| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Ik had in den beginne deze stelling ook, maar online is veel leuker en uitdagender dan de AI. Het DR en SR rataing systeem zorgt ervoor dat je ongeveer bij de zelfde soort mensen in komt, en zorgt ook voor dat je netter en daarmee beter gaat rijden... Ik zou het zeker niet uitsluiten. Gewoon een van de 3 daily (wekelijkse) races proberen; eerst kwali doen om goed de baan en gevoel, en daarna de race.Mother_Goozz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:03:
Ben ik de enige die niet online "durft" te racen? Mijn rijstijl is zo lomp dat ik mij online niet durft te vertonen
www.youtube.com/DerOllie
Online wordt ook nog steeds erg sterk in de rondte gestuurd (mits je een beetje een goede safety rating hebt). Het zorgt ervoor dat zelfs een gevecht in de achterhoede super spannend is. Resultaat was die race dus prut, maar ik was in m'n nopjes met het close racen. Héérlijk!
En wat zijn die replay's toch prachtig. Bijna standaard dat ik een hele race direct volledig terugkijk
Je doet jezelf dan een beetje tekort, vrees is. Kijk, van een echt lomp rijdende medespeler wordt niemand vrolijk. Maar probeer dan 'gewoon' wat soepeler te racen. Zat fimpjes hierover op YouTube te vinden. En je leert ook veel van anderen. Racen tegen de AI komt niet in de buurt van de fun en spanning van online racen. Zeker in deze gameMother_Goozz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:03:
Ben ik de enige die niet online "durft" te racen? Mijn rijstijl is zo lomp dat ik mij online niet durft te vertonen
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik heb mijn eerste mini Cooper race gereden. Ik was eerste door de snelste lap te rijden, en de race zelf eindigde ik ook eerste.Rossi46 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:05:
[...]
Je doet jezelf dan een beetje tekort, vrees is. Kijk, van een echt lomp rijdende medespeler wordt niemand vrolijk. Maar probeer dan 'gewoon' wat soepeler te racen. Zat fimpjes hierover op YouTube te vinden. En je leert ook veel van anderen. Racen tegen de AI komt niet in de buurt van de fun en spanning van online racen. Zeker in deze game
Ik Probeer dan zo perfect te rijden dat ik niet opletten of ze dicht achter me zaten of niet (ik zag niemand) Uiteindelijk eindigde ik met 6 seconde voorsprong en een burnout van de spanning hahaha

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Mooi hè, dat online racenMother_Goozz schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:19:
[...]
Ik heb mijn eerste mini Cooper race gereden. Ik was eerste door de snelste lap te rijden, en de race zelf eindigde ik ook eerste.
Ik Probeer dan zo perfect te rijden dat ik niet opletten of ze dicht achter me zaten of niet (ik zag niemand) Uiteindelijk eindigde ik met 6 seconde voorsprong en een burnout van de spanning hahaha
Krijgen we allebei een penalty..
En dan zit het stuk voor penalty inlossen op begin lange rechte stuk waardoor 1 sec penalty al snel drie wordt.
Heb je SR 'S' en dan nog zulke kinderen op de baan..
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Hij zit in Project Cars 2🙂v8power67 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:07:
Zit f1 op mugello te kijken en wat een heerlijk circuit is het toch! Hopen dat gt7 dit circuit erin heeft !
Moet ik mensen uit de lijst ook toevoegen als vriend? Of is er ergens in het spel een tweakersgroep te vinden oid?
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
Je moet iedereen individueel toevoegen inderdaad.Turner_7 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 14:04:
Moet ik mensen uit de lijst ook toevoegen als vriend? Of is er ergens in het spel een tweakersgroep te vinden oid?
Het makkelijkst zou zijn als alle actieve spelers jóu toevoegen, dan hoeven zij slechts één persoon toe te voegen en het scheelt jou een hoop werk
Iets anders:
Zijn er hier mensen die racen met een (non-DD) Fanatec stuur icm een Playseat Evolution?
Mijn T500 RS gaat binnenkort vervangen worden door een CSL Elite base + Clubsport F1 wheel
en vraag me af of de Playseat hier wel stevig genoeg voor is, daar ik had begrepen dat Fanatec spul een stevige rig vereist en als je naar de stevigheid van de Playseat kijkt.... juist.
Als men deze combinatie hier afraadt dan gaat de Playseat gelijk mee de verkoop in, net zo makkelijk
*edit
Even een quick search gedaan in het "racesturen, servo's en pedalen" topic, daar wordt de combi Fanatec + Playseat afgeraden. Duidelijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 11-10-2020 11:51 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik vind het wel gaaf dat zoiets mogelijk is met Reinforcement Learning.
Wij hebben een groep met Nederlanders en Belgen om samen in competitieverband te rijden.
FP Simracing
http://www.fpsimracing.nl/
Er worden 2 competities gelijktijdig gereden één op dinsdag- en de ander op vrijdagavond. (Je bent natuurlijk niet verplicht om met beide mee te rijden!)
We zijn om dit moment met ongeveer 40 personen in de leeftijdscategorie van 16 tot 60 jaar
Om mee te doen kan je je aanmelden op www.fpsimracing.nl. Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met je op!
Hopelijk tot snel!
(https://docs.google.com/s...GKitwpmNDinEB0/edit#gid=0)
Geaccepteerd. Ook zelf maar gelijk een hoop mensen uit de lijst een vriendschapsverzoek gestuurd.Canard schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:35:
Ik heb een aantal PSN vriendschapsverzoeken gestuurd op basis van de Google Drive lijst, dus als je een uitnodiging krijgt van djcanard76, ben ik dat
(https://docs.google.com/s...GKitwpmNDinEB0/edit#gid=0)
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
Ik hoop wel dat GT7 ook een hoog sport gehalte heeft. GT Sport is mijn eerste Gran Turismo, maar begrijp dat de voorgaande versies meer arcade waren. Waar ligt jullie voorkeur?
De voorgaande delen waren niet zozeer meer arcade als het op physics aankwam (al zijn die in de loop der jaren natuurlijk wel verbeterd), het was meer dat de vorige GT's geen Sport Mode hadden en zich meer focusten op het verzamelen van auto's dan op het rijden. Daarnaast kon je wat meer tunen, had je een 'olie-ververs shop' en wat andere mogelijkheden.Nevela schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:54:
Ik hoop wel dat GT7 ook een hoog sport gehalte heeft. GT Sport is mijn eerste Gran Turismo, maar begrijp dat de voorgaande versies meer arcade waren. Waar ligt jullie voorkeur?
Met GT Sport hebben ze afstand gedaan van de "autoverzamelgame" waar Gran Turismo om bekend stond en hebben ze zich meer toegelegd op competitief racen. Voor heel wat fans van de serie was dit (in eerste instantie) een flinke tegenvaller. Gelukkig heeft Polyphony wel geluisterd naar de kritiek en zijn er inmiddels zoveel single player events toegevoegd dat de vorige GT's hierbij verbleken.
Ikzelf vind GT Sport juist een van de beste GT's die er is; de Sport Mode geeft een extra uitdaging aan het online racen op een manier die ik in nog geen enkele andere racegame gezien heb.
Als ze deze lijn doortrekken in GT7 ga ik die misschien toch wel halen
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hetzelfde geldt voor mijNevela schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:54:
...
De single player races vind ik niet geweldig maar zo nu en dan wel leuk... de AI rijdt gewoon niet realistisch genoeg.
Nog beter lijkt mij vrijwel onmogelijk, hooguit 4K 120 fps ofzoLekker Ventje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:24:
Gaat GT Sport er op de PS5 beter uitzien? Wil GT7 sowieso maar kan me met GT Sport ook nog wel vermaken, al hoop ik voor GT7 op heel veel meer tracks.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zolang ze maar het beste van de oude delen combineren met het beste van Sport, dan ben ik happy. Sport heeft een aantal sterke punten, vooral online, de oudere delen meer op aantal auto's en aantal circuits. Maar wat mij betreft mogen die 100+ versies van de Skyline en Supra lekker in de oudere delen blijven. Die hoef ik echt niet meer terug. Maar het mogen wel meer auto's zijn dan de huidige aantal in GT Sport. Waar ze qua Sport nog een flinke stap moeten maken naar GT7 is het online penalty systeem en veel meer (bestaande) circuits toevoegen.Jasphur schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
Nog beter lijkt mij vrijwel onmogelijk, hooguit 4K 120 fps ofzo. Ik hoop persoonlijk dat ze wat meer aandacht geven aan dingetjes naast de track. Ik vind sommige circuit er zo levenloos uitzien. Overigens ben ik meer fan van de de "klassieke" GT delen. Lekker auto's verzamelen, tunen, kleurtjes geven, series compleet maken enzovoorts
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Als ik naar mezelf kijk zie ik dat er een omslag heeft plaatsgevonden.Jasphur schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:39:
[...]
Overigens ben ik meer fan van de de "klassieke" GT delen. Lekker auto's verzamelen, tunen, kleurtjes geven, series compleet maken enzovoorts
Waar ik heel erg fan was van GT4 en GT5, inclusief racen tegen de AI, het verzamelen van auto's en alles wat erbij komt kijken ben ik de laatste tijd wat meer geïnteresseerd in het echte racen. Ik denk dat de introductie van Sport Mode daar zeker ook wel aan bijgedragen heeft.
De komst van een echte sim (Assetto Corsa Competizione) naar de consoles was ook iets waar ik al even op zat te wachten. Of ik op de PS5 nog een Gran Turismo speel is daarom nog even de vraag, voor nu zie ik GT7 niet meer als vanzelfsprekende instabuy.
Maar puntje bij paaltje zal de game er uiteindelijk toch wel gewoon komen
MX5, anyone? Dat was volgens mij wel de koploper op dat gebied. In GTS is dat inderdaad lekker opgeschoond, de versies die er nu nog in zitten zijn echt wezenlijk verschillende auto's.thunder8 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Zolang ze maar het beste van de oude delen combineren met het beste van Sport, dan ben ik happy. Sport heeft een aantal sterke punten, vooral online, de oudere delen meer op aantal auto's en aantal circuits. Maar wat mij betreft mogen die 100+ versies van de Skyline en Supra lekker in de oudere delen blijven. Die hoef ik echt niet meer terug.
Niet alleen bestaande. Polyphony heeft ook een collectie fictieve circuits die qua populariteit kunnen concurreren met bestaande: Midfield, High Speed Ring, Trial Mountain, Deep Forest, Grand Valley Speedway... Die mogen van mij ook wel terugkomen.Maar het mogen wel meer auto's zijn dan de huidige aantal in GT Sport. Waar ze qua Sport nog een flinke stap moeten maken naar GT7 is het online penalty systeem en veel meer (bestaande) circuits toevoegen.
Vergeet Lago Maggiore niet, voor mij net zo mooi als Spa. Er zouden minstens 30 originele tracks in GT7 moeten zitten om afwisseling te kunnen hebben. Meer is beter uiteraard.Arumes schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
MX5, anyone? Dat was volgens mij wel de koploper op dat gebied. In GTS is dat inderdaad lekker opgeschoond, de versies die er nu nog in zitten zijn echt wezenlijk verschillende auto's.
[...]
Niet alleen bestaande. Polyphony heeft ook een collectie fictieve circuits die qua populariteit kunnen concurreren met bestaande: Midfield, High Speed Ring, Trial Mountain, Deep Forest, Grand Valley Speedway... Die mogen van mij ook wel terugkomen.
In oktober zou er meer info komen over GT7 en de game zou in de launch window van de PS5 moeten verschijnen volgens diverse sites en Playstation Magazine. Een GT7 met implementatie van GT Sport zou mooi zijn.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Van mij mogen bestaande tracks lekker in F1 2020 enzo blijven. Ik vind die fantasy tracks van GT echt veel leuker om over te racenthunder8 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Zolang ze maar het beste van de oude delen combineren met het beste van Sport, dan ben ik happy. Sport heeft een aantal sterke punten, vooral online, de oudere delen meer op aantal auto's en aantal circuits. Maar wat mij betreft mogen die 100+ versies van de Skyline en Supra lekker in de oudere delen blijven. Die hoef ik echt niet meer terug. Maar het mogen wel meer auto's zijn dan de huidige aantal in GT Sport. Waar ze qua Sport nog een flinke stap moeten maken naar GT7 is het online penalty systeem en veel meer (bestaande) circuits toevoegen.
Mid-Field Raceway FTW
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Als ik met vrienden online race, kiezen de meesten liever voor echte tracks. Mij maakt het niet zo heel veel uit, maar die echte tracks zijn toch volledig gedigitaliseerd en opgeslagen, dus zou het niet zo heel veel moeite mogen kosten deze in GT7 te implementeren. Zandvoort in GT7Jasphur schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:45:
[...]
Van mij mogen bestaande tracks lekker in F1 2020 enzo blijven. Ik vind die fantasy tracks van GT echt veel leuker om over te racen![]()
Mid-Field Raceway FTW
Lago Maggiore is trouwens toch ook in GTS te vinden?Lekker Ventje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:39:
[...]
Vergeet Lago Maggiore niet, voor mij net zo mooi als Spa. Er zouden minstens 30 originele tracks in GT7 moeten zitten om afwisseling te kunnen hebben. Meer is beter uiteraard.
...
Hoe dan ook, ik gaf aan dat er veel meer circuits in mogen zitten. Bestaand had ik niet voor niets tussen haakjes gezet, in beide categorieën mogen er meer bijkomen. Verandering van spijs doet eten toch?
[ Voor 32% gewijzigd door thunder8 op 13-10-2020 09:03 ]
Klopt, daar ken ik het van. En hopelijk komt GT7 ook voor de PS4 uit. Dat is Sony verplicht gezien de levertijden van de PS5thunder8 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:59:
[...]
Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Als ik met vrienden online race, kiezen de meesten liever voor echte tracks. Mij maakt het niet zo heel veel uit, maar die echte tracks zijn toch volledig gedigitaliseerd en opgeslagen, dus zou het niet zo heel veel moeite mogen kosten deze in GT7 te implementeren. Zandvoort in GT7
[...]
Lago Maggiore is trouwens toch ook in GTS te vinden?
Hoe dan ook, ik gaf aan dat er veel meer circuits in mogen zitten. Bestaand had ik niet voor niets tussen haakjes gezet, in beide categorieën mogen er meer bijkomen. Verandering van spijs doet eten toch?
Denk dat het ijdele hoop is dat GT7 voor de PS4 uitkomt. Denk dat ze de volledige kracht van de PS5 willen gaan gebruiken.Lekker Ventje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:32:
[...]
Klopt, daar ken ik het van. En hopelijk komt GT7 ook voor de PS4 uit. Dat is Sony verplicht gezien de levertijden van de PS5
Voor de rest hoop ik dat GT7 volledige ondersteuning voor de Fanatec V2 sturen en aanverwanten krijgt, zodat je ook alle switches en rotaries kan programmeren. Dat vind ik echt een gemis in GTS, want daarmee zou je perfect je brakebalance en fuelsettings kunnen aanpassen tijdens het rijden.
Daag een F1-coureur uit met het online event Red Bull Beat The Pro in Gran Turismo Sport!
Op 11 oktober kondigde Red Bull het online event Red Bull Beat The Pro aan in Gran Turismo Sport. Neem het op tegen FIA Formule 1-coureurs Max Verstappen en Alex Albon van Aston Martin Red Bull Racing en speciale gast Yuki Tsunoda uit het FIA Formule 2-kampioenschap!
We organiseren dit event als reactie op de annulering van de F1 GP van Japan dit jaar, een race die sinds 1987 elk jaar werd verreden. Voor fans van de Japanse en internationale autosport is dit een kans om samen van racen te genieten met #RaceTogether.
GT Sport-spelers kunnen vanaf woensdag 14 oktober tot en met zondag 1 november meedoen om te kijken of ze de beste tijden van deze professionele coureurs kunnen kloppen!

Eén uitzondering: als ze de Nordschleife eruit gooien, koop ik hem zeker niet.Jasphur schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 07:45:
[...]
Van mij mogen bestaande tracks lekker in F1 2020 enzo blijven. Ik vind die fantasy tracks van GT echt veel leuker om over te racen![]()
Mid-Field Raceway FTW
Ook al is het een budget TV, het zal toch wel een mooie upgrade zijn voor GT Sport
Valt tegen denk ik: ik keek de filmpjes op de pagina van Red Bull, Albon heeft een snellere tijd neergezet dan Max
[ Voor 17% gewijzigd door Canis Lupus op 14-10-2020 11:12 ]
Nou das ook voor het eerst danCanis Lupus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:59:
[...]
Valt tegen denk ik: ik keek de filmpjes op de pagina van Red Bull, Albon heeft een snellere tijd neergezet dan Max--> Albon: 1.38.874 vs 1.39.322 van Max.
Misschien vanavond eens een poging wagen hieraan.
/edit:
Max kijkt wel een beetje zuur op het einde van het filmpje van zijn ronde
Verder viel me op dat Max 2 rondjes nodig had en Albon 1 en dat ze beide met een andere view rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 14-10-2020 11:19 ]
Is dit gratis, of kan iedereen hier zo aan meedoen?
Lijkt me wel leuk om te doen, maar heb nog geen f1 wagen in de game zitten
Gratis, en volgens mij krijg je de Super Formula auto aangeleverd.G.Scholtens schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:38:
[...]
Is dit gratis, of kan iedereen hier zo aan meedoen?
Lijkt me wel leuk om te doen, maar heb nog geen f1 wagen in de game zitten
Mooi wat te doen dit weekendCanard schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:12:
[...]
Gratis, en volgens mij krijg je de Super Formula auto aangeleverd.
In max zn filmpje staat km stand op 85km en bij albon 131km. Dus weet niet of ze in dezelfde auto rijden maar kan ook dat albon dus meer rondes heeft gereden dan max. Of als zelfde auto is dan heeft albon dus minder ermee gereden op punt dat ze de snelste ronde reden. Dalijk eens een poging wagen. Gister nog flink wat rondjes met dezelfde wagen op red bul ring daily race 2 gereden. Leuke wagen.schumi2004 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:13:
[...]
Nou das ook voor het eerst dan
Misschien vanavond eens een poging wagen hieraan.
/edit:
Max kijkt wel een beetje zuur op het einde van het filmpje van zijn ronde
Verder viel me op dat Max 2 rondjes nodig had en Albon 1 en dat ze beide met een andere view rijden.
1.59? Bedoel je 1.39?G.Scholtens schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:03:
Jeetje wat is dat moeilijk om die tijden beetje bij te houden met die challange nu. Snelste is, 1.38 ofzo. Kom met geluk net 1.59 aan. Speel met controller maar dat scheelt toch niet zoveel?
Nee ik rijd 1.59 met controller. Oké niet elk rondje is goed maar hoe haal je 20 seconden eraf vraag ik me af. Schakel al handmatig
G.Scholtens schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Nee ik rijd 1.59 met controller. Oké niet elk rondje is goed maar hoe haal je 20 seconden eraf vraag ik me af. Schakel al handmatig
Veel succes! En controller of stuur hoeft niet veel verschil te maken inderdaad. Ik vond handmatig schakelen op de controller wel lastig te combineren met gas en rem. Met een stuur gaat dat als natuurlijk vind ik.Canard schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:06:
[...]
Ik vond de Driving School video's van Tidgney erg leerzaam!
YouTube: Tidgneys GT Sport Driving School
Overigens is de Super Formula auto niet de makkelijkste om mee te beginnen. Misschien beter om andere races te oefenen met een GR.4 auto, eventueel automatisch schakelen en TCS op 3 om eerst de basics (zoals racelijn) onder de knie te krijgen.
[ Voor 21% gewijzigd door Canard op 15-10-2020 12:14 ]
haha, ik begrijp wel een klein beetje hoe je je voelt. Ik zit een beetje met hetzelfde op "Nürburgring 24h" (waar we via GTEC binnenkort een 24-uurs race gaan rijden met 28 teams van 6 man).G.Scholtens schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:58:
[...]
Ik rijd met veel pijn en moeite 7:55 in quali mode, terwijl er aliens tussen zitten die 7:49 rijden (Gr3, fuel/tire wear off). Dan heb ik ook zoiets van 'waar haal ik in godsnaam die +/- 5 seconden nog vandaan?'. (Er zijn er ook genoeg die boven de 8 min zitten, dat dan weer wel:)
Controller of stuur maakt zeer weinig uit, zolang bandenslijtage uit staat(!). Binnen onze GTS community zitten ook een paar controller rijders die bij races zonder slijtage bij de top 3 kunnen zitten.
[ Voor 12% gewijzigd door sverzijl op 15-10-2020 12:38 ]
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik heb even een rondje (nou ja, twee rondjes) geprobeerd. Ben ik dan een alien? Zoals je ziet NBR24, Mustang Gr3. En inderdaad, dit is met DS4. Maakt niet veel uit, alleen door de mindere controle slijten je banden wat sneller.sverzijl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
haha, ik begrijp wel een klein beetje hoe je je voelt. Ik zit een beetje met hetzelfde op "Nürburgring 24h" (waar we via GTEC binnenkort een 24-uurs race gaan rijden met 28 teams van 6 man).
Ik rijd met veel pijn en moeite 7:55 in quali mode, terwijl er aliens tussen zitten die 7:49 rijden (Gr3, fuel/tire wear off). Dan heb ik ook zoiets van 'waar haal ik in godsnaam die +/- 5 seconden nog vandaan?'. (Er zijn er ook genoeg die boven de 8 min zitten, dat dan weer wel:)
[afbeelding verwijderd, achteraf worden de eisen aangepast...]
[ Voor 18% gewijzigd door Arumes op 15-10-2020 14:18 ]
Dan ben je nog sneller dan de snelste aliens daar. En zelf ben ik toch echt niet de traagste op de meeste tracks.Arumes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar ik heb even een rondje (nou ja, twee rondjes) geprobeerd. Ben ik dan een alien? Zoals je ziet NBR24, Mustang Gr3. En inderdaad, dit is met DS4. Maakt niet veel uit, alleen door de mindere controle slijten je banden wat sneller.
[Afbeelding]
Maar wel met BoP aan ? (default staat die uit in Time trial mode) Dat scheelt nogal namelijk.
[edit] even gechecked. Dit moet wel met BoP uit zijn. Alleen dan zit ik ook op 248-250km/u net na de finish. Met BoP aan is dat maar +/- 230km/u
Ik schrok al
[ Voor 14% gewijzigd door sverzijl op 15-10-2020 14:16 ]
Wel handig als je dat meteen vermeldt...sverzijl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:02:
[...]Maar wel met BoP aan ? (default staat die uit in Time trial mode) Dat scheelt nogal namelijk.

BoP is redelijk standaard im zo’n beetje alle races he
Sport Mode races misschien, maar ik rij meestal in de lobby. Ik vind N200 tot N400 leuker dan de snelste series, dan valt er in Sport Mode niet veel te doen.sverzijl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:20:
[...]
BoP is redelijk standaard im zo’n beetje alle races he
Ja, ik had ook al 4 sec verschil tussen 1e en 2e ronde, en ik rij dus ook niet veel Gr3.Voor de grap net ook 1 rondje met de mustang gedaan BoP off : 7:42.2. Kan nog wel paar sec vanaf, nog wel wat foutjes.
Ik rijd altijd in online lobbies, nooit sport mode, maar we rijden wel zo goed als altijd met BoP aan, net zoals vrijwel alle andere groepen. Zeker bij Gr 3/4 is dat toch wel de standaard. Tenzij je allemaal met dezelfde wagens rijdt.Arumes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:34:
[...]
Sport Mode races misschien, maar ik rij meestal in de lobby. Ik vind N200 tot N400 leuker dan de snelste series, dan valt er in Sport Mode niet veel te doen.
[...]
Ja, ik had ook al 4 sec verschil tussen 1e en 2e ronde, en ik rij dus ook niet veel Gr3.
In N klasses heb je zelfs met BoP aan verschillen van 4-6 sec per wagen (bijv. N500, de enige 2 echt snelle wagens zijn daar de F40 en 911). Daar is BoP een ondergeschoven kindje geweest.
Die grote verschillen vind ik dan juist leuk. Want ik pak geen 911 of F40, maar een langzamere auto. En toch win ik. Die winst is dan echt van mij, niet van de auto.sverzijl schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 14:41:
[...]
Ik rijd altijd in online lobbies, nooit sport mode, maar we rijden wel zo goed als altijd met BoP aan, net zoals vrijwel alle andere groepen. Zeker bij Gr 3/4 is dat toch wel de standaard. Tenzij je allemaal met dezelfde wagens rijdt.
In N klasses heb je zelfs met BoP aan verschillen van 4-6 sec per wagen (bijv. N500, de enige 2 echt snelle wagens zijn daar de F40 en 911). Daar is BoP een ondergeschoven kindje geweest.
Ik rij meestal N300 RSS NBR races, BoP uit. Een leuke klasse, want door de relatief lage snelheid en hoge grip wordt de baan veel breder. Er zijn veel meer inhaalacties; vergeleken met zo'n race is de gemiddelde Gr3 race een veredelde polonaise. En ook daar grote verschillen. Ik kan natuurlijk een Stratos pakken en iedere race van pole naar winst rijden, maar ik vind het veel leuker om 3e te worden met een Toyota Crown. Dat is een veel grotere prestatie.
Zal allemaal afhangen van de sterkte van je tegenstanders uiteraard. Als je met een wagen waarin je zelf 3-6 sec trager bent per lap, dan heb je wat tragere tegenstanders nodig om nog te kunnen winnen. Maar idd als je dan wint is het wel leuk.Arumes schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:10:
[...]
Die grote verschillen vind ik dan juist leuk. Want ik pak geen 911 of F40, maar een langzamere auto. En toch win ik. Die winst is dan echt van mij, niet van de auto.
Ik rij meestal N300 RSS NBR races, BoP uit. Een leuke klasse, want door de relatief lage snelheid en hoge grip wordt de baan veel breder. Er zijn veel meer inhaalacties; vergeleken met zo'n race is de gemiddelde Gr3 race een veredelde polonaise. En ook daar grote verschillen. Ik kan natuurlijk een Stratos pakken en iedere race van pole naar winst rijden, maar ik vind het veel leuker om 3e te worden met een Toyota Crown. Dat is een veel grotere prestatie.
Dit is wel echt een leuke challenge idd. Nu een tiende sneller dan de tijd van Max. Valt me niks van tegen met m’n T150 zonder assists. Misschien moet ik m’n vriendin toch maar eens overtuigen dat ik een simrig en Fanatec stuurtje nodig heb
Sowieso een leuke auto om mee te rijden die Super Formula. Vind hem alleen minder geschikt voor de Nordschleife time-trial.

Nooit geweten. Ik had die knop ook niet gemapt op mijn stuur.
Zit er blijkbaar al in sinds update 1.36
Owh crap idd... Had hem wel gemapt vroeger maar nu niet meer. Dalijk even opnieuw proberen met drs. Op de nurburgring dus ook en met de max en albon challenge dan dus ook. Ben al sneller dan max maar kan mogelijk albon dus nog achterhalenJimster schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:45:
Ik kom er gisteren pas achter dat je de overtake button kan gebruiken in de race met de Super Formula auto op de Red Bull Ring voor meer vermogen![]()
Nooit geweten. Ik had die knop ook niet gemapt op mijn stuur.
Zit er blijkbaar al in sinds update 1.36
Volgens mij kan je het niet gebruiken bij de Max en Albon challenge.v8power67 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:46:
[...]
Owh crap idd... Had hem wel gemapt vroeger maar nu niet meer. Dalijk even opnieuw proberen met drs. Op de nurburgring dus ook en met de max en albon challenge dan dus ook. Ben al sneller dan max maar kan mogelijk albon dus nog achterhalen
Ah okee jammerTurner_7 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Volgens mij kan je het niet gebruiken bij de Max en Albon challenge.
Mooi zo! Kunnen we nog een paar jaar vooruit. Zag ook dat er mogelijk een Sport gedeelte in GT7 zit, dus kom maar op met het nieuwe spul!
https://www.gtplanet.net/...o-7-coming-soon-20201021/
Las ergens dat de reden dat GT Sport langer ondersteund wordt is omdat het in GT 7 ingebed zou zijn. Voor wat het bericht waard is natuurlijk.
Ik verwacht zelf van niet maar zou wel heel tof zijn.Lekker Ventje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:15:
Hmmm, zou het een mooie kerst kunnen worden?
Las ergens dat de reden dat GT Sport langer ondersteund wordt is omdat het in GT 7 ingebed zou zijn. Voor wat het bericht waard is natuurlijk.
Als je die video op Facebook uit je link ziet, zie je precies wat ik mis in GT.Lekker Ventje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:15:
Hmmm, zou het een mooie kerst kunnen worden?
Ze racen met een flinke snelheid langs wat foliage, maar 0,0 reactie van die plantjes oid. Een klein "windvlaagje" had die al zo veel beter gemaakt. Natuurlijk ligt hier de nadruk niet op in een (semi-)sim en tijdens het racen zie je dit sowieso niet. Maar ik kijk vaak replay's en dan mis ik dit soort kleine dingetjes gewoon
Idem.thunder8 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:04:
(...) dan zal ik moeten wachten totdat er weer genoeg PS5's geleverd worden.
Voorlopig ga ik uit van maart, dan kant het altijd meevallen
Hoewel het zeker een nice to have zou zijn, zou ik liever zien dat ze weersinvloeden op de baan en het gedrag van de auto daarop verder zouden implementeren. Dus van regen naar droog en andersom, koud weer is moeilijker banden op temperatuur krijgen, etc. Dat voegt voor mij meer realisme toe dan wat plantjes die bewegen op langsrijdende racers.Jasphur schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:50:
[...]
Als je die video op Facebook uit je link ziet, zie je precies wat ik mis in GT.
Ze racen met een flinke snelheid langs wat foliage, maar 0,0 reactie van die plantjes oid. Een klein "windvlaagje" had die al zo veel beter gemaakt. Natuurlijk ligt hier de nadruk niet op in een (semi-)sim en tijdens het racen zie je dit sowieso niet. Maar ik kijk vaak replay's en dan mis ik dit soort kleine dingetjes gewoon

Nja het komt wel ongeveer op het zelfde principe neer.thunder8 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:23:
[...]
Hoewel het zeker een nice to have zou zijn, zou ik liever zien dat ze weersinvloeden op de baan en het gedrag van de auto daarop verder zouden implementeren. Dus van regen naar droog en andersom, koud weer is moeilijker banden op temperatuur krijgen, etc. Dat voegt voor mij meer realisme toe dan wat plantjes die bewegen op langsrijdende racers.Zo zal iedereen wel zijn eigen wishlist hebben. En misschien verrassen ze ons met GT7 en zit het allemaal erin.
Een circuit leeft en is onderhevig aan veranderingen. Dat is iets wat ik soms nog wel eens mis
nu race ik deze zonder andere wagens aan te raken en blijf mooi op de baan
maar als ik de pitstop binnen rijd ook doe ik deze aan 60 km/u krijg ik bij het uit rijden op score de tijd in het rood te zien en de volgende ronde komt ook direct al een P te voorschijn , ik weet niet waarom
weet iemand wat ik fout doe
Alvast bedankt
hou het Veilig en Afstand
walterke2
Dat is om aan te geven dat je in die rondes (in- en outlap) een Pitstop (P) heb gemaaktgeeraerts schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 11:12:
ben deze week eens gaan racen met GT sport, GT League Endurance Competitie 30 ronden op Monza
nu race ik deze zonder andere wagens aan te raken en blijf mooi op de baan
maar als ik de pitstop binnen rijd ook doe ik deze aan 60 km/u krijg ik bij het uit rijden op score de tijd in het rood te zien en de volgende ronde komt ook direct al een P te voorschijn , ik weet niet waarom
weet iemand wat ik fout doe
Alvast bedankt
hou het Veilig en Afstand
ja en dat rode is dan om aan te geven dat het geen geldige rondetijd is, dus mocht je er een snel rondje van kunnen maken, wat soms kan bij uitrijden pitstop, geldt die nooit als je snelste ronde.Canis Lupus schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Dat is om aan te geven dat je in die rondes (in- en outlap) een Pitstop (P) heb gemaakt
Je doet dus niet verkeerd, maar de game geeft je aan wat je gedaan heb...
www.youtube.com/DerOllie
De vraag is alleen wanneer ze normaal verkrijgbaar zijn en wanneer GT7 uitkomt
Tot dan!
Update 1.62 met de Toyota GR Yaris 1st Edition RZ “High Performance” 2020
https://www.gtplanet.net/...te-162-november-20201106/
[ Voor 30% gewijzigd door DerOllie op 06-11-2020 15:53 ]
www.youtube.com/DerOllie
Ah wou net gaan posten. Klinkt goed ! Altijd leuk nieuwe autos.DerOllie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:52:
Nieuwe update en nieuwe wagen inkomend! 13 November
Update 1.62 met de Toyota GR Yaris 1st Edition RZ “High Performance” 2020
https://www.gtplanet.net/...te-162-november-20201106/
Verschillende races gedaan en iedereen rijdt heel competitief en netjes!
Hebben jullie bovenstaande toevallig al gezien? Aankomende winter wordt een soort online kampioenschap georganiseerd door de KNAF. Dit zal worden gedaan in GT Sport en Dirt 2.0. Wellicht leuk om aan mee te doen voor een aantal mensen in dit forum
Edit: https://www.knaf.nl/nieuw...ioenschappen-in-nederland
Dit nieuwsbericht hoort er ook nog bij
[ Voor 24% gewijzigd door Turner_7 op 18-11-2020 17:53 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Alleen al de driver tests, circuit experiences etc vond ik erg leuk om te doen. Ben ook niet zo'n online racer, maar vind GT Sport echt geweldig qua uitvoering. Het heeft me zelfs overgehaald wat online races te doen.Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:03:
Ik krijg binnenkort de PS4 van mijn zus vanwege upgrade naar een PS5. Ik heb de PS4 tot nu toe overgeslagen, belangrijke reden daarvoor was het gebrek aan een normale GT, na deeltje 1 t/m 6 grijs gespeeld te hebben. Misschien dat ik nu voor die twee tientjes toch GT Sport nog ga halen maar zit er inmiddels enige single player value in?
Heb er denk ik toch al snel zo'n 60 uur in zitten (excl online).
Maar, er is geen tuning zoals in oudere GT's. Wel in een hele simpele vorm. Geen tweedehands auto's, geen olieverversen
[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 19-11-2020 08:35 ]
PSN: Sluuz
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Meer dan in GT4 en GT5Dr. Strangelove schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:03:
Misschien dat ik nu voor die twee tientjes toch GT Sport nog ga halen maar zit er inmiddels enige single player value in?
De AI is nog steeds ruk, hou daar wel rekening mee.
In de loop der tijd zijn de tijden van de licenses en special events ook aangepast, die zijn nu een stuk eenvoudiger dan bij launch en zouden je derhalve niet veel problemen moeten geven.
Ik raad je aan om toch ook Sport Mode eens te proberen, het is echt de moeite waard.
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 19-11-2020 12:56 ]
Mee eens! Ik ken GT1-6 niet, maar vermaak mij zeker met GT Sport. Eerst alle circuitsessies en veel GT League gedaan. Daarna de stap naar Sport gemaakt. Wil nu niet meer zonderIk raad je aan om toch ook Sport Mode eens te proberen, het is echt de moeite waard.
Deze week heerlijk op de Nurburgring racen (race C). Niet goed voor mijn ratings, wel voor de fun.
Speel alleen de daily B die leuke races heeft en opvallend, vrij sportieve races, op een enkel duwtje na.
Zal dit weekend eens kijken wie er allemaal een lobby heeft aangemaakt en zal zondag even kijken of ik er ook bij zal zijn.
Als ze dat nu nog niet gedaan heeft, gaat het nog wel even durenDr. Strangelove schreef op donderdag 19 november 2020 @ 09:19:
Klinkt alsof het me wel bezig kan houden tot GT7 uit is. Nu hopen dat mijn zus snel een PS5 weet te roggelen
[ Voor 15% gewijzigd door sverzijl op 20-11-2020 08:21 ]
Vul de enquête over de MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT in en ontvang 300.000 gamecredits!
https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_8132103.html
Er is een enquete over wat je vind van de MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT en dan krijg je 300.000 credits. Makkelijk verdiend dacht ik zo...
www.youtube.com/DerOllie
DerOllie schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:16:
Gran Turismo™ Sport 20/11/2020
Vul de enquête over de MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT in en ontvang 300.000 gamecredits!
https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_8132103.html
Er is een enquete over wat je vind van de MAZDA RX-VISION GT3 CONCEPT en dan krijg je 300.000 credits. Makkelijk verdiend dacht ik zo...
Is dit een vereiste om de beloning te krijgen?Criteria voor enquête
- Spelers die een RX-VISION GT3 CONCEPT hebben gekocht in Gran Turismo Sport.
- Spelers die hebben meegedaan aan de MAZDA 100th Anniversary RX-VISION GT3 CONCEPT-tijdrituitdaging.
- Spelers die hebben meegedaan aan de MAZDA 100th Anniversary RX-VISION GT3 CONCEPT-bestickeringwedstrijd.
Ik lees het als 1 van die 3, maar ja inderdaad je moet wel minimaal het voertuig hebben gekocht. Er zit ook een vraag in de enquete of je hebt meegedaan aan de tijdrit of de bestickeringswedstrijd. Ik heb de auto wel gekocht in de game, maar de andere 2 niet. Dus op die vragen heb ik nee gezegd. Ga er vanuit dat ik nog steeds die 300.000 krijg...Canard schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:55:
[...]
[...]
Is dit een vereiste om de beloning te krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 20-11-2020 11:07 ]
www.youtube.com/DerOllie
Erg goed gebruik gemaakt van de breedte van de baan!
Sinds een paar weken in het bezit van een PS5 en direct GT Sport aangeschaft. Weinig gegamed/geraced afgelopen 8 jaar, maar weer helemaal terug en vermaak me uitstekend met GT Sport.
Zojuist m'n ID ook toegevoegd aan de Google Docs dus wil graag eens wat tijden vergelijken met mede-Tweakers. Zie nog wat namen terug uit de GT5 tijd
Nog niet online geraced, maar zodra ik de hele circuit experience heb afgerond en alle sectoren goed onder de knie heb, ga ik m'n me daar ook zeker aan wagen!

https://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=1350622
Klein beetje grinden, maar dan ben je er toch.
Level 49 tot level 50 duurde van Januari '20 tot 27 december '20... (incl 3 maandjes niet spelen)
Kijken of level 50 nog wat oplevert voor GT7...(?)
www.youtube.com/DerOllie
Bij de auto's die meef krijgt?
Die DLC was allemaal gratis trouwens, het voordeel is dat nu nu alles in één keer op disc/digitaal hebt.
Zie hier voor de details: https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_4337104.html
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 28-12-2020 21:09 ]
In het begin krijg je wel wat meer auto's, maar als je spec 1 koopt, update je die naar spec 2 meteen bij installeren. Scheelt dus een (grote) download, en je hebt wat meer start auto's en geloof ook wat cash. Tbh, koop originele versie gewoon zo goedkoop als mogelijk.Evertt schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:03:
Heeft de GT sport spec 2 een grote meerwaarde dan de originele versie?
Bij de auto's die meef krijgt?
www.youtube.com/DerOllie
Zeker wel. Maar dan wel eigen georganiseerde online races.Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:00:
Wordt deze game nog een beetje online gespeeld hier? Vanavond voor het eerst in een half jaar ofzo de game waar weer afgestoft en wat is het toch een heerlijke game om close mee te racen. Alle races gedaan op de Red Bull Ring (Gr. 3). De truc lijkt te zijn om geen penalties te pakken. Wat anderen veelvuldig doen!
Aantal van onze teamleden van GTSV hebben gisteren/vandaag zelfs een 24 uurs race gereden op Le Mans (multiclass LMP1 en Gt3) tegen voornamelijk Duitse teams. En daarbij 2e geworden in Gt3 klasse.
In de sport mode kom je altijd in een volle lobby terecht. Dus ja.Rossi46 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 01:00:
Wordt deze game nog een beetje online gespeeld hier? Vanavond voor het eerst in een half jaar ofzo de game waar weer afgestoft en wat is het toch een heerlijke game om close mee te racen. Alle races gedaan op de Red Bull Ring (Gr. 3). De truc lijkt te zijn om geen penalties te pakken. Wat anderen veelvuldig doen!
Ik bedoel meer hier op het forum 😉 De lobby is inderdaad altijd vol. Bijzonder clean racen ook weer. Ben weer helemaal in m'n nopjes met deze game! 😃Nieuwevolger schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:25:
[...]
In de sport mode kom je altijd in een volle lobby terecht. Dus ja.
Blijf het wel jammer vinden dat er weinig verandering is geweest in de Gr. 3 en Gr. 4 wagens. Dat zijn toch wel de auto's die ik het meeste heb gebruikt door de jaren heen.

Inmiddels ook wat Tweakers toegevoegd om een aardige benchmark te hebben voor tijden in de driving school en circuit experience. Goed richtpunt en probeer overal en altijd de snelste te zijn
Heb vrijdag avond de Hamilton dlc gekocht. Tijdens het weekend alles goud gehaald en op Dragon Trail en Monza de tijd van Hamilton verbeterd. Moet ook op een aantal andere circuits nog mogelijk zijn denk ik. Willow Springs is zo goed als onmogelijk. Ben al blij dat ik daar goud heb gehaald.
Edit: Lago Maggiore nu ook sneller dan Hamilton. Had 80km nodig om 9 tienden van m’n tijd af te halen. Valt me nog niks van tegen
[ Voor 14% gewijzigd door Turner_7 op 04-01-2021 22:03 ]
Ik heb je vandaag toegevoegd in de vriendenlijst. Ik speel eigenlijk amper nog GTS maar vandaag wel een tijd gezet op Race B. Eerst de Viper geprobeerd maar dan mis je de 7e versnelling. Bugatti is echt het snelste op Monza. Als je mijn 1.56.8 (uit mijn hoofd) verbetert krijg je een dikke duim omhoog!Dr. Quipers schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:05:
Gisteren voor het eerst eens online gereden. Dat is toch echt wel een andere en hele leuke beleving. In de 3de race direct pole position, snelste ronde en race gewonnen!![]()
Inmiddels ook wat Tweakers toegevoegd om een aardige benchmark te hebben voor tijden in de driving school en circuit experience. Goed richtpunt en probeer overal en altijd de snelste te zijn
Ja, tof! Thanks! Ik zag dat je wat scherpe tijden had staan in een aantal driving school challengesVCDfan schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:27:
[...]
Ik heb je vandaag toegevoegd in de vriendenlijst. Ik speel eigenlijk amper nog GTS maar vandaag wel een tijd gezet op Race B. Eerst de Viper geprobeerd maar dan mis je de 7e versnelling. Bugatti is echt het snelste op Monza. Als je mijn 1.56.8 (uit mijn hoofd) verbetert krijg je een dikke duim omhoog!
*edit* de 6 duizendste achterstand in de lunchpauze (dat is het voordeel van thuiswerken
Race B heb ik nog niet geprobeerd. Moet zeggen dat ik de racelijnen van Monza ook nog niet zo goed ken, maar ik ga de uitdaging wel aan. Ik probeer er deze week nog wel tijd voor te maken
[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Quipers op 06-01-2021 13:05 ]
Ben ook minder aan t rijden maar afgelopen dagen veel daily A aan het doen, vind ik een lachen circuit.
Iedere keer als je van achter geramd wordt krijg je dus straf haha.
Quipers welkom, heb je toegevoegd.
T is idd misschien wel leuk om de off line zaken eens weer erbij te pakken om elkaars tijden aan te vallen!
ps Quipers, in de daily A moet je er nog ff 2 seconden afrijden :-)
En last but not least: beste wensen allemaal!
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing