Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.
Deze afhandeling is inderdaad Tweakers-onwaardig.StephanVierkant schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:53:
[...]
Maar helaas, het bleef stil. Ook na een herinnering mijnerzijds.
Ik vind Elect nog steeds een leuk idee, maar helaas niet veel meer dan dat. Het zit nog steeds vol met bugs en zelfs een fatsoenlijke terugkoppeling na een zeer ernstig datalek blijft uit.
Echt Tweakers-onwaardig dit.
@zeef is inderdaad niet meer werkzaam bij Elect. Ik heb je een DM gestuurd en ga zorgen dat je een passend bedankje krijgt.

Ik heb geen social links die ik wil vermelden. Dit houdt blijkbaar dan wel in dat ik constant een groene "1" bij mijn ongelezen berichten blijf behouden. Moet ik perse dummy data invullen of gaat die notificatie ook een keer over?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Omdat er geen goede taxonomie gebruikt is?Ethirty schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:49:
Waarom kan ik wel kiezen voor senior beauty consultant(nofi voor degene die er zijn brood mee verdiend), maar niet voor consultant, beheerder, systeembeheer, netwerkbeheerder of andere normale IT beroepen?
Zowel de UWV competentie taxonomie als de frequenties van beroepen zijn tegenwoordig open data. Mogelijk een goed alternatief voor ISCO?
En soweiso zal je van nederlandse naam moeten mappen naar ISCO (n:m)... Dit kan je wanneer je er de tijd niet in wilt steken om de data op te bouwen beter inkopen dan maken.
[Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 27-06-2019 15:01]
Je moet de Engelstalige benamingen gebruiken (die niet gebruikt worden in de IT in Nederland). Denk daarbij aan System Administrator, System Engineer, Network Engineer, Network Administrator, etc.Ethirty schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:49:
Waarom kan ik wel kiezen voor senior beauty consultant(nofi voor degene die er zijn brood mee verdiend), maar niet voor consultant, beheerder, systeembeheer, netwerkbeheerder of andere normale IT beroepen?
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Deels misschien, maar bij het woord senior kan ik niks kiezen wat op consultant lijkt. Beide toch ook engelse woorden zou je zeggen.Kiswum schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:31:
[...]
Je moet de Engelstalige benamingen gebruiken (die niet gebruikt worden in de IT in Nederland). Denk daarbij aan System Administrator, System Engineer, Network Engineer, Network Administrator, etc.

En waarom, het is toch een volledig Nederlandstalige site? Niet echt logisch dat je dan je gewenste functie alleen in het Engels kan kiezen.
Het voelt gewoon allemaal nog steeds niet echt af, als er überhaupt nog aan gewerkt wordt?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Consultant is toch een Engels (leen)woord?Kiswum schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:31:
[...]
Je moet de Engelstalige benamingen gebruiken (die niet gebruikt worden in de IT in Nederland). Denk daarbij aan System Administrator, System Engineer, Network Engineer, Network Administrator, etc.
Ik kan nu geen screenshot meer maken.
- uBlock Origin
- uMatrix
Mijn adres is al zeker 8 jaar bekend en toch vindt het systeem mijn postcode niet. 1 straat verderop werkt wel.
Het is vooral lastig omdat je niet een heel duidelijke foutmelding krijgt. Voor nu dus maar mijn postcode een straat verderop gekozen.
Ik zie in de reacties dat dit al zeker sinds februari speelt. Staat dit op de agenda?
Reden dat ik het verwijderd heb? Simpel, niet meer op zoek en ondertussen ook 0 matches gekregen terwijl ik een redelijk interessant profiel heb (alleen wel in een bepaalde niche).
Die blur heb ik niet verzonnen, die komt ergens anders vandaan.
[Voor 32% gewijzigd door burne op 29-07-2019 02:34]
I don't like facts. They have a liberal bias.

Fijn ook dat er hier zo snel en adequaat gereageerd wordt op klachten door iemand die aan die site werkt

#team_UTC+1
Heb je een adblocker die de cookie-melding blokkeert, misschien?burne schreef op maandag 29 juli 2019 @ 02:15:
what happen here?
[Afbeelding]
En @Ethirty; doe eens even geduldig, joh.

Dit is ook geen support- maar een feedback-forum. Contact kan via elect@tweakers.net.
[Voor 19% gewijzigd door Room42 op 29-07-2019 12:25]
- uBlock Origin
- uMatrix
Dit is de cookiewall, (zie url: sorry-elect.tweakers.net/?origin=https://elect.tweakers.net/talent/profiel ) het lijkt er inderdaad op dat er iets geblokkeerd word waardoor de javascript niet uitgevoerd wordt. Je kan dit even snel bekijken door een andere browser of in incognito venster te proberen.burne schreef op maandag 29 juli 2019 @ 02:15:
what happen here?
[Afbeelding]
Sorry het is maandag, dan ben ik niet op me scherpstEthirty schreef op maandag 29 juli 2019 @ 10:58:
"geen recruiters meer" - maar de eerste (en enige) flirt die ik had was van een recruiter. Ik denk gewoon dat de grenzen aan het vervagen zijn en dat ze daarom alles blurry maken.
Fijn ook dat er hier zo snel en adequaat gereageerd wordt op klachten door iemand die aan die site werkt

Ging me dan ook niet om de post van burne, maar om het feit dat de laatste reactie van half juni was en dat ging over een kritiek beveiligingslek uit februari.Room42 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 12:20:
[...]
Heb je een adblocker die de cookie-melding blokkeert, misschien?
En @Ethirty; doe eens even geduldig, joh.
Dit is ook geen support- maar een feedback-forum. Contact kan via elect@tweakers.net.
Verder lees ik 0,0 (officiële) reactie op alle feedback en bugs die hier langskomen.

En als ik dan door een recruiter wordt benaderd via een site die beloofd die juist te weren, dan vraag ik me af wat de korte en lange termijn visie voor Elect nu eigenlijk is.
#team_UTC+1
Het zou mij niets verbazen als binnen een jaar het bericht komt dat ze Elect opheffen, volgens mij loopt het gewoon niet. Ik heb geen idee hoeveel kandidaten en werkgevers er in het systeem zitten, maar ik krijg het idee dat beide tegen vallen (geen matches in mijn tijd dat ik ingeschreven stond, regelmatig advertorials op Tweakers voor Elect). Komt bij dat het geheel nog niet af voelt en er nauwelijks/geen zichtbare ontwikkeling is en dat de response hier soms lang op zich laat wachten.Ethirty schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:34:
[...]
Ging me dan ook niet om de post van burne, maar om het feit dat de laatste reactie van half juni was en dat ging over een kritiek beveiligingslek uit februari.
Verder lees ik 0,0 (officiële) reactie op alle feedback en bugs die hier langskomen.
En als ik dan door een recruiter wordt benaderd via een site die beloofd die juist te weren, dan vraag ik me af wat de korte en lange termijn visie voor Elect nu eigenlijk is.
Dit is overigens niet geheel correct, @boenkeijer heeft inhoudelijk gereageerd dat hij het verder op ging pakken via DM, dit is gebeurt ik heb daarnaast nog persoonlijk met de persoon gesproken hierover en hij is daarna nog hier op kantoor geweest. Daarnaast staat er ook bij het reageren dat je een van de 2 verantwoordelijke kan aanspreken indien je een vraag hebtEthirty schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:34:
[...]
Ging me dan ook niet om de post van burne, maar om het feit dat de laatste reactie van half juni was en dat ging over een kritiek beveiligingslek uit februari.

Er zijn 2 type recuiters:Ethirty schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:34:
- diegene die niet voor een bedrijf x werken, met deze wil je niet mee in contact komen om bij bedrijf x te werken.
- diegene die voor een bedrijf werken, met deze wil je dus wel in contact komen.
Voor de visie en langertermijn plannen daarvoor moet je niet bij mij wezen, i am just the developer

Ik heb geen idee wat je profiel / achtergrond is en waar je woont, dit zijn best belangrijke factoren om een match te krijgen. Als je het echt graag wilt weten kunnen we ook voor je kijken waarom je flirts hebt gehad, in dat geval kan je me even een DM sturen met je email.Transportman schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:04:
[...]
Het zou mij niets verbazen als binnen een jaar het bericht komt dat ze Elect opheffen, volgens mij loopt het gewoon niet. Ik heb geen idee hoeveel kandidaten en werkgevers er in het systeem zitten, maar ik krijg het idee dat beide tegen vallen (geen matches in mijn tijd dat ik ingeschreven stond, regelmatig advertorials op Tweakers voor Elect). Komt bij dat het geheel nog niet af voelt en er nauwelijks/geen zichtbare ontwikkeling is en dat de response hier soms lang op zich laat wachten.
[Voor 28% gewijzigd door xleeuwx op 30-07-2019 07:43]
Bedankt voor het aanbod, maar ik heb ondertussen mijn profiel verwijderd, omdat ik toch niet meer op zoek ben en ook omdat ik 0 matches had.xleeuwx schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:35:
Ik heb geen idee wat je profiel / achtergrond is en waar je woont, dit zijn best belangrijke factoren om een match te krijgen. Als je het echt graag wilt weten kunnen we ook voor je kijken waarom je flirts hebt gehad, in dat geval kan je me even een DM sturen met je email.
Het kan best aan locatie+reistijd hebben gelegen, de reistijd had ik volgens mij redelijk laag staan.
Welke van de twee is nu de echte waarde?
[Voor 12% gewijzigd door Room42 op 28-08-2019 11:23]
- uBlock Origin
- uMatrix
Oeh dat is niet heel duidelijk inderdaad. Bedankt voor het melden, ik heb een bugticket gemaakt om het te fixenRoom42 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 11:23:
@boenkeijer @Jadine Dit probleem speelt nog steeds, bij het invoeren van feedback na een flirt:
Welke van de twee is nu de echte waarde?
[Afbeelding]

Voor de time-being: de waarde die niet in de slider staat is de juiste.
Ten eerste heb ik al een tweakers profiel en ten tweede wil ik deze beide niet combineren (en mag je van tweakers ook niet eens 2 profielen hebben volgens de regels)
Ik heb mijn tweakers elect profiel zojuist verwijderd en ga er vanuit dat deze nu niet meer wordt omgezet.
Erg rare gang van zaken, vraag me ook af of dit wel AVG proof is aangezien je prive elect profiel wordt in eens een publiek tweakers wordt
[Voor 12% gewijzigd door GrooV op 04-10-2019 11:16]
Op mijn profiel onder skills staat het volgende stukje tekst:
> Hier kun je aangeven welke skills en vaardigheden je bezit, deze zijn zichtbaar in je profiel en kunnen bekeken worden door gebruikers van Tweakers.
Laat ik nou hier absoluut geen interesse in, omdat het gewoon totaal niet relevant is als ik op het forum actief ben. Ik heb dan ook maar mijn Tweakers Elect account verwijderd, erg jammer dit.
Daarbij vraag ik ook af hoe jullie mijn account hadden aangemaakt. Gebruikte namelijk een ander e-mailadres voor Tweakers Elect dus die kon je niet linken aan mijn al bestaande account. Dus dan zou er een nieuw worden aangemaakt, met wat precies als gebruikersnaam? Mijn volledige naam? Mijn e-mailadres? Beide zouden nogal onwenselijk zijn geweest.
[Voor 40% gewijzigd door Mitchell op 04-10-2019 11:24]
Signature
Krijg ook een error maar kan daarna niet meer inloggen, dus ga er vanuit dat het gelukt isZr40 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:34:
Ik kan mijn account niet eens verwijderen. Krijg een 404 wanneer ik het probeer...
Ik kan nog gewoon inloggen, en er zijn ook geen gegevens verwijderd.GrooV schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:35:
[...]
Krijg ook een error maar kan daarna niet meer inloggen, dus ga er vanuit dat het gelukt is
- Wat voor gebruikersnaam wordt er dan gekozen?
- Wat voor informatie wordt er standaard openbaar gemaakt?
- Het verwijderen van je account op Tweakers is vooralsnog onmogelijk(!) Je account wordt dan geanonimiseerd. Dat is veruit onvoldoende voor mijn Tweakers-Elect-account, wat mij betreft. Daarin staan veel persoonlijkere gegevens. Hoe wordt dat opgelost?
Veel vragen!
- uBlock Origin
- uMatrix
Dat hoop ik ook maar, zojuist ook gedaan. Hier zat ik totaal niet op te wachten namelijk.GrooV schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:35:
[...]
Krijg ook een error maar kan daarna niet meer inloggen, dus ga er vanuit dat het gelukt is

Dit is een account.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik wil helemaal geen 2 profielen en ik wil ze al helemaal niet gemerged hebben zonder precies te weten wat er nu precies openbaar wordt.
#team_UTC+1
Kreeg ik ook na het verwijderen, maar ik kon niet meer inloggen, dus ga er vanuit dat hij echt verwijderd is.Zr40 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:34:
Ik kan mijn account niet eens verwijderen. Krijg een 404 wanneer ik het probeer...
Signature

Het is trouwens een 500, maar de error pagina lijkt op een 404.
Oops!
Dit is vast niet de pagina die je zoekt...
Maar welke gebruikersnaam wordt er standaard gekozen?Jadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:49:
Graag kom ik even terug op de jullie reacties op de mail die we hebben verstuurd. Voor de duidelijkheid er wordt niets openbaar gezet zonder jullie toestemming! De functionaliteiten die je elect profiel komen straks in je Tweaker Profiel en daar kun je gebruik van maken uiteraard opt-in dus alleen als je dat zou willen. Je blijft anoniem zoals je van Elect gewend bent.
- uBlock Origin
- uMatrix
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
+MATANDO schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:46:
Helaas werkt het Elect prlatform niet helemaal lekker, dat is ook één van de redenen waarom we Elect binnen de Tweakers codebase herbouwen. Mocht het echt niet lukken om je account te verwijderen (ondanks de 404 is je account meestal toch weg), stuur mij dan een DM, dan zorg ik ervoor dat deze niet mee gemigreerd wordt naar Tweakers.
Ga dan voor een opt-in voor de profielmigratie...?Jadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:49:
Graag kom ik even terug op de jullie reacties op de mail die we hebben verstuurd. Voor de duidelijkheid er wordt niets openbaar gezet zonder jullie toestemming! De functionaliteiten die je elect profiel komen straks in je Tweaker Profiel en daar kun je gebruik van maken uiteraard opt-in dus alleen als je dat zou willen. Je blijft anoniem zoals je van Elect gewend bent.
Ik heb de mail ook ontvangen en wil ook niet dat er een profiel wordt aangemaakt of data wordt overgezet.
[Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 04-10-2019 12:59]
Ok, kan je mij een DM sturen dan?Bolletje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:58:
[...]
+
[...]
Ga dan voor een opt-in voor de profielmigratie...?
Ik heb de mail ook ontvangen en wil ook niet dat er een profiel wordt aangemaakt of data wordt overgezet.
Als er veel behoefte is om je skills alleen binnen elect te gebruiken dan gaan we kijken of we dat op korte termijn kunnen inbouwen.
Over de gebruikersnaam, de werkgever ziet alleen de laatste jobTitle ingevuld, of "Geen werkervaring bekend bij dit talent".
Dat is een vreemd antwoord op de vraag welke gebruikersnaam er gebruikt gaat worden voor het gegenereerde tweakers.net profiel.Jadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:27:
Over de gebruikersnaam, de werkgever ziet alleen de laatste jobTitle ingevuld, of "Geen werkervaring bekend bij dit talent".
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Voor het gegenereerde Tweakers Profiel zullen we je Elect ID gebruiken en dit is niet identificeerbaar. We zijn wel aan het kijken naar mogelijkheden om deze username aan te passen mocht dit wenselijk zijn.
Ik ga mijn account zo ook verwijderen en zie in de toekomst wel of het een doordacht platform is geworden.
#team_UTC+1
De vraag is dus of de informatie uit Tweakers Elect nu (openbaar) aan het reeds bestaande Tweakers-profiel komt te hangen.
De reden dat we nu over zijn gegaan naar Tweakers is juist om deze problemen op te lossen.
We hopen je in de toekomst toch terug te zien.
Voor mij geldt dat ik die migratie niet wil meemaken (door de onduidelijkheid, helaas ook niet gesterkt door jouw onzekere/vage antwoordenJadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:07:
Dat is jammer te horen.
De reden dat we nu over zijn gegaan naar Tweakers is juist om deze problemen op te lossen.
We hopen je in de toekomst toch terug te zien.

PS: Het is handig dat als je reageert op een bepaald persoon, je die even tagged of quote.

[Voor 10% gewijzigd door Room42 op 04-10-2019 14:13]
- uBlock Origin
- uMatrix
Ja idem hier. Ik heb mijn account net ook even verwijderd. Tenminste, ik kreeg een 404, maar kon daarna niet meer inloggen. Kan ik er vanuit gaan dat mijn gegevens derhalve ook niet gemigreerd worden? Een bevestiging hiervan zou fijn zijn.Room42 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:12:
[...]
Voor mij geldt dat ik die migratie niet wil meemaken (door de onduidelijkheid, helaas ook niet gesterkt door jouw onzekere/vage antwoorden), dus ik verwijder mijn account ook en kijk wel even hoe het geïmplementeerd wordt.
De problemen met het Elect platform uit het verleden willen we juist oplossen, vandaar de integratie. Wat de visie betreft, die is er wel degelijk. We hebben echter zoals elk bedrijf te maken met het probleem dat alles wat je wilt realiseren tijd kost. En deze tijd kunnen op Tweakers natuurlijk in honderden tickets besteden, dus dat moeten we plannen. Niet alles van de visie zal er meteen zijn, het kost nogal wat tijd om een bestaand platform opnieuw te bouwenEthirty schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:57:
Dit soort manier van uitleg geven geeft weinig vertrouwen in de visie en richting van wat Elect had kunnen zijn. Dat blijkt ook wel uit de vragen en problemen die hier in het verleden zijn gepost.
Ik ga mijn account zo ook verwijderen en zie in de toekomst wel of het een doordacht platform is geworden.

En uiteraard nemen we alle problemen die jullie hier uiten serieus en gaan we kijken hoe we daaraan tegemoet kunnen komen.
De migratie is bedoeld als hulp-middel zodat je niet alles weer opnieuw hoeft in te voeren, maar het is duidelijk dat dit niet bij iedereen op deze manier overkomt...
@Ethirty ik hoop dat we je in de toekomst wel kunnen overtuigen.
Ja, die 404 vertrouw ik niet. Ik wil dat mijn gegevens zorgvuldig verwijderd worden. @MATANDO ik had jou al een DM gestuurd maar weet niet of dit de juiste weg is. Wat is de juiste route?Spectaculous schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:15:
[...]
Ja idem hier. Ik heb mijn account net ook even verwijderd. Tenminste, ik kreeg een 404, maar kon daarna niet meer inloggen. Kan ik er vanuit gaan dat mijn gegevens derhalve ook niet gemigreerd worden? Een bevestiging hiervan zou fijn zijn.
- uBlock Origin
- uMatrix
Een bevestiging zou wel fijn zijn.MATANDO schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:20:
@Room42 De DM is de juiste weg :-) Ik ga niet op alle DMs reageren, maar zorg er zeker voor dat jullie Elect profiel weg is voor de migratie.
Misschien is dit wel de grootste frustratie met Tweakers Elect - Het gebrek aan communicatie! Alsof je tegen een muur zit te spreken die na maanden wel eens reageert of helemaal niet. En al die gaten en fouten in de software. Hierdoor is er erg weinig controle over je eigen gegevens en wekt zeer weinig vertrouwen of zelfs argwaan.
Echt megafrustrerend.

Dus ik wil toch graag een rapport ontvangen met dat alle gegevens verwijderd zijn!
[Voor 45% gewijzigd door Room42 op 04-10-2019 14:24]
- uBlock Origin
- uMatrix
Hier is altijd streng op toegezien, zelfs als je op het forums een lastige vraag anoniem wil stellen mocht er geen 2e account aangemaakt worden. En nu overspoelen jullie tweakers even met weet ik hoe veel "anonieme" profielen3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren. Het is een Lid verder niet toegestaan (opnieuw) een Account aan te vragen of te beheren nadat Tweakers de aanvraag van een (aspirant-) Lid voor een Account heeft geweigerd of een Account van het Lid na registratie heeft opgeheven.

Overigens heb ik ook nog steeds geen bevestiging dat mijn zouist verwijderde profiel niet mee gaat in de migratie...
Dit komt allemaal erg amateuristisch over als ik eerlijk ben
[Voor 11% gewijzigd door GrooV op 04-10-2019 14:25]
Elect is toch voortgevloeit uit tweakers? Hoe heeft dit zoveel problemen kunnen opleveren dat er nu ineens gekozen wordt om het in Tweakers te integreren?
Daarnaast heef het Elect platform mij helaas tot nu toe nog geen enkele hit opgeleverd. Nul, noppes, nada, terwijl als ik mijn account op linked-in bekijk komen er (buiten de shoot en pray recruiters om) meerdere berichten per maand binnen, met interessante functies in mijn regio.
Het motiveert mij allemaal niet om op Elect te blijven en zit er dan ook over na te denken om mijn account op te heffen (voor 15 oktober welteverstaan).
Ik had meer gehoop van het platform.
@GrooV het zijn accounts gekoppeld (al dan niet annoniem) aan je tweakers account. Dus niet te vergelijken met 2 accounts op tweakers aanmaken.
⛔geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.
- uBlock Origin
- uMatrix
Hoe stel je voor dat dit gebeurt wanneer je niet hetzelfde emailadres gebruikt voor Elect? En wanneer je wel een account hebt op Elect maar niet op Tweakers?s0ulmaster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:28:
@GrooV het zijn accounts gekoppeld (al dan niet annoniem) aan je tweakers account. Dus niet te vergelijken met 2 accounts op tweakers aanmaken.
Ik heb 2 verschillende emailadressens0ulmaster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:28:
Ik ga hier maandag met product/ development naar kijken en kom daarna z.s.m. met een reactie.
ook @Zr40. Dat is inderdaad een terechte vraag en wordt hier ook nog niet beantwoord, maar als er op dat email adres inderdaad een nieuw account wordt aangemaakt, dan is dat wel een pijnlijk puntje.
⛔geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.
Ik zou zulke dingen in het vervolg gewoon even polsen in de community. Hoewel ik vanuit mijn Tweakers profiel prima herleidbaar ben naar mijn 'echte' ik, vind ik andersom voor werkgevers niet bepaald nodig.MATANDO schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:16:
De problemen met het Elect platform uit het verleden willen we juist oplossen, vandaar de integratie.
Daarnaast snap ik, juist als software engineer, absoluut niet waarom je dit soort vrijwel losstaande functionaliteit binnen een grote bestaande oude applicatie wil brengen. Als het losstaand technisch niet gelukt is, zie ik echt niet in hoe het geintegreerd opeens wel gaat werken.
Het leek nogal afhankelijk van in welke hoek je precies zat. Ben zelf Java dev en wel 1 niet bepaald relevante hit gehad (bedrijf erg ver weg). Dit terwijl 't op LinkedIn met recruiters storm loopt.Room42 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:30:
Ik heb wel al aardige flirts gehad vanuit Elect, dus het kan wel. Maar ik stap wel weer in als het stof een beetje gedaald is.
Maar da's geen technisch issue, meer een issue van het aansluiten van aanbod. Ook daar heeft men flinke steken laten vallen; ik heb nota bene nog helemaal in het begin met Zeef en een dev samen gezeten en ook aangegeven dat we vanuit ons bedrijf destijds mee wouden denken en vacatures wilden plaatsen. Niks op teruggehoord.
Tja. Ik vind het allemaal extreem amateuristisch.
[Voor 36% gewijzigd door Hydra op 04-10-2019 15:00]
https://niels.nu
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Als systeembeheerder heb ik voorheen nooit een flirt gehad. Voor mij is het Tweakers Elect avontuur momenteel niet nodig, maar ik verwacht in de komende 2-3 jaren geen verbetering voor mijn vakgroep in vergelijking met de eerste 2-3 jaren van Tweakers Elect. Ik zie het vooral als een prima tool voor Developers / Ontwikkelaars van programma's en websites.Room42 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:30:
Ik heb wel al aardige flirts gehad vanuit Elect, dus het kan wel. Maar ik stap wel weer in als het stof een beetje gedaald is.
Uit voorzorg verwijder ik mijn account (als dat lukt), om te voorkomen dat bepaalde gegevens op straat liggen die ik er liever niet heb liggen door de merge.
Update: Helaas een error
Oops!
Dit is vast niet de pagina die je zoekt...
[Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 04-10-2019 15:18]
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
En hoe weet je dan zeker dat iedereen dit gezien heeft en zeker weet dat zijn/haar profiel verwijderd is? En als jij niet reageert op elke DM, hoe weet de versturende gebruiker dan dat jij hem op de opt-out lijst hebt gezet?MATANDO schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:20:
@Room42 De DM is de juiste weg :-) Ik ga niet op alle DMs reageren, maar zorg er zeker voor dat jullie Elect profiel weg is voor de migratie.
Sorry, maar de enige juist reactie nu is stoppen met dit onbezonnen plan. Terug naar de tekentafel. IK heb geen idee hoeveel ID's er leven in de Elect DB, maar wij als crew willen niet zomaar x aantal nieuwe accounts wat wezenlijk clone accounts zijn.Jadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:34:
Serieuze aandachtspunten heb ik voorbij zien komen waar wij serieus mee aan de slag zullen moeten.
Ik ga hier maandag met product/ development naar kijken en kom daarna z.s.m. met een reactie.
Let wel: ik begrijp de nut en noodzaak van integratie van beide platformen, maar dat kan ook op een andere manier, zonder lukraak accounts in Tweakers aan te maken en daarbij potentieel accounts herleidbaar met elkaar maken.
Ik had blijkbaar ook nog een account, en toen ik deze mail las, heb ik deze direct verwijderd. Ik wil niet nog een account op Tweakers. Als ik al mijn werkgerelateerde zaken wil koppelen met mijn T.Net account, dan wil ik daar zelf de keuze voor maken, en niet mee worden opgezadeld door een onbezonnen integratiepoging.
Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!
Dit is wel een manier om leven in dit topic te schoppen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Is dit uberhaupt wel met de rest van de tweakers devs e.d. afgestemd? Dit komt op mij een beetje over alsof er 1 developer op zit die een beetje aan 't hobbyen is. Nieuwe developer, vindt de oude meuk kut omdat 'ie het zelf niet geschreven heeft, en wil het allemaal op z'n eigen manier opnieuw doen.Equator schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:21:
Sorry, maar de enige juist reactie nu is stoppen met dit onbezonnen plan. Terug naar de tekentafel. IK heb geen idee hoeveel ID's er leven in de Elect DB, maar wij als crew willen niet zomaar x aantal nieuwe accounts wat wezenlijk clone accounts zijn.
Op zich een goede vraag, maar je neemt hier wel een hele grote aanname. Ik ken @MATANDO niet, maar ik ga ervanuit dat het T.Net devteam niet zomaar accepteert dat iedereen in bulk accounts aan kan maken. Dus ik hoop dat er over gesproken is met de verschillende teams. Maar ik denk dat men wel nog even terug moet naar de tekentafel over de methode van integratie. Want dit komt inderdaad nogal knullig over, en dan druk ik mij voorzichtig uit.Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Is dit uberhaupt wel met de rest van de tweakers devs e.d. afgestemd? Dit komt op mij een beetje over alsof er 1 developer op zit die een beetje aan 't hobbyen is. Nieuwe developer, vindt de oude meuk kut omdat 'ie het zelf niet geschreven heeft, en wil het allemaal op z'n eigen manier opnieuw doen.
Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!
No worries, als jullie er meer vertrouwen in hebben dat ik doe wat ik zeg, dan zal ik iedereen keurig een dm terug sturen nadat het is gebeurd ;-) Dit zal volgende week worden, maar voor de migratie.
En hoe gaat iedereen die dit topic niet heeft weten vinden n.a.v. deze mail de juiste weg vinden naar jouw DM?MATANDO schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:32:
@Room42 e.a.
No worries, als jullie er meer vertrouwen in hebben dat ik doe wat ik zeg, dan zal ik iedereen keurig een dm terug sturen nadat het is gebeurd ;-) Dit zal volgende week worden, maar voor de migratie.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.
Over mij
Dat niet alleen: hoe kan iemand die enkel een Tweakers Elect account heeft dit doen dan? Dan moet die eerst een Tweakers account aanmaken om vervolgens een DM te sturen om te zeggen dat die het niet wil?RobIII schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:35:
[...]
En hoe gaat iedereen die dit topic niet heeft weten vinden n.a.v. deze mail de juiste weg vinden naar jouw DM?
Ik wacht af op meer duidelijkheid.
[Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 04-10-2019 15:40]
edit: overigens doet jullie functionaliteit voor het verwijderen van een account het ook niet. Kan uitloggen en weer inloggen...
[Voor 28% gewijzigd door Gropah op 04-10-2019 15:48]
Sinds de tweakers CV gelinked werd aan een soort van carrière funtie staat daar ook maar één skill: Not sharing data.
Met deze move heb ik dan ook nul vertrouwen als het om tweakers en jobseeking gaat over. Succes ermee, maar mij ben je kwijt.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag van wokeness! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
We merken het vanzelf als die accounts toch nog actief zijn. En ik ben bang, dat Tweakers.net de reactie daarop [understatement]niet leuk[/understatement] gaat vinden.Raven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:39:
Volgens mij werkt de verwijder knop ondanks de foutmelding wel, kan na verwijderen niet meer inloggen, dus lijkt toch iets gedaan te hebben.
Iedereen krijgt de foutmelding, maar er zijn genoeg meldingen in de thread (waaronder van mijzelf) bij wie het account gewoon nog werkt en intact blijkt te zijn na het klikken op de knop.Raven schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:39:
Volgens mij werkt de verwijder knop ondanks de foutmelding wel, kan na verwijderen niet meer inloggen, dus lijkt toch iets gedaan te hebben.

- uBlock Origin
- uMatrix
Jouw mening, maar ik heb het net gecontroleerd en mijn accounts lijken weg te zijn.Room42 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:45:
@Freee!! Je loopt een beetje te trollen, imho. We weten het nu wel en maandag horen we meer.
Het idee dat je accounts uberhaupt KUNT mergen op basis van e-mail is al gewoon fout (ik hoop dat ik op tweakers het truukje op g-mail niet uit hoef te leggen), maar dat dit een op-out is is ook gewoon bizar. Ik kan me niet voorstellen dat dit uberhaupt GDPR compliant is. Het niet kunnen verwijderen van je data via een geautomatiseerd systeem is dat volgens mij in ieder geval niet.
Ik snap echt wel dat het voor jullie nu ook weekend is, maar dit zijn geen momenten waar je die shit gewoon tot maandag laat liggen na die bom op vrijdag op de community gegooid te hebben. Laat dus gewoon even weten dat jullie terug naar de tekentafel gaan, dan heb je meteen een heel stuk minder ongeruste ex-Elect testers.
Ze hoeven helemaal niet terug naar de tekentafel, Tweakers Elect is nu gewoon dood.Hydra schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:14:
@MATANDO @Jadine even een tip; kondig dit soort dingen niet op vrijdagmiddag aan. Doe dat gewoon door de week in de ochtend, en zorg dat je daadwerkelijk iemand paraat hebt om ook gewoon te reageren en dan in dit geval gewoon te zeggen "jongs, mea culpa, jullie hebben gelijk dat dit een slecht idee was". Ik heb zelf geen flauw idee of ik nog een Elect account heb (volgens mij niet) en met welk e-mail adres.
Het idee dat je accounts uberhaupt KUNT mergen op basis van e-mail is al gewoon fout (ik hoop dat ik op tweakers het truukje op g-mail niet uit hoef te leggen), maar dat dit een op-out is is ook gewoon bizar. Ik kan me niet voorstellen dat dit uberhaupt GDPR compliant is. Het niet kunnen verwijderen van je data via een geautomatiseerd systeem is dat volgens mij in ieder geval niet.
Ik snap echt wel dat het voor jullie nu ook weekend is, maar dit zijn geen momenten waar je die shit gewoon tot maandag laat liggen na die bom op vrijdag op de community gegooid te hebben. Laat dus gewoon even weten dat jullie terug naar de tekentafel gaan, dan heb je meteen een heel stuk minder ongeruste ex-Elect testers.
Ook niet gek als je ziet dat het nooit een prominente plek heeft ingenomen.Freee!! schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:26:
[...]
Ze hoeven helemaal niet terug naar de tekentafel, Tweakers Elect is nu gewoon dood.
Het nieuwere Carrière zie je bovenin je scherm direct terug, terwijl ik geen enkele plek zie om snel naar Elect te gaan behalve de link in de topic warning hier.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Je bedoelt:drooger schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:06:
[...]
Ook niet gek als je ziet dat het nooit een prominente plek heeft ingenomen.
Het nieuwere Carrière zie je bovenin je scherm direct terug, terwijl ik geen enkele plek zie om snel naar Elect te gaan behalve de link in de topic warning hier.
Niet zo gek als je ziet dat de mensen die er verantwoordelijk voor zijn niet eens fatsoenlijk kunnen communiceren. Kom op; kijk eens naar de posts die hier vanuit elect geplaatst worden.

Alsof men nog nooit een forum aangeraakt heeft en dat is dan onderdeel van Tweakers? pff.

Dit is een account.
Ik vond de communicatie nog niet zo'n issue, i.i.g. niet toen Zeef er nog betrokken bij was.Grvy schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Je bedoelt:
Niet zo gek als je ziet dat de mensen die er verantwoordelijk voor zijn niet eens fatsoenlijk kunnen communiceren. Kom op; kijk eens naar de posts die hier vanuit elect geplaatst worden.![]()
Alsof men nog nooit een forum aangeraakt heeft en dat is dan onderdeel van Tweakers? pff.
De verslechtering in communicatie is imho meer gevolg dan oorzaak.
Wat dat betreft is het ook vrij logisch dat de communicatie verslechterd als het geheel minder loopt dan gewenst/verwacht. (verstandig is een ander iets)
[Voor 3% gewijzigd door drooger op 05-10-2019 11:15]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Vreemd, na verwijderen blijf ik ingelogd en na uitloggen ook...Freee!! schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:48:
[...]
Jouw mening, maar ik heb het net gecontroleerd en mijn accounts lijken weg te zijn.
Daar klopt dan iets niet, ik kan niet meer inloggen (met geen van beide (ex)accounts).PcDealer schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Vreemd, na verwijderen blijf ik ingelogd en na uitloggen ook...
Beetje naar om iemand op die manier een trol te noemen. Ik heb dezelfde ervaring: na account verwijderen kreeg ik een 404, maar inloggen lukt niet meer.PcDealer schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:01:
[...]
Vreemd, na verwijderen blijf ik ingelogd en na uitloggen ook...
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
100% mee eens, ik bedoel vooral het migratie verhaal. En met "terug naar de tekentafel" bedoel ik gewoon niet doen, maar ik wou niet te negatief doenFreee!! schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 09:26:
[...]
Ze hoeven helemaal niet terug naar de tekentafel, Tweakers Elect is nu gewoon dood.

Volgens mij quote jij de verkeerde en bedoel jeAGee schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:11:
[...]
Beetje naar om iemand op die manier een trol te noemen. Ik heb dezelfde ervaring: na account verwijderen kreeg ik een 404, maar inloggen lukt niet meer.
Room42 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:45:
@Freee!! Je loopt een beetje te trollen, imho. We weten het nu wel en maandag horen we meer.
Ik gebruik Firefox op Android One.Freee!! schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:38:
Met verschillende browsers krijg ik verschillende resultaten. Met chrome brengt de link in de TW me op https://sorry-elect.tweak...tps://elect.tweakers.net/ , met Firefox kom ik wel op de juiste pagina ( https://elect.tweakers.net/ ) en lukt inloggen gewoon niet en krijg ik ook geen e-mail als ik een password-reset aanvraag (zoals het hoort).
[Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2019 15:12]

Ik ben 3 maanden geleden begonnen als developer bij Tweakers en ben samen met o.a. @MATANDO en @Jadine de afgelopen periode druk bezig met het "carriere" project. Aangezien het project al liep toen ik begon, weet ik niet alles; vergeef me dus als ik je vraag niet (direct) kan beantwoorden.
Op verschillende bijeenkomsten (zoals gister Tweakers 21) heb ik een aantal mensen gesproken en zie in dit topic soorgelijke vragen en opmerkingen. Ik denk dat mijn antwoorden met een beetje achtergrondkennis makkelijker te begrijpen zijn.
Velen hier zullen mijn mening delen dat het Elect zoals het nu bestaat niet lekker werkt; dit geldt niet alleen voor gebruikers maar zeker ook als developer. Dit komt o.a. doordat de codebase helemaal losstaat en nergens de conventies gebruikt die we in Tweakers hanteren. Dit maakt werken in de code zeer lastig. De kennis die we hebben over de codebase van Elect is te weinig om er met veel vertrouwen in te werken. Doordat ik voor Elect een aparte ontwikkelomgeving moet opstarten en ook de deployment heel anders werkt dan voor Tweakers kost het gigantisch veel tijd en energie om in Elect te werken. Zodra er iets moet gebeuren in Elect schuif ik dat dus het liefst door naar MATANDO

Door de intergratie van Elect in Tweakers kun je veel van dit soort punten oplossen. Immers is de code dan voor alle developers in het team te begrijpen omdat deze aan de Tweakers standaarden voldoet (leesbaarheid, testbaarheid enzo). Dat het omzetten van Elect naar een omgeving binnen Tweakers veel voeten in de aarde heeft, kan je je misschien voorstellen. We proberen dan ook pragmatisch te werken, wat bagage over boord te gooien om uiteindelijk een mooi ding te bouwen.
Een algemene reactie wil ik in elk geval vast geven: Ja we luisteren graag naar jullie, en zijn onwijs blij dat jullie zo kritisch meekijken en ons feedback geven. Er zijn altijd meerdere belangen (want ja, als we platform bouwen waar geen werkgever wil komen dan heb je er helemaal niets aan), die er in zo'n project afgewogen moet worden. En als ik een ding heb geleerd in de afgelopen 3 maanden werken bij Tweakers, dan is het wel dat de mening van de community zeer serieus genomen wordt.
Dan inhoudelijk.
Ik lees dat er een paar mensen zijn die niet zeker weten of hun account goed verwijderd is. Als je twijfelt, stuur ff een DM naar @MATANDO met het e-mail adres (niet naar mij, want ik schuif het toch af

Ik had ook meer gehoopt van het platform, dáárom juist intergratie in Tweakers zodat we er iets mee kunnen. Het is fijn dat er nu niet 1 persoon is die maar iets in "het oude Elect" kan, maar een heel team dat in het "nieuwe Carriere" kan werken. Bovendien is het herschrijven van code naar een andere omgeving direct een goed moment om zaken beter te doen.s0ulmaster schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
Hoe heeft dit zoveel problemen kunnen opleveren dat er nu ineens gekozen wordt om het in Tweakers te integreren?
[...]
Ik had meer gehoop van het platform.
Zoals in mijn intro aangegeven is het voordeel van intergratie in Tweakers dat alle developers met de code kunnen werken en dat de code voldoet aan onze eisen (documentatie, testbaarheid, leesbaarheid, geteste code et cetera).Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:57:
[...]
Daarnaast snap ik, juist als software engineer, absoluut niet waarom je dit soort vrijwel losstaande functionaliteit binnen een grote bestaande oude applicatie wil brengen. Als het losstaand technisch niet gelukt is, zie ik echt niet in hoe het geintegreerd opeens wel gaat werken.
[...]
Om iets inhoudelijker te antwoorden, er is niet een "oude applicatie"; wel verschillende lagen van code van verschillende leeftijden. Wanneer we nieuwe code schrijven hanteren we onze nieuwe DoD, oude code die we raken kunnen we hier soms in meenemen. Door deze manier van werken kunnen we nieuwe code schrijven en gebruik maken van oude code op zo'n manier dat refactoring van de "oude" code geen gevolgen voor de nieuwe code heeft (of, hoort te hebben, hehe).
Het probleem dat het "niet gelukt is" komt niet perse doordat de code van Elect losstaat, maar wel dat het voor developers vervelend en tijdrovend is om in te werken.
Ik ben met o.a. MATANDO als developer betrokken, en daarnaast bestaat het project-team uit o.a. Jadine en boenkeijer; maar er zijn meer mensen die uit verschillende "invalshoeken" in dit project zijn betrokken. Het is dus zeker geen projectje van 1 devver.Hydra schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:24:
[...]
Is dit uberhaupt wel met de rest van de tweakers devs e.d. afgestemd? Dit komt op mij een beetje over alsof er 1 developer op zit die een beetje aan 't hobbyen is. Nieuwe developer, vindt de oude meuk kut omdat 'ie het zelf niet geschreven heeft, en wil het allemaal op z'n eigen manier opnieuw doen.
Overigens ben ik de nieuwe developer en vind ik inderdaad die oude meuk kut, maar dat ter zijde

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Op het moment dat ik mijn account probeer te verwijderen, ik wel een 404 krijg, maar vervolgens nog wel kan inloggen, dan is het verwijderen niet gelukt. Geen twijfel over mogelijk (behalve misschien wat caching). En dat is een bug in een feature die waarschijnlijk op dit moment meer gebruikt word dan normaal.florisluiten schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:26:
[...]
Ik lees dat er een paar mensen zijn die niet zeker weten of hun account goed verwijderd is. Als je twijfelt, stuur ff een DM naar @MATANDO met het e-mail adres (niet naar mij, want ik schuif het toch af); dan kan hij een dubbelcheck uitvoeren in de database of verwijderen gelukt is.
[...]
edit:Maar ik stuur wel even een DM
Gropah schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:38:
Dank voor de uitgebreide reactie, en dat op een zondagavond

Oeh, de caching, dat zou voor mij persoonlijk al een reden geweest zijn om het project te killenGropah schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:38:
[...] behalve misschien wat caching[...]

[Voor 10% gewijzigd door florisluiten op 06-10-2019 20:44]
Firefox 69.0.2 op windows 10 build 18362, 90mbit lijnflorisluiten schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 20:44:
[...]
![]()
[...]
Oeh, de caching, dat zou voor mij persoonlijk al een reden geweest zijn om het project te killen. Welke browser gebruik je? Snelle of langzame verbinding? (yeah, for real)
Zoals ik het nu lees komt het over als en technische oplossing voor een zowel technisch als business probleem. Je platform was ruk, dus je switcht van platform. Das een prima gedachte, alleen zit je dan vast aan integratie, en die wil je juist niet.
De kracht van Elect was dat het anoniem en onafhankelijk was. Door een integratie valt die volledig weg. Alleen al de aankondigingsmail was daarin voldoende. Wat jullie feitelijk aankondigden was "yo, we koppelen even al je persoonlijke gegevens en cv (Elect, anoniem voor werkgevers maar niet voor De Persgroep) aan alles wat je op T.net gedaan hebt. Daar zijn niet voor niks nicknames, members only tags en weet ik veel wat om privacy te waarborgen.
Dat wordt hier gelukkig wat genuanceerd door te zeggen dat het anonieme accounts worden. Maar daar bereik je niet al je gebruikers mee, verre van.
Ik ben serieus benieuw hoeveel procent van de gebruikers ja na de mail kwijt bent, en hoeveel je er uiteindelijk migreert.
Het idee van Elect is goed. Maar dat anonieme idee aan Nederlands grootste forum koppelen waar iedereen zijn hebben en houden op heeft gezet, wetend dat dat anoniem was...not so much.
Als ik jullie was gooide ik de codebase van T.net in een fork en dan een aparte site, geen koppeling anders dan evt de naam. Problem solved. Maar ja, das vermoedelijk tegen het zere been van jullie business die dacht dat ze platform, devvers en platformbeheerders wel bij elkaar konden vegen, want was toch het zelfde? Think again.
Heel eerlijk: tweakers jobs was niet veel, mede omdat er een link met een jobboard in zit wat bij lange na niet de grootste is. Nu heb je goud in handen, dat probeer je te houden en uit te bouwen (logisch). Maar hou dat apart. Gooi Elect data niet te grabbel door met T.net te koppelen, en omgekeerd: gooi de users op GoT niet te grabbel door ze ineens een Elect profiel aan te bieden.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In je reactie lees ik vooral dat jullie de code willen delen, een begrijpelijk streven, maar ik lees nergens waarom jullie per se ook de data willen delen (lees: alles in 1 database stoppen). En als klap op de vuurpijl ga je ook nog eens bestaande accounts koppelen, zonder eerst aan de gebruikers te vragen of ze dat wel willen. Sorry dat ik het zeg, maar hoe halen jullie het in hemelsnaam in jullie hoofd?
If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"
Ik weet niet of ik ooit een Elect account heb gemaakt, als ik die al had dan is dat gebeurt op een e-mail adres die anders is dan Tweakers, welke ik nu waarschijnlijk niet meer gebruik.
Door de migratie OPT-IN te maken, pak je alleen nog maar de mensen die echt over willen, en ruim je alle accounts op die toch nooit meer aangeraakt worden. Win-Win.
Ik reageer vanuit mijn rol als developer en heb het vooral over het technische aspect van het verhaal; daar weet ik wat van af..oisyn schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:29:
[...]
In je reactie lees ik vooral dat jullie de code willen delen, een begrijpelijk streven, maar ik lees nergens waarom jullie per se ook de data willen delen (lees: alles in 1 database stoppen). En als klap op de vuurpijl ga je ook nog eens bestaande accounts koppelen, zonder eerst aan de gebruikers te vragen of ze dat wel willen. Sorry dat ik het zeg, maar hoe halen jullie het in hemelsnaam in jullie hoofd?
De vraag "waarom" kan ik niet beantwoorden (ik was er immers toen niet bij); dat laat ik graag over aan @Jadine
slaat dan natuurlijk volledig de plank misIk denk dat mijn antwoorden met een beetje achtergrondkennis makkelijker te begrijpen zijn.