Acties:
  • +1 Henk 'm!
De psn namen lijst is iets anders dan de leaderboard ;)
Voeg mij (psn = zuperkiwi) even toe op psn en je verschijnt ook op de leaderboard.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-11-2019 19:37 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:46
dvdkiwi schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:23:
De psn namen lijst is iets anders dan de leaderboard ;)
Voeg mij (psn = zuperkiwi) even toe op psn en je verschijnt ook op de leaderboard.
Ik moet idd nog even mijn best doen om op de leaderboard te komen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 10:06
Goed bezig @dvdkiwi ! Ik sta meestal redelijk vooraan maar dan alleen bij de combi track / car die mij liggen. De rest laat ik gewoon links liggen. Zeker zo'n track als Autopolis deze week, daar heb ik niets mee. Ik houd gewoon niet van lange doordraaiers. Leuk om te zien dat @v8power67 eindelijk wat competitie krijgt van @MailMan . Goed bezig beiden. Ook zie ik dat ik nog redelijk wat namen moet toevoegen aan mijn vriendenlijst. Van de week maar eens doen.
Vergeet niet de Time trial op Spa met de oude SEL AMG. Kost wel 2 Mil en rijdt als een boot maar is toch erg leuk. Tuning is toegestaan.
Veel succes gewenst aan alle Tweakers GT sport rijders deze week. Leuk om te zien dat dit topic levend wordt gehouden met onderlinge vergelijkingen van tijden en opmerkingen. Zonder die toevoeging had dit topic allang doodgebloed. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:56
Ik ben aan het stoeien op Lago Maggiore, flink wennen zo in tegengestelde richting. Aanremmen in een bocht is tricky. De normale layout is heerlijk, deze iets minder maar het is absoluut uitdagend!
Nog geen kwalificatie tijd neer gezet, want ik ben eerst m’n rating weer aan het opkrikken achter in het veld :)

Time trial zal ik morgen eens doen, moet toch van mn credits af :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-07 12:18
drusloos schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:21:
[...]

Kan ik mijn naam voor deze keer hier neer zetten om aan de lijst te worden toegevoegd?

Ps id: Schermutsel
Tweakers ID PSN ID Controller
v8power67 hjallo Dualshock
dvdkiwi zuperkiwi
Jordy8 Plank_268 Dualshock / Fan. CSL
B-Real RichardtB871
low_n_slow vriesch Dualshock
mithrandirrr mithrandirrr
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Schimanski81 Schimanski81
Canis Lupus eric-010 T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod
merino-peperino merino-peperino Dualshock
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
E.R.Y. eryniden81 Dualshock
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Jimster JimsterNL T300 GTE
Jumpman Oo_Morris_oO DualShock
VCDfan RNJ-FBR Logitech G29
ralph075 r-a-t-0-7-5 T300
Leoon. leoon16 dualshock, soms T300RS
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
schumi2004 whocarez- Dualshock
breminem breminem CSL Elite
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
Nevela Alev-Pro Thrustmaster T300RS
1980Wouter Wouterv1980 G29
cfeijt zoma8 CSL Elite
Shadowman Shadowman_the Dualshock / T300RS GT
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Even een tip voor de gr2 race op autopolis. Wel even de medium band selecteren !
Op hard ga je het in de quali niet redden :P
Jammer dat de andere 2 races niet leuk zijn. Reverse tracks heb ik weinig mee. Vind ook juist die baan reversed lago magiorre echt niet leuk..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1980Wouter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07 19:50
v8power67 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:08:
Even een tip voor de gr2 race op autopolis. Wel even de medium band selecteren !
Op hard ga je het in de quali niet redden :P
Jammer dat de andere 2 races niet leuk zijn. Reverse tracks heb ik weinig mee. Vind ook juist die baan reversed lago magiorre echt niet leuk..
Wat een dramarace :X

Van alle kanten word ik aangetikt en kan hem niet op de baan houden. Tegenstander krijgt geen penalty en kan gewoon vrolijk doorrijden. Erg jammer.
Wel leuk om dmv pitstop te stijgen in het veld :*)

Nog maar flink wat oefenen want het kan een mooie race zijn!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

B-Real schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:09:
Ik ben aan het stoeien op Lago Maggiore, flink wennen zo in tegengestelde richting. Aanremmen in een bocht is tricky. De normale layout is heerlijk, deze iets minder maar het is absoluut uitdagend!
Nog geen kwalificatie tijd neer gezet, want ik ben eerst m’n rating weer aan het opkrikken achter in het veld :)

Time trial zal ik morgen eens doen, moet toch van mn credits af :P
Hele avond Lago gedaan. :+

Mijn kwalificatietijd is nu 2.01.753 meen ik. Of 735, met de Porsche. Was even wennen want ik kwam erachter dat tc aanstond dus moest een paar rondjes opnieuw leren rijden. :) Nu staat alles uit behalve abs (default?). Ik kan niet remmen met zo'n volledig gevoelloos pedaal zonder enige feedback. :)

Net mijn eerste race vanaf pole gewonnen, de hele race een Duitser achter me gehad op 1 sec of minder, hoezo stress. Spel werkt verslavend. :9

Oh psn is Flagg0276, maar volgens mij staat mijn profiel helemaal dicht. thrustmaster t300rs met die t3dpda3 whatever pedalen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 11-11-2019 23:19 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:11
Flagg schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:54:
[...]

Net mijn eerste race vanaf pole gewonnen, de hele race een Duitser achter me gehad op 1 sec of minder, hoezo stress. Spel werkt verslavend. :9
Leuk is dat je. Net ook een race in one community lobby op Interlagos. Zat eerst vast achter een GT-R, bijna niet in te halen want is op rechte stuk sneller dan ik in slipstream. Eindelijk na foutje er voorbij en toen na mislukte undercut op nr 1 de rest vd race op 0.8-1,2sec. Hopende op een foutje die helaas niet kwam. Maar wel spannend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

sverzijl schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 00:40:
[...]

Leuk is dat je. Net ook een race in one community lobby op Interlagos. Zat eerst vast achter een GT-R, bijna niet in te halen want is op rechte stuk sneller dan ik in slipstream. Eindelijk na foutje er voorbij en toen na mislukte undercut op nr 1 de rest vd race op 0.8-1,2sec. Hopende op een foutje die helaas niet kwam. Maar wel spannend.
Ik hoef ook niet te winnen ik hoop minimaal 2 plaatsen ofzo op te schuiven. Als ik op de 2de positie iemand op 4 seconden voor me heb en ik ben, als ik echt push 1 sec sneller per ronde, houd ik het voor gezien. Als hij een foutje maakt ben ik toch in de buurt maar als ik een foutje maak ben ik meteen 6de.

En ik vind het eigenlijk leuker om de druk op te bouwen en mensen te dwingen de grens op te zoeken dan daadwerkelijk inhalen. Even op het rechte stuk hem er naast zetten of een bocht wijder nemen en proberen er even naast te komen met uitacceleren.

Is ook beter voor je sr, gebeurd toch te vaak dat je iemand netjes uitremt dat hij je aantikt maar mijn sr gaat naar beneden.

Ander dingetje, ik heb nu al een jaar of 4 die t300rs maar nog nooit een firmware update gedaan. Heeft het voor GTS serieus meerwaarde om dat wel te doen? Ik heb namelijk geen enkel Microsoft systeem (enkel android) in huis dus updaten wordt irritant veel gezeur. :) Eerste keer in 6 jaar dat ik Windows mis. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 12-11-2019 09:24 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Mijn snelste tijd op Lago, in de race, is nu een hoge 1.58 dacht ik (gelijk snelste ronde van de race, ondanks mijn laatste plaats :P). Met de Porsche, met de AMG GT-3 en Corvette bleef ik steken op 2.00.
Zit nog wel ruimte voor verbetering in, door de reversed track zijn sommige bochten wat raar qua lijnen/curbs/ apex en dat is even wennen. Plus aanremmen terwijl je eigenlijk ook al moet insturen vergt wat gewenning, vol op je rem stampen resulteert in veel onbalans en dus tijdverlies

Daarnaast start ik telkens achteraan en doordat je dan eerst de twee langzame bochten moet pakken lig je gelijk al dik 15 sec. achter op de koplopers. Dus heel veel plekken maak je dan niet goed.
Wel is het op deze baan redelijk makkelijk om netjes te strijden met anderen, al 2x een clean race bonus gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

B-Real schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:15:
Mijn snelste tijd op Lago, in de race, is nu een hoge 1.58 dacht ik (gelijk snelste ronde van de race, ondanks mijn laatste plaats :P). Met de Porsche, met de AMG GT-3 en Corvette bleef ik steken op 2.00.
Zit nog wel ruimte voor verbetering in, door de reversed track zijn sommige bochten wat raar qua lijnen/curbs/ apex en dat is even wennen. Plus aanremmen terwijl je eigenlijk ook al moet insturen vergt wat gewenning, vol op je rem stampen resulteert in veel onbalans en dus tijdverlies

Daarnaast start ik telkens achteraan en doordat je dan eerst de twee langzame bochten moet pakken lig je gelijk al dik 15 sec. achter op de koplopers. Dus heel veel plekken maak je dan niet goed.
Wel is het op deze baan redelijk makkelijk om netjes te strijden met anderen, al 2x een clean race bonus gehad.
Het viel mij op dat ik die eerst bocht heel anders neem dan de rest, iedereen gaat ver buitenom en steekt dan naar binnen, ik neem de binnenbocht, en pak de binnenste curbs dan vol mee.

Het grappige is is dat het niet veel langzamer lijkt te gaan maar je merkt wel dat je mensen achter je op het verkeerde been zet, ze hebben toch de neiging te volgen. :P

Ga vanavond ook maar eens de wijde lijn proberen, maar ik vind binnendoor wel een grappige lijn, en het is ook een inhaalpunt op die manier, als iemand de buitenlijn ook maar iets verkeerd neemt ben ik er binnendoor voorbij zonder last van elkaar te hebben.

Dus voor kwalificeren wellicht de buitenste lijn proberen maar mijn racelijn blijft toch binnendoor steken denk ik.

En de Renault en R8 lijken het snelste te zijn dus ook die Audi maar eens aanschaffen en kijken wat het scheelt. Ik moet en zal onder die 2 minuten komen vanavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Sorry, maar ik kom vandaag niet bij een laptop in de buurt en zou m’n ID ook graag aan de tabel toegevoegd zien... wil iemand dat fixen? Alvast bedankt voor de moeite!

Coltpower_1987
Controller: Logitech G29

Ik zal de ID’s uit de tabel vandaag ook even toevoegen als vriend :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Coltpower schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:34:
Sorry, maar ik kom vandaag niet bij een laptop in de buurt en zou m’n ID ook graag aan de tabel toegevoegd zien... wil iemand dat fixen? Alvast bedankt voor de moeite!

Coltpower_1987
Controller: Logitech G29

Ik zal de ID’s uit de tabel vandaag ook even toevoegen als vriend :-)
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86 Logitech G29
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Canis Lupus eric-010 T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
cfeijt zoma8 CSL Elite
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..
ColtpowerColtpower_1987 Logitech G29

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Whoehoe ik heb iemand in mijn friends list op psn!!! *O* oOo

Duss... Zwaait @dvdkiwi

Je bent de eerste en enige die in al die jaren ooit in mijn lijst heeft gestaan, ik laat even in het midden of je trots moet zijn of je zorgen moet maken. >:)

[Edit]Heb nog een oude w7 laptop gevonden die al 3 jaar niet is aangeweest... Dacht even de thrustmaster firmware te updaten... Hij is nu bij update 2 van 3 en is al een half uurtje aan het... Nou ja iets aan het doen iig.

Nu weet ik weer waarom ik geen desktop meer gebruik, wat een prehistorische ellende. :P

Edit 30% voltooid van de 3 Windows updates... Ruim een uur verder. 8)7

Edit weer 2 uur verder... Hij zegt nu even geduld ga van firmware 24 naar 29.... Ooit.... :P

Edit... En de update went fubar in a hurry (time out bulkddiver blah blah). Stuur doet nu niks meer (pc niet, PS4 niet, niks niet) kan dus met leuke knoppen combi's en USB perikelen eerst het stuur gaan reanimeren. }:| Zo'n fanatec is zo duur nog niet.. :P

[ Voor 105% gewijzigd door Flagg op 12-11-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:w
Hallo Flagg!

Kan me goed vinden in wat je zegt. Heb een keer mijn T500 willen updaten via pc, man wat een drama en gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Welke lijst pakken jullie? Sta er niet meer tussen😅

HaJe. H_J_A G29

Hoop deze week nog wat tijd te hebben ipv leren😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Wraaaaaaaaa!

Nadat de t300 het weer deed alleen maar malloten tegengekomen. Leken wel de botsauto's. En ik heb werkelijk geen enkel penalty gehad de hele avond. Sr is dan ook 99 zag ik.

2de wat grappig is is dat mijn snelste raceronde op Lago nu 1.01.212 is en mijn kwalificatietijd is 1.01.214. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-07 11:03

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren mijn PSN aangepast, dus bij volgende update mag ik in de tabel van eric-010 naar CanisLupusNL :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijst aangepast. Sta je er niet tussen: doe even een pm of zet jezelf erin :)

dvdkiwi zuperkiwi T500 RS
B-Real RichardtB871
mailman ragp86 Logitech G29
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Canis Lupus CanisLupusNL T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
cfeijt zoma8 CSL Elite
neeszz Neeszz1 Dualshock
drusloosSchermutsel..
ColtpowerColtpower_1987 Logitech G29
Haje.H_J_A G29Dualshock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-07 18:57
Heeft iemand wel eens een lange endurance geraced met GT Sport? Heb het al een tijdje niet meer gespeeld maar is bijv. een 24h Le Mans uberhaubt mogelijk?

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaJe.
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13-01-2024
Sup4rdurt schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:24:
Heeft iemand wel eens een lange endurance geraced met GT Sport? Heb het al een tijdje niet meer gespeeld maar is bijv. een 24h Le Mans uberhaubt mogelijk?
Zou wel leuk zijn, dan een Tweakers 24h😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 22:46
Twee weken geleden online een 4-uurs Le Mans gereden op la Sarthe. Geen idee of het langer kan, maar 4 uren aan één stuk rijden was mij lang zat. :)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik vind de offline endurance races van een uur al lang genoeg. Online heb je wel iets meer competitie waarschijnlijk, maar dan nog.
Maar nu is het sowieso lang geleden dat ik uren achtereen gegamed heb, dus helemaal representatief ben ik niet waarschijnlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 22:46
Voor mij was het zo'n 20 jaar geleden dat ik zo lang achter elkaar gegamed had. :p
En 4 uur op een racerig zit ook anders dan een relaxte zetel...oef.

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mmm, matige races deze week.
Volledige focus op Gr.3 Lago Maggiore II denk ik, de rest vind ik niet zo interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Laatste dagen ook maar weer eens opnieuw begonnen na een paar maanden van GT Sport pauze...

Kwam er nu pas achter dat er nu ook online time trials zijn 8)7 |:(

Zal de lijst met PSN ids vanavond ook maar eens toevoegen.

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:30
dvdkiwi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:50:
Volledige focus op Gr.3 Lago Maggiore II denk ik, de rest vind ik niet zo interessant.
Hetzelfde hier, die Gr.3 vind ik ook niet boeiend eigenlijk.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt nee, had 'm ook liever op de normale Maggiore gezien.
Ach, meer tijd voor Death Stranding op deze manier :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
Afgezien van het circuit deze week vind ik de Gr. 3 auto's wel verreweg het leukste om mee te rijden.

Een hoop gevarieerde auto's die lekker rijden, er dik uit zien en goed klinken. Vaak ook goede vechten op de baan. Eigenlijk net als in het echt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:50:
Heb die eerste race ook geprobeerd maar man man man leken wel botsauto's, en bij mij maar iedere keer de sr naar beneden. }:|

Stond op een gegeven moment op 78... Dus maar weer naar Lago gegaan en daar verder gegaan sta nu weer op 99. :) Afgesloten met een gewonnen race, en ik zit bijna onder de 2 minuten. 2.00.300 of ergens in die buurt maar kon het niet meer opbrengen. Veel te veel gespeeld de afgelopen dagen, zit al over de 4000 gereden kilometers blijkbaar. :X

Voordeel wat ik heb is dat alle banen nieuw zijn voor mij dus deze Lago Maggiore vind ik prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarantino78
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Volg me om mijn tijden te zien: thijsdiemen1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowman
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sup4rdurt schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:24:
het is mogelijk om een lobby van 24 uur aan te maken, maar imho is het niet heel praktisch/realistisch. Met meer mensen rijden en afwisselen kan niet (nou ja, fysiek wel natuurlijk :P , maar je moet dat dus wel via 1 ps regelen) en om nou 24 uur achter elkaar te rijden, dat is denk ik wel ietsjes te lang.. (heb met dezelfde 4 uur le mans meegedaan als @breminem , 4 uur is lang, maar wel te doen (stond na drie uur ofzo wel in het zand..., focus 4 uur houden is toch wel lastig :P ))

daarnaast is het altijd 10 uur (of wat voor tijd je ook selecteert), dus geen dag/nacht overgang / tijd progressie.

en eh, @dvdkiwi heb je mijn 1:37.0 nou uit de red bull ring ranglijst gefotoshopt ;( :P (bug van gt, soms even wisselen naar top 10 / vriendenlijst om te zorgen dat die alle tijden heeft geladen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorry! :$
Viel me inderdaad al op dat ie soms enkele tijden lijkt te missen, zal er volgende keer wat beter op letten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Grrr, paar lekkere potje op Lago. Pole positions, geen schade en 2x gewonnen. Rating weer opgekrikt naar 99, ging lekker dus.
Net weer een k*t verbinding en dus 30 sec. voor de finish op P5 uit de wedstrijd geknikkerd. Ik zag de auto's al weer over de baan schieten, dus m'n rating zal wel weer een flinke deuk hebben opgelopen.

Nog een paar dagen en dan staat de TV plus PS4 weer op de plek waar het hoort te staan en ben ik van deze ellende af. Het gekke is dat ik er normaal gesproken niets van merk qua verbinding of internetsnelheid, alleen heel af en toe in Gran Turismo word ik eruit gegooid |:(

[ Voor 14% gewijzigd door B-Real op 13-11-2019 21:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eerste paar ronden op Lago Maggiore II:
1:58.846 met een 1:58.531 als optimaal. Met nog flink wat oefenen moet een lage 1:58 wel mogelijk zijn. Punt is alleen dat er totaal geen lekkere flow in die baan zit, beter hadden we 'm gewoon vooruit gereden :/

• B-Real
Gebrek aan flow heb je altijd als je een circuit in tegengestelde richting rijdt.
Wat al zou helpen is als de curbstones bij uitkomen van de bocht op de juiste plek zouden liggen.

Wel een knappe tijd, met welke auto heb je die gereden? Ik zit op een 1.59.009 met de 911, optimale tijd weet ik eigenlijk niet.

Gisteren ook de eerste rondjes time trial met de Mercedes op Spa gereden, dat is nog best een uitdaging. Ik kon mij er echter niet toe zetten om heel veel rondjes te rijden en een foutloos rondje heb ik dan ook nog niet neer gezet. Tijd weet ik niet eens...
Ik heb gereden met de Renault R.S.01, op zich wel een fijn autootje. Moet alleen even kijken of ik nog iets met de rembalans moet doen. Vanmiddag een nieuwe poging wagen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:31
Even wat ingelezen, maar om je tijden serieus te verbeteren moet ik toch zelf gaan schakelen met de controller of een stuur aanschaffen en daarmee zelf schakelen. Ik vind schakelen op de controller op één of andere manier niet natuurlijk aanvoelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• KW25
Jumpman schreef op donderdag 14 november 2019 @ 13:07:
Even wat ingelezen, maar om je tijden serieus te verbeteren moet ik toch zelf gaan schakelen met de controller of een stuur aanschaffen en daarmee zelf schakelen. Ik vind schakelen op de controller op één of andere manier niet natuurlijk aanvoelen.
Ja heb hetzelfde idd, schakelen op de controller lukt mij niet goed en heb helaas geen stuur.

Onder welke knoppen zit het schakelen op de controller? Als je gas geeft en remt met R2/L2 en stuurt met het linkerknuppeltje zou vierkantje voor opschakelen en kruisje voor terugschakelen mij het meest logisch lijken. Verder is het denk ik vooral een kwestie van veel tijd in steken zodat het gewenning wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Welke knoppen gebruiken jullie op de controller dan?
Ik heb ze volgens mij aangepast zodat ik het wel lekker vind spelen.

R2 = gas
L2 = remmen
X = opschakelen
Vierkant = terugschakelen

Werkt prima in mijn geval

EDIT: wat dvdkiwi dus zegt :)

[ Voor 6% gewijzigd door B-Real op 14-11-2019 14:17 ]

Ik gebruik O voor opschakelen en vierkantje voor terugschakelen, en had vaak x voor handrem. Maar nu staat deze op de drs modus. Gebruik eigenlijk dus de forza layout. Alleen was daar A (x op ds4) koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 13:46
dvdkiwi schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:11:
Onder welke knoppen zit het schakelen op de controller? Als je gas geeft en remt met R2/L2 en stuurt met het linkerknuppeltje zou vierkantje voor opschakelen en kruisje voor terugschakelen mij het meest logisch lijken. Verder is het denk ik vooral een kwestie van veel tijd in steken zodat het gewenning wordt.
B-Real schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:16:
Welke knoppen gebruiken jullie op de controller dan?
Ik heb ze volgens mij aangepast zodat ik het wel lekker vind spelen.

R2 = gas
L2 = remmen
X = opschakelen
Vierkant = terugschakelen

Werkt prima in mijn geval

EDIT: wat dvdkiwi dus zegt :)
v8power67 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:23:
Ik gebruik O voor opschakelen en vierkantje voor terugschakelen, en had vaak x voor handrem. Maar nu staat deze op de drs modus. Gebruik eigenlijk dus de forza layout. Alleen was daar A (x op ds4) koppeling.
Ik gebruik L1 en R2 voor op en afschakelen en de sticks voor sturen en gas en dat werkt prima.

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 14-11-2019 15:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Zo net eindelijk onder de 1:57 gedoken met een 1:56.923 op lag magiorre 2. Audi vind ik toch lekkerder rijden. Heeft minder last van overstuur in trage stukken ivm geen turbo dus minder agressieve torque curve.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZQrmCUnQEAI0i8hXvKQYDatO/medium.jpg
Kan sneller maar dit was echt al lang vechten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ben al blij als ik onder de 2 minuten kan komen. Leuk zijn jullie. -O- :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
B-Real schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:53:
Ik zit op een 1.59.009 met de 911, optimale tijd weet ik eigenlijk niet.
Ik ga nu de Porsche proberen, ben benieuwd :)

Oké, 20 laps met de Porsche gedaan. Ding rijdt lekkerder dan de Renault imo, ook de schakelmomenten liggen mij net wat beter.
1:58.094 gehaald, optimale tijd slechts 1 tiende sneller dus tevreden.

[YouTube: Gran Turismo SPORT daily race qualification at Lago Maggiore reverse | Porsche 911 RSR Gr.3 | 1:58.0]

[ Voor 43% gewijzigd door Superkiwi op 14-11-2019 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik kwam erachter dat ik de R8 GT3 helemaal nog niet in bezit had :P
Net gekocht en rijd lekker, iets minder onderstuurd als de 911 en dat is prettig in de lange bochten waarin je ook moet aanremmen plus dat ik iets minder/niet hoef te liften in o.a. de snelle chicane.

Tijd van de 911 moet ik nog wel verbeteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rembalans op -3 bij mr autos is aangeraden! -2 a -3.
Rij zelf altijd -3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Rembalans speel ik te weinig mee eerlijk gezegd, kan met de 911 en zeker op Lago in tegengestelde richting wel een verschil maken inderdaad!
Echter is de 911 ook bij accelereren enigszins onderstuurd a.g.v. de MR layout, wat je vooral merkt in lange doordraaiers waar je akelig dicht langs het gras rijdt en toch het gas er op moet houden om geen tijd te verliezen. Tractie uit (langzame) bochten is dan wel weer erg lekker met de 911.

Heeft iemand ook nog tips voor de R8 GT3?
Hij rijdt lekker, ik heb alleen in de langzame bochten wat overstuur en tractie problemen. Ik rijd met TC op 2, maar dan valt de auto soms een beetje dood. De TC op 1 voorkomt dat, maar dan is het op sommige momenten weer erg tricky.
TC helemaal uit vind ik ontzettend lastig met de controller en zeker in spannende races gaat het dan vroeg of laat fout bij mij :P

Ik ben inmiddels met de R8 wel net zo snel als met de 911. Optimale tijd van de R8 is wel beter, maar heb ik nog niet kunnen halen. Ik ga de auto in elk geval wel vaker rijden, bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Zit nu op 2:00.54 met de 911, is wel redelijk vechten af en toe. Optimaal wel een stuk beter maar schiet er dan altijd wel ergens af. Met die rembalans moet ik ook maar gaan spelen, raak dat eigenlijk nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

B-Real schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:01:
Rembalans speel ik te weinig mee eerlijk gezegd, kan met de 911 en zeker op Lago in tegengestelde richting wel een verschil maken inderdaad!
Echter is de 911 ook bij accelereren enigszins onderstuurd a.g.v. de MR layout, wat je vooral merkt in lange doordraaiers waar je akelig dicht langs het gras rijdt en toch het gas er op moet houden om geen tijd te verliezen. Tractie uit (langzame) bochten is dan wel weer erg lekker met de 911.

Heeft iemand ook nog tips voor de R8 GT3?
Hij rijdt lekker, ik heb alleen in de langzame bochten wat overstuur en tractie problemen. Ik rijd met TC op 2, maar dan valt de auto soms een beetje dood. De TC op 1 voorkomt dat, maar dan is het op sommige momenten weer erg tricky.
TC helemaal uit vind ik ontzettend lastig met de controller en zeker in spannende races gaat het dan vroeg of laat fout bij mij :P

Ik ben inmiddels met de R8 wel net zo snel als met de 911. Optimale tijd van de R8 is wel beter, maar heb ik nog niet kunnen halen. Ik ga de auto in elk geval wel vaker rijden, bevalt me wel :)
Kwalificeren doe ik met de R8, maar de race zelf met de Porsche. R8 is wel sneller als je 10 rondes kan pushen en een keertje de baan af maakt niet uit.

Maar met de Porsche kan ik veel constanter rijden merk ik, en dan liggen mijn rondetijden gemiddeld een stuk lager dan wanneer ik met de R8 race.

Maar ja ben ook een groentje. :)

Gisteravond was ik snel klaar trouwens. 3 races gereden en alle 3 als laatste geëindigd zo'n beetje. Gewoon niet constant dus maar besloten een avondje over te slaan. Races waren ook nogal chaotisch.

159.299 op Lago, dus het spel kan de kast in, ik ben klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
Frustrerend die tijdrit op Brazilië. Alles hangt van die 1e bocht af. En die gaat zo vaak niet lekker. Er zit zeker nog een seconde speling in maar of het me echt gaat lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ai, vergeten de time trial leaderboards op te slaan gisteravond.
Laatste tijd zit ik zo diep in Death Stranding dat dit vast niet de laatste keer zal zijn :X
Als iemand anders dat wil doen: be my guest. Of jullie moeten zeggen laat maar, we bekijken ze wel gewoon in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

dvdkiwi schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:04:
Laatste tijd zit ik zo diep in Death Stranding dat dit vast niet de laatste keer zal zijn :X
Als iemand anders dat wil doen: be my guest. Of jullie moeten zeggen laat maar, we bekijken ze wel gewoon in de game.
Fijn heb ik 1 persoon in de friendslist staan is tie volledig onbetrouwbaar. :P

En de lijst is weer leeg. Ik zie echt het nu er niet van dat ik van andere mensen zie wat ze aan het doen zijn of net gedaan hebben. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 18-11-2019 11:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo Mount Panorama ( bathurst) gr4 megane tijd!!,
Heb mijn vorige beste verbroken zit nu op 2:12.081. Kan misschien nog net onder de 12 komen maar veel sneller gaat niet meer lukken denk ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kppfYHKAZZsPh8QD1VzkUz3E/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Heel slecht misschien, maar de Race B sla ik over deze week.
Zoals vaker gezegd kan ik met de GT4 auto's echt nooit fatsoenlijk meekomen en Mount Panorama, hoe gaaf het circuit ook is, is absoluut geen favoriet van mij.

Dus dat wordt maar weer knallen met de GT3's op Sardegna :P
De N100 race op Kyoto kan ook wel tof zijn, maar Race A is altijd zo kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltpower
v8power67 schreef op maandag 18 november 2019 @ 17:03:
Zo Mount Panorama ( bathurst) gr4 megane tijd!!,
Heb mijn vorige beste verbroken zit nu op 2:12.081. Kan misschien nog net onder de 12 komen maar veel sneller gaat niet meer lukken denk ik.
[Afbeelding]
[YouTube: Gran Turismo SPORT bathurst Gr4 2:12.081 controller]
Heb je replay bekeken. Erg netjes hoor!

Speel de game zelf nog maar 24 uur, maar ook best een beetje trots op mijn 2:14.293. Genoeg voor P2 of P3 vanuit de Quali tot nu toe. Er zit zeker nog wel meer in, merkte vooral na kijken van wat top10 replays dat ik echt zo laat mogelijk in het blauw schakel. Dan lever je zo ruim een seconde in op deze baan lijkt het. Die schakelstijl heb ik dus maar ff omgeschakeld :-P. Of het is een algemeen bekend fenomeen, waar ik tot nu toe nog geen weet van had!

[ Voor 3% gewijzigd door Coltpower op 18-11-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Coltpower schreef op maandag 18 november 2019 @ 20:12:
[...]

Heb je replay bekeken. Erg netjes hoor!

Speel de game zelf nog maar 24 uur, maar ook best een beetje trots op mijn 2:14.293. Genoeg voor P2 of P3 vanuit de Quali tot nu toe. Er zit zeker nog wel meer in, merkte vooral na kijken van wat top10 replays dat ik echt zo laat mogelijk in het blauw schakel. Dan lever je zo ruim een seconde in op deze baan lijkt het. Die schakelstijl heb ik dus maar ff omgeschakeld :-P. Of het is een algemeen bekend fenomeen, waar ik tot nu toe nog geen weet van had!
Thnx !

Enne ja vaak met turbo motoren moet je eerder schakelen dan vlak voor redline en juist NA motoren moet je hellemaal doortrekken tot redline. Athans zo doe ik het vaak en merk vaak in top replays zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:45
Met MR-wagens kan je de auto voor het insturen van bepaalde bochten ook stabiliseren door heel licht de rem aan te tikken om gelijk daarna in te sturen. In bochten zo als spoon in suzuka. Werkt in zulk bochten beter dan trail braking.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 1980Wouter
Zo zeg, wat een gave baan sardegna. Met de Porsche heb ik me vanavond gekwalificeerd op de 5de plek. 15 ronden lang moeten vechten tot de laatste seconde. Opgeklommen tot de tweede plek en lag nog wel een stuk achter op nr 1. Tot hij een foutje maakte net voor de laatste bocht en ik een betere exit snelheid had.
Ik ben als eerste over de streep gegaan maar het was echt nek aan nek. 0.080 verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevela
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20-07 22:15
dvdkiwi schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:04:
Eerlijk gezegd vond ik het superhandig dat jij het deed :D. Ik rij vaak zondagochtend wel, maar in de middag niet meer. En dan vind ik het wel leuk om ff te kijken wat iedereen gedaan heeft. Maar dat is mijn punt en hoef jij natuurlijk niet op te lossen.

Weet iemand of het ook te zien is via bepaalde sites of apps? Dat maakt t voor iedereen makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nevela schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 06:57:
[...]
Weet iemand of het ook te zien is via bepaalde sites of apps? Dat maakt t voor iedereen makkelijker.
Zeker wel, hier:
https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/schedule
:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 18-07 17:43
Alleen de Daily Races, niet de Time Trial helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zomaar even een testrace voor een upcoming event. Voor het eerst in de Z4 gisteren. Heerlijk close racen.

[YouTube: GTSV vs DRE Lago Maggiore training]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Canard schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:16:
[...]

Alleen de Daily Races, niet de Time Trial helaas...
Hier staan ze tussen moet je naar links of rechts scrollen in dat menu :
https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/sportmode/
Directe links naar events :
https://www.gran-turismo....ort/sportmode/event/20741
https://www.gran-turismo....ort/sportmode/event/20742

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevela
Zien jullie ook ranking van friends? Ik zie alleen regio, maar heb deze week nog geen tijden neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nevela schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:18:
Zien jullie ook ranking van friends? Ik zie alleen regio, maar heb deze week nog geen tijden neergezet.
Nee dat is er niet bij de time trials helaas.. je ziet alleen je eigen tijd en top 100 ranking.. dus is nog steeds nutteloos dus haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
Mja, maar dus niet de Friend rankings.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Gr3 sardegna met audi nun1:19.862.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FCwnoIJ7luytXbaUNCvolkR1/medium.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
Vind dat je heel clean rijdt! Ondanks of dankzij controller :)

Deze baan ligt mij in ieder geval een stuk beter dan het GR4 circuit van deze week, die vind ik blijkbaar te technisch :P

Beetje oefenen een 1:19:704 die eigenlijk helemaal niet zo goed ging. De lange linker in de eerste sector miste ik de apex, en bij de rechter in sector twee (vlak voor het lange stuk) zat ik lekker te glijden.

S1: 0:28:596
S2: 0:23.754
S3: 0:27:354

Optimum van 1:19:441

[ Voor 21% gewijzigd door MailMan op 19-11-2019 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MailMan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:37:
[...]

Vind dat je heel clean rijdt! Ondanks of dankzij controller :)

Deze baan ligt mij in ieder geval een stuk beter dan het GR4 circuit van deze week, die vind ik blijkbaar te technisch :P

Beetje oefenen een 1:19:764 die eigenlijk helemaal niet zo goed ging. De lange linker in de eerste sector miste ik de apex, en bij de rechter in sector twee (vlak voor het lange stuk) zat ik lekker te glijden.

S1: 0:28:596
S2: 0:23.754
S3: 0:27:354

Optimum van 1:19:441

[YouTube: Gran Turismo™SPORT_20191119191424]
Holy crap je reed tot ong 70% van de baan op +0.2 en ineens -0.350 bij finish als jij die puntjes nog verbeterd rij je bijna 1:19 laag ! Respect ! Damn moet nu echt weer serieus gaan zitten ervoor, niet dat ik erg vind hoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb toch te weinig op Sardegna gereden, ik heb moeite met de race :P
Qua kwalificatietijd zat ik redelijk vlot op een 2.21, kan beter maar is niet onaardig. De pech is dat ik met de R8 met de TC op 1 moet rijden, daardoor word ik nog wel eens verrast in sommige bochten (rijdt doorgaans met TC op 2).
Corrigeren, gas los of net in het gras resulteert nog te vaak in een spin. In kwalificatiemodus lukt het mij aardig inmiddels, maar in de race heb je natuurlijk bandenslijtage :P

In de eerste race reed ik lekker mee in de top 5, werd in de rondte getikt, spinde zelf nog 2x en tegen het einde van de race kreeg ik zelfs een blauwe vlag :')
Alleen, was mijn tempo zonder foutjes wel prima waardoor ik weer weg reed bij de leider.

Kortom, er zit wel potentie in maar ik moet nog een beetje oefenen. Misschien toch ook maar even switchen naar de AMG GT3, daar ga ik wat makkelijker hard mee denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Real schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:50:
Ik heb toch te weinig op Sardegna gereden, ik heb moeite met de race :P
Qua kwalificatietijd zat ik redelijk vlot op een 2.21, kan beter maar is niet onaardig. De pech is dat ik met de R8 met de TC op 1 moet rijden, daardoor word ik nog wel eens verrast in sommige bochten (rijdt doorgaans met TC op 2).
Corrigeren, gas los of net in het gras resulteert nog te vaak in een spin. In kwalificatiemodus lukt het mij aardig inmiddels, maar in de race heb je natuurlijk bandenslijtage :P

In de eerste race reed ik lekker mee in de top 5, werd in de rondte getikt, spinde zelf nog 2x en tegen het einde van de race kreeg ik zelfs een blauwe vlag :')
Alleen, was mijn tempo zonder foutjes wel prima waardoor ik weer weg reed bij de leider.

Kortom, er zit wel potentie in maar ik moet nog een beetje oefenen. Misschien toch ook maar even switchen naar de AMG GT3, daar ga ik wat makkelijker hard mee denk ik.
Juist ik zou lekker quali en race scheiden qua autos. Quali een auto vinden waar je over 1 ronde het snelste mee bent en in de race een auto pakken die goed met banden omgaat, waar jij je ook lekker bij voelt en als het kan beetje met zn fuel omgaat.
Doen heel veel mensen hoor. Kijk bv vaak super gt op youtube en hij doet het ook vaak de race in een van zn favo autos ipv de leaderboard auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Probleem is dat mijn kwalificatie pogingen bestaan uit het wachten op races waardoor wisselen van auto niet meer kan. Maar ach, het is ook een beetje de charme van het spel natuurlijk :)

Overigens nog een rembalans vraagje. Ik merkte met de R8 dat de ABS, afgaande op het witte met rode balkje bij het remmen, behoorlijk zijn werk deed. Dus rembalans een tikje naar achteren gezet waardoor het balkje wat minder rood vertoond. Dat betekend in mijn ogen minder ABS en dus een betere werking van de remmen. Ik merk echter niets qua rijden, rondetijd of tijdens uitremacties in races.
Op basis waarvan passen jullie de balans aan?

@ Filmpjes hierboven. Ik zie dat ik qua lijnen niet heel veel verkeerd doe, maar dat ik het vooral laat liggen op bochtensnelheid. Wat overigens grotendeels weer komt door de "angst" op onbalans/glijden/gras raken.
Helaas deze week weinig tijd om mijn tijd te spelen, want een 1.20 moet er bij mij ook zeker in zitten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
https://www.gtplanet.net/...t-and-heres-a-first-look/

Laguna Seca Confirmed for GT Sport – and Here’s a First Look

Fuck yeah !!! Laguna seca is echt vet circuit !
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2019/11/laguna-seca-confirm.jpg
B-Real schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:40:
Probleem is dat mijn kwalificatie pogingen bestaan uit het wachten op races waardoor wisselen van auto niet meer kan. Maar ach, het is ook een beetje de charme van het spel natuurlijk :)

Overigens nog een rembalans vraagje. Ik merkte met de R8 dat de ABS, afgaande op het witte met rode balkje bij het remmen, behoorlijk zijn werk deed. Dus rembalans een tikje naar achteren gezet waardoor het balkje wat minder rood vertoond. Dat betekend in mijn ogen minder ABS en dus een betere werking van de remmen. Ik merk echter niets qua rijden, rondetijd of tijdens uitremacties in races.

@ Filmpjes hierboven. Ik zie dat ik qua lijnen niet heel veel verkeerd doe, maar dat ik het vooral laat liggen op bochtensnelheid. Wat overigens grotendeels weer komt door de "angst" op onbalans/glijden/gras raken.
Helaas deze week weinig tijd om mijn tijd te spelen, want een 1.20 moet er bij mij ook zeker in zitten.
Abs moet je niet naar kijken die werkt nogal vaag in gt sport. Iedereen rijd met abs op default en niet meer aan denken. Rembalans ook apart zien van dat abs lampje. Gewoon instellen wat je zelf prettig vind. Vaak met mr autos is voor meer balans zetten prettig zodat ie recht blijft tijdens aanremmen, zou je achter waar al meeste gewicht zit ook meer rem zetten dan is kans dat je achterkant je voorkant wil inhalen zeer groot.

Qua kwalificatie ik raad echt aan effe ervoor te gaan zitten. Als je het voor een race doet heb je kort de tijd wat concentratie door de timer weer verergert.
Ik doe echt altijd los kwalificatie zodat ik er echt voor kan gaan zitten. Heb je een mooie tijd te pakken helpt dit vaak weer in de race met mooie start positie.

[ Voor 75% gewijzigd door v8power67 op 20-11-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
v8power67 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:40:
https://www.gtplanet.net/...t-and-heres-a-first-look/

Laguna Seca Confirmed for GT Sport – and Here’s a First Look

Fuck yeah !!! Laguna seca is echt vet circuit !
[Afbeelding]
Nice! Die vond ik in Forza altijd erg gaaf (nooit GT gespeeld voor GT Sport:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
Laguna Seca is tof! :)
In GT2 (dacht ik) heel wat rondjes gereden daar met de Oreca Viper GTS-R :)

EDIT: de zet ik bij deze de Twin Ring Motegi ook maar op het wensenlijstje :)

[ Voor 29% gewijzigd door B-Real op 20-11-2019 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nevela
Op gevoel :). Als ik merk dat de auto teveel in onbalans raakt bij het nemen van bochten. Bij Mount Panaroma kun je dat bijvoorbeeld goed merken bij het gedeelte met de slingerende afdaling.

Meestal zet ik de rembalans bij MR auto’s op -2 of -3 en bij FR auto’s op +3 of +4. In de quali dan. In race C wil ik de rembalans van MR auto’s nog wel eens iets naar achteren zetten om op die manier (voor)banden te sparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VCDfan
Neem begin van de week de tijd de focus op alleen kwali (zoals hierboven gemeld) en de rest van de week profiteren van de tijd die je daarin hebt gestoken met een maximale ronde naar kunnen. Dus niet zomaar aanmelden voor een race maar alleen kwalificatierondjes rijden. Een paar tienden kan al een paar plekken schelen en dat kan de race een stuk makkelijker maken. Een stabiele auto kiezen die je goed kent ipv de snelste auto waarin je minder constant bent lijkt mij ook een verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dank voor de inzichten qua rembalans, dat gaat helpen ipv zelf te pionieren.

@VCDfan , zo zou het moeten inderdaad. Alleen heb ik daar de tijd niet voor dus vaak blijft het bij een avondje per week en soms in het weekend nog een verloren uurtje.
Overigens vind ik de afwisseling qua auto’s juist wel leuk, dan maar iets langzamer in de race. Doorgaans kan ik best redelijk mee komen omdat ik de meeste circuits wel ken. Sardegna deze week iets minder, dus dat kost wat meer moeite. Geeft niet, zelfs stijf laatste en met de blauwe vlaggen van gisteren vermaak ik me wel. Een volgende keer rij ik vast wel weer vooraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
VCDfan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:30:
[...]

Neem begin van de week de tijd de focus op alleen kwali (zoals hierboven gemeld) en de rest van de week profiteren van de tijd die je daarin hebt gestoken met een maximale ronde naar kunnen.
Om eerlijk te zijn heb ik tot op heden nog geen enkele race gereden. Alleen kwalificatie rondes gereden. Waar ik me prima mee vermaak. Binnenkort toch maar eens mee starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1980Wouter
Ik heb het idee dat het ineens echt drama is in C. Stond ik de vorige keer op de 5de plek en kon ik lekker rijden, nu sta ik achteraan in het veld en wat meerderen hier aangeven wordt er niet normaal veel gebeukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pff weinig kunnen rijden deze week, vind mount panorama een heerlijk circuit, niks is zo lekker als je die bochten in de afdaling perfect aan elkaar knalt.

Maar kom niet eens in de buurt van een goed tijd geloof ik, zit op 2.15.9xx meen ik.

Op alle intersections kan ik er een hoop afhalen maar niet in dezelfde ronde. :+

En ik kan in de grp4 wagens eigenlijk niks vinden wat me echt ligt. De Mazda is wel lekker maar de Renaults vind ik echt verschrikkelijk rijden, dat ik überhaupt een Renault heb geprobeerd is al bijzonder te noemen. Franse rothokken. :P

Van het weekend nog maar eens wat rondjes proberen. Eens kijken of het nog wat wil worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 15-07 11:01

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Daar istie dan: de eerste (toch?) BETAALDE DLC voor GT SPORT. Wel een hele specifieke modus, met Lewis Hamilton als soort van ambassadeur, maar toch.

Leuk voor @v8power67, mij lijkt het mwah, ben meer van racen tegen elkaar. Hoop niet dat de prijzen unieke auto modellen zijn die je normaal niet kan krijgen, als het een design skin is op iets, mwah...
Prijzengeld boost naar max 100 miljoen is op zich wel interessant...

https://www.gran-turismo.com/nl/news/00_3676549.html
Lewis Hamilton daagt je uit!
Dit is een singleplayer-speltype waarin je de rondetijden moet zien te verbeteren van niemand minder dan de Maestro van Gran Turismo Sport en zesvoudig F1-wereldkampioen Lewis Hamilton, die deze ronderecords hoogstpersoonlijk heeft neergezet in Gran Turismo Sport!

Naast de uitdagingen bevat het pakket herhalingen en begeleidende video's van Lewis zelf, zodat je tijdens de uitdagingen aan de hand van de Maestro leert hoe je jezelf kunt verbeteren.

Deze DLC is verkrijgbaar in de PS Store vanaf 28 november. Door events te voltooien kun je onder andere auto's winnen, waaronder een aantal speciale modellen, en de gamecreditslimiet verhogen. Koop de DLC in de PS Store en jaag op de tijden van een echte wereldkampioen!
Beloningen
Prijzengeld
Als je minstens brons verdient met je rondetijden, verdien je gamecredits. En als je alle uitdagingen hebt voltooid, krijg je nog meer bonuscredits!

Creditslimiet verhogen
Goed nieuws voor iedereen die het maximale aantal gamecredits heeft bereikt: als je minstens goud verdient voor alle uitdagingen, stijgt de limiet van 20 miljoen naar 100 miljoen credits!

Auto's
Voor elk uitdagingsniveau kun je een auto winnen. Als je erin slaagt het zwaarste niveau te overleven, ontvang je een speciale prijs met een design dat is ontwikkeld in samenwerking met Lewis Hamiltons eigen Project 44-team!

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 22-11-2019 19:54 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VCDfan
Op Mount Panorama zit ik met de WRX gr.4 (BB -3) op een 1:13 nog wat. De Mégane Gr4 voorwielaandrijver is daar inderdaad het snelst maar daar kan ik ook niet mee rijden. Met goed gedrag en aanpassing van rijden zou ik daar misschien ook sneller mee rijden maar dat weiger ik. Irritatie in een spel willen we niet. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pffff beide time trials zijn verneukt doordat je kan wallriden.. dus ga niet eens meer aan beginnen die 2e. En met porsche laat ik ook zo is weinig aan zo.
Word tijd voor een serieus schademodel dan is dit zo voorbij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou mijn racedagen lopen ten einde ben ik bang.

Mijn ffb was zo'n beetje verdwenen van de tr300, opnieuw opstarten en aansluiten resulteerde in een stuur dat zich niet kalibreerde maar probeerde zichzelf in stukken te slaan. Heb na een paar uur zoeken en kalibreren met obscure tooltjes hem weer aan de praat gekregen (start weer normaal op iig), maar wat ik heb begrepen is dat het begin van het einde.

Dus morgen nog maar eens proberen maar heb er een hard hoofd in.

Denk ook niet dat ik een nieuwe ga halen. De logitechs zijn meh, de thrustmasters onbetrouwbaar en de fanatecs te duur. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 23-11-2019 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flagg schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:51:
Nou mijn racedagen lopen ten einde ben ik bang.

Mijn ffb was zo'n beetje verdwenen van de tr300, opnieuw opstarten en aansluiten resulteerde in een stuur dat zich niet kalibreerde maar probeerde zichzelf in stukken te slaan. Heb na een paar uur zoeken en kalibreren met obscure tooltjes hem weer aan de praat gekregen (start weer normaal op iig), maar wat ik heb begrepen is dat het begin van het einde.

Dus morgen nog maar eens proberen maar heb er een hard hoofd in.

Denk ook niet dat ik een nieuwe ga halen. De logitechs zijn meh, de thrustmasters onbetrouwbaar en de fanatecs te duur. :)
Oef klinkt niet goed nee hoop dat je hem nog werkend krijgt. Geen garantie meer neem ik aan? Naja fingers crossed voor je dat het lukt! En anders met controller is het ook heel goed te doen hoor. Effe wennen maar beter dan geen gt sport toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

v8power67 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:37:
[...]

Oef klinkt niet goed nee hoop dat je hem nog werkend krijgt. Geen garantie meer neem ik aan? Naja fingers crossed voor je dat het lukt! En anders met controller is het ook heel goed te doen hoor. Effe wennen maar beter dan geen gt sport toch :)
Nope controller geprobeerd en gaat idd prima.

Maar is werkelijk geen reet aan. :)

Ik heb playseats.nl (oid) een mailtje gestuurd om te vragen of de basis ook los te bestellen is en wat die kost dan.

Ik ga nu voor de PS4 ff geen hele nieuwe set meer halen, koop ik nu een fanatec (rriiiight :p) en dan is tie straks voor het gemak niet te gebruiken met de ps5. Kijk wel link uit. :)

[Edit] zie bij de thrustmastershop alleen de servo base voor 279 te koop staan.... hmm nou ja da's nog wel te doen wellicht. :)

[Edit2] nou hij deed het weer... 15 minuten ongeveer, daarna ffb weer pleite, halverwege een race ineens geen ffb betekend strak laatste worden overigens. :) Voor zover mijn GTS ambities dus. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Flagg op 25-11-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53
Ik heb een beetje troubles met m'n g29. Al langere tijd heb ik dat mijn rempedaal soms een beetje uitslaat, 10-20%. Je ziet dan ook het abs lampje gaan knipperen. Irritant want het kost je tijd. Sinds deze week begint ook m'n gaspedaal hetzelfde te doen. Het is net alsof de auto misfires heeft dan.

Misschien is het op te lossen door de sensoren te reinigen met contactspray.

Zit echter wel na te denken over een ander stuur (al langere tijd). Maar weet niet waar ik goed aan doe,... Thrustmaster tgt of de fanatec csl elite. Ik denk dat de fanatec gewoon betere kwaliteit is maar de tgt moet weer fijner zijn met gt sport. Ik heb geen ervaring met beide sets

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
mithrandirrr schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:56:
Ik heb een beetje troubles met m'n g29. Al langere tijd heb ik dat mijn rempedaal soms een beetje uitslaat, 10-20%. Je ziet dan ook het abs lampje gaan knipperen. Irritant want het kost je tijd. Sinds deze week begint ook m'n gaspedaal hetzelfde te doen. Het is net alsof de auto misfires heeft dan.

Zit echter wel na te denken over een ander stuur (al langere tijd). Maar weet niet waar ik goed aan doe,... Thrustmaster tgt of de fanatec csl elite. Ik denk dat de fanatec gewoon betere kwaliteit is maar de tgt moet weer fijner zijn met gt sport. Ik heb geen ervaring met beide sets
Klinkt inderdaad als slechte contacten. Als je pech hebt zijn ze niet vies maar gewoon versleten en dan kan je denk ik alleen maar die dingen (potentiometers?) vervangen.

Vond de GT3 race van afgelopen week trouwens echt helemaal top! Heerlijke flow in de race en veel actie. M'n DR in een aantal races met 5k kunnen verhogen en afgesloten met winst in een spannende laatste race. No-stopper met de Porsche, als 2e gestart, meerdere keren ingehaald maar door slim rijden en uit de gevechten te blijven toch als eerste over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Klinkt beetje hetzelfde als bij mij. Met mijn G29 heb ik soms dat het gaspedaal ff inhoudt, vooral na een tijdje niet gebruikt te zijn. Na gebruik wordt het beter en als ik er een keer doorheen blaas is het vaak opgelost. Lijkt dus duidelijk iets met contact/stof bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coltpower
Vanaf vandaag als Gr.1 race C circuit de la Sarthe (Le Mans 24h's circuit). Erg gaaf. 5 ronden volop knallen! Extra leuk wanneer je pas de film Le Mans '66 (Ford vs. Ferrari) gezien hebt. Geeft toch even dat extra stukje dimensie/inlevingsvermogen wat mij betreft. Vooral het langste rechte stuk; een paar geweldige shots/acties daarop binnen de film!

En ook van de Gr.3 race B op de RBR verwacht ik een paar leuke races...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan

Ik heb een tijdje problemen gehad met het gaspedaal waarbij niet de volledige 100% werd gehaald. In ieder geval haperingen. Laatste tijd is het prima maar wel na wat blazen en stofzuigen. Na jaren G25 (en Logitech Momo, Wingman en MS Sidewinder daar voor) en nu de G29 kan ik wel concluderen dat het niet de beste stuurtjes zijn maar wel degelijk. Voor de G29 heb ik nog een TM T300 gehad maar die gaf al na 3 maanden de geest.

Voor alleen GT sport zou de TGT een goede keuze zijn. Maar vorige week zag ik bij de stream van kie25 dat opeens buttons raar begonnen te doen. Vooroordeel van mij is dat de goede stuurtjes van TM beter zijn maar dat ze minder lang meegaan met intensief gebruik.

Fanatec PS4 stuur met loadcell rempedaal is voor mij geen optie ivm Playseat. Binnen een paar bochten trap ik waarschijnlijk de pedaalhouder kapot. Optie nieuwe rig en Fanatec misschien voor de toekomst.

Keuze TGT vs Fanatec > Fanatec. Of de TGT moet opeens voor 400 euro in de PW staan op Black Friday. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:53
Dat is idd precies waar ik ook mee zit. Er zijn al de nodige streamers die problemen hebben (gehad) met de TGT. Ik had een beetje mijn zinnen gezet op de csl elite met black friday maar die aanbieding is niet echt wat ik er van gehoopt had.

Ben dus maar even aan het racen gegaan met de controller en net weer even de g29 geprobeerd. Na wat geblaas deed ie het weer voorlopig. Echter kom ik met geen mogelijkheid aan de tijd die ik met de controller heb staan 🙈

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.gran-turismo.com/us/gtsport/news/00_1113898.html

Donderdag downtime, en nieuwe update daarna. Nog niet bekend wat erin zit...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
DerOllie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:05:
https://www.gran-turismo.com/us/gtsport/news/00_1113898.html

Donderdag downtime, en nieuwe update daarna. Nog niet bekend wat erin zit...
De DLC van Lewis Hamilton?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Wie weet zit die code er al wel in, en wordt ie gewoon 28 november actief. Je moet deze DLC wel kopen...
Er zal wel die Jaguar VGT erbij zitten, die was al wel aangekondigd...

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 26-11-2019 09:49 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-07 04:24
Vraagje aan de kenners hier; zijn er nog meer Gr.3 auto's te verwachten? Ik vind dat met afstand de leukste klasse, maar in die klasse is sinds de launch heel veel bij hetzelfde gebleven voor mijn gevoel.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1 ... 70 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing