Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Trent900 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:18:
Toen ik die Kyoto race met de Mini VGT zag, dacht ik "mehhhhh"....maar het was echt 1 van de leukere avonden met Sport :D
Eens. 8)

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +2 Henk 'm!
1.07 is live.
-Physics change mbt TCS;
-Rating systeem iets aangepast;
-Aantal daily races per uur verhoogd (naar hoe het initieel was);
-Prepatch leaderboard tijden zijn weer terug (de postpatch tijden zijn verdwenen).

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trent900 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:18:
Toen ik die Kyoto race met de Mini VGT zag, dacht ik "mehhhhh"....maar het was echt 1 van de leukere avonden met Sport :D
Had exact zelfde, tot ik instapte en eerste rondje quali deed.
Dacht damn ding rijd goed, stabiel en snel. En qua tijden sneller dan GR4.
Dus ja was echt een aangename verassing :D
dvdkiwi schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:39:
1.07 is live.
-Physics change mbt TCS;
-Rating systeem iets aangepast;
-Aantal daily races per uur verhoogd (naar hoe het initieel was);
-Prepatch leaderboard tijden zijn weer terug (de postpatch tijden zijn verdwenen).
Hoop echt dat de gr3 viper hierdoor met race hard band en tcs op 3 nu beter te rijden is. Verloor veel tijd tov de porsches en beetles omdat ik heel voorzichtig de bocht uit moest komen ivm wielspin.
Hoop dat dit nu dus beter te doen is. Zo even testen. 8)

[ Voor 41% gewijzigd door v8power67 op 06-12-2017 11:37 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekker wagentje is die Mini ja :)
Enige nadeel is dat ie geen cockpit view heeft.

Net even de daily gedaan op Suzuka met de Gr.3 (10 laps, met tyre wear).
Gekwalificeerd als 6e en als 4e gefinisht. Die bandenslijtage heeft behoorlijke impact op het laatst :D
Eerst paar ronden geoefend met de WRX, daarna geswitcht naar de RCZ. Ding is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:44:
Lekker wagentje was die Mini ja :)
Enige nadeel is dat ie geen cockpit view heeft.

Net even de daily gedaan op Suzuka met de Gr.3 (10 laps, met tyre wear).
Gekwalificeerd als 6e en als 4e gefinisht. Die bandenslijtage heeft behoorlijke impact op het laatst :D
Eerst paar ronden geoefend met de WRX, daarna geswitcht naar de RCZ. Ding is veel sneller.
Ja die rcz is na de laatste BOP balance stuk sneller geworden, zag hem ook vaak in de top 10 sindsdien.

Edit:

Tcs lijkt nu stukken beter te werken. Zeker met de viper. Is nu meer controleerbaar op een circuit als suzuka(niet mijn type circuit..).
Rijd lekkerder en hoeft nu niet bang te zijn dat hij ineens rare dingen doet als je op gas gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 06-12-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
Weet iemand of de missies en/of circuit experiences als gevolg van de update moeilijker zijn geworden (terug op vorige niveau)?

Ik vraag dit voor een vriend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rn82 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:04:
Weet iemand of de missies en/of circuit experiences als gevolg van de update moeilijker zijn geworden (terug op vorige niveau)?

Ik vraag dit voor een vriend....
Staat niks over in de patch notes dus neem aan van niet. Zijn juist stuk makkelijker gemaakt met vorige patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82
Inderdaad. Zojuist even geprobeerd. Is nog even makkelijk als voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Mijn SB is verziekt een door eikel op Suzuka, tot 2x toe werd ik gedivebombed bij het insturen van de hairpin. 2x 10 seconden straf en terugval naar A :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowman83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-08 08:32
Sinds de driveclub tweakers challenge niet meer aan racen toegekomen, maar GTS is toch wel weer vet! Voeg graag wat van jullie toe aan m'n lijstje. Ben niet bepaald een top 10 rijder, maar had wel m'n eerste pole + winst vandaag in Daily B! (Nadat ik in race daarvoor een categorie lager was gezet. Multiplayen is even wennen. Bij deze nog sorry aan die Kroaat en die Spanjaard. Had geen verkeerde intenties).

Ik denk dat er (met name in de lage categorieën) sowieso meer gecrasht wordt vanuit puur onvermogen, dan vanuit verkeerde wil. Of zie ik de wereld dan te rooskleurig? :)

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Hoger gebeurd het ook nog wel maar gelukkig wel minder. Mensen swollen nu eenmaal voorbij je, en velen denken dat je overal kan inhalen

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
Gister kleine kortsluiting tijdens een race en mijn SR gedropt van B naar D. Whoeps :-)
Zaten een paar op Suzuka (inclusief ondergetekende) die uiteindelijk elkaar geen centimeter meer gunde.

Nou is dat wel weer prima te herstellen de komende tijd, maar als je achteraf zo'n drop ziet is dat toch wel jammer.

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Heel herkenbaar zon kortsluiting, ik heb dat helaas ook, ik werd laatst ook opzettelijk geramd en die gast kwam er ook nog mee weg ook en flikte het ook bij de volgende coureur ja dan zit ik ook als een debiel achter de tv scherm op die gast te jagen en rij ik hem vol in de flank de volgende bochjt, helemaal verkeerd ik weet het, maar tis de natuur :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 11:40
dvdkiwi schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:39:
Waarop slaat dit juist ?
Ik speel het nu een week of zo, en was me opgevallen dat in de Driving School ineens alle tijden van mijn friends verdwenen waren. Gisteren zijn die ineens terug, maar alle tijden die ik zelf gehaald had terwijl die tijden verdwenen waren, staan dan ook weer niet in de Leaderboard. Heb dan maar al die proeven eens opnieuw gedaan, maar blijkbaar moest ik wel een betere tijd dan mijn eigen records rijden om ervoor te zorgen dat mijn eigen tijden in het Leaderboard kwamen.

Ik meen hier gelezen te hebben dat patch 1.06 de moeilijkheid ineens enorme verlaagde. Ik denk dat het dan is dat ik die tijden gereden heb waarbij mijn Leaderboards ineens leeg waren. Dus brengt patch 1.07 dan de originele moeilijkheid terug wellicht, en is geen enkele 1.06 tijd nog geldig voor Leaderboards ?

Ik vond toen alleszins de moeilijkheid veeeel te gemakkelijk. Niet normaal als je zelfs bij proef 20 of verder goud haalt bij een eerste, tweede of derde poging. Ik vroeg me gisteren al af waarom ik nu wel 10 of meer pogingen nodig had om mijn personal best te verbeteren, maar da's misschien wel normaal in vergelijking met gewoon goud halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 07-12-2017 10:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Patrick_D_GTS schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:11:
Gister kleine kortsluiting tijdens een race en mijn SR gedropt van B naar D. Whoeps :-)
Zaten een paar op Suzuka (inclusief ondergetekende) die uiteindelijk elkaar geen centimeter meer gunde.

Nou is dat wel weer prima te herstellen de komende tijd, maar als je achteraf zo'n drop ziet is dat toch wel jammer.
Herkenbaar, kan iedereen over komen, zelfs de échte coureurs of moet je daar Italiaans voor zijn :+ _O-
Heerlijk dat oude DTM met zulke acties. Na het einde toe hebben ze een herhaling ervan maar de hele clip is smullen.

Heb zelf ook maar eens die Gr4 scirocco aangeschaft en het is inderdaad een leuke auto om mee te rijden alleen niet heel speciaal eigenlijk. Het heeft neit echt iets. De Porsche, Mclaren moet je echt mee werken en dat maakt het leuker.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kende het filmpje al 😁 zo doe ik dat ook. Als je mij naait naai ik je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Nannini en Larini hadden meer van dat soort zotte acties. Heerlijke races en super spannend. Zouden ze nu echt niet meer mee weg komen bij de FIA :)

Ben de endurance op lago aan het doen met de Porsche. Blijft toch wel een gave baan om te rijden. Inmiddels 4e op 28 seconden achterstand in ronde 12/30. Straks maar eens zacht eronder gooien :) Dit gaan we winnen ^^

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:17
Gisteren was er wel een leuke dagelijkse race op Tokyio Expressway centrale buitenlus met de gr. 4. De VW Scirocco was daar heer en meester.

Er zat een lekkere flow in en ik kon gisterenavond gelijk 4 overwinningen pakken. Alleen was het wel handig als je vanaf pole vertrok want inhalen zat er niet echt in bij deze baan omdat de baan bij de eventuele inhaalplekken vrij smal was en je daardoor snel de muur raakt.

Ik zag @Snoei01 daar ook wel goede tijden reed, hij was een honderdste sneller dan ik op de leaderboard wat ik wel als ergerlijk ervoer :p.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
1 race gedaan op Tokyo en toen was ik er wel klaar mee. Startte als 6e en kreeg 10 seconden aan m'n broek toen ik een auto schampte die voor me de vangrail raakte en ik 'm niet kon ontwijken. Die penalty kan je op dit circuit alleen maar inlossen door totaal van het gas te gaan dus ik lag binnen no time kansloos laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
Daniel_Elessar schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:23:
[...]

Heb zelf ook maar eens die Gr4 scirocco aangeschaft en het is inderdaad een leuke auto om mee te rijden alleen niet heel speciaal eigenlijk. Het heeft neit echt iets. De Porsche, Mclaren moet je echt mee werken en dat maakt het leuker.
Gister de Mercedes AMG gekregen, die valt ook in de categorie die jij noemt met Porsche en McLaren. Wat een bak, heerlijk geluid, maar moeilijk om onder controle te houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen last van dat de game niet goed laad ?
Ging even bij discover wat decals bekijken.
Maar hij laad ze nu een voor een...
En soms hellemaal niet.
Ook de plek waar je al je vrienden hun spul kan bekijken laad traag en soms gewoon niet...
Is sinds laatste 2 updates zo. Maar nu wel echt heel erg. En soms blijft hij in home menu hangen op online saving rechts onderin het beeld en dan doet hij soms ook niks...
Heb al temporarily internet cache gewist bij opties.
Maar werkt nog steeds niet.
Nu heel mn netwerk uitgezet om te resetten. Hopen dat dit werkt. Want als dit zo blijft word ik niet heel erg blij zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
Ontzettende_Jan schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:24:
1 race gedaan op Tokyo en toen was ik er wel klaar mee. Startte als 6e en kreeg 10 seconden aan m'n broek toen ik een auto schampte die voor me de vangrail raakte en ik 'm niet kon ontwijken. Die penalty kan je op dit circuit alleen maar inlossen door totaal van het gas te gaan dus ik lag binnen no time kansloos laatste.
Daarom heb ik die race express niet gedaan, leek me 3x niks precies om bovengenoemde reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Ja ik was er ook al bang voor. Maar ik heb de race gebruikt om de track te leren. Op zich wel een leuke baan maar inhalen is inderdaad erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
v8power67 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:37:
En soms hellemaal niet.
Ook de plek waar je al je vrienden hun spul kan bekijken laad traag en soms gewoon niet...
Is sinds laatste 2 updates zo. Maar nu wel echt heel erg. En soms blijft hij in home menu hangen op online saving rechts onderin het beeld en dan doet hij soms ook niks...
Heb al temporarily internet cache gewist bij opties.
Maar werkt nog steeds niet.
Nu heel mn netwerk uitgezet om te resetten. Hopen dat dit werkt. Want als dit zo blijft word ik niet heel erg blij zeg maar...
Hier geen last van, ook niet na 1.07 patch. Vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82
Zo veel last heb ik er niet van. Maar herken wel dat het allemaal heel traag ging bij 'ontdekken'... Wilde wat foto's liken voor wat extra xp, maar dat ging me veel te langzaam...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
123RR schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:12:
Mijn SB is verziekt een door eikel op Suzuka, tot 2x toe werd ik gedivebombed bij het insturen van de hairpin. 2x 10 seconden straf en terugval naar A :(
Je rating valt echt niet terug van 1 of 2 slechte races hoor, wie er ook fout zat.

Je balanceerde gewoon al op het randje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou net mn hele netwerk gereset, ps4 en externe hdd opnieuw opgestart. En leek heel even wat beter.
Maar als ik dan bij discover kijk en dan decals en dan latest, dan laden ze een voor een. Dit was vroeger gewoon in een keer...
Irriteert me nogal want nieuwe decals doorzoeken is echt tergend traag..
Naja hopen dat het vanzelf weggaat anders weet ik het ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Trent900 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:32:
[...]

Je rating valt echt niet terug van 1 of 2 slechte races hoor, wie er ook fout zat.

Je balanceerde gewoon al op het randje
Het kán wel :) Tijdens een 'kortsluitingsrace' enkele weken geleden op Mount Panorama viel ik in één race terug van B/B naar D/E. Als ik niet zo gefrustreerd was geweest na het gebeuk in de eerste halve ronde, zou het vast veel minder erg zijn geweest. Maar je kan in een enkele race dus wel een eind terug vallen, maar met beduidend meer akkefietjes als 1 of 2...
@dvdkiwi Je hebt gelijk, was buiten de scope :) Even aangepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro op 07-12-2017 13:41 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat Trent900 1 of 2 slechte acties bedoelt, kijkend naar de quote waar hij aan refereerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Nou, de kleine heeft eergisteren zijn PS4 gekregen van de Sint en dus moest papa even zien of GT sport wel iets voor hem zou zijn 8)

Eerste indruk is ontzettend goed. Ben inmiddels op les 30 van de school met alles tot nu toe goud. Maarrr... wat ik me afvroeg: Welke rijhulp gebruiken jullie allemaal? Ik merk dat het me genoeg moeite kost om met de controller gas te geven, te remmen en te sturen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ook nog zelf zou moeten schakelen. Daarvoor zijn het te veel handelingen op zo'n kleine controller. Dit terwijl ik het vroeger in de tijd van GP2 wel zelf deed met de flaps achter mijn Microsoft force feedback wheel. Maar daar is het stukken logischer omdat een stuur met pedalen de 'echte' situatie is, en je niet een of andere vreemde vingercombinatie moet aanleren. Hoe gaan jullie daarmee om?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
coelho schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:23:
Nou, de kleine heeft eergisteren zijn PS4 gekregen van de Sint en dus moest papa even zien of GT sport wel iets voor hem zou zijn 8)

Eerste indruk is ontzettend goed. Ben inmiddels op les 30 van de school met alles tot nu toe goud. Maarrr... wat ik me afvroeg: Welke rijhulp gebruiken jullie allemaal? Ik merk dat het me genoeg moeite kost om met de controller gas te geven, te remmen en te sturen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ook nog zelf zou moeten schakelen. Daarvoor zijn het te veel handelingen op zo'n kleine controller. Dit terwijl ik het vroeger in de tijd van GP2 wel zelf deed met de flaps achter mijn Microsoft force feedback wheel. Maar daar is het stukken logischer omdat een stuur met pedalen de 'echte' situatie is, en je niet een of andere vreemde vingercombinatie moet aanleren. Hoe gaan jullie daarmee om?
ik rij met alleen abs en soms tcs. Rest allemaal uit.
En alleen op moeilijke circuits zet ik de pillonnen wel eens aan voor rempunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
coelho schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:23:
Maarrr... wat ik me afvroeg: Welke rijhulp gebruiken jullie allemaal? Ik merk dat het me genoeg moeite kost om met de controller gas te geven, te remmen en te sturen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ook nog zelf zou moeten schakelen. Daarvoor zijn het te veel handelingen op zo'n kleine controller.
Als je nog met Automatic Gear moet rijden, zou ik eerst toch nog alle rijhulpen aan laten staan en proberen Manual Gear onder de knie te krijgen. Ik zie overigens niet in wat daar moeilijk aan is op een controller. X = gear up, vierkantje = gear down. In het begin ga je wel vaak in de verkeerde versnelling zitten, wat je ook direct hoort, maar da's ook een kwestie van de track leren kennen (bvb of je in een bepaalde bocht al dan niet moet downshiften).

PS: vroeger was de default instelling bij GT overigens dat X gas geven was en vierkantje remmen, en de shoulder buttons voor schakelen, maar daarmee kun je gewoon onmogelijk je gas en rem deftig doseren. Bovendien kreeg je er een behoorlijk zere duim van (heb zelf heel lang met die controls gespeeld).

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 07-12-2017 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:21
Twixie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:28:
[...]

PS: vroeger was de default instelling bij GT overigens dat X gas geven was en vierkantje remmen, en de shoulder buttons voor schakelen, maar daarmee kun je gewoon onmogelijk je gas en rem deftig doseren. Bovendien kreeg je er een behoorlijk zere duim van (heb zelf heel lang met die controls gespeeld).
Vroeger waren ook de facebuttons allemaal pressure sensitive (PS2) en kon je dus weldegelijk doseren. Was natuurlijk wel supermoeilijk, maar het kon wel. Op de PS4 (en volgens mij ook PS3) hebben ze die analoge knoppen eruit gehaald en zijn ze gewoon weer digitaal.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sluuz schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:00:
[...]
Vroeger waren ook de facebuttons allemaal pressure sensitive (PS2) en kon je dus weldegelijk doseren. Was natuurlijk wel supermoeilijk, maar het kon wel. Op de PS4 (en volgens mij ook PS3) hebben ze die analoge knoppen eruit gehaald en zijn ze gewoon weer digitaal.
De DS3 had ze zeker nog wel, maar wist niet dat ze eruit gehaald zijn bij de DS4. Dat verklaart waarom ik er niets meer van bakte in GTS en maar rap naar andere mapping switchte 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
Ik gebruik de pookjes om te sturen en te gassen om vervolgens te kunnen schakelen met L2/R2. Dit was voor mij iets logischer ofzo.

In het begin wat wennen om gas te geven en te remmen met het pookje, maar ik kan er redelijk mee overweg nu.

Toch is het met een stuur wel fijner hoor. Laatst bij de mediamarkt met een stuur gespeeld en reed daar direct 0,9 van mijn snelste tijd af binnen 3 rondjes...

Die 0,9 moet ik nog steeds zoeken met dezelfde auto en settings hier met de controller.. Jammer dat mijn G27 niet werkt op de PS4.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Kuhr89 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:04:
Jammer dat mijn G27 niet werkt op de PS4.
Kijk even naar een Cronusmax of Drivehub. Van meerdere mensen (oa in dit topic) al gelezen dat het prima werkt voor niet ondersteunde stuurtjes op de PS4 (en Xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Twixie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:07:
[...]

De DS3 had ze zeker nog wel, maar wist niet dat ze eruit gehaald zijn bij de DS4. Dat verklaart waarom ik er niets meer van bakte in GTS en maar rap naar andere mapping switchte 8)7 .
Ik rij nog steeds met kruisje en vierkantje...schakelen met L2 en R2...voelt toch vertrouwder.

misschien toch iets langer wennen aan de triggers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03
coelho schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:23: Welke rijhulp gebruiken jullie allemaal? Ik merk dat het me genoeg moeite kost om met de controller gas te geven, te remmen en te sturen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik ook nog zelf zou moeten schakelen. Daarvoor zijn het te veel handelingen op zo'n kleine controller. Dit terwijl ik het vroeger in de tijd van GP2 wel zelf deed met de flaps achter mijn Microsoft force feedback wheel. Maar daar is het stukken logischer omdat een stuur met pedalen de 'echte' situatie is, en je niet een of andere vreemde vingercombinatie moet aanleren. Hoe gaan jullie daarmee om?
Speel ook met controller. Nadat ik Driving School voltooid had ben ik gaan kijken of ik manual transmission onder de knie kon krijgen (gek genoeg de eerste GT sinds deel 1 waarbij ik deze uitdaging aan wou gaan).
Speel nu een week met MT en wil nu al niet anders meer. Zo veel gaver om zelf te schakelen, maar je hebt gelijk; het is idd een knoppencombinatie-festijn. :)
Maar vandaag is m'n T150RS Pro binnengekomen dus ben heel benieuwd hoe het daarmee gaat. >:)

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Smithkj schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:19:
[...]
Ik rij nog steeds met kruisje en vierkantje...schakelen met L2 en R2...voelt toch vertrouwder.
misschien toch iets langer wennen aan de triggers :)
Zou toch aanraden van eens over te schakelen. Ik had vroeger echt wel serieus last van zere duim. Blijkbaar drukte ik toch onbewust hard op die X knop om toch maar vol gas te geven :P. Dus buiten het feit dat het veel gemakkelijker is om je gas of rem te controleren, is het m.i. ook ergonomischer.
En overigens, wat hierboven gezegd werd: de Dualshock 4 heeft blijkbaar geen analoge buttons meer, dus je gas/rem doseren is al helemaal onmogelijk geworden, wat toch wel een no-go is voor Gran Turismo.

Ik moet wel toegeven dat ik na ettelijke uren nog altijd af en toe mis tussen remmen en shift down, zeker als er snel moet geschakeld en geremd worden, en ik uit de bocht ga omdat ik klikte op L2 en vierkantje bleef ingedrukt houden ipv omgekeerd 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The DenMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:06

The DenMan

PSN ID: Thedenman

ralph075 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:14:
[...]

Kijk even naar een Cronusmax of Drivehub. Van meerdere mensen (oa in dit topic) al gelezen dat het prima werkt voor niet ondersteunde stuurtjes op de PS4 (en Xbox).
Of voor als je zelf een beetje handig bent:

https://gimx.fr/wiki/inde...Y_USB_adapter_for_dummies

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Kuhr89 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:04:
Ik gebruik de pookjes om te sturen en te gassen om vervolgens te kunnen schakelen met L2/R2. Dit was voor mij iets logischer ofzo.

In het begin wat wennen om gas te geven en te remmen met het pookje, maar ik kan er redelijk mee overweg nu.
Hiermee kan je niet corner-entry corrigeren door gas en rem tegelijk in te drukken lijkt mij. Niet dat je dat bij elke auto en baan nodig hebt trouwens. Vooral handig bij snellere achterwielaangedreven wagens.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
Lasmibalsingh schreef op donderdag 7 december 2017 @ 18:30:
[...]

Hiermee kan je niet corner-entry corrigeren door gas en rem tegelijk in te drukken lijkt mij. Niet dat je dat bij elke auto en baan nodig hebt trouwens. Vooral handig bij snellere achterwielaangedreven wagens.
Klopt, dat maakt het wat lastiger. Ik vind het met de knoppen opschakelen zo schraal met x en vierkantje. Toch binnenkort weer eens wisselen en uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Ben ik de enige die helemaal níet gelukkig is met de 1.07 patch? Het lukt me sindsdien niet meer om fatsoenlijke rondetijden neer te zetten.

Meestal rij ik met de TCS op 1, bijv. in een RCZ, Beetle of Citroen GT. Gisteren merkte ik al dat het op Suzuka niet lekker wilde lukken. Met de TCS op 1 sta ik in de helft van de bochten achterstevoren omdat ik -lijkt het- te vroeg op het gas ga (met wielen nog niet helemaal vooruit).
Waar dat vóór de 1.07 patch prima ging met TCS op 1, was er gisteren met geen van bovengenoemde auto's iets fatsoenlijks van te maken. Fine, ik zal wel een offday hebben. Maar vandaag op Lago Maggiore GR3 dezelfde ellende, met meerdere auto's.
Met de TCS op 2 grijpt ie veel te zwaar in, waardoor je in scherpe bochten bijna stil komt te staan door het ingrijpen van de TC zodra je op het gas gaat. Met TCS op 2 verlies ik dus teveel tijd, maar met TCS op 1 moet ik zo voorzichtig zijn met uitkomen bochten dat ik ook geen nette kwalificatietijd neer zet.
Heeft iemand misschien tips, want vind er nog maar weinig aan zo eigenlijk...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Wat een bagger races vandaag zeg. Race A, vervelend circuit, tergend trage auto die nauwelijks fatsoenlijk te sturen is. Race B, vaste auto, die je eerst zelf moet kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Begint nu wel genant voor mij te worden. Na 24 uur spelen nog steeds geen race gewonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:26
Ik ben volop bezig aan de missies.
Quasi alle missies lukken van de eerste keer.
Alleen die rallyraces vind ik erg moeilijk. Iemand tips om daar wat beter te presteren?
Ik haal er amper andere auto's in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Meer mensen last van dat de game niet goed laad?
Yup, hier ook. Heel irritant. Wat me opvalt is dat tijdens het wachten er 'online save' rechts onder knippert en denk dat het daar nee te maken heeft. Het ligt niet aan jou maar aan de game. Hopelijk fixen ze dat snel.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maestro schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:09:
Ben ik de enige die helemaal níet gelukkig is met de 1.07 patch? Het lukt me sindsdien niet meer om fatsoenlijke rondetijden neer te zetten.

Meestal rij ik met de TCS op 1, bijv. in een RCZ, Beetle of Citroen GT. Gisteren merkte ik al dat het op Suzuka niet lekker wilde lukken. Met de TCS op 1 sta ik in de helft van de bochten achterstevoren omdat ik -lijkt het- te vroeg op het gas ga (met wielen nog niet helemaal vooruit).
Waar dat vóór de 1.07 patch prima ging met TCS op 1, was er gisteren met geen van bovengenoemde auto's iets fatsoenlijks van te maken. Fine, ik zal wel een offday hebben. Maar vandaag op Lago Maggiore GR3 dezelfde ellende, met meerdere auto's.
Met de TCS op 2 grijpt ie veel te zwaar in, waardoor je in scherpe bochten bijna stil komt te staan door het ingrijpen van de TC zodra je op het gas gaat. Met TCS op 2 verlies ik dus teveel tijd, maar met TCS op 1 moet ik zo voorzichtig zijn met uitkomen bochten dat ik ook geen nette kwalificatietijd neer zet.
Leer je gas beter doseren .ik rij me tc off. Wel met stuur.ik heb alleen abs aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
V3g3ta schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:11:
[...]

Yup, hier ook. Heel irritant. Wat me opvalt is dat tijdens het wachten er 'online save' rechts onder knippert en denk dat het daar nee te maken heeft. Het ligt niet aan jou maar aan de game. Hopelijk fixen ze dat snel.
Ja klopt hier dus ook constant dat online save in beeld. Was een livery aan het maken, en wou mn gedownloade decals bekijken, en bleef heel de tijd online save zien in beeld maar er kwam niks. Toen moest hij ze erna ineens een voor een laden. Als ik dan ook klikte op een nog niet gelade decal, zag je ook niks op de auto. Pas als hij geladen was deed hij iets...
Zelfde met de activity feed. Als ik dan deze open soms laad hij alles ineens. Soms laad hij een voor een. En soms hellemaal niks en knippert dat online save weer...
En vaak als dan dat online save stopt te knipperen dan ineens werkt alles effe goed.
Maar is helaas vaak maar van korte duur :(
Hoop op een snelle fix want effe een decal zoeken of livery zoeken bij discover is niet meer te doen.
En even de social feed bekijken van je vrienden is ook not done nu..
Gelukkig is het rijden niet aangetast hiermee, en posten mijn tijden gewoon goed.
Drossie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:35:
Ik ben volop bezig aan de missies.
Quasi alle missies lukken van de eerste keer.
Alleen die rallyraces vind ik erg moeilijk. Iemand tips om daar wat beter te presteren?
Ik haal er amper andere auto's in...
Zo min mogelijk glijden. Het oogt trager maar je bent sneller.
En probeer vloeiend te rijden.
Owh en traction control uit want deze locked hem heel de tijd.
Maestro schreef op donderdag 7 december 2017 @ 20:09:

Ik ben juist mega blij met de patch voor tcs.
Kon voorheen met mn gr3 viper niet goed rijden op krappe circuits want dan ging hij horten en stoten met
Tcs op 3.
Nu kan ik er eindelijk goed mee rijden.
Kan op sommige circuits er sneller mee rijden zonder tcs. Maar een circuit als suzuka met veel trage gedeeltes is dit te lastig met een controller.

Zag trouwens iets aparts net. Keek replay van de nr1 op interlagos met de auti tt. En deze reed met denknik de asm of counter steer assist aan..
Verder had hij alleen abs aan maar vond dit wel opvallend want hij knipperde ook constant en leek me dus te helpen. Apart want was duidelijk een stuur rijder en leek me dat dan alles uit op abs na snelste zou zijn. Maar blijkbaar weten de top rijders altijd weer kleine trucjes te vinden om sneller te zijn binnen de regels :P

[ Voor 60% gewijzigd door v8power67 op 07-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Nieuwevolger schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:08:
Begint nu wel genant voor mij te worden. Na 24 uur spelen nog steeds geen race gewonnen...
Komt denk ik omdat die merkenraces een beetje ergerlijk zijn en daarom iedereen zich op die autodromo Gr.3 race richt.

Ik heb gisteren maar 1 keer kunnen winnen en dat was vroeg in de avond. Naar mate het later werd steeg het niveau telkens en uiteindelijk eindigde ik races in de middenmoot. Maar misschien dat het nieuwe lotingsysteem daar wat mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Twixie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:55:
[...]

Zou toch aanraden van eens over te schakelen. Ik had vroeger echt wel serieus last van zere duim. Blijkbaar drukte ik toch onbewust hard op die X knop om toch maar vol gas te geven :P. Dus buiten het feit dat het veel gemakkelijker is om je gas of rem te controleren, is het m.i. ook ergonomischer.
En overigens, wat hierboven gezegd werd: de Dualshock 4 heeft blijkbaar geen analoge buttons meer, dus je gas/rem doseren is al helemaal onmogelijk geworden, wat toch wel een no-go is voor Gran Turismo.

Ik moet wel toegeven dat ik na ettelijke uren nog altijd af en toe mis tussen remmen en shift down, zeker als er snel moet geschakeld en geremd worden, en ik uit de bocht ga omdat ik klikte op L2 en vierkantje bleef ingedrukt houden ipv omgekeerd 8)7 .
Gisteren toch maar overgestapt en t went snel. Blijkbaar is het brein daar flexibel genoeg. Maar als je oververwacht moet corrigeren bijvoorbeeld dan ga ik toch weer met L2 terugschakelen :) dus nog paar uurtjes volhouden. En je kunt toch wel iets vloeiender rijden. of het nu veel sneller is weet ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-09 13:45
Gisteren weer mijn geluk online beproeft maar dat rating systeem blijft mij verbazen. Lag eerste maar werd tot twee keer toe van de baan geramd waarna ik 2x5sec tijdstraf kreeg. Begrijp niet hoe ze dit bedacht hadden maar het slachtoffer van beukpartijen wordt zo wel erg hard gestraft...

Misschien nog wat meer oefenen? Heb driving school 100% goud en ben 95% goud met missions. De circuits op 60% dus offline content begint op te raken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
No worries; je kan straks je lol op GT League ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knipje*

[ Voor 99% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Stancke schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 12:40:
[...]

Tegen het zweet, alcantara kan beginnen stinken en/of afslijten.
Late reactie, maar het is ook prima weer in (bijna) nieuwstaat te krijgen (mits je van poetsen houdt):

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowman83
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-08 08:32
Nieuwevolger schreef op donderdag 7 december 2017 @ 21:08:
Klein dutje tussendoor doet soms wonderen ;)

Wat voor mij hielp was om net zo lang qualy tijden te rijden tegen m’n ghost tot ik vrijwel zeker was van pole position in m’n divisie. Kleine verbeteringen kunnen al flink in tijd schelen. Zeker in snelle races / relatief korte ronden gaat de leercurve ook sneller. Daarna pas gaan racen en 4 rondes rustig blijven :)

PSN ID = LowmanTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 09:49
vanochtend een race gereden waar iedereen een CB had op niveau D en ik als enige op E. maar de rest had allemaal een SB op E en ik op D. Best aparte race.

Speelde pas mijn 5e race of zo offline. Maar ik werd wel redelijk gebeukt. Zelf ontwijk ik zoveel mogelijk. Denk dat ik maar even wat meer moet racen om een hogere score te krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
hoi alle, ben een leek op dit gebied maar hoe krijg je je auto assitent instelling er af. wordt gek van het automatisch remmen en gas los laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdens of voordat je gaat rijden op "options" klikken, dan een stukje naar beneden scrollen. Daar vind je alle hulpmiddeltjes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 08-12-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Ik heb de koppeling nog niet geprobeerd in GTS. Volgens de berichten is het niet om over naar huis te schrijven.
Smithkj schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 08:10:
[...]

Gisteren toch maar overgestapt en t went snel. Blijkbaar is het brein daar flexibel genoeg. Maar als je oververwacht moet corrigeren bijvoorbeeld dan ga ik toch weer met L2 terugschakelen :) dus nog paar uurtjes volhouden. En je kunt toch wel iets vloeiender rijden. of het nu veel sneller is weet ik nog niet.
In Forza heb ik op een gegeven moment zelfs manual clutch gebruikt op de controller, om op het Top Gear track een gouden tijd te winnen. :+ Alles wat niet een hulpmiddel was, was tijdswinst als je het wist te gebruiken. In de werkelijkheid werkt dit niet zo, en GTS doet er niet aan mee om dingen weg te stoppen achter hulpmiddelen.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Daily race C vandaag. Je moet met wen megane rijden anders ben je kansloos. Echt vervelend dit, ze rijden met gemak ,6sec van je af bij het opgaan van het rechte stuk.

Vind de fwd auto’s zo waardeloos rijden hè. Must resist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe in de daily A, normaliter zit 2-3 boven de toptijden, bij deze blijf ik op 02:15 hangen, toptijden zijn 02:07. Terwijl voor mijn gevoel toch wel goede rondjes neerzet.

Kan dit met auto-instellingen te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schimanski81 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:30:
Daily race C vandaag. Je moet met wen megane rijden anders ben je kansloos. Echt vervelend dit, ze rijden met gemak ,6sec van je af bij het opgaan van het rechte stuk.

Vind de fwd auto’s zo waardeloos rijden hè. Must resist...
Snelste is de scirocco.
Maar idd moet snel iets aan gebeuren. Want rij graag met rwd auto's en die zijn in gr4 gewoon kansloos..
De viper is zoveel trager dan zon Scirocco of zelfs megane.
Dingen lopen ip rechte stuk heel hard, wat opzich niet erg is want licht en veel power. Maar dan zouden ze in de bochten moeten inleveren maar dat gebeurt ook niet...
Gewoon of minder power en standaard downforce omlaag. Of meer gewicht en minder power.
Maja is al paar keer een boo patch geweest maar elke keer komt er weer een auto naar boven die dan ineens weer sneller is dan de rest..
Lijkt bijna wel alsof ze het gewoon soort van reguleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
Meer mensen die sinds de update het voortgangscherm helemaal van slag is? Meeste onderdelen zoals onder andere rank, miles, geld blijven hangen. Ergens makkelijk want ik kan alle auto's kopen, maar toch wel vaag. In dat overzicht zie ik me rank ook niet stijgen. Beetje jammer. Bovenin in het scherm staat wel mijn goede rank. Inmiddels 2 levels verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Bij mij duurt het laden gewoon lang, maar zal wel aan de servers liggen. Denk dat er wat issues naar boven gekomen zijn nu iedereen stickers ed kan uploaden.

Gr 4 race op kyoto was wel een paar keer vet (alleen jammer dat 18 van de 20 met 1 van de twee fwd autos rijd). Moet zelf ook wel anders kom je bijna niet mee.

de rocco nog niet geprobeerd, alleen de megane. halve seconde van hjallo af nog.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 21:43
Mensen die zeuren dat 1 wagen overpowered is in een klasse moeten lekker one make races gaan spelen. Ik heb liever dat er wat wagens (net als in het echt) zijn die beter zijn op bepaalde circuits dan andere. Ik dacht dat GT zich ook altijd sterk maakte voor realistische rijeigenschappen dus ik vind wel wat vreemd dat scirocco’s en megane’s dan ferrari’s, mclarens en lambo’s zoekrijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Gr. 3 dagelijkse race is wel leuk. Al twee overwinningen binnen. Minpuntje is dat er hier wel veel beukers zijn. Hierdoor zijn aan mij heel wat vrijwel zekere overwinningen ontnomen en is mijn rating naar B gezakt.

Vw Beetle is trouwens zwaar overpowered in Gr.3. Ik rij toch liever in de 911 rsr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ik ben wel een beetje klaar met het online gedeelte. Er wordt zoveel gebeukt als je in de middenmoot rijdt.
Echt niet leuk meer.
Was een b rijder. Qua snelheid en sportiviteit.
Maar door het gedrang en gebeuk van anderen krijg je zoveel onterechte straffen.
Heel irritant.

Nu afgezakt naar c, d geloof ik.

Ik hoop dat ze het penalty systeem nog gaan finetunen, want dit werkt niet voor mij.

Erg zonde. Want het idee is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unbreukable schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:00:
Mensen die zeuren dat 1 wagen overpowered is in een klasse moeten lekker one make races gaan spelen. Ik heb liever dat er wat wagens (net als in het echt) zijn die beter zijn op bepaalde circuits dan andere. Ik dacht dat GT zich ook altijd sterk maakte voor realistische rijeigenschappen dus ik vind wel wat vreemd dat scirocco’s en megane’s dan ferrari’s, mclarens en lambo’s zoekrijden...
Het hele idee van bv gr3 en gr4 is dat de autos ondanks de verschillen(4wd/rwd/fwd) allemaal competief zijn aan mekaar.
Maar in gr4 is eigenlijk alleen maar de scirocco of de megane snel. De rest zijn compleet uit balans.
En dat een megane kan meekomen met een ferrari in de gr4 is juist realisme. Want in echt zijn zulke klasses ook zo. En een ferrari betekend niet automagisch sneller dan alles. De megane weegt veel minder en heeft meer pk. Dit icm goede downforce is het niet raar dat deze gewoon even snel of sneller kan zijn dan een ferrari/Mclaren.
Maar zoals het nu is is het uit balans. Want op elk circuit staat nu die megane of die scirocco boven aan.
En zou dit met enkele tienden zijn okee. Maar bv tov de viper heb je het soms over 1.5 sec verschil per lap!!!
Dat is een bizarre onbalans in zon klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
In het echt zijn er zover ik weet geen klasses waar beetle/megane/scirocco direct strijden tegen gt wagens van ferrari/mclaren. Dus dat zou eigenlijk niet dezelfde klasse moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
v8power67 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 09:05:
[...]

Het hele idee van bv gr3 en gr4 is dat de autos ondanks de verschillen(4wd/rwd/fwd) allemaal competief zijn aan mekaar.
Maar in gr4 is eigenlijk alleen maar de scirocco of de megane snel. De rest zijn compleet uit balans.
En dat een megane kan meekomen met een ferrari in de gr4 is juist realisme. Want in echt zijn zulke klasses ook zo. En een ferrari betekend niet automagisch sneller dan alles. De megane weegt veel minder en heeft meer pk. Dit icm goede downforce is het niet raar dat deze gewoon even snel of sneller kan zijn dan een ferrari/Mclaren.
Maar zoals het nu is is het uit balans. Want op elk circuit staat nu die megane of die scirocco boven aan.
En zou dit met enkele tienden zijn okee. Maar bv tov de viper heb je het soms over 1.5 sec verschil per lap!!!
Dat is een bizarre onbalans in zon klasse.
Precies. Gister toch nog een race gedaan op Kyoto maar dan met de Megane: 2 sec onder mijn PR met de Atenza (1:40er uiteindelijk). Hiermee kon ik op p2 starten en ook eindigen ipv een achterhoede gevecht waarbij je elke keer zoek gereden werd op rechte stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Gisteren spel binnengekregen, en in 1e online race (daily met de GT86) van P8 op 3e plaats geëindigd 😎
Laatste GT die ik speelde was GT5, gelukkig laad alles inmiddels een stuk sneller 😂

Merk dat de SR extra spanning toevoegd om correct te rijden. Nu wachten tot mijn Thrustmaster t150 pro binnen is!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82

Acties:
  • +2 Henk 'm!
invincible30 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 02:48:
Ik ben wel een beetje klaar met het online gedeelte. Er wordt zoveel gebeukt als je in de middenmoot rijdt.
Echt niet leuk meer.
Als je buiten zeg de top 5 start zit je al gauw in het gedrang waar mensen elkaar niet veel ruimte lijken te gunnen. Ik race in B/S en start 90% van de tijd ergens tussen plaats 6 en 12, niet optimaal dus.
Wat ik doe is kijken wat voor lui er om me heen rijden en me daar op aanpassen; ik laat ze een beetje meer ruimte en laat ze er langs als ze vervelend zijn, de kans dat ze later een foutje maken waardoor ik er weer voorbij kan is best groot.
Vooral veel om je heen kijken, weten waar andere auto's zich ten opzichte van jou bevinden en anticiperen kan je al flink wat ongewenst contact besparen. Als je daarvoor van je lijn af moet of een plaats in moet leveren, so be it.

Ik moet zeggen dat ik me nog steeds erg vermaak met de online races; zo veel nare botsingen heb ik nog niet meegemaakt.
Nog steeds van mening dat de focus op online de beste beslissing is die PD ooit heeft kunnen nemen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

dvdkiwi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:51:
[...]

Als je buiten zeg de top 5 start zit je al gauw in het gedrang waar mensen elkaar niet veel ruimte lijken te gunnen. Ik race in B/S en start 90% van de tijd ergens tussen plaats 6 en 12, niet optimaal dus.
Wat ik doe is kijken wat voor lui er om me heen rijden en me daar op aanpassen; ik laat ze een beetje meer ruimte en laat ze er langs als ze vervelend zijn, de kans dat ze later een foutje maken waardoor ik er weer voorbij kan is best groot.
Vooral veel om je heen kijken, weten waar andere auto's zich ten opzichte van jou bevinden en anticiperen kan je al flink wat ongewenst contact besparen. Als je daarvoor van je lijn af moet of een plaats in moet leveren, so be it.

Ik moet zeggen dat ik me nog steeds erg vermaak met de online races; zo veel nare botsingen heb ik nog niet meegemaakt.
Daarom ben jij een positiviteits-goeroe. _/-\o_
Ik zou pislink worden als ik mij steeds moet aanpassen, ik race daarom nog steeds niet online. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha dat valt ook wel weer mee hoor :P
Er is gewoon een groot verschil tussen een kwalificatie rijden in je eentje, waarbij je lekker je eigen tempo en lijnen kunt rijden en een online race, waar je de baan deelt met 12 andere wagens.
Dan ontkom je er niet aan om af en toe van je lijn af te gaan of wat ruimte weg te geven. Als iedereen maar zijn eigen lijnen blijft rijden zonder te kijken naar wat er naast hen op de baan gebeurt dan krijg je een hoop ongewenst contact en daar wordt uiteindelijk niemand vrolijk van.
Anticiperen kun je leren d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 18:46
Ben ik met je eens, alleen werkt mijn rijstijl online niet. Ik rem altijd redelijk vroeg, waarbij ik zoveel mogelijk snelheid de bocht mee uit neem. Andere mensen verwachten dit blijkbaar niet waardoor ik vaak een kusje van achteren krijg, met alle gevolgen van dien (lagere rating, tijdstraffen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je iets daarvoor al van je gas afgaat? Dan zou degene achter jou al kunnen zien dat je vaart mindert.
Als er iemand vlak achter me zit voor een scherpe bocht ga ik soms van mijn lijn af. Ik kan dan eerder remmen zonder dat hij achterop knalt en kan daarna door de hogere exit speed de verloren plaats vrijwel gelijk weer terug pakken. Met een beetje geluk hoeft dat niet eens omdat hij door de slipstream zijn rempunt gemist heeft.
Eigenlijk zou je er altijd vanuit moeten gaan dat je tegenstanders hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 09-12-2017 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Ik vind over het algemeen online ook wel tof.
Zit ook in B/S en start gemiddeld tussen plaats 5 en 12 en finish meestal tussen 4 en 10. Inmiddels heb ik 70 races gedaan en sta nog steeds maar op slechts 2 poles en 2 overwinningen. Een fastest lap heb ik nog niet behaald.

Ik heb wel moeite met tegenstanders die contact gebruiken om er langs te komen. Zelf blijf ik er liever vlak achter en hoop dat anderen onder druk een foutje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Je merkt een groot verschil tussen B en C al.

Mijn balkje zit nu eind B, race meestal mee met de top 3 of 4. Als ik van achteren start dan eindig ik vaak ook nog 5e. Laatste tijd heb ik vooral ingezet om zoveel mogelijk contact te ontwijken en blijf vaak op enige afstand van een groepje dat loopt te klooien. Vaak kan ik er een rondje later wel aan voorbij. Ook in zo'n groepje zie je vaak dat er 1 zit die het tempo makkelijk kan rijden maar er niet voorbij kan en een paar die krampachtig een bepaald tempo voor 1 a 2 ronden kunnen volhouden. Die crashen dan ook vaak.

Laatst bij een maat van mij in begin klasse C een paar races voor hem gedaan. Dan wil je ook met best wat overmacht. 20sec voorsprong in Suzuka over 4 ronden is best aanzienlijk.

Dus als je die trophy van overwinningen en poles wil hebben, zul je je expres moeten laten zakken naar E/D/C niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

dvdkiwi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:08:
Haha dat valt ook wel weer mee hoor :P
Er is gewoon een groot verschil tussen een kwalificatie rijden in je eentje, waarbij je lekker je eigen tempo en lijnen kunt rijden en een online race, waar je de baan deelt met 12 andere wagens.
Dan ontkom je er niet aan om af en toe van je lijn af te gaan of wat ruimte weg te geven. Als iedereen maar zijn eigen lijnen blijft rijden zonder te kijken naar wat er naast hen op de baan gebeurt dan krijg je een hoop ongewenst contact en daar wordt uiteindelijk niemand vrolijk van.
Anticiperen kun je leren d:)b
Anticiperen lukt wel maar NIET als ze willens en wetens lopen te beuken of kloten. Ik dacht dat door het systeem wat in GTS is ingebouwd het wel minder zou worden maar volgens mij is dit niet het geval. Ik lees overal dat beuken meer standaard is dan eerlijk racen, ik kijk daarom uit naar het offline gebeuren. Mocht dit tegenvallen stap ik over naar Forza 7, die is in de aanbieding, of ga verder met Forza 6 & FH3. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Ik kijk meestal ook naar wat ik rond me heb rijden, als er z'n zwalker achter me zit die het overal probeerd laat ik hem voorbij. gevecht met drie man, laat die 2 het maar uitvechten, 9 van de 10 keer ga jij er mee vandoor door gewoon even rustig erachter te blijven rijden.

geduld is een schone zaak, het werkt niet altijd, maar ik houd me liever wat in dan dat ik een paar maal per race in de vangrail of buiten de baan sta omdat ze je divebomben zonder zelf eigenlijk de bocht te kunnen halen.

Neemt niet weg dat ik ook mega veel goede gevechten heb gehad met spelers die wel weten waar en hoe netjes in te halen.

Het is ook een beetje geluk hebben met wie je gematched wordt.

Vandaag zal ik niet veel the dailies spelen, alcana revers.. meh..... en twee standaard auto challenges..... niet mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Winkiller schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:16:
[...]
Ik lees overal dat beuken meer standaard is dan eerlijk racen (...)
Na 200+ races ervaar ik juist het tegenovergestelde :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:25

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb nog lang geen 200 races gedaan (net 50 misschien) maar ik heb met uitzondering van races waar ik alleen kan rijden (lol) ook vrijwel alleen maar slechte ervaringen met Sport Mode. Ik vind het idee achter Sport Mode wel tof maar volgens mij is de mensheid er gewoon niet geschikt voor. Af en toe geef ik het weer eens een nieuwe kans maar ik word er toch vrij regelmatig gewoon hard afgebeukt of op een andere manier ergens het slachtoffer van.
Ik zit ook op B/S, sta op het punt te promoveren naar A/S en ben benieuwd of het daar beter is. Zoniet dan laat ik Sport Mode voor wat het is waarschijnlijk en probeer ik het later nog weleens als echt alleen de hardcore playerbase nog over is, haha.

De langere Daily races zijn op zich wel wat beter maar met name de Nation's- en Manufact. cups zijn echt een compleet slagveld.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Misschien moeten we eens een friends only sessie opstarten en gewoon lekker met elkaar racen.

Langzaam of snel, maakt niet uit, als ik zo in mijn friends list kijk, wat hoofdzakelijk mensen van dit topic zijn is er altijd wel iemand die ongeveer net zo snel is, of iemand waar je nog wat van kan leren :)

Voor mij part gewoon boost aan, zodat het lekker close racing wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
Tip voor dagelijkse race op Kyoto met the Toyota. Zet je rembalans op +1 of +2, zo stuur je de bocht beter in op het enige punt van de baan waar je moet remmen en kom je met hogere snelheid het rechte stuk op.

Edit. Rembalans naar achteren. Moet dus + zijn ipv -.

[ Voor 11% gewijzigd door Lasmibalsingh op 09-12-2017 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Voxalizer schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:03:
De langere Daily races zijn op zich wel wat beter maar met name de Nation's- en Manufact. cups zijn echt een compleet slagveld.
Nations en Manufacturer's rijd ik zelden tot nooit en in de Daily vind ik het over het algemeen wel ok idd. Afgezien van sommige races. Voor mij is het in ieder geval goed genoeg om er meer lol dan ergernis uit te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:31:
Tip voor dagelijkse race op Kyoto met the Toyota. Zet je rembalans op +1 of +2, zo stuur je de bocht beter in op het enige punt van de baan waar je moet remmen en kom je met hogere snelheid het rechte stuk op.
key voor deze baan is nergens sliden, met rembalans naar achteren kun je inderdaad beter remmend insturen.
Ben er alleen nog niet helemaal uit of ik die 3e versnellings bocht nu kort moet insturen of meer buitenom (lukt me op beide manieren om een redelijke tijd te zetten.

buitenom meer snelheid, maar dan wordt het lastig om die snelheid mee door de S te krijgen, steek je hem korter af kom je veel beter uit voor het nemen van de S. Gulden middenweg vanavond nog maar eens proberen.

Met de snelste sectortijden zou ik een 57.8 moeten kunnen rijden, maar ben op 58.1 blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:55
Wel heel groot verschil tussen Scirocco en de Ferrari...

Rwd rijdt fijner, maar Scirocco is stuk sneller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breminem
Zo, vanavond mijn T150RS Pro geïnstalleerd & getest. Wat een compleet andere ervaring!
Je moet gewoon weer opnieuw leren racen, haha! Toch went het redelijk snel. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breminem schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:04:
Zo, vanavond mijn T150RS Pro geïnstalleerd & getest. Wat een compleet andere ervaring!
Je moet gewoon weer opnieuw leren racen, haha! Toch went het redelijk snel. Aanrader!
Kun je na gaan als een upgrade maakt naar de 300/500 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:54
Heeft iemand al een fijne online converter gevonden waarmee jpeg in het goede formaat van de goede grootte is om te zetten?

Ik zie inmiddels bijvoorbeeld al hele mooie RedBull uitvoeringen voorbij komen, dus het zou nu goed moeten werken. Het is teleurstellend dat ze zelf niet gewoon een goede converter op de site hebben :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
Weet iemand eigenlijk of het mogelijk is om naast je te kijken als je met wheel rijdt? Naar achteren weet ik wel, maar toch is het ook wel eens praktisch om te weten wat er naast je zit bij het insturen van een bocht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja dat kan :)
Ik heb L2 en R2 ingesteld als knoppen om naar links en rechts te kijken.
Gewoon even toewijzen bij stuuropties in het hoofdmenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

dvdkiwi schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 14:37:
[...]

Na 200+ races ervaar ik juist het tegenovergestelde :)
Heb je Zathan al een keer verslagen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pfff wat heb ik toch een hekel aan suzuka...
Vorige keer reed ik een 2.07.7 na 4 laps. Nu na 20 laps een 2.08.5...
Snap dr geen ruk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Iemand in voor een potje racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het idee dat bij mij (vooral de donkere delen) de kleuren wat fletser zijn geworden in GTSport, en nee ligt niet aan mijn tv, en het laden van de notificaties en newsfeed duurt nu ineens eeuwenlang.
Maar ook positief nieuws ik heb een nieuwe favoriete auto, de hele spannende Alfa Romeo, MiTo 1.4 T Sport, wat n lekker scheurijzer(tje) is dat zeg _/-\o_ :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dirk188
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2020
:D :D Het is eindelijk gelukt: DR S en SR S :D :D
En ook meteen mijn 20ste overwinning in de wacht gesleept.

PSN: DirkvT

Pagina: 1 ... 33 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing