• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:18

koku

Tnet Devver
Wat nog niet helemaal duidelijk is gemaakt, is dat er niks van je Tweakers-account kenbaar wordt gemaakt aan de werkgever. Zelfs niet na het accepteren van een contactverzoek/flirt. Je Tweakers ID wordt NOOIT gebruikt in de communicatie naar de werkgever. Ook zullen skills niet standaard zichtbaar worden op je profiel, zoals dat nu nog wel gebeurd.

Dan nog wat technische aspecten van de migratie:

- Gebruikers waarbij het e-mailadres overeenkomt, worden gekoppeld aan het bestaande Tweakers-account. Maar: mocht er al informatie zijn ingevuld, zoals skills e.d., dan zullen deze niet overschreven worden. Er wordt niks van deze data publiekelijk zichtbaar gemaakt (voor niemand).
- Gebruikers zonder Tweakers-account zullen een nieuw Tweakers-account krijgen met een gegenereerde username waarin het Elect ID zit verwerkt. En inderdaad, dit is niet de mooiste oplossing, maar er is een opt-out: je account verwijderen op Elect. (en ja, dat werkt blijkbaar niet goed, maar stuur dan een DM naar Matando). Er zou overlegd worden met de mods om in het geval van clone-accounts wat soepeler te zijn en niet meteen te gaan bannen. Ik vermoed dat dit (nog) niet gebeurd is...
- De data die gemigreerd gaan worden, kunnen al ingevuld worden bij je huidige Tweakers-account. Hier en hier. Alleen werkervaring/opleidingen missen nog, maar zal op dezelfde plek zichtbaar worden. Oftewel, na de migratie kun je die data ook meteen weer aanpassen/verwijderen.
- Als je op de Skills-pagina het vinkje uitzet, zul je niet in de zoekresultaten bij werkgevers naar boven komen.

Hopelijk is het nu wat meer duidelijk. Mochten er nog steeds bezwaren zijn, dan ben ik benieuwd waar dat dan precies in zit. Misschien kunnen we dan nog iets aanpassen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom het uitschrijven niet eerst fixen zodat mensen niet op eigen beweging een DM moeten gaan sturen wat niet goed is gecommuniceerd? Dat het uitschrijven in sommige of veel gevallen helemaal niet werkt is onduidelijk. Je leest meerdere reacties van mensen die na uitschrijving gewoon nog kunnen inloggen.

[Voor 49% gewijzigd door Bor op 07-10-2019 10:21]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Grvy

Bot

Stop. Stuur een e-mail dat je na feedback e.a. gaat herzien en maak een goed plan. Zorg dat uitschrijven werkt, zorg dat de mods op de hoogte zijn. Zorg dat er communicatie is maar voor nu STOP.

Dit is een account.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Grvy schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:27:
[...] zorg dat de mods op de hoogte zijn. [...]
Mods zijn buiten hun eigen forumgedeelte gewoon gebruikers, dus ik heb hier dan ook niets mee te maken behalve dat ik als gebruiker hier zeker wel mijn kritiek op heb (zelfs na de uitleg die hier gegeven is)

• Grvy

Grvy

Bot

@Gropah dat ging over dit stuk:
koku schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:56:
- Gebruikers zonder Tweakers-account zullen een nieuw Tweakers-account krijgen met een gegenereerde username waarin het Elect ID zit verwerkt. En inderdaad, dit is niet de mooiste oplossing, maar er is een opt-out: je account verwijderen op Elect. (en ja, dat werkt blijkbaar niet goed, maar stuur dan een DM naar Matando). Er zou overlegd worden met de mods om in het geval van clone-accounts wat soepeler te zijn en niet meteen te gaan bannen. Ik vermoed dat dit (nog) niet gebeurd is...

Dit is een account.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:57
florisluiten schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:18:
De vraag "waarom" kan ik niet beantwoorden (ik was er immers toen niet bij); dat laat ik graag over aan @Jadine
Wordt een uitgebreid antwoord kennelijk :)

https://niels.nu

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:14:
[...]

Wordt een uitgebreid antwoord kennelijk :)
Ik snap wel dat ze even flink crisisberaad hebben. Had jij om 9:00 uur al een volledige reactie verwacht?
Ik hoop dat ze de communicatie (ook) via e-mail doen, trouwens. Hoeveel % zou dit topic volgen? Niet veel, denk ik.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gropah schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:29:
[...]
Mods zijn buiten hun eigen forumgedeelte gewoon gebruikers, dus ik heb hier dan ook niets mee te maken behalve dat ik als gebruiker hier zeker wel mijn kritiek op heb (zelfs na de uitleg die hier gegeven is)
Met uitzondering van het deel van de mods dat nickchanges verzorgt, clones vindt & bant, de gathering@tweakers mailbox beheert, vragen van (overige) bezoekers krijgt over Tweakers, etc. ;)
- Als je op de Skills-pagina het vinkje uitzet, zul je niet in de zoekresultaten bij werkgevers naar boven komen.

Een akkoord van Elect-accounts kan je vast meenemen (als je op een manier administreert waar dat OK is gegeven), maar ik neem aan dat je voor "op Tweakers geboren" accounts (en gemergede) bedoelt: alleen als je het vinkje aan zet zal je info worden gestuurd aan werkgevers :X Bij een dedicated Elect was info sturen aan de potentiële werkgever kernfunctionaltieit, na een merge niet meer en dan kan je heel erg niet by default persoonsgegevens sturen aan derden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• koku

koku

Tnet Devver
F_J_K schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:55:

[...]

Een akkoord van Elect-accounts kan je vast meenemen (als je op een manier administreert waar dat OK is gegeven), maar ik neem aan dat je voor "op Tweakers geboren" accounts (en gemergede) bedoelt: alleen als je het vinkje aan zet zal je info worden gestuurd aan werkgevers :X Bij een dedicated Elect was info sturen aan de potentiële werkgever kernfunctionaltieit, na een merge niet meer en dan kan je heel erg niet by default persoonsgegevens sturen aan derden.
Voor bestaande accounts wordt het vinkje standaard aangezet, als data vanuit Elect wordt gemigreerd. Maar nogmaals: er wordt niks aan werkgevers getoond wat voorheen ook niet getoond werd. Je Tweakers User ID wordt NIET gecommuniceerd naar werkgevers, nooit. Het gaat om dezelfde data, zoals in Elect (je skills en werkervaring e.d.). Alles is daarnaast ook getoetst bij onze Data Protection Officer.

En mocht je na alles nog steeds twijfels hebben (ik kan me voorstellen dat de summiere email niet mee heeft geholpen daarin), kun je je account verwijderen. We gaan het verwijderen van je account in ieder geval nog fixen voor de migratie. En ook na de migratie ben je nog steeds de baas over je eigen data. Geloof me, dat wordt echt heel serieus genomen hier.

Edit: Daarnaast wordt er nog een mail nagestuurd naar iedereen waarin alles beter wordt uitgelegd (en hopelijk een werkende account verwijderen link ;))

[Voor 5% gewijzigd door koku op 07-10-2019 12:11]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F_J_K schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Met uitzondering van het deel van de mods dat nickchanges verzorgt, clones vindt & bant, de gathering@tweakers mailbox beheert, vragen van (overige) bezoekers krijgt over Tweakers, etc. ;)

[...]
Tuurlijk, maar over dat soort dingen klagen zou ik nooit hier en public doen ;)

• Hydra
Room42 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:49:
Had jij om 9:00 uur al een volledige reactie verwacht?
Postte ik om 9 uur dan? :X

Hoezo enorme stroman. Nee ik verwacht geen uitgebreid antwoord om 9 uur. Ik verwacht wel een "jongens we gaan niet mergen" om 11:15.

• Room42
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Postte ik om 9 uur dan? :X

Hoezo enorme stroman. Nee ik verwacht geen uitgebreid antwoord om 9 uur. Ik verwacht wel een "jongens we gaan niet mergen" om 11:15.
Inmiddels vind ik het ook wel lang duren, overigens. :P

- uBlock Origin
- uMatrix

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58

Ethirty

Who...me?

Denk dat de meeting wat is uitgelopen :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• Jadine
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 31-03-2020
Jadine schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:34:
Serieuze aandachtspunten heb ik voorbij zien komen waar wij serieus mee aan de slag zullen moeten.
Ik ga hier maandag met product/ development naar kijken en kom daarna z.s.m. met een reactie.
Zoals afgelopen vrijdag aangegeven heb ik vandaag met product en development overleg gehad. We hebben alle punten op het forum verzameld en geclusterd in een aantal hoofdvragen. De antwoorden op deze vragen gaan we z.s.m. met jullie delen in een FAQ via de mail, graag nog even geduld.

Mochten er n.a.v. de FAQ nog inhoudelijke vragen of onduidelijkheden zijn dan horen we dat uiteraard graag.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:49:
[...]

Ik snap wel dat ze even flink crisisberaad hebben. Had jij om 9:00 uur al een volledige reactie verwacht?
Ik hoop dat ze de communicatie (ook) via e-mail doen, trouwens. Hoeveel % zou dit topic volgen? Niet veel, denk ik.
Als je echt een grote slordigheid begaat dan stopt de werkweek en communicatie niet op vrijdag om 17:00.

Dan verwacht ik meer, zeker als het gaat om een initiatief waar je als gebruiker het publiek bent. Helemaal als je één van de gebruikers bent die zich niet kon uitschrijven.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat nog niet helemaal duidelijk is gemaakt, is dat er niks van je Tweakers-account kenbaar wordt gemaakt aan de werkgever. Zelfs niet na het accepteren van een contactverzoek/flirt. Je Tweakers ID wordt NOOIT gebruikt in de communicatie naar de werkgever. Ook zullen skills niet standaard zichtbaar worden op je profiel, zoals dat nu nog wel gebeurd.

Dan nog wat technische aspecten van de migratie:

- Gebruikers waarbij het e-mailadres overeenkomt, worden gekoppeld aan het bestaande Tweakers-account. Maar: mocht er al informatie zijn ingevuld, zoals skills e.d., dan zullen deze niet overschreven worden. Er wordt niks van deze data publiekelijk zichtbaar gemaakt (voor niemand).
- De data die gemigreerd gaan worden, kunnen al ingevuld worden bij je huidige Tweakers-account. Hier en hier. Alleen werkervaring/opleidingen missen nog, maar zal op dezelfde plek zichtbaar worden. Oftewel, na de migratie kun je die data ook meteen weer aanpassen/verwijderen.

Hopelijk is het nu wat meer duidelijk. Mochten er nog steeds bezwaren zijn, dan ben ik benieuwd waar dat dan precies in zit. Misschien kunnen we dan nog iets aanpassen.
Kijk, en DAT soort dingen had dus in de mail moeten staan. Maar helaas, het leed is al geleden en vooralsnog heb ik geen rectificatiemail of andere communicatie gezien, anders dan in dit topic.
Verwachten jullie van alle Elect gebruikers dat ze hier maar gaan loeren, doorscrollen en tot een conclusie komen? Of nog erger, het van hearsay uit de tweede hand moeten krijgen?

Ken je publiek en communiceer dat wat nodig is. En niet dat wat een hoop stof doet opwaaien en merkbaar pushback (account deletes, hoop negatieve reacties hier) veroorzaakt. Alleen al het feit dat er een hoop deletes zijn impliceert dat er iets goed mis is met jullie idee van mergen.
Nogmaals: ga terug naar de tekentafel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• florisluiten
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-10-2019
The Eagle schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 20:34:
[...]

Kijk, en DAT soort dingen had dus in de mail moeten staan. Maar helaas, het leed is al geleden en vooralsnog heb ik geen rectificatiemail of andere communicatie gezien, anders dan in dit topic.
Verwachten jullie van alle Elect gebruikers dat ze hier maar gaan loeren, doorscrollen en tot een conclusie komen? Of nog erger, het van hearsay uit de tweede hand moeten krijgen?

Ken je publiek en communiceer dat wat nodig is. En niet dat wat een hoop stof doet opwaaien en merkbaar pushback (account deletes, hoop negatieve reacties hier) veroorzaakt. Alleen al het feit dat er een hoop deletes zijn impliceert dat er iets goed mis is met jullie idee van mergen.
Nogmaals: ga terug naar de tekentafel.
Jadine schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 16:41:
[...]

Zoals afgelopen vrijdag aangegeven heb ik vandaag met product en development overleg gehad. We hebben alle punten op het forum verzameld en geclusterd in een aantal hoofdvragen. De antwoorden op deze vragen gaan we z.s.m. met jullie delen in een FAQ via de mail, graag nog even geduld.

Mochten er n.a.v. de FAQ nog inhoudelijke vragen of onduidelijkheden zijn dan horen we dat uiteraard graag.
(emphasis mine)

Jadine geeft het dus al aan, er komt een mail met antwoorden; wacht die ff af en daarna kun je weer vragen stellen en onduidelijkheden aankaarten :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
En hoe ga je de mensen bereiken, die zich al wel succesvol uitgeschreven hebben :? Die ben je dus gewoon al helemaal kwijt door die ondoordachte actie.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Edit: nvm.

[Voor 98% gewijzigd door absurdsmash op 08-10-2019 09:10]

• Hydra
florisluiten schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 07:51:
Jadine geeft het dus al aan, er komt een mail met antwoorden; wacht die ff af en daarna kun je weer vragen stellen en onduidelijkheden aankaarten :)
Er is geen mail met antwoorden nodig. Je moet gewoon die migratie opt-in maken met de mogelijkheid je e-mail adres aan te passen voor het geval je tweakers en elect e-mail adressen anders zijn. Een andere optie, technisch simpeler, is gewoon een enquete sturen naar de Elect leden met de vraag of ze gemigreerd willen worden en dan alleen het bestand met mailadressen die "Ja" beantwoorden door je migratietool halen.

Er zijn tig wegen die naar Rome leiden die we allemaal hadden kunnen voorleggen als je gewoon dit topic nu eens daadwerkelijk voor Feedback gebruikt. En dan wel Feedback op een idee, niet eerst iets gaan bouwen en dan mensen voor een voldongen feit stellen.

Dat nota bene Tweakers komt met een opt-out voor dit soort dingen is bizar.

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ligt het aan mij of is het bizar dat men bij Tweakers HQ het normaal vindt om vragen vanuit het forum te beantwoorden met een mailtje in plaats van het forum zelf?

• koku

koku

Tnet Devver
JeroenE schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:58:
[...]
Ligt het aan mij of is het bizar dat men bij Tweakers HQ het normaal vindt om vragen vanuit het forum te beantwoorden met een mailtje in plaats van het forum zelf?
Volgens mij zijn de meeste antwoorden in dit topic al gegeven. Maar niet iedereen leest dit topic, dus daarom wordt er nog een mail nagestuurd. Heb je nog specifieke vragen die nu niet beantwoord zijn?

• JeroenE
  • Niet online
koku schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:14:
Volgens mij zijn de meeste antwoorden in dit topic al gegeven. Maar niet iedereen leest dit topic, dus daarom wordt er nog een mail nagestuurd. Heb je nog specifieke vragen die nu niet beantwoord zijn?
Niet anders dan de andere mensen in dit topic al hebben gevraagd. En volgens mij zijn de vragen waarom er geen opt-in is, wie het heeft bedacht dat het een goed idee is om dubbele accounts aan te gaan maken terwijl dit door Tweakers expliciet is verboden etc helemaal nog niet beantwoord. Moet ik die nu allemaal gaan verzamelen? Dat had Jadine toch zelf al gedaan? Zie ik een post met antwoorden over het hoofd?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29

PcDealer

HP ftw \o/

elect.tweakers.net is dood.

Edit:
Werkt weer. Ik was niet ingelogd, maar mijn Tweakers cookie was ook weg vanwege een nieuw ip op het werk vermoed ik. Kon weer inloggen ondanks verwijderen account. Nogmaals verwijderd en nu echt weg en zonder error.

[Voor 80% gewijzigd door PcDealer op 09-10-2019 10:36]

LinkedIn WoT Cash Converter

• .oisyn
  • Laatst online: 16:31

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

JeroenE schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:17:
[...]
wie het heeft bedacht dat het een goed idee is om dubbele accounts aan te gaan maken terwijl dit door Tweakers expliciet is verboden etc helemaal nog niet beantwoord.
Ik pik deze er even uit. Met alle respect, maar waarom zou het de gewone gebruiker überhaupt iets aangaan wie het heeft bedacht?

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• JeroenE
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:27:
Ik pik deze er even uit. Met alle respect, maar waarom zou het de gewone gebruiker überhaupt iets aangaan wie het heeft bedacht?
Het gaat mij natuurlijk helemaal niet om de namen of rugnummers.

Tweakers verbied dat gebruikers een tweede account gaan aanmaken. En daarna gaat Tweakers zelf wel dubbele accounts aanmaken. Dat is toch vreemd? Kent Tweakers zelf de eigen regels niet?

Waarom mag dit nu ineens wel en wie gaat er straks bloeden als er over een gebruiker wordt geklaagd dat hij een kloonaccount heeft aangemaakt? Wordt de gebruiker dan gebant of niet?

• Hydra
koku schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:14:
Jullie vertikken het gewoon om antwoord te geven op de mensen die aangeven dat die merge gewoon een slecht idee is, en dat het opt-in zou moeten zijn.

Ik vind het bizar om mensen te laten beta testen (ik heb n.b. zelfs nog een uur met Zeef en een dev samengezeten) en dan op deze manier 'negatieve' feedback gewoon naast je neer te leggen.

Dit beschadigt niet alleen de reputatie van Elect. Ik ga echt nooit meer enige tijd en moeite in een dergelijk Tweakers initiatief steken en ik schrijft elk initiatief van Tweakers t.o.v. een banensite o.i.d. op voorhand af. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

JeroenE schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:32:
[...]
Het gaat mij natuurlijk helemaal niet om de namen of rugnummers.

Tweakers verbied dat gebruikers een tweede account gaan aanmaken. En daarna gaat Tweakers zelf wel dubbele accounts aanmaken. Dat is toch vreemd? Kent Tweakers zelf de eigen regels niet?

Waarom mag dit nu ineens wel en wie gaat er straks bloeden als er over een gebruiker wordt geklaagd dat hij een kloonaccount heeft aangemaakt? Wordt de gebruiker dan gebant of niet?
Die soep wordt natuurlijk niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend, dat is nu ook al zo met clones. Natuurlijk voeren wij mods (de handhavers) hier intern ook een discussie over, maar dat is niets dat jou aangaat en waar de Elect mensen dus ook geen verantwoording voor hoeven af te leggen naar de gebruikers toe (en dat kunnen ze ook niet want daar gaan ze niet over). Bannen doen we heus niet zomaar, ook niet in het geval van clones. Niets nieuws onder de zon.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• JeroenE
  • Niet online
@.oisynAha, dus ik moet als gebruiker maar weten dat de regels die gelden voor bannen eigenlijk niet echt gelden en dat het volkomen logisch is dat Tweakers iets doet wat tegen de regels van Tweakers is.

Ik weet niet hoe jij denkt dat dit overkomt bij mij, maar het geeft mij in ieder geval geen enkel vertrouwen in de organisatie achter Tweakers.

Maar goed, wie weet helpt het wel als jullie een mailtje gaat sturen; ik ben benieuwd welke antwoorden daar dan in komen te staan.

Edit: Btw, ik heb de privacy voorwaarden van Tweakers Elect nog eens nagelezen en daar staat dit:
Tweakers Elect

Tweakers Elect gebruikt je naam, e-mail adres en telefoonnummer alleen om vanuit Tweakers Elect met je te communiceren over Elect of wanneer je gejobflirt wordt. Je gegevens uit je profiel gebruiken we om je anoniem te matchen met vacatures van werkgevers. Tweakers Elect deelt geen persoonsgegevens met andere ondernemingen binnen de Persgroep of andere derden, behalve als je besluit gegevens te delen met een werkgever.
Dus het doorgeven van deze gegevens aan Tweakers is ook in strijd met de Privacy Policy van Tweakers Elect. Maar goed, daar hoeft zeker ook niemand verantwoording over af te leggen aan de gebruikers?

[Voor 45% gewijzigd door JeroenE op 09-10-2019 12:53]

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 08:34
JeroenE schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:33:
Dus het doorgeven van deze gegevens aan Tweakers is ook in strijd met de Privacy Policy van Tweakers Elect. Maar goed, daar hoeft zeker ook niemand verantwoording over af te leggen aan de gebruikers?
Als dat gebeurt zal het een melding datalek opleveren. Ook al is het besproken met de hun eigen Data Officer. Dan mag de autoriteit besluiten wat ze hiervan vinden.

• Hydra
Heh. Goed gespot. Die hele merge mag dus gewoon niet.
RoNoS schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:14:
Als dat gebeurt zal het een melding datalek opleveren. Ook al is het besproken met de hun eigen Data Officer. Dan mag de autoriteit besluiten wat ze hiervan vinden.
Waar teken ik? :)

[Voor 28% gewijzigd door Hydra op 09-10-2019 14:02]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

@.oisynAha, dus ik moet als gebruiker maar weten dat de regels die gelden voor bannen eigenlijk niet echt gelden en dat het volkomen logisch is dat Tweakers iets doet wat tegen de regels van Tweakers is.
Zoals ik al zei, wij (de moderators) voeren hier intern ook al een discussie over. Natuurlijk wringen de regels, maar ik heb je zojuist op een blaadje gegeven dat de soep niet zo wordt gegeten als hij wordt opgediend. Als je denkt dat we zomaar de banhamer hanteren dan voel ík me, als moderator, aangevallen, want dat is absoluut niet hoe we te werk gaan :)
Maar goed, wie weet helpt het wel als jullie een mailtje gaat sturen; ik ben benieuwd welke antwoorden daar dan in komen te staan.
Ik denk dat je de verkeerde voor je hebt, ik hoor niet bij Tweakers Elect en heb me hier al zeer kritisch geuit over deze gang van zaken :)
Heh, good find :). Maar het zou op zich helpen als je je niet zo aanvallend opstelt.

.edit: even anders geformuleerd nav de opmerking @Grvy :)

[Voor 224% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2019 16:54]

• Grvy

Grvy

Bot

@.oisyn je komt echt heel anders over dan hoe je denkt dat je over komt...

Het schreeuwt en zeker jouw antwoorden van alle kanten van geen professionaliteit.

[Voor 39% gewijzigd door Grvy op 09-10-2019 16:45]

Dit is een account.

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:29:
[...]
Nee, wat je moet weten is dat modereren maatwerk is, en als jij denkt dat we zomaar bannen want "hallo, regels!"
Volgens mij heeft zo'n driekwart van de gewone gebruikers weinig tot geen contact met moderators en heeft geen flauw idee hoe strak of los de regels gehandhaafd worden.
en we dus massaal dubbele accounts gaan sluiten door deze idiote merge,
Ik kan me de zorgen best voorstellen.
dan had je dus op vóórhand al geen enkel vertrouwen in de vrijwilligers hier
Ik denk, dat jij hier nu een beetje aan het overdrijven bent.
en snap ik überhaupt niet waarom je deze discussie voert.
Iemand die zich wel betrokken voelt bij de community en zich zorgen maakt :?
Je komt met goede punten, maar degene waar ik op reageerde was gewoon een hele kinderachtige. En natuurlijk sowieso al eentje die de mist in ging door te beginnen met "Wie heeft bedacht dat" ipv waar het werkelijk om gaat.
Retorische vraag :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Freee!! schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:44:
[...]

Volgens mij heeft zo'n driekwart van de gewone gebruikers weinig tot geen contact met moderators en heeft geen flauw idee hoe strak of los de regels gehandhaafd worden.
Dat is op zich een fair punt. Maar ik zeg je bij deze dat dat dus niet zo is :).

De rest van je post negeer ik even, die is gebaseerd op een idd wat te aanvallende reactie van mijn kant.

[Voor 192% gewijzigd door .oisyn op 09-10-2019 16:55]

• Freee!!

Freee!!

.oisyn schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:52:
[...]
Dat is op zich een fair punt. Maar ik zeg je bij deze dat dat dus niet zo is :).
Ik wist het al wel, maar dat komt mede, doordat één van mijn beste vrienden hier al moderator was, voordat ik überhaupt van Tweakers.net gehoord had.
De rest van je post negeer ik even, die is gebaseerd op een idd wat te aanvallende reactie van mijn kant.
Redelijk, je voelde je waarschijnlijk ook persoonlijk aangevallen (terwijl ik vrij zeker weet, dat dat ook niet het geval was).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Edit: Btw, ik heb de privacy voorwaarden van Tweakers Elect nog eens nagelezen en daar staat dit:

[...]

Tweakers Elect en Tweakers zijn onderdeel van dezelfde onderneming.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Freee!! schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:14:
Redelijk, je voelde je waarschijnlijk ook persoonlijk aangevallen (terwijl ik vrij zeker weet, dat dat ook niet het geval was).
I know, ik snap (en deel) JeroenE's frustratie. En het helpt ook niet dat ik zijn reactie las net nadat ik wakker werd uit mijn griep-slaap :z

• BennyV
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 14:16
Femme schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:27:
[...]

Dit is de privacy- en cookie policy van Tweakers.net, Tweakers Elect en Hardware.Info. Tweakers.net, Tweakers Elect en Hardware.Info zijn onderdeel van De Persgroep Nederland B.V. (gevestigd en kantoorhoudende te (1018 LL) Amsterdam aan de Jacob Bontiusplaats 9, hierna: “de Persgroep”). De Persgroep is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens die worden verzameld.
En toch worden ze los genoemd… Of kunnen we onze gegevens ook terugzien op hardware.info binnenkort? Ik snap dat het bij de KVK misschien 1 onderneming is, maar dan vraag ik me af wat de geldigheid van deze AV zijn, ze zijn dan op zijn minst misleidend en verwacht dat een beetje advocaat er toch nog iets van kan maken….

Edit:
PS: Misschien moet iemand de Registratie ook even sluiten van Elect... Of iig een warning erbij zetten. Mensen die zich nu zouden registreren zouden nooit weten van wat er speeld.

[Voor 9% gewijzigd door BennyV op 09-10-2019 17:54]

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Dan moet de toestemming nog steeds geïnformeerd en specifiek zijn. Waarschijnlijk is de verwerking terug te vinden in de data protection impact assessment, waarin de verwerking en het doel van de verwerking terug te vinden moet zijn.

Staat de nieuwe verwerking in de DPIA, dan geeft de AV in mijn ogen niet de toestemming die nodig is voor deze verwerking.

In mijn ogen zijn de AV specifiek genoeg dat een ander gebruik (buiten Elect) niet binnen de gegeven toestemming valt.
Tweakers Elect gebruikt je naam, e-mail adres en telefoonnummer alleen om vanuit Tweakers Elect met je te communiceren over Elect of wanneer je gejobflirt wordt. Je gegevens uit je profiel gebruiken we om je anoniem te matchen met vacatures van werkgevers. Tweakers Elect deelt geen persoonsgegevens met andere ondernemingen binnen de Persgroep of andere derden, behalve als je besluit gegevens te delen met een werkgever.
edit:
Blij dat ik mijn Elect account op een ander email adres aan heb gemaakt. Wel vervelend dat ik ondertussen niet meer bij deze mailbox kan en dus de updates niet kreeg.

[Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 09-10-2019 18:48]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BennyV schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:50:
[...]
Ik snap dat het bij de KVK misschien 1 onderneming is,
Verdomd, je hebt gelijk ook nog! Tweakers B.V. is uitgeschreven en is opgegaan in DPG Online Services B.V. als handelsnaam naast DPG Online Services B.V., VNU Vacature Media, Autotrack, Carsom, NationaleVacaturebank en Hardware.Info.

Vinden jullie het vreemd dat ik eerst cookies van tweakers moet accepteren voordat ik de av en pb van Elect mag inzien?

https://elect.tweakers.ne...aarden_Tweakers-Elect.pdf?65786-d4011608
Wat is dat?

• Room42
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 20:52:
[...]

Verdomd, je hebt gelijk ook nog! Tweakers B.V. is uitgeschreven en is opgegaan in DPG Online Services B.V. als handelsnaam naast DPG Online Services B.V., VNU Vacature Media, Autotrack, Carsom, NationaleVacaturebank en Hardware.Info.
Wat verbaast je nou? Dat al die merken bij elkaar eigendom zijn van De Persgroep? Dat staat toch al sinds jaar en dag in de footer van de site?
Vinden jullie het vreemd dat ik eerst cookies van tweakers moet accepteren voordat ik de av en pb van Elect mag inzien?
Het staat op een cookie-domein, dus op zich logisch dat je akkoord moet gaan met die cookies. Het lijkt me niet nodig, maar dat is een design-keuze.
Dat is gewoon een random string om caching tegen te gaan. Bij mij is deze hetzelfde.

Laten we nou geen spijkers op laag water gaan zoeken ;)

- uBlock Origin
- uMatrix

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Room42 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 21:08:
Laten we nou geen spijkers op laag water gaan zoeken ;)
Niet zaken bij mij in de schoenen schuiven. Bedankt.
Wat verbaast je nou? Dat al die merken bij elkaar eigendom zijn van De Persgroep? Dat staat toch al sinds jaar en dag in de footer van de site?
Wat mij verbaast?
Dit:
opgegaan in DPG Online Services B.V. als handelsnaam
Dat is volgens mij onlangs gebeurd. Tweakers B.V. was ooit ingeschreven op hetzelfde adres als DPG. DPG kan als meerderheidsaandeelhouder prima in een bestaande vennootschap. Nu is de structuur naar buiten gewijzigd naar de huidige.
[...]
Dat is gewoon een random string om caching tegen te gaan. Bij mij is deze hetzelfde.
Kijk dat is nou het mooie van een forum: ik stel een vraag en jij geeft zonder sneer een antwoord.

• Hydra
Je komt als oprichter van Tweakers in dit topic buurten en dit is alles wat je meldt? :)

• JeroenE
  • Niet online
Dus de de Privacy Policy is al overtreden toen diverse losse ondernemingen zijn gemerged naar DPG?

[Voor 5% gewijzigd door JeroenE op 10-10-2019 08:02]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59

t_captain

Moderator General Chat
Ik vraag me af: staat rechtsovergang in het kader van AVG gelijk aan het delen van data? Dit zou wel eens een blinde vlek kunnen zijn.

• JeroenE
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:02:
Ik vraag me af: staat rechtsovergang in het kader van AVG gelijk aan het delen van data? Dit zou wel eens een blinde vlek kunnen zijn.
Voor zover ik weet mag dat normaal gesproken gewoon. Maar ook daar kunnen regels aan gebonden zijn, soms wordt dit bepaald door een toezichthouder die alleen onder voorwaarden akkoord gaat met een samenvoeging.

Maar in dit geval staat expliciet dat de gegevens niet met andere onderneming van de Persgroep worden gedeeld. Dan kan je natuurlijk niet met droge ogen beweren dat dit niet meer geldt als alle die ondernemingen van die Persgroep in 1 grote onderneming worden ondergebracht.

Edit: in de privacy policy van Tweakers staat het net anders (die is ook van een latere datum):
Tweakers Elect

Tweakers Elect gebruikt je naam, e-mail adres en telefoonnummer alleen om vanuit Tweakers Elect met je te communiceren over Elect of wanneer je gejobflirt wordt. Je gegevens uit je profiel gebruiken we om je anoniem te matchen met vacatures van werkgevers. Tweakers Elect deelt geen persoonsgegevens met andere ondernemingen binnen DPG Media of andere derden, behalve als je besluit gegevens te delen met een werkgever.
Maar nu ben ik nog meer in de war 8)7 @Femme schreef dat het 1 onderneming is geworden. De privacy Policy is wel aangepast, want er staat nu DPG Media ipv Persgroep. Maar als het 1 grote onderneming is, hoe kan je dan weer andere ondernemingen hebben binnen dezelfde onderneming waar niet mee gedeeld mag worden? Dat is alleen logisch als het wel losse ondernemingen zijn (waarvan 1 holding dan weer de baas van is).

Dat niet overal dezelfde privacy policy wordt gehanteerd is ook een beetje slordig.

[Voor 43% gewijzigd door JeroenE op 10-10-2019 08:14]

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:05:
[...]
Maar als het 1 grote onderneming is, hoe kan je dan weer andere ondernemingen hebben binnen dezelfde onderneming waar niet mee gedeeld mag worden? Dat is alleen logisch als het wel losse ondernemingen zijn (waarvan 1 holding dan weer de baas van is).
Toestemming bij delen van informatie [voor een verwerking] staat los van toestemming voor een andere verwerking.

Het tijdperk van "het is één grote bak persoonsgegevens en zolang het binnen een bedrijf blijft mogen wij het hergebruiken" is voorbij. Je hebt toestemming per verwerking nodig en mag alleen de gegevens verzamelen en bewaren voor zover dat daarvoor nodig is.

• Room42
  • Niet online
Hoi @Jadine, Ik vind 3 dagen (we gaan de 4e in) wel erg lang duren voor het 'z.s.m.' versturen van de FAQ per e-mail. Of ben ik deze misgelopen?

- uBlock Origin
- uMatrix

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:09:
Het tijdperk van "het is één grote bak persoonsgegevens en zolang het binnen een bedrijf blijft mogen wij het hergebruiken" is voorbij. Je hebt toestemming per verwerking nodig en mag alleen de gegevens verzamelen en bewaren voor zover dat daarvoor nodig is.
Tuurlijk, maar in dit geval gaat het allemaal on gegevens die aan je gebruikersaccount zijn gekoppeld en al met toestemming zijn verkregen. Bij een samenvoeging is het dan natuurlijk op zich logisch dat je gegevens van verschillende gebruikersaccounts (bij de verschillende onderdelen) die van dezelfde gebruiker zijn gaat samenvoegen in 1 gebruikersaccount.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze dan gelijk al die gegevens op je openbare profiel mogen zetten of ineens wel gebruiken om je karma te berekenen (ik noem maar iets geks).

Dus de gegevens van je Tweakers Elect gedeelte worden alleen daar gebruikt en de gegevens van je 'normale' Tweakers account in je normale profiel etc.

Maar dat staat natuurlijk los van de situatie dat Tweakers Elect heeft gezegd dat ze deze gegevens nooit met andere ondernemingen gaan delen. En ook al gebruik je ze dan alleen voor een specifiek deel, de gegevens zijn dan nog steeds wel met die andere onderneming gedeeld.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 08:05:
[...]
[...]

Maar nu ben ik nog meer in de war 8)7 @Femme schreef dat het 1 onderneming is geworden. De privacy Policy is wel aangepast, want er staat nu DPG Media ipv Persgroep. Maar als het 1 grote onderneming is, hoe kan je dan weer andere ondernemingen hebben binnen dezelfde onderneming waar niet mee gedeeld mag worden? Dat is alleen logisch als het wel losse ondernemingen zijn (waarvan 1 holding dan weer de baas van is).
De digitale titels zijn ondergebracht onder de enkele entiteit DPG Online Service B.V.

Er zijn echter ook:
- DPG Printing B.V.
- de Persgroep Printing Den Haag
- DPG Media B.V.
- DPG Distributie B.V.

Waarvan sommige meerdere vestigingen.

Edit:
https://www.dpgmedia.nl/n...et-overname-autowereld-nl
Autotrack is kennelijk samen met Autoweek en Carsom van Automotive Mediaventions B.V. en niet DPG Online Service B.V. meer.
PcDealer schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 22:04:
[...]
Dat is volgens mij onlangs gebeurd. Tweakers B.V. was ooit ingeschreven op hetzelfde adres als DPG. DPG kan als meerderheidsaandeelhouder prima in een bestaande vennootschap. Nu is de structuur naar buiten gewijzigd naar de huidige.
Dat was in 2015 kennelijk al: https://drimble.nl/bedrij...07290/tweakersnet-bv.html

[Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 10-10-2019 10:16]

• JeroenE
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:30:
De digitale titels zijn ondergebracht onder de enkele entiteit DPG.

Er zijn echter ook:
Aha, dat klinkt logisch. Ik denk natuurlijk te veel vanuit mijn Tweakers kant, de rest wat DPG uitspookt interesseert mij niet.

Maar als dit allemaal 1 onderneming is, waarom wordt in de Privacy Policy dan wel over drie verschillende zaken gesproken als zijnde dat aparte dingen? Dus Tweakers, Tweakers Elect en Hardwareinfo.

Waarom worden andere zaken die ook bij die onderneming horen (zoals blijkbaar AutoTrack en NationaleVacatureBank) niet genoemd? Worden de gegevens van Tweakers Elect dan dus wel gedeeld met bijvoorbeeld de NationaleVacatureBank om anoniem te kunnen matchen? Ik ging er altijd vanuit dat het alleen binnen Tweakers Elect zou blijven, maar dat is dan blijkbaar niet zoals het is/zou kunnen zijn.

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:25:
[...]
Tuurlijk, maar in dit geval gaat het allemaal on gegevens die aan je gebruikersaccount zijn gekoppeld en al met toestemming zijn verkregen. Bij een samenvoeging is het dan natuurlijk op zich logisch dat je gegevens van verschillende gebruikersaccounts (bij de verschillende onderdelen) die van dezelfde gebruiker zijn gaat samenvoegen in 1 gebruikersaccount.
Er is domweg geen toestemming voor samenvoegen zonder opt-in (een toestemming voor een nieuwe verwerking).

Men is expliciet over de verwerkingen waarmee je akkoord gaat bij Elect. Men beloofd dat het gaat om (a) om communicatie vanuit Elect, (b) communicatie voor jobflirts. Men geeft aan dat (c) geanonimiseerde gegevens worden gebruikt voor matching. Men geeft aan dat er (d) geen persoonsgegevens worden gedeeld met andere onderdelen van de persgroep of derden.

Men mag dus een mail sturen (a) waarin men vraagt om een opt-in voor de merge. Men kan mogelijk de geanonimiseerde gegevens hergebruiken in een ander product (c) --- grijs gebied.

Samenvoegen van accounts zonder toestemming gaat expliciet in (d) tegen waarvoor je toestemming hebt gegeven.

Zou het samenvoegen wel mogen "want het is allebei Tweakers" dan is er alsnog geen toestemming (a) voor de verwerkingen die de rest van Tweakers doet.
offtopic:
Denk aan een gallery pagina. Profielen bij Elect zijn anoniem/onzichtbaar, T.net profielen zijn publiek.

Vind het jammer om deze conclusie te trekken maar ik denk dat deze merge alleen mogelijk is na een opt-in. Daardoor snap ik het dat de communicatie uitblijft.

[Voor 14% gewijzigd door ANdrode op 10-10-2019 11:59]

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 11:50:
Men is expliciet over de verwerkingen waarmee je akkoord gaat bij Elect. Men beloofd dat het gaat om (a) om communicatie vanuit Elect, (b) communicatie voor jobflirts. Men geeft aan dat (c) geanonimiseerde gegevens worden gebruikt voor matching. Men geeft aan dat er (d) geen persoonsgegevens worden gedeeld met andere onderdelen van de persgroep of derden.
Er staat ondernemingen en niet onderdeel van een onderneming. Blijkbaar valt NationaleVacatureBank tegenwoordig (sinds wanneer?) in dezelfde onderneming als Tweakers Elect; dat valt dus niet onder de uitsluitingen. Dus ze mogen prima een matching doen met gegevens van de NationaleVacatureBank (tenzij die privacy policy dat weer verbiedt, maar ik heb geen zin om dat uit te zoeken). Zolang ze daarna maar via Tweakers Elect met jou contact opnemen om te vragen of ze deze gegevens mogen doorsturen.
Samenvoegen van accounts zonder toestemming gaat expliciet in (d) tegen waarvoor je toestemming hebt gegeven.
Nouja, ook in dit geval is het (in ieder geval nu) dus dezelfde onderneming en er staat nergens dat verschillende accounts bij dezelfde onderneming niet samengevoegd mogen worden.

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
Nouja, ook in dit geval is het (in ieder geval nu) dus dezelfde onderneming en er staat nergens dat verschillende accounts bij dezelfde onderneming niet samengevoegd mogen worden.
GDPR werkt met toestemming voor verwerkingen met opt-in, niet met opt-out of blanco toestemming voor alle verwerkingen die bestaan binnen een onderneming zonder dat je daar toestemming voor geeft.

In de praktijk moet je [volgens het advies dat wij hier gehad hebben] aantonen dat iets geen persoonsgegevens zijn óf onder welke verwerking het valt en dat je daarvoor toestemming hebt (expliciet, per gebruiker). Bij (mogelijk) minderjarige gebruikers wordt het helemaal lastig.
offtopic:
Vijf jaar geleden was het scenario dat je omschreef inderdaad waarschijnlijker én zowel ethisch als juridisch veel minder grijs dan nu.

[Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 10-10-2019 12:20]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:02:
[...]
Blijkbaar valt NationaleVacatureBank tegenwoordig (sinds wanneer?) in dezelfde onderneming als Tweakers Elect; […]
2015, zie PcDealer in "[Tweakers Elect] Feedback & updates"

Preciezer: https://drimble.nl/bedrij...g-online-services-bv.html.

[Voor 11% gewijzigd door PcDealer op 10-10-2019 12:30]

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:19:
GDPR werkt met toestemming voor verwerkingen met opt-in, niet met opt-out of blanco toestemming voor alle verwerkingen die bestaan binnen een onderneming zonder dat je daar toestemming voor geeft.
Het hele idee van Tweakers Elect is toch dat jij een vacature krijgt aangeboden? Onder welke redenatie zou dat dan dus niet met een onderdeel gedeeld mogen worden waar die vacatures bekend zijn?

Overigens staat in de hele Privacy Policy niet wat Tweakers Elect met jouw gegevens doet. Er is wel een opsomming van doeleinden, maar die zijn alleen bedoeld voor Tweakers en Hardwareinfo.

Dus in theorie verzamelen ze wel gegevens, maar als ze die gebruiken om jouw een aanbieding van een vacature te doen zijn ze al in overtreding van de GPDR? Persoonsgegevens verzamelen zonder specifiek doel mag ook al niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:37:
[...]
Het hele idee van Tweakers Elect is toch dat jij een vacature krijgt aangeboden? Onder welke redenatie zou dat dan dus niet met een onderdeel gedeeld mogen worden waar die vacatures bekend zijn?
Binnen Elect, niet van andere labels zoals Nationale Vacaturebank.

• JeroenE
  • Niet online
Daar staat toch nergens vermeld welke handelsnamen er precies gebruikt worden? Ik moet zeggen dat ik dit geen duidelijke overzichten vind wat nu precies bij welke BV hoort. Ik bedoel: hoe moet ik weten in welke BV NationaleVacatureBank zat?

Er klopt ook iets niet met de naamswijzigingen. Eerst staat er dit:
2012-12-06: Wijziging: Per 3-12-2012 statuten gewijzigd. Per 1-12-2012 naam gewijzigd in: VNU Vacature Media B.V. (naam was voorheen Volnay B.V.).
Maar daarna dit:
2015-01-06: Wijziging: Per 30-12-2014 statuten gewijzigd. Per 31-12-2014 naam gewijzigd in: de Persgroep Online Services B.V. (naam was voorheen Volnay B.V.).
In de tussentijd staat er geen naamswijziging en er wordt wel twee keer geverherbenoemd vanuit de naam "Volnay B.V.".
PcDealer schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:48:
Binnen Elect, niet van andere labels zoals Nationale Vacaturebank.
Maar waarom zou dat dan niet mogen? Wellicht mis ik iets, maar dit staat op de site van Tweakers Elect (niet in de Privacy policy, maar als je wil inloggen):
Je gegevens uit je profiel gebruiken we om je anoniem te matchen met vacatures van werkgevers.
Er staat nergens dat ze dit alleen doen met werkgevers van Tweakers Elect en niet met werkgevers van de NationaleVacatureBank. Sterker nog, dit is zo'n brede definitie dat je het zelfs kan lezen dat er mensen zijn die andere sites afstruinen en jou dan een berichtje sturen als ze een vacature hebben gevonden die bij jou aansluit (en als jij dan akkoord geeft jouw gegevens doorsturen aan dat bedrijf).

NB ik bedoel ook niet dat dit nu al is gebeurd; maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen.

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:57:
[...]
Er staat nergens dat ze dit alleen doen met werkgevers van Tweakers Elect en niet met werkgevers van de NationaleVacatureBank. Sterker nog, dit is zo'n brede definitie dat je het zelfs kan lezen dat er mensen zijn die andere sites afstruinen en jou dan een berichtje sturen als ze een vacature hebben gevonden die bij jou aansluit (en als jij dan akkoord geeft jouw gegevens doorsturen aan dat bedrijf).
Dit volgt uit de combinatie van de toestemming voor de matching (b en c) en dat het niet gedeeld wordt met andere delen van de persgroep (d).

De hele propositie van Elect was ook dat het anoniem/geïnverteerde matching was. Men zou NationaleVacatureBank deel kunnen maken van Elect, niet andersom.
NB ik bedoel ook niet dat dit nu al is gebeurd; maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen.
Men heeft zichzelf klemgezet. Er is geen toestemming.

Toestemming moet:
  • vrij gegeven zijn
  • specifiek zijn: (i) de verwerking moet uitgelegd zijn, (ii) afzonderlijke toestemming voor een verwerking met meerdere doeleinden, (iii) de toestemming voor gegevensverwerking moet duidelijk onderscheiden van de informatie over ander zaken.
  • geinformeerd zijn: o.a. identiteit van de verwerkingsverantwoordelijke, doel van de gegevensverwerking, het recht om in te trekken
  • ondubbelzinnig zijn: actief gegeven worden (handtekening/checkbox)
De verwerker moet kunnen aantonen dat ze geldige toestemming van de betrokkenen hebben.

Semantische trucjes vallen daar niet onder.

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:
Dit volgt uit de combinatie van de toestemming voor de matching (b en c) en dat het niet gedeeld wordt met andere delen van de persgroep (d).
Mijn punt is dat de De NationaleVacatureBank hoort bij hetzelfde onderneming als Tweakers Elect. Jouw redenatie komt bij mij over als zou de afdeling Verzending van bol.com mijn gegevens niet mogen krijgen die ik heb ingevuld bij de afdeling Website.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@JeroenE Het gaat er niet om dat ze onderdeel zijn van deze onderneming, het gaat erom waarvoor de toestemming is gegeven.

• JeroenE
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:10:
@JeroenE Het gaat er niet om dat ze onderdeel zijn van deze onderneming, het gaat erom waarvoor de toestemming is gegeven.
Je hebt toch toestemming gegevens om jouw gegevens anoniem te matchen met vacatures?

Nouja, als je dan even vergeet dat die toestemming niet in de Privacy Policy staat maar alleen als zinnetje op de inlogpagina. Ik weet niet zeker of het per se in een Privacy Policy moet staan, ik ga er even vanuit dat het zinnetje op de website ook OK is.

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:07:
[...]
Mijn punt is dat de De NationaleVacatureBank hoort bij hetzelfde onderneming als Tweakers Elect. Jouw redenatie komt bij mij over als zou de afdeling Verzending van bol.com mijn gegevens niet mogen krijgen die ik heb ingevuld bij de afdeling Website.
Nee: Daar wordt een andere verwerkingsgrondslag gebruikt, namelijk uitvoering van een overeenkomst.
Eerdere opsomming ging over toestemming en de voorwaarden daarbij.

Grondslagen zijn:
  • Toestemming
  • Uitvoeren van een overeenkomst
  • Naleven van een wettelijke verplichting
  • Gerechtvaardigd belang [van de organisatie] (dat zwaarder moet wegen dan fundamentele rechten en vrijheden van betrokkenen)
  • Behartiging van een vitaal belang
  • Uitvoering van een taak van openbaar/algemeen belang
Je kan wat pleiten op basis van 'uitvoeren van een overeenkomst' maar je gaat bewust een donker-grijs gebied in. Het gebied waarbij de AP graag corrigerend optreed.
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:16:
[...]
Je hebt toch toestemming gegevens om jouw gegevens anoniem te matchen met vacatures?
Klopt. Anoniem matchen waarbij gegevens niet gedeeld worden met andere delen van de persgroep.
offtopic:
Mooi hoe dit zo'n duidelijke case study over consent is geworden. En mogelijk ook over corporate communicatie, maar daar wacht ik nog op :+

[Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 10-10-2019 14:39]

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:
Nee: Daar wordt een andere verwerkingsgrondslag gebruikt, namelijk uitvoering van een overeenkomst.
Het anoniem matchen van vacatures is toch het uitvoeren van je overeenkomst met Tweakers Elect? Het hele punt om je daar in te schrijven is dat ze dat voor jou gaan doen. Net zoals het hele punt van mijn gegevens invoeren op bol.com is dat ik een pakketje ga krijgen met het bestelde artikel.
Klopt. Anoniem matchen waarbij gegevens niet gedeeld worden met andere delen van de persgroep.
Je kan het wel zwart maken, maar je legt nergens uit waarom jij vindt dat NationaleVacatureBank een ander deel van DPG is en dit niet zou mogen. Femme in "[Tweakers Elect] Feedback & updates" en PcDealer in "[Tweakers Elect] Feedback & updates" zeggen immers dat het gewoon dezelfde onderneming is.

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:38

P1nGu1n

Developer

De mail is binnen.
Beste,

Afgelopen vrijdag heb je een mail ontvangen waarin we je informeerde dat vanaf 15 oktober jouw Tweakers Elect-account verhuist naar Tweakers. Wij kregen daarop de feedback dat de mail beperkt was in de uitleg over het proces en daarom voor onduidelijkheid zorgde.

Om meer duidelijkheid te geven hebben we alle ontvangen vragen in een FAQ verzameld. Om iedereen genoeg tijd te geven de informatie te lezen en eventueel actie te ondernemen hebben we besloten de migratie een week uit te stellen. Deze zal nu plaatsvinden vanaf dinsdag 22 oktober.

Naar de FAQ

Gebruik je hetzelfde e-mailadres voor zowel Elect als je Tweakers-profiel dan hoef je geen actie te ondernemen en zul je automatisch gemigreerd worden.

Heb je naar aanleiding van deze mail of na het lezen van de FAQ nog vragen, neem dan gerust contact met ons op.

[Voor 16% gewijzigd door P1nGu1n op 10-10-2019 16:49]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tweakers Elect is slechts een merk van Tweakers en daarmee onderdeel van de onderneming Tweakers.
Wat is "de onderneming Tweakers"?

• Freee!!

Freee!!

Die blijkt dus al heel lang niet meer te bestaan.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je gebruik maakt van het Tweakers-account ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Indien je niet akkoord wilt gaan, dan kan je je account verwijderen. Meer hierover is te vinden in de vraag: “Wat kan ik doen als ik niet gemigreerd wil worden?”.

...

Als je niet wilt dat je gegevens overgezet worden en meegenomen worden naar Tweakers, dan kan je jouw account op Tweakers Elect verwijderen, al je gegevens worden dan ook binnen Tweakers Elect gewist.
Dit speelt na migratie.. dan is het verwijderen van het Elect account toch niet meer mogelijk / niet meer van invloed?

• Hydra
En gewoon die merge doordrukken. Ongeacht dat eigenlijk iedereen die actief 'meedenkt' daar keihard op tegen is. 8)7

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 08:34
En dan achteraf afvragen waarom het geen succes geworden is

• Freee!!

Freee!!

RoNoS schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:08:
En dan achteraf afvragen waarom het geen succes zo'n fiasco geworden is
FTFY :(

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:45:
[...]
Het anoniem matchen van vacatures is toch het uitvoeren van je overeenkomst met Tweakers Elect? Het hele punt om je daar in te schrijven is dat ze dat voor jou gaan doen. Net zoals het hele punt van mijn gegevens invoeren op bol.com is dat ik een pakketje ga krijgen met het bestelde artikel.
In het algemeen zie ik in jouw berichten een totaal andere lezing dan wat wij hier aan juridisch advies over GDPR krijgen.

Het is echt een goede casus voor de AP. Ik zie ook dat de Persgroep eerder conflicten met de AP heeft gehad en daar ging het voor zover ik weet puur over het verplicht delen van cookies tussen submerken.
offtopic:
Full disclosure: Ik ga de melding niet maken, ik ben voor zover ik kan zien uitgeschreven.

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
lekker vaag allemaal...Nja, in al die tijd ook geen enkele match geweest, en dat in de huidige markt :)
Heb net mijn elect account maar verwijderd, ik geloof het allemaal wel, voor mij dus geen merge oid.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ANdrode schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:30:
[...]

In het algemeen zie ik in jouw berichten een totaal andere lezing dan wat wij hier aan juridisch advies over GDPR krijgen.

Het is echt een goede casus voor de AP. Ik zie ook dat de Persgroep eerder conflicten met de AP heeft gehad en daar ging het voor zover ik weet puur over het verplicht delen van cookies tussen submerken.
offtopic:
Full disclosure: Ik ga de melding niet maken, ik ben voor zover ik kan zien uitgeschreven.
Dan heb je daar vast een openbare link over. Of doel je op
nieuws: Autoriteit Persoonsgegevens: cookiemuur op websites mag niet
reviews: Cookiemuur mag niet meer. Wat nu?
:?

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:44

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ondertussen zijn we aan het einde van de week en nog steeds nauwelijks reactie vanuit Tweakers Elect. Ook nog steeds geen mail ontvangen...

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:30:
Jullie krijgen juridisch advies dat de ene afdeling geen gegevens aan een andere afdeling mag doorgeven ook al is dat noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst die de eerste afdeling is aangegaan? In jullie voorwaarden staan dus dingen als "de afdeling website geeft de door u ingevoerde gegevens door aan de afdeling verzending zodat het door u bestelde artikel verstuurd kan worden. Daarna geven wij deze gegevens door aan de afdeling facturatie die de factuur gaat sturen. Indien er niet wordt betaald geven wij de gegevens door aan de afdeling klantcontact die u gaat benaderen om de factuur toch echt te betalen". Ik heb dat soort teksten echt nog nooit ergens gelezen in Algemene Voorwaarden of een Privacy Policy.

• ANdrode
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:56:
[...]
Jullie krijgen juridisch advies dat de ene afdeling geen gegevens aan een andere afdeling mag doorgeven ook al is dat noodzakelijk voor het uitvoeren van de overeenkomst die de eerste afdeling is aangegaan? In jullie voorwaarden staan dus dingen als "de afdeling website geeft de door u ingevoerde gegevens door aan de afdeling verzending zodat het door u bestelde artikel verstuurd kan worden. Daarna geven wij deze gegevens door aan de afdeling facturatie die de factuur gaat sturen. Indien er niet wordt betaald geven wij de gegevens door aan de afdeling klantcontact die u gaat benaderen om de factuur toch echt te betalen". Ik heb dat soort teksten echt nog nooit ergens gelezen in Algemene Voorwaarden of een Privacy Policy.
Er wordt niets verkocht in deze vorm :+. Maar dit kan zelfs zonder bijzondere toestemming, namelijk op de grond dat dit nodig is voor het uitvoeren van een overeenkomst.

Maar er wordt niet vanuit gegaan dat gegevens die voor het ene proces nodig zijn voor een ander proces gebruikt worden (zonder toestemming). Met hergebruik moet actief ingestemd worden.

Er wordt ook niet vanuit gegaan dat je vanuit een eerdere overeenkomst "opeens" weer dingen mag gaan doen.

Ook geen grandfathering: Gegevens waarvoor de toestemming niet is terug te vinden zijn uit meerdere systemen verwijderd. Ben blij dat die fase voorbij is waarin dat geĭnventariseerd werd.
offtopic:
Ook een grappig grensgeval: Jongeren onder de 16. Hierbij worden hier gegevens automatisch verwijderd als er niet op tijd consent is via een tweede kanaal (ander mail-adres/telefonisch). Moet wel zeggen dat dit een andere industrie is dan online media dus je verliest er minder prospects mee.

• JeroenE
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:09:
Er wordt niets verkocht in deze vorm :+. Maar dit kan zelfs zonder bijzondere toestemming, namelijk op de grond dat dit nodig is voor het uitvoeren van een overeenkomst.

Maar er wordt niet vanuit gegaan dat gegevens die voor het ene proces nodig zijn voor een ander proces gebruikt worden (zonder toestemming). Met hergebruik moet actief ingestemd worden.
Misschien praten we langs elkaar heen, maar het matchen met vacatures is toch het hele proces waar het om gaat? Dus dat zou prima kunnen met vacatures die bij NationaleVacatureBank bekend zijn. En ik neem aan dat ze ook niet iedere dag opnieuw toestemming hoeven te vragen voor het opnieuw matchen met nieuwe vacatures.

Daarom gaf ik ook een voorbeeld van een redelijk standaard verkoop proces. Je kan dat natuurlijk ook schrijven naar een vacature-vind-proces: Dan wordt het iets als inschrijven op de website via de afdeling "gegevens verzamalen", de gegevens doorgeven aan de afdeling "zoek vacatures", resultaten doorgeven via de afdeling "hoera een match" en een positieve reactie gebruiken via de afdeling "werkgeverscontact" en de afdeling "facturatie aan werkgever". En dan natuurlijk iedere dag opnieuw toestemming vragen voor de vacatures die er nieuw zijn bijgekomen?

Heb jij ooit algemene voorwaarden gezien waar dat in staat? Hebben jullie die wel? Stel dat er een nieuwe afdeling bijkomt: "zoek vacatures in de databank van de UWV". Moet je volgens jou dan opnieuw toestemming vragen ondanks dat er al is ingeschreven met het idee dat er vacatures voor jou gezocht gaan worden?

Anyway, het is in ieder geval duidelijk dat Tweakers geen zin heeft om duidelijkheid te verschaffen waarom ze denken dat ze deze hele merge wel mogen doen en ook niet waarom zij eerst met een heel verhaal zijn gekomen dat ze het beter gaan aanpakken dan andere recruiters en vervolgens gaan "ze knoeien" met dit soort ongein. Wat mij betreft zijn ze nu in ieder geval geen spetter beter dan waar ze zich ooit zo tegen afzetten.

Ik vind het bijzonder dat een site als Tweakers het goed vind dat hun reputatie op deze manier naar de maan wordt geholpen, maar blijkbaar is dat hoe het tegenwoordig is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

JeroenE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:01:
[...]
Misschien praten we langs elkaar heen, maar het matchen met vacatures is toch het hele proces waar het om gaat? Dus dat zou prima kunnen met vacatures die bij NationaleVacatureBank bekend zijn. En ik neem aan dat ze ook niet iedere dag opnieuw toestemming hoeven te vragen voor het opnieuw matchen met nieuwe vacatures.
Ik was in de veronderstelling dat de database van werkzoekenden en werkgevers apart was onder Elect. En dus niet dat NVB werd meegenomen in de zoektocht...

• JeroenE
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:17:
Ik was in de veronderstelling dat de database van werkzoekenden en werkgevers apart was onder Elect. En dus niet dat NVB werd meegenomen in de zoektocht...
Die indruk had ik ook, maar als reden dat ze Elect met Tweakers mogen mergen wordt gegeven dat het onder dezelfde onderneming zou vallen. Drie keer raden: NationaleVacatureBank valt ook onder dezelfde onderneming (althans volgens jou wel). Dus waarom zouden ze die gegevens dan ook niet daar mogen gebruiken?

In de FAQ zijn ze trouwens heel onduidelijk, want daar noemen ze ineens "de onderneming Tweakers". Maar Tweakers BV bestaat niet meer, dus wat ze nu dan wel bedoelen? Geen flauw idee. Olaf van der Spek in "[Tweakers Elect] Feedback & updates" vroeg het ook al.

Mijn indruk is in ieder geval dat men bij Elect geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. En aangezien Elect tegenwoordig blijkbaar hetzelfde is als Tweakers vind ik dit zeer storend. Ik ging er vanuit dat een site als Tweakers weet wat privacy en persoonsgegevens zijn, welke regels er gelden en dat ze hier netjes mee omgaan. Maar deze hele saga lijkt een uitstekende illustratie dat Tweakers zich wellicht wel netjes aan de regels houdt (alleen dat verder niet wenst uit te leggen) maar het Tweakers blijkbaar geen drol kan schelen dat het bij gebruikers (of in ieder geval bij mij) de indruk ontstaat dat mijn gegevens hier allerminst veilig zijn en als je even niet oplet je gegevens straks met veel meer websites worden gedeeld dan je zou denken als je alleen op Tweakers zit en niet op de NationaleVacatureBank.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
JeroenE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:01:
[...]
Was het idee niet juist achter Elect dat recruiters naar ons toekwamen met hun vacatures? Dan heeft de NationaleVacatureBank er helemaal niets mee te maken omdat het proces daar eigenlijk vooral andersom is. En dan is de vraag in deze hele discussie eigenlijk, wat is de overeenkomst die Elect uit zou moeten voeren?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Transportman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:51:
[...]

Was het idee niet juist achter Elect dat recruiters naar ons toekwamen met hun vacatures? Dan heeft de NationaleVacatureBank er helemaal niets mee te maken omdat het proces daar eigenlijk vooral andersom is. En dan is de vraag in deze hele discussie eigenlijk, wat is de overeenkomst die Elect uit zou moeten voeren?
Dat inderdaad.

De AV is trouwens verouderd aangaande de tenaamstelling van het bedrijf:
Tweakers Elect: Tweakers Elect is onderdeel van de Persgroep Online Services B.V.,
gevestigd aan de mt. Lincolnweg 40, 1033 SN te Amsterdam.
Deze vind ik wel dubieus inzake Elect:
6.2. Door plaatsing van enige content op onze sites geeft u Tweakers Elect en aan haar
gelieerde vennootschappen een eeuwigdurende, onvoorwaardelijke licentie om deze
content, of een deel daarvan, op welke wijze dan ook (verder) openbaar te maken, te
verveelvoudigen, op te slaan of anderszins te gebruiken of te exploiteren in welke vorm
of via welk medium dan ook.
Indien u geen rechthebbende bent op de geplaatste
content dient u toestemming te hebben van de rechthebbende voor plaatsing en de
naam van de rechthebbende te vermelden indien deze dat wenst. Tevens dient u bij
plaatsing of inzending van beeldmateriaal toestemming te hebben van geportretteerde.
De link naar https://www.dpgmedia.nl/privacy werkt niet.
Ik dacht dat Elect dit juist niet deed of alleen aggreggeerde:
Bent u een online bezoeker van één van de websites of gebruiker van één van de apps van DPG Media?

Als u één van onze websites bezoekt of een van onze apps gebruikt verstrekt u gegevens aan DPG Media zonder dat u zich daar misschien bewust van bent. Dit gaat bijvoorbeeld om apparaat gegevens zoals een unieke apparaat-ID, de versie van het besturingssysteem en instellingen van het apparaat dat u gebruikt om toegang te krijgen tot een dienst van DPG Media. Maar ook gebruikgegevens over de diensten die u gebruikt waaronder het tijdstip, de duur van het gebruik en de inhoud van de dienst. Daarnaast worden voor zover deze aan DPG Media worden doorgegeven ook locatiegegevens afkomstig van uw mobiele apparaat of gegevens afgeleid van uw IP-adres gebruikt. De bewaartermijn van de online gegevens bedraagt veertien maanden.

• JeroenE
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:51:
Was het idee niet juist achter Elect dat recruiters naar ons toekwamen met hun vacatures?
Het idee was dat bedrijven rechtstreeks bij jou uitkwamen (als ze voorbij je "bullshitfilter" komen). Tenminste zo begreep ik het. Maar het hele idee was ook dat het volkomen los stond van je Tweakers account. Wederom tenminste zo als ik het begreep.
Dan heeft de NationaleVacatureBank er helemaal niets mee te maken omdat het proces daar eigenlijk vooral andersom is. En dan is de vraag in deze hele discussie eigenlijk, wat is de overeenkomst die Elect uit zou moeten voeren?
Precies, dat staat volgens mij niet echt ergens omschreven. Anders dan wat zinnetjes op de website als "de vacatures komen naar jou". Je kan dan ook heel goed uitleggen dat iemand anders aan het zoeken is met jouw gegevens (bijvoorbeeld in de NationaleVacatureBank) en vervolgens een mailtje aan jou stuurt met "he, kijk eens wat we hebben gevonden". Of heb jij ergens gelezen dat dit niet zou mogen?

Nogmaals, ik beweer nergens dat dit al gebeurde, maar als ze het morgen wel gaan doen heb je dus geen poot om op te staan; tenminste zo zie ik het nu.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
JeroenE schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:23:
[...]
Het idee was dat bedrijven rechtstreeks bij jou uitkwamen (als ze voorbij je "bullshitfilter" komen). Tenminste zo begreep ik het. Maar het hele idee was ook dat het volkomen los stond van je Tweakers account. Wederom tenminste zo als ik het begreep.

[...]
Precies, dat staat volgens mij niet echt ergens omschreven. Anders dan wat zinnetjes op de website als "de vacatures komen naar jou". Je kan dan ook heel goed uitleggen dat iemand anders aan het zoeken is met jouw gegevens (bijvoorbeeld in de NationaleVacatureBank) en vervolgens een mailtje aan jou stuurt met "he, kijk eens wat we hebben gevonden". Of heb jij ergens gelezen dat dit niet zou mogen?

Nogmaals, ik beweer nergens dat dit al gebeurde, maar als ze het morgen wel gaan doen heb je dus geen poot om op te staan; tenminste zo zie ik het nu.
Alleen is Elect dan in overtreding van de eigen algemene voorwaarden, die gaan namelijk alleen maar over aanbiedingen van werkgevers en wordt niet gesproken over het gebruik van jouw gegevens om jou te benaderen met "random" vacatures. Niet dat dat nou zo een poot is om op te staan...

Daarnaast, met het migreren naar een algemeen Tweakers-account, wordt een account aangemaakt met een heel ander doel dan waarvoor de Elect-accounts dienen en kan het voor zover ik het kan zien niet onder dezelfde overeenkomst vallen. Maar ik ben geen expert wat dat betreft. Ook omgedraaid is dat zo, mijn Tweakers-account wordt na de merge opeens ook voor Elect-doeleinden gebruikt ondanks dat ik daar niet mee in stem en voor hoeveel mensen zal dat onbewust gedaan worden?

Als laatste, het gaat niet alleen over wat juridisch wel of niet mag, maar ook om het beeld dat het geeft bij gebruikers. En gezien het feit dat deze hele discussie er is, geeft al aan dat het verhaal niet uit te leggen is.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:41:
Ook omgedraaid is dat zo, mijn Tweakers-account wordt na de merge opeens ook voor Elect-doeleinden gebruikt ondanks dat ik daar niet mee in stem en voor hoeveel mensen zal dat onbewust gedaan worden?
Dat is volgens mij niet zo, Elect heeft zeker extra gegevens nodig om te werken en zal dus niet automatisch 'aan' staan.

• Freee!!

Freee!!

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:18:
[...]
Dat is volgens mij niet zo, Elect heeft zeker extra gegevens nodig om te werken en zal dus niet automatisch 'aan' staan.
Dat is tenminste iets, geen zin om opeens weer met een Elect account opgezadeld te zitten na deze ongein.

• Grvy

Grvy

Bot

Misschien een rare vraag maar waarom behandeld Tweakers dit niet als nieuws? Als Tweakers (de website) dingen doet is het meestal een .plan of wat dan ook.

Maar ook als een andere website opeens stopt of media nieuws heeft vind je dat wel terug in de artikelen. Maar van hun eigen platform niks? Willen ze het onder de radar houden?

Iig, leeft dit topic weer. Maar is het angstvallig stil vanuit Tweakers en zijn ze de migratie die hier meermaals neergehaald wordt gewoon keihard aan het doordrukken..

Dit is een account.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 23:07
Grvy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:57:
Misschien een rare vraag maar waarom behandeld Tweakers dit niet als nieuws? Als Tweakers (de website) dingen doet is het meestal een .plan of wat dan ook.

Maar ook als een andere website opeens stopt of media nieuws heeft vind je dat wel terug in de artikelen. Maar van hun eigen platform niks? Willen ze het onder de radar houden?

Iig, leeft dit topic weer. Maar is het angstvallig stil vanuit Tweakers en zijn ze de migratie die hier meermaals neergehaald wordt gewoon keihard aan het doordrukken..
https://tweakers.net/submit/ :+
En anders kun je altijd nog met een hoop tractors tweakblogs naar het binnenhof de frontpage tuffen.

ps. wel een mooie "mod-break" nog hieronder ....
PcDealer schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:06:
Deze vind ik wel dubieus inzake Elect:
Die lijkt me wel aardig onredelijk bezwarend en niet in lijn met het doel van de verwerking.

A ) is het onredelijke bezwarend gezien de termijn eeuwigdurend, het kunnen delen met jan en allemaal en voor elk doel.

B ) Als het al niet onredelijk bezwarend is ten tijde dat men een account heeft en gebruikt, dan wordt het dat zeker als afnemer van de dienst zijn account beeindigd is er immers geen enkele reden meer waarom zijn gegevens eeuwigdurend bewaard en voor elk doel gebruikt zouden moeten kunnen worden. Er is geen enkel gerechtvaardigd belang te bedenken.

(net als het artikel over eenzijdig alle voorwaarden aan kunnen passen en dat je zelf maar elke minuut de voorwaarden moet gaan diff'en .. want doe je ook maar iets op Elect na een wijziging dan heb je ze geaccepteerd ... yeah right).

[Voor 48% gewijzigd door gekkie op 12-10-2019 00:25]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Het wordt tijd dat @Wanja wordt getagd.

• gekkie
De DPO heeft geen tag en alleen maar een mail-adres bij DPG ?
Misschien wel handig om de DPO formeel op de hoogte te stellen, neem aan dat tie er dan ook formeel iets mee moet op een bepaalde termijn.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien moet je eerst op de tag klikken om te zien om wie het gaat...

Niet alleen privacy is hier na een week nog een issue, maar er zijn meer zaken die spelen. Iemand met helicopter view op het gehele porfolio online uitgaven heeft wellicht meer overall/lange termijn visie.

[Voor 33% gewijzigd door PcDealer op 12-10-2019 01:07]

• gekkie
PcDealer schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:47:
[...]

Misschien moet je eerst op de tag klikken om te zien om wie het gaat...

Niet alleen privacy is hier na een week nog een issue, maar er zijn meer zaken die spelen. Iemand met helicopter view op het gehele porfolio online uitgaven heeft wellicht meer overall/lange termijn visie.
Klopt de directeur, kan dus geen kwaad, maar formeel hebben ze er een DPO voor bij de DPG.
Geen idee of dat ook de directeur is, kwam alleen een mailadres ergens tegen.

• Hydra
Grvy schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:57:
Misschien een rare vraag maar waarom behandeld Tweakers dit niet als nieuws?
Omdat het heel hard falen van een Tweakers intern project nogal genant is.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58

Ethirty

Who...me?

Het is maar de vraag of ze dat überhaupt gaat zien natuurlijk. Niet een heel actief account.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• JeroenE
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:41:
Alleen is Elect dan in overtreding van de eigen algemene voorwaarden, die gaan namelijk alleen maar over aanbiedingen van werkgevers en wordt niet gesproken over het gebruik van jouw gegevens om jou te benaderen met "random" vacatures. Niet dat dat nou zo een poot is om op te staan...
Dan benaderen ze wellicht eerst de werkgever met "he, ik heb een paar mensen in mijn portfolio die bij jouw vacature passen. Kijk maar eens naar deze kwalificaties. Heb je geen zin om die personen een jobflirt te sturen?".

In de algemene voorwaarden staat trouwens voornamelijk wat je als gebruiker wel en niet mag en dat Tweakers Elect geen garanties geeft over het voortbestaan en beschikbaar zijn van de site etc. Maar ik kan zo snel niet vinden wat Tweakers Elect nu echt voor je doet. Lees ik er over heen?

• WoutF
  • Laatst online: 16:46

WoutF

Hoofdredacteur
Even een kleine update vanuit HQ. We horen jullie vragen rondom Elect, Algemene Voorwaarden en de AVG en zijn bezig met e.e.a uitzoeken. We hebben de harde migratiedeadline voorlopig weggehaald zodat we hier rustig naar kunnen kijken.

• Room42
  • Niet online
WoutF schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:18:
Even een kleine update vanuit HQ. We horen jullie vragen rondom Elect, Algemene Voorwaarden en de AVG en zijn bezig met e.e.a uitzoeken. We hebben de harde migratiedeadline voorlopig weggehaald zodat we hier rustig naar kunnen kijken.
Right, dat was mijn vraag. Morgen zou dat gebeuren maar de FAQ is nog niet eens rondgemaild. Dus de migratie gaat morgen niet door? Dan kan ik mijn account nog even laten staan, namelijk.

Is er een nieuwe datum genoemd?

De reden dat mijn account nog bestaat is vanwege het GDPR-verzoek dat nog in behandeling is (hoop ik). ;)

[Voor 12% gewijzigd door Room42 op 14-10-2019 16:21]

- uBlock Origin
- uMatrix

• WoutF
  • Laatst online: 16:46

WoutF

Hoofdredacteur
Room42 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

Right, dat was mijn vraag. Morgen zou dat gebeuren maar de FAQ is nog niet eens rondgemaild. Dus de migratie gaat morgen niet door? Dan kan ik mijn account nog even laten staan, namelijk.

De reden dat mijn account nog bestaat is vanwege het GDPR-verzoek dat nog in behandeling is (hoop ik). ;)
Juist niet, want dat haalt de druk niet van de ketel ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 16:20:
[...]

https://tweakers.net/info/carriere/faq-elect-wordt-tweakers/

Ik heb de email donderdag 10 oktober ontvangen..
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Let op:
Ga naar Tweakers-elect en maak een account aan. :)

Stel al je vragen aan @boenkeijer

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee