‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://www.gran-turismo.com/gb/news/00_4538854.html
[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 17-12-2019 16:39 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ben geen fan van het circuit maar ik zeg er geen nee tegen.
Vandaag ook de Hamilton DLC aangeschaft. Eerst maar eens zien of we 10 gouden medailles kunnen halen (lees: in de buurt kunnen komen van), daarna kijken we wel of diamond tot de mogelijkheden behoort.
Omdat ik iedereen hoor over de moeilijkheid van Willow Springs en omdat het echt mijn minst favoriete baan is ga ik daar mee beginnen, hij kan maar beter uit de weg zijn. De rest van de baantjes heb ik wel echt zin in! Ik ben ook wel blij dat we met een fatsoenlijke auto rijden en niet met zo'n Vision gedrocht.
[ Voor 68% gewijzigd door Superkiwi op 18-12-2019 02:32 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je zult er plezier van hebben. Ik vond persoonlijk Willow Springs best goed te doen.dvdkiwi schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 17:02:
Die komt hier even als een verrassing uit de lucht vallen
Ben geen fan van het circuit maar ik zeg er geen nee tegen.
Vandaag ook de Hamilton DLC aangeschaft. Eerst maar eens zien of we 10 gouden medailles kunnen halen (lees: in de buurt kunnen komen van), daarna kijken we wel of diamond tot de mogelijkheden behoort.
Omdat ik iedereen hoor over de moeilijkheid van Willow Springs en omdat het echt mijn minst favoriete baan is ga ik daar mee beginnen, hij kan maar beter uit de weg zijn. De rest van de baantjes heb ik wel echt zin in! Ik ben ook wel blij dat we met een fatsoenlijke auto rijden en niet met zo'n Vision gedrocht.
Owh ja kleine tip ik zet nu elke keer de ps4 in rest mode met gt sport nog draaiend, als er een patch komt.
Dan is de patch geïnstalleerd en al als ik ps4 weer aanzet volgende dag en scheelt heel veel copying tijd!
Vandaag ook zet ps4 aan en hoppa hij zegt update naar nieuwe patch en alles is dan al gedaan spel start opnieuw op en klaar. Fantastisch systeem !
[ Voor 38% gewijzigd door v8power67 op 18-12-2019 14:09 ]
Nou al een paar keer gebeurd de laatste 2 weken.
Heerlijke track Laguna Seca, kan ik uren op rijdenv8power67 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 12:54:
Zo net lekker laguna seca aangevallen. Eerst een tuned golf 1 gebouwt. 180pk 804kg op sport soft was echt super vet. Erna die nieuwe ford gt gekocht wat een beest. En super vet op seca mee raggen. Jammer dat die safety cars alleen via de mileage store komen dus komende weken op dinsdag kijken.
Owh ja kleine tip ik zet nu elke keer de ps4 in rest mode met gt sport nog draaiend, als er een patch komt.
Dan is de patch geïnstalleerd en al als ik ps4 weer aanzet volgende dag en scheelt heel veel copying tijd!
Vandaag ook zet ps4 aan en hoppa hij zegt update naar nieuwe patch en alles is dan al gedaan spel start opnieuw op en klaar. Fantastisch systeem !
Ik heb GTS ook in rust mode draaiend, maar de ene keer is de update wel automatisch gedaan als ik thuiskom, de andere keer moet ie nog gaan downloaden. Voor de update van gisteren wilde ik de PS4 's ochtends vroeg even aandoen om de update te starten, maar toen was ie al 95% klaar met kopieren. Niet echt een touw op te trekken. Weet alleen dat het tergend langzaam is als je er op zit te wachten
Porsche 911 Carrera RS Club Sport 1995
Daarom koop ik vrijwel nooit de nieuwe wagens uit de updates.
Afgelopen maandag de PS4 bij thuiskomst wel even aan geslingerd voor de updates, na het eten moest ik gelijk weer weg. Bij thuiskomst wilde ik de PS4 uit doen, bleek de update niet geïnstalleerd (te weinig vrije ruimte)
PhD i.o.
Tijdens zulke races is het extra jammer dat de AI van GT zo verschrikkelijk slecht is. Gelukkig hebben die brede banden dermate veel grip dat je niet gelijk de rondte in gaat als je een tik van ze krijgt.
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 20-12-2019 21:39 ]
PhD i.o.
Ik gok dat dat niet met een controller is. Ik rij met een stuur en had flink wat tijd nodig om alles op goud te krijgen. Diamant ligt nog te ver weg. Kan ook aan mijn vaardigheden liggen ben ik bangMaximus schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:32:
Vandaag de Lewis Hamilton uitbreiding gekocht. Speel zelf met de controller maar vind het best pittig die races. Zit meestal met gemak op zilver maar haal telkens net niet goud. Lees hier mensen die 't op platinum halen, is dat met een controller? Wel goed te zien dat het saldo van CR goed oploopt.
*kuch kuch @v8power67PantoHuit schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:40:
[...]
Ik gok dat dat niet met een controller is.
Er komt een moment dat ze niet meer doorzichtig zijn, maar dat duurt best lang. Je zou genoeg tijd moeten hebben om daar op te anticiperen, toch?Lekkerbek312 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 00:18:
Ik word zo moe van die starts. Een paar plekken voor mij staan mensen of stil of ze botsen met elkaar. Ze worden doorzichtig, maar toch raak ik ze. En 1x raden wie weer achterstevoren staat.....
Nou al een paar keer gebeurd de laatste 2 weken.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Heb er 4 op diamant. Brands hatch, dragon trial, nordschleife en lago maggiore.
[ Voor 21% gewijzigd door v8power67 op 22-12-2019 13:12 ]

Echt deze baan os zo verslavend!!
Heb al super veel geoefend op deze baan. Eerste lap die ik deed in deze quali was gelijk 1:22.8 dus pace zat er al lekker in. Kan denk wel een 1:21 hoog rijden.
Maar mijn stock Ferrari 512 BB '76 heeft het op St Croix gewoon gered! In de allerlaatste bocht haalde ik de Cobra in en ik moest 'm even blocken voor de finish maar winst is winst
Ding glibbert en glijdt behoorlijk, zelfs met TC op 1 en Sport soft bandjes. Dit gaat nog een uitdagende cup worden!
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 23-12-2019 17:41 ]
Hele gave baan inderdaad. Moet misschien ook even die Renault gaan proberen, sowieso wel een gave wagen.v8power67 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:15:
Laguna seca gr3 met die renault nog wattes. 1:22.061.
[YouTube: Gran Turismo SPORT gr3 laguna seca 1:22.061]
[Afbeelding]
Heb al super veel geoefend op deze baan. Eerste lap die ik deed in deze quali was gelijk 1:22.8 dus pace zat er al lekker in. Kan denk wel een 1:21 hoog rijden.
Ben zelf nog niet onder de 1:24 gedoken, maar zit er wel in.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Het doet me een beetje denken aan Trackmania Turbo, waar er een significant verschil in grip was tussen licht en donker zand.
De keren dat ik een beetje op het zand terecht kwam spinde ik gelijk rond. Zand op Willow is net een magneet, het trekt je echt de baan af.dvdkiwi schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:38:
Hebben jullie ook het idee dat het zand van Laguna Seca een stuk vergeeflijker is dan het zand van bijvoorbeeld Willow Springs of de eerste bocht van Brands Hatch?
Het doet me een beetje denken aan Trackmania Turbo, waar er een significant verschil in grip was tussen licht en donker zand.
Gisteren nog een prachtig moment gehad; met z'n drieën naast elkaar op de Corkscrew aan komen stormen. Ook nog eens alle drie op hetzelfde moment remmen. En toch allemaal fatsoenlijk de bocht door. Prachtig racen zo.
Verder wel een beetje tegenvallende races zo met vrije kerstdagen. Had gehoopt op Gr4, Gr3 én Gr2. Maar helaas zit er een suffe race tussen met de VW Golf GTI. Leuk, voor een keertje, meer niet.
[ Voor 31% gewijzigd door v8power67 op 24-12-2019 12:23 ]
www.youtube.com/DerOllie
Bezit een G29
PSN: extreme8eight
Ik heb een t300rs
PSN: Call_Of_Marty
Rij met een T-GT
De tgt besteld voor 442 euro wat voor mij de doorslag gaf in vergelijking met de fanatec csl elite (730 euro incl. load cell).
Als het goed is wordt het pakketje zaterdag bezorgd. Ben benieuwd!
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Assists uit, zachte racebandjes erop en gaan!
Had op Suzuka als beste rondje een 1:33.175 en heb net even gekeken: de snelste ronde in de GP van Suzuka 2017 was een 1:33.144
Niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar toch wel grappig dat het zo dicht bij elkaar zit.
Het kan nog vele malen sneller, zo goed was mijn snelste ronde nu ook weer niet maar omdat ik 'm jullie niet wil onthouden, hier is ie:
[YouTube: Gran Turismo™SPORT | F1 W08 EQ Power+ 2017 at Suzuka | 1:33.175]
Als 6e gestart. In het begin was het erg druk tussen #2 t/m #6 (dat was ik dus). Allemaal fair, maar er werd geen meter toegeven (en die baan is al zo heftig).
Door wat foutjes van anderen naar de 3e plek weten door te stoten en ik wist ook na een paar rondjes strijden de 2e plek te veroveren.
En toen kwam het, de #1 achterhalen. Ook een Nederlander. Met inmiddels 4 seconden voorsprong. Rondje bij rondje het gat gedicht, om daarna ronden achter elkaar aan te scheuren. Het ging hard. Ik kwam er 2x naast, maar niet langs. Zo intens!

Maar goed, uiteindelijk dus wel mooi de pot gewonnen

Man, wat een prachtige racegame is dit toch
Ik zag dat er een soort lijst is met NL spelers van dit forum, hoe kom ik daarbij?
Fijne kerstdagen in ieder geval allen!
Jake
It's magic!j-a-k-e-88 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:48:
Ik zag dat er een soort lijst is met NL spelers van dit forum, hoe kom ik daarbij?
Geef alleen nog even je PSN naam door
*tabel geknipt
[ Voor 82% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2019 11:59 ]
Fiesta1958 Iznogood_NL T150
Lijkt me leuk om de resultaten van iedereen hier te zien.
*tabel geknipt
[ Voor 96% gewijzigd door Superkiwi op 25-12-2019 11:59 ]
Trouwens ik kom niet op de GT server.
Nog meer spelers met inlog problemen?
Dit gaf Sony als melding.
----------------------------------------------
Currently there has been a concentration of access to the Gran Turismo Sport servers which is making it difficult for users to connect.
Please wait while we work to restore the service.
Thank you for your patience and we apologize for the inconvenience this is causing to our users.
Tweakers ID | PSN ID | Controller |
v8power67 | hjallo | Dualshock |
dvdkiwi | zuperkiwi | T500 RS |
Jordy8 | Plank_268 | Dualshock / Fan. CSL |
B-Real | RichardtB871 | |
low_n_slow | vriesch | Dualshock |
mithrandirrr | mithrandirrr | T-GT |
mailman | ragp86 | Logitech G29 |
lowman83 | LowmanTD | |
Canard | djcanard76 | |
Darretje92 | Darretje92 | |
Rivanov | RivanovNL | |
Schimanski81 | Schimanski81 | |
Canis Lupus | CanisLupusNL | T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod |
merino-peperino | merino-peperino | Dualshock |
Dobey | Dobey_88 | |
Xamsix | Xamsix | |
rottentomato | rotten-me | |
DerOllie | DerOllie | |
E.R.Y. | eryniden81 | Dualshock |
majoh | majoh_nl | Dualshock |
Bl0cKeR | brsmit | |
Jimster | JimsterNL | T300 GTE |
Jumpman | Oo_Morris_oO | DualShock |
VCDfan | RNJ-FBR | Logitech G29 |
ralph075 | r-a-t-0-7-5 | T300 |
Leoon. | leoon16 | dualshock, soms T300RS |
Wyhi | Voikug | Dualshock |
Eyyka | Eyyka | Dualshock |
schumi2004 | whocarez- | Dualshock |
breminem | breminem | CSL Elite |
j.f.otten | jfotten | T300 |
Slaapje | Slaapje | Dualshock |
Nevela | Alev-Pro | Thrustmaster T300RS |
1980Wouter | Wouterv1980 | G29 |
cfeijt | zoma8 | CSL Elite |
Shadowman | Shadowman_the | Dualshock / T300RS GT |
neeszz | Neeszz1 | Dualshock |
drusloos | Schermutsel | .. |
Coltpower | Coltpower_1987 | Logitech G29 |
Haje. | H_J_A G29 | Dualshock |
extreme8eight | extreme8eight | |
PantoHuit | StukOnkruid | T300RS |
j-a-k-e-88 | n.n.b. | T300RS |
Fiesta1958 | Iznogood_NL | T150 |
MB23 | Call_Of_Marty | T-GT |
Ik dacht dat ik al op de lijst stond. Maar blijkbaar niet.
Vanochtend ook last van. Het lijkt nu weer normaal te werken. Iedereen is vrij natuurlijk. Vandaar dat de servers staan te roken bij PD.Fiesta1958 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:29:
Tnx, je gimg voor mijn smiley
Trouwens ik kom niet op de GT server.
Nog meer spelers met inlog problemen?
Dit gaf Sony als melding.
----------------------------------------------
Currently there has been a concentration of access to the Gran Turismo Sport servers which is making it difficult for users to connect.
Please wait while we work to restore the service.
Thank you for your patience and we apologize for the inconvenience this is causing to our users.
Er zit tenminste in het menu wel een knop om opnieuw te verbinden.
Dan hoef je niet iedere keer het spel af te sluiten.
J-A-K-E-88 😉dvdkiwi schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:49:
[...]
It's magic!![]()
Tweakers ID PSN ID Controller v8power67 hjallo Dualshock dvdkiwi zuperkiwi T500 RS Jordy8 Plank_268 Dualshock / Fan. CSL B-Real RichardtB871 low_n_slow vriesch Dualshock mithrandirrr mithrandirrr T-GT mailman ragp86 Logitech G29 lowman83 LowmanTD Canard djcanard76 Darretje92 Darretje92 Rivanov RivanovNL Schimanski81 Schimanski81 Canis Lupus CanisLupusNL T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod merino-peperino merino-peperino Dualshock Dobey Dobey_88 Xamsix Xamsix rottentomato rotten-me DerOllie DerOllie E.R.Y. eryniden81 Dualshock majoh majoh_nl Dualshock Bl0cKeR brsmit Jimster JimsterNL T300 GTE Jumpman Oo_Morris_oO DualShock VCDfan RNJ-FBR Logitech G29 ralph075 r-a-t-0-7-5 T300 Leoon. leoon16 dualshock, soms T300RS Wyhi Voikug Dualshock Eyyka Eyyka Dualshock schumi2004 whocarez- Dualshock breminem breminem CSL Elite j.f.otten jfotten T300 Slaapje Slaapje Dualshock Nevela Alev-Pro Thrustmaster T300RS 1980Wouter Wouterv1980 G29 cfeijt zoma8 CSL Elite Shadowman Shadowman_the Dualshock / T300RS GT neeszz Neeszz1 Dualshock drusloos Schermutsel .. Coltpower Coltpower_1987 Logitech G29 Haje. H_J_A G29 Dualshock extreme8eight extreme8eight PantoHuit StukOnkruid T300RS j-a-k-e-88 n.n.b. T300RS
[ Voor 104% gewijzigd door Superkiwi op 26-12-2019 11:55 ]
Tweakers ID: Rossi46
PSN ID: Rossifum1
Controller: Nu nog dualshock, straks Thrustmaster TX via DriveHub
Toch maar een nieuwe t300rs gekocht. Een losse servo base kost hier 275€ en een complete set op Amazon 249€, ik zal het ws weer niet begrijpen.
Wilde eigenlijk een Fanatec kopen maar vertrouw er niet direct op dat die (meteen) compatible gaat zijn met de ps5.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Tweakers ID: Civic09
PSN ID: KristianD80
Controller: Logitech G29
Ik kan je niet toevoegen. Staan je instellingen wel ok?Fiesta1958 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:16:
Doe die van mij er ook bij :-)
Fiesta1958 Iznogood_NL T150
Lijkt me leuk om de resultaten van iedereen hier te zien.
Erg knap met een controller, dik een seconde sneller dan ik met een stuurtje. Ik vind de Renault lastig, vooral de eerste bocht. Heb daar veel overstuur.v8power67 schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:15:
Laguna seca gr3 met die renault nog wattes. 1:22.061.
[YouTube: Gran Turismo SPORT gr3 laguna seca 1:22.061]
[Afbeelding]
Nu wil ik ook alles goed zetten ingame. Heb een T300RS stuur. Wat zijn jullie settings voor het stuurtje?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Tweakers ID | PSN ID | Controller |
v8power67 | hjallo | Dualshock |
dvdkiwi | zuperkiwi | T500 RS |
Jordy8 | Plank_268 | Dualshock / Fan. CSL |
B-Real | RichardtB871 | |
low_n_slow | vriesch | Dualshock |
mithrandirrr | mithrandirrr | T-GT |
mailman | ragp86 | Logitech G29 |
lowman83 | LowmanTD | |
Canard | djcanard76 | |
Darretje92 | Darretje92 | |
Rivanov | RivanovNL | |
Schimanski81 | Schimanski81 | |
Canis Lupus | CanisLupusNL | T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod |
merino-peperino | merino-peperino | Dualshock |
Dobey | Dobey_88 | |
Xamsix | Xamsix | |
rottentomato | rotten-me | |
DerOllie | DerOllie | |
E.R.Y. | eryniden81 | Dualshock |
majoh | majoh_nl | Dualshock |
Bl0cKeR | brsmit | |
Jimster | JimsterNL | T300 GTE |
Jumpman | Oo_Morris_oO | DualShock |
VCDfan | RNJ-FBR | Logitech G29 |
ralph075 | r-a-t-0-7-5 | T300 |
Leoon. | leoon16 | dualshock, soms T300RS |
Wyhi | Voikug | Dualshock |
Eyyka | Eyyka | Dualshock |
schumi2004 | whocarez- | Dualshock |
breminem | breminem | CSL Elite |
j.f.otten | jfotten | T300 |
Slaapje | Slaapje | Dualshock |
Nevela | Alev-Pro | Thrustmaster T300RS |
1980Wouter | Wouterv1980 | G29 |
cfeijt | zoma8 | CSL Elite |
Shadowman | Shadowman_the | Dualshock / T300RS GT |
neeszz | Neeszz1 | Dualshock |
drusloos | Schermutsel | .. |
Coltpower | Coltpower_1987 | Logitech G29 |
Haje. | H_J_A G29 | Dualshock |
extreme8eight | extreme8eight | |
PantoHuit | StukOnkruid | T300RS |
j-a-k-e-88 | J-A-K-E-88 | T300RS |
Fiesta1958 | Iznogood_NL | T150 |
MB23 | Call_Of_Marty | T-GT |
Rossi46 | Rossifum1 | Thrustmaster TX |
Civic09 | KristianD80 | Logitech G29 |

Voor vandaag hou ik het wel even voor gezien
Palthe
Au. En dan weten dat je de volgende stint weer opnieuw moet beginnen met aanvoelen van de baan...dvdkiwi schreef op donderdag 26 december 2019 @ 15:37:
80 Minuten oefenen, steeds meer tijd eraf kunnen snoepen en dan krijg je dit....
[Afbeelding: Willow Spring 1:12.034]
![]()
![]()
Voor vandaag hou ik het wel even voor gezien
Ik had hetzelfde met de Ring, ook 1 tiende boven Gold...
Wel net goud kunnen halen maar nog een halve seconde van Diamond af.
Die tweede bocht (lange doordraaier naar rechts), daar verlies ik altijd tijd op. Snap niet hoe Lewis daar zo snel doorheen komt. De rest is meer een kwestie van techniek.
Monza vond ik tot nu toe het makkelijkste en met .001 Diamond gehaald na een uurtje proberen. Maar die baan had ik ook nog nooit echt geoefend in GT.
Brands Hatch lijkt me ook pittig trouwens.
Dit vraag ik mij ook af. Ik rij voornamelijk f1 2019 en gt sport, maar gt sport rijdt zoveel anders. Het is net alsof het stuur een eigen leven heeft zodra ook maar enig grip wordt verloren. Herkennen anderen dit? Mijn stuur schiet alle kanten op..Leoon. schreef op donderdag 26 december 2019 @ 10:26:
Nu wil ik ook alles goed zetten ingame. Heb een T300RS stuur. Wat zijn jullie settings voor het stuurtje?
Daarom wil ik Willow Springs als eerste gedaan hebben, die baan heeft mij ook nooit zo lekker gelegen. Maar ik moet zeggen dat ik 'm sinds vandaag wel meer ben gaan waarderen.
Ook heb ik tijdens de pogingen vandaag mijn rijtechnieken wat aangepast en dat heeft geholpen, ik glij nauwelijks meer tijdens insturen na neerschakelen en dat levert een hoop tijd op. Altijd leuk als je jezelf na zoveel uur toch nog progressie ziet maken
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-12-2019 19:17 ]
Hm nee dat heb ik niet. Merk wel in de bocht kan m'n stuur ineens verder draaien zonder tegenwerking en dan is de grip gewoon weg lijkt me dan.Hermaniak88 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:09:
[...]
Dit vraag ik mij ook af. Ik rij voornamelijk f1 2019 en gt sport, maar gt sport rijdt zoveel anders. Het is net alsof het stuur een eigen leven heeft zodra ook maar enig grip wordt verloren. Herkennen anderen dit? Mijn stuur schiet alle kanten op..
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik vind het wel goed werken.
Echter gaat het opnieuw starten dermate snel dat het mij niet uit de flow haalt.
Ben wel blij dat ik na elk rondje even een adempauze krijg
Hey, ik heb net zo n stuur gekocht ook. Vind em erg wisselend sturen, afhankelijk van welke auto je neemt. Dat zal ook wel logisch zijn, maar ik ben nog wel met de instellingen bezig. Als ik bv een Viper GT 3 rij, dan is die bijna niet te houden en klapt bij een botsing of iets dergelijks het stuur zo wat uit je handen en is de auto nagenoeg niet weer op de track te krijgen (in tegenstelling tot met een controller dual shock), stap ik in een Ford RS dan krijg ik veel meer gevoel in het stuur (steviger) en rij ik snel foutloos. Vind het tijdverlies bij foutjes wel erg groot bij de "snellere" wagens. Bedoel je dit?Hermaniak88 schreef op donderdag 26 december 2019 @ 19:09:
[...]
Dit vraag ik mij ook af. Ik rij voornamelijk f1 2019 en gt sport, maar gt sport rijdt zoveel anders. Het is net alsof het stuur een eigen leven heeft zodra ook maar enig grip wordt verloren. Herkennen anderen dit? Mijn stuur schiet alle kanten op..
Hi v8. Je rijdt met dual shock lees ik her en der. Hoe heb jij de instellingen daar? Gas en remmen met de R2? dus gedoseerd?v8power67 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 12:23:
De safety cars staan in de mileage store. 5000 punten de stuk. Gaat om de charger en de toyota. Volgende week de megane.
Gewoon even nieuwsgierig. Ik vind het lastig om op die manier te rijden omdat ik graag op en afschakelen op die positie heb als ik met dual shock rijd (misschien niet meer omdat ik net een stuurtje heb :-) )
Dank voor je reactie alvast
Jake88
Hey, ja heb idd gas op r2 en rem op l2.j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:46:
[...]
Hi v8. Je rijdt met dual shock lees ik her en der. Hoe heb jij de instellingen daar? Gas en remmen met de R2? dus gedoseerd?
Gewoon even nieuwsgierig. Ik vind het lastig om op die manier te rijden omdat ik graag op en afschakelen op die positie heb als ik met dual shock rijd (misschien niet meer omdat ik net een stuurtje heb :-) )
Dank voor je reactie alvast
Jake88
Opschakelen is Rondje en terug schakelen is vierkantje.
En dan heb ik in het quick menu de steering sensitiviteit op 7 staan!
ps zie dat ik (nog) geen plaatjes kan uploaden hier? dan wordt het lastig reageren haha
Paar keer dicht in de buurt van goud gekomen: 1:12.043, 1:12.062, 1:12.041 etc.
Tijdens één poging lag ik voor de laatste bocht slechts 4 tienden achter Hammilton maar raakte ik het zand

Zelfs mijn oude record nog even met 0.001 sec verbeterd

Ik wist dat goud erin zat en uiteindelijk is het, na totaal ruim 3 uur dan toch gelukt
[YouTube: Gran TurismoSPORT Lewis Hammilton DLC | Willow Springs GOLD | 1:11.976]
Diamond gaat 'm niet worden; ik ga hier niet nog eens bijna 7(!) tienden af krijgen.
Op naar Brands Hatch!
Ja exact. Sommige minimale foutjes worden keihard afgestraft doordat het stuur onhoudbare bewegingen maakt.j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:43:
[...]
Hey, ik heb net zo n stuur gekocht ook. Vind em erg wisselend sturen, afhankelijk van welke auto je neemt. Dat zal ook wel logisch zijn, maar ik ben nog wel met de instellingen bezig. Als ik bv een Viper GT 3 rij, dan is die bijna niet te houden en klapt bij een botsing of iets dergelijks het stuur zo wat uit je handen en is de auto nagenoeg niet weer op de track te krijgen (in tegenstelling tot met een controller dual shock), stap ik in een Ford RS dan krijg ik veel meer gevoel in het stuur (steviger) en rij ik snel foutloos. Vind het tijdverlies bij foutjes wel erg groot bij de "snellere" wagens. Bedoel je dit?
De t300 toch? Heb ik nooit last van gehad, maar je moet wel je stuur goed vasthouden natuurlijk.Hermaniak88 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:32:
[...]
Ja exact. Sommige minimale foutjes worden keihard afgestraft doordat het stuur onhoudbare bewegingen maakt.
Ik zag laatst iemand een stuurtje gebruiken alsof tie in de auto zat naar de supermarkt.
Ja dan gaat het stuur het winnen van je. Maar als je iets dichterbij gaat zitten en het stuur met 2 handen vasthoudt dan voel je een foutje aankomen en kan je hem veel makkelijker opvangen.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het stuur het aan het winnen was iig.:)
Nou is tie van mij wel stuk nu...maar dat schijnt te horen bij die thrustmasters, ze blinken niet uit in duurzaamheid.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ik had hier ook last van. De t300rs heeft aardig wat koppel. Gewoon in de settings ffb wat terug draaien hielp voor mij. Voor het rijden is er een ongeschreven regel dat als je met je rug tegen de rugleuning zit je je polsen op de bovenkant van het stuur kunt leggen. Hiermee heb je altijd de juiste afstand te pakken.Flagg schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:57:
[...]
De t300 toch? Heb ik nooit last van gehad, maar je moet wel je stuur goed vasthouden natuurlijk.
Ik zag laatst iemand een stuurtje gebruiken alsof tie in de auto zat naar de supermarkt.Helft van de tijd met 1 hand aan het stuur en het stuur door zijn handen laten glijden en such en uiteraard gestrekte armen.
Ja dan gaat het stuur het winnen van je. Maar als je iets dichterbij gaat zitten en het stuur met 2 handen vasthoudt dan voel je een foutje aankomen en kan je hem veel makkelijker opvangen.
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het stuur het aan het winnen was iig.:)
Nou is tie van mij wel stuk nu...maar dat schijnt te horen bij die thrustmasters, ze blinken niet uit in duurzaamheid.
Maar FF op 100% op het stuur en 5/6 in-game is goed te doen. Wel idd met 2 handen vasthouden anders bij een goede crash je duim eraf
Ik heb ook een t300rs gehad. In GT Sport had ik de ffb op 4/5 staan en gevoeligheid op 10. Vond ik goed rijden, zonder rare klappen oid.j-a-k-e-88 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:43:
[...]
Vind em erg wisselend sturen, afhankelijk van welke auto je neemt. Dat zal ook wel logisch zijn, maar ik ben nog wel met de instellingen bezig.
Is dat erg? Absoluut niet, ik vind GT echt ontzettend fijn rijden.
begin er al aan te wennen idd. is natuurlijk ook heel anders dan met de dual shock. op basis van wat ik veel tegenkwam had ik ffb op 3 staan en sens. ook laag. maar nu 4 of 5 voor de ffb en 10 voor sens. wordt al wat beter.Nevela schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:38:
[...]
Ik heb ook een t300rs gehad. In GT Sport had ik de ffb op 4/5 staan en gevoeligheid op 10. Vond ik goed rijden, zonder rare klappen oid.
wat rijden jullie op die tijdrit spa in de regen? kom nu met stuurtje en met full wets op 2.44 haha. Daar ga ik nog eens proberen met ffb wat hoger straks.
zal pr cars 2 ook ff ophalen idd. Eerst F1 (17!) even proberen.dvdkiwi schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:43:
Om eerlijk te zijn vind ik de ffb in GT wat tegenvallen. Ik voel prima wanneer de auto grip verliest maar als je de ffb vergelijkt met die in bijvoorbeeld Project Cars dan is het in GT Sport maar matig, zelfs op maximaal.
Is dat erg? Absoluut niet, ik vind GT echt ontzettend fijn rijden.
Jij hebt een cursusje rijvaardigheid op Lelystad gehad? Daar vertelde ze dat trucje ook namelijk.PantoHuit schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:38:
[...]
Ik had hier ook last van. De t300rs heeft aardig wat koppel. Gewoon in de settings ffb wat terug draaien hielp voor mij. Voor het rijden is er een ongeschreven regel dat als je met je rug tegen de rugleuning zit je je polsen op de bovenkant van het stuur kunt leggen. Hiermee heb je altijd de juiste afstand te pakken.
Werd mij gewoon geleerd tijdens rijlessen autorijbewijs. Is voor meest comfortabele zithouding.Flagg schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:17:
[...]
Jij hebt een cursusje rijvaardigheid op Lelystad gehad? Daar vertelde ze dat trucje ook namelijk.
Het is niet direct het meest comfortabel, het gaat erom dat je beide handen aan het stuur kan houden en toch bijna een volledige rotatie van het stuur kan maken zonder dat je jezelf naar voren trekt uit de stoel. En je zit niet te ver van je klapzak af mocht iets té abrupt tot stilstand komen.v8power67 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:19:
[...]
Werd mij gewoon geleerd tijdens rijlessen autorijbewijs. Is voor meest comfortabele zithouding.
Maar je merkt het wel met racen zelfs met een t300rs, veel betere controle over de auto.
[ Voor 8% gewijzigd door Flagg op 28-12-2019 17:25 ]
Gewoon door blijven gaan! Ik ben sinds een paar dagen aan het oefenen met Willow en haal er toch elke keer weer wat tijd vanaf. Zit nu rond de 1:11:650, dus nog ~350ms... Moet te doen zijndvdkiwi schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 23:16:
Weer 2 uur aan het ploeteren geweest...
Paar keer dicht in de buurt van goud gekomen: 1:12.043, 1:12.062, 1:12.041 etc.
Tijdens één poging lag ik voor de laatste bocht slechts 4 tienden achter Hammilton maar raakte ik het zand![]()
Zelfs mijn oude record nog even met 0.001 sec verbeterd![]()
[Afbeelding: 1:12.033]
Ik wist dat goud erin zat en uiteindelijk is het, na totaal ruim 3 uur dan toch gelukt
[YouTube: Gran TurismoSPORT Lewis Hammilton DLC | Willow Springs GOLD | 1:11.976]
Diamond gaat 'm niet worden; ik ga hier niet nog eens bijna 7(!) tienden af krijgen.
Op naar Brands Hatch!
Als ik al zie dat lui als kie25 of Super GT het maar nét halen weet ik al dat het voor mij onhaalbaar gaat zijn; zij zijn simpelweg een stuk beter en ondanks dat ik langzaam wat sneller word in GT zal ik aan dat niveau nooit geraken.
Maar ik ga 'm nog wel een paar keer proberen, al is het maar om er nog een tiende af te peuteren
[ Voor 75% gewijzigd door Superkiwi op 28-12-2019 20:56 ]
In een ver verleden eens over Zandvoort mogen racen. Daar werd het verteld inderdaad.Flagg schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 17:17:
[...]
Jij hebt een cursusje rijvaardigheid op Lelystad gehad? Daar vertelde ze dat trucje ook namelijk.
Ik weet zeker dat er ook bij jou nog wel tijd af kan. Een tiende bij elke bocht en je bent erdvdkiwi schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:51:
Jij bent dan ook structureel een stuk sneller dan ik
Als ik al zie dat lui als kie25 of Super GT het maar nét halen weet ik al dat het voor mij onhaalbaar gaat zijn; zij zijn simpelweg een stuk beter en ondanks dat ik langzaam wat sneller word in GT zal ik aan dat niveau nooit geraken.
Maar ik ga 'm nog wel een paar keer proberen, al is het maar om er nog een tiende af te peuteren
Ik haalde (eer)gisteren ook elke keer net de 1:12:0xx en niet lager, maar vandaag toch weer tijd weten te vinden. En ik speel eigenlijk helemaal niet zo heel lang GT Sport (laat staan andere racegames), en heb een slecht linkerbeen, dus remmen is voor mij sowieso lastig
We zouden ook eens met een aantal van ons het circuit tegelijkertijd kunnen oefenen en wat tips uitwisselen? Beetje lijnen/rempunten etc bespreken. @v8power67 zat zich eerder ook al kapot te bijten op die baan
Je noemde al Kie en SuperGT, dus hun guides van de baan ken je al. Ik volg ook wel vaak de guides van MCA Mistah. Geen top driver, maar zet altijd handige guides online met nuttige tips en ook wel haalbare tijden.
[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 28-12-2019 22:15 ]
Goede guides, alleen dat stuk waar ze afsnijden gaan we natuurlijk niet doen heMailMan schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:08:
[...]
Je noemde al Kie en SuperGT, dus hun guides van de baan ken je al.
[ Voor 20% gewijzigd door Superkiwi op 29-12-2019 12:53 ]
Echt weldvdkiwi schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:21:
Thanks Mailman, ik ga die video eens kijken![]()
[...]
Goede guides, alleen dat stuk waar ze afsnijden gaan we natuurlijk niet doen he
Ik rijd ook ‘maar’ met een G29

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 29-12-2019 14:09 ]
Ben nog een half uur aan het proberen geweest om er nog iets vanaf te krijgen maar helaas. Wel kan ik in de eerste sector iets sneller, daar laat ik te veel tijd liggen.
Tijd om er een guide bij te pakken.
[YouTube: Gran Turismo SPORT Lewis Hammilton DLC | Brands Hatch GOLD | 1:23.834]
Gefeliciteerd! Ik had hetzelfde. Liep achter maar over de finish zat ik er met .001s onderShadowman schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:23:
Heb mijn eerste diamant(Monza), dacht dat die ronde 0.005 te langzaam was, maar op finishlijn werd dat gecorrigeerd
@MailMan thanks, had de guide van mistah even bekeken voor monza voor ik begon
Alles behalve Nur24h nu op Gold. De Ring heb ik ook nog niet echt geoefend, maar Lewis lijkt daar niet altijd op de max te rijden. Wel bizar snel die auto!
Daarna Willow gedaan en dan is die Merc ineens een slome bak. Eigenlijk wel fijn omdat alles zo in vertraging lijkt af te spelen.
Mijn eindtijd niet verbeterd, maar 1x had ik een kleine voorsprong voordat ik de laatste bocht in ging.
Het kan dus!
Gr.3 is denk ik mn favoriete klasse. Misschien ook omdat ik te weinig poen had voor Gr. 2 autos.Unbreukable schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:57:
Vanaf morgen weer een Daily Race op Interlagos, Gr.3 deze keer. En Gr.2 op Fuij voor race C. Beter dan deze week dus!
En mooie gelegenheid om Interlagos beter onder de knie te krijgen voor de Lewis challenge.
Morgen nieuwe daily's, let's go!
Nette tijd hoor!v8power67 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:36:
Zo eindelijk mijn tijd op laguna seca verslagen...
Wist dat ik sneller kon maar lukte steeds niet. Nu eindelijk sneller. Een 1:21.660!
[YouTube: Gran Turismo SPORT laguna seca 1:21:660 gr weekly controller!]
[Afbeelding]
Ik zie overigens dat je vrijwel elke bocht throttle-braking gebruikt. Dat heb ik pas recentelijk ontdekt en gebruik ik eigenlijk maar bij één bocht op Lacuna Seca. Auto stuurt dan minder over en is heel stabiel terwijl je toch snelheid houdt.
Gebruik je dit altijd of alleen bij bepaalde modellen?
Bij de WRX werkte het in ieder geval goed.
Het is me pas recentelijk door iemand op reddit verteld dat ik dit deed haha. Had het niet eens door. Maar nu ik erover nadenk is het denk meer iets voor mr autos. Dan hou je tractie op de achterwielen en breken ze niet onverwacht uit. En voor deze auto werkt het echt heel goed. Want je kan laat en hard remmen en moet dus zsm weer op gas om de snelheid mee te nemen.MailMan schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:05:
[...]
Nette tijd hoor!
Ik zie overigens dat je vrijwel elke bocht throttle-braking gebruikt. Dat heb ik pas recentelijk ontdekt en gebruik ik eigenlijk maar bij één bocht op Lacuna Seca. Auto stuurt dan minder over en is heel stabiel terwijl je toch snelheid houdt.
Gebruik je dit altijd of alleen bij bepaalde modellen?
Bij de WRX werkte het in ieder geval goed.
dank je (het gevoel ook van, ik heb het niet > en dan is het ineens diamantMailMan schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:14:
[...]
Gefeliciteerd! Ik had hetzelfde. Liep achter maar over de finish zat ik er met .001s onder
Alles behalve Nur24h nu op Gold. De Ring heb ik ook nog niet echt geoefend, maar Lewis lijkt daar niet altijd op de max te rijden. Wel bizar snel die auto!
Daarna Willow gedaan en dan is die Merc ineens een slome bak. Eigenlijk wel fijn omdat alles zo in vertraging lijkt af te spelen.
Mijn eindtijd niet verbeterd, maar 1x had ik een kleine voorsprong voordat ik de laatste bocht in ging.
Het kan dus!
Ik heb voor de nordschleife de eerste/tweede versnelling zo goed als niet voor gebruikt (tip ergens van youtube), dan rijdt die best wel makkelijk
PSN: extreme8eight
Zouden we eigenlijk even filmpje moeten zien om een idee te krijgen van hoe hard je een bocht ingaat.extreme8eight schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:40:
Ugh. Ik blijf gewoon keiharde understeer hebben op gelijk welke wagen. Ligt dat aan mijn gaspedaal (voet) die ik te snel 100% indruk of veranderen jullie iets van settings?
Ligt er ook aan welke Assists je gebruikt. Net als je bandjes. Iets meer info nodig dus
Misschien zit je in een te hoge versnelling of geef je iets te veel gas?extreme8eight schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:40:
Ugh. Ik blijf gewoon keiharde understeer hebben op gelijk welke wagen. Ligt dat aan mijn gaspedaal (voet) die ik te snel 100% indruk of veranderen jullie iets van settings?
Bij de Hamilton challenge bijvoorbeeld merk ik dat bij sommige bochten even terugschakelen naar de tweede versnelling aanzienlijk minder onderstuur oplevert dan in de derde blijven hangen.
In de Gr.2 race op Fuji als derde gestart. De nr 2 spinde al snel en ik bleef tot aan de pitstop op 2 á 3 sec van de nr. 1 rijden. De nr. 1 maakte een vroege pitstop en ik ging twee ronden later naar binnen, per ongeluk voor normal ipv hard banden gekozen dus maar zien hoe het zou gaan.
Best goed naar zo bleek, want ik kwam als 4e buiten. Twee spinden in de eerste bocht en de nieuwe nr 1 ging de volgende ronde naar binnen. Toen was ik weer eerst met 8 sec voorsprong!
De voorsprong liep met een seconde per ronde terug en in de een na laatste ronde had ik de nr 2 op m’n bumper, maar die spinde bij het opkomen van het rechte stuk! Ik had wederom 8 seconden voorsprong met nog maar een ronde te gaan en dus woon ik met versleten banden.
Niemand geraakt, geen bocht afgesneden en dus ook nog een nette race bonus..... maar wel 20 seconden penalty bij m’n eindtijd opgeteld waardoor ik 2e werd. WTF!? Hoezo? Wat kan ik fout hebben gedaan?
Overigens kregen nog drie anderen hem ook volgens de uitslag lijst
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing