet Max Vettel ook op dezelfde manier passeren redelijk in het begin van de race. Toen was ie ook niet aan het verdedigen zoals ie tegen ROS deed, terwijl ie VET wss op dezelfde manier wel een paar rondjes achter zich had kunnen houden... "Pick your battles"Alfa90_Buttje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:41:
[...]
Ik heb mij daar eigenlijk altijd wel over verbaast, men blijft kaarsrecht zijn eigen lijn rijden terwijl de DRS man er met 2 vingers in de neus omheen rijdt .. NOOIT iemand die ook maar even opzij gaat om de positie ook maar te proberen te verdedigen. De vergelijking met lammetjes naar de slachtbank is inderdaad heel treffend. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Max hier toch wel weer wat los maakt ... ook RIC en RAI lieten ROS gewoon passeren maar dat snotjoch laat ffies zien dat, dat niet zo hoeft te gaan!!!
Kommop .. dat zijn ex-wereldkampioenen for **** sake!!!!
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Welke heb jij gezien dan? Ik viel zowat in slaap.Lensent schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:42:
Waar ik een beetje moe van wordt is dat eeuwige geklaag van VET. Grow up a little, will you..?
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Wel apart dat Ricciardo zo specifiek de call van het team om hem voor Max te plaatsen noemt, en dan voornamelijk " that it never happened" en hij zn banden sloopte. Dat verschil liep na de call toch snel uit naar meer dan een seconde?
Flickr PSN ID= cheironnl
De opdracht was dan ook om hem niet op te houden, niet om hem voorbij te laten. Wat Daniel nekte was dat hij na de pitstop achter Kimi kwam. En daar kwam hij niet meer langs.cheiron schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:06:
Wel apart dat Ricciardo zo specifiek de call van het team om hem voor Max te plaatsen noemt, en dan voornamelijk " that it never happened" en hij zn banden sloopte. Dat verschil liep na de call toch snel uit naar meer dan een seconde?

Wel apart dat die race in Baku pas om 15u (onze tijd) begint, dan is het daar namelijk al 17u. Nu gaat de zon daar ook al om 20:12 onder (bij ons 21:54). Zal wel geen dingetje worden, maar toch opvallend dat ze zo laat starten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, dat vond ik ook bijzonder. Hij zegt dat het heel veel uit had gemaakt als hij er voorbij had gemogen. Ik vind hem wel een beetje zeurderig worden.cheiron schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:06:
Max ging hem clean voorbij bij de start, vervolgens gaat hij tactisch met de banden om. Deal with it.
Inderdaad. Het verbaasde mij ook dat andere media overnamen dat Verstappen een team order negeerde, dat was echter niet het geval. Ik heb in ieder geval alleen maar de call gehoord dat hij RIC niet moest ophouden en daarna reed hij netjes gemiddeld 0,2sec per rondje sneller dan RIC.asing schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:08:
[...]
De opdracht was dan ook om hem niet op te houden, niet om hem voorbij te laten. Wat Daniel nekte was dat hij na de pitstop achter Kimi kwam. En daar kwam hij niet meer langs.
Dat komt omdat Bernie zo eigenwijs was om een race te houden in het zelfde weekend als Le Mans, maar ze willen dan niet dat de races elkaar overlappen.alexbl69 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:10:
Wel apart dat die race in Baku pas om 15u (onze tijd) begint, dan is het daar namelijk al 17u. Nu gaat de zon daar ook al om 20:12 onder (bij ons 21:54). Zal wel geen dingetje worden, maar toch opvallend dat ze zo laat starten.
Dat deed hij in mijn ogen puur om er voor te zorgen dat er geen F1 coureur in Le Mans mee kan doen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op Telenet Prime waren ze er ook even over bezig dat Verstappen Ricciardo voorbij moest laten. In veel gevallen is dat wel de betekenis van dat zinnetje maar je kan het natuurlijk ook begrijpen als "rij een beetje sneller zodat je hem niet ophoudt".
Dacht eigenlijk dat dergelijke boodschappen niet meer mochten. Enkel nog boodschappen die verband houden met veiligheid.
Vond het knap van Sainz dat ie 11 plaatsen is opgeschoven. Wel niet veel in beeld geweest dus weet ik niet of het beperkt was tot "rechte lijn - DRS".
Vond het een gewaagde gok van Mercedes om een pitstop over te slaan voor Hamilton. Maar bewijst nog maar eens de voorsprong die Mercedes heeft. Zelfde tempo als directe concurrenten maar tegelijkertijd de banden veel minder zwaar belasten.
Wat Max deed, was effectief maar misschien niet echt verstandig. Eerst moet je kunnen afremmen met vuile banden, moet je een chicane door en heb je weer een DRS zone. Beetje pech en je hebt slechte tractie, de andere heeft DRS en je bent toch je plaats kwijt. Gelukkig is in Canada de tweede DRS zone niet echt super geschikt om vlot in te halen.
Dacht eigenlijk dat dergelijke boodschappen niet meer mochten. Enkel nog boodschappen die verband houden met veiligheid.
Vond het knap van Sainz dat ie 11 plaatsen is opgeschoven. Wel niet veel in beeld geweest dus weet ik niet of het beperkt was tot "rechte lijn - DRS".
Vond het een gewaagde gok van Mercedes om een pitstop over te slaan voor Hamilton. Maar bewijst nog maar eens de voorsprong die Mercedes heeft. Zelfde tempo als directe concurrenten maar tegelijkertijd de banden veel minder zwaar belasten.
En daar is maar één reden voor maar dan wel een goede. Ga je van je rijlijn af, dan rij je op het vuil gedeelte. En als je dan van 300+ km/u moet afremmen en je banden hangen vol vuil, dan lukt dat meestal minder goedAlfa90_Buttje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:41:
[...]
Ik heb mij daar eigenlijk altijd wel over verbaast, men blijft kaarsrecht zijn eigen lijn rijden terwijl de DRS man er met 2 vingers in de neus omheen rijdt .. NOOIT iemand die ook maar even opzij gaat om de positie ook maar te proberen te verdedigen. De vergelijking met lammetjes naar de slachtbank is inderdaad heel treffend. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Max hier toch wel weer wat los maakt ... ook RIC en RAI lieten ROS gewoon passeren maar dat snotjoch laat ffies zien dat, dat niet zo hoeft te gaan!!!
Kommop .. dat zijn ex-wereldkampioenen for **** sake!!!!![]()
Denk dat RIC geen leuke race heeft gehad en nog een gesprekje na krijgt ook .. (en terecht)
Hoewel de strategie zeker twijfelachtig was.. die pass kwam toch echt bij hemzelf vandaan.
Wat Max deed, was effectief maar misschien niet echt verstandig. Eerst moet je kunnen afremmen met vuile banden, moet je een chicane door en heb je weer een DRS zone. Beetje pech en je hebt slechte tractie, de andere heeft DRS en je bent toch je plaats kwijt. Gelukkig is in Canada de tweede DRS zone niet echt super geschikt om vlot in te halen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Nahjah, Max liet zien dat het allemaal wel wat mee viel .. die gast laat het allemaal zo gemakkelijk lijkenKenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:22:
[...]
En daar is maar één reden voor maar dan wel een goede. Ga je van je rijlijn af, dan rij je op het vuil gedeelte. En als je dan van 300+ km/u moet afremmen en je banden hangen vol vuil, dan lukt dat meestal minder goed![]()
klopt, je hebt helemaal gelijk! .. maar tóch .. iemand 2, 3 ronden ophouden kan je verderop in de race of bij de pitstops toch nét het verschil geven .. ze probéren het doorgaans niet eens.naitsoezn schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:59:
[...]
Je moet ook naar het momentum kijken natuurlijk. Als je nog 10 rondes te gaan hebt, wil je wel alles geven om die p4 binnen te halen, maar als je net halverwege zit, dan is het slimmer om niet teveel van je auto te vragen door alles op alles te zetten. Niet voor niets liet Max Vettel ook op dezelfde manier passeren redelijk in het begin van de race. Toen was ie ook niet aan het verdedigen zoals ie tegen ROS deed, terwijl ie VET wss op dezelfde manier wel een paar rondjes achter zich had kunnen houden... "Pick your battles"
offtopic:
naitsoezn .. leuke nick
naitsoezn .. leuke nick
[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-06-2016 09:25 ]
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Uitermate grappig filmpje met VET en HAM en een stel zeemeeuwen:
YouTube: Hamilton, Vettel & Seagulls LOL !!! F1 Montréal Canada 2016
Mercedes heeft een auto die het goed doet in schone lucht, moeten ze inhalen dan krijgen ze het moeilijk en dan branden hun banden weg.Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:22:
Op kop rijden is makkelijk als je een marge hebt, je kan was makkelijker banden/fuel sparen.
Vettel zou hem nooit meer gepakt kunnen hebben tenzij ham nog had moeten pitten.
Moet ook zeggen dat ik hem maar een makke race, wel redelijk wat gevechten maar zelfs dat viel mee in de top 10, halverwege de race alleen met bottas tot en met rosberg.
EPIC! haha lol die is echt fantastischbaviaan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:24:
Uitermate grappig filmpje met VET en HAM en een stel zeemeeuwen:
Leuk filmpje, maar wat een ontzettende kwal is die Hamilton toch zeg... pfffff
Het wordt anders als je de live timing van de F1 app opent. Dan selecteer je Max en zie je precies wie om hem heen sneller of langzamer is. Dan zie je +0.5-0.6 en dan weet je dat Max goed zit. Maar op en een gegeven moment sloeg het om naar 0, en toen -0.5 tot -1.5 sec per rondje. Dan weet je dat wat achter hem rijdt zo bij hem is.Martin0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:26:
[...]
Moet ook zeggen dat ik hem maar een makke race, wel redelijk wat gevechten maar zelfs dat viel mee in de top 10, halverwege de race alleen met bottas tot en met rosberg.

Met als verschil dat Hamilton na de race riep dat hij last had van onderstuur in de eerste bocht. Oftewel riep hamilton zelf dat hij te hard bocht 1 in ging.Hoogie2004 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 07:47:
[video]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Is het inhalen in vuile lucht niet een probleem voor elk team? Misschien net iets meer dan een ander team. Dat bedoel ik dus met voorsprong. In bepaalde situaties zijn ze misschien een procentje minder goed (vuile lucht), op andere vlakken steken ze er bovenuit.Martin0 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:26:
[...]
Mercedes heeft een auto die het goed doet in schone lucht, moeten ze inhalen dan krijgen ze het moeilijk en dan branden hun banden weg.
Op kop rijden is makkelijk als je een marge hebt, je kan was makkelijker banden/fuel sparen.
Vettel zou hem nooit meer gepakt kunnen hebben tenzij ham nog had moeten pitten.
Euhm, je hebt toch wel naar het juiste filmpje gekeken ???wicked1980 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:36:
Ik zie werkelijk waar niet wat je probleem met hem is.wicked1980 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:36:
Het is de moeite niet. Hij was ook nog in de veronderstelling dat het een 1-stopper zou worden, dus hij reed praktisch de hele race in bandenspaarmodus.Alfa90_Buttje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:23:
[...]
klopt, je hebt helemaal gelijk! .. maar tóch .. iemand 2, 3 ronden ophouden kan je verderop in de race of bij de pitstops toch nét het verschil geven .. ze probéren het doorgaans niet eens.
Terwijl aan het einde tegen Rosberg, was er niks meer te verliezen.
En dan maakt Max het zo verschrikkelijk mooi af de laatste ronden.. Was 2015 het jaar van de "Max Overtake", 2016 lijkt het jaar te worden van de "Max Defence"!
Als Max die call niet zou hebben gehad en daardoor zijn banden meer had kunnen sparen, had hij dan misschien een 1 stopper kunnen doen?asing schreef op maandag 13 juni 2016 @ 08:30:
[...]
Er was niet zozeer sprake van een incidentje. Max was een beetje aan het sparen en Daniel zat vlak achter hem. De letterlijke tekst vanaf de pitmuur was "Max, do not hold Daniel up". Waarna Max er eens goed voor ging zitten en even een tandje harder ging.
Zou me niks verbazen als hij hierdoor wat meer slijtage had (samen met het feit dat RB op dit circuit meer van de banden eist) dan nodig.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
^met hem. Ham is zeker mijn vriend niet, maar toch is hij hier wel okay. Zó zou hij gewoon altijd moeten zijn.Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:45:
[...]
Euhm, je hebt toch wel naar het juiste filmpje gekeken ???Het gaat om het filmpje met o.a. Vettel over de meeuwen. Daar zit er, in mijn ogen, geen fractie van een seconde in waarin ik hem een kwal vind. Integendeel, ik zie een ontspannen Hamilton en Vettel en vooral, een bewijs dat rijders onder elkaar nog een goede band hebben. Een vergelijkbaar filmpje met hamilton en rosberg zou er misschien net iets anders uitzien
PreciesAlfa90_Buttje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:52:
[...]
^met hem. Ham is zeker mijn vriend niet, maar toch is hij hier wel okay. Zó zou hij gewoon altijd moeten zijn.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Even wat anders, ik meende in het pit wall commentaar richting Bottas tijdens de felicitaties van het team etc. ook te horen dat hij voorzichtig terug naar de pits moest rijden (manage the car of zo iets). Toen hij uiteindelijk de pits in kwam om naar de P3 parkeerplaats te rijden reed hij ook heel rustig en ik zag later dat hij de laatste 50 meter geduwd werd. Zou hij ook alle brandstof op hebben gereden?
Weet je waar ik moe van word? Romain Grosjean die 1,5 ronde lang blauwe vlaggen negeert terwijl de leider in de wedstrijd achter hem rijdLensent schreef op maandag 13 juni 2016 @ 06:42:

Kan iemand mij uitleggen waarom je meer bandendegradatie hebt als je achter iemand rijd?
Want je hebt minder downforce en dus zouden je banden toch juist minder hard moeten slijten omdat ze minder hard op het wegdek drukken?
Of heeft dit te maken dat ze vaker blokkeren?
Want je hebt minder downforce en dus zouden je banden toch juist minder hard moeten slijten omdat ze minder hard op het wegdek drukken?
daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti
Hij kreeg te horen dat hij een slow inlap moest doen. Zal dus inderdaad met brandstof te maken hebben gehad.RonaldMcDonald schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:57:
Even wat anders, ik meende in het pit wall commentaar richting Bottas tijdens de felicitaties van het team etc. ook te horen dat hij voorzichtig terug naar de pits moest rijden (manage the car of zo iets). Toen hij uiteindelijk de pits in kwam om naar de P3 parkeerplaats te rijden reed hij ook heel rustig en ik zag later dat hij de laatste 50 meter geduwd werd. Zou hij ook alle brandstof op hebben gereden?
Denk dat hij in de pitstraat z'n motor al uitgeschakeld heeft om te zorgen dat het minimum van 2 liter (die hoeveelheid was het toch?) er nog in zou zitten.
Vettel was gewoon aan het zeuren, en dat doet hij het hele seizoen al. Hij staat natuurlijk onder gigantische druk, en is bang dat zijn periode bij Ferrari hetzelfde gaat verlopen als Alonso z'n periode bij Ferrari. Elk jaar een goede auto, maar nooit genoeg om de titel te pakken.Grimmie187 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:57:
[...]
Weet je waar ik moe van word? Romain Grosjean die 1,5 ronde lang blauwe vlaggen negeert terwijl de leider in de wedstrijd achter hem rijd![]()
![]()
Wel ben ik van mening dat ze de regels wat aan mogen scherpen voor achterblijvers, 2 blauwe vlaggen en je moet de snellere deelnemer er voorbij gelaten hebben; de derde blauwe vlag is automatisch een drive-through.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Bottas dadcht dat Parc Fermee aan het begin van de pitslane was en hij had daar zijn motor al uitgezet. Alleen voor de podium finishers is parc fermee aan het einde van de pitlane. Daarom moest hij geduwd worden.XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:07:
[...]
Hij kreeg te horen dat hij een slow inlap moest doen. Zal dus inderdaad met brandstof te maken hebben gehad.
Denk dat hij in de pitstraat z'n motor al uitgeschakeld heeft om te zorgen dat het minimum van 2 liter (die hoeveelheid was het toch?) er nog in zou zitten.
[...]
Vettel was gewoon aan het zeuren, en dat doet hij het hele seizoen al. Hij staat natuurlijk onder gigantische druk, en is bang dat zijn periode bij Ferrari hetzelfde gaat verlopen als Alonso z'n periode bij Ferrari. Elk jaar een goede auto, maar nooit genoeg om de titel te pakken.
Wel ben ik van mening dat ze de regels wat aan mogen scherpen voor achterblijvers, 2 blauwe vlaggen en je moet de snellere deelnemer er voorbij gelaten hebben; de derde blauwe vlag is automatisch een drive-through.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als je de race topics een beetje volgt had je het geweten.webdavid schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:05:
Kan iemand mij uitleggen waarom je meer bandendegradatie hebt als je achter iemand rijd?
De druk op de wielen is lager, waardoor deze minder grip hebben en een beetje gaan glijden. Zodra een band gaat glijden gaat hij harder slijten.
Haha ja je zag ook dat hij vergeten was op de weegschaal te gaan staan in die ruimte waar de podiumfinishers bij elkaar komen. Hij werd door Charlie ff terug gewezen.SnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:11:
[...]
Bottas dadcht dat Parc Fermee aan het begin van de pitslane was en hij had daar zijn motor al uitgezet. Alleen voor de podium finischers is parc fermee aan het einde van de pitlane. Daarom moest hij geduwd worden.
Ah duidelijk, dan zat hij misschien wat minder krap met z'n brandstof. Maar alsnog krap genoeg om een langzame inlap te moeten doenSnowDude schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:11:
[...]
Bottas dadcht dat Parc Fermee aan het begin van de pitslane was en hij had daar zijn motor al uitgezet. Alleen voor de podium finischers is parc fermee aan het einde van de pitlane. Daarom moest hij geduwd worden.
Je zag 'm nog onboard in de pits, toen werd hij dus waarschijnlijk al geduwd. Ik zei toen nog tegen m'n vrienden; met dit tempo hebben Vettel en Hamilton de champagne al op voordat hij bij het podium is
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Alles is zo nep aan die gozer, met die ode aan Ali bijvoorbeeld. Alles voor een beetje camera exposurebaviaan schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:46:
[...]
Ik zie werkelijk waar niet wat je probleem met hem is.
Naar mijn idee vond hij het ook echt niet leuk dat Vettel tussendoor kwam, stealing his thunder zeg maar
Maar goed, misschien ligt het ook aan mij, heb zo'n hekel aan die gast, die kan gewoon niets meer goed doen bij mij
Wow, het is wel duidelijk dat hij niets goed meer kan doen bij jou jawicked1980 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:17:
[...]
Alles is zo nep aan die gozer, met die ode aan Ali bijvoorbeeld. Alles voor een beetje camera exposure
Naar mijn idee vond hij het ook echt niet leuk dat Vettel tussendoor kwam, stealing his thunder zeg maar
Maar goed, misschien ligt het ook aan mij, heb zo'n hekel aan die gast, die kan gewoon niets meer goed doen bij mij
Ik vond Lewis ook juist heel relaxt over komen na de race. Vergeet ook niet dat Ali een van de eerste grote zwarte sportsterren was.Joster schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Wow, het is wel duidelijk dat hij niets goed meer kan doen bij jou jaIk vond hem juist uiterst chill en relaxt overkomen, hoewel ik het normaal ook niet echt op hem heb. Imo kon hij Vettel juist wel écht waarderen
En de ode aan Ali vond ik juist ook wel wat hebben.
Ric had gewoon weer veel pech.. eerst "vast" achter zn teamgenoot, daarna door de pitstop "vast" achter Rai, extra pitstop ook weer een seconde teveel.. hij heeft alleen maar achter andere aangereden die langzamer waren.
Er was een teambaas die ooit zei: "ik wil geen coureurs die alleen maar pech hebben. "Sniffels schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:28:
Ric had gewoon weer veel pech.. eerst "vast" achter zn teamgenoot, daarna door de pitstop "vast" achter Rai, extra pitstop ook weer een seconde teveel.. hij heeft alleen maar achter andere aangereden die langzamer waren.
De enige pech die hij had was Rosberg die voor zijn neus de baan op kwam (let je op Warwick, daar kreeg Verstappen vorig jaar strafpunten voor.
Als je de stop van Ricciardo terugkijkt, staat hij volgens mij ook te laat stil, waardoor de banden niet meer goed opgelijnd staan met de auto. Dat kost tijd in een stop.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je zit niet "vast" achter je teamgenoot als je niet snel genoeg bent. Ook achter RAI moest hij gewoon uit de verf komen en een actie plaatsen.Sniffels schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:28:
Dat je er "vast" achter zit ligt toch echt aan jezelf.
Ric reed zelf een flatspot op zijn band. Hierdoor moest hij eerder naar binnen waardoor de strategie niet meer werkte zoals bedoeld was.Sniffels schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:28:
Vertel dat aan RosbergStealthyPeanut schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:39:
Dat je er "vast" achter zit ligt toch echt aan jezelf.
The ramblings of an idiot
In Q3 in de vrije lucht een heel snel rondje eruit wringen kan Daniel prima. Als je kijkt naar wie daadwerkelijk de beste race heeft, dan is het Max die er meer uit weet te halen. Monaco niet meegeteld eindigde hij beide races voor Daniel.
Ik vond het wel vreemd dat de Red Bulls geen setje rode supersofts bewaard hadden voor de race. Nu gingen ze in de tweede stint op gele softs. Maar ja, het idee was natuurlijk om daarmee de race uit te rijden.
Jammer dat Mercedes en Williams dat wel konden maar de RB toch meer slijtage veroorzaakte op de softs.
Jammer dat Mercedes en Williams dat wel konden maar de RB toch meer slijtage veroorzaakte op de softs.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=BOvrLnAAK04]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6HEO5lf1DfY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UDYz4Zuw9XM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jxhHj9dL4Do]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qXM4wOYvAsk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cGrm5dTP49s]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NUMSfxw4qYI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dtWv2dQBo_k]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-h_8q81dD0M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dts0cwtgtTM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vgW2SZhsLmE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QwEeLpneUf4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WpfO8lTm_tY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5KkavKQT-hQ]
Kan helaas nog niet de auto nabespreking vinden van Peter Windsor.. ( Zou zijn telefoon weer gestolen zijn?)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6HEO5lf1DfY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UDYz4Zuw9XM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jxhHj9dL4Do]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qXM4wOYvAsk]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cGrm5dTP49s]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=NUMSfxw4qYI]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dtWv2dQBo_k]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-h_8q81dD0M]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=dts0cwtgtTM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vgW2SZhsLmE]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QwEeLpneUf4]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WpfO8lTm_tY]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5KkavKQT-hQ]
Kan helaas nog niet de auto nabespreking vinden van Peter Windsor.. ( Zou zijn telefoon weer gestolen zijn?)
[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2016 11:43 ]
Ik vind Ricciardo een prima kerel, maar hij heeft hier toch een paar keer af op de zogenaamde langzamere Max vanaf 11 minuut 20. YouTube: 2016 Canada - Paddock Pass: Post-Race
Niet geheel netjes van Ricciardo, hij voelt al de druk van Max, en zegt dingen die feitelijk niet kloppen.
Niet geheel netjes van Ricciardo, hij voelt al de druk van Max, en zegt dingen die feitelijk niet kloppen.
Dit ja. Hij eert zijn helden, niks mis mee. Hij was oprecht blij dit weekend, goed om te zien.Joster schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:20:
[...]
Wow, het is wel duidelijk dat hij niets goed meer kan doen bij jou jaIk vond hem juist uiterst chill en relaxt overkomen, hoewel ik het normaal ook niet echt op hem heb. Imo kon hij Vettel juist wel écht waarderen
En de ode aan Ali vond ik juist ook wel wat hebben.
Denk je nu dat ie extra exposure krijgt door bijvoorbeeld die ode aan Ali ? Hij krijgt de exposure sowieso. De beroemdste uitspraak "float like a butterfly, sting like a bee" al jaren zijn moto. Hij moet er niet mee overdrijven maar een ode aan Ali, één van zijn grote (zwarte) sporthelden, vond ik wel gepastwicked1980 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:17:
[...]
Alles is zo nep aan die gozer, met die ode aan Ali bijvoorbeeld. Alles voor een beetje camera exposure
En dat filmpje met Vettel. Denk echt dat je ziet wat je wil zien. Je hebt een hekel aan hem dus zie je enkel maar zaken die in jouw beeld passen, al was het totaal anders. Ik herinner me nog paar dergelijke dingen tijdens een interview met McKenzie (die veel te weinig screentime kreeg
Denk dat Vettel en Hamilton nog wel goed overeen komen, zolang ze maar geen team genoten zijn
Dat valt wel mee. Door zo te verdedigen verliezen ze beide enorm veel snelheid in de laatste bocht. Als je dan vanuit een lagere snelheid dan normaal weer accelereert is de tweede DRS zone eigenlijk waardeloos. Het viel me nog mee dat Rosberg daar een keer nog langszij kwam. De exit uit de hairpin was telkens cruciaal, beetje net als die laatste bocht in Spanje. Verstappen heeft weer eens bewezen dat hij onder druk uitstekend presteert.Kenhas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:22:
De grote verliezer is (m.i.) Ricciardo. Wat zal die man balen zeg... Vorige 2 races hadden eigenlijk voor hem moeten zijn, en nu eindigt hij (deels door pech) wederom achter zijn teamgenoot. Ricciardo is heel dicht bij een 'break-through' moment geweest. Als (ja, ik weet het...als
1 ROS 106
2 RIC 85
3 HAM 75
4 RAI 58
5 VET 57
6 MAS 37
Dan was hij de absolute nr. 1 bij RBR geweest en zou het momentum hebben gehad om aan te vallen. Dan zou Verstappen na een paar ronde niet te horen hebben gekregen dat hij Daniel niet op moet houden, dan zou hem verteld zijn om van positie te wisselen. Dan was Ricciardo's race (en die van Verstappen) heel anders verlopen.
Door de pech die hij heeft gehad staat hij nu echter 4e, en komt zijn 'rookie' teamgenoot angstvallig dichtbij.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Om te beginnen neem je nogal wat aannames over hoe Vettel zijn periode bij Ferrari beleeft, als we ons gewoon even tot de feiten beperken verliest hij in minder dan een rondje bijna 2 seconden omdat Grosjean hem tot 3x toe opzichtig blokkeert. Dan is het toch logisch dat hij hier pislink over wordt?XyritZz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:07:
[...]
Vettel was gewoon aan het zeuren, en dat doet hij het hele seizoen al. Hij staat natuurlijk onder gigantische druk, en is bang dat zijn periode bij Ferrari hetzelfde gaat verlopen als Alonso z'n periode bij Ferrari. Elk jaar een goede auto, maar nooit genoeg om de titel te pakken.
Vind dat iig een stuk logischer dan de verklaring dat hij zeurt omdat hij het zo moeilijk heeft en bang is net als Alonso te eindigen..

Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit dinsdag 14 juni. Een nieuw racetopic wordt de donderdag voor de race geopend.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Waar te kijken?
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2016 - Deel 2 besproken worden.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1