Tja, maar de 390x is dan ook geen high-end, dat zijn de Fury en Fury X, en met de meest moderne drivers wil een Fury X het nog wel eens winnen van een normaal of nauwelijks OC'ed GTX980ti.
Over DX12 zwijg ik trouwens maar

Efficientie is wel leuk,
Volgens alle Nvidia fans is dat de heilige graal

maar wel met vooruitgang in totale perf. Juist nu VR, 4 en 5K nog meer de trend worden komt AMD niet een perf. vooruitgang (natuurlijk moeten we nog even afwachten of er toch niet meer is).
VR, 4k en 5k zijn enorm kleine niche markten. Ik weet zeker dat multimonitor een grotere doelgroep is, en die is al zeer klein.
Vergeet ook niet dat een 390 al acceptabele performance heeft in VR en 4k, een 480 gaat dat dus zeker hebben, en dat voor 200 euro.
Echt, wat doet AMD daarin fout?
Pascal is idd nu ook niet echt baanbrekend, maar toch is de perf. lat weer 30-40% hoger gelegd. En zijn de prijzen, mede door afwezigheid van concurrentie veel te hoog.
Leuk joh, die performancelat weer niemand wat aan heeft
Ja, het is leuk ver pissen, maar wat heeft de normale gamer er nou aan? Die wilt gewoon voor 600-700 een gamebak in elkaar zetten, voor dat geld heb je niet eens een 1080

Nvidia komt, zoals vorige generatie, weer rijkelijk laat met een midrange kaart, en het verbaast mij niks als dat weer zo'n misbaksel als de 960 wordt.
En slechte prijzen vanwege geen concurrentie? AMD heeft geen concurrentie op midrange, en toch hebben die wel gewoon normale prijzen. Het is voor een flink deel ook gewoon Nvidia die zoveel mogelijk willen verdienen.
Wel typisch, het is AMD's schuld dat Nvidia te duur is!
People as things, that’s where it starts.