Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iemand die de GTS vs GT6 cars comparison thread kijkt op GTPlanet?
Wat een detail ze ook weer in de nieuwe wagens (F-1500, Mach1) hebben gestopt, schitterend! _/-\o_
https://www.gtplanet.net/...comparison.370800/page-18

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:42
Merk op dat ik de laatste tijd niet echt meer online ga racen maar gewoon met verschillende auto's op de Nordschleife bezig ben + soms een offline race. Die track blijft me gewoon bekoren.
Waar kan je afzetten dat als je achteraan start dat de auto's voor je ook gewoon gaan racen en niet wachten totdat je op de eerste plaats gaat rijden? Zo irritant.

Ook kijk ik regelmatig naar Project Cars 2 om daar andere tracks uit te testen.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes net eindelijk mn pb tijd op interlagos gr4 verbeterd. Van een 1:37.562 naar een 1:37.344.
Nog steeds bijna 7 tiende langzamer dan de snelste in top 10. Maar ben er blij mee :)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Helaas geen tijd vanavond, had graag ff paar rondjes gedaan met de gr4 op interlagos, ga altijd goed daar :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou net weer even ervoor gaan zitten. En ineens klopt het en rij een 1:37.095. weer bijna 3 tiende eraf wtf haha. Bijna halve seconde sneller dan de laatste keer dat ik reed.
Die atenza is wel echt zo ziekelijk stabiel. Love it !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Ding blijft gewoon stabiel, zolang je netjes de lijnen rijd. wel altijd idee dat acceleratie minder is, maar wielspin met dat ding is bijna onmogelijk :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

v8power67 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:42:

Die atenza is wel echt zo ziekelijk stabiel. Love it !!
Net dus ook maar eens de Atenza geprobeerd en dat gekke ding lijkt wel met een magneet aan de baan vast te zitten! :D Geen wielspin, geen onder- of overstuur, gewoon ideale lijn rijden en gaan!
Had een half uurtje eraan gezeten op de Gr4 daily op BH en daarna ook even een race gereden, maar kwam volgens mij aardig in de buurt van jouw tijd (relatief dan :+ ). Zat op een 1:30.5, met een optimal 1:30.3. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
momania schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:47:
[...]

Net dus ook maar eens de Atenza geprobeerd en dat gekke ding lijkt wel met een magneet aan de baan vast te zitten! :D Geen wielspin, geen onder- of overstuur, gewoon ideale lijn rijden en gaan!
Had een half uurtje eraan gezeten op de Gr4 daily op BH en daarna ook even een race gereden, maar kwam volgens mij aardig in de buurt van jouw tijd (relatief dan :+ ). Zat op een 1:30.5, met een optimal 1:30.3. :)
Ja ding rijd ziek. Maar is net te traag qua power voor dit circuit.
Qua tijd zat het vandaag niet lekker. Mn optimal vorige keer was een 1:28.4 maar kwam nu niet verder dan een 1:29.2, met optimal van 1:29.0. kan dus veel sneller maar lukte me effe niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zo bizar, zit echt rondje na rondje te rijden op nurburgring hp yrack met de gr1 porsche.
Kom maar niet onder mn tijd van 1:40.8.
En dan ineens uit het niks alsof ik overgenomen werd door een pro coureur zet ik een 1:39.783 neer. Momenteel snelste tijd top 10. Tuurlijk dalijk komen de echte pros en zetten ze een hoge 1:38 neer. Maar toch vind gewoon bizar hoe het soms kan gaan. Van Schelden dat het niet lukt naar 1ste plek top 10..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hoppa de maart patch is aangekondigd met volgende teaser voor 13!!!! Nieuwe autos !!!
Afbeeldingslocatie: https://www.gtplanet.net/wp-content/uploads/2018/03/Gran-Turismo-Sport-March-Content-Update-1200x675.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 17:42
v8power67 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:08:
Hoppa de maart patch is aangekondigd met volgende teaser voor 13!!!! Nieuwe autos !!!
[afbeelding]
oude BMW 3-serie die eerste? Verder ook een Mustang?

hier meer info: https://www.gtplanet.net/...-update-coming-next-week/

[ Voor 13% gewijzigd door Canard op 24-03-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja waarschijnlijk de transcammer sema winner mustang mach 4.
Een r33 gtr, een Aston Martin, idd de e30 m3.
Eeen 1966 gt 40( 20milioen credits slik).
Mogelijk een Aston Martin lmp1 auto.
De red bull x2014. Rx7 savvanah, en nog veel meer. En benieuwd welke baan erbij komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
v8power67 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:54:
En benieuwd welke baan erbij komt :P
Ik hoop dat er een paar echte (F1) circuit bij komen, Spa, Hockenheim, Assen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:18
Leuk pakket zo te zien. Jammer genoeg geen nieuws over Trial Mountain of Deep Forrest als extra banen.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Extra banen komen nog wel, geduld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:02:
Extra banen komen nog wel, geduld ;)
Ja, wachten tot er nog 3 mensen de game spelen wegens altijd maar dezelfde paar circuits..

Edit: die M3 is wel lekker.

[ Voor 6% gewijzigd door Schimanski81 op 24-03-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okeej...
Als je het niet leuk vindt kun je ook pCars gaan spelen ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Superkiwi op 24-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
nou Spa mag er van mij ook wel inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra ze tsukuba erin doen ben ik voorzien. Dat is mijn all time favorite circuit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:32
Spa, Silverstone, Laguna Seca, La Sarthe en Monaco graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:49:
Okeej...
Als je het niet leuk vindt kun je ook pCars gaan spelen ;)
Waar zeg ik dat ik het niet leuk vind? Leukste racer die ik ooit gespeeld hebt, online is heel erg gaaf.

Maar als je in 4 (?) maanden tijd met 1 nieuwe track komt, en het aanbod was al beperkt, haakt de playerbase gewoon af. En dat is zonde want veel spelers zijn gewoon noodzakelijk om gebalanceerde daily races te hebben waar je goed ingedeeld wordt op je eigen niveau.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan me nog wel een aantal negatieve posts van je herinneren, volledig gesupport door je "squad".

In daily races word ik nog steeds ingedeeld in volle lobbies met mensen van mijn niveau; merk niks van het afhaken van de playerbase. En dat zie ik ook niet snel gebeuren, omdat de game in de basis gewoon prima is.
Ik heb juist het idee dat er bij pCars2, de game die zoveel meer auto's en banen heeft, meer mensen afhaken dan bij GT.

[ Voor 19% gewijzigd door Superkiwi op 25-03-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik vind persoonlijk de diverse layouts van circuits niet zo interessant. Heb liever 1 layout om voor te kunnen oefenen dan steeds een andere

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schimanski81 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:25:
[...]

Waar zeg ik dat ik het niet leuk vind? Leukste racer die ik ooit gespeeld hebt, online is heel erg gaaf.

Maar als je in 4 (?) maanden tijd met 1 nieuwe track komt, en het aanbod was al beperkt, haakt de playerbase gewoon af. En dat is zonde want veel spelers zijn gewoon noodzakelijk om gebalanceerde daily races te hebben waar je goed ingedeeld wordt op je eigen niveau.
Broertje en ik spelen deze game echt veel en heb echt geen last van "gebrek" aan circuits. Tuurlijk meer is leuker maar heb niet minder lol erom.
Ben nu juist doordat aanbod minder is wel veel beter geworden op een hoop circuits ivm dat je er nu veel op rijd. Is aanbod groot vanaf begin dan is het moeilijk ze allemaal perfect te leren.
Bv suzuka waar ik echt nog steeds niet snel ben ken ik nu veel beter. En nurburgring gp track hellemaal.
Interlagos ken ik pas winds deze game, en ben nu daadwerkelijk snel op het circuit.
Dus ja ik ben blij met aanbod zoals het is. Tuurlijk na periode langzaam aan wat banen erbij prima. Maar zoals ik al zei. Geef me alleen tsukuba nog en ik ben in principe voorzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ik snap de indeling van de daily races niet. Ik zit nu in D/S, maar in de meeste daily races is 60% van de speler CB D en de rest bijv. A. Waarom? En waarom wordt er geen B of C ingedeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:11:
Ik kan me nog wel een aantal negatieve posts van je herinneren, volledig gesupport door je "squad".

In daily races word ik nog steeds ingedeeld in volle lobbies met mensen van mijn niveau; merk niks van het afhaken van de playerbase. En dat zie ik ook niet snel gebeuren, omdat de game in de basis gewoon prima is.
Ik heb juist het idee dat er bij pCars2, de game die zoveel meer auto's en banen heeft, meer mensen afhaken dan bij GT.
Mening omgeslagen tijdens de demo, geen onvertogen woord sinds release. Enige punt is het tekort aan tracks.

Ik geef aan dat het het een risico is dat playerbase flink verminderd als je traag bent met uitbreiden van je game (tracks dus).

Misschien die roze bril af en toe eens afzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:31
Schimanski81 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Mening omgeslagen tijdens de demo, geen onvertogen woord sinds release. Enige punt is het tekort aan tracks.

Ik geef aan dat het het een risico is dat playerbase flink verminderd als je traag bent met uitbreiden van je game (tracks dus).

Misschien die roze bril af en toe eens afzetten?
Er zal ook vast wel een reden zijn dat de game zo snel na release afgeprijsd was.

Game bevalt me goed maar meer tracks zou inderdaad welkom zijn. Hopelijk komen er nog een aantal nieuwe tracks (dus geen layouts) bij dit jaar.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Welke roze bril?
Volgens mij heb ik vaak genoeg zaken aangedragen die beter zouden kunnen.
Ik weet ook wel dat de game niet perfect is.

Jij roept dat de playerbase afhaakt vanwege oa te weinig (nieuwe) tracks. Als ik onder andere in mijn psn lijst kijk, waar veel racers tussen zitten, is het juist deze game die (5 maanden na release) nog steeds erg veel gespeeld wordt en een game als pCars, die zoveel beter zou zijn want "beter geoptimaliseerd voor controller, meer tracks en banen", juist veel minder.
Dat heeft niets met een roze bril te maken dus ik weet niet waar die opmerking vandaan kwam :/

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 25-03-2018 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
Afgelopen zaterdag na een tijdje weer is GT Sport opgestart, maar die penalty's...

Op Suzuka in een spannend gevecht in Sector 1 gaat iemand net te wijd de bocht door en raakt het gras aan, spint daarom tegen mij aan waardoor ik in de vangrail terecht kom. Jammer, maar een race ongeluk, kan gebeuren. Word ik de baan opgezet, wil verder rijden, krijg ik er nog een 5 seconde penalty er bovenop... Daar gaat je race. Van vechten voor de kopposities, naar plek 14.

Dan denk je na 1 race, ik doe er nog 1. En daar gebeurt weer exact hetzelfde op Willow Springs.

Zo frustrerend, want ik vind het echt een heerlijke racegame.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr.4 op Interlagos, prima daily :)
Eerst de Cayman Clubsport gepakt maar die kan niet op tegen al het Attenza geweld. Toen de M4 gepakt, dat ging al beter: van plek 12 naar 6.
Ik kom in de kwali nét niet onder de 1:40.000...
Heb helaas geen tijd meer anders had ik me daar nog even op stukgebeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 26-03-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
dvdkiwi schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:08:
Eerst de Cayman Clubsport gepakt maar die kan niet op tegen al het Attenza geweld. Toen de M4 gepakt, dat ging al beter: van plek 12 naar 6.
Ik dacht eigenlijk dat de Cayman sneller was dan de Atenza?
Ik had dit gemerkt bij een aantal rondjes Suzuka. Ik was direct 2 seconden sneller met de Cayman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht dat de Cayman op Suzuka sneller is dan de M4; als Gr.4 op Suzuka weer een keer voorbij komt in de daily races zal ik ze beiden eens meenemen voor een rondje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
dvdkiwi schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:03:
Welke roze bril?
Volgens mij heb ik vaak genoeg zaken aangedragen die beter zouden kunnen.
Ik weet ook wel dat de game niet perfect is.

Jij roept dat de playerbase afhaakt vanwege oa te weinig (nieuwe) tracks. Als ik onder andere in mijn psn lijst kijk, waar veel racers tussen zitten, is het juist deze game die (5 maanden na release) nog steeds erg veel gespeeld wordt en een game als pCars, die zoveel beter zou zijn want "beter geoptimaliseerd voor controller, meer tracks en banen", juist veel minder.
Dat heeft niets met een roze bril te maken dus ik weet niet waar die opmerking vandaan kwam :/
Ik speel dit ook meer dan PC2. Hoewel dat ook een tof spel is en veel meer auto's/banen heeft. Dat is absoluut tof. Maar toch speelt het lang niet zo lekker op de controller als Gtsport dit doet. PC2 is met een stuurtje wel beter dan GTsport vind ik. Maar ook dan, het online gedeelte is zo veel beter in GTsport. Lobby's kun je veel sneller zoeken en ook het aantal idioten die ik tegenkom zijn in GTsport minder dan in PC2.

Ik hoop inderdaad dat er een aantal nieuwe tracks inzitten. En zoals het lijkt zit er de nieuwe Aston Martin Vantage tussen. Hopelijk direct in GTE stijl :D Jammer van de V12 die nog wel in het vorige model zit. De nieuwe is een V8 turbo. Maar wel ook vanaf scratch gemaakt als GT race wagen naast de gewone weg versie.
Dan ook hopen dat ze het geluid van de Porsche RSR ook eens updaten naar het GTE geluid _/-\o_ Die is zo enorm gaaf.

Maar circuits mogen ook wel erbij komen.
Een nadeel wat ik vooral zie in PC2 online en soms ook in GTsport is dat op rustigere momenten er veel lobbies zijn met maar 1-3 spelers. Dat is toch niet zo leuk, als je dan minder banen heeft gaan mensen sneller samenvoegen en krijg je vollere lobbies.
Toch zou ik inderdaad toejuichen als ze een aantal classic Gran Turismo banen toevoegen. Maar ook échte circuits als la sart, Spa. En ja dat is al vele malen gezegd.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Heb wat highlight clips gemaakt van wat intense acties/races in S/S.

[ Voor 25% gewijzigd door GaHard op 27-03-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
*rant mode-on*

In 1 race van A/S naar A/B... Mensen (lees: Spanjaarden) die op het rechte stuk vlak voor je neus eventjes op de rem trappen waardoor je ze aantikt, en uiteraard betekent dat een 5 seconde penalty. Daarna kom je iemand tegen die net weer de baan op komt rijden na een spin, gelukkig als ghost zodat je er doorheen kunt rijden. Oh, toch niet, en je beukt er verschrikkelijk hard in en spint van de baan af, wat weer resulteert in een 5 seconde penalty. Gelijk maar weer inleveren en vol goede (lees: vol frustratie) de race vervolgen. De snelste rondetijd neerzetten van de race vlak voor de pitstops, want je ligt alweer 10 seconden achter op de nummer 15 en kan eindelijk een fatsoenlijk rondje rijden. In de laatste ronde kom je nog wat mensen tegen, en uiteraard weer die spanjaard die weer vol op zn rem trapt vlak voor je neus net na het uitkomen van een bocht, en alweer een 5 seconde penalty. Wat een heerlijk systeem zeg, hopen dat ze het zo houden... 8)7

*rant mode-off*

Sorry, moest het even kwijt. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo had ik vanmiddag op Dragon Trail een Ier die in elke bocht iedereen als rempunt of hangblok gebruikte. Toen ik 'm voor een scherpe rechtse bocht met mach 10 zag aankomen in mijn spiegel week ik op het laatste moment voor de bocht even naar links uit waardoor hij mij miste en vol de muur in knalde _O-
De resterende ronden zag ik hem in de spiegel wederom tegen andere auto's opbeuken.
Heel vervelend zulke lui :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Zojuist een G29 en Playseat Challenge besteld, beide in de aanbieding bij Bol. :)

Ben benieuwd hoe het bevalt.

[ Voor 5% gewijzigd door 123RR op 28-03-2018 10:17 . Reden: Typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:54
123RR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:47:
Zojuist een G29 en Playseat Challenge besteld, beide in de aanbieding bij Bol. :)

op hoeveel kwam de Playseat?
Is ondertussen uitverkocht bij Bol zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij staat er nog wel (voor 189 euro), maar via een externe verkoper:
https://www.bol.com/nl/p/...8622b732.1.2.ProductTitle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123RR
Ekfad schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:05:
[...]

op hoeveel kwam de Playseat?
Is ondertussen uitverkocht bij Bol zelf.
222 voor de G29, 179 voor de Playseat (bij Bol zelf).

[ Voor 3% gewijzigd door 123RR op 28-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
v8power67 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:17:
Zodra ze tsukuba erin doen ben ik voorzien. Dat is mijn all time favorite circuit!!
En ben je al gillend van de pret door je huis aan het rennen?

https://www.gran-turismo.com/us/news/00_3779653.html

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~ *O* *O* *O*

Holy crap im happy !!!!

Damn wat een patch. Alsof ze de game gewoon speciaal voor mij maken.
R33gtr, een nieuwe gr3 auto. En een nieuwe super gt groep genaamd gr 2.
Dan nog de gtr nismo, en een rx7 savvanah.

VR Time Trial" has been added to the VR Tour Mode. You can now enjoy Time Trials in a 3D view/360-degree environment.

Ia dit dus vr modus time trial ? Was veel gevraagde feature begreep ik.

Trailer:

[ Voor 39% gewijzigd door v8power67 op 28-03-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Mooie update! Jammer dat ze er telkens maar 1 circuit ingooien. Nu is Tsukuba best een leuk circuit Maar had toch wel gehoopt dat ze er eindelijk eens één van de klassieke GT tracks erin zouden gooien en of een echt circuit. Maar goed, het is een leuke update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik ga morgen even voor zitten. Snelste tijd op tsukuba is een 50.366 sec met een extreem gemodificeerde nissan s15 silvia.

Under Suzuki with the current Tsukuba Circuit lap record of 50.366.
On semi slicks.

Afbeeldingslocatie: https://www.farmofminds.com/wp-content/uploads/2014/12/Under-Suzuki.jpg

Dus ga als een malle wagens bouwen en afstellen om dus richting die tijd te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
WTF?! Ik heb gisteren niets eens online gespeeld, behalve een kwalificatierit van de Gr.4 daily race.
Ik heb wel verschillende stickers geüpload... (logo's van computer gerelateerde merken).
Op 27/03/2018 waren je activiteiten op Gran Turismo Sport in strijd met onze servicevoorwaarden.

Aanstootgevende of beledigende inhoud – waaronder ongepast taalgebruik, het beledigen van anderen, aanstootgevende afbeeldingen of audio - gaat in tegen onze gedragscode.

Verdere schendingen kunnen leiden tot een tijdelijke of definitieve schorsing van je account of je console op PlayStation Network.

We vragen al onze spelers om zich fatsoenlijk en respectvol te gedragen en om rekening te houden met ons en anderen. Je kunt de gedragscode nalezen om je kennis op te frissen over het gedrag dat we van onze community verwachten. Je vindt de gedragscode hier .
edit: ik zie nu dat het LG logo verwijderd is... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Canard op 28-03-2018 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
Druk met werk dus helaas weinig tijd om te spelen laatste twee weken, maar die update ziet er goed uit. Super GT auto's, Gr3 auto erbij... en Tsukuba... nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Holy crap im having a blast !!!
Tsukuba met de subaru isle of man time attack wrx(compleet stock alleen 4wd op 50/50).
Na 23 rondes eindelijk aan een 53.974 gekomen.
Damn voelt weer goed dit circuit terug te hebben.

Bop aanpassingen :

Gr.3 Class
・BMW M6 GT3 M Power Livery '16 [Power Ratio : 98% > 96%]
・BMW M6 GT3 (Walkenhorst Motorsport) '16 [Power Ratio : 98% > 96%]
・Chevrolet Corvette C7 Gr.3 [Power Ratio : 103% > 104%]
・Honda NSX Gr.3 [Power Ratio : 96% > 97%]
・Lamborghini Huracán GT3 '15 [Power Ratio : 94% > 95%]
・Lexus RC F GT3 (Emil Frey Racing) '17 [Power Ratio : 108%] [Weight Reduction Ratio: 102%]
・Mercedes-AMG GT3 (AMG-Team HTP-Motorsport) '16 [Power Ratio : 93% > 92%]
・Subaru WRX Gr.3 [Power Ratio : 106% > 107%]

Gr.4 Class
・Aston Martin Vantage Gr.4 [Power Ratio : 100% > 99%] [Weight Reduction Ratio: 106% > 107%]
・Alfa Romeo 4C Gr.4 [Power Ratio : 100% > 103%] [Weight Reduction Ratio: 111% > 109%]
・Audi TT cup'16 [Power Ratio : 103% > 101%]
・BMW M4 Gr.4 [Power Ratio : 99% > 98%] [Weight Reduction Ratio: 104% > 106%]
・Bugatti Veyron Gr.4 [Power Ratio : 102% > 104%]
・Chevrolet Corvette C7 Gr.4 [Weight Reduction Ratio: 111% > 110%]
・Honda NSX Gr.4 [Power Ratio : 93% > 95%]
・Lexus RC F Gr.4 [Power Ratio : 99% > 100%]
・McLaren 650S Gr.4 [Power Ratio : 94% > 95%]
・Mitsubishi Lancer Evolution Final Edition Gr.4 [Power Ratio : 99% > 100%]
・Nissan GT-R Gr.4 [Power Ratio : 96% > 97%]
・Porsche Cayman GT4 Clubsport '16 [Weight Reduction Ratio: 111% > 110%]
・Subaru WRX Gr.4 [Power Ratio : 98% > 99%]
・Toyota 86 Gr.4 [Weight Reduction Ratio: 105% > 104%]

An update for Gran Turismo Sport has been released. The following is a list of the main features introduced:

Main Features Implemented
2. New Cars
 - The following 13 cars have been added:
  ・Aston Martin DB11 '16 (N600)
  ・BMW M3 Sports Evolution '89 (N200)
  ・Ford GT40 Mark I '66 (N400)
  ・Eckert’s Rod and Custom MACH FORTY (N800)
  ・Gran Turismo Red Bull X2014 Jr. (Gr.X)
  ・Gran Turismo Red Bull X2014 Standard (Gr.X)
  ・Honda Raybrig NSX Concept GT '16 (GT500) (Gr.2)
  ・Lexus RC F GT3 (EMIL FREY RACING) '17 (Gr.3)
  ・Lexus AU TOM'S RC F '16 (GT500) (Gr.2)
  ・Mazda RX-7 GT-X (FC) '90 (N200)
  ・Nissan Skyline GT-R V・SPEC (R33) '97 (N300)
  ・Nissan GT-R Nismo '17 (N600)
  ・Nissan MOTUL AUTECH GT-R '16 (GT500) (Gr.2)

2. Tracks
 - The “Tsukuba Circuit” has been added.

3. Campaign Mode
 - The following events have been added to the “GT League”:
  ・Beginner's League “Nissan GT-R Cup”
  ・Amateur League “Red Bull X Jr. Series”
  ・Professional League “All Japan GT Car Championships”
  ・”FR Challenge” Round 4 and 5
  ・”Mazda Roadster Cup+” Round 4 and 5
  ・”Midship Challenge” Round 4 and 5
  ・”Gr.3 Endurance Series” Round 2

4. Scapes
 - “Sakura” has been added to the special featured section.

5. Brand Central
 - Museums have been added to Mini and Renault Sport.

6. Sport Mode
 - If a car pushes another car into a wall, the penalty applied to the player of the car that caused the incident will now be more severe;
 - In a collision between two cars, the car behind will no longer receive a more severe penalty;
 - A Time Penalty will no longer be applied to cars spinning out of control;
 - No penalties for collisions will be applied while a Time Penalty is counting down. (*In a future update, we plan to make cars under such condition semi-transparent);
 - Cars over a lap behind will now be ghosted depending on the distance from the player's car.

7. Lobby
 - A “Ghost Lapped Cars” option has been added to the [Penalty Settings] screen.

8. Car Settings
 - Fixed an issue wherein opening the Settings screen of a car with a great 'Distance Driven' value would display an incorrect number under the 'Maximum Power' stat. (*This was only a display issue and had no performance effect.)

9. VR Tour Mode
 - The [VR Time Trial] mode has been added;
 - You can now receive rewards from the VR Drive and VR Time Trial modes.

10. Controller
 - Fanatec® CSL Elite Racing Wheel (for PS4) support has been added;
 - Some functions of the Fanatec® CSL Elite Racing Wheel, including the Rev Light / LED display, are not currently supported (these will become available in a future update). Furthermore, depending on the type of steering wheel in use, some buttons may be assigned differently on the PS4, or may not function at all (the directional key push button is not supported on the PS4, for example). For more details, please check the product's manual and official website;
 - Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod compatibility has been increased. (*The side brake input is now supported.)

Other Improvements and Adjustments
- Various other issues have been addressed.

Thank you for your continued support and please continue to enjoy Gran Turismo Sport!

[ Voor 92% gewijzigd door v8power67 op 29-03-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Canard schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:27:

[...]

edit: ik zie nu dat het LG logo verwijderd is... :?
Heel aparte gang van zaken. Allerlei manga plaatjes met (.Y.) mag wel maar bepaalde logo's worden inconsequent verwijderd... Zo is het Playboy konijntje sinds kort weg maar in combinatie met merknaam en "racing" nog wel te vinden.

Ik ga Tsukuba proberen! Het nut van de Red Bull wagens is mij niet helemaal duidelijk, heb nog nachtmerrie van de Vettel challenges |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

v8power67 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:56:

- Fanatec® CSL Elite Racing Wheel (for PS4) support has been added;
EINDELIJK! _o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Def87
Ah mooi, en nu hopen dat het penalty systeem ook daadwerkelijk verbeterd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Gister een 2:01.683 weten te rijden op Bathurst. 15de tijd van Europa. Helaas geen races gewonnen ben 4 keer 2de geworden :P

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/h0dfmzrpb/P15_Panorama.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43
Ik lees dat er na de update geen gebruik van de t500rs gemaakt kan worden...

Er is zeker geen manier om de update niet te accepteren en toch de online features (zoals sport mode) te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Dat denk ik niet... maar ze hebben m al wel als issue erkend. Dus ik denk dat ze m misschien morgen al opgelost hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kak, wilde net even met de RX7 over Tsukuba rijden.
Dan maar met controller achter jullie tijden aan hobbelen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
Unbreukable schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:22:
Ik lees dat er na de update geen gebruik van de t500rs gemaakt kan worden...

Er is zeker geen manier om de update niet te accepteren en toch de online features (zoals sport mode) te kunnen gebruiken?
Balen ja, online zal niet gaan dan. Sommige T300 users lijken er ook last van te hebben. Mijn T300 heeft geen problemen gelukkig.

En owja, wat een gaar circuit is dat Tsukuba ook. Het mickey mouse baantje onder de mickey mouse banen. Ik weet dat er veel mensen op zaten te wachten maar had van mij wel achterwege mogen blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo denk ik over Willow Springs :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Willow Springs mogen ze echt permanent verwijderen.

Net leuke overwinning in daily nurburgring, vijfde gestart en als eerste door de eerste bocht, met oa een persoonlijk snelste raceronde gelijk aan m'n kwalificatie tijd ze achter me weten te houden en zelfs gat te slaan door foutloos te rijden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GaHard schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Balen ja, online zal niet gaan dan. Sommige T300 users lijken er ook last van te hebben. Mijn T300 heeft geen problemen gelukkig.

En owja, wat een gaar circuit is dat Tsukuba ook. Het mickey mouse baantje onder de mickey mouse banen. Ik weet dat er veel mensen op zaten te wachten maar had van mij wel achterwege mogen blijven.
Ik ben zo ontzettend blij dat ze niet geluisterd hebben naar mensen zoals jou ;)
Ik geniet vol van tsukuba :)
Gister alleen maar autos getest op tsukuba. Snelste was tot nu toe de wrx isle of man. Daarna viper gr3 met bop.
Man wat geniet ik vol van deze gratis dlc!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Tsukuba is inderdaad een korte bochtige baan. Weinig inhaal mogelijkheden, toch vind ik hem ook wel leuk.

Die gr2 auto's zijn ook wel heel erg vet! Snel en op Dragon trail eigenlijk maar 4 echte rempunten, verder is het voluit met dat ding :D Cockpit view is ook zo gaaf. In de GTR bijvoorbeeld, achter het stuur de kabel die ook beweegt.. Heerlijk! Het enige 'minpunt' vind ik nog altijd de ramen. Er zit (te)veel reflectie op de vooruit, ik heb niet het idee dat daar echt iets zit. Als ik RaceRoom/Project cars speel heb ik dat gevoel wél. De ruiten worden vies na verloop van de race, klein ding maar grote impact.
Blij met deze update, alleen jammer dat ze maar 1 baan per keer uitbrengen. Snap het ook wel maar ze zouden toch 2 kunnen doen O-) Een classic gt track en een echt circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43
Laat PD even opschieten met die T500 hotfix!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
Gelukkig is het penalty systeem een stuk verbeterd. In de 2 races die ik net gereden heb, daar had ik niet meer na een heel klein tikje dat je gelijk een penalty kreeg van 1 a 2 seconden. Wat ik nog wel tegenkwam is, dat iemand vlak voor mij op de rem trapte om een spinner te ontwijken, ik hem aantikte wat resulteerde in een 10 sec penalty... Ik snap dat het lastig is om te bepalen wie de boosdoener is, maar als iemand op het rechte stuk opeens remt, tsja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
v8power67 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:47:
[...]

Ik ben zo ontzettend blij dat ze niet geluisterd hebben naar mensen zoals jou ;)
Ik geniet vol van tsukuba :)
Gister alleen maar autos getest op tsukuba. Snelste was tot nu toe de wrx isle of man. Daarna viper gr3 met bop.
Man wat geniet ik vol van deze gratis dlc!!
Haha ja dat kan smaken verschillen gelukkig. En ik klaag niet hoor ik ben blij dat ze gratis nieuwe banen brengen. Tsukubu kan leuk zijn in de wat langzamere straat autos maar ik had zelf liever een baan gezien die wat meer geschikt is voor Gr.4-3-2-1. Daar is het naar mijn mening net even te kort, smal en langzaam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GaHard schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:08:
[...]

Haha ja dat kan smaken verschillen gelukkig. En ik klaag niet hoor ik ben blij dat ze gratis nieuwe banen brengen. Tsukubu kan leuk zijn in de wat langzamere straat autos maar ik had zelf liever een baan gezien die wat meer geschikt is voor Gr.4-3-2-1. Daar is het naar mijn mening net even te kort, smal en langzaam voor.
Nou met een gr3 viper is anders gewoon smullen :P
Of de isle of man wrx die gr x is gewoon te vet.
Maar het is idd meer een time attack circuit.
Zou niet snel met een groep van 16 autos erop rijden.
Meer groepjes van 6 a 8 ofzo.
Beetje de best motoring races nadoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
Dit levert mij net een 5 second penalty op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:20:
[...]
Zou niet snel met een groep van 16 autos erop rijden.
Meer groepjes van 6 a 8 ofzo.
Beetje de best motoring races nadoen.
En dan te bedenken dat we in GT5 de 3h en 9h(!!) endurances van Tsukuba hadden :D
Man wat duurde die races lang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:29:
[...]

En dan te bedenken dat we in GT5 de 3h en 9h(!!) endurances van Tsukuba hadden :D
Man wat duurde die races lang!
Hahaha ja klopt. Die deed ik wel vaak was lachen :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 123RR
123RR schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:47:

Echt top zo’n stuurtje.

Doseren van gas en rem gaan veel beter. Sturen gaat ook beter, voelt natuurlijker en correcties in bochten gaan veel beter t.o.v. controller.

Rondetijden zijn stabieler en je maakt minder fouten.

Ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Goed om te horen @123RR ! Veel plezier ermee. Op steam kun je ook volgens mij het gratis basispel van Raceroom downloaden en dat eens proberen. Ook erg leuk, maar meer sim dan GT is. Je hebt dan extra pakketten die je kunt kopen.

Ik baal er wel van want ik kan het geld nu ook niet missen om het aan te schaffen ook al is het nu in de aanbieding :/ Moeten nog veel voor onze bruiloft betalen etc. Jammer. Maar ik vermaak me ook best met de controller en dit spel. Voor Project cars zal het denk ik wel een wereld van verschil maken. Dat gaat met de controller maar GT is daarin velen malen beter.

Die Gr2 oftewel SuperGT auto's zijn echt gaaf! Reed die gr3 NSX maar zo -O- Probeer die klasse in het echt ook te volgen en dat is zeker de moeite waard!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
GT League Gr3 endurance race op Monza (30 laps)...
Eind rondje 24 door drukte in de party de pits gemist, dus op de rem, stukje achteruit en de pits in, dacht ik. Game said no. Zodra ik de pits inreed werd ik op start/finish gezet.
Toen maar zonder benzine het rondje uitgereden maar ook toen liet de game mij niet pitten.
Enige optie: herstart :(
Een uur opnieuw racen en dat voor slechts 7.700 credits _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Def87 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:56:

[video]
Twijfelgevalletje. Tot aan het allerlaatste moment ben je er bij, maar nog lang niet voorbij. Je zit vol in z'n blinde hoek. Hij volgt ook de racelijn, en die is vaak leidend.
Denk dat als je net even later had geremd, dan had je er een beetje voorbij geschoten, maar dan was je er wel echt voorbij en dan is de situatie weer anders. :)

[ Voor 4% gewijzigd door momania op 31-03-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
momania schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:42:
[...]

Twijfelgevalletje. Tot aan het allerlaatste moment ben je er bij, maar nog lang niet voorbij. Je zit vol in z'n blinde hoek. Hij volgt ook de racelijn, en die is vaak leidend.
Denk dat als je net even later had geremd, dan had je er een beetje voorbij geschoten, maar dan was je er wel echt voorbij en dan is de situatie weer anders. :)
Sorry, maar niet mee eens. Voor mij is dit totaal geen twijfelgeval, want ik zit er gewoon naast en kan mijzelf niet laten verdwijnen. Hij weet heel het rechte stuk al dat ik er naast zit, en kiest er toch gewoon voor om in te sturen en 'zijn racelijn' te volgen. Als hij aan de buitenkant blijft kan hij zijn snelheid behouden en voor mij blijven, want ik moet een veel strakkere bocht nemen om hem ruimte te geven, vooral omdat de bocht erna weer naar links is, en daarna naar rechts, waardoor hij zijn positie zou kunnen behouden.

Daarnaast ben ik van mening dat de radar gewoon altijd aan moet staan, dan weet je ook wat er om je heen gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb het een paar keer bekeken en op het moment dat hij naar binnen gaat ga jij nog recht door. Denk dat je net een fractie eerder de bocht in had kunnen gaan, zodat je of net eerder, of exact met hem gelijk de bocht in gaat. Denk dat de penalty ook op basis daarvan is, je had best ruimte om al iets naar binnen te gaan denk ik. Nogmaals, het is denk ik wel op het randje (als het gaat om hoe het penalty system bepaald wie de straf krijgt). Als je het een paar keer terug ziet kan je allerlei dingen erin zien en tijden de race situatie is het toch altijd weer anders.
Def87 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:20:
[...]

Hij weet heel het rechte stuk al dat ik er naast zit, en kiest er toch gewoon voor om in te sturen en 'zijn racelijn' te volgen. Als hij aan de buitenkant blijft kan hij zijn snelheid behouden en voor mij blijven, want ik moet een veel strakkere bocht nemen om hem ruimte te geven, vooral omdat de bocht erna weer naar links is, en daarna naar rechts, waardoor hij zijn positie zou kunnen behouden.
De race-regel is dat je er echt voorbij moet zijn, en je zat er net naast, niet voorbij. Zolang je er niet voorbij bent, door bv extreem later te remmen zodat beide rechtdoor schiet en jij dan het voordeel van de binnenbocht hebt, heeft hij het 'recht' z'n racelijn te volgen en hoor jij in te houden en daar rekening mee te houden. :)

Mijn ervaring is dat het penalty system over de afgelopen weken enorm is verbeterd. Je hebt waarschijnlijk een uitzondering te pakken. Niet druk om maken en verder racen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door momania op 31-03-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
momania schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:31:
Ik heb het een paar keer bekeken en op het moment dat hij naar binnen gaat ga jij nog recht door. Denk dat je net een fractie eerder de bocht in had kunnen gaan, zodat je of net eerder, of exact met hem gelijk de bocht in gaat. Denk dat de penalty ook op basis daarvan is, je had best ruimte om al iets naar binnen te gaan denk ik. Nogmaals, het is denk ik wel op het randje (als het gaat om hoe het penalty system bepaald wie de straf krijgt). Als je het een paar keer terug ziet kan je allerlei dingen erin zien en tijden de race situatie is het toch altijd weer anders.
Eerder insturen en dik over de curbs rijden voor een inhaalactie neemt weer andere risico's met zich mee. Als ik dan iets rechtdoor zou schieten doordat ik minder grip heb op dat moment, dan knal ik tegen hem aan en dan is een penalty wel terecht, dat wilde ik voorkomen ;)
De race-regel is dat je er echt voorbij moet zijn, en je zat er net naast, niet voorbij. Zolang je er niet voorbij bent, door bv extreem later te remmen zodat beide rechtdoor schiet en jij dan het voordeel van de binnenbocht hebt, heeft hij het 'recht' z'n racelijn te volgen en hoor jij in te houden en daar rekening mee te houden. :)

Mijn ervaring is dat het penalty system over de afgelopen weken enorm is verbeterd. Je hebt waarschijnlijk een uitzondering te pakken. Niet druk om maken en verder racen ;)
Het heeft volgens mij ook weinig nut om er langer door over te gaan. Ook al had ik later geremd, eerder ingestuurd, of was ik over hem heen gevlogen, hij had waarschijnlijk totaal geen idee wat er om zich heen gebeurde en had mij er dan toch nog ergens vanaf gebeukt. :|

Ik werd net ook weer vlak voor de hairpin op Suzuka er keihard vanaf gebeukt terwijl ik net wilde insturen terwijl de auto achter mij bijna 3 seconden achter mij lag. Resultaat was een penalty voor mij (uiteraard) en een trip door de grindbak. En dan rij je in A/S lobby's rond. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Def87 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:56:

[video]
Ja dit gebeurt nogal vaak helaas, dat je 'm er naast zet en ze vol in je sturen is al jammerlijk, maar dan zelf penalty krijgen al helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff is er eindelijk een gr4 nordschleife ben ik te moe..
Was halverwege rondje maar kon mn ogen niet meer open houden..
Jammer maar helaas. Nu weer hopen dat er een beetje leuke daily vandaag komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 123RR
Daily zijn vandaag echt bagger.

Die RX7 vind ik echt vervelend rijden. Die zit al een paar dagen bij de daily :(.

Tokyo express zit er ook weer bij, bagger “circuit”.

Tsubuka met de M3 is wel aardig.

Jammer dat er geen gr.4 of gr.3 op een echt circuit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonet de T500 even voorzien van de laatste firmware, maar ook dat helpt niet.
Dus maar weer controller racen vandaag (lees: campaign mode).

*edit
Wat een graftakken AI... bah.
Ik zie gelapte wagens opzij gaan voor de AI, maar voor echte rijders zoals ons zullen ze geen centimetertje opzij gaan :(

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 01-04-2018 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
Ben zelf nu bezig met m'n laatste circuit experience op goud: Nordschleife lap onder de 6:57 halen. Nou ik kan je zeggen dat dat nog niet zo makkelijk is...

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Had er al iemand opgemerkt dat het penaltysysteem flink verbeterd is?

Zojuist stuk of 5 daily-races gedaan met de M3 op Tsubuka, allemaal close en fair racing met af en toe kleine aanrakingen, maar zonder penalties. Echt top.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GaHard
Vandaag ook aardig wat geraced in de M3. 7 races gedaan en alle 7 op het podium geëindigd inclusief 3 overwinningen :)

Afbeeldingslocatie: https://s17.postimg.org/g7wkmtexr/20180401_215846.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Die sterren achievements op het ceremoniescherm heb ik nog niet eerder gezien (al speel ik al een maand geen Gt sport meer).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die heb ik ook nog nooit gezien, dat moet nieuw zijn sinds 1.15 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
dvdkiwi schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:33:
Die heb ik ook nog nooit gezien, dat moet nieuw zijn sinds 1.15 ;)
Correct, dat is sinds de laatste update. Best grappig :)
Al lijkt het wel in lobby's dat de startopstelling bugged is als een race gestart wordt. De opsomming klopt totaal niet met hoe de grid staat. Erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
breminem schreef op zondag 1 april 2018 @ 13:30:
Ben zelf nu bezig met m'n laatste circuit experience op goud: Nordschleife lap onder de 6:57 halen. Nou ik kan je zeggen dat dat nog niet zo makkelijk is...
Wat mij erg geholpen heeft is de "Counter Steer Assists" aan te zetten alhoewel ik alle deel experiences zonder op goud heb gehaald. Ook heb ik bepaalde lastige delen van de Ring paar keer geoefend voordat ik hele rondje ging doen, scheelde veel frustraties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Lasmibalsingh schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:20:
Die sterren achievements op het ceremoniescherm heb ik nog niet eerder gezien (al speel ik al een maand geen Gt sport meer).
Hahaha, ja, ik zag ze vandaag ook voor het eerst (voor het eerst sinds de update weer gespeeld). In de update hebben ze alles qua presentatie weer wat flitsender gemaakt. Ziet er allemaal net wat gelikter uit.

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Vanavond even snel de 1.15 update kunnen proberen met m'n Fanatec stuur in native mode. Wow wat een verschil! Stuur is nu veel lichter, maar geeft ook ineens veel meer subtielere feedback. Kan nu ook eindelijk de native settings in het stuur gebruiken en redelijk snel on-the-fly aanpassingen maken om tijdens time-trials de settings optimaal te krijgen. Was aan het begin redelijk wennen, moest remdruk wat aanpassen, stuuruitslag bijstellen, etc, maar uiteindelijk stuurt het een stuk beter. Krijg nu ook perfecte feedback wanneer de auto in ABS schiet, aangezien je dan het trillende gevoel van doorschieten in het stuur krijgt. Dat was er voorheen in de G29 simulatie-modus niet.
* momania heel happy met deze update dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
123RR schreef op zondag 1 april 2018 @ 15:03:
Had er al iemand opgemerkt dat het penaltysysteem flink verbeterd is?

Zojuist stuk of 5 daily-races gedaan met de M3 op Tsubuka, allemaal close en fair racing met af en toe kleine aanrakingen, maar zonder penalties. Echt top.
Het lijkt erop dat het nu een stuk eerlijker is gemaakt. Bij een klap van achter geen straf meer. Maar bij het uitdelen van een flauw subtiel tikje in een juiste bocht om een irritante rijder uit het veld te krijgen gaf mij, terecht, 7 volle seconden. En je raakt die nu bijna niet meer kwijt zonder echt stil te gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Dennisdn schreef op woensdag 4 april 2018 @ 06:29:
[...]

Het lijkt erop dat het nu een stuk eerlijker is gemaakt. Bij een klap van achter geen straf meer. Maar bij het uitdelen van een flauw subtiel tikje in een juiste bocht om een irritante rijder uit het veld te krijgen gaf mij, terecht, 7 volle seconden. En je raakt die nu bijna niet meer kwijt zonder echt stil te gaan staan.
Ik hoop het echt heel erg, ik ben vorige week van S naar C gegaan, en daar kom ik bijna niet meer weg. Werd zondag op Interlagos van achter van de baan gebeukt, vloog over het gras (achterstevoren) de baan weer op en kreeg 8 seconden penalty wegens afsnijden ofzo.....en dan ook nog zelf rustig proberen te blijven.

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
momania schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:29:
Vanavond even snel de 1.15 update kunnen proberen met m'n Fanatec stuur in native mode. Wow wat een verschil! Stuur is nu veel lichter, maar geeft ook ineens veel meer subtielere feedback. Kan nu ook eindelijk de native settings in het stuur gebruiken en redelijk snel on-the-fly aanpassingen maken om tijdens time-trials de settings optimaal te krijgen. Was aan het begin redelijk wennen, moest remdruk wat aanpassen, stuuruitslag bijstellen, etc, maar uiteindelijk stuurt het een stuk beter. Krijg nu ook perfecte feedback wanneer de auto in ABS schiet, aangezien je dan het trillende gevoel van doorschieten in het stuur krijgt. Dat was er voorheen in de G29 simulatie-modus niet.
Ik ben nog niet helemaal happy, er zit een vreemde ratel/tik in, op momenten dat je de grip verliest. Hoe heb je jouw settings nu staan?

Vandaag trouwens een forse patch van 24 gb, lijkt me wat groot om alleen het thrustmaster probleem en het geluid te fixen. Maar ik verwacht geen nieuwe content.

Maar wel handig voor de mensen die vanavond als ze thuiskomen en lekker willen racen, zet gelijk je ps4 maar aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat ze problemen hebben met patchen van de game. Dus dat ze nu ineen keer alles opnieuw doen.
Heb gelukkig snel internet en een psn die meewerkt dus hoef nog maar 8min te downloaden.
Maar vrees een mega lange installatie tijd.
Heb ook nog niemand gehoord met nieuwe features enz. Dus denk dat het gewoon is zoals ik hierboven beschrijf.

Notification of update (April 4)
2018.04.04

"Gran Turismo SPORT" has performed the update.
The fixes of this update are as follows.

1. Steering controller
 - Fixed an issue where Gilm Thrustmaster® T 500 RS could not be used with the update of 1.15.

2. Sound
 - Fixed an issue that no longer sounds, sound effects, or squealing sounds when playing the game for a while.

3. Sports mode / lobby
 - Fixed a problem where the car was not correctly displayed when pit stop was made.
 - Fixed the issue that the playback function at the time of watching could not be used.

In addition, we have made minor corrections and adjustments.

In addition, although we use SIE's differential patch distribution service for PS4 patch distribution, we have confirmed that this patch is in the state of re-downloading all patches.

We would like to thank you for "Gran Turismo SPORT" in the future.

[ Voor 57% gewijzigd door v8power67 op 04-04-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
momania schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 23:29:
Kwam hier gisteren toevallig ook achter, eindelijk!
Helaas was het al laat op de avond dus snel twee rondjes kunnen uitproberen, die vervelende deadzone tik is weg, een hele verademing!

Vond qua details het nogal lafjes, maar dit zal een kwestie van instellen zijn van juiste opties.
Toevallig in staat om je settings te delen? :)

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:28
v8power67 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:20:

Maar vrees een mega lange installatie tijd.
Installatietijd update 1.16 : 1 sec. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VCDfan schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:50:
[...]

Installatietijd update 1.16 : 1 sec. :*)
Ja vergat te melden idd haha. Was geen installatie tijd. Gelukkig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Jimijames75 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:52:
[...]

Ik ben nog niet helemaal happy, er zit een vreemde ratel/tik in, op momenten dat je de grip verliest. Hoe heb je jouw settings nu staan?
Edwins1984 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 12:59:
[...]

Vond qua details het nogal lafjes, maar dit zal een kwestie van instellen zijn van juiste opties.
Toevallig in staat om je settings te delen? :)
Ik ben nog een beetje aan het spelen met Sensitivity (SEN). Daar probeer ik de uitslag van ~60 graden te matchen met volle uitslag in het spel.
Heb verder eigenlijk alles op standaard laten staan. Nog even met de Drift mode (DRI) zitten spelen, maar nog niet echt verschil gemerkt. Heb ook maar een 20 minuten gereden met de update. Als ik nog wat aanpassingen maak of andere dingen opmerk zal ik het hier wel posten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De update is nu 107 megabyte groot ipv 24 gigabyte. Het bleek om een glitch te gaan die alle updates van de game bij elkaar downloadde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 14:26

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Lasmibalsingh schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:08:
De update is nu 107 megabyte groot ipv 24 gigabyte. Het bleek om een glitch te gaan die alle updates van de game bij elkaar downloadde.
Zette net de PS4 al ff aan om de 24GB binnen te slurpen terwijl ik even wat anders deed, keek ik weer opzij was de download al klaar. Dacht al bij mezelf, zo snel internet heeft Ziggo nu ook weer niet dat er 24 GB in een paar minuten binnen was... Jou berichtje verklaarde een boel :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Ik zag net deze op Twitter-kanaal Audi Sport: 9 april kondigen ze een nieuwe Vision GT aan voor in GT Sport: https://twitter.com/audisport/status/981184719051161600

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Net nog even zitten spelen (30 min) met de settings van Fanatec stuurtje. Er is een settings Force Effect Intensity (FEI) en als je die wat omhoog gooit (default is 000 en dat is op z'n sterkst) dan is het ruk-effect wat minder aan het stuur.
Heb SEN nu op 070 staan, maar ben er nog niet happy mee. DRI heb ik nog niet helemaal door. Ben nog niet zeker of ik nou echt verschil voel tussen -05 of OFF bv. :S

Over het algemeen voelt het een stuk lichter als in G29 mode, alsof je wat sneller glijdt, maar uiteindelijk denk ik komt het wel dichter in de buurt wat ik met m'n vorige Fanatec had. Het is gewoon weer een kwestie van wennen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
momania schreef op woensdag 4 april 2018 @ 21:08:
Net nog even zitten spelen (30 min) met de settings van Fanatec stuurtje. Er is een settings Force Effect Intensity (FEI) en als je die wat omhoog gooit (default is 000 en dat is op z'n sterkst) dan is het ruk-effect wat minder aan het stuur.
Heb SEN nu op 070 staan, maar ben er nog niet happy mee. DRI heb ik nog niet helemaal door. Ben nog niet zeker of ik nou echt verschil voel tussen -05 of OFF bv. :S

Over het algemeen voelt het een stuk lichter als in G29 mode, alsof je wat sneller glijdt, maar uiteindelijk denk ik komt het wel dichter in de buurt wat ik met m'n vorige Fanatec had. Het is gewoon weer een kwestie van wennen. :)
DRI (Drift mode)
DRI range: OFF 000 … 005 DRI default: OFF
The drift mode reduces the overall resistance of the wheel and let you turn the wheel more easily. It almost works like a power steering. It reduces the basic dampening of the wheel and makes the wheel turn faster. If the values is set too high (or if the games FFB interferes with this feature) you might experience some oscillation. If that happens - reduce the value or turn DRI “OFF” again.
To change the used and active value press up or down direction at the FunkySwitchTM of the Fanatec Steering Wheel or turn the FunkySwitchTM clockwise / counter clockwise.

Waarschijnlijk niks nieuws voor je, maar op deze link kun je de manual nalezen met omschrijving wat de functies precies doen :) https://www.fanatec.com/download/CSL-E-RW-Manual-EN.pdf

Verder staan er op GTplanet vaak ook wel handige tips en settings wat anderen gebruiken of waar ze tegenaan lopen. https://www.gtplanet.net/...l-elite-ps4.376708/page-2

Ik heb denk ik bijna een prima setting, moet alleen nog even die extreme 'rattle' effect filteren bij het verliezen van grip, klinkt allemaal niet heel gezond als dat gebeurd :+

[ Voor 6% gewijzigd door Edwins1984 op 05-04-2018 00:00 ]

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Die beschrijving van DRI is anders dan van de pdf die je linked, want je kan ook negatieve waardes zetten ;)
DRI range: -05 ... -01 OFF 001 … 005 DRI default: -05
The drift mode reduces overall resistance of the wheel and lets you turn the
wheel more easily. It almost works like power steering. It reduces the basic
dampening of the wheel in the range of -05 to -01 and makes the wheel turn
faster in the range of 001 to 005. If the value is set to values beyond -05 (or if the
games FFB interferes with this feature) you might experience some oscillation.
If that happens - reduce the value or turn DRI “-05”.
“-05” to “-01” is a damper effect (natural damper), “OFF” is without damper
effect and “001” or higher values are with motor assistance to accelerate the
steering wheel.
Voor de rattle, kijk even naar FEI dan, die mode is erbij gekomen in een latere firmware upgrade van het stuur.
Dit zegt de CSL Elite manual:
FEI range: OFF … 100 FEI default: 050
This parameter adjusts the intensity of force effects and can make effects more
smooth: OFF is very smooth and low noise while 100 is very sharp and direct.
Tuning this parameter can improve the feeling of the wheel depending on the
game. This can be helpful to reduce the noise level especially for bases assembled
to tables or rigs.
Maar de CSL wheelbase heeft deze beschrijving:
To provide optimizations according to your personal preference we are introducing a new tuning menu parameter called ‘FEI’ (‘Force Effect Intensity’), adjustable within the range of 000 – 010. The current default setting is 000 which is equal to the parameters in previous public released firmware’s for both bases. Increasing the value for FEI means that the motor will decrease the attack impact when FFB effects are leading to immediate direction changes. Higher FEI values soften up the intensity of harsh effects to reduce mechanical sounds and can even make them feel more natural.

We’re giving you full ability to tweak your wheel within the FEI scale to find your preferred sweet spot, or still enjoy the product even without using this new parameter.
Aangezien de CSL Elite gewoon een CSL wheelbase + stuur is, weet ik niet welke beschrijving ik nou moet geloven. 8)7

Pagina: 1 ... 51 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing