Dus vandaag van start gegaan. Race 1, merkenrace. Crash naar dashboard tijdens laden.
Die ken ik al
Systeem lijkt de race niet te tellen als gereden, maar wie weet wat meer voor grappen.
Dus vandaag van start gegaan. Race 1, merkenrace. Crash naar dashboard tijdens laden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 24-06-2018 14:51 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 25-06-2018 11:40 ]
Prachtige race! Met veel respect close racen. Dat is precies wat de makers bedoeld hebben met deze game denk ik. Je ziet dat Sojammy90 aan het einde last krijgt van de opgevoerde druk: steeds meer kleine uitstapjes en veel geknipper met de lampen (L3 indrukken?) Fraaie videoEen aantal heerlijke close battles gehad, met onderstaande video als hoogtepunt.
Wat halverwege de race begon als een gevecht tussen mij en sojammy90, eindigde uiteindelijk in een battle tussen 4(!) auto's
PSN gamertag: H3nk13024
PSN: Curvaa_
Precies datCurva schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:06:
De races waarbij iedereen netjes rijdt, maar toch hevig in gevecht is, zijn toch de leukste!
PSN: Curvaa_
Sporadisch, maar dan alleen in een lobby met bekenden.Curva schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:53:
Rijden jullie wel is online een race via een race lobby? Ik zie vaak maar 1 speler in zo'n lobby.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik rijd alleen nog maar in lobbies.Redelijk vaak met dezelfde groep Duitsers, Fransen en een paar Spanjaarden (die in tegenstelling tot wat ik hier lees gewoon netjes en fair racen overigens). Af en toe zie ik ook wat andere Nederlander joinen, maar meestal doen die dan alleen voor spek en bonen mee.Curva schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:53:
Rijden jullie wel is online een race via een race lobby? Ik zie vaak maar 1 speler in zo'n lobby.
[ Voor 49% gewijzigd door Superkiwi op 01-07-2018 00:21 ]
[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 02-07-2018 20:11 ]
www.youtube.com/DerOllie
Nee, je hebt niks gemist. Laatste update was van mei als ik me kan herinneren.DerOllie schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:10:
Hebben we nou geen eind juni update gehad van GT Sport of heb ik wat gemist?
Tis toch elke keer voor het eind van de maand raak? (nieuwe auto's / Tracks / Races)
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Voor GT7 is het zoals Fonzie zegt veel te vroeg.v8power67 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:33:
Het is nu denk ik wachten op 2 mogelijkheden:
1. Ze gaan een serieuze 2.0 patch uitbrengen.
2. Gt7 aankondigen, met redelijke snelle release.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 06-07-2018 21:57 ]
www.youtube.com/DerOllie
Juist!DerOllie schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:57:
Laat er nu net een uurtje geleden een video op de Facebook pagina van gran turismo zijn verschenen. We zien een overview in de schaduw van een stad met een brug ...
End of july update!
8 min vol praten over een teaser van 13 seconden...
Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 11-07-2018 16:51 ]
Klopt helemaal. Hij is niet alleen een snelle rijder met GT sport maar ook met andere race games. iRacing is ook een game waarin hij snel is. In zijn video's kan de man flink doorteuten maar het wordt nooit irritant omdat de informatie altijd relevant is. Daar kan Olav Mol nog een puntje aan zuigen.dvdkiwi schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:19:
TheKie25 praat altijd veel in zijn video's![]()
Zijn kanaal is wel een aanrader trouwens. Hij upload bijna dagelijks een GT Sport video, rijdt erg goed en netjes én heeft behoorlijk verstand van tyre en fuel management, ook per auto.
Jammer dat ie sinds deze week is overgegaan naar bumpercam, vond het altijd behoorlijk indrukwekkend dat hij met cockpit zo snel reed.
[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 12-07-2018 20:58 ]
[ Voor 73% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2018 09:30 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 13-07-2018 22:11 ]
Bizar, 15 seconden.... Vind dat deur tegen deur er gewoon bijhoren. Dit is wat bijvoorbeeld het TCR racen zo gaaf maakt. Close maar fair racen hoort er gewoon bij.dvdkiwi schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:08:
Ze waren best goed op weg met het penaltysysteem, maar sinds de update van deze week zit de game er weer een flink aantal keren goed naast...
Jammer dat naast elkaar een bocht door gaan, daarbij zachtjes deur tegen deur schurend, bestraft wordt met 10 of 15 (!) seconden
Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
[ Voor 81% gewijzigd door Superkiwi op 16-07-2018 13:03 ]
Hier ook deze race gereden. Maar aangezien ik niet zo g9ed ben zal ik wel in de laagste klasse ingedeeld worden. Maar toch merk je na een paar laps dat ik vaak ergens in de middenmoot eindig. Ook hier door flink wat penalty naar voren geschoven. Maar merk toch wel dat ik ergens in lap 4 pit en de winnaar ergens in lap 6 of 7.dvdkiwi schreef op zondag 15 juli 2018 @ 14:50:
Bij de Nations en Manufacturers Cup kun je leaderboards filteren op regio
De daily race C was een leuke vandaag.
Gr4 op Maggiore levert op een of andere manier altijd érg leuke races op.
Onderstaande was een gekkenhuis; iedereen bleef zo dicht bij elkaar tijdens de eerste paar ronden dat het echt penalties regendeOveral waren gevechten bezig, wat erg tof was!
Op een of andere manier kwam ik mooi penaltyvrij uit.
[video]
De rest van de race was niet zo spannend omdat ik op fuel mix 2 reed om zodoende niet te hoeven pitten, maar voor de geïnteresseerden is hier de complete race vanuit cockpit view te zien.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 15-07-2018 23:11 ]

[ Voor 48% gewijzigd door Superkiwi op 20-07-2018 09:38 ]
Is rechtsboven geen oude GT40? En rechts onderin een Jag E-type!?dvdkiwi schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 09:27:
Ik ga er vanuit dat deze update gewoon weer de bekende zaken met zich meebrengt:
Een aantal auto's, een nieuwe track (in Frankrijk) en wat kleine (BoP en penalty) fixes.
Mooi dat ze de game zo steeds een stukje verder uitbreiden
*edit*
Hier een sneak van de nieuwe wagens:
[afbeelding]
Ik zie iets wat lijkt op een Daihatsu Cuore (waarom?), iets wat lijkt op een 787B en iets wat lijkt op een F1 wagen. De rechtsbovenste en rechtsonderste lijken iets van nostalgische racewagens te zijn.
Ik ben benieuwd!
Vincere Per Belli
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 63% gewijzigd door v8power67 op 23-07-2018 12:29 ]
Vincere Per Belli
Het blijft lastig te beoordelen, eigenlijk zou ik het beeld van buiten de auto's wel eens willen zien. Feit blijft dat het af en toe erg lastig is om een penalty geautomatiseerd toe te kennen. Daarbij vinden mensen al snel; zodra de voorbumper naast de achterbumper van mijn voorganger zit, zit ik ernaast! Terwijl in de normale racerij is dat gewoon niet voldoende.dvdkiwi schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 14:37:
Onderstaande video (race van zojuist) laat zien wat ik bedoel.
De groene Mégane zit in de bocht naar links aan mijn linkerkant, ik laat hem daar prima ruimte en we komen er samen doorheen.
De bocht naar rechts zit ie nog steeds naast me, daarom rem ik iets vroeger en snij de bocht kort aan zodat hij aan de buitenkant genoeg ruimte heeft, maar hij stuurt veel te vroeg in en stuurt tegen mijn auto aan.
Misschien had ie niet gezien dat ik nog steeds naast hem zat?
De game vond het in elk geval mijn fout en bestrafte mij met 10(!) seconden.
Deze race heb ik een aantal keer gedaan en het was geen incident; ik zag auto's voor mij ook penalties krijgen voor ogenschijnlijk onschuldige zaken...
[video]
Beetje hetzelfde als de bug waarbij je bij een normale start niet weg kan rijden. Dit gebeurt ook wel eens bij een rollende start. Alle auto's erachter blijven dan eerst een tijdje wachten. (Of bij rollende start blijf je op automatic rijden). Heel irritant die bugs, een tijdje geen last van gehad, maar de laatste week toch weer een paar keer gehad. Lijkt voornamelijk te gebeuren als je nog niet de baan op bent gegaan bij het starten van de race of nog niet het einde van sector 1 hebt gehaald.fredkroket schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:11:
[...]
Ook laatst nog een vreemde start gehad; op Suzuka was ik wat te laat met joinen. Gevolg was dat ik als 18e en een-na-laatste begon. De rollende start begon, en 2 auto's voor me ging de auto stilstaan (vreemd, dat kan je zelf niet regelen). Gevolg was dat ik al met 45 seconden achterstand ronde 1 in was gegaan...
Dat heb ik uiteraard nog bekeken na de race en we zaten echt vrijwel precies naast elkaar. Op het moment dat ik instuurde was het verschil tussen hem en mij 0.04 sec, dan weet je dat er niet echt iemand met zijn neus voorbij de ander steekt.fredkroket schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:11:
[...]
Het blijft lastig te beoordelen, eigenlijk zou ik het beeld van buiten de auto's wel eens willen zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 29-07-2018 12:14 ]
[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 30-07-2018 08:56 ]
Enkel auto's onder de 2.000.000 credits doen meev8power67 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:50:
Plus er zit nu een optie in de game om met echt geld autos te kopen. Maar is zoals beschreven een optie. Je kan gewoon met ingame credits blijven kopen.
[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 30-07-2018 09:15 ]
Zie update van mn post onderin een plaatje. Geld voor autos tot 2 miljoen.dvdkiwi schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:12:
[...]
Enkel auto's onder de 2.000.000 credits staat er
Daar snap ik dan weer niks van; had liever gezien dat ik de wagens van 15-20 miljoen cr zou kunnen kopen.
Ik heb geen 50+ miljoen cr liggen om die wagens aan te schaffen...
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Check even de videos 3 posts hierbovenRivanov schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:21:
Vandaag komt de update incl. de Mercedes F1 wagen?
Ja had het al gezien. Excuses.v8power67 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:23:
[...]
Check even de videos 3 posts hierbovenmaar kort ja die zit er nu in 2 variaties. 1 van lewis Hamilton. En 1 die verschillende kleuren kan.
Beide kunnen btw geen custom liveries.
PSN ID: robhoeben
Wat zijn je SR en DR ratings? Op basis daarvan word je gematched.robhoeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:31:
Ik speel nog niet vaak een online race, ben nog vooral bezig geweest met alles op goud halen. Gisteravond eindelijk eens een 3e plaats in de kwalificatie gehaald en dus vol goede moed begonnen aan een online race.
In de 1e lap al 2 keer van de baan getikt/geramd door iemand, waardoor ik uiteindelijk met 1 minuut achterstand een na laatste werd. Ik heb dit de keren dat ik online speelde al regelmatig meegemaakt. Ik probeer zelf zo clean mogelijk te rijden, en vervolgens geeft iemand je zo'n tikje waardoor je uitbreekt en van de baan vliegt. Super irritant, zeker als diegene amper of geen penalty krijgt.
Iemand tips om dit soort momenten te minimaliseren? Defensiever rijden? Of juist agressiever?
Het maakt mij niet zoveel uit dat ik niet kan winnen, maar ik wil gewoon een leuke, eerlijke spannende race rijden? Kan dat überhaupt met de daily races?
PSN: Sluuz
Dat zou ik moeten opzoeken als ik huis ben, maar ik neem aan nog op de standaard levels, aangezien ik pas een 5-tal races online heb gespeeld. Dus DR: D en SR: BSluuz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:33:
[...]
Wat zijn je SR en DR ratings? Op basis daarvan word je gematched.
PSN: Sluuz
Verwijderd
Volgens mij bedoelt hij de Daily C., die een klein half uurtje duurt. Vandaag is die Daily C. het nieuwe circuit, niemand kent het al goed dus het is wel een beukfestijn.robhoeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:30:
Ok super bedankt, ik ga er eens werk van maken dan.
Waar kan je die endurance races doen? Die ben ik nog niet tegengekomen bij de daily races.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 11:39 ]
Hoeveel kost de F1 auto?Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:35:
[...]
Volgens mij bedoelt hij de Daily C., die een klein half uurtje duurt. Vandaag is die Daily C. het nieuwe circuit, niemand kent het al goed dus het is wel een beukfestijn.
Met de nieuwe update ook maar weer eens GTS opgestart na enkele maanden.
Die nieuwe Ford GT LM Spec II Test car rijdt als een beest! De eerste keer dat ik ermee reed meteen de Daily C. op het nieuwe circuit gewonnen
De Mercedes W08 is wel knap gemaakt. Ik ben alleen niet zo tevreden over de camerastandpunten - dat doet F1 2017 echt wel beter - waardoor ik mijn draai er niet echt mee vind.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
[ Voor 6% gewijzigd door Semianri op 30-07-2018 16:55 ]
Even snel gezocht voor je, misschien helpt dit :Semianri schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:32:
Goedemiddag allemaal
Dit is mijn eerste post en ik hoop dat jullie mijn zoontje blij kunnen maken.
Na lang sparen heeft hij vandaag zijn
Thrustmaster T300 Ferrari 599XX 30EVO Integral Alcantara Racing Wheel kunnen kopen.
F1 2016 deed het gewoon goed, alleen nu wil hij gran turimo sport gaan spelen en moet hij gas geven met linkerpedaal(koppeling) en we hebben het menu doorgelopen om het te veranderen maar wij kunnen het niet ontdekken
Kunnen jullie ons aub helpen!!!!
Alvast bedankt
Ps: bij de crew 2 hetzelfde verhaal gas geven met de koppeling😞
PSN: breminem
Weet dat dit in begin ook was en vond wel leuk.Unbreukable schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:04:
Pfff die Daily Races worden vanaf nu wekelijks ververst ipv elke dag andere tracks/cars... LAME!!!
Hij is aangepast met geloof 2% meer gewicht.Jorick schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:12:
Oei dat is serieus minder, de wisselende daily's zijn een van de redenen waarom ik het spel nog meermaals per week speel. Als dat een week lang hetzelfde is dan zal dat ook wel minder worden, helemaal als je je bedenkt dat straks iedereen met dezelfde auto gaat racen zoals nu weer het geval is met de Mégane Trophy. Hoop echt dat ze die auto aanpakken met de BoP update.
[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 30-07-2018 19:17 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Lasmibalsingh op 30-07-2018 22:59 ]
Verwijderd
Serieus? Dan kan je binnenkort maanden wachten tot er eens een Gr.1 op een leuke baan in de Daily staat?Unbreukable schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:04:
Pfff die Daily Races worden vanaf nu wekelijks ververst ipv elke dag andere tracks/cars... LAME!!!
Dat is eigenlijk een geniaal systeem... Zelfs 3/5 zou al voldoende zijn.Unbreukable schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:05:
Ze hadden er beter 7 kunnen hebben waarbij er elke dag 1 bijkomt en en 1 (de oudste) vervalt.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2018 21:53 ]
Een combinatie van beide, in welke vorm dan ook, zou een prima oplossing zijn. Nu speel ik meestal twee tot drie keer in de week als ik een leuke combinatie zie, dat zal straks dan waarschijnlijk twee of drie keer in de maand worden. Vraag mij serieus af wat dat gaat betekenen voor de playerbase. Ben er bang voor dat je straks in een race wordt gezet met allerlei verschillende driver ratings (is nu soms ook al het geval) puur om de lobby vol te krijgen. De kans om als speler met DR-B een race te winnen in een lobby waar A+/S+ spelers zitten kun je wel vergeten.Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:52:
[...]
Serieus? Dan kan je binnenkort maanden wachten tot er eens een Gr.1 op een leuke baan in de Daily staat?
[...]
Dat is eigenlijk een geniaal systeem... Zelfs 3/5 zou al voldoende zijn.
Schakelen op auto vind ik de auto onbestuurbaar, dan vlieg je mid corner bij langzame bochten elke keer in de rondte. Lijkt een bug te zijn waarbij de auto niet terug schakelt tijdens het remmen, hij gaat van 8 naar 7, daar blijft hij in hangen en is het net of de koppeling ingedrukt blijft en wanneer je rem loslaat om weer op gas te gaan schiet hij heeeel snel terug naar 3 waardoor de auto in de rondte gaat.Hertog_Martin schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:06:
Nog niet kunnen rijden zelf maar wat zijn de bevindingen met de Mercedes F1? Hoe verhouden de Physics zich met F1 2017?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
PSN: Shiver23
Wielspin is nog wel te doseren, maar het (redelijk realistische) gebruik aan downforce zorgt ervoor dat je in langezamere bochten spint. Lage wagengewicht zorgt voor weinig grip, op hoge snelheid doet de enorme downforce z'n werk.The Otherside schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 10:58:
[...]
Schakelen op auto vind ik de auto onbestuurbaar, dan vlieg je mid corner bij langzame bochten elke keer in de rondte. Lijkt een bug te zijn waarbij de auto niet terug schakelt tijdens het remmen, hij gaat van 8 naar 7, daar blijft hij in hangen en is het net of de koppeling ingedrukt blijft en wanneer je rem loslaat om weer op gas te gaan schiet hij heeeel snel terug naar 3 waardoor de auto in de rondte gaat.
Manual is dat een stuk beter omdat je dan zelf kan terug schakelen, maar ook daar zit iets vreemd rond de 2/3 versnelling. Ook hier gebeurd wat vreemds mid corner wat ik niet echt kan verklaren. De eerste hairpin en de laatste langzame chicane op de nurburgring zijn echt een uitdaging hem niet in de rondte te gooien. Deze pak ik nu maar in zijn 4 om niet te spinnen.
Ik heb aardig wat race uren er op zitten in sims als Grand Prix 2 tot aan iRacing etc. en 100 uur in GT Sport, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Misschien dat het hem in de standaard setup zit, maar heb nog niet veel tijd genomen om te kijken of ik het met de setup kan wegnemen.
Divide and conquer.
Ik had zelf aardig wat dure auto's gekocht gedurende mijn GT Sport loopbaan, maar inmiddels door de daily miles rewards veel van die auto's ook gewonnen. Dus heb daar een boel van verkocht en toen had ik zo die credits binnenShiver23 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:45:
Wil graag die F1 proberen maar credits sparen gaat niet zo snel als ik zou willen. Nog tips om snel 1,5 miljoen te cashen?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq