Wat ik ook merk is dat als je buiten de baan schiet en ook echt van het gas gaat of in houd, je geen penalty krijgt. Dus direct op het moment zelf en niet een paar honderd meter later.
En niet zo'n beetje ookNevela schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:29:
[...]
(...) dus het kost je meer tijd dan daarvoor.
Tijdens de kwalificatie op de Nordschleife liep ik tegen een penalty van 0.5 sec aan en omdat ik door die mooie geplaatste penaltyzone de snelheid uit de laatste bocht niet mee het rechte stuk op kon nemen scheelde het me minstens zo'n 2.7 seconden. Bijzonder harde straf op deze manier.
Maar toch vind ik dit een betere manier dan voorheen, waar je door nét niet helemaal voluit te gaan je penalty stukje bij beetje kwijt reed zonder echt veel tijd te verliezen.
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 10:39 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Deze manier is zeker beter, alleen jammer dat ze in time trail en quali dit ook doen. Dan gaat soms het ritme er een beetje uit, waar voorheen je je penalty meteen kon inwisselen door even rustig te rijden en dan zeker richting einde van een lap weer kon klaar stomen voor een nieuwe lap.. nu als je in laatste sector penal pakt ben je 2 laps kwijt.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Heb nu een 0:41.431 staan op Brands Hatch met een 0:41.075 als optimaal. Als ik nog een 2 tienden van mijn huidige tijd af krijg zou ik tevreden zijn.
Het is zo lastig om elke bocht óp en niet net óver het randje te rijden.
Beste rondje tot dusver:
[YouTube: GT Sport online time trial | Raybrig NSX Concept-GT '16 at Brands Hatch | 0:41.431]
Rijden jullie 'm ook zonder assists? Ik denk dat CSA wel wat kan schelen omdat je wat eerder op het gas kan. Voornamelijk in de laatste bocht verlies ik nu heel vaak de achterkant.
Beste rondje tot dusver:
[YouTube: GT Sport online time trial | Raybrig NSX Concept-GT '16 at Brands Hatch | 0:41.431]
Rijden jullie 'm ook zonder assists? Ik denk dat CSA wel wat kan schelen omdat je wat eerder op het gas kan. Voornamelijk in de laatste bocht verlies ik nu heel vaak de achterkant.
[ Voor 28% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 13:03 ]
Wat ik graag zou willen weten is waar je die 3 F1 trophies kunt halen. Op de ene website lees ik dat dat in Sport menu moet, een ander filmpje laat weer zien dat hij online racet.
Voor 65 poles, 91 wins en 322 gereden races?
Die haal je enkel en alleen in de Sport Mode. Online racen dus, en dan geen custom lobbies maar gewoon de daily races.
FYI: Sport menu = online racen
Die haal je enkel en alleen in de Sport Mode. Online racen dus, en dan geen custom lobbies maar gewoon de daily races.
FYI: Sport menu = online racen
[ Voor 26% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 13:48 ]
322 races gaat wel lukken, maar 91 wins?! Dan hebben we al een PS11 en GT11 voor ik dat haaldvdkiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 13:30:
Voor 65 poles, 91 wins en 322 gereden races?
Je niveau laten zakken tot E(? Laagste niveau?) en dan goeie quali rijden dan kan je wel paar keer achter elkaar 1e worden denk ik. Maar lekker boeiend die trophies, gewoon lekker racenNevela schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:20:
[...]
322 races gaat wel lukken, maar 91 wins?! Dan hebben we al een PS11 en GT11 voor ik dat haal
Precies, zo heb ik het ook gedaan.sverzijl schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:52:
[...]
Je niveau laten zakken tot E(? Laagste niveau?) en dan goeie quali rijden dan kan je wel paar keer achter elkaar 1e worden denk ik. Maar lekker boeiend die trophies, gewoon lekker racen
Ik ben nog lang niet bij de platinum trophy maar ik wil het wel graag gaan proberen. Zeker nu ik vaker online race. Helaas pas 1x echt eerste geworden. Zelfs de quali haal ik eigenlijk nooit de pole. Scheelt altijd wel een aantal seconden met de nr 1.sverzijl schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 15:52:
[...]
Je niveau laten zakken tot E(? Laagste niveau?) en dan goeie quali rijden dan kan je wel paar keer achter elkaar 1e worden denk ik. Maar lekker boeiend die trophies, gewoon lekker racen
Succes!
De platinum is geen makkie; de poles en wins kunnen best lastig zijn en de grind maar level 50 is een hééééle lange. De rest van de trophies is erg simpel imo.
Wil je alles op de legitieme manier doen, trek er dan maar een jaar of wat voor uit.
Ter illustratie:
Ik ben level 41 en heb tot aan level 50 nog zo'n 2,000,000xp nodig. Met ca 250xp per race moet ik nog een kleine 8.000(!) online races doen.
Zou ik er 10 per dag doen dan ben ik nog meer dan 2 jaar bezig
De platinum is geen makkie; de poles en wins kunnen best lastig zijn en de grind maar level 50 is een hééééle lange. De rest van de trophies is erg simpel imo.
Wil je alles op de legitieme manier doen, trek er dan maar een jaar of wat voor uit.
Ter illustratie:
Ik ben level 41 en heb tot aan level 50 nog zo'n 2,000,000xp nodig. Met ca 250xp per race moet ik nog een kleine 8.000(!) online races doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 17:20 ]
Je kunt ook offline achievements over doendvdkiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:14:
Succes!
Ter illustratie:
True.
Al lijkt me dat een heel vervelende grind worden
Maar eens een aantal races doen binnenkort, misschien krijg ik de smaak wel te pakken.
Al lijkt me dat een heel vervelende grind worden
Maar eens een aantal races doen binnenkort, misschien krijg ik de smaak wel te pakken.
[ Voor 123% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 18:09 ]
Group 1 race (niet in de endurance, maar professional denk ik) race op Monza, in de Sauber-Mercedes (licht getuned) in max 9.55 met clean bonus: 330.000 credits en 6300 xp per keer...dvdkiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 17:14:
Succes!
Ter illustratie:
75+x al gewonnen
www.youtube.com/DerOllie
Ik kom niet verder dan een 41,5 met een opt van 41,4. Dus veel ruimte zit er niet in. Die laatste bocht is idd voorzichtig op het gas (zonder assist, alleen abs op zwak). Te vaak verknal ik daar mijn rondje. En de volgende dus gelijk ook.dvdkiwi schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:26:
Heb nu een 0:41.431 staan op Brands Hatch met een 0:41.075 als optimaal. Als ik nog een 2 tienden van mijn huidige tijd af krijg zou ik tevreden zijn.
En dan zie ik @v8power67 met 40,4 staan
*knip
Verkeerde topic
Verkeerde topic
[ Voor 89% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2019 21:40 ]
Was wel een sessie met geloof 40 rondes. Maar was best trots effe haha.Nevela schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:19:
[...]
Ik kom niet verder dan een 41,5 met een opt van 41,4. Dus veel ruimte zit er niet in. Die laatste bocht is idd voorzichtig op het gas (zonder assist, alleen abs op zwak). Te vaak verknal ik daar mijn rondje. En de volgende dus gelijk ook.
En dan zie ik @v8power67 met 40,4 staan. Morgen de replays van de top terugkijken om te zien waar ik nog winst kan halen.
Rij ook alles uit alleen abs default.
Die laatste bocht moet je krap houden en dan in zn 3 beetje aan glijden krijgen maar niet teveel. Dan merk je dat je echt veel snelheid meeneemt. Maar vind maar een klote bocht haha. Hoeveel rondes ik hem daar of vlak ervoor verpeste...
Ik lees sinds kort mee omdat ik wat meer uren ben gaan maken met GT Sport.Nevela schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:19:
[...]
Ik kom niet verder dan een 41,5 met een opt van 41,4. Dus veel ruimte zit er niet in. Die laatste bocht is idd voorzichtig op het gas (zonder assist, alleen abs op zwak). Te vaak verknal ik daar mijn rondje. En de volgende dus gelijk ook.
En dan zie ik @v8power67 met 40,4 staan. Morgen de replays van de top terugkijken om te zien waar ik nog winst kan halen.
Specificeren jullie een auto waarmee je deze records mag halen, zo ja getuned of?
Er zijn elke week twee online time trials te rijden, beide met door Polyphony geselecteerde auto's waarbij tijdens de ene time trial geen tuning is toegestaan en iedereen dus met dezelfde setup rijdt terwijl je bij de andere time trial wel aan tuning mag doen.neeszz schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
[...]
Specificeren jullie een auto waarmee je deze records mag halen, zo ja getuned of?
Ikzelf rij alleen de 'ongetunede' time trial.
Die met tuning toegestaan is makkelijk. N400 geloof.ik qua power. Dan maximaal licht maken. Dan verlagen en stijver maken. Dan de race differentieel en versnellingsbak erin. Is 4wd dus diff kan je nie veel verkeerd doen. En versnellingsbak lekker kort. Hoppa gaan !
Mijn tijd aangescherpt op Brands Hatch:
0:41.175 met een 0:40.914 als optimaal.
Werk aan de winkel voor @mithrandirrr
Wat zijn jouw snelste sectortijden @v8power67 ?
Ik heb voorlopig nu deze staan:
16.003
10.960
13.949
16.003
10.960
13.949
[ Voor 33% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2019 12:38 ]
Dank voor je antwoord, ik ga het bekijken! Benieuwd of ik überhaupt in jullie buurt kom!dvdkiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:24:
[...]
Er zijn elke week twee online time trials te rijden, beide met door Polyphony geselecteerde auto's waarbij tijdens de ene time trial geen tuning is toegestaan en iedereen dus met dezelfde setup rijdt terwijl je bij de andere time trial wel aan tuning mag doen.
Ikzelf rij alleen de 'ongetunede' time trial.
Geen idee zal dalijk even kijken. Maare goed bezig man ! Gaat ineens hard qua tijden als je weer effe wat seat time hebt !dvdkiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:18:
16.003
10.960
13.949
Edit:
Kan mijn oude sector tijden niet vinden. Maar heb voor de gein de epson nsx'08 gepakt. Wat een aparte bak... Haal er een 41.157 mee en sectoren;
1: 16.120
2: 11.048
3: 13.989
Optimal was 3e sector een 13.981 dus 0.008 sneller.
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2019 17:03 ]
Ik heb die combinatie nog niet gereden. Gr.2 ligt me niet (G29 stuurt dan niet fijn) en ook Brands Hatch is niet mijn favoriet. Ik heb het altijd het gevoel dat ik in bocht 1 nog sneller had gekund. Wie heeft die combi trouwens bedacht? Snelle bakken op zo'n kort baantje. Dat zal een combi van Sushi en veel Sake geweest zijn.
Ik vind het ook een vrij aparte combi ja, maar op zich wel lekker. Net weer 50 laps gedaan zonder enige mate van verbetering dus het lijkt erop dat dit mijn best haalbare resultaat is.
Nordschleife ook iets aangescherpt: 8:12.783 met als optimaal 8:11.6xx
Smooth rijden ipv glijden is de sleutel tot succes. Tot drie keer toe een seconde voor mijn ghost gereden en het verpest in de laatste 2 bochten omdat ik eraf schoot... potverdomme.
Nordschleife ook iets aangescherpt: 8:12.783 met als optimaal 8:11.6xx
Smooth rijden ipv glijden is de sleutel tot succes. Tot drie keer toe een seconde voor mijn ghost gereden en het verpest in de laatste 2 bochten omdat ik eraf schoot... potverdomme.
[ Voor 45% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2019 21:13 ]
Net even weer een sessie gezet. Kwam tot een 40.586 dua nog steeds langzamer dan mn snelste lap.. maar heb sector tijden voor je. Met de nsx concept ditmaal.dvdkiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:18:
16.003
10.960
13.949
40.586 :
1: 15.908
2: 10.890
3: 13.788
Optimale ronde : 40.429
1: 15.855
2: 10.801
3: 13.773
Niet een bepaald stuk waar ik tijd laat liggen dus, ik moet gewoon ca 0.150 sneller zijn in élke sector
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2019 21:26 ]
En daarom blijf ik m dus proberenVCDfan schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:27:
Ik heb het altijd het gevoel dat ik in bocht 1 nog sneller had gekund.

Heb nu een tijd van 41,332.
S1: 16,136
S2: 11,221
S3: 13,975
En in mijn geval dus 0,250-350 snellerdvdkiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:25:
Niet een bepaald stuk waar ik tijd laat liggen dus, ik moet gewoon ca 0.150 sneller zijn in élke sector
[ Voor 25% gewijzigd door Nevela op 19-09-2019 21:33 ]
Hjallo's tijden zijn voor de meesten niet haalbaar hoor, ik vind dat wij prima tijden hebben staan 
Zat net even de leaderboards te bekijken.
Ik sta nu 1200e en het verschil met de nummer 5000 is slechts één seconde
Zit echt heel dicht bij elkaar allemaal.
Totaal staan er nu zo'n 14.490 mensen op het leaderboard.
Zat net even de leaderboards te bekijken.
Ik sta nu 1200e en het verschil met de nummer 5000 is slechts één seconde
Totaal staan er nu zo'n 14.490 mensen op het leaderboard.
Ik ben bezig om alle missies en circuitervaringen op goud te zetten en dat lukt bij de meeste redelijk makkelijk, maar 1'tje.... Pffff, man man man.... Colorado Springs 2 ronden
.... sowieso ben ik geen fan van de rally races, maar deze vind ik echt lastig. Kom gelukkig nog maar 1 a 2 seconden te kort dus zal uiteindelijk wel lukken, maar die vind ik echt pittig. Ik had hem eerder overgeslagen maar nu "moet" het dan toch.
Zo, klaagmodus uit

Zo, klaagmodus uit
Die herinner ik mij ook nog wel...Canard schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 18:10:
Ik ben bezig om alle missies en circuitervaringen op goud te zetten en dat lukt bij de meeste redelijk makkelijk, maar 1'tje.... Pffff, man man man.... Colorado Springs 2 ronden.... sowieso ben ik geen fan van de rally races, maar deze vind ik echt lastig. Kom gelukkig nog maar 1 a 2 seconden te kort dus zal uiteindelijk wel lukken, maar die vind ik echt pittig. Ik had hem eerder overgeslagen maar nu "moet" het dan toch.
Zo, klaagmodus uit
Wees blij dat er in de tussentijd enkele zaken angepast zijn; toen de game net uit was kreeg je de ene na de andere tijdstraf om je oren, zelfs als de AI tegen jou aanreed.
Eén van de trucjes bij rallyrijden is het gebruik van de handrem, werkt echt als een tierelier.
Eén van de trucjes bij rallyrijden is het gebruik van de handrem, werkt echt als een tierelier.
Challenge accepted! Maar ik zie jouw tijd niet in mijn friend rankings terug :((dvdkiwi schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:18:
16.003
10.960
13.949
Edit : wel als ik de time trial heb ge-entered
Edit 2: je gaat ergens een paar duizendste moeten vinden maar dat lijkt me niet zo'n probleem
Ik dacht ik probeer de nsx nog eens. Ding reed als een dweil. Kon er niks mee. Bleek dat ik nog op full wet stond 🙈
[ Voor 23% gewijzigd door mithrandirrr op 21-09-2019 12:16 ]
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Netjes!
Ik zal proberen die paar duizendsten te vinden, al zal het niet makkelijk worden.
Ik zal proberen die paar duizendsten te vinden, al zal het niet makkelijk worden.

Volgende week komen er weer nieuwe auto's aan voor GT sport.
Er is nog steeds niks over spa gezegd maar die komt sowieso ergens in oktober hoop ik.
GT Sport Update 1.45 next week
Due to a little slip-up by a guest at Polyphony Digital headquarters, we already know what two of the cars are. Up in the top-left corner you’ll see the Ferrari 365 GTB/4 and opposite it, in the bottom-right, is the Dodge Coronet Super Bee. The latter proved a bit of a mystery at the time — due to the image quality — but it’s exactly what our forums settled on in the end.
The other two have kept their identities secret until now. We have the Chevrolet Corvette StingRay Racer 1959 in the top-right, a car returning from Gran Turismo 6 and possibly another candidate for the money-spinning Nostalgic races in GT League. Bottom-left, and at the other end of the spectrum of automotive history, looks like a present day Chevrolet Camaro, possibly in ZL1 1LE Track Pack form.
We don’t know what other content is.
[ Voor 19% gewijzigd door Patjeee op 22-09-2019 01:24 ]
Spa komt wel, gewoon even geduld hebben 
Van de week dacht ik nog eens terug aan de content van deze game bij launch vergeleken met wat er nu allemaal in zit; het is behoorlijk uitgebreid! Bij de circuit experience telde ik zo'n 45 (unieke) tracks.
En het meest bizarre vind ik nog dat het ons, naast de aanschafprijs, geen cent extra heeft gekost
Al zouden ze alle content in een season pass gestopt hebben, ik zou het er graag voor betalen.
Van de week dacht ik nog eens terug aan de content van deze game bij launch vergeleken met wat er nu allemaal in zit; het is behoorlijk uitgebreid! Bij de circuit experience telde ik zo'n 45 (unieke) tracks.
En het meest bizarre vind ik nog dat het ons, naast de aanschafprijs, geen cent extra heeft gekost
Al zouden ze alle content in een season pass gestopt hebben, ik zou het er graag voor betalen.
[ Voor 182% gewijzigd door Superkiwi op 22-09-2019 01:47 ]
Inderdaad ja. En als je dan de reviews op metacritic leest zijn ze bijna allemaal matig vanwege het gebrek aan content. Het is echt een fantastisch spel!
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…
Er was vorige week o.i.d. iemand die de neerwaartse spiraal te pakken had qua rating. Overkwam mij afgelopen weekend ook.
De Gr. 1 race van vorige week lag mij best goed, maar toch in een aantal races flinke penalties opgelopen. 1x zelfs al in de chicane vóórdat de eerste ronde van start ging omdat mij voorligger vol op z'n rem ging.... Tja, en dat maak je niet zomaar meer goed.
Kortom, driver rating naar B en heel even zelfs C ipv S!
Langzaam weer opgekrabbeld. Vanmiddag begonnen met de race op Suzuka met de S2000. Ook daar in de eerste race al weer 3 sec. te pakken. Dus mezelf voorgenomen om nooit en te nimmer in een gat te duiken als de snelheid te hoog ligt, dat is vragen om ellende.
De baan en de auto liggen mij blijkbaar goed, dus maar een kwalificatierondje gereden (doe ik veelal pas na een paar dagen). Rondje van 1.34.1 is redelijk vlot blijkbaar, want ik start nu vaak in de top 5.
Nog geen race gewonnen, maar wel weer m'n rating halverwege A
CB staat (al tijden) op B, maar wel met een voor mij record aantal punten van 18.700
Ohja en sinds gisteren level 40, voor wat het waard is...
Blijft een lekker spel!
De Gr. 1 race van vorige week lag mij best goed, maar toch in een aantal races flinke penalties opgelopen. 1x zelfs al in de chicane vóórdat de eerste ronde van start ging omdat mij voorligger vol op z'n rem ging.... Tja, en dat maak je niet zomaar meer goed.

Langzaam weer opgekrabbeld. Vanmiddag begonnen met de race op Suzuka met de S2000. Ook daar in de eerste race al weer 3 sec. te pakken. Dus mezelf voorgenomen om nooit en te nimmer in een gat te duiken als de snelheid te hoog ligt, dat is vragen om ellende.
De baan en de auto liggen mij blijkbaar goed, dus maar een kwalificatierondje gereden (doe ik veelal pas na een paar dagen). Rondje van 1.34.1 is redelijk vlot blijkbaar, want ik start nu vaak in de top 5.
CB staat (al tijden) op B, maar wel met een voor mij record aantal punten van 18.700
Blijft een lekker spel!
Deze week gaat mijn rating eraan... Race B is echt vermakelijk. Alleen is Brands Hatch op sommige stukken echt smal en moet je de goede racelijn hebben. Lukt dat niet omdat je naast iemand zit, eindig je zeker naast de baan (lees: grindbak). Gevolg is dus dat ik al een paar keer op die manier van plek 6, 7 en 9 naar 15/16 ben beland... Maar leuk is het wel! Gelukkig staan de tracklimits op zwak, dat is anders dan op RBR twee weken geleden.
Gr.4 is trouwens wel even wennen na de time trial met Gr.2. Je kunt zoveel eerder op het gas zonder te spinnen dat ik een paar keer gecheckt heb of mijn tcs niet aan stond. Dat is met de NSX wel anders.
Gr.4 is trouwens wel even wennen na de time trial met Gr.2. Je kunt zoveel eerder op het gas zonder te spinnen dat ik een paar keer gecheckt heb of mijn tcs niet aan stond. Dat is met de NSX wel anders.
Ik geniet ook nog steeds inderdaad. Ben op dit moment ook bezig met de circuitervaringen op goud te halen en online races.B-Real schreef op maandag 23 september 2019 @ 18:05:
Er was vorige week o.i.d. iemand die de neerwaartse spiraal te pakken had qua rating. Overkwam mij afgelopen weekend ook.
Blijft een lekker spel!
Circuitervaringen zijn na een paar keer opnieuw de stukjes te doen pak je de gouden award toch vrij snel. Alleen de Nurburgring lukt me nog niet. Daar moet ik nog flink wat tijd in gaan steken.
Die rating blijf ik lastig vinden. Ik sta nu op C - S. Volgens mij is S wel goed, maar die C heb ik geen idee van. Ik win ook eigenlijk geen enkele online race. Stijg wel telkens wat plekken maar misschien ben ik te voorzichtig.
Na 47 ronden ploeteren en zweten.... mission accomplished!mithrandirrr schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:10:
[...]
Edit 2: je gaat ergens een paar duizendste moeten vinden maar dat lijkt me niet zo'n probleem
0.025 van mijn eigen tijd af kunnen rijden, we schelen nu slechts 0.016 (dit keer in mijn voordeel haha) dus als je nog zin hebt ga gerust je gang
Optimale tijd flink verlaagd naar een 0:40.780 maar daar gaan we niet eens in de buurt komen.
Snelste sectortijden:
15.975
10.861
13.994
*edit 1
Ik ben toch nog even gaan zitten en heb eindelijk die sub 0:41!!!
0:40.973, net in de top 1000 overall en een fijne tijd om de time trial mee af te sluiten
Hier de video van mijn rondje.
De time trial loopt morgen af, hier alvast een laatste tussenstand voor als we morgen niet meer bij de resultaten kunnen:

[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 24-09-2019 23:09 ]
Petje af hoor! Erg strakke tijd!
47 rondjes achter elkaar trek ik echt niet
Scheelt wel dat het een kort rondje is, als je op een circuit als La Sarthe een foutje maakt duurt het langer voordat je een nieuwe poging kunt doen.
Ik heb mij rating weer op S met 99 punten staan. De race met de S2000 is lekker en in een hoop races al een paar erg mooie gevechten gehad met mensen die hard en foutloos rijden. Nog steeds geen race gewonnen overigens, wel veel 2e en 3e plekken.
Mijn CB is daardoor ook lekker gestegen.
Heb deze week nog vakantie, dus er zullen vast nog wel wat rondjes gereden worden
Zal me dan ook eens wagen aan de time trial.
47 rondjes achter elkaar trek ik echt niet
Scheelt wel dat het een kort rondje is, als je op een circuit als La Sarthe een foutje maakt duurt het langer voordat je een nieuwe poging kunt doen.
Ik heb mij rating weer op S met 99 punten staan. De race met de S2000 is lekker en in een hoop races al een paar erg mooie gevechten gehad met mensen die hard en foutloos rijden. Nog steeds geen race gewonnen overigens, wel veel 2e en 3e plekken.
Mijn CB is daardoor ook lekker gestegen.
Heb deze week nog vakantie, dus er zullen vast nog wel wat rondjes gereden worden
Zal me dan ook eens wagen aan de time trial.
Verwijderd
Goedemorgen, ik ben een nobody wat betreft games en heb in juli PS4 en Gran Turismo Sport Standard Edition gekocht.
Heb alleen de mogelijkheid tot Arcade en alleen 4 races zijn beschikbaar en alles is nog gelockt. Auto's wel beschikbaar. Ondanks winst in de beschikbare races worden de andere niet beschikbaar. Enig idee hoe dit unlocken gaat? Wij hebben geen internetaansluiting. Hoeven niet online en de kleine jongen wil graag gewoon racen.
Wie kan helpen?
Heb alleen de mogelijkheid tot Arcade en alleen 4 races zijn beschikbaar en alles is nog gelockt. Auto's wel beschikbaar. Ondanks winst in de beschikbare races worden de andere niet beschikbaar. Enig idee hoe dit unlocken gaat? Wij hebben geen internetaansluiting. Hoeven niet online en de kleine jongen wil graag gewoon racen.
Wie kan helpen?
Ik ben bang dat je toch de nodige updates vanaf het internet halen moet vervolgens komt de rest naarmate je vordert vanzelf vrij.Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:14:
Goedemorgen, ik ben een nobody wat betreft games en heb in juli PS4 en Gran Turismo Sport Standard Edition gekocht.
Wie kan helpen?
Verwijderd
Hoe gaat dit in zijn werk dan? Sorry voor de non-kennis. Kom nog uit het tijdperk Super Nintendoschumi2004 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:16:
[...]
Ik ben bang dat je toch de nodige updates vanaf het internet halen moet vervolgens komt de rest naarmate je vordert vanzelf vrij.
Er moet een kabeltje naar toe?
Kan maar kan ook via WiFiVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:39:
[...]
Hoe gaat dit in zijn werk dan? Sorry voor de non-kennis. Kom nog uit het tijdperk Super Nintendo![]()
Er moet een kabeltje naar toe?
https://manuals.playstati...settings/nw_settings.html
[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 25-09-2019 09:40 ]
Verwijderd
Ok, hier is helemaal geen kabel dus voor nodig? WiFi natuurlijk handiger.schumi2004 schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:40:
[...]
Kan maar kan ook via WiFi
https://manuals.playstati...settings/nw_settings.html
Ik vraag me af of GT Sport je voortgang wel opslaat en of alle offline content beschikbaar is/wordt als je niet met internet verbonden bent.
Offline is er meer dan genoeg content aanwezig in de game waar je flink wat uren zoet mee kan zijn, als je eerst even update inderdaad.
Offline is er meer dan genoeg content aanwezig in de game waar je flink wat uren zoet mee kan zijn, als je eerst even update inderdaad.
Verwijderd
Dus het komt als volgt neer. Er moet even contact gemaakt worden met internet via WiFi bv. Vervolgens de updates downloaden en klaar?dvdkiwi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:46:
Ik vraag me af of GT Sport je voortgang wel opslaat en of alle offline content beschikbaar is/wordt als je niet met internet verbonden bent.
Voor het downloaden van de updates heb je internet nodig, klopt. Hou er rekening mee dat de game tegenwoordig een kleine 105Gb groot is, dat updaten kan dus wel even duren 
Of je daarna, na het verbreken van de internetverbinding, alle offline kunt spelen is wat ik me afvraag.
Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik gewoon even een internetkabel naar de PS4 trekken of 'm permanent op de wifi laten staan.
Of je daarna, na het verbreken van de internetverbinding, alle offline kunt spelen is wat ik me afvraag.
Mocht dat niet het geval zijn dan zou ik gewoon even een internetkabel naar de PS4 trekken of 'm permanent op de wifi laten staan.
Verwijderd
Thanks, ik ga het even proberen. Mocht het niet lukken dan meld ik me wel weer.dvdkiwi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:56:
Voor het downloaden van de updates heb je internet nodig, klopt. Hou er rekening mee dat de game tegenwoordig een kleine 105Gb groot is, dat updaten kan dus wel even duren
Can you play Gran Turismo Sport offline?
Technically you can, but it’s not recommended. When you’re offline, you can access Gran Turismo Sport’s suite of Arcade features, which includes races, time trials, drift trials, split-screen multiplayer, and PlayStation VR races. You will, however, not earn credits or experience points while offline, and your progress won’t be saved.
You need to be online to access the remainder of Gran Turismo Sport’s features, such as its single player campaign, photography mode, and – it should go without saying – online multiplayer. As such, while you can technically play Gran Turismo Sport offline, you’re essentially getting a tenth or so of the package.
http://www.pushsquare.com...ran_turismo_sport_offline
Technically you can, but it’s not recommended. When you’re offline, you can access Gran Turismo Sport’s suite of Arcade features, which includes races, time trials, drift trials, split-screen multiplayer, and PlayStation VR races. You will, however, not earn credits or experience points while offline, and your progress won’t be saved.
You need to be online to access the remainder of Gran Turismo Sport’s features, such as its single player campaign, photography mode, and – it should go without saying – online multiplayer. As such, while you can technically play Gran Turismo Sport offline, you’re essentially getting a tenth or so of the package.
http://www.pushsquare.com...ran_turismo_sport_offline
Ik sta er ook in!dvdkiwi schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:34:
[...]
Na 47 ronden ploeteren en zweten.... mission accomplished!
0.025 van mijn eigen tijd af kunnen rijden, we schelen nu slechts 0.016 (dit keer in mijn voordeel haha) dus als je nog zin hebt ga gerust je gang
Optimale tijd flink verlaagd naar een 0:40.780 maar daar gaan we niet eens in de buurt komen.
Snelste sectortijden:
15.975
10.861
13.994
*edit 1
0:40.973, net in de top 1000 overall en een fijne tijd om de time trial mee af te sluiten
De time trial loopt morgen af, hier alvast een laatste tussenstand voor als we morgen niet meer bij de resultaten kunnen:
[Afbeelding]
Heel netjes !!dvdkiwi schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:34:
[...]
Snelste sectortijden:
15.975
10.861
13.994
*edit 1
[Afbeelding]
Ben nu ook weer effe voor gaan zitten en een hele 0.056 eraf gereden hahah werd gek van de elke keer minuscule verschillen. Dus vind wel best zo. 40.431 is voor mij het eindstation.
In eerste instantie had ik mijn bedenkingen bij zo'n kort baantje maar het was achteraf toch wel een toffe time trial. Zag dat de nieuwe daily races (Gr4 op Brands Hatch GP
) ook wel uitnodigen tot het zetten van een tijd.
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 25-09-2019 12:08 ]
Gr.2 op zo'n kort baantje is natuurlijk ook niets en slaat nergens op.dvdkiwi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:54:
In eerste instantie had ik mijn bedenkingen bij zo'n kort baantje maar het was achteraf toch wel een toffe time trial. Zag dat de nieuwe daily races (Gr4 op Brands Hatch GP) ook wel uitnodigen tot het zetten van een tijd.
Gr.4 op de langere uitvoering Brands Hatch is een top combi. Vanmiddag met de WRX, 4C en de Megane '11 wezen stoeien. Inmiddels onder de 1.30 en er zit nog een paar tienden in. Maar niet meer vandaag.

Wow super nice! Well done!! Hoop dat er weer een paar toffe time trials komen morgen!dvdkiwi schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:34:
[...]
Snelste sectortijden:
15.975
10.861
13.994
*edit 1
[Afbeelding]
https://www.gtplanet.net/...rs-and-more-rainy-tracks/
New Car Quartet: Three Classics and Modern Muscle
Chevrolet Camaro ZL1 1LE 2018 (N700) – 79,500cr
Chevrolet Corvette Stingray Racer Concept 1959 (Gr.X) – 5,000,000cr
Dodge Super Bee 1970 (N300) – 80,000cr
Ferrari 365 GTB4 1971 (N400) – 1,000,000cr
Four New Tokyo Expressway Layouts (in the Rain)
More GT League Events
Beginner League: Two new rounds added to the “Stars & Stripes”
Amateur League: Two new rounds added to the “Group 3 Cup”
Professional League: Two new rounds added to the “La Festa Cavallino”
Endurance League: One new round added to the “Gr.1 Prototype Endurance Series”
Wet-Weather Scapes
Lastly, for the shutterbugs amongst players, a new collection of Scapes allow players to douse their rides in a fine mist. You’ll find a variety of locations in the featured section, where cars’ sheetmetal can feature raindrops.
De prestatiebalans (PB) van bepaalde auto's in Gran Turismo Sport is bijgewerkt.
Hieronder volgt een overzicht van alle wijzigingen:
Gr.3-klasse
・Alfa Romeo 4C Gr.3 [Vermogensverhouding: 104% > 105%]
・Aston Martin V12 Vantage GT3 '12 [Vermogensverhouding: 112% > 111%] [Gewichtsverlagingsverhouding: 106% > 105%]
・Ford GT LM Spec II Test Car [Vermogensverhouding: 90% > 89%] [Gewichtsverlagingsverhouding: 114% > 113%]
・Toyota GR Supra Racing Concept '18 [Vermogensverhouding: 96% > 95%] [Gewichtsverlagingsverhouding: 105% > 104%]
Gr.B-klasse
・Ford Focus Gr.B Rally Car [Vermogensverhouding: 99% > 98%]
・Ford Mustang Gr.B Rally Car [Vermogensverhouding: 99% > 98%] [Gewichtsverlagingsverhouding: 100% > 98%]
・Nissan GT-R Gr.B Rally Car [Gewichtsverlagingsverhouding: 100% > 99%]
・Peugeot RCZ Gr.B Rally Car [Gewichtsverlagingsverhouding: 100% > 102%]
・TOYOTA 86 Gr.B Rally Car [Gewichtsverlagingsverhouding: 100% > 102%]
BELANGRIJK
Het brandstofverbruik van Gr.3- en Gr.4-auto's is aangepast.
Gezien ze dus de group b autos aanpassen gaat er denk ik een rally race komen in sport modus.
[ Voor 4% gewijzigd door v8power67 op 26-09-2019 10:19 ]
Update was zo gedownload, maar dat kopiëren....
Tergend.
Dammit! Op één auto na de Ferrari 330 P4 gemist in de daily workout caroussel.
Moet sowieso even langs de Ferrari shop; de 365 GTB/4 op Lagio Maggiore is de eerste van de twee nieuwe time trials.

Tergend.
Dammit! Op één auto na de Ferrari 330 P4 gemist in de daily workout caroussel.
Moet sowieso even langs de Ferrari shop; de 365 GTB/4 op Lagio Maggiore is de eerste van de twee nieuwe time trials.
[ Voor 68% gewijzigd door Superkiwi op 26-09-2019 13:17 ]
Nu ik al geruime tijd automaat rij en de banen onder andere ken. Wordt het tijd om over te stappen op hand geschakeld. Dat is me een partij lastig zeg.. gaat nog wel even duren
Die Ferrari is wel echt een bloednooie wagen zeg. Ook maar halen.
Brands Hatch echt niet te doen online.
Brands Hatch echt niet te doen online.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik ben nu een beetje bezig de offline career races weg te werken maar die slaan echt nergens op...
Bij de meeste start je achteraan en rij je binnen 1 rondje het gat naar de nummer 1 dicht waarna deze het restant van de race op je kont blijft plakken ondanks dat je een veel snellere auto hebt, bij andere races neem je een ongetunede gelijkwaardige auto en win je met 10-15 sec voorsprong
Ook probeer ik clean race bonussen te halen maar de AI remt op zulke rare punten dat ik elke race wel een kop-staart botsing heb
Wel lekker voor de credits en xp.
Bij de meeste start je achteraan en rij je binnen 1 rondje het gat naar de nummer 1 dicht waarna deze het restant van de race op je kont blijft plakken ondanks dat je een veel snellere auto hebt, bij andere races neem je een ongetunede gelijkwaardige auto en win je met 10-15 sec voorsprong

Ook probeer ik clean race bonussen te halen maar de AI remt op zulke rare punten dat ik elke race wel een kop-staart botsing heb
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 27-09-2019 13:02 ]
Enige voordeel is dat het idd lekker voor de credits is maar voor de rest zo ruk als maar zijn kan.dvdkiwi schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:54:
Ik ben nu een beetje bezig de offline career races weg te werken maar die slaan echt nergens op...
9 van de 10x rijd er ook een Ferrari voorop trouwens.
Ik ontdek er wel wat verborgen pareltjes door:
Nismo GT-R, RX-7 Spirit R, Greddy Fugu Z... wat een geluid in die bakken!
Nismo GT-R, RX-7 Spirit R, Greddy Fugu Z... wat een geluid in die bakken!
[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 27-09-2019 23:26 ]
Gave bakken idd, al mis ik er nog wel een paar van gt5/6 en vooral veel.tuner balken van gt4 en ervoor.
Mines r34, mines r32 , mines evo 6, veel oud nismo spul r tune r34 ztune r34 nismo r33 en nismo r32.
Allemaal mega dikke bakken.
Hpa golf r32 met ergens 900pk en mega turbo lag.
Oehhhh de amuse carbon r !! Ook zo een geile bak!
Alle spoon hondas amuse hondas enz.
Er zat echt zoveel leuk spul in vorige gt's!
Wie weet komen ze ooit nog ! Samen met de classic tracks
Mines r34, mines r32 , mines evo 6, veel oud nismo spul r tune r34 ztune r34 nismo r33 en nismo r32.
Allemaal mega dikke bakken.
Hpa golf r32 met ergens 900pk en mega turbo lag.
Oehhhh de amuse carbon r !! Ook zo een geile bak!
Alle spoon hondas amuse hondas enz.
Er zat echt zoveel leuk spul in vorige gt's!
Wie weet komen ze ooit nog ! Samen met de classic tracks
Oooh de Mines R34 en Amuse S2000
Eindelijk op brands hatch gr4 quali onder de 1:29 gekomen
een 1:28.914 !!
Rondje erbij
ben er best blij mee 
Optimal zou een 1:28.841 zijn.
Rondje erbij
Optimal zou een 1:28.841 zijn.
[ Voor 52% gewijzigd door v8power67 op 30-09-2019 00:05 ]
Verwijderd
Internet zit er op via WiFi, maar hoe gaat het downloaden in zijn werk?dvdkiwi schreef op woensdag 25 september 2019 @ 10:56:
Kan op het spel zelf niet iets downloaden. Daar geeft hij aan dat het profiel offline is.
Ik doe ze nog best vaak. Soms wil ik even vlot racen en heb ik geen zin in de wachttijd van de online races (ik mis altijd net de tijdslimiet).dvdkiwi schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 12:54:
Offline races worden leuk als je een underpowered auto uitzoekt op mindere banden. Dan moet je flink je best doen om te winnen, dat levert ook nog eens (max) 50% bonus op. Vaak kom je zo ook achter interessante auto's waarvan je het op voorhand niet verwacht, ik vind het wel vermakelijk
Kies je een auto gelijkwaardig aan je concurrentie uit dan is zo'n race veelal niet zo heel lastig nee.
Gisteren nog even een aantal keren de S2000 race op Suzuka gedaan. Waar ik er in het begin van de week telkens goed bij zat, zat ik gisteren voornamelijk in het middenveld. Dat is natuurlijk duwen en trekken en dus erg oppassen op penalty's.
Tijd voor nieuwe races wat mij betreft
@Verwijderd
Downloads gaan meestal automatisch zodra er nieuwe zijn.
Indien dat niet het geval is ga je in het hoofdmenu van de Playstation op het logo van de game staan, druk je op de 'options' knop op de controller en selecteer je 'check for updates'.
Indien dat niet het geval is ga je in het hoofdmenu van de Playstation op het logo van de game staan, druk je op de 'options' knop op de controller en selecteer je 'check for updates'.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 30-09-2019 12:59 ]
Verwijderd
Ga ik vanavond even proberen. Thnxdvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:59:
@Verwijderd
Weer nieuwe races, heb die Bathurst nog nooit gereden en ben wel benieuwd wat daar voor auto bij past.
Vond Brands Hatch uiteindelijk wel heel gaaf, moeilijk inhalen, close racing. Zeker bij een hogere SR erg leuk.
Vond Brands Hatch uiteindelijk wel heel gaaf, moeilijk inhalen, close racing. Zeker bij een hogere SR erg leuk.
In het begin erg lastig! Maar ik vind de baan inmiddels erg leuk. Deze baan rij ik vooral met de Lamborghini en TT. En met de rembalans op -2 (of +2, in ieder geval voor). Dat heb je nodig bij het dalende stuk in de bergen. Veel plezier deze week!KW25 schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:23:
Weer nieuwe races, heb die Bathurst nog nooit gereden en ben wel benieuwd wat daar voor auto bij past.
Net paar rondjes gereden met de Renault, nu tot 2:19.1 gekomen, zie dat de top 2:11 rijdt. Gaat nog lastig worden, denk dat 2:15 max wordt voor mij.Nevela schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:55:
[...]
In het begin erg lastig! Maar ik vind de baan inmiddels erg leuk. Deze baan rij ik vooral met de Lamborghini en TT. En met de rembalans op -2 (of +2, in ieder geval voor). Dat heb je nodig bij het dalende stuk in de bergen. Veel plezier deze week!
De Renault is populair vanavond. Het hele veld ziet soms geel
Ik heb een 2:14,2 neer kunnen zetten met de TT. Ik rij liever met aandrijving op de achterwielen, maar wil ook een goede tijd neerzetten. Morgen ook maar eens de Megane proberen. Keuzes...
Ik heb een 2:14,2 neer kunnen zetten met de TT. Ik rij liever met aandrijving op de achterwielen, maar wil ook een goede tijd neerzetten. Morgen ook maar eens de Megane proberen. Keuzes...

[ Voor 8% gewijzigd door Nevela op 30-09-2019 21:35 ]
Nette tijd. Ik heb gisteren de 2.18 gehaald. Mooi circuitNevela schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:35:
De Renault is populair vanavond. Het hele veld ziet soms geel![]()
Ik heb een vraagje. Ik heb dus een SRT Tomahawk VGT gekocht en zie op youtube filmpjes dat dit monster meer dan 600km/h zou moeten halen.
Bij mij komt hij echter niet verder dan ergens in de 400km/h op monza.
Heb ik de verkeerde versie gekocht of doe ik iets anders verkeerd?
Ik kan het motorvermogen ook niet verder upgraden.
Bij mij komt hij echter niet verder dan ergens in de 400km/h op monza.
Heb ik de verkeerde versie gekocht of doe ik iets anders verkeerd?
Ik kan het motorvermogen ook niet verder upgraden.
En je speedometer staat ook niet stiekum op mph ? Heb hem zelf niet, of misschien wel, maar 600km/u daar zijn toch geen serieus races mee te rijden.
Anders hier even kijken: YouTube: GT SPORT - 400+ MPH Tomahawk X Speed Tune Setup
Anders hier even kijken: YouTube: GT SPORT - 400+ MPH Tomahawk X Speed Tune Setup
[ Voor 32% gewijzigd door sverzijl op 01-10-2019 12:43 ]
Ik had de verkeerde auto gekocht. Auto rijdt als een trein maar ik denk dat de coureur hartstikke dood is met al die G krachten.
Toch meer iets voor Need for Speed ofzo. Realisme is ver te zoeken met dit soort verzinsels.
[ Voor 39% gewijzigd door sverzijl op 01-10-2019 13:23 ]
Viel me ook op met die laatst toegevoegde Subaru Impreza WRX STi ('98 geloof ik): de speedometer in de cockpit gaat maar tot 180, terwijl je makkelijk over de 200 gaat met dat ding. Waarschijnlijk een Japanse meter met MPH (stuur zit ook rechts), maar waar de KPH waarden in worden gezet
Is idd een japanse meter die gaan tot 180kmh. Was een afspraak in japan volgens mij. Hebben de skylines ook.Canis Lupus schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:37:
Viel me ook op met die laatst toegevoegde Subaru Impreza WRX STi ('98 geloof ik): de speedometer in de cockpit gaat maar tot 180, terwijl je makkelijk over de 200 gaat met dat ding. Waarschijnlijk een Japanse meter met MPH (stuur zit ook rechts), maar waar de KPH waarden in worden gezet
Ben je niet in de war dat ze vroeger maximaal 280pk hadden? Op papier althans. Een maximale snelheid zegt mij zo even niets.v8power67 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 13:58:
[...]
Is idd een japanse meter die gaan tot 180kmh. Was een afspraak in japan volgens mij. Hebben de skylines ook.
Nee geen maximale snelheid maar een maximaal aantal aangegeven kmh op tellers.Nevela schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:50:
[...]
Ben je niet in de war dat ze vroeger maximaal 280pk hadden? Op papier althans. Een maximale snelheid zegt mij zo even niets.
Are Japanese cars speed limited?
The term is abbreviated JDM. ... In 1988, JDM cars were limited by voluntary self-restraints among manufacturers to 280 horsepower (PS) (276 hp) and a top speed of 180 km/h (111.8 mph), limits imposed by the Japan Automobile Manufacturers Association
Aha! Weer wat geleerd vandaagv8power67 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:53:
[...]
Nee geen maximale snelheid maar een maximaal aantal aangegeven kmh op tellers.
Are Japanese cars speed limited?
The term is abbreviated JDM. ... In 1988, JDM cars were limited by voluntary self-restraints among manufacturers to 280 horsepower (PS) (276 hp) and a top speed of 180 km/h (111.8 mph), limits imposed by the Japan Automobile Manufacturers Association
Verwijderd
Bedankt. Heb nog niet echt kunnen racen, maar na 1.5 uur update lijkt er inderdaad wat veranderd te zijn. Ook iets met een voortgangsbalk en een nieuwe Mégane Sport in het zwart terwijl mijn zoon in het geel steeds reed.dvdkiwi schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:59:
@Verwijderd
Vanavond even kijken wat er allemaal mogelijk is
Morgen komt GT Sport Spec II uit. De fysieke versie is echter nergens te bestellen.
Iemand een idee hoe dit zit? Komt de fysieke versie überhaupt beschikbaar in NL?
Iemand een idee hoe dit zit? Komt de fysieke versie überhaupt beschikbaar in NL?
PSN: breminem
Wat is Spec II nu eigenlijk, een nieuwe game of gewoon een soort GOTY edition?
Zag in de trailer wel Spa voorbijkomen, dat is dan wel weer nice.
Zag in de trailer wel Spa voorbijkomen, dat is dan wel weer nice.
Is gewoon GT Sport met de “laatste” updates (t/m mei 2019) en wat wagens die je meteen krijgt ipv dat je er even voor moet sparen.
Spa krijgt iedereen straks gewoon.
Als je GTS al hebt niets nieuws dus.
Spa krijgt iedereen straks gewoon.
Als je GTS al hebt niets nieuws dus.
Wat vinden we van de regen optie op Tokyo road course?
Ik heb daar de La Festa Cavallino race met de Ferrari F50 gedaan en had het idee dat ik meer grip had als op een droge baan
Race was nog wel een uitdaging, want de F50 loopt +/- 300 op het rechte stuk en de LaFerrari's knallen je dan met een bloedgang voorbij
Wel een fijne auto die F50!
Ik heb daar de La Festa Cavallino race met de Ferrari F50 gedaan en had het idee dat ik meer grip had als op een droge baan
Race was nog wel een uitdaging, want de F50 loopt +/- 300 op het rechte stuk en de LaFerrari's knallen je dan met een bloedgang voorbij
Wel een fijne auto die F50!
Leuk baantje hoor dat Mount Panorama maar wie heeft er verzonnen dat als je in de middensectie tegen een muurtje aankomt je die penalty DE VOLGENDE RONDE pas kwijt kunt rijden??? Het is niet zo dat je winst kunt behalen want ik kreeg er net één van 10 sec aan mijn broek.
Dat gezegd hebbende, wat zijn jullie snel
Vraagje: rembalans in de plus of min? Ik snap daar echt geen hout van...
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2019 22:27 ]
Ik vind het een erg lastige track. Ik heb hem veel gedaan en heb er uiteindelijk een 2.16 uitgehaald. En nog ben ik niet het snelste.dvdkiwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:25:
Leuk baantje hoor dat Mount Panorama maar wie heeft er verzonnen dat als je in de middensectie tegen een muurtje aankomt je die penalty DE VOLGENDE RONDE pas kwijt kunt rijden??? Het is niet zo dat je winst kunt behalen want ik kreeg er net één van 10 sec aan mijn broek.
Ik heb mijn rembalans naar 2 naar voor gezet. Voor mij is dat iets beter werkbaar
Wat is jullie snelste tijd?
Helemaal met je eens dat het een erg lastige baan is, vooral de sector in de afdaling.
Ik heb nu na een kleine 13 14 rondjes een 2:16.210 2:15.212 staan. Als ik naar de friends leaderboards kijk moet ik er nog een 2 tot 3 1 tot 2 sec eraf halen, dat gaat een hele kluif worden.
Verzoekje aan @v8power67 om zijn sectortijden weer te posten om te zien of er in bepaalde sectoren opvallend veel tijd verloren wordt
Ik heb nu na een kleine 13 14 rondjes een 2:16.210 2:15.212 staan. Als ik naar de friends leaderboards kijk moet ik er nog een 2 tot 3 1 tot 2 sec eraf halen, dat gaat een hele kluif worden.
Verzoekje aan @v8power67 om zijn sectortijden weer te posten om te zien of er in bepaalde sectoren opvallend veel tijd verloren wordt
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 03-10-2019 23:04 ]
Die rembalans vind ik ook altijd zo moeilijk om in te schatten waar ik die op moet zetten. Ik zal van het weekend weer eens gaan rijden kijken wat ik als tijd rijdvdkiwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:25:
Snappen doe ik het ook niet precies, maar ik weet wel wat voor mij werkt. Met achterwielaandrijvers heb ik de rembalans vóór staan (Cayman -2, Huracan -3) en bij voorwielaandrijvers juist achter (TT +3, Megane +4). Dan blijft de auto voor mij beheersbaar (stabiel durf ik het nog niet te noemen) in de afdaling.dvdkiwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:25:
Ik vind het wel een toffe baan hoor. Met de TT heb ik een tijd van 2:14.219 neergezet. Ga vandaag proberen met de Megane er nog iets vanaf te halen. Mijn doel is altijd om 2 seconden van de top te zitten. Op de lange banen is dat nog best lastig.
Is er een mogelijkheid dit ergens te achterhalen de sectortijden? Want ik heb geen replay opgeslagen volgrns mij... Zal anders dalijk effe weer voor zitten en kijken of ik nog in de buurt kom van mn laptijd...dvdkiwi schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:53:
Helemaal met je eens dat het een erg lastige baan is, vooral de sector in de afdaling.
Als je weer een poging waagt en het infoscherm waar o.a. ook TC, rembalans etc op staan op sectortijden zet. Volgens mij kun je dan met pijltje omhoog/omlaag de verschillen van je huidige sectortijd t.o.v. je optimale tijd in de huidigesessie en all-time optimale tijd in kaart brengen.
Je moet dan nog wel even het verschil in tijd van je huidige sectortijd atrekken om tot je optimale tijd te komen.
Dacht ik.........
Disclaimer: typ dit uit m'n hoofd en als ik het zo teruglees is het niet heeeel duidelijk, maar is snel gecheckt en scheelt weer tig rondjes rijden wellicht
Je moet dan nog wel even het verschil in tijd van je huidige sectortijd atrekken om tot je optimale tijd te komen.
Dacht ik.........
Disclaimer: typ dit uit m'n hoofd en als ik het zo teruglees is het niet heeeel duidelijk, maar is snel gecheckt en scheelt weer tig rondjes rijden wellicht
Goed idee ga ik zo effe doen. Maar wou sowieso toch al proberen mijn tijd te verbreken wil meestal binnen een seconde van de nr1 in top 10 komen. Lukt niet vaak helaas maar moet nog effe voor gaan zitten.B-Real schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:42:
Als je weer een poging waagt en het infoscherm waar o.a. ook TC, rembalans etc op staan op sectortijden zet. Volgens mij kun je dan met pijltje omhoog/omlaag de verschillen van je huidige sectortijd t.o.v. je optimale tijd in de huidigesessie en all-time optimale tijd in kaart brengen.
Dacht ik.........
Edit
Sector 1 : 20.904
Sector 2 : 46.954
Sector 3 : 33.608
Sector 4 : 31.068
2: 12.534
Optimal :
20.737
46.453
33.608
31.060
2: 11.858
Vorige sector rijden klopte voor geen meter
[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 04-10-2019 11:04 ]
1980Wouter schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 22:35:
[...]
Ik heb mijn rembalans naar 2 naar voor gezet. Voor mij is dat iets beter werkbaar
BedanktNevela schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 07:39:
[...]
en bij voorwielaandrijvers juist achter (TT +3, Megane +4).
Ik heb de balans beide kanten op geprobeerd en heb het idee dat met -2 de Mégane stabieler door de afdaling komt.
@v8power67 Zodra ik mijn snelste rondje heb gereden ga ik altijd even naar session results en maak een screenshotje van mijn sectortijden. Zo weet ik tijdens een volgende sessie gelijk of ik op schema zit
Mijn voorlopige sectortijden en het verschil met jouw snelste ronde.
Het is wel duidelijk waar ik de meeste moeite mee heb...
Sector 1 : 21.159 (+0.255)
Sector 2 : 47.143 (+0.189)
Sector 3 : 35.032 (+1.424)
Sector 4 : 31.878 (+0.810)
2:15.212 (+2.678)
[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 04-10-2019 11:23 ]
Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing