Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Merlinni schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:09:
[...]

Ik krijg een lege response met status code 204. Wil je dat ik de request/response headers even naar je DM?

Overigens:
Browser: Chrome 70.0.3538.110 (Official Build) (64-bit)
Graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

zeef schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:54:

Op basis van jullie feedback heb ik gevraagd om de Elect content wat meer op Elect te richten. Hoe denken jullie over dit artikel? Beter?

plan: Tweakers aan het werk - De keuzes en lessons learned van Jesper Weiland
Beter! En ook nog eens van de werkgeverskant.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Oké, ik heb dus net een Tweakers Elect profiel aangemaakt en ik vond het nogal een slecht functionerent platform. Ik heb dit topic niet doorgelezen maar laat graag mijn ervaring achter, dus sommige punten hier zullen eerder gemeld zijn.
  • De eerste paar stappen voor het aanmaken van een account loopt niet lekker. Ik moest meerdere keren de pagina's herladen omdat ik een blanco pagina te zien kreeg.
  • Er zijn meerdere tags voor dezelfde functies. Ik (php programmeur) heb zowel PHP Programmeur als PHP Developer maar toegevoegd aan mijn lijst.
  • Ethical Hacking staat er helemaal niet tussen.
  • Als ik mijn vorige werkgevers toevoeg zie ik de helft niet. Waarom is dat? Is het opslaan misschien niet gelukt, of vind Tweakers Elect het niet relevant als ik tot 10 jaar terug in de tijd ga?
  • Ik sta nu open voor drie verschillende jobs, maar ook daar is het weer PHP Programmeur en PHP Developer. Daarnaast heb ik een interesse in Ethical Hacking, maar omdat die niet in de lijst staat heb ik maar gekozen voor Hacker. Ik mis hier de mogelijkheid voor eigen input.
  • Volgens mij is bovenstaand punt niet eens opgeslagen. Ik zie het tenminste niet terug, en ik zie ook geen knop om mijn gegevens op te slaan. Wel bij een andere setting op diezelfde pagina, maar dat slaat deze gegevens ook niet aan.
Ik heb vast nog wel wat andere puntjes, maar dit zijn de dingen waar ik mij voor nu -als nieuwe gebruiker- het meeste aan heb gestoord.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Seroczynski schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:40:
Oké, ik heb dus net een Tweakers Elect profiel aangemaakt en ik vond het nogal een slecht functionerent platform. Ik heb dit topic niet doorgelezen maar laat graag mijn ervaring achter, dus sommige punten hier zullen eerder gemeld zijn.
  • De eerste paar stappen voor het aanmaken van een account loopt niet lekker. Ik moest meerdere keren de pagina's herladen omdat ik een blanco pagina te zien kreeg.
  • Er zijn meerdere tags voor dezelfde functies. Ik (php programmeur) heb zowel PHP Programmeur als PHP Developer maar toegevoegd aan mijn lijst.
  • Ethical Hacking staat er helemaal niet tussen.
  • Als ik mijn vorige werkgevers toevoeg zie ik de helft niet. Waarom is dat? Is het opslaan misschien niet gelukt, of vind Tweakers Elect het niet relevant als ik tot 10 jaar terug in de tijd ga?
  • Ik sta nu open voor drie verschillende jobs, maar ook daar is het weer PHP Programmeur en PHP Developer. Daarnaast heb ik een interesse in Ethical Hacking, maar omdat die niet in de lijst staat heb ik maar gekozen voor Hacker. Ik mis hier de mogelijkheid voor eigen input.
  • Volgens mij is bovenstaand punt niet eens opgeslagen. Ik zie het tenminste niet terug, en ik zie ook geen knop om mijn gegevens op te slaan. Wel bij een andere setting op diezelfde pagina, maar dat slaat deze gegevens ook niet aan.
Ik heb vast nog wel wat andere puntjes, maar dit zijn de dingen waar ik mij voor nu -als nieuwe gebruiker- het meeste aan heb gestoord.
Bedankt voor je feedback, je zou voor php programmeur het beste de skill PHP kunnen toevoegen. Uiteindelijk wordt het onderwater aan elkaar gehangen omdat het relaties van elkaar zijn maar het kan wel je verschil in de resultaatset maken ;).

De Jobtitels waar je op gevonden wilt worden daar zat een bug in deze is als goed is verholpen en als je het invult en de pagina ververst dan zou deze er nog moeten staan :Y) .

Verder zijn we bekent met het feit dat er meerdere "dezelfde" skills (maar net anders geschreven) in onze database staan en hebben hier in het verleden al veel verbeteringen in gedaan maar gaan dat in de toekomst nog meer doen, het vervelende is dat hier ook veel handwerk aan zit :|.

[ Voor 6% gewijzigd door xleeuwx op 17-12-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:27:
[...]

Bedankt voor je feedback, je zou voor php programmeur het beste de skill PHP kunnen toevoegen. Uiteindelijk wordt het onderwater aan elkaar gehangen omdat het relaties van elkaar zijn maar het kan wel je verschil in de resultaatset maken ;).

De Jobtitels waar je op gevonden wilt worden daar zat een bug in deze is als goed is verholpen en als je het invult en de pagina ververst dan zou deze er nog moeten staan :Y) .

Verder zijn we bekent met het feit dat er meerdere "dezelfde" skills (maar net anders geschreven) in onze database staan en hebben hier in het verleden al veel verbeteringen in gedaan maar gaan dat in de toekomst nog meer doen, het vervelende is dat hier ook veel handwerk aan zit :|.
Bedankt voor je reactie. Heb je toevallig nog een uitleg voor het punt dat ik noemde, dat ik mijn vorige werkgevers niet in het overzicht te zien kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Seroczynski schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Heb je toevallig nog een uitleg voor het punt dat ik noemde, dat ik mijn vorige werkgevers niet in het overzicht te zien kreeg?
Ik heb er geen helderere verklaring voor, behalve dat het niet gemakkelijk te reproduceren is en er nog niet veel tijd in is gestoken om deze bug op te lossen. Dit is om 2 redenen, het is uiteindelijk voor het zoekmechanisme belangrijk hoeveel jaar ervaring een profiel bevat en niet welke werkgevers en de andere reden is dat er andere bugs belangrijker waren zoals het niet kunnen invullen van je gewenste baan, iets wat de werkgever direct kan zien.

Als je voor mij meer informatie heb hoe en waar het fout gaat zou dat heel fijn zijn en kunnen we het probleem ook eerder oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:39:
[...]

Ik heb er geen helderere verklaring voor, behalve dat het niet gemakkelijk te reproduceren is en er nog niet veel tijd in is gestoken om deze bug op te lossen. Dit is om 2 redenen, het is uiteindelijk voor het zoekmechanisme belangrijk hoeveel jaar ervaring een profiel bevat en niet welke werkgevers en de andere reden is dat er andere bugs belangrijker waren zoals het niet kunnen invullen van je gewenste baan, iets wat de werkgever direct kan zien.

Als je voor mij meer informatie heb hoe en waar het fout gaat zou dat heel fijn zijn en kunnen we het probleem ook eerder oplossen.
Ik zal er binnenkort nog een keer voor gaan zitten en dan geef ik hier een update over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Seroczynski schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:43:
[...]

Ik zal er binnenkort nog een keer voor gaan zitten en dan geef ik hier een update over.
Er komen meerdere meldinge hiervan binnen echter heb ik nog geen duidelijk beeld wat er precies fout gaat. Mocht je tijd hebben om dit na te kijken zou dat fijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Bugje?
Ik probeer zelf te kijken hoeveel Talenten (concurentie ;) ) er in mijn regio zijn, maar na invullen van postcode lijkt de knop niet te werken. Postcode in meerdere vormen maar helemaal geen actie.

Feedback:
Bij het 'Aantal uur per week' dat je wilt werken zou het prettig zijn om '32 - 40 uur' aan te kunnen geven. Het lijkt me heerlijk om 32 uur te werken, maar vind 40 ook prima bij een leuke baan. Nu kies ik maar 40 omdat ik niet buiten een selectie van een werkgever wil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
MuddyMagical schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:53:
Bugje?
Ik probeer zelf te kijken hoeveel Talenten (concurentie ;) ) er in mijn regio zijn, maar na invullen van postcode lijkt de knop niet te werken. Postcode in meerdere vormen maar helemaal geen actie.
Dit is inderdaad een bug, dit is omdat we een nieuwe omgeving hebben gelanceerd voor de werkgevers en hierdoor een verbinding verloren is gegaan :/. Echter heeft deze bug minder prioriteit als andere bugs dus gaat niet direct opgelost worden.
MuddyMagical schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:53:
Feedback:
Bij het 'Aantal uur per week' dat je wilt werken zou het prettig zijn om '32 - 40 uur' aan te kunnen geven. Het lijkt me heerlijk om 32 uur te werken, maar vind 40 ook prima bij een leuke baan. Nu kies ik maar 40 omdat ik niet buiten een selectie van een werkgever wil vallen.
Dit klopt, en dit is inderdaad een juist dat je dan 40 uur in moet vullen. Deze waarden gebruiken we alleen voor de zoekfunctionaliteit en niet voor de weergave naar de werkgever en dus zou je voor 32 - 40 uur gewoon 40 uur in kunnen vullen, indien er een match is kan je dit samen met de werkgever over discusseren wat je voorkeur is. Ik zal eens kijken of we dit in de toekomst iets duidelijker kunnen formulieren ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

xleeuwx schreef op maandag 17 december 2018 @ 14:39:
[...]

Ik heb er geen helderere verklaring voor, behalve dat het niet gemakkelijk te reproduceren is en er nog niet veel tijd in is gestoken om deze bug op te lossen.
Ik heb 'm inmiddels met twee verschillende machines gehad. Thuis heb ik een iMac met de meest recente Safari, een up2date Mac OS X en ronduit paranoide filtering. (pihole, DoT en DNSSEC, ublock origin, cookie 5) Op kantoor draai ik Firefox 64 op Linux Mint Tara (19) die een stuk tammer is, maar wel na het sluiten van een tab alle cookies en databases weggooit.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:57
Wat ik heel erg mis in tweakers elect is het gevoel dat de site 'leeft'. Nu is het ik gooi mijn profiel er een keer op en ik zie/er gebeurt niks.

Zouden jullie op zijn minst wat statistiek van welke zoekopdrachten gedaan worden door werkgevers of zo iets zodat je teminste het gevoel hebt dat iemand de site gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Ik heb mezelf als werkgever aangemeld en ik moet eerlijk zeggen dat het enorm tegenvalt. Gezien de reputatie van Tweakers waren de verwachtingen nogal hoog, maar dit product is gewoon nog niet af.

Mijn eerste bevindingen:
  • Inloggen is nogal ingewikkeld. Als je op 'Inloggen' klikt ga je naar het dashboard, maar zonder content. Je moet eerst weer terug naar het inlogscherm om echt in te loggen.
  • Ik kan niets met de locatie van de kandidaat. Ik kan er niet op filteren. Ik snap het idee dat de kandidaat zelf aangeeft wat de afstand mag zijn en of hij/zij wil verhuizen, maar de realiteit is natuurlijk anders. Eén van de kandidaten heeft ook afgewezen met de toelichting 'De afstand/reistijd is te lang'. Het valt me ook op dat een postcode in Deventer, Groningen of Amsterdam evenveel resultaten oplevert. Dat kan niet de bedoeling zijn. De reistijd wordt ook verkeer berekend: meerdere locaties kloppen bij lange na niet met de aangegeven reistijd.
  • Ik kan niet zien wie heeft afgewezen. Dat is voor mij wel handig om te weten, de profielen zijn immers toch anoniem.
  • Regelmatig zie ik 'Geen talenten gevonden', maar even later ineens weer wel. Ik zie regelmatig foutmeldingen (http 400, 500) in de console, bijv. naar https://www.tweakers-elect.com/v2/talentseekers/search/save. Op meerdere plekken komen wel eens 400/500-errors voor, maar op deze pagina het meest frequent.
  • De site is niet echt lekker responsive. Niet echt 2019. De drie knoppen op het dashboard (zoeken, matches, resultaten) zijn niet eens bruikbaar.
  • Ik kan in de lijst met resultaten niet filteren op of ik diegene al een verzoek heb gestuurd. En ik kan ook niet sorteren, bijv. op laatst toegevoegde profielen.
  • Er zitten veel kandidaten tussen zonder vragen, biografie, etc. Kan ik hier op filteren? Er zitten echt veel nutteloze profielen tussen. Iemand die alleen PHP *** heeft staan, daar ga ik geen energie in steken.
  • De FontAwesome icoontjes voor social media werken niet. En wat is het idee er achter eigenlijk? Je ziet dat iemand een LinkedIn-profiel heeft. En dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y7bsTqvXgugbSK7LmYc4xXW9/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/25HqdndrEKcLonhdWLwTlb1D/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N9lRRuhv3A4v3vAIUK84TTY4/medium.png
  • De url is /statestieken/. Is er echt niemand die dit checkt, of is het hele team dyslectisch?
  • Response rate is 0.3333333333333333% terwijl dit 33% moet zijn. Er staat ook '0.5 dagen' terwijl dit '0,5 dagen' moet zijn (komma i.p.v. punt). '09 november 2018' kan beter worden geschreven als '9 november 2018', een voorloopnul heeft hier geen zin. Geen grote problemen, maar het staat allemaal erg slordig en doet afbreuk aan het product.
  • Bij kwaliteit en match staat een wit vakje. Wat betekent dat? De icoontjes werken niet en er staat geen toelichting bij.
De developer zal ongetwijfeld hard z'n best doen, maar het feit dat ik in korte tijd al zo'n lijstje kan maken lijkt me geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
StephanVierkant schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:14:
• Er zitten veel kandidaten tussen zonder vragen, biografie, etc. Kan ik hier op filteren? Er zitten echt veel nutteloze profielen tussen. Iemand die alleen PHP *** heeft staan, daar ga ik geen energie in steken.
Sorry ;)
Zonder info over bedrijf / vacature kun je lastig gerichte vragen stellen.
Hoeveel energie moet een werkgever trouwens in een 'profiel' steken voor een match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:31:
[...]

Sorry ;)
Zonder info over bedrijf / vacature kun je lastig gerichte vragen stellen.
Hoeveel energie moet een werkgever trouwens in een 'profiel' steken voor een match?
Je hoeft wat mij betreft geen sorry te zeggen hoor, als ik je maar kan wegfilteren als er genoeg kandidaten zijn die wel alle skills en vragen hebben ingevuld ;). Overigens kun je ook zonder bedrijf/vacature al wel genoeg interessante vragen stellen om te laten blijken waar je interesses (anders dan taakomschrijving en arbeidsvoorwaarden) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Ik heb mezelf als werkgever aangemeld en ik moet eerlijk zeggen dat het enorm tegenvalt. Gezien de reputatie van Tweakers waren de verwachtingen nogal hoog, maar dit product is gewoon nog niet af.
Ten eerste fijn dat je een account op Tweakers Elect hebt aangemaakt en het klopt dat het product nog niet af is en zeker niet nadat we een grote nieuwe release hebben gedaan voor de werkgevers.
Het is jammer om te horen dat het product tegenvalt.

Wij werken er hard aan om de bugs in de vernieuwde versie van het werkgeversgedeelte zo snel mogelijk op te lossen en daarvoor stellen we natuurlijk prioriteit aan bugs hoe ernstig ze zijn.
Inloggen is nogal ingewikkeld. Als je op 'Inloggen' klikt ga je naar het dashboard, maar zonder content. Je moet eerst weer terug naar het inlogscherm om echt in te loggen.
Dit is een bekende bug en staat op de planning.
Ik kan niets met de locatie van de kandidaat. Ik kan er niet op filteren. Ik snap het idee dat de kandidaat zelf aangeeft wat de afstand mag zijn en of hij/zij wil verhuizen, maar de realiteit is natuurlijk anders. Eén van de kandidaten heeft ook afgewezen met de toelichting 'De afstand/reistijd is te lang'. Het valt me ook op dat een postcode in Deventer, Groningen of Amsterdam evenveel resultaten oplevert. Dat kan niet de bedoeling zijn. De reistijd wordt ook verkeer berekend: meerdere locaties kloppen bij lange na niet met de aangegeven reistijd.
Ook hier zijn verschillende klachten over geweest. We gaan de weergave van de locatie veranderen en we hebben gisteren een grote bug geplet die er voorzorgde dat de reistijd niet altijd meegenomen werd in de search. Dit heeft dus ook een hoge prioriteit bij ons.
Ik kan niet zien wie heeft afgewezen. Dat is voor mij wel handig om te weten, de profielen zijn immers toch anoniem.
Je kan alleen zien of je iemand al eerder een contact verzoek hebt verstuurd, op de backlog staat wel een feature request om een beter overzicht te creeren van de verzonden contactverzoeken.
Regelmatig zie ik 'Geen talenten gevonden', maar even later ineens weer wel. Ik zie regelmatig foutmeldingen (http 400, 500) in de console, bijv. naar https://www.tweakers-elect.com/v2/talentseekers/search/save. Op meerdere plekken komen wel eens 400/500-errors voor, maar op deze pagina het meest frequent.
Deze issue is bekend, vooral wanneer je snel achter elkaar filters veranderd dan krijg je 500 errors op de bovengenoemde call. Dit kan geen kwaad maar is ook niet netjes.
De site is niet echt lekker responsive. Niet echt 2019. De drie knoppen op het dashboard (zoeken, matches, resultaten) zijn niet eens bruikbaar.
Dit klopt, Tweakers Elect is niet heel goed responsive opgezet en vooral het werkgeversgedeelte is hier geen aandacht aan besteed.
Ik kan in de lijst met resultaten niet filteren op of ik diegene al een verzoek heb gestuurd. En ik kan ook niet sorteren, bijv. op laatst toegevoegde profielen.
Dit is inderdaad niet mogelijk maar zou wel een mooie toevoeging zijn. Ik ga er een Feature request voor aanmaken maar kan natuurlijk niks beloven wanneer en of we het gaan doen.
Er zitten veel kandidaten tussen zonder vragen, biografie, etc. Kan ik hier op filteren? Er zitten echt veel nutteloze profielen tussen. Iemand die alleen PHP *** heeft staan, daar ga ik geen energie in steken.
Dit klopt, wij zijn aan het onderzoeken hoe we de talenten meer kunnen activeren om hun profiel beter in te vullen. Maar wederom ga ik er een feature request voor aanmaken.
De FontAwesome icoontjes voor social media werken niet. En wat is het idee er achter eigenlijk? Je ziet dat iemand een LinkedIn-profiel heeft. En dan?
Er is inderdaad al een issue in de huidige sprint om deze icoontjes te fixen. Deze icoontjes hebben alleen als functie om te laten zien in hoever een talent zijn profiel heeft ingevult
De url is /statestieken/. Is er echt niemand die dit checkt, of is het hele team dyslectisch?
Response rate is 0.3333333333333333% terwijl dit 33% moet zijn. Er staat ook '0.5 dagen' terwijl dit '0,5 dagen' moet zijn (komma i.p.v. punt). '09 november 2018' kan beter worden geschreven als '9 november 2018', een voorloopnul heeft hier geen zin. Geen grote problemen, maar het staat allemaal erg slordig en doet afbreuk aan het product.
Beide zijn een bekende bug en staat op de planning.
Bij kwaliteit en match staat een wit vakje. Wat betekent dat? De icoontjes werken niet en er staat geen toelichting bij.
Dit is omdat de talent geen cijfer heeft achtergelaten (is namelijk niet verplicht) dit zou in de weergaven aan de werkgever kant wel iets beter kunnen.
De developer zal ongetwijfeld hard z'n best doen, maar het feit dat ik in korte tijd al zo'n lijstje kan maken lijkt me geen goed teken.
We doen ons best, en het echte lijstje is nog iets langer als wat hierboven staat (afgelopen sprint meer als 15 opgelost) maar werken er zo hard mogelijk aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Vandaag exact 1 jaar op Elect *O* en als ik de balans opmaak:
0 flirts! -O-

Oke, ik heb niet heel veel op m'n profiel staan, maar had wel iets meer verwacht met mijn richting (aangezien Microsoft BI/SQL laatst ergens in de top x van gevraagde specialiteiten stond).
Ook aangezien ik op linkedin nog steeds wordt plat gespamd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 13:43

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Vast niet een bug die vaak voorkomt. Vandaag mijn account willen verwijderen en dit resulteert in een error 500 op de logout pagina..

Kan daarna niet meer inloggen dus account lijkt wel weg te zijn.

Lijkt mij geen prangende bug maar dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte.

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Bl4ckviper schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:20:
Vast niet een bug die vaak voorkomt. Vandaag mijn account willen verwijderen en dit resulteert in een error 500 op de logout pagina..

Kan daarna niet meer inloggen dus account lijkt wel weg te zijn.

Lijkt mij geen prangende bug maar dan zijn jullie in ieder geval op de hoogte.
Zou inderdaad dan verwijderd moeten zijn, je kan als je echt wil even een mail naar Elect sturen en dan vragen of dat account nog bestaat.

Ik zal ook even kijken of ik het kan reproduceren, bedankt voor het melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46

Whaam

Meer beter

Als je een flirt accepteert, gaat er op de feedback pagina iets mis met de slider.

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/e70w0h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/zn8zo8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/6jlr9e.jpg

Kwestie van beginnen we met nul of met één? ;)

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 15:07
Verrek, we hadden een datalek. :X

Laat ik beginnen met mijn dank uitspreken aan de melder, @StephanVierkant . Dankzij zijn melding kwamen we achter een menselijke fout en hebben die binnen een paar uur handmatig gefixt door delen hard uit Elect te slopen. De afgelopen dagen hebben we de tijd genomen om alles goed te controleren en omdat dit nu is afgerond kan ik Stephan in het openbaar bedanken en jullie bijpraten.

Wat was er aan de hand.
We hebben een nieuwe zoekmodule gebouwd en een paar weken geleden live gezet. Daar hebben we veel feedback van de werkgevers in meegenomen en werkt het zoeken nu wat anders. Je ziet als werkgever meer kandidaten en je kan met sliders de selectie uitbreiden of verkleinen.

De resultaten van de eerste selectie zitten in een JSON endpoint. Daar werden de profielen in geladen, voorzien van accountdata. Daarop werd gematcht en de resultaten van die matching werden als output op Elect getoond. Voorzien van een beperkte hoeveelheid gegevens uit die dataset. Wie via de webinspector naar de dataset ging kijken kon daar dingen vinden die niet getoond mochten worden. Zoals links naar je social media profiel(en) en je gewenste salaris.

Dit issue is er voor de livegang ingeslopen. Vanwege de veel snellere performance van Elastic search, hebben we tijdens de laatste testen besloten om direct het resultaat te gebruiken uit Elastic Search. Het moge duidelijk zijn dat we na de interne test bij de ‘livegang’ van de nieuwe search dit stukje code hadden moeten aanpassen. Mea maxima culpa.

Wat hebben we gedaan na de melding?
Het lek was dan ook binnen een paar uur gedicht, maar zijn we de afgelopen dagen nog wel druk bezig geweest om te optimaliseren. Daarom werkte Elect de afgelopen dagen minder goed. Vervolgens hebben we de matchmaking aangepast waardoor we de persoonsgegevens (zoals salaris) in de back-end matchen in plaats van de front-end van Elect. Daarnaast hebben we melding gedaan bij onze interne Data Protection Officer van de Persgroep.

We hebben geprobeerd te achterhalen of er misbruik is gemaakt van dit lek en dat is knap lastig. Omdat elke zoektocht begint met het aanroepen van die endpoint. Als we kijken naar het aantal contactverzoeken en zoekopdrachten dat is gemaakt, dan zien we over de afgelopen twee en een halve week (zo lang stond de code live) geen afwijkingen.

Deze bevindingen en alle andere nuttige informatie zijn toegevoegd aan de melding die we bij de Autoriteit Persoonsgegevens hebben gedaan. We hebben Stephan gedurende het proces geïnformeerd van de stappen die we gingen zetten.

Wat hebben we geleerd?
Nog beter opletten tijdens de ontwikkeling, én livegang van nieuwe software. Geloof me, we balen ervan als een stekker. Het was een puur menselijke fout bij de software ontwikkeling. Uiteraard gaan we Stephan op een passende wijze bedanken voor zijn signalering en behulpzaamheid.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:32:
Vervolgens hebben we de matchmaking aangepast waardoor we de persoonsgegevens (zoals salaris) in de back-end matchen in plaats van de front-end van Elect.
Dit is een nogal ernstige fout. Hoe heeft die erin kunnen sluipen en wat hebben jullie gedaan om te voorkomen dat zo'n fout nogmaals gemaakt wordt?
Nog beter opletten tijdens de ontwikkeling, én livegang van nieuwe software. Geloof me, we balen ervan als een stekker. Het was een puur menselijke fout..
Dat is het meestal (altijd?)..

• zeef
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Dit is een nogal ernstige fout. Hoe heeft die erin kunnen sluipen
Het komt eigenlijk neer op dit:
Vanwege de veel snellere performance van Elastic search, hebben we tijdens de laatste testen besloten om direct het resultaat te gebruiken uit Elastic Search. Het moge duidelijk zijn dat we na de interne test bij de ‘livegang’ van de nieuwe search dit stukje code hadden moeten aanpassen. Mea maxima culpa.
en wat hebben jullie gedaan om te voorkomen dat zo'n fout nogmaals gemaakt wordt?
Bewustwording en zo snel mogelijk proces aangepast. Er kijken nu meer developers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bedankt voor de disclosure hier.
Vervolgens hebben we de matchmaking aangepast waardoor we de persoonsgegevens (zoals salaris) in de back-end matchen in plaats van de front-end van Elect.
Kan je dit beter uitleggen? Dit klinkt erg raar en ik hoop dat ik dit verkeerd interpreteer. Zelfs een ranking van deze attributen lekken (dmv PIR) klinkt als een datalek :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik probeer mijn profiel aan te vullen met Ervaring maar het lijkt erop dat de gegevens niet opgeslagen worden. Na "Opslaan" geklikt te hebben blijft het veld leeg. Firefox 65.01,Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sneak preview van de waarde calculatie op Elect :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wEILqB8G3p3A6KbHVZxzOG31/medium.png

details
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qyvv0M4l3NdumVMY1bxhUe2D/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h8WCc52KYQSjDAI1O8WzSogo/thumb.png

We hebben een prototype ontwikkeld en dat tijdens de Tweakers Dev Summit getest. De learnings die we daar hebben opgedaan zijn verwerkt in de eerste publieke versie die ergens vandaag inmiddels naar Elect wordt is gepusht. Let wel, het is een eerste aanzet. Het zal ongetwijfeld nog niet perfect zijn en we hebben jullie feedback daarom nodig om onze berekening te optimaliseren. Klopt er iets niet (of juist wel :P): laat het ons weten.

We zijn heel benieuwd naar jullie ervaring!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@zeef Als het notificatiepanel open is en je opent het user panel, wordt het eerste panel niet gesloten en is het user panel dus niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:10:
@zeef Als het notificatiepanel open is en je opent het user panel, wordt het eerste panel niet gesloten en is het user panel dus niet zichtbaar.
Hoi Olaf, dank voor je feedback. We hebben de issue gereproduceerd en een ticket aangemaakt om binnenkort te fixen. #yourock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

zeef schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:51:
Sneak preview van de waarde calculatie op Elect :)
Ik krijg wel dat bericht te zien, maar ik kan de waardecalculatieknop zelf niet vinden, ook ontbreekt er een link in die tekst lijkt het. Mis ik iets?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ANdrode schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Kan je dit beter uitleggen? Dit klinkt erg raar en ik hoop dat ik dit verkeerd interpreteer. Zelfs een ranking van deze attributen lekken (dmv PIR) klinkt als een datalek :X
Om het salaris of freelance uurtarief als voorbeeld te nemen;
je moet geen data, die niet naar de frontend moet, expose in je api resultaat.

Wij hebben de velden die we niet nodig hebben in de frontend dus ook uit het resultaat gehaald zoals je hieronder kan zien.

Example van ajax resultaat (directe output van ElasticSearch):
van:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
{
    "_source": {
        "findable": true,
        "job_title": "Professioneel hondenuitlater",
        "job_type": "both",
        "salary": 50000,
        "rate": 50,
        "skills": [
            "php",
            "safe breaching",
            "get away car driving"
        ],
        "ratings": [
            {
                "name": "php",
                "rating": 3
            },
            {
                "name": "safe breaching",
            },
            {
                "name": "get away car driving",
            }
        ],
        "geo_shape": {
            "type": "circle",
            "radius": "72km",
            "coordinates": [
                4.9092832,
                52.371936299999987
            ]
        },
        "location": "Amsterdam",
        "experience": 6,
        "company_types": [
            1,
            2,
            4,
            8,
            16
        ],
        "hours_available": 40,
        "work_from_home": 0,
        "education": 3,
        "company_blacklist": [
            121,
            2991,
            4010
        ],
        "job_offers": [
        ],
        "linkedin": "https://www.linkedin.com/in/voor.achternaam/",
        "website": "https://www.voor.achternaam.nl",
        "richness": 1,
        "modified_on": "2018-03-08T11:45:35+0100"
    }
}

Naar:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
{
    "_source": {
        "job_type": "both",
        "richness": 1,
        "work_from_home": 0,
        "hours_available": 40,
        "education": 3,
        "experience": 6,
        "linkedin": false,
        "bitbucket": false,
        "github": false,
        "website": false,
        "twitter": false,
        "stackoverflow": false,
        "skills": [
            "php",
            "safe breaching",
            "get away car driving"
        ],
        "ratings": [
            {
                "name": "php",
            },
            {
                "name": "safe breaching",
            },
            {
                "name": "get away car driving",
            }
        ],
        "location": "Amsterdam",
        "job_title": "Professioneel hondenuitlater"
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
xleeuwx schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:25:
[...]
Om het salaris of freelance uurtarief als voorbeeld te nemen;
je moet geen data, die niet naar de frontend moet, expose in je api resultaat.
Precies. En je kan dus ook niet op de frontend sorteren. Zelfs cryptografie trucjes werken daarvoor niet.

Wat je verder in jouw post liet zien (in mijn woorden: afgeleide velden met een getransformeerde waarde die contextueel is voor het zoekresultaat teruggeven) ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
oef! schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:43:
Ik probeer mijn profiel aan te vullen met Ervaring maar het lijkt erop dat de gegevens niet opgeslagen worden. Na "Opslaan" geklikt te hebben blijft het veld leeg. Firefox 65.01,Windows 10.
Thanks for the info, ik ga er toch nog eens induiken wat hier nu gebeurt :/ , zou je mij eventueel de gegevens kunnen sturen via dm zodat ik dit beter kan reproduceren? Daarnaast ga ik het ook eens op een windows bak proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35

drooger

Falen is ook een kunst.

Zie je enkel uurtarief als je als zzp'er staat geregistreerd?

Overigens vind ik mijn geschatte waarde vleiend, maar ook wel een tikje te hoog voor Nederlandse begrippen. :)
Je bent waard: € 90.000 - € 100.000

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Er gaat iets mis met de weergegeven locatie in mijn Dashboard. Ook kan ik nog altijd geen voor mij relevante functies selecteren. Kunnen die eens een update krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Hooglander1 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 16:40:
[...]

Ik krijg wel dat bericht te zien, maar ik kan de waardecalculatieknop zelf niet vinden, ook ontbreekt er een link in die tekst lijkt het. Mis ik iets?
Het werkt alleen als je profiel op beschikbaar is en we kunnen matchen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

zeef schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:59:
[...]

Het werkt alleen als je profiel op beschikbaar is en we kunnen matchen. ;)
Check, ik zie het inderdaad werken als ik hem op beschikbaar zet. Tof gedaan. Al is de berichtgeving wat direct en cru. "Dit ben je waard."

Los van dat mensen meer waard zijn dan alleen in euro's (nitpicking, maar wat onvriendelijke woordkeus) is het ook nog eens dat je soms al meer verdiend, maar dat niet in jullie hokjes krijgt. Ik merk dat ik het lastig vind om mijn waarde die verder gaat dan een paar vinkjes om die over te brengen.

Maar goed, in all fairness, ik gebruik Elect meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik werkelijk op zoek ben naar een nieuwe baan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
drooger schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 23:28:
Zie je enkel uurtarief als je als zzp'er staat geregistreerd?

Overigens vind ik mijn geschatte waarde vleiend, maar ook wel een tikje te hoog voor Nederlandse begrippen. :)

[...]
Ja, deze zal je eventueel even aan kunnen zetten als je het echt graag wilt weten en daarna natuurlijk weer uit indien je hier niet in geïnteresseerd bent.
Frieda schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 05:41:
Er gaat iets mis met de weergegeven locatie in mijn Dashboard. Ook kan ik nog altijd geen voor mij relevante functies selecteren. Kunnen die eens een update krijgen?
Heb je toevallig een plaatsnaam ingevult ipv een postcode of geen geldige postcode?

[ Voor 28% gewijzigd door xleeuwx op 27-02-2019 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Hoe realistisch is het als mijn geschatte waarde in 24 uur flink aan het stijgen is?

Van:
Je bent waard: € 90.000 - € 100.000
Naar nu:
Je bent waard: € 110.000 - € 120.000
Misschien ben ik volgende week wel 250.000 waard. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
xleeuwx schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:54:
[...]

Heb je toevallig een plaatsnaam ingevult ipv een postcode of geen geldige postcode?
Nee, er staat gewoon een geldige postcode. Hij haalt alleen het verkeerde land op lijkt het wel.

Oh wacht, moet je de postcode aan elkaar schrijven om het werkend te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Frieda op 27-02-2019 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
drooger schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:20:
Hoe realistisch is het als mijn geschatte waarde in 24 uur flink aan het stijgen is?

[...]

Misschien ben ik volgende week wel 250.000 waard. :+
Het kan zijn dat er nieuwe vacatures bij zijn gekomen waar je beter bij past en die een hoger salaris bevatten. Elke keer dat je op je dashboard pagina komt wordt de berekening opnieuw gedaan, vandaar. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
en je moet ‘beschikbaar’ zijn.
Waarom dat?

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

zeef schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:37:
[...]

Ok, het is even geleden maar er is nieuws te
melden. We hebben een eerste versie live staan en zijn heel benieuwd of het aansluit bij jullie verwachting.

Als je inlogt en naar het dashboard gaat, dan zie je onze voorspelling. Je profiel moet wel voorzien zijn van skills die we kunnen matchen en je moet ‘beschikbaar’ zijn.

Let wel, het is een eerste aanzet. Het zal ongetwijfeld nog niet perfect zijn en we hebben jullie feedback daarom nodig om onze berekening te optimaliseren.

Klopt er iets niet (of juist wel :P): laat het ons weten in ons feedback topic: [Tweakers Elect] Feedback & updates
Waarbij de kanttekening gemaakt moet worden dat Elect puur voor ICT lijkt te zijn en niet voor GoT in z'n algemeenheid. Hier in dit topic lopen namelijk ook een significant aantal niet ICT-ers rond ;) Of zit ik er wat dat betreft naast?
Wij werken daarom momenteel met een team developers hard aan een nieuwe online service, Tweakers Elect. Deze service moet ervoor zorgen dat die ene gave IT baan niet aan je voorbijgaat, maar zónder lastige of agressieve recruiters met een niet-passend aanbod. Je bent volledig anoniem en in control.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik had hem voor de grap maar eens ingevuld, maar ik merkte dat er een hele zwik aan skills niet bekend zijn, alsmede een hele zwik aan type banen waar je open voor zou kunnen staan.
Ook wordt gepromoveerd niet ondersteund door het systeem als genoten opleiding. Ook niet heel handig.
Toch ben ik een (ietwat vreemde) ITer ...

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@zeef wat mij sowieso opvalt is dat de waarde niet schaalt aan de hand van het aantal uren dat je invult beschikbaar te zijn (Terwijl een werkgever daar waarschijnlijk toch wat anders over denkt ;) ). Verder lijkt de waarde die bij mij weergegeven wordt wel erg laag. Ik ben wel benieuwd tegen welke vacatures hij mijn profiel gematched heeft, want zelfs 10 jaar geleden zat ik al aan de bovenkant van de 40k - 50k die er aangegeven wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door Woy op 28-02-2019 17:31 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-04 09:54
Misschien is dit al gevraagd, maar houd de salaris indicator rekening met functiewissel? Ik krijg nu een vrij hoge indicatie terwijl ik pas anderhalf jaar in mijn huidige functie zit.

• zeef
qadn schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:49:
Ik had hem voor de grap maar eens ingevuld, maar ik merkte dat er een hele zwik aan skills niet bekend zijn, alsmede een hele zwik aan type banen waar je open voor zou kunnen staan.
Ook wordt gepromoveerd niet ondersteund door het systeem als genoten opleiding. Ook niet heel handig.
Toch ben ik een (ietwat vreemde) ITer ...
Stuur me gerust een DM en dan kijken we samen even wat er beter kan. :)
Als je op 'niet beschikbaar' staat, dan staat Elect matchen niet toe. We willen jou niet lastigvallen en een eventuele werkgever geen profiel laten zien van iemand die geen interesse heeft.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 15:59:
[...]

Waarbij de kanttekening gemaakt moet worden dat Elect puur voor ICT lijkt te zijn en niet voor GoT in z'n algemeenheid. Hier in dit topic lopen namelijk ook een significant aantal niet ICT-ers rond ;) Of zit ik er wat dat betreft naast?

[...]
Dat is zo, ik zal mijn bericht aanpassen.

offtopic:
Kan een modje de feedback en de discussie naar het Elect topic verplaatsen? Tnx!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
zeef schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:22:
Als je op 'niet beschikbaar' staat, dan staat Elect matchen niet toe. We willen jou niet lastigvallen en een eventuele werkgever geen profiel laten zien van iemand die geen interesse heeft.
Dat begrijp ik, maar waarom is waardevoorspelling in dat geval niet mogelijk?

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:14
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Neem de waardevoorspelling ook maar met een korrel zout; ik verdien nu 63k maar ben 30-40k 'waard' volgens de tool.

• zeef
Fulgora schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Neem de waardevoorspelling ook maar met een korrel zout; ik verdien nu 63k maar ben 30-40k 'waard' volgens de tool.
Zou je me in een DM wat toelichting willen geven? Daar kunnen we van leren en kijken hoe we de tool kunnen verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 17:31
Er zit bij mij zelfs 35k tussen. De geschatte waarde slaat dan ook helemaal nergens op.

Ping me gerust aan, Zeef.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:07

Badderbeest

De enige echte

Hoe is reclame/werving voor Tweakers Elect op dit topic wél OT?

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 09:28
@zeef Ik heb het ook even voor je getest, maar met mijn vrij karige profiel krijg ik een waarde van 130.000 - 140.000 toegekend. Lijkt mij een hartstikke leuk bedrag, maar niet heel realistisch (overigens ging de waarde 20k omhoog zodra ik mijn reistijd van 30min naar 1u zette).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Badderbeest schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:00:
Elect is onderdeel van Tweakers em ik heb al eerder updates over dit onderwerp gegeven. Niets nieuws onder de zon. De discussie moest nog verplaatst worden naar feedbacktopic. Dat is inmiddels gedaan zoals je ziet. :)
JJerome schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:17:
@zeef Ik heb het ook even voor je getest, maar met mijn vrij karige profiel krijg ik een waarde van 130.000 - 140.000 toegekend. Lijkt mij een hartstikke leuk bedrag, maar niet heel realistisch (overigens ging de waarde 20k omhoog zodra ik mijn reistijd van 30min naar 1u zette).
Op basis van jullie feedback hebben we een bug gevonden. Die wordt als het even kan vandaag geplet. d:)b
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Omdat we inactieve profielen niet matchen. Dat staat uitgeschakeld. Om de waardebepaling te doen moeten we kunnen matchen. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door zeef op 01-03-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Badderbeest schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 12:00:
Ligt eraan waar OT voor staat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

zeef schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:23:
Op basis van jullie feedback hebben we een bug gevonden. Die wordt als het even kan vandaag geplet. d:)b
Publiceren op vrijdag? :o Dat is vragen om problemen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 08-05 17:07

Badderbeest

De enige echte

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:51:
[...]

Ligt eraan waar OT voor staat. ;)
ON :)

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:14
zeef schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 22:40:
[...]

Zou je me in een DM wat toelichting willen geven? Daar kunnen we van leren en kijken hoe we de tool kunnen verbeteren. :)
Update: het blijkt om een bug te gaan, de verkeerde inschatting qua salaris was dus niet de bedoeling van de tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
hyptonize schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Publiceren op vrijdag? :o Dat is vragen om problemen! ;)
Vaak ben je te bang :X :+.

Het platform elect is het meest gebruikt op werkdagen tussen 9 - 5, daarom zou op vrijdag middag een release dus minder impact hebben als op een maandag ochtend.

Daarnaast hebben we ook nog ergens een testje draaien denk ik :P.
Fulgora schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:36:
[...]

Update: het blijkt om een bug te gaan, de verkeerde inschatting qua salaris was dus niet de bedoeling van de tool.
Helaas stond er nog wat testdata in de database waardoor er in sommige gevallen een verkeerde waarde gecalculeerd werd |:(

[ Voor 29% gewijzigd door xleeuwx op 01-03-2019 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ok. Nog een keer proberen.

Vers account aangemaakt. Alles gaat goed, tot het moment van invoeren van mijn werkervaring. Na invullen kom ik weer terug op een (qua ervaring) leeg profiel. Up to date Mac OS en Safari Version 12.0.3 (14606.4.5).

(zeef: als je meer detail wilt: PM)

edit: Ook met FireFox (de huidige) lukt het me niet om ervaring toe te voegen.

Moet ik nou een Windows XP vm met IE6 aanzwengelen? :(

[ Voor 26% gewijzigd door burne op 02-03-2019 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
burne schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:25:
Ok. Nog een keer proberen.

Vers account aangemaakt. Alles gaat goed, tot het moment van invoeren van mijn werkervaring. Na invullen kom ik weer terug op een (qua ervaring) leeg profiel. Up to date Mac OS en Safari Version 12.0.3 (14606.4.5).

(zeef: als je meer detail wilt: PM)

edit: Ook met FireFox (de huidige) lukt het me niet om ervaring toe te voegen.

Moet ik nou een Windows XP vm met IE6 aanzwengelen? :(
We gaan even kijken wat er aan de hand is en @xleeuwx of ik kom erop terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

zeef schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:51:
[...]

We gaan even kijken wat er aan de hand is en @xleeuwx of ik kom erop terug.
Als je gericht iets gedaan wil hebben of gelogged wil hebben: dat kan. Hier draai ik Firefox 65 op linux 4.15. Daar kan een hoop mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

De geschatte waarde en uurtarief zien er nu inderdaad een stuk realistischer uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
:9 Ik ben nog steeds 20-30 euro per uur waard. Laat dat mijn klanten maar niet horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
burne schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 00:25:
Dit probleem lijkt opgelost.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bijzondere sliders zijn er te vinden op de elect pagina

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yjjg4LY.png

Volgens de slider is helemaal links een 1 terwijl het getal aan de rechterkant een 0 laat zien

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Xpgs1Jw.png
Helemaal rechts is trouwens ook een 10 maar dan volgens zowel het bolletje als het tekstblokje er rechts naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Room42 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Dit probleem lijkt opgelost.
Nop, het is een timing issue in JS, helaas niet binnen x tijd op te lossen dus staat het in de backlog om opgelost te worden. Dit verklaart ook waarom het zo lastig te reproduceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Napo schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:43:
Bijzondere sliders zijn er te vinden op de elect pagina

[Afbeelding]

Volgens de slider is helemaal links een 1 terwijl het getal aan de rechterkant een 0 laat zien

[Afbeelding]
Helemaal rechts is trouwens ook een 10 maar dan volgens zowel het bolletje als het tekstblokje er rechts naast
Is bekend, is een array index issue...:X staat op de backlog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Vraag uit interesse: zou je informatie via Tweakers (IT-banen, Elect of het wat verdient de ICT-er topic) gebruiken om bij je huidige werk het gesprek aan te gaan over je salaris/arbeidsvoorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou eerst een baan willen krijgen via de platformen. Voor mij zie ik daar te weinig mogelijkheden als niet-developer-/systeembeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
zeef schreef op maandag 18 maart 2019 @ 09:36:
Vraag uit interesse: zou je informatie via Tweakers (IT-banen, Elect of het wat verdient de ICT-er topic) gebruiken om bij je huidige werk het gesprek aan te gaan over je salaris/arbeidsvoorwaarden?
Vraag je dat in het algemeen? Voor mij: Ja, als dat representatief is, zal dat zeker interessante informatie zijn om mijn huidige situatie mee te vergelijken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

xleeuwx schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 16:11:
[...]

Nop, het is een timing issue in JS, helaas niet binnen x tijd op te lossen dus staat het in de backlog om opgelost te worden. Dit verklaart ook waarom het zo lastig te reproduceren is.
Kan ik je ergens mee helpen? Ben geen programmeur maar wel bekend met debuggen en troubleshooten. (kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Room42 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:10:
[...]

Vraag je dat in het algemeen? Voor mij: Ja, als dat representatief is, zal dat zeker interessante informatie zijn om mijn huidige situatie mee te vergelijken.
In het algemeen. Uit interesse: klopte de voorspelling bij Elect in jouw geval?
PcDealer schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:30:
Ik zou eerst een baan willen krijgen via de platformen. Voor mij zie ik daar te weinig mogelijkheden als niet-developer-/systeembeheerder.
Er worden de laatste tijd meer en meer systeem/netwerkbeheerders gevraagd. We blijven door heel Nederland werkgevers zoeken die met Elect willen samenwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We zijn op zoek naar een paar gebruikers van Elect met een mening over salaris in ICT. Ter ondersteuning van de salarisindicatie die we hebben gebouwd. We willen daar wat content over laten produceren. Dus wie zou het leuk vinden? Interview kan 'anoniem' als je dat wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik wil wel mee doen.

Ander issue dat ik ervaar:

Als je een type baan wilt opgeven en je drukt een keer te vaak backspace (backspace als het veld leeg is), dan gaat hij een eerder opgevoerd antwoord beginnen te verwijderen.
Lijkt me niet wenselijk om dit zo te doen, gezien je deze veel gebruiksvriendelijker met het kruisje klikken kunt verwijderen.

[ Voor 11% gewijzigd door drooger op 19-03-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zeef schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:24:
We zijn op zoek naar een paar gebruikers van Elect met een mening over salaris in ICT. Ter ondersteuning van de salarisindicatie die we hebben gebouwd. We willen daar wat content over laten produceren. Dus wie zou het leuk vinden? Interview kan 'anoniem' als je dat wil. ;)
Wil wel helpen als je buitenlandse (UK) input zoekt..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-04 10:00
Hoi, hierbij een vraag/kritiekpunt over het veld met de minimum vergoeding.

Je wordt verplicht om een bepaald bruto jaarsalaris/uurtarief in te vullen. Minimum 20.000 euro bruto/40 euro per uur. Anders mag je niet verder.

Dat betekent dus dat zoeken naar onbetaald werk (zoals een een stage of werkervaringsplek) op Tweakers Elect geen optie is.

Is het een idee om bij dat veld ook een optie van 0 euro toe te voegen? Of zit er een heel duidelijke filosofie achter die minimumbedragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
Brandaris01 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:09:
Hoi, hierbij een vraag/kritiekpunt over het veld met de minimum vergoeding.

Je wordt verplicht om een bepaald bruto jaarsalaris/uurtarief in te vullen. Minimum 20.000 euro bruto/40 euro per uur. Anders mag je niet verder.

Dat betekent dus dat zoeken naar onbetaald werk (zoals een een stage of werkervaringsplek) op Tweakers Elect geen optie is.

Is het een idee om bij dat veld ook een optie van 0 euro toe te voegen? Of zit er een heel duidelijke filosofie achter die minimumbedragen?
We hebben die vacatures (nog) niet in Elect staan. Als er (voldoende) aanbod is, dan zullen we natuurlijk de filters hier op aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandaris01
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-04 10:00
zeef schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:49:
[...]

We hebben die vacatures (nog) niet in Elect staan. Als er (voldoende) aanbod is, dan zullen we natuurlijk de filters hier op aanpassen.
Okay, duidelijk, dank voor je antwoord :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik sluit mijn pc net af, bekijk mijn telefoon, zie een melding dat ik een flirt heb! Mijn eerste, oh joy! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Negeer dit! Ik heb het verkeerd onthouden! Prima zo!

Iets anders: Als je https://elect.tweakers.net/talent/quickfacts opent, krijg je alleen het formulier te zien. Normaal moet die natuurlijk in een modal div verschijnen maar als je hem in een nieuwe tab opent, volgt er dus een kaal, onopgemaakt formulier :)

[ Voor 76% gewijzigd door Room42 op 02-05-2019 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:32
@zeef @xleeuwx : Ik was mijn wachtwoord vergeten, dus ik een nieuw wachtwoord aanvragen, doet de URL voor de reset die ik in mijn mail krijg het niet. Is er een probleem met de server, of klopt de URL die ik heb gekregen niet?

De URL die ik heb gekregen is iets van:
http://elect.tweakers.net...rd-vergeten/reset/<random string>?type=talent

[ Voor 39% gewijzigd door Transportman op 10-06-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Vreemd de url zou dit moeten zijn:
https://elect.tweakers.ne...ten/vraag-aan?type=talent

Zou je dit nog eens kunnen proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
xleeuwx schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:56:
Vreemd de url zou dit moeten zijn:
https://elect.tweakers.ne...ten/vraag-aan?type=talent

Zou je dit nog eens kunnen proberen ?
Die URL doet het, het is de URL die ik vervolgens in de mail krijg die het niet doet. Ook krijg ik op jouw URL na het invullen van mijn e-mailadres een Service Unavailable op https://elect.tweakers.ne...en/send-email?type=talent maar wel een mailtje. Ik krijg het idee dat er ergens in het proces tussen het versturen van de e-mail en het opslaan van de code iets uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Transportman schreef op maandag 10 juni 2019 @ 12:25:
[...]

Die URL doet het, het is de URL die ik vervolgens in de mail krijg die het niet doet. Ook krijg ik op jouw URL na het invullen van mijn e-mailadres een Service Unavailable op https://elect.tweakers.ne...en/send-email?type=talent maar wel een mailtje. Ik krijg het idee dat er ergens in het proces tussen het versturen van de e-mail en het opslaan van de code iets uit ligt.
Zou weer moeten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Gadget reviewer

Is Tweakers-elect down?
Dit krijg ik terug.
https://sorry-elect.tweak...tps://elect.tweakers.net/

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Kiswum Als het zo was, dan was het een hickup, want aan mijn kant doet ie het gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Room42 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:37:
@Kiswum Als het zo was, dan was het een hickup, want aan mijn kant doet ie het gewoon.
Probleem gevonden.
Het was de extensie: "I don't care about cookies", waarbij cookie vragen een automatisch antwoord krijgen. Het was dus een fout van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Kiswum Ja, ik moet ook van alles uitschakelen om voorbij de cookiemelding te komen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Room42 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:19:
@Kiswum Ja, ik moet ook van alles uitschakelen om voorbij de cookiemelding te komen. :/
(Ging bij mij prima maar) dat lijkt me relevante feedback. Als er moeilijk wordt gedaan rond cookies dan geeft dat minder vertrouwen in (de redt van) de gang van zaken rond privacy.

OTOH, dat adblockers de boel goed kunnen helpen zal iedereen weten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Volgens mij moet je een site kunnen bekijken zonder de cookies te moeten accepteren (of is die regel nog niet in werking gesteld?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Werkt inderdaad weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De Inloggen link staat op een rare plek en de knop "stel ..." mist een hoofdletter.. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xjd7BJGUAVCcrj4tEHWUmyoe/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:20
Olaf van der Spek schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:15:
De Inloggen link staat op een rare plek en de knop "stel ..." mist een hoofdletter.. :'(

[Afbeelding]
Daarnaast staat engels en nederlands door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Oei, waar te beginnen met de feedback. Ik maak geen commentaar op de GUI, formulieren of flow. Daar zijn veel meer kundige Tweakers die al hé nodige hebben opgemerkt. Wel opmerkelijk dat een groot deel in de '101' categorie vallen. Nog niet op Beta niveau dit.

Inhoudelijk dan: veel te weinig differentiatie in de 'zachte' IT jobs hier moet een slag gemaakt worden.

De 'wat ben je waard' resultaat vond ik hilarisch. Nog niet half van mijn huidige salaris en dat is al een stapje terug ten opzichte van mijn vorige functie uit eigen keuze om wat meer werk-privé balans te vinden nu met 2 kinderen. Bij de 'wat wil je verdienen' moet de schaal echt verder omhoog. De max is nog niet de norm in mijn segment maar er is daarboven toch echt een heel spectrum

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 19:06

IJsrace

null

Ik weet niet welke postcode database jullie gebruiken, maar die lijkt wel aardig oud.
Mijn postcode wordt niet herkend als geldige postcode (bestaat inmiddels al 5 jaar), waarschijnlijk een reden dat ik al lange tijd geen matches meer heb gehad (?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:57

TNW

Ik kreeg laatst voor de eerste keer sinds mijn inschrijving een flirt. In mijn profiel staat dat dat ik een bepaalde diagnose heb. Dit lijkt echter niet bij het bedrijf te zijn gezien, dus toen ik het duidelijk maakte dat er bepaalde eisen aan werkomstandigheden zijn kreeg ik dit antwoord:

"Andere eisen gelezen en besproken, het hangt van de situatie af of het mogelijk is of niet.
Wij hebben ook projecten bij klanten waar je soms komt te zitten, dan is X mogelijk lastig in combinatie.
Maar hier weet jij vast wel van of dit bij je zou kunnen passen of niet."

Ik heb nog nooit eerder reactie op mijn profiel gehad dus ik vermoed dan ook dat dit een gevalletje schieten met hagel is. En dat soort dingen zouden er juist niet moeten zijn op Elect.

Ik heb deze feedback trouwens ook aan de behandelaar van de flirt doorgegeven.

Weblog | Straling!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StephanVierkant

Laat ik beginnen met mijn dank uitspreken aan de melder, @StephanVierkant . Dankzij zijn melding kwamen we achter een menselijke fout en hebben die binnen een paar uur handmatig gefixt door delen hard uit Elect te slopen. De afgelopen dagen hebben we de tijd genomen om alles goed te controleren en omdat dit nu is afgerond kan ik Stephan in het openbaar bedanken en jullie bijpraten.
(..)
Uiteraard gaan we Stephan op een passende wijze bedanken voor zijn signalering en behulpzaamheid.
Maar helaas, het bleef stil. Ook na een herinnering mijnerzijds.

Ik vind Elect nog steeds een leuk idee, maar helaas niet veel meer dan dat. Het zit nog steeds vol met bugs en zelfs een fatsoenlijke terugkoppeling na een zeer ernstig datalek blijft uit.

Echt Tweakers-onwaardig dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Bloederig schreef op maandag 17 juni 2019 @ 10:42:
Ik weet niet welke postcode database jullie gebruiken, maar die lijkt wel aardig oud.
Mijn postcode wordt niet herkend als geldige postcode (bestaat inmiddels al 5 jaar), waarschijnlijk een reden dat ik al lange tijd geen matches meer heb gehad (?).
Even met of zonder spatie ertussen proberen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Ga naar Tweakers-elect en maak een account aan. :)

Stel al je vragen aan @boenkeijer