Ik die mee, wat is je psn naam?kampers schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:09:
voor de liefhebbers join de lobby maar.
kom er aan!kampers schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 23:09:
voor de liefhebbers join de lobby maar.
zie geen lobby nog van je ?
edit: hebbes, moest ff een keer opnieuw opstarten
[ Voor 20% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 11-04-2020 23:37 ]
hallo, ik heb juist het spel grand turismo sport aangekocht, als ik het spel opstart krijg ik de melding
"de gamedata worden gedownload" op het scherm, het enige wat ik kan spelen is de arcade modus, hoe kan ik de andere spelmodusen spelen zoals campagne, sport ....
"de gamedata worden gedownload" op het scherm, het enige wat ik kan spelen is de arcade modus, hoe kan ik de andere spelmodusen spelen zoals campagne, sport ....
Wachten tot alles gedownload en geinstalleerd is. Na het downloaden gaat de update de hele file date opnieuw opbouwen wat zomaar 30-60min kan duren.
Volgens mij neemt GTSport vrij weel ruimte in (~100GB?) dus kan inderdaad wel even durenKH39 schreef op zondag 12 april 2020 @ 06:33:
ok ik dacht al zoiets, is het normaal dat er een uur of meer tijd nodig is om alles te downloaden?
Mbt de Daily races voor volgende week:
Daily B: Nurburgring Nordschleife (N400 / One Make)
Daily C: Monza Gr3. 10 laps, 2x Fuel, 9x Tire wear (Medium & Hard)
Op zich wel leuke races om te oefenen, alleen geen idee welke N400 auto het wordt...
@PantoHuit Dat was gisteravond heel close, ik moest meteen na de race weg, leuk om tegen elkaar geracet te hebben!
Hier stof ik de stoel wel weer eens voor afMailMan schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:58:
[...]
Daily B: Nurburgring Nordschleife (N400 / One Make)
Kwalificatie op de Ring is altijd leuk!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Leuk leuk. Ik ga zo de stoel maar eens pakken en alles klaarzetten. Ben denk ik met max halfuur online. Zie jullie straks wel als er een lobby open is hoor/zie ik 't wel
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hopelijk wel een N400 auto die een beetje soepel rijdt. N400 is qua vermogen lekker voor de ring, maar als de auto rijdt als een dweil ben ik eerst een week bezig om er lekker en foutloos mee te rijden.
Als je gelijk lekker en foutloos kunt rijden, kun je ook gelijk de rondetijden aanvallen
Als je gelijk lekker en foutloos kunt rijden, kun je ook gelijk de rondetijden aanvallen
Ik heb een lobby aangemaakt
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Is er op dit moment een lobby? Zie niemand online.
Edit: das timing 😀
Edit: das timing 😀
[ Voor 20% gewijzigd door Canard op 12-04-2020 11:06 ]
Klopt het dat ik in de race ineens gekickt werd uit de lobby? Iets met connection error, jullie ook gehad?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik ben idd disconnected. Weet niet of het mijn verbinding is die ervoor zorgde dat iedereen gekicked werd
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
De hele lobby iets gaan fietsen. Haha oeps! Vond 't op begin echt leuk, daar hadden jullie twee contact en dacht ik ik wacht even op 't rechte stuk. Dat was echt dom, kon jullie niet meer bijbenen en maakte doordat ik te hard pushte een fout en weg race. Gaat steeds beter. Heb een 1.49,4 gereden in kwali. Waar ik begon met 1.54 tot dat ik er achter kwam dat ik op hard reed.
Nieuwe lobby is up and running
Ik ben nu even lunchen en denk dat ik niet snel terug ben. Daarna even in de tuin werken namelijk. Ze gaan hier deze maand beginnen met een uitbouw en ik moet nog een boomstam vakkundig verwijderen van zijn wortels. Dus we gaan vandaag even graven om te kijken hoe erg 't ismithrandirrr schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:20:
Nieuwe lobby is up and running
Iemand nog een goed overzichtje met de beste auto’s per klasse? Meeste topics die ik vind zijn al jaren oud. Ben vooral geinteresseerd in auto’s die te koop zijn uit de ‘Nxxx’ klasses. Onderstaande lijken wel zo’n beetje het snelst voor hun klasse, maar welke in de overige klasse zijn aan te raden?
N200 heb ik die oude mx5 touring.
N300 een oude 911 gt3.
N200 heb ik die oude mx5 touring.
N300 een oude 911 gt3.
[ Voor 31% gewijzigd door Malt007 op 12-04-2020 13:54 ]
En een online abo 😉KH39 schreef op zondag 12 april 2020 @ 05:36:
hallo, ik heb juist het spel grand turismo sport aangekocht, als ik het spel opstart krijg ik de melding
Ik moest hier ook nog even het een en ander doen, dus dat ik niet meer terug keerde had niks van doen met het wegvallen van de server.
Was volgens mij meer een hint van, maat je moet de afwas nog doen, hahaha.
Weet niet of ik nog online kom, dinnetje wil flesje wijn opentrekken en lekker BBQ-en.
Dus voor het geval, amuseer U allen vandaag.
Weet niet of ik nog online kom, dinnetje wil flesje wijn opentrekken en lekker BBQ-en.
Ja lachen! Wij ook nu BBQ en de hele reutemeteut.RTF1970 schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:46:
Ik moest hier ook nog even het een en ander doen, dus dat ik niet meer terug keerde had niks van doen met het wegvallen van de server.
Stoel staat er nog in de woonkamer dus ik vermoed dat ik of morgen(vroeg) en anders vandaag nog even wat rondjes gaan rijden. Wat doen jullie allemaal? Morgen weer oefenen?
https://www.kudosprime.com/gts/events.phpkampers schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:00:
kan je ergens al de instellingen vinden om al te oefenen voor Monza? hoeveel pk enz?
of is dat altijd het zelfde?
Beetje scrollen :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Sporedd op 12-04-2020 17:17 ]
Don't trust an atom, they make up everything.
staan de pk toch ni bij? of kijk ik ernaast?Sporedd schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:17:
[...]
https://www.kudosprime.com/gts/events.php
Beetje scrollen :-)
Je kan in een online lobby bop aanzetten.
Don't trust an atom, they make up everything.
GT Sport maakt bij Daily Races (en andere events) gebruik van Balance of Performance om alle auto's uit dezelfde klasse (ongeveer) gelijke performance te geven. Dus als je wil oefenen moet je BoP bij de race instellingen aanzetten
Was mooi racen vanmiddag!
Ten opzichte van gisteren met oefenen toch weer wat tijd eraf gekregen met een 1.48,119. Maar racen op Monza blijft kansloos met die eerste bocht. Ik word eraf geramd en word terug geplaatst voor de chicane 🤔
Ook ff wat kwali s aan het neerzetten. Monza? 6 rondes harde en 4 zachte? Heb gister niet kunnen oefenen. Tx
Mja, ik werd er ook afgeramd, en werd teruggeplaatst net na de chicane en werd er direct weer afgeramdHaJe. schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:25:
Ten opzichte van gisteren met oefenen toch weer wat tijd eraf gekregen met een 1.48,119. Maar racen op Monza blijft kansloos met die eerste bocht. Ik word eraf geramd en word terug geplaatst voor de chicane 🤔

Van de AMG gr3 naar de GTR gr 3 en direct 1 seconde sneller.
Bijna alleen maar GTR in de daily monza race.
1:47.8 en ik start net top 10.... oeps
Bijna alleen maar GTR in de daily monza race.
1:47.8 en ik start net top 10.... oeps
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
Pfff eindelijk weer DR B rijder. Nu eens wat langer volhouden 😉
In tegenstelling tot gisteren lukt het me vandaag niet. 1.51 als hoogst. Zit met rembalans te kloten, ipv +2 heb ik 'm nu op - 2 en merk dat ik dat wat later remmen kan. (zal wel niet zo zijn.). Maar bak er itt gisteren weinig van. Ah wel
Wel veel mensen vergeten de bandenwissel te doen en hebben allemaal 20 seconden straf zeg. Race nu ging wel OK.
Wel veel mensen vergeten de bandenwissel te doen en hebben allemaal 20 seconden straf zeg. Race nu ging wel OK.
[ Voor 19% gewijzigd door Oekol op 13-04-2020 21:55 ]
Monza is goed om je DR rating naar de kl*te te helpen. Was aan het streven naar A, bijna gelukt maar nu met monza is het weer down the drain
Ben er nu 6 keer afgebeukt. Ben met deze daily race wel klaar deze week.
My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?
ik heb het zelfde. ik had me eindelijk opgewerkt naar een B 4x races 10x de kant in gereden. zal deze week niet veel geraced worden Online.Capo schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:42:
Monza is goed om je DR rating naar de kl*te te helpen. Was aan het streven naar A, bijna gelukt maar nu met monza is het weer down the drain
Geen qualify doen op de ring en daarna snel en safe rijden is prima te doen deze week
Meeste races vliegen er wel af en als je de ring goed kent haal je er echt wel in. Net 6e en starten ergens nummer 12/13
Edit:
Dat werkt dus ook niet. Zelfs als ik flink stijg en zonder ongelukken zakt mijn DR rating.
Meeste races vliegen er wel af en als je de ring goed kent haal je er echt wel in. Net 6e en starten ergens nummer 12/13
Edit:
Dat werkt dus ook niet. Zelfs als ik flink stijg en zonder ongelukken zakt mijn DR rating.
[ Voor 19% gewijzigd door Capo op 13-04-2020 23:48 ]
Grappig, het hielp mij juist weer naar B toe. 2 keer derde geworden , zonder zelf te beuken of straf te krijgen.Capo schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:42:
[ Voor 5% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 13-04-2020 23:39 ]
Alsof het allemaal nog niet lastig genoeg is 🤷♂️
https://clips.twitch.tv/RefinedAgileArugulaHotPokket
https://clips.twitch.tv/RefinedAgileArugulaHotPokket
Monza is een aparte baan. Je moet de eerste bocht goed doorkomen. Wat al een uitdaging opzicht is.
Maar voor mij (controller). Is het een makkelijke baan. Er is maar één lange bocht, de laatste bocht.
De overige bochten kan je, op de controller makkelijk vol insturen. Dit scheelt zoveel op banden slijtage vergeleken met andere banen.
Maar voor mij (controller). Is het een makkelijke baan. Er is maar één lange bocht, de laatste bocht.
De overige bochten kan je, op de controller makkelijk vol insturen. Dit scheelt zoveel op banden slijtage vergeleken met andere banen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wulfric92 op 14-04-2020 02:53 ]
SuperGT heeft een test gedaan tussen controller en stuur.
Bleek totaal geen verschil te zitten in tijden, wel ik banden slijtage.
Banden sluiten harder als je een controller gebruikt.
Moet je wel up to point zijn met het stuur natuurlijk. Ik ben nog steeds trager met een stuur tov controller.RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 07:01:
[ Voor 57% gewijzigd door Ekfad op 14-04-2020 08:38 ]
Dat duurde bij mij ook even, wat ik vooral opmerkte was dat ik het stuur niet volledig benut kwa insturen. Rij nu cockpit view en daar merkte ik het op.Ekfad schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:37:
[...]
Moet je wel up to point zijn met het stuur natuurlijk. Ik ben nog steeds trager met een stuur tov controller.
Uh, denk dat zoiets een kwestie is van veel oefenen.
Ongeacht welk stuur je hebt, genoeg A-A spelers die zowel met een controller die status weten te halen als met een logitech of thrustmaster.
Ik heb misschien wel een andere instelling wat racen betreft, ik accepteer simpelweg dat er betere rijders zijn dan mij, ik focus mij dan op constante ronde tijden, die ik met een stuur veel makkelijker voor elkaar gereden krijg dan met een controller.
en dat constante rijden brengt me vaak wel richting de top 5 en soms hele leuke faire gevechten.
Ongeacht welk stuur je hebt, genoeg A-A spelers die zowel met een controller die status weten te halen als met een logitech of thrustmaster.
Ik heb misschien wel een andere instelling wat racen betreft, ik accepteer simpelweg dat er betere rijders zijn dan mij, ik focus mij dan op constante ronde tijden, die ik met een stuur veel makkelijker voor elkaar gereden krijg dan met een controller.
en dat constante rijden brengt me vaak wel richting de top 5 en soms hele leuke faire gevechten.
Dat kan ik ook bevestigen. We hebben in onze community ook een aantal controller-rijders die zo goed als net zo snel zijn als de top met (Fanatec) stuur. Alleen hun bandenslijtage is wat hoger.RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 07:01:
[YouTube: Wheel or Controller - Which is Better? (Gran Turismo Sport)]
Dat is ook mijn instelling. Kwalificeren vind ik leuk, maar doe ik liever niet voor de races. Laat mij maar lekker achteraan beginnen, profiteren van de kamikaze piloten voor mij. Je komt dan uiteindelijk vaak wel uit bij een rijder die qua tempo gelijk is en waar je met een beetje geluk een leuke strijd mee hebt.RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:55:
Daarmee haal ik een stuk minder podiums en overwinning, maar ik vermaak mij er wel mee.
Het probleem is dat je met een vlotte kwalificatietijd vooraan kunt staan en kun strijden voor de overwinning, dat is leuk maar veel vaker start je in het middenveld en is het één grote chaos met alle ellende die daar uit voortkomt.
Ook al neem je jezelf voor om de ellende te ontwijken en lekker achter dat groepje kamikaze piloten je kansen af te wachten, er is altijd wel iemand achter je die zich er wel voorbij beukt.
(blijft toch eigenlijk gek dat ik dit spel zo defensief speel en er toch veel plezier aan beleef
Ik wou eigenlijk geen stuur vs controller beginnenRTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 08:55:
Ik ben met stuur bijvoorbeeld trager, minder constant en heb hogere bandenslijtage.
Dat is een momentopname want zal ongetwijfeld nog beteren (is het al), alleen is het verhaal stuur vs controller erg persoons afhankelijk. Super Gt heeft kart ervaring dus haalt daar overduidelijk zijn voordeel mee bij de overgang van controller naar stuur. Vandaar dat zijn bandenslijtage waarschijnlijk lager ligt. Ik daarentegen stuur op sommige punten niet genoeg in en op andere punten te veel. Mijn tijden zijn (momenteel) trager en mijn bandenslijtage ligt hoger.
Wil dat zeggen dat ik dan maar mijn stuur laat. Absoluut niet, vind het gewoon leuker racen met stuur.
Het wil echter ook niet automatisch zeggen dat het stuur in mijn geval beter is.
Nurburgring met 911 gr3 een 7:37.960.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Misschien een extra advies is, indien je deze tip niet weet, is toch even nakijken of je stuur een firmware update kan gebruiken.
Ik weet zelf niet of dit een verschil zal uitmaken, maar een update is er nooit niet voor niks, dus ik hang de mijne regelmatig even aan de laptop.
Ik weet zelf niet of dit een verschil zal uitmaken, maar een update is er nooit niet voor niks, dus ik hang de mijne regelmatig even aan de laptop.
Hoe zit het nou met Daily C op Monza en verplichte band? Je kan kiezen met welke je start, maar je moet Medium gebruiken, of moet je juist Hard gebruiken?
Of moet je beide?
Of moet je beide?
Beide 😀MailMan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:00:
Hoe zit het nou met Daily C op Monza en verplichte band? Je kan kiezen met welke je start, maar je moet Medium gebruiken, of moet je juist Hard gebruiken?
Of moet je beide?
Beide, je hoeft niet te tanken.
Net mijn eerste Monza achter de rug, was leuke kermis, tig keren de rondte in getikt geworden, maar positieve was, iedereen had een penalty, behalve ik niet, dus ach, mag de pret niet drukken.
Ow, en dat met de Hay, Haiunday , de Ja, je weet wel, dat merk uit zuid Korea, hahaha
@Ekfad Wat wel echt meetelt wat betreft het gebruik van je stuur, zijn je pedalen.
Ik merk het echt met mijn nieuwe pedalen, helemaal afgesteld naar wens en ik rem met veel meer vertrouwen nu, dus ls voorbeeld, de laatste bocht op Monza, daar duik ik gewoon remmend in, ff short shiften naar de 3 en dan gas erop, daar win ik behoorlijk veel mee.
Net mijn eerste Monza achter de rug, was leuke kermis, tig keren de rondte in getikt geworden, maar positieve was, iedereen had een penalty, behalve ik niet, dus ach, mag de pret niet drukken.
Ow, en dat met de Hay, Haiunday , de Ja, je weet wel, dat merk uit zuid Korea, hahaha
@Ekfad Wat wel echt meetelt wat betreft het gebruik van je stuur, zijn je pedalen.
Ik merk het echt met mijn nieuwe pedalen, helemaal afgesteld naar wens en ik rem met veel meer vertrouwen nu, dus ls voorbeeld, de laatste bocht op Monza, daar duik ik gewoon remmend in, ff short shiften naar de 3 en dan gas erop, daar win ik behoorlijk veel mee.
[ Voor 35% gewijzigd door RTF1970 op 14-04-2020 14:17 ]
beide idd. Let even op, als je een paar rondjes kwali gedaan hebt, dan start je ook op die band. Dus niet iedereen start perse op dezelfde bandMailMan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:00:
Of moet je beide?
De Daily races bouw ik als volgt op:
Eerst kijk ik naar de tijden wat jullie gereden hebben als tijd, puur als richtlijn.
Dan, zoals Monza, oefen ik eerst meestal een rondje of tien, op zacht, om ritme te vinden en kijken of ik in de buurt kom. De auto kan weleens verschillen, maar over het algemeen die wat iedereen kiest, in de race wil ik nog weleens wat anders pakken, puur voor de fun.
Dan zeker 6 ronden oefenen op hard, puur en alleen omdat ik persoonlijk gemerkt heb dat soms het rem punt iets eerder ligt op hard, maar kan aan mij liggen.
Dan een race en dan een pauze van ongeveer 20 minuutjes.
( Meestal bekijk ik dan de herhaling op mijn gemak, zien waar ik zelf domme fouten heb gemaakt en waar ik de volgende race beter op moet letten, meestal duwen ze je op dezelfde plek van de baan, dan kijk ik voor een andere lijn als er eentje achter me zit ).
Eerst kijk ik naar de tijden wat jullie gereden hebben als tijd, puur als richtlijn.
Dan, zoals Monza, oefen ik eerst meestal een rondje of tien, op zacht, om ritme te vinden en kijken of ik in de buurt kom. De auto kan weleens verschillen, maar over het algemeen die wat iedereen kiest, in de race wil ik nog weleens wat anders pakken, puur voor de fun.
Dan zeker 6 ronden oefenen op hard, puur en alleen omdat ik persoonlijk gemerkt heb dat soms het rem punt iets eerder ligt op hard, maar kan aan mij liggen.
( Meestal bekijk ik dan de herhaling op mijn gemak, zien waar ik zelf domme fouten heb gemaakt en waar ik de volgende race beter op moet letten, meestal duwen ze je op dezelfde plek van de baan, dan kijk ik voor een andere lijn als er eentje achter me zit ).
heb je wel eens idd dat je met hardere banden minder grip hebt :-)RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:00:
De Daily races bouw ik als volgt op:
Trail breaken doe ik met mijn standaard pedalen van de T150 ook. Ik snap het verschil in de pedalen ook niet echt. (ook nog niet naar gekeken omdat ik nog maar een beginnende "sim racer" ben) zit daar dan ook wat van FFB in? trillingen?RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:12:
Denk dat ie het verschil tussen pedalen met loadcell en normale potentiometer pedalen bedoelt. De eerst meet hoe hard iets wordt ingedrukt, de laatste hoe ver.kampers schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:33:
[...]
Trail breaken doe ik met mijn standaard pedalen van de T150 ook. Ik snap het verschil in de pedalen ook niet echt. (ook nog niet naar gekeken omdat ik nog maar een beginnende "sim racer" ben) zit daar dan ook wat van FFB in? trillingen?
Eerstgenoemde kun je accurater mee remmen. (muscle memory)
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Super GT en the kie.kampers schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:35:
wie volgen jullie eigen op YT i.v.m GT en racegames int algemeen?
Ook z28 heeft wat leuke filmpjes.
[ Voor 8% gewijzigd door HaJe. op 14-04-2020 18:18 ]
de mijne ?
Hint, hint, haha, nee ik stream niet live, maar maak graag compilaties van mijn eigen races.
Livestreams vind ik persoonlijk zelf al lastig naar te kijken,want meestal wil ik dan zelf racen.
Maar ik kijk ook graag naar Kie25 en SuperGT, maar wel dan hun compilaties.
Wie van jullie heeft dan zelf een kanaal, misschien leuk om in het excel bestand te vermelden ?
Hier trouwens een leuke race die ik had vandaag op Monza, met een erg domme fout in de eerste ronde.
Hint, hint, haha, nee ik stream niet live, maar maak graag compilaties van mijn eigen races.
Livestreams vind ik persoonlijk zelf al lastig naar te kijken,want meestal wil ik dan zelf racen.
Wie van jullie heeft dan zelf een kanaal, misschien leuk om in het excel bestand te vermelden ?
Hier trouwens een leuke race die ik had vandaag op Monza, met een erg domme fout in de eerste ronde.
[ Voor 18% gewijzigd door RTF1970 op 14-04-2020 21:52 ]
Leuke race.RTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:27:
de mijne ?![]()
[YouTube: Daily race C Monza]
Die remactie waarbij je Sandulyak99 voor de 2e chicane raakt, je ziet ook niet echt zn remlichten aangaan, maar het is natuurlijk altijd aan de achteropkomende rijder om dat in te schatten. Overigens heeft hij net een ronde eerder nieuwe mediums gehaald, dus hij had niet echt een reden om voor de 150m al te remmen.
Vervelende met dit soort filmpjes is altijd dat je ze toch af wilt kijken haha, wel aardig dat je sommige stukken op FF afspeelt.
Nu ff Homeland afl 9 kijken!
Even voor de duidelijkheid. Ik heb gisteren wat kwali rondjes gedaan en kwam niet verder dan een 1.48.0xx. Dit was met de harde banden. Kan je ook in kwali de normale banden gebruiken? Ik kon dat iig niet. Meestal als je in de race ook andere banden kan gebruiken of zelfs moet dan kan je de beste band kiezen ook tijdens kwali.MailMan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:00:
Of moet je beide?
Dat moet kunnen ja. Wat er wel veranderd is op een gegeven moment is dat je eerst de voorbanden moet selecteren. Daarna de achterbanden. Kies je eerst de achterbanden dan krijg je de keuze niet voor de mediums.VCDfan schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:15:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Ik heb gisteren wat kwali rondjes gedaan en kwam niet verder dan een 1.48.0xx. Dit was met de harde banden. Kan je ook in kwali de normale banden gebruiken? Ik kon dat iig niet. Meestal als je in de race ook andere banden kan gebruiken of zelfs moet dan kan je de beste band kiezen ook tijdens kwali.
Voorlopig daily B op 7:45.1. maar zie op verschillende punten duidelijk onvolkomenheden, met name tussen s/f en Flugplatz, de Mutkurve en het stuk rondom Schwalbenschwanz. Ook gewoon te langzaam het rechte stuk op..
Maar eindelijk terug aan het racen, heerlijk.
Maar eindelijk terug aan het racen, heerlijk.
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 15-04-2020 00:14 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik vandaag mijn tijd kunnen verbeteren naar een 1:47.865. ik denk dat dit wel wat mijn grens gaat zijn wat ik momenteel kan.
Door deze tijd te hebben neergezet heb ik ook eens op pole kunnen starten en mijn race gewonnen.
https://www.twitch.tv/videos/592076064?t=02h17m01s
Door deze tijd te hebben neergezet heb ik ook eens op pole kunnen starten en mijn race gewonnen.
https://www.twitch.tv/videos/592076064?t=02h17m01s
Netjes! Niet opgevenRTF1970 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 18:27:
de mijne ?![]()
[YouTube: Daily race C Monza]
Fijne kerel was die andere Nederlander trouwens...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Wat ik meestal doe is een andere wagen pakken, waar ik redelijk dicht tegen mijn eigen tijd aanzit, misschien even zelfs een race ermee doen en dan erna weer terug stappen in de wagen waarmee jij je tijd hebt gezet.kampers schreef op woensdag 15 april 2020 @ 01:04:
Ik vandaag mijn tijd kunnen verbeteren naar een 1:47.865. ik denk dat dit wel wat mijn grens gaat zijn wat ik momenteel kan.
op de een of andere manier heb je gelijk zo`n gevoel van, dit gaat stukken beter en soms dan lukt het me dan toch om ergens nog een tiende eraf te rijden.
Dit herken ik wel om jezelf sneller te maken. Wat ook werkt is om een paar rondjes met een veel snellere auto of veel langzamere auto te rijden.RTF1970 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:45:
[...]
Wat ik meestal doe is een andere wagen pakken, waar ik redelijk dicht tegen mijn eigen tijd aanzit, misschien even zelfs een race ermee doen en dan erna weer terug stappen in de wagen waarmee jij je tijd hebt gezet.
op de een of andere manier heb je gelijk zo`n gevoel van, dit gaat stukken beter en soms dan lukt het me dan toch om ergens nog een tiende eraf te rijden.
Zelf merk ik dat ik bijvoorbeeld iets sneller kan rijden met een Cayman GT4, maar weer veel consistenter met de GT86 Gr.4 rijd. In Gr3 kies ik vrijwel altijd voor de 911 GT3 of de Z4.
Wat zijn jullie favoriete auto's per klasse en waarom?
Afgelopen maandag had ik de optie van Medium niet. Ik zag vandaag een video van GT Sport en daar had hij het over een fout in de settings van Race C. Iets met de soft banden. Waarschijnlijk was ik toen net online. Vandaar dat ik geen andere band dan Hard kon kiezen. Maar dat blijft natuurlijk gissen.j-a-k-e-88 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:38:
[...]
Dat moet kunnen ja. Wat er wel veranderd is op een gegeven moment is dat je eerst de voorbanden moet selecteren. Daarna de achterbanden. Kies je eerst de achterbanden dan krijg je de keuze niet voor de mediums.
Vanmiddag weer een paar rondjes gedaan op Monza en natuurlijk nu wel op de Mediums. 1.47.3xx tot resultaat. Maar wel met de Aston Martin Vantage gr.3. Ik vind de Nissan Skyline GTR gr3 te nerveus met rijden. Misschien het snelst maar mij lukt het niet.
Er staat dus een andere auto in de Tweakers top 5.
pffff….. doe ik de FIA , Laguna. Wil pitten, zit er een glitch in het verhaal. Kom in de achteruit ineens op start finish als laatste weer op de baan. Volgende ronde wil ik weer pitten, zelfde! Die heb ik dus ge-quit. Zonde.
En vooruit, een rondje als laatste op de Nurburgring erchteraan, meteen weer 2000 punten DR kwijt haha.
En vooruit, een rondje als laatste op de Nurburgring erchteraan, meteen weer 2000 punten DR kwijt haha.
[ Voor 19% gewijzigd door j-a-k-e-88 op 15-04-2020 20:04 ]
Het is eigenlijk super simpel. Als je bij een uitremactie je apex niet haalt en je duwt daardoor de ander helemaal naar buiten dan had je beter gewacht tot de volgende mogelijkheid.
Verder nette race.
Waar ik mij wel aan erger, en dat is niet alleen bij jou. Is dat er velen bij GT zomaar de baan opkomen nadat ze van de baan gaan. Er wordt geen rekening gehouden met de andere racers.
In GT wordt de auto vaak transparant maar dat is niet altijd zo. Op die momenten dat hij niet transparant is verpest je vaak een ander zijn race.
Dus dat is misschien ook iets om op te letten in de toekomst?
(Moet je trouwens niet proberen in een andere sim want dan is het 9 van de 10 keer instant over.
Bedankt voor de tips, zelf ook al mijn twijfels gehad over die inhaalactie,ik vond hem ook niet de schoonheidsprijs te verdienen, maar goed, al doende leert men.
Ikzelf ben van mening dat ik daar iets geduldiger moest zijn en gewoon even had moeten afwachten tot na de chicane, maar goed, dat is achteraf, maar iets om gewoon om te gaan aanleren.
Ja, je hebt helemaal gelijk wat het terugkomen op de baan betreft, op willow springs zelf regelmatig zo het slachtoffer geworden richting de corkscrew, ook een punt wat ik me moet aanleren.
Ikzelf ben van mening dat ik daar iets geduldiger moest zijn en gewoon even had moeten afwachten tot na de chicane, maar goed, dat is achteraf, maar iets om gewoon om te gaan aanleren.
Ja, je hebt helemaal gelijk wat het terugkomen op de baan betreft, op willow springs zelf regelmatig zo het slachtoffer geworden richting de corkscrew, ook een punt wat ik me moet aanleren.
Absoluut. Al doende leert men. Steeds en altijd.RTF1970 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 08:10:
Bedankt voor de tips, zelf ook al mijn twijfels gehad over die inhaalactie,ik vond hem ook niet de schoonheidsprijs te verdienen, maar goed, al doende leert men.
En verder een nette race hoor.
Die inhaalactie zie je op dat punt bovendien vaak gebeuren. Het is gewoon een regel die ik mijzelf aanhou. Haal ik de apex dan is het ok wat mij betreft.
De meer ervaren rijder had je ook zie komen en was wat vroeger op de rem gaan staan. Had hij je zo terug genomen.
Vind het toch jammer dat de GT-R zoveel sneller is in Race C deze week. Ik heb wat races gedaan met de AM DBR9 GT1, maar die is zeker op de rechte stukken toch wel een klap langzamer.
Ik begin overigens achteraan, profiteer van de ellende voor mij en ontwijk zo goed als mogelijk de ellende achter mij. Ik had mijn SR daardoor weer heel vlot maximaal
Ik begin overigens achteraan, profiteer van de ellende voor mij en ontwijk zo goed als mogelijk de ellende achter mij. Ik had mijn SR daardoor weer heel vlot maximaal
Ik analyseer mijn eigen races altijd, vooral aan de hand van de herhalingen.
Ideaal omdat je dan ook vanuit de andere wagens alles kan bekijken.
Maar nadeel daarvan is dat je toch een eigen mening erop na houd, op deze manier dan hoor je ook een mening of meningen van anderen.
Zelf heb ik zoiets, je leert jezelf wat aan zonder dat je merkt dat het ook anders kan, of zelfs beter.
Als je dan niet open staat voor kritiek, of advies, en nooit iets anders probeert, dan zal ik mijzelf op een gegeven moment nooit verbeteren.
Zo bekijk ik ook altijd de herhaling van iemand van de top tien, waar zijn rem punten liggen, welke versnelling waar gebruikt worden, etc.
Helaas zal ik de komende anderhalve week niet veel online zijn, het weer staat toe voor groot onderhoud aan het houtwerk, dus speel voorzichtig als huisschilder, zo heeft een virus dus ook zo zijn voordelen, haha.
Ideaal omdat je dan ook vanuit de andere wagens alles kan bekijken.
Maar nadeel daarvan is dat je toch een eigen mening erop na houd, op deze manier dan hoor je ook een mening of meningen van anderen.
Zelf heb ik zoiets, je leert jezelf wat aan zonder dat je merkt dat het ook anders kan, of zelfs beter.
Als je dan niet open staat voor kritiek, of advies, en nooit iets anders probeert, dan zal ik mijzelf op een gegeven moment nooit verbeteren.
Zo bekijk ik ook altijd de herhaling van iemand van de top tien, waar zijn rem punten liggen, welke versnelling waar gebruikt worden, etc.
Helaas zal ik de komende anderhalve week niet veel online zijn, het weer staat toe voor groot onderhoud aan het houtwerk, dus speel voorzichtig als huisschilder, zo heeft een virus dus ook zo zijn voordelen, haha.
Die inhaal move zou ik ook Niet gedaan hebben. Nu loopt het relatief goed af. Voor het zelfde geld met zen 2 de grindbak in. Ik had er achter gebleven en hem opt recht stuk voorbij gegaan.
Je zet je move ook in als je nog achter hem zit. Moest je er al naast zitten is het voor mij een ander verhaal.
Uit zijn ogen bekeken ram je hem al uit de chicane, en dan nog is super agressief daar inhalen 😂
Waar zouden jullie in investeren als beginnende Sim racer? Ik heb nu een T150 met standaard pedalen. Ik race aan een bureau op een monitor. Bureau stoel rolt soms wel een beetje weg.
Beetje budget gericht.
Een DIY rig?
Pedalen? (Zoja welke zijn aan te raden)
Een simpel stuk hout (platform) met 2 opkantjes zodat mijn stoel en pedalen niet kunnen verschuiven/rollen? Ik zit opzich wel redelijk comfortabel zo.
Mss combinatie van pedalen en platform?
Iets anders?
Beetje budget gericht.
Een DIY rig?
Een simpel stuk hout (platform) met 2 opkantjes zodat mijn stoel en pedalen niet kunnen verschuiven/rollen? Ik zit opzich wel redelijk comfortabel zo.
Iets anders?
Budget gericht, hmmm. Wielen onder je bureaustoel uit slopen, dan rolt ie niet meer wegkampers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:56:
Waar zouden jullie in investeren als beginnende Sim racer? Ik heb nu een T150 met standaard pedalen. Ik race aan een bureau op een monitor. Bureau stoel rolt soms wel een beetje weg.
Beetje budget gericht.
Een DIY rig?
Iets anders?
Een paar pagina's terug is een link geplaatst naar het DIY racerig topic. Het grote 'show je race-rig' topic (topic stond nog open in de browser dus kon gelijk een link toevoegen.
Misschien kun je daar inspiratie op doen. Zelf ben ik uiterst tevreden met de Playseat Challenge (kostte toen €200,-) met daarop een Logitech G29 (met aangepast rempedaal).
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Tweedehands Playseat Challenge met G29 kostte mij 200 euro geloof ik. Prima race-ervaring.
Nadeel: zit nooit helemaal recht in de stoel en klein beetje flex door de stuurmount.
De tandwielen in het wiel maken dat sturen niet helemaal soepel voelt.
Tijdens het racen merk je van beide weinig en voor het geld is het echt een aanrader.
Nadeel: zit nooit helemaal recht in de stoel en klein beetje flex door de stuurmount.
De tandwielen in het wiel maken dat sturen niet helemaal soepel voelt.
Tijdens het racen merk je van beide weinig en voor het geld is het echt een aanrader.
Denk dat je inderdaad gewoon naar je eigen beurs moet kijken.
Ideeën genoeg om zelf iets te maken, of rond te kijken op MP, genoeg aanbod daar.
Zelf een playseat nu, die word ook al veranderd, daar word de stoel vervangen voor mijn Skiller bureau stoel, reden dat ik dan mijn rugleuning ook kan verstellen, kennis van mij kan zoiets monteren op de bestaande onderkant, die schuiflades heeft, makkelijk altijd om de stoel naar achteren te schuiven.
Dan worden gelijk daar de nodige aansluitingen op gemaakt als USB, stopcontact en overige aansluitingen, moet ik nog even over nadenken hoe of wat.
Voorkant van de playseat is ruk, de hele tijd die paal tussen je benen, dus daar komt een ander framewerk voor, maak ik ook zelf zodat alles verstelbaar is en dus op wens instelbaar is.
Ik moet wel zeggen dat die wijzigingen mij nagenoeg niet veel kosten, hooguit een kratje bier.
Zal foto plaatsen als hij geheel klaar is.
Ideeën genoeg om zelf iets te maken, of rond te kijken op MP, genoeg aanbod daar.
Zelf een playseat nu, die word ook al veranderd, daar word de stoel vervangen voor mijn Skiller bureau stoel, reden dat ik dan mijn rugleuning ook kan verstellen, kennis van mij kan zoiets monteren op de bestaande onderkant, die schuiflades heeft, makkelijk altijd om de stoel naar achteren te schuiven.
Dan worden gelijk daar de nodige aansluitingen op gemaakt als USB, stopcontact en overige aansluitingen, moet ik nog even over nadenken hoe of wat.
Voorkant van de playseat is ruk, de hele tijd die paal tussen je benen, dus daar komt een ander framewerk voor, maak ik ook zelf zodat alles verstelbaar is en dus op wens instelbaar is.
Ik moet wel zeggen dat die wijzigingen mij nagenoeg niet veel kosten, hooguit een kratje bier.
Zal foto plaatsen als hij geheel klaar is.
Ik vind de Playseat evolution die ik heb een paar grote nadelen hebben.
Waarvan de zithouding vast door mijn lengte komt..
1. Het stuur staat veel te dichtbij
2. De pedalen al gauw te ver weg
3. Mijn knieën raken nogal eens de stuurhouder
4. Die stang in het midden is echt niet altijd fijn
5. Flex in pedaalvoet en flex in stuurmount.
Dat laatste merkte ik met Logitech nauwelijks, maar met de t300 met t3pa wordt dat erg duidelijk..
Waarvan de zithouding vast door mijn lengte komt..
1. Het stuur staat veel te dichtbij
2. De pedalen al gauw te ver weg
3. Mijn knieën raken nogal eens de stuurhouder
4. Die stang in het midden is echt niet altijd fijn
5. Flex in pedaalvoet en flex in stuurmount.
Dat laatste merkte ik met Logitech nauwelijks, maar met de t300 met t3pa wordt dat erg duidelijk..
Hallo mede tweakers.
Newbie here...
Hier ook een playseat evolution.
Ik vind vooral de rugleuning erg slecht.
Na een paar uur spelen voel je de spijlen zitten.
Probleem overigens wel opgelost door 7 pizza dozen in de rugleuning te stoppen.
Newbie here...
Hier ook een playseat evolution.
Ik vind vooral de rugleuning erg slecht.
Na een paar uur spelen voel je de spijlen zitten.
Probleem overigens wel opgelost door 7 pizza dozen in de rugleuning te stoppen.
Ik ken de 2 pedaals variant van vroeger. Volgens mij zit er weinig verschil tussen wat Thrustmaster nu aanbiedt, en wat ze vroeger hadden toen ik nog reviews schreef.. (valt me mee dat die site nog bestaat)...kampers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:36:
jullie ervaring met de Thrustmaster T3PA Add on? ivm de standaard pedalen?
Moet zeggen dat ik de goedkope t3pa prima vind (voor mij). Je kunt er een mod voor de rem op zetten, maar zeker met een bureaustoel zal het sterk genoeg zijn.
De t3pa pro zal zeker beter zijn en meer mogelijkheden hebben, maar icm een bureaustoel geen optie lijkt me..
thx, maar ik bedoel eerder echt de standaard pedalen van de T150 en de gewone t3pa. niet de t3pa vs de proGAIAjohan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ken de 2 pedaals variant van vroeger. Volgens mij zit er weinig verschil tussen wat Thrustmaster nu aanbiedt, en wat ze vroeger hadden toen ik nog reviews schreef.. (valt me mee dat die site nog bestaat)...
Moet zeggen dat ik de goedkope t3pa prima vind (voor mij). Je kunt er een mod voor de rem op zetten, maar zeker met een bureaustoel zal het sterk genoeg zijn.
De t3pa pro zal zeker beter zijn en meer mogelijkheden hebben, maar icm een bureaustoel geen optie lijkt me..
T3pa is een behoorlijke upgrade tov standaard hoor. Veel beter rempedaal dankzij de mod die je erbij krijgt, waardoor je veel preciezer t/m bv 80% kunt gaan.kampers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:59:
[...]
thx, maar ik bedoel eerder echt de standaard pedalen van de T150 en de gewone t3pa. niet de t3pa vs de pro
Verder heeft het gaspedaal echt een erg fijne slag. De hele set is goed vast te zetten, en ja ook deze set is om te keren als je zelf een voet daarvoor gaat bouwen. Intern is de t3pa van metaal in tegenstelling tot de 2 pedaals set.
Zie deze review wat ik bedoel met de mod:
https://www.gtplanet.net/thrustmaster-t3pa-pedals-review/
ik overweeg om gewoon een sloop auto te kopen, die in de tuin te zetten, schermen i.p.v. de vooruit, pedalen vervangen, stroom eraan, goede stereo set erin en hoppa.
Zal wel gaaf zijn, haha
Zal wel gaaf zijn, haha
Of direct de nieuwe T-LCM loadcell pedalen van Thrustmaster? Staan op mijn verlanglijstje als upgrade van de T3PA. Prijsverschil met T3PA Pro valt volgens mij mee.kampers schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:30:
zouden jullie de T3PA of de T3PA pro kopen? en waarom?
LOL, iets met bomen en een bos...DeZaag schreef op donderdag 16 april 2020 @ 21:40:
[...]
Of direct de nieuwe T-LCM loadcell pedalen van Thrustmaster? Staan op mijn verlanglijstje als upgrade van de T3PA. Prijsverschil met T3PA Pro valt volgens mij mee.
Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing