Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Unbreukable schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:04:
Pfff die Daily Races worden vanaf nu wekelijks ververst ipv elke dag andere tracks/cars... LAME!!!
Pfff indeed, realiseer me nu pas wat een drama dit is... Hoe kunnen ze dit nou doen? Had liever gezien dat ze 3 wekelijkse en 3 dagelijkse races zouden doen..
wimpie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Wielspin is nog wel te doseren, maar het (redelijk realistische) gebruik aan downforce zorgt ervoor dat je in langezamere bochten spint. Lage wagengewicht zorgt voor weinig grip, op hoge snelheid doet de enorme downforce z'n werk.
Klopt dat een F1 wagen voor downforce uit aërodynamica moet halen en dus rijwind nodig heeft voor grip.

Bij trage bochten, en dus bij het ontbreken van rijwind, moet de auto het hebben van de mechanische grip.

Maar had bij de F1 wagen wel wat meer van de mechanische grip verwacht. Sommige bochten zijn gewoon niet te nemen op lage snelheid of je staat weer 180graden in de verkeerde richting. Spelen met de setup / bandenspanning / stabilisatie en dergelijke maken het niet veel beter.

Maar misschien is dit wel realistisch en heb ik hier alleen last van door gebrek aan skills. :*)

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand al auto's van 200 miljoen credits of meer tegengekomen? :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/38665120_1768245509979469_8301444353147011072_o.jpg?_nc_cat=0&oh=20d3f89c2af63553d9e3dba2e6a83bfa&oe=5C0712AB

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Heb de game ook maar eens opgepikt voor € 13,99. Vermaak me er weer prima mee. Uurtje of 7 gespeeld, alleen SP, en heb nu 1,5mln credits op het bankje staan. De tweede auto die ik won was een lamborghini miura. Toch leuk een wagen van 15mln winnen als je net bent gestart!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:41
v8power67 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:12:
[...]

Weet dat dit in begin ook was en vond wel leuk.
Alleen had beter geweest 1 race voor hele week de rest elke dag nieuw. Benieuwd wat dit met de top 10 tijden doet.
Die nieuwe st croix ofzo baan is wel leuk. Doe nu een 3:31.012 met de viper gr3.
Wel weer even wennen een compleet nieuwe baan leren. Maar na rondje of 2 a 3 begon het al snel te gaan.
Gisteren ook eens met deze baan begonnen (de C versie) , kostte mij wel een rondje of 10 om de baan goed te leren kennen. Auto scheelt ook wel behoorlijk op deze baan. Met de AMG en Mustang haal ik 3:25.5 en met de Atenza 3:23.3. (GR 3 met BoP aan). Die laatste rijdt ook wel heel erg makkelijk op deze baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:40
Die F1 Mercedes is niet te rijden, zeker niet met een controller.
Ja ik heb ook een race stuur maar die zit niet aan de Playstation.

Maar hij glijdt constant weg over de achterkant in lage snelheidsbochten en wat een lange remweg heeft dat ding. En ik krijg hem niet goed ingestuurd in langzame bochten. De AI kan wel heel scherp in sturen maar ik zelf moet echt 30% langzamer rijden en dan nog haal ik het soms niet. Heel gek.
Heb dat alleen met de Merc-F1.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:16
nils7 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 12:21:
Die F1 Mercedes is niet te rijden, zeker niet met een controller.
Ja ik heb ook een race stuur maar die zit niet aan de Playstation.

Maar hij glijdt constant weg over de achterkant in lage snelheidsbochten en wat een lange remweg heeft dat ding. En ik krijg hem niet goed ingestuurd in langzame bochten. De AI kan wel heel scherp in sturen maar ik zelf moet echt 30% langzamer rijden en dan nog haal ik het soms niet. Heel gek.
Heb dat alleen met de Merc-F1.
https://www.gtplanet.net/...eeps-spinning-out.380544/

Misschien heb je hier wat aan, heb hetzelfde probleem. Moeite met onder controle houden en was even gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sverzijl schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Gisteren ook eens met deze baan begonnen (de C versie) , kostte mij wel een rondje of 10 om de baan goed te leren kennen. Auto scheelt ook wel behoorlijk op deze baan. Met de AMG en Mustang haal ik 3:25.5 en met de Atenza 3:23.3. (GR 3 met BoP aan). Die laatste rijdt ook wel heel erg makkelijk op deze baan.
Ik heb gewoon de weekly race gedaan weet niet welke layout. Heb nu een 3:29 ergens. Maar snap niet hoe de top in de 3:24 kan rijden :|

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
v8power67 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:19:
Voor wie snel geld wil verdienen :
https://www.gtplanet.net/...dit-farming-setup.377859/

Deze setup op de ktm is echt bizar, de laatste bocht van de oval kan je nu zelfs volgas nemen.
Snelste rondetijd ermee is een 45,8 voor mij. Maar die gasten in dat topic doen er 11:30 min over ik rond de 11:48 dus verlies nog 18 sec per race...
Maar je krijgt als je clean race haalt 375.000 per race. Maar moet je zeggen een heel licht tikje tegen barrière en klaar je krijgt de bonus niet..
Is dus wel heel uitdagend. Zeker met de ai die zich heel erg verremt en in je klapt.. ben je gelijk je bonus kwijt.
pfft, kom niet verder als 48,2. Als ik die setup ook probeer in te stellen kom ik niet op dezelfde waardes. Mis ik iets over het hoofd? Mijn top snelheid is max 260 met slipstream :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fonzie27 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:46:
[...]

pfft, kom niet verder als 48,2. Als ik die setup ook probeer in te stellen kom ik niet op dezelfde waardes. Mis ik iets over het hoofd? Mijn top snelheid is max 260 met slipstream :(
De snelheid is in mph als ik goed heb. Maar stel gewoon dezelfde verhoudingen in en dan zou het moeten werken.

Dit gedaan ;
Transmission Steps As Follows
1. Reset to Standard and Back to Custom
2. Final Gear 3.500
3. Top Speed 124mph/200kph (Lowest)
4. Final Gear 2.500
5. Match the Ratios in the Images Below

[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 06-08-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
v8power67 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:47:
[...]

De snelheid is in mph als ik goed heb. Maar stel gewoon dezelfde verhoudingen in en dan zou het moeten werken.
Klopt, heb ik ook rekening mee gehouden ;).
Dit gedaan ;
Transmission Steps As Follows
1. Reset to Standard and Back to Custom
2. Final Gear 3.500
3. Top Speed 124mph/200kph (Lowest)
4. Final Gear 2.500
5. Match the Ratios in the Images Below
Die miste ik dus, gedaan en de getallen kloppen nu wel. Alleen hoe jullie die rondetijden rijden is voor mij even een mysterie, snelste ronde van mij zit na deze aanpassing op 47,7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fonzie27 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Klopt, heb ik ook rekening mee gehouden ;).

[...]

Die miste ik dus, gedaan en de getallen kloppen nu wel. Alleen hoe jullie die rondetijden rijden is voor mij even een mysterie, snelste ronde van mij zit na deze aanpassing op 47,7.
Ik rij zonder assists. Alleen abs op default.
Eerste bocht na start finish remmen bij 100meter en rond de 200kmh houden en komt met 205 geloof ik eruit.
De rest volgas en laatste bocht of ervoor even gaslos en dan volgas de bocht door. Maar als je goed doet kan die volgas zonder even te liften.
Owh enne slipstream. vm slipstreamen anders is een 45er niet mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 06-08-2018 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Te slaapverwekkend voor me... Zal de leeftijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zal aan mij liggen maar met de X-Bow kan ik niet echt winnen? Setup is ook van mei dit jaar dus misschien heeft PD inmiddels de nodige aanpassingen gedaan, waardoor deze setup niet meer werkt zoals hij behoorde te werken?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 07:01:
Zal aan mij liggen maar met de X-Bow kan ik niet echt winnen? Setup is ook van mei dit jaar dus misschien heeft PD inmiddels de nodige aanpassingen gedaan, waardoor deze setup niet meer werkt zoals hij behoorde te werken?
Lukt mij anders prima ook na laatste patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het veld met tegenstanders verandert toch elke keer dat je entered? Daar zou ook het probleem kunnen liggen.
Ik weet nog dat ik sommige races in career mode niet kon winnen; poging later zag de grid er anders uit en won ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik rij niet sneller dan 48.2 met deze setup en heb alsnog een paar keer gewonnen. Gewoon doorrijden en geen/niet teveel fouten maken. En je moet waarschijnlijk een beetje geluk hebben met de tegenstanders.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe patch die de f1 auto fixed. Als je remt kan je terugschakelen. En hij doet niet meer de koppeling indrukken als je de rem maar aankijkt.
Is echt compleet andere auto nu.
Heb een 41.9 op tsukuba gezet. En dat is echt niet een baan voor die wagen.. wel met max downforce super softs.
Blijft wel heel gevoelig op het gas. En heb de rembalans nu iets meer op de vooraa gezet. Maar damn wat gaat dat ding hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Hulleman schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:22:
Heb de game ook maar eens opgepikt voor € 13,99. Vermaak me er weer prima mee. Uurtje of 7 gespeeld, alleen SP, en heb nu 1,5mln credits op het bankje staan. De tweede auto die ik won was een lamborghini miura. Toch leuk een wagen van 15mln winnen als je net bent gestart!
Care to share waar je gekocht hebt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education

Education

v8power67 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:20:
Nieuwe patch die de f1 auto fixed. Als je remt kan je terugschakelen. En hij doet niet meer de koppeling indrukken als je de rem maar aankijkt.
Is echt compleet andere auto nu.
Heb een 41.9 op tsukuba gezet. En dat is echt niet een baan voor die wagen.. wel met max downforce super softs.
Blijft wel heel gevoelig op het gas. En heb de rembalans nu iets meer op de vooraa gezet. Maar damn wat gaat dat ding hard!
Thanks voor het melden!

Ben benieuwd, de ps4 is de update (1.24) momenteel aan het installeren. Wat gaat dat tergend langzaam wanneer je er op wacht 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 18-09 15:19
Leoon. schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Care to share waar je gekocht hebt?
in de PS store. Incl PSN abo is ie € 13,99. Wel een pittige download van dik 70gb.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 07-08-2018 10:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hulleman schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:41:
[...]

in de PS store. Incl PSN abo is ie € 13,99. Wel een pittige download van dik 70gb.
Nais. Ga eerst eens kijken of er een 2e hands voor die prijs te vinden is in omgeving Amersfoort. Kan ik die eventueel met ander spel inleveren bij Gamemania als de nieuwe fifa uitkomt :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Education

Education

Moet zeggen dat de F1 auto fantastisch is na de update!!! Heerlijk om in de mercedes rondjes te rijden op Suzuka.

Ook de cockpit view geeft een goed gevoel van snelheid, heerlijk om de rijwind te horen gieren. :D

Kom maar op, een week lang racen met de F1 op Suzuka of een ander F1 circuit, in de daily races... :+

[ Voor 19% gewijzigd door Education op 07-08-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
v8power67 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Lukt mij anders prima ook na laatste patch.
Hmm oké. Zometeen nog maar eens proberen dan.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
v8power67 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 21:25:
[...]

Ik rij zonder assists. Alleen abs op default.
Eerste bocht na start finish remmen bij 100meter en rond de 200kmh houden en komt met 205 geloof ik eruit.
De rest volgas en laatste bocht of ervoor even gaslos en dan volgas de bocht door. Maar als je goed doet kan die volgas zonder even te liften.
Owh enne slipstream. vm slipstreamen anders is een 45er niet mogelijk.
Thx, dan weet ik dat ik wel in de goede richting zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:38
Djie schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:25:
Nog niet eens aangedacht auto's te verkopen haha, wist niet eens dat het kon!
Kan ook niet. ;)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan wel zolang je alleen de autos verkoopt die je zelf gekocht hebt. Gekregen autos kun je niet verkopen voor credits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Auto's die je gekocht hebt kan je verkopen.
Auto's die je gekregen/gewonnen hebt kan je niet verkopen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Shiver23 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:40:
[...]
Auto's die je gekregen/gewonnen hebt kan je niet verkopen.
Maar gelukkig kan je die wel verwijderen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ieman nog de fia gt sport championship gedaan! Ik heb de eerste manufacturer series win in de pocket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Verwijderd schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 22:36:
Ieman nog de fia gt sport championship gedaan! Ik heb de eerste manufacturer series win in de pocket!
Netjes!

Ik lag tot 3 rondes voor het einde 4e in de landenrace, maar maakte op BH helaas een paar foutjes in de laatste 2 rondes waardoor ik 10e eindigde. Het valt toch niet mee om een half uur geconcentreerd te racen :+

PSN: Patrick_D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Sinds de update en de daily races wekelijks zijn geworden moet ik wel zeggen dat er een bepaald voordeel in zit. Als je kwalificatie tijd goed is is een plekje vooraan goed mogelijk en door met regelmaat te rijden leer je toch ook het circuit goed onder te knie te krijgen tijdens het racen.

Afgelopen dagen toch 3x winst en vandaag als 3e gestart en als 1e geëindigd met een paar mooie rem acties in een aantal bochten (en geen penalty :D). Helaas geen beeld van, moet ik me nog eens in verdiepen hoe dat werkt maar had wel een wow momentje :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
Canard schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:21:
Ik snap de indeling van de daily races niet. Ik zit nu in D/S, maar in de meeste daily races is 60% van de speler CB D en de rest bijv. A. Waarom? En waarom wordt er geen B of C ingedeeld?
Ik herhaal mezelf ik weet het :) maar hebben jullie dit ook?

Gisteren zaten er in de Daily vooral B en C, en geen D. Lekker makkelijk winnen, not...

[ Voor 11% gewijzigd door Canard op 09-08-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Canard schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:56:
[...]

Ik herhaal mezelf ik weet het :) maar hebben jullie dit ook?

Gisteren zaten er in de Daily vooral B en C, en geen D. Lekker makkelijk winnen, not...
Zelf geen last van, zit in B en race ook tegen B en dat merk ik goed. Er wordt netjes gereden en veeeel minder gebeuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 18-09 21:43
Zit in B/S maar heb wel vaak A racers in de race. Finish ook meestal tussen de 3-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik merk is dat als je hoog in bv DR B zit je af en toe bij DR A mensen in de lobby wordt geplaatst, zit je laag in DR B dan wordt je soms met DR C mensen in de lobby geplaatst.
Ik heb het idee dat de game er naar streeft om dezelfde DR rijders bij elkaar in de lobby te plaatsen en dat er daarnaast een hoop "opvul-lobbies" zijn die ze op dat moment niet vol kunnen krijgen met rijders met dezelfde DR. Zo heb ik als DR B rijder ook wel eens in lobbies gezeten waar alles van A+ tot aan D in zat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
De Mercedes F1 W08 rijd echt top na de laatste patch. Met een goede setup en super soft banden is het me gelukt om Hamilton zijn pole position tijd te evenaren op Suzuka.

Lewis Hamilton: 1:27.3

Mijn rondje: 1:27.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Fonzie27 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:52:
Sinds de update en de daily races wekelijks zijn geworden moet ik wel zeggen dat er een bepaald voordeel in zit. Als je kwalificatie tijd goed is is een plekje vooraan goed mogelijk en door met regelmaat te rijden leer je toch ook het circuit goed onder te knie te krijgen tijdens het racen.

Afgelopen dagen toch 3x winst en vandaag als 3e gestart en als 1e geëindigd met een paar mooie rem acties in een aantal bochten (en geen penalty :D). Helaas geen beeld van, moet ik me nog eens in verdiepen hoe dat werkt maar had wel een wow momentje :P .
Beeld uploaden is heel makkelijk met de PS4. Je slaat na de race de replays op links boven in het scherm. Vervolgens speel je die af in GT, als je dan 2 keer op de share button drukt begint de PS4 op te nemen, als je afgespeeld hebt wat je op wou opnemen druk je nog 1 keer de share knop en dan vierkantje om op te slaan. Vervolgens kun je als je je YouTube account aan je PSN account gekoppeld heb je opnamen vanuit je capture gallary uploaden naar youtube of je kunt via Share Factory je filmpje nog bewerken en/of vanuit daar uploaden naar YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
Geluid valt me wel series tegen. No way toch dat je in een F1 cockpit het gieren van de banden hoort boven het motorgeluid ?!
EDIT: had ook gewoon naar het echte Hamilton rondje kunnen kijken om dit bevestigd te zien :).

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 10-08-2018 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:27
De patch heeft het downshift probleem inderdaad opgelost bij de Mercedes W08. Voorheen bleef hij te lang in de hoge versnellingen hangen bij automatische versnellingsbak, nu schakelt hij gelukkig wel snel terug en is daardoor meer voorspelbaar qua gedrag.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Twixie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Geluid valt me wel series tegen. No way toch dat je in een F1 cockpit het gieren van de banden hoort boven het motorgeluid ?!
EDIT: had ook gewoon naar het echte Hamilton rondje kunnen kijken om dit bevestigd te zien :).
Banden geluid is wel wat extreem ja maar in het echt kunnen ze de banden veel beter aan voelen dan in de sim. Dus in de sim kan het handig zijn wat extra geluid te hebben om de grip levels te bepalen. Hoewel ik geen idee heb of dat ook de reden is hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor mensen die moeite hebben met de ktm op bleu moon voor snel geld verdienen;

Twixie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:52:
[...]

Je kan de geluiden nu tweaken, dus banden geluid harder maken als je dat wilt. Misschien heeft deze speler dat gedaan. Zo niet kan je zelf altijd nog banden gepiep zachter zetten.

[ Voor 67% gewijzigd door v8power67 op 12-08-2018 12:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GaHard schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Banden geluid is wel wat extreem ja
Je kunt het bandengeluid dempen en het motorgeluid opschroeven, wellicht dat het dan beter klinkt.

*edit
Spuit 11.
V8Power67 was me net voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 12-08-2018 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Fijne tune van de Porsche! Maar kan de LaFerrari nét niet voorblijven helaas. Dus werd tweede.
Kreeg 172.000 credits.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 12-08-2018 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:55:
Fijne tune van de Porsche! Maar kan de LaFerrari nét niet voorblijven helaas. Dus werd tweede.
Kreeg 172.000 credits.
Effe restarten totdat de laferrari niet meedoet. Is namelijk echt mega snel.
Maar ook in de video goed kijken naar hoe hij rijd en waar hij remt enz. Een 46 sec lap moet te doen zijn en dan win je ook van laferrari.

Had van de week wel ineens erg geluk met de daily miles car lottery ding.
Eerste keer kreeg ik een f1 merc( net nadat ik hem al gekocht had dat wel) en 2e keer de ford gt gr3 die van laatste patch. Precies toen ik ervoor aan het sparen was :P
Daarna sindsdien weer mega bagger gekregen helaas :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education

Education

Wow, die landen race van vandaag is lache! Lekker karten, best nog lastig...

58.29, meer krijg ik er op dit moment niet uit, lang niet snel genoeg, maar blijft leuk. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bizarre glitch maar wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
v8power67 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Effe restarten totdat de laferrari niet meedoet. Is namelijk echt mega snel.
Maar ook in de video goed kijken naar hoe hij rijd en waar hij remt enz. Een 46 sec lap moet te doen zijn en dan win je ook van laferrari.

Had van de week wel ineens erg geluk met de daily miles car lottery ding.
Eerste keer kreeg ik een f1 merc( net nadat ik hem al gekocht had dat wel) en 2e keer de ford gt gr3 die van laatste patch. Precies toen ik ervoor aan het sparen was :P
Daarna sindsdien weer mega bagger gekregen helaas :9
Top. Straks eens proberen.
Is een Clean Race enkel van toepassing als je de muur van de baan niet raakt? Of vervalt de Clean Race ook als je per ongeluk een tegenstander aantikt / schampt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Top. Straks eens proberen.
Is een Clean Race enkel van toepassing als je de muur van de baan niet raakt? Of vervalt de Clean Race ook als je per ongeluk een tegenstander aantikt / schampt?
Vervalt zodra je de muur raakt, en als je tegenstanders aantikt. Maar ook als ze jou aantikken. Dus gewoon met grote boog eromheen.
Plus weet niet zeker maar dacht dat het ook vervalt als je van de baan op het gras ofzo komt. Dus ja is hele strenge regel maar levert wel lekker extra doekoes op als lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ja soms glij je wel eens tegen een tegenstander aan als je ze in de bocht wil inhalen. Of hun glijden tegen jou aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
v8power67 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:11:
Voor mensen die moeite hebben met de ktm op bleu moon voor snel geld verdienen;

[video]

[...]

Je kan de geluiden nu tweaken, dus banden geluid harder maken als je dat wilt. Misschien heeft deze speler dat gedaan. Zo niet kan je zelf altijd nog banden gepiep zachter zetten.
Ah oke dat wist ik niet eens, kan me iig niet herinneren dat ik aan die settings gezeten heb dus volgens mij was dat wel het standaard geluid van die auto zeg maar.

Deze week goede resultaten gehad op Interlagos. Gekwalificeerd met een 1:31.4 en aardig wat poles en overwinningen kunnen boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GaHard schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Ah oke dat wist ik niet eens, kan me iig niet herinneren dat ik aan die settings gezeten heb dus volgens mij was dat wel het standaard geluid van die auto zeg maar.

Deze week goede resultaten gehad op Interlagos. Gekwalificeerd met een 1:31.4 en aardig wat poles en overwinningen kunnen boeken.

[video]

[video]
Jij rijd zeker met stuurtje ? Niet normaal hoeveel jij curves kan pakken waar ik met controller dan vaak controle verlies.
Maar echt mega strak gereden !
Was echt genieten naar de beelden kijken.
Was echt met veel respect racen maar wel mega hoog niveau!

Moet echt een keer gaan sparen voor een racestuurtje.. jammer dat mn real life autos beetje teveel geld opeisen :P

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 13-08-2018 21:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
v8power67 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:11:
[...]

Jij rijd zeker met stuurtje ? Niet normaal hoeveel jij curves kan pakken waar ik met controller dan vaak controle verlies.
Maar echt mega strak gereden !
Was echt genieten naar de beelden kijken.
Was echt met veel respect racen maar wel mega hoog niveau!

Moet echt een keer gaan sparen voor een racestuurtje.. jammer dat mn real life autos beetje teveel geld opeisen :P
Bedankt !

Ik heb inderdaad een stuurtje ja. In 2010 toevallig een keer de mediamarkt binnengewandeld toen daar een timetrial wedstrijd werd gehouden. 3 ronden op de high speed ring in GT5P. Na 3 rondjes kreeg ik te horen dat ik de snelste tijd had en aan het eind van de avond kon ik een gloednieuw net uitgekomen G27 ophalen. Heb er toen nog even aan gedacht om het te verkopen maar nadat ik thuis nog wat had zitten rijden was ik eigenlijk direct verslaafd en heb ik zo'n wheelstand gekocht :P

Ondertussen staat hier een compleet GT Omega stoel/rig waar een TV op gemonteerd zit en rij ik met een T300 stuur met de oude logitech pedalen en een TH8A shifter. Alles bij elkaar een aardige investering maar ik zie simracen echt als een hobby naast het normale gamen zeg maar en met de uren die ik over de jaren eraan gespendeerd heb was het elke cent waard wat mij betreft.

Als je echt van race spellen houd en regelmatig speelt zou ik zeker eens kijken voor een stuurtje want dat is toch echt een compleet andere belevenis imo. 1 ding wil ik je wel zeggen, verwacht niet direct je controller tijden te kunnen evenaren/verslaan. Ik zie jou tijden weleens staan in mijn lijst en dat zijn vaak strakke tijden, ik vind dat echt knap op een controller en ik denk dat er velen zijn met een stuur die daar ook niet zomaar aan komen. Dus als je voor een stuur gaat gun je dan wat tijd om aan te passen. Met een FFB stuur rijden is toch heel wat anders dan met de controller en ook weer anders dan in een echte auto. Je moet er een beetje gevoel voor kweken, bij sommige duurt dat 1 of 2 dagen, andere hebben wat langer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alles wat hij hierboven zegt +1 :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonzie27
GaHard schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:59:
[...]
Wow, strakke poletijd en nette races! Dacht dat ik snel was met mijn 1.33,2 :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fonzie27 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:25:
[...]

Wow, strakke poletijd en nette races! Dacht dat ik snel was met mijn 1.33,2 :P .
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xx0RYEO.gif
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonzie27
Ik zal je eens toevoegen, misschien zie ik dan nog eens tijden waar we wat mee kunnen :*), ik zie er nu maar 1 en zie er graag meer om een beter beeld te krijgen O-).

Voor andere die me toe willen voegen, psn is jouk30.

[ Voor 14% gewijzigd door Fonzie27 op 14-08-2018 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hey allen! Sinds vandaag trots bezitter van gt sport. Wilde laatst even thuis offline tegen iemand racen om er dan achter te komen dat f1 2017 en asseto corsa geen offline multi-player hebben. Vandaag lekker gespeeld en ben al level 14 op 't moment. Moet zeggen dat ik het spel echt heel leuk vind!

Tot nu toe alles met controller gespeeld maar ik heb ook een trustmaster T300rs stuur, binnenkort maar eens proberen daarmee.

edit: iemand trouwens tips waar ik echt even naar moet kijken? Beginnersdingen etc. Bestaan er beginnersguides, wat is handig om snel te doen in 't spel etc.

Waar hebben jullie het hierboven bijv over met die interlagos, die baan heb ik nog niet vrijgespeeld. Is dit online ergens?

[ Voor 25% gewijzigd door Oekol op 14-08-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Leoon. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:51:

edit: iemand trouwens tips waar ik echt even naar moet kijken? Beginnersdingen etc. Bestaan er beginnersguides, wat is handig om snel te doen in 't spel etc.
Ja, driving school, mission challenges en circuit training. Uiteraard op gold halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Tom schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Ja, driving school, mission challenges en circuit training. Uiteraard op gold halen.
Ben nu al beetje beginnen met beginner en amateur races en haal daar ook alles goud, krijg je daar dan wel iets extra's voor anders dan meer geld en experience? Kwam er net al achter dat ik een verkeerde klasse reed en daardoor minder geld kreeg. Moest n500 zijn en ik reed met een amg safety car van de F1 O+ nu heb ik een Porsche gt3 rs gekocht en krijg ik wel de maximale punten!

De driving school wil ik m'n vriendin laten doen (tot zo ver ze kan). We willen namelijk ook soms tegen elkaar gaan racen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:03
Rivanov schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:44:
Ja soms glij je wel eens tegen een tegenstander aan als je ze in de bocht wil inhalen. Of hun glijden tegen jou aan. ;)
Een lichte aanraking hoeft niet meteen te betekenen dat je de bonus kwijt bent. Ik heb vaak genoeg een tegenstander licht aangeraakt, gewoon "een schaafwondje" is geen probleem. Mits je het niet elke ronde doet.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Leoon. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:51:
Hey allen! Sinds vandaag trots bezitter van gt sport. Wilde laatst even thuis offline tegen iemand racen om er dan achter te komen dat f1 2017 en asseto corsa geen offline multi-player hebben. Vandaag lekker gespeeld en ben al level 14 op 't moment. Moet zeggen dat ik het spel echt heel leuk vind!

Tot nu toe alles met controller gespeeld maar ik heb ook een trustmaster T300rs stuur, binnenkort maar eens proberen daarmee.

Waar hebben jullie het hierboven bijv over met die interlagos, die baan heb ik nog niet vrijgespeeld. Is dit online ergens?
Ik zou beginnen met de circuit experience. Voor elk circuit krijg je redelijk wat geld maar ook een auto en zo kun je mooi je garage wat aanvullen zonder gelijk credits uit te moeten geven.

In het begin moet je een aantal circuits nog vrijspelen. Dit doe je door simpelweg te spelen en je driver level te verhogen tot je alles geunlocked hebt, gaat vrij rap volgens mij.

Ik heb hetzelfde stuur als jij en kwa settings daarvoor gebruik ik ongeveer het volgende.

- FFB Torque 3-4
- FFB Sensitivity 8-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GaHard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

Ik zou beginnen met de circuit experience. Voor elk circuit krijg je redelijk wat geld maar ook een auto en zo kun je mooi je garage wat aanvullen zonder gelijk credits uit te moeten geven.

In het begin moet je een aantal circuits nog vrijspelen. Dit doe je door simpelweg te spelen en je driver level te verhogen tot je alles geunlocked hebt, gaat vrij rap volgens mij.

Ik heb hetzelfde stuur als jij en kwa settings daarvoor gebruik ik ongeveer het volgende.

- FFB Torque 3-4
- FFB Sensitivity 8-10
Ah super daar heb ik ook wat aan :). Zal inderdaad maar eens morgen de circuit experience oppakken. Heb nu 2 auto's gekregen (1 om mee te beginnen en 1 met mijn daily marathon). De GT3 RS gekocht met credits en die AMG F1 safetycar met andere punten (4000, weet ff niet meer wat het was).

Nu ben ik level 16 en heb ik bijna alle circuits al vrij inderdaad, nog la Sarthe(lvl 17), Interlagos(lvl 18) en Nürnbergring (lvl 20).

Heb wel met mijn GT3 RS op de Nordschleife gereden en oh my. Wat was dat vet. Echt precies (ik heb zo ontelbaar veel filmpjes er over gekeken) waar hobbels zitten om mensen op YT al zeiden van pas hier op (waren filmpjes van Asseto Corsa) daar ging ik er ook af. Uiteindelijk in 8.33min gedaan voor mijn eerste keer. Ik vond het wel best :). Die trophy die je krijgt: 'welcome to the green hell' vond ik echt super vet ook. Hoe gek het ook klinkt, ik heb de Nordschleife echt nog nooit uitgereden. Asseto Corsa speelt totaal niet met mijn controller en toen ik mijn stuur kocht alleen F1 2017 gedaan en ook mondjesmaat, zit nog maar in seizoen 1.

De lol die ik vandaag heb gehad met GT Sport is echt bizar, vind het echt super leuk! Echter speel ik nu nog wel op 'baby' niveau. Heb alleen braking en steering uit staan, de rest staat volgens mij aan. TC, ABS dat soort dingen. Maar hé, dat komt vanzelf. Eerst zo op deze leuke manier het spel en de banen leren kennen. Ben onder de indruk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonzie27
Lekker Ventje schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:44:
[...]

Een lichte aanraking hoeft niet meteen te betekenen dat je de bonus kwijt bent. Ik heb vaak genoeg een tegenstander licht aangeraakt, gewoon "een schaafwondje" is geen probleem. Mits je het niet elke ronde doet.
Ben bang van wel, heb het nu al een paar keer meegemaakt dat alles vlekkeloos verloopt en er per ongeluk toch iemand tegen aan glijdt. Weg clean race.... 8)7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Leoon. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Ah super daar heb ik ook wat aan :). Zal inderdaad maar eens morgen de circuit experience oppakken. Heb nu 2 auto's gekregen (1 om mee te beginnen en 1 met mijn daily marathon). De GT3 RS gekocht met credits en die AMG F1 safetycar met andere punten (4000, weet ff niet meer wat het was).

Nu ben ik level 16 en heb ik bijna alle circuits al vrij inderdaad, nog la Sarthe(lvl 17), Interlagos(lvl 18) en Nürnbergring (lvl 20).

Heb wel met mijn GT3 RS op de Nordschleife gereden en oh my. Wat was dat vet. Echt precies (ik heb zo ontelbaar veel filmpjes er over gekeken) waar hobbels zitten om mensen op YT al zeiden van pas hier op (waren filmpjes van Asseto Corsa) daar ging ik er ook af. Uiteindelijk in 8.33min gedaan voor mijn eerste keer. Ik vond het wel best :). Die trophy die je krijgt: 'welcome to the green hell' vond ik echt super vet ook. Hoe gek het ook klinkt, ik heb de Nordschleife echt nog nooit uitgereden. Asseto Corsa speelt totaal niet met mijn controller en toen ik mijn stuur kocht alleen F1 2017 gedaan en ook mondjesmaat, zit nog maar in seizoen 1.

De lol die ik vandaag heb gehad met GT Sport is echt bizar, vind het echt super leuk! Echter speel ik nu nog wel op 'baby' niveau. Heb alleen braking en steering uit staan, de rest staat volgens mij aan. TC, ABS dat soort dingen. Maar hé, dat komt vanzelf. Eerst zo op deze leuke manier het spel en de banen leren kennen. Ben onder de indruk _/-\o_
Owja als je nog bijna geen auto's hebt kun je je ook inschrijven voor het FIA merken kampioenschap ik de sport sectie. Daar moet je een contract tekenen voor een merk naar keuze waarna je 2 leen auto's (gr4 en gr3) van dat merk krijgt. Je hoeft verder niet aan het kampioenschap mee te doen maar dan heb je vast auto's voor de populairste race klassen. Als ik het goed heb kun je elke week weer een nieuw contract afsluiten en anders blijven die wagens gewoon in je garage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mount Panorama vind ik echt bagger om op goud te halen (Circuit Experience). :X Heb 'em bijna maar die McLaren vind ik 100x niks (ook -veel- te lange bakverhoudingen). Enige wat mij nog tegenhoudt voor 100% goud. :p

Edit: gehaald. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 16-08-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Ik heb het spel net en als ik de beginners League doe waar ik overal goud heb gehaald zie ik dat niet terug in het overzicht van de League. Dus ik zie pas dat ik de Sunday cup al helemaal heb gespeeld als ik er op klik. Ook welke auto ik nodig heb zie ik dan pas. Ik vind dit zelf vrij irritant. Of mis ik iets waar ik een cup kan kiezen obv mijn beschikbare auto's? En waar ik ook kan kiezen voor een cup die ik niet al heb afgerond zonder eerst er op te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ben ook net bezig, althans nog niet super ver. Driving School alles gehaald, circuit ervaring mee bezig, af en toe beetje races van de beginners competitie. En dat stuk met die missies ofzo ook allemaal gehaald, nee nog niet alles goud.

Kan nog niet online races meedoen, geen idee wat ik daar voor moet halen nog.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

G.Scholtens schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 08:11:
Kan nog niet online races meedoen, geen idee wat ik daar voor moet halen nog.
Om aan online races mee te doen hoef je alleen even kort filmpje over Race Etiquette te kijken, krijg je automatisch als je de "Sport" mode in gaat.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
Hoe gek het ook klinkt, ik heb de Nordschleife echt nog nooit uitgereden.
Ik zou zeggen stap in de auto. :+ Je bent er zo en met de juiste wagen, niet teveel drukte en geen crashes is 8:33 B2G goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 19:41
[...]

Ik rijd nog steeds met TCS aan (op 2). Af en toe in een lobby waarin TCS verboden is, dan rijd ik met TCS uit en in 9 vd 10 keer gaat dat ook wel gewoon goed, maar ik vind het toch fijner met TCS aan te rijden.

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 12:38
royco85 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:51:
Ik heb het spel net en als ik de beginners League doe waar ik overal goud heb gehaald zie ik dat niet terug in het overzicht van de League. Dus ik zie pas dat ik de Sunday cup al helemaal heb gespeeld als ik er op klik. Ook welke auto ik nodig heb zie ik dan pas. Ik vind dit zelf vrij irritant. Of mis ik iets waar ik een cup kan kiezen obv mijn beschikbare auto's? En waar ik ook kan kiezen voor een cup die ik niet al heb afgerond zonder eerst er op te klikken?
Je mist niets Royco. Dat is inderdaad erg irritant!

PSN: breminem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
Op Bathurst gekwalificeerd met een 2:02.153. Vandaag 6 races gereden waarvan 5 gewonnen en 1 keer 2de. Helaas door een disconnect (-1600 DR :( ) maar 200 DR punten erop vooruit gegaan...

Bathurst is 1 van mijn favoriete circuits. Een zeer technisch en uitdagend baantje waar het vooral belangrijk is geen fouten te maken in de race, wat makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik pitte steeds in ronde 5 en tegen die tijd zijn de banden er aardig aan en is het echt op eieren rijden die laatste in-lap. De pit entry is ook best tricky hier het kan zeker geen kwaad tijdens het oefenen deze vast een paar keer mee te nemen.

De nummer 4 op het leaderboard pakte een paar poles van me af met zijn tijd van 2:01.6 maar ik wist hem in de race steeds te verslaan door constant te rijden, geen fouten te maken en meer benzine te sparen waardoor mijn pitstops korter waren.

Niet de meest spectaculaire race... maar wel effectief...

• S_Chief
  • Niet online
Hebben ze de tijden in de Driving School gewijzigd? Ik probeer weer eens een paar uitdagingen die ik nu op zilver heb, maar het valt mij op dat mijn vorige records nu al sneller zijn dan de tijd voor goud (en ik heb geen goud gekregen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
S_Chief schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:57:
Hebben ze de tijden in de Driving School gewijzigd? Ik probeer weer eens een paar uitdagingen die ik nu op zilver heb, maar het valt mij op dat mijn records nu al sneller zijn dan de tijd voor goud (en ik heb geen goud gekregen).
Ik weet niet precies hoe het zit maar dacht gelezen te hebben dat de tijden in driving school en circuit experience gereset zijn na de laatste update ivm de nieuwe banden physics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Ziet er wel raar uit zo. Voor goud gaan rijden terwijl je al sneller was.

Anyway, ging lekker dus ook nu Driving School op 100% goud. 8) Nu alleen Mission Challenge maar ik heb geen zin om die lange races te rijden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
S_Chief schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:18:
Ziet er wel raar uit zo. Voor goud gaan rijden terwijl je al sneller was.

Anyway, ging lekker dus ook nu Driving School op 100% goud. 8) Nu alleen Mission Challenge maar ik heb geen zin om die lange races te rijden. :+
zit 1 race bij geloof lago magiorre met een porsche, 30 ai wagens op de baan en geloof uur racen.
Heb ik toen met de beta wel 20x gereden ofzo. En nu in echte game ook al paar keer. Is leuke race.
Plus die baan is gewoon bruut.
Beetje spelen met banden strategie etc. Echt leuke race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
GaHard schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:10:
Op Bathurst gekwalificeerd met een 2:02.153. Vandaag 6 races gereden waarvan 5 gewonnen en 1 keer 2de. Helaas door een disconnect (-1600 DR :( ) maar 200 DR punten erop vooruit gegaan...

Bathurst is 1 van mijn favoriete circuits. Een zeer technisch en uitdagend baantje waar het vooral belangrijk is geen fouten te maken in de race, wat makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik pitte steeds in ronde 5 en tegen die tijd zijn de banden er aardig aan en is het echt op eieren rijden die laatste in-lap. De pit entry is ook best tricky hier het kan zeker geen kwaad tijdens het oefenen deze vast een paar keer mee te nemen.

De nummer 4 op het leaderboard pakte een paar poles van me af met zijn tijd van 2:01.6 maar ik wist hem in de race steeds te verslaan door constant te rijden, geen fouten te maken en meer benzine te sparen waardoor mijn pitstops korter waren.

Niet de meest spectaculaire race... maar wel effectief...
[video]
Naast het feit dat je al met meer brandstof in de pits kwam, vertrekt hij ook nog eens met meer brandstof uit de pits. Dus dat heeft hem inderdaad tijd gekost. Helaas kan je niet zien hoeveel brandstof je nog over had aan het eind, vaak kien ik het zelf zo uit dat ik echt met 0,1 ronden aan brandstof resterend over de finish kom.

Overigens zijn races waarbij je kunt kiezen (bv brandstof sparen en uitrijden of vol vermogen en 1 pitstop) toch wel het leukste. Het einde kan zich dan soms bijzonder ontplooien.

---

edit: overigens staat bij mij nu al 3 dagen de dagelijkse race in GT Sport op Dragon Trail circuit (en nog 2 anderen die ook hetzelfde zijn). Is er iets veranderd dat dit nu niet meer (automatisch) wisselt?

[ Voor 6% gewijzigd door fredkroket op 17-08-2018 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
v8power67 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:07:
[...]

zit 1 race bij geloof lago magiorre met een porsche, 30 ai wagens op de baan en geloof uur racen.
Heb ik toen met de beta wel 20x gereden ofzo. En nu in echte game ook al paar keer. Is leuke race.
Plus die baan is gewoon bruut.
Beetje spelen met banden strategie etc. Echt leuke race :)
Ik had er al een gereden, maar door een verkeerde pitstopstrategie net tweede geworden. Sindsdien geen zin meer. :+ Misschien vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hoe zit het met de wagen keuze bij een daily race? Kan je vanaf het joinen nog een auto kiezen of moet je al een auto actief hebben staan in de juiste categorie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fredkroket schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Naast het feit dat je al met meer brandstof in de pits kwam, vertrekt hij ook nog eens met meer brandstof uit de pits. Dus dat heeft hem inderdaad tijd gekost. Helaas kan je niet zien hoeveel brandstof je nog over had aan het eind, vaak kien ik het zelf zo uit dat ik echt met 0,1 ronden aan brandstof resterend over de finish kom.

Overigens zijn races waarbij je kunt kiezen (bv brandstof sparen en uitrijden of vol vermogen en 1 pitstop) toch wel het leukste. Het einde kan zich dan soms bijzonder ontplooien.

---

edit: overigens staat bij mij nu al 3 dagen de dagelijkse race in GT Sport op Dragon Trail circuit (en nog 2 anderen die ook hetzelfde zijn). Is er iets veranderd dat dit nu niet meer (automatisch) wisselt?
Dailys zijn nu weeklys geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Het lukt mij maar niet om een fatsoenlijke tijd te rijden op Dragon Trail. Vooral de chicane is listig. Met andere circuits heb ik minder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jimster schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 18:34:
Het lukt mij maar niet om een fatsoenlijke tijd te rijden op Dragon Trail. Vooral de chicane is listig. Met andere circuits heb ik minder moeite.
Geld voor iedereen denk ik. Is erg lastige chicane. Heb van de week 40 laps gereden en denk dat ik er 4 of 5 had waarbij ik de chicane volgas deed en niet crashde. Uiteindelijk een 1:45,5 gereden. Maar duurde wel erg lang.. vroeger was ik erg goed met dit circuit zeker rond launch van de game maar ja tijd niet meer gereden en dat merk je.
Tip kijk een replay van de top 10 en zie hoe ze hem timen qua insturen etc. Sowieso erg veel van te leren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
fredkroket schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

---

Klopt ja ik neem inderdaad net genoeg mee om naar de finish te rijden, finish meestal met nog 0.0 - 0.2 over. Rijd boven op de berg in fuel map 2 en op de rechte stukken fuel map 1 en overal een beetje short shiften om extra te besparen.

Als een no-stop mogelijk is ga ik daar meestal voor maar als je moet pitten probeer ik in de eerste stint altijd zoveel mogelijk te sparen. In plaats van te gaan vechten laat ik ze dan liever voorbij waarna je op de rechte stukken lekker in fuel map 5-6 in hun slipstream kan blijven hangen. En dan na de stop zien waar je staat en dan wel aanvallen/verdedigen als het nodig is.

Het gaat een beetje in tegen je racers intuïtie en in het begin moest ik ook aanpassen nadat ik steeds in de pit verslagen werd maar als je het spelletje eenmaal een beetje door krijgt kan je een hoop winnen door expres wat langzamer/zuiniger te rijden.

Edit:
De top 10 binnen gereden met een 2:01.819 :D

Momenteel op P8.

[ Voor 3% gewijzigd door GaHard op 18-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Van wanneer tot wanneer lopen de 'daily' ofwel weekly races nu in termen van dagen van de week? En blijft quali tijd ook langer geldig dan? Net veel tijd gestoken in quali mount panorama maar weet niet of ik morgen daar mee kan starten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 06:44
- Elke maandag nieuwe weekly's races
- Gereden kwali tijd blijft de hele week actief en dus geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Dit weekend eindelijk aan de daily races mee kunnen doen, best lastig nog hoor. Zit altijd bij de laatsten.
Vind wel vreemd als ik alles op automatisch heb staan, dan kom je gewoon niet bij kopgroep in de buurt. Sommigen doen zo 10seconden sneller over een ronde.

Daarna alles handmatig gedaan, gaat het iets beter. Maar wel even wennen om zelf te schakelen en zonder alle hulp. Nog nooit eerder zo gereden, misschien kwestie van wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonzie27
Als je rijdt met alles automatisch dan mis je net de momenten waar je het verschil kan maken. Deze instelling zorgt er eigenlijk voor dat je het circuit in de veilige modus kan afleggen, altijd op tijd remt (ruim van te voren) en de meeste veilige lijn pakt.

Wanneer je meer zelf gaat doen kun je ook meer risico's nemen. Wat later ramen, meer kerb pakken, eerder op het gas (of later) en een andere racelijn pakken die misschien beter kan zijn. In de meeste raceklassen zie je dit ook, coureurs die net een fractie later remmen of net een fractie eerder op het gas gaan. Of net even een betere exit hebben door dat ze beter of scherper insturen, dat maakt het verschil wanneer je allemaal met gelijke auto's rijdt.

Als je begint met handmatig rijden, doe het dan stap voor stap. Leer hoe een auto reageert als je zelf de controle over de rem hebt. Fouten maken is dan heel makkelijk maar het is dan een kwestie van tijd dat je het beter gaat inzien en snellere tijden gaat rijden en meer vooraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Ging splitscreen doen met m'n vriendin lekker op de bank. Heb een 65inch tv en toch was het extreem klein met een mega grote HUD. Mis ik een Instelling of is dit een groot minpunt aan het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Leoon. schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:05:
Ging splitscreen doen met m'n vriendin lekker op de bank. Heb een 65inch tv en toch was het extreem klein met een mega grote HUD. Mis ik een Instelling of is dit een groot minpunt aan het spel?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/KD2z2d-c6RQ/hqdefault.jpg

Dit idee? Dit vind ik op Google, en lijkt niet zo mooi inderdaad. geen instellingen daarvoor beschikbaar?

Zodat het er meer uit ziet zoals dit, zou mooi zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/uxxIhBg2wYQ/maxresdefault.jpg

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

DerOllie schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:43:
[...]

[afbeelding]

Dit idee? Dit vind ik op Google, en lijkt niet zo mooi inderdaad. geen instellingen daarvoor beschikbaar?

Zodat het er meer uit ziet zoals dit, zou mooi zijn.
[afbeelding]
Inderdaad het bovenste. Zo jammer dat het vrij groot gedeelte zwart is. Wat ik op internet vind is eigenlijk dat het niet mogelijk is. Kan nergens wat vinden :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WittiW
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-03-2022
Je kan je TV op 4:3 zetten, dan krijg je een horizontale split.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

GaHard schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:13:
[...]

- FFB Torque 3-4
- FFB Sensitivity 8-10
Speel nu voor 't eerst met stuur. Wilde die instellingen toepassen echter.. Waar moet je dit instellen? Zie in 't menu alleen controls staan voor aanpassingen

Edit:

Gevonden, dit moet dus in de race zelf bij auto opties. Ga dit even testen!

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 21-08-2018 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
Leoon. schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

Speel nu voor 't eerst met stuur. Wilde die instellingen toepassen echter.. Waar moet je dit instellen? Zie in 't menu alleen controls staan voor aanpassingen

Edit:

Gevonden, dit moet dus in de race zelf bij auto opties. Ga dit even testen!
Ik rij met Torque 3 en FFB Sensitivity 10. Controller Sensitivity is alleen voor DS4.

Als je dat te licht vind kun je Torque ook op 4 zetten maar veel hoger zou ik niet gaan want dan krijg je FFB clipping en verlies je details. Zwaarder is niet altijd beter als het op FFB aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:24
Hoe kan het dat als fuel consumption en Tyre wear none is, de auto in race als op ijs voelt vergeleken met kwalificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Hertog_Martin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:00:
Hoe kan het dat als fuel consumption en Tyre wear none is, de auto in race als op ijs voelt vergeleken met kwalificatie?
Is mij ook opgevallen, minder grip in de race dan in de training. Maar merk niet echt super veel verschil, kom aardig in de richting van de quali tijden.

• GaHard
Hertog_Martin schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:00:
Zeker weten doe in het niet maar heb zelf het idee dat je in kwalificatie zonder of met minimale fuel load rijd en in de race met volle fuel load ookal is er geen consumptie in beide gevallen.

Tevens kan het ook komen door vuile lucht, als je binnen ongeveer 7 tienden van iemand komt merk je duidelijk dat je eigen downforce minder wordt. Je remweg wordt langer en je heb minder grip in de bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Wat vinden jullie nou de leukste auto om mee te rijden? Dus niet de snelste, maar de leukste. Tot nu toe vind ik de Toyota S-FR Racing Concept geweldig om mee te sturen. En dan nog dat toerenverslindende blok.. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education

Education

S_Chief schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:42:
Wat vinden jullie nou de leukste auto om mee te rijden? Dus niet de snelste, maar de leukste. Tot nu toe vind ik de Toyota S-FR Racing Concept geweldig om mee te sturen. En dan nog dat toerenverslindende blok.. 8)
De Honda NSX, zowel gr 3 als gr 2. Absoluut niet de snelste (vooral de gr 3 niet), maar super leuk om mee te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Ik ben nog redelijk nieuw in GT maar doe met veel plezier de 'daily' races. Nu is er deze week voor het eerst sinds ik speel een race met fuel consumption en Tyre wear.
Zijn er zaken waar ik op moet letten? Hoe werkt een pitstop?
Dan hoef ik er niet tijdens de race pas achter te komen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Holy crap ineens een nieuwe patch met veel nieuwe autos ( amuse s2000 fuck yeaahhhh)
En de red bull ring!!

Pagina: 1 ... 54 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing