| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Heb het zelfde probleemv8power67 schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:07:
Pfff wat heb ik toch een hekel aan suzuka...
Vorige keer reed ik een 2.07.7 na 4 laps. Nu na 20 laps een 2.08.5...
Snap dr geen ruk van.
Als ik alle beste sector tijden pak kom ik op een 2.08.2 uit, wat voor mij doen best goed is. Echter blijf ik op een 2:09.0 steken
Straks maar weer eens een poging wagen.
Met een controller is dit vloeiende circuit waarschijnlijk ook 1 van de lastigere om te rijden.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Mijn optimale is een 2:07.6.. maja kan het niet aan mekaar rijgen helaas.rgarretsen schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:32:
[...]
Heb het zelfde probleem, de baan is vrij lang, en ik heb nogal moeite om alle sectors aan elkaar te rijden.
Als ik alle beste sector tijden pak kom ik op een 2.08.2 uit, wat voor mij doen best goed is. Echter blijf ik op een 2:09.0 steken![]()
Straks maar weer eens een poging wagen.
Met een controller is dit vloeiende circuit waarschijnlijk ook 1 van de lastigere om te rijden.
Was er ook snel weer klaar mee. Vind de dailys van vandaag wat minder. Dus lekker tv kijken.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Wordt ook sportief gereden vandaag (b/b)
Jammer dat het maar 3 laps zijn.
Maar verder goede races gehad en nu rank D B gekregen ipv E B.
Nu heb ik ook een vraag:
Je kan de tcs voor de race bij de instellingen aanpassen, maar ook tijdens de race.. Zit er een verschil tussen?
Ik denk van wel want als ik hem voor de race instel op 1 of 2 dan start ik de race met de tcs die nog instelbaar is tijdens de race gewoon op 3.
Ik ben er met de GT86 er een beetje mee gaan spelen en het leek erop als je hem voor de race aanpast dat je meer snelheid de bocht door en uit kan nemen zonder dat de tcs ingrijpt. Klopt dit? Of hoe zit dit precies?
Ik vind het zelf nog wel lastig om zonder de tcs of met de tcs op 1 te rijden moet ik zeggen...

Maar online heb ik het tot nu toe zeker naar mijn zin.
Ik moet nu volgend mij gewoon de snelste / beste auto zien te vinden voor mij en dan lekker uren gaan maken
In progress: VW kever
Om de auto's en banen te leren kennen heb ik nog wel de TCS, Cones en ASM aan staan. Vooral dat laatste maakt nogal verschil voor de beheersbaarheid van de wagens
Wordt dit nog meegenomen in de (online) ratings en matching naar jullie weten? Wil ASM op termijn wel uitzetten, zonder zou je in principe sneller moeten kunnen zijn toch?
Edit: O ja, ik heb ook nog wat Tweakers uit dit topic op PSN toegevoegd
[ Voor 9% gewijzigd door Canis Lupus op 10-12-2017 18:57 ]
Edit: Dat straf systeem is soms ook maar waardeloos en random. Net een race in de merkenserie waar nummer 1 en 2 een blauwe SB hadden en de rest echt allemaal rood.
[ Voor 36% gewijzigd door TheBrut3 op 10-12-2017 21:49 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik kan geen fatsoenlijk race meer rijden op Suzuka. Nu al een paar racen dat ik van achter wordt aangetikt of afgesneden en dat ik de strafpunten krijg, keer op keer. Echt frusterend. Nu weer teruggezakt naar SB A.
Ik ging in 3 races van B naar D. En dat alleen maar door idioten die ik écht niet kon ontwijken. Met als gevolg dat ik alleen maar in D-D groepen kom en het alleen maar erger wordt. Dan is de lol er snel vanaf123RR schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:55:
Is het penalty-systeem weer aangepast?
Ik kan geen fatsoenlijk race meer rijden op Suzuka. Nu al een paar racen dat ik van achter wordt aangetikt of afgesneden en dat ik de strafpunten krijg, keer op keer. Echt frusterend. Nu weer teruggezakt naar SB A.
PSN: Patrick_D
Er zijn in elke view wel indicatoren voor het feit dat er iemand naast je zit, maar misschien dat Polyphony die iets aanweziger kan maken zodat het wat meer opvalt. Die donkere zijkanten merk ik nauwelijks op namelijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Sluuz op 11-12-2017 10:05 ]
PSN: Sluuz
Ik vind het niet erg om af en toe eens tikje te krijgen, maar het frustreert me enorm dat ik de strafpunten krijg als ik bij het aanremmen van een bocht wordt aangetikt van achter, als iemand te vroeg instuurt als ik er naast zit, of als iemand te wijd uitkomt.
[ Voor 18% gewijzigd door 123RR op 11-12-2017 10:32 ]
Het maakt niet uit of je je TCS voor of tijdens de race aanpast. Het resultaat is gewoon hetzelfde. Ik persoonlijk pas de TCS aan tijdens de kwalificatieronde. Gisteren geprobeerd met de GT86, begon ik met TCS op 2 maar later op 1 gezet omdat op 2 het systeem teveel ingrijpt vind ik.wickedm3n schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:15:
Nu heb ik ook een vraag:
Je kan de tcs voor de race bij de instellingen aanpassen, maar ook tijdens de race.. Zit er een verschil tussen?
Ik denk van wel want als ik hem voor de race instel op 1 of 2 dan start ik de race met de tcs die nog instelbaar is tijdens de race gewoon op 3.
Ik ben er met de GT86 er een beetje mee gaan spelen en het leek erop als je hem voor de race aanpast dat je meer snelheid de bocht door en uit kan nemen zonder dat de tcs ingrijpt. Klopt dit? Of hoe zit dit precies?
Ik vind het zelf nog wel lastig om zonder de tcs of met de tcs op 1 te rijden moet ik zeggen...![]()
Maar online heb ik het tot nu toe zeker naar mijn zin.
Ik moet nu volgend mij gewoon de snelste / beste auto zien te vinden voor mij en dan lekker uren gaan maken
Wat mij trouwens opvalt (of het lijkt zo) is dat een fout veel zwaarder telt dan een goed gereden sector voor je SB. Gisteren werd ik natuurlijk weer gedivebombed van achter waardoor ik een negatieve SB kreeg voor een sector, maar zelf de overige 3 ronde volledig schoon gereden, maar toch einde van de race een rode B... Iemand hier antwoord op?
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar racen waarbij fun voorop staat? Check onderstaande info dan.
Gisteren weer prima vermaakt. Woendag en zondag wordt er gereden vanaf 2000 uur.
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Volgens mij wordt dat ook zwaarder belast. Ervaar dat ook. Hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat er gebeurd. Krijg soms tijdens de race ook een oranje SB in beeld (soms terecht, maar af en toe ook onterecht), maar krijg na afloop dan toch ook nog wel eens een witte S (en bij de wat langere races een blauwe S) in beeld. Een heel enkele keer ook rood. Zal wel een systeem achter zitten, maar lijkt mij meer op willekeur.TRK schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:56:
[...]
Wat mij trouwens opvalt (of het lijkt zo) is dat een fout veel zwaarder telt dan een goed gereden sector voor je SB. Gisteren werd ik natuurlijk weer gedivebombed van achter waardoor ik een negatieve SB kreeg voor een sector, maar zelf de overige 3 ronde volledig schoon gereden, maar toch einde van de race een rode B... Iemand hier antwoord op?
Ik lees hier wel heel vaak dat mensen van mening zijn dat ze 'gedivebombed' worden. Dat zal best zo nu en dan inderdaad zo zijn. Ik riep dat ook heel vaak, tot dat ik de herhalingen ging terugkijken. Dan merk je dat de waarheid vaak iets genuanceerder is. Een enkele keer bleek ik toch ook niet helemaal vrijuit te gaan. Wat ook (vaak) gebeurde is dat een ander weer een tikje kreeg van een derde en daardoor ongecontroleerd mij van de baan tikt. Dat soort dingen zie je niet in de race (in ieder geval niet van vanuit hood- of cockpitcam). Rijden met radar scheelt inderdaad een hoop....
Verwijderd
Ben nu bezig met de challanges. Sommige enigsinds lastig maar over het algemeen is alles vrij eenvoudig, dit verbaast me wel.
Gisteren de 30 ronden endurance race gereden. Door 2 fouten ben ik zeker 20 seconden verloren en nog met gemak eerste geworden. Dit mag van mij wel wat strenger, iets minder marge voor fouten ?.
Helaas is in de motorkap view niet echt een duidelijke indicatie als er iemand naast je zit. Wat ik een beetje mis in de game zijn die indicatoren zoals F1 2017 die wel heeft, volgens mij in de vorm van pijltjes die groter/meer worden of van kleur veranderen en ook wijzen waar iemand ongeveer rijdt ten op zicht van jou. Dat werkt nog best goed.Sluuz schreef op maandag 11 december 2017 @ 10:04:
Het grootste probleem imo is dat mensen ook niet in hun spiegel kijken, maar alleen voor zich. Daardoor snijden ze je regelmatig af, of beuken ze je terwijl je ernaast rijdt. Ik ga er dan maar even vanuit dat ze je niet hebben gezien. Ik vind het dan ook niet heel lastig om mn SR rating op te krikken. Rustig rijden, wachten op een foutje van je voorligger en hem dan snel ervoorbij prikken. Echt uitremacties maken en je ertussen vrotten heeft gewoon effect op je SR. Ook omdat iemand dus gewoon instuurt omdat er niet in spiegels wordt gekeken.
Er zijn in elke view wel indicatoren voor het feit dat er iemand naast je zit, maar misschien dat Polyphony die iets aanweziger kan maken zodat het wat meer opvalt. Die donkere zijkanten merk ik nauwelijks op namelijk.
Gebruik zelf de radar om te kijken of er iemand dicht op me zit en aan welke kant, dat werkt best goed, laat dan ook wel genoeg ruimte.
Qua penaltysysteem kan het misschien nog beter, maar hoe goed denk je dat het echt in een game kan worden waarbij een systeem en niet een race-leiding bepaalt wat de straffen zijn? Vind dat ze het echt al heel goed gedaan hebben eigenlijk, zelden in een online-racer zo clean racen tegengekomen. Heb ook wel wat duwtjes gehad en dergelijke, maarja, in het echt vinden dat soort dingen ook nog wel eens plaats.
Heb de game nu zelf ook 3 dagen, en heb er totaal geen spijt van. Voor mij een van de leukste race games die ik met mijn stuur speel. Heb alle assists uit, TC op 1 of 2. Vind de daily races erg vermakelijk en het hele systeem werkt gewoon behoorlijk lekker.
Hier gaan nog wel wat uurtjes in zitten
PSN/Steam: Xamsix
Ik wil deze ook binnenkort doen, maar zie er een beetje tegenop. Niet dat ie moeilijk is, maar als je je race verkeerd rijdt, hem dan opnieuw kan doen (circa een uur). Wat was jouw strategie en wat raad je aan? Bandenkeuze, hoe lang doorrijden, etc.? Suggesties, tips van anderen zijn ook welkom natuurlijk...Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:49:
Sinds jaren ook weer een race game opgepakt. Tot zo ver is GT Sport best een vermakelijk spel.
Ben nu bezig met de challanges. Sommige enigsinds lastig maar over het algemeen is alles vrij eenvoudig, dit verbaast me wel.
Gisteren de 30 ronden endurance race gereden. Door 2 fouten ben ik zeker 20 seconden verloren en nog met gemak eerste geworden. Dit mag van mij wel wat strenger, iets minder marge voor fouten ?.
[ Voor 4% gewijzigd door Rn82 op 11-12-2017 11:59 ]
Verwijderd
Ik heb hem in 1 keer gehaald en als ik het nog een keer zou doen zou mn strategy wel anders zijn.Rn82 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:52:
[...]
Ik wil deze ook binnenkort doen, maar zie er een beetje tegenop. Niet dat ie moeilijk is, maar als je je race verkeerd rijdt, hem dan opnieuw kan doen (circa een uur). Wat was jouw strategie en wat raad je aan? Bandenkeuze, hoe lang doorrijden, etc.?
je begint op 40 seconden achterstand op de leider.
Ik heb de eerste helft op power 1 gereden, vol vermogen. dan haal je zn 7 rondjes uit je tank. met 15/16 ronden te gaan moest ik weer pitten en had besloten hierna nog maar 1 keer te stoppen, dus ik moest 2x 8 ronden uit mn tank halen.
Hierdoor veel op 3 gereden, maar dit koste me 3 seconden per ronde. Uiteindelijk misschien nog wel waard om een stop mee uit te sparen, maar vooral aan het einde kwamen ze hard dichterbij.
Dus ik denk dat ik volgende keer gewoon zou gaan knallen op 1. misschien stukjes op 2.
op de finisch had ik nog genoeg voor 0.2 ronden dus laatste ronde was wel spannend, veel op 6 gereden, maar dat kost echt heel veel tijd.
Staat je bandenkeuze vast, of niet? zo niet: welke heb je gebruikt?Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:00:
[...]
Ik heb hem in 1 keer gehaald en als ik het nog een keer zou doen zou mn strategy wel anders zijn.
je begint op 40 seconden achterstand op de leider.
Ik heb de eerste helft op power 1 gereden, vol vermogen. dan haal je zn 7 rondjes uit je tank. met 15/16 ronden te gaan moest ik weer pitten en had besloten hierna nog maar 1 keer te stoppen, dus ik moest 2x 8 ronden uit mn tank halen.
Hierdoor veel op 3 gereden, maar dit koste me 3 seconden per ronde. Uiteindelijk misschien nog wel waard om een stop mee uit te sparen, maar vooral aan het einde kwamen ze hard dichterbij.
Dus ik denk dat ik volgende keer gewoon zou gaan knallen op 1. misschien stukjes op 2.
op de finisch had ik nog genoeg voor 0.2 ronden dus laatste ronde was wel spannend, veel op 6 gereden, maar dat kost echt heel veel tijd.
Verwijderd
Ik had mijn eerste poging vóór de update gedaan en toen tweede geworden, door verkeerde strategie en net te trage rondjes.Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:49:
Sinds jaren ook weer een race game opgepakt. Tot zo ver is GT Sport best een vermakelijk spel.
Na de update mijn tweede poging, toen reed ik niet beter, maar heb ik 'm gemakkelijk gehaald.
Ik vind het wel jammer, het was in GT altijd wel een uitdaging om alles op goud te halen, waarbij een paar lastigere zaten. die uitdaging is een beetje weg. uit GT5 herinner ik met nog een rondje met een Alfa op dat alpen circuit. daar moest je de laatste 3 hondersten echt zoeken.
Verwijderd
Ik vind dit toch maar kut. Aangezien er aan Goud halen totaal niets aan is, had ik mijn eigen uitdaging met telkens als 1ste te eindigen in mijn Friends klassementen. Die blijken nu ineens weer allemaal leegRn82 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:17:
Update 1.08 is live.
http://sihmar.com/gran-tu...-update-1-08-patch-notes/
FriendRankings – Fixed an issue where old records before the update are still listed in the Friend Rankings of the Campaign Mode. This issue was found in the following game modes: Campaign Mode
・DrivingSchool
・Mission Challenge
・Circuit Experience

Ga je met ons mee racen, kijken of je dan ook eerste kunt worden. Garandeer ik je dat de uitslagen bewaard bijvenTwixie schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:13:
[...]
Ik vind dit toch maar kut. Aangezien er aan Goud halen totaal niets aan is, had ik mijn eigen uitdaging met telkens als 1ste te eindigen in mijn Friends klassementen. Die blijken nu ineens weer allemaal leeg.
Verwijderd
Ik heb nog niet heel het topic gevolgd, maar hoe kan ik met jullie racen ?DeTjuk schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:44:
[...]
Ga je met ons mee racen, kijken of je dan ook eerste kunt worden. Garandeer ik je dat de uitslagen bewaard bijven
Ik kwam gisteravond net op het laatst binnenvallen in jullie server; halve ronde geoefend op deze reversed versie en met keiharde banden de race inDeTjuk schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:46:
Als iedereen de RADAR aan zou zetten, zou dat een hoop schelen inderdaad.
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar racen waarbij fun voorop staat? Check onderstaande info dan.
Gisteren weer prima vermaakt. Woendag en zondag wordt er gereden vanaf 2000 uur.

Volgende week is echt een top circuit. Bathurst baby aka Mount Panorama.
@Verwijderd check je DM
Als het kan wil ik daar wel potje op mee racen.DeTjuk schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:08:
.Ja, ik moest ook even wennen, had wel wat meer tijd gehad om te oefenen, maar reversed is dragon trail ook best een tof circuit. Viel me niet tegen.
Volgende week is echt een top circuit. Bathurst baby aka Mount Panorama.
@Verwijderd check je DM
Bleek helemaal niets met de patch van doen te hebben, maar met een defecte controller.Maestro schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:09:
Ben ik de enige die helemaal níet gelukkig is met de 1.07 patch? Het lukt me sindsdien niet meer om fatsoenlijke rondetijden neer te zetten.
Afgelopen zaterdag bij een vriend gereden: Niets aan de hand.
Toen ik gisteren met een Megane in de slipstream bij een andere Megane zat, reed ie bij me weg.
Controller even aangesloten op laptop en bij spelbesturing zag ik dat de uitslag omhoog van het linkerpookje niet meer tot max. kwam. Ook stuiterde ie telkens tussen 0% en 85-90% throttle, terwijl ik 'm vol omhoog hield. Met andere controller was Gran Turismo weer Gran Turismo i.p.v. Frustrations Online
Over de SR (NL:SB) rating: Met zo'n 300 gereden races lijkt een oranje SR- ongeveer 3x zo hard door te werken t.o.v. een groene SR+. Gemiddeld, want niet elke oranje SR- heeft dezelfde impact. Ergens vol achterin duiken telt zwaarder dan een kusje tegen een zijkant. Ook heb ik de indruk dat de negatieve punten verdeeld worden bij een tikkie die beide spelers wordt aangerekend.
[ Voor 17% gewijzigd door Maestro op 11-12-2017 16:11 ]
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Edit: en door een cleane landenrace en merkenrace (beide P2) ook gelijk door naar SB A
Geweldige merkenrace trouwens, had niet verwacht dat ik met een WRX zo goed zou gaan op de oval. Reed samen met een VW Beetle een paar seconden weg van de rest terwijl we zelf steeds van plaats wisselde. In de laatste ronde haalde ik hem op het juiste moment (bocht 2) in, alleen in bocht 3 reed een achterligger die het helaas voor mij verpestte
[ Voor 55% gewijzigd door TheBrut3 op 11-12-2017 19:50 ]
Verwijderd
Leuke race, heel spannend omdat nummer 2 op mn hielen zat.
Na wat googelen wel op een Frans forum terecht gekomen. Daar werd gesuggereerd om je lokale file eerst te backuppen naar een USB drive en daarna je lokale file te verwijderen van het interne geheugen en de cloud. Om zo te kijken wat voor file je bij de servers van PD hebt. Nou dat was geen succes, want dan begon ik weer helemaal opnieuw. Kreeg wel meteen een tweede auto, omdat ik mijn dagelijkse kilometers (eerder op de avond) al had gemaakt. Toen maar mijn file vanaf de USB stick weer terug gezet. Nu ben ik op het startscherm wel weer level 28, maar op de site met alle statistieken nog wel (of weer wel) level 1. Heb wel al mijn auto's nog en ook ongelimiteerd geld en miles...
Ter verduidelijking een aantal foto's:
Foto 1: Foto 1: homescreen met rechts bovenin level 28
Foto 2: statistiek overzicht met level 1
Foto 3: debug mode
Nou, volgens mij is het één grote digitale bende helaas. Heb niets raars gedaan. Ik heb er sinds 1.06 update last van en hoopte dat het met de update van 1.07 (en of 1.08) over zou zijn, maar dat is dus niet zo... Vrees eigenlijk dat het niet meer goed komt. Ga nog één keer proberen om de game inclusief safe data te verwijderen van mijn schijf en daarna een 'schone installatie' om vervolgens mijn gebackupte data van de usb-drive toe te voegen.
Mijn CB en SB doen het gelukkig nog wel. Online racen haal ik veel plezier uit, maar heb ook al gemerkt dat mijn trophies het ook niet meer doen, helaas...
[ Voor 12% gewijzigd door Rn82 op 12-12-2017 07:25 . Reden: tekst aangepast / toegevoegd ]
Vandaag mezelf van B-B naar C-C gedegradeerd, puur om gebrek aan concentratie.
Haal met controller altijd wel een snelle ronde om ergens top 5 te starten, maar in een race van 10 ronden kus ik halverwege iets te vaak de grindbak. Als kind kreeg ik vroeger ook altijd zo'n hulpstukje op m'n pen omdat ik niet binnen de lijntjes kon schrijven. Vermoed dat het met een stuur allemaal wat vloeiender gaat

PSN ID = LowmanTD
Ja die is leuk, ik heb daar ook een aantal maal gewonnen. Als je TCS en ASM uitzet ben je veel sneller. Het vergt dan inderdaad wel operste concentratie om op het juiste moment in te sturen om het gewicht van de auto goed te verplaatsen.Civic09 schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:18:
Ook 1 race gigantisch verknald. De daily met de 4C was weliswaar leuk maar man wat moet je oppassen zonder TCS om hem op te baan te houden als je op de limiet gaat rijden.
Helaas waren hier ook weer veel beukers. Mijn beoordeling is daardoor van a/a naar a/b gezakt. Ik heb het idee dar ze niet weten dat je met r3 ook om je heen kan kijken terwijl je aan het rijden bent. Van de radar hebben ze ook nooit gehoord.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ben zelf niet zo snel (C) en schommel ergens tussen de A en de D. Ik erger mij eigenlijk vooral dood aan de manier waarop bestraft wordt. Vorige week op interlagos in de laatste bocht gewoonweg door nr 2 langs achter van de baan geknald. Hij eerste en blauwe B, ik 3de en rode C. Dat zijn zaken die ik echt niet snap. Reed gewoon mijn lijn en remde niet te vroeg ofzo, hij remde gewoonweg niet (excuseerde zich achteraf wel maar daar ben ik veel mee). En zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.
Het valt mij inderdaad op dat SB vaak gedeeld wordt, ook al ben je het slachtoffer. En als je na plaats 5 start kan je even goed onmiddellijk de grindbak inrijden en wachten tot iedereen voorbij is.
Edit: Nick is dezelfde als mijn GOT Nick
Je krijgt niet (altijd) een rood of blauw cijfer vanwege één actie, zeker niet bij de langere racesEkfad schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:36:
Vorige week op interlagos in de laatste bocht gewoonweg door nr 2 langs achter van de baan geknald. Hij eerste en blauwe B, ik 3de en rode C. Dat zijn zaken die ik echt niet snap.
Als hij de rest van de race gewoon netjes zijn rondjes reed valt deze actie weg tegen alle groene plus-ratings die hij tijdens de race heeft ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 12-12-2017 09:40 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan toch vreemd dat ik rood kreeg. Ik had de volledige race, op de 2 eerste bochten na aan de leiding gereden. Ben hem in de 3de bocht voorbij gegaan, mooi uitgeremd omdat ik sneller uit de haarspeld kwam en alles is daar in de 3de bocht netjes verlopen.dvdkiwi schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:39:
[...]
Je krijgt niet (altijd) een rood of blauw cijfer vanwege één actie, zeker niet bij de langere races
Als hij de rest van de race gewoon netjes zijn rondjes reed valt deze actie weg tegen alle groene plus-ratings die hij tijdens de race heeft ontvangen.

Die atenza ziet er wel heel dik uit zeg damn !!
Verder weer zeer smakelijke velgen en kleuren !!
Mooie update weer dus zoals elke keer wel
[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 12-12-2017 11:46 ]
PSN: jannvsdvinvs
Gewoon omdat het kan
Doe ook graag velgen en kleurtjes experimenteren op autos. Maar die gr3 road car atenza is echt zeer sexy.
Hoop ook 4wd. En diesel zoals de straat auto als goed is ook is.
PSN: breminem
kewl, weer 2 auto's. heb zo inmiddels al een aardig setje aan safety cars bij elkaarv8power67 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:44:
Mileage store update :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die atenza ziet er wel heel dik uit zeg damn !!
Verder weer zeer smakelijke velgen en kleuren !!
Mooie update weer dus zoals elke keer wel
PSN: Patrick_D
Bizar.. Heb sinds 1.07 namelijk exact hetzelfde. Dacht dat het een bug was. Vanavond ook maar eens de controller gebruiken die bij de PS Pro zat (ander type). Ik had dit met een oude controller.Maestro schreef op maandag 11 december 2017 @ 15:58:
Aangaande:
[...]
Bleek helemaal niets met de patch van doen te hebben, maar met een defecte controller.
Afgelopen zaterdag bij een vriend gereden: Niets aan de hand.
Toen ik gisteren met een Megane in de slipstream bij een andere Megane zat, reed ie bij me weg.
Controller even aangesloten op laptop en bij spelbesturing zag ik dat de uitslag omhoog van het linkerpookje niet meer tot max. kwam. Ook stuiterde ie telkens tussen 0% en 85-90% throttle, terwijl ik 'm vol omhoog hield. Met andere controller was Gran Turismo weer Gran Turismo i.p.v. Frustrations Online
Ik heb het kunnen bevestigen door de controller met USB kabel op een laptop aan te sluiten.just88just schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:19:
Bizar.. Heb sinds 1.07 namelijk exact hetzelfde. Dacht dat het een bug was. Vanavond ook maar eens de controller gebruiken die bij de PS Pro zat (ander type). Ik had dit met een oude controller.
Vervolgens kom je de controller tegen (als Wireless Controller) in Apparaten en Printers in het Windows configuratiescherm. Klik met rechtermuisknop op de controller, vervolgens 'Spelbesturingselementen'.
In het dialoogje klik je op 'Eigenschappen'. (en evt. op 'testen' in de nieuwe dialoog')
Hier kun je vervolgens zien hoe je bewegingen worden geregistreerd. Bij mij kwam het kruisje niet meer bovenin de box, maar schoot telkens tussen middelpunt en bijna bovenin heen en weer.
Misschien heb je er wat aan, maar even met andere controller spelen is ook een optie natuurlijk
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Het gewicht van dat ding verplaatst echt als een gek constant.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Gr4 dan he...ik vertik het om die auto's te pakken...kan er ook niet mee rijden 😂
[ Voor 52% gewijzigd door smokeintheface op 12-12-2017 21:10 ]
PSN: SmokeInTheFaceNL
Zijn er maar 2 toch (M4 en AMG GT)?Patrick_D_GTS schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:18:
[...]
kewl, weer 2 auto's. heb zo inmiddels al een aardig setje aan safety cars bij elkaar
Verwijderd
Geen last van wel.een t500 en geen g29Knul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:21:
Karten met een G29 is trouwens niet te doen bij mij. Gevoeligheid helemaal naar beneden geschroefd, maar als ik als ik ook maar een millimeter stuur gaat het stuur van de kart bijna helemaal om. Meer mensen hier last van?
PSN: Maichel
Daarna gebeurde zoiets helemaal niet meer. Zelfs bij het omhoog gaan in level gebeurd er eigenlijk helemaal niks. Best wel raar.
Die daily challenge wagens ben ik wel klaar mee. Heb lang niet alle wagens maar wel heel veel dubbele.
Volgens mij kreeg ik alleen een nieuw outfit + helm bij het bereiken van level 15 (vanaf level 15 krijg je ook een andere titel, misschien dat je daarom ook rewards in de vorm van outfits/helmen krijgt?).
Ben nu nog maar level 16 dus kan nog niet zeggen of ik weer een outfit/helm krijg als ik een bepaald level bereik en daarmee een nieuwe titel krijg.
Afgelopen maandag was ik B-S maar nadat ik 2-3 races bumpercars had gespeeld op interlagos was ik B-C geworden. Maar nu kom ik daar met geen mogelijkheid meer vanaf.. zelfs van m`n B-rating niet. Het balkje was helemaal of zo goed als helemaal vol en na een paar races op Kyoto 4e, 3e en 1e geworden staat die nog steeds hetzelfde en m`n safety rating ook al waren er her en der wel wat beukers waardoor je zelf ook een negatieve rating krijgt.
Bij mij ook niet te doen. (G29) Even geprobeerd voor de gein. Gelukkig kart ik niet.Knul schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 12:21:
Karten met een G29 is trouwens niet te doen bij mij. Gevoeligheid helemaal naar beneden geschroefd, maar als ik als ik ook maar een millimeter stuur gaat het stuur van de kart bijna helemaal om. Meer mensen hier last van?
Hier met de T150 geprobeerd, gaat goed, maar alleen met minimale stuurbewegingen. Blijft wel leuk dat karten.VCDfan schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:55:
[...]
Bij mij ook niet te doen. (G29) Even geprobeerd voor de gein. Gelukkig kart ik niet.
Switch - N64 - WII - PS4 - Vita - DS - 3DS - Bastard Large :)
A om .00, .15, .30 en .45
B om .05, .20, .35 en .50
C om .10, .25, .40 en .55
Lijkt mij een betere indeling waarbij je niet lang hoeft te wachten en waar vooral race C vaker start.
Is het niet zo dat je niet kan klimmen omdat je sportiviteit te laag is? Wild guess...angerblub schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:13:
Is er wat veranderd met een betere rating krijgen?
Afgelopen maandag was ik B-S maar nadat ik 2-3 races bumpercars had gespeeld op interlagos was ik B-C geworden. Maar nu kom ik daar met geen mogelijkheid meer vanaf.. zelfs van m`n B-rating niet.
[ Voor 44% gewijzigd door TheBrut3 op 13-12-2017 20:10 ]
Sluit ik me bij aan (speel ook met T150). Vanavond geprobeerd; gaat prima. Het is gewoon compleet anders sturen. Went ook wel weer snel.Education schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:25:
[...]
Hier met de T150 geprobeerd, gaat goed, maar alleen met minimale stuurbewegingen. Blijft wel leuk dat karten.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Dat was ook een beetje mijn eerste gedachte, ik heb hem nu na een 2de plek op suzuka weer de SR op B staan maar de CB staat nog steeds ook op B.TheBrut3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 20:08:
Waarom starten de dagelijkse races eigenlijk wanneer ze starten en niet volgens een schema als:
A om .00, .15, .30 en .45
B om .05, .20, .35 en .50
C om .10, .25, .40 en .55
Lijkt mij een betere indeling waarbij je niet lang hoeft te wachten en waar vooral race C vaker start.
[...]
Is het niet zo dat je niet kan klimmen omdat je sportiviteit te laag is? Wild guess...
Vanavond mits er een leuke lange daily is maar kijken of we de SB naar A of misschien wel S kunnen krijgen
Begonnen met de karts. In begin dacht ik ook, dit is niet te doen, maar je moet minimale stuurbewegingen maken en dan wordt het nog leuk ook. Interlagos met de GT3 zonder ABS (foutje van mij om dat weer aan te zetten) was geen succes, alhoewel dat na aantal rondes steeds beter ging, maar vind het niet ideaal.
Laatste race voor mij was de Brands Hatch race. Dacht eerst dat de track te lang was voor de autoklasse, maar dit bleek reuze mee te vallen en resulteerde in een lange sliert van auto's die dicht bij elkaar bleven. De wacky woensdag instellingen (catch up en max slipstream) hielpen daar goed aan mee. Dit is op de zondag niet het geval.
Iedereen bedankt voor het meedoen. Op de woensdag is het allemaal iets vrijer dan op de zondag.
Voor de mensen die mee willen doen met een volgende race, stuur me DM dan licht ik je in over het hoe, wat en wanneer.
Bij de alfa is het ook mega lastig om 'm op de baan te houden. Iemand tips? Rij met een T500 en ik stuur zo min mogelijk en ga wat later dan normaal op het gas maar nog steeds wordt ik ingehaald door mijn eigen achterkant...
In plaats van later, geleidelijker op het gas gaan?Unbreukable schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:16:
Pfff zowel die race met die Alfa 4c als de Gr3 race van vandaag zijn wel beukraces.
Bij de alfa is het ook mega lastig om 'm op de baan te houden. Iemand tips? Rij met een T500 en ik stuur zo min mogelijk en ga wat later dan normaal op het gas maar nog steeds wordt ik ingehaald door mijn eigen achterkant...
Probeer sowieso ervoor te zorgen dat je wat langzamer de bocht in gaat dan normaal (dus niet meer hoeft bij te remmen tijdens het insturen) en geef geleidelijk gas in de bocht en vol gas als je weet dat je achterkant haast niet meer kan uitbreken. Zo ben ik 3 keer 1e geworden gisteren met de Alfa. Voor mijn gevoel hielp het ook wel om mijn rembalans op -2 voorremmen te zetten dus wat meer onderstuur.Unbreukable schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:16:
Pfff zowel die race met die Alfa 4c als de Gr3 race van vandaag zijn wel beukraces.
[ Voor 6% gewijzigd door TRK op 14-12-2017 13:26 ]
ik had er ook erg veel moeite mee.. ik heb 1 race gedaan en was er daarna alweer klaar mee kreeg maar geen goede ronde uit die auto..TRK schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:52:
[...]
Probeer sowieso ervoor te zorgen dat je wat langzamer de bocht in komt dan normaal (dus niet meer hoeft bij te remmen tijdens het insturen) en geef geleidelijk gas in de bocht en vol gas als je weet dat je achterkant haast niet meer kan uitbreken. Zo ben ik 3 keer 1e geworden gisteren met de Alfa. Voor mijn gevoel hielp het ook wel om mijn rembalans op -2 voorremmen te zetten dus wat meer onderstuur.

sowieso vind ik verschillende achterwiel aangedreven auto's erg moeilijk te rijden zonder TCS of TCS op 1.
hoe kan een alfa 4C in zijn 5de versnelling in een hele flauwe doordraaier ooit de achterkant uitbreken...
naar mijn idee is dat niet erg realistisch. toch??

ik heb ook erg genoten van de Wacky races! de eerste keer dat ik meedeed maar het was erg vermakelijkDeTjuk schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:50:
Gisteren wacky woensdag races gehad. Was weer gezellig en veel nieuwe mensen. Tof!
Begonnen met de karts. In begin dacht ik ook, dit is niet te doen, maar je moet minimale stuurbewegingen maken en dan wordt het nog leuk ook. Interlagos met de GT3 zonder ABS (foutje van mij om dat weer aan te zetten) was geen succes, alhoewel dat na aantal rondes steeds beter ging, maar vind het niet ideaal.
Laatste race voor mij was de Brands Hatch race. Dacht eerst dat de track te lang was voor de autoklasse, maar dit bleek reuze mee te vallen en resulteerde in een lange sliert van auto's die dicht bij elkaar bleven. De wacky woensdag instellingen (catch up en max slipstream) hielpen daar goed aan mee. Dit is op de zondag niet het geval.
Iedereen bedankt voor het meedoen. Op de woensdag is het allemaal iets vrijer dan op de zondag.
Voor de mensen die mee willen doen met een volgende race, stuur me DM dan licht ik je in over het hoe, wat en wanneer.
Dat kan vandaag niet.TRK schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:52:
[...]mijn rembalans op -2 voorremmen te zetten dus wat meer onderstuur.
Brake balance wel greyed out in de car settings. Wel apart dat het inderdaad wel in te stellen is tijdens het rijden...rgarretsen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:02:
Traction control & rembalans zijn altijd in te stellen, zelfs onder het rijden
Het was leuk en interessant om te rijden met "gelijkgestemden". Ik heb mij erg ingehouden en toch paar keer tijdstraf opgelopen zonder dat ik er debet aan had. Het strafsysteem van GT:S is echt nog niet op niveau dat het verschil tussen wijd gaan, onder geel inhalen of bruut rammen goed beoordeelt wordt.DeTjuk schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:50:
Gisteren wacky woensdag races gehad. Was weer gezellig en veel nieuwe mensen. Tof!
Wel weer lekker kilometers kunnen maken en nu focus op goud voor 7-8 en 8-8 van mission races.
Ontwikkelaars houden graag van de wat vrijere deadline. Jezelf vastpinnen op een datum en die niet halen is vragen om een hoop gezeik van de community. Wat logisch is, want het zou toch af zijn op die datum!Maichel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:43:
Ik kan het zo op de laatste paar pagina's niet terugvinden, is er eigenlijk al een datum voor die update waarin die "single player campaign" zit? Verder dan "ergens in December" kom ik nog niet
Maar goed. PD kennende kan het wel even duren hoor haha. Ben in ieder geval blij met de aankondiging. Spel wordt alleen maar uitgebreider/beter.
Ik dacht 9 december, maar daarover kan ik inmiddels ook melden dat dat niet klopt...Maichel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:43:
Ik kan het zo op de laatste paar pagina's niet terugvinden, is er eigenlijk al een datum voor die update waarin die "single player campaign" zit? Verder dan "ergens in December" kom ik nog niet
Brake balance is volgens mij altijd greyed out in car settings voor het racen. Maar tijdens het racen kan het gewoon. Vond het ook vreemd.Unbreukable schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:03:
[...]
Brake balance wel greyed out in de car settings. Wel apart dat het inderdaad wel in te stellen is tijdens het rijden...
Dit zijn ze:
Stage 1:
1-1: Sector Challenge MX-5 @ Big Willow
1-2: Race (2 Lap) WRX @ Northern Isle
1-3: Sector Challenge Focus ST @ Tokyo C O
1-4: Pylon Challenge Mito @ Dragon Trail
1-5: Race (1 Lap) Aston Vantage Gr.4 @ Blue Moon
1-6: Sector Challenge Camaro @ Big Willow
1-7: 155MPH Speed Challenge TT-S @ Blue Moon
1-8: Race (2 Lap) Gr.4 Citroen @ Kyoto DP Miyabi
Stage 2:
2-1: Race (2 Lap) Gr.4 Garage Car @ Dragon Trail
2-2: 155MPH Speed Challenge Huracan Gr.4 @ Big Willow
2-3: Race (3 Lap) N300 Garage Car @ Brands Hatch Indy
2-4: Time Rally (2 Lap) Gr.3 Corvette @ Big Willow
2-5: Race (2 Lap) N200 Garage Car @ Alsace Village (CTR - 10 opponents)
2-6: Sector Challenge 911 GT3 RS @ Nordschleife
2-7: One-Lap Challenge (1 Lap) Gr.4 SLS @ Brands Hatch
2-8: Race (3 Lap) Copen RJ VGT @ Kyoto Driving Park Miyabi (One Make)
Stage 3:
3-1: Race (2 Lap) Gr.4 Mustang @ Willow Springs Big Willow
3-2: Sector Challenge Gr.B Mustang @ Colorado Springs
3-3: Race (4 Lap) Honda Sports VGT @ Suzuka East (One Make)
3-4: Race (3 Lap) SRT Tomahawk VGT Gr.1 @ Blue Moon Bay (Like The Wind)
3-5: 186MPH Speed Challenge GT-R 2017 @ Nordschleife
3-6: Race (2 Lap) N400 Garage Car @ Dragon Trail Seaside II (CTR - 10 opponents)
3-7: Race (3 Lap) Gr.3 Garage Car @ Lago Maggiore GP
3-8: Time Rally (2 Lap) Gr.B WRX @ Sardegna
Stage 4:
4-1: Race (2 Lap) Gr.B RCZ @ Alsace Village
4-2: Catch Up Battle Gr.3 4C @ BB Raceway (Must hunt down car, distance shown on screen, time limit)
4-3: Northern Isle Festival: 1 - Gr.B Garage Car
4-4: 249MPH Speed Challenge Veyron @ Tokyo E O
4-5: Sector Challenge Mazda VGT Gr.1 @ Maggiore
4-6: Race (2 Lap) 86 Gr.B @ Colorado Springs (Night)
4-7: Race (1 Lap) Lambo Veneno @ Tokyo E O
4-8: Race (2 Lap) Gr.3 Mustang Road Car @ Streets of Willow
Stage 5:
5-1: Northern Isle Festival: 2 - Gr.B Garage Car
5-2: Sector Challenge Alpine VGT 2017 @ Alsace Village
5-3: Race (3 Lap) Gr.B Garage Car @ Horse Thief
5-4: Northern Isle Festival: 3 - Gr.B Garage Car
5-5: Time Rally (1 Lap) Lexus LC500 @ Tokyo E O
5-6: Race (2 Lap) Merc VGT Race @ Nurb GP (One Make)
5-7: Race (2 Lap) N600 Garage Car @ Bathurst
5-8: Endurance Race (15 Lap) Gr.4 Garage Car @ Alsace Village
Stage 6:
6-1: Northern Isle Festival: 4 - Gr.B Garage Car
6-2: Race (6 Lap) Gr.3 Atenza @ Interlagos
6-3: Time Rally (1 Lap) GT-R @ Tokyo C O
6-4: Race (2 Lap) McLaren VGT Gr.1 @ Kyoto DP Yamagiwa
6-5: Northern Isle Festival: 5 - Gr.B Garage Car
6-6: Race (3 Lap) Nissan VGT @ Tokyo E I (One Make)
6-7: Race (2 Lap) Gr.B Garage Car @ Sardegna (Night)
6-8: Endurance Race (30 Lap) 911 RSR @ Lake Maggiore
Stage 7:
7-1: Sector Challenge - Nurburgring Meister 1 (911 RSR)
7-2: Sector Challenge - Nurburgring Meister 2 (RC F GT3)
7-3: Sector Challenge - Nurburgring Meister 3 (R8 LMS)
7-4: Sector Challenge - Nurburgring Meister 4 (WRX Gr.3)
7-5: Sector Challenge - Nurburgring Meister 5 (V12 Vantage GT3)
7-6: Sector Challenge - Nurburgring Meister 6 (M6 GT3 WM)
7-7: Sector Challenge - Nurburgring Meister 7 (Viper SRT GT3-R)
7-8: Sector Challenge - Nurburgring Meister 8 (AMG GT3)
Stage 8:
8-1: Race (3 Lap) Aston Martin Vulcan @ Nurburgring GP
8-2: Race (2 Lap) Gr.3 Garage Car @ Suzuka (CTR)
8-3: Race (3 Lap) Fittipaldi VGT @ Tokyo C I (One Make)
8-4: Time Rally (1 Lap) Evo X Gr.B @ Fishermans Ranch
8-5: Endurance Race (10 Lap) N-Class Garage Car @ Tokyo E O
8-6: Endurance Race (15 Minute) Gr.3 Garage Car @ Blue Moon Bay
8-7: Endurance Race (30 Minute) Porsche 919 @ Interlagos
8-8: Endurance Race (4 Lap) Gr.3 Garage Car @ Nurburgring 24H
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb alsnog heel veel moeite gehad met deze:Jumpman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:50:
Welke Mission Challenge's vonden jullie het lastigst (na patch 1.07/1.08)?
....
Echt veel pogingen voor nodig gehad. Het kost me toch telkens moeite om te schakelen naar het rally rijden.
Haha, die had ik dan weer in één of twee keer. De enige die ik tot nu toe (zit in level 6) niet op goud heb is die missie met de Bugatti Veyron op 400 KM per uur (4-4), ik sta op 399 KM per uur.Rn82 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:12:
[...]
Ik heb alsnog heel veel moeite gehad met deze:
Echt veel pogingen voor nodig gehad. Het kost me toch telkens moeite om te schakelen naar het rally rijden.
[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 14-12-2017 16:22 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Sterk verhaal, maar die had ik weer in één keer. Nou vooruit twee keer...Jumpman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:21:
[...]
Haha, die had ik dan weer in één of twee keer. De enige die ik tot nu toe (zit in level 6) niet op goud heb is die Lamborghini Veno op 400 KM per uur, ik sta op 399 KM per uur.
Je hebt wel ruimte voor wat fouten. Ik zit iets onder de gouden tijd, maar heb best wat foutjes gemaakt.Rn82 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:46:
Gisteravond (op de rally circuits na) bijna alle circuit experiences op goud gehaald. Vanavond alleen laatste de 3 van de Nordschleife. Dus ook de gehele track. Daar zie ik toch wel een beetje tegenop. De eerste 8(?) sectoren heb ik nu op goud. Het is wel allemaal makkelijker geworden na 1.06 update, maar de Nordschleife is toch wel erg lang. Heel veel ruimte om fouten te maken is er denk ik niet. Iemand recente ervaringen met deze circuit experience? Hoe moeilijk is die en eventueel nog tips?
Ik heb na 1.06/1.07 enkel rijtje 8 opnieuw gedaan, daar zaten pre-1.06 wel wat lastige bij. Post-1.06/1.07 vond ik ze allemaal wel érg makkelijk.Jumpman schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:50:
Welke Mission Challenge's vonden jullie het lastigst (na patch 1.07/1.08)
Stage 1 t/m 7 heb ik pre-1.06 niet echt moeite mee gehad dus ik denk niet dat ik die post-1.06/1.07 lastiger zou vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 14-12-2017 17:38 ]
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing