Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Lees wel vaak dat goede pedalen wel echt verschil maken met stuurtjes.Leoon. schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:10:
[...]
Wat vet! Toch wel heel erg cool dat er nieuwe banen blijven komen.
Qua racen met het stuur moet ik echt nog enorm aan wennen trouwens, remmen is heel anders dan met controller lijkt het. Toch maar eens kijken naar t3pa pedalen kijken, wellicht dat dat het wat fijner maakt dan die standaard dingen..
Ik heb nog een g25 dus g25 pedalen. En met mn fanatec porsche s gebruikte ik ook de g25 pedalen.
Kon er wel snel mee maar las vaak dat er veel betere pedalen waren.
En ja idd de support van dit spel is echt fantastisch. Alles gratis en alles hoge kwaliteit.
Beste racer deze generatie met gemak voor mij
Tomorrow, the latest free content drop for GT Sport goes live for all players, and today we’re thrilled to detail exactly what you can expect. As well as a selection of iconic vehicles being added to Brand Central, drivers will be able to test their skills on our latest track addition – the blistering Red Bull Ring. You’ll find all the details below, and as always, stay tuned to PlayStation Blog for the latest GT news and updates.
New vehicles
Rolling into Brand Central are eight stunning new vehicles, including legends of motor racing history like the Shelby Cobra Daytona Coupé and Ford Mark IV Race Car.
Ford Mark IV Race Car ’67
Shelby Cobra Daytona Coupé ’64
Amuse S2000 GT1 Turbo
Abarth 500 ’09
Abarth 1500 Biposto Bertone B.A.T 1 ’52
Volkswagen 1200 ’66
Mini-Cooper ‘S’ ’65
Lancia DELTA HF Integrale Evoluzione ’91
New track – Red Bull Ring
Located in the stunning landscape of Styria, Austria, the Red Bull Ring is an intense high-speed circuit combining tight corners and long flat-out straights. While the course layout appears simple, its hilly topography makes it far more challenging than it initially seems. The full track as well as a short version has been included, and both are playable in reverse.
GT League
New to the ever-expanding collection of GT League Events, we’ve introduced three additional challenges for drivers of all experience levels, including:
Beetle & Samba Bus Festa – Beginner League
Group 3 Cup – Amateur League
Nostalgic 1979 – Professional League
Additional updates
In Sport Mode, players can now view an “Archive” of previous championship rankings, as well as measure and test their network quality. Players can also now explore the Zagato Museum, and in Scapes Mode, a special section on Cuba has been added. Finally, last month’s scenic Saint-Croix circuit has been added to the Circuit Experience.
[ Voor 64% gewijzigd door v8power67 op 28-08-2018 18:31 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
De rest is leuk voor in het museum
Mooi baantje ook, morgen eens aan de tand voelen.
[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 28-08-2018 19:04 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
waar vind je uberhaupt de 2 speler modus in het spel? ik ben denk ik blind maar kan het niet vindenLeoon. schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:05:
Ging splitscreen doen met m'n vriendin lekker op de bank. Heb een 65inch tv en toch was het extreem klein met een mega grote HUD. Mis ik een Instelling of is dit een groot minpunt aan het spel?

Staat inderdaad onder arcade en dan splitscreen.Lorenzoaliandro schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:09:
[...]
waar vind je uberhaupt de 2 speler modus in het spel? ik ben denk ik blind maar kan het niet vinden
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nu met de beetle bezig. Jammer dat ie maar max 98 pk kan.. maar toch een 1:04 op tsukuba gezet.
PSN/Steam: Xamsix
Die logitech pedalen zijn wel oke hoor. Geen high end spul natuurlijk maar een stuk beter dan de standaard Thrustmaster pedalen. Je kan voor 20 a 30 euro een GTEYE veer halen voor in je rempedaal, die is iets stijver maar waar het vooral om gaat is dat die ook progressief is. Hoe verder je de rem intrapt des te stijver wordt ie en dat helpt enorm met remmen omdat je dan meer op gevoel kan remmen. Raad zo'n veer aan iedereen aan die met G25 of G27 pedalen rijd (g29 pedalen zijn iets anders en daar past het geloof ik niet lekker). Heb de GTEYE veer in mijn rempedaal gedaan en de oude rem veer in het gaspedaal om die ook iets stijver te maken.v8power67 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 18:12:
[...]
Lees wel vaak dat goede pedalen wel echt verschil maken met stuurtjes.
Ik heb nog een g25 dus g25 pedalen. En met mn fanatec porsche s gebruikte ik ook de g25 pedalen.
Kon er wel snel mee maar las vaak dat er veel betere pedalen waren.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
En dan tel ik de rijbewijzen en missie challenges niet eens mee.
[ Voor 24% gewijzigd door Superkiwi op 31-08-2018 14:14 ]
Gt sport is echt vele malen meer sim dan alle voorgangers. Het is nu echt veel meer sim dan arcade. Ondanks dat het technisch nog een simcade is, maar het is echt voor console racers een van de beste.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:24:
Ik heb de demo van dit spel geprobeerd maar ik kon niet echt meer een driving style setting vinden die de klassieke GT feel had, het leek of veel meer arcade of veel meer sim geworden te zijn, of heb ik toen iets gemist? Heeft het spel inmiddels een respectabele single player campaign gekregen of is het nog steeds vooral een MP game?
Moet zeggen dat het gevoel in de cockpit echt super gaaf is, voelt erg natuurlijk. Rondkijken in de cockpit en in de bocht kijken, denk dat het enorm helpt.
Maar omdat de resolutie zo bizar laag is, zie je bochten pas erg laat. Alles in de verte is vaag.
Wat mij betreft, naast de beperking dat je VR niet in Sport mode kunt gebruiken, is VR samen met GT sport niet echt bruikbaar maar meer leuk om een keer te doen.
Wat ik welk denk is, dat wanneer ze bovenstaande weten op te lossen, VR wel een super toevoeging is voor race games.
Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)
Begrijp ik maar het is jammer dat ze de mogelijkheid niet geven om het te spelen zoals de voorgaande zes GTs. Ik ben fan van het eerste uur, NTSC-J geïmporteerd in 1997, maar ik heb de tijd niet om me de diepgang van de nieuwe versie eigen te maken.v8power67 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 14:49:
[...]
Gt sport is echt vele malen meer sim dan alle voorgangers. Het is nu echt veel meer sim dan arcade. Ondanks dat het technisch nog een simcade is, maar het is echt voor console racers een van de beste.
[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 31-08-2018 17:58 ]
Je kunt wat hulpmiddelen aanzetten om het wat meer arcade te maken.
Je kunt GT sport voor zon 19 euro oppikken bij diverse webshops. Lijkt me aardig liteDr. Strangelove schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:28:
Dat was mijn vraag, ik heb in de beta alleen de presets kunnen proberen en die voelden allemaal erg non-GT aan. Jammer dat er niet een lite versie is waarmee je wat kan experimenteren.
Ik leer nu trouwens pas dat je met andere auto kan rijden dan waarmee je hebt gekwalificeerd met behoud van die kwali tijd. Beetje vreemd. In de Ford GT kwali want snelste auto en race de Porsche want die glijd minder in race conditions
Edit nu gelukkig wel winst (en fastest lap en pole position en clean race)
[ Voor 8% gewijzigd door Hertog_Martin op 01-09-2018 00:29 ]
Je bent beter in de Porsche 😛Xamsix schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:55:
Vreemd, met de Porsche weet ik een 2.02.500 ongeveer neer te zetten op Suzuka. Nu zag ik dus dat iedereen de Ford gebruikt, daarheen geswitched, maar kom er niet mee onder de 2.03.000. Doet men nog de rembalans aanpassen of iets dergelijks? Of moet ik gewoon concluderen dat ik beter in de Porsche ben.
Heb hier het zelde issue, vind de Ford niet fijn rijden en ben ook sneller in de Porsche.
Ook vind ik het grote stuur in de cockpit van de Ford maar niks, zie liever het race stuurtje van andere auto’s.
Tot nu toe is de Porsche RSR 911 mijn favoriet.S_Chief schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:42:
Wat vinden jullie nou de leukste auto om mee te rijden? Dus niet de snelste, maar de leukste. Tot nu toe vind ik de Toyota S-FR Racing Concept geweldig om mee te sturen. En dan nog dat toerenverslindende blok..
Zag 'm vanmiddag voor 19 euro bij Game Mania staan. Daarnaast kan een kind van drie zelfs racen met de assists aan. Het is zo makkelijk of moeilijk te maken als je zelf wilt. Voor mij is er geen verschil met GT5, behalve dat de graphics nu veel beter zijn (wel veel minder tracks helaas).Dr. Strangelove schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:28:
Dat was mijn vraag, ik heb in de beta alleen de presets kunnen proberen en die voelden allemaal erg non-GT aan. Jammer dat er niet een lite versie is waarmee je wat kan experimenteren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verschil tussen gt sport en gt5 in physics is echt heel groot.Lekker Ventje schreef op zondag 2 september 2018 @ 18:58:
[...]
Zag 'm vanmiddag voor 19 euro bij Game Mania staan. Daarnaast kan een kind van drie zelfs racen met de assists aan. Het is zo makkelijk of moeilijk te maken als je zelf wilt. Voor mij is er geen verschil met GT5, behalve dat de graphics nu veel beter zijn (wel veel minder tracks helaas).
Ik merk dit zelfs met slechts een ds4. Het is nu zoveel beter en realistischer.
Alleen al de banden physics is echt een groot verschil en die is sinds 1.23 ook nog eens een keer verbeterd.
De suspension physics is eennvan de beste op de markt op moment.
Dus ja ik betwijfel of als je dit niet merkt je gt sport wel echt goed aan de tand gevoeld hebt.
Vlak voor release gt sport heb ik gt6 nog even opgestart, verschil daartussen was al echt gigantisch..
Iemand nog echt een goede tip? Ik vond dit al: https://community.eu.play...p/25394913#thread-replies.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het gaat er vooral om geen fouten te maken, dan is ie echt wel prima te doen.
Desnoods pak je de M3 en ga je eerst even wat time trial rondjes rijden op de Nordschleife
om te oefenen, de baan kennen is bij dit circuit wel handig
Ik had 'm in 6 minuut 50, nog vóór de update die alles makkelijker maakte:
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 03-09-2018 10:18 ]
Weet nog ik maakte me hellemaal druk tijdens mn eerste run want paar kleine foutjes en dacht haal nooit meer, bleek dat ik ruim onder de tijd zat de eerste keer al...dvdkiwi schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:16:
Zo heel strak is de tijd voor goud niet imo.
Desnoods pak je de M3 en ga je eerst even wat time trial rondjes rijden op de Nordschleife
[video]
Net even wat rondjes gereden, en ja, ben nog niet zo snel als hjallo, maar dat mag de pret niet drukken
[ Voor 33% gewijzigd door Education op 04-09-2018 06:50 ]
Wel mooi. Wat is er makkelijker gemaakt? Je moet nu een tijd halen van 6:57, ik las dat dit 7:02 was voorheen.dvdkiwi schreef op maandag 3 september 2018 @ 10:16:
Zo heel strak is de tijd voor goud niet imo.
[video]
Hmm de races zijn weer weekly geworden begrijp ik?Education schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:07:
Super gaaf, de Red Bull Ring met de Gr.2 is weekly race
Dan ga ik het ook weer eens opstarten, daily vond ik maar niets (te weinig tijd om te oefen, kwalificatie en dan ook nog racen)
Wat precies durf ik je niet te zeggen, maar sinds die ene update werden rijbewijzen en missie challenges opeens een heel stuk simpeler.
Aan de ene kant jammer want opeens was echt alle uitdaging weg,
aan de andere kant wel lekker omdat sommige missie challenges behoorlijke rubberbanding hadden.
Yes, ze zijn weer weekly. Moet ook zeggen dat het mij best goed bevalt, net wat je zegt, meer tijd om te oefenen. Vooral wanneer je een paar keer per week max 45 min hebt is dit best lekker.Marc3l schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 08:42:
[...]
Hmm de races zijn weer weekly geworden begrijp ik?
Dan ga ik het ook weer eens opstarten, daily vond ik maar niets (te weinig tijd om te oefen, kwalificatie en dan ook nog racen)
_nog_ simpeler? Ik heb die challenges lang geleden wel allemaal uitgespeeld, maar vond ze toen eigenlijk al te makkelijk (op een enkele rally challenge na dan waar ik wat meer moeite mee had om ze op goud te krijgen. Die liggen me gewoon niet zo).dvdkiwi schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 09:16:
[...]
Wat precies durf ik je niet te zeggen, maar sinds die ene update werden rijbewijzen en missie challenges opeens een heel stuk simpeler.
Aan de andere kant, nu kan m'n zoontje van 9 ze ook halen
Inderdaad een erg fijne combo ! Gister ook even wat rondjes gereden in de Lexus.Education schreef op maandag 3 september 2018 @ 23:07:
Super gaaf, de Red Bull Ring met de Gr.2 is weekly race
Net even wat rondjes gereden, en ja, ben nog niet zo snel als hjallo, maar dat mag de pret niet drukken
En ja ik weet dat ik wel erg wijd ga in bocht 1. Don't hate the player, hate the game.
[ Voor 4% gewijzigd door GaHard op 04-09-2018 11:50 ]
Vanavond T1 ook eens wijd nemen, rij nu een hoge 1:23 met lage opt, maar neem die bocht wel netjes. Kan mij inbeelden dat er nog een halve seconde af kan als je hem zo wijd neemt.GaHard schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:49:
[...]
Inderdaad een erg fijne combo ! Gister ook even wat rondjes gereden in de Lexus.
[video]
En ja ik weet dat ik wel erg wijd ga in bocht 1. Don't hate the player, hate the game.
Je kan er zeker wel wat mee winnen want je kan zo veel meer snelheid meenemen de heuvel op.Ekfad schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:53:
[...]
Vanavond T1 ook eens wijd nemen, rij nu een hoge 1:23 met lage opt, maar neem die bocht wel netjes. Kan mij inbeelden dat er nog een halve seconde af kan als je hem zo wijd neemt.
Nee hoor, alleen als je niet op tijd terug de baan op stuurt en een klein stukje gras meepakt daar dan krijg je 4 tienden penalty. Als je voor het asfalt ophoudt de baan weer op rijd is het blijkbaar legaal.sverzijl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:19:
Maar dat levert toch ook tijdstraf op als je zo wijd gaat daar ?
In het echt willen auto's daar ook wel eens wijd gaan dus in dat opzicht snap ik het wel. Aan de andere kant zou ik er ook geen problemen mee hebben als ze de track limits daar wat scherper instellen.
Van de laatste race heb ik een korte clip gemaakt; YouTube: Gran Turismo™SPORT_20180903224806.
Het was eigenlijk voorbij na een bocht of 5. Vanavond maar eens de Red Bull Ring proberen.
Btw, als iemand mij wil toevoegen, mijn PSN is 'Xamsix'.
Oh, dan doe ik toch iets anders fout, als ik hem wijd neem (en zeker geen gras meepak) heb ik toch altijd wel 0.5-0.7 penalty in lobbies (en dat is ongeveer de tijd die ik er mee win). Alleen niet als ik voor het eind van die gele lijn weer terug ben op de baan, maar dan win je er maar weinig mee.GaHard schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:31:
[...]
Nee hoor, alleen als je niet op tijd terug de baan op stuurt en een klein stukje gras meepakt daar dan krijg je 4 tienden penalty. Als je voor het asfalt ophoudt de baan weer op rijd is het blijkbaar legaal.
Ik kreeg die ook soms maar lang niet altijd. Voor mijn gevoel steeds als ik net het stukje gras clipte maar kan misschien ook ergens anders aan liggen. Volgens mij heb ik ook een paar keer die 4 tienden gekregen die dan in het verloop van de ronde teruggebracht werd zonder dat ik echt afremde zeg maar. Vervolgens telde die ronde ook gewoon dacht ik, dat zou mijn inziens ook niet mogen gebeuren.sverzijl schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:40:
[...]
Oh, dan doe ik toch iets anders fout, als ik hem wijd neem (en zeker geen gras meepak) heb ik toch altijd wel 0.5-0.7 penalty in lobbies (en dat is ongeveer de tijd die ik er mee win). Alleen niet als ik voor het eind van die gele lijn weer terug ben op de baan, maar dan win je er maar weinig mee.
Highlights van de race:
Mines r34

Nismo rtune stune enz
hks evo's
Er zijn zoveel dikke japanse tuner wagens die ik altijd misbruikte in gt5/6.
Mogen ze van mij allemaal terug brengen!!
Net even de weekly op nurburgring qualificatie gedaan..
Iemand in mn lijst staat momenteel eerste met een 1:55,5...
Nou met heel veel moeite een 1:57,3 geloof ik eruit geperst..
Bijna 2 sec langzamer dafuq..
Moet echt eens een stuurtje gaan regelen.
[ Voor 31% gewijzigd door v8power67 op 05-09-2018 18:38 ]
/edit dat was dan gt en gt2
[ Voor 27% gewijzigd door WittiW op 05-09-2018 21:36 ]
Maar gt4 had echt een ziekelijk mooie lijst aan tuner wagens.
Amuse carbon r34
Hks henki s15 en hks evo.
RE Amemiya
Mugen
Nismo
Opera
Spoon
Tommy kaira
Trd
Trial
Tom's
Owh en de nissan option stream z met 900pk.
Of de hpa motorsport r32 met geloof 600pk.
Man man wat was dat gaaf. Turbo lag tot ergens 5000rpm en dan ineens boem weg.
Stomme vraag; verder rij je met TCS op 0? Ben je dan sneller dan wanneer je em bv op 1 of 2 hebt staan?GaHard schreef op woensdag 5 september 2018 @ 14:41:
Gister een race gedaan op de Red Bull Ring. Was wat verrast dat we een staande start hadden, snel nog TC op 1 gezet voor een goede launch, de rem intrappen zodat je geen valse start maakt en op het juiste moment loslaten, ging gelukkig allemaal goed. Staande starts mogen er van mij wel in blijven
Highlights van de race:
[video]
En kun je uberhaupt een valse start maken? Nog nooit gezien nl.Xamsix schreef op donderdag 6 september 2018 @ 09:44:
[...]
Stomme vraag; verder rij je met TCS op 0? Ben je dan sneller dan wanneer je em bv op 1 of 2 hebt staan?
Ik kan sneller met TC op 0 maar ik speel met stuur en pedalen dus kan wel wat fijnere inputs geven dan met controller. In principe is zonder TC sneller maar dan moet je wel precies kunnen sturen en accelereren en weinig fouten maken. Als je daar moeite mee hebt zal een klein beetje TC beter zijn voor je snelheid en consistentie denk ik.
Speel F1 2018 op de pc zonder assists en dan merk je eigenlijk idd dat je gewoon gedoseerd gas moet geven. Met GT Sport eigenlijk altijd de TC op 2 gehad, daar natuurlijk ook aan gewend inmiddels. In de komende dagen zal ik proberen om in stapjes deze naar beneden te zetten. Wellicht dat het in rondetijden wat op kan gaan leverenGaHard schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:44:
Valse start kan zeker Indien dat van toepassing is op de lobby/race. Als het van toepassing is krijg je ook een waarschuwing te zien op je scherm als je gaat starten.
Ik kan sneller met TC op 0 maar ik speel met stuur en pedalen dus kan wel wat fijnere inputs geven dan met controller. In principe is zonder TC sneller maar dan moet je wel precies kunnen sturen en accelereren en weinig fouten maken. Als je daar moeite mee hebt zal een klein beetje TC beter zijn voor je snelheid en consistentie denk ik.
Vooral bij Gr2 en Gr3 wagens wil ik nog wel eens teveel gas geven, maar dat is dé manier om het te leren.
En qua tijden? Levert het je een noemenswaardige tijdwinst op? Een groot voordeel; als ik nu tijdens de race spin, duurt het eeuwig om de auto weer recht te krijgen. Zonder TCS draai ik em zo weer rechtdvdkiwi schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:17:
Ik reed ook altijd met TC op 1 of 2 maar sinds ik het compleet uit heb gezet rijdt het toch wel stukken leuker.
Vooral bij Gr2 en Gr3 wagens wil ik nog wel eens teveel gas geven, maar dat is dé manier om het te leren.
Reed eerst ook altijd met tcs. Maar zodra je leert rijden zonder( rij nog controller btw) ga je de auto veel meer leren. Je merkt wanneer het vermogen erin komt en leert het beheersen.
Idd, bij teveel gas geven zal TCS er ook voor zorgen dat hij gaat inhouden, scheelt zo een tiende of twee op een ronde.v8power67 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:50:
Tcs doet vaak meer afremmen zodra hij inschakelt dan je zelf zou doen zonder tcs rijdende.
Reed eerst ook altijd met tcs. Maar zodra je leert rijden zonder( rij nog controller btw) ga je de auto veel meer leren. Je merkt wanneer het vermogen erin komt en leert het beheersen.
Vaak tijdens de race zet ik TCS ook even op 2 en switch ik van cockpitview naar bumperview. Geeft mij net even wat meer zekerheid in het heetst van de strijd.
Ik ken meer mensen die dit doen idd tijdens online races. Zeker die met banden slijtage en brandstof verbruik. Dan kan de auto per ronde gewoon anders aanvoelen, en ja dat is vaak heel lastig te balanceren. Dan tcs aanzetten zorgt er vaak voor dat je niet een race weggooit doordat de auto ineens fishtailed en je van vooraan naar achteraan gaat.Education schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:33:
[...]
Idd, bij teveel gas geven zal TCS er ook voor zorgen dat hij gaat inhouden, scheelt zo een tiende of twee op een ronde.
Vaak tijdens de race zet ik TCS ook even op 2 en switch ik van cockpitview naar bumperview. Geeft mij net even wat meer zekerheid in het heetst van de strijd.
Snelste tijd tot nu toe: 1.22.883
Ik heb geloof ik een 1:22.853Jimster schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:02:
Red Bull Ring is echt een leuk baantje. Al meerdere leuke races gereden. Een stilstaande start maakt het net wat leuker.
Snelste tijd tot nu toe: 1.22.883
3 hele 100ste sneller
Maar idd leuke baan. Maar heb wel moeite om consequent snel te rijden erop. Kan ook aan de gr2 wagen liggen. Die zijn echt zenuwachtig op lagere snelheid qua wielspin..
Daarnaast rij ik met een stuurtje met TC, jij met een controller zonder TC. Stuk knapper!
Net weer even voor gezeten, optimal was een 1:22.280...Jimster schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:36:
Eerste bocht vind ik nog het lastigst om consequent goed te nemen.
Daarnaast rij ik met een stuurtje met TC, jij met een controller zonder TC. Stuk knapper!
Maar blijf hangen op een 1:22.763 en dat was met een penalty aan het einde dus moest van gas af...
Was eigenlijk aan het ragen en zag ineens owh ben sneller bizar..
Maar blijf teveel vechten met de wagen, teveel bochten waar hij zelfa in zn 3 veel wielspin lrijgt of gelijk drift..
Gisteravond een paar races gedaan op de Red Bull Ring. Bocht 1 is wat mij betreft echt een draak. Ik probeer altijd netjes op de baan te blijven (heb gisteren maar kort geoefend en gereden), maar uiteindelijk wordt je constant van de baan gereden doordat velen standaard bocht 1 gewoon wijd nemen (en dus 50 meter later remmen, waardoor ze je van achteren aanrijden).GaHard schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 11:49:
[...]
Inderdaad een erg fijne combo ! Gister ook even wat rondjes gereden in de Lexus.
[video]
Denk dat ze dit met de volgende update mogen voorzien van Time Penalties, het is gewoon kansloos (zoals je zelf zegt; don't hate the player, hate the game).
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Er zijn meerdere games die dat hebben.
Als ik van pole start neem ik de 1e bocht nu ook expres wijd om te voorkomen dat ik eraf gebeukt wordt. Dan maar 0,5s penalty meepikken, die raak ik verderop wel weer kwijt.fredkroket schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:25:
[...]
Gisteravond een paar races gedaan op de Red Bull Ring. Bocht 1 is wat mij betreft echt een draak. Ik probeer altijd netjes op de baan te blijven (heb gisteren maar kort geoefend en gereden), maar uiteindelijk wordt je constant van de baan gereden doordat velen standaard bocht 1 gewoon wijd nemen (en dus 50 meter later remmen, waardoor ze je van achteren aanrijden).
Denk dat ze dit met de volgende update mogen voorzien van Time Penalties, het is gewoon kansloos (zoals je zelf zegt; don't hate the player, hate the game).
Gisterenavond ook een paar leuke races gereden op de ring, waarbij ik de eerste sessie won met 1,5s verschil op 5 ronden, en de sessie daarna zat ik continu op 0,3-0,8s op de nr 1, maar kon ik er niet voorbij. Dat zijn de races die het leuk maken.
Vervolgens nog een race van 20 ronden met een (voor mij) behoorlijk sterk veld (4xA, rest B. Ben zelf B, maar heb sport mode slechts een paar dagen gespeeld. Ging me teveel tijd in quali vs race zitten). In de 1e ronde eraf gebeukt in de haakse bocht, maar in de daarop volgende 14 ronden weer teruggevochten van de laatste plaats naar 2e. Afstand naar nr 1 was echter te groot, 8 sec en ging maar met 1-2 tienden per ronde omlaag.
En dan nog een race van 7 ronden waarbij ik pas laat in de lobby kwam en niet goed naar de fuel/tire wear settings heb gekeken. Bandenkeuze was M of H. Gekozen voor M voor de 1-lap quali, wat me een pole opleverde. En in de race had ik ook een aardige voorsprong van een seconde of 4... Tot aan ronde 6.. Mijn banden waren zo goed als versleten. Banden wisselen zou zeker betekenen dat ik ergens in het achterveld zou eindigen, dus dan maar proberen de race zo uit te rijden. Nr 2 kwam met meerdere tienden per bocht dichterbij op zijn Hard tires, waarna hij me in 7e ronde makkelijk voorbij reed. Zelf kwam ik met 100% versleten achterbanden over de finish met 4 sec achterstand op nr 1.
Ik lees overal de Toyota FT-1, maar die mag niet meer na één van de vorige patches. Heb de Ford Mustang LM geprobeerd, maar toen redde ik het net niet, niet hele goede ronde tijden neergezet constant overigens. Als ik er voor ga zitten en iets beter pit (had nu teveel brandstof getankt, wat tijd kost), dan haal ik hem wel. Maar tips zijn welkom.
Was een aardige kluif omdat de voorste wagen, ook een Impreza Gr3, belachelijk veel sneller was dan jij.
Zelfs in de slipstream reed ie van je weg. Je moest echt de juiste slipstreams pakken, op het juiste moment de pits in gaan en op het einde een ronde of 6, 7 de Impreza blokken.
Toen ze de challenges later makkelijker gemaakt hebben probeerde ik 'm nog een keer met dezelfde wagen en die keer was het echt een eitje, je reed iedereen gewoon kwijt, ook de Impreza Gr3 die inititeel nog zo snel was.
Dus mijn tip zou zijn om de Impreza Gr3 te gebruiken, maar het zal me niks verbazen als er in de tussentijd al weer één en ander veranderd is.
[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 10-09-2018 15:57 ]
Ik ben ook GT Sport fan en heb er een stuurtje voor gekocht. De Thrustmaster T150 en beleef er vooralsnog veel plezier aan.
Ik ben een complete noob (D-S), maar netjes rijden lukt meestal wel wanneer ik niet kwalificeer of ergens te veel vooraan start. Ik word er anders altijd afgebeukt en dat is mega irritant (zeker als ik daar ook voor bestraft wordt
Ik lees dat er veel wordt aangegeven zonder ASM en zonder TCS rijden. Zodra ik TCS op 1 of 0 zet draait de auto continu rondjes (meestal rijd ik met TCS op 2).
Is hier een manier \ truc voor of gewoon een kwestie van oefenen?
ASM heb ik sindskort uitgezet, maar ik kan niet zo goed merken wat dit nu doet. Zowel aan als uit niet.
Iemand die dit kan uitleggen?
Is er daarnaast een manier op de instelling van de T150 vast te zetten? Vaak klopt de draaicirkel niet meer en zit in de eerste rondje enorm te klote om dit weer goed te krijgen.
Last but not least:
Zijn er ook Tweakers lobbies?

[ Voor 12% gewijzigd door Mit-46 op 10-09-2018 16:56 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Wat een contrast met de hectiek van het racen.
1.Leren zonder tcs rijden is leren omgaan met gaspedaal. Begin rustig aan en voel wanneer vermogen erin komt. Ga dan steeds verder en verder totdat je over de grens gaat. En ja probeer dit te balanceren.Mit-46 schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:53:
Ik lees dat er veel wordt aangegeven zonder ASM en zonder TCS rijden. Zodra ik TCS op 1 of 0 zet draait de auto continu rondjes (meestal rijd ik met TCS op 2).
1.Is hier een manier \ truc voor of gewoon een kwestie van oefenen?
2.ASM heb ik sindskort uitgezet, maar ik kan niet zo goed merken wat dit nu doet. Zowel aan als uit niet.
Iemand die dit kan uitleggen?
2.asm is als het goed voor tegengaan van zijwaardse verplaatsing. Dus stel je gooit hem de bocht in en hij krijgt ineens onder of overstuur zonder dat dit komt doordat je teveel gas gaf.
Dan corrigeert hij dit of probeert dit ten minste.
Maar net als tcs is het een systeem wat in principe ervoor zorgt dat je trager bent zodra het inschakelt.
Heb vaak muziek aanstaan tijdens gamen maar in gt sport luister ik vaak gewoon naar de ingame muziek. Heerlijk.Jasphur schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:18:
Wat heeft GTsport toch, net als de andere GT’s, heerlijke achtergrondmuziek in de menu’s.
Kijk ook vaak naar de scenarios die zich afspelen als je in home menu niks doet. Die met die amuse in de tunnel is momenteel wel echt super vet.
Btw voeg me maar toe als je wil, Doe voornamelijk sport modus qualificaties. Dus altijd leuk om te kijken waar iedereen staat.
Psn ; hjallo
Btw doe nieuwe gr4 weekly op lago Maggiore ia weer heerlijk!
Heb nu een 2:05,1 staan, maar kan sneller maar damn die Renault megane trophy rijd best wazig.
Met een 43.2 ook voor mijn doen zeer dicht op de top10 tijden van dit moment.
Lago Maggiore is inderdaad altijd fijn, van de week ook maar eens wat meters in maken
PSN: Patrick_D
Gefeliciteerd met je win! Geeft een lekker gevoel hè 😛Patrick_D_GTS schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:54:
De nieuwe weekly op die Speed Way mag er ook zijn. Gisteren zowaar eens een keer gewonnen!
Met een 43.2 ook voor mijn doen zeer dicht op de top10 tijden van dit moment.
Lago Maggiore is inderdaad altijd fijn, van de week ook maar eens wat meters in maken
Oval racen is echt cool ja. Ik houd van dat close racen, mis ik nog wel eens op de normale circuits.
Ook voor mij eindelijk weer eens een win 😁 (ja, die zijn zeldzaam)
Ik ben de laatste paar dagen het maar gewoon eens gaan proberen zonder TCS en het is wel ff wennen!v8power67 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:04:
[...]
1.Leren zonder tcs rijden is leren omgaan met gaspedaal. Begin rustig aan en voel wanneer vermogen erin komt. Ga dan steeds verder en verder totdat je over de grens gaat. En ja probeer dit te balanceren.
2.asm is als het goed voor tegengaan van zijwaardse verplaatsing. Dus stel je gooit hem de bocht in en hij krijgt ineens onder of overstuur zonder dat dit komt doordat je teveel gas gaf.
Dan corrigeert hij dit of probeert dit ten minste.
Maar net als tcs is het een systeem wat in principe ervoor zorgt dat je trager bent zodra het inschakelt.
Ik heb in de gaten dat je niet elke bocht 180 graden draait (wat ik voorheen dacht) wanneer je te veel gas geeft, maar dat dit eigenlijk alleen gebeurd bij erg scherpe \ langzame bochten. Bij snelle bochten kan je best vol het gas er weer op gooien.
Ik moet zeggen dat het wel een leuke impuls aan de game geeft om zo iets jouw eigen te maken wanneer je gewend bent vol gas te trappen, omdat TCS altijd aan stond.
Gisteren ook weer eens na lange tijd een race gewonnen op de Speedway. Je moet uiteraard wat geluk hebben dat je in een lobby wordt geplaatst waar jij de snelste bent.
Hele gave slipstream gevechten gehad!
De groep 4 race heb ik nog wat moeite mee aangezien die 8 rondjes is en nu zonder TCS is een klein foutje zo gemaakt. Het fijne is wel dat het groep 4 is deze week en niet groep 3. Dat oefent wat makkelijker en kan ik soms kiezen voor een auto die FF of AWD heeft.
Met welke view rijdt iedereen hier?
Ik rijd me de view dat je niets van de auto ziet. Enkel asfalt. Hiermee ben ik het snelste.
Met de auto vol in zicht vind ik dan weer het leukst of met het hele dashboard in beeld. Echter ben ik met die views niet zo goed.
Enne ja het is echt wennen zonder tcs zrijden. En sommige autos is het gewoon echt vechten bv de gr2 autos.
Maar het een goed gevoel als je het eenmaal mastered!
Met mijn T150 wheel gisteren met diezelfde audi een 1.05.955 neergezet, toch vrij happy mee. Denk dat een 1.05.500 haalbaar is voor mij en dan houdt het wel op. Misschien vanavond even een race proberen.
Zag dat ze laat in de 2:11 rijden in de top 10, kom niet verder dan 2:14 nogwat.. Tuurlijk kan ik wel wat verbeteren, maar 3 seconden zie ik me zelf niet snel goedmaken. Bizar.
Bathurst is een leuke baan maar inderdaad ook een lastige. Wat mij bijna een seconde winst heeft opgeleverd is door in sector twee en drie niet lager dan de derde versnelling te gaan. Dit lijkt in eerste instantie trager maar zoals je in je video ook kan zien schakel je een paar keer terug naar z'n twee en schiet de auto vrijwel gelijk in de toerenbegrenzer (met wielspin als gevolg) en schakel je weer op en dat kost tijd. Die 2:11 die ze in de top rijden kom ik ook bij lange na niet aan, 2:13.7 is wel zo'n beetje het maximum voor mij (speel met controller).Education schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:04:
Man, wat is Mount Panorama een lastig circuit... Erg lastig om alle sectoren goed aan elkaar te knopen.
Zag dat ze laat in de 2:11 rijden in de top 10, kom niet verder dan 2:14 nogwat.. Tuurlijk kan ik wel wat verbeteren, maar 3 seconden zie ik me zelf niet snel goedmaken. Bizar.
[YouTube: Gran Turismoâ„¢SPORT Mount Panorama Motor Racing Circuit Gr.4 - Renault Megane]
Goede tip! Sector 2 en 3 zijn iid de sectoren waar veel te winnen is. Ik ga vanavond maar eens proberen de 2de versnelling te vermijdenJorick schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:00:
[...]
Bathurst is een leuke baan maar inderdaad ook een lastige. Wat mij bijna een seconde winst heeft opgeleverd is door in sector twee en drie niet lager dan de derde versnelling te gaan. Dit lijkt in eerste instantie trager maar zoals je in je video ook kan zien schakel je een paar keer terug naar z'n twee en schiet de auto vrijwel gelijk in de toerenbegrenzer (met wielspin als gevolg) en schakel je weer op en dat kost tijd. Die 2:11 die ze in de top rijden kom ik ook bij lange na niet aan, 2:13.7 is wel zo'n beetje het maximum voor mij (speel met controller).
Wat hebben ze die track trouwens supergoed nagemaakt:
Reed eerst een 2:14.777 koste me al heel veel tijd en moeite met de viper.
Vandaag pak ik de megane(OP), en rijd binnen4 laps een 2:13.8 dus bijna seconde eraf na 4 laps wtf.
Dus im denk er zit potentie in deze auto.
Rij controller btw, maar dus flink lopen time attacken en inee s uit het niks lukt alles en rij een 2:12.929..
Bijna 2sec sneller dan ik met viper haalde.
Zal kijken of ik de lap op youtube zet of gewoon share via gt sport zelf.
Maar ben er wel tevreden mee
12:9!v8power67 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:06:
Vermijd normaal graag de OP wagens tenzij het een van mn favo is.
Reed eerst een 2:14.777 koste me al heel veel tijd en moeite met de viper.
Vandaag pak ik de megane(OP), en rijd binnen4 laps een 2:13.8 dus bijna seconde eraf na 4 laps wtf.
Dus im denk er zit potentie in deze auto.
Rij controller btw, maar dus flink lopen time attacken en inee s uit het niks lukt alles en rij een 2:12.929..
Bijna 2sec sneller dan ik met viper haalde.
Zal kijken of ik de lap op youtube zet of gewoon share via gt sport zelf.
Maar ben er wel tevreden mee
Ben benieuwd naar je ronde. Pak jij sector 2 en 3 ook in 3th gear?
Ronde is aan het uploaden.Education schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:18:
[...]
12:9!![]()
Ben benieuwd naar je ronde. Pak jij sector 2 en 3 ook in 3th gear?
Maar idd heb de tip ook uitgevoerd en kom ( tenzij uit te enthousiast schakelen) niet onder de 3 de hele lap volgens mij.
Bizarre is keek mijn ronde terug en maak nog best wat foutjes. Kan dus nog sneller maar dit koste me al echt lang.
En geupload :
[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 19-09-2018 17:26 ]
Super mooie ronde!v8power67 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:24:
[...]
Ronde is aan het uploaden.
Maar idd heb de tip ook uitgevoerd en kom ( tenzij uit te enthousiast schakelen) niet onder de 3 de hele lap volgens mij.
Bizarre is keek mijn ronde terug en maak nog best wat foutjes. Kan dus nog sneller maar dit koste me al echt lang.
Thnx, koste me ook gewoon 20 laps
Maar ben wel trots op idd
Yes!WittiW schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:14:
Is dit dan nog steeds gratis dlc?
Goede kwali gereden en met een staande start zelfs richting plek 2 opgeklommen.
Daarna 2x contact gehad met een andere auto en daar ook (terecht) een tijdstraf voor gehad. Daarna kwam de mededeling "nog 1x contact en je wordt gediskwalificeerd'. Paar rondes geen contact, tijdstraf netjes ingelost, komt er een jandoedel in de laatste bocht (3 rondes voor het einde )binnendoor, raakt me in de deur en jahoor, gediskwalifeerd!
Is dat nieuw? Hebben jullie dat wel eens gehad? Of is dit iets wat bij deze race hoorde?
PSN: Patrick_D
Is dat met sport mode ook merkbaar ?
Al komen er komende weken ook weer hoop games uit.
Zie wel in de sport mode, dat races worden opgevuld met rijders uit alle DR profiles. Kan dus best zijn dat er een mix is van A tot D rijders. Dit was in het begin niet het geval.sverzijl schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 10:17:
Merk dat het wel steeds rustiger wordt online. Als in steeds minder lobbies. Nog steeds genoeg om me te vermaken, maar race nu voornamelijk wel met dezelfde groepen duitsers/fransen/spanjaarden. Voordeel is dat de races nu wel bijna allemaal clean zijn.
Is dat met sport mode ook merkbaar ?
SR zie ik echter die mix niet (gelukkig).
Hier zie je ook dat het aantal spelers afneemt:
https://www.kudosprime.co...eset=daily_sport_activity
Gisteren dacht ik "even" de tijd van V8power67 proberen te benaderen...v8power67 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 17:24:
[...]
Ronde is aan het uploaden.
En geupload :
[YouTube: Gt sport gr4 bathurst 2:12,929]
Ik ben tot 2.13.4 gekomen. Optimal was 2.12.880, maar de ene keer ben ik berg op een halve seconde te langzaam en de andere keer verlies ik het weer bergaf. Na 27 rondjes (en dus een uur
Ik rij overigens ook met controller.
Hahah ja ik denk ook niet dat het me nog een keer lukt.fredkroket schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:09:
[...]
Gisteren dacht ik "even" de tijd van V8power67 proberen te benaderen...
Ik ben tot 2.13.4 gekomen. Optimal was 2.12.880, maar de ene keer ben ik berg op een halve seconde te langzaam en de andere keer verlies ik het weer bergaf. Na 27 rondjes (en dus een uur), vond ik het wel even best.
Ik rij overigens ook met controller.
Heb wel met de evo 10 gr4 bak een 2:13,3 geloof gereden maar elke keer foutjes enz.
Vind het ook echt een heel lastig circuit. Kost echt heel veel laps om in een ritme te komen.
https://www.gtplanet.net/...ate-arrives-september-26/
Ben er klaar voor !!
Rechts bovenin een viper. Eronder een tvr, een nwx daaronder.
Een porsche ernaast dan een vaag iets erboven. Een porsche daarboven. Een bmw ernaast ( gr3 denk).
Daaronder een lambo countach 400 ofzo. En een 300zx eronder.
[ Voor 71% gewijzigd door v8power67 op 24-09-2018 20:22 ]
Had mis is een zagato en een mazda rx500.
Dikke patch en nu al zin in fuji!!
Echt dik circuit
Als je niet vaak gamed is 't echt lastig als je weinig vrije tijd hebt, de paar keer dat je dan wil en kan gamen gaat 't feest soms niet door omdat er weer een systeem en/of game update is, waarna je geen tijd meer hebt.
Vroegah was het aanzetten en spelen.
Moet nog 1 regel, maar heb tot nu toe alles wel binnen vijf keer proberen goud gespeeld.
@Hertog_Martin Zet je PS4 op sluimerstand met automatische updates voor je games, scheelt een boel.
[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 27-09-2018 12:09 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing