Acties:
  • +1Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:12
RTF1970 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:44:
[...]

Voor mij persoonlijk kiest ACC voor een ander marketing, en duidelijk kiest voor een compleet andere markt, de gaming platforms.
En ik vrees dat je hetzelfde effect krijgt als op GTS, gamers die gewoon graag willen raggen en racen, maar niet echt serieus racen.
Uiteraard kan ik indenken voor de makers van ACC dat dit behoorlijk wat geld in het laatje kan brengen, maar gezien sommige reviews, vrees ik dat al vlug dezelfde klachten zullen komen over gamers versus serieuzere sim-racers.
Daarnaast vraag ik me af hoe die koppeling werkt, tussen de gaming platforms en de pc servers.
Race je straks tegen een pc speler en een x-box speler of een PS-4 speler ?
Neem nu door de corona crisis dat ineens sim-racing erg in is, als voorbeeld F1 2019.
Daar zie je zelfs Lando Norris ( sorry, ik pik hem er even uit ) acties uithaalt die hij in een echte race nooit zou doen, aangezien hij dan echt wel na 3 van zulke races geheid een andere job kan gaan zoeken, maar wat het dus wel amusant maakt om naar te kijken.
Ja, nemen ze een race serieus, uiteraard, maar weten ook donders goed dat het een game is, dus puur vermaak, en de ene die doet dat dus serieuzer dan een ander.
Nuchter genomen, een racing sim op een gaming platform is en mag niet beschouwd worden als een echt sim, want de marketing is echt bedoeld om gamers te verleiden hun game te spelen.
( puur marketing technisch gezien, of gewoon nuchter gezegd, geld is geld :D )
i-racing daar tegenover legt echt zijn focus op de sim-racer, maar daar zijn ook de kosten na, maar voor mij persoonlijk vind ik die kosten te hoog, voor de tijd dat ik gewoon een rondje, zo goed mogelijk en sportief mogelijk wil racen en de persoon die voor mij rijd wil verslaan, GT een leuk alternatief vind en blijft.
Ik dacht gelezen te hebben dat de consoles en pc gescheiden blijven online.

Snap je punten goed. Heb weinig sim-race ervaring maar het gemak waarmee je in GTS een race joined en competitief kan racen maakt het voor mij aantrekkelijk. Misschien geen echte simulator zoals I-racing, maar de racekick zelf kan je er wel mee ervaren en daar gaat het mij om.

Overigens deze week wel lekker geoefend op Daily A en B. Tijd nu om eens een race te doen >:)

Op dit moment top van m’n leaderboard, of mis ik een tweaker?

0:51:175 op Daily A

2:18:580 op Daily B

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RTF1970
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 27-05 09:24
@MailMan En jij legt precies mijn conclusie exact uit.
Het gemak waarmee je dus gewoon een rondje kan racen, als je daar zin in hebt, dan wel serieus of niet, is de markt van Sony, dan wel Microsoft gewoon enorm lucratief.
Hoe makkelijk en snel koop je een game niet online ?
Gooi er een aanbieding bij en kassa.
Daarom snap ik ACC ook wel, om je game te ontwikkelen en daarnaast ook merkrechten te mogen gebruiken, moet er geld verdiend worden, helaas zie je vaak dat er dan wel veel geld word verdiend, maar de ontwikkeling achterblijft.
Genoeg racing games die in eerste instantie tegen de 70 euro kosten en nu voor een habbekrats aangeschafd kunnen worden.
Dan doet GT het toch goed, want ondanks alles, behoud die game wel zijn waarde, wat betreft aankoop.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Dat is denk de update van morgen dan ziet er gaaf uit en klinkt heel goed !!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:17

Salandur

Software Engineer

Soms heb je van die races waarbij de rest van de rijders niet echt geweldig zijn. Gister 2 daily C races gewonnen met 20 & 44 seconden voorsprong...
Wellicht helpt het dat ik in Canada woon en het in de EU 4 uur 's nachts was... ;-)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RTF1970
Zo had ik een leuke race, wat de echte race spirit is op GT :D
Ik ben bezig om het beeld te laten overlappen naar de ronde waar de actie gebeurd, dus nu nog even met een langere versie, en versneld, maar de volgende video zal dus korter worden, maar wat dat betreft moet dat dus bij mij er netjes uitzien, dat het lijkt alsof je nog in dezelfde ronde zit. :9~
Nerd allert, haha.
maar deze race gaat over sportief race gedrag, ahum....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 29-11 16:53

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Vergeet mij maar ff,:-)

11 manner points over en daardoor nu een C D rijder; ik "schaam" me ;-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Salandur

Salandur

Software Engineer

j-a-k-e-88 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:56:

Gewoon een paar races van achteren starten en zorgvuldig rijden. Ben je zo weer een A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RTF1970
j-a-k-e-88 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:56:

Zou ik ook doen :*)
Jake, op de maandag en dinsdag vallen de punten te verdienen, dan hebben velen het circuit niet echt onder de knie.
Niet verder vertellen, ok, blijft tussen ons 2, ok ??? _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MailMan
RTF1970 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:05:
[...]

Zou ik ook doen :*)
Jake, op de maandag en dinsdag vallen de punten te verdienen, dan hebben velen het circuit niet echt onder de knie.
Niet verder vertellen, ok, blijft tussen ons 2, ok ??? _/-\o_
En oefenen met mede tweakers op Zondag in de lobby zodat je begin van de week al met een voorsprong begint :*)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RTF1970
MailMan schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:12:
[...]

En oefenen met mede tweakers op Zondag in de lobby zodat je begin van de week al met een voorsprong begint :*)
Ssst, er lezen hier andere gebruikers mee... 8) :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

RTF1970 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:13:
[...]

Ssst, er lezen hier andere gebruikers mee... 8) :D
haha thanx all. Lobby ben ik regelmatig hoor!
1 race later was mn SR alweer blauwe B. Het was dat ik ff op een verkeerd aantal van 11 zat dan wordt je DR naar 7000 teruggezet haha.

Ik meld me wel weer bij B S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16:21

thunder8

Het gedonder begint weer.

Na dit weekend met een zooi vrienden online geracet te hebben, begint het toch weer een beetje te jeuken om een stuurtje te kopen. Heb nog een Logitech Momo liggen, maar dat gaat niet meer wat worden. Wil wel wat fatsoenlijks kopen zodat het jaren meegaat en dan kom je toch al snel bij Fanatec uit. Ben een beetje een set aan het samenstellen, De CSL + voor PS4, de V3 pedalset met damperkit. Maar qua stuur zit ik toch echt te kijken. Vind de Clubsport Wheel Formula V2 wel gaaf, maar werken al die switches, rotaries e.d. wel bij GTS? (vond de ClubSport Steering Wheel F1 2020 beter, maar die is uitverkocht zo te zien) Of kan ik beter gewoon de PS4 kit kopen met het standaard stuur en dan los de betere V3 pedalset erbij kopen?

Budget is niet het probleem, maar het heeft weinig zin veel geld uit te geven voor een stuur waarvan de helft niet werkt op de PS4. ;)

PSN-ID: Thunder76nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 17:00
thunder8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 12:37:
Na dit weekend met een zooi vrienden online geracet te hebben, begint het toch weer een beetje te jeuken om een stuurtje te kopen. Heb nog een Logitech Momo liggen, maar dat gaat niet meer wat worden. Wil wel wat fatsoenlijks kopen zodat het jaren meegaat en dan kom je toch al snel bij Fanatec uit. Ben een beetje een set aan het samenstellen, De CSL + voor PS4, de V3 pedalset met damperkit. Maar qua stuur zit ik toch echt te kijken. Vind de Clubsport Wheel Formula V2 wel gaaf, maar werken al die switches, rotaries e.d. wel bij GTS? (vond de ClubSport Steering Wheel F1 2020 beter, maar die is uitverkocht zo te zien) Of kan ik beter gewoon de PS4 kit kopen met het standaard stuur en dan los de betere V3 pedalset erbij kopen?

Budget is niet het probleem, maar het heeft weinig zin veel geld uit te geven voor een stuur waarvan de helft niet werkt op de PS4. ;)
Dat hoeft niet Fanatec te zijn, kan ook Logitech G29 of de T300RS GT zijn bijvoorbeeld.. dat scheelt nogal financieel. Deze pedalen zijn ook een optie (met loadcell).
pricewatch: Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset

Waar je ook mee zit is, waar bevestig je het stuur en de pedalen. Tenzij je al iets in huis hebt..

[Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 22-05-2020 13:04]

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Luxicon schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:03:
[...]

Dat hoeft niet Fanatec te zijn, kan ook Logitech G29 of de T300RS GT zijn bijvoorbeeld.. dat scheelt nogal financieel. Deze pedalen zijn ook een optie (met loadcell).
pricewatch: Thrustmaster T-LCM Loadcell Pedalenset

Waar je ook mee zit is, waar bevestig je het stuur en de pedalen. Tenzij je al iets in huis hebt..
Dat is mij bekend. De G29 heeft een kennis van mij en die maakt me veel te veel kabaal met de tandwiel verbinding. De Fanatec base met de riemaandrijving is gewoonweg een stuk nauwkeuriger en als ik ga investeren in een sim-rig, dan wil ik de betere spullen kopen. Mijn vraag is voornamelijk gerelateerd op het stuur (rim) zelf en of alle options die erop zitten werken in Gran Turismo. Ben al aan het zoeken geweest online, maar kan er niet veel over vinden.

Een Sim-Rig in de vorm van stoel en wheel-/pedalmount moet er ook nog komen, maar dat valt buiten de scope van de PS4. ;) Vandaar dat ik dat hier ook niet meegenomen heb.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:50
thunder8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Dat is mij bekend. De G29 heeft een kennis van mij en die maakt me veel te veel kabaal met de tandwiel verbinding. De Fanatec base met de riemaandrijving is gewoonweg een stuk nauwkeuriger en als ik ga investeren in een sim-rig, dan wil ik de betere spullen kopen. Mijn vraag is voornamelijk gerelateerd op het stuur (rim) zelf en of alle options die erop zitten werken in Gran Turismo. Ben al aan het zoeken geweest online, maar kan er niet veel over vinden.

Een Sim-Rig in de vorm van stoel en wheel-/pedalmount moet er ook nog komen, maar dat valt buiten de scope van de PS4. ;) Vandaar dat ik dat hier ook niet meegenomen heb.
Om kort te antwoorden: neen, niet alles werkt in gt sport, in F1 2019 wel (en dus waarschijnlijk 2020 ook)

Om dan even de echte tweaker mentaliteit boven te halen. Ik had mijn antwoord na welgeteld 3 minuten zoeken via Google (en het was dan nog een topic uit het Fanatec forum Met filmpje).

Dus next time: Google is your friend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ekfad schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:33:
[...]

Om kort te antwoorden: neen, niet alles werkt in gt sport, in F1 2019 wel (en dus waarschijnlijk 2020 ook)

Om dan even de echte tweaker mentaliteit boven te halen. Ik had mijn antwoord na welgeteld 3 minuten zoeken via Google (en het was dan nog een topic uit het Fanatec forum Met filmpje).

Dus next time: Google is your friend.
Dan heb ik blijkbaar niet de goede zoektermen gebruikt, want check altijd zelf eerst met google wat erover te vinden is. Alleen Youtube kijken is niet mogelijk op mijn werk. :) Hou er niet van andere lastig te vallen met vragen die ik zelf kan vinden. Soms zijn er gebruikers hier die het gewoonweg weten uit ervaring.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MailMan
thunder8 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:11:
[...]

Snap het best dat je voor kwaliteit wil gaan als je het budget hebt maar denk niet dat je per se sneller bent met duurder spul. Je zegt dat de G29 minder nauwkeurig is maar is dat wel zo? Ik begreep juist dat belt-driven wheels een wat vagere FFB geven ten opzichte van een tandwiel b.v.
Ik rijd zelf met een G29 en een Playseat Challenge en zit daarmee in de top 1% van GTS spelers. En er zijn genoeg mensen sneller met dezelfde gear of misschien zelfs nog simpeler spullen. Zie bv Mistah MCA op youtube.

De gears voel je en hoor je een beetje als je er op let. Maar ik race met een headset en tijdens intensief racen valt het echt niet op.

Punt is, meer realisme ga je wellicht wel krijgen maar ga er niet vanuit dat je sneller bent met duurdere gear. Hoedanook, veel plezier ermee en laat het me weten als je je Fanatec gaat verkopen :P

Ow, iets anders. Gisteren tijd op Spa nog verbeterd en de 2:17 ingedoken! Bizar dat sommigen er nog een hele seconde vanaf rijden 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MailMan schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Snap het best dat je voor kwaliteit wil gaan als je het budget hebt maar denk niet dat je per se sneller bent met duurder spul. Je zegt dat de G29 minder nauwkeurig is maar is dat wel zo? Ik begreep juist dat belt-driven wheels een wat vagere FFB geven ten opzichte van een tandwiel b.v.
Ik rijd zelf met een G29 en een Playseat Challenge en zit daarmee in de top 1% van GTS spelers. En er zijn genoeg mensen sneller met dezelfde gear of misschien zelfs nog simpeler spullen. Zie bv Mistah MCA op youtube.

De gears voel je en hoor je een beetje als je er op let. Maar ik race met een headset en tijdens intensief racen valt het echt niet op.

Punt is, meer realisme ga je wellicht wel krijgen maar ga er niet vanuit dat je sneller bent met duurdere gear. Hoedanook, veel plezier ermee en laat het me weten als je je Fanatec gaat verkopen :P
Ik heb ook niet de illusie dat ik ineens stukken sneller ga zijn. Het gaat me meer om het realisme en de feel. De tests die ik tot nu toe gelezen heb, geven juist aan dat belt-driven juist meer gevoel geeft over wat de auto doet. Het is gear, belt en dan direct drive in oplopende volgorde. En de prijzen zijn daar ook inderdaad naar. Ik heb kort met de G29 gespeeld en qua feel deed me dat meteen denken aan mijn antieke Logitech Momo, die ik nog steeds heb. Op zich niets mis mee, heb er ook niet lang genoeg mee gespeeld om echt een goede indruk te krijgen van het stuur. Maar ik ben wel gecharmeerd van de aanpasbaarheid bij Fanatec. En ja ik besef dat daar inderdaad een best prijskaartje aan hangt. Vandaar dat ik nu ook probeer zoveel mogelijk informatie bij elkaar te krijgen. En er moet ook een goede cockpit bij, die verrijdbaar is. Budget is an sich niet een issue, ik spendeer per jaar meer aan mijn showcar dan een dergelijke setup waar ik mee wil racen zal gaan kosten. Hobby's zijn nu eenmaal niet goedkoop en aangezien dit autoseizoen toch al afgelopen was, voordat het begonnen is, heb ik wat geld te spenderen. ;)

Verkopen ben ik meestal niet zo van, dan had ik mijn Logitech Momo al jaren geleden verkocht. ;) Maar als het al te koop zou komen, heb nog niet eens wat gekocht 8)7 , dan zie je het snel genoeg. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 17-05 21:18
MailMan schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Ow, iets anders. Gisteren tijd op Spa nog verbeterd en de 2:17 ingedoken! Bizar dat sommigen er nog een hele seconde vanaf rijden 8)7

[YouTube: Gran Turismo™SPORT_20200523082822]
Mooie tijd!
Ik krijg dat circuit maar niet onder controle 😅

• RTF1970
ook al spendeer ik niet elke minuut die ik tijd heb aan sim-racen, shop ik ook gerust rond.
En ja, ik overweeg ook de overstap naar Fanatec en dus niet om er sneller van te worden, maar om inderdaad een nog leukere race ervaring te beleven.
En ieder heeft zo zijn hobby en het geld om daaraan te spenderen.
Maar na diverse reviews ben ik niet echt kapot van de CSL series, kan persoonlijk zijn, ieder bekijkt een review op zijn of haar manier en hecht daar waarde aan.
Dan neigt mijn voorkeur toch meer richting de Clubsport serie.
CSL serie word regelmatig aangeboden tweede hands, maar Clubsport zelden tot nooit, en dan vind ik de Clubsport serie nog enigszins een betaalbare optie.
Misschien wat mensen hebben met de T-300 en de T-500 van Thrustmaster.
Zelf de T-300 en daar race ik ook met plezier mee, daar dus niet van.
Wel gezien dat Dutchhaze de DD1 heeft, zal graag zijn mening willen horen over zijn ervaringen met die versie.
Let wel, sommige streamers worden gesponsord door Fanatec en krijgen dus al die leuke dingen voor niks, sturen voor het oprapen en noem maar op, dus dat die personen dus niet echt een neutrale review geven, neem ik ze niet kwalijk, ik volg gewoon onafhankelijke bronnen die gewoon een objectief oordeel vellen over een product.
Maar hoe je het went of keert, de ene is happy met een controller, en de ander kan er niet genoeg geld aan uitgeven.
Scheelt dat het geen vereiste is om een spel met het duurste van het duurste aan accessoires te spelen, dat je daar gelukkig nog vrij ik kan kiezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:18
CSL Elite wheel + Club Sport v3 pedalen is een uitstekende combinatie die ik zelf en een behoorlijk aantal mede-racers in mijn kennissenkring heeft. DD1 nog weer een stapje hoger, maar de prijs ook :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RTF1970
@MailMan

Nu hadden we het over ACC en dat ik dus het aanbieden op de spelconsole dus meer marketing technisch zie.
Zoals we weten ligt de verwachting dat de PS5 eind dit jaar uitkomt, kerst, ( en ja, triest genoeg al in pre-order besteld, niet verder vertellen. )
Dus verwacht geen hoge upgrades van ACC dan de rest van het jaar.
Hopelijk generen ze er genoeg inkomsten mee, om dan ACC te upgraden voor de PS5.
Gezien Giants van Farming Simulator nu aan hun trouwe spelers ( ja, goed bewaard geheim van mij, maar kan het uren spelen ) dit jaar geen nieuwe farming sim uitbrengt, omdat ze zich dus gelijk willen toeleggen voor de nieuwe mogelijkheden die dan de PS 5 moet bieden.
Denk dat Gran Turismo om die reden een nieuwe versie op de markt pas zullen gooien, begin 2021.
Als je dus gewoon de gaming geruchten een beetje volgt, ok, en nu speculeer ik dus hier behoorlijk, maar gezien het feit dat we al bijna in juni zitten, verwacht ik pas in 2021 weer echte grote releases pas nadat PS5 en X-box hun nieuwe consoles hebben uitgebracht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

RTF1970 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 16:30:
@MailMan

Nu hadden we het over ACC en dat ik dus het aanbieden op de spelconsole dus meer marketing technisch zie.
Zoals we weten ligt de verwachting dat de PS5 eind dit jaar uitkomt, kerst, ( en ja, triest genoeg al in pre-order besteld, niet verder vertellen. )
Dus verwacht geen hoge upgrades van ACC dan de rest van het jaar.
Hopelijk generen ze er genoeg inkomsten mee, om dan ACC te upgraden voor de PS5.
Gezien Giants van Farming Simulator nu aan hun trouwe spelers ( ja, goed bewaard geheim van mij, maar kan het uren spelen ) dit jaar geen nieuwe farming sim uitbrengt, omdat ze zich dus gelijk willen toeleggen voor de nieuwe mogelijkheden die dan de PS 5 moet bieden.
Denk dat Gran Turismo om die reden een nieuwe versie op de markt pas zullen gooien, begin 2021.
Als je dus gewoon de gaming geruchten een beetje volgt, ok, en nu speculeer ik dus hier behoorlijk, maar gezien het feit dat we al bijna in juni zitten, verwacht ik pas in 2021 weer echte grote releases pas nadat PS5 en X-box hun nieuwe consoles hebben uitgebracht.
lol @ pre order ;-)

Ik ga em uiteraard ook kopen, kan niet missen, zin aan!
Had je al voorlopige prijzen dan ? Of gewoon blind besteld. Heb er zelf nog niet echt naar gekeken, zijn er nog verschillende uitvoeringen bekend al?

ps ga je nog je tijd op Suzuka wat aanscherpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
@ toekomstvoorspellingen... ;) (@RTF1970 & @j-a-k-e-88 )

Ik hoop heel hard dat de nieuwe Grand Turismo op de PS5 volwaardige VR ondersteuning heeft en dat je dan eindelijk echt online in VR kan racen!

In eerste instantie hadden ze daar voor GT Sport uitkwam ook op gehint, maar uiteindelijk zat het online VR racen er helaas niet in.

[Voor 4% gewijzigd door ralph075 op 24-05-2020 18:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RTF1970
j-a-k-e-88 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:58:
[...]

lol @ pre order ;-)

Ik ga em uiteraard ook kopen, kan niet missen, zin aan!
Had je al voorlopige prijzen dan ? Of gewoon blind besteld. Heb er zelf nog niet echt naar gekeken, zijn er nog verschillende uitvoeringen bekend al?

ps ga je nog je tijd op Suzuka wat aanscherpen?
Niet blind besteld, prijs zal rond de 450 liggen voor in de winkel, voor de normale versie,maar bronnen vertellen dat er tevens een pro-versie tegelijk uitkomt.
Die laatste moet je wel wat dieper in je buidel tasten, vooral als pre-order, ze bieden dus 2 versies aan,een 8 core versie en dan een high end system, waar de specs niet echt van bekend zijn, maar gezien de oorlog tussen Intel en AMD en AMD dus Intel behoorlijk is voorbij gestreefd, en Sony al AMD ls processor gebruikt, dan verwacht ik veel van de pro versie.
Sony mikt dus letterlijk op alle gebruikers, betaalbaar of de gebruiker die gewoon bereid is te betalen voor een high end console.
Maar bij Gamemania en Nedgame kan je een pre-order plaatsen. Aanbetaling is geloof ik 50 euro voor op de wachtlijst.
Voor de gewone PS5 ;) dan wel....

@ralph075 Als een game niet volwaardig VR ready is, kan je de console daar moeilijk de schuld van geven.
PS4 is al volwaardig VR-ready, dat zou alleen maar verbeteren in de nieuwe console.
Daarom is mijn verwachting dus ook dat Gran Turismo dus pas echt iets nieuws released in 2021.

• RemmyB83
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 25-11 17:08
Ik vind het vaak leuk om een lobby te rijden.
Vooral om te oefenen en te leren van anderen voor de dailyrace's.
Nou zijn er soms van die lobby's die lijken alle coureurs bij elkaar te houden.
Rijd je op kop, komen ze je bijhalen als of je stil staat.
Ben je zelf gecrasht dan rijd je een ronderecord, en zit je binnen no time bij de rest.
Grip en rempunten variëren ook naar je positie in het veld.
Ben je eerste mis je bijv. je rempunt, dan sta je naast de baan. Ben je de laatste en je mist je rempunten, heb je op eens een berg grip en haal je het .
Dit is leuk voor als je met wat vrienden zit te dollen, en de onderlinge verschillen zijn groot.
Maar niet om serieus te oefenen.

De grote vraag is nu natuurlijk:
Waar moet ik opletten als ik zo'n soort lobby niet wil rijden?
Welke instelling is dit?

[Voor 3% gewijzigd door RemmyB83 op 29-05-2020 05:22]

Pijnacker Oost/West

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MailMan
RemmyB83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:15:
Ik vind het vaak leuk om een lobby te rijden.
Vooral om te oefenen en te leren van anderen voor de dailyrace's.
Nou zijn er soms van die lobby's die lijken alle coureurs bij elkaar te houden.
Rijd je op kop, komen ze je bijhalen als of je stil staat.
Ben je zelf gecrasht dan rijd je een ronderecord, en zit je binnen no time bij de rest.
Grip en rempunten variëren ook naar je positie in het veld.
Ben je eerste mis je bijv. je rempunt, dan sta je naast de baan. Ben je de laatste en je mist je rempunten, heb je op eens een berg grip en haal je het .
Dit is leuk voor als je met wat vrienden zit te dollen, en de onderlinge verschillen zijn groot.
Maar niet om serieus te oefenen.

Welke instelling is dit?
Boost :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gisteren de onderdelen voor mijn sim-rig besteld, evenals een bestelling bij Fanatec. CSL Elite base met PS4 stuur, Formula V2 stuur, V3 pedals met Brake Performance kit en Damper. Sim-rig wordt een alu-profiel frame in zwart en een LCD Pro-Drift stoel. Nu ongeduldig wachten tot alles binnen is. Heb mijn naam ook op de Google Docs lijst gezet en de eerste regel even vastgezet. :) Eergisteren ook Project Cars 2 Deluxe Edition gekocht, aangezien die in de aanbieding was. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutchhaze86
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-11 09:51

Dutchhaze86

PSN:DUTCHhaze86

RTF1970 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:44:
ook al spendeer ik niet elke minuut die ik tijd heb aan sim-racen, shop ik ook gerust rond.
En ja, ik overweeg ook de overstap naar Fanatec en dus niet om er sneller van te worden, maar om inderdaad een nog leukere race ervaring te beleven.
En ieder heeft zo zijn hobby en het geld om daaraan te spenderen.
Maar na diverse reviews ben ik niet echt kapot van de CSL series, kan persoonlijk zijn, ieder bekijkt een review op zijn of haar manier en hecht daar waarde aan.
Dan neigt mijn voorkeur toch meer richting de Clubsport serie.
CSL serie word regelmatig aangeboden tweede hands, maar Clubsport zelden tot nooit, en dan vind ik de Clubsport serie nog enigszins een betaalbare optie.
Misschien wat mensen hebben met de T-300 en de T-500 van Thrustmaster.
Zelf de T-300 en daar race ik ook met plezier mee, daar dus niet van.
Wel gezien dat Dutchhaze de DD1 heeft, zal graag zijn mening willen horen over zijn ervaringen met die versie.
Let wel, sommige streamers worden gesponsord door Fanatec en krijgen dus al die leuke dingen voor niks, sturen voor het oprapen en noem maar op, dus dat die personen dus niet echt een neutrale review geven, neem ik ze niet kwalijk, ik volg gewoon onafhankelijke bronnen die gewoon een objectief oordeel vellen over een product.
Maar hoe je het went of keert, de ene is happy met een controller, en de ander kan er niet genoeg geld aan uitgeven.
Scheelt dat het geen vereiste is om een spel met het duurste van het duurste aan accessoires te spelen, dat je daar gelukkig nog vrij ik kan kiezen.
Ik heb inderdaad de dd1 gekocht, aangezien ik toch wel wat uurtjes spendeer achter de console. Het is een flinke uitgave, vooral omdat de rig die ik hiervoor had niet stijf genoeg was voor de krachten van de dd1. Echter, desondanks het een flinke rib uit mijn lijf was, heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop.
De feedback die je krijgt van bijvoorbeeld de kerbs, het scrubben van je banden en onder en overstuur is fenomenaal. Wat ik wel een miniscuul minpunt vindt is het standaard stuur. super fijn om op circuit mee te kunnen racen maar bijvoorbeeld dirt 2.0 zal mijns inziens prettiger te spelen zijn met een compleet rond stuur. Het fijne van dit stuur is natuurlijk ook dat je het voor de pc kan gebruiken. De feedback op de pc, bijvoorbeeld bij rfactor is nog een stukhoogwaardiger dan op de Playstation. Maw. Mocht je het er voor over hebben, dan is het zeker geen miskoop. Aan de andere kant, bij beperkt gebruik zal ik deze gewoon laten staan. Ik heb mij de voorafgaande jaren kostelijk kunnen vermaken met een g25/T300.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sverzijl
RemmyB83 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 23:15:

Welke instelling is dit?
Boost en slipstream op hoog. Een van deze settings in een lobby en ik ben er meteen weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RTF1970
Ik ben blij dat mijn werkgever weer gebeld heeft dat we weer aan het werk kunnen, dus amuseer me nog voorlopig even met mijn T-300.
Beetje onzinnig om nu te investeren in een ( Upgrade ) en dan er weinig tijd voor te hebben, aangezien mijn werkgever net anderhalve week te vroeg belde, want dan was ik zover klaar met het achterstallig onderhoud, haha.
Eerst maar weer eens in een normaal ritme komen, dan kijken we wel weer verder..

Hoe zit het met de rest trouwens, ook betere vooruitzichten inmiddels wat betreft de crisis ??

• thunder8

thunder8

RTF1970 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:43:
Hoe zit het met de rest trouwens, ook betere vooruitzichten inmiddels wat betreft de crisis ??
Ben nog geen dag extra in huis geweest vanwege de crisis. Iedereen blijft eten, dus werk genoeg bij ons. :D (Werk in een groothandel voor supermarktketen)

Maar in de avond even relaxen door de gamen en natuurlijk de weekenden tijd zat.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:55

Corpii

Le Tostie

Net een mini-Corpii gekregen dus gamen is voorlopig schaars voor mij 😅

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

Audi A5 3.2 coupé

Corpii schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 08:48:
Net een mini-Corpii gekregen dus gamen is voorlopig schaars voor mij 😅
Van harte!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MailMan
Hier ook een kleine op komst, dus ik slinger de GTSport vanmiddag nog maar even aan voor het te laat is :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:50
Congrats @Corpii & @MailMan !

One of God's own prototypes. Too weird to live... and too rare to die.

Acties:
  • +6Henk 'm!
Ben even bezig om die laatste 200,000xp te grinden op Monza. Het is wel weer even wennen om tegen de AI te racen; voorlopig kom ik er bij slechts 2 op de 3 races met een clean race bonus vanaf :P
Wel weer lekker om weer even te racen, zou bijna Project Cars 2 uit het plastiek halen.

Een mooie F40 als daily workout bonus gehad :)

*update
Kak, 24uurs race met stiekje vastgezet, komt er een (maintenance) update in de nacht.
Heeft Bob voor niks 12 uur achter het stuur gezeten _O-

*update
En de platinum is binnen 8) oOo
Wat een grind zeg die xp voor level 50 :D

[Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 05-06-2020 13:21]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Acties:
  • +2Henk 'm!

1:27.136 met de Peugeot RCZ op laguna seca. Optimal is een 1:26.803 dus kan nog harder!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Lekker rondje!
Ik blijf het bizar vinden hoe heerlijk strak jij rijdt met een controllertje _/-\o_

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Heb sinds afgelopen vrijdag mijn simrig in elkaar zitten. Afgelopen weekend 1500km gereden in GT Sport. In de sport races kom ik nog lang niet mee, maar dat vind ik persoonlijk ook niet zo heel spannend. Samen met vrienden zie ik dat vooral mijn consistentie flink is toegenomen, hoewel ik af en toe nog steeds achterstevoren sta en dat moet eruit. :P Gisteren een endurance single player op de Nordschleife gedaan en ik was verbaasd over het gevoel in het stuur. Je voelt wanneer de auto licht wordt en dat het sturen niet tot weinig zal doen. Dit had ik niet verwacht.

Afgelopen weekend ook even een test gedaan in Project Cars 2. GT3 Ferrari op de Red Bull Ring. Grafisch is het spel een stukje minder, maar ik had wel het idee dat de details in het stuur nog iets beter waren dan met de vergelijkbare auto in GTS. Voorlopig blijf ik me concentreren op GTS en op het finetunen van mijn rig. Heb al meerdere malen de pedalen verplaatst, zowel naar me toe als verder naar links. Daar begin ik nu eindelijk mijn sweetspot te vinden. Vanavond ga ik een ander platform voor het stuur monteren, waardoor ik deze kan hardmounten ipv met de klem. Daarna deze ook opnieuw positioneren. Denk dat ik nog wel 1-2 weken nodig heb. Aankomend weekend gaan we weer met een aantal vrienden online race voor de lol. Heb er nu nog meer zin in met mijn rig. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:58
thunder8 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:17:
Heb sinds afgelopen vrijdag mijn simrig in elkaar zitten. Afgelopen weekend 1500km gereden in GT Sport. In de sport races kom ik nog lang niet mee, maar dat vind ik persoonlijk ook niet zo heel spannend. Samen met vrienden zie ik dat vooral mijn consistentie flink is toegenomen, hoewel ik af en toe nog steeds achterstevoren sta en dat moet eruit. :P Gisteren een endurance single player op de Nordschleife gedaan en ik was verbaasd over het gevoel in het stuur. Je voelt wanneer de auto licht wordt en dat het sturen niet tot weinig zal doen. Dit had ik niet verwacht.

Afgelopen weekend ook even een test gedaan in Project Cars 2. GT3 Ferrari op de Red Bull Ring. Grafisch is het spel een stukje minder, maar ik had wel het idee dat de details in het stuur nog iets beter waren dan met de vergelijkbare auto in GTS. Voorlopig blijf ik me concentreren op GTS en op het finetunen van mijn rig. Heb al meerdere malen de pedalen verplaatst, zowel naar me toe als verder naar links. Daar begin ik nu eindelijk mijn sweetspot te vinden. Vanavond ga ik een ander platform voor het stuur monteren, waardoor ik deze kan hardmounten ipv met de klem. Daarna deze ook opnieuw positioneren. Denk dat ik nog wel 1-2 weken nodig heb. Aankomend weekend gaan we weer met een aantal vrienden online race voor de lol. Heb er nu nog meer zin in met mijn rig. :)
Pics or it didn't happen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thunder8

thunder8

schumi2004 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:31:
[...]

Pics or it didn't happen :P
Waarvan wil je foto's? Mijn simrig? Die staat in het juiste topic. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:58
thunder8 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Waarvan wil je foto's? Mijn simrig? Die staat in het juiste topic. :9
OW echt, die heb ik gemist |:( 8)7

* schumi2004 hides

Gt 7!!
Wat ik zie is tuning shop met remmen !!
Used cars !! En trial mountain! Holy crap dit word vet !

[Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 11-06-2020 23:48]

• PHiXioN
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Ja misschien zelfs weer de high speed ring.

R33 Skyline tot 900pk turnen, versnellingsbak op maximale topsnelheid afstemmen en gaan met die banaan zonder te remmen. Zijn we weer terug in 1998. :-)

Is dus een remade versie van trial mountain. Laatste chicane is anders en bepaalde stukken langer.

• RTF1970
Dan hier de officiële aankondiging van de PS5...
En ik zeg eerlijk, hij is echt gaaf.

[Voor 20% gewijzigd door RTF1970 op 13-06-2020 14:31]

• RTF1970
Sorry, dubbel gepost

[Voor 89% gewijzigd door RTF1970 op 13-06-2020 03:49]

• Oxigeon
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:17

Oxigeon

En zo is dat!

Mooi. De bekende single player komt weer terug. Zoals ik die in alle GT graag gezien had. Beginnen met de Sunday cup en zo doorgaan

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Eigenlijk hetzelfde als de single player nu dus :P
In mijn beleving was de single player van GT4 ook leuker dan die van GT Sport maar eigenlijk is het exact hetzelfde, alleen de presentatie (lees: layout van de events) is wat anders. O ja, en je moest bepaalde rijbewijzen halen om latere events te kunnen doen.
Wat ik hoop is dat ze de AI eens grondig aanpakken maar ben bang dat we weer met een betonnen
AI op rails geconfronteerd gaan worden. Als dat zo is mogen ze van mij heel die single player laten voor wat het is.

Een goede online Sport mode met daarnaast een single player challenge mode in de vorm van missies en rijbewijzen en Kiwi is blij :)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:03
Weer paar rondjes Gran turismo gereden. Was leuk om weer is online te kijken. Ging er redelijk sportief aan toe! Nu wil ik eigenlijk is een keer met een vriend een online lobby in, maar begrijp dat het niet eens bestaat?! Gewoon tegelijk een race joinen en hopen dat je in dezelfde lobby terecht komt?

Onder Tweakers waren er ook wel eens race avonden in privé lobby heb ik begrepen, helaas nooit meegemaakt.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:06:
Nu wil ik eigenlijk is eens een keer met een vriend een online lobby in, maar begrijp dat het niet eens bestaat?! Gewoon tegelijk een race joinen en hopen dat je in dezelfde lobby terecht komt?
Je moet inderdaad geluk hebben dat je in dezelfde lobby terecht komt. Als jullie dezelfde DR en SS rating hebben wordt die kans al iets groter maar hij blijft erg klein. De beste kans heb je naar mijn idee 's ochtends of 's middags omdat er dan relatief weinig spelers online zijn; de lobby's zijn dan vaak (opge)gevuld met verschillende DR/SS ratings.
In mijn ruim 420 online races ben ik misschien vijf keer een bekende tegengekomen, terwijl er toch een groot aantal PSN vrienden in dezelfde rating zaten.
En anders zou je, zoals je zelf aan aangeeft, de Tweakers lobby eens kunnen joinen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Je moet inderdaad geluk hebben dat je in dezelfde lobby terecht komt. Als jullie dezelfde DR en SS rating hebben wordt die kans al iets groter maar hij blijft erg klein. De beste kans heb je naar mijn idee 's ochtends of 's middags omdat er dan relatief weinig spelers online zijn; de lobby's zijn dan vaak (opge)gevuld met verschillende DR/SS ratings.
In mijn ruim 420 online races ben ik misschien vijf keer een bekende tegengekomen, terwijl er toch een groot aantal PSN vrienden in dezelfde rating zaten.
En anders zou je, zoals je zelf aan aangeeft, de Tweakers lobby eens kunnen joinen.
Ga ik doen. Lijkt me leuk om is een keer met te racen met Tweakers, maar qua tijden zie ik hier dingen voorbij komen waar ik alleen van kan dromen. Tot die tijd maar is wat meer oefenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Eigenlijk moet ik ook echt weer eens tijd nemen om de race setup hier in huis klaar te zetten en lekker te gaan racen. Veel te lang niet gedaan. Door aankondiging van GT7 wel weer zin in!

Is er een daily/weekly Tweakers lobby? Dat is wel gezellig en een mooi excuus om de boel aan te sluiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MailMan
ralph075 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:33:
Eigenlijk moet ik ook echt weer eens tijd nemen om de race setup hier in huis klaar te zetten en lekker te gaan racen. Veel te lang niet gedaan. Door aankondiging van GT7 wel weer zin in!

Is er een daily/weekly Tweakers lobby? Dat is wel gezellig en een mooi excuus om de boel aan te sluiten.
Ik moet nog wat schilderwerk doen en babykleding halen :P maar als er nog tijd is wil ik vandaag wil even racen in een tweakers lobby.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 15:19
Hi all,

Nieuw op dit forum en sinds kort ook lekker aan het racen in Gran Turismo Sport; heb een toffe set up met stuurtje en pedalen, dus is geweldig om te doen. Hou me voornamelijk nog bezig met de daily races, maar lijkt me tof om idd te racen met een wat vastere community, bijvoorbeeld in een klassementsvorm ofzo. Is dat er hier al?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:02
Timbox88 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:10:
Hi all,

Nieuw op dit forum en sinds kort ook lekker aan het racen in Gran Turismo Sport; heb een toffe set up met stuurtje en pedalen, dus is geweldig om te doen. Hou me voornamelijk nog bezig met de daily races, maar lijkt me tof om idd te racen met een wat vastere community, bijvoorbeeld in een klassementsvorm ofzo. Is dat er hier al?
Zelf rij ik mee met: https://gtsportvlaanderen.be/
Toegankelijk voor iedereen van elke snelheid. Zitten fanatiekelingen bij, maar ook gewoon casual rijders die voor de fun mee doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-11 10:13
Timbox88 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:10:
Hi all,

Welkom.

Enige klassementsvorm is het vergelijken van kwalificatietijden onderling. Vooral bij de daily races maar ook bv. met de tijdritten in GTSport. Als je FIA doet zie je daar ook de oefentijden van andere tweakers / vrienden PSN.

Als je iedereen in dit lijstje https://docs.google.com/s...GKitwpmNDinEB0/edit#gid=0 zelf handmatig toevoegt als vriend op PSN kan je zien of je nog iets sneller moet. :P

Niet iedereen in die lijst rijdt wekelijks maar het geeft wel een idee of je lekker kan meekomen qua snelheid.

Soms wordt er op zondagmiddag een lobby aangemaakt waarbij Tweakers vrienden met elkaar kunnen oefenen op de daily races voor de komende week.

PSN: RNJ-FBR

• Timbox88
Thanks! Ik zal binnenkort eens wat namen toevoegen. Kun je die tijden van je friends dan terugvinden in de daily races (heb geen vrienden die deze game spelen, dus nog geen idee van).
VCDfan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Welkom.

Enige klassementsvorm is het vergelijken van kwalificatietijden onderling. Vooral bij de daily races maar ook bv. met de tijdritten in GTSport. Als je FIA doet zie je daar ook de oefentijden van andere tweakers / vrienden PSN.

Als je iedereen in dit lijstje https://docs.google.com/s...GKitwpmNDinEB0/edit#gid=0 zelf handmatig toevoegt als vriend op PSN kan je zien of je nog iets sneller moet. :P

Niet iedereen in die lijst rijdt wekelijks maar het geeft wel een idee of je lekker kan meekomen qua snelheid.

Soms wordt er op zondagmiddag een lobby aangemaakt waarbij Tweakers vrienden met elkaar kunnen oefenen op de daily races voor de komende week.

• Timbox88
Gaaf, thanks!
Jordy8 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:48:
[...]

Zelf rij ik mee met: https://gtsportvlaanderen.be/
Toegankelijk voor iedereen van elke snelheid. Zitten fanatiekelingen bij, maar ook gewoon casual rijders die voor de fun mee doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Timbox88 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:26:
Thanks! Ik zal binnenkort eens wat namen toevoegen. Kun je die tijden van je friends dan terugvinden in de daily races?
Jawel, op het kwalificatie leaderboard kun je naast de globale leaderboard filteren op 'friends',
dan worden alleen jouw PSN vrienden en hun tijden weergegeven.
Geeft toch altijd weer wat extra motivatie (of verbazing :P ).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ook hier weer meer bezig met Gran turismo. Echt lekker spelletje. Daily race is deze week best pittig qua bochtenwerk. Toch steeds weer wat van de tijd afgesnoept. Mijn tijd bleek nog best scherp te zijn binnen mijn rating. Vette game!

• Timbox88
Ah dat is inderdaad tof! Haha, zal in mijn geval vooral nog verbazing zijn vermoed ik, maar een extra motivatie om beter te worden ;-) Mocht je me willen toevoegen: TImbox88
dvdkiwi schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Jawel, op het kwalificatie leaderboard kun je naast de globale leaderboard filteren op 'friends',
dan worden alleen jouw PSN vrienden en hun tijden weergegeven.
Geeft toch altijd weer wat extra motivatie (of verbazing :P ).

[Voor 3% gewijzigd door Timbox88 op 16-06-2020 07:27]

• Timbox88
Maar dit heb ik dus de hele tijd dat ik nu speel (maar dat is pas een paar dagen): ik blijf maar rijden om 'nog even' een tiende van de rondetijd af te snoepen. Echt verslavend hahaha. Mocht je me willen toevoegen: Timbox88
Lekkerboeie86 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:09:
Ook hier weer meer bezig met Gran turismo. Echt lekker spelletje. Daily race is deze week best pittig qua bochtenwerk. Toch steeds weer wat van de tijd afgesnoept. Mijn tijd bleek nog best scherp te zijn binnen mijn rating. Vette game!
@Timbox88 Voor de leesbaarheid is het handiger als je ónder de quote reageert ipv erboven ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timbox88
dvdkiwi schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:03:
@Timbox88 Voor de leesbaarheid is het handiger als je ónder de quote reageert ipv erboven ;)
Haha oeps! Zal ik doen, thanks!
Ga dalijk ook weet eens even quali doen. Alleen vind de dailys van deze week( weeklys eigenlijk..) niet zo leuk.. vorige werk gr4 op laguna seca was echt heel goed. Veel laps gereden in quali.
Eigenlijk weer eens het online racen oppakken maar nooit zin in.. word er altijd te gestressed van en ga altijd mega fouten maken dan enz.

• thunder8

thunder8

Net maar even een paar mensen toegevoegd aan mijn psn lijst, hoop dat jullie mij accepteren. :P

Ben trouwens benieuwd of Gran Turismo 7 straks ook telemetry uitlezing gaan verzorgen. Zag dat PC2, AC en F1 2019 dat hebben en dat is wel handig. Heb een zwanehals voor mijn ipad besteld die ik aan mijn rig vastmaak, waardoor ik hier bij deze spellen gebruik van kan maken. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekkerboeie86
v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:28:
Ga dalijk ook weet eens even quali doen. Alleen vind de dailys van deze week( weeklys eigenlijk..) niet zo leuk.. vorige werk gr4 op laguna seca was echt heel goed. Veel laps gereden in quali.
Eigenlijk weer eens het online racen oppakken maar nooit zin in.. word er altijd te gestressed van en ga altijd mega fouten maken dan enz.
Je moet zorgen dat je niet alle rondes voorop gaat rijden, want die hete adem in je nek krijg je stress van :P
Gewoon je kans pakken in de laatste ronde. Gisteren toevallig 1 race gewonnen in mijn klasse. Die voorop zat begon steeds nerveuzer te rijden en maakte een mega fout.

Als ik jou tijden soms zie, hoef je je denk ik weinig zorgen te maken. Als jij voorop komt te rijden haalt niemand je meer bij.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:07:
[...]

Je moet zorgen dat je niet alle rondes voorop gaat rijden, want die hete adem in je nek krijg je stress van :P
Gewoon je kans pakken in de laatste ronde. Gisteren toevallig 1 race gewonnen in mijn klasse. Die voorop zat begon steeds nerveuzer te rijden en maakte een mega fout.

Als ik jou tijden soms zie, hoef je je denk ik weinig zorgen te maken. Als jij voorop komt te rijden haalt niemand je meer bij.
Nou dat valt vies tegen kan ik je zeggen.. kom zelden op pole te staan, en omdat ik met controller rij en de meeste met stuur heb ik meer last van banden slijtage. En als je dan op pole stond zoals een keer op de nurburgring gp, kon de nummer 2 heel de tijd in mn kielzog rijden en dan als mijn banden gaar waren reed hij bij me weg alsof ik stilstond.. en dit meerdere malen met verschillende mensen. Dus nee helaas ben ik echt verre van snel vergeleken met de aliens out there op de leaderboards.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Timbox88
Man man man, net een heerlijke kwalificatie gereden, tot in de laatste bocht. Maakte een enorme fout en verloor daar mijn goede klassering. Vervolgens als laatste moeten starten in de race, mezelf opgewerkt naar een vierde plaats en in de laatste ronde exacte dezelfde fout in exact dezelfde bocht. En daarmee weg goede klassering. Zo frustrerend, maar maakt deze game tegelijkertijd ook gruwelijk vet!

• Timbox88
Net voor het eerst zo'n Manufacterer race gedaan, meteen de eerste om 16.00. Gave race, gestart op de 13e plaats, opgeklommen naar de derde plaats en uiteindelijk weer teruggezakt naar een 12e plaats. Wel drie punten verdiend.

Kun je op zo'n racedag meerdere keren meedoen aan die Manufacterer race (en meerdere keren punten verdienen) of mag je maar één keer per event?

• mithrandirrr
Je kan zo vaak meedoen als je wilt maar je laatste resultaat telt qua punten :) dus niet opgeteld of je beste score.

• Timbox88
mithrandirrr schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:55:
Je kan zo vaak meedoen als je wilt maar je laatste resultaat telt qua punten :) dus niet opgeteld of je beste score.
Ah, dat is dus ook nog een beetje gokken haha! Kun je ergens zien hoeveel punten je per positie verdient?
Vloeken in de kerk denk ik maar ik waag het erop :P

Zijn er hier mensen die Assetto Corsa Competizione gaan halen?
Ik zag dat als je (bij Nedgame) preordered je de Intercontinental GT Pack als bonus krijgt.
Zelf ga ik zo een order plaatsen, ben heel benieuwd naar deze game tov GT Sport.
Dat de game een stuk minder uitgebreid is (enkel GT3 wagens en tracks van de Blancpain GT)
maakt me niet uit, sometimes less is more ;)
Enige minpunt: geen Nordschleife.

[Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 19-06-2020 07:20]

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik ben altijd bang dat dergelijke games teveel sim zijn en daardoor minder goed met een controller te spelen zijn en aangezien ik geen stuurtje heb...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mithrandirrr
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:18:

Ik zag dat als je (bij Nedgame) preordered je de Intercontinental GT Pack als bonus krijgt.
Zelf ga ik zo een order plaatsen, ben heel benieuwd naar deze game tov GT Sport.
Dat de game een stuk minder uitgebreid is (enkel GT3 wagens en tracks van de Blancpain GT)
Ik betwijfel het... misschien.... Ik las dat het 1080p op 30 fps wordt op de normale ps4. Ps4 pro weet ik niet. Op de pc draai ik em op 4k 60fps (ietswat lagere details). Maar het spel is zo fijn. Of je nou tegen AI of online speelt, geweldige races O+

Edit : zojuist wat filmpjes van de ps4 pro gezien en het is beter dan ik verwachtte. Ik wacht het even af! Ik heb een gt omega apex wheel stand besteld die volgende week geleverd wordt een een set fanatec club sport v3 pedalen besteld die ik in eerste instantie met m'n TGT base zal gebruiken. Deze combi werkt niet standaard op de ps4. Over een tijdje zal de TGT plaats maken voor een fanatec base. Clubsport of csl elite, dat weet ik nog niet. Clubsport is niet compatible met ps4, maar misschien richt ik me wel gewoon 100% op pc racen.

[Voor 24% gewijzigd door mithrandirrr op 19-06-2020 09:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunder8

thunder8

AC en daarmee denk ik ook ACC, zijn nauwelijks speelbaar met de controller. Een stuur is denk ik wel een vereiste voor dit soort simracers. Misschien dat ik het spel later nog een keer ga kopen, maar voorlopig heb ik wel even genoeg racegames. (AC, PC2, GT Sport, Dirt 2.0, Wreckfest, NFS)

• Timbox88

Ik overweeg het nog! Hoe is de online stand, beetje veel te doen?

[Voor 10% gewijzigd door Timbox88 op 20-06-2020 13:34]

• Timbox88
thunder8 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:33:
[...]

AC en daarmee denk ik ook ACC, zijn nauwelijks speelbaar met de controller. Een stuur is denk ik wel een vereiste voor dit soort simracers. Misschien dat ik het spel later nog een keer ga kopen, maar voorlopig heb ik wel even genoeg racegames. (AC, PC2, GT Sport, Dirt 2.0, Wreckfest, NFS)
Hoe is NFS Heat met een stuurtje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MailMan
Ik wacht bij ACC echt even af op de reviews.

Een stuur lijkt mij ook een vereiste voor dit spel op de PS4, maar 30fps en max ~20 auto's is toch wel een beetje een tegenvaller.

Heb de laatste week veel plezier in GTSport met N200-400 lobby's op Sport bandjes :) Erg leuk omdat dat automatisch mensen trekt die wat meer respect voor elkaar hebben. Komt soms ook nog High Damage bij en je hebt echt nette races.

Ga zelf zo ook weer zo'n Lobby zoeken/maken, dus als iemand zin heeft moet je me even messagen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:28:
Ik vond het ook tegenvallen deze week, echter heb ik toch goede zaken gedaan op de race Italië \ Monza. Paar keer veel gewonnen qua plaatsen, en behoorlijk geklommen in mijn DR.

Blijft wel iets lastigs met zoveel spelers, er was namelijk een staande start en eigenlijk alle keren was het complete mayhem in de eerste chicane (allemaal dezelfde auto en het hele veld zit door de slipstream op enkele meters van elkaar af).

Op een gegeven moment had ik een race waarbij ik niets geraakt had (behalve geraakt werd van achteren bij de chicane) en mijn SR was meteen gedaald van 99 naar 82. Was bang dat ik weer terug zou zakken van A naar B, maar dat is me geloof ik net bespaard gebleven.

• thunder8

thunder8

Timbox88 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Hoe is NFS Heat met een stuurtje?
Geen idee, ik heb een oudere NFS game en nog niet gereden in die game. :) Heat heb ik (nog) niet.

• sverzijl

Ik wacht even af, maar pak hem waarschijnlijk wel op (GT Pack krijg je de eerste 2 weken ook nog gewoon als je hem uit Playstation Store haalt).
In UK hadden sommigen hem al vanaf afgelopen weekend zag ik op FB. T300 stuur werkte in ieder geval (nog) niet, maar daar zal wel een fix voor komen. Fanatec werkte wel.
De 30FPS lijkt niet heel problematisch te zijn wat ik tot nu toe gezien heb. Wat ik wel erg jammer vind is dat je geen private lobbies kan maken, en dus ook geen eigen races kan organiseren.
Je gaat daar dus hetzelfde probleem krijgen als in GTS met de daily races (die ik daarom al heel lang niet meer speel).

• MailMan
Ik heb hem ook gehaald maar het valt mij behoorlijk tegen. Het voelt meer als een Beta aan door verschillende bugs, slechte performance en input lag met een stuur (als je deze al goed aan de praat krijgt).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sverzijl
Ik kon het niet laten en heb hem bij release toch ook opgepakt. Maar het is niet veel soeps nog.
De 30fps kan ik waarschijnlijk nog wel mee leven, maar de input-lag en de slechte force feedback (op Fanatec in ieder geval, zelfs op max is deze nog veel te zwak, terwijl ik hem in GTS op 5 van 10 kan zetten, en daarnaast voel je totaal niets als je bijv. over een curb gaat, of door een andere wagen geraakt wordt bijv.)
Ook is het ontzettend knullig dat je voordat je kan beginnen eerst nog handmatig alle buttons op je stuur moet configureren. Zelfs de flippers voor up/downshift staan standaard ingesteld op links/rechts kijken. Had daar op zijn minst wat presets voor gemaakt.
Ik verwacht wel dat de meeste issues in de komende weken wel verholpen zullen worden, behalve de 30fps uiteraard.
Voorlopig blijf ik nog wel bij GTS.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ben het wel eens met jullie, het product is nog niet af.
Als de sturen goed zouden werken zou ik tevreden zijn, nu is het maar even afwachten wanneer dat het geval gaat zijn. Zonde, want ik wil gewoon racen :P

• Timbox88
fredkroket schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:21:
[...]

Ik vond het ook tegenvallen deze week, echter heb ik toch goede zaken gedaan op de race Italië \ Monza. Paar keer veel gewonnen qua plaatsen, en behoorlijk geklommen in mijn DR.

Blijft wel iets lastigs met zoveel spelers, er was namelijk een staande start en eigenlijk alle keren was het complete mayhem in de eerste chicane (allemaal dezelfde auto en het hele veld zit door de slipstream op enkele meters van elkaar af).

Op een gegeven moment had ik een race waarbij ik niets geraakt had (behalve geraakt werd van achteren bij de chicane) en mijn SR was meteen gedaald van 99 naar 82. Was bang dat ik weer terug zou zakken van A naar B, maar dat is me geloof ik net bespaard gebleven.
Dit is het enige waar ik me bij GT Sports aan stoor: dat ik regelmatig van achter (net voor een bocht) van de baan wordt gebeukt en dat ik daar ook nog eens voor bestraft word met een slechtere rating...

• thunder8

thunder8

Timbox88 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 07:51:
[...]

Dit is het enige waar ik me bij GT Sports aan stoor: dat ik regelmatig van achter (net voor een bocht) van de baan wordt gebeukt en dat ik daar ook nog eens voor bestraft word met een slechtere rating...
Het blijft een drama qua penalties. Degene die zich verremd krijgt niets en jij wordt van de baan gebeukt en krijgt wel een penalty. Raak je de vangrail, is meteen je online race voorbij, door de hogere penalty. En wat je zegt, je rating wordt er ook niet beter van.

• Lekkerboeie86
Red bull ring is Daily/weekly met GR 4 wagens. Opzich wel leuk qua time trials. Gisteren 1 race gedaan, maar gezien een aantal scherpe bochten icm. rechte stukken was het niet bepaald een "clean race"

Gelukkig kreeg ik wel deze status, over mijn eind positie zullen we het maar niet hebben :D

Acties:
  • +4Henk 'm!
De Thrustmaster T300 is nu voor 199 euro verkrijgbaar:
https://www.coolblue.nl/p...thrustmaster-t300-rs.html
Geen geld! Nou ja, niet heel veel tov de normale prijs ;)

[Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2020 10:02]

• thunder8

thunder8

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:37:
Red bull ring is Daily/weekly met GR 4 wagens. Opzich wel leuk qua time trials. Gisteren 1 race gedaan, maar gezien een aantal scherpe bochten icm. rechte stukken was het niet bepaald een "clean race"

Gelukkig kreeg ik wel deze status, over mijn eind positie zullen we het maar niet hebben :D
Mijn Sportiviteitsrating is het probleem niet. ;) Maar driverrating wel. :'(

Misschien vandaag maar eens proberen. Veel verder dan D driverrating kan ik toch niet zakken.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:31

DerOllie

PSN / GT Sport = DerOllie

Vandaag als birthday car, de Audi R18 TDI Le Mans (2011) ontvangen, de unicorn car!!

Na 2.5 jaren hopen dat ie bij de daily gifts zit, eindelijk dan toch ontvangen...

www.youtube.com/DerOllie

• fredkroket
  • Niet online
Gisteravond 2 racejes gedaan, vanmorgen 2 racejes gedaan.

De GR3 race op Monza.

Mijn SR is van S (99) naar B gevallen gisteravond (59) en vanmorgen nog even doorgezakt naar C (21).
Wat een kansloze races zijn het, continue mensen die eraf schieten, vervolgens terug dwars op de baan komen en vervolgens mij (en anderen) hun SR kosten. Of die je bij de eerste chicane van achteren rammen en dat ik vervolgens de penalty krijg...

Op zich een prima gedachte die SR, maar met zo'n kansloos penalty systeem wordt het echt een onspeelbaar verhaal. Vervelende is nu dat ik alleen maar in lobby's terecht kom met met name C D en E coureurs. Dat is over het algemeen niet veel meer dan een hotseknotsenniveau race. Zucht. K-spel.

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-11 08:31

BiLo

PSN: toiletcleaner

https://forum.fanatec.com...-wheels-compatible-to-ps5
I can also tell you that we are in close contact with Polyphony so it is very likely that our wheels will be fully supported by GT7 from day 1.

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• thunder8

thunder8

Had het gezien. Zou mooi zijn als we alle switches en rotaries ook kunnen gebruiken voor fueltrimming, rembalans e.d. O+

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 30-11 08:31

BiLo

PSN: toiletcleaner

thunder8 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:10:
[...]

Had het gezien. Zou mooi zijn als we alle switches en rotaries ook kunnen gebruiken voor fueltrimming, rembalans e.d. O+
Inderdaad! Zoveel switches welke ik nog nooit gebruikt heb op de PS4. Het zou ook wel nice zijn als m'n Podium Button Module Endurance naast de km's wat meer gegevens zou laten zien 8)7

Ryzen 3700x | AMD Radeon 6700XT | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3 | Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• thunder8

thunder8

BiLo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:36:
[...]

Inderdaad! Zoveel switches welke ik nog nooit gebruikt heb op de PS4. Het zou ook wel nice zijn als m'n Podium Button Module Endurance naast de km's wat meer gegevens zou laten zien 8)7
Mijn F1 2020 LE kan ik bijna volledig programmeren in F1 2019. Alleen de linker analoge stick doet niets in de game. Maar de thumbencoders en switches op de voorkant werken prima.

Hoop ook dat GT 7 straks net als de F1 games telemetrie uitsturen, zodat je met een extern scherm een custom dashboard kan maken. Er gaat niets boven een 13" scherm met alle data die je wil. :9~

• Salandur

Salandur

Software Engineer

VCDfan schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:54:
Misschien een tip voor diegene die zich op de lijst zetten om zelf actie te ondernemen en verzoeken te gaan versturen. Het gaat niet vanzelf. :)
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing
Heb mezelf zojuist toegevoegd aan de lijst en iedereen een vriendschapsverzoek gestuurd :)
Ben benieuwd hoe snel ik ben ten opzichte van de mensen hier

Heb een maandje minder gespeeld en het deze week weer opgepakt en eindelijk mijn SR terug op S :) Ook wel geluk gehad met een aantal races en de eerste bocht op Monza!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 30-11 07:24

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik vermaak me heel prima met game! Altijd groot Gran Turismo fan geweest. Van de originele PlayStation tot deze (al mis ik enorm het upgraden van de auto's)

Al vind ik die AI wel echt dom gedaan ingame. In professional mode begin je met een achterstand van bijv. +50 seconde op de nummer 1, heb je hem eindelijk ingehaald, blijft die dan de rest van de race aan je kont plakken .... Alsof die zun gas pedaal gevonden heeft.

Ben ik de enige die niet online "durft" te racen? Mijn rijstijl is zo lomp dat ik mij online niet durft te vertonen :9B

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Pagina: 1 ... 85 86 87 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee