Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 15:03
Helemaal met je eens. Dat Penaltysysteem is helemaal ruk geworden.

Laatst met Gr.1 op Monza was een drama zeg..

Ik haalde iemand netjes in, hij geeft mij een tikje bij bocht 1, vervolgens krijg ik een penalty... En je moet hem nu best snel inlossen, anders loopt deze tijdens de race alleen maar op.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
rgarretsen schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:49:
Penalty system is nu echt helemaal naar de klote, als je alleen maar kijkt naar een auto heb je al een penalty.

Rijd aan de buitenkant van de bocht, komt eentje binnendoor en geeft een deur kusje (moet kunnen vind ik), krijg ik 2 seconden aan de broek.. inhalen is nu echt voorbij met deze patch, 1 groot penalty festijn :)
Nou en of...ik had straks een clean race, dus 150% xp, en een rode rating...in 1 dag van s naar b zonder streken uit te halen. Op Monza vliegt iedereen achterop je met Vulcans, en dan je zelf straf.... 8)7

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
Die vulcan. Jezus was een bak is dat. Zijn ze daar vergeten om fatsoenlijke remmen op te zetten? Beetje een ding bij die N1000 auto’s allemaal. Die remmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren mijn stuurtje op een Playseat Challenge gemonteerd, dat voegt toch wel weer wat toe.
Sowieso zit je veel lekkerder dan op een eettafelstoel (:P), maar de Force Feedback resoneert bij de kerbs en gravel ook lekker door in de stoel :)

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:58
Kuhr89 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:19:
Helemaal met je eens. Dat Penaltysysteem is helemaal ruk geworden.

Laatst met Gr.1 op Monza was een drama zeg..

Ik haalde iemand netjes in, hij geeft mij een tikje bij bocht 1, vervolgens krijg ik een penalty... En je moet hem nu best snel inlossen, anders loopt deze tijdens de race alleen maar op.
Ook een leuke meegemaakt. Op een recht stuk maak ik gebruik van draft om dichter bij mijn voorligger te komen. Plots gaat hij vol in de ankers... de eerstvolgende bocht was nog minstens 400m verder. Gevolg, ik tik hem aan waardoor ik vertraag en hij terug vooruit vliegt. En dan krijg ik nog een penalty aangesmeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
SonnyBBQ schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:48:
[...]

Ook een leuke meegemaakt. Op een recht stuk maak ik gebruik van draft om dichter bij mijn voorligger te komen. Plots gaat hij vol in de ankers... de eerstvolgende bocht was nog minstens 400m verder. Gevolg, ik tik hem aan waardoor ik vertraag en hij terug vooruit vliegt. En dan krijg ik nog een penalty aangesmeerd :(
Dit wordt blijkbaar een gewoonte... ook al veel mee gemaakt!

PSN: Rob_VH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Zo, paar keer gespeeld op een Playseat bij een vriend van mij en ik vond het toch wel gaaf. Afgelopen weekend dus een PS4 Pro incl. GT aangeschaft en wat rondjes gereden. Ik meld mij hier :)

ps: ga dus nog wel op zoek naar een Playseat challenge icm een Thrustmaster T300

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Rob_VH schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:07:
[...]

Dit wordt blijkbaar een gewoonte... ook al veel mee gemaakt!
Een paar keer in open lobby’s meegemaakt en dan zeuren dat je ze raakt 8)7 had zo’n idioot die op suzuka bij de “130R” bocht(snelle linker voor de laatste chicane) die daar remde terwijl ik op zijn bumper zat. Hij vloog door in het zand daar. Ik kon door en heb noet gewacht omdat hij/zij daarvoor ook al een paar rare dingen had gedaan. Zeuren dat ie deed :D had wel een penalty maar die kon ik wegrijden want had genoeg voorsprong op nummer 3

Inmiddels toch wat toffe “vrienden” online en in die lobby’s is het veelal hard en fair racen. Niet van die onzin acties, die gast kicked ook daadwerkelijk mensen eruit na 2x waarschuwen. Heerlijk :)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Hmm, toch vreemd dat de Playstation 4 Pro in Gran Turismo aangeeft dat het beeld 2K is.

Terwijl mijn tv (Philips 55PUS7181) volgens mij toch echt een 4K televisie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Daniel_Elessar schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:24:
[...]

Een paar keer in open lobby’s meegemaakt en dan zeuren dat je ze raakt 8)7 had zo’n idioot die op suzuka bij de “130R” bocht(snelle linker voor de laatste chicane) die daar remde terwijl ik op zijn bumper zat. Hij vloog door in het zand daar. Ik kon door en heb noet gewacht omdat hij/zij daarvoor ook al een paar rare dingen had gedaan. Zeuren dat ie deed :D had wel een penalty maar die kon ik wegrijden want had genoeg voorsprong op nummer 3

Inmiddels toch wat toffe “vrienden” online en in die lobby’s is het veelal hard en fair racen. Niet van die onzin acties, die gast kicked ook daadwerkelijk mensen eruit na 2x waarschuwen. Heerlijk :)
Die lobbies waar jij in zit als ik wel eens join zijn inderdaad hard maar fair, af en toe wel eens z'n koekenbakker die joined, maar dat hou je overal.

Laatste dagen alleen maar daylies of Gr 1 of z'n stomme one make bak zonder remmen.... gr1 blijkbaar populair (vind er persoonlijk geen bal aan), aangezien deze nu vaak in de daily zit (gr1 is crashfest met die snelheden online).

momenteel maar een beetje kingdome come deliverance aan het spelen (ook best wel een bugfest, maar vermaak me wel als knight :))

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Gr.1 sla ik ook altijd over, die horen op grote circuits zoals Spa of La Sarthe imo (lees: die gaan me net iets te snel voor op kleine circuitjes).
De One Make races met lage N-klasse auto's vind ik vaak erg leuk, vooral omdat de verschillen daar vaak zo klein zijn.
Gr.4 ligt mij ook nog wel, dus als die erbij zit pak ik die ook vaak wel mee. Gr.3 laat ik vaak schieten omdat ik zonder HUD wil rijden en dat werkt niet als tire wear en fuel consumption aanstaan ;)

9 van de 10 keer zit er wel een race bij die ik leuk vind, dus wat dat betreft heb ik niks te klagen :)
En mocht er een keer niks tussen zitten dan werk ik de GT League een beetje af, voor de credits en xp.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 05-03-2018 18:26 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@rgarretsen Je hebt inderdaad altijd wel mindere maar ik speel nu vaker in een Lobby van ene "japmiles". Een Engelse die er vaak toch wel een zooi goede spelers erin heeft zitten.

Gr1 ja, Dragon trail gaat en Yamagiwa. Nurburgring gaat ook goed, maar daar reden ze dan ook in het echt. Verder moeten die inderdaad op grotere circuits. Ik laat die ook vaak schieten. Ze gaan inderdaad errug hard :)

Gr4 ligt me vaak wel.
Ik moet ook weer eens verder met circuit ervaringen en GT league, ook best leuk om te doen.Ik zat eraan te denken om Project cars 2 ook eens op te pakken voor de dingen die hier nog missen. Vermaak me ook nog altijd met FF15 en ben van plan The last of us ook nog eens te her spelen voordat het nieuwe deel uitkomt, wanneer dat ook mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Gr4 vind ik persoonlijk de leukste klasse, goede banden met race hard, en niet mega veel power (goed te rijden met controller).

Gr3 vind ik ook goed te doen nog, al speel ik altijd met tc uit, met een ds4 kan het dan soms nog wel eens lastiger zijn.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Gr3 heb ik TCS op 2 staan. In gr4 altijd uit. Enkel bij de start met een FR auto zet ik hem wel altijd even op 2 om dan na de eerste 2-3 bochten het uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Meh, moet weer meer gaan spelen, lukte me vanavond niet om constante snelle tijden te rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
Oh jongens. Ik werd net helemaal leip.

Dat nieuwe penalty systeem is zooo kut.

Gr.1 op interlagos. Kei lang een mooi gevecht voor p1. Na de pitstop lig 1. Met nog 4 rondes te gaan zet hij hem ernaast in bocht 1. Ik geef hem ruimte maar hij schiet wat door. Raakt mij en ik moet uitwijken en ga daarom van de lijn.

Krijg 6 sec penalty en mijn race is klaar. Halverwege het circuit begon mijn teller ook nog eens op te lopen en kreeg hem niet fatsoenlijk omlaag.
🤬 hele race naar de klote vanwege 1 moment en een oplopende on terechte penal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik liever een hele race rij waarbij ik weet dat het allemaal kl**tz@kken zijn, dan dat je een mooie race rijdt en dan door één persoon eraf gerost wordt.

Net GR3 op brands hatch. Had maar twee ronden quali gereden, dus ik startte op plek 15. Door middel van een cleane race en een aantal slippers van de rest opgeklommen tot plaats 5. Laatste rond en ik haal nr vier clean in, waarna in de derde laatste bocht nr 6 mij gebruikt als rempunt. Hopla de zandstrook in. Gelukkig bleef de schade beperkt tot plaats 7, maar dat kan me op dat moment gestolen worden...

Misschien toch maar overschakelen op lobby's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
10 laps Gr,4 op Kyoto vandaag. Kijk, dat is het betere werk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/news/00_8174683

Lijkt erop alsof gt en toyota dus een deal hebben.
Gezien geen enkele andere race game nog toyota straat autos herft. En deze race versie als eerste naar gt sport komt in april.
Ziet er wel okayish uit. Haal er geen supra uit maja..
Wel jammer dat door dir soort deal bv forza spelers zonder de gewone supra etc zitten. Mana dat is de game wereld helaas..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Schimanski81 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:23:
10 laps Gr,4 op Kyoto vandaag. Kijk, dat is het betere werk :)
Mja 2x 4e omdat ik rond p8-p10 startte. Wel netjes op zich maar de voorsprong van de andere was nét te groot. Wel leuke races gehad en geen penalty terwijl ik wel contact heb gehad met anderen :)

@v8power67 Ziet er op zich leuk uit! Gr3 zeker? Inderdaad jammer dat andere spellen dan achter het net vissen. Hopelijk komen hiermee dan nog een zooi échte race auto's erbij :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:55:

Gezien geen enkele andere race game nog toyota straat autos herft. En deze race versie als eerste naar gt sport komt in april.
Wel jammer dat door dir soort deal bv forza spelers zonder de gewone supra etc zitten. Mana dat is de game wereld helaas..
Tsja, kijk hoe lang Porsche exclusief voor EA was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
v8power67 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 13:55:

Ach, bij Forza hebben ze een hele zooi pick-ups, SUV's, een limousine en een bestelbus :)

Las dat er wel een Lexus aan zit te komen in FM7 maar het boeit me eigenlijk niet. Zoals FM7 nu is, is de reden dat ik nu GT Sport speel in plaats van FM7. Ze zijn niet bijster snel bij PD wat ontwikkelen betreft maar met GT Sport hebben ze wel een betere racegame afgeleverd dan Turn 10 met FM7. Kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is een persoonlijke mening (en off topic).

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:20:
[...]

Ach, bij Forza hebben ze een hele zooi pick-ups, SUV's, een limousine en een bestelbus :)

Las dat er wel een Lexus aan zit te komen in FM7 maar het boeit me eigenlijk niet. Zoals FM7 nu is, is de reden dat ik nu GT Sport speel in plaats van FM7. Ze zijn niet bijster snel bij PD wat ontwikkelen betreft maar met GT Sport hebben ze wel een betere racegame afgeleverd dan Turn 10 met FM7. Kwaliteit boven kwantiteit. Maar dat is een persoonlijke mening (en off topic).
compleet met je eens. Fm7 raak ik ook amper meer aan. Geef mij maar gt sport all day long!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
yamigawa gr4 :)

man wat een tijd weer hjallo. zit wel gelukkig op 1 seconde van je. straks ook ff die atenza proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Ik heb Forza noot echt gespeeld moet ik zeggen dus ik kan daar geen mening over geven. Wat GT sport nu is is een prima spel :)
Het is inderdaad heerlijk die combi van gr4+ Yamagiwa en een stop moeten maken. Van mij mogen ze het nog wel optrekken naar 15/20 ronden. _/-\o_

's avonds kijken we ook vaak nog naar een serie, om daarna te gaan slapen. Op Woensdag heb ik de hele avond voor mijzelf en kan ik langer spelen. Was denk gisteren dat @rgarretsen erbij kwam en ik eigenlijk vertrok :p daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:57
Volgen jullie de stream van Z28Gaming?
Daar stond een video waarbij hij nogal wat kritiek gaf op het penalty system sinds v1.13. Die stream is verwijderd en hij heeft nu een mildere versie erop gezet.
Ik vraag me af of hij op zijn vingers getikt is... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Canard Ik heb wel eens wat van hem gezien. Zo ver ik weet is hij niet gesponsord en dus.. Maar ik heb die bewuste video gezien en ik denk dat dat gewoon grotendeels emotie was. Ja, penalties lopen op. Maar vandaag had ik in een paar races ook een beetje schouder duwen en geen van beide had een penalty. Als je ergens in zo'n race met zeer goede speler fout op fout krijgt raak je gefrustreerd en krijg je zoiets. Hij heeft ook nog altijd "fanatec" in zijn stream staan terwijl hij met een g29 speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb sinds 1.13 ook wel een aantal penalties gehad maar heb deze nog geen enkele keer op zien lopen tijdens een race, hoe zit dat precies dan?
Wat me wel opvalt is dat je ze nu niet meer zo gemakkelijk kwijt rijdt; je moet er echt goed langzaam voor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
De eerste forza's waren gewoon goed, tot en met forza 3 zou ik bijna zeggen dat ze beter waren dan GT

Tunen, tweaken, bodyparts veranderen en de physics bevielen me goed.

Na forza 4 ben ik afgehaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Daniel_Elessar schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 21:36:
@Canard Ik heb wel eens wat van hem gezien. Zo ver ik weet is hij niet gesponsord en dus.. Maar ik heb die bewuste video gezien en ik denk dat dat gewoon grotendeels emotie was. Ja, penalties lopen op. Maar vandaag had ik in een paar races ook een beetje schouder duwen en geen van beide had een penalty. Als je ergens in zo'n race met zeer goede speler fout op fout krijgt raak je gefrustreerd en krijg je zoiets. Hij heeft ook nog altijd "fanatec" in zijn stream staan terwijl hij met een g29 speelt.
Je mist denk ik de clue, hoe hoger je DR, hoe harder je gestraft wordt. Op B kom je meestal nog weg met ligt contact, maar op S rating is elke vorm van contact (zelfs een kusje), gelijk een penalty.

Hij had ook wel een beetje pech, mensen die midden op de baan ineens penalty inlossen terwijl er iemand achter je rijd. Er is geen ingame indicatie dat iemand voor je een penalty heeft (mij part maken ze de naam rood ofzo, dan weet je dat die ergens vertragen gaat en zul je er niet pal achter gaan racen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doesd00
Afgelopen zondag een PS4 Pro gekocht en gister begonnen met racen. Wat ziet dat er gelikt uit zeg op een 4K scherm met HDR. Gisteravond een aantal Merkenraces gedaan en Gr3 en Gr4 races. De laatste keer als derde geëindigd na een spannende race. Ik ga me wel vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
rgarretsen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 23:14:
[...]

Je mist denk ik de clue, hoe hoger je DR, hoe harder je gestraft wordt. Op B kom je meestal nog weg met ligt contact, maar op S rating is elke vorm van contact (zelfs een kusje), gelijk een penalty.

Hij had ook wel een beetje pech, mensen die midden op de baan ineens penalty inlossen terwijl er iemand achter je rijd. Er is geen ingame indicatie dat iemand voor je een penalty heeft (mij part maken ze de naam rood ofzo, dan weet je dat die ergens vertragen gaat en zul je er niet pal achter gaan racen).
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee. Dit voelt niet meer als racen aan, dat had ik bij het vorige penalty systeem wel nog. Ook al waren de penalties daar ook niet perfect.
Voor mij mogen ze het oude systeem terug invoeren, met misschien drive-throughs voor de langere races. Dan heeft je vertraging ook geen impact op de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 21:36
dvdkiwi schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 22:53:

Wat me wel opvalt is dat je ze nu niet meer zo gemakkelijk kwijt rijdt; je moet er echt goed langzaam voor rijden.
Dat is wel erg jammer ja. Normaal viel er in mijn rijstijl nog zoveel te halen dat ik de strafjes vanzelf kwijt raakte na wat rondjes. Maar nu moet ik echt stil gaan staan voor de eindstreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:40
Dennisdn schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 17:23:
[...]

Dat is wel erg jammer ja. Normaal viel er in mijn rijstijl nog zoveel te halen dat ik de strafjes vanzelf kwijt raakte na wat rondjes. Maar nu moet ik echt stil gaan staan voor de eindstreep.
Ik vind het sowieso al vreemd dat je überhaupt moet stilstaan, waar in real life racen kom je dat tegen? Gewoon na afloop er bij optellen of bij ernstige overtredingen een stop and go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 21:36
Jimijames75 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:14:
[...]

Ik vind het sowieso al vreemd dat je überhaupt moet stilstaan, waar in real life racen kom je dat tegen? Gewoon na afloop er bij optellen of bij ernstige overtredingen een stop and go
Nouja, je hoéft niet stil te staan. Als je de streep over gaat tellen ze het er inderdaad bij op. Maar ik wil altijd netjes zonder straf eindigen. Als ik dan nog een straf heb staan en heb er een paar vlak achter mij, dan maak ik erg opvallend ruimte om ze te laten voelen dat ik heus wel sneller was :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jimijames75 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 18:14:
[...]

Ik kon laatst mijn straf inlossen door alleen het gas pedaal iets los te laten, maar ik gaf nog steeds gas en drukte niet op de rem.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
DerOllie schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 09:14:
[...]

Ik kon laatst mijn straf inlossen door alleen het gas pedaal iets los te laten, maar ik gaf nog steeds gas en drukte niet op de rem.
Mijn punt is meer dat je ergens in de race je straf moet inlossen, dat kom je in echt racen niet tegen ivm veiligheid.
Ik weet dat je niet hoeft stil te staan, en dat je de straf ook achteraf kunt nemen ( dan is ie wel hoger)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 02:43
Een primeur voor Gran Turismo Sport; de Toyota ‘GR Supra Racing Concept’ komt namelijk naar de game. Dit concept model is gebaseerd op de Supra sportauto’s uit 2002 en deze auto zal in april worden uitgebracht.

De auto zal worden toegevoegd door middel van een update en is exclusief voor Gran Turismo Sport. Dit nieuws werd bekendgemaakt door Toyota op de Geneva International Motor Show te Zwitserland.

Een specifieke datum voor de update is nog niet bekendgemaakt. Meer informatie over het Toyota GR Supra Racing Concept model kun je vinden op de website van Gran Turismo.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.psx-sense.nl/wp-content/uploads/2018/03/GT-Sport-Auto-580x326.jpg

Klik

[ Voor 8% gewijzigd door Maichel op 08-03-2018 10:32 ]

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacht is misschien leuk idee om een tweakers time attack lobby te doen.
Wanneer en hoe laat etc is te bespreken.
Dacht in de vorm van een klasse vaststellen (bv max n600).
Stellen een max band vast(bv race hard) en dan wat assists regels.
De rest gewoon vrij. En dacht als eerste circuit brands hatch korte versie. Dit ivm in het echt ook een populaire time attack circuit.
(Zolang tsukuba nog niet ingame is :( )
Als er animo voor is, misschien een apart topic ervoor maken enz.
Ben normaal niet zo van online gamen, maar time attacken met een volle lobby vind ik altijd wel gaaf.
Beetje met je setup pielen, andere autos proberen etc.

Heb nu even een test lobby draaien om wat settings te proberen. Geen mic maar mensen mogen joinen.
Room id : 0474-5951-6984-7895-3540

[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 08-03-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar zoiets (een time trial lobby) heb ik ook al eens zitten kijken. Het is alleen erg jammer dat je niet van iedereen in de lobby zijn/haar beste tijd kunt zien, enkel van de snelste.
Ik weet niet of er ondertussen al iets veranderd is wat dat betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doesd00
v8power67 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:31:
Dacht is misschien leuk idee om een tweakers time attack lobby te doen.
Wanneer en hoe laat etc is te bespreken.
Dacht in de vorm van een klasse vaststellen (bv max n600).
Stellen een max band vast(bv race hard) en dan wat assists regels.
De rest gewoon vrij. En dacht als eerste circuit brands hatch korte versie. Dit ivm in het echt ook een populaire time attack circuit.
(Zolang tsukuba nog niet ingame is :( )
Als er animo voor is, misschien een apart topic ervoor maken enz.
Ben normaal niet zo van online gamen, maar time attacken met een volle lobby vind ik altijd wel gaaf.
Beetje met je setup pielen, andere autos proberen etc.

Heb nu even een test lobby draaien om wat settings te proberen. Geen mic maar mensen mogen joinen.
Room id : 0474-5951-6984-7895-3540
Leuk idee, ik ben voor :). Kunnen we niet races organiseren net zoals in heta Asetto Corsa topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 12:52:
Naar zoiets (een time trial lobby) heb ik ook al eens zitten kijken. Het is alleen erg jammer dat je niet van iedereen in de lobby zijn/haar beste tijd kunt zien, enkel van de snelste.
Ik weet niet of er ondertussen al iets veranderd is wat dat betreft?
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld idd. Heb nu een lobby lopen, en idd je ziet alleen de tijd van de top. Er is geen leaderboard te zien helaas.
Maar n600 is wel een leuke klasse. Je kan er veel auros in tunen zeg maar. Van de wrx grb road car naar een r34 gtr naar een f40.
Alleen nadeel is dat de klasse alleen kijkt naar pk en niet gewicht.
Dus is nog steeds lastig om het goed te balanceren. Plus afstellen is een must ivm zomaar een auto naar 600pk tillen en rijden niet zal werken voor veel autos..
Dus ja helaas nog veel variabelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een aantal keer de daily gedaan met de moderne Alpine A110; wat een leuk bakkie met een mooie brom :)
Ook nog de Nations en Manufacturers Cup gedaan en tijdens één van die races kreeg ik ergens een penalty van 1.9 seconden welke ik een aantal ronden heb vastgehouden. Nu las ik hier berichten over het oplopen van penalties als je ze niet wegwerkt maar dit heb ik tot op heden nog niet zien gebeuren, iemand die mij kan vertellen wat dat precies inhoudt?

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 09-03-2018 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Laatst online: 19-09 13:17
We hebben nog 7 plekken over van de 21:
Bij interesse stuur een PB of kijk op onze website www.psnracing.nl

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cyBpa7/Titel.jpg

Zoals eerder gemeld gaan we de mannen van de jongens scheiden met de nieuwe league die we gaan hosten. Op maar liefst 8 circuits gaan verschillende teams van start om de eer van hun renstal hoog te houden. Op zoek naar persoonlijke roem maar tegelijkertijd ook op zoek naar het constructeurskampioenschap.

Welke teams rijden mee dit seizoen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/eOhZ8S/Teams.jpg

McLaren MP4/4
Ferrari 165/85
Williams FW97T
Lotus John Player Special
Renault RE40 Prost
Alfa Romeo 185T
Benetton Ford B192

Ieder team zal bestaan uit 3 coureurs, wie wanneer en hoe vaak rijdt dat bepalen de teams onderling zelf. Voor het teamkampioenschap zullen alle 8 de races tellen. Voor het individueel kampioenschap de beste 5 races van de 8. Op deze manier heeft eenieder binnen het team de mogelijkheid om 5 races te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n5cUa7/Settings.jpg

Zoals je ziet rijden we zonder assists en met schade aan. Er wordt veel verwacht van je als coureur en dat heeft een prijs. Tegelijkertijd gaat dit er voor zorgen dat je geen moment je concentratie mag verliezen, de races spannend blijven tot het einde en er onverwachte wendingen gaan plaatsvinden. Kortom; spektakel en drama alom!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cyYfhn/Qualify.jpg

De kwalificaties gaan een ander karakter hebben dan je wellicht gewend bent. Het zogenaamde "One shot qualify" hebben we als PSNracing al eerder getest in Project Cars. Het was een groot succes en zorgen voor de nodige spanning!
Voorafgaande aan de kwalificatie krijg je een starttijd voor je kwalificatieronde door. Op dit tijdstip ga je het circuit op om je outlap te rijden. Vervolgens heb je 1 ronde om een kwalificatietijd neer te zetten. Na het rijden van die ronde ga je terug naar de lobby om te kijken wie onder jouw tijd kan duiken.
Starttijden gaan op basis van de stand binnen het kampioenschap.
Ben je de snelste? Dan start je op pole en krijg je punten voor het kampioenschap!

We zullen de komende weken nog gaan oefenen met deze opzet!

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/dMPWoS/Circuits_Dates.jpg

We rijden op de woensdagavond. De starttijd van de kwalificatie is 20:00 en hierna zullen we 40 minuten rijden.

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/n7tD2n/Signups.jpg

Inschrijven kan via de volgende https://docs.google.com/spreadsheets/d/141_baBtN051CsdkRoT-u9guVg-KC13lTY0zV_jbuUDA/edit?usp=sharing.

Je kunt geen voorkeur opgeven voor een team of teamgenoot. We gaan proberen hier een eerlijke verdeling te maken op een aantal factoren. Vandaar dat we je ook vragen je aan te melden via deze googledocs.

Zodra de teams bekend zijn gemaakt kun je jezelf bevestigen voor een bepaalde race. Overleg met je team wie gaat rijden. Let op 5 van de 8 races tellen individueel, 8 van de 8 races tellen voor het team.
Gezien de opzet van de kwalificatie is het noodzakelijk uiterlijk 24 uur van te voren aan te geven wie gaat rijden.

PSN RobinNova

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
dvdkiwi schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 08:23:
Gisteren een aantal keer de daily gedaan met de moderne Alpine A110; wat een leuk bakkie met een mooie brom :)
Ook nog de Nations en Manufacturers Cup gedaan en tijdens één van die races kreeg ik ergens een penalty van 1.9 seconden welke ik een aantal ronden heb vastgehouden. Nu las ik hier berichten over het oplopen van penalties als je ze niet wegwerkt maar dit heb ik tot op heden nog niet zien gebeuren, iemand die mij kan vertellen wat dat precies inhoudt?
Volgens mij loopt de tijd alleen op bij 5+ seconde straftijd, ik heb het gelukkig nog niet ervaren ;)
Gisteren met de Alpine eindelijk mijn eerste online daily gewonnen _/-\o_ Gestart vanaf pole en gelukkig reed iedereen netjes. Zo trots als een aap nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Meer mensen met een PS4 Pro?

Viel me gisteren op dat met de nieuwe SuperSampling feature in firmware 5.50 je nu in GT Sport niet meer kunt wisselen tussen Quality & Perfomance voor de Full HD modus. Niet dat ik dat veel wissel, maar toevallig had ik hem van de week even op Performance gezet... (om tot de conclusie te komen dat dit niet beter vond).

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:39
Nieuwe penalty systeem is echt om te janken, zeker als je met noobs rijd zoals ik. Elke race mist iemand wel eens zijn rempunt en dan wordt je dus van achter geramd, maar het stomme is dat de geramde dan de penalty krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb deze week mezelf 3 in de achterhoede laten starten (zat in er C) en 3 races zo clean mogelijk geracet: nu weer in A en je merkt daar al gigantisch verschil!

Mn Dr is B, maar daar ben ik een degelijke middenmoter: nu proberen weer wat wins te verzamelen :)

Maar ik merk in die hogere SR dat er al veel netter gereden wordt! Ik blijf altijd wel op Mn hoede bij russen, Italianen en Fransen 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheeler
Vergeet Spanjaarden niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.facebook.com/...243367578/?type=3&theater

Audi Sport kondigt net aan dat er 9 april iets wordt toegevoegd aan hun in Gran Turismo sport.
Er is een silhouette zichtbaar van een soort van GT auto...
We’re adding something very special to Gran Turismo Sport on the 9th of April. Watch this space! #Audi #VisionGT #etron #LeagueofPerformance #GTSport

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Canis Lupus schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:08:
Meer mensen met een PS4 Pro?

Viel me gisteren op dat met de nieuwe SuperSampling feature in firmware 5.50 je nu in GT Sport niet meer kunt wisselen tussen Quality & Perfomance voor de Full HD modus. Niet dat ik dat veel wissel, maar toevallig had ik hem van de week even op Performance gezet... (om tot de conclusie te komen dat dit niet beter vond).
Klopt omdat hij supersampling forceert, dus is er geen andere modus mogelijk.
Maar ik speel nu juist wel met de framerate optie ivm de motion blur wat het er stukkken beter uit laat zien tijdens racen.
Nadeel is meer aliasing en dat valt soms op. Maar ja vind de.motion blur het er zo vloeiend uitzien, is dan ong zelfde aan replay graphics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik van de baan af glij en met de neus tegen de muur kom te staan neem ik niet eens meer de moeite om in reverse te gaan, omdat de game je (waarom???) toch na enkele seconden terug op de baan zet.
Vaak midden tussen al het andere verkeer maar dat terzijde...
Net tijdens een daily race stond ik blijkbaar nét niet scheef genoeg ten opzichte van de baan waardoor ik dus niét automatisch terug op de baan gezet werd. Heb ik 20 seconden voor niks staan wachten _O-
Laat ze die functie er alsjeblieft snel uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Kronos1979 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 09:19:
We hebben nog 7 plekken over van de 21:
Bij interesse stuur een PB of kijk op onze website www.psnracing.nl

[afbeelding]

Zoals eerder gemeld gaan we de mannen van de jongens scheiden met de nieuwe league die we gaan hosten. Op maar liefst 8 circuits gaan verschillende teams van start om de eer van hun renstal hoog te houden. Op zoek naar persoonlijke roem maar tegelijkertijd ook op zoek naar het constructeurskampioenschap.

Welke teams rijden mee dit seizoen?

[afbeelding]

McLaren MP4/4
Ferrari 165/85
Williams FW97T
Lotus John Player Special
Renault RE40 Prost
Alfa Romeo 185T
Benetton Ford B192

Ieder team zal bestaan uit 3 coureurs, wie wanneer en hoe vaak rijdt dat bepalen de teams onderling zelf. Voor het teamkampioenschap zullen alle 8 de races tellen. Voor het individueel kampioenschap de beste 5 races van de 8. Op deze manier heeft eenieder binnen het team de mogelijkheid om 5 races te rijden.

[afbeelding]

Zoals je ziet rijden we zonder assists en met schade aan. Er wordt veel verwacht van je als coureur en dat heeft een prijs. Tegelijkertijd gaat dit er voor zorgen dat je geen moment je concentratie mag verliezen, de races spannend blijven tot het einde en er onverwachte wendingen gaan plaatsvinden. Kortom; spektakel en drama alom!

[afbeelding]

De kwalificaties gaan een ander karakter hebben dan je wellicht gewend bent. Het zogenaamde "One shot qualify" hebben we als PSNracing al eerder getest in Project Cars. Het was een groot succes en zorgen voor de nodige spanning!
Voorafgaande aan de kwalificatie krijg je een starttijd voor je kwalificatieronde door. Op dit tijdstip ga je het circuit op om je outlap te rijden. Vervolgens heb je 1 ronde om een kwalificatietijd neer te zetten. Na het rijden van die ronde ga je terug naar de lobby om te kijken wie onder jouw tijd kan duiken.
Starttijden gaan op basis van de stand binnen het kampioenschap.
Ben je de snelste? Dan start je op pole en krijg je punten voor het kampioenschap!

We zullen de komende weken nog gaan oefenen met deze opzet!

[afbeelding]

We rijden op de woensdagavond. De starttijd van de kwalificatie is 20:00 en hierna zullen we 40 minuten rijden.

[afbeelding]

Inschrijven kan via de volgende https://docs.google.com/spreadsheets/d/141_baBtN051CsdkRoT-u9guVg-KC13lTY0zV_jbuUDA/edit?usp=sharing.

Je kunt geen voorkeur opgeven voor een team of teamgenoot. We gaan proberen hier een eerlijke verdeling te maken op een aantal factoren. Vandaar dat we je ook vragen je aan te melden via deze googledocs.

Zodra de teams bekend zijn gemaakt kun je jezelf bevestigen voor een bepaalde race. Overleg met je team wie gaat rijden. Let op 5 van de 8 races tellen individueel, 8 van de 8 races tellen voor het team.
Gezien de opzet van de kwalificatie is het noodzakelijk uiterlijk 24 uur van te voren aan te geven wie gaat rijden.
Mooi idee, heb even een keer de lobby gejoined afgelopen week, maar met een ds4 controller is er niet zonder ABS te rijden, trigger aanraken is al full lock :) deze league zou ik alleen aanraden mits je stuur & pedalen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Gisteren nog in een lobby heerlijk gereden, 10 ronden zonder pitstop, zouden meer moeten doen want ik blijf het absurd vinden dat sommige 3-5 ronden doen én een pitstop moeten maken.. kom op zeg. Maar goed, na ronde 3 had ik al een 5 seconde voorsprong op nummer 2 en kon zo heerlijk “cruisen” naar de overwinning. Hadden gr3 en ik reed in de Corvette met 7 rondes achter elkaar in de 1.37.200 tot 1.37.600 op dragon trail, zachte band. Daarna in een andere lobby 7 ronden Yamagiwa en ook Kunnen winnen doordat p1 een fout maakte bij een van de hairpins. Zat de gehele tijd binnen een seconde van hem. Ik was sneller maar je hoeft er niet direct voorbij, gewoon onder druk zetten :9

ik zal dan maar vooral niet melden dat ik daarvoor in project cars online speelde, eerste echt race voor mij online op de Red bull ring in de TC klasse (speelde met de AMG) en ik op p 12 begon, 7e eindigde omdat iedereen ertussen opgaf en ik op een ronde gezet ben door de nummers 1-3 -O- snelste tijd van mij was 5 seconden af van de snelste en op 16 ronden is dat best veel...ik moet daar nog eens wat tijd in steken :')

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel_Elessar op 10-03-2018 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net een 1:40.1 neergezet op nurburgring gp track gr1. Stond toen effe 3e plek top 10.
Voelde wel weer efkes goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een nieuwe WRX STI Type S '14 (N300 klasse) gekocht en deze meegenomen naar de Nordschleife voor een time trial.
Stock settings (geen tuning), Sport Hard (fabrieks) banden, TC 0, ABS default, rembalans onveranderd.
Na 7 laps nu een 8:20.419 staan, incl nog de nodige verbeterpunten. Het is lastig om de rand op te zoeken omdat net óver het randje onvergeeflijk is. In GT5 haalde ik met de Impreza WRX STI '10 een 7:54.xxx, daar gaan we niet aankomen denk ik.
Hier gaan we de komende tijd eens wat vaker achter zitten :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:20:
Een nieuwe WRX STI Type S '14 (N300 klasse) gekocht en deze meegenomen naar de Nordschleife voor een time trial.
Stock settings (geen tuning), Sport Hard (fabrieks) banden, TC 0, ABS default, rembalans onveranderd.
Na 7 laps nu een 8:20.419 staan, incl nog de nodige verbeterpunten. Het is lastig om de rand op te zoeken omdat net óver het randje onvergeeflijk us. In GT5 haalde ik met de Impreza WRX STI '10 een 7:54.xxx, daar gaan we niet aankomen denk ik.
Owh is wel leuke time trial idd, zal ook eens proberen. Weet dat ik met die nieuwe time attack isle of man wrx dlc bak(hele mond vol :P) een 6:50 ergens deed, maar die rijd op race hard standaard.
In gt5 hadden de sport banden veel meer grip, dat is in gt sport allemaal wat minder(hoop realistischer ??)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
v8power67 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:01:
Net een 1:40.1 neergezet op nurburgring gp track gr1. Stond toen effe 3e plek top 10.
Voelde wel weer efkes goed.
Pff, ik net blij met een 43.8 en een optimal van 42.8. Alien.

Edit, m'n eerste rondje na deze post een 42.8 gereden.

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog_Martin op 10-03-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Meer mensen die te maken hebben met veel lag in online races?
Bij online races zweven tegenstanders alle kanten op, wat niet te doen is bij inhaal acties..
Is Sony hierbij de 'schuldige' of loopt mijn netwerk te kloten?

Verder is dat hele nieuwe penalty systeem ook een lachertje...
Een en al gebeuk en gedoe... krijg je een bonus voor een nette race. Kan niet helemaal de bedoeling zijn haha

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Edwins1984 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:07:
Meer mensen die te maken hebben met veel lag in online races?
Vrijwel nooit, op een enkele speler met een rood verbindingsstreepje uitgezonderd.
Vaak zijn dat lui uit Spanje of Zuid-Afrika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
dvdkiwi schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Vrijwel nooit, op een enkele speler met een rood verbindingsstreepje uitgezonderd.
Precies het tegenovergestelde van de thuis situatie hier, goed om te horen dat het probleem waarschijnlijk bij mij ligt en geen brakke servers van Sony. Maar eens met wat instellingen testen, dank :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet er verder erg aan wennen dat er steeds remmen in beeld komt!
Dit kost je veel oefening
En ik vind dat er bij mij veelst te laat remmen in beeld komt.

Ik had liever gehad dat de racelijn rood kleurde bij het remmen.
Zo vlieg ik steeds uit de bocht bij het remmen.

En ik speel veel met het achteraanzicht.
En het nadeel is dan dat er dwars door de auto remmen in beeld komt.

Het kost je veel oefening.

Verder heb ik ook een G29 racestuur maar ik speel met controller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
1. Je kunt dat uitzetten.
2. Het is indicatief he ;)

Maar waarom speel je met controller en chase cam terwijl je een G29 hebt staan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:00:
Ik moet er verder erg aan wennen dat er steeds remmen in beeld komt!
Dit kost je veel oefening
En ik vind dat er bij mij veelst te laat remmen in beeld komt.

Ik had liever gehad dat de racelijn rood kleurde bij het remmen.
Zo vlieg ik steeds uit de bocht bij het remmen.

En ik speel veel met het achteraanzicht.
En het nadeel is dan dat er dwars door de auto remmen in beeld komt.

Het kost je veel oefening.

Verder heb ik ook een G29 racestuur maar ik speel met controller.
Ben wel benieuwd naar je reden dat je de controler boven stuurtje prefereert. Puur praktische reden?

Die meldingen zijn uit te zetten, zal gewoon lekker op 1 circuit veel tijd rond brengen om wat ervaring op te doen. Zul je zien dat het allemaal prima te doen is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Edwins1984 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:46:
[...]

Ben wel benieuwd naar je reden dat je de controler boven stuurtje prefereert. Puur praktische reden?

Die meldingen zijn uit te zetten, zal gewoon lekker op 1 circuit veel tijd rond brengen om wat ervaring op te doen. Zul je zien dat het allemaal prima te doen is ;)
Het G29 stuurtje gebruik ik met buro setup.
Met controller kun je mooi op de bank spelen!

Mijn bank heb ik aan de ene kant van de kamer te staan.
Maar mijn buro aan de andere kant van de kamer.
En anders moet je steeds je playstation 4 pro verslepen naar de ene kant van de kamer naar de andere kant.

Maar ik heb ook een hele tijd met G29 racestuur gespeelt hoor!
Verder heb ik de schakelpook er ook nog bij mijn G29 racestuur!
Het valt mij op dat de koppeling niks doet bij deze game!

Offtopic:
Verder heb ik bewindvoering over mijn geld gekregen, de rechtzaak is al geweest.
Ik heb de laatste tijd te veel games gekocht en electronica bij de mediamarkt webshop weg.
Ik was verslaafd aan de Rabo Scanner.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2018 02:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
Edwins1984 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:30:
[...]

Precies het tegenovergestelde van de thuis situatie hier, goed om te horen dat het probleem waarschijnlijk bij mij ligt en geen brakke servers van Sony. Maar eens met wat instellingen testen, dank :)
Ik zie dat je Steam gebruikt, dat was bij ons in de clan nogal vaak de boosdoener. Steam die een update binnenhaalt en daarvoor de complete bandbreedte van je verbinding opslokt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tijd op de Nordschleife weer iets verbeterd; 08:17.051 nu :)
Hier zouden nog wel enkele seconden vanaf moeten kunnen maar dat zal tijd gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
Jimijames75 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 09:37:
[...]

Ik zie dat je Steam gebruikt, dat was bij ons in de clan nogal vaak de boosdoener. Steam die een update binnenhaalt en daarvoor de complete bandbreedte van je verbinding opslokt.
Steam en andere clients heb ik altijd (bewust) uitstaan tijdens online sessies.
Wil geen lag bij mezelf of andere veroorzaken als het niet nodig is :)

Het probleem heb ik inmiddels getackeld, simpelweg even de wifi router een harde reset gegeven was al voldoende. Nu weer strakke races zonder 'lag'gende auto's, een hele verademing :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Ik begrijp sowieso niet hoe lui in Zuid Afrika in onze regio kunnen joinen. Zie het best regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
Schimanski81 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Ik begrijp sowieso niet hoe lui in Zuid Afrika in onze regio kunnen joinen. Zie het best regelmatig.
Ik denk met een Europees PSN account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:19
Schimanski81 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Misschien heeft het iets te maken met tijdzone en cultuur of dergelijk. Zuid-Afrika zit in ongeveer dezelfde tijdzone als Centraal-Europa. Portugal, Ierland en verenigd koninkrijk zijn bijvoorbeeld -1uur en Zuid-Afrika +1uur ten opzichte van ons.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou kunnen. Zo zitten Noord en Zuid Amerika ook samen, net als Japan en Oceanië.
Ook zie ik wel eens een Saudi Arabier in "onze" servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:20:
Na 7 laps nu een 8:20.419 staan, incl nog de nodige verbeterpunten. Het is lastig om de rand op te zoeken omdat net óver het randje onvergeeflijk is. In GT5 haalde ik met de Impreza WRX STI '10 een 7:54.xxx, daar gaan we niet aankomen denk ik.
Zo net ook even deze combinatie gedaan.
Alles zelfde qua settings.
1ste lap een 8:14.933 daarna 3 laps zonder verbetering, en de 5e lap uiteindelijk een 8:10.370 met een optimal van 8:09.180. een 7 min zit er denk ik niet meer in zoals met gt5.. misschien met sport soft banden wel.

Edit een 8:04.941 eerste lap met de sport soft eronder. Dus zou mogelijk kunnen onder de 8 min komen.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 12-03-2018 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Strak tijdje hoor!
Ik moet dus nog een 8 seconden zien te winnen... komt goed! (hoop ik)
In de tussentijd eens de olie verversen, kijken of dat helpt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Gister de tweede race gedaan van de landenbeker. Is wel erg vermakelijk :) Was 8e gekwalificeerd en uiteindelijk ook 8e geëindigd op Blue Lagoon Speedway inclusief 3 pitstops. Wellicht had ik hem met 2 stops kunnen uitrijden maar op het rechte stuk was de auto toch significant langzamer als ik hem op standje 6 zuinigheid had gezet. Denk trouwens ook dat mijn banden een twee stopper niet hadden overleefd haha.

Vanavond race 3 in een MR2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Morgen weer een udate, zou dat content kunnen zijn?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Lekker Ventje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:22:
bron? gister kreeg ik 1.14 binnen, maar dat was slechts een technisch update'je...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 13:22:
Nee morgen is gewoon onderhoud, zoals elke woensdag.
Staat niks in bericht over eventuele patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Jammer dat er de laatste tijd steeds minder nieuw spul in de mileage store te vinden is. Er zijn nog wel veel lakkleuren te gaan denk ik maar qua velgen, stickers en auto's zijn ze aan het rouleren zie ik. Misschien komt er in de volgende contentupdate wel weer nieuw spul in de mileage store.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Gebruiken jullie toevallig een SVG converter voor stickers? Gister had ik namelijk wat plaatjes via een JPEG -> SVG converter geupload op mijn Gran Turismo. Vervolgens wilde ik deze op mijn auto plakken maar de stickers werden niet correct weergegeven. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Ik koop die kleuren nog wel, maar t zijn als zoveel velgen en kleuren... ik vind t wel genoeg!

Ik zou graag wat meer merkstickers en logo's hebben: maar verder genoeg keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe kunnen mensen zo snel zijn met die aston vantage gr4 op kyoto... Rij redelijk makkelijk een 1:39.6 met de atenza. Maar met de vantage kom ik niet eens onder de 1:40... En probeer van alles. Replay bekeken en ja snap het nog niet...
Rare bak... Wel heel snel op rechte stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
v8power67 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:06:
Hoe kunnen mensen zo snel zijn met die aston vantage gr4 op kyoto... Rij redelijk makkelijk een 1:39.6 met de atenza. Maar met de vantage kom ik niet eens onder de 1:40... En probeer van alles. Replay bekeken en ja snap het nog niet...
Rare bak... Wel heel snel op rechte stukken.
Die aston is inderdaad erg snel :) En ook leuk om te rijden vind ik. Ben vanmorgen 3e kunnen worden met de TT omdat de rest veel fouten maakten. Altijd leuk dat als je constant rijdt je toch plaatsen pakt :D Zat telkens in de 1.42. Ook fuel management is tof en de TT verbruikt bij sneller schakelen toch minder dan de M4. Maar ze mogen van mij echt naar de 20 rondes gaan _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
kyoto was weer ff lekker sturen. had alleen tijd voor paar rondjes, op een 1.40.4 blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
In de daily race B met de Renault mag je blijkbaar je auto tunen zowel op vermogen als gewicht. Toen ik nog actief was met de daily races kon dit nog niet. Blijkbaar kan het sinds de update wel, wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 23:43:
In de daily race B met de Renault mag je blijkbaar je auto tunen zowel op vermogen als gewicht. Toen ik nog actief was met de daily races kon dit nog niet. Blijkbaar kan het sinds de update wel, wel leuk.
Owh dat heb ik niet gezien jammer want dat is wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
rgarretsen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:35:
kyoto was weer ff lekker sturen. had alleen tijd voor paar rondjes, op een 1.40.4 blijven steken.
1.42 hier, met de Hurican. Wat een lekkere bak is dat.

Laatste 2 dagen de game weer eens opgepakt na maandje rust en meteen in de B klasse een aantal podium plaatsen gepakt en van laag B naar hoog B gegaan, zo hoog nog niet eerder geweest. Ook van C sportman naar A sportman gegaan. Paar prachtige races op Monza gehad van de week, bumper aan bumper zonder beuken in de chicanes, met klassieke uitremacties _/-\o_ _/-\o_

Wat een heerlijk spel is het toch :D

Waar kan ik ook alweer mijn eigen ranking van nu zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Patrick_D_GTS op 16-03-2018 11:17 ]

PSN: Patrick_D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Nog eens een controller opgepakt om een aantal races te doen. Dat is wel even aanpassen hoor.
Ik weet nog dat ik na jaren met controller spelen echt moeite had om snelle tijden te zetten met een stuurtje. Nu is het gewoon andersom. Zo hakerig ... Als anderen me zien rijden denken ze waarschijnlijk dat ik lag :+

Toch nog even online gegaan, maar ik zat weer in een race met a-holes. Als 17de (en voorlaatste) gestart, tot 11de plaats kunnen opklimmen en dan vakkundig eraf getikt worden. Laatste ronde, voorlaatste plaats en een leukerd die het nodig vond om zich te laten zakken en mij te blokkeren en dan een mooie brake-check te geven. Daarna verliet hij de game. Het viel me trouwens op dat diegenen die voor mij de race verpestten, allen het spel verlieten voor het einde. Heeft dat minder invloed op je beoordeling dan een race uitrijden met penalties?

Is er met de laatste update eigenlijk een verbetering van het penalty-systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snoei01
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 16:33
De Android (fan) app is nu ook beschikbaar:

Google Play: GT Sport Companion

PSN ID = Zathan772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
Dat penalty systeem mogen ze zo snel mogelijk een spuitje geven....
Eerlijk en clean racen wordt alles behalve beloond, wat een kansloos kut systeem is dat op het moment.. 7(8)7

Maar eens op zoek naar public lobbies waar ze wel normaal kunnen / willen rijden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Edwins1984 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 13:50:
Dat penalty systeem mogen ze zo snel mogelijk een spuitje geven....
Eerlijk en clean racen wordt alles behalve beloond, wat een kansloos kut systeem is dat op het moment.. 7(8)7

Maar eens op zoek naar public lobbies waar ze wel normaal kunnen / willen rijden :)
Ik heb van de week op Kyoto prima races gehad met de daily's zonder echt penalty's te krijgen moet ik zeggen. Gewoon kunnen racen, beetje contact gehad en..niks.
Ik vind dit systeem ook beter dan dat van Project cars 2 moet ik zeggen, ook dat je kan chatten heeft wel een voordeel ten opzichte van PC2. Vind ik dan.

Het is al eerder gezegd maar dit is zo complex om goed te krijgen:
"persoon die de andere van achter ramt is fout". Wat als de persoon een remtest doet is dan de persoon erachter schuldig?

In het echt hebben ze al meerdere mensen die het beslissen en nemen dan volgens fans nog wel eens de foute beslissing. Dat ga je niet in een algoritme kunnen gieten.

Ik heb zo best een aantal leuke gasten ontmoet die netjes en hard rijden. Natuurlijk zit er af en toe een idioot tussen maar over het algemeen is het best goed te doen. Ook in de daily's.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel_Elessar op 17-03-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

momania

iPhone 30! Bam!

Ik had gister weer eens sinds lange tijd weer 2 online races gedaan en ben positief verrast door penalty systeem. Werd een paar keer van de baan geramd, maar voor beide races kreeg ik clean-racing bonus. :)

Misschien morgen middag ook maar even wat online races doen.

Time trial gister op de daily van Willow Spings viel vies tegen. Eigenlijk nog helemaal niet op die baan gereden, maar is wel lekker uitdagend. Zeker aangezien het zo hobbelig is :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Ik heb van de week op Kyoto prima races gehad met de daily's zonder echt penalty's te krijgen moet ik zeggen. Gewoon kunnen racen, beetje contact gehad en..niks.
Ik vind dit systeem ook beter dan dat van Project cars 2 moet ik zeggen, ook dat je kan chatten heeft wel een voordeel ten opzichte van PC2. Vind ik dan.

Het is al eerder gezegd maar dit is zo complex om goed te krijgen:
"persoon die de andere van achter ramt is fout". Wat als de persoon een remtest doet is dan de persoon erachter schuldig?

In het echt hebben ze al meerdere mensen die het beslissen en nemen dan volgens fans nog wel eens de foute beslissing. Dat ga je niet in een algoritme kunnen gieten.

Ik heb zo best een aantal leuke gasten ontmoet die netjes en hard rijden. Natuurlijk zit er af en toe een idioot tussen maar over het algemeen is het best goed te doen. Ook in de daily's.
Je haalt hier ook zeker terecht goede punten aan, het is ook verdomd lastig om een goed werkend systeem te krijgen dat menselijke logica goed kan interpreteren zoals het bedoeld is. Niks is perfect en dat verwacht ik ook niet van PD.

Maar bepaalde dingen zoals tegenstanders die je gewoon keihard halverwege uit een bocht rammen waarvan jij de penalty oa. krijgt is gewoon fout. Vervolgens klap je tegen een andere tegenstander aan die netjes buiten langs ging waardoor je nog meer penalty etc krijgt klopt gewoon van geen kant ;)

Buiten zulke frustraties valt er gelukkig ook enorm veel plezier te halen online met GT sport en later vandaag ook weer enorm toffe battles gehad zoals GT Sport bedoeld is.. dan is dat spel gewoon goud waard _/-\o_

Hopelijk weten ze het penalty systeem nog iets te verfijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dafuq... Zet net een 2:08.262 neer op suzuka met de atenza. Maar mn laptijd upload niet. Heb ronde opgeslagen en gedeeld. Maar ziet hem in de leaserboard niet verschijnen...

Owh was net ineens offline problemen dus helaas.

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 18-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21
Edwins1984 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:50:
[...]

Je haalt hier ook zeker terecht goede punten aan, het is ook verdomd lastig om een goed werkend systeem te krijgen dat menselijke logica goed kan interpreteren zoals het bedoeld is. Niks is perfect en dat verwacht ik ook niet van PD.

Maar bepaalde dingen zoals tegenstanders die je gewoon keihard halverwege uit een bocht rammen waarvan jij de penalty oa. krijgt is gewoon fout. Vervolgens klap je tegen een andere tegenstander aan die netjes buiten langs ging waardoor je nog meer penalty etc krijgt klopt gewoon van geen kant ;)

Buiten zulke frustraties valt er gelukkig ook enorm veel plezier te halen online met GT sport en later vandaag ook weer enorm toffe battles gehad zoals GT Sport bedoeld is.. dan is dat spel gewoon goud waard _/-\o_

Ik was nog niet eerder begonnen aan online races omdat ik bang was dat iedere race een crashfest zou worden en ik me hier enorm aan zou gaan ergeren. Maar na nu een paar dagen aan wat dailies (voornamelijk Gr4) meegedaan te hebben valt me dit 100% mee.

Ja de eerste races kwam het wel een paar keer voor, maar vanaf het moment dat ik in SR=S/DR=B terrecht kwam zijn zo goed als alle races fair geweest. Natuurlijk komen er af en toe wat kleine tikjes voor of schuren we elkaars lak er soms net een beetje af, maar geen dive-bombs of van de baan naar buiten drukken oid.
Op Suzuka in ieder geval mooie races gehad gisteren, zowel aantal keer op pole beginnen/eindigen met 7-10 sec voorsprong als ook in het middenveld spannende battles gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Edwins1984 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 19:50:
[...]

Enorme open deur natuurlijk maar hoe hoger je komt in in je Sportmanshiprating, des te fijner het rijden is.

Ben sinds een paar dagen S, maar dat is echt een verademing. In 6 races maar 1 beuk gehad van een frusti (wat me mijn motor kostte?? ik dacht dat we bijna zonder schade reden. Helaas was de penalty hierdoor nog hoger dan normal, maar dat ter zijde).

Paar heerlijke close clean races gehad, met als resultaat een overwinnen en paar podia op Tokyo ciruit, buitenring gisteren _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En dus als hard opweg naar A/S :X :X Daar zal ik er dan wel stevig afgereden worden waarschijnlijk.....

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoop dat ze snel met de optie komen om de remmen van straat autos te upgraden. Want alleen pk erbij en gewicht eraf maar stock remmen tja dat rijd beetje vaag.
Net een nissan r34 gtr tune lopen fixen. Stage 1 is 451 pk 1513 kg met custom veren setup. Op sport soft banden. Reed ik een 7: 47 ergens op de nurburgring.
Daarna stage 2 erop gezet dus 566pk en 1466kg. Deze doet een 7:30 op de ring ook op sport soft zelfde veren setup als stage 1.
Zou echt vele malen sneller kunnen als ik de remmen zou kunnen upgraden. Moet soms zo vroeg op de rem ivm de snelheid die je nu haalt met 566 pk ipv 320pk stock.

En een optie om hud info te wijzigen. Als je nu de gearindicator niet wil moet je bijna de complete hud uitzetten..

Owh en wat gave opties die wel in gt6 zatten zoals je dashboard aanpassen met wat tellers wat er gelijk weer meer racy uitziet. Of dat als je de auto tuned de stock uotlaat vervangen word. Zie ik ook graag terug.
Maar wat ik nog liefste terug zie is alle racing modified wagens. De challanger 1970 rm en civic rm noem maar op. De gtr r32 r33 en r34 rm. (Kwijl).
Maak ze gelijk gr4/gr3 en klaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/4DeD2alYGPI/hqdefault.jpg

Blijkbaar waren de gtr's geen racing modified wagens. Was iets met een dlc pack ofzo.

Edit : gevonden werden touring cars genoemd:

Ik wil ze een voor een terug graag. Wat een dikke bakken!
Owh en ik zou heeeeel graag de nismo wagens en vooral de mine's r34 terug willen !!

[ Voor 8% gewijzigd door v8power67 op 19-03-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
Het grappige is dat heel veel mensen nog terugverlangen naar t oude Gran Turismo: en als ik alle content en opties zie denk ik daar ook over. Maar GTS is toch echt wel een niveautje hoger: qua graphics, geluid en met name het online deel.

het meest jammere vind ik (maar ook begrijpelijk) dat de moeilijkheidsgraad in de 'GT mode' laag ligt: ik weet dat ik met GT5 (6 heb ik bijna niet gespeeld) echt lang heb gedaan om de eiger Nordwand op goud te halen: dat was racen tegen jezelf. Nu is dat deel net iets makkelijker.

En ja, ik had wel schik in het tunen en racen met de RS6, of een volvo of een andere brave auto. vooral op dat lange rechte stuk...maar tijdens een toffe online race: dat is toch wel een andere ervaring.

Ik hoop dat ze GT7 aan het bouwen zijn, op de graphics en engine die er nu ligt. en dat je GTS een beetje als prologue mag beschouwen: dan gaat het helemaal goedkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik verlang niet terug naar gt6, want physics wise en graphics wise is dat mega stap terug. Maar ik zou wel graag de goede dingen die gt6 had qua tuning qua carlist etc terug zien.
Nou heb ik het idee dat ze met gt sport wel eens lang willen gaan doen. En dat er binnenkort betaalde content komt om het levend te houden(verkoop cijfers zijn niet echt mega succes gebleken helaas).
Maar een hoop dingen kunnen ze oppoetsen en updaten naar gt sport.
Dat circuits en autos allemaal nu next level moeten worden gemaakt prima. En dat kost gewoon tijd.
Maar dingen als velgen, spoilers uitlaten wat gewoon in gt6 zat kan natuurlijk makkelijker gedaan worden.
En 1 ding wat ik heel graag zou willen zien gejat worden van forza games is dat je bredere velgen kan kiezen. Want soms heb je grote velgen onder een auto maar zijn ze erg smal en dat ziet er gewoon niet uit.
En ja de standaard meer gr3 en gr4 autos... Maja vrees dat dit niet zo snel gaat gebeuren..

Pagina: 1 ... 50 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing