Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_VH
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10-2024
Hier ook een playseat challenge. In no-time opgezet of opgevouwen. Nog geen seconde spijt van gehad!

PSN: Rob_VH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

michaeltjeh1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:46:
Hier ook playseat challenge en vind ik toch net iets mooier dan een wheelstand pro en denk dat ze allebei even veel ruimte in beslag nemen als je hem wilt opbergen.
Playseat neemt ruim 2x zo veel ruimte in in geklapt heb die ook gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Anoniem: 279475 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:32:
[...]

Playseat neemt ruim 2x zo veel ruimte in in geklapt heb die ook gehad.
Hangt er ook een beetje vanaf wat je er allemaal aanhangt... ;)
Met de Pro pedalen van Thrustmaster kan ik de Challenge bv. al niet meer inklappen. Gelukkig kan ik ze wel loskoppelen van de stoel en de stoel alsnog inklappen.
Met versnellingspook en handrem erbij wordt ie ook nog iets breder, dus neemt ie nog wat meer ruimte in.
Hoe dan ook, de Challenge is in ieder geval minder ruimtevullend en veel makkelijker weg te zetten dan een 'vaste' Playseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ralph075 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:07:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf wat je er allemaal aanhangt... ;)
Met de Pro pedalen van Thrustmaster kan ik de Challenge bv. al niet meer inklappen. Gelukkig kan ik ze wel loskoppelen van de stoel en de stoel alsnog inklappen.
Met versnellingspook en handrem erbij wordt ie ook nog iets breder, dus neemt ie nog wat meer ruimte in.
Hoe dan ook, de Challenge is in ieder geval minder ruimtevullend en veel makkelijker weg te zetten dan een 'vaste' Playseat.
In combinatie met de t500rs.en de pedalen is de challenge niet meer goed in te klappen.

Vandaar dat ik voor de wheelstand ben gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56
Ik weet dat de beste ervaring met een stuurtje en pedalen is, idealiter met een playseat of wheelstand pro.
Nu is de situatie hier dat we een nieuwbouw huis hebben gekocht, en ik heb toestemming van de vrouw gekregen om van de zolder 2 kamers te maken, waarvan 1 man-cave (of man-attic, zo je wilt) met een beamer en alles erop en eraan 8)

Aangezien dit project pas volgend jaar zal starten, en ik alles in 1 keer goed wil doen, gaat een playseat of wheelstand pro er nu nog niet komen. Dus mijn vraag: is deze game ook leuk te spelen met alleen een controller?

Ik heb al tijden geen racespel meer gekocht maar was vroeger aardig gek van Gran Turismo, en het lijkt me wel leuk om het "for the time being" beneden op de bank te spelen.
Het spel ziet er wel fantastisch uit en de reacties hier (logisch :P) en over het algemeen zijn aardig lovend.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Laatst online: 19-11-2023

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 09:26
Vanavond start ik een funraceje voor degene die willen instappen kunnen mij toevoegen/zoeken: GTHQ_Djie. Op de maandag avond kan je de week natuurlijk niet beter beginnen dan een raceje te rijden in GT Sport.

Ik zal een lobby openen voor Groep 3 auto's op de Nurgburgring GP. BOP zal aanstaan en er zullen geen setup veranderingen gemaakt mogen worden.

Lobby open/practice = kwalificatie: 20:30
Sprint race / staande start : 21:00
Hoofd race / staande start : Na finish race 1
Banden : Race zacht
Banden slijtage : Off
Brandstof verbruik : Off
Alle overige instellingen staan op Real
ABS : toegestaan
TC: toegestaan
Overige rijhulpen staan uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05 20:54
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:27:
.....

Dus mijn vraag: is deze game ook leuk te spelen met alleen een controller?

...
Zelf speel ik nog steeds met een D4, en de motion sensor in de controller is echt goed om mee te racen. Hierdoor zie ik zelf nog geen reden om voor die paar uur in de week een stuurtje aan te schaffen van een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 16:11
Ik speel ook met controller en gaat prima, maar goed, vanaf GT1 speel ik al met controller dus ik weet niet beter.
En daarom ben ik juist voornemens een stuur aan te schaffen; ik wil het racen leuker/realistischer maken. GT is tegenwoordig bijna fotorealistisch maar met de controls blijf ik in 1998 hangen... :)

PSN: breminem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
dm-dutchman schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:52:
[...]

Zelf speel ik nog steeds met een D4, en de motion sensor in de controller is echt goed om mee te racen. Hierdoor zie ik zelf nog geen reden om voor die paar uur in de week een stuurtje aan te schaffen van een paar honderd euro.
Oh? Je stuurt door middel van de motion sensor? Ik was in de veronderstelling dat het stickje gebruikt werd, of zoals vroeger de D-pad.

Nu zal het stickje een stuk minder "hoekerig" sturen dan de D-pad, maar ik ben wel benieuwd hoe goed het sturen met motion gaat.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronos1979
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 11:48
De nieuwe League is gestart via PSNracing.nl
Veel tweakers rijden hier mee en meedoen kan nog altijd (ook al hadden we volle grids, bij voldoende animo maken we een extra league).

Dit is in ieder geval al de huidige tussenstand:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/y7rjyqklikrsq.jpg

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Bij mij zelfde verhaal. Speel altijd nog met D4, in de huiskamer. Vind het ook nogal een investering om zo'n €400 euro uit te geven aan zo'n standaard en stuur. Vraag mij alleen af of mensen met stuur in dezelfde races worden geplaatst als de mensen zonder stuur.

Stel ik zou zo'n stuur kopen. Welke adviseren jullie dan? Moet mezelf toch nog een kerstcadeautje geven.
Maar geen zin om er €500 aan uit te geven.

Scheelt dat force feedback echt?

Wat mij overigens ook opvalt:
Vond het split screen (samen op de bank) in de vorige GT een stuk beter dan het nu is.
Kleine schermpjes en mega hud. Of mis ik iets qua instellingen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sosua op 13-11-2017 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:02:
[...]

Oh? Je stuurt door middel van de motion sensor? Ik was in de veronderstelling dat het stickje gebruikt werd, of zoals vroeger de D-pad.

Nu zal het stickje een stuk minder "hoekerig" sturen dan de D-pad, maar ik ben wel benieuwd hoe goed het sturen met motion gaat.
Het is echt een aanrader, zelf kan ik hier heel precies mee sturen. Er zit natuurlijk geen force feedback in en de controller zit natuurlijk niet vast aan een as waardoor je alle kanten er mee op kunt maar het is zeker de moeite waard om te proberen. Door motion sensor kan ik gewoon vloeiende door de bochten gaan en heel snel reageren omdat het natuurlijker aanvoelt.
Sosua schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:15:
...

Vraag mij alleen af of mensen met stuur in dezelfde races worden geplaatst als de mensen zonder stuur.

...

Wat mij overigens ook opvalt:
Vond het split screen (samen op de bank) in de vorige GT een stuk beter dan het nu is.
Kleine schermpjes en mega hud. Of mis ik iets qua instellingen?
Zover ik weet word iedereen gewoon bij elkaar in de race gezet. Het gaat namelijk om hoe goed en netjes je rijd en het maakt niet echt uit met welke hulpmiddel je dit doet.

De splitscreen is inderdaad anders, Zelf heb ik een 49" 4k tv en zit ik met split screen op een meter afstand waardoor de schermpjes groot genoeg zijn alles goed te kunnen zien. Zelf heb ik nog geen instelling gezien om de ouderwetse splitscreen terug te krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door dm-dutchman op 13-11-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag mij alleen af of mensen met stuur in dezelfde races worden geplaatst als de mensen zonder stuur.
Ja, zou dat volgens jou niet zo moeten zijn? Het is niet zo dat een stuur je per definitie sneller maakt.
Stel ik zou zo'n stuur kopen. Welke adviseren jullie dan?
(...)

Scheelt dat force feedback echt?
Thrustmaster T300 of T500.
En ja, dat force feedback scheelt echt (top tip: koop geen stuurtje zónder ffb) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2017 10:23 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
dm-dutchman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:21:
[...]

Het is echt een aanrader, zelf kan ik hier heel precies mee sturen. Er zit natuurlijk geen force feedback in en de controller zit natuurlijk niet vast aan een as waardoor je alle kanten er mee op kunt maar het is zeker de moeite waard om te proberen. Door motion sensor kan ik gewoon vloeiende door de bochten gaan en heel snel reageren omdat het natuurlijker aanvoelt.
Ja, ik heb net even wat Youtube filmpjes gekeken, en het ziet er best aardig uit eigenlijk. Lijkt me toch wat lekkerder spelen dan met het stickje :)
dvdkiwi schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:22:
[...]

Ja, zou dat volgens jou niet zo moeten zijn? Het is niet zo dat een stuur je per definitie sneller maakt.

[...]

Thrustmaster T300 of T500.
En ja, dat force feedback scheelt echt (top tip: koop geen stuurtje zónder ffb) ;)
Sterker nog, op Youtube zie ik ook wat filmpjes van personen die met stuur langzamer zijn dan met een controller. Het is minimaal, en er zullen ook genoeg gevallen andersom zijn, maar het geeft in ieder geval aan dat er geen splitsing hoeft te zijn.

Bedankt voor de tip voor het stuur, neem ik straks mee als ik ga aanschaffen :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
... -O- ...

Daar had ik dus niet op gerekend :D Helaas was ik net te laat...
Maar goed, volgende keer beter (en eerder op het vinkentouw zitten ;) ).

Over het algemeen wordt het in de leagues wel wat rustiger na de eerste paar races, dus de drukte zal wellicht nog wat minder worden de komende weken.
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:02:
[...]

Stick of D-pad werken ook, je kan kiezen welke stuuroptie je wilt gebruiken.
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:27:
Sterker nog, op Youtube zie ik ook wat filmpjes van personen die met stuur langzamer zijn dan met een controller. Het is minimaal, en er zullen ook genoeg gevallen andersom zijn, maar het geeft in ieder geval aan dat er geen splitsing hoeft te zijn.
Zie ook de tabel van de race van gisteravond. De nummers 1 en 2 in de tussenstand rijden met controller, de nummer 3 is de eerste met een stuur. Voor wat sneller is maakt het eigenlijk niet uit of je controller of stuur gebruikt. Het is wat je gewend bent.

[ Voor 25% gewijzigd door ralph075 op 13-11-2017 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:27:
[...]
Sterker nog, op Youtube zie ik ook wat filmpjes van personen die met stuur langzamer zijn dan met een controller.
Even sterk, de snelste mensen hier op Tweakers rijden ook gewoon met de controller ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Goed, dat wordt dus een ritje naar de MM vanavond :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronos1979
dvdkiwi schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:30:
[...]

Even sterk, de snelste mensen hier op Tweakers rijden ook gewoon met de controller ;)
Ik ben al jarenlang een stuurtjesrijder... maar in de beta van GTsport heb ik ook de controller functies uitgeprobeerd. Ik was zelfs met controller sneller dan met een stuurtje (en ik rij dus normaal met een stuur)

GTsport is prima (misschien zelfs iets te prima) geoptimaliseerd voor controllers

PSN RobinNova

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:54
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:34:
Goed, dat wordt dus een ritje naar de MM vanavond :+
Zeker dat je dit bij de MM wil kopen? Denk dat er online betere deals te vinden zijn voor een T300RS en T500RS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kronos1979 schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:45:
[...]
Ik ben al jarenlang een stuurtjesrijder... maar in de beta van GTsport heb ik ook de controller functies uitgeprobeerd. Ik was zelfs met controller sneller dan met een stuurtje (en ik rij dus normaal met een stuur)

GTsport is prima (misschien zelfs iets te prima) geoptimaliseerd voor controllers
Het gaat mij dan ook niet zo zeer om het snel(ler) zijn, het gaat mij puur om de beleving.
En die is, met een stuurtje, ongeëvenaard ;)

Heb vorige week GT ook even getest met controller en het rijdt inderdaad érg prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628110

dm-dutchman schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:52:
[...]

Oh dit had ik eerder moeten weten, ik heb van het weekend mn stuurpinnetje gemold en kon er naderhand totaal niet meer mee rijden (vond echt mn xbox controller op de PC tig x lekkerder rijden dan de dual shock en betere kwaliteit).
Heb wel ,zo kinds als ik ben, meteen een nieuwe GT Sport controller besteld, maar die komt pas vanmiddag, en zag op Youtube iemand rijden dmv de motion sensor en dat zag er goed uit, dus ik ga dat nu ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Stancke schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:
[...]

Zeker dat je dit bij de MM wil kopen? Denk dat er online betere deals te vinden zijn voor een T300RS en T500RS...
Nee ik ga naar de MM om Gran Turismo Sport te halen :)
Het stuurtje ga ik pas volgend jaar aanschaffen.

Als je voor GT S nog een andere betere deal hebt hoor ik het uiteraard graag :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
Denman schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:53:
[...]

Beste deal is van een medetweaker overkopen die toch niet blij is met GT Sport ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Alstu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stancke schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:
[...]

Of een gebruikte die je kan testen. Ik heb voor rond de 390 een playseat en tr500 gescoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
[...]

Je zou ook de T150 RS Pro (dit is incl. de T3PA pedaalset) kunnen overwegen. Schijnt een prima stuurtje te zijn met een goede pedaalset. En kost aanzienlijk minder dan de T300/T500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik ben dus sneller met stuurtje dan met controller . Scheelt toch wel een 0.5 tot soms 0.9 op een ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breminem schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:00:
[...]

Je zou ook de T150 RS Pro (dit is incl. de T3PA pedaalset) kunnen overwegen. Schijnt een prima stuurtje te zijn met een goede pedaalset. En kost aanzienlijk minder dan de T300/T500.
Of een 2de handsje die je kan testen. Er kan niet zo veel stuk aan. Als het spul er netjes uit ziet weet je meestal wel hoe er mee omgegaan is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 09:36
De dagelijkse races in de Sport modus laat ik voor wat het is. Hoe goed je ook je best doet er zitten altijd beukers tussen. Frustrerend, alleen nog maar offline voor mij voorlopig. Het concept is natuurlijk ook gewaagd, een racesimulator willen zijn terwijl je voor de ervaring geheel afhankelijk bent van de (on)kunde van je online tegenstanders.

Dit is in het echt natuurlijk niet zo, beter is het om het contact gewoon uit te zetten, je schiet er niets mee op als je van de baan gebeukt wordt en vervolgs nog 10 seconden straf krijgt op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het makkelijker is met stuurtje stabiel hard te rijden, met controller is dit lastiger.
Je ontwikkelt soort van muscle memory zeg maar met stuur, en dat heb je gewoon minder/niet met controller.
Maar denk dat dit spel zo goed gebalanceerd is dat de top met zowel controller als stuur snel kan zijn.
Zelf ga ik eens nadenken over een cronus drivehub voor mn fanatec pwts. Want is een fijn stuurtje en heb geen 3-400 euro voor een nieuw stuurtje.
Moet ook nog een soort cockpit maken voor stoel en stuur en monitor etc. Dus al duur genoeg :P
Maar voorlopig doe ik lekker ds4 racing :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 09:24
Boefs schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:43:
De dagelijkse races in de Sport modus laat ik voor wat het is. Hoe goed je ook je best doet er zitten altijd beukers tussen. Frustrerend, alleen nog maar offline voor mij voorlopig. Het concept is natuurlijk ook gewaagd, een racesimulator willen zijn terwijl je voor de ervaring geheel afhankelijk bent van de (on)kunde van je online tegenstanders.

Dit is in het echt natuurlijk niet zo, beter is het om het contact gewoon uit te zetten, je schiet er niets mee op als je van de baan gebeukt wordt en vervolgs nog 10 seconden straf krijgt op de koop toe.
Denk je dat in de toekomst dit anders zal zijn dan? Contact uit zou inderdaad beter zijn, ja.

Ik denk dat het rond de feestdagen wellicht alleen maar erger zal zijn, als veel jonge(re) personen die spel kopen/krijgen en online los gaan :/

PSN: Maichel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronos1979

Sorry maar ik onderschrijf je ervaringen helemaal niet.
Misschien ligt het aan je SafetyRating?
Sommige mensen (ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort) legt de fout van beuken ook altijd bij de ander. Dit terwijl ze zelf dan een SR hebben van C of lager...

Wil je een hoge SafetyRating hebben van S / A / B dan is dat prima te behalen en je zult zien dat hier veel minder gebeukt wordt (natuurlijk komt het voor... maar dit komt ook voor in de Formule 1 om van de lagere klassen maar niet te spreken). Het zal ten koste gaan van je Driving Rating omdat je voorzichtiger moet gaan rijden.

Anticiperen is ook erg belangrijk. Als iemand je een keer een beuk gegeven heeft en hij is ongeveer net zo snel als jij. Laat hem gaan. Hij komt vanzelf wel iemand anders tegen. Focus zelf op het rijden van een cleane race.

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:40

Ik speel juist alleen de dagelijkse omdat ik het juist wél erg leuk vind dat iedereen best goed zijn best doet netjes te rijden. En dan heb ik met maar een D voor drivingskills toch al een B voor netjes rijden.

De arcade-beukers komen vrijwel altijd van achteraan. Meestal het groepje van de laatste 3 zonder gekwalificeerde tijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 13-11-2017 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De daily race met de Lambo Huracán Gr.4 is best leuk :) Enige nadeel is dat je vanuit cockpit view dus helemaal niet ziet wat er om je heen gebeurt omdat ie geen binnenspiegel heeft en je de buitenspiegels niet ziet... dan maar full hud met radar aan.
Makkelijk is het niet; de reverse versie van Lagio Maggiore heeft een aantal lastige bochten en de concurrentie is snel (en vaak blind).

Wel leuk om jezelf steeds sneller te zien worden in die daily, zette net in de race een 2:12.3 neer :)

Net een Nederlander in de server die mee reed om plaats 1, uit de race spinde en toen ie een ronde achterstand had probeerde mij en de nr1 uit de race te beuken.
Len_002 was het, mocht je 'm ooit tegenkomen doe 'm de groeten ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2017 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Laatst online: 22-05 13:43
in reverse is het maar een rare baan, vooral die ene bocht waar je in de vorige bocht al moet remmen. andersom is deze baan echt veel beter.

maar toch ff geprobeerd 2:12.3 zit nog een seconde in denk ik (optimale sectors 11.2), lastige baan om aan elkaar te knopen :)

Persoonlijk vind ik Gr. 4 de leukste category. voldoende snelheid en grip, en redelijk makkelijk te rijden zonder traction control.

Gr3 is ook goed te doen zonder traction control maar dan moet je echt goed opletten bij uitrijden of midden bocht gas geven.

Zo 2:11.2 met een chaos ronde.... kan nog harder met beetje meer focus :)

[ Voor 38% gewijzigd door rgarretsen op 13-11-2017 18:56 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Erg nette tijd Ronald!
Slechts iéts meer dan een seconde boven de top10 tijden :D

Hier mijn 2:12.164, sneller ga ik 'm vandaag niet kunnen krijgen.

[YouTube: https://youtu.be/FIjYE_D0klw]

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 13-11-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Ja, gaat steeds beter (veel oefenen maakt meester :))

Heb me replay in Gt sport gedeeld (geen idee hoe ik ze op youtube zet). 2:11.1 nu.

misschien kan je je voordeel er mee halen :)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 07:51
Netjes hoor!
Ik blijf steken op 2.12 bijna rond :) net iets sneller als kiwi ;)
Ik ga vandaag iig niet sneller meer, genoeg rondjes gereden haha

[ Voor 51% gewijzigd door smokeintheface op 13-11-2017 20:54 ]

PSN: SmokeInTheFaceNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 16:35
Man man man, wat is online karten tof. Eerste race vanavond gedaan en ondanks de foutjes toch goed weten te eindigen. Ik voelde me wel rot toen ik raar de baan op kwam en de Spanjaard eraf beukte waarmee ik ronden lang had gestreden.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
Lekker close racen zo, moet de karts ook maar een keer gaan uitproberen, ziet er leuk uit zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Karts zijn sowieso altijd al awesome in GT. Ik weet nog die disco-tracks in GT5 die als DLC werden uitgebracht en later ook in GT6 zaten, man dat was echt tof. Van mij mogen ze zo een kart DLC uitbrengen in GTSport.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
In drive school nu de eerste 30 op goud. Eerste GT dat ik zo ver kom met hoeveelheid goud. Game speelt heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:43
Beetje spelen met de sensitiviteit scheelt soms ook al per auto. Kun je sommige bochten combinaties toch wat lekkerdere pakken met de controller.

Op mijn PC speel ik altijd met mijn stuur, dus GTS met controller is erg wennen. Vooral het opvangen van onder/overstuur is anders.

Geven jullie ook gas met het pookje of doen jullie met de L2/R2?
Dit gebruik ik dan om te schakelen :)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ugh, daily race B met een VGT auto :/
Laat ze maar lekker de Gr.4 wagens houden voor race B.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe mileage store update:
Autos velgen en kleurtjes. Heb weer alles gekocht :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hLSw9X5shbB1wodjUkB9W6BY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9nDiD6xK8lmPMdftpdQrvaco/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gsUJ6T3gR2bu99Eo6Wr8ABht/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-05 07:51
Kan ik mijn punten weer eens opmaken :)

PSN: SmokeInTheFaceNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronos1979
Hoe zit dat nu met die wagens? Kun je ze niet krijgen / kopen ingame via de normale weg?

PSN RobinNova

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn niet te koop via Brand Central nee; de wagens die je koopt met mileage punten zijn exclusief verkrijgbaar in de mileage store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
Ze zijn niet te koop via Brand Central nee; de wagens die je koopt met mileage punten zijn exclusief verkrijgbaar in de mileage store.
Maar die safety car, die was toch al wel beschikbaar via de "Digital Deluxe"-versie in de Store, net als de AMG safety car van de vorige lichting auto's in de Miles-shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:25:
Jawel hoor. Vorige week was dat gewoon mogelijk en geef liever credits uit dan MP.

Weet alleen ff niet meer welke auto het was, Group B Lancer meen ik

[ Voor 9% gewijzigd door Schimanski81 op 14-11-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
aarg

[ Voor 97% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 14-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
Schimanski81 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:19:
[...]

Jawel hoor. Vorige week was dat gewoon mogelijk en geef liever credits uit dan MP.

Weet alleen ff niet meer welke auto het was, Group B Lancer meen ik
Er zitten 8 road cars in de game:

Corvette C7 Gr.3 Road Car en Lancer Final Edition Gr.B Road Car waren eerder in de shop. De Corvette kon je inderdaad met credits kopen, de Lancer was volgens mij Mileage points.

Nu de WRX Gr.B Road Car

4C Gr.3 Road Car, Mustang Gr.3 Road Car, Atenza Gr.3 Road Car en de RCZ Gr.3 Road Car zouden dan nog moeten komen.

GT by Citroën Road Car kan je bij de dealer kopen voor 350.000 credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even gekeken naar nu zijn jullie me kwijt, want geen enkele van de wagens die ik in de mileage shop gekocht heb zijn in Brand Central met credits te koop :/

Het gaat dus om deze wagens:
-Lancer Final Edition Gr.B Road Car
-Corvette C7 Gr.3 Road Car
-WRX Gr.B Road Car
-BMW M4 Safety Car
-Mercedes AMG GT Safety Car

Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 41% gewijzigd door Superkiwi op 14-11-2017 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Die langere daily races zijn wel erg tof :)
Een strakke kwalificatie tijd neerzetten om vervolgens vanaf pole te beginnen en dat 17 minuten lang volhouden tot het einde van de race waarbij 1 andere rijder je steeds in de spiegel iets dichterbij ziet komen..

Maak je in de laatste bocht alsnog een fout... aagh maar met net genoeg speling nog net als nummer 1 over de finish 8) Dat zijn wel de momenten dat GT S echt goed tot zijn recht komt _/-\o_

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rgarretsen
yep, alleen jammer van de B daily, die moeten ze gewoon gr 4 houden en die andere gr 3. al het overige is bagger. vind de normale N cars, vgt en rally dan ook verschrikkelijk, totaal geen grip en sturen verschrikkelijk.

Het is GT sport, hou het lekker bij GT auto's :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baas41
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06 19:16
Kronos1979 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:17:
[...]

Sorry maar ik onderschrijf je ervaringen helemaal niet.
Misschien ligt het aan je SafetyRating?
Sommige mensen (ik zeg niet dat jij tot deze groep behoort) legt de fout van beuken ook altijd bij de ander. Dit terwijl ze zelf dan een SR hebben van C of lager...

Wil je een hoge SafetyRating hebben van S / A / B dan is dat prima te behalen en je zult zien dat hier veel minder gebeukt wordt (natuurlijk komt het voor... maar dit komt ook voor in de Formule 1 om van de lagere klassen maar niet te spreken). Het zal ten koste gaan van je Driving Rating omdat je voorzichtiger moet gaan rijden.

Anticiperen is ook erg belangrijk. Als iemand je een keer een beuk gegeven heeft en hij is ongeveer net zo snel als jij. Laat hem gaan. Hij komt vanzelf wel iemand anders tegen. Focus zelf op het rijden van een cleane race.
Niet mee eens. Ik ben die mensen die van letterlijk 100 meter achter je een inhaalpoging wagen, waardoor ik zelf SR - krijg en vaak de bocht uit vlieg + een penalty krijg, echt helemaal zat. Vaak in de eerste ronde, waardoor heel mn race echt verkloot is ook. Vind het echt niet erg als ik af en toe een tikje krijg omdat iemand heel dicht achter me aan het rijden is. Dat gebeurt nou eenmaal. Maar die belachelijke pogingen om in een gat te springen dat er alleen is omdat ik de bocht normaal neem(niet defensief), omdat degene achter me gewoon te ver is om een poging te wagen, zijn zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ontzettende_Jan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:46:
[...]

Er zitten 8 road cars in de game:

Corvette C7 Gr.3 Road Car en Lancer Final Edition Gr.B Road Car waren eerder in de shop. De Corvette kon je inderdaad met credits kopen, de Lancer was volgens mij Mileage points.

Nu de WRX Gr.B Road Car

4C Gr.3 Road Car, Mustang Gr.3 Road Car, Atenza Gr.3 Road Car en de RCZ Gr.3 Road Car zouden dan nog moeten komen.

GT by Citroën Road Car kan je bij de dealer kopen voor 350.000 credits.
Ik zie het nu ja. Ipv group B rally is het een group B road car. Tja....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgarretsen
Hopelijk morgen weer een normale gr 4 daily, vandaag was beetje boring met alleen een Gr. 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:13:
Even gekeken naar nu zijn jullie me kwijt, want geen enkele van de wagens die ik in de mileage shop gekocht heb zijn in Brand Central met credits te koop :/

Het gaat dus om deze wagens:
-Lancer Final Edition Gr.B Road Car
-Corvette C7 Gr.3 Road Car
-WRX Gr.B Road Car
-BMW M4 Safety Car
-Mercedes AMG GT Safety Car

Of zie ik iets over het hoofd?
Wat je zegt klopt.
Alleen de Citroen road car kan je in Brand Central kopen, de andere wagens die ik noemde (4C Gr.3 Road Car, Mustang Gr.3 Road Car, Atenza Gr.3 Road Car en de RCZ Gr.3 Road Car) moeten nog voorbij komen in de Mileage shop.

Gisteravond de laatste missies op goud gehaald, lastigst vond ik nog 8-4 de time trial op Fisherman's Ranch. De gevreesde 8-6 Blue Moon Oval had ik na 3x gefixt, tweede poging werd ik door de nummer 2 in de laatste bocht vakkundig in de rondte getikt.. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Ontzettende_Jan op 15-11-2017 08:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ontzettende_Jan schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:27:
[...]
Gisteravond de laatste missies op goud gehaald (...)
Nice! _/-\o_ d:)b

Gisteren een aantal spannende daily races gehad, waarvan dit toch wel de leukste was.
Gestart als 8e, midden tussen de actie. Tijdens de eerste 3 laps werden er links en rechts leuke duels uitgevochten en heb ik enkele plaatsen winst kunnen boeken totdat ik na een foutje in lap 2 weer wat terugviel maar uiteindelijk aan het eind van lap 3 toch op de 2e plaats terecht kwam. En toen werd het een jacht op de eerste plaats, 7 ronden lang, maar die gaf zich niet zomaar gewonnen :D

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l7UjoKJbrAE]

Wel een potverdomme-momentje op 0:54 toen de game besloot een ghost auto vlak voor mijn neus te ontghosten. De sticker op zijn auto had niet treffender kunnen zijn ;)

En voor degenen die van rondjes rijden houden, hier mijn winst op de Blue Moon Speedway (FIA Nations Cup) gisteren.
Gestart vanaf de 3e plaats en geprobeerd zo netjes en clean mogelijk de race te rijden, wat goed gelukt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 15-11-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breminem
Mooi om te zien zuperkiwi! d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door breminem op 15-11-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tien keer leuker dan races tegen de AI :)
Dit soort races maken GT Sport voor mij wellicht de leukste Gran Turismo tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 15:42
Gisteren had ik ook een mooie race op Dragon Trail met mijn favoriete Gr.3 auto`s.
Ik dacht een aardige quali gereden te hebben met 1:40.9 maar dat viel vies tegen, ik ben overigens op dit moment B-B qua ratings.

Ik moest dus starten als 12de, dus maar zien waar het schip strand...
Uiteindelijk goed de eerste bocht doorgekomen en stuk voor stuk ging iedereen elkaar in de haren vliegen en haalde ik ze stuk voor stuk in. Zelf bleef ik overal ongedeerd uit en kon steady m`n rondjes rijden allemaal in de 1.42.xxx. ineens kwam de top ook zo dicht in de buurt dat ik zelfs aan de overwinning mocht denken maar degene die vooraan reed was mij te snel. uiteindelijk op een mooie 2de plek geeindigd en een bonus voor credits en ervaring wegens het niet aanraken van de tegenstanders.

Zo wil ik alle races wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je nu voor de online races ps plus nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breminem
Vanaf vandaag t/m zondag toevallig niet, dan loopt er namelijk een aktie dat je gratis online kan gamen op je PS4.
Normaalgesproken heb je PS+ abonnement nodig om online te kunnen gamen op je PS4 (dus ook om online te kunnen racen met GT Sport).

Ik ga de komende dagen gebruik maken van de gratis-online-gamen-aktie zodat ik vervolgens voor mezelf kan bepalen of ik al dan niet 60 euro uit wil geven om een jaar online te kunnen gamen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 628110

Ik heb zo straks even een hele rits filmpjes gekeken van (jouw) ZuperKiwi, echt mooi om te zien vooral omdat je cockpit view rijdt, het sturen ziet er mooi soepel en echt uit en dat krijg ik met de controller maar niet voor elkaar jammer genoeg, ik moet steeds aantikken(corrigeren) en dat ziet er niet uit in cockpit vieuw het irriteert me zelfs constant dat stuur zien te bewegen, zal ook wel grotendeels aan mn eigen speelwijze liggen maar als ik probeer smooth te sturen, dus met de vinger op het rondje en soepel sturen, dan lig ik er in bocht 1 al uit :+
Ik rijd daarom in bumper view, wel wat saai vind ik persoonlijk maargoed, met de hood view mis ik de spiegel en vind de view waarbij je de hele auto ziet de enige dikke minpunt van GTSport, dat ziet er niet uit vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

breminem schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:43:
Vanaf vandaag t/m zondag toevallig niet, dan loopt er namelijk een aktie dat je gratis online kan gamen op je PS4.
Normaalgesproken heb je PS+ abonnement nodig om online te kunnen gamen op je PS4 (dus ook om online te kunnen racen met GT Sport).

Ik ga de komende dagen gebruik maken van de gratis-online-gamen-aktie zodat ik vervolgens voor mezelf kan bepalen of ik al dan niet 60 euro uit wil geven om een jaar online te kunnen gamen. :)
Tegen valler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
Anoniem: 628110 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:53:
dus met de vinger op het rondje en soepel sturen, dan lig ik er in bocht 1 al uit :+
Probeer motion steering, dan kun je misschien wel soepel sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dm-dutchman schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:12:
[...]

Probeer motion steering, dan kun je misschien wel soepel sturen
Neem een stuurtje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff die interlagos ennik zijn geen beste vrienden...
Heb zelfs die gt citroen gekocht ervoor want is DE auto als ik zonde leaderboards bekijk, maar nee lukt me niet eens sneller te gaan ermee dan mn viper.
1:41.5 is wat ik haalde met die citroen. En met mn viper een 141.291.
Dus ja heb elke keer hier moeite om binnen die seconde van de top te komen..
Naja hoop snel weer wat leukere banen want dit en die one make races vind ik echt geen zak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

v8power67 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:44:
Pfff die interlagos ennik zijn geen beste vrienden...
Heb zelfs die gt citroen gekocht ervoor want is DE auto als ik zonde leaderboards bekijk, maar nee lukt me niet eens sneller te gaan ermee dan mn viper.
1:41.5 is wat ik haalde met die citroen. En met mn viper een 141.291.
Dus ja heb elke keer hier moeite om binnen die seconde van de top te komen..
Naja hoop snel weer wat leukere banen want dit en die one make races vind ik echt geen zak aan.
Viper eens goed afstellen . Ik vind het een fijn baantje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 279475 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:00:
[...]

Viper eens goed afstellen . Ik vind het een fijn baantje :-)
Nadeel is je mag bij de sport evenementen geen afstelling toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

v8power67 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:07:
[...]

Nadeel is je mag bij de sport evenementen geen afstelling toepassen.
Dat is idd wel fuck

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grappig dat het meerendeel van de top10 rijders op de leaderboards van daily race A, waar je met een Franse auto rijdt, een Fransman is ;)

Op zich wel een lekkere track/auto combi.
Truuc zit hem in het vast kunnen houden van je snelheid. Eerste poging tot kwalificeren geeft mij een 6e startplek (C/S rating), niet slecht.
En de eerste race leert mij dat er met een S rating niet per definitie cleaner geracet wordt....

[ Voor 32% gewijzigd door Superkiwi op 15-11-2017 19:35 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dirk188
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2020
Ik heb mijn snelste ronde op interlagos opgeslagen. Misschien kun je hiermee nog ergens wat tijd vinden. Eerste gedeelte is goed, daarna wat kleine foutjes.

PSN: DirkvT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
Wat een verademing is GT Sport in multiplayer. Net een online race gedaan in een public lobby in Forza 7, en dat is echt het afvoerputje van online racers. Jezus wat een gebeuk.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dirk188 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:42:
Ik heb mijn snelste ronde op interlagos opgeslagen. Misschien kun je hiermee nog ergens wat tijd vinden. Eerste gedeelte is goed, daarna wat kleine foutjes.
[video]
De kolere hey!! Dikke respect. Dit gaat mij never nooit niet lukken. Zo smooth lukt me niet met controller helaas.
Naja dan weet ik gelijk waar ik het laat liggen. Zo ongeveer overal :+
Rivanov schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:13:
Wat een verademing is GT Sport in multiplayer. Net een online race gedaan in een public lobby in Forza 7, en dat is echt het afvoerputje van online racers. Jezus wat een gebeuk.
Tja dat had zo ong iedereen je wel kunnen vertellen :p
Speel forza nooit online, is gewoon geen doen.
Speel sowieso forza nagenoeg niet meer sinds gt sport uitgekomen is....
Was gelukkig maar 50 euro voor de ultimate edition. Doe soms de speciale autos van de week effe kopen en dat is het.

[ Voor 36% gewijzigd door v8power67 op 15-11-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwins1984
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Interlagos vond ik altijd maar een vaag circuit..
Maar na 2 x de daily te hebben voltooid moet ik die mening flink bijstellen. Wat een geniale track om te racen! Die rechte stukken gecombineerd met flauwe en strakke bochten zorgen voor flink wat spanning! _/-\o_
[video]
Wetend dat ik die eerste bocht nog niet maximaal door kom, ben ik je hiermee erg dankbaar 8)
Bleef elke keer rond de 1:43 hangen... Strak nog maar is een poging wagen.

PSN: Edwin1984 -- Steam: edwin1984 -- Xbox live: Edwins1984 -- uPlay: edwin_1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
[video]
Ziet er goed uit. Valt me op dat jij veel later kan remmen dan ik en de bocht alsnog haalt. Terwijl jij ABS ook aan hebt staan zie ik. Ook online valt me dit op.. Mensen die een stuur gebruiken kunnen veel later remmen, vraag me af waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baas41 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:17:
[...]

Ziet er goed uit. Valt me op dat jij veel later kan remmen dan ik en de bocht alsnog haalt. Terwijl jij ABS ook aan hebt staan zie ik. Ook online valt me dit op.. Mensen die een stuur gebruiken kunnen veel later remmen, vraag me af waar dit aan ligt.
Denk omdat je met een pedaal meer gevoel kan uitoefenen dan met een ds4 trigger. Deze hebben veelste weinig gevoel en een flinke curve erin dat je al heel snel teveel remdruk geeft. Denk dat remmen zodat abs amper inschakelt je sneller bent.
Athans dit is mijn idee ervan. Moet zeggen dat lukt wel beter met een xbox controller. Sowieso door de feedback in de triggers, maar zeker doordat er meer beweging is dus meer controle.
Misschien maar weer eens de rechter stick als gas/rem gaan gebruiken. Zit wat meer gevoel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
v8power67 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:40:
[...]

Denk omdat je met een pedaal meer gevoel kan uitoefenen dan met een ds4 trigger. Deze hebben veelste weinig gevoel en een flinke curve erin dat je al heel snel teveel remdruk geeft. Denk dat remmen zodat abs amper inschakelt je sneller bent.
Athans dit is mijn idee ervan. Moet zeggen dat lukt wel beter met een xbox controller. Sowieso door de feedback in de triggers, maar zeker doordat er meer beweging is dus meer controle.
Misschien maar weer eens de rechter stick als gas/rem gaan gebruiken. Zit wat meer gevoel in.
Maar als je zijn filmpje bekijkt, zie je dat de abs vrijwel meteen wordt ingeschakeld en dus zou het niet zoveel moeten uitmaken.. Maar bijvoorbeeld in de eerste bocht, moet ik echt voor de pionnen remmen anders red ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baas41 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:44:
[...]

Maar als je zijn filmpje bekijkt, zie je dat de abs vrijwel meteen wordt ingeschakeld en dus zou het niet zoveel moeten uitmaken.. Maar bijvoorbeeld in de eerste bocht, moet ik echt voor de pionnen remmen anders red ik het niet.
Mja het schakelt dan wel in maar toch minder denk ik dan als je vol op de rem staat. Ik ga het morgen eens testen.
Heb wel eens eerder het idee gehad dat minder op de rem trappen soms wat beter werkt. Maar vergat dit weer te gebruiken. Zal het eens gaan proberen hoeveel dit van invloed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baas41
v8power67 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:46:
[...]

Mja het schakelt dan wel in maar toch minder denk ik dan als je vol op de rem staat. Ik ga het morgen eens testen.
Heb wel eens eerder het idee gehad dat minder op de rem trappen soms wat beter werkt. Maar vergat dit weer te gebruiken. Zal het eens gaan proberen hoeveel dit van invloed is.
Ja dat doe ik dan ook wel. Heb zelf abs op weak gezet om dit te testen en zo min mogelijk tyre squeal te creëren door steeds zachter te remmen, maar het lukt gewoon niet om zo laat te remmen..

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 21:38
Schaken jullie zelf? Of manual?

Ik dacht eigenlijk altijd wel een nette racer te zijn maar merk dat mijn sr toch wel rond de c/b blijft hangen. Nu zag ik in verschillende filmpjes op het forum dat er niet geracet wordt met de view waar je het stuur ziet. Het lijkt alsof je in die view veel meer overzicht hebt door betere achteruitkijkspiegel? Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:01:
Schaken jullie zelf? Of manual?

Ik dacht eigenlijk altijd wel een nette racer te zijn maar merk dat mijn sr toch wel rond de c/b blijft hangen. Nu zag ik in verschillende filmpjes op het forum dat er niet geracet wordt met de view waar je het stuur ziet. Het lijkt alsof je in die view veel meer overzicht hebt door betere achteruitkijkspiegel? Klopt dat?
Ik schakel zelf ja. En rij meestal met de hood/roof cam.

• giantgiantus
Scheelt dat nog tijd? Zelf schakelen?

• rgarretsen
geen traction control en handschakelen scheelt enorm :)

Geen abs zou ook voor beter inremmen moeten zorgen (maar dat krijg ik met een ds4 niet voorelkaar zoals ik bij forza op de xbox controller wel kon).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
v8power67 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:01:
[...]

Tja dat had zo ong iedereen je wel kunnen vertellen :p
Speel forza nooit online, is gewoon geen doen.
Speel sowieso forza nagenoeg niet meer sinds gt sport uitgekomen is....
Was gelukkig maar 50 euro voor de ultimate edition. Doe soms de speciale autos van de week effe kopen en dat is het.
I know. Maar dat werd gisteren nog maar eens pijnlijk duidelijk. Heb destijds ook de Ultimate Edition voor € 50 uit Rusland gehaald en voor SP is het een heerlijke game. Maar dacht; hey weet je wat.. ik ga eens online.
Nou.. :O

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• giantgiantus
Is dat nog aan te leren als je al jaren met automaat speelt (en 33 bent)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
giantgiantus schreef op donderdag 16 november 2017 @ 07:59:
[...]

Natuurlijk! Eenmaal gewend, wordt het gewoon een 2e natuur.

Met AT mis je ook gewoon engine braking in het geval je wat te wijd gaat. Gewoon doen! :)
[...]

Ja, klopt. Als ik dat rembalkje met 60-75% opvul, rem ik veel harder! Net als jij vergeet ik dat alleen vaak. Vaak het gevoel dat die hele ABS setting in GTS gewoon niet werkt zoals het hoort te werken.

[ Voor 41% gewijzigd door Trent900 op 16-11-2017 08:23 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
[...]

Hehe, nooit zelf geschakeld (in een game dan ;)) en ook 33 jaar. Gaat me nu aardig af en voegt best wel wat toe aan het racegevoel. Zeker met een stuurtje.

Gister ook die Interlagos race gedaan. Mijn rondetijd kwam niet lager dan 1:43 dus bedankt voor het hierboven geposte filmpje! Begon als 9e in de race en vreesde het ergste. Dat bleek terecht. Werd in ronde 5 na het tweede lange rechte stuk volledig de vangrail in getorpedeerd. Man wat kut.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk188
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-11-2020
[...]

Ik heb de ABS op standaard staan. Ik heb dit ook uitvoerig getest en voor mij werkt dit het beste. Ik heb het vermoeden dat de physics in GT Sport zo werken dat je er geen nadeel van ondervindt. Volgens mij maakt het ook niks uit of je vol remt of lichtjes, zodra de ABS ingrijpt functioneert deze. Al het rode boven het witte rembalkje is nutteloos maar geeft geen nadeel.
Dit kun je dan ook gebruiken om veel later aan te remmen omdat je de gehele remweg gebruikt om ook naar de apex te sturen. Door de druk op de voorwielen stuurt de auto ook nog eens makkelijker in en kun je het remmen gebruiken om goed de bocht in te sturen.
Ik denk wel dat dit met een controller veel lastiger te doen is omdat je heel veel handelingen tegelijk aan het doen bent. Sowieso respect voor de mensen die rond kunnen komen met een controller _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk188 op 16-11-2017 09:28 ]

PSN: DirkvT

Acties:
  • +2 Henk 'm!
De daily race op Kyoto gisteren was een garantie voor close racing daar de Peugeot RCZ een vrij traag autootje is. Het risico op vuil rijden (mensen die jou gebruiken om tegenaan te hangen in de bochten) was ook groot maar het merendeel van de races die ik gereden heb ging allemaal erg netjes (B/S rating).

Hoogtepunt was onderstaande race, waar het veld de hele race érg dicht bij elkaar bleef en de top 5 binnen 0.9(!) seconden van elkaar finishte :D
Voor de laatste bocht lag ik nog 3e, maar toen.....

Hier dezelfde race maar dan vanuit cockpit view.
De uitslag verraste me :) *clickbait lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

na een paar dagen weet je niet beter meer.
Zo kan je dan ook waar nodig ff short shiften om bijvoorbeeld wheelspin te vermijden. En ik rem al een deel af op de motor met terug schakelen . Dat mis je met automaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
Beetje jammer dat een beetje goed stuur al 200 euro kost. en de vraag is of je dat er voor over hebt hea. Ik in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

dm-dutchman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:31:
[...]

Beetje jammer dat een beetje goed stuur al 200 euro kost. en de vraag is of je dat er voor over hebt hea. Ik in ieder geval niet.
Ik wel. Die keuze moet je zelf maken.
Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste

Let op:
Vrijwel iedere zondagmiddag worden er Tweakers only lobbies gemaakt om te oefenen voor de daily races van de komende week.

Wil je samen met Tweakers racen? Ga dan naar de volgende Google Docs spelerslijst voor PSN-namen en voeg ook je eigen naam toe:
https://docs.google.com/s...mNDinEB0/edit?usp=sharing