Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:43:
[...]

Verder is je bereik ook echt waardeloos te noemen, is dit altijd zo? Je telefoon moet namelijk nu veel meer energie verbruiken om contact te houden met de telefoonmasten.
Ja. Daar is helaas weinig aan te doen. Op mijn werk is het bereik nogal slecht door alle apparatuur om me heen. Maar dit is wel erg extreem.

Ik moet nog even proberen uit te vinden waar het aan ligt. Het gebeurt vaak als ik mijn telefoon even heb gebruikt. (Ik weet nog niet waarvoor) ik stop hem dan in mijn zak en dan wordt hij heel heet. Een reset helpt.

Ik kan alleen niet echt een geschikte app vinden die me precies vertelt waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:22

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:14:
[...]

Ja. Daar is helaas weinig aan te doen. Op mijn werk is het bereik nogal slecht door alle apparatuur om me heen. Maar dit is wel erg extreem.
Het bereik was dus al slecht, dus dat staat los van de recente battery drain. Begrijp ik het dan goed?
Ik kan alleen niet echt een geschikte app vinden die me precies vertelt waar het mis gaat.
Probeer: Google Play: GSam Battery Monitor eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:15:
[...]

Het bereik was dus al slecht, dus dat staat los van de recente battery drain. Begrijp ik het dan goed?
Juist!
Grappig. Die heb ik gisteren uitgekozen om te proberen. Zal aan het eind vd dag eens kijken of ik er wat uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:17:
[...]
Grappig. Die heb ik gisteren uitgekozen om te proberen. Zal aan het eind vd dag eens kijken of ik er wat uit kan halen.
Ben ook heel benieuwd. Wat geeft de standaard ingebouwde batterijbeheer van Android aan? Als het goed is staat onder de grafiek ook een lijstje met grootverbruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:19:
[...]

Ben ook heel benieuwd. Wat geeft de standaard ingebouwde batterijbeheer van Android aan? Als het goed is staat onder de grafiek ook een lijstje met grootverbruikers.
Het lijkt toch de radio te zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8JMB1OroFE3NIkHffTfE29Gf/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
SaN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:03:
[...]

Het lijkt toch de radio te zijn?
[afbeelding]
Volgens mij is de radio en wifi best logisch, want die heb je ook aangehad in die 1,5 uur dat de app heeft gedraaid zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

rens-br schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:08:
[...]

Volgens mij is de radio en wifi best logisch, want die heb je ook aangehad in die 1,5 uur dat de app heeft gedraaid zo te zien.
Lastig hoor. Het moet toch iets behoorlijk intensiefs zijn aangezien de telefoon ook behoorlijk warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Voor mijn gevoel is de battrrijduur ook wat korter sinds de update maar het is altijd lastig te kwantificeren.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Iets korter zou ik niet erg vinden, maar nu valt mijn telefoon om half zes gewoon uit na hem nauwelijks gebruikt te hebben.

Ik heb al eerder problemen gehad, toen leek het de standaard email app te zijn. Ik denk nog steeds dat het een app is die dwars zit. Ik heb net mijn data manager er af gegooid. Die stond redelijk hoog in het lijstje, en heeft misschien te maken met de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Review Axon 7 (notebookcheck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 21:25
Ik merk weinig verandering na de update:

Screen on Time: 5:10
Tijd aan: 18:45

Ik heb in het verleden wel een keer gehad dat hij net zo snel leeg liep als bovenstaande, toen verhielp een simpele opnieuw opstarten het euvel... ;) :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wh0UGyb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door crepsly op 03-11-2016 21:47 ]

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik ben nog aan het testen. Als ik Wifi en data uitzet gaat het goed. Ik heb de standaard email app al eens vervangen door een 3rd party app omdat die zorgde voor een battery drain. Vanmiddag met nog 10% te gaan de email app verwijderd. Het lijkt erop alsof het nu beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Ik heb de update eergisteren uitgevoerd, ik verbaasde mij juist over de enorme batterijduur.
Om de een of andere reden heb ik in de nacht van de update vergeten mijn telefoon aan de lader te leggen.
'S ochtends nog 30% over (ik ging ook met zoiets slapen), in de reis naar mijn werk (+/-25min) opgeladen tot 76%, vervolgens gewoon de hele dag gebruikt, 's avonds een paar uur lang een batterij vretend spelletje zitten doen. Toen ik ging slapen, en hem niet vergat aan de lader te leggen, had ik nog 33% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Poeh, die foto's van de display buiten laten veel te wensen over. Ik tuur me al suf bij mijn Note 3 op een zonnige dag, maar dat is niet veel beter.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:00:
[...]

Poeh, die foto's van de display buiten laten veel te wensen over. Ik tuur me al suf bij mijn Note 3 op een zonnige dag, maar dat is niet veel beter.
Ik heb er echt nog totaal geen problemen mee gehad, ik heb hem zelfs lager staan dan hij kan en ik vind het prima af te lezen. Nu heeft hij nog geen hoog zomer meegemaakt natuurlijk, maar zon heeft ie al wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

spNk schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:52:
[...]

Ik heb er echt nog totaal geen problemen mee gehad, ik heb hem zelfs lager staan dan hij kan en ik vind het prima af te lezen. Nu heeft hij nog geen hoog zomer meegemaakt natuurlijk, maar zon heeft ie al wel gezien.
Ik ook niet hoor. Werkt prima in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
De US firmware is relatief makkelijk te flashen, dus voor die genen die al vast van het belletje af willen: http://forum.xda-develope...-firmware-a2017g-t3495039

Enige nadeel is dat de dual sim settings pagina crashed, voor die genen die daar gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

spNk schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:52:
De US firmware is relatief makkelijk te flashen, dus voor die genen die al vast van het belletje af willen: http://forum.xda-develope...-firmware-a2017g-t3495039

Enige nadeel is dat de dual sim settings pagina crashed, voor die genen die daar gebruik van maken.
Ik heb al even niet meegelezen daar, maar waren er niet ook problemen met audio? Geen geluid bij telefoongesprekken etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
Zit nog steeds te twijfelen tussen de Axon 7 en de LeEco Le Pro 3.

De Le pro 3 heeft de snapdragon 821 en is weer een stuk goedkoper maar de fotokwaliteit is iets minder en support op roms/updates is, bij mij in ieder geval, nog onbekend. Twijfel twijfel...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Zoals ik het hier lees is ZTE met name bezig met het Amerikaanse toestel?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
Hugo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:14:
Zit nog steeds te twijfelen tussen de Axon 7 en de LeEco Le Pro 3.

De Le pro 3 heeft de snapdragon 821 en is weer een stuk goedkoper maar de fotokwaliteit is iets minder en support op roms/updates is, bij mij in ieder geval, nog onbekend. Twijfel twijfel...
Ik zou voor de ZTE gaan de snapdragon 821 is maar een klein beetje sneller,en de LeEco heeft geen 1440 Amoled scherm.
Wat je ook kunt doen is wachten op de one plus 3 t maar die is weer net zo duur als de Axon......lastig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 10:47
maus3142 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:30:
[...]

Ik zou voor de ZTE gaan de snapdragon 821 is maar een klein beetje sneller,en de LeEco heeft geen 1440 Amoled scherm.
Wat je ook kunt doen is wachten op de one plus 3 t maar die is weer net zo duur als de Axon......lastig |:(
Daar dacht ik ook al aan. Voordeel aan de One plus is de support en de 'betere' software. Toch maar even wachten op de One Plus 3T.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spNk
Ik snap niet hoe iedereen altijd zo snel over het voordeel van stereo speakers heen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xannepan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08-2023
spNk schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 23:35:
Ik snap niet hoe iedereen altijd zo snel over het voordeel van stereo speakers heen kijkt.
Inderdaad! Mijn vrienden met een Oneplus 3 vinden dat achteraf ook altijd het grootste nadeel als ze de Axon 7 zien en horen.
Tegenwoordig gebruiken de meeste mensen hun smartphone bijna grotendeels voor media consumptie en dan zijn de stereospeakers wel heel fijn!

PSN: Neochrome72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Verdere vergelijking stopt hier. Ervaringen topics zijn niet bedoeld voor het bespreken van aankoopadvies.

@Hugo, als je meer informatie of advies wilt. Maak dan even een topic aan de in de MAA.

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31
Hoe zijn jullie ervaring met met bereik (GSM/LTE) van te telefoon
Heb een aantal reviews gelezen en zie zeer wisselende ervaringen
En dit weerhoud me op dit moment van de aankoop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:33
In Europa (of in ieder geval bij de in Duitsland gekochte toestellen) komt in januari de Nougat 7.0 update. Zie het Duitse ZTE twitter-account: https://twitter.com/ZTE_Mobile_DE/status/796647122791788544

Mazda MX-30

• spNk
c.lemmers schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:57:
Hoe zijn jullie ervaring met met bereik (GSM/LTE) van te telefoon
Heb een aantal reviews gelezen en zie zeer wisselende ervaringen
En dit weerhoud me op dit moment van de aankoop
Bereik is prima. Doet niets onder voor mijn HTC One m7 iig, zou daar echt niet over struikelen. Wifi is zelfs beter.
nathalia schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:49:
In Europa (of in ieder geval bij de in Duitsland gekochte toestellen) komt in januari de Nougat 7.0 update. Zie het Duitse ZTE twitter-account: https://twitter.com/ZTE_Mobile_DE/status/796647122791788544
Goed nieuws! Echt aan regio gebonden zijn ze toch niet, je kunt de update altijd op de SD-kaart mikken, dan installeert ie m hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 19:03
Hebben meer mensen problemen met de Youtube app? Bij mij loopt de video heel vaak vast als de video op 1440p wordt afgespeeld. Als je terug gaat naar 1080p speelt de video wel gewoon door.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
golfdiesel schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:35:
Hebben meer mensen problemen met de Youtube app? Bij mij loopt de video heel vaak vast als de video op 1440p wordt afgespeeld. Als je terug gaat naar 1080p speelt de video wel gewoon door.
Dit is een bekend probleem en het heeft te maken met de smart power functie. Wanneer deze uit gezet wordt spelen video's in 1440p wel goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:03

Banballa

(>'_')>

Ik lees verschillende verhalen over een shortcut voor de camera (double tap powerbutton). Klopt het dat de Axon dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Banballa schreef op maandag 21 november 2016 @ 08:30:
Ik lees verschillende verhalen over een shortcut voor de camera (double tap powerbutton). Klopt het dat de Axon dit heeft?
Dat klopt, het G model ondersteunt double tap powerbutton om de camera te openen wanneer de telefoon in standby is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Die werkt goed inderdaad ;)
Heb telefoon nu weekje, bevalt goed als ex-iphone gebruiker. Alleen paar vage dingetjes, filmpjes die niet willen afspelen in twitter en facebook, de counter verspringt dan naar 3:00:00 of naar -4:00:00 etc, heel apart. Maar ik heb wel apps over gezet via laptop van 5x naar deze, misschien toch maar eens vanaf scratch beginnnen.

[ Voor 14% gewijzigd door dapluiz op 21-11-2016 10:52 ]

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banballa

Banballa

(>'_')>

Thnx! Dat is goed nieuws :) Wel bijzonder dat de A2017U dat dan weer niet heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Zie nu dat er voor de 2017G een update is, net even gedownload en op SD kaart gezet, er staat wel iets in voor een fix voor video afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Lijkt vooralsnog opgelost met de B05, even aankijken of het ook echt zo is.
IEmand trouwens al NFC betalen kunnen doen met de ZTE? Ik krijg steeds onleesbare pas te zien als ik met de ING app wil betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banballa

Banballa

(>'_')>

Dit soort reviews maken het wachten alleen maar vervelender: http://www.digitaltrends....s/zte-axon-7-review/#/1-2 ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

http://www.androidcentral...6gb-ram-and-128gb-storage

Nieuwe versie, beetje de One Plus 3T zeg maar, van de Axon 7 met dus nu 6Gb ram en 128Gb.. Blijft toch moeilijk kiezen voor mij, wou deze wel, toen weer niet, toen weer Google Pixel XL maar te duur en dan maar One Plus 3T. Dan dus vandaag dit nieuwtje en dan ga je weer twijfelen..

-edit-

Zie nu pas, alleen in goud kleur.. bah :s

[ Voor 6% gewijzigd door Tags NL op 21-11-2016 17:15 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Dat is toch al langer bekend? Alleen in China als ik me niet vergis. Verklaard ook gelijk de gouden kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

spNk schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:27:
Dat is toch al langer bekend? Alleen in China als ik me niet vergis. Verklaard ook gelijk de gouden kleur.
Geen idee, zag het vandaag pas staan. Maar ja, goud als exclusief.. Snap dat wel, maar vindt het niet mooi

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Die 6 gig met 128gb ram is er al langer ja, alleen wel importeren en daar had ik geen zin in.

http://www.androidauthori...-z-force-daydream-730653/

Is ZTE toch niet de eerste

[ Voor 38% gewijzigd door dapluiz op 21-11-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
spNk schreef op maandag 21 november 2016 @ 17:27:
Dat is juist een nieuwsbericht voor de introductie van de 6gb versie in de Amerikaanse webshop.
Misschien dat die dan dus ook nog naar Europa gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert0209
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
sk0o schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:47:
[...]

Dat klopt, het G model ondersteunt double tap powerbutton om de camera te openen wanneer de telefoon in standby is.
Ben al tijdje aan het zoeken naar deze setting. Welke versie heb jij erop staan?
Ik heb hem pas sinds gisteren en staat B06 op (G model).
1440p in YouTube geeft ook nog schokkend beeld bij mij, zelfs als smart energy setting uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
Lennert0209 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:07:
[...]

Ben al tijdje aan het zoeken naar deze setting. Welke versie heb jij erop staan?
Ik heb hem pas sinds gisteren en staat B06 op (G model).
1440p in YouTube geeft ook nog schokkend beeld bij mij, zelfs als smart energy setting uitstaat.
Draai op het moment B05. De functie voor double tap powerbutton om de camera te openen is verder niet terug te vinden in settings.

• dapluiz
Dacht dat ik die instelling gezien had, maar kan m nu ook even net vinden.
Verder lijkt bij mij wel de batterij redelijk snel leeg te gaan, gebruik de telefoon niet overdreven veel maar ik haal net geen hele dag lijkt het. Scheelt het wel dat die zo weer opgeladen is, maartoch...
Heb hier geen goede wifi, dacht dat thuis bij genoeg snelheid dat 1440p het wel soepel deed bij mij. Zal vanavond nog eens kijken.

• dapluiz
4K gaat hier perfect op een fatsoenlijke wifi verbinding. Geen schokje te zien

• SaN

SaN

Ik even terug te komen op mijn battery drain verhaal van een tijdje geleden. Na een factory reset was alles weer zoals het hoorde. Ik hoop niet dat dat na de volgende update weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm misschien ook eens doen dan.
Dan maar keertje handmatig alles opnieuw installeren. Hij lijkt nu ook geen toestel backup te maken bij Google.
Dacht eerst dat het door parralel space kwam voor 2e whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week bij Saturn een axon 7 gekocht MET een trojan horse, nl.
Trojan.Dropper.Agent.ba.
Malwarebytes kan deze niet verwijderen.
Hebben anderen deze trojan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Nog niet naar gekeken, heb ook nog geen virusscanner erop staan, niet echt gewend na 6 jaar iphone ;)
Nu net telefoon terug gezet naar fabrieks instellingen, kijken of dat uitmaakt met de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Kan iemand bevestigen of de Axon 7 'adoptable storage' ondersteunt?

Ziet eruit als een zeer interessant toestel. Wel vreemd dat de software tussen de U en G versies zo verschillend is. Nog een beetje aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert0209
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
bilgy_no1 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:32:
Kan iemand bevestigen of de Axon 7 'adoptable storage' ondersteunt?

Ziet eruit als een zeer interessant toestel. Wel vreemd dat de software tussen de U en G versies zo verschillend is. Nog een beetje aan het twijfelen...
Nope. Is hier bevestigd door ZTE: http://zte-iqorsupport.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4949/~/can-the-axon-7-use-the-sd-card-as-adoptable-storage%3F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Heb deze week de Axon gekocht. Zat een tijdje te twijfelen tussen deze en de OP3(t).
Ik heb uiteindelijk toch voor deze gekozen vanwege de stereo speakers, omdat ik toch nog heel regelmatig m'n speakers aan heb staan voor even kort een paar nummers.
Maar wat ben ik er blij mee zeg, die speakers zijn nog eens dubbel zo goed dan ik had verwacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trick7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 20:37:
Deze week bij Saturn een axon 7 gekocht MET een trojan horse, nl.
Trojan.Dropper.Agent.ba.
Malwarebytes kan deze niet verwijderen.
Hebben anderen deze trojan ook?
Ja, ik heb even malwarebytes gedownload en idd in de ZTECares app wordt deze trojan bij mij ook gevonden. En is inderdaad niet te verwijderen. Chinese spyware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
van die app krijg ik net een update, even opnieuw scannen?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
False positive zou ook nog kunnen natuurlijk, maar wel opmerkelijk.
Twijfel nog steeds tussen dit toestel en de OP3t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
mijn alarm doet het niet?
als ik een alarm instel, staat het alarm icoontje een tijdje in de notification bar, maar verdwijnt op een gegeven moment
ging vanmorgen dus ook niet af, gelukkig heb ik m'n oude telefoon nog, die deed het wel
(gisteren hetzelfde probleem, toen dus 1,5 uur verslapen)

alarm staat op repeat, voor ma-vr

enig idee hoe dit te fixen?
alarm volume staat gewoon open, bijna max

nouja, wat idioot, die power management killt gewoon de standaard alarm app?
power management opties uit voor Clock en hij blijft het wel doen

[ Voor 17% gewijzigd door JarlSX op 01-12-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 19:46
Ossi schreef op donderdag 1 december 2016 @ 08:35:
False positive zou ook nog kunnen natuurlijk, maar wel opmerkelijk.
Twijfel nog steeds tussen dit toestel en de OP3t
Alles wat ik er tot nu toe over kan vinden is dat het inderdaad een false positive is. Andere mogelijkheid is het toestel rooten en het dan eraf halen.

Ik had hetzelfde probleem, en twijfelde ook tussen de twee toestellen. Ik ben uiteindelijk voor de Axon 7 gegaan (hij is gisteren binnen gekomen) en ik ben er tot nu toe tevreden over.

Waarom ik voor de axon ben gegaan:
- 1440p scherm, ik wil graag VR gaan uitproberen en dan zou de hogere resolutie moeten helpen
- Beter geluid. De boxen op de telefoon klinken echt goed, ik heb zoiets nog niet eerder gehoord. Ik weet niet hoe vaak ik de boxen ga gebruiken. Misschien af en toe als ik in het lab ben. Maar dat er een beter geluidschip in zit is wel leuk voor onderweg. ALhoewel ik tot nu toe niet veel verschil heb gehoord met mijn oude telefoon. Maar dat komt waarschijnlijk eerder door spotify. Ik moet maar wat hogere kwaliteit muziek er opzetten ;)
- USB 3.1 type C. Ten minste een telefoon met USB 3.0/3.1 en daarbij ook type C. Dan kan ie er ten minste tegen aan.

Misschien dat ik het ga wagen om hem te rooten en dan zou dat probleem van de false positive ook weg moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:42
Zeara schreef op donderdag 1 december 2016 @ 11:49:
[...]

Alles wat ik er tot nu toe over kan vinden is dat het inderdaad een false positive is. Andere mogelijkheid is het toestel rooten en het dan eraf halen.

Ik had hetzelfde probleem, en twijfelde ook tussen de twee toestellen. Ik ben uiteindelijk voor de Axon 7 gegaan (hij is gisteren binnen gekomen) en ik ben er tot nu toe tevreden over.

Waarom ik voor de axon ben gegaan:
- 1440p scherm, ik wil graag VR gaan uitproberen en dan zou de hogere resolutie moeten helpen
- Beter geluid. De boxen op de telefoon klinken echt goed, ik heb zoiets nog niet eerder gehoord. Ik weet niet hoe vaak ik de boxen ga gebruiken. Misschien af en toe als ik in het lab ben. Maar dat er een beter geluidschip in zit is wel leuk voor onderweg. ALhoewel ik tot nu toe niet veel verschil heb gehoord met mijn oude telefoon. Maar dat komt waarschijnlijk eerder door spotify. Ik moet maar wat hogere kwaliteit muziek er opzetten ;)
- USB 3.1 type C. Ten minste een telefoon met USB 3.0/3.1 en daarbij ook type C. Dan kan ie er ten minste tegen aan.

Misschien dat ik het ga wagen om hem te rooten en dan zou dat probleem van de false positive ook weg moeten zijn ;)
1440p scherm trekt mij ook wel inderdaad, aan de andere kant word ik ook kotsmisselijk van VR en is dat aan mij dus gewoon niet besteed. Hoewel ik het nog steeds een pluspunt vind.

Beter geluid, tja, de telefoonspeakers gebruik ik echt nooit. Alle spelletjes staan gemute, dus ondanks dat het een pluspunt is, is het een pluspunt die ik amper tot nooit zou gebruiken.

USB3.1 is ook een pluspunt, maar wederom voor mij niet interessant. Ik kopieer echt zelden iets naar de pc, dus voor die enkele keer mag het voor mij best iets langzamer gaan.

Verder lees ik toch wel veel over softwareproblemen voor dit toestel en voorlopig ziet het er nog niet naar uit dat deze telefoon veel ondersteuning gaat krijgen vanuit de mod-scene.

Dus al met al neig ik steeds meer naar de OP3t, maar die heeft weer een besteltijd van hier tot Tokyo... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 19:46
Wat ik nog wel vergeten te melden ben is de garantie op de Axon 7.

Standaard 1 jaar langer, dus 3 jaar.
Binnen 6 maanden, krijg je een gratis schermreperatuur als die niet onder de normale garantie valt.
En je telefoon wordt 1 keer vervangen/gerepareerd als er waterschade is en deze (schade) valt niet onder de garantie.

Al weet ik niet hoe de garantie bij oneplus is.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeara op 01-12-2016 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik ga er van het weekend CM13 op zetten, hier is niet mee te werken zo
-geen double tap to wake
-wekker werkt niet betrouwbaar
-geen standaard lockscreen, stom belletje ipv notifications en poweramp komt ook niet tevoorschijn
-noodzaak om apps te excluden van power management omdat anders widgets niet goed updaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
Double tap to wake is er zeker wel. Heb verder ook geen problemen met de wekker (nouja... dat ligt niet aan de telefoon iig ;)). Er komt een update aan die het belletje verhelpt, hierin worden ook de nieuwste security patches opgenomen. Deze zou volgende week uit moeten komen.
bron + community page: https://www.facebook.com/groups/1421198214846418/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Na een factory reset is mijn batterijverbruik een stuk beter geworden, maar ik vraag me toch af of het niet nog een iets beter zou moeten. Dit lijkt me nog steeds niet optimaal, wat denken jullie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6xQ8tYvz26WYhVZ2ANKyCwHx/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v4ySBW7r3N3XRwwBJbMSN9sJ/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Hoe is het gesteld met de dekking rondom je verblijfplaats? De radio neemt nogal veel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

spNk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:29:
Hoe is het gesteld met de dekking rondom je verblijfplaats? De radio neemt nogal veel namelijk.
Op mijn werk nogal beroerd. Zou dat echt zoveel schelen, zelfs met Wi-Fi aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
spNk schreef op donderdag 1 december 2016 @ 19:58:
Double tap to wake is er zeker wel. Heb verder ook geen problemen met de wekker (nouja... dat ligt niet aan de telefoon iig ;)). Er komt een update aan die het belletje verhelpt, hierin worden ook de nieuwste security patches opgenomen. Deze zou volgende week uit moeten komen.
ah, double tap to wake als optie, nice, goeie tip

heb inmiddels smart lock aan staan, Nova ingesteld om met double tap screen lock van zte zelf te gebruiken
gaat ie niet meer op slot als dat niet hoeft

dacht dat de update om t belletje te verhelpen al uit was, wacht ik die nog heel even af

want ik zag wel 1 ding in de (on)officiele CM13 die op XDA te vinden is, waar ik wel oren naar heb
"Add keydisabler (switch between virtual and software keys)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
SaN schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:38:
[...]

Op mijn werk nogal beroerd. Zou dat echt zoveel schelen, zelfs met Wi-Fi aan?
Helaas wel.

Wat mij ook opvalt is dat er weinig van de calibratie lijkt te kloppen, soms zie ik mijn batterij kelderen als een gek, dan heb ik rond de middag nog zon 55%. De grap is alleen dat ie 2 uur later dan nog gewoon op 55% staat en ik alsnog gewoon de dag haal. Ongeacht het gebruik.

[ Voor 40% gewijzigd door spNk op 01-12-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:34
Ook bij Blu smartphones in de VS werden op sommige modellen trojans voorgeinstalleerd.
YouTube: BLU Phones Secretly Sending Personal Data To Chinese Server
Misschien dat voor ZTE in Europa hetzelfde geldt als dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
De B08 update is uit, hiermee kan het belletje uitgeschakeld worden en zijn de security updates ook weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
yep, fijn dat ZTE luistert naar z'n klanten
wel jammer dat t toch wachten wordt op CM 14 voor on-sceen navigatie, want die onverlichte capacitive dingen, nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spNk
Ik snap dat dus echt niet, je offert schermruimte op voor iets dat je na 5x oefenen toch blindelings kunt aanraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Ik had net een update voor B08, maar nu is die weer verdwenen... Heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Hier ook geïnstalleerd. Ik moest bij instellingen zelf even naar update toe, en toen vond hij hem meteen. Ik vind de telefoon al wel weer warm worden (31 graden) dus ik vrees dat er voor de batterijduur opnieuw een factory reset nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
spNk schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:52:
Ik snap dat dus echt niet, je offert schermruimte op voor iets dat je na 5x oefenen toch blindelings kunt aanraken?
dat is bij mij dus zeker niet het geval, ik zit er nog steeds naast te tikken
ik heb, na m'n HTC Butterfly S geen telefoons gehad met capacitive buttons, wel allemaal 5.5 inch, zoveel ruimte raak je dan echt niet kwijt, veel apps laten ze niet eens zien
als ze nou verlicht waren... dát snap ik dus niet
last minute design change i guess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
De Chinese variant heeft alleen maar on-screen buttons, dus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Is het iemand al gelukt om de B08 update voor de A2017G te installeren en zo ja, HOE dan? Simpelweg het .zip-bestand downloaden, op je SD kaart zetten en via de recovery flashen werkt niet. Hoe dan wel? Ik draai momenteel nog op B04, waarmee hij uit de doos gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maus3142
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 21:43
[quote]Jos_M schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:52:
Is het iemand al gelukt om de B08 update voor de A2017G te installeren en zo ja, HOE dan? Simpelweg het .zip-bestand downloaden, op je SD kaart zetten en via de recovery flashen werkt niet. Hoe dan wel? Ik draai momenteel nog op B04, waarmee hij uit de doos gekomen is.

Instellingen
Updates
Thats it
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
bij mij kwam ie zelf met een notification dat de update beschikbaar was, op "Download" geklikt en verder geen het vanzelf, ook geen 2e keer klikken om na het downloaden te gaan installeren, dat gebeurde vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik begrijp dat het zo simpel kán zijn, maar als dat bij mij ook gewerkt had, had ik er uiteraard niet naar gevraagd...

Dus, om de vraag concreter te stellen: wie heeft de B08 firmware voor A2017G model kunnen installeren door het gedownloade zip bestand (handmatig) te installeren, en zo ja hoe dan?

En dan bedoel ik niet zoals bovenstaande 2 posts aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
astu:
uit deze post:

1. Download the update file (.up) file from here (thanks @shoxxy) and rename it to .zip
2. You will need an external SD (microsd) card for this to work, unlike the full ROMs that can be installed via the root of internal sd.
3. You need to use the stock recovery for this and the updater app wont recognize the update.

edit: oh dit is denk ik het probleem:
"You need to enable OEM unlocking in developer options."

[ Voor 8% gewijzigd door JarlSX op 10-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Tnx! Jouw bericht en deze post op XDA hebben me er doorheen geholpen!

Voor de mensen die nog niet zo ver zijn: Je moet dus het gedownloade zip bestand even uitpakken, en daar het update.zip bestand uithalen. Anders werkt het dus niet.

Eerst updaten naar B06, en dan vanaf dáár de update uitvoeren naar B08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 07:38
Ik had hem afgelopen woensdag geupdate naar de b08 die ota binnen kwam.
Sindsdien geen 4g meer alleen edge en met een heel sterk signaal soms 3g.
Van alles geprobeerd soft reset, hard reset niets werkte.
Vandaag de telefoon weer terug gebracht hopen dat ze wat vinden of omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
peukiemon schreef op zondag 11 december 2016 @ 13:08:
Ik had hem afgelopen woensdag geupdate naar de b08 die ota binnen kwam.
Sindsdien geen 4g meer alleen edge en met een heel sterk signaal soms 3g.
Van alles geprobeerd soft reset, hard reset niets werkte.
Vandaag de telefoon weer terug gebracht hopen dat ze wat vinden of omruilen.
Heb exact het zelfde probleem na de update B08. Meerdere mensen zowel binnen als buiten Nederland melden het zelfde probleem na de ota. Zit zelf bij Vodafone en ben langs de winkel geweest. Een nieuwe sim wissel hielp helaas niet. Het gekke is dat mijn oude sim kaart in de iphone van een medewerker ook alleen maar 3G toonde. Na wat interne belletjes vertelde de medewerker mij dat het kwam door een storing ivm netwerk update voor wifi calling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
KPN hier, heb gewoon 4G(+) en merk eigenlijk geen verschil met voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trick7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 11:51
Heb zelf een simyo abbo en 4g werkt ook na de update nog gewoon.

Het enige vervelende verschil dat ik merk sinds de laatste update is dat mijn widgets niet meer automatisch refreshen. Mijn nieuws widget update niet meer, mijn mail widget update niet meer. Zelfs mijn weather/clock widget update niet meer totdat ik hem zelf handmatig refresh. Zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
sk0o schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:25:
[...]

Heb exact het zelfde probleem na de update B08. Meerdere mensen zowel binnen als buiten Nederland melden het zelfde probleem na de ota. Zit zelf bij Vodafone en ben langs de winkel geweest. Een nieuwe sim wissel hielp helaas niet. Het gekke is dat mijn oude sim kaart in de iphone van een medewerker ook alleen maar 3G toonde. Na wat interne belletjes vertelde de medewerker mij dat het kwam door een storing ivm netwerk update voor wifi calling.
Gelukkig niet de enige dus, had inmiddels ook al de sim gewisseld bij Vodafone.
Werkte nog steeds niet maar de sim in mijn note4 gezet en direct 4g.
Dus lag het echt aan de update volgens mij.
Verder zeer tevreden over het toestel batterij verbruik is goed genoeg vergeleken met de note4.
En het geluid uit de speakers <3 gewoon een genot om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
peukiemon schreef op maandag 12 december 2016 @ 08:37:
[...]
Gelukkig niet de enige dus, had inmiddels ook al de sim gewisseld bij Vodafone.
Werkte nog steeds niet maar de sim in mijn note4 gezet en direct 4g.
....
Ben zelf van B05 direct naar B08 gegaan misschien dat dit nog invloed heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xannepan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08-2023
Trick7 schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:45:
Heb zelf een simyo abbo en 4g werkt ook na de update nog gewoon.

Het enige vervelende verschil dat ik merk sinds de laatste update is dat mijn widgets niet meer automatisch refreshen. Mijn nieuws widget update niet meer, mijn mail widget update niet meer. Zelfs mijn weather/clock widget update niet meer totdat ik hem zelf handmatig refresh. Zeer irritant.
Misschien werkt dit:
Ik had hetzelfde met mijn clock widget die niet meer bijgewerkt werd. Bij de App stroombesparing heb ik alles uitgevinkt voor die app waarna het weer werkte.

PSN: Neochrome72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
Energiebesparing -> App stroombesparing -> selecteer betreffende app -> Vergrendeld scherm wissen toestaan uit zetten. Dat zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Vanaf B05 wil die niet updaten bij mij, iets met pakket dat niet overeenkomt.
Eerst maar eens handmatig B06 erop zetten, kijken of het dan wel lukt.

• Kheyra
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb ook een ZTE Axon 7. Geweldige telefoon en prima accu die bijna een hele dag mee gaat. (Ik kom van een Samsung Galaxy S4).

Telefoon zit uit de doos op B02 en hij zegt dat de software up-to-date is....

Aangezien ik ook Vodafone heb en de problemen hierboven lees twijfel ik of ik een update op een sd kaartje moet gaan gooien of gewoon zo laten.

• peukiemon
sk0o schreef op zondag 11 december 2016 @ 20:25:
[...]

Heb je nu inmiddels dan wel 4g, want ik heb vanavond een nieuw toestel gekregen en wederom geen 4g.

Verwijderd

Lijkt me vreselijk al die "problemen" die ik lees met 4G.
Dat weerhoudt me van de aankoop van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

peukiemon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:36:
[...]

Heb je nu inmiddels dan wel 4g, want ik heb vanavond een nieuw toestel gekregen en wederom geen 4g.
Als je met een nieuw toestel nog geen 4g hebt denk ik toch dat het ergens anders aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
peukiemon schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:36:
[...]
Het ligt aan de B08 update. Ben terug gegaan naar B06 en 4g+ werkt weer naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 22:41:
Lijkt me vreselijk al die "problemen" die ik lees met 4G.
Dat weerhoudt me van de aankoop van dit toestel.
Volgens mij is het de b08 update i.c.m. Vodafone.
Ik heb met KPN geen problemen iig, gelukkig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spNk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:47:
[...]

Volgens mij is het de b08 update i.c.m. Vodafone.
Ik heb met KPN geen problemen iig, gelukkig :).
Laat ik nu net Vodafone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
sk0o schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:06:
[...]

Het ligt aan de B08 update. Ben terug gegaan naar B06 en 4g+ werkt weer naar behoren.
Heb je de firmware van de zte site gebruikt om te downgraden, en ging dat zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
peukiemon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 18:39:
[...]
Heb je de firmware van de zte site gebruikt om te downgraden, en ging dat zonder problemen?
Firmware komt inderdaad van de ZTE website. Plaats het op de root van je sd kaart en zoek via instellingen naar een ota update. Downgraden kan zonder data te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
Top ik heb het net gedaan, en jawel hoor gewoon weer 4g+.
Nu is het toestel weer helemaal zo als het moet zijn.
Nu weer genieten van het toch wel erg fijne toestel, kan nog steeds niet geloven dat er zo'n geluid uit die kleine speakertjes kan komen.
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden en prijzen: [ZTE Axon 7] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [ZTE Axon 7] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [ZTE Axon 7] Het grote Accessoires topic