Wat bedoelen ze met vereiste tijd dan, dat ik minimaal 20 minuten rondjes heb gereden op die baan?
Over kwartier matchmaking, hoop dat het vandaag wel werkt.
PSN ID: Beest41
Zit in iedergeval in de matchmaking. Nu nog kijken of de race launched of niet.
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Verwijderd
Wat zal de release date zijn van GT Sport nadat het spel uitgesteld is vorig jaar?
Zelf denk en hoop ik van een release date half juni 2017.
Dan haal ik het spel meteen bij launch want ik heb er zin in en de beta is prima.
Dan haal ik het spel meteen bij launch want ik heb er zin in en de beta is prima.
Zo eerste race voltooit. 3de geworden. Opzich niet slecht. Echter duwen mensen je nog steeds.
Je moet rare dingen doen voordat een auto n ghost word.
Je moet rare dingen doen voordat een auto n ghost word.
M'n eerste matchmaking was zo slecht, echt een easy win was 't.

Gelijk entry gedaan voor de race van 14:20.

Gelijk entry gedaan voor de race van 14:20.
Nu aangemeld voor race van 14:40. Hopelijk werkt het nu wel i.t.t. gisteren.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou bij polyphone hebben ze nog wel één en ander te doen. De auto's van de tegenstanders schokken de helft van de tijd. Op het begin van de race zie ik dat iedereen van de baan dondert, vervolgen ploffen ze door magie allemaal weer op de baan. Verder ook fijn dat ik 3 keer van de baan werd gebeukt.
2 races gedaan. In wacht voor 3de matchmaking werkt goed. Tijdens het racen zie je echter wel mensen met een schuddende kont.
3e race was erg spannend. Zat iemand constant vlak achter me en ik maakte een paar foutjes. Toch weer kunnen winnen 3e keer op rij
.
Net eindelijk m'n eerste online race kunnen doen op Brands Hatch. Game liep smooth. Fijn dat je elkaar er niet kunt afbeuken, maar door elkaar heen gaat. 
Moet wel m'n HDMI kabel vervangen tussen de PS4 en receiver want m'n beeld klapte op zwart, net voor een bocht in de laatste ronde. Van P3 naar P6.
/edit: Om 19:00 is Willow Springs beschikbaar om te rijden.
Moet wel m'n HDMI kabel vervangen tussen de PS4 en receiver want m'n beeld klapte op zwart, net voor een bocht in de laatste ronde. Van P3 naar P6.
/edit: Om 19:00 is Willow Springs beschikbaar om te rijden.
[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2017 14:57 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wel leuk die connection errors, tot nu toe een race kunnen doen met een falende laatste ronde XD!
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Eerste overwinning ook binnen. Dragon Trail is toch wel een lekker baantje zeg. Er wordt ook lekker clean gereden, vanaf P8 helemaal naar voren gereden zonder incidenten of de dreiging ervan. Toffe battle gehad met de P2 tot ik de laatste ronde uitliep tot de winst.
Awesome, leuk concept. Dit is best een goede stap die GT als serie wil maken. Hoewel ik op zich wel snap dat deze online focus niet voor iedereen even interessant is.
Awesome, leuk concept. Dit is best een goede stap die GT als serie wil maken. Hoewel ik op zich wel snap dat deze online focus niet voor iedereen even interessant is.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
De beta key was goed tot 1 september als ik het goed gezien heb dus ik denk niet voor die tijd.Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 14:10:
Wat zal de release date zijn van GT Sport nadat het spel uitgesteld is vorig jaar?
Hoe meer ik speel hoe beter het bevalt. Heb nog geen online race gedaan maar daar ben ook niet goed genoeg voor.
Game loopt wel ontzettend smooth. Je tegenstanders zijn wel een beetje 'jumpy' maar je eigen race verloopt soepel.
1e race niet geheel vlekkeloos en 3e geworden. 2e race gewonnen 
Soms schokken de auto's wel erg. Zie hier een extreem voorbeeld:
Soms schokken de auto's wel erg. Zie hier een extreem voorbeeld:
PSN ID = Zathan772
Vooral Spanjaarden en Italianen laggen erg heb ik gemerkt.
vraag me ook af waar de server staat, gemiddeld is mijn ping 125ms, zou bijna zeggen dat de server in japan staat.SCARfaceE schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:43:
Vooral Spanjaarden en Italianen laggen erg heb ik gemerkt.
Zelf vandaag 5 races gedaan, en 160km gereden weer ff leuk geweest, tijd voor formule 1
Mijn ping zit ook zo hoog ja, jammer. Hoop dat ze wat dichterbij een aantal servers neerzetten bij release.darkreptile schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:51:
[...]
vraag me ook af waar de server staat, gemiddeld is mijn ping 125ms, zou bijna zeggen dat de server in japan staat.
Zelf vandaag 5 races gedaan, en 160km gereden weer ff leuk geweest, tijd voor formule 1
Mag hopen dat ze hier inderdaad wat op verzinnen. Want op deze manier gaat heel het concept van gt sport naar de klote.
Haha, pole position op de oval en dan keihard spinnen bij de start.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Heb 3 races kunnen rijden, tweede plaats was mijn beste race. 4e race een netwerkerror. Heb helaas geen stuur meer (DFGT is niet compatible), maar het gaat wel weer kriebelen om een ander stuur aan te schaffen. Smaakt i.i.g. naar meer.
Ping rond de 100ms, gelukkig weinig springende wagens gezien.
Ping rond de 100ms, gelukkig weinig springende wagens gezien.
PSN-id: Chrasher
Ik zag bij de start net ook aantal mensen spinnen haha. Oval is nog leuker dan ik had gedacht. Constant slipstreamen en elke ronde iemand anders aan de leiding. Uiteindelijk net niet kunnen winnen.Voxalizer schreef op zondag 16 april 2017 @ 16:16:
Haha, pole position op de oval en dan keihard spinnen bij de start.
Die lag zal wel aan de beta liggen en ik mag hopen dat je een max Ping kan selecteren als het spel uit komt. En natuurlijk servers in Europa.
Bij Iracing zie je ook weleens iemand knipperen maar die wordt gewoon automatisch verwijdert als het slecht blijft.
En als je heel vaak er af gebeukt wordt... Heel vaak kan je het zelf voorkomen door iets meer ruimte te geven of even voorzichtig te doen. Beter 1 voor 1 inhalen dan gelijk aan het begin om.
Divebombers hou je helaas altijd, maar met goed spiegelen kan je een hoop ontwijken.
Bij Iracing zie je ook weleens iemand knipperen maar die wordt gewoon automatisch verwijdert als het slecht blijft.
En als je heel vaak er af gebeukt wordt... Heel vaak kan je het zelf voorkomen door iets meer ruimte te geven of even voorzichtig te doen. Beter 1 voor 1 inhalen dan gelijk aan het begin om.
Divebombers hou je helaas altijd, maar met goed spiegelen kan je een hoop ontwijken.
Nordschleife nu met Gr3 auto's
.
Is dat niet een bug zoals ook Willow Springs al verscheen, maar pas vanaf morgen beschikbaar is?
Voordat ik snel m'n PS4 aanzet.
/edit: IT'S REAL! Heerlijk! Snel met de M6 gassen.
[ Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 16-04-2017 20:01 ]
Ik heb echt problemen met die zon, zoals nu op Willow Springs. Wat TV instellingen aangepast en dan is het op zich wel te verbeteren, echter ben ik echt geen fan van dit soort overdreven effecten en kost het me echt moeite om dan nog goed te zien. Vooral het insturen van de laatste bocht is lastig.
Nordschleife is wel echt puur genieten zeg. Alleen hierom zou ik de game al kopen.
Nordschleife is wel echt puur genieten zeg. Alleen hierom zou ik de game al kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 16-04-2017 22:15 ]
Zit samen met rivanov als friend tijden te vergelijken op de nordschleife, is tog leuker met ze alle.
Iedereen mag me toevoegen voor de beta / uiteindelijke game . Ingame naam is : darkreptile
Iedereen mag me toevoegen voor de beta / uiteindelijke game . Ingame naam is : darkreptile
Grafisch zie ik de game nog fijn gerenderd worden op de Nordschleife in de verte op de PlayStation 4 Pro. Hier kan Sony nog wel wat verbeteren.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Het lijkt erop dat de beta versie geen pro patch volgens mensen op neogaf.Jumpman schreef op zondag 16 april 2017 @ 22:39:
Grafisch zie ik de game nog fijn gerenderd worden op de Nordschleife in de verte op de PlayStation 4 Pro. Hier kan Sony nog wel wat verbeteren.
Morgen de race op de Nordschleife word echt gekkenwerk, als je vrij kan racen zal het wel gaan, maar in traffic zal het niet goed komen vrees iik
Zo net even gequalificeerd voor de nordschleife race.
Damn ik ben verliefd op dit spel. Handling met controller is zo ontzettend goed. Je hebt zoveel controle erover. Plus de ring is zo goed nagemaakt.
Stuitert alle kanten op haha.
Reed net een 7:05 met de sls. En damn zat op puntje van de bank. Heerlijk.
Ja graphics mogen ieta beter op de pro. Maar begrijp dat er nog geen pro patch actief is. De 60fps haalt ie in ieder geval wel flawless.
Edit.
Damn die gtr gt3 bak rijd zoveel beter dan de sls.
Ben nu net onder de 7min gekomen 6:59.733.
Wel met tcs op 3 net als met de sls want anders is met controller heel moeilijk op te vangen als ie ineens uitbreekt.
Damn ik ben verliefd op dit spel. Handling met controller is zo ontzettend goed. Je hebt zoveel controle erover. Plus de ring is zo goed nagemaakt.
Stuitert alle kanten op haha.
Reed net een 7:05 met de sls. En damn zat op puntje van de bank. Heerlijk.
Ja graphics mogen ieta beter op de pro. Maar begrijp dat er nog geen pro patch actief is. De 60fps haalt ie in ieder geval wel flawless.
Edit.
Wel met tcs op 3 net als met de sls want anders is met controller heel moeilijk op te vangen als ie ineens uitbreekt.
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 17-04-2017 15:25 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Weest gerust, zelfs met de g29 kan ik de nissan gtr gt3 niet oppakken, denk dat nordschleifde ff gladder is als andere banen. Mijn tcs blijft dan ook op 2 staan.[b][message=50935207,noline]
Ja speel beetje tussen 2 en 3.darkreptile schreef op maandag 17 april 2017 @ 15:59:
[...]
Weest gerust, zelfs met de g29 kan ik de nissan gtr gt3 niet oppakken, denk dat nordschleifde ff gladder is als andere banen. Mijn tcs blijft dan ook op 2 staan.
Maar net de downforce op max gezet en tcs op 2 en heb nu een 6:57.2 weer ruim 2sec eraf.
Je verliest meer op rechte stuk maar zitten zoveel bochten in dat voordeel ervan groter is.
Damn wat is dit verslavend. En dit is nog maar time attacken.
Heerlijke game.
Nordschleife gewonnen
. Erg veel fouten en steeds 2 man vlak achter me. Nog nooit zoveel fouten gemaakt ook haha.
2 overwinningen en 1x tweede plek op de Nordschleife. 1 race was echt superclose met drie man vlak bij elkaar. Eindtijd was 6.52, 4 seconden sneller dan mijn kwalificatietijd. En dan nog met stilstaande start ook, damn. De grootste overwinnaar is de Safety Rating, haha.
Ik vind dit toch echt wel genieten hoor. Het is nog wat laggy af en toe. En de races mogen wat langer van mij, maar wat een potentie heeft deze game.
Top.
Ik vind dit toch echt wel genieten hoor. Het is nog wat laggy af en toe. En de races mogen wat langer van mij, maar wat een potentie heeft deze game.
Top.
2e op de Nordschleife op 1 sec. Een foutje op het einde nekte me
Blijft toch een erg toffe baan om te racen

Blijft toch een erg toffe baan om te racen
PSN ID = Zathan772
Ik ben ook bezig met de betatest... en hoewel de game er erg goed uit ziet en loopt (60fps), is het online racen erg buggy. Al mijn tegenstanders jumpen over de baan dus je hebt veel botsingen.
Op de nordschleife bijvoorbeeld dan rijd je achter iemand, en binnen een seconde jumpt de auto opeens naast je of voor je zodat je hem aanraakt. Dan gaat je safety rating weer naar beneden. Iemand voorzichtig inhalen is dus erg lastig omdat je niet goed kan inschatten waar deze persoon echt rijd (jumpt heen en weer over de baan).
Hebben anderen dat ook? Zag dat ik ook een vrij hoge ping had (105). Terwijl ik in alle andere games een ping heb van tussen de 20 en 30. Heb KPN glasvezel 100/100.
Verder word ik ook zelf vaak opzettelijk aangereden, met name bij de start. JAmmer dat er geen schademodel in zit. Bij iracing bijvoorbeeld heb je een risico dat je zelf je eigen wagen aan gort rijd als je iemand van de baan af wilt rijden.
@ voxalizer, wij hebben vandaag samen gereden weet ik nog.
Op de nordschleife bijvoorbeeld dan rijd je achter iemand, en binnen een seconde jumpt de auto opeens naast je of voor je zodat je hem aanraakt. Dan gaat je safety rating weer naar beneden. Iemand voorzichtig inhalen is dus erg lastig omdat je niet goed kan inschatten waar deze persoon echt rijd (jumpt heen en weer over de baan).
Hebben anderen dat ook? Zag dat ik ook een vrij hoge ping had (105). Terwijl ik in alle andere games een ping heb van tussen de 20 en 30. Heb KPN glasvezel 100/100.
Verder word ik ook zelf vaak opzettelijk aangereden, met name bij de start. JAmmer dat er geen schademodel in zit. Bij iracing bijvoorbeeld heb je een risico dat je zelf je eigen wagen aan gort rijd als je iemand van de baan af wilt rijden.
[ Voor 13% gewijzigd door vlahonda op 17-04-2017 22:17 ]
Ja dat jumpen herken ik wel. De ene keer wat erger dan de andere keer.vlahonda schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:16:
Ik ben ook bezig met de betatest... en hoewel de game er erg goed uit ziet en loopt (60fps), is het online racen erg buggy. Al mijn tegenstanders jumpen over de baan dus je hebt veel botsingen.
Ook ben ik er vanavond weer uitgegooid bij het connecten bij een race met een netwerk error
PSN ID = Zathan772
Nu je het zegt, ja... Op Dragon Trail, niet? Die races waren echt een chaos, werkt ook niet mee dat veel mensen de baan nog niet goed kennen, mezelf included. Die ghosting is inderdaad erg onvoorspelbaar.vlahonda schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:16:
Overigens is wat je post ook mijn ervaring. Hoewel sommige races wel beter zijn. Mijn ping zit ook rond de 100.
Gisteren ook voor t eerst de beta gespeeld en mijn 1e indruk is positief. Ik heb de eerste 2 events meegereden en heb maar 1 keer een disconnect gehad.
Wel was het behoorlijk laggy iedere race ,mijn ping zat de hele tijd tussen de 80 en 90.
Wel was het behoorlijk laggy iedere race ,mijn ping zat de hele tijd tussen de 80 en 90.
PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL
Klopt het dat GT Sport geen Fanatec stuurtjes support? Ik kan er weinig over vinden...
Net een Wheel Stand besteld, maar ff handig als ik er een G29 bij moet bestellen.
Net een Wheel Stand besteld, maar ff handig als ik er een G29 bij moet bestellen.
Nee, dat werkt in principe niet. En toch race ik in de beta met mijn Fanatec CSR Elite.SqueakyClean schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
Klopt het dat GT Sport geen Fanatec stuurtjes support? Ik kan er weinig over vinden...
Cronusmax V3 adapter is de oplossing. Het is misschien vrij prijzig maar het is gewoon echt een superding. Zorgt ervoor dat je stuur als G29 gedetecteerd wordt door de PS4. Volledige FFB, alle buttons werken en er is zelfs een oplossing gevonden voor de PS knop en Share button. Je merkt qua rijervaring niks van verschil met het stuur op de PS3 of de PC.
Mocht je er vragen over hebben, stel ze gerust. Ik ben bovendien bezig een Youtube video te maken waarin ik demonstreer hoe zo'n ding werkt en hoe je hem aansluit etc, met als uitgangspunt de PS4 en GT Sport. Denk dat deze eind volgende week klaar is. Ik zal hem hier posten en je evt even de link PM-en.
Het werkt overigens ook perfect met een Logitech G27, DFGT, etc. En tja, de adviesprijs is zo rond de 70 euro maarja... Dat is altijd nog goedkoper dan een nieuw stuurtje.
Hoe werkt dat online gebeuren qua assists? Zijn er races waarbij alle assists uit moeten staan? (Afgezien van de factory assists, bijv. abs).
Of rijdt alles maar door elkaar?
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
alles door elkaar. in iedergeval kan je ABS en TCS ingame aanpassen tijden het racen.Foetsie schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:55:
Hoe werkt dat online gebeuren qua assists? Zijn er races waarbij alle assists uit moeten staan? (Afgezien van de factory assists, bijv. abs).
Wat ik verder jammer vind is dat mensen de bochten in duiken en jouw als muur gebruiken omzelf te bocht te halen, maar jouw in het gras duwen, dit moet echt worden aangepast
Nou ik ben al echt helemaal klaar met dat online racen in Gran Turismo Sport. Wat een drama. Los van de mega lag en jumpende tegenstanders, is het gewoon waardeloos dat men elkaar van de baan kan duwen zonder enige gevolgen.
Ik had net op de nordschleife een race, waarbij ik iets van 7.23 had gedaan in de kwalificatie en daarmee op nr 3 starte. Gelijk bij start in de eerste bocht rijd nummer 4 keihard op mij af en ramt mij zodat ik van de baan vlieg en hij netjes kan remmen en de bocht door komt. Met als gevolg dat ik gelijk op nummer 13 zat bij start. Vervolgens de gehele race als ik iemand wou inhalen beuken ze je weer van de baan.
Dit voelt voor mij dan niet echt als racen. Ik heb veel iracing en assetto corsa online gespeeld en daar rijd men een stuk netter, en is het meer "racen" als "beuken".
Ik ben benieuwd hoe de makers van deze game dit soort gedrag gaan afstraffen, maar met het huidige safety rating systeem werkt het niet. Als ik solo rijd dan rijd ik bijna nooit van de baan. Nu door wat online races en elke keer eraf gebeukt te worden, ben ik van rating 20 naar 6 gegaan.
Het ziet er naar uit dat ik de game wel ga kopen, maar dan weer voor de timetrails (tegen vrienden) en races tegen de computer (campaign). Het online racen is zoals het nu is gewoon waardeloos.
Ik had net op de nordschleife een race, waarbij ik iets van 7.23 had gedaan in de kwalificatie en daarmee op nr 3 starte. Gelijk bij start in de eerste bocht rijd nummer 4 keihard op mij af en ramt mij zodat ik van de baan vlieg en hij netjes kan remmen en de bocht door komt. Met als gevolg dat ik gelijk op nummer 13 zat bij start. Vervolgens de gehele race als ik iemand wou inhalen beuken ze je weer van de baan.
Dit voelt voor mij dan niet echt als racen. Ik heb veel iracing en assetto corsa online gespeeld en daar rijd men een stuk netter, en is het meer "racen" als "beuken".
Ik ben benieuwd hoe de makers van deze game dit soort gedrag gaan afstraffen, maar met het huidige safety rating systeem werkt het niet. Als ik solo rijd dan rijd ik bijna nooit van de baan. Nu door wat online races en elke keer eraf gebeukt te worden, ben ik van rating 20 naar 6 gegaan.
Het ziet er naar uit dat ik de game wel ga kopen, maar dan weer voor de timetrails (tegen vrienden) en races tegen de computer (campaign). Het online racen is zoals het nu is gewoon waardeloos.
Ok, thanks voor de tip. Gebruik nu een PWTS met CSP V1. Jammer dat GTS het niet direct ondersteund, zoals PC en Dirt Rally. Heeft Polyphony trouwens direct aangegeven dat oude stuurtjes niet ondersteund worden?Voxalizer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:51:
[...]
Nee, dat werkt in principe niet. En toch race ik in de beta met mijn Fanatec CSR Elite.
Cronusmax V3 adapter is de oplossing. Het is misschien vrij prijzig maar het is gewoon echt een superding. Zorgt ervoor dat je stuur als G29 gedetecteerd wordt door de PS4. Volledige FFB, alle buttons werken en er is zelfs een oplossing gevonden voor de PS knop en Share button. Je merkt qua rijervaring niks van verschil met het stuur op de PS3 of de PC.
Mocht je er vragen over hebben, stel ze gerust. Ik ben bovendien bezig een Youtube video te maken waarin ik demonstreer hoe zo'n ding werkt en hoe je hem aansluit etc, met als uitgangspunt de PS4 en GT Sport. Denk dat deze eind volgende week klaar is. Ik zal hem hier posten en je evt even de link PM-en.
Het werkt overigens ook perfect met een Logitech G27, DFGT, etc. En tja, de adviesprijs is zo rond de 70 euro maarja... Dat is altijd nog goedkoper dan een nieuw stuurtje.
En ben benieuwd naar je video. Graag DM als het zover is!
Ok, ik had gehoopt dat de SR echt online racen zou verbeteren (zoals bij iRacing). Ik ben benieuwd wat Polyphony hieraan gaat doen.vlahonda schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:24:
Nou ik ben al echt helemaal klaar met dat online racen in Gran Turismo Sport. Wat een drama. Los van de mega lag en jumpende tegenstanders, is het gewoon waardeloos dat men elkaar van de baan kan duwen zonder enige gevolgen.
Hoe komen jullie aan die bèta codes? Komen die alleen via mail? Ik krijg maar niets namelijk
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Volgens mij is dit altijd nog puur een beta om de servers te testen. Je bent geen functies van de game aan het testen, daarvoor hebben ze waarschijnlijk intern testers. Al dit soort functies komen wel in beeld en worden bijgeteld maar er is geen matchmaking op basis van SR en DR. Ik vind het wel logisch en kan me er niet druk om maken eigenlijk.vlahonda schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:24:
Het gaat stiekem puur om je aanwezigheid.
Als er al enige matchmaking is dan is het op basis van je kwalificatietijd. Ik heb vrij matige tijden gereden in de meeste trials, maar op de Nordschleife heb ik wel een aardige tijd staan. Die races zijn dan ook een stuk cleaner. Misschien je tijd gewoon wat proberen te verbeteren?
Maar goed, het blijft een beta. Boeiend. Wees blij dat je kunt racen, er zijn een hoop mensen zonder key die maar al te graag willen.
De Matchmating gebeurt momenteel volledig op Safety Rating.Voxalizer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:48:
[...]
Volgens mij is dit altijd nog puur een beta om de servers te testen. Je bent geen functies van de game aan het testen, daarvoor hebben ze waarschijnlijk intern testers. Al dit soort functies komen wel in beeld en worden bijgeteld maar er is geen matchmaking op basis van SR en DR. Ik vind het wel logisch en kan me er niet druk om maken eigenlijk.
Het gaat stiekem puur om je aanwezigheid.
Als er al enige matchmaking is dan is het op basis van je kwalificatietijd. Ik heb vrij matige tijden gereden in de meeste trials, maar op de Nordschleife heb ik wel een aardige tijd staan. Die races zijn dan ook een stuk cleaner. Misschien je tijd gewoon wat proberen te verbeteren?
Maar goed, het blijft een beta. Boeiend. Wees blij dat je kunt racen, er zijn een hoop mensen zonder key die maar al te graag willen.
Ik zit momenteel op 49 safety rating en krijg alleen maar mensen die +/- 3 rating van me vandaan zitten.
Kan je vertellen dat er dan echt enorm clean gereden wordt.
Gisteren 3 races op Nordschleife gehad waarbij dus alle races clean gereden wordt.
Dus ga eerst voor je safety rating en daarna voor je snelle tijden als je lekker clean online wilt rijden.
Matchmaking gaat in ieder geval zeker niet op tijden; daarvoor zitten de tijden op Willow Springs bijvoorbeeld veel te ver uit elkaar.
18 mensen met safety rating binnen 5 punten van elkaar
18 mensen met tijden die meer dan 10 seconden per rondje uit elkaar liggen
Lijkt me duidelijk waar de matchmaking vandaan komt momenteel
PSN RobinNova
Gelijkaardige ervaring gehad. Start van positie 2 en bij één van de eerste bochten er vol uit geramd. Er kwam toen ook een vage melding dat ik gediskwalificeerd zou zijn maar dat bleek dan toch niet. Bij het terug naar voren rijden werd verdedigen door mijn tegenstanders ook vooral gedaan door me weer van de baan te duwen.vlahonda schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:24:
Die rating zal wel werken, maar omdat we zo laag beginnen zal je echt een deel races moeten rijden voordat je in een omgeving terecht komt waar ze clean rijden.
Hmm, interessant. Zelf heb ik dit idee totaal niet, maar goed ik zit momenteel ook maar op 24 SR ofzo, heb even 30 gestaan. Gisteren op Dragon Trail wat incidentjes gehad waardoor ik wat SR ben verloren. Rond deze rating word ik iig nog gematched met mensen die rond de 10 staan.Kronos1979 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 08:02:
[...]
De Matchmating gebeurt momenteel volledig op Safety Rating.
Ik zit momenteel op 49 safety rating en krijg alleen maar mensen die +/- 3 rating van me vandaan zitten.
Kan je vertellen dat er dan echt enorm clean gereden wordt.
Gisteren 3 races op Nordschleife gehad waarbij dus alle races clean gereden wordt.
Dus ga eerst voor je safety rating en daarna voor je snelle tijden als je lekker clean online wilt rijden.
Matchmaking gaat in ieder geval zeker niet op tijden; daarvoor zitten de tijden op Willow Springs bijvoorbeeld veel te ver uit elkaar.
18 mensen met safety rating binnen 5 punten van elkaar
18 mensen met tijden die meer dan 10 seconden per rondje uit elkaar liggen
Lijkt me duidelijk waar de matchmaking vandaan komt momenteel
Mijn idee over de tijden komt vooral doordat de mensen waar ik bij in de buurt sta meestal wel qua tijd overeen komen. Ik heb in Quali bijv. 6.56 staan op de Nordschleife. Gisteren bij alle drie races stond de hele top 5 onder de 7 min. Safety Ratings liepen ontzettend uiteen. Pole had op gegeven moment zelfs DR E en SR 10. Oftewel zijn eerste race waarschijnlijk. Hoogste SR die ik gezien heb was 44, in diezelfde race reed ook een 10.
Vandaar mijn vermoedens.
[ Voor 0% gewijzigd door Voxalizer op 19-04-2017 09:39 . Reden: typo ]
Wat een enthousiasme hier
Ik ben zelf toch wel teleurgesteld op bepaalde punten van de physics. Ook de FFB valt mij op dit moment behoorlijk tegen tov de concurrentie, net zoals het geluid. Geluid is wel wat verbeterd, maar lang nog niet op niveau helaas.
Ik denk dat deze game de focus echt heeft gelegd op erg makkelijk instappen en controllers. Ik kan er nog niet aan wennen en echt enthousiast worden iig.
Ik denk dat deze game de focus echt heeft gelegd op erg makkelijk instappen en controllers. Ik kan er nog niet aan wennen en echt enthousiast worden iig.
Ik heb in de beta nu een paar races gedaan, maar gevoelsmatig klopt er voor mijn gevoel geen zak van. De game is ongelofelijk traag en bochten rijden op gevoel gaat voor geen meter. De enige manier is goed naar de Gear indicator kijken en daarop gaan rijden, maar van het racegevoel blijft weinig over. Er zit totaal geen snelheid in deze game.
De car models zijn wel prachtig, maar daar heb je zo weinig aan als de gameplay zo matig is.
Ook speelt een gewone dualshock controller niet lekker, het sturen is echt super "zenuwachtig".
Verder zijn de physics ook niet echt indrukwekkend tijdens het online racen met hele vreemde botsingen.
De car models zijn wel prachtig, maar daar heb je zo weinig aan als de gameplay zo matig is.
Ook speelt een gewone dualshock controller niet lekker, het sturen is echt super "zenuwachtig".
Verder zijn de physics ook niet echt indrukwekkend tijdens het online racen met hele vreemde botsingen.
iig geen bestaande Fanatec stuurtjes;SqueakyClean schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:33:
Klopt het dat GT Sport geen Fanatec stuurtjes support? Ik kan er weinig over vinden..
UPDATE 2
Good News!
I am happy to announce that we finally signed an Agreement with Sony Computer Entertainment Europe for an officially licensed racing Wheel for the PlayStation 4. Of Course we are in discussions with other regions as well and our target is to make a fully compatible racing wheel for Gran Turismo Sport and other great racing simulations in 2017.
What we can already confirm is that at this point it is not possible to make existing wheel bases compatible anymore.
bron en meer tekst en uitleg;
https://www.fanatec.com/f...compatibility-update-2/p1
[ Voor 7% gewijzigd door M1d4s op 19-04-2017 11:43 ]
PSN-M1d4s010 / YouTube-M1d4s010 / Twitch-M1d4s010 / PSNracing.nl
Ok, top! Betekent ook dat m'n CSP v1's gewoon kan gebruiken. Wel met een nieuw stuur van minimaal €500...M1d4s schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:41:
[...]
iig geen bestaande Fanatec stuurtjes;
UPDATE 2
Good News!
I am happy to announce that we finally signed an Agreement with Sony Computer Entertainment Europe for an officially licensed racing Wheel for the PlayStation 4. Of Course we are in discussions with other regions as well and our target is to make a fully compatible racing wheel for Gran Turismo Sport and other great racing simulations in 2017.
What we can already confirm is that at this point it is not possible to make existing wheel bases compatible anymore.
bron en meer tekst en uitleg;
https://www.fanatec.com/f...compatibility-update-2/p1
Dan is zo'n G29 voor €170 toch wel aantrekkelijker...
De huidige servo's van fanatec zijn niet geschikt. De deal die ze hebben zal resulteren ik een nieuw product wat nog aangekondigd moet worden. Met de cronusmax of de binnnekort beschikbare drivehub kun je echter de huidige fanatec servo's wel gebruiken. Echter dus officieus.SqueakyClean schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:11:
[...]
Ok, top! Betekent ook dat m'n CSP v1's gewoon kan gebruiken. Wel met een nieuw stuur van minimaal €500...
Dan is zo'n G29 voor €170 toch wel aantrekkelijker...
"Huidige servo's zijn niet geschikt" klinkt nogal als een verkooppraatje. Bron?Figuur84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:30:
[...]
De huidige servo's van fanatec zijn niet geschikt. De deal die ze hebben zal resulteren ik een nieuw product wat nog aangekondigd moet worden. Met de cronusmax of de binnnekort beschikbare drivehub kun je echter de huidige fanatec servo's wel gebruiken. Echter dus officieus.
Daarnaast lijken games als PC en Dirt Rally er totaal geen last van te hebben...
De Fanatecs werken uitstekend in pCars en Dirt. Dat ze nu niet meer supported worden is puur en alleen een licentie issue. De stuurtjes zelf zijn wel degelijk geschikt, Sony wil het gewoon niet hebben.
Over de redenen kun je alleen maar gissen. Fanatec spreekt iig niet de gehele waarheid, Sony houdt zich op de vlakte en Thrustmaster is de lachende derde.
Dit speelde overigens al sinds de aankondiging van de PS4. Fanatec heeft naar mijn idee een groot aandeel in dit fiasco door hun starre houding en door te lang de kat uit de boom te kijken.
Over de redenen kun je alleen maar gissen. Fanatec spreekt iig niet de gehele waarheid, Sony houdt zich op de vlakte en Thrustmaster is de lachende derde.
Dit speelde overigens al sinds de aankondiging van de PS4. Fanatec heeft naar mijn idee een groot aandeel in dit fiasco door hun starre houding en door te lang de kat uit de boom te kijken.
Klopt Squeaky. Na PC en Dirt Rally release verliep de licentie van Fanatec bij Sony. Games daarna werden niet meer ondersteund ook al zouden de gamedevs dit willen. Tip; voor gebruik van je CSP pedalen op een thrustmaster; http://www.basherboards.com/CPX
Weer terug ontopic;
Ik verbaas soms over meningen hier en elders over het onlinerace gedeelte en dat er liever in SP gegamed wordt. GTSport is volgens mij een pure onlinerace game en het volgende deel (7) word volgens mij weer een "gewone" Gran Turismo.
Weer terug ontopic;
Ik verbaas soms over meningen hier en elders over het onlinerace gedeelte en dat er liever in SP gegamed wordt. GTSport is volgens mij een pure onlinerace game en het volgende deel (7) word volgens mij weer een "gewone" Gran Turismo.
We hebben het toch over gran turismo sports ofniet?! Idd werkt het nog op pcars 1 en Dirt. Maar games die daarna gereleased zijn niet meer. Ga niet roepen dat ik verkooppraatjes houdt oké? Doe beta-testen voor eea mbt tot fanatec en consoles, weet heel goed waar ik het over heb.SqueakyClean schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:21:
[...]
"Huidige servo's zijn niet geschikt" klinkt nogal als een verkooppraatje. Bron?
Daarnaast lijken games als PC en Dirt Rally er totaal geen last van te hebben...
Er is nooit een licentie geweest tussen fanatec en Sony. Sony heeft bij release gezegd dat accessoires niet gelicenseerd hoefden te zijn, als game-developers ondersteuning in hun games gaven. Na het succes van project cars op consoles en de enorme stormloop op stuurtjes waaronder fanatec, zag Sony geld mislopen waarschijnlijk, want heeft men het beleid veranderd.M1d4s schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:02:
Klopt Squeaky. Na PC en Dirt Rally release verliep de licentie van Fanatec bij Sony. Games daarna werden niet meer ondersteund ook al zouden de gamedevs dit willen. Tip; voor gebruik van je CSP pedalen op een thrustmaster; http://www.basherboards.com/CPX
Weer terug ontopic;
Daarom is de ondersteuning gestopt. Assetto Corsa op ps4 werkte voordat je de day 1 patch downloadde perfect. Ik heb er nog mee gereden zonder tussenadapter, omdat ik de game een week eerder had. Na de patch niet meer. Dat was precies op het moment dat Sony het beleid veranderde.
Het zijn gewoon nog prima stuurtjes, maar consolefabrikanten willen gewoon verdienen aan alles wat met het platform te maken heeft.
Met gimx of chronusmax ertussen krijg je ze geloof ik nog wel werkend.
Met gimx of chronusmax ertussen krijg je ze geloof ik nog wel werkend.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Klopt, nu je dit schrijft; zat onjuist in mijn geheugen. Licentie verliep niet, hij werd ingevoerd.Figuur84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:37:
[...]
Er is nooit een licentie geweest tussen fanatec en Sony. Sony heeft bij release gezegd dat accessoires niet gelicenseerd hoefden te zijn, als game-developers ondersteuning in hun games gaven. Na het succes van project cars op consoles en de enorme stormloop op stuurtjes waaronder fanatec, zag Sony geld mislopen waarschijnlijk, want heeft men het beleid veranderd.
Daarom is de ondersteuning gestopt. Assetto Corsa op ps4 werkte voordat je de day 1 patch downloadde perfect. Ik heb er nog mee gereden zonder tussenadapter, omdat ik de game een week eerder had. Na de patch niet meer. Dat was precies op het moment dat Sony het beleid veranderde.
Punt is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dit een hardware gerelateerde limitatie is zoals servo's, maar eerder een software/licentie/driver ding. Precies met de discussie rond de G29 en de G920 (of de T en TX series), beide werken op PC probleemloos, maar het is de console die dus softwarematig limiteert waarop dat ding wel/niet gaat werken. Technisch zijn bv de T300 en TX identiek, het is alleen de security chip die het verschil maakt of hij wel/niet werkt op de andere console. (even buiten vorige generatie, zeker bij Xbox, waar protocol gewoon werd veranderd). En zowel Sony als MS willen geen 'security hub' accepteren om alsnog oudere stuurtjes (G27, CSR etc) te ondersteunen.Figuur84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:30:
[...]
We hebben het toch over gran turismo sports ofniet?! Idd werkt het nog op pcars 1 en Dirt. Maar games die daarna gereleased zijn niet meer. Ga niet roepen dat ik verkooppraatjes houdt oké? Doe beta-testen voor eea mbt tot fanatec en consoles, weet heel goed waar ik het over heb.
En juist door die belachelijke houding zal ik ook niet snel meer 2 consoles hebben, er is (buiten een behoorlijk prijzige base dacht ik) geen enkel stuur dat werkt op PC, PS4 én Xbox.
Tuurlijk heb je nog software matige trucjes, zoals Chonos of Titan, maar die doen zich of voor als een ander stuurtje, of emuleren van een controller, beide niet bepaald wenselijk.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klopt. Maar je kunt dus niet stellen dat de huidige fanatec servo's geschikt zijn voor GTS. Niet omdat de servo's slecht zijn, maar omdat het simpelweg officieel niet werkt. En als er vragen over komen op het forum moet je daar wel duidelijk over zijn.SinergyX schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:13:
[...]
Punt is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat dit een hardware gerelateerde limitatie is zoals servo's, maar eerder een software/licentie/driver ding. Precies met de discussie rond de G29 en de G920 (of de T en TX series), beide werken op PC probleemloos, maar het is de console die dus softwarematig limiteert waarop dat ding wel/niet gaat werken. Technisch zijn bv de T300 en TX identiek, het is alleen de security chip die het verschil maakt of hij wel/niet werkt op de andere console. (even buiten vorige generatie, zeker bij Xbox, waar protocol gewoon werd veranderd). En zowel Sony als MS willen geen 'security hub' accepteren om alsnog oudere stuurtjes (G27, CSR etc) te ondersteunen.
En juist door die belachelijke houding zal ik ook niet snel meer 2 consoles hebben, er is (buiten een behoorlijk prijzige base dacht ik) geen enkel stuur dat werkt op PC, PS4 én Xbox.
Tuurlijk heb je nog software matige trucjes, zoals Chonos of Titan, maar die doen zich of voor als een ander stuurtje, of emuleren van een controller, beide niet bepaald wenselijk.
Het werkt met dergelijke emulatoren. Ik kan je wel vertellen dat de ffb perfect is, aangezien zoals eerder op het forum al gezegd werd: fanatec signalen zijn nagenoeg hetzelfde als g29. De ps4 denkt dan ook door de cronusmax of drivehub dat dit een g29 is, en de ffb werkt gewoon perfect, het doet niet onder tov officiele fanatec ondersteuning. Dit heb ik ook getest. Is precies hetzelfde.
Het enige is: je hebt geen 100 procent zekerheid dat het altijd werkt. Daarom is het officieel niet geschikt. Als Sony iets patcht of Logitech met licentie iets verplicht te veranderen ter beveiliging in de signalen, kunnen ze wellicht de cronus of dh omzeilen. Dan komt daar weer een update voor en ga zo maar door.
Wil je 100 procent zekerheid moet je gewoon een product kopen met licentie.
Overigens kun je met de drivehub straks wel 2 consoles gebruiken. De t300 werkt op de xbox en de TX werkt ook op de ps4
Kan in de basis nu ook al, maar het is nog steeds een halfbakken oplossing voor het probleem wat de 2 grote jongens gewoon zelf veroorzaakt hebben. Tuurlijk, ik zou veel liever de G29 hebben (zelf als rev-leds niet werken) op de Xbox, maar je hebt altijd risico dat het zooitje wordt afgeloten, al die jongens hebben geen licentie op de security chip en dat kunnen Sony en MS als ze willen ook direct weer blokkeren.Figuur84 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:23:
Overigens kun je met de drivehub straks wel 2 consoles gebruiken. De t300 werkt op de xbox en de TX werkt ook op de ps4
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Na het zien van wat beelden op Youtube lijkt me dit toch wel een topper te gaan worden. Hopelijk mag ik nog een code ontvangen en mag ik nog eventjes proberen. Ik gok er eigenlijk toch wel op dat deze game ergens rond juni/juli gaat uitkomen
Ik hoop zelf ook dat gt sport word ge "shadowdropped" tijdens E3, denk het echter niet. Eerder Q4Oxigeon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 18:46:
Na het zien van wat beelden op Youtube lijkt me dit toch wel een topper te gaan worden. Hopelijk mag ik nog een code ontvangen en mag ik nog eventjes proberen. Ik gok er eigenlijk toch wel op dat deze game ergens rond juni/juli gaat uitkomen
Iemand een idee tot wanneer de beta loopt?
Heb al paar dagen niet meer de beta gespeeld. Hoop dat ie nog wel effe doorloopt.
Vind btw dat menutje wat je kan besturen voor tcs etc wel geniaal. Zeker leuk om dan ook de sectoren tijden te bekijken. Plus de optimale ronde erbij te zien. Wat soms ook frustratie opwekt want dan rij je de ballen uit je broek en zie je dat je bepaalde sectoren ooit sneller gedaan hebt en dus sneller kan haha.
Hoop alleen dat ze in de final game wel meer races doen op andere rijden. Liefst gewoon elk uur een race of elk half uur. Want de tijden die ze nu kiezen heb ik vaak geen zin om te racen ivm eten of tv kijken/f1/voetbal etc.
Zou handig zijn als ze een soort van kalender maken en dan per dag de races laten zien. Maar dat je dan een sorteer optie kan maken met de uren/tijden die jou fijn lijken. En groeps/klasse opties etc.
Verder ben ik benieuwd of er enige vorm van customalisatie in de final game zit.
Enne iemand zei hier dat er nog wel een gt7 kwam. Maar kaz heeft duidelijk gezegd dat je gt sport kan zien als gt7. Dat het gewoon de opvolger is en volledige game is na gt6.
http://www.digitalspy.com...gran-turismo-7-after-all/
Heb al paar dagen niet meer de beta gespeeld. Hoop dat ie nog wel effe doorloopt.
Vind btw dat menutje wat je kan besturen voor tcs etc wel geniaal. Zeker leuk om dan ook de sectoren tijden te bekijken. Plus de optimale ronde erbij te zien. Wat soms ook frustratie opwekt want dan rij je de ballen uit je broek en zie je dat je bepaalde sectoren ooit sneller gedaan hebt en dus sneller kan haha.
Hoop alleen dat ze in de final game wel meer races doen op andere rijden. Liefst gewoon elk uur een race of elk half uur. Want de tijden die ze nu kiezen heb ik vaak geen zin om te racen ivm eten of tv kijken/f1/voetbal etc.
Zou handig zijn als ze een soort van kalender maken en dan per dag de races laten zien. Maar dat je dan een sorteer optie kan maken met de uren/tijden die jou fijn lijken. En groeps/klasse opties etc.
Verder ben ik benieuwd of er enige vorm van customalisatie in de final game zit.
Enne iemand zei hier dat er nog wel een gt7 kwam. Maar kaz heeft duidelijk gezegd dat je gt sport kan zien als gt7. Dat het gewoon de opvolger is en volledige game is na gt6.
http://www.digitalspy.com...gran-turismo-7-after-all/
"The reason we called it Gran Turismo Sport was that we really wanted to incorporate the FIA events," explained Gran Turismo creator Kazunori Yamauchi.
"Thinking about it now, yeah, we could have called it Gran Turismo 7. But it's got so many features, we wanted it to be different."
So there you go. It is actually Gran Turismo 7 but with a new Gran Turismo Sport name.
Krijg maar geen N300 auto. Zit nog steeds met de trage Focus ST opgescheept. Krijg alleen maar Gr 4 en GT3 wagens.
Zo ff een avondje gespeeld.
Ik heb voor alle classes een Renault gekregen. Neem aan niet iedereen tzelfde aangezien ik heleboel andere zie rijden?
In de twee langzaamste classes rijden de Megaans erg lekker. Al mis ik wel een beetje topsnelheid. Toch goed mee kunnen. Doen voor de overwinningen. En mijn SR ging rustig omhoog.
Maar dan de Nordschleife. Die lukt echt niet lekker met die wagens. Sowieso komt m'n Renault erg te kort. Maar een kwalificatie krijg ik nog redelijk netjes rond. Maar met een race is t veels te druk op de baan. Word je snel in de ronte getikt en ja hoor. Mn SR holt weer hard naar beneden. Deze baan doe ik niet meer...
Verder ziet t er lekker uit. En kan ik met controller met de Megaans lekker rijden met TC op 1
Ik heb voor alle classes een Renault gekregen. Neem aan niet iedereen tzelfde aangezien ik heleboel andere zie rijden?
In de twee langzaamste classes rijden de Megaans erg lekker. Al mis ik wel een beetje topsnelheid. Toch goed mee kunnen. Doen voor de overwinningen. En mijn SR ging rustig omhoog.
Maar dan de Nordschleife. Die lukt echt niet lekker met die wagens. Sowieso komt m'n Renault erg te kort. Maar een kwalificatie krijg ik nog redelijk netjes rond. Maar met een race is t veels te druk op de baan. Word je snel in de ronte getikt en ja hoor. Mn SR holt weer hard naar beneden. Deze baan doe ik niet meer...
Verder ziet t er lekker uit. En kan ik met controller met de Megaans lekker rijden met TC op 1
Hoe zit het online met de splits stuurtje VS controller? Worden deze ook gesplitst of zitten ze door elkaar heen? Want met een stuurtje rij je natuurlijk wel iedereen zoek.
Of wordt je puur gesplitst op qualify tijden? Dan maakt het eigenlijk ook niet uit he
Of wordt je puur gesplitst op qualify tijden? Dan maakt het eigenlijk ook niet uit he
Ik weet niet of je weleens in leaderbosrds kijkt in een willekeurige racegame... Of je het nou over GT6, pCars, F1 2016 hebt, er rijden altijd mensen met controller gewoon mee in de top 10.Oxigeon schreef op woensdag 19 april 2017 @ 22:59:
Hoe zit het online met de splits stuurtje VS controller? Worden deze ook gesplitst of zitten ze door elkaar heen? Want met een stuurtje rij je natuurlijk wel iedereen zoek.
In mijn friendlist is momenteel zelfs de snelste Nordschleife tijd gereden met een controller (6.42).
Ik denk dus dat dit niet echt een issue is.
Bedoel je dit kwa customalisatie? http://www.gran-turismo.c...ts/gtsport/livery_editor/v8power67 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:43:
[...]
Toch zag je bij de GT Academy voorgaande jaren altijd de leaderboards voornamelijk uit spelers met stuur bestaan. Volgens mij is er één keer iemand heel ver met controller gekomen.Voxalizer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:48:
[...]
Ik weet niet of je weleens in leaderbosrds kijkt in een willekeurige racegame... Of je het nou over GT6, pCars, F1 2016 hebt, er rijden altijd mensen met controller gewoon mee in de top 10.
In mijn friendlist is momenteel zelfs de snelste Nordschleife tijd gereden met een controller (6.42).
Ik denk dus dat dit niet echt een issue is.
Gisteravond eindelijk wat races kunnen rijden, wat vooral opviel was de springende auto's wat ik nog nooit online zo erg heb meegemaakt. Safety Rating staat nu op 13 waarbij ik echt 2x genaaid ben door laagrondvliegende stuntpiloten waardoor mijn SR naar beneden ging
Ga mij niet blindstaren op hoge SR maar dit voelde meteen wat oneerlijk. Matchmaking op basis van rondetijden vind ik ook prima. Overigens ook 2 races netjes 2de en 3de weten te finishen dus ga deze beta zeker nog wel wat vaker spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door wheeler op 20-04-2017 16:35 ]
Nee ik bedoel meer zoals in gt6 dat je de auto volledig kan aanpassen. Bumpers side skirts spoilers, zelfs het interieur kon je aanpassen dmv tellers etc.M1d4s schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:44:
[...]
Bedoel je dit kwa customalisatie? http://www.gran-turismo.c...ts/gtsport/livery_editor/
En natuurlijk de wegligging en motorische modificaties. Zou geen gt game zijn als je geen dikke turbo op een skyline kan mikken bv.
Athans voor mij.
Maar livery editor is hopelijk een toevoeging hieraan en niet ter vervanging ervan.
Ik kan zo 123 even geen leaderboards terugvinden van de Academy maar ik weet nog dat ik me altijd verbaasde over het aantal controllers in de top-100.Jumpman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:52:
[...]
Toch zag je bij de GT Academy voorgaande jaren altijd de leaderboards voornamelijk uit spelers met stuur bestaan. Volgens mij is er één keer iemand heel ver met controller gekomen.
Maar tuurlijk, in de absolute top bij dat soort events zal de verhouding stuur/controller zeker sterk in het voordeel van stuurtjes uitvallen. Maar mijn punt is meer dat het verschil niet dusdanig groot is dat er sprake zou zijn van 'zoekgereden worden'. Het verschil tussen de nummer 1 en 100 is meestal hooguit een anderhalve seconde.
Ik heb jaren lang in GT6 een league georganiseerd waar zonder assists zowel mensen met controllers als stuurtjes op een behoorlijk niveau tegen elkaar reden. Het verschil is echt minimaal. De theorie achter het racen snappen en goede lijnen kunnen rijden is vele malen belangrijker dan de hardware waarmee je dat doet.
Dat gezegd hebbende: met een stuurtje rijden is natuurlijk wel veel leuker en bovendien makkelijker. Ik heb best bewondering voor gasten die zo hard met een controller kunnen racen, ik doe het ze echt niet na.
[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 20-04-2017 18:17 ]
Dit klopt ook, maar als je de techniek van het racen door hebt en het circuit goed kent, dan gaat het voordeel van een stuur echt meewegen in die laatste seconden er af rijden. Wat ik bedoel is dat meerijden in de top met een controller moeilijker is dan met een goed stuur. Maar met veel oefening kan je zeker ver komen met een controller.Voxalizer schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:50:
[...]
Ik kan zo 123 even geen leaderboards terugvinden van de Academy maar ik weet nog dat ik me altijd verbaasde over het aantal controllers in de top-100.
Maar tuurlijk, in de absolute top bij dat soort events zal de verhouding stuur/controller zeker sterk in het voordeel van stuurtjes uitvallen. Maar mijn punt is meer dat het verschil niet dusdanig groot is dat er sprake zou zijn van 'zoekgereden worden'. Het verschil tussen de nummer 1 en 100 is meestal hooguit een anderhalve seconde.
Ik heb jaren lang in GT6 een league georganiseerd waar zonder assists zowel mensen met controllers als stuurtjes op een behoorlijk niveau tegen elkaar reden. Het verschil is echt minimaal. De theorie achter het racen snappen en goede lijnen kunnen rijden is vele malen belangrijker dan de hardware waarmee je dat doet.
Dat gezegd hebbende: met een stuurtje rijden is natuurlijk wel veel leuker en bovendien makkelijker. Ik heb best bewondering voor gasten die zo hard met een controller kunnen racen, ik doe het ze echt niet na.
Ah ik snap het, ik heb er niet aan gedacht omdat je online racet tegen elkaar en verwacht eigenlijk niet dat dit erin gaat zitten vanwege de gelijkwaardigheid van de wagens/competitie. Maar wie weet.v8power67 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:45:
[...]
Nee ik bedoel meer zoals in gt6 dat je de auto volledig kan aanpassen. Bumpers side skirts spoilers, zelfs het interieur kon je aanpassen dmv tellers etc.
En natuurlijk de wegligging en motorische modificaties. Zou geen gt game zijn als je geen dikke turbo op een skyline kan mikken bv.
Athans voor mij.
Maar livery editor is hopelijk een toevoeging hieraan en niet ter vervanging ervan.
Ikzelf ben erg blij met de livery editor zodat ons cluppie met een psnracing.nl logo of bv wanneer er teams gevormd worden in league-verband dan met teamkleuren/logo's rond gereden kan worden.
Idderdaad, kan je ver komen met een controller, met het stuurtje kan je echter de fijn tuning doen, half gas geven, half insturen ect, wat met een controller lastiger is.Jumpman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 18:29:
[...]
Dit klopt ook, maar als je de techniek van het racen door hebt en het circuit goed kent, dan gaat het voordeel van een stuur echt meewegen in die laatste seconden er af rijden. Wat ik bedoel is dat meerijden in de top met een controller moeilijker is dan met een goed stuur. Maar met veel oefening kan je zeker ver komen met een controller.
En laten we eerlijk zijn, een playseat met een goed stuurtje, maakt de ervaring tog wel compleet.
Zo net mijn eerste online race gedaan.
Brand hatch n300 race.
Eerste race was ik de snelst gequalificeerde.
Stond op pole en heb ook meteen gewonnen. 2e reed op 3 sec achter me.
2e race ben ik 5e qua tijd maar rijd tegen iemand die 2e staat in de top 10... Juist...
Werd uiteindelijk 4e na flinke strijd met iemand achter me.
Was wel gaaf alleen waarom ik tegen mensen die ruim 3 sec per rondje sneller zijn gezet wordt is me een raadsel.
Anywho... Het was een leuke ervaring en heb ondanks een ping van 110 ong geen vliegende of stuiternde autos gezien. Was juist echt super smooth en niks geks gezien.
Jammer trouwens dat je geen replay van de race kan kijken want wil wel eens zien hoe die gasten ruim 3sec sneller zijn per rondje.
Brand hatch n300 race.
Eerste race was ik de snelst gequalificeerde.
Stond op pole en heb ook meteen gewonnen. 2e reed op 3 sec achter me.
2e race ben ik 5e qua tijd maar rijd tegen iemand die 2e staat in de top 10... Juist...
Werd uiteindelijk 4e na flinke strijd met iemand achter me.
Was wel gaaf alleen waarom ik tegen mensen die ruim 3 sec per rondje sneller zijn gezet wordt is me een raadsel.
Anywho... Het was een leuke ervaring en heb ondanks een ping van 110 ong geen vliegende of stuiternde autos gezien. Was juist echt super smooth en niks geks gezien.
Jammer trouwens dat je geen replay van de race kan kijken want wil wel eens zien hoe die gasten ruim 3sec sneller zijn per rondje.
[ Voor 9% gewijzigd door v8power67 op 21-04-2017 19:39 ]
Beetje irritante races vandaag. Constant er vanaf gebeukt vanaf de eerste plek, terwijl het eerst altijd goed ging met mensen die meteen ghost werden. Hoogtepunt was toch wel dit:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wBJMCLl46FM]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wBJMCLl46FM]
Vinden jullie ook dat het racen tegen compleet onbekenden al snel begint te vervelen?
Ik ben nog niet echt overtuigd van die Sport mode, zoals nu in de beta. De eerste dagen vond ik het geweldig maar ik merk nu al dat ik de kwalificatie hooguit 2 rondjes rijd en dan vervolgens zonder al teveel inspiratie de race in ga en probeer mijn SR wat op te krikken, of in ieder geval niet naar beneden te laten gaan.
En waarvoor doe je het dan uiteindelijk? Want clean racen zal vast wel goedkomen op die 50+ SRs, puur races rijden om je Driver Rating wat te verhogen is natuurlijk ook een beetje loos, althans dat is mijn mening.
Met bekenden racen, mensen waarmee je regelmatig racet en waar je een soort (al dan niet) vriendschappelijke 'rivaliteit' opbouwt is toch gewoon veel leuker?
Natuurlijk is het een ander verhaal als je straks met een vast groepje een eigen lobby host en gewoon lekker gaat racen tegen elkaar, maar dan heb je ook die Sport mode niet nodig. Hell, dan heb je niet eens die Safety Rating nodig, want je kent elkaar en je reguleert die dingen zelf.
Voor wie is die Sport mode dan? Voor de Lone Wolf die geen buddies weet te vinden om clean te kunnen racen? Voor de absolute top coureurs die in de absolute top rijden? Ik kan me redelijk staande houden online maar ik zal net niet meekunnen met de 'aliens', dus wat heb ik te zoeken in zo'n Sport mode?
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik ben nog niet echt overtuigd van die Sport mode, zoals nu in de beta. De eerste dagen vond ik het geweldig maar ik merk nu al dat ik de kwalificatie hooguit 2 rondjes rijd en dan vervolgens zonder al teveel inspiratie de race in ga en probeer mijn SR wat op te krikken, of in ieder geval niet naar beneden te laten gaan.
En waarvoor doe je het dan uiteindelijk? Want clean racen zal vast wel goedkomen op die 50+ SRs, puur races rijden om je Driver Rating wat te verhogen is natuurlijk ook een beetje loos, althans dat is mijn mening.
Met bekenden racen, mensen waarmee je regelmatig racet en waar je een soort (al dan niet) vriendschappelijke 'rivaliteit' opbouwt is toch gewoon veel leuker?
Natuurlijk is het een ander verhaal als je straks met een vast groepje een eigen lobby host en gewoon lekker gaat racen tegen elkaar, maar dan heb je ook die Sport mode niet nodig. Hell, dan heb je niet eens die Safety Rating nodig, want je kent elkaar en je reguleert die dingen zelf.
Voor wie is die Sport mode dan? Voor de Lone Wolf die geen buddies weet te vinden om clean te kunnen racen? Voor de absolute top coureurs die in de absolute top rijden? Ik kan me redelijk staande houden online maar ik zal net niet meekunnen met de 'aliens', dus wat heb ik te zoeken in zo'n Sport mode?
Zover ik begrepen heb kun je straks in sportmodus voor twee doelen rijden.Voxalizer schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:45:
Om je land zo hoog mogelijk te laten staan in de ranking of ditzelfde maar dan voor het merk.
Er zou dan ook een landencup en een merkencup gaan zijn.
Kan me voorstellen dat als je middels je eigen prestaties bij kunt dragen aan één van beide doelen dat dit stimuleert.
Ook ga je credits verdienen met racen waardoor je weer auto's kunt vrijspelen.
Als laatste zijn er nog je daily workouts (nu alleen km's per dag).
PSN RobinNova
Op de korte termijn misschien, ik doel meer de lange termijn. Op een gegeven moment heb je alle auto's die je wilt hebben, met de juiste setups. Volgens mij is Sport mode vrij snel niet meer zo relevant, en vormen mensen hun eigen leagues buiten Sport mode om. Wat ik op zich zou toejuichen zelfs.Kronos1979 schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:17:
[...]
Zover ik begrepen heb kun je straks in sportmodus voor twee doelen rijden.
Om je land zo hoog mogelijk te laten staan in de ranking of ditzelfde maar dan voor het merk.
Er zou dan ook een landencup en een merkencup gaan zijn.
Kan me voorstellen dat als je middels je eigen prestaties bij kunt dragen aan één van beide doelen dat dit stimuleert.
Ook ga je credits verdienen met racen waardoor je weer auto's kunt vrijspelen.
Als laatste zijn er nog je daily workouts (nu alleen km's per dag).
Tenzij ze echt een reden geven om het te blijven doen, de dingen die je post kunnen daarbij helpen... Maar als ik zie hoe snel mensen klaar waren met de Seasonal Events en Quickraces in GT6 (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt als Sport mode, maar dan gecombineerd tot 1 mode) heb ik er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
Maar goed, we zullen zien.
Ik hoop dat we competities op kunnen zetten en dat de game dit faciliteert voor ons.Voxalizer schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:15:
[...]
Op de korte termijn misschien, ik doel meer de lange termijn. Op een gegeven moment heb je alle auto's die je wilt hebben, met de juiste setups. Volgens mij is Sport mode vrij snel niet meer zo relevant, en vormen mensen hun eigen leagues buiten Sport mode om. Wat ik op zich zou toejuichen zelfs.
Tenzij ze echt een reden geven om het te blijven doen, de dingen die je post kunnen daarbij helpen... Maar als ik zie hoe snel mensen klaar waren met de Seasonal Events en Quickraces in GT6 (wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt als Sport mode, maar dan gecombineerd tot 1 mode) heb ik er eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.
Maar goed, we zullen zien.
Via psnracing.nl hebben we best een aantal seizoen gedraaid met Project Cars en zijn we klaar voor Assetto Corsa.
Ik houd echt goede hoop dat GTSport daar ook bij kan komen.
PSN RobinNova
Dat zal wel goed komen. Als er iets goed was aan GT5/6 was het wel de mogelijkheden die je als host had om een lobby op te zetten. Vooral in GT6 had je erg uitgebreide opties. Ik heb geen ervaring met AC maar pCars is er iig qua mogelijkheden niks bij.Kronos1979 schreef op maandag 24 april 2017 @ 16:20:
[...]
Ik hoop dat we competities op kunnen zetten en dat de game dit faciliteert voor ons.
Via psnracing.nl hebben we best een aantal seizoen gedraaid met Project Cars en zijn we klaar voor Assetto Corsa.
Ik houd echt goede hoop dat GTSport daar ook bij kan komen.
Verder:
Die oval die er vandaag bij is gekomen is een goede manier om je SR naar de klote te helpen, haha.
edit: Wel erg vermakelijk dit soort races, ik begin te snappen wat de Yanks leuk vinden aan Nascar.
[ Voor 5% gewijzigd door Voxalizer op 24-04-2017 21:37 ]
Aaah, hoeveel Ovals zijn er aangekondigd voor deze game? Bij iRacing deed ik vrijwel niets lieversVoxalizer schreef op maandag 24 april 2017 @ 21:34:
[...]
Dat zal wel goed komen. Als er iets goed was aan GT5/6 was het wel de mogelijkheden die je als host had om een lobby op te zetten. Vooral in GT6 had je erg uitgebreide opties. Ik heb geen ervaring met AC maar pCars is er iig qua mogelijkheden niks bij.
Verder:
Die oval die er vandaag bij is gekomen is een goede manier om je SR naar de klote te helpen, haha.
edit: Wel erg vermakelijk dit soort races, ik begin te snappen wat de Yanks leuk vinden aan Nascar.
Ben nog steeds in de hoop een key te krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Oxigeon op 24-04-2017 21:57 ]
Zo frustrerend dit soms. Een achterblijver op de oval zorgt ervoor dat ik m'n eerste plek kwijtraak door me gewoon in de muur te duwen, maar de persoon op tweede plek kon door hem heen ghosten
.
YouTube: Porsche is coming to Gran Turismo
Volgensmij stond deze er nog niet tussen.
Kan niet wachten tot ze de game eindelijk gaan uitbrengen... Ook geen beta key dus het wachten duurt wel heel lang.
Volgensmij stond deze er nog niet tussen.
Kan niet wachten tot ze de game eindelijk gaan uitbrengen... Ook geen beta key dus het wachten duurt wel heel lang.
Worden die beta keys nog steeds uitgereikt of zijn deze inmiddels allemaal vergeven?
Volgensmij zijn deze allemaal al vergeven...
Verwijderd
Net mijn eerste foutmelding gehad met de beta.
Fout en de beta sloot af.
Ik speel al sinds dag 1 en pas 1 foutmelding.
Fout en de beta sloot af.
Ik speel al sinds dag 1 en pas 1 foutmelding.
Blijf bijna elke dag terug komen om even op de ring te rijden. Daarom mis ik al jaren sinds ps4 een gt op ps4. Heb forza op de x1 maar komt voor mij persoonlijk gewoon niet in de buurt van het gt gevoel.
Hoe heerlijk op de ring rijden en ineens 20 rondjes gedaan te hebben. En je dan nog niet vervelen. Wat ik in forza wel had na rondje of 2...
Hoop echt dat de game snel uitkomt. Wil online private lobby met mn broers de ring aanvallen.
Hoe heerlijk op de ring rijden en ineens 20 rondjes gedaan te hebben. En je dan nog niet vervelen. Wat ik in forza wel had na rondje of 2...
Hoop echt dat de game snel uitkomt. Wil online private lobby met mn broers de ring aanvallen.
Verwijderd
@v8power67
Ik speel de beta nu elke dag voor de afstands challenge waardoor je een extra wagen krijgt.
Ik speel de beta nu elke dag voor de afstands challenge waardoor je een extra wagen krijgt.
Maar dan moeten ze geen N400 op de Ring loslaten.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:12:
@v8power67
Dat schiet niet op.
Heb ik weer, net een paar seconde te laat voor het inschrijven van de race van 17:00...
Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.
Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing