Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:16
Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 07:44:
Die vlaggen zouden ze zeker ook in het spel mogen zetten met waarschuwing. “Snellere deelnemer, ga aan de kant”. Ik snap niet dat mensen gaan verdedigen als je ze op een ronde komt zetten. Wat denken ze?!
Ook als ze de pits uit rijden, ik probeer het altijd zo,te doen dat ik in een gat val en niemand hinder. Waarom hebben ze dat niet in de race etiquette behandeld?
Daarvoor zouden ze ook straffen moeten geven bij het niet laten passeren van snellere deelnemers.

Vanuit de pit is het volgens mij wel aardig geregeld, als er iemand de pit uit komt, komen ze wel met de gele vlag. Maargoed, of de tegenstander daar een boodschap aan heeft is altijd maar weer afwachten.

Graag straffen voor dit soort zaken. Maar misschien is dat te zwaar voor de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02 14:21

Education

psn: r320-321

Dennisdn schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Daarvoor zouden ze ook straffen moeten geven bij het niet laten passeren van snellere deelnemers.

Vanuit de pit is het volgens mij wel aardig geregeld, als er iemand de pit uit komt, komen ze wel met de gele vlag. Maargoed, of de tegenstander daar een boodschap aan heeft is altijd maar weer afwachten.

Graag straffen voor dit soort zaken. Maar misschien is dat te zwaar voor de hardware.
Blauwe vlag lijkt mij eenvoudig te implementeren, en bij negeren een dikke straf :P

Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
De Daily's zijn weer geweldig :D Kyoto lange baan gr4! Paar keer gedaan en 2e en 3e als hoogste, kwam toen nét te kort om te winnen.Heerlijke gevechten gehad al. En gestegen van C naar B met coureurs bepaling :) B en S nu dus prima. Nu nog meer gaan winnen.

@Dennisdn Lijkt me niet al te ingewikkeld maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Echter zouden de mensen het zélf in de gaten moeten hebben. Zeker als jij laatste ligt en nummer 1 verschijnt achter je dat je gewoon aan de kant gaat en niet probeert hem eraf te rijden.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:20:
@extreme8eight Goed om te horen. Ik had zelf het eerste DF-GT stuurtje en die was ook voor de prijs erg goed. Veel mee gespeeld maar niet meer in mijn bezit. Nu heb ik ook naar de t300 en t500 zitten kijken maar dat is inderdaad erg veel geld, zeker voor nu. Dan lijkt me de prijs/kwaliteit van de g29 niet gek. De g27 was ook een goed stuurtje, veel bij een vriend op gespeeld en als deze daarop lijkt en een verbetering is, prima voor mij. Ik zou aan mijn bureau kunnen spelen of de kleine playseat erbij aanschaffen. Al speelde ik toentertijd op een goedkoop Ikea tafeltje en een gewone stoel ervoor. Nu nog even budget vrijmaken ervoor wat lastig is. Ga deze zomer trouwen en dat kost geld genoeg :|
Scheiden kost nog veel meer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:30:
@Dennisdn Lijkt me niet al te ingewikkeld maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Echter zouden de mensen het zélf in de gaten moeten hebben. Zeker als jij laatste ligt en nummer 1 verschijnt achter je dat je gewoon aan de kant gaat en niet probeert hem eraf te rijden.
Zelfs in de F1 hebben coureurs het niet altijd op tijd door, laat staan Duitser Heinrich met z'n ene hand aan de controller en z'n andere hand in de zak Cheetos. Blauwe-vlaggen-systeem zou een welkome implementatie zijn.

Echter niet nu, eerst moet die pitstop bug eruit. Je wil echt niet als leider in de race pitten, en dan blauwe vlaggen te zien krijgen met daaropvolgende penalty's omdat het systeem denkt dat je op een ronde gezet bent.

Die fout komt echt zo vaak voor dat die blauwe vlaggen voor een hoop ellende zullen zorgen. De implementatie zou vrij eenvoudig kunnen, maar als je ziet welke noob-bugs GTS nu nog heeft, en dat voor een doorgewinterde game-ontwikkelaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Daniel_Elessar schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:30:

En dat zelf in de gaten hebben is dan ook het grote probleem. Sinds gister ben ik anderen op de baan beter gaan begrijpen. (Nouja, ik begrijp ze niet, maar ik snap wat er mis gaat bij ze)

Een maatje van mij was op visite en rijd zelf al weken in de D-D klasse. Ik rijd zelf altijd met het zicht vanaf de bumper. Hij zet hem meteen op het zicht dat je in vogelvlucht op de auto kijkt. Maar vanuit die stand heb je totaal geen zicht op wat er achter je gebeurd. In 3 races zakte ik dus ook van S naar B.

"Ja maar híj rijdt hem toch bij mij achterin?" Ik heb hem uitgelegd dat bejaarden zo rijden "wat achter is, is gebeurd". Maar dat je de malloten van achter hier echt wel moet ontwijken.

Nu begrijp ik dus al die lui die niet zien dat je er veel harder aan komt of bochten dicht gooien die je uit sportief rijgedrag had verdiend.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 17-01-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Suzuka gr3 :)

Kyoto full reverse.....meh, zo niet vloeiend. na een ronde al klaar mee :)

Momenteel wel lekker bezig met de Mustang Gr3, dacht altijd dat het een boot was, maar valt reuze mee eigenlijk, laat zich lekker sturen.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:09
rgarretsen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:33:
Suzuka gr3 :)

Kyoto full reverse.....meh, zo niet vloeiend. na een ronde al klaar mee :)

Momenteel wel lekker bezig met de Mustang Gr3, dacht altijd dat het een boot was, maar valt reuze mee eigenlijk, laat zich lekker sturen.
Jij had wel een goede tijd staan zag ik met de mustang. Ik denk dat ik die vanavond die ook maar eens ga proberen of de Viper.

Zelf was ik voor de bmw z4 gt3 gegaan, leuk ding want hij stuurt goed in alleen bij het uitkomen van de bochten heeft ie wel sterk een eigen wil. Had bijna de race gewonnen maar omdat ik teveel brandstof tankte verloor ik de leiding.

Dus een tip voor de Gr 3 race. Je hoeft bij een pitstop zeker niet meer te tanken dan voorbij het puntje. Oh ja, en ik ben eindelijk weer terug op A/S beoordeling, eindelijk weer races op een lekker niveau.

[ Voor 5% gewijzigd door Lasmibalsingh op 17-01-2018 16:29 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ja de Z3 vind ik ook wel lekker sturen (en klinken), Blijf zelf al een hele tijd rond einde Rating B hangen.
Voordeel van de mustang vind ik dat deze lekker neutraal blijft, ook bij gas bocht uit, niet snel wielspin.

Laatste tijd niet constant genoeg, en meestal wat problemen met constant en wat rustiger rijden met bandenslijtage.

Safety rating is wel bijna terug naar A door alle ellende wat me gisteren in de online races is aangedaan :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
rgarretsen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 17:30:
Ja de Z3 vind ik ook wel lekker sturen (en klinken), Blijf zelf al een hele tijd rond einde Rating B hangen.
Voordeel van de mustang vind ik dat deze lekker neutraal blijft, ook bij gas bocht uit, niet snel wielspin.

Laatste tijd niet constant genoeg, en meestal wat problemen met constant en wat rustiger rijden met bandenslijtage.

Safety rating is wel bijna terug naar A door alle ellende wat me gisteren in de online races is aangedaan :)
Er zit wel een stijgende lijn in qua coureursbeoordeling bij jou: http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=2313931 . Nog een kleine week denk ik en dan zit je op A, grens ligt op 30000 punten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Race weinig online in de daily challenges laatste tijd :)

Maar kom er wel een keer, dan moet ik weer een stapje in snelheid en constantheid gaan zetten om fatsoenlijk mee te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
MIjn doel is om zsm minimaal weer in SR B, liever nog A, te komen. Helemaal weggezakt naar C/D :s

Moet vanavond wel lukken denk ik, paar langere races rijden en ontwijken, ontwijken, ontwijken. Probleem is dat ik dan weer mn rating omhoog heb weer lekker kan racen en dan niet continu van mijn lijn wil gaan en je vertrouwd op wat sportiviteit bij de anderen. En daar ga je weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schimanski81 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:30:
MIjn doel is om zsm minimaal weer in SR B, liever nog A, te komen. Helemaal weggezakt naar C/D :s

Moet vanavond wel lukken denk ik, paar langere races rijden en ontwijken, ontwijken, ontwijken. Probleem is dat ik dan weer mn rating omhoog heb weer lekker kan racen en dan niet continu van mijn lijn wil gaan en je vertrouwd op wat sportiviteit bij de anderen. En daar ga je weer...
Als je zo wegzakt zit je meestal ook in een groep die veel trager is dan wat je gewend bent. Was overlaatst van A/S weggezakt naar B/B, man dat was plots heerlijk. 30 seconden voor nr. 2 gefinisht , zelfs nr. 5 op een ronde gezet.

Kan me inbeelden dat dat in C/D nog erger is. Die eerste ronde is het wat ontwijken, maar als je een hoge startpositie hebt, kan je ook net zogoed hard doorknallen, je bent meestal toch sneller :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Als je zo wegzakt zit je meestal ook in een groep die veel trager is dan wat je gewend bent. Was overlaatst van A/S weggezakt naar B/B, man dat was plots heerlijk. 30 seconden voor nr. 2 gefinisht , zelfs nr. 5 op een ronde gezet.

Kan me inbeelden dat dat in C/D nog erger is. Die eerste ronde is het wat ontwijken, maar als je een hoge startpositie hebt, kan je ook net zogoed hard doorknallen, je bent meestal toch sneller :-)
In 1 race suzuka van C/D naar B/B :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Net pas mijn eerste clean race ooit gehad 😏 Ik ben inmiddels B/B en rij daar toch vooral als veldvulling mee. Lekker achteraan mijn rondjes rijden en bij voorkeur zonder penalties.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Education

Education

Lasmibalsingh schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 18:14:
[...]

Er zit wel een stijgende lijn in qua coureursbeoordeling bij jou: http://www.kudosprime.com/gts/stats.php?profile=2313931 . Nog een kleine week denk ik en dan zit je op A, grens ligt op 30000 punten.
Handige site trouwens die http://www.kudosprime.com/gts/stats.php
Wist niet van het bestaan af, thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Gr 4 daily op Autodrome Lago Maggiore – GP is weer lekker :)

Nog niet de optimale pitstop gedaan (pas 1x geraced, 2e gestart, 2e gefinished), nummer 3 ging 1 lap eerder de pits in en bleef 2 seconden voor me, liep niet hard genoeg meer in laatste ronde op betere banden.

Nummer 1 bleef rijden en brandstof besparen, dat werkte duidelijk niet, op zeven seconden gereden uiteindelijk.

M4 is weer heer en meester op deze track zo te zien, al doet de Audi TT het ook niet slecht (maar vind ik zelf niet zo lekker rijden).

2.04.8, Maar moet nog wel wat af kunnen (lange baan, nog niet alle sectoren super netjes aan elkaar gereden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo sta op moment 5e in top 10 met een 2:03.424 lago Maggiore gr4.
Tevreden mee. Optimal was een 2:02.9 maja lukte me gewoon niet vandaag.
Die m4 rijd wel heel lekker op dit circuitje hoor damn.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:57
Shiver23 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:03:
Net pas mijn eerste clean race ooit gehad 😏 Ik ben inmiddels B/B en rij daar toch vooral als veldvulling mee. Lekker achteraan mijn rondjes rijden en bij voorkeur zonder penalties.
Achterin kan het net zo leuk zijn als voorin. Of zelfs leuker :) Zo lang er maar fair gereden wordt.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Rossi46 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:25:
[...]

Achterin kan het net zo leuk zijn als voorin. Of zelfs leuker :) Zo lang er maar fair gereden wordt.
Eens, valt mij ook op, eerlijk vechten om de 10e plaats geeft ook enorm veel voldoening,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Nette tijden @v8power67 en @rgarretsen ! Ligt het aan mij of glijd die R8 erg snel als je banden iets afnemen. Was meer met die auto aan het vechten dan met de race bezig. Maar wel al een paar leuke races gehad :) tussen p5 en p9 meestal. Dicht bij elkaar en lekker raggen :) Met de Porsche en Mercedes AMG ben ik toch beter, zeker aan het einde van de race. Die is best goed met banden slijtage.

Ga straks als ik weer eens tijd heb nog een een race doen met de Viper. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:10
Wist niet dat je inmiddels op de site van GT in kan loggen en je profiel etc. kan bekijken:
https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/user/

Nice!

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Lang geleden dat ik online heb gereden (lang geleden dat mijn stuur aangesloten was), maar gisteren in 2 races van C/B naar B/A gestegen. Best tevreden mee, voor mezelf was dit het streven qua rating. Ik verwacht niet dat mijn DR nog naar A stijgt. Daar mis ik wat snelheid voor, vrees ik. Mogelijk dat mijn SR nog wel naar S stijgt, maar zo niet, dan ben ik nu ook al tevreden met het raceniveau op SR A.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister ben ik eens online gegaan. Heb de game bij mijn VR gekregen en heb het nooit echt een goede kans gegeven, voorheen wist ik niet eens wat ik moest doen om online te spelen, bleek gewoon simpel filmje te zijn lol.

Gister mn eerste race online gedaan en ben blij verrast over hoe leuk het eigenlijk was, druk oefenen nu dus om te kijken of ik nog beter kan worden.

Als er mensen zijn die mij willen toevoegen op de PS4 is mijn PSN : Floeppie
Ik weet niet wat het nut is, maar lijkt me wel leuk om bij klassementen te kunnen vergelijken met ronden tijdens etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
ralph075 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:40:
Lang geleden dat ik online heb gereden (lang geleden dat mijn stuur aangesloten was), maar gisteren in 2 races van C/B naar B/A gestegen. Best tevreden mee, voor mezelf was dit het streven qua rating. Ik verwacht niet dat mijn DR nog naar A stijgt. Daar mis ik wat snelheid voor, vrees ik. Mogelijk dat mijn SR nog wel naar S stijgt, maar zo niet, dan ben ik nu ook al tevreden met het raceniveau op SR A.
Het voordeel van een hoge SR is wel dat je dan dus (bijna) altijd met zeer sportieve rijders in de lobby komt te zitten. Dat veraangenaamt het racen aanzienlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

breminem schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:31:
Wist niet dat je inmiddels op de site van GT in kan loggen en je profiel etc. kan bekijken:
https://www.gran-turismo.com/nl/gtsport/user/

Nice!
Jup dat is al een tijd zo. Werkt ook prima op mobiel, zoals foto's en liveries liken. Helaas werken de replays niet }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Rossi46 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:38:
[...]

Het voordeel van een hoge SR is wel dat je dan dus (bijna) altijd met zeer sportieve rijders in de lobby komt te zitten. Dat veraangenaamt het racen aanzienlijk :)
Volgens mij moet het wel redelijk in evenwicht blijven. Ik sta al vanaf vrij in het begin in D-S. Maar heb het vermoeden omdat ik snel naar SR-S wilde, ik de DR maar niet hoger krijg dan D.

Welke kwalificatie ik ook neerzet, ik start altijd rond de 12-15e plek. En dan 12 mensen voor mij die 3 seconden sneller zijn per rondje. Zie regelmatig top10'ers in mijn race. De meeste andere hebben SS. Hoe goed ik ook mijn best doe, daar kan ik mij gewoonweg niet aan meten.

Mijn racemaatje die in DD zit, heeft bijna altijd pole's of plek 2-3.

Nu hebben we een crosscheck gedaan. Als hij op mijn Playstation in mijn klasse rijdt komt ie ook niet hoger dan de 10e plek. En ik op zijn account: direct pole kwalificeren en 2e eindigen.

Dus twijfel nu om de SR maar te laten zakken, om de DR omhoog te gaan krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2018 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:25:
[...]
Dus twijfel nu om de S maar te laten zakken, om de DR omhoog te gaan krijgen.
Je hoeft je SR rating niet te laten zakken, je moet gewoon harder rijden om je DR omhoog te krijgen ;)
DR heeft bijna alleen maar te maken met snelheid.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:29:
[...]

Je hoeft je SR rating niet te laten zakken, je moet gewoon harder rijden om je DR omhoog te krijgen ;)
DR heeft bijna alleen maar te maken met snelheid.
Oh is dat het :-)

Nee, maar gezien de crosscheck denk ik dat het echt invloed heeft op elkaar. Eigenlijk vind ik het gewoon niet eerlijk dat ik steeds moet racen tegen lui uit de dag-top10 terwijl ik op de ranglijst misschien wel 10.003e sta.

Als ik op Kudo kijk sta ik binnen de SR ook continu op het maximale aantal punten. (Als ik niet even iemand anders laat rijden op mijn PS). Maar bij de DR kom ik echt niet voorbij de 3600.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:31:
[...]

Oh is dat het :-)

Nee, maar gezien de crosscheck denk ik dat het echt invloed heeft op elkaar. Eigenlijk vind ik het gewoon niet eerlijk dat ik steeds moet racen tegen lui uit de dag-top10 terwijl ik op de ranglijst misschien wel 10.003e sta.

Als ik op Kudo kijk sta ik binnen de SR ook continu op het maximale aantal punten. (Als ik niet even iemand anders laat rijden op mijn PS). Maar bij de DR kom ik echt niet voorbij de 3600.
Ik heb precies hetzelfde. Toen ik de game net had zat ik dik voorin. Pole. Overwinning. Dat soort shizzle. Nu met mijn hogere DR zit ik ook altijd op de startgrid op 2/3e. Meestal finish ik wel weer aardig, maar dat komt vooral door foutloos te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Rossi46 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Toen ik de game net had zat ik dik voorin. Pole. Overwinning. Dat soort shizzle. Nu met mijn hogere DR zit ik ook altijd op de startgrid op 2/3e. Meestal finish ik wel weer aardig, maar dat komt vooral door foutloos te rijden.
Dat laatste heb ik ook. Uiteindelijk win ik altijd wel een plek of 6 door grindhappers of degene die te zuinig waren om te tanken en de laatste ronde stil vallen.

Maar het is gewoon niet goed genoeg om eens in C te komen. Terwijl ik continu moet racen tegen S-S en A-A.

De andere kant van het verhaal is dat meestal een clubje van 4 rond mij wel gelijk is met mij. En in principe zijn de races om plek 13 tm 18 net zo spannend als om de eerste plaats en heb ik er net zoveel plezier in.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2018 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:53:
[...]
Maar het is gewoon niet goed genoeg om eens in C te komen. Terwijl ik continu moet racen tegen S-S en A-A.
Dat vind ik dan wel weer apart, dat je met een DR D tegen lui met een DR A moet racen.
Bij alle races die ik tot nu toe gereden heb is het verschil in DR nooit meer dan één rating geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
dvdkiwi schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
[...]

Dat vind ik dan wel weer apart, dat je met een DR D tegen lui met een DR A moet racen.
Bij alle races die ik tot nu toe gereden heb is het verschil in DR nooit meer dan één rating geweest.
Vrijwel altijd een paar SS vooraan, dan een paar rijen AA en vanaf de 12-13e plek de D-S'ers. B en C heb ik volgens mij nog nooit gezien. Ik speel alleen de Gr3 en Gr4 races. Misschien moet ik eens in de merkenraces gaan kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 19-01-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Dennisdn schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:59:
[...]

Vrijwel altijd een paar SS vooraan, dan een paar rijen AA en vanaf de 12-13e plek de D-S'ers. B en C heb ik volgens mij nog nooit gezien. Ik speel alleen de Gr3 en Gr4 races. Misschien moet ik eens in de merkenraces gaan kijken.
ik zit in B en rijd zo goed als altijd tegen anderen met B-rating. zowel gr.3, gr.4 als merkenraces.

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even mn tijd aangescherpt op kyoto met de gr3 m6 gt3.
Een 2:15.860, rijd gewoon zonder echte moeite bijna 5 tiende van mn viper tijd af. En dat was echt vechten. De m6 is alleen moeilijk ivm de kont die makkelijk uitzet bij gasgeven. Maar rustig op het gas icm de juiste versnelling dan ben je echt zoveel makkelijker weg als de viper.
Optimal was een 2:15.6.
Bizar, en vooral erg jammer dat de viper eigenlijk gewoon teveel tekort komt..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ook ik zit eigenlijk enkel met tegenstanders in de lobby die dezelfde ratings hebben als ik. In het uiterste geval één DR-rating hoger of lager, maar dat zijn uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Rossi46 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:44:
Ook ik zit eigenlijk enkel met tegenstanders in de lobby die dezelfde ratings hebben als ik. In het uiterste geval één DR-rating hoger of lager, maar dat zijn uitzonderingen.
Same here. Lijkt me trouwens ook een bug dat je als DR D bij DR A of S terecht komt. Hier in iig nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59
Ik start zonet m'n PS4 op - GTS opstarten - en merk dat ik al m'n auto's verloren ben. Heb alleen nog de standaard auto's zie ik... iemand een idee?
Level enzo en progress qua missions heb ik wel nog, lijkt alleen de auto's te zijn die ik kwijt ben...

[ Voor 26% gewijzigd door extreme8eight op 19-01-2018 18:12 ]

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is leuk zeg, dacht vanavond m'n 1e 'echt' race te doen, met de 'landen' beker ofzo. Na kwalificatie kom ik op pos. 9 en na de 2e bocht rij ik 3e totdat ik in ronde 2 van achter word geramd in een bocht - rond spin - en vervolgens terug zak naar pos. 10, probeer door te gaan met veel gescheld daarna ik na een paar rondes weer 6e rij en vervolgens nogmaals door iemand word rond gespind en weer op pos. 12 beland. Toen was mijn PS4 ineens heel snel uit en zat ik kansloos tv te kijken.

Top gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
extreme8eight schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 18:11:
Ik start zonet m'n PS4 op - GTS opstarten - en merk dat ik al m'n auto's verloren ben. Heb alleen nog de standaard auto's zie ik... iemand een idee?
Level enzo en progress qua missions heb ik wel nog, lijkt alleen de auto's te zijn die ik kwijt ben...
Dat is weird. Ik had ook iets vreemds. Ik kreeg een error melding nadat de warm-up voor de race was beëindigd. Dus echt een crash van de game.

Daarna overigens alsnog een toffe race op die geweldige lange Kyoto baan. Daar kun je echt fantastisch racen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Ik vind die straatversie van de 4c gr. 3 veel te zwaar. Maar wel best begrijpelijk dat ze hem op deze manier hebben gekneveld want als ie gewoon zijn normale gewicht had behouden waa het een te overpowered car in de n500 klasse ook in vergelijking met de andere straatversies van Gr. 3 wagens.

[ Voor 13% gewijzigd door Lasmibalsingh op 19-01-2018 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
Sinds een week rij ik ook de daily's, geweldig! Zojuist Kyoto driving park gewonnen in een totaaltijd van 18:59. Er zat nog een andere Nederlander in de race.
Ik rij overigens met een stuurtje (T300).
Mijn snelste tijd is een 2:18.300 dus ik moet nog ff oefenen.
Mijn klasse is nu B/S.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimster op 19-01-2018 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Jimster schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 23:27:
Sinds een week rij ik ook de daily's, geweldig! Zojuist Kyoto driving park gewonnen in een totaaltijd van 18:59. Er zat nog een andere Nederlander in de race.
Ik rij overigens met een stuurtje (T300).
Mijn snelste tijd is een 2:18.300 dus ik moet nog ff oefenen.
Mijn klasse is nu B/S.
Haha! Mijn snelste tijd was een 2:18:788 in de Z4. Dus stop maar met oefenen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Wat ik zo erg niet snap dat het bijna aan mij moet liggen: Worden je persoonlijke baanrecords in bijvoorbeeld de dagelijkse races nou echt nergens bijgehouden of kijk ik gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zolang de daily race nog gaande is wordt de tijd bijgehouden op het friends leaderboard; je tijd blijft bewaard tot er een nieuwe daily race start. Maar dit wist je waarschijnlijk al.
Wil je dat je baanrecords permanent opgeslagen worden dan zul je toch echt time trials (staan onder arcade) moeten gaan rijden ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 09:40:
Wil je dat je baanrecords permanent opgeslagen worden dan zul je toch echt time trials (staan onder arcade) moeten gaan rijden ;)
Die variant heeft helaas wel twee nadelen: Geen friend leaderboards en geen penalty's voor afsnijden (rondes die normaal ongeldig zouden zijn, worden in arcade gewoon meegeteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralph075 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Die variant heeft helaas wel twee nadelen: Geen friend leaderboards en geen penalty's voor afsnijden (rondes die normaal ongeldig zouden zijn, worden in arcade gewoon meegeteld).
True.
Helaas geldt dat voor Sport Mode net zo:
https://www.gtplanet.net/...3619/page-2#post-12159443
Je kunt volledig buiten de witte lijnen rijden zonder dat je kwalificatieronde ongeldig wordt.
Een stuk minder extreem dan in arcade mode, maar het is wel mogelijk.
Ik hoop dat ze een "meer dan de helft van de auto over de witte lijn = ongeldige tijd" regel implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
De penalties mogen idd wel iets stricter zodat mensen ook daadwerkelijk wat netter over de curbs gaan rijden ipv afsnijden. Nu zolang je maar met 1 wiel nog op de curb raakt (zelfs als je dan buiten de baan rijd) geen penalties.

Chicanes zijn op deze manier dan ook enorme voordelen te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:31:
[...]

True.
Helaas geldt dat voor Sport Mode net zo:
https://www.gtplanet.net/...3619/page-2#post-12159443
Je kunt volledig buiten de witte lijnen rijden zonder dat je kwalificatieronde ongeldig wordt.
Een stuk minder extreem dan in arcade mode, maar het is wel mogelijk.
Ik hoop dat ze een "meer dan de helft van de auto over de witte lijn = ongeldige tijd" regel implementeren.
Zoals jij het stelt is toch geen internationaal bekende regel? Zoals ik het ken is alles toegestaan mits je met niet met alle vier de wielen over de witte lijn gaat. Waarbij curbstones géén onderdeel van de baan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Welke faam en prijzen kan je eigenlijk behalen met GT Sport?

Ik zie bij Nations Cup en Manufacturer Series nog 'test season' staan. Voorbereiding voor echte werk?

Hoe weet je wanneer je met de top raced? Komen/zijn er speciale gehoste kampioenschappen en wat is er nog waar van dat je een echte race licentie kan verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
De Gr.4 race van vandaag op de Nurburgring GP Strecke is erg gaaf. Het is een tactisch spel tussen pitstop voor banden + benzine, pitstop voor enkel banden en helemaal geen pitstop. Alle drie de opties zijn goed mogelijk vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:27:
[...]

Zoals jij het stelt is toch geen internationaal bekende regel? Zoals ik het ken is alles toegestaan mits je met niet met alle vier de wielen over de witte lijn gaat. Waarbij curbstones géén onderdeel van de baan zijn.
Je hebt gelijk.
Een "met alle vier de wielen over de witte lijn = ongeldige tijd" regel dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
De diehards hebben al achterhaald wat de nieuwe auto's zijn in de komende update:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DT-4gRSWsAEsvjR.jpg:large

[ Voor 9% gewijzigd door Lasmibalsingh op 20-01-2018 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 15:10
Komt er weer een update binnenkort?

PSN: breminem

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:28:
De diehards hebben al achterhaald wat de nieuwe auto's zijn in de komende update:
[afbeelding]
Supra +1 8)
Nu nog een Eclipse 2G :9

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 20-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dvdkiwi schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:34:
[...]

Supra +1 8)
Nu nog een Eclipse 2G :9
Altijd een zeldzame verschijning gebleven hier in den lande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Rossi46 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:49:
De Gr.4 race van vandaag op de Nurburgring GP Strecke is erg gaaf. Het is een tactisch spel tussen pitstop voor banden + benzine, pitstop voor enkel banden en helemaal geen pitstop. Alle drie de opties zijn goed mogelijk vandaag :)
Had er een heerlijk vanmiddag, zij aan zij, achterlangs kruisen, slipstream, binnenlangs, buitenlangs..

Helaas kwam er een derde persoon doorheen beuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Education

Education

Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Had er een heerlijk vanmiddag, zij aan zij, achterlangs kruisen, slipstream, binnenlangs, buitenlangs..

Nurburgring is altijd gaaf, maar die eerste bocht.... Ik vertrok hier van pole, eerste bocht er van achter afgedrukt, als laatste kon ik mijn weg vervolgen. Frustraties al om.

Nurburgring is een baan van mixed feelings, soms gaaf, soms om direct je PS4 in al je woede uit te zetten. ;)

Dat laatste was dus net bij mij het geval... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Rossi46 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:49:
Zonder pitstop ig goed te doen met megane.Lag hele tijd aan kop met 10 sec voor op nr2, en wat doet die gast laatste ronde glitch en is die opeens voor mij met nummer 12 op ze auto.Hij gaat over de finisch nr1 en ik 2...baal zo erg hiervan.Dit soort gasten moeten gebanned worden levenslang.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Amaze86 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Zonder pitstop ig goed te doen met megane.Lag hele tijd aan kop met 10 sec voor op nr2, en wat doet die gast laatste ronde glitch en is die opeens voor mij met nummer 12 op ze auto.Hij gaat over de finisch nr1 en ik 2...baal zo erg hiervan.Dit soort gasten moeten gebanned worden levenslang.
Huh? Er is een glitch waarmee men kan winnen?

Ook irritant dat anno 2018 men nog zulke slechte connecties heeft dat men lagged en over de hele baan. Dan verander het in een ghost, denk je er doorheen te kunnen rijden en ineens is weer fysiek en knal je op achterkant en krijg je lagere rating.

Oh en als je tijdspenalties krijgt wel vervelend met inlossen. Vaak als ik dan van gas af ga om te willen voldoen aan de 'slow down' dan gaat et niks van de penalty af. Terwijl als ik daarna gewoon een bocht neem ineens wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:04:
[...]

Wat is je PSN tag? Ik zat in de lobby met een andere Nederlander in een Mazda Atenza. Die had het de laatste rondjes aan stok met een Fransman en een Spanjaard, allen in Atenza's.
Education schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:10:
[...]

Nurburgring is altijd gaaf, maar die eerste bocht.... Ik vertrok hier van pole, eerste bocht er van achter afgedrukt, als laatste kon ik mijn weg vervolgen. Frustraties al om.

Nurburgring is een baan van mixed feelings, soms gaaf, soms om direct je PS4 in al je woede uit te zetten. ;)

Dat laatste was dus net bij mij het geval... :+
Joh, chill en relax. Toch zonde om daardoor je race te laten verstieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
[afbeelding]
Ik hoop wel dat er uiteindelijk ook nog wat Gr.3 en Gr.4 auto's bij gaan komen. Al is dat voor hen natuurlijk wel veel meer gedoe dan enkel losse straatauto's, door het hele Balance of Performance verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
[afbeelding]
Tja, who cares? Rijd alleen maar dailies en dat is Gr 3 en 4. En 1 fixed car dan.

Komop met die nieuwe circuits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Wtf, S rating is toch hoogste rating voor SR? Die heb ik nu na een tiental races al verkregen die niet botsvrij verliepen.

Jammer dat bij GT Sport alles zo laagdrempelig is, zo motiveer je mensen niet om te leren clean racen.

Ik deed al online sim racing in 2000, met Grand Prix Legends, dat was vaak geniaal hoe daar op de limiet maar niet erover werd graced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Zucht volgens mij gebruiken er veel die cheat.. Lag steeds zesde en finish ineens als negende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schimanski81 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Tja, who cares? Rijd alleen maar dailies en dat is Gr 3 en 4. En 1 fixed car dan.

Komop met die nieuwe circuits!
Dat dus, zolang BoP zo knullig blijft heb je online niets aan het wagenpark, er is gewoon 1 auto de beste.
Liever meer circuits inderdaad!
Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:00:
Wtf, S rating is toch hoogste rating voor SR? Die heb ik nu na een tiental races al verkregen die niet botsvrij verliepen.

Jammer dat bij GT Sport alles zo laagdrempelig is, zo motiveer je mensen niet om te leren clean racen.

Ik deed al online sim racing in 2000, met Grand Prix Legends, dat was vaak geniaal hoe daar op de limiet maar niet erover werd graced.
En toch klaagt er hier best veel volk op de tegengestelde manier over die SR-rating, dat het moeilijk is op te klimmen vanuit de botsauto-klassen door gewoon keihard te racen (dus niet door achteraan cleane laps te rijden ver weg van de rest, tot je genoeg bent gestegen.).

Ik vind het zelf vooral jammer dat ik snel in A/S geraak, maar dat de coureurs daar echt wel wat boven mijn niveau zijn, ik eindig weleens op positie 2-3 maar kan niet vaak meedoen om de overwinning. dat gaat in A/A al veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Jammer eigenlijk dat het dailies zijn, net lekker bekend met de baan geraakt en OR gereden op de ring (1.05.8, nog steeds aantal sec tekort op de aliens) en dan geen tijd meer voor een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:28
Hertog_Martin schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:15:
Jammer eigenlijk dat het dailies zijn, net lekker bekend met de baan geraakt en OR gereden op de ring (1.05.8, nog steeds aantal sec tekort op de aliens) en dan geen tijd meer voor een race.
Dat inderdaad. Geen idee hoe jullie het doen, maar ik heb best wel even tijd nodig om het meeste uit een baan (en bijbehorende auto) te halen. Naast dagelijkse zouden er ook wekelijkse races moeten zijn.

Kun je trouwens je deelname aan een daily bevestigen en daarna terug naar het hoofdmenu? Of ben je verplicht te wachten tot de tijd op is. Vaak zet ik een kwalificatie neer tot ik denk dat ik het maximale er uit heb gehaald en dan wil ik gewoon mee doen aan de volgende race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Rossi46 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:38:
[...]

Ik hoop wel dat er uiteindelijk ook nog wat Gr.3 en Gr.4 auto's bij gaan komen. Al is dat voor hen natuurlijk wel veel meer gedoe dan enkel losse straatauto's, door het hele Balance of Performance verhaal.
Dat hoop ik ook eigenlijk. Beetje het WTCC gebeuren? Chevrolet, Seat, Honda. Maar misschien moeten ze dan nog bij simbin aankloppen voor de rechten. Of ze zijn snel en kopen de rechten voor het nieuwe kampioenschap. Want WTCC bestaat niet meer in de oude vorm.

Maar zulke auto’s. Gr3 mag de alfa 155 DTM erbij krijgen, en misschien de nieuwe Ford GT LMS. _/-\o_

Maar nieuwe circuits zijn ook zeer welkom, le mans, high speed ring, grand speed valley, Spa, Paul Ricard, daytona, Indynapolis, Silverstone, Hockenheim, Monza, dijon prenois. etc.

Track limits, ja het is altijd zoeken naar waar die limieten liggen. Dat doen ze in het echt ook, in de F1 het WEC en zeker ook in de toerwagens als het WTCC/DTM, Porsche supercup. Dat is nu eenmaal de snelste weg zoeken zonder afgefloten te worden. En daar trekken ze lang niet altijd een lijn bij de raceklasse. Dat dit niet anders is in GTSport verbaasd me niks. En ja je kunt het lullig,stom etc vinden maar zo zitten we nu eenmaal in elkaar. Ik zoek die grenzen ook op. En ja vervelend als je dan in een race ineens 5 seconden heb die je in nog 2 ronden moet wegwerken.

Ik weet niet meer waar het was maar ik had een race en kreeg door iemand 8 seconden penalty omdat hij mij eruit beukte. Ik reed gewoon door finishte als 4 e maar won wel met nog 7 seconden penalty. De rest had veel meer :X

[ Voor 32% gewijzigd door Daniel_Elessar op 21-01-2018 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Dan heb je waarschijnlijk te vroeg aangeremd voor een bocht en registreerde het spel dat als het opzettelijke braketesten op degene achter jou als er een zware botsing volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Kun je in je garage een overzicht krijgen van auto's die reeds opgevoerd zijn/gewichtsreductie hebben?
Zit weer eens aan de max met mijn MP punten, maar heb geen zin om elke auto langs te gaan om te checken of ie al een schop heeft gehad en op welke auto's ik nog MP's kan verstoken...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Maestro schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:28:
Kun je in je garage een overzicht krijgen van auto's die reeds opgevoerd zijn/gewichtsreductie hebben?
Zit weer eens aan de max met mijn MP punten, maar heb geen zin om elke auto langs te gaan om te checken of ie al een schop heeft gehad en op welke auto's ik nog MP's kan verstoken...
Grappig dat je de game op verschillende manieren kunt spelen. Ik houd mij totaal niet bezig met dit soort zaken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

Haha, ik eigenlijk ook niet in de zin dat ik opgevoerde auto's nodig heb. Rij toch alleen maar daily's.
Maar het idee dat ik nu Mileage Points misloop: Zo zonde :+. Zal wel typisch Nederlands zijn :D

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Amaze86 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:22:
[...]

Ah dat verklaard misschien iets. Laatste tijd erger ik mij kapot aan lui met 17 bovenop de auto die mee lopen strijden tot aan het vervelende aan toe tussen de nummers 1,2 en 3. Meestal is er wel eentje die er zoeen een zetje geeft op de goede plek, maar ze zijn wel heel irritant. En de laatste dagen zie ik zulke acties wel erg vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een 1:31:9 neergezet met de Porsche op Interlagos daarnet, genoeg om heel even in de top 10 te geraken =)
Maar goed, het is pas ochtend en ik lig er alweer uit.

Het frustrerende is dat ik nu naar een replay van 1:31:6 zit te kijken, en ik die kerel lijkt overal trager door de bochten te gaan en slechtere exits te hebben. Maar vindt hij nog 3 tienden die ik niet vind, ik word er gek van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Dennisdn schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:01:
[...]

Ah dat verklaard misschien iets. Laatste tijd erger ik mij kapot aan lui met 17 bovenop de auto die mee lopen strijden tot aan het vervelende aan toe tussen de nummers 1,2 en 3. Meestal is er wel eentje die er zoeen een zetje geeft op de goede plek, maar ze zijn wel heel irritant. En de laatste dagen zie ik zulke acties wel erg vaak.
Hmmm, interessant. Ik kwam ook zo'n type tegen gisteren. Ik dacht dat het er mee te maken had dat de timing in de war was n.a.v. de pitstops... :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Godverdomme zeg. Gister reed ik de Gr 4 op Nurburgring GP. Ik had me niet gekwalificeerd dus startte achteraan. Tot eind 4e lap lag ik 10e, iedereen ging toen naar binnen behalve ik. Lag tot de 7e ronde 1e toen ik een achterblijver tegenkwam, nummer 19 boven de auto. Ik wil hem passeren op het rechte stuk en op het moment dat ik naast hem rij begint hij me te beuken in de zijkant. Echt wtf, hierdoor raak ik in een spin en eindig ik uiteindelijk als 8e. Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Interlagos Gr3 daily is goed te doen vandaag. Alleen jammer dat iedereen altijd meerdere posities probeerd te pakken in de eerste bocht.

Meerdere races vanaf positie 2 gestart en dan wordt je er gewoon afgereden in de eerste bocht (terwijl ik maximaal voor de eerste bocht aanrem (en ik niet eens probeer de binnen curb te pakken, dan weet je zeker dat je eraf ligt). Eindig je ergens achter het middenveld die je er gewoon afbeuken als je ze netjes voorbij gaat.

Ook 2 goede races gehad vandaag waar er geen 1ste bocht chaos was.

PS, niet pitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rgarretsen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:30:
Interlagos Gr3 daily is goed te doen vandaag. Alleen jammer dat iedereen altijd meerdere posities probeerd te pakken in de eerste bocht.

Meerdere races vanaf positie 2 gestart en dan wordt je er gewoon afgereden in de eerste bocht (terwijl ik maximaal voor de eerste bocht aanrem (en ik niet eens probeer de binnen curb te pakken, dan weet je zeker dat je eraf ligt). Eindig je ergens achter het middenveld die je er gewoon afbeuken als je ze netjes voorbij gaat.

Manage je je brandstof? Ik rij een viertal ronden op 3-4 in het bochtige middenstuk, de rest full power. Zo kom ik er maar net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:37
rgarretsen schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:30:

Je weet dat je lap 1 eerste bocht later kan remmen omdat je snelheid lager ligt dan bij een normale lap? In ieder geval als je als 2e start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

En je kan vaak rechtdoor over het groene stuk zonder straf als je van achteren wordt geramd in de eerste bocht. Loop je gelijk seconde of 1,5 uit op de rest achter je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2018 @ 16:49:
[...]

Manage je je brandstof? Ik rij een viertal ronden op 3-4 in het bochtige middenstuk, de rest full power. Zo kom ik er maar net.
V12 Vantage moest ik 1 lap op stand 2 rijden, komt precies uit dan.
Lexus, volgens mij kwam ik uit, misschien ook 1 lap op stand 2 fuel.
Wrx, deze kon ik gewoon hele race op 1 rijden met laptimes van 33.0 tot 34.8 aan het einde (maar dat was meer banden slijtage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
Bmw m6 bochten met fuel 3 rechte stuk op 1 gaat ook goed.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Eerste Nations Cup gedaan. Simply lovely!
Bij start iets te braaf en verloor wat posities na als derde gestart te zijn. Toen vol gas er op en er drie goedgemaakt. Waaronder ronden lang gevecht met een Spanjaard. Vol druk op 'm en bocht voor rechte stuk (Interlagos) wat minder snelheid de bocht in om de exit vol te pakken, slipstream en 'm ernaast zetten en daarna diep uitremmen, paste precies.

Ook lekkerre bewuste move waarbij iemand 'm naast me zette en ik expres eerder ging remmen om vervolgens achterlangs te kruisen als hij zoals verwacht wijd ging door te laat remmen.

Maar blijf vinden dat Polyphony de safety ratings wel wat mag aanpassen zodat S echt hard earned is en je zeker weet dat je met racers zit die elkaar laten leven.

In de daily op Interlagos passeerde ik twee auto's buitenlangs, om vervolgens op rechte stuk gewoon keihard de muur ingeduwd te worden :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gr.3 op Mount Panorama, heerlijk!
Vreemd genoeg ben ik voorlopig nog een seconde trager overdag dan tijdens de nachtelijke qualifying vorige week :P

EDIT: Die pitstraat op Mount Panorama bezorgt me steeds een SR- en vaak zelfs een penalty, ervaren jullie dat ook? In m'n eerste race daarnet lag ik na bocht 2 eerste, ik heb weer geen clean race kunnen rijden enkel en alleen omdat ik bij het uitrijden van de pitstraat meteen een SR- aan m'n broek kreeg, met zelfs een 6 sec penalty er bovenop :/
Dat was zelfs nog in autodrive, dus kon er helemaal niets aan veranderen. Gelukkig had ik meer dan genoeg voorsprong op de rest om die penalty in te lossen.

Beetje jammerlijk geregeld, ik heb dat wel vaker voor op die baan.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Hertog_Martin schreef op zondag 21 januari 2018 @ 21:44:

Maar blijf vinden dat Polyphony de safety ratings wel wat mag aanpassen zodat S echt hard earned is en je zeker weet dat je met racers zit die elkaar laten leven.
Ik heb het vermoeden dat er ook door de rijders een beetje gerekend word. Als je 2 nette races hebt gereden en 2x een blauwe S heb gekregen, kan je één race knallen en met de ellebogen werken zonder je status te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Tijdje reed ik alleen de daily races, maar sinds dit weekend heb ik ook weer wat championship races gereden. Dat is wel een manier om je SR wat op te poetsen merk ik. Met de kwalificatie is het sowieso makkelijker om 'groen' de rijden. En in de race zijn de verschillen over het algemeen wat groter waardoor ik in veel races een veld heb dat meer verspreid is. En dus minder gebeuk/ongelukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeraerts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
Beste Walter, je vraagstelling is nog onduidelijk. Als je specifiek iets wil weten onderbouw het dan aub. Anders graag Google gebruiken.

[ Voor 83% gewijzigd door Chaoss op 22-01-2018 19:11 ]

walterke2

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Ik denk op internet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:26

momania

iPhone 30! Bam!

dat denk
ik ook
Nog maar een paar keer gereden die baan, maar nu vol erin met de Porsche, zonder TCS :D
Kom nu rond de 2:10 geloof ik, maar dat kan wel sneller. Je kan natuurlijk enorm veel tijd winnen en verliezen op dat bochtige stuk. Vaker verliezen, want zonder TCS is het aardig lastig de auto daar recht te houden. :X
Wel enorm veel fun die baan 8)

[ Voor 93% gewijzigd door momania op 22-01-2018 14:45 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

momania schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:43:
dat denk
ik ook

[...]

Nog maar een paar keer gereden die baan, maar nu vol erin met de Porsche, zonder TCS :D
Kom nu rond de 2:10 geloof ik, maar dat kan wel sneller. Je kan natuurlijk enorm veel tijd winnen en verliezen op dat bochtige stuk. Vaker verliezen, want zonder TCS is het aardig lastig de auto daar recht te houden. :X
Wel enorm veel fun die baan 8)
Wat ik zo leuk vind aan Mt. Panorama is dat het misschien wel dé baan is waar de verscheidenheid aan wagens het grootst is. Zelfs in de top 10 staan een zestal verschillende auto's. Meer zelfs, de Porsche komt hier nauwelijks aan de bak in vergelijking met de rest =)

Ik vind de Vantage het leukst op deze baan, daarstraks een 2:05:077 neergezet met die wagen. Mooi stabiel, snel genoeg op de rechte stukken en gewoon gorgeous om naar de kijken.

Trouwens, speelt die rempunt-bug ook tijdens de races of is dat enkel in quali? Lag daarnet 2e en de leider reed zo snel van me weg dat het haast onmogelijk leek :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 09:59
I.v.m. die rembug heb ik het idee dat ik gewoon altijd veel vroeger moet remmen dan de rest... en harder doorduwen op m'n rempedaal lukt helaas niet meer ;).
Blijf gewoon altijd 3-4 seconden boven een toptijd en ik rij nochtans foutloos.

Mt. Panorama... m'n favoriet geworden ondertussen, vanavond dan maar wat racen :D

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bojaaper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:46:
Gr.3 op Mount Panorama, heerlijk!
Vreemd genoeg ben ik voorlopig nog een seconde trager overdag dan tijdens de nachtelijke qualifying vorige week :P

EDIT: Die pitstraat op Mount Panorama bezorgt me steeds een SR- en vaak zelfs een penalty, ervaren jullie dat ook? In m'n eerste race daarnet lag ik na bocht 2 eerste, ik heb weer geen clean race kunnen rijden enkel en alleen omdat ik bij het uitrijden van de pitstraat meteen een SR- aan m'n broek kreeg, met zelfs een 6 sec penalty er bovenop :/
Dat was zelfs nog in autodrive, dus kon er helemaal niets aan veranderen. Gelukkig had ik meer dan genoeg voorsprong op de rest om die penalty in te lossen.

Beetje jammerlijk geregeld, ik heb dat wel vaker voor op die baan.
Had ik ook op Interlagos. Steeds bij het uitrijden op autodrive de pits uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Huh, ik wil free practice doen voor de nations cup. Maar hij vind geen auto in m'n garage.

Regulation is:
Car from garage
One Make: Alfa Romeo 4C Gr. 3
Tyres: Racing Hard

Dus ik voor 450k die auto kopen, kan ik 'm alsnog niet selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hertog_Martin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:12:
Huh, ik wil free practice doen voor de nations cup. Maar hij vind geen auto in m'n garage.

Regulation is:
Car from garage
One Make: Alfa Romeo 4C Gr. 3
Tyres: Racing Hard

Dus ik voor 450k die auto kopen, kan ik 'm alsnog niet selecteren?
Weet je zeker dat het die is? Er is ook een andere Gr.3 4C, de Gr.3 Road Car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Rossi46 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:50:
[...]

Weet je zeker dat het die is? Er is ook een andere Gr.3 4C, de Gr.3 Road Car.
Er staat wel road car achter ja, maar ook Alfa Romeo voor.. En zie geen road car bij brand central..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
Hertog_Martin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:34:
[...]
Er staat wel road car achter ja, maar ook Alfa Romeo voor.. En zie geen road car bij brand central..
Ik heb hetzelfde, geen idee waar ik die vandaan moet toveren. Misschien een bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Als het de Gr3 road car is, deze was alleen te koop op de exchange paar weken geleden.

Op de exchange is een select aantal auto's te koop voor 2 weken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:34:
[...]

Kun je alleen kopen in de mileage store.

Ik heb dus net die nations cup gedaan met de alfa. Starten vanaf p4.

Wat.een.race. 1e rondje worstelen en daarna close clean racing :D vanaf ronde 2 - 5 met 4 man, 5-6 met 3 man en 6-10 met zn 2en. Echt heel erg gaaf ondanks p2 op 0,4 achterstand.

Maar echt Genieten hoor. Wat is deze game dan goed zeg. Ongeëvenaard!
Pagina: 1 ... 43 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing