Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
Voor de handschakelaars onder ons; Kijk altijd per auto voordat je de track op gaat waar het ideale schakelpunt ligt aangaande koppel en PK's. Dit kan je zien in settings bij de vermogenscurve.
Vooral bij de Supra Gr.3 is het schakelpunt eerder ideaal om vroeg op te schakelen om niet te veel snelheid te verliezen. Schakel je pas op het einde van de versnelling verlies je juist snelheid.

Voordat ik de virtuele baan op ga is dat een van de eerste dingen die ik bekijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42

Oekol

waka waka hey hey

Toch heb ik het idee dan ik nergens jullie tijden zie. Die time trials heb ik helaas de auto's niet voor dus zit beetje online de daily te rijden ere gisteren bijv. Zag niet super veel tijden staan van ons

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:05
Vriendenklassement wel geselecteerd bij de time tabels?
Dan zie ik toch een hele lijst bij de time trials, bij de daily's niet op gelet eerlijk gezegd.

Net even 2x race op Suzuka gedaan met de MX-5. Wat is dat lekker close racen zeg!
Auto kun je lekker plaatsen, maar achterkant kan soms wel wat grip verliezen, beetje glijden kan maar niet teveel want anders verlies je tijd.
Beide keer van achteraan naar plek 6 gereden en m'n rating lekker opgekrikt :)

Oh en ik ontdekte dat in de newsfeed, dankzij al mijn nieuwe online vriendjes :P, verschillende livery's zijng gedeeld die je eenvoudig kunt downloaden. Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik vind die livery sectie ook super tof in discover. Er worden echt zo'n mooie liveries gemaakt!

Zelf gebruik ik heel veel Iron Maiden liveries die anderen hebben gemaakt. Zo reed ik een keer met m'n supergave Maiden gr.4 Megane in een lobby en kwam ik een ander iemand met een maiden livery tegen. Laat dat toen ook nog uitlopen op een enorm tof gevecht van meerdere ronden. Dat was echt super tof :D

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 14:35
Voor de racers met de controller. Gebruiken jullie het knuppeltje of de motion functie? Met motion gaan de bochten wel een stuk vloeiender bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
E.R.Y. schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 21:18:
Voor de racers met de controller. Gebruiken jullie het knuppeltje of de motion functie? Met motion gaan de bochten wel een stuk vloeiender bij mij.
Altijd het knuppeltje, ik kan daar ook heel vloeiend mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
Schimanski81 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 22:31:
[...]

Altijd het knuppeltje, ik kan daar ook heel vloeiend mee rijden.
Het is lastig maar merk knuppel naar voren houden en dan links of rechts dan "kan" het inderdaad vloeiend gaan. Maar goed neem wellicht iets te veel hooi op me vork. Heb nog wel wat race uren te gaan in ieder geval 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Je hoeft het niet naar voren te houden..? Gas en rem gewoon met R1 en 2. Ten tijde van GT1 trouwens wel gas en rem met het pookje omdat je toen anders niet kon doseren 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Oke, ik stop met online races. Ik ben er klaar mee......

SB rating heb ik op S staan met 99 punten, die wil ik niet meer kwijt :P
Dankzij een aantal daily C races met de MX-5 maakte mijn rating flinke sprongen.

Eigenlijk is dat hoe racen zou moeten in dit spel. Doordat deze auto's niet supersnel zijn raak je een ander ook minder hard waardoor je veel minder snel een penalty krijgt. Je kunt dus echt lekker deur aan deur met elkaar racen.

Gisteren en vandaag meermaals met een groepje van 3 á 4 auto's stuivertje gewisseld waarbij er stevig werd gereden maar men elkaar er niet afroste. Als je aan het eind bij de uitslag kijkt zie je ook maar bij weinig mensen een penalty staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
B-Real schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:48:

Dankzij een aantal daily C races met de MX-5 maakte mijn rating flinke sprongen.

Eigenlijk is dat hoe racen zou moeten in dit spel. Doordat deze auto's niet supersnel zijn raak je een ander ook minder hard waardoor je veel minder snel een penalty krijgt. Je kunt dus echt lekker deur aan deur met elkaar racen.

Gisteren en vandaag meermaals met een groepje van 3 á 4 auto's stuivertje gewisseld waarbij er stevig werd gereden maar men elkaar er niet afroste. Als je aan het eind bij de uitslag kijkt zie je ook maar bij weinig mensen een penalty staan.
Die met dr Mazdaatjes is echt de beste daily sinds tijden. Heerlijk close racing _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 23:28
ja zeker close racing, ik word weer in de rondte getikt en krijg 5 sec straf!! Grrrr. maar het blijf leuk racen hoor :) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Laatst online: 16-09 21:58
j.f.otten schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:19:
ja zeker close racing, ik word weer in de rondte getikt en krijg 5 sec straf!! Grrrr. maar het blijf leuk racen hoor :) >:)
Ja, logisch. Moet je ook maar voorkomen dat je in de rondte wordt getikt! *Gran Turismo logica :+

Net zoals dat je een sr down krijgt als iemand op je inbeukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
j.f.otten schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:19:
Heb het spel pas twee weken, maar dit valt me idd heel erg op. Ik word in de rondte getikt, tik een muurtje aan en heb 5 sec aan mijn broek hangen. Erg frustrerend.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Eyyka schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 13:44:
Tweakers ID PSN ID Controller
v8power67 hjallo Dualshock
dvdkiwi zuperkiwi
Jordy8 Plank_268 Dualshock / Fan. CSL
B-Real RichardtB871
low_n_slow vriesch Dualshock
mithrandirrr mithrandirrr
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Schimanski81 Schimanski81
Canis Lupus eric-010
merino-peperino merino-peperino Dualschock
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
E.R.Y. eryniden81 Dualshock
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Jimster JimsterNL T300 GTE
Jumpman Oo_Morris_oO DualShock
VCDfan RNJ-FBR Logitech G29
ralph075 r-a-t-0-7-5 T300
Leoon. leoon16 dualshock, soms T300RS
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
Ik heb mijn naam er ook maar tussen gezet al zal ik wel de langzaamste zijn. Maar 1 iemand moet dat zijn toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
B-Real schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 15:48:

Tip: maak een extra account aan waarmee je gewoon lekker de daily races kan doen, maakt het niet zoveel uit wat ermee gebeurt.

Ik had dit ook gedaan en doordat je in lekker lage lobbies begint stijgt je DR en SR enorm snel:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zvZKVbL.png

Dit was ook wel een leuke:

Sport Mode Consecutive Clean Races: 9

One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live... and too rare to die…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Nee joh, veel te veel gedoe om met een tweede account te werken en een beetje op en neer gaan in je rating hoort erbij.

Ik denk/hoop dat ik nu met SR S hier wel een tijdje kan blijven. Men rijdt echt een heel stuk netter en zeker als je een lange race rijdt, zoals doorgaans Race C, kun je echt wel wat foutjes maken omdat deze gecompenseerd worden gedurende race.

Zo heb ik er zaterdag nog iemand afgekegeld op bij de chicane op Suzuka, ik zat er vlak achter, wilde net opzij om hem uit te remmen toen degene voor mij iets te vroeg remde. Ik raakte hem en kreeg dus 3 sec. penalty, geen opzet van mijn kant maar wel terecht.
Rating daalde van 99 naar 95 en de race er na weer naar 99.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:41
Canard schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 16:54:
[...]

Zou leuk zijn als we ons eigen scoreboard hebben, maar handmatig bijhouden begin ik niet aan :)
Ik heb wat zitten neuzen en heb wel de API call gevonden door te kijken naar de HTTP requests die gedaan worden als je je baanrecords bekijkt in je officiële GT Sport profiel: https://www.gran-turismo....882/history/courseRecords

Je kunt dat nummer gewoon vervangen met een ander nummer dus kun je van andere spelers die data ook opvragen. Om die data leesbaar te krijgen moet je nog wel wat doen, maar dit lijkt zeker mogelijk.
Leuk voor als je tijd over hebt ;)
Inmiddels ben ik bezig met het ontwikkelen van een scoreboard, mooie gelegenheid om Vue.js onder de knie te krijgen.

Mijn idee is om iedereen op de lijst in dit topic hieraan toe te voegen. Heeft iemand hier bezwaar tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 22:33
Gaaf initiatief Canard! Voeg mij maar toe!

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:51
Same :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Voeg mij ook maar toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merino-peperino
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-07 14:48
Canard schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:06:
[...]

Inmiddels ben ik bezig met het ontwikkelen van een scoreboard, mooie gelegenheid om Vue.js onder de knie te krijgen.

Mijn idee is om iedereen op de lijst in dit topic hieraan toe te voegen. Heeft iemand hier bezwaar tegen?
Leuk idee! Voeg mij maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42

Oekol

waka waka hey hey

Geen bezwaar!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik sta niet in de lijst (heb liever alleen mensen die ook in het echt vrienden van me zijn als psn vriend)

Maar op het scorebord lijkt me leuk !

Mijn psn is jongf7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

Bloodclot

Jawier!

Race C deze week. Een no-stopper enige strategie? Met beetje brandstof besparen rij je de race makkelijk uit..

Liefst heb ik ook optie om vol te blazen, maar lijkt nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
Bloodclot schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:01:
Race C deze week. Een no-stopper enige strategie? Met beetje brandstof besparen rij je de race makkelijk uit..

Liefst heb ik ook optie om vol te blazen, maar lijkt nu niet het geval.
Heb het een aantal keer geprobeerd en ziet er naar uit dat het redelijk werkt. Pak hierdoor altijd wel een plek of 5.

Is er trouwens interesse om een keer een race te doen van een uur ongeveer met members van hier?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
KW25 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Heb het een aantal keer geprobeerd en ziet er naar uit dat het redelijk werkt. Pak hierdoor altijd wel een plek of 5.

Is er trouwens interesse om een keer een race te doen van een uur ongeveer met members van hier?
Hier kan dat: https://www.psnracing.nl

Baal er alleen van dat de huidige tijden voor mij nooit uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe time trial races zijn vet. Nieuwe miata tlrace bak op korte suzuka baan. En gr3 met tuning( alleen setup power en weight is locked).
Op interlagos. Echt heel vet. Sta eventjes 10e nu met een 1:31.771. minimale setup wijziging, downforce voor max achter op minimaal en voorwielen op 0.0 toe.
Gaat als de brandweer.
Met miata sta ik 15e met een 1:00.838 :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Laatst online: 16-09 21:58
KW25 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 12:17:
[...]

Jup :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Canis Lupus eric-010
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
schumi2004 whocarez- Dualshock

Mezelf ook even toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Canis Lupus eric-010
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
breminem breminem CSL Elite

Ik was er tussenuit gevallen, dus weer even toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
@breminem
Oeps dat moet ik gedaan hebben, excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Nee hoor, ging al eerder mis ;)

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Canis Lupus eric-010 T300 + Open Wheel Add-on + loadcellmod
merino-peperino merino-peperino Dualshock
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock

@Canard Prima om mij op te nemen, heb ook gelijk stuurmethode in tabel even toegevoegd :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buurman3
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 20:44
Als ik hiermee wil beginnen, is dit een tijdvretende game online, of ook lekker casual te spelen? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Casual kan prima hoor. Zeker offline ben je wel even zoet om alles te behalen, maar dat kan in eigen tempo.
Online heb je tig races, maar ik doe eigenlijk alleen de wekelijkse daily races (3 stuks, variërend van grofweg korte races met langzamere auto's naar races van 20 á 30 min. met snellere auto's).
En sindskort zijn er online time trials, zelf racen tegen de klok en als je de mensen van hier toevoegt kun je je tijden vergelijken :)

Time trial op Sao Paulo is wel tof hoor, maar ik heb een hekel aan afstellen en daar loop ik dus een beetje op stuk. Heb nu de AMG GT3 als auto, als iemand daar een afstelling voor gevonden heeft dan hoor ik het graag.

Daarnaast gisteren wat kwalificatie rondjes voor Race C gedaan op Barcelona. Ondanks dat ik het circuit wel ken, vind ik het verdomd lastig om daar een foutloos rondje te rijden. Uitdaging! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:28:
Time trial op Sao Paulo is wel tof hoor, maar ik heb een hekel aan afstellen
(...)
Heb nu de AMG GT3
Leuke bak, die zal ik van het weekend ook eens de baan mee op nemen.
Omdat ik ook een hekel aan afstellen heb laat ik 'm gewoon stock, eens zien hoe ver we komen.

Jammer dat de Mazda time trial op Suzuka short is ipv op het volledige circuit.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ja, stock is misschien ook wel een idee.
Heb voor nu de auto zo laag mogelijk gezet, voor max downforce en achter minimaal. Gespeeld met wat dempers om het onderstuur eruit te krijgen en het rijdt nu wel beter.
Stuurt super strak in, maar te vroeg op het gas en je krijgt onderstuur, dus wat meer snelheid meenemen de bocht in en iets later op het gas. Helemaal top is het echter niet.

Met de Mazda op Suzuka Short is idd niet heel erg leuk, vind ik. Zit nu op 1.33.0xx volgens mij. Kan zeker nog wat vanaf, maar ik denk niet dat ik er zelf nog een seconde af rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wyhi
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:02
buurman3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:24:
Als ik hiermee wil beginnen, is dit een tijdvretende game online, of ook lekker casual te spelen? Thanks :)
Ik kan mijzelf wel een beginner noemen..
Had nog nooit een racegame gespeeld (speel enkel shooters), maar heb de game 3 weken geleden aangeschaft en er nu 8 uur speeltijd inzitten en ik vermaak mij kostelijk :).

Online meekomen is in het begin zeker lastig, maar kan je vertellen dat ik gisteren mijn eerste online race heb gewonnen! Je kan met weinig tijd, dus prima meekomen in online races.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Canard
Sneak preview!

leaderboard sneak preview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E.R.Y.
Wyhi schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:22:
[...]

Ik kan mijzelf wel een beginner noemen..
Had nog nooit een racegame gespeeld (speel enkel shooters), maar heb de game 3 weken geleden aangeschaft en er nu 8 uur speeltijd inzitten en ik vermaak mij kostelijk :).

Online meekomen is in het begin zeker lastig, maar kan je vertellen dat ik gisteren mijn eerste online race heb gewonnen! Je kan met weinig tijd, dus prima meekomen in online races.
Mooi toch! Ik reken me zelf ook tot een beginner. Maar eerlijk heb me nog niet eerder zo vermaakt met een race game. F1 2018 prima spel hoor net als project cars. Maar deze game is absoluut de centen waard. Zal snel ook eens een online race starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 20:22
Voeg iedereen maar toe. Tenzij iemand het liever niet heeft natuurlijk.

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
Canard schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:06:
[...]

Geen bezwaar. Maar heeft dit lijstje wel zin?

Ik heb vanmiddag met Gr.3 op Interlagos (Time Trial) een 1.32.4** gereden met de AMG Mercedes. Daarna de Vantage V12 geprobeerd en ik was niet sneller.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NjT152nT/GT.jpg

Volgens mij pakt de GT website de laatst gereden tijd op een bepaalde track want de Vantage wordt wel genoteerd als snelste tijd. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
VCDfan schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:07:
[...]

Geen bezwaar. Maar heeft dit lijstje wel zin?

Ik heb vanmiddag met Gr.3 op Interlagos (Time Trial) een 1.32.4** gereden met de AMG Mercedes. Daarna de Vantage V12 geprobeerd en ik was niet sneller.

[Afbeelding]

Volgens mij pakt de GT website de laatst gereden tijd op een bepaalde track want de Vantage wordt wel genoteerd als snelste tijd. Of mis ik iets?
Dat zou wel een issue zijn ja, ik ging er vanuit dat daar je snelste tijd staat... Aangezien er baanrecords staat.
Ik zal het checken, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canard
Zouden deze spelers eens willen kijken of hier ten tijde van 20:10 vandaag de snelste tijd staat of jullie laatst gereden tijd?

edit: ik heb het nagekeken en hier staan inderdaad niet de snelste tijden, helaas.
Hier staat ook een discussie hierover: https://www.gtplanet.net/...8620/page-3#post-12349150

Ik ga de API nog eens bekijken... anders is er nog de mogelijkheid dat ik de tijden vaker ophaal en de tijd alleen update als deze sneller is dan de vorige.

interlagos

[ Voor 50% gewijzigd door Canard op 19-08-2019 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
Canis Lupus schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:53:
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300

Mijn naam ook weer toegevoegd, want ik was er tussenuit gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Weet iemand misschien hoe dit komt? Wanneer ik in het hoofdscherm zit zie ik bij lobby dat er bijvoorbeeld 5 vrienden online zijn. Maar wanneer ik dan bij lobby selecteer dat ik alleen lobbies wel zien met vrienden is alles leeg :(

Betekent het misschien iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:51
mithrandirrr schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:26:
Weet iemand misschien hoe dit komt? Wanneer ik in het hoofdscherm zit zie ik bij lobby dat er bijvoorbeeld 5 vrienden online zijn. Maar wanneer ik dan bij lobby selecteer dat ik alleen lobbies wel zien met vrienden is alles leeg :(

Betekent het misschien iets anders?
Bij mij is die ook vaak/altijd leeg als ik GTS start vanuit de stand-by mode. Als ik GTS afsluit en opnieuw opstart zie ik dan pas de “friends lobbies”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithrandirrr
Dat is een goeie. Ga ik op letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand toevallig iets meer over de eventuele toevoeging van regen in GTS?
Halverwege dit jaar was er een beetje die hype dat we regen konden verwachten maar na de teleurstellende update die kwam is het een beetje stil gebleven hierover.

Vraag me toch af of het überhaupt nog gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik las vorige week ergens dat het waarschijnlijk in de update van 27 augustus zit.

Heel eerlijk gezegd doet het mij niet zo heel veel. Prima en mooie toevoeging, maar wat mij betreft besteden ze de ontwikkelingstijd/gelden liever aan meer echte circuits. Dat maakt voor mij het spel zo ontzettend tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
B-Real schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:06:
Ik las vorige week ergens dat het waarschijnlijk in de update van 27 augustus zit.

Heel eerlijk gezegd doet het mij niet zo heel veel. Prima en mooie toevoeging, maar wat mij betreft besteden ze de ontwikkelingstijd/gelden liever aan meer echte circuits. Dat maakt voor mij het spel zo ontzettend tof :)
Nou, een beetje extra uitdaging zou ook wel aardig zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:17:
[...]

Bij mij is die ook vaak/altijd leeg als ik GTS start vanuit de stand-by mode. Als ik GTS afsluit en opnieuw opstart zie ik dan pas de “friends lobbies”.
Ik heb heel vaak als ik vanuit standby GTS op start hij de GTS server connectie kwijt is en ik opnieuw moet connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
schumi2004 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Ik heb heel vaak als ik vanuit standby GTS op start hij de GTS server connectie kwijt is en ik opnieuw moet connecten.
Same here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23:34
Is het volgende mogelijk: ik zit thuis en maak een aangepaste race tegen de computer, endurance en alle instellingen aan dat je een leuke race rijdt tegen de computer, dat dan een vriend die bij hem thuis is erbij komt. Dus dat we beide op onze eigen ps4 thuis spelen en dan dat de rest van de deelnemers computer is? Soort online tegen elkaar tegen de computer... hopelijk duidelijk uitgelegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/forum/attachments/mazda-gr3-interlagos-jpg.844451/
Kan iedereen deze setup aanraden. Heb hem zelf op de amg gt3 gezet. Alleen de versnellingsbak is net iets anders ingesteld maar reed er een klein 2 tiende van mn tijd mee af.
Maar achijnt goed te werken op meeste FR autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Werkt dat trans flip nog steeds ja?
Ik zal die setup eens proberen.

Geinige template trouwens, waarom hebben we hier niet een tuning topic op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wist niet eens dat een flip trans iets was haha.
Maare denk dat dit topic wel beste is om ook tuning setups in te droppen.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:34
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock

Mijn naam ook toegevoegd, ik speel niet erg veel, maar vind het wel steeds leuker worden. Ik word graag toegevoegd op psn!

To dare is to do

• B-Real
v8power67 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:35:
[Afbeelding]
Kan iedereen deze setup aanraden. Heb hem zelf op de amg gt3 gezet. Alleen de versnellingsbak is net iets anders ingesteld maar reed er een klein 2 tiende van mn tijd mee af.
Maar achijnt goed te werken op meeste FR autos
Nice!
Ga ik eens even proberen een dezer dagen. Waar kan ik dergelijke afstellingen vinden voor de komende time trials?
schumi2004 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 22:36:
Werkt dat trans flip nog steeds ja?
Ik zal die setup eens proberen.

Geinige template trouwens, waarom hebben we hier niet een tuning topic op Tweakers?
Wat is trans-flip en wat doet het precies? Soort van bug in de transmissie afstelling? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
B-Real schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Wat is trans-flip en wat doet het precies? Soort van bug in de transmissie afstelling? :?
Mij lijkt het een bug/glitch maar zeker weten doe ik het niet.

https://www.gtplanet.net/...transmission-flip.374949/
YouTube: GT Sport - How to do a Gearbox Flip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Real schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:21:
[...]

Nice!
Ga ik eens even proberen een dezer dagen. Waar kan ik dergelijke afstellingen vinden voor de komende time trials?
Helaas was er vroeger meer setup info te vinden op gtplanet.net mar denk omdat het nu gaat om echte ranking, mensen niet zo graag meer hun setup delen want misschien zijn andere er sneller mee...
Dus ja ik heb me rot gezocht en dit is enigste die ik vond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
v8power67 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:25:
[...]

Helaas was er vroeger meer setup info te vinden op gtplanet.net mar denk omdat het nu gaat om echte ranking, mensen niet zo graag meer hun setup delen want misschien zijn andere er sneller mee...
Dus ja ik heb me rot gezocht en dit is enigste die ik vond.
Setups vinden is inderdaad lastig maar er zijn links en rechts wel handigheidjes te vinden.
Zo kwam ik een poos terug deze transmissoin tuning instructies tegen.
YouTube: GT Sport | UPDATED How to tune TRANSMISSION SIMPLE

Beweringen dat dit in de racerij ook gebruikt wordt enzo.
Alles netjes in een Excel gepropt zodat ik niet hoef te rekenen maar uit eindelijk kost het me tijd waardoro het gaat vervelen. Die keren dat ik het gebruikte leek het wel te werken.

Hij heeft nog meer videos die volgens mij wel een redelijk goede uitleg geven over de verschillende settings, deze bv
YouTube: GT Sport | How to tune RIDE HEIGHT and FREQUENCY SIMPLE

/edit:
Vond nog een lijstje met een ruwe indicatie hoe je je brake bias configureren moest.
Het was voor mij beetje een richtlijn hoe je verschillende auto's een beetje fijn rij gedrag kon geven.
Onderstaande tabel is dus de waarde voor de brake bias die voor die auto's redelijk okay zijn.
Uiteindelijk is het allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk.

MRGR3-3-1
FRGR313
MRGR403
FRGR424
4WDGR45
FFGR45

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 22-08-2019 10:12 ]

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

schumi2004 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:57:
[...]
/edit:
Vond nog een lijstje met een ruwe indicatie hoe je je brake bias configureren moest.
Het was voor mij beetje een richtlijn hoe je verschillende auto's een beetje fijn rij gedrag kon geven.
Onderstaande tabel is dus de waarde voor de brake bias die voor die auto's redelijk okay zijn.
Uiteindelijk is het allemaal persoonlijke voorkeur natuurlijk.

MRGR3-3-1
FRGR313
MRGR403
FRGR424
4WDGR45
FFGR45
Hoe moet ik die tabel lezen? Brake Bias is toch 1 waarde? (van -5 tot +5)
Of bedoelen ze: voor MR auto's in Gr. is een waarde tussen -3 en -1 aan te bevelen?
En voor 4WD in Gr.4 moet je hem (altijd) op +5 zetten?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• schumi2004
Canis Lupus schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:36:
[...]

Hoe moet ik die tabel lezen? Brake Bias is toch 1 waarde? (van -5 tot +5)
Of bedoelen ze: voor MR auto's in Gr. is een waarde tussen -3 en -1 aan te bevelen?
En voor 4WD in Gr.4 moet je hem (altijd) op +5 zetten?
Dat ja, voor bv een FR in GR4 zou een optimale waarde tussen de 2 en 4 zijn.

Ik heb een tijd terug meer van dat soort filmpjes bekeken. Ben toen een beetje met die waardes gaan spelen van het ene extreme naar het andere om er in ieder geval voor mezelf achter te komen wat voor gedrag het geeft.
Het is alleen een tijdrovende hobby :P

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 22-08-2019 10:39 ]

Volgens mij is die lijst al oud. Deed dit namelijk altijd bij de gr4 mazda 4wd max op achterwielen. Maar na aantal updates van de game is dit niet meer snelste athans voor mij. Heb hem nu vaak gewoon op 0 of +1 staan heel soms +2.
Maar dat is hoe ik het ervaren heb.
-3 op MR doe ik nog wel met die audi gr3.

• schumi2004
Lijstje is al wat ouder ja, gebruik het zelf ook niet echt meer.
Op een gegeven moment weet je wel hoe en wat qua basic settings.

• B-Real
Moet zeggen dat de uitleg in het spel zelf ook best goed is, maar toch blijft het een beetje trial&error. Die tijd heb ik, als casual gamer, niet en daar heb ik eigenlijk ook niet zo'n zin in.

Toch kan het wel een wereld van verschil maken, qua rondetijden natuurlijk maar ook hoe lekker/leuk een auto rijdt (wat ook weer tijdswinst oplevert uiteraard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2019/08/EChdcVLVUAIVzfO-1200x675.jpg
Nieuwe autos.
Rechts onderin een subaru. Erboven denk s2000.
Link onderin een 3000gt of ook wel gto genoemd en erboven een s13 silvia middelste is lastig. Een lancia ofzo..
https://www.gtplanet.net/gt-sport-142-confirmed-end-august/

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 22-08-2019 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Damn begin die amg gt3 steeds meer onder de knie te krijgen. Zir nu op een 1:31.123, en zat gisteren nog op een 1:31.650 met viper( of eergisteren) heb de setup die ik hierboven gepost heb gebruikt alleen downforce voor en achter nu op max gezet. Zat meteen rond de tijd die ervoor al had en binnen paar laps eronder.
Sta nu 82e van wereld :)
En zover ik kan zien ben ik 2e van nederland.

Edit excuses voor double post.. 7(8)7

[ Voor 11% gewijzigd door v8power67 op 22-08-2019 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik heb er iets van 2 seconden afgereden en zit nu op 1.32.595. Redelijk eenvoudig, ik kan op een aantal punten nog veel eerder op het gas met deze afstelling volgens mij :)

Nu even proberen of max downforce nog veel verschil maakt voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woei de artenza gr3 met setup die boven gepoet heb alleen dan downforce max voor en achter nu een 1:31.037.... net niet die 1:30.9xx... maakt nog genoeg foutjes maar wat is die wagen gevoelig. Maar wel zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik ga dat ding toch ook maar eens kopen. Die auto rijdt net iets te vaak vooraan naar mijn idee.

Eigenlijk wil ik niet, want ik vind het geluid van de AMG of de Corvette zo lekker O+

EDIT: huh? Hoe kom ik aan die labels onder mijn nickname? Teveel actief hier? :P

EDIT 2: ik dacht dat met Atenza de nieuwe Toyota Supra bedoelt werd, maar het is de Mazda 6 dus. Interesting! Ik ga nu afstellen en rijden :)

[ Voor 39% gewijzigd door B-Real op 23-08-2019 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Zou het dan eindelijk?! Voegen ze Spa toe in de volgende update?! En ook eindelijk die regenraces van het vorige event?!

https://twitter.com/thegr...tatus/1164884996835950592

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Dat zou bijzonder vet zijn! Qua timing wel logisch zo met de F1 op Spa voor de deur :)

Ik zit met de Atenza Gr. 3 nu op een 1.32.215. Vind de auto eigenlijk niet zo lekker rijden (onderstuurd met name bij uitkomen bochten), maar ga er wel harder mee blijkbaar. Heb overigens wel de downforce op max gezet.

542e van de wereld, toch ook niet gek :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RevellNL
RevellNL schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:34:
Zou het dan eindelijk?! Voegen ze Spa toe in de volgende update?! En ook eindelijk die regenraces van het vorige event?!

https://twitter.com/thegr...tatus/1164884996835950592
YES!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/r0we1y90t7i31.jpg

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou gelukkig kan het gezeur erom ook eindelijk stoppen. Leuke baan maar had veel liever classic gt tracks gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevela
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik wil mijn naam ook graag toegevoegd hebben, maar krijg het niet met goed fatsoen in de tabel. Iemand die kan helpen? Sorry, nieuw op tweakers :)

Tweakers ID: Nevela
PSN ID: Alev-Pro
Controller: T300RS

Ik rij niet vaak, maar wel met veel plezier. Het 'Pro' gedeelte in mijn PSN ID heeft dus niets met niveau te maken, maar vooral omdat de andere voorkeursnamen op waren ;) . Leuk om elkaars tijden te kunnen volgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VCDfan
dvdkiwi zuperkiwi
B-Real RichardtB871
mailman ragp86
lowman83 LowmanTD
Canard djcanard76
Darretje92 Darretje92
Rivanov RivanovNL
Dobey Dobey_88
Xamsix Xamsix
rottentomato rotten-me
DerOllie DerOllie
majoh majoh_nl Dualshock
Bl0cKeR brsmit
Wyhi Voikug Dualshock
Eyyka Eyyka Dualshock
j.f.otten jfotten T300
SlaapjeSlaapjeDualshock
Nevela Alev-Pro Thrustmaster T300RS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Nice!!!

Had het niet meer verwacht, dacht dat ie dan wwl in de volgende GT uit zou komen.

Fantastisch, en dat later met de regenraces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.gtplanet.net/...rancorchamps-in-gt-sport/

eerste bewegende beelden. Kleuren vind ik beetje overdreven, maar dat kan door de opname apparatuur komen...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55
Nu Zandvoort nog... ;) ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het ze lukt om in de f1 te komen( is nog steeds lopende begreep ik) dan is er best een kans aanwezig.
Maar alsnog zie ik altijd nog liever de classic gt tracks eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mithrandirrr
Om 20 uur begint de live uitzending van het world tour live event vanuit new york (nations). Hier zullen we spa voor het eerst goed kunnen zien :). Ik hoop dat Mikail Hizal (TRL_LIGHTNING) de overwinning kan pakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rondje spa. Ziet er zoals verwacht gewoon prachtig uit zoal altijd in gt sport wel!
Jammer dat alleen red bull ring waarschijnlijk regen krijgt. Is maar 1 plaatje opgedoken op gtplanet. Plus het is dus een condition ipv dat je het kan aan of uitzetten. Dus kans op nordschleife met nacht en regen zoals in gt5/6 zo bruut was te doen word dus klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Tja, ik had het wel verwacht eigenlijk. Om regen op elke baan en elke omstandigheid te ontwikkelen kost natuurlijk enorm veel moeite.

Spa ziet er ontzettend gaaf uit, mooie aanvulling :)
Nu op naar wat oude GT tracks, dat zou toch relatief snel en goedkoop moeten kunnen t.o.v. een gehele nieuw circuit lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ik denk dat ze nu een beetje de support gaan terug brengen en voorbereiden op gt7.
Ze hebben sinds launch gt sport iets van 134 autos toegevoegd. Las dat 1 persoon 1 auto in 1 maand maakt. Hebben meer dan 300 personeel lopen. Al zit er maar 20 ervan op nieuwe autos maken is dat al 20 de maand. Dus ik denk dat tegen release van gt7 er wel een stuk of 4a500 autos in kunnen zitten.
Hebben een aantal als support van sport gebracht maar een hoop zullen achter de hand gehouden worden voor gt7.
Net als banen die hebben echt al een hoop banen klaar staan alleen licenties is altijd een ding. En zullen er een hoop klaarzetten voor gt7.
Ik denk namelijk echt dat gt7 een launch titel gaat worden voor ps5. En dat zou echt een hele slimme zet zijn. Gt3 is nog steeds best verkochte PlayStation exclusieve game als ik goed heb.
Gran Turismo is gewoon een hele grote naam. Dus gt7 als launch op ps5 is gewoon super slim.
En ze hebben nog wel even de tijd. Ergens eind 2020 zal ps5 komen. Dus dan moet 500 autos en hoop tracks wel lukken. Hopelijk nu ook weer met diepe customalisatie aan autos. Gt6 kon je zelfs allerlei tellers op je dashboard doen om race look te geven( na een patch dat wel was niet vanaf begin).
En je kon je spoilers in formaat aanpassen naar je eigen smaak. Dit wil ik weer graag allemaal terug hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 26-08-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop dat ze de weg die ze met GT Sport zijn ingeslagen blijven volgen.
Heb me echt uitstekend vermaakt met GT4 en 5 maar haal de meeste voldoening uit GT Sport.
De online races met gelijkwaardige auto's, verschillende DR en SR ratings en online time trials zoals ze die in deze versie geïntroduceerd hebben zijn een meesterlijke zet geweest, zo'n gelijkwaardige online competitie heb ik zelden gezien. Van mij mogen ze op deze voet doorgaan :)
Dat ze het offline gedeelte flink uitgebreid hebben is ook leuk maar als ik die speel haal ik daar alles behalve voldoening uit; vind het eigenlijk maar een vrij saaie bedoeling om tegen de AI te racen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat ze nu, in tegenstelling tot vroeger, de huidige ontwerpen voor auto's en circuits ook veel beter als basis kunnen gebruiken voor nieuwe delen. Die zullen wellicht voor 80% geschikt zijn voor een nieuw deel en de laatste 20% kan dan relatief eenvoudig geschikt worden gemaakt voor het nieuwe delen.

GT7 als launch title hoop ik eigenlijk niet, want dan moet ik zo'n bundel voor de introductie (lees: hoofdprijs) kopen en kan ik niet rustig een jaartje wachten op een goede aanbieding :P

Tegen de AI racen is idd wat eentonig. Je begint achteraan, slalomt je een weg langs achterliggers en rijd in no-time op kop. Soms blijken de nummers 2 en 3 dan ineens wel gas te kunnen geven waarbij het soms nog een heel klein beetje interessant wordt, maar meestal niet.

Ik probeer de off-line race zoveel mogelijk met underpowered auto's op de slechtste banden te rijden. Dan moet je vaak nog redelijk je best doen en dat maakt het racen zelf ook leuker met een gebrek aan grip. Toch zou eens een race tegen de AI waarbij je écht je best moet doen ook wel eens leuk zijn.

Maar what's new? De single player van bijv. Battlefield V stelt ook weinig voor, dat spel koop je ook voor het online gedeelte. Daarmee bied de single player van GT wel een hoop content, duurt echt wel even voordat je dat uitgespeeld hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door B-Real op 26-08-2019 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Laatst online: 09:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.gtplanet.net/...s-five-new-cars-and-rain/

Geen Spa in aankondigingsvideo... we zullen weer eens langer moeten wachten...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RevellNL
DerOllie schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:25:
https://www.gtplanet.net/...s-five-new-cars-and-rain/

Geen Spa in aankondigingsvideo... we zullen weer eens langer moeten wachten...
Dan zal hij er bij de volgende update wel bij zitten. Dit keer wel de regen op de Red Bull Ring! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whahahah dus ze maken alle haters lekker met beelden van spa en dan boem laten ze ze erop wachten. Vind wel een dikke actie ! En red bull ring wet ga ik veel doen! Benieuwd naar de physics verandering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Deze update komt morgen?

Ja dus.

[ Voor 64% gewijzigd door Rivanov op 26-08-2019 18:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevela
Wat is jullie strategie op Interlagos deze week?

Ik heb een no-stopper, alleen fuel stop en een volledige stop (fuel + banden) geprobeerd. In mijn races deden de winnaars een no-stop strategie. Voor mij werkt dat niet echt, alhoewel ik wel een paar posities kon winnen. Het nadeel is dat niet iedereen door heeft dat je iets langzamer gaat, dus je wordt er sneller afgetikt. En ik rijd voor mijn gevoel op halve kracht. Bij de volledige stop kan je lekker volgas en met het mes tussen de tanden rijden. Het leuke is dat je na de pitstop terecht komt tussen de no-stoppers die hun positie willen verdedigen.
Rij overigens met de 911.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Starten op hard banden ipv medium? Dan slijten ze minder hard als de medium band.
Maar weet nie of je stuurtje of controller rijd ?
Maar het is zo ong wel bewezen dat met stuurtje je banden veel minder hard slijten dan met controller. Heb het zelf ook gezien rij met controller en qua quali tijd stond ik best netjes maar zodra we gingen racen moest ik zeer snel stoppen waar stuur racers veel langer doorreden. En deed echt mijn best smooth te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ja daar heb ik ook last van. Wat ik wel doe bij lange een doordraaier is brandstof verbruik naar 2 of 3 zetten. Bespaard toch iets. En heel laat terugschakelen bespaart de achterbanden iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevela
Stuurtje. De no-stop heb ik op hard gereden. Dat was qua banden nog redelijk goed te doen. De beperkende factor was naar mijn idee het brandstof sparen. Op medium is de ronde voor de pitstop en voor de finish echt oppassen. Ik moet wennen dat je rempunt dan steeds verschuift.

Laat terugschakelen heb ik nooit aan gedacht, dank voor de tip. Deze week eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Nieuwe racer hier die t300 rs gt en ps challenge heeft gekocht 😊

Zijn jullie steeds de “officiele” online races (op die gezette tijden) aan het doen if ook veel custom online matches?

Ben nu alleen de offline races aan het doen. Gaat steeds beter, maar begint een beetje eentonig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nou die wet conditions on RB ring hebben nog wat updates nodig heb ik het idee. Op GTPlanet lees ik dat men sneller is met slicks dan met full wet's.

Cabrio's zijn ook gewoon open en regen wolken zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Nevela schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 21:42:
Wat is jullie strategie op Interlagos deze week?

Ik heb een no-stopper, alleen fuel stop en een volledige stop (fuel + banden) geprobeerd. In mijn races deden de winnaars een no-stop strategie. Voor mij werkt dat niet echt, alhoewel ik wel een paar posities kon winnen. Het nadeel is dat niet iedereen door heeft dat je iets langzamer gaat, dus je wordt er sneller afgetikt. En ik rijd voor mijn gevoel op halve kracht. Bij de volledige stop kan je lekker volgas en met het mes tussen de tanden rijden. Het leuke is dat je na de pitstop terecht komt tussen de no-stoppers die hun positie willen verdedigen.
Rij overigens met de 911.
Ik rijd een no stopper met een lexus op mediums. zelf rij ik in de 1:35/6's en snelste ronde van de race van iemand anders was 1:33. (D/S klasse)

Eerste try had ik me vergist, had ik 2 ronden brandstof over toen ik aan laatste rondje begon... oops. 10e gestart 7e geëindigd.

Tweede try weer rond de 10 starten, eerste ronde een spin, en lag gelijk 17e. Daarna door effectiever brandstof besparing (0.0 ronden over op de streep) 7e geeindigd. Lag zelfs nog even 4e. Als ik niet was gespind was ik denk ik 3e geëindigd. Lag op een gegeven moment 12e en alle 5 auto's voor me die in een treintje reden gingen de pits in.

Als er softs waren, dan is een 1 stopper (softs + wat bijtanken) met beetje brandstof besparing ook een optie geweest.
Pagina: 1 ... 64 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing