Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Jasphur schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:56:
Nog meer mensen die zich syoren aan dat het Alsace circuit een stratencircuit in de bergen is maar geen kruispunten heeft oid :P

Het is mierenneuken, maar vind het jammer dat het echt een rondje is haha.
Het is voor mij een van mijn minst favoriete banen. Het voelt aan als een circuit, maar ziet er niet zo uit en bijna alle bochten lijken op elkaar. Het is ook geen stratencircuit, want daarvoor zijn de wegen te breed. Bij een stratencircuit zou ik ook verwachten dat je langs huizen en kerken scheurt. Nu staan ze ergens op een afstandje. Het begin en eind van de baan is wel aardig bedacht, maar de rest komt over alsof de inspiratie op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:43
Voor mij zit Alsace ook op de laatste plaats van leuke banen. Op 1 of andere manier past het ook niet bij de overige tracks in de game. Het voelt ook allemaal een beetje te gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:42
schumi2004 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:13:
[...]

Ik was dat lijstje ook eens tegen gekomen maar ik moet even begrijpen nog wat ik aan deze BoP waarden heb.
Ben bekend met de GT serie vanaf dag 1 maar speel GTS zelf nog niet zo lang en heb me verder nog niet verdiept in deze getallen ;)
Mja, ik vraag me ook af hoeveel waarde je hieraan kunt hechten.

Ik heb op basis van die spreadsheet een aantal waarden van de Gr. 3 auto's genormaliseerd om een duidelijkere vergelijking van de getallen te kunnen doen.

Komt dit naar jullie mening overeen met hoe jullie de auto's ervaren?

Mijn gedachten:
* Ik dacht dat de 4C zo'n beetje de laagste topsnelheid had, maar dat haal je niet uit de grafiek
* De 911 RSR lijkt qua performance redelijk slecht volgens de grafiek, maar ik dacht dat dat in de praktijk juist een redelijk snelle auto is.

GT Sport Gr. 3 cars

(Toelichting bij de y-as: 100 is het gemiddelde van deze auto's. Dus als je kijkt bij de Acceleration van de R8, die is 89 en is dus 11 punten lager dan de gemiddelde Acceleration van deze auto's)
Meer getallen heb ik hier geplaatst: https://docs.google.com/s...Fz79vPVg/edit?usp=sharing

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 30-01-2019 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verschil tussen controller en stuur

spoiler:
grootste verschil is banden slijtage, wat logischer wijze lager is met stuur. Al vind ik het verschil eigenlijk wel echt te groot. Verklaar meteen waarom ik in races met slijtage aan altijd richting einde het flink afleg...

Verder is dit wel een toffe streamer/youtuber.
Heeft leuk commentaar en doet het goed. En heeft recent de switch van controller naar stuur gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 31-01-2019 14:20 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
v8power67 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:19:
[YouTube: Wheel or Controller - Which is Better?]
Verschil tussen controller en stuur

spoiler:
grootste verschil is banden slijtage, wat logischer wijze lager is met stuur. Al vind ik het verschil eigenlijk wel echt te groot. Verklaar meteen waarom ik in races met slijtage aan altijd richting einde het flink afleg...

Verder is dit wel een toffe streamer/youtuber.
Heeft leuk commentaar en doet het goed. En heeft recent de switch van controller naar stuur gemaakt.
Leuke review echter had ik graag gezien dat hij met dezelfde views reed, ben van mening dat het in sommige gevallen makkelijker rijd met verschillende views.
Bij de hood view bv heb ik het idee dat er wat meer marge is/lijkt wanneer je circuit experience of andere license races doet t.o.v. top view.

Ik heb hem ook verder niet gevolgd dus heb ook echt geen idee hoe hij de controller gebrukt?
Ik en een maatje van me rijden beide met de joysticks voor stuur en gas en hierdoor kun je heel nauwkeurig doseren in gas maar ook sturen.
Toch denk ik wel dat met een stuur het net wat makkelijker gaat maar dat zal vooral ook gewenning zijn en wat voor wheel setup je heb.
Wat ik eerder al zei, een wheel op een wheel stand pro is leuk maar net niet maar als je in een degelijke playseat setup hebt met solide materiaal (wheel/paddles) waarmee je het uiterste op kunt zoeken zal het verschil zeker gemaakt kunnen worden maar het verschil met banden slijtage in zijn filmpje, ik weet het niet maar ik vind het overdreven veel alsof het zo gecreëerd is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-09 09:27
Barbas schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:49:
Ik heb zoveel moeite met Brandshatch, de F1500 race in de GT League, professional. 7e geworden. Vlieg echt telkens uit de bochten daar :D

Oefenen, oefenen, oefenen
Maar wel super leuk toch?
Mag ik deze even delen? :)

Edit, race start rond 4.15

[ Voor 3% gewijzigd door NiQo op 31-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Vet met dat commentaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59

Barbas

Gallego!

NiQo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:37:
[...]

[YouTube: GTsport Racing League (PSNracing.nl)]

Zeker leuk! Maar soms super frustrerend :D

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
NiQo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:37:
[...]

[YouTube: GTsport Racing League (PSNracing.nl)]

Dat is lang geleden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:54
Morgen komt de PS4 binnen zodat ik ook aan GT Sport kan beginnen. Vooral online lijkt het een veel betere ervaring dan Forza waar je aan alle kanten wordt gebeukt. In Forza is eigenlijk alleen de Tweakers league nog leuk om te doen. Beuken gebeurt overal natuurlijk, maar in Forza wel extreem veel.Aan de videos te zien op Youtube lijkt het allemaal een stuk minder in GT Sport.

Zijn er in GT Sport nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden, qua instellingen o.i.d.? Of handige sites voor het bijhouden van de rijders en veiligheids scores?
In Forza rij ik bijvoorbeeld altijd met ABS uit, maar zag laatst dat dit in GT Sport veelal niet het geval is?

Voorlopig ga ik vooral racen met de controller, aangezien ik geen PS4 compatible stuur heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Jordy8 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:06:
Morgen komt de PS4 binnen zodat ik ook aan GT Sport kan beginnen. Vooral online lijkt het een veel betere ervaring dan Forza waar je aan alle kanten wordt gebeukt. In Forza is eigenlijk alleen de Tweakers league nog leuk om te doen. Beuken gebeurt overal natuurlijk, maar in Forza wel extreem veel.Aan de videos te zien op Youtube lijkt het allemaal een stuk minder in GT Sport.

Zijn er in GT Sport nog bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden, qua instellingen o.i.d.? Of handige sites voor het bijhouden van de rijders en veiligheids scores?
In Forza rij ik bijvoorbeeld altijd met ABS uit, maar zag laatst dat dit in GT Sport veelal niet het geval is?

Voorlopig ga ik vooral racen met de controller, aangezien ik geen PS4 compatible stuur heb.
Waar je rekening mee moet houden, goh. OP GTplanet kun je afstellingen vinden van verschillende auto's en op youtube is ook veel te vinden van afstellingen naar circuit uitleg.

Beuken gebeurt inderdaad overal, ook in dit spel, en zeker in de laagste klasse online. Als je eenmaal wat hoger komt is het vaak iets beter. Online lobby's is een beetje hit en miss. Soms kun geweldige races hebben die clean zijn en toch hard maar anderzijds kun je ook een bende idioten treffen. Als je een beetje online speelt zie je soms ook al dat ze van een of ander team zijn en als je dat in het oog houd kun je vaak wel veel leuke races hebben. Ik had een groep gevonden waar ik veelal in het achterveld reed maar wel clean en spannende races had. Soms eens reed ik in de top5 en ook dat was net zo leuk als achteraan racen. Als het maar racen is en niet elkaar eraf beuken.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Daniel_Elessar schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:30:
[...]

Waar je rekening mee moet houden, goh. OP GTplanet kun je afstellingen vinden van verschillende auto's en op youtube is ook veel te vinden van afstellingen naar circuit uitleg.

Beuken gebeurt inderdaad overal, ook in dit spel, en zeker in de laagste klasse online. Als je eenmaal wat hoger komt is het vaak iets beter. Online lobby's is een beetje hit en miss. Soms kun geweldige races hebben die clean zijn en toch hard maar anderzijds kun je ook een bende idioten treffen. Als je een beetje online speelt zie je soms ook al dat ze van een of ander team zijn en als je dat in het oog houd kun je vaak wel veel leuke races hebben. Ik had een groep gevonden waar ik veelal in het achterveld reed maar wel clean en spannende races had. Soms eens reed ik in de top5 en ook dat was net zo leuk als achteraan racen. Als het maar racen is en niet elkaar eraf beuken.
Ik zal voornamelijk online racen. Vandaag de daily race 2 een paar keer gereden en maar 1 keer van de baan gebeukt :P

Bevalt erg goed tot nu toe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Jordy8 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:48:
[...]

Ik zal voornamelijk online racen. Vandaag de daily race 2 een paar keer gereden en maar 1 keer van de baan gebeukt :P

Bevalt erg goed tot nu toe :)
Dat is erg goed! En online racen kan inderdaad erg leuk zijn, net zoals met andere spellen. Offline is er trouwens ook genoeg te doen :) Vermaak je ermee.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@Jordy8 Tijdens Sport Mode (= online tegen mensen van hetzelfde niveau) ga je met afstellingen niet te maken krijgen omdat alle wagens worden gebalanceerd via BoP (Balance of Performance). Gewoon een auto kiezen en gaan :)
Wel kun je zaken betreffende handling zelf instellen (traction control, steering assist, ABS en dat soort zaken). Je zegt al ervaring te hebben met Forza, in dat geval zou ik gewoon lekker alles uitzetten (behalve ABS), dat is prima te doen. Omdat je met controller rijdt zou bij de snellere RWD wagens traction control ook nog een optie kunnen zijn.

Een tip die ik je wel wil meegeven: vermijd tijdens deze beginperiode zoveel mogelijk contact zodat je sportsmanship rating omhoog gaat. Dat zorgt ervoor dat je uiteindelijk in lobbies komt met mensen die veelal schoon rijden en vanuit daar kun je dan aan je driver rating gaan werken.
Zodra zowel je SS (sportsmanship rating) als DR (driver rating) op een lekker niveau zitten zul je zien wat GT Sport zo'n goede racer maakt.

Veel plezier! d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jordy8
dvdkiwi schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:29:
@Jordy8 Tijdens Sport Mode (= online tegen mensen van hetzelfde niveau) ga je met afstellingen niet te maken krijgen omdat alle wagens worden gebalanceerd via BoP (Balance of Performance). Gewoon een auto kiezen en gaan :)
Wel kun je zaken betreffende handling zelf instellen (traction control, steering assist, ABS en dat soort zaken). Je zegt al ervaring te hebben met Forza, in dat geval zou ik gewoon lekker alles uitzetten (behalve ABS), dat is prima te doen. Omdat je met controller rijdt zou bij de snellere RWD wagens traction control ook nog een optie kunnen zijn.

Een tip die ik je wel wil meegeven: vermijd tijdens deze beginperiode zoveel mogelijk contact zodat je sportsmanship rating omhoog gaat. Dat zorgt ervoor dat je uiteindelijk in lobbies komt met mensen die veelal schoon rijden en vanuit daar kun je dan aan je driver rating gaan werken.
Zodra zowel je SS (sportsmanship rating) als DR (driver rating) op een lekker niveau zitten zul je zien wat GT Sport zo'n goede racer maakt.

Thanks! Ik zet TC inderdaad uit. De auto's zijn tot nu toe nog redelijk makkelijk onder controle te houden. ABS staat op standaard.

Ik heb het geluk gehad dat ik de eerste paar races redelijk vooraan kon starten en de "chaos" achter mij kon ontwijken. Maar inderdaad, als ik merk dat sommige te wild zijn laat ik ze gewoon langs. Meestal vliegen ze er daarna toch wel ergens af :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Bij sommige wagens en circuits speel ik heel erg met TC tijdens de race. Bijvoorbeeld bij Susuka zet ik de TC in de s-bochten wat hoger om hem na de brug weer uit te zetten.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

dvdkiwi schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:29:

Goeie tip. Heb voor het eerst nu ook PS Plus gekocht, dus ga vanavond ook eens in de Sport Modus los. Heb al eens 2 dagen proefperiode gedaan, en was beetje frustrerend die eerste races, vanwege de beukers, maar later werd het wel tof. Je gaat heel anders rijden, veel beter op ander verkeer letten etc.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 01:17
Jasphur schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:10:
Bij sommige wagens en circuits speel ik heel erg met TC tijdens de race. Bijvoorbeeld bij Susuka zet ik de TC in de s-bochten wat hoger om hem na de brug weer uit te zetten.
Juist in de s-bochten wil ik TC daar uit hebben staan, met TC aan in de bochten krijg je onderstuur namelijk. Het is wel lastiger te controleren zonder TC inderdaad maar na 8 ronden of dergelijk ben je er al aan gewend en kan je de neus precies op de apex richten zonder dat de achterkant wegbreekt..

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Lasmibalsingh schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:12:
[...]

Juist in de s-bochten wil ik TC daar uit hebben staan, met TC aan in de bochten krijg je onderstuur namelijk. Het is wel lastiger te controleren zonder TC inderdaad maar na 8 ronden of dergelijk ben je er al aan gewend en kan je de neus precies op de apex richten zonder dat de achterkant wegbreekt..
Mwah. Bij sommige wagens heb ik dat ook inderdaad. Maar zeker bij de wat meer klassiekere MR wagens heb ik graag wat meer TC in sectoren met veel bochten. Maar kan ook zijn dat ik gewoon niet zo goed ben een controller.

Ik heb overigens wegens het last krijgen van een spier in mijn rechterarm, omdat ik de hele tijd spanning had op mijn wijsvinger (R2, gasgeven), de controller zo ingesteld dat ik nu met het rechter knuppeltje gas geef en rem. En dat gaat behoorlijk goed moet ik zeggen. Het lijkt wel alsof ik veel meer controle heb over mijn pedalen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Doen mensen hier ook de fia manufacturer? Zojuist m'n eerste race gedaan met de Lambo. Dit is nou precies wat ik zocht, veel mensen dicht bij elkaar en aan elkaar gewaagd, geen stom gebeuk en hele spannende race :)

Alleen de puntentelling moet ik nog even snappen denk ik. Ik zag staan dat de beste 4 scores mee telden o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Jasphur schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Mwah. Bij sommige wagens heb ik dat ook inderdaad. Maar zeker bij de wat meer klassiekere MR wagens heb ik graag wat meer TC in sectoren met veel bochten. Maar kan ook zijn dat ik gewoon niet zo goed ben een controller.

Ik heb overigens wegens het last krijgen van een spier in mijn rechterarm, omdat ik de hele tijd spanning had op mijn wijsvinger (R2, gasgeven), de controller zo ingesteld dat ik nu met het rechter knuppeltje gas geef en rem. En dat gaat behoorlijk goed moet ik zeggen. Het lijkt wel alsof ik veel meer controle heb over mijn pedalen.
Zo rijd ik ook, gas/remmen met knuppeltje net als voor het sturen, ik rijd eigenlijk niet anders en het geeft net dat beetje extra controle die jij zelf ook ervaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Hmm wel een idee, dan is het gasgeven misschien ook wat beter te doseren bij het uitkomen van een bocht. Toch maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Is het mogelijk om alle auto's in de game te ontgrendelen zonder dat je extra moet betalen met microtransactions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
doobieters schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 23:16:
Is het mogelijk om alle auto's in de game te ontgrendelen zonder dat je extra moet betalen met microtransactions?
Ja dat is mogelijk. Ik heb ze nu bijna allemaal. Maar reken maar op aardig wat uurtjes spelen ;)
Er zitten een stuk of 4-5(?) auto’s van 15-20 miljoen in. En een hele zooi Gr X van 1 miljoen per stuk, dat kost gewoon tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
sverzijl schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 00:36:
[...]

Ja dat is mogelijk. Ik heb ze nu bijna allemaal. Maar reken maar op aardig wat uurtjes spelen ;)
Er zitten een stuk of 4-5(?) auto’s van 15-20 miljoen in. En een hele zooi Gr X van 1 miljoen per stuk, dat kost gewoon tijd.
Ik vind het wel bizar dat je heel veel auto's uiteindelijk dubbel krijgt en als je er vanaf wilt dan krijg je er 0,0 voor want is gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Enige wat je wel kan doen is als je auto gekocht hebt en later dezelfde een keer krijgt, degene die je gekocht had weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:48
Met welke modes kun je auto's vrij spelen? (Net zoals bij de driving licenses). En met welke tracks?

Met de GT leagues speel je niks vrij geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auto's vrijspelen doe je met riving school, missions en circuit experiences.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Je krijgt ook een auto als je op een dag iets van 50 km hebt gereden.
Dat heb je zo voorelkaar met die nieuwe Route X track een auto met hoge topsnelheid. Leuk is anders :)

[ Voor 42% gewijzigd door Canard op 07-02-2019 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22
Canard schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:49:
Je krijgt ook een auto als je op een dag iets van 50 km hebt gereden.
42,195km om precies te zijn. Ik ben bezig met de circuit experiences en als je er elke dag een paar doet zit je daar zo aan...en je speelt inderdaad meteen een extra wagens vrij als je alles van een ciruit op goud hebt gehaald(wat niet al te moeilijk is). :)

Vandaag ook de eerste online daily races gedaan en het viel me niet eens tegen (op een verdwaalde irritante fransoos na),mijn DR staat op D en de SR op S. Ik zat net bij de achievements te kijken en volgens de statistieken heb ik 17 uur gespeeld (play time) en 21 uur gereden (time driven)....dus ik heb 4 uur meer gereden dan gespeeld 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door skreppiedoe op 08-02-2019 16:22 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Laatst online: 01:17
skreppiedoe schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:55:
[...]

42,195km om precies te zijn. Ik ben bezig met de circuit experiences en als je er elke dag een paar doet zit je daar zo aan...en je speelt inderdaad meteen een extra wagens vrij als je alles van een ciruit op goud hebt gehaald(wat niet al te moeilijk is). :)

Vandaag ook de eerste online daily races gedaan en het viel me niet eens tegen (op een verdwaalde irritante fransoos na),mijn DR staat op D en de SR op S. Ik zat net bij de achievements te kijken en volgens de statistieken heb ik 17 uur gespeeld (play time) en 21 uur gereden (time driven)....dus ik heb 4 uur meer gereden dan gespeeld 8)7
Ik heb ooit van 2 wijze heren geleerd dat dit de afstand van tussen Marathon en Athene is.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Iemand een idee wat de juiste lijn is door de eerste chicane na het eerst lange rechte stuk? Ik krijg zo vaak 1 sec penalty daar.
Ik heb mijn replays bekeken met de externe camera en ik rij met maximaal 2 wielen op de curbs en nergens met 4 wielen ook maar buiten de witte lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Unbreukable schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:53:
Iemand een idee wat de juiste lijn is door de eerste chicane na het eerst lange rechte stuk? Ik krijg zo vaak 1 sec penalty daar.
Ik heb mijn replays bekeken met de externe camera en ik rij met maximaal 2 wielen op de curbs en nergens met 4 wielen ook maar buiten de witte lijnen.
Bedoel je op Monza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Oh nee, sorry Le Mans. De Daily C van deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Geen idee :P heb nog geen penalty gehad, maar ik snijd hem ook niet super strak af als ik eerlijk ben. Al een replay gekeken van het top10 klassement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Yup. Die rijden nog verder over de curbs dan ik... ben er inmiddels achter dat het misschien zo is dat ik te ver links rijdt op het rechte stuk (en in de rem zone) voor de bocht en dat ik daar de penalty waarschijnlijk al oploop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
Volgens mij duurt het ook even voordat je de penalty krijgt te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Lasmibalsingh schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 18:49:
[...]

Ik heb ooit van 2 wijze heren geleerd dat dit de afstand van tussen Marathon en Athene is.
offtopic:
Bassie en Adriaan? Ik ook. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
Ik vermaak me kostelijk met diverse league races door een underpowered auto te kiezen op ook nog eens meuk banden en traction control uit.
Heerlijk hoe je echt moet werken, de auto bij onbalans een beetje laten glijden zodat je precies mooi de bocht in glijdt, kwispelende achterkant als je weer op het gas gaat en dan ook nog proberen geen tegenstanders te raken.

Als je dan wint krijgen soms een 50% handicap/nette race bonus. Soms win je net, soms verlies je net maar het is zoveel gaver dan altijd maar op zachte of zelfs race banden makkelijk een race te winnen.

Vanmorgen o.a. Wat vermakelijke races met een A45 AMG, 300ZX en M6 GT3 gedaan. Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Vreemd. Heb een Helmet livery van Max Verstappen aan m'n collection toegevoegd, maar kan deze niet kiezen voor m'n driver. Een helm van Schumacher kan ik wel toepassen. Heb alle type helmen van ARAI gekocht. Iemand een idee hoe dit kan?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sverzijl
Afgelopen weekend weer een aantal fijne close races gehad. Gisterenavond 4 laps Le Mans waarbij de 1e 3 binnen 0,3 sec finishten (en dan is het natuurlijk altijd leuk om zelf te winnen :) )Ik was sneller op de straights en de snelle bochten, maar moest inleveren in voornamelijk de laatste chicane. Maar ja, inhalen is daar niet bepaald makkelijk dus kon ik nr 2 en 3 net van me af houden.

Of deze 2. Daar doe ik het toch wel voor..

Beide gereden met Hyundai Genesis. Niet de snelste wagen, maar vanwege de low fuel consumption een ideale wagen om races met high fuel consumption te rijden (niet dat ik daar in deze races iets aan had, maar goed). Scheelt soms seconden pit tijd, terwijl ik maar net iets langzamer ben dan in andere wagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
Goed om te zien dat er nog lekker wordt geracet in dit spel.

Hierboven kwam al een filmpje voorbij van een eerder kampioenschap inclusief commentaar. Ondertussen heeft de organisatie weer wat nieuws bedacht. Het GTSport F1 copycat kampioenschap.
Nee, geen races in F1-achtige bolides maar wel op basis van de automerken en circuits uit de huidige F1. De details vind je hier.

Zijn nog paar plekken vrij.

Wil je eerst eens een keer de kat uit de boom kijken? Dat kan ook met onze Wacky Woensdag!

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xL30ZTQ/Wacky-wednesday-6-2-19.jpg

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DeTjuk schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:25:

Hierboven kwam al een filmpje voorbij van een eerder kampioenschap inclusief commentaar. Ondertussen heeft de organisatie weer wat nieuws bedacht. Het GTSport F1 copycat kampioenschap.
Nee, geen races in F1-achtige bolides maar wel op basis van de automerken en circuits uit de huidige F1. De details vind je hier.

Wil je eerst eens een keer de kat uit de boom kijken? Dat kan ook met onze Wacky Woensdag!

[Afbeelding]
F1 copycat kampioenschap sla ik even over, maar Wacky Wednesday doe ik wel weer aan mee. Zou leuk zijn als nog wat meer meereden!

De daily races zijn ook best 3 leuke races dit keer.

Gister al 2e geworden in een race met de Honda Beat '91, maf autootje, maar circuit is er geschikt voor doordat je heel smooth moet rijden.
Daarnaast de GT3 races, ook heel fijn, 3e worden in een race.
Als laatste de GT4, had ik even over hoofd gezien dat dit met bandenslijtage en brandstof verbruik ging, dus ging als een malle, om vervolgens er achter te komen dat eerder genoemde er was. Daarna was ik te besparend aan het races waardoor ik ver terug viel.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8

[Afbeelding]
Als er morgen een wacky woensdag is zal ik ook aanschuiven.

Wat betreft het Copycat kampioenschap, de eerste en laatste keer race kan ik er in ieder geval niet bij zijn. Is dat een probleem? De overig races kan ik volgens mij wel en het lijkt mij zeker leuk om mee te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Ik vind de Gr.4 Nurburgring GP erg leuk om te doen.

@Jordy8 voeg Dicewizard toe op PSN en je krijgt een invite als je morgen online bent voor de Wacky races. Wel handig als je de auto's al gekocht hebt.

Qua aanwezig zijn voor kampioenschap. Hoeft geen probleem te zijn. Maar dat gaan we mee maken.

Dan raad ik je wel aan om je in te schrijven op de site. Je kunt dan toetreden tot de WhatsApp groep. Niet verplicht maar wel handig voor delen van info en tips etc.

[ Voor 39% gewijzigd door DeTjuk op 12-02-2019 22:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Canard
Yaaayyyy!! Gisteren voor het eerst een online race gewonnen! *O*
De Gr3 daily op Lago Maggiore met de Citroën GT. Als 2e gestart met een kwalificatietijd van 2:00.726. De nr. 1 maakte direct bij de start een spin en daarna heb ik de hele race op kop gereden met een voorsprong van 2 tot uiteindelijk 7 seconden. Geen grote fouten gemaakt, geprobeerd steady te rijden en niet te veel pushen. De laatste ronde werd ik wel vrij zenuwachtig :) Heerlijke game!

Ik heb sinds kort geleerd dat er zoiets is als trial trail braking en dat begint nu zijn vruchten af te werpen. Misschien niet eens qua lap times, maar wel qua controle in de bochten.
...

...
Lijkt me erg leuk! Inmiddels zijn alle plekken vergeven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Canard schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:14:
Ik heb sinds kort geleerd dat er zoiets is als trial braking...
Trail Braking O-)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
<knip>

Ik heb sinds kort geleerd dat er zoiets is als trial braking en dat begint nu zijn vruchten af te werpen. Misschien niet eens qua lap times, maar wel qua controle in de bochten.
Dit gaat niet werken als je met joystick rijd toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
schumi2004 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:44:
[...]

[...]

Dit gaat niet werken als je met joystick rijd toch ?
Opzich wel. Met pedalen is het natuurlijk een stuk makkelijker, maar met de controller is het ook te doen. Vereist wel enige oefening want makkelijk is het niet in GT Sport vind ik zelf.

[...]

Lijkt me erg leuk! Inmiddels zijn alle plekken vergeven toch?
Volgens mij wel. Ik wou mij gister opgeven maar zag al 3 aanmeldingen voor nog 2 plekken :P

[ Voor 27% gewijzigd door Jordy8 op 13-02-2019 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Het lijkt er inderdaad op dat we vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dacht ik net nog, yes mijn DR en SR zijn C en S, 1 slechte race met iets te veel contact, en het is D en A... 😐

Update; paar goeie races met wat D rijders, en ben weer C + S :) Online racing is best verslavend...

[ Voor 31% gewijzigd door DerOllie op 17-02-2019 17:46 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
Het kan harder dalen dan stijgen inderdaad :P

Gisteren weer de FIA manufacturer gedaan. 4de gestart met een hard > hard strategie. De medium sleet veel te hard met de controller. 2de gefinished op 0,013 seconden van de nummer 1. Ik zat er heel dicht op, maar de laatste paar meters had hij geen benzine meer. Helaas net niet genoeg meters om alsnog 1ste te worden.
Wel een erg gave race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Jordy8 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 16:44:
Het kan harder dalen dan stijgen inderdaad :P

Gisteren weer de FIA manufacturer gedaan. 4de gestart met een hard > hard strategie. De medium sleet veel te hard met de controller. 2de gefinished op 0,013 seconden van de nummer 1. Ik zat er heel dicht op, maar de laatste paar meters had hij geen benzine meer. Helaas net niet genoeg meters om alsnog 1ste te worden.
Wel een erg gave race.
Ja, Nurburgring GP heb ik ook veel plezier aan beleefd. Ik zie meer op tegen vanavond. Een klein foutje op Brands Hatch is zo gemaakt en kost je gelijk veel tijd. Inhaalmogelijkheden zijn ook maar beperkt.

Hopelijk kan ik een constante race neerzetten. @Jordy8 welke auto rij je? Ik met VW.

Voor de mensen die mee willen doen vanavond met de Wacky Woensdag races om 20:00 uur, stuur Dicewizard op PSN een vriendverzoek en je kunt meedoen. That's all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
DeTjuk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Ja, Nurburgring GP heb ik ook veel plezier aan beleefd. Ik zie meer op tegen vanavond. Een klein foutje op Brands Hatch is zo gemaakt en kost je gelijk veel tijd. Inhaalmogelijkheden zijn ook maar beperkt.

Hopelijk kan ik een constante race neerzetten. @Jordy8 welke auto rij je? Ik met VW.

Voor de mensen die mee willen doen vanavond met de Wacky Woensdag races om 20:00 uur, stuur Dicewizard op PSN een vriendverzoek en je kunt meedoen. That's all :)
Ik rij met de Lambo. De gr 4 wagen is erg goed, maar de gr3 is wat lastiger. Sowieso wat meer moeite met de gr3 i.c.m. controller :P .
Hoe is de VW?

Brands hatch eigenlijk nog niet geoefend. Moet ik nog wel even doen vandaag. Lijkt mij een erg lastig circuit wanneer iedereen zo dicht op elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Jordy8 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:28:
[...]
Ik rij met de Lambo. De gr 4 wagen is erg goed, maar de gr3 is wat lastiger. Sowieso wat meer moeite met de gr3 i.c.m. controller :P .
Hoe is de VW?

Brands hatch eigenlijk nog niet geoefend. Moet ik nog wel even doen vandaag. Lijkt mij een erg lastig circuit wanneer iedereen zo dicht op elkaar zit
De Lambo is wel een fijne wagen. De VW bevalt goed. Gr.4 iets minder ivm glijden over de voorwielen, maar practise makes perfect. De Gr.3 is relatief makkelijk te rijden vind ik. Op Brands Hatch gaat het idd zeer close zijn. Hopelijk een lobby met wat cleane rijders.

Ik pak vaak twee races mee, die van 20:10 en dan die van 21:10. De eerste is vaak drama qua rijders en die van 21:10 gaat meest al prima. Moet daar wel bij zeggen dat voorop de grid staan een hoop helpt. Middenin of nog verder naar achteren is niet echt lekker. Maar ja, soms moet je het ermee doen qua kwalificatie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

DeTjuk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:32:
[...]

De Lambo is wel een fijne wagen. De VW bevalt goed. Gr.4 iets minder ivm glijden over de voorwielen, maar practise makes perfect. De Gr.3 is relatief makkelijk te rijden vind ik. Op Brands Hatch gaat het idd zeer close zijn. Hopelijk een lobby met wat cleane rijders.

Ik pak vaak twee races mee, die van 20:10 en dan die van 21:10. De eerste is vaak drama qua rijders en die van 21:10 gaat meest al prima. Moet daar wel bij zeggen dat voorop de grid staan een hoop helpt. Middenin of nog verder naar achteren is niet echt lekker. Maar ja, soms moet je het ermee doen qua kwalificatie tijd.
met die 2 sessies bedoel je dat die FIA manufacturers cup? ik zag dat staan, maar snap het niet helemaal. Moet je dan specifiek op woensdag en zaterdag op die tijden rijden? en dat kan dan in meerdere sessies? Beste resultaat van die 2 sessies geld? Wellicht hele obvious vragen, wellicht een website die dat wat goed uitlegt helpt, ik vind geen goeie...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
DerOllie schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:44:
[...]

met die 2 sessies bedoel je dat die FIA manufacturers cup? ik zag dat staan, maar snap het niet helemaal. Moet je dan specifiek op woensdag en zaterdag op die tijden rijden? en dat kan dan in meerdere sessies? Beste resultaat van die 2 sessies geld? Wellicht hele obvious vragen, wellicht een website die dat wat goed uitlegt helpt, ik vind geen goeie...
Op woensdag en zaterdag heb je een ronde manufacturers cup en nations cup. Er zijn dan inderdaad een aantal tijdslots wanneer de race van start gaat. Je kan elk tijdslot mee doen, je laatste resultaat telt mee voor die ronde.

Voor de manufacturers selecteer je bij de brand central een automerk waarmee je geheel seizoen rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
DerOllie schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:44:
[...]

Ja, de tijden zijn vast net als de dagen gedurende 'het seizoen'. Uit mijn hoofd heb je vier instap momenten 18:10, 19:10, 20:10, 21:10 en misschien nog wel een 22.10.
Je rijdt het gehele seizoen voor een fabrikant. Je zit dus vast aan je auto keuze.

Hoe de puntentelling exact werkt, weet ik eerlijk gezegd niet. Ben niet goed genoeg voor de top, dus doe voornl. mee voor de fun.

The four best results from 10 rounds will count towards your season point total. Maar van de rest van het verhaal kan ik geen kaas maken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
DeTjuk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Ja, de tijden zijn vast net als de dagen gedurende 'het seizoen'. Uit mijn hoofd heb je vier instap momenten 18:10, 19:10, 20:10, 21:10 en misschien nog wel een 22.10.
Je rijdt het gehele seizoen voor een fabrikant. Je zit dus vast aan je auto keuze.

Hoe de puntentelling exact werkt, weet ik eerlijk gezegd niet. Ben niet goed genoeg voor de top, dus doe voornl. mee voor de fun.

The four best results from 10 rounds will count towards your season point total. Maar van de rest van het verhaal kan ik geen kaas maken haha.
Om 22u10 idd nog één. De laatste telt, dus als je een goed resultaat hebt is het een gok om een nieuwe race te starten.
Nations cup begint 10min vroeger.

Puntentelling kan je aan het begin van de race steeds controleren (onder overwinningskransje).
De puntenindeling is sterk afhankelijk van de klassering van de rijders in de groep die je treft.
A+ gaat tot ongeveer 2800, A tot ongeveer 2200, enz.. (het verval wordt groter naarmate ze (en jijzelf) lager gerangschikt zijn).

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
Aah, kijk aan, wist niet dat het laatste resultaat mee telde voor je totaal. Gelukkig maar, want race 2 is tot nu toe altijd beter geweest.
Ik hoop qua fabrikant (VW) nog in de top 100 terecht te komen. Sta nu 114e.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
DeTjuk schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:28:
Aah, kijk aan, wist niet dat het laatste resultaat mee telde voor je totaal. Gelukkig maar, want race 2 is tot nu toe altijd beter geweest.
Ik hoop qua fabrikant (VW) nog in de top 100 terecht te komen. Sta nu 114e.
Is ook pas sinds dit seizoen. Vorig seizoen was het beste resultaat uit de races die je reed dat telde. De seizoenen daarvoor kon je maar 1 race rijden en was het alles of niets (als je dan een bleu screen kreeg of uit de lobby werd gegooid kon je serieus vloeken).

Wat erg belangrijk is om goeie punten te scoren is je DR verhogen (SR is vrij makkelijk de hoogte in te jagen).
Kan je sowieso meer punten sprokkelen.

Gisteren was er een zo goed als top 20 race waarbij de winnaar 2900 punten scoorde bijvoorbeeld.
Overwinningen doen er dan niet zoveel toe. In de races die ik joinde kon je maximaal 1536 punten halen als je won. (De 8ste in die top groep haalde nog 1600 punten ter illustratie)

• DeTjuk
Ekfad schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:35:
[...]

Is ook pas sinds dit seizoen. Vorig seizoen was het beste resultaat uit de races die je reed dat telde. De seizoenen daarvoor kon je maar 1 race rijden en was het alles of niets (als je dan een bleu screen kreeg of uit de lobby werd gegooid kon je serieus vloeken).

Wat erg belangrijk is om goeie punten te scoren is je DR verhogen (SR is vrij makkelijk de hoogte in te jagen).
Kan je sowieso meer punten sprokkelen.

Gisteren was er een zo goed als top 20 race waarbij de winnaar 2900 punten scoorde bijvoorbeeld.
Overwinningen doen er dan niet zoveel toe. In de races die ik joinde kon je maximaal 1536 punten halen als je won. (De 8ste in die top groep haalde nog 1600 punten ter illustratie)
No sh*t. En ik was zo blij met mijn 2e plek gisteren! Dit leverde 592 punten op. De top 100 VW rijders binnengekomen op P92.

Heb nu het volgede DR: B SR: S. Mocht DR een A of zelfs S worden dan levert dat meer punten op, begrijp ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
DeTjuk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:56:
[...]

No sh*t. En ik was zo blij met mijn 2e plek gisteren! Dit leverde 592 punten op. De top 100 VW rijders binnengekomen op P92.

Heb nu het volgede DR: B SR: S. Mocht DR een A of zelfs S worden dan levert dat meer punten op, begrijp ik?
Ja, Als je DR stijgt word je ingedeeld met de betere rijders en kan je meer punten verdienen als je goed presteert. Mijn laatste race (van 3) gisteren was ik 4de en heb ik 1200 punten verdiend.
Je moet er wel voor zorgen dat je SR ook ok blijft. Als je SR zakt zal je automatisch in lager scorende lobbies (B,C en D rijders) geplaatst worden en kan je evengoed een lolly pakken en wat streams kijken.

Toen ik actiever was en een hogere ranking had kwam ik regelmatig in groepen terecht waar je vlug 1500 punten verzamelde als je de top 8 haalde.

Voorlopig sta ik in de top 10 van mijn fabrikant en top 20 nations nationaal. En net buiten de top 200 regionaal (zowel nations als manufacturer).
Ik weet het niet zeker (regels zijn onlangs gewijzigd) maar als je de regionale top 200 haalt krijg je een DR S uitnodiging. Heb die een seizoen 'mogen' dragen maar die uitnodiging is afhankelijk van verschillende factoren. Ofwel top 200 halen (kan ondertussen ook top 100 zijn) ofwel binnen de top 10 van je land dacht ik.

Edit:
Ik heb net even opgezocht en zijn de voorwaarden om de S ranking te krijgen nog steeds dezelfde (zoals hierboven beschreven). Let wel, ben je echt goed en wil je meedoen aan de top 24 of 16 Star races (extra races voor extra punten) dan moet je een S rating hebben. Anders kan je sowieso niet deelnemen (ook al ben je bijvoorbeeld de beste regionaal op dat moment).

Volgens mij heb ik enkel jouw US account tussen mijn vrienden staan, ik zal anders ook je NL account even toevoegen. Altijd goed om tijden te vergelijken en te leren van elkaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Ekfad op 21-02-2019 09:20 ]

• DeTjuk
Ekfad schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:11:
[...]

Volgens mij heb ik enkel jouw US account tussen mijn vrienden staan, ik zal anders ook je NL account even toevoegen. Altijd goed om tijden te vergelijken en te leren van elkaar.
Ja, doe dat. Altijd goed. Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik goed genoeg ben om dat te halen, maar van elkaar leren kan nooit kwaad.

Als het goed is zou ik dus mijn DR rating kunnen opkrikken in de daily races naar een A rating. Die S rating wordt wel een pittige opgave denk ik.

• Jordy8
Ooit wil ik ook die S rating hebben :P
Moet zelf eerst ook maar uit de B rating komen. Weinig gespeeld de laatste dagen.

Spelen jullie met controller? Ik had gister zoveel moeite om die lambo op brands hatch op de baan te houden. Heb de FIA daardoor maar even overgeslagen. Het laatste stukje gas geven met de controller vind ik erg lastig te doseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Al vrijwel sinds het begin zit ik op B/S, naarmate ik meer racete wel steeds meer in de bovenste helft van B terecht gekomen. Ooit zat ik slechts 600 DR punten van een A rating af, zo dichtbij kom ik niet weer denk ik want wil ik ooit een keer DR A worden dan moet ik
a) weer meer tijd in de game gaan stoppen en regelmatig racen;
b) bumpercam gaan rijden;
c) racen met de 'top10' wagens.

En juist b en c zie ik niet zitten omdat
a) ik vanwege de beleving altijd cockpit view wil rijden, waar je simpelweg minder overzicht hebt en dus minder op de rand van de baan kunt rijden en
b) ik met auto's rij die ík lekker vind rijden en dat zijn niet per definitie altijd de snelste.

Onder de streep maakt het ook niet uit want de races in B/S zijn 9 van de 10 keer echt super tof om te rijden.
Dat gezegd hebbende wordt het echt tijd dat ik GT Sport weer eens op ga pakken. Heb Fuji en Catalunya nog niet eens gereden :D

• DeTjuk
Jordy8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:44:
Moet zelf eerst ook maar uit de B rating komen. Weinig gespeeld de laatste dagen.

Spelen jullie met controller? Ik had gister zoveel moeite om die lambo op brands hatch op de baan te houden. Heb de FIA daardoor maar even overgeslagen. Het laatste stukje gas geven met de controller vind ik erg lastig te doseren.
Brands Hatch is ook best een pittig baantje om onder de knie te krijgen. Snelste gisteren was 1.21.x
Mijn snelste was 1.24.8xx Zit nog wel iets in, maar in de 1.22 ga ik niet komen.

Rij trouwens met stuur. T300RS.

• schumi2004
DeTjuk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:21:
[...]

Brands Hatch is ook best een pittig baantje om onder de knie te krijgen. Snelste gisteren was 1.21.x
Mijn snelste was 1.24.8xx Zit nog wel iets in, maar in de 1.22 ga ik niet komen.

Mmmm het begint steeds meer te jeuken dat ik ook weer een stuur moet hebben met fatsoenlijke stoel en met fatsoenlijk bedoel ik 1 die ik nog redelijk kan opbergen.

Staan die Play Seats ergens uitgestald ook dat iemand weet zodat je kunt zien hoe veel ruimte zo'n ding in werkelijkheid in neemt ? Stuurtje ben ik ook al wel uit en dat moet dan een T300RS GT worden heb ik besloten.

* schumi2004 gaat een verhaal verzinnen de vrouw in huis te overtuigen van de noodzaak hiervan.

• Jordy8
DeTjuk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:21:
[...]

schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
[...]

Mmmm het begint steeds meer te jeuken dat ik ook weer een stuur moet hebben met fatsoenlijke stoel en met fatsoenlijk bedoel ik 1 die ik nog redelijk kan opbergen.

Staan die Play Seats ergens uitgestald ook dat iemand weet zodat je kunt zien hoe veel ruimte zo'n ding in werkelijkheid in neemt ? Stuurtje ben ik ook al wel uit en dat moet dan een T300RS GT worden heb ik besloten.

* schumi2004 gaat een verhaal verzinnen de vrouw in huis te overtuigen van de noodzaak hiervan.
Ik hoop over een paar maanden ook met stuur te kunnen rijden. Heb momenteel geen ps4 compatible stuur.
Denk dat voor GT Sport een g29 met playseat challenge wel een redelijke combi moet zijn. De Playseat challenge is trouwens erg makkelijk op te bergen, maar het is wel een veredelde tuinstoel eigenlijk :P

Wat ik er van zie is dat je met stuur zoveel soepeler kan rijden. Wat in GT erg belangrijk is. Dat red ik gewoon niet met controller. Bandenslijtage is dan ook een heel stuk minder.

• schumi2004
Jordy8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:
[...]

[...]

Ik hoop over een paar maanden ook met stuur te kunnen rijden. Heb momenteel geen ps4 compatible stuur.
Denk dat voor GT Sport een g29 met playseat challenge wel een redelijke combi moet zijn. De Playseat challenge is trouwens erg makkelijk op te bergen, maar het is wel een veredelde tuinstoel eigenlijk :P

Wat ik er van zie is dat je met stuur zoveel soepeler kan rijden. Wat in GT erg belangrijk is. Dat red ik gewoon niet met controller. Bandenslijtage is dan ook een heel stuk minder.
Mijn idee bij rijden met stuur is dat een stuur hebben is 1 ding maar de stoel eromheen is mijn inziens van groter belang.
Het moet wel solide aanvoelen en zijn want je wil wel het uiterste kunnen opzoeken en niet moeten inhouden omdat anders je "stuurstang" afbreekt ofzo.

/edit:
Met bovenstaande reactie inachtneming kan een PS challenge echt niet lijkt me, rijd er iemand hier met zo'n stoel?

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 21-02-2019 10:43 ]

• Jordy8
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Mijn idee bij rijden met stuur is dat een stuur hebben is 1 ding maar de stoel eromheen is mijn inziens van groter belang.
Het moet wel solide aanvoelen en zijn want je wil wel het uiterste kunnen opzoeken en niet moeten inhouden omdat anders je "stuurstang" afbreekt ofzo.
Opzich is de challenge verassend stabiel. Vooral met de basic stuurtjes en pedalen. Tenminste, wat k van de reviews las. Je moet er geen fanatec spullen, loadcell pedalen of zwaarder op zetten, dan gaat het wel buigen ja :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:35:
[...]
Staan die Play Seats ergens uitgestald ook dat iemand weet zodat je kunt zien hoe veel ruimte zo'n ding in werkelijkheid in neemt ?
Er zijn enkele Mediamarkten die soms een opstelling hebben staan.
Daarnaast kun je eens binnenlopen bij een van de PlayseatStore, lijkt me dat zij wel een aantal modellen hebben staan.
Ze zijn te vinden in
AMSTERDAM
UTRECHT
BREDA
DOETINCHEM
ARNHEM
EINDHOVEN
NIJMEGEN
DOESBURG

Een Wheelstand Pro (zelf ook gehad) zou ook nog een optie kunnen zijn maar die haalt het qua stabiliteit niet bij een Playseat.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2019 10:47 ]

• schumi2004
Gek genoeg niet verwacht zo dicht bij een winkel van Playseat aan te treffen, überhaupt niet verwacht fysieke winkels tegen te komen.

Ik moet volgende keer toch eerst de website maar eens beter lezen |:(

/edit:
Wheel Stand Pro heb ik ook gehad en was leuk en werkte op zich prima maar stabiliteit is wel een ding ja.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 21-02-2019 11:09 ]

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:47:
Gek genoeg niet verwacht zo dicht bij een winkel van Playseat aan te treffen, überhaupt niet verwacht fysieke winkels tegen te komen.

Ik moet volgende keer toch eerst de website maar eens beter lezen |:(
Ik heb zo'n Playseat, maar ook het geluk dat in de rest van het huis bijna alleen maar spulletjes van mijn vrouw liggen. Ik heb de ruimte voor de playseat geclaimd ;-)

Het is overigens best een groot ding, ook in ingeklapte toestand: je kan de rugleuning naar beneden klappen en de stoel onder het stuur schuiven

De beleving is geweldig met stuur met forcefeedback, een knappe TV en surround geluid

PSN gamertag: H3nk13024

• Ekfad
DeTjuk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:41:
[...]

Ja, doe dat. Altijd goed. Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik goed genoeg ben om dat te halen, maar van elkaar leren kan nooit kwaad.

Als het goed is zou ik dus mijn DR rating kunnen opkrikken in de daily races naar een A rating. Die S rating wordt wel een pittige opgave denk ik.
Jordy8 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 09:44:

De S rating is eigenlijk meer een 'status'symbool en heeft verder weinig te maken met je DR rating. Je kan perfect een B rating hebben en toch een uitnodiging krijgen als Star Player. Je krijgt de uitnodiging als je aan de voorwaarden voldoet en je hebt ze nodig als je aan de Star races wil deelnemen. Meer is er niet aan.

Ik rij momenteel 95% met een controller. Steek er te weinig tijd in om mijn stuur (Fanatec) te laten staan.
Voordeel van een stuur merk je vooral in je bandenslijtage. Als ik er wat meer tijd in pomp ben ik ook wel iets sneller met het stuur.

• Canard
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 10:47:
Wheel Stand Pro heb ik ook gehad en was leuk en werkte op zich prima maar stabiliteit is wel een ding ja.
Ik gebruik de Wheel Stand Pro (V2 Deluxe, met G29) sinds begin dit jaar en vind 'm anders echt wel stabiel. Heb overigens geen andere ervaringen om mee te vergelijken.

Mijn "stoel" is gewoon een IKEA bank of luie huiskamerstoel :)
Geen last van instabiliteit.

• schumi2004
Canard schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:35:
[...]

Ik gebruik de Wheel Stand Pro (V2 Deluxe, met G29) sinds begin dit jaar en vind 'm anders echt wel stabiel. Heb overigens geen andere ervaringen om mee te vergelijken.

Mijn "stoel" is gewoon een IKEA bank of luie huiskamerstoel :)
Geen last van instabiliteit.
Een WSP is niet slecht maar toch "werkte" het te veel naar mijn zin, nu heb ik er een tiener mee blij gemaakt dus wie weet haalt ie ons later wel in :P

• DeTjuk
Mochten er nog mensen willen rijden vanavond ik ben van plan wat rondjes te gaan doen op Catalunya ivm het aanstaande kampioenschap. Mocht er interesse zijn, laat maar weten.

• schumi2004
DeTjuk schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:15:
Mochten er nog mensen willen rijden vanavond ik ben van plan wat rondjes te gaan doen op Catalunya ivm het aanstaande kampioenschap. Mocht er interesse zijn, laat maar weten.
Hoe laat ongeveer?
Kan zelf pas vanaf ongeveer 22:00 en vermoed dat dat dan te laat is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:36:
[...]
Hoe laat ongeveer?
Kan zelf pas vanaf ongeveer 22:00 en vermoed dat dat dan te laat is ;)
Je zit ook in onze discord, zullen we daar even overleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bizarre410
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:55
Ik heb een Playseat Challenge en bevalt me echt goed. Opgeklapt kan ie zo in de meterkast bij wijze van.
Stabiliteit is prima en rij met een T300RS. Aansluiten is twee minuten van je tijd. Als je geen aparte game kamer hebt, is dit een prima stoel voor de tv in de huiskamer.

• sverzijl
Zelf ook een Playseat Challenge met T300RS, bevalt inderdaad uitstekend en is niet onstabiel ofzo. Gebruik hem nu ongeveer een jaar. Zonder deze combinatie had ik al lang geen GTS meer gespeeld denk ik.

• Canis Lupus
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik ben met bizarre410 en sverzijl :) Prima combi die Playseat Challenge en T300RS. Ik heb T3PA pedalen met loadcellmod (20kg), zelfs dat werkt prima in deze config!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• schumi2004
Ow die zag ik niet echt aankomen, zoveel Playseat Challenge gebruikers.

* schumi2004 gaat even een rekensom maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Gisteravond mijn favoriete track in de Daily (Dragon Trail Seaside Gr. 4), maar ben tot 3 keer toe uit de matchmaking procedure gegooid nadat ik al had gezien op welke grid positie ik zou starten.
Heel frustrerend... Meer mensen last van gehad?
(Heb gewoon NAT type 2, lijkt met niet nodig om NAT type 1 te hebben)

[ Voor 12% gewijzigd door Canis Lupus op 22-02-2019 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Canis Lupus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:48:
Gisteravond mijn favoriete track in de Daily (Dragon Trail Seaside Gr. 4), maar ben tot 3 keer toe uit de matchmaking procedure gegooid nadat ik al had gezien op welke grid positie ik zou starten.
Een enkele keer heb ik dat ik eruit gegooid wordt, erg irritant, maar meestal zie ik dan al aan de connectie-streepjes dat ik een slechte verbinding heb.
NAT type 2 is gewoon prima.

Gisteravond heb ik ook die Daily gedaan, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Canis Lupus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:48:
Vandeweek wel een paar keer gehad, maar gisteren was prima.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Vanochtend ook weer. Eerste race ging goed, bij de tweede werd ik eruit gegooid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Canis Lupus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:02:
Vanochtend ook weer. Eerste race ging goed, bij de tweede werd ik eruit gegooid :(
Ik en een maatje van me hebben dat ook wel eens en gek genoeg maat van me meer dan ik heb.
Gebeurt meestal rond tussen 23:30 ~ 00:30 hier heb ik het idee.
Meest aantal keren was 3x op rij, toen ben ik maar iets anders gaan doen.
* schumi2004 roept iets met RDR2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

schumi2004 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:00:
[...]

Ik en een maatje van me hebben dat ook wel eens en gek genoeg maat van me meer dan ik heb.
Gebeurt meestal rond tussen 23:30 ~ 00:30 hier heb ik het idee.
Meest aantal keren was 3x op rij, toen ben ik maar iets anders gaan doen.
* schumi2004 roept iets met RDR2 :P
PS4 restart hielp, maar dat kan ook niet de oplossing zijn na elke race :P
Net nog even wat gegoogled, zijn meer mensen die er last van hebben, lijkt vooral aan kant servers PSN te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nieuwe update komt 5 maart, met 5 nieuwe auto's. Hopelijk ook nog een nieuwe leuke track!
https://www.gtplanet.net/...h-5-adds-toyota-gr-supra/

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D0FWGWlUUAAM0pX.jpg:large

Verwacht:
Mercedes-Benz SLR McLaren '09
Toyota GR Supra '20
Mazda Eunos Roadster (NA Special Package) '89
McLaren F1 GTR (Kokusai Kaihatsu UK Racing) '95
Pagani Huayra '13

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 23-02-2019 14:47 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
Het toevoegen van wagens die niet Gr.4 of Gr.3 zijn heeft echt te weinig waarde. Die F1 zal wel weer in Gr.X vallen en daardoor eigenlijk nooit gebruikt worden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
schumi2004 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:22:
Ow die zag ik niet echt aankomen, zoveel Playseat Challenge gebruikers.

* schumi2004 gaat even een rekensom maken.......
Met een beetje handigheid kan je er ook nog een standalone setup van maken 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n80Wzsualy4Ec8bK4OWrgIGc/full.jpg

Gaat alleen wel ten koste van de opvouwbaarheid. Dat is nog steeds mogelijk, maar dan moet de monitor er wel eerst af (is niet heel veel werk, maar je bent er wel iets langer dan 2 minuten (zoals eerder genoemd) mee bezig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
ralph075 schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:55:
[...]

Met een beetje handigheid kan je er ook nog een standalone setup van maken 8)

[Afbeelding]

Gaat alleen wel ten koste van de opvouwbaarheid. Dat is nog steeds mogelijk, maar dan moet de monitor er wel eerst af (is niet heel veel werk, maar je bent er wel iets langer dan 2 minuten (zoals eerder genoemd) mee bezig).
Wow! Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de stevigheid ervan. Had niet verwacht dat die "veredelde tuinstoel" zo stevig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DerOllie schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:46:
Nieuwe update komt 5 maart, met 5 nieuwe auto's. Hopelijk ook nog een nieuwe leuke track!
https://www.gtplanet.net/...h-5-adds-toyota-gr-supra/

[Afbeelding]

Verwacht:
Mercedes-Benz SLR McLaren '09
Toyota GR Supra '20
Mazda Eunos Roadster (NA Special Package) '89
McLaren F1 GTR (Kokusai Kaihatsu UK Racing) '95
Pagani Huayra '13
Leuke update op m'n verjaardag. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Lekkere Daily Gift vandaag. :)

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/a8dd964258dc/104930a7c7491517c4b1b56afa524d65.png
En ik hou van Fuji! :)

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/3e308a00171e/3d78f348fcddb7476c208bec9ef31e93.png

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
LOL. Zie nu pas dat GTPlanet een foto van mij heeft gebruikt bij een artikel. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dhc82Af.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
De variatie in tracks is wat mager of zie ik dat verkeerd? Fuji hadden we laatst ook al.

Leuk dat ze aan bronvermelding doen :)

[ Voor 8% gewijzigd door DeTjuk op 27-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DeTjuk schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:25:
[...]

De variatie in tracks is wat mager of zie ik dat verkeerd? Fuji hadden we laatst ook al.

Leuk dat ze aan bronvermelding doen :)
Klopt. Fuji is recentelijk ook voorbij gekomen. Maar vind het i.c.m. de Gr. 2 wagens wel een heerlijke combinatie. Alleen de laatste sector is een bitch. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fuji is heerlijk. Zie dat iedereen de gtr gebruikt dus ik gebruik mn lexus :D
Eens kijken dalijk of ik in de 1:29 kan komen...
Zit nu op een hoge 1:30.8 geloof ik.

Edit; en zie dat mijn game van deze generatie weer meer gratis spul gaat geven !!
Start de game altijd met mega veel plezier op !!
Moet alleen echt weer eens in het online racen inkomen. Vergt me altijd zoveel energie qua concentratie dat ik snel weer klaar mee ben...
Miaschien beginnen met wat simpele lobbie races.

[ Voor 49% gewijzigd door v8power67 op 27-02-2019 12:54 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 ... 58 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing