In principe zijn erg geen gekke instellingen die nodig zijn om op hetzelfde punt te kunnen remmen.j-a-k-e-88 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:35:
Ok, gaan we nog een keer voor LH44.
Ik kijk naar super GT s handleiding online, Monza. Hij remt bij 150 meter bord. Als ik dat probeer, hoe hard ik ook rem, ook met balans volledig aan de voorkant, haal ik nooit de eerste bocht. Welke instelling moet ik hier veranderen om dergelijk remgedrag te kunnen krijgen, is dat toch iets met de ABS nog? Waar remmen de mensen hier van het forum aan t end van t eerste rechte stuk?
edit: voor uw aller beeld, ik moet echt bij de witte streep voor de 150m markering remmen om in te kunnen sturen.
ABS op Default en ook BB op 0 zou het mee moeten kunnen. Bedenk wel dat 1 meter te laat remmen (wat op topsnelheid een fractie is) er wel voor zorgt dat je de apex ook met 1 meter mist, wat dan weer veel is.
Daarnaast is het belangrijk geleidelijk je rem los te laten wanneer je in gaat sturen. Mits je niet te hard gaat, zorgt dat ervoor dat je banden grip over hebben om te sturen ipv alleen te remmen.
Vergeet ook niet dat het rempunt anders kan lijken te liggen afhankelijk van je camera. Op je bumpercam zit je helemaal vooraan in je auto en is het eenvoudiger te laat te remmen, terwijl je in cockpit view de neiging kan hebben te vroeg te remmen.
Tenslotte ben ik er nog niet over uit of de rem/gas waardes die je tijdens een replay ziet echt helemaal overeenkomen qua tijd met de realiteit. Misschien wel bij de LH44 challenge, maar bij daily race replays van de top spelers heb ik soms het idee dat de input wat achterloopt op de auto.