Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Nevela
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 21:37
Menace_1981 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:29:

Zijn jullie steeds de “officiele” online races (op die gezette tijden) aan het doen if ook veel custom online matches?

Ben nu alleen de offline races aan het doen. Gaat steeds beter, maar begint een beetje eentonig te worden.
Ik rij alleen de ‘officiële’ online races. En dan alleen de Gr. 1/2/3/4 auto’s. Met een voorkeur voor Gr. 3. Sommige banen sla ik ook over. Fuji en Barcelona heb ik gewoon nog niet in de vingers.

In de week dat ik niet online rij, leer ik een nieuw circuit en rij dan in het single player gedeelte alle races met dat circuit.

Lobby races heb ik nog nooit gedaan.

@Bloodclot rij je met fuel map in één stand of wissel je tijdens de race? Bij het wisselen tijdens de race verlies ik mijn concentratie op het rijden en maak dan sneller een foutje.

Nevela wijzigde deze reactie 27-08-2019 08:36 (11%)

Gisterenavond wat offline races gedaan.
De mid-engined cup (of hoe dat ook heet).
Eerst met een LaFerrari geprobeerd, want POWERRRR!!!

Dat was interessant op zachte sportbanden en zonder traction control :P
Ik won maar nipt, maar in de derde versnelling driftend door de bochten was wel heel gaaf. Opkomen rechte stuk op Sao Paulo was het zelfs tot eind vierde versnelling billenknijpen :P

Daarna een KTM X-Bow gekocht. Veel minder vermogen, maar wat een heerlijk gooi en smijt wagentje is dat zeg! Op rechte stukken werd ik constant voorbij geknald door een Veyron en Huayra, maar bij het aanremmen en de bochten pak je dat makkelijk terug. (wel moest ik voor de finish wel even de Pagani blocken om toch te winnen....)

• Bloodclot
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:14

Bloodclot

Jawier!

Nevela schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 08:21:
[...]

@Bloodclot rij je met fuel map in één stand of wissel je tijdens de race? Bij het wisselen tijdens de race verlies ik mijn concentratie op het rijden en maak dan sneller een foutje.
Laatste gedeelte voor rechte stuk als ik achter iemand zit in slipstream, heb geen zin om dan gevecht aan te gaan op de Senna-S, dan als ik op tempo ben knal ik even de fuelmap naar standje 6 voor aantal seconden. en inderdaad, soms zit je echt te kutten om hem weer op 1 te krijgen en dan zit je alweer in de S-bocht...

Maar voor 90% van de race zit ik in fuel map 1. echt vechten doe ik niet, als ze echt aan het pushen zijn, mogen ze van mij er langs. dus ik gooi niet echt de deur dicht, tenzij laatste 2 ronden wil ik wel eens wat defensiever zijn.
Sorry voor het ontbreken van mijn tijden in de time trial; ik heb de fout gemaakt om aan RDR2 te beginnen ;)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

Nou vind dat regen maar vaag... Deed eerst daytime rain. Veelste veel grip met race slicks... Kon met beetje op gas letten gewoon makkelijk rondjes rijden. Terwijl visueel er heel veel plassen liggen het regent en dikke wolk achter je auto...

Toen intermediates eronder en reed beter dan slicks dat wel.
Toen full wets eronder en daarmee was veel.glijden en overstuur... Wtf

Toen dusk rain geselecteerd...
Hier is echt kets goed mis. Plassen op de baan en regent, maar kan met race medium gewoon keihard racen. Ja iets minder grip dan een droge baan maar veelste veel grip vergeleken met realiteit. Jammer dit.
Visueel mooi gedaan dat wel. Maar heb nog geen race gedaan met 16 autos. Denk dat de framerate dan wel even inkakt.
Al met al teleurgesteld. Hoop dat ze het snel patchen. Plus nut full wets is er dus niet. Tenzij ze het zien als een harde of zachte regenband en dat intermediate snel.slijt en full wet niet ? Vaag..

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

Ik snap niet zo goed waarom GT zich dit op de hals heeft gehaald. Ja, het is ontzettend tof om in het spel te hebben.
Maar om de regen en alle daarbij horende facetten op GT waardig niveau te krijgen kost nogal wat ontwikkeling lijkt me. Wat ook wel blijkt uit het feit dat het nu nog maar op één baan beschikbaar is.

Ik denk dat de niet kloppende gripniveau's redelijk makkelijk aan te passen zijn. Dat lijkt mij gewoon een kwestie van de parameters aanpassen bij de verschillende compounds. Grafisch ziet de regen er blijkbaar (heb het nog niet zelf gezien) echt goed uit en dat kost meer moeite om aan te passen als het niet klopt.
Kortom, ik denk dat ze het wel snel zullen patchen. Het is meer afwachten op toevoeging op de rest van de circuits.

Overigens wel raar dat ze dit soort opvallendheden niet al hebben ontdekt én aangepast toen ze het aan het testen waren....

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12-10 18:32
Ik vermoed dat we met de regen een proeftuin zijn voor de volgende GT op de PS5.
Alle kinderziektes worden er hier uitgehaald zodat het straks een waardige toevoeging is.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Is de regen dynamisch? Dat het bijvoorbeeld weer droog weer kan worden, dat je dan echt moet dubben of je wel of niet of wanneer je de pits in moet gaan. Dat is juist misschien nog wel het meest interessant. Dat je een strolletje doet en ineens op kop ligt vanwege een goede keuze.

Assetto Corsa Champione was dacht ik zelfs zo dat bepaalde delen van de baan nat/regen is (spa bijvoorbeeld). Lijkt me sterkt dat ze dit 'nu' ook in GT sport gaan implementeren. Of ze gaan inderdaad al bezig met ontwikkeling van een bepaalde model dat we terug zien op de PS5.

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:58
schumi2004 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:10:
Ik vermoed dat we met de regen een proeftuin zijn voor de volgende GT op de PS5.
Alle kinderziektes worden er hier uitgehaald zodat het straks een waardige toevoeging is.
Prima toch? Ze hebben al zoveel content toegevoegd nadat ik de game net na release de Plus Edition voor € 20,00 heb gekocht, het (gratis) update beleid is echt erg goed!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Bloodclot schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:14:
Is de regen dynamisch? Dat het bijvoorbeeld weer droog weer kan worden, dat je dan echt moet dubben of je wel of niet of wanneer je de pits in moet gaan. Dat is juist misschien nog wel het meest interessant. Dat je een strolletje doet en ineens op kop ligt vanwege een goede keuze.

Assetto Corsa Champione was dacht ik zelfs zo dat bepaalde delen van de baan nat/regen is (spa bijvoorbeeld). Lijkt me sterkt dat ze dit 'nu' ook in GT sport gaan implementeren. Of ze gaan inderdaad al bezig met ontwikkeling van een bepaalde model dat we terug zien op de PS5.
Nee weer is niet dynamisch. Je selecteert net als voorheen een condition. Dus een tijd met daarbij een bepaald weertype. Nu heb ne dus een 10:45 uur droog en nat. En een dusk droog en nat. En alleen op de red bull ring.

Het is opzich wel leuk want is weer een bepaalde uitdaging. Maar moet wel de grip levels even wat gepatched worden. Hebben nu een samenwerking met michelin. En begreep dat die rond de 2 jaar jubileum iets ermee gaan doen. Dus wie weet dat dan de hele tire physics geupdate word en ook regen banden.

Graphics zijn netjes maar als je niet cockpit view rijd zie je de regen amper. En als je zoals ik roof/hood cam rijd dan zie je soms beetje druppels op de auto maar lang niet het niveau van driveclub. Die is echt nog steeds de koning met regen graphics!( En dat op base ps4 en niet eens pro).
Plus ik heb idee dat de regendruppels zelf identiek zijn aan gt5/6, oogt zelfde namelijk.
En hoop dat er een echte heavy rain optie komt.
Dit is echt een licht buitje.

Edit:
Er is blijkbaar ook een dawn rain. Die gaan we eens proberen nu!

v8power67 wijzigde deze reactie 27-08-2019 11:49 (33%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

v8power67 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:28:
[...]

Nee weer is niet dynamisch. Je selecteert net als voorheen een condition. Dus een tijd met daarbij een bepaald weertype. Nu heb ne dus een 10:45 uur droog en nat. En een dusk droog en nat. En alleen op de red bull ring.

Het is opzich wel leuk want is weer een bepaalde uitdaging. Maar moet wel de grip levels even wat gepatched worden. Hebben nu een samenwerking met michelin. En begreep dat die rond de 2 jaar jubileum iets ermee gaan doen. Dus wie weet dat dan de hele tire physics geupdate word en ook regen banden.

Graphics zijn netjes maar als je niet cockpit view rijd zie je de regen amper. En als je zoals ik roof/hood cam rijd dan zie je soms beetje druppels op de auto maar lang niet het niveau van driveclub. Die is echt nog steeds de koning met regen graphics!( En dat op base ps4 en niet eens pro).
Plus ik heb idee dat de regendruppels zelf identiek zijn aan gt5/6, oogt zelfde namelijk.
En hoop dat er een echte heavy rain optie komt.
Dit is echt een licht buitje.

Edit:
Er is blijkbaar ook een dawn rain. Die gaan we eens proberen nu!
Hmm werkt de regen ook in VR? heb namelijk een VR bril te leen, heb hem al eens een avondje gebruikt, erg leuk, maar niet uitdagend en werkt niet in multiplayer.

In regen daar in tegen is het wel nice denk ik.
Bloodclot schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Hmm werkt de regen ook in VR? heb namelijk een VR bril te leen, heb hem al eens een avondje gebruikt, erg leuk, maar niet uitdagend en werkt niet in multiplayer.

Ik zou het niet weten heb geen vr. Maar gewoon even testen dan he ;)
Als je weet laat dan even hier weten is wel handige info voor mogelijk andere vr gebruikers d:)b

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

v8power67 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:10:
[...]

Ik zou het niet weten heb geen vr. Maar gewoon even testen dan he ;)
Als je weet laat dan even hier weten is wel handige info voor mogelijk andere vr gebruikers d:)b
Kiek wel eem als ik tijd heb deze week :). Het is wel donders zweten met zo'n ding op met deze temperaturen.

Ik pleur de stream dan ook wel even aan.

• schumi2004
Bloodclot schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:04:
[...]

Ik had op GT Planet gelezen van niet.

• darretje92
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:35
v8power67 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 10:56:
Nou vind dat regen maar vaag... Deed eerst daytime rain. Veelste veel grip met race slicks... Kon met beetje op gas letten gewoon makkelijk rondjes rijden. Terwijl visueel er heel veel plassen liggen het regent en dikke wolk achter je auto...

Toen intermediates eronder en reed beter dan slicks dat wel.
Toen full wets eronder en daarmee was veel.glijden en overstuur... Wtf

Toen dusk rain geselecteerd...
Hier is echt kets goed mis. Plassen op de baan en regent, maar kan met race medium gewoon keihard racen. Ja iets minder grip dan een droge baan maar veelste veel grip vergeleken met realiteit. Jammer dit.
Visueel mooi gedaan dat wel. Maar heb nog geen race gedaan met 16 autos. Denk dat de framerate dan wel even inkakt.
Al met al teleurgesteld. Hoop dat ze het snel patchen. Plus nut full wets is er dus niet. Tenzij ze het zien als een harde of zachte regenband en dat intermediate snel.slijt en full wet niet ? Vaag..
Er zijn 2 regen varianten; full wet dat is de race van 10:45 uur hiervoor heb je dan ook de regenbanden nodig en je hebt die van 17:30 dit is light rain. Snelste band is hier de intermediate.

Mijn snelste ronde met Gr3 is 1:46,3 in full wet! Buiten de racelijn remmen werkt beter dan op de race lijn.

Diff settings maken een groot verschil. Ik heb op de AMG GT3 8, 20, 15.

• darretje92
Dubbele post

darretje92 wijzigde deze reactie 27-08-2019 18:21 (98%)

darretje92 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 18:16:
[...]

Er zijn 2 regen varianten; full wet dat is de race van 10:45 uur hiervoor heb je dan ook de regenbanden nodig en je hebt die van 17:30 dit is light rain. Snelste band is hier de intermediate.

Mijn snelste ronde met Gr3 is 1:46,3 in full wet! Buiten de racelijn remmen werkt beter dan op de race lijn.

Diff settings maken een groot verschil. Ik heb op de AMG GT3 8, 20, 15.
Heb 3 tijden staan weet nie meer welke op de 10:45 uur was maar heb een 1:33.5 een 1:38.5 en een 1:39.4.
Een ervan was volgens mij op slicks.. met de supra btw gr3.
Of rij jij met bop aan in time trial ?

Net weer een 1:37.881 gereden ol intermediate met de full wet race van 10:45.

v8power67 wijzigde deze reactie 27-08-2019 19:36 (8%)

• darretje92
v8power67 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:24:
[...]

Heb 3 tijden staan weet nie meer welke op de 10:45 uur was maar heb een 1:33.5 een 1:38.5 en een 1:39.4.
Een ervan was volgens mij op slicks.. met de supra btw gr3.
Of rij jij met bop aan in time trial ?

Net weer een 1:37.881 gereden ol intermediate met de full wet race van 10:45.
Dan denk ik dat je niet die van 10:45 hebt gereden. Zit een groot verschil in. Ik heb nu een lobby open kan je joinen als je wilt! :)
darretje92 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 19:43:
[...]

Dan denk ik dat je niet die van 10:45 hebt gereden. Zit een groot verschil in. Ik heb nu een lobby open kan je joinen als je wilt! :)
Net toch echt weer de 10;45 rain gereden nu met bop aan. 1:38.0xx.
Kan wel effe joinen maar heb geen mic.ofzk.
Owh lobby vol :p

• MailMan
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 15:45
Man, Suzuka... ik kende het circuit van F1 races en een paar andere spellen, maar er zelf op racen in GTS leert toch wel dat ik het een pittig circuit vind. Al heel wat rondjes gereden, maar rijd maar zelden een foutloos rondje. En als het mis gaat, lig je ook snel naast de baan.

Ben nog een GTS beginner en heb nu 2:10:xx op de klok staan als snelste ronde, maar als ik dan replays zie van gasten in de 2:07 dan snap ik soms echt niet waar ze de grip vandaan halen of waarom ze niet spinnen bij aanremmen/bocht nemen.

Blijven oefenen :P

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 21:47
Wordt wel een beetje Suzuka moe met de daily races. Hoeveelste week achter elkaar hebben ze nu Suzuka in 1 van de daily races? Voor mijn gevoel teveel :P

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• sverzijl
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Menace_1981 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:29:
Nieuwe racer hier die t300 rs gt en ps challenge heeft gekocht 😊

Zijn jullie steeds de “officiele” online races (op die gezette tijden) aan het doen if ook veel custom online matches?

Ben nu alleen de offline races aan het doen. Gaat steeds beter, maar begint een beetje eentonig te worden.
Ik rijd de laatste paar maanden veel bij GTSV (https://gtsportvlaanderen.be/ , https://www.facebook.com/groups/gtsvlaanderen/ ).

Een leuke kleinschalige GTSport community die veel events organiseert (GR3 Endurance kampioenschap, Team vs Team races, funcups, kartraces, zelfs een 4 uur endurance die je met z'n 2-en (om en om) moet rijden).

Het grote voordeel tov de Sport mode races en open lobbies is dat iedereen heel netjes/fair rijdt (gebeuk is echt uit den boze). We rijden dan ook altijd met max damage instelling, dus je moet ook wel wat voorzichtig zijn. Maakt een race op Mount Panorama overigens wel extra spannend.

Het clubje heet dan wel 'GT Sport Vlaanderen', maar Nederlanders zoals ik zijn ook gewoon welkom (geloof dat er nu iets van 10 Nederlanders bij zitten).

We oefenen veel samen in (meestal besloten) lobbies en helpen elkaar met onszelf te verbeteren (tuning, banden/fuel strategie, al dan niet shortshiften, rijstijl etc). Er zijn 3 groepen: AM , AM/PRO en PRO's. Als nieuwe member begin je standaard bij AM, als blijkt dat je (te) snel bent door naar AM/PRO of PRO groep.

We zijn nu bezig om ons voor te bereiden op een 9-lapper Nurburgring 24u by night. Deze dan maar een keer wel met lichte schade ipv zwaar.

Oh ja, en wat ook wel leuk is is dat er een paar man zijn die het leuk vinden om commentaar te geven tijdens de race en/of een samenvatting van een race te editen :

Toevallig net 2 races die ik won. Maar win ze echt niet allemaal ;) Zeer sterke tegenstanders.

Tot zover de reclame.. Feel free om eens vrijblijvend te komen kijken (kijk op de facebook pagina en/of voeg mijn PSN toe: s11mon72).
Jordy8 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Ik ga zeker een kijkje nemen. Endurance vind ik altijd erg tof, dus de kans is groot dat ik mij ga aanmelden. Zijn de races altijd in het weekend, zoals nu in de kalander staat?
Het varieert, tot nu toe wel het meeste 's avonds in het weekend, maar ik hoor ook geluiden dat sommigen doordeweeks ook iets willen organiseren (iedere woensdagavond bijv).
Maar sowieso rijden we doordeweeks 's avonds oefenraces voor komende kampioenschapsrace bijvoorbeeld.

sverzijl wijzigde deze reactie 28-08-2019 15:49 (21%)

• Jordy8
sverzijl schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

Ik rijd de laatste paar maanden veel bij GTSV (https://gtsportvlaanderen.be/ , https://www.facebook.com/groups/gtsvlaanderen/ ).

Een leuke kleinschalige GTSport community die veel events organiseert (GR3 Endurance kampioenschap, Team vs Team races, funcups, kartraces, zelfs een 4 uur endurance die je met z'n 2-en (om en om) moet rijden).

Het grote voordeel tov de Sport mode races en open lobbies is dat iedereen heel netjes/fair rijdt (gebeuk is echt uit den boze). We rijden dan ook altijd met max damage instelling, dus je moet ook wel wat voorzichtig zijn. Maakt een race op Mount Panorama overigens wel extra spannend.

Het clubje heet dan wel 'GT Sport Vlaanderen', maar Nederlanders zoals ik zijn ook gewoon welkom (geloof dat er nu iets van 10 Nederlanders bij zitten).

We oefenen veel samen in (meestal besloten) lobbies en helpen elkaar met onszelf te verbeteren (tuning, banden/fuel strategie, al dan niet shortshiften, rijstijl etc). Er zijn 3 groepen: AM , AM/PRO en PRO's. Als nieuwe member begin je standaard bij AM, als blijkt dat je (te) snel bent door naar AM/PRO of PRO groep.

We zijn nu bezig om ons voor te bereiden op een 9-lapper Nurburgring 24u by night. Deze dan maar een keer wel met lichte schade ipv zwaar.

Tot zover de reclame.. Feel free om eens vrijblijvend te komen kijken (kijk op de facebook pagina en/of voeg mijn PSN toe: s11mon72).
Ik ga zeker een kijkje nemen. Endurance vind ik altijd erg tof, dus de kans is groot dat ik mij ga aanmelden. Zijn de races altijd in het weekend, zoals nu in de kalander staat?

Nieuwe time trial events.
Die met de s2000 op korte red bull ring in regen is wel leuk. Jammer dat als je competieve tijd wil neerzetten je de eerste bocht compleet wijd moeten nemen daar pak je makkelijk 3 a 4 tiende...
Dus de lol is daar ook zo vanaf.
De andere is met de pagani zonda r die ik nog niet heb en duur is..

Edit ;
I was wrong!!!
Je kan dus veel sneller zijn zonder stuk hellemaal wijd te gaan. Maar is lastig maar kan wel.

v8power67 wijzigde deze reactie 29-08-2019 12:42 (15%)

• sverzijl
Nevela schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:42:
Wat is jullie strategie op Interlagos deze week?

Ik heb een no-stopper, alleen fuel stop en een volledige stop (fuel + banden) geprobeerd. In mijn races deden de winnaars een no-stop strategie. Voor mij werkt dat niet echt, alhoewel ik wel een paar posities kon winnen. Het nadeel is dat niet iedereen door heeft dat je iets langzamer gaat, dus je wordt er sneller afgetikt. En ik rijd voor mijn gevoel op halve kracht. Bij de volledige stop kan je lekker volgas en met het mes tussen de tanden rijden. Het leuke is dat je na de pitstop terecht komt tussen de no-stoppers die hun positie willen verdedigen.
Rij overigens met de 911.
Na heel lang geen sport mode gespeeld te hebben, heb ik deze track gisterennacht toch maar eens gedaan. Paar rondjes quali gedaan voor de race begon en een 1:31.4 neergezet met de Aston Martin. Ver van de toptijden als 1:29 dus. Lage 31-er zal nog wel lukken als ik er wat meer tijd in steek, maar veel meer ook niet.
[edit] 1:30.908 na nog een paar rondjes.

1e race werd ik als 3e geplaatst, deze kon ik makkelijk winnen omdat nr 2 een fout maakte en nr 1 (en vrijwel het gehele veld) ging halverwege de pit in terwijl ik hem zonder pit uitreed. Deed er in totaal 18:52min over. De nr 2 die wel gepit had kwam aan het einde van de race wel snel dichterbij, maar uiteindelijk toch nog 3 sec voorsprong. Ik reed op mediums, dat was goed te doen, niet heel veel slijtage.

2e race was de top 7 allemaal A+/S en 1 zelfs S/S. Ik startte op plaats 14 en finishte op 8. De top 7 was echt niet bij te houden, nr 1 reed zelfs rondje 1:31.8 terwijl hij ook een no-stopper reed. Die finishte in 18:44min, ruim 8 sec sneller dan ik in mijn 1e race. Iedereen op 1 na in deze race maakte een 0-stopper.

In beide races ging het er onverwacht fair aan toe. Ik kon zelfs anderen aan de buitenkant inhalen zonder een duw naar buiten de baan te krijgen. Enige wat me wel opviel is dat zelfs de minste zijdelingse aanraking resulteert in een negatieve SB in die sector.

3e race werd ik er pas een keer afgeduwd toen ik ergens buiten langs ging, maar ik geloof niet dat er opzet in het spel was. Toen van 14 -> 19 en me uiteindelijk weer door het veld weten te werken tot de 11e positie.

Al met al beviel het me onverwacht goed. (Misschien waren alle beukers al naar bed ? ;) -> ja dus, net 2 races waarin ik gewoon als vangrail gebruikt werd. En dan gaat mijn SR (ook) omlaag ... )
M'n driver points in 3 races van 22.000 naar bijna 27.000 opgekrikt. En manner points van 92 naar 99.

[edit] Oh ja, om hem zonder pit uit te rijden heb ik alleen ge-short-shift en een klein beetje gecoast in sommige bochten. Fuel kon gewoon op 1 blijven staan.

sverzijl wijzigde deze reactie 30-08-2019 18:35 (5%)

• schumi2004
sverzijl schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 19:57:
Vergeefse moeite. Al meer gelezen dat je niet wordt geholpen daarmee.
Ik heb paar maanden terug ook een ”waarschuwing” gekregen,ook geen idee waarvoor.
De aanhouder wint en ik heb wat ik wilde weten.
Duurt ff maar dan heb je ook wat.
Klaarblijkelijk is er toch wat gezegd maar niet door mij maar een maatje van me (onder mijn account) en met terug rekenen weet ik ook door wie het gerapporteerd is en dat hij die uitlating eigenlijk ook verdiend heeft.
Ik ga verder niet over de inhoud discussiëren of dat wel of niet terecht is maar het krijgen van de gegevens lukt dus wel hoop alleen dat de persoon in kwestie ook een waarschuwing gekregen heeft en Sony verder heeft gekeken dan hun neus lang is maar vermoed van niet.

Je moet dus gaan klagen bij de DPO (Data Protection Officer) en met termen als GDPR smijten en dan heb je het niet zo maar wel binnen de wettelijk vastgestelde termijn.
https://www.playstation.com/nl-nl/legal/privacy-policy/

• MailMan
Ik heb de laatste paar dagen meerdere keren dat ik disconnect, vrijwel altijd wanneer GTS een daily race probeert te joinen... Nu zelfs DRIE keer achter elkaar, wat natuurlijk vrij irritant is want dan wacht je zo een half uur op een race...

De melding is elke keer: disconnected from network [ne-21009009]

Ik kan daar alleen niets over vinden op internet.

M'n verbinding lijkt verder prima.

MailMan wijzigde deze reactie 01-09-2019 11:14 (38%)

• Nevela
sverzijl schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:58:
[...]

Al met al beviel het me onverwacht goed. (Misschien waren alle beukers al naar bed ? ;) -> ja dus, net 2 races waarin ik gewoon als vangrail gebruikt werd. En dan gaat mijn SR (ook) omlaag ... )
M'n driver points in 3 races van 22.000 naar bijna 27.000 opgekrikt. En manner points van 92 naar 99.
Ik heb afgelopen week ook veel plezier gehad op Interlagos. Driver points zijn gelijk gebleven. De ene keer won ik een paar plekken, maar vaak genoeg door een foutje verloor ik ook regelmatig plekken. Beter dan een derde plek is het niet geworden, maar leuk was het wel.
Ben benieuwd naar volgende week. Sardegna en Autopolis heb ik nog geen ervaring mee. Eerst even het circuit eigen maken :)

• Nevela
MailMan schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:56:
Ik heb de laatste paar dagen meerdere keren dat ik disconnect, vrijwel altijd wanneer GTS een daily race probeert te joinen... Nu zelfs DRIE keer achter elkaar, wat natuurlijk vrij irritant is want dan wacht je zo een half uur op een race...

Ik heb dat (heel) soms ook. Wellicht al geprobeerd, maar na opnieuw opstarten is het bij mij over en kan ik gewoon joinen. Wel balen inderdaad dat je gelijk een half uur verder bent.

• sverzijl
Nevela schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:58:
[...]

Ik heb afgelopen week ook veel plezier gehad op Interlagos. Driver points zijn gelijk gebleven. De ene keer won ik een paar plekken, maar vaak genoeg door een foutje verloor ik ook regelmatig plekken. Beter dan een derde plek is het niet geworden, maar leuk was het wel.
Ben benieuwd naar volgende week. Sardegna en Autopolis heb ik nog geen ervaring mee. Eerst even het circuit eigen maken :)
Ik heb een race of 8 gedaan in totaal en van 22.000 naar 32.700 gestegen dus ook van B/S naar A/S.

Begrijp nu wel waarom de echte toppers (die 1:31.x in race reden) allemaal met de AMG reden. Die wagen hoeft veel minder te fuel saven/shortshiften om de 12 laps te halen. Heb hem echter niet meer in race geprobeerd. Quali was ik net iets trager in de AMG.

Maar nu weer verder met oefenen van nurburgring 24h by night. Wat een pokkebaan vond ik dat een paar dagen geleden nog, zeker in het donker. Inmiddels begin ik hem aardig onder de knie te krijgen en wordt het steeds leuker. Nu alleen nog meerdere laps achter elkaar zonder fouten rijden.

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 00:13

Ik had nog een oud Wifi modem/router van Ziggo en sinds die vernieuwd is, heb ik geen disconnects meer gehad. Met andere internet toepassingen merkte ik niets van de instabiliteit, dus misschien toch je wifi of modem?

• KW25
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 21:13
Nevela schreef op zondag 1 september 2019 @ 20:58:
[...]

Net een paar rondjes voor het eerst Sardegna gedaan, kwam nu nog niet verder dan 1:24.5, kunnen nog wel 1.5 seconden vanaf. Wel een leuke baan.

Heb ik het goed dat bij Autopolis GR.2 alleen die Japanse auto's kunnen?

 MBPr 13" 2015 256GB  iPhone 8 64GB

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

KW25 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:35:
[...]

Net een paar rondjes voor het eerst Sardegna gedaan, kwam nu nog niet verder dan 1:24.5, kunnen nog wel 1.5 seconden vanaf. Wel een leuke baan.

Heb ik het goed dat bij Autopolis GR.2 alleen die Japanse auto's kunnen?
GR2 is voornamelijk japan idd, zijn niet zoveel auto's ook, maar schijnen wel retesnel te zijn. heb zelf nog geen gr2 auto, maar zal deze week een aanschaffen.

Ben ook benieuwd naar strategie, lijkt lage fuel consumptie maar hoge banden slijtage.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:27

heb hem ook 1x gehad afgelopen weekend. Daarna bij nieuwe sessie toegevoegd en toen ging het wel goed.

www.youtube.com/DerOllie

• Nevela
KW25 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:35:
Sardegna is zeker een leuke baan! Je hebt m snel onder de knie. Qua lay-out moest ik even denken aan Barcelona, maar hier zit een veel betere flow in.

• KW25
Nevela schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:31:
[...]

Sardegna is zeker een leuke baan! Je hebt m snel onder de knie. Qua lay-out moest ik even denken aan Barcelona, maar hier zit een veel betere flow in.
Ja idd, zit nu op 1:22.5. Kan nog wel een seconde af denk ik, maar meer ook niet. Zoe dat de top 10 tijden nu echt een stuk sneller gaan.

• DerOllie
[...]

je merkte wel in de races gisteravond dat nog niet veel mensen die circuit veel hadden gereden. Veel foutjes op de baan, rempunten verkeerd etc. Ik had het zelf ook, maar merkte dat mensen meer foutjes maakten, dus ging voorzichtig rijden, van plek 16 naar 5 gereden...

www.youtube.com/DerOllie

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 21:28
[...]

Ik dacht juist Fuji, en vond de naam wel apart tijdens het laden. :P

PS4 & Racen? Doe mee met Project Cars 2 & zie PSNRacing.nl voor een league

• schumi2004
Als dit klopt dan kan/kunnen het nog wel eens leuke updates worden die eraan komt(en):
https://www.gtplanet.net/ferrari-daytona-coming-to-gt-sport/

• VCDfan
  • Laatst online: 19:28
schumi2004 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:54:
Als dit klopt dan kan/kunnen het nog wel eens leuke updates worden die eraan komt(en):
Morgenochtend is er weer onderhoud gepland. En dat is vaak (altijd?) als er een game update aanstaande is. :)

PSN: RNJ-FBR

• DerOllie
VCDfan schreef op woensdag 4 september 2019 @ 19:08:
[...]

Morgenochtend is er weer onderhoud gepland. En dat is vaak (altijd?) als er een game update aanstaande is. :)
Er komt ook zeker een update morgen na de downtime, maar algemene beeld is dat dit geen content update zal zijn, maar een technische update...

https://www.gran-turismo....port/news/00_1113898.html

DerOllie wijzigde deze reactie 04-09-2019 19:23 (14%)

www.youtube.com/DerOllie

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:12
Jammer, ik had gehoopt op Spa :(
Maar het bertreft inderdaad een paar bugfixes.

PSN: extreme8eight

Hopelijk gaan ze (waarschijnlijk tegen beter weten in) de xp rewards ooit eens omhoog gooien.
In een game moet ik een doel hebben, maar zelfs al zou ik elke dag een uur online races doen dan nog ga ik in een jaar niet van level 40 naar 50 geraken :P

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• breminem
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 12-10 13:23
Zelfs van lvl 38 naar 40 is al een hele opgave als je slecht 2x per week een uurtje racet. :p

PSN: breminem

• sverzijl
Zit nu op level 48. Misschien haal ik de 50 nog voordat PS5+GT7 uitkomen ;)
Dat interesseert mij dus echt niets :P

Ik probeer alle offline content 100% te halen op den duur en vermaak me verder wel met her en der wat online content. Welke level ik daar bij haal maakt voor mij (en het spel) weinig uit.
Ieder zo z'n ding toch ;)
Ik heb de platinum van GT5 en wil die van GT Sport ook. Enige wat ik nog moet is level 50.

• schumi2004
dvdkiwi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:33:
Ik heb de platinum van GT5 en wil die van GT Sport ook. Enige wat ik nog moet is level 50.
Gas erop dan :P

• sverzijl
En dan nog S/S worden natuurlijk.
S/S hoop ik nog wel een keer te halen, maar ben al tevreden met B/S voor nu. A/S is al binnen handbereik.
Het is in elk geval een stuk prettiger racen met een hoge rating.

• sverzijl
Ik ging binnen 2 dagen van B/S naar A/S nadat ik een jaar geen sport mode had gespeeld. Het is kwestie van track/auto die je goed ligt en je kan zo hard stijgen.
Maar tegen de S/S-ers die ik vervolgens in de races kreeg was ik toch echt niet opgewassen, dat is wel een klasse apart hoor. Tegen de A+/S players waarmee ik in online lobbies vaak race houd ik me nog wel redelijk staande.
Dat gaat 'm niet worden ;)
Ergens hoog in B/S lijkt voor mij het hoogst haalbare.

Het ligt idd. een beetje aan de combinatie circuit/auto/tegenstander.
Ik vind het niveau verschil best groot tussen de niveau's. In de ene rij je vooraan, je promoveert en hebt moeite in de achterhoede. Overigens verschilt het ook weer van race tot race.

Ach, part of the game. Ik moet ook zeggen dat ik 8 van de 10 keer expres achteraan begin om zo de chaos in de eerste bocht (en kelderen van m'n rating) te voorkomen.
In de eerste rondes haal je dan wat mensen in die van de baan af schieten en vervolgens kom je vaak in een gevecht met gelijkwaardige tegenstanders.

Het is een ingewikkelde systematiek, maar ik zou niet weten hoe GT het heel veel beter zou kunnen doen.

• DerOllie
Nog een leuk nieuwtje voor die mensen die niet op GTPlanet ook meelezen, de Ferrari Daytona en een andere American Musclecar onbekende is gespot in GT Sport, bij Polyphony kantoor...

www.youtube.com/DerOllie

• Jordy8
Mooi setupje. Beter dan m'n Playseat tuintstoel :P

• schumi2004
DerOllie schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:26:
Nog een leuk nieuwtje voor die mensen die niet op GTPlanet ook meelezen, de Ferrari Daytona en een andere American Musclecar onbekende is gespot in GT Sport, bij Polyphony kantoor...

[Afbeelding]
Klopt :P

--> schumi2004 in "[PS4] Gran Turismo Sport"

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:33:
Level 50 is voor mij eerder haalbaar dan de (in mijn ogen onmogelijke) 3 trophies voor de online races die jij al hebt.

Overigens ga ik level 50 waarschijnlijk niet halen. Al in tijden geen GT Sport meer gespeeld :X dus zal level 46 zijn waar ik op blijf steken
dvdkiwi schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:51:
[...]
Dat gaat 'm niet worden ;)
Ergens hoog in B/S lijkt voor mij het hoogst haalbare.
B/S? Bull/Shit? >:)
Als je de finesse hebt om TrackMania Turbo platinum te rijden, dan moet S/S ook een koud kunstje zijn ;)

• DerOllie
Damn, nog wel gezocht maar niet gevonden. Oops

www.youtube.com/DerOllie

ralph075 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:54:
[...]
Level 50 is voor mij eerder haalbaar dan de (in mijn ogen onmogelijke) 3 trophies voor de online races die jij al hebt.
Zowel de level50 als de 3 gouden online trophies zijn allen op hun eigen manier te boosten.
Niet helemaal netjes natuurlijk maar anders komt de normale sterveling nooit aan die 3 online trophies :N
Level 50 wil ik niet boosten maar zoals je zelf al zegt is dat met normaal spelen ook nauwelijks haalbaar. Zelfs kie25 en SuperGT, die toch vrijwel elke dag wel een stukje racen zijn nog (lang) geen level 50.

• DerOllie
dvdkiwi schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:35:
[...]

Zowel de level50 als de 3 gouden online trophies zijn allen op hun eigen manier te boosten.
Niet helemaal netjes natuurlijk maar anders komt de normale sterveling nooit aan die 3 online trophies :N
Level 50 wil ik niet boosten maar zoals je zelf al zegt is dat met normaal spelen ook nauwelijks haalbaar. Zelfs kie25 en SuperGT, die toch vrijwel elke dag wel een stukje racen zijn nog geen level 50.
Een van de gouden throphies heb ik afgelopen week gehaald, de Barrichello trophy :)
Record Number of Races
Matched Rubens Barrichello's record of 322 F1 races
Die is wel te doen naar mijn idee. Ik rijd sinds Februari online, en nu die trophy gehaald...
Die andere 2 gouden, die zijn naar mijn idee pas onmogelijk.

www.youtube.com/DerOllie

Helemaal met je eens.
Die 322 races haal je inderdaad vanzelf wel, dat is gewoon een kwestie van tijd.

• breminem
Eergisteren 2 heerlijke potjes Daily gr.3 op Sardegna gereden.
Kon die baan totaal nog niet dus daarom een keer 11e gestart (10e geeindigd) en 10e gestart (8e geeindigd).
Lekker aan elkaar gewaagd. GTS blinkt echt uit in matchmaking.

• Canard
breminem schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 18:28:
Eergisteren 2 heerlijke potjes Daily gr.3 op Sardegna gereden.
Kon die baan totaal nog niet dus daarom een keer 11e gestart (10e geeindigd) en 10e gestart (8e geeindigd).
Lekker aan elkaar gewaagd. GTS blinkt echt uit in matchmaking.
Gisteren voor het eerst die baan gereden in kwalificatie. Als je die baan een beetje door begint te krijgen zit er een lekkere flow in. Had ik niet verwacht daar :)

• schumi2004
Zijn er meer die soms problemen hebben om in de Lobby te komen?
Gisterenavond tot 2x toe dat wanneer ik de Lobby wilde openen GT Sport hing met alleen een minimalistische top balk de de achtergrond van dat moment.
Je kunt er vervolgens niet uit komen en moet de app geforceerd sluiten.

• Nevela
Canard schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 19:02:
[...]

Gisteren voor het eerst die baan gereden in kwalificatie. Als je die baan een beetje door begint te krijgen zit er een lekkere flow in. Had ik niet verwacht daar :)
Deze baan is voor mij ook een onverwacht positieve verrassing. Heb mijn driver points lekker op kunnen krikken.

• KW25
Iemand de nieuwe GR.3 daily al geprobeerd? Red Bull Ring wel een leuke baan, maar toch nog best lastig om echt een snelle ronde neer te zetten. Zit nu op 1.31.7, maar nog wel wat foutjes hier en daar.

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

KW25 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:51:
Iemand de nieuwe GR.3 daily al geprobeerd? Red Bull Ring wel een leuke baan, maar toch nog best lastig om echt een snelle ronde neer te zetten. Zit nu op 1.31.7, maar nog wel wat foutjes hier en daar.
Heerlijke daily vind ik. Heb helaas nog niet echt kunnen kwalificeren, wil gelijk gaan racen :). mijn tijd zit op 1:31.8 met de AMG, maar de 1:30 moet te doen zijn voor mij.

Gister 5 races gereden, 4 keer top5 en 1 keer 8ste. Hopen binnenkort ooit naar B/S te gaan. Ben nu C/S

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22:14
KW25 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:51:
Ik kwam niet verder dan 1:32,035. En dan te bedenken dat 1:28.xxx de snelste ronde tijd was die is gereden. 4 seconden sneller, ik weet niet waar ik het moet zoeken. Vooral door de dalingen en stijgingen soms zoekend naar grip met remmen en optrekken. Nette tijd wel die 1:31.7!

• KW25
drusloos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:52:
[...]

Ik kwam niet verder dan 1:32,035. En dan te bedenken dat 1:28.xxx de snelste ronde tijd was die is gereden. 4 seconden sneller, ik weet niet waar ik het moet zoeken. Vooral door de dalingen en stijgingen soms zoekend naar grip met remmen en optrekken. Nette tijd wel die 1:31.7!
Heb hem nu op 1:31.2 staan met die AMG, reed hiervoor met de 911. Volgens mij zit het hem vooral in de eerste 2 bochten waar je tijd kan pakken. Kan nog wel naar de 1:30.5 denk ik. Je krijgt tijdens de race wel erg snel een straf van 3 seconden bij een klein tikje, blijft wel jammer.

• MailMan
Ik vind de RBR eigenlijk een stuk minder leuk dan de flow die ik voelde bij Sardegna reversed. Heb een paar rondjes met de NSX gedaan en toen een 1:30:8 gereden, die in mijn ogen best slecht was qua rondetijd. Daarna online gaan racen en een paar keer de baan afgebeukt en Alev-Pro aan me voorbij zien gaan :P

De Honda NSX vond ik prettig voor kwalificatie in verhouding tot de logge Nissan GTR, maar die laatste heeft wel de snelheid die op de lange rechte stukken nodig is om voor te blijven in een race...!

Je moet echt de kerb van de laatste en eerste bocht goed pakken voor een snelle tijd. Zo goed als midden over die gele dikke bobbel rijden, dan ontzet je auto net niet. Bij het uitkomen van de bocht ook een stukje over de gele sausage kerb, en hopen dat je geen track penalty krijgt :P

MailMan wijzigde deze reactie 10-09-2019 11:58 (23%)

Pffff het is flink afkicken nu zonder ps4 pro en zeker zonder gt sport :(
Heb helaas mn pro gemolt tijdens het schoonmaken ervan. En effe geen geld voor een nieuwe pro... Dus ja moet nu doen met mn xbox en pc. Forza is opzich leuk maar is zeker geen gt sport...

• drusloos
KW25 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:35:
[...]

Heb hem nu op 1:31.2 staan met die AMG, reed hiervoor met de 911. Volgens mij zit het hem vooral in de eerste 2 bochten waar je tijd kan pakken. Kan nog wel naar de 1:30.5 denk ik. Je krijgt tijdens de race wel erg snel een straf van 3 seconden bij een klein tikje, blijft wel jammer.
Ik merk dat de huracan “te licht” en snel begint te glijden. De 911 heb ik altijd het fijnst vinden rijden, maar toch ben ik met de r8 sneller omdat die als een blok op de weg ligt. Ook de atenza, en jaguar doen het goed. Misschien de AMG nog proberen. Als ik de 1:30 haal dan ben ik meer dan tevreden. Rij overigens op de ps4 met controller.

In de race zelf ben ik de eerste keer gestopt. Iemand voor me begon bij de eerste bocht op 200 meter al vol te remmen. Die kon ik niet ontwijken en gelijk straf seconden, maar wel terecht. Maar daarna elke keer in de bocht van achter aangetikt en dan krijg ik ook straf. Op een gegeven moment wordt je daar gek van. Ik zou het ook een beter systeem vinden als je de straf seconden gewoon bij je tijd krijgt opgeteld ipv die strafzones.

• j.f.otten
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15-10 07:43
drusloos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 10:52:
[...]

dat heb ik nou ook altijd, ik weet niet waar ik die extra seconden vandaan moet halen. 8)7

• Canard
j.f.otten schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:50:
[...]

dat heb ik nou ook altijd, ik weet niet waar ik die extra seconden vandaan moet halen. 8)7
Ik vond de Driving School video's van Tidgney erg leerzaam!

YouTube: Tidgneys GT Sport Driving School

Canard wijzigde deze reactie 10-09-2019 16:06 (8%)

• breminem
v8power67 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:00:
Heb helaas mn pro gemolt tijdens het schoonmaken ervan. En effe geen geld voor een nieuwe pro... Dus ja moet nu doen met mn xbox en pc. Forza is opzich leuk maar is zeker geen gt sport...
:'( Misschien maar een inzameling organiseren voor hjallo :*)

Net even vlug een online Gr. 3 race op de Red Bull Ring gedaan met de AMG. Lekker baantje en, zoals altijd, lekkere auto.
Alleen wat geoefend in de kwalificatie tijd, maar geen ronde afgemaakt. Ik wil bij zo'n eerste race graag achteraan beginnen.

Resultaat? Als 16e gestart en als 6e geëindigd, met een nette race bonus en maar twee mensen ingehaald doordat ze van de baan schoten. Snelste tijd was een 1.31.1xx, maar dat kan makkelijk nog een stukje sneller want een foutloze ronde zat er nog niet bij.

• VCDfan
  • Laatst online: 19:28
v8power67 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:00:
Ik zit nu op een 1:30.188 op de RBR met de GT-R GT3 Schulze Motorsport '13. Stabiele snelle auto voor deze track. Ik miste al je tijden!

Tot snel en succes / sterkte met de PS4. Je hebt een PM.

PSN: RNJ-FBR

• Nevela
MailMan schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:56:
Je moet echt de kerb van de laatste en eerste bocht goed pakken voor een snelle tijd. Zo goed als midden over die gele dikke bobbel rijden, dan ontzet je auto net niet. Bij het uitkomen van de bocht ook een stukje over de gele sausage kerb, en hopen dat je geen track penalty krijgt :P
Dit zijn idd essentiële bochten voor een goede tijd. Ik heb gisteren de RBR gereden met de Aston, AMG, M6, Ferrari en 911. Ben uiteindelijk bij de 911 gebleven vanwege de stabiliteit. Daarmee kan ik vroeg op het gas in de laatste bocht zonder achterstevoren te eindigen... Dat lukt mij met de Ferrari echt niet. Hopelijk kan ik morgen nog een paar tienden van mijn 1:30,6 af rijden :). Misschien dat ik de GT-R en NSX eens ga proberen.

Nevela wijzigde deze reactie 10-09-2019 21:53 (3%)

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Volgende week weer een mooie race C: Le Sarthe met GR1 auto's.

race B met n300 op de nordschleife lijkt me ook interessant

• DerOllie
Nice! Porsche Taycan Turbo S komt naar GT Sport! Update van Oktober...

Porsche’s first fully electric car, the Taycan, was revealed digitally within Gran Turismo Sport today at the Frankfurt Motor Show (IAA).

Porsche and Polyphony Digital Inc.’s development teams have worked closely over the past nine months to recreate the Taycan with a detailed representation of the vehicle’s interior - with animated instruments - in addition to the car’s unique sound and performance capabilities on track. The Porsche Taycan Turbo S will be made available in GT Sport as a free DLC by October of this year.

For more details regarding Gran Turismo Sport, please visit the official website at http://www.gran-turismo.com/
https://www.gran-turismo.com/us/news/00_3877725.html

wow... Porsche 917 Design Study ook naar GT Sport!
On the occasion of the 50th anniversary of the 917, Porsche will bring the design study “917 Living Legend” into Gran Turismo Sport. Since Porsche won the 24 hours race of Le Mans for the first time in 1970 with a 917, the car is among the most important racing cars in the motorsport history of the brand. The integration will be implemented within the first half of 2020.
wow 2: maar dit is echt heel lang wachten, er wordt gewerkt aan een Porsche Vision Gran Turismo.
Dit zou mij aangeven dat er nog veel updates en dus content nog komen gaat.
Last but not least, designers from Porsche are currently developing the Porsche Vision Gran Turismo Project, which is then being turned into a drivable car within the game by Polyphony Digital Inc. The Porsche Vision Gran Turismo Project is expected to appear within Gran Turismo Sport by the end of next year.

DerOllie wijzigde deze reactie 11-09-2019 18:27 (43%)

www.youtube.com/DerOllie

• sverzijl
Nevela schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:52:
[...]

Dit zijn idd essentiële bochten voor een goede tijd. Ik heb gisteren de RBR gereden met de Aston, AMG, M6, Ferrari en 911. Ben uiteindelijk bij de 911 gebleven vanwege de stabiliteit. Daarmee kan ik vroeg op het gas in de laatste bocht zonder achterstevoren te eindigen... Dat lukt mij met de Ferrari echt niet. Hopelijk kan ik morgen nog een paar tienden van mijn 1:30,6 af rijden :). Misschien dat ik de GT-R en NSX eens ga proberen.
Te weinig vrienden online gisteren, dus deze ook toch maar even gedaan. Red Bull blijft wel een van mijn favoriete tracks.
Met de Aston had ik binnen paar rondjes een 1:30.5, met opt 1:29.7. Die rijdt zeer fijn op deze track.
Tijdens race zie ik echter dat de hele top 5 (of misschien nog wel meer) met de Lambo rijdt. Heb het idee dat dat de beste wagen is hier ;) De top met quali tijden van 1:28.7 kon ik echt niet bijhouden, maar alsnog van 15e naar 11e gestegen. Vind de races zonder fuel/tire wear echter niet zo interessant meer merk ik wel.
drusloos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:05:
[...]
In de race zelf ben ik de eerste keer gestopt. Iemand voor me begon bij de eerste bocht op 200 meter al vol te remmen. Die kon ik niet ontwijken en gelijk straf seconden, maar wel terecht. Maar daarna elke keer in de bocht van achter aangetikt en dan krijg ik ook straf. Op een gegeven moment wordt je daar gek van. Ik zou het ook een beter systeem vinden als je de straf seconden gewoon bij je tijd krijgt opgeteld ipv die strafzones.
Die strafzones zijn ook irritant ja. Er is niemand die van de racing line afwijkt om z'n penalty te incasseren en het is altijd maar gokken of je nog net door de ghost heen kan rijden of niet. Ben je net te laat dan is het snelheidsverschil met degene die de penalty had al zo groot dat je vol in de ankers moet.

sverzijl wijzigde deze reactie 12-09-2019 07:14 (28%)

• 1980Wouter
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:52
sverzijl schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:08:
[...]

Te weinig vrienden online gisteren, dus deze ook toch maar even gedaan. Red Bull blijft wel een van mijn favoriete tracks.
Met de Aston had ik binnen paar rondjes een 1:30.5, met opt 1:29.7. Die rijdt zeer fijn op deze track.
Tijdens race zie ik echter dat de hele top 5 (of misschien nog wel meer) met de Lambo rijdt. Heb het idee dat dat de beste wagen is hier ;) De top met quali tijden van 1:28.7 kon ik echt niet bijhouden, maar alsnog van 15e naar 11e gestegen. Vind de races zonder fuel/tire wear echter niet zo interessant meer merk ik wel.
Zou iemand me uit kunnen leggen wat dat betekent? Ik heb recent GT Sport weer opgepakt en probeer ook vaak online een aantal races mee te pakken. Telkens na een race krijg ik te zien gestegen naar plek 3, dan weer gestegen naar plek 6. Op welke ranglijst is dat dan of waar heeft dat mee te maken?

• DerOllie
1980Wouter schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:35:
[...]

Zou iemand me uit kunnen leggen wat dat betekent? Ik heb recent GT Sport weer opgepakt en probeer ook vaak online een aantal races mee te pakken. Telkens na een race krijg ik te zien gestegen naar plek 3, dan weer gestegen naar plek 6. Op welke ranglijst is dat dan of waar heeft dat mee te maken?
Dit is een vertaalfout in GT Sport volgens mij. Het moet aangeven dat je in de race 3 plekken bent gestegen tov je start positie, of 6 plekken bent gestegen tov je start positie. In de vertaling lijkt het alsof ze dit idd tov een echte ranking houden. Dit is de reden dat ik mijn PS4 op taal engels heb gezet, dan kloppen de teksten wel. O-)

DerOllie wijzigde deze reactie 12-09-2019 08:56 (4%)

www.youtube.com/DerOllie

Zo nou ik ben weer terug op ps4 pro !! Heb een meevaller gehad, en nu toch weer een ps4 pro kunnen kopen.
Dus ben echt heel blij dat ik weer gt sport kan doen :D

• mithrandirrr
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:54
Sweet! :D welcome back!

• Jordy8
Shit, nu kan ik niet meer bovenaan de vriendenlijst staan :+

• drusloos
Het blijft soms wel echt frustreren als er iemand in een bocht vol gas geeft en uitbreekt en dan net voor je terecht komt en je niet kan remmen of uitwijken en dan 3 seconden straf krijgt voor iemand van de baan duwen. Of continu van achter worden aangetikt omdat mensen te laat remmen. Dan is die hele gelijk race naar de klote. Ze mogen dat straf systeem wel wat fine tunen

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:06

Jimster

A State of Trance

Op Facebook zie je dat ze racen op Tokio Expressway in de regen. Dus dat wordt waarschijnlijk het volgende circuit met regen.

• MailMan
Na behoorlijk wat rondjes oefenen en van de baan afvliegen gelukt om op de RBR daily race een scherpe tijd neer te zetten met 1:29.549! En dan vond ik het nog een rommelig rondje. Nu nog leren tijdens de race niet te spinnen :p

• MB23
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-10 01:20
Deze week wel echt een hele slechte week gehad. Ik denk dat ik zeker 25 races op de RBR heb gedaan en in die 25 races is mijn DR gezakt van bijna 27000 naar 19400 en mijn SR van 99 naar 33...

Zo vaak een penalty aangenaaid gekregen door mensen die te laat remmen voor bocht 1, heel licht contact maken, doorschieten, geen snelheid verliezen en mij met een penalty opzadelen.

Probleem hierdoor is het terugzakken in DR waardoor het alleen maar erger wordt en je in een neerwaartse spiraal terecht komt.

Ik denk dat ik volgende week 10 races achteraan blijf rijden zodat mijn SR weer omhoog gaat. DR zal wel naar beneden gaan maar dat is eigenlijk wel prima.

• drusloos
Ik merk dat als ik in de top 3 start dan rij ik de race probleemloos en zonder straffen uit, en eindig meestal 1e. Maar zodra ik hoger dan 4 start krijg ik continu sb omlaag of zelfs straffen omdat ik (ik vind redelijk laat) rem en dan van achter wordt gebeukt. En als ik dan de baan afvlieg krijg ik nog straf ook. Sommige racen echt alsof hun leven er van af hangt. Geen ruimte geven in bochten of met remmen dus vol van achter beuken. Sommigen kunnen beter gta gaan spelen...
MB23 schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:11:
Deze week wel echt een hele slechte week gehad. Ik denk dat ik zeker 25 races op de RBR heb gedaan en in die 25 races is mijn DR gezakt van bijna 27000 naar 19400 en mijn SR van 99 naar 33...

Zo vaak een penalty aangenaaid gekregen door mensen die te laat remmen voor bocht 1, heel licht contact maken, doorschieten, geen snelheid verliezen en mij met een penalty opzadelen.

Probleem hierdoor is het terugzakken in DR waardoor het alleen maar erger wordt en je in een neerwaartse spiraal terecht komt.

Ik denk dat ik volgende week 10 races achteraan blijf rijden zodat mijn SR weer omhoog gaat. DR zal wel naar beneden gaan maar dat is eigenlijk wel prima.
Dat is idd erg zuur en die neerwaartse spiraal is herkenbaar. Er zit niets anders op dan tig wedstrijden op eieren achteraan te rijden en je SR op te poetsen. Wil je toch vooraan rijden en winnen dan is het, op dat niveau, gewoon elke race een gok of je er zonder schade uit komt.
drusloos schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:35:
Ik merk dat als ik in de top 3 start dan rij ik de race probleemloos en zonder straffen uit, en eindig meestal 1e. Maar zodra ik hoger dan 4 start krijg ik continu sb omlaag of zelfs straffen omdat ik (ik vind redelijk laat) rem en dan van achter wordt gebeukt. En als ik dan de baan afvlieg krijg ik nog straf ook. Sommige racen echt alsof hun leven er van af hangt. Geen ruimte geven in bochten of met remmen dus vol van achter beuken. Sommigen kunnen beter gta gaan spelen...
Ook dit hangt weer van je SR af. Ik zit nu op A en daar is iedereen netjes in de eerste bocht. Gevolg is wel dat je, bijv op de RBR, na de start in de eerste bocht bijna stilstaat omdat niemand elkaar wil raken. Soms kun je daar van profiteren en een paar plekken pakken, soms verlies je wat.

Ik kijk eigenlijk elke week de kat een beetje uit de boom v.w.b. de eerste bocht, als het een grote chaos is begin ik achteraan. Valt het mee, dan kwalificeer ik mij en zie ik wel waar het eindigt.

Daarnaast tijdens de race altijd voorzichtig, dus bij het aanremmen liever schuin achter iemand ipv er recht achter. Als je zelf voorop rijdt én op het normale moment remt is mijn ervaring niet dat je een penalty krijgt als iemand je raakt bij het aanremmen.
Zo, Red Dead uitgespeeld, ik slinger GT Sport weer eens aan de komende tijd!
Heb het laatste jaar zo weinig GT gespeeld dat ik nog helemaal niet op Fuji, Catalunya, Autopolis, Goodwood en Sardegna gereden heb :D Zelfs op Sainte-Croix en de Red Bull Ring heb ik nog maar een paar rondjes gedaan.
Ik verwacht dan ook een stevige terugval in mijn DR de komende tijd. Laatste paar keren dat ik speelde kreeg ik vaak een heel laag startnummer toegewezen waar ik niet eens meer in de buurt kwam _O-

Dat gezegd hebbende; wat een lekkere time trial deze week! Gr2 op Brands Hatch mini.
Optimale tijd nu slechts 0.6sec van @v8power67 af dus we zijn het gelukkig nog niet hemaal verleerd :P

dvdkiwi wijzigde deze reactie 16-09-2019 12:55 (18%)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Deze week ook GT opnieuw gekocht via de PS store! Dit vanwege de mooie digitale aanbieding. En omdat ik nu hem met HDR kan spelen. Dit is toch wel een mooie toevoeging! Had al veel Trophys verzameld, maar gewoon voor fun. Gelukkig was mijn voortgang nog bewaard. Heb nog 5 miljoen credits en nog verschillende offline uitdagingen die nieuw zijn.

Online ook even gespeeld, vond dat er best netjes is gereden. Te laat remmen etc is vaak ook wat onkunde dan dat er echt opzet in het spel is.

Wat zal ik is kopen van die credits? Zeker online wel prettig om btje kans te maken richting top 3 :p
Was nu in GR3 op de redbull baan bezig. Daar in mijn Porsche 911 RSR voor mijn gevoel redelijk gedaan, maar niemand anders had die auto. Dan ga je toch nadenken..

• DerOllie
Lekkerboeie86 schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:45:
Deze week ook GT opnieuw gekocht via de PS store! Dit vanwege de mooie digitale aanbieding. En omdat ik nu hem met HDR kan spelen. Dit is toch wel een mooie toevoeging! Had al veel Trophys verzameld, maar gewoon voor fun. Gelukkig was mijn voortgang nog bewaard. Heb nog 5 miljoen credits en nog verschillende offline uitdagingen die nieuw zijn.

Online ook even gespeeld, vond dat er best netjes is gereden. Te laat remmen etc is vaak ook wat onkunde dan dat er echt opzet in het spel is.

Wat zal ik is kopen van die credits? Zeker online wel prettig om btje kans te maken richting top 3 :p
Was nu in GR3 op de redbull baan bezig. Daar in mijn Porsche 911 RSR voor mijn gevoel redelijk gedaan, maar niemand anders had die auto. Dan ga je toch nadenken..
GR3 is vaak R8 LMS GT3, Huracan GT3 of Porsche inderdaad. Toyota Supra wordt ook vaak wel gekozen.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat het ook persoonlijk gevoel is (wat rijd lekker?), met de BOP worden de vermogens en gewichten toch gelijk getrokken. Ik ben fan van de Huracan GT3, maar merkte laatste dat de Porsche 911 RSR heel smooth rijd.

www.youtube.com/DerOllie

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:16
DerOllie schreef op maandag 16 september 2019 @ 15:04:
[...]

GR3 is vaak R8 LMS GT3, Huracan GT3 of Porsche inderdaad. Toyota Supra wordt ook vaak wel gekozen.
Daarnaast moet ik wel zeggen dat het ook persoonlijk gevoel is (wat rijd lekker?), met de BOP worden de vermogens en gewichten toch gelijk getrokken. Ik ben fan van de Huracan GT3, maar merkte laatste dat de Porsche 911 RSR heel smooth rijd.
Met de Porsche meeste ervaring vanwege de Nordschleife op Gold die ik daarmee behaald heb 2 jaar (?) geleden. Opzich wel een fijne auto. Maar heb niet heel veel vergelijkings materiaal.

• Jordy8
De AMG GT3 is ook een aanrader. Altijd wel een solide auto zonder rare trekjes. Rijd erg neutraal en is over het algemeen qua tempo prima.

• sverzijl
Persoonlijk vind ik de Aston, Corvette en de AMG heel lekker rijden. Maar het zal voornamelijk persoonlijke smaak zijn. De Lambo en R8 vind ik weer niks.
Nou dat viel me alles behalve mee vanavond :)
Vijf keer de daily race op de Nordschleife gedaan, eerste race gelijk pole, de races daarna als 2e gestart. Plek om in te halen is er niet dus je ziet iedereen wachten tot het lange rechte stuk. Het slipstreamen gaat met de Lancer vrij traag met als gevolg dat je, op topsnelheid, zij aan zij de laatste bochtencombinatie ingaat. Ik heb het van de 5 races geen enkele keer goed zien gaan _O-
Wel zaten we elke race met een wagen of 2, 3 heel dicht bij elkaar, erg tof maar ook erg stressvol.

Begrijp ik nou goed dat je penalties alleen in de gemarkeerde 'penalty zone' kwijt kunt raken?

dvdkiwi wijzigde deze reactie 16-09-2019 22:19 (8%)

• Nevela
dvdkiwi schreef op maandag 16 september 2019 @ 22:15:
Begrijp ik nou goed dat je penalties alleen in de gemarkeerde 'penalty zone' kwijt kunt raken?
Ja klopt. Zelf afremmen heeft geen zin meer. Je wordt in de penalty zone gedwongen om af te remmen. De meeste circuits hebben volgens mij twee zones. De la Sarthe in ieder geval wel en RBR vorige week ook. Meestal aan het begin van lange(re) rechte stukken, dus het kost je meer tijd dan daarvoor.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True