Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Maestro schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:37:
Wat verwacht het spel nou van je als een medespeler als ghost,in de berm loopt te wroeten en een gele vlag
veroorzaakt.Dat je vol in de remmen gaat tot ie weer op de baan is?
Vanmiddag tot twee keer toe op Kyoto een grapjas die in ronde 10, eennalaatste bocht, voor mij achterstevoren gaat met 5 sec. penalty en SR- tot gevolg...

Vlaggensysteem sucks :+
Het mooie is ook dat echt helemaal niemand zich aan het vlaggen systeem houdt. Dus dan is er voor je zelf ook geen reden meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 11:36
Rijd eigenlijk bijna helemaal geen online races meer, tenzij in lobbies met bekenden.

Tegen de tijd dat het penalty systeem, en misschien een hoop volk uitgekeken is op gt online, maar weer eens opnieuw proberen.

Ben zeker niet de snelste (maar ook niet de langzaamste), maar elke keer inhouden, aan de kant, en andere dingen die ik moet doen om niet gedive bombed of gewoon van de baan gerost te worden gaat wel een beetje vervelen :)

Jammer dat ik met me rating meestal een midfielder ben, en daar gebeurd nu juist constant alle drama :), maar rating laten zakken heeft ook weinig zin.

Rijd nog wel de daily quali rondjes gewoon voor fun en vergelijken met vrienden

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

dvdkiwi schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 11:08:

Wat wellicht ook zou kunnen helpen om soepeler/nauwkeuriger te sturen is om je linkerknuppeltje helemaal naar boven te duwen en vanuit daar met kwart cirkelbewegingen te sturen, in plaats van gewoon link-rechts vanuit het midden.
Nog bedankt voor deze tip :) Het stuurt aanzienlijk rustiger maar op een gegeven moment krijg ik toch wel kramp in mijn duim

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geeraerts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-11-2023
hallo iedereen
kan er iemand hier mij laten weten hoe ik mijn afbeelding voor
de sticker uploader in gt sport bijvoorbeeld van 250kb naar 15kb
kan zetten
alvast bedankt ;w

walterke2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
v8power67 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:29:
verhaal...

En wat me nog meer irriteert is dat mensen echt in elk mogelijk hoekje duiken denkende dat er ruimte was maar dat niet zo was..
En dan krijg ik constant -sr ivm insturen erop maja tegen een divebomb kan je niks doen..
En als ik dan eens een wat agressieve actie krijg ik gelijk penals etc.
Denk dat dit niveau racen niet voor mij is. Leuk een snelle quali maar tijdens een race kom ik niet eena in de buurt daarvan.
Ga denk mn sr/dr maar wat afzakken want op deze manier is er geen zak aan tegen die porsches/beetles..
Dit is dus precies waar ik ook mee zit. 9 van de 10 keer weet ik zeker dat het niet mijn schuld is, maar omdat ik wellicht net met mijn pookje een corrigeerbeweging maakt, denkt hij dat ik het ben. Ik ben vaak 1 van de meest faire rijders in het veld. Laat mensen langs als ze sneller zijn en wacht echt mijn kans af.

Zo jammer dat ik soms als vangrail gebruikt wordt en zó mijn rating omlaag gaat.. Ik rem soms wat eerder voor een bocht omdat ik aan de binnenkant zit, maar dat registreert hij dan als 'extreem' vroeg remmen, terwijl ik anders de bocht gewoon niet kan verdedigen....

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de Lexus Gr.3 al eens gereden? Best een lekker wagentje met een fantastische brom onder de motorkap :)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:42
Rn82 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 11:12:
[...]

Ik heb dat wel gehad met diverse driving school missies. Mijn oude tijd (die voor de update met zilver was beoordeeld) was na de update goed genoeg voor goud. Ik kreeg echter niet automatisch goud. Ik kreeg zelfs geen goud als ik onder de nieuwe limiet voor goud was gedoken, maar moest daarbij ook sneller gaan dan mijn oude tijd. Volgens mij is dit net zoiets...
Haha, dit had ik dus ook.

Wat het misschien oplost, maar ik ben er niet zeker van, is na de patch GTS opstarten, wat rijden handmatig saven, weer afsluiten en dan opnieuw opstarten, dan krijg je volgens mij wel goed als je binnen de tijd voor goud haalt. Maar ik weet dit dus niet 100%, omdat het ook kan dat ik mijn oude tijden verbeterd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

dvdkiwi schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:55:
Iemand de Lexus Gr.3 al eens gereden? Best een lekker wagentje met een fantastische brom onder de motorkap :)
Nee nog niet gedaan en ik heb hem ook niet in mijn garage :P maar ik geloof je graag.

Gisteren zonder filmpjes te kijken van anderen ook de nordschleife op goud gehaald bij circuit ervaringen. Eigenlijk mag je gewoon niet van de baan gaan en dan haal je hem wel. :X
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan kwam ik achter. Totaal maar 3 complete rondes gehaald en bij de derde had ik hem. *O*
Vanmorgen ook maar mijn eerste daily online race gedaan in de ds3. Meteen pole en winst.. Maar ik zit nog in de beginners categorie aangezien ik nog niet online gespeeld had. Merkte wel zoals hier al vaker besproken is dat er veel gebeukt wordt :'( gelijk de eerste haakse bocht gebeukt en toen vanaf de 5de plek weer terug rijden.

Rijden jullie ook online in de lobbys of alleen dailys?

In progress: VW kever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
wickedm3n schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:27:
[...]

Nee nog niet gedaan en ik heb hem ook niet in mijn garage :P maar ik geloof je graag.

Gisteren zonder filmpjes te kijken van anderen ook de nordschleife op goud gehaald bij circuit ervaringen. Eigenlijk mag je gewoon niet van de baan gaan en dan haal je hem wel. :X
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan kwam ik achter. Totaal maar 3 complete rondes gehaald en bij de derde had ik hem. *O*
Vanmorgen ook maar mijn eerste daily online race gedaan in de ds3. Meteen pole en winst.. Maar ik zit nog in de beginners categorie aangezien ik nog niet online gespeeld had. Merkte wel zoals hier al vaker besproken is dat er veel gebeukt wordt :'( gelijk de eerste haakse bocht gebeukt en toen vanaf de 5de plek weer terug rijden.

Ik rij enkel Dailies

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Zo net even een custom lobby gemaakt, gr3 en bop aan. Super soft band.
En ben gaan time attacken als een malle. Kon het niet hebben dat er gasten waren die in de 1:34.8 reden.
Dus na een aantal laps reed ik een 1:34.7.
En na ong 23 laps een 1:34.6 :D
So im happy :D

Zoals te zien is was ik aan het racen met al m'n vrienden :+ :+

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wickedm3n schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:27:
[...]
Hoofdzakelijk dailies.
De kwalificaties en friends leaderboards werken vrij verslavend ;)
Sinds ik in de B/S rating zit zijn de races ook vaak leuk. Soms kwalificeer ik rond plaats 6, een andere keer rond plaats 14, maar zolang de races leuk zijn maakt het me niet zoveel uit waar ik rij. Héél soms kwalificeer ik in de top 3, dan is de extra spanning om in de top 3 te blijven wel voelbaar.
195 races gedaan nu en het verveelt nog lang niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Kuhr89 schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:27:
[...]

Zo jammer dat ik soms als vangrail gebruikt wordt en zó mijn rating omlaag gaat.. Ik rem soms wat eerder voor een bocht omdat ik aan de binnenkant zit, maar dat registreert hij dan als 'extreem' vroeg remmen, terwijl ik anders de bocht gewoon niet kan verdedigen....
Wordt tijd voor een update, dit is inderdaad erg vervelend.

Meermaals van de baan gebeukt, als extraatje krijg je dan nog strafpunten ook. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
v8power67 schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:05:
En ben gaan time attacken als een malle. Kon het niet hebben dat er gasten waren die in de 1:34.8 reden.

[video]
Was even online, had het gemist anders was ik wel even gejoined :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
Het is ook kansloos dat je SR naar beneden gaat op het moment dat er een gele vlag hangt en je dus niemand mag inhalen. Maar je dit niet kunt ontwijken omdat er simpelweg iemand stil naast de baan staat...

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Winkiller

De Mopperpot

[video]
Netjes gereden M8 d:)b :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

[video]
Zeg, wordt het niet eens tijd om de zijwieltjes pilonnen uit te zetten :P

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

geeraerts schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:05:
hallo iedereen
kan er iemand hier mij laten weten hoe ik mijn afbeelding voor
de sticker uploader in gt sport bijvoorbeeld van 250kb naar 15kb
kan zetten
alvast bedankt ;w
Gaat je niet lukken tenzij je het in stukjes snijd en er 5 of 6 bestanden van maakt, die kun je op je auto dan weer aan elkaar plakken.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!
momania schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:31:
[...]

Zeg, wordt het niet eens tijd om de zijwieltjes pilonnen uit te zetten :P
Ja die staan nog aan maar kijk er hellemaal niet meer naar haha. Maar staan aan voor circuits die ik niet goed ken.
Zoals je ook ziet ik rem overal voorbij de pilonnen.
Maar tis gewoon handig op onbekende circuits.
Al is dat eigenlijk ook niet echt meer aan de orde. Ken de meeste wel redelijk/goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:55
Yes! Eindelijk alles op 100% en op goud! Ben ik blij dat die time attacks geen strafpunten meer geven voor het raken van een tegenstander of de vangrail. :D

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50
Sinds update 1.06 krijg je soms na een daily race een extra ‘score’ te zien. Ik word dan b.v. 5e en dan staat er nog bij dat je nu 3e bent. Wat betekend dat eigenlijk?

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Mozart schreef op zondag 3 december 2017 @ 19:08:
Sinds update 1.06 krijg je soms na een daily race een extra ‘score’ te zien. Ik word dan b.v. 5e en dan staat er nog bij dat je nu 3e bent. Wat betekend dat eigenlijk?
Ik denk dat dat betekend dat je vanaf de start 3 plaatsen bent gestegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000

momania

iPhone 30! Bam!

v8power67 schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:54:
[...]

Ja die staan nog aan maar kijk er hellemaal niet meer naar haha. Maar staan aan voor circuits die ik niet goed ken.
Zoals je ook ziet ik rem overal voorbij de pilonnen.
Maar tis gewoon handig op onbekende circuits.
Al is dat eigenlijk ook niet echt meer aan de orde. Ken de meeste wel redelijk/goed.
Idd, hup, uitzetten en circuit op je eigen houtje leren!

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41
toch wel heel bijzonder dat je bij de races strafpunten krijg als je er zelf vanaf gebeukt word.
Ik probeer juist zo clean mogelijk te rijden en niemand tot last te zijn maar blijkbaar is het strafpunten systeem zo dat diegene die er hinder van ondervind ook gestraft word, erg jammer en eigelijk is dat hetgeen wat mij ervan weerhoud om de dagelijkse races te spelen.
Enorm veel plezier als we rijden met een groep vrienden en daar heeft gts het toch erg goed gedaan en dit werkt erg verslavend.
Nee de online races gaan het niet meer worden tegen vreemden die denken dat er rubber rondom de auto zit in jou bolide gebruiken als vangrail, als ze een nu zelf dik punten mee kwijtraken dan was het niet zo erg maar ik ben er ook zo de dupe van.

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 19:57
Net voor het eerst online gespeeld en 3e geworden :) Het ‘verkeer’ ontwijken/inschatten vind ik best wel lastig. En de momenten dat ze in een ghost veranderen snap ik nog niet helemaal.

Verder wel tof en vooral spannender

Acties:
  • 0 Henk 'm!
merlin1201 schreef op zondag 3 december 2017 @ 22:21:
toch wel heel bijzonder dat je bij de races strafpunten krijg als je er zelf vanaf gebeukt word.
Echt? Wat gemeen! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2017 00:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
geweldig spel. wel jammer dat je soms geen idee hebt waarom je een "straf" krijgt. Vorige keer gewoon op het rechte stuk zonder iemand in de buurt.
Zal vast wel iets zijn. Had al door dat ik iemand inhaalde en ik niet op de gele vlag had gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
Is met update 1.06 die grote update erin gekomen waarbij er veel meer content is? Of komt die update nog?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@LuPo

Er komt een december update met meer content aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:39
LuPo schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:16:
Is met update 1.06 die grote update erin gekomen waarbij er veel meer content is? Of komt die update nog?
Met 1.06 zijn enkele nieuwe auto's toegevoegd. Ergens in december komt echter een grote update met onder andere een single-player mode (waar ik op aan het wachten ben O-) )
Wat meer info: https://blog.us.playstati...line-play-gt-league-more/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

jaydenjarno schreef op maandag 4 december 2017 @ 09:11:
geweldig spel. wel jammer dat je soms geen idee hebt waarom je een "straf" krijgt. Vorige keer gewoon op het rechte stuk zonder iemand in de buurt.
Zal vast wel iets zijn. Had al door dat ik iemand inhaalde en ik niet op de gele vlag had gelet.
Ha, dat gebeurde mij ook na de update. Zonder enig verkeer, op een recht stuk: "SR- , 0:05:00 sec. penalty"
Moest me drie keer aan dezelfde steen stoten voordat ik doorhad dat ik een bermmaaier inhaalde tijdens gele vlag situatie.

Vaker dan in het begin kijk ik trouwens replays terug van online daily's. Dat heeft me geleerd dat ongelukjes vaker onbedoeld gebeuren dan hoe je het in-race ervaart. Zo had ik vorige week op Dragon Trail een grappenmaker met een Megane die in de eerste ronde, eerste bocht me vol op de achterkant beukt. Ik schiet vervolgens door in m'n voorligger die vol de barrier in wordt geknald. Die Megane heb ik later in de race zelf ook even met de zijkant kennis laten maken.
Toen ik vervolgens de replay terug keek (en terwijl ik dat deed een boos bericht van de geramde voorligger ontving :+ ) bleek dat de Megane er alles aan deed om de botsing te voorkomen, maar me nog nét op het linkerhoekje raakte. In-race was ik er van overtuigd dat het een divebomb was.
Die situatie heb ik vaker gehad, dus ik ben een stuk voorzichtiger met 'vergeldingen' geworden. Zeker de helft van de botsingen die je als bewust ervaart, (b)lijken in de replay onbedoeld te zijn.

Afgelopen zaterdagavond trouwens een prachtige race op Kyoto gehad. Gestart vanaf plaats 11, einde ronde 2 had ik positie 5 en passeerde op het laatste rechte stuk in ronde 10 de nr. 1, zodat ik dat werd.
Van 11 naar 1 rijden. Ik voelde me helemaal het heertje :D

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:49
die bermmaaiers moet ik dus goed op letten. En ik kreeg gisteren ook een heel boos bericht dat ik iemand vol aanreed. Ook teruggekeken en ik deed acht alles om te ontwijken. Bleek dat hij zijn gas ineens losliet vanwege een "rem af" tijd. Soms is het lastig om een botsing of kleine aanraking te voorkomen. Al probeer ik dat uit alle macht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
Meeste die afremmen voor penalty moeten ook leren dit niet op de racelijn te doen. Zo moeilijk is het niet om aan de andere kant te gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Tja, het is inderdaad niet zo handig om van het gas te gaan op de ideale racelijn. Dan kun je dat verwachten.
Penalties inlossen op rechte stukken vind ik overigens alzo geen goed idee. Vaak loopt de teller helemaal niet terug bij gas los op een recht stuk, omdat je snelheid al zo hoog ligt. En als ie het al doet, dan gaat het traag. Meestal los ik penalties in door na scherpe bochten wat later op het gas te gaan. In de tussentijd tikken de strafseconden dan als een malle weg.

En wat ook zo leuk is: Niet elke auto is gelijk. Tijdje geleden (11-11) GR4 race op Suzuka, die ik deed met de Megane. Als ik daarmee rem op of na de plek waar de pylonen staan, wordt het grashappen.
Dus ik rem op tijd. Er rijdt een Engelsman achter me in een andere auto. Gaat prima. Bij de scherpe hairpin (op ~1 minuut in de ronde) rem ik dus vóór de pylonen. Elke ronde weer.
Aan het einde van de race beukt ie bewust en gefrustreerd snoeihard op me in.
Ik vraag na de race waar dat nou voor nodig was. Nou, de beste gast ervoer dus al een ronde of 6 telkens breaktesten van mij, terwijl ik me van geen kwaad bewust was.
En áls we elkaar dan raken: Moet ik de straf krijgen omdat ik loop te breaktesten of hij omdat ie loopt te divebomben? Met dat soort momenten kan ik het SR systeem nog wel een verkeerd oordeel vergeven :P

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hij moet geen straf krijgen omdat hij loopt te divebomben, want dat doet hij niet.
Jij moet geen straf krijgen omdat je loopt te braketesten, want dat doe jij niet.
Hij moet er gewoon rekening mee houden dat hij een ander rempunt heeft dan de auto voor hem. Als hij op jou knalt omdat ie dat niet doet verdient híj straf ;)

Daarom ga ik vaak even naast de ideale lijn rijden als ik vlak voor een langzame bocht achter iemand zit; je weet niet wanneer iemand remt. Of ik blijf op de ideale lijn en ga wat eerder van het gas, dan heb ik nog tijd om te anticiperen mocht hij eerder remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als je af en toe zoiets hebt dan ben je ook niet direct je rating kwijt. Je moet het probleem niet groter maken dan het is.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
Was benieuwd!

Poll: Welke besturing gebruiken jullie?
Dual Shock sticks
Dual Shock motion sensor
Force feedback stuurtje
Anders namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=399700&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
Haha, ik met Single Race (Arcade Modus) er constant moeite mee hebben om in een race op Expert eerste te worden, blijkt de race uit drie rondes te bestaan i.p.v. twee (constant aan het einde van het tweede rondje net nummer 1 niet weten in te halen -> ram op de Reset button) 8)7

PSN: breminem

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net tijdens mijn 200e daily race pas een eerste disconnect gehad, ik zeg prima servertjes daar bij PD d:)b
Wel op een jammer moment, ik was net van plaats 8 naar plaats 3 opgeklommen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
breminem schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:02:
Haha, ik met Single Race (Arcade Modus) er constant moeite mee hebben om in een race op Expert eerste te worden, blijkt de race uit drie rondes te bestaan i.p.v. twee (constant aan het einde van het tweede rondje net nummer 1 niet weten in te halen -> ram op de Reset button) 8)7
Ging op tijd zeker :+
Gebeurde mij gister ook namelijk, pas bij 3x viel het idd echt op dat het binnen een tijd moest. :P

Moet zeggen, was in begin nog niet verkocht, was leuk omdat ik hem bij VR bril kreeg, maar begin me er wel mee te vermaken.

Heb ook Project Cars 2 en heb daar mee plezier mee met het rijden van de auto's zelf en uitdaging naar mezelf, terwijl Gran Turismo toch wel wat meer plezier oplevert tijdens racen zelf.

Dus wil wel eens bijspringen als er wat mensen samen racen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor degenen die de drift trophies/accolades snel willen halen, dit is hoe ik het gedaan heb:

Even de stopwatch erbij gehad en je verdient 300,000 drift punten in 20 minuten. Dus in ca een uurtje heb je de miljoen bij elkaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
Ben nog niet eens aan het driften begonnen, zero points :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:03
Pfoee. Je merkt ook zoo goed wanneer iemand zijn connectie niet lekker is. Als deze geel is, is het al uitkijken zeg. Gisteren durfde ik bijna 1 niet in te halen vanwege het laggen. Heb er al slechte ervaringen mee.

Vorige keer werd ik door een lagger een heel rechtstuk van Interlagos weg gelanceerd.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Mazda MX5 daily is een aanrader!
Het gaat niet erg snel en je hoeft maar één keer te remmen dus close racing gegarandeerd. Zat net in een lobby waar de complete top 11 binnen 0.5 sec van elkaar gekwalificeerd had :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
dvdkiwi schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:19:
De Mazda MX5 daily is een aanrader!
Het gaat niet erg snel en je hoeft maar één keer te remmen dus close racing gegarandeerd. Zat net in een lobby waar de complete top 11 binnen 0.5 sec van elkaar gekwalificeerd had :D
Helemaal mee eens, die race is lachen! :+ En eerste starten is ook verre van een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand de Nations Cup gedaan?
Wat een glibberbak :D Het begon goed met een 14e startpositie, toen opgeklommen naar 9 en weer teruggevallen naar 12 waarna ik eraf getikt werd door een Kroaat die met mach10 op de hairpin onderaan de heuvel af kwam :/ 17e geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:14
Hi,

Ook ik heb dit weekend GT Sports maar eens aangeschaft omdat in nog een goede racegame miste op mijn ps4. Ben het met de reacties hier eens dat het enigzins teleurstellend is dat je een paar uur na aankoop al zo’n 40 driving school races en aardig wat missions op gold kunt hebben maar toch vind ik de time trial uitdaging van de online races erg vermakelijk! Ik speel nu vooral de daily ‘one make’ races omdat me dat een leuke instap klasse leek maar ik zie dat ik echt op 5+ seconde van de top 10 mannen blijf.

Nu zag ik online laatst iemand van zo’n top leaderboard tijd de replay terugkijken om te zien hoe en waar zij dan harder gaan. Ik kan echter geen knop op mijn controller vinden die een popup geeft als ik een tijd/speler selecteer?

Kan het ook zijn dat andere rijders die ‘one make’ daily race auto hebben getuned of is dit allemaal afgedekt door de balance of performance feature?

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dezelfde auto 5sec harder kan op het (in mijn ogen) toch vrij eenvoudige korte kyoto driving park circuit.

Zijn er nog PSN friends die ik kan toevoegen voor wat leuke online races en wat sociaal contacts tijdens het gamen?:)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welkom bij GT Sport :)
twit schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:25:
Kan het ook zijn dat andere rijders die ‘one make’ daily race auto hebben getuned of is dit allemaal afgedekt door de balance of performance feature?

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat dezelfde auto 5sec harder kan op het (in mijn ogen) toch vrij eenvoudige korte kyoto driving park circuit.
In de One Make races rijdt iedereen met dezelfde auto's en dezelfde settings, dat is inderdaad afgedekt door de BoP ;)
Tip voor de Mazda MX5 race op Kyoto: alleen remmen voor de scherpste bocht van de track (ongeveer aan het begin van de curb aan de linkerkant) en voor de rest vol gas en goede lijnen rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2017 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilles27
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-10-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twit
dvdkiwi schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:33:
Welkom bij GT Sport :)

[...]

In de One Make races rijdt iedereen met dezelfde auto's en dezelfde settings, dat is inderdaad afgedekt door de BoP ;)
Tip voor de Mazda MX5 race op Kyoto: alleen remmen voor de scherpste bocht van de track (ongeveer aan het begin van de curb aan de linkerkant) en voor de rest vol gas en goede lijnen rijden.
Dank! Het bijna alles vol gas had ik al wel bedacht maar het is inderdaad ongelofelijk hoeveel je nog kunt winnen met het optimaliseren van je lijnen. Heb net zo’n20 rondjes gereden en telkens wat hondersten en tienden gesnoept waarmee ik iig al op 52.050 zit (49.2 is top 10).

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Lekker hoor die MX5. Zojuist mijn eerste race gewonnen in al die tijd :D
Daarvoor had ik een race met een erg gare start:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Het is de kunst om de hairpin ideaal te nemen en in de rest van de baan vooral de focus leggen zo weinig mogelijk snelheid verliezen. Aangezien de MX5 weer vrij langzaam op gang komt als je 5kmh te veel verliest ergens.

Edit: Ik vind die BoP overigens wel een minpunt. Het is toch veel leuker als mensen zelf wat kunnen tweaken om die paar honderdste extra er uit te halen? Ik snap dat die arcadekiddies daar niets mee hebben, maar ik vond dat juist geweldig aan GT5 (6 nooit gedaan).

[ Voor 37% gewijzigd door TheBrut3 op 04-12-2017 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:51
Hele leuke race met de MX-5. Net 3e geworden. Heb het idee dat de MX-5 na de update wat minder overstuurd is. Voorheen dweilde hij al snel door de bocht wat mijns inziens niet zo realistisch was. Je kunt er in het echt ook wel mee driften maar dan moet je redelijk je best doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
twit schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:25:
Hi,

Ook ik heb dit weekend GT Sports maar eens aangeschaft omdat in nog een goede racegame miste op mijn ps4. Ben het met de reacties hier eens dat het enigzins teleurstellend is dat je een paar uur na aankoop al zo’n 40 driving school races en aardig wat missions op gold kunt hebben maar toch vind ik de time trial uitdaging van de online races erg vermakelijk! Ik speel nu vooral de daily ‘one make’ races omdat me dat een leuke instap klasse leek maar ik zie dat ik echt op 5+ seconde van de top 10 mannen blijf.
Ik troost mijzelf altijd dat de top 10, en waarschijnlijk de top 100, fulltime speelt i.p.v. 4 uurtjes per week. Ik denk ook dat de wereld top 10 al betaald kan gamen in professionele e-sports.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 05-12-2017 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:15

Oxigeon

En zo is dat!

Hier ook nog maar een race op de Mazda gereden gisteren. 3e gestart en ook 3e geëindigd omdat nog iemand voor me moest spinnen. Langzame auto's en circuits met weinig bochten is niets voor mij. Ik moet het meestal hebben van andere die fouten maken omdat ik net iets langzamer ben dan de top. Gisteren met toeval een 51 laag gereden in de qualificatie. Dan wordt je dus ingedeeld in een hogere klasse dan dat je een 52 zou rijden. Maar gelukkig deden er niet veel mensen mee en variëerden de quali tijden van 50 tot 53 seconden.

Edit: reactie op bovenstaande. Zo denk ik dus ook. Met mijn half uurtje a 3 kwartier P er dag gok ik daar niet in de buurt te komen

[ Voor 11% gewijzigd door Oxigeon op 05-12-2017 07:24 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Leuk gisteren de Renault Megane cup op Interlagos ;).

Die sprint races van 3/4 rondjes zorgen wel voor een hoop do or die acties en contacts, zeker op Interlagos denken ze bij dat hele midfield section, als ik maar ergens mijn neus er tussen douw dan telt dat het als een inhaal. Met contact als gevolg natuurlijk en een beuk richting het gras. Zelfs nog in DR-B SR-S dat viel mij wel tegen. Doe mij dan toch maar liever race met 10 rondes, men is daar iets geduldiger voor een clean overtake.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oxigeon schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 07:23:
Gisteren met toeval een 51 laag gereden in de qualificatie. Dan wordt je dus ingedeeld in een hogere klasse dan dat je een 52 zou rijden.
Je wordt ingedeeld op basis van je SR en je DR, niet op basis van je kwalificatietijd ;)
TheBrut3 schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:22:
Edit: Ik vind die BoP overigens wel een minpunt. Het is toch veel leuker als mensen zelf wat kunnen tweaken om die paar honderdste extra er uit te halen? Ik snap dat die arcadekiddies daar niets mee hebben
BoP maakt de One Make races juist veel leuker.
Wat heeft het met arcadekiddies te maken? :/ In NFS (de ultieme arcadegame) tunede ik alles wat los en vast zat, nu in GT Sport tune ik helemaal niks, de auto's zijn raceklaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk188
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2020
Ik heb gisteren ook de Gr.4 (Renault Megane) daily races gereden op Interlagos. Uiteindelijk gekomen tot een kwalificatietijd van 1:37.0xx, wat een aantal podiumplaatsen en 1 overwinning opleverde. De snelste van Europa zaten op 1:36.7xx, dus zat er niet ver vandaan.
Nu was ik vanmorgen even naar de video van Erick (gtr3123) aan het kijken, zie ik daar tot mijn verbazing dat TRL_Sennna gisteren een 1:34.970 :o op de klokken heeft gezet in de amerikaanse regio. Dat is maar liefst 2 seconde sneller dan de rest. Dus even rondgekeken en kwam al snel uit op het filmpje wat hiervan op youtube staat:[YouTube: https://youtu.be/Z5w4oZoyD7A]

Als ik dit zo zie vind ik het niet eens een geweldige ronde en zie ik nogal wat fouten. Hoe kan het dan dat deze ronde 2 seconde sneller is? Ik krijg hier het gevoel dat er ergens iets niet helemaal klopt 8)7 O-)

PSN: DirkvT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik begrijp de rating niet. Ik heb zelf al weken een D - S rating. D is toch je skill? Ik rij met de MX5 bijv. 49.8 in de kwalificatie. En dan zit ik nog steeds met allerlei D's in de groep die ook rond de 50 sec. rijden. Ook andere races zit ik naar mijn idee met een aardige tijd toch regelmatig te ploeteren in het middenveld of achteraan.

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 05-12-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:26:
Ik begrijp de rating niet. Ik heb zelf al weken een D - S rating. D is toch je skill? Ik rij met de MX5 bijv. 49.8 in de kwalificatie. En dan zit ik nog steeds met allerlei D's in de groep die ook rond de 50 sec. rijden.
D is je driver rating, die onder andere bepaald wordt door hoe snel je bent, maar ook door bv je eindposititie, je mate van netjes rijden etc. Driver rating wordt dus eigenlijk bepaald door zo'n beetje alles.
Wat vind je er raar aan dat je in een server komt met mensen die dezelfde skill hebben (D) en vrijwel dezelfde tijden neerzetten, dat klopt dan toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
dvdkiwi schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:34:
[...]

D is je driver rating, die onder andere bepaald wordt door hoe snel je bent, maar ook door bv je eindposititie, je mate van netjes rijden etc. Driver rating wordt dus eigenlijk bepaald door zo'n beetje alles.
Wat vind je er raar aan dat je in een server komt met mensen die dezelfde skill hebben (D) en vrijwel dezelfde tijden neerzetten, dat klopt dan toch? ;)
Wat ik niet zo goed begrijp, ik heb al een tijdje een D-B rating, is dat er dan nog steeds allemaal botsmaniakken in het spel terecht komen. Hoe kunnen die een B-rating hebben?

En volgens mij loopt het spel een beetje vast in zijn eigen gedachte. Natuurlijk is het waanzinnig leuk dat er ratings zijn zodat je in een game komt met mensen die echt hetzelfde rijden als jij. Ik heb in alle games tot nu toe (diverse GT's vanaf de PS2, NFS etc) nog nooit zulke spannende races gehad als nu. Dat systeem werkt dus goed.

Maar het werkt zichzelf tegen doordat je ook als slachtoffer van botsmaniakken zakt in de rating waardoor je in nog slechtere games terecht komt terwijl je wel echt je best doet. Hopelijk kunnen ze daar nog iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:43:
[...]
Wat ik niet zo goed begrijp, ik heb al een tijdje een D-B rating, is dat er dan nog steeds allemaal botsmaniakken in het spel terecht komen. Hoe kunnen die een B-rating hebben?
Als je een botsing veroorzaakt en de rest van de race schoon rijdt kun je die B rating gewoon vasthouden. Maar om je gelijk uit de droom te helpen: zelfs bij SR A en S rijden botsmaniakken rond ;)
Zorg dat je DR omhoog gaat en je komt vanzelf bij lui die over algemeen wat netter racen.

Ik zou me niet al te druk maken om die ratings, gewoon lekker racen en jezelf verbeteren zodat je in een hogere DR komt. Uiteraard wordt daar ook wel eens gebotst maar over het algemeen wordt er in de hogere klasses een stuk netter geracet dan in de lagere klasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

dvdkiwi schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:34:
[...]

D klinkt vooral heel laag/slecht. Zo traag ben ik volgens mij ook weer niet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:00:
[...]

D klinkt vooral heel laag/slecht. Zo traag ben ik volgens mij ook weer niet. }:O
Geef het een paar races en dan zal je vanzelf wel stijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 13:32
De D-rating begint toch op E? Dus al wel een klasse gestegen, toch? Ik heb nu 29 races gereden en ik zit nog net in C, maar (balk bijna vol) richting B. Mijn S-rating daarentegen blijft hangen op B. Daar is geen beweging in te krijgen helaas. Gisteren wel extra clean gereden en vaak na de race beloond met een blauwe B, maar helaas nog niet gepromoveerd naar A.

Maar desondanks gisteren weer goed vermaakt met de MX-5 race. In de kwalificaties net niet onder de 50 seconden kunnen duiken; bleef steken op 50.036. Waardoor ik meestal ergens in de middenmoot moest starten. In de race zelf vervolgens redelijk conservatief gereden. In de laatste ronde proberen medespelers toch dingen te forceren, waardoor ze van de baan raken of tijdstraf krijgen. Hierdoor kon ik toch een paar keer op podium geraken. Gisteren helaas geen races gewonnen. Totaalteller staat nu op drie overwininningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:45
Hi all, al een tijdje GT fan, en hier aan het meelezen maar nog weinig gepost. Rij zelf met een playseat en g29, mochten tweakers mij willen toevoegen: bert345, cool om met jullie te rijden.

Setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Uw6T4LjSzklvi7kPpjrxeUTy/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:24

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik kan me vergissen en/of overanalyseren maar volgens mij geeft het startnummer dat Sport Mode op je auto zet (je racenummer, niet je startplek op de grid) een indicatie voor hoe hoog je moet eindigen om je DR te verhogen.

Voorbeeld:
Ik doe maar weinig Sport Mode maar ik was erg gecharmeerd van de Gr.4 race op Mount Panorama afgelopen zaterdag. Dus, ik koop als echte sellout een Megane (bah, maar... Can't beat em... Join em) en zet een quali tijd neer van ongeveer een seconde buiten de top-10. Ik zat voor de eerste race op Driver Rating D en Safety Rating S.

Eerste race: Pole position, win. Het balkje gaat van ongeveer 10% richting de 70%, nog steeds in D. In de replay viel me op dat het startnummer op mijn auto 12 was. Aangezien het me verbaasde dat mijn autonummer niet overeen kwam met het nummer dat ik zelf heb gekozen of het nummer op de startgrid ben ik het eens gaan bijhouden.

Tweede race start ik op P8 en finish op de 3e plaats. Het DR balkje beweegt nauwelijk. In de replay is mijn startnummer 1.
Derde race start ik op P2 en finish ik ook op die plek. DR balkje gaat van ongeveer 70% in D naar 20% in C. Mijn startnummer was 11.
Vierde race start ik op pole position en word ik 4e in de race. Balkje van 20% in C naar ongeveer 60% in C. Mijn startnummer was 9.
Vijde en laatste race win ik vanaf plek 6. Balkje van 60% in C naar ongeveer 10% in B. Startnummer 12.

Opmerkelijk? Volgens mij werkt matching ongeveer zo: Je wordt eerst gematched met mensen van dezelfde ratings, vervolgens bepaald je quali tijd de plek op de grid.
Waar komt het nummer op de auto vandaan? Het kwam geen enkele keer overeen met de plek op de startgrid dus dat is het niet. Ik vermoed dat er op de achtergrond een extra rating/gameplay mechanic zit die een soort van inschatting maakt waar je gaat finishen op de grid en geeft je vervolgens dat als startnummer. Finish je beter dan dat nummer krijg je meer punten, minder wanneer je boven het nummer eindigt.

Meer mensen dit weleens opgevallen?

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Komt een spoed update aan die tcs fixed. Gelukkig want werkt nu voor geen meter...

Plus er is weer een mileage store update :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ha4d5V2Ze3zCDoM8M9bFnrMm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NfsWCkkmMIdKxbPfYPWqRwE2/medium.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door v8power67 op 05-12-2017 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
BertP schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:40:
Hi all, al een tijdje GT fan en hier aan het meelezen maar nog weinig gepost. Rij zelf met een playseat en g29, mochten tweakers mij willen toevoegen: bert345, cool om met jullie te rijden.

Setup:
[afbeelding]
Ik zit er over te denken om een Playseat Challenge te kopen als vervanger van m'n stokoude en loeizware Fanatec wheelstand.
Hoe bevalt ie jou? De g29 past er goed op?

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:38
Daar waar ik in Rijschool nog op TCS op 2 speelde en in Missie-uitdagingen op TCS 1 heb ik dit uitgezet in Circuitervaringen. Het is me goed bevallen en heb 100% goud voor de campagne ermee weten te behalen, Nordschleife was wel tricky.

Wat ik heb opgemerkt is dat je wel heel erg secuur moet omgaan met de R2 trigger vooral bij het uitkomen van bochten. Maar het voordeel is wel dat je lekker snel optrekt en flinke tijdswinst ermee kan behalen.

Ik ga vandaag met het online gedeelte beginnen, rij je daar dan tussen mensen die wel TCS aan hebben staan of alleen met gelijkgestemden, kan iemand mij dit vertellen?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lasmibalsingh schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:42:
Ik ga vandaag met het online gedeelte beginnen, rij je daar dan tussen mensen die wel TCS aan hebben staan of alleen met gelijkgestemden, kan iemand mij dit vertellen?
Er wordt online geen onderscheid gemaakt tussen het wel of niet aan hebben staan van hulpmiddeltjes.
Als je echt alleen wil racen met lui die alles exact hetzelfde hebben, dan zijn custom lobbies je vriend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:39:
[...]

Ik zit er over te denken om een Playseat Challenge te kopen als vervanger van m'n stokoude en loeizware Fanatec wheelstand.
Vind het een topding :) Makkelijk op te vouwen, en past opgevouwen prima naast een kledingkast oid. De G29 past perfect, je zet hem vast met de standaard klemmen. Vervolgens zet je hem dan stevig op zijn plek met de meegeleverde schroeven van de challenge.

Heb er nu een uurtje of 4 mee gereden maar nog geen nadelen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxalizer schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:47:
Ik kan me vergissen en/of overanalyseren
(...)
Klinkt interessant, zelf nooit op gelet eigenlijk.
Ik dacht dat het nummer misschien bepaald werd aan de hand van hoe snel je gematcht wordt:
de game zoekt 12 spelers, degene die als eerst "gevonden" wordt krijgt nummer 1, degene die als tweede "gevonden" wordt nummer 2, etc.
Maar met die gekke Japanners weet je het nooit :P

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
BertP schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:48:
[...]

Vind het een topding :) Makkelijk op te vouwen, en past opgevouwen prima naast een kledingkast oid. De G29 past perfect, je zet hem vast met de standaard klemmen. Vervolgens zet je hem dan stevig op zijn plek met de meegeleverde schroeven van de challenge.

Heb er nu een uurtje of 4 mee gereden maar nog geen nadelen gevonden.
Heb zelfde setup. Gaat allemaal prima. snel op - en afgebroken. zit stevig in elkaar. Ideaal voor mensen met weinig plaats ;)

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Het valt mij overigens op dat veel mensen ook nog rijden met de abs aan, dat is wel makkelijk omdat je redelijk hard op de rem kan trappen. Van het weekend wat circuit ervaring geprobeerd met de abs uit en de remmen blokkeren dan redelijk snel, wel een pittige uitdaging!
Rob_VH schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:50:
[...]
Heb zelfde setup. Gaat allemaal prima. snel op - en afgebroken. zit stevig in elkaar. Ideaal voor mensen met weinig plaats ;)
Vorige week was de G29 bij amazon voor €150, kon hem niet laten staan voor dat bedrag :)

[ Voor 38% gewijzigd door BertP op 05-12-2017 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Daarom vond ik de "Assists: Real" optie in pCars 1 zo fijn, heeft een racewagen ABS en/of TC in het echt, dan ook in de game. Niet in het echt? Dan ook niet in de game.
Die optie mis ik wel een beetje in GT.

Hier staat ABS gewoon op default en TC varieert per auto: soms uit (FWD, 4WD, rally), soms op 1 (RWD Gr.4), soms op 2 of 3 (RWD Gr.3, Gr.1).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kan me vergissen en/of overanalyseren maar volgens mij geeft het startnummer dat Sport Mode op je auto zet (je racenummer, niet je startplek op de grid) een indicatie voor hoe hoog je moet eindigen om je DR te verhogen.

Voorbeeld:
Ik doe maar weinig Sport Mode maar ik was erg gecharmeerd van de Gr.4 race op Mount Panorama afgelopen zaterdag. Dus, ik koop als echte sellout een Megane (bah, maar... Can't beat em... Join em) en zet een quali tijd neer van ongeveer een seconde buiten de top-10. Ik zat voor de eerste race op Driver Rating D en Safety Rating S.

Eerste race: Pole position, win. Het balkje gaat van ongeveer 10% richting de 70%, nog steeds in D. In de replay viel me op dat het startnummer op mijn auto 12 was. Aangezien het me verbaasde dat mijn autonummer niet overeen kwam met het nummer dat ik zelf heb gekozen of het nummer op de startgrid ben ik het eens gaan bijhouden.

Tweede race start ik op P8 en finish op de 3e plaats. Het DR balkje beweegt nauwelijk. In de replay is mijn startnummer 1.
Derde race start ik op P2 en finish ik ook op die plek. DR balkje gaat van ongeveer 70% in D naar 20% in C. Mijn startnummer was 11.
Vierde race start ik op pole position en word ik 4e in de race. Balkje van 20% in C naar ongeveer 60% in C. Mijn startnummer was 9.
Vijde en laatste race win ik vanaf plek 6. Balkje van 60% in C naar ongeveer 10% in B. Startnummer 12.

Opmerkelijk? Volgens mij werkt matching ongeveer zo: Je wordt eerst gematched met mensen van dezelfde ratings, vervolgens bepaald je quali tijd de plek op de grid.
Waar komt het nummer op de auto vandaan? Het kwam geen enkele keer overeen met de plek op de startgrid dus dat is het niet. Ik vermoed dat er op de achtergrond een extra rating/gameplay mechanic zit die een soort van inschatting maakt waar je gaat finishen op de grid en geeft je vervolgens dat als startnummer. Finish je beter dan dat nummer krijg je meer punten, minder wanneer je boven het nummer eindigt.

Klopt is een heel ding over geweest op reddit(athans zei mn broertje al vlak na release).
Race nummer geeft idd aan welke positie je moet eindigen voor je DR te laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Ook zo iets, dan haal je 2 seconde van je kwalificatie af, begin je als nog op dezelfde positie omdat je wordt ingedeelt bij mensen met een hogere cb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
BertP schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:53:
Het valt mij overigens op dat veel mensen ook nog rijden met de abs aan, dat is wel makkelijk omdat je redelijk hard op de rem kan trappen. Van het weekend wat circuit ervaring geprobeerd met de abs uit en de remmen blokkeren dan redelijk snel, wel een pittige uitdaging!

[...]

Vorige week was de G29 bij amazon voor €150, kon hem niet laten staan voor dat bedrag :)
IDD goede koop! ik 199€ bij coolblue tijdje terug.

PSN: Rob_VH

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Dit weekend wezen hobbieen met wat rest materiaal uit het magazijn bij het bedrijf waar ik werk.
Van een recente klus hadden we nog wat mupro montage materiaal over, dat prima in elkaar te zetten was zonder las of slijpwerk.

Daarvan onderstaande geïmproviseerde 'playseat' gemaakt, waarbij ik comfortabel op de eigen bank kon blijven zitten. Vorige week op basis van wat tips op dit forum namelijk een goedkope G29 via amazon.co.uk op de kop kunnen tikken.

foto 2

foto 1

Zit er niet echt profi uit, maar rijdt als een malle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
Nou ik had m'n eerste overwinning bijna binnen. Krijgt alleen die klooio voor me geen straf tijd van afsnijden en beuken... terwijl ik de race ervoor 10 seconde straf tijd kreeg voor hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:23
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:39:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen ook qua zitcomfort een prima stoel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo die race op kyoto met die.mini vgt is echt gaaf.
Nu 3x gedaan en 3x gewonnen. 2x vanaf p2 1x vanaf p1.
Rij rond de 1:38.5 in race en quali is 1:38.282.
Kan sneller maar win ermee dus prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wilde 'm ook doen...
15 min kwali, matchmaking, grid in beeld: pole position! Network error #@%# :(
Tweede poging...
15 min kwali, matchmaking, grid in beeld: pole position! Vanuit het niets terug naar het daily race scherm #@$# :(
Ik hou het voor gezien; vanavond nieuwe poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:07:
Ik wilde 'm ook doen...
15 min kwali, matchmaking, grid in beeld: pole position! Network error #@%# :(
Tweede poging...
15 min kwali, matchmaking, grid in beeld: pole position! Vanuit het niets terug naar het daily race scherm #@$# :(
Ik hou het voor gezien; vanavond nieuwe poging.
Wow dat gebeurt me eigenlijk zelden tot nooit. Zwker geen 2 x achter mekaar... Balen man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024

Voorbeeld:

Waar zie je balk met je voortgang? Ik kan hem nergens vinden.

Sinds gisteren heb ik SB op S, heerlijk sportieve races :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
123RR schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 16:48:
[...]
Waar zie je balk met je voortgang? Ik kan hem nergens vinden.
My menu > my profile ;)
Daar zie je onder je DR een balkje.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Hoe zit het nu precies met ingame replays terug kunnen kijken van anderen? Ik zou zweren dat ik het in youtube filmpjes heb gezien maar het lukt me zelf niet. Kan dit alleen bij bepaalde events/toernooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Tijden liggen lekker dicht bij elkaar op Kyoto, die mini stuurt best lekker, als ik alles aan elkaar weet te knopen zou ik op een 38.2 uit kunnen komen..... vanavond nog maar eens een poging wagen, weet waar ik het laat liggen.

Gebeurd zo makkelijk dat je te hard de bocht in gaat en exit speed verliest, moet me echt inhouden af en toe :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Holy crap net een bizarre daily race gehad met de.mini.
Starte 6e, tegen aantal Nederlanders voor me, 3n zag 33n mede Tweaker @Baas41.

Maar damn wat een race. Was zeker niet mn snelste race. Maar was mega spannend tot aan laatste ronde. Waren heel veel gevechten. Was mooi. Heb alleen helaas de.gameplay en geen replay opgeslagen... Was te enthousiast met wegklikken..
Ga zo de video linken want is nog aan het uploaden.

[ Voor 5% gewijzigd door v8power67 op 05-12-2017 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
Intens man! Heel netjes gereden en de terechte winnaar! :)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltjeh1 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 14:38:
[...]

Ga je geen spijt van krijgen ook qua zitcomfort een prima stoel
Ik heb de wheelstand pro inc stuur en pedalen vind k hem echt niet zo zwaar hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Start net het spel op en heb een C driver rating. Haha, meer dan terecht 😊

De daily race in de mini waar ik net inzat was niet heel netjes. Veel duwen en trekken. Helaas replay vergeten op te slaan, maar sommigen maken het wel heel moeilijk om niet aangereden te worden. Iemand voor me doet voor de chicane een verstappentje. Moving under braking. Ik zat expres links om er niet op te knallen maar zo werd een botsing onvermijdelijk. Meneer knalt rechtdoor en ik kan door en uiteindelijk 2e worden. Ik ben benieuwd hoe dat op hem overkwam.

@v8power67 wat klinkt jou geschakel raar/anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 05-12-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:03:
Start net het spel op en heb een C driver rating. Haha, meer dan terecht 😊

De daily race in de mini waar ik net inzat was niet heel netjes. Veel duwen en trekken. Helaas replay vergeten op te slaan, maar sommigen maken het wel heel moeilijk om niet aangereden te worden. Iemand voor me doet voor de chicane een verstappentje. Moving under braking. Ik zat expres links om er niet op te knallen maar zo werd een botsing onvermijdelijk. Meneer knalt rechtdoor en ik kan door en uiteindelijk 2e worden. Ik ben benieuwd hoe dat op hem overkwam.

@v8power67 wat klinkt jou geschakel raar/anders.
Geen idee wat je bedoeld qua geluid, zo klinkt altijd.
Athans nu ia het stereo ivm youtube. Maar heb mn settings op 7.1 en op enhanced staan.
Vind in de video ook niet vreemd klinken.
Of bedoel je de momenten dat ie in zn begrenzer schiet door te hard terugschakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:49:
Holy crap net een bizarre daily race gehad met de.mini.
Starte 6e, tegen aantal Nederlanders voor me, 3n zag 33n mede Tweaker @Baas41.

Maar damn wat een race. Was zeker niet mn snelste race. Maar was mega spannend tot aan laatste ronde. Waren heel veel gevechten. Was mooi. Heb alleen helaas de.gameplay en geen replay opgeslagen... Was te enthousiast met wegklikken..
Ga zo de video linken want is nog aan het uploaden.

[video]
Heb vanavond een soortgelijk race gehad, heerlijke gevechten met een kopgroep van 6-7 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:38
Gisterenavond begonnen met online races en net pas om 0:30 vandaag een online race gewonnnen. Lastig zeg!

Ik deed de dagelijkse race Gr.4 op autodromo lago maggiore ii (achterstevoren). Wat een gare baan is dat!

En iedereen in deze race gebruikte bijna een Renault megane. Ik heb ermee geprobeerd te racen maar dat was gewoon niet leuk meer zo veel onderstuur. Uiteindelijk toch maar voor de Alfa Romeo 4C gr.4 gegaan. Hij was veel langzamer op hebt rechtestuk maar deed gewoon wat ik wilde in de bochten.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
ook een paar goeie races gehad in die mini vandaag. Wel moet je een beetje geluk hebben met je tegenstanders aangezien het best wel close racing was :)

hopelijk vandaag ook weer 1 of 2 fatsoenlijke dailies, beetje hit & mis.

Manufactures en die andere doe ik niet, kan niet elke avond, en is nog groter beukfestijn de dailies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
dvdkiwi schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:25:
BoP maakt de One Make races juist veel leuker.
Wat heeft het met arcadekiddies te maken? :/ In NFS (de ultieme arcadegame) tunede ik alles wat los en vast zat, nu in GT Sport tune ik helemaal niks, de auto's zijn raceklaar.
Omdat arcadekiddies geen zin hebben om iets te proberen met net wat meer negatieve camber of met net wat meer toespoor. Die willen, net zoals in NFS, hooguit een dikke vette regenpijpuitlaat zodat ze 10pk extra krijgen (in het spel, met hun Golf verwachten ze het dan ook :+ ) en voor de rest zal het allemaal wel. Daarom is het goed dat ze een standaard afgestelde basis krijgen, maar ook genoeg mensen die dat wel willen uitproberen omdat dit net dat beetje extra verschil kan maken in een bocht die bij hun persoonlijk niet lekker loopt.

Maar dit is een verbeterpunt vanuit mijn kant, ik snap dat er ook veel mensen zijn die het hier niet mee eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Toen ik die Kyoto race met de Mini VGT zag, dacht ik "mehhhhh"....maar het was echt 1 van de leukere avonden met Sport :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_D_GTS
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-07 09:59
rgarretsen schreef op woensdag 6 december 2017 @ 06:41:
ook een paar goeie races gehad in die mini vandaag. Wel moet je een beetje geluk hebben met je tegenstanders aangezien het best wel close racing was :)

hopelijk vandaag ook weer 1 of 2 fatsoenlijke dailies, beetje hit & mis.

Manufactures en die andere doe ik niet, kan niet elke avond, en is nog groter beukfestijn de dailies.
Die laatste twee vind ik juist leuker, vanwege de 10min quali en race die vaak 8 of 10 rondes lang is.

Vind juist dat die dailies wat aan de krappe kant zijn, in 3/4 rondjes kun je niet echt lekker rijden vind ik. Moet toch altijd even in een ritme komen :+

PSN: Patrick_D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Gisteren eindelijk mijn stuur eens aangesloten op de PS4, heb tot nu toe GT Sport gespeeld met controller, de hele driving school, campaign en track challenges op 100% met controller gedaan. Maar had het idee dat ik nu een beetje bleef hangen online in DR door het gebruik van de controller. Het is zo moeilijk om elke ronde consistent te zijn omdat de input toch wat houteriger is met sturen etc dan een echt stuur.

Dus gisteren nam ik de proef op de som en wat een verschil. Zo veel makkelijker om een circuit aan te vallen, je overshoot minder snel de bocht, vooral met uitkomen en gas oplaten komen is het stuk eenvoudiger om te doseren. En alle rondetijden binnen 1 a 2 tienden van elkaar, dat was met de controller wel anders. :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 32 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing