Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45
j-a-k-e-88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:35:
Ok, gaan we nog een keer voor LH44.
Ik kijk naar super GT s handleiding online, Monza. Hij remt bij 150 meter bord. Als ik dat probeer, hoe hard ik ook rem, ook met balans volledig aan de voorkant, haal ik nooit de eerste bocht. Welke instelling moet ik hier veranderen om dergelijk remgedrag te kunnen krijgen, is dat toch iets met de ABS nog? Waar remmen de mensen hier van het forum aan t end van t eerste rechte stuk?

edit: voor uw aller beeld, ik moet echt bij de witte streep voor de 150m markering remmen om in te kunnen sturen.
In principe zijn erg geen gekke instellingen die nodig zijn om op hetzelfde punt te kunnen remmen.

ABS op Default en ook BB op 0 zou het mee moeten kunnen. Bedenk wel dat 1 meter te laat remmen (wat op topsnelheid een fractie is) er wel voor zorgt dat je de apex ook met 1 meter mist, wat dan weer veel is.

Daarnaast is het belangrijk geleidelijk je rem los te laten wanneer je in gaat sturen. Mits je niet te hard gaat, zorgt dat ervoor dat je banden grip over hebben om te sturen ipv alleen te remmen.

Vergeet ook niet dat het rempunt anders kan lijken te liggen afhankelijk van je camera. Op je bumpercam zit je helemaal vooraan in je auto en is het eenvoudiger te laat te remmen, terwijl je in cockpit view de neiging kan hebben te vroeg te remmen.

Tenslotte ben ik er nog niet over uit of de rem/gas waardes die je tijdens een replay ziet echt helemaal overeenkomen qua tijd met de realiteit. Misschien wel bij de LH44 challenge, maar bij daily race replays van de top spelers heb ik soms het idee dat de input wat achterloopt op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ik zoek wat tips voor bij remmen. Wanneer je de rembalans veranderd, wanneer en waarom zou je dat dan doen?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MailMan
Leoon. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:45:
Ik zoek wat tips voor bij remmen. Wanneer je de rembalans veranderd, wanneer en waarom zou je dat dan doen?

Ik durf het zelf niet met zekerheid te zeggen, maar hoe ik er meestal naar kijken is:

- Rembalans naar voren = harder/controleerbaarder kunnen remmen (aangezien het gewicht van de auto naar voren verschuift tijdens het remmen kan je daar meer remkracht uithalen), maar meer onderstuur. Als je teveel front bias hebt verlies je wel remkracht, omdat je voorwielen gaan blokkeren terwijl ze achter niet hard genoeg remmen.

- Rembalans naar achteren = beter in/over kunnen sturen in een bocht. Je haalt energie van de voorbanden af (omdat ze minder hard remmen) waardoor er meer energie overblijft om in te sturen. Misschien dat trail-braking ook iets beter gaat op deze manier. Ook hier geldt, teveel brake bias naar achteren zorgt ervoor dat de wielen achter blokkeren en je daardoor ook minder snel remt. Omdat het gewicht tijdens remmen naar voren verschuift, zou je in theorie dus de rembalans wat naar voren willen zetten voor een kortere remweg.

Je merkt de grootste impact meestal bij het hard aanremmen op snelheid in een bocht. Dus dat is een goede plek om te experimenteren :)

Meestal gebruik ik Brake Bias vooral tijdens een Race C om bandenslijtage gelijkmatiger te verdelen tussen voor en achter. Vergt soms wel aanpassen van je remweg omdat je minder efficient kan remmen.

Sta er overigens best voor open om eens te testen in een Lobby met twee dezelfde auto's en verschillende instellingen. :)

[ Voor 35% gewijzigd door MailMan op 28-03-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-08 23:21

j-a-k-e-88

BMW 328i

mithrandirrr schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:24:
@j-a-k-e-88 probeer niet te snel terug te schakelen. In het begin vol remmen en als je de apex nadert wat losser op de rem zodat je optimaal je rem benut zonder te blokkeren.
Het heeft weinig zin om de remmen los te laten wanneer je vol remmend de bocht niet kunt halen!
In de clip van Super GT zie ik em volgens mij echt pas remmen bij 150 m en heeft ie nog tijd om rustig in te sturen, dat lijkt me echt een verschil dat ik graag zou hebben.

Kom echt wel eens voor Lewis de chicane door, maar moet dan ook eerder remmen, zoals gezeg zo rond de doorgetrokken streep die er ligt voor de chicane.

Ik heb rembalans idd standaard op 0 of +1. Super GT heeft em op 0 als ik het goed gezien heb. Heb mn ABS op default, dus daaraan zal het allemaal niet liggen.

@ mithandirr terug schakelen doe ik in de remming nog niet voor zover ik me kan herinneren maar zal daar nog eens op letten straks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MailMan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:09:
[...]

[YouTube: GT Sport A Basic Guide To Brake Bias - Top Tips Part 2]

Ik durf het zelf niet met zekerheid te zeggen, maar hoe ik er meestal naar kijken is:

- Rembalans naar voren = harder/controleerbaarder kunnen remmen (aangezien het gewicht van de auto naar voren verschuift tijdens het remmen kan je daar meer remkracht uithalen), maar meer onderstuur. Als je teveel front bias hebt verlies je wel remkracht, omdat je voorwielen gaan blokkeren terwijl ze achter niet hard genoeg remmen.

- Rembalans naar achteren = beter in/over kunnen sturen in een bocht. Je haalt energie van de voorbanden af (omdat ze minder hard remmen) waardoor er meer energie overblijft om in te sturen. Misschien dat trail-braking ook iets beter gaat op deze manier. Ook hier geldt, teveel brake bias naar achteren zorgt ervoor dat de wielen achter blokkeren en je daardoor ook minder snel remt. Omdat het gewicht tijdens remmen naar voren verschuift, zou je in theorie dus de rembalans wat naar voren willen zetten voor een kortere remweg.

Je merkt de grootste impact meestal bij het hard aanremmen op snelheid in een bocht. Dus dat is een goede plek om te experimenteren :)

Meestal gebruik ik Brake Bias vooral tijdens een Race C om bandenslijtage gelijkmatiger te verdelen tussen voor en achter. Vergt soms wel aanpassen van je remweg omdat je minder efficient kan remmen.

Sta er overigens best voor open om eens te testen in een Lobby met twee dezelfde auto's en verschillende instellingen. :)
Wat een gaaf filmpje! Ja ik wil graag eens testen in een lobby, morgen zal ik er weer bij zijn in de normale lobby. Ga ook wel beetje testen overall of ik zo snellere tijd kan krijgen (afgezien van banen en rempunten beter leren, want ik maak absoluut te weinig km's).

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Leoon. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:40:
[...]

Wat een gaaf filmpje! Ja ik wil graag eens testen in een lobby, morgen zal ik er weer bij zijn in de normale lobby. Ga ook wel beetje testen overall of ik zo snellere tijd kan krijgen (afgezien van banen en rempunten beter leren, want ik maak absoluut te weinig km's).
Goeie reminder voor de rest:

De Lobby voor Daily B & C is er morgen weer!

Daily B: Dragon Trail - Gardens - 5 Laps - GR.4

Daily C: Fuji International Speedway - 13 laps - GR. 2 - Medium & Hard tires

Beide circuits heb ik heel weinig ervaring mee, dus dat wordt veel rondjes maken morgen :)

Wat ik me nog wel afvroeg is of er een voorkeur is voor een Private (Tweakers only) of Public lobby? Ik vind het persoonlijk een beetje saai als er maar 2-3 man rijden, dus wat dat betreft kan het leuk zijn om het open te houden voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MailMan schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:11:
[...]

Goeie reminder voor de rest:

De Lobby voor Daily B & C is er morgen weer!

Daily B: Dragon Trail - Gardens - 5 Laps - GR.4

Daily C: Fuji International Speedway - 13 laps - GR. 2 - Medium & Hard tires

Beide circuits heb ik heel weinig ervaring mee, dus dat wordt veel rondjes maken morgen :)

Wat ik me nog wel afvroeg is of er een voorkeur is voor een Private (Tweakers only) of Public lobby? Ik vind het persoonlijk een beetje saai als er maar 2-3 man rijden, dus wat dat betreft kan het leuk zijn om het open te houden voor anderen.
Als er echt altijd maar 2 a 3 mensen zijn is het wellicht leuker om met meerdere te zijn. Aan andere kant kom ik voor jullie tweakers online en niet voor onbekenden. De playseat staat alvast voor de tv klaar dus ik ben er morgen gok ik van meet af aan bij. Ligt even aan het zonnetje of die doorzet of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Probleem met Private/Friends only zetten van de Lobby is dat ownership van de Lobby niet over te dragen is. Als diegene stopt, verdwijnt de lobby.

Oplossing zou zijn om een Public lobby te maken, maar met paswoord.

Ik kijk wel even. Verwacht sowieso om (begin van de) middag u een Lobby te starten, maar misschien al eerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
j-a-k-e-88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:08:
[...]
Ik heb rembalans idd standaard op 0 of +1. Super GT heeft em op 0 als ik het goed gezien heb. Heb mn ABS op default, dus daaraan zal het allemaal niet liggen.
Al een geprobeerd om 'pompend' te remmen?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

dvdkiwi schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Al een geprobeerd om 'pompend' te remmen?
Haha jazeker. Vind ik vooral goed werken bij dragon trail bij die scherpe bocht !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xannepan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08-2023
Dag allen,

Ik vond per toeval jullie forum!
Zal mij even voorstellen:
Schat zelf in dat ik bij de wat 'ouderen' hoor en ben ooit op de PS1 met Gran Turismo begonnen.
Toen al een gaaf spel!
Een jaar geleden weer begonnen met GT sport toen ik een PS4 voor mijn kinderen kocht...inmiddels heb ik de PS4 mij toegeëigend :-)
Begonnen met de controller maar uiteindelijk uit de hand gelopen hobby geworden met stuur etc.
Ik race zelf een aantal keren per week met wat vrienden en het lijkt me leuk om ons bij jullie aan te sluiten als dat mag.
Beschouw mijzelf als een gemiddelde rijder (zeker geen top) maar probeer wel elke week in de daily race sneller te worden op de circuits. Tot nu toe lukt dat aardig.
Kan ik mij in de lijst erbij laten plaatsen? En moet ik jullie dan een vriendschapverzoek sturen.
Ja,ja ik ben niet heel PS4 wijs ;)
Mijn psn is Neochrome72

Racegroet!

PSN: Neochrome72

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

xannepan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:10:
Dag allen,

Schat zelf in dat ik bij de wat 'ouderen' hoor en ben ooit op de PS1 met Gran Turismo begonnen.
Toen al een gaaf spel!
Een jaar geleden weer begonnen met GT sport toen ik een PS4 voor mijn kinderen kocht...inmiddels heb ik de PS4 mij toegeëigend :-)
Begonnen met de controller maar uiteindelijk uit de hand gelopen hobby geworden met stuur etc.
Ik race zelf een aantal keren per week met wat vrienden en het lijkt me leuk om ons bij jullie aan te sluiten als dat mag.
Beschouw mijzelf als een gemiddelde rijder (zeker geen top) maar probeer wel elke week in de daily race sneller te worden op de circuits. Tot nu toe lukt dat aardig.
Kan ik mij in de lijst erbij laten plaatsen? En moet ik jullie dan een vriendschapverzoek sturen.
Mijn psn is Neochrome72

Racegroet!
Welkom! Hier ook generatie ps1 hoor dus das geen belemmering haha. Je kunt idd mensen aan je VriendenLijst toevoegen. Dit is handig om lobby s te vinden en om jezelf te vergelijken in de kwali-klassementen.

Lobby s zijn erg leuk en sportief in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

xannepan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:10:
Dag allen,

Toen al een gaaf spel!
Mijn psn is Neochrome72

Racegroet!
Welkom, zoals je hierboven racet gaat er straks een lobby open. Kom je ook racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik zet over paar min lobby open! Misschien wel even lunchbreak na 30min maar daarna weer door.

Als er behoefte is aan een party om tips te delen hoor ik het graag :)

[ Voor 28% gewijzigd door MailMan op 29-03-2020 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 09:33

Corpii

Le Tostie

Een beetje afhankelijk van mijn tijdsplanning (ik fiets meestal zondag middag, en anders vaak formule 1) wil ik straks ook nog graag een kijkje komen nemen: CorpiiNL :).

Ik merk dat ik wel zin heb in wat competitie maar de daily's skip vanwege het penalty systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MailMan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:50:
Ik zet over paar min lobby open! Misschien wel even lunchbreak na 30min maar daarna weer door.

Als er behoefte is aan een party om tips te delen hoor ik het graag :)
Awesome ik kom er aan en mijn lunchbreak zelf hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 11:11

Taakbalk

weergeven

Ook zo direct van de partij.

[ Voor 78% gewijzigd door Taakbalk op 29-03-2020 14:40 ]

Computing bit by bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
De Lobby begint vol te raken met non-tweakers, dus ik host zo opnieuw met een paswoord erop: Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:56
Tis idd behoorlijk druk 🤣

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Uhm, ik dacht dat je een password kon zetten op een Lobby, maar heb nu een Friends only lobby gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind geen lobby. Behalve net een tweakers lobby met 1 Italiaan erin :+

Wat is de naam?

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Capo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:34:
Ik vind geen lobby. Behalve net een tweakers lobby met 1 Italiaan erin :+

Wat is de naam?
zelfde naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wie is taakbalk ingame? Kon voor m'n gevoel leuk met je racen, maar je bent weg. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
Leoon. schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:46:
Wie is taakbalk ingame? Kon voor m'n gevoel leuk met je racen, maar je bent weg. :(
Taakbalk ingame is denk ik ook Taakbalk op Tweakers.
Taakbalk in "[PS4] Gran Turismo Sport"

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

@Taakbalk ik vond het racen met je leuk, ik denk dat we wel aan elkaar gewaagd zijn. Wellicht heb ik het mis, maar kom je de volgende keer weer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taakbalk
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 11:11

Taakbalk

weergeven

Leoon. schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:46:
;w

Ik moest inderdaad even weg.

Was verschillemde auto's aan het proberen. Had de Tuinen-lay-out van Dragon's Trail al een een héle poos niet meer gereden. Maar goed, toen het stof van de baankennis afgereden was ging het steeds beter en consistenter. De Audi en de Megane Trophy liggen me goed op deze baan.

We zaten redelijk bij elkaar in de buurt inderdaad! Was mooi racen zo.

[ Voor 49% gewijzigd door Taakbalk op 29-03-2020 17:16 ]

Computing bit by bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:25
Ik was er maar even, maar wel genoten. De meeste zaten aardig dicht bij elkaar en ik kon zelf onverwachts meedoen om de winst/snelle tijden.

Lekker close racen met respect en bij voorsprong ook maar weer terug laten zakken, want in gevecht zijn is leuker dan snelle rondjes rijden.

Ook handig dat je lekker vlot van auto kunt wisselen en eens wat uit kunt proberen.

Tot een volgende keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 09:33

Corpii

Le Tostie

Helaas toch mijn middag volgelopen met andere dingen. Goed te lezen dat iedereen het leuk heeft gehad, nu wil ik nog liever een keer meedoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
In deze tijd toch weinig sociale activiteiten, dus volgende week ben ik weer van de partij :P

Kunnen natuurlijk ook zelf eens races organiseren op een andere dag/avond als mensen daar zin in hebben.

Goeie auto & baan combinatie houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:58
Hoe kan ik mee doen aan de lobby? Heb het nog niet eerder gedaan. Heb namelijk genoeg tijd om wat races te rijden komende weken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Ik heb genoten vanmiddag! Combi Gr.4 en Tuinen ligt me wel. Grappig om te zien dat als er een aantal in de lobby zijn deze ook snel vol stroomt met mensen overal vandaan om mee te doen. En dan zit deze snel vol.

Ik heb daar geen problemen mee mits de rijders ook respect hebben voor elkaar. Maar als blijkt dat andere tweakers daarom niet meer kunnen joinen dan gaat het niet goed. Goede suggestie van @MailMan om een "vrienden only" lobby aan te maken daarna. Het wordt dan iets persoonlijker tijdens het racen omdat we elkaar niet kennen maar wel elkaars berichten lezen. Ook een duim omhoog voor @MailMan voor het hosten van de lobby. Het gaat niet vanzelf, daar moet iemand de knoppen bedienen. _/-\o_ Goed gedaan en mede ook omdat je de initiatiefnemer bent in dit Tweakers GTSport event.

Vanmiddag 3 races gereden en daarvan 2 gewonnen. Hoe is het mogelijk. Laatste race die ik reed was met de Veyron en in de laatste ronde kreeg ik de kans (p3) om voorbij te komen omdat P1 en P2 flink aan het strijden waren. Met een licht contact van beide auto's kon ik in het midden er voorbij om de leiding te nemen en winnend af te sluiten. (screenshot is gedeeld in GTS)

Zeker tot volgende week zondag mits er geen andere belangrijke zaken zijn. En in deze wereld die aan het veranderen is van dag tot dag kan dat zomaar het geval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
drusloos schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:09:
Hoe kan ik mee doen aan de lobby? Heb het nog niet eerder gedaan. Heb namelijk genoeg tijd om wat races te rijden komende weken
Iedereen kan mee doen. De laatste weken is het standaard op zondagmiddag vanaf een uurtje of 1/2. Dit wordt kenbaar gemaakt in dit topic. Dit kan natuurlijk op elk tijdstip gedurende de week plaatsvinden als dit gemeld wordt in dit topic. De meeste Tweakers zijn op zondagmiddag beschikbaar vandaar dat dit "gebeuren" plaats neemt op zondagmiddag.

Handig is als je vrienden wordt op PSN met andere Tweakers om tijden te vergelijken en makkelijk ziet wanneer er een lobby open is. (Er is een lijst met Tweakers en hun PSN namen maar die kan ik zo snel niet vinden, misschien kan iemand anders even helpen met een linkje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 23:21
Sporedd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:52:
Ik heb de lijst even opgezocht in dit topic en in Google gezet:

https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing

Tags for search:
Spelers lijst, player list, Friends, spelerslijst, playerlist, playstation id
en ik had mijn post nog wel zo mooi getagged!

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
j-a-k-e-88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:35:
Ok, gaan we nog een keer voor LH44.
Ik kijk naar super GT s handleiding online, Monza. Hij remt bij 150 meter bord. Als ik dat probeer, hoe hard ik ook rem, ook met balans volledig aan de voorkant, haal ik nooit de eerste bocht.....
Vergeet niet dan ABS niet perfect is.

Wanneer je harder remt dan dat er grip is slaat hij in de abs:
wat deze doet (in real life in ieder geval) is je rem los laten.
Dit kan heel snel natuurlijk, maar je remt dus niet 100%.

Daarnaast als je over de grip heen bent is het lastiger om terug te komen.
Als je op 110% zit, moet je dus eerst terug naar 90% om weer grip te krijgen.

Door dit "geschommel" rem je in de ABS slechter dan wanneer je Max heet en op 99.999% van de grip kan remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The following is a list of some changes that will be implemented in 'Sport' mode with the next 'Gran Turismo Sport' update.

■ Slipstream
・The effect of the slipstream will be reduced.

■ Fuel Consumption & Tyre Wear Rate for Qualifying & Final
・It will be possible to set ‘Fuel Consumption’ and ‘Tyre Wear’ rates separately in the Qualifying Time Trials and Finals of the FIA Gran Turismo Championships.

■ BoP (Balance of Performance)
・Tyre wear adjustments for Gr.4 FF cars (Front-engine/ Front-wheel-drive;)
・Handling adjustments for all Gr.2, Gr.3, and Gr.4 cars;
・Fuel consumption rate adjustments for all Gr.2, Gr.3, and Gr.4 cars;

As a result, the difference in fuel efficiency will be reduced among these vehicle types.

■ Penalties
・Adjustments implemented to improve the penalty judgement algorithm.

■ Manufacturer Affiliation Contracts
・It will be possible to change the selected manufacturer affiliation contract at the start of the new Series, beginning on Saturday, 25 April.

■ 'Star Player' Status
・In addition to those drivers who were awarded the status on 16 March, top-ranking drivers from Stage 1 (which is currently being held as an Exhibition Series) will also receive the Star Player status for the new Series beginning on Saturday, 25 April.
Bron: https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/news/00_3985203.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Weer wat puntjes op de i en/of verschuiving van puntjes boven de i.

Ben benieuwd waar de veranderingen in het penalty systeem op uitdraaien. Op zich is het nu zo dat je niet voor elk tikje een penalty krijgt, maar soms wel voor gekke acties van anderen penaltys krijgt.

Zo stuurde ik vorige week op Sao Paulo in, ik hoor banden piepen achter mij en vervolgens beukt er aan de binnenkant iemand zo mijn deur er uit. Ik buiten de baan en degene die zich verremde kon doorrijden.
Ik krijg vervolgens een penalty van 1 sec (voor het contact, niet voor het buiten de baan raken) en de ander niet.

Moet toch makkelijk te corrigeren zijn want de buitenste rijder kan vrijwel nooit verantwoordelijk zijn voor het contact met een ander. Uitzonderingen daargelaten, moedwillig de deur dichtgooien als iemand een inhaalactie doet is wat anders maar zoals in bovenstaand geval zou het spel toch moeten herkennen dat iemand zich gruwelijk verremd op een rare lijn zit en ik wel het normale rempunt plus racelijn aanhoudt.

Overigens heb ik het ook zien gebeuren dat iemand moedwillig van de baan gebeukt werd, geen penalty kreeg maar degene die geraakt werd dus wel. Dat was geen kwestie van verremmen, maar gewoon niet remmen en de ander er af rijden.

Daarnaast heb ik het idee dat een penalty nu ook ontzettend hard wordt afgestraft in je rating

Anyway, het zal wel een never ending story zijn maar hopelijk komen we ooit op een acceptabele werking :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Het oefenen afgelopen zondag heeft zijn vruchten afgeworpen.

Gisteren eind van de middag even vlot (nouja vlot...) een race gedaan en gewonnen!
Na het thuiswerken de PS4 even aangeslingerd, 15 min gewacht totdat Race B begon en vlak voor de start werd de verbinding verbroken :(
Dus nogmaals 15 min gewacht en maar wat kwalificatierondjes gereden met de Veyron, ik kwam tot een 1.39.7xx. Zondag ging ik nog iets vlotter, maar ik vond het prima zo.

Startte als 5e, hoop geduw en getrek. Daardoor werden er wat mensen de baan afgetikt. Gek genoeg werden er geen penalties uitgedeeld, terwijl het er toch hard aan toe ging.

Uiteindelijk redelijk stevig in gevecht met een Zwitser die het niet kon hebben dat ik hem inhaalde toen hij buiten de baan kwam. Hij probeerde mij eraf te rammen, miste mij en schoot opnieuw de grindbak in. Daardoor won ik de race met 4 sec voorsprong en de Zwitser deed een rage quit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Heb 1x de C race gedaan, leuk maar best wat idioten erin en rage quiters.

Karten daar in tegen is enorm leuk. steeds top 6, keer 3e. Goed voor de ratings ook zonder contact, al is dat niet altijd even makkelijk.

Force feedback op full gezet, lijkt net echt de kart.
Helaas voelt daarna iedere auto als een olietanker :+

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Karten? Waar doe je dat, gewoon individuele lobby?

Ik heb overigens nog een heel irritant probleem sindskort. Heel af en toe valt mijn beeld weg, alsof de TV overschakelt naar een ander kanaal. Dus even een tel of 5 geen beeld, niet handig als je in een race zit...

Ben er nog niet achter of het probleem in de PlayStation, TV of kabels zit en of het alleen bij Gran Turismo is. Komt grofweg 1x per half uur voor denk ik, kan het niet reproduceren en het duurt zo kort dat ik ook niet vlug even wat kan checken |:(

Als dit bij iemand bekend klinkt dan hoor ik het heel graag en als iemand ook nog een oplossing weet dan verdien je eeuwige roem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat klinkt als een kabel of reciever probleem.
Als het een GT of PS4 probleem was geweest had het al wel ergens bekend geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
HDMI zit rechtstreeks op de TV, want via de receiver kreeg ik het niet lekker aan de praat. Als in, dan hapert het beeld elke paar seconden (ook zonder het spelen van games). Geen zin gehad om het uit te zoeken en rechtstreeks via de TV werkte ook prima. Dus dan zou het een TV probleem beteken (zit ik eigenlijk niet op te wachten :| )

Kabels zitten allemaal netjes uit het zicht weggewerkt dus ook daar zit ik niet op te wachten, maar ik kan tijdelijk de PS4 wel even uit het meubel trekken en het met een andere kabel proberen. (heb net een hagelnieuwe gekregen bij mijn tijdelijke beeldscherm voor het thuiswerken :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zit je hdmi kabel goed aangesloten? Hier merk ik ook dat die dingen best gevoelig kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sporedd
B-Real schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:21:
Volgens mij is Race A een kart deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Sporedd schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:51:
[...]

Volgens mij is Race A een kart deze week?
Die bedoelde ik idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 17-09 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

B-Real schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:21:

Ik heb overigens nog een heel irritant probleem sindskort. Heel af en toe valt mijn beeld weg, alsof de TV overschakelt naar een ander kanaal. Dus even een tel of 5 geen beeld, niet handig als je in een race zit...

Ben er nog niet achter of het probleem in de PlayStation, TV of kabels zit en of het alleen bij Gran Turismo is. Komt grofweg 1x per half uur voor denk ik, kan het niet reproduceren en het duurt zo kort dat ik ook niet vlug even wat kan checken |:(

Als dit bij iemand bekend klinkt dan hoor ik het heel graag en als iemand ook nog een oplossing weet dan verdien je eeuwige roem :)
Ik heb dat ook, alleen 1x per half uur niet, ik heb het 1x in de zoveel weken zou ik zeggen ondertussen. Maar ineens is het beeld zwart, volgens mij ook geen geluid meer, en dan vervolgens is alles weer terug. het gebeurd me zo weinig dat ik niet uitzoek waar het aan ligt, maar zou me niet verbazen de PS zelf, wellicht icm GT Sport...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Ik heb het ook een paar keer in de week dat het beeld wegvalt. Komt niet vanzelf terug. Enige remedie is dan om de HDMI eruit en in te steken om weer een connectie te krijgen. Het is ook geen GT Sport probleem maar een HDMI gevalletje. PS4 verliest connectie met de TV. Als dit tijdens een race gebeurd ben je klaar.

Ik heb een paar maanden geleden al een nieuwe (duurdere) HDMI kabel gehaald maar dat heeft het niet opgelost. 10+ jaar geleden met een Mediacenter gekoppeld met HDMI aan de TV was dit probleem ook al aanwezig. Vandaar dat mijn PC ook nog lekker ouderwets met VGA is gekoppeld aan de monitor. Geen vertrouwen in HDMI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
VCDfan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:26:
Ik heb het ook een paar keer in de week dat het beeld wegvalt. Komt niet vanzelf terug. Enige remedie is dan om de HDMI eruit en in te steken om weer een connectie te krijgen. Het is ook geen GT Sport probleem maar een HDMI gevalletje. PS4 verliest connectie met de TV. Als dit tijdens een race gebeurd ben je klaar.

Ik heb een paar maanden geleden al een nieuwe (duurdere) HDMI kabel gehaald maar dat heeft het niet opgelost. 10+ jaar geleden met een Mediacenter gekoppeld met HDMI aan de TV was dit probleem ook al aanwezig. Vandaar dat mijn PC ook nog lekker ouderwets met VGA is gekoppeld aan de monitor. Geen vertrouwen in HDMI.
Heb je al geprobeerd om hdcp uit te zetten? Staat in het instellingen menu van de ps4, onder video instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Wulfric92 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 00:00:
[...]

Heb je al geprobeerd om hdcp uit te zetten? Staat in het instellingen menu van de ps4, onder video instellingen.
Bedankt voor de tip. Staat niet bij video instellingen maar gevonden onder "systeem". Inmiddels uitgezet. Kijken wat het doet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

Capo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:45:
Heb 1x de C race gedaan, leuk maar best wat idioten erin en rage quiters.

Karten daar in tegen is enorm leuk. steeds top 6, keer 3e. Goed voor de ratings ook zonder contact, al is dat niet altijd even makkelijk.

Force feedback op full gezet, lijkt net echt de kart.
Helaas voelt daarna iedere auto als een olietanker :+
Toch maar weer ff de FIA doen? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
j-a-k-e-88 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:42:
[...]

Toch maar weer ff de FIA doen? 😉
Ja bij gebrek aan beter zeg maar :X

Daily races, op karten na, zit vol idioten.

Ken het circuit niet waar we rijden, 1e keer 7e.
Nu 2e en laatste ronde voor mij voor vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-a-k-e-88

j-a-k-e-88

BMW 328i

Capo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:03:
[...]

Ja bij gebrek aan beter zeg maar :X

Daily races, op karten na, zit vol idioten.

Ken het circuit niet waar we rijden, 1e keer 7e.
Nu 2e en laatste ronde voor mij voor vandaag.
Autopolis? Komt wel vaker voorbij. Ik vind het een leuk circuit. Had alleen weer in die eerste bocht dat ze je er vol gas afrossen zonder straf. 5e gestart, lag 3e, toen eraf gerost, via 14e plek nog 7e kunnen worden en weer een uitbreiding van m’n zwarte lijst. Helaas wel daardoor van S naar A gedegradeerd. S6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
j-a-k-e-88 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:22:
[...]

Autopolis? Komt wel vaker voorbij. Ik vind het een leuk circuit. Had alleen weer in die eerste bocht dat ze je er vol gas afrossen zonder straf. 5e gestart, lag 3e, toen eraf gerost, via 14e plek nog 7e kunnen worden en weer een uitbreiding van m’n zwarte lijst. Helaas wel daardoor van S naar A gedegradeerd. S6
Race die nooit maar de zwarte lijst ken ik heel goed.

Nu 6e , spannende race om 5e plek maar raakte net gras. Nog 8e geworden. Shit happens.

Wel nog B en S. Wil echt graag naar A maar op de manier word lastig :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
ben deze sinds een week aan het spelen. ook een T150 stuurtje gekocht. Echt wel leuk :)
Voeg me gerust toe op PSN (kamperske), wel leuk om elkaars tijden te zien.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MailMan
Kan die lijst met tweakers en PSN namen niet getagged worden aan het topic? Zodat je voor het reageren altijd een linkje ziet naar die lijst?

Nu sneeuwt het wat onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Ik weet niet wie dat kan regelen? moeten we daar een mod voor inschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Als ik even zoek op mijn eigen PSN naam, dan is dit de laatste lijst.

Tweakers ID PSN ID Controller
v8power67 hjallo Dualshock
dvdkiwi zuperkiwi T500 RS
Jordy8 Plank_268 Dualshock / Fan. CSL
B-Real RichardtB871 Dualshock
low_n_slow vriesch Dualshock
mithrandirrr mithrandirrr T-GT
mailman ragp86 Logitech G29
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Schimanski81 Schimanski81
Canis Lupus CanisLupusNL T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod
merino-peperino merino-peperino Dualshock
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
E.R.Y. eryniden81 Dualshock
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Jimster JimsterNL T300 GTE
Jumpman Oo_Morris_oO DualShock
VCDfan RNJ-FBR Logitech G29
ralph075 r-a-t-0-7-5 T300
Leoon. leoon16 dualshock, soms T300RS
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
schumi2004 whocarez- Dualshock
breminem breminem CSL Elite
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
Nevela Alev-Pro Thrustmaster T300RS
1980Wouter Wouterv1980 G29
cfeijt zoma8 CSL Elite
Shadowman Shadowman_the Dualshock / T300RS GT
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..
ColtpowerColtpower_1987 Logitech G29
Haje.H_J_A G29Dualshock
extreme8eight extreme8eight
PantoHuit StukOnkruid T300RS
j-a-k-e-88 J-A-K-E-88 T300RS
Fiesta1958 Iznogood_NL T150
MB23 Call_Of_Marty T-GT
Rossi46 Rossifum1 Thrustmaster TX
Civic09 KristianD80 Logitech G29
BiLo toiletcleaner Podium DD1 F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Sporedd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 12:52:
Ik heb de lijst even opgezocht in dit topic en in Google gezet:

Iedereen met deze link mag bewerken.
Mochten er mensen bezwaar hebben dan haal ik hem weer weg, maar dit topic is ook publiek toegankelijk dus ik zie geen issue?

Tags for search:
Spelers lijst, player list, Friends, spelerslijst, playerlist, playstation id
@B-Real

Die lijst waren we mee begonnen, maar @Sporedd heeft een Google Docs gemaakt die denk ik makkelijker en wellicht overzichtelijker is? Ook duidelijk dat je dan altijd een up-to-date lijst hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ah, die heb ik even gemist dan. Vond het al raar dat het lijstje dat ik pakte van begin januari was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
B-Real schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:58:
Ah, die heb ik even gemist dan. Vond het al raar dat het lijstje dat ik pakte van begin januari was
Ik stuur wel even een berichtje naar een Mod :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sporedd
Pff, wanneer komen die fixes voor het penalty systeem live.

Ik rem 3 man er uit op Fuji Speedway, snij bocht 1 perfect aan.
Wordt helaas vol geramd, maar vang het super op! dus kom als nog aardig bocht 1 uit.

5 sec penalty.... ramming an another driver off the track....

Ik rage quit niet vaak, maar dit was er wel eentje.

[ Voor 18% gewijzigd door Sporedd op 03-04-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Mijzelf toegevoegd *D

lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
cfeijt zoma8 CSL Elite
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..
Haje.H_J_A G29Dualshock
MB23 Call_Of_Marty T-GT
Capo Capoeirist G29

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Tja, de truc is met het huidige systeem om vooral de binnenkant te houden ben ik achter. Degene die de aanrijding veroorzaakt zit vaak aan de binnenkant en beukt de ander naar buiten, degene aan de buitenkant krijgt dan vaak de penalty. Blijkbaar denkt het systeem dat de deur door de buitenste dicht wordt gegooid, wat 9 van de 10 keer niet zo is.

Ik merk het op Tuinen ook bij de twee hairpins. Die wil je, idealiter, een beetje ruim aansnijden maar dan laat je wel veel ruimte voor een achterligger. Als iemand dan echt laat, of domweg te laat, remt moet je echt goed oppassen of je elkaar niet raakt.
Daar dus of de binnenkant houden of opletten dat je de ander ontwijkt, heel vaak schieten ze een heel eind door namelijk en verlies je geen plek.

Het systeem is niet top, maar op dit moment wel enigszins voorspelbaar en daar is rekening mee te houden. Frustratie blijft op sommige momenten, maar je kunt er soms dus ook "omheen" rijden of van profiteren. Heb de afgelopen dagen ook al een paar keer een eikel een oor aan genaaid O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:35
MailMan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:00:
[...]

Ik stuur wel even een berichtje naar een Mod :)
Misschien is het een idee om de 'Google doc lijst' kenbaar te maken in een topic warning (die komt dan onderaan de pagina van die topic te staan). Met daarbij een paar regels tekst hoe iemand zich aan de lijst kan (laten?) toevoegen.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
alesandro_46 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:04:
[...]

Misschien is het een idee om de 'Google doc lijst' kenbaar te maken in een topic warning (die komt dan onderaan de pagina van die topic te staan). Met daarbij een paar regels tekst hoe iemand zich aan de lijst kan (laten?) toevoegen.
Precies dat heb ik voorgesteld :)

Vol verwachting klopt ons hart :P

@Capo Ik heb je ook even aan de Google Docs toegevoegd ;)

https://docs.google.com/s...GKitwpmNDinEB0/edit#gid=0

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 03-04-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De google doc zou inderdaad mooi in een roze balk onder de quickreply kunnen, of anders in de openingspost.
Voor de eerste optie is denk ik een moderator nodig, voor de tweede optie moeten we even aankloppen bij de topicstarters, @mprkooij en @Kronos1979.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 03-04-2020 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
Why not both? ;-) iemand al een me gecontacteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Voor de liefhebbers, ik ben ook aan het streamen op twitch nu. "Kamperske" ben wel maar een beginner en tips zijn welkom.

EDIT: Net mijn tijd op Dragon Trail naar 1:39.683 gezet. 0.4 sneller als die van gisteren. er zit verbetering in

lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
cfeijt zoma8 CSL Elite
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..
Haje.H_J_A G29Dualshock
MB23 Call_Of_Marty T-GT
Capo Capoeirist G29
Kampers Kamperske TM T150

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
Ik ben een beetje aan het oefenen op seaside voor volgende week in een lobby. Feel free to join :). Tis wel een friends only lobby

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sporedd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:45:
Why not both? ;-) iemand al een me gecontacteerd?
Zo te zien aan de roze balk onderaan het topic wel d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MailMan
mithrandirrr schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:34:
Ik ben een beetje aan het oefenen op seaside voor volgende week in een lobby. Feel free to join :). Tis wel een friends only lobby
Net even in huis aan het klussen vanmiddag. Ben denk ik vanavond (of tegen de avond) nog wel online.

Morgen uiteraard ook weer, maar eerder in de namiddag/avond dan vroeg in de middag.
dvdkiwi schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:53:
[...]

Zo te zien aan de roze balk onderaan het topic wel d:)b
Yes, it is done :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
Ik verwacht morgen ook wat later in de middag online te zijn. Eerst even m'n auto wassen en misschien een mooie wax aanbrengen. Is alweer veel te lang geleden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sporedd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4Lux97voCeu4VpEg6l_M7avNn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CsQBFZ5UxU6ufve5LAGaUtqR.jpg?f=fotoalbum_large

Race C gewonnen! In de Tweakers gtr ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Sporedd op 04-04-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
1:39.004 in quali nu op Dragon Trail. weer 0.6 eraf tegenover gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Daily races volgende week zijn:

Dragon Trail - Seaside Gr.3

La Sarthe - Gr.1

La Sarthe heb ik nog totaal niet onder de knie, dus dat wordt flink oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Wordt er vandaag vanwege het mooie weer wat eerder geracet? Zoals bijv nu :D?

Lees wat later, ik ga denk ik vanavond BBQen. Dan zal het voor mij helaas over gaan vandaag -O-

[ Voor 40% gewijzigd door Oekol op 05-04-2020 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Leoon. schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:13:
Wordt er vandaag vanwege het mooie weer wat eerder geracet? Zoals bijv nu :D?

Lees wat later, ik ga denk ik vanavond BBQen. Dan zal het voor mij helaas over gaan vandaag -O-
Ik overweeg later op de dag, maar je kan altijd een lobby aanslingeren en kijken wie er komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MailMan schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:32:
[...]

Ik overweeg later op de dag, maar je kan altijd een lobby aanslingeren en kijken wie er komt :)
Wilde ook nog gaan klussen vandaag. Even twee nachtkastjes maken, alleen als ik dat nu doe kom ik alsnog in de middag niet. Hebben we eindelijk zon ga ik zeker niet in de tuin zitten.. Dus dan lig ik plat op de loungebank gok ik oOo.

Ah well, wellicht doe ik dat wel nu en dan kom ik rond 11en online of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Leoon. schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:38:
[...]

Wilde ook nog gaan klussen vandaag. Even twee nachtkastjes maken, alleen als ik dat nu doe kom ik alsnog in de middag niet. Hebben we eindelijk zon ga ik zeker niet in de tuin zitten.. Dus dan lig ik plat op de loungebank gok ik oOo.

Ah well, wellicht doe ik dat wel nu en dan kom ik rond 11en online of zo
Ik zit ook met een klus waar ik pas vanaf 12u aan kan beginnen, maar in principe wachten er genoeg andere klussen :P

Heb ook de Playseat en G27 moeten verhuizen naar zolder. Dat wordt bloedje heet in de zomer dus we gaan maar vast een venitlator bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MailMan schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:42:
[...]

Ik zit ook met een klus waar ik pas vanaf 12u aan kan beginnen, maar in principe wachten er genoeg andere klussen :P

Heb ook de Playseat en G27 moeten verhuizen naar zolder. Dat wordt bloedje heet in de zomer dus we gaan maar vast een venitlator bestellen :P
Ik haal de playseat (heb die instap) altijd uit de kast met m'n T300RS stuurtje. Maar dat kost me zoveel 'moeite' dat ik altijd wel zeker wil weten dat ik niet alleen ben. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
Leoon. schreef op zondag 5 april 2020 @ 08:47:
[...]

Ik haal de playseat (heb die instap) altijd uit de kast met m'n T300RS stuurtje. Maar dat kost me zoveel 'moeite' dat ik altijd wel zeker wil weten dat ik niet alleen ben. :>
Ja op zich is het een makkelijk op te vouwen geheel voor wat het aan mogelijkheden biedt. Tegelijkertijd wil ik gewoon 'in kunnen stappen' wanneer ik game en niet nog een paar minuten bezig zijn om alles goed af te stellen.

Of betere leren racen met de Dualshock ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://pic20.picturetrail.com/VOL1325/13792315/24855543/414408327.jpg

Een vast plekje gemaakt, nu nog een internet kabel erheen doen want met wifi is het .....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
Lobby Race C volgende week is online. Alleen voor Vrienden omdat vorige week de lobby vrij snel vol liep.
Nadeel is een vaste eigenaar van de lobby. Omdat ik niet de gehele middag GT Sport ga doen moet er daarna eventueel een ander een nieuwe lobby aanmaken. Practice is zonder verbruik van banden en benzine. Voordat de race start zal dit aangepast worden. Nadeel is dan weer dan de startopstelling niet klopt. Maar het is ook een oefenrace. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
VCDfan schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:06:
Lobby Race C volgende week is online. Alleen voor Vrienden omdat vorige week de lobby vrij snel vol liep.
Nadeel is een vaste eigenaar van de lobby. Omdat ik niet de gehele middag GT Sport ga doen moet er daarna eventueel een ander een nieuwe lobby aanmaken. Practice is zonder verbruik van banden en benzine. Voordat de race start zal dit aangepast worden. Nadeel is dan weer dan de startopstelling niet klopt. Maar het is ook een oefenrace. :)
Kom er straks aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Succes mannen, eventueel later vanavond maar gok dat er dan niemand meer is. Hou me ten zeerste aanbevolen om morgen na werk even een goeie 2 uurtjes te oefenen met eenderwelke van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
VCDfan schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:06:
kan je ergens zien welke races het volgende week worden dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
kampers schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:18:
[...]

kan je ergens zien welke races het volgende week worden dan?
https://www.kudosprime.com/gts/events.php

Even scrollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
je zou maar een S hebben van Safety https://clips.twitch.tv/FamousHonestAubergineDatBoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 17-09 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Herkenbaar. Er zijn nog steeds van die rijders met een S rating die diep induiken en hopen dat zij niet een straf krijgen. Vaak is het even later wel karma voor ze...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Deze actie toont dus perfect de bug van het penalty systeem aan op dit moment.

Ik heb de afgelopen week nog niemand een penalty zien krijgen met dergelijke acties, maar de mensen die er vanaf gebeukt worden juist wél.

Bizar, maar dat is hoe het werkt op dit moment. Je ziet op de Twitch video ook dat degene die streamt een ontwijkende actie doet, maar de mensen die al praktisch de bocht door zijn zijn kansloos en zien echt niets aankomen (en lopen dus mogelijk wel een penalty op...)

Maar ik moet zeggen dat ik toch een hoop lekkere races heb gehad vorige week :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Zal blij zijn als onze verhuis voorbij is en ik deze ook terug onder het stof kan uithalen. Het begint zwaar terug te kriebelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
B-Real schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:15:
[...]

Je ziet op de Twitch video ook dat degene die streamt een ontwijkende actie doet, maar de mensen die al praktisch de bocht door zijn zijn kansloos en zien echt niets aankomen (en lopen dus mogelijk wel een penalty op...)
Ja dat was ik, ik zag het gevaar al aankomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:51
Altijd weer die Spanjaarden. Ik kick ze er nu al standaard uit als ik eens een keer een public lobby open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
En Russen, daar rijd ik ook altijd meer met wat extra marge bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Dadelijk even de GT eye G29 reserve veer zoeken en erin zetten. Dan eens kijken hoe dragon trail gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Capo schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:56:
Dadelijk even de GT eye G29 reserve veer zoeken en erin zetten. Dan eens kijken hoe dragon trail gaat :)
De wat? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
http://www.gteye.com.au/

Dit. Heb er toen 2 besteld, 1 zit nog in de verkochte G27. stupid me.

Waren toen stuk goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 14-09 17:41
kampers schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:34:
1:39.004 in quali nu op Dragon Trail. weer 0.6 eraf tegenover gisteren.
Echt geen slechte tijd hoor, als dat met harde banden is :) (je zei dat je beginner bent)

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 06-04-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Capo schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:07:
[...]

http://www.gteye.com.au/

Dit. Heb er toen 2 besteld, 1 zit nog in de verkochte G27. stupid me.

Waren toen stuk goedkoper....
Website bekeken. Hele pedalenset moet uit elkaar wat logisch is. Gaat 'm voor mij niet worden. Zal waarschijnlijk daarna helemaal niet meer werken. ;)

Tweaker met 2 linkerhanden.

Merk je echt een verschil? Met andere woorden....wat is precies het verschil met de standaard veren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die dragon tail gaat lekker met de races. Als dat zo doorgaat dan haal ik mijn A status deze week *D
VCDfan schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:35:
[...]

Website bekeken. Hele pedalenset moet uit elkaar wat logisch is. Gaat 'm voor mij niet worden. Zal waarschijnlijk daarna helemaal niet meer werken. ;)

Tweaker met 2 linkerhanden.

Merk je echt een verschil? Met andere woorden....wat is precies het verschil met de standaard veren?
G29 zit stuk rubber in rempedaal. Ik mis veel gevoel en merk dat consistentie lastig is.
Ben niet de snelste maar weet zeker dat hier tijd in zit.

Maargoed, overweeg ok om naar fanatec DD over te stappen en afscheid te nemen van de playseat voor een alu rig. Tijd om het huis uit te mogen, scheelt geld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
Canard schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:07:
[...]

Echt geen slechte tijd hoor, als dat met harde banden is :) (je zei dat je beginner bent)
Ja waren harde banden in die race/quali denk ik.

Op die van deze week (Dragon Trail) heb ik nu een 1.39.779 staan met de Porsche 911

Pagina: 1 ... 80 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe: