Ik dacht gelezen te hebben dat de consoles en pc gescheiden blijven online.RTF1970 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:44:
[...]
Voor mij persoonlijk kiest ACC voor een ander marketing, en duidelijk kiest voor een compleet andere markt, de gaming platforms.
En ik vrees dat je hetzelfde effect krijgt als op GTS, gamers die gewoon graag willen raggen en racen, maar niet echt serieus racen.
Uiteraard kan ik indenken voor de makers van ACC dat dit behoorlijk wat geld in het laatje kan brengen, maar gezien sommige reviews, vrees ik dat al vlug dezelfde klachten zullen komen over gamers versus serieuzere sim-racers.
Daarnaast vraag ik me af hoe die koppeling werkt, tussen de gaming platforms en de pc servers.
Race je straks tegen een pc speler en een x-box speler of een PS-4 speler ?
Neem nu door de corona crisis dat ineens sim-racing erg in is, als voorbeeld F1 2019.
Daar zie je zelfs Lando Norris ( sorry, ik pik hem er even uit ) acties uithaalt die hij in een echte race nooit zou doen, aangezien hij dan echt wel na 3 van zulke races geheid een andere job kan gaan zoeken, maar wat het dus wel amusant maakt om naar te kijken.
Ja, nemen ze een race serieus, uiteraard, maar weten ook donders goed dat het een game is, dus puur vermaak, en de ene die doet dat dus serieuzer dan een ander.
Nuchter genomen, een racing sim op een gaming platform is en mag niet beschouwd worden als een echt sim, want de marketing is echt bedoeld om gamers te verleiden hun game te spelen.
( puur marketing technisch gezien, of gewoon nuchter gezegd, geld is geld)
i-racing daar tegenover legt echt zijn focus op de sim-racer, maar daar zijn ook de kosten na, maar voor mij persoonlijk vind ik die kosten te hoog, voor de tijd dat ik gewoon een rondje, zo goed mogelijk en sportief mogelijk wil racen en de persoon die voor mij rijd wil verslaan, GT een leuk alternatief vind en blijft.
Snap je punten goed. Heb weinig sim-race ervaring maar het gemak waarmee je in GTS een race joined en competitief kan racen maakt het voor mij aantrekkelijk. Misschien geen echte simulator zoals I-racing, maar de racekick zelf kan je er wel mee ervaren en daar gaat het mij om.
Overigens deze week wel lekker geoefend op Daily A en B. Tijd nu om eens een race te doen
Op dit moment top van m’n leaderboard, of mis ik een tweaker?
0:51:175 op Daily A
2:18:580 op Daily B