CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 134 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 50.009 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:45:
Is er ook een livestream van AMD bij de É3 ?
http://www.pcgamingshow.com/

Om 20.00 uur vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Zoveel events en shows, maar nog steeds geen info waar het werkelijk om gaat...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
edward2 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:32:
Zoveel events en shows, maar nog steeds geen info waar het werkelijk om gaat...
Die gaan we denk ik ook niet krijgen. Pas de 27e als de reviews online gaan.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Verwacht ook meer dat ze gewoon bf1 gameplay laten zien op een 480 om zo te laten zien dat je 1 van de grote upcoming games op een kaartje van 200$ kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:00:
[...]

Verwacht ook meer dat ze gewoon bf1 gameplay laten zien op een 480 om zo te laten zien dat je 1 van de grote upcoming games op een kaartje van 200$ kan draaien.
Dat hebben ze volgens mij laatst ook al laten zien. Dus dat zou ook geen nieuws zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:00:
Als we het hele "Let the reviewers show the FPS" tantrum mogen geloven, zal het enkel in CrossFire zijn. Kans zit erin dat er wat extra technische gegevens naar boven komen, of het beter specifieren van de reeds bekende gegevens. Mogelijk een aantal ontwerpen van partners (waarschijnlijk beperkt tot afbeeldingen/renders). En hoogstwaarschijnlijk iets over het hele VR-gebeuren.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
The Source schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:37:
LOL AMD heeft de launchdate en tijd van de nieuwe GPU bekend gemaakt, echter spreken ze over 380X.... sta ik dan niet onder NDA? Of maken ze foutjes in de NDA ?
Nou maak je naam maar waar en spui je info >:)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:43:
[...]

Daarom snap ik niet wat er nu nog voor zinnings te melden is, behalve de real deal.
offtopic:
Ik vind AMD's marketing echt slecht. Ze weten mij niet te prikkelen iig. laat staan hype te creëren

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 13-06-2016 15:44 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mieJas schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Als we het hele "Let the reviewers show the FPS" tantrum mogen geloven, zal het enkel in CrossFire zijn. Kans zit erin dat er wat extra technische gegevens naar boven komen, of het beter specifieren van de reeds bekende gegevens. Mogelijk een aantal ontwerpen van partners (waarschijnlijk beperkt tot afbeeldingen/renders). En hoogstwaarschijnlijk iets over het hele VR-gebeuren.
E3 is een echte gaming conventie waarbij niet iedere gamer verstand van hardware heeft dus als ze laten zien dat ze met 2x 480 Bf1 op 4 kunnen spelen op hoge instellingen dan is dat een goeie zet van AMD, maar wij als tweakers willen natuurlijk wat meer zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overlclocked 480 op 1400mhz :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vlvcbxM.jpg

Fury-x performance ! _/-\o_

Nu nog hopen dat dit 100% echt is :+

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

edward2 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:43:
[...]

Daarom snap ik niet wat er nu nog voor zinnings te melden is, behalve de real deal.
offtopic:
Ik vind AMD's marketing echt slecht. Ze weten mij niet te prikkelen iig. laat staan hype te creëren
Ik denk eerlijk gezegd dat vooral de fans van Nvidia de hype wel generen, daar hoeft Nvidia niet heel veel voor te doen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:55:

[afbeelding]

Ik hoop ten zeerste dat dit de realiteit gaat worden! Ik wil echt liever geen nvidia shit meer, maar gamen op 3440x1440 heeft wel een redelijk stevige kaart nodig. Hopen dat de 480 dit waar gaat maken.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

[afbeelding]

Dan zouden de stock clocks rond de 1050 MHz ergens uitvallen, wil de performance met 30% omhoog gaan? Even iets anders dan de 1266 die eerder de ronde deed :Y

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:26
RobinHood schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat vooral de fans van Nvidia de hype wel generen, daar hoeft Nvidia niet heel veel voor te doen.
Ik heb het idee wat er veel meer casual "volk" geinteresseerd is geraakt in het hardware segment van gamen dan eerder het geval was. En laat dat nu net de doelgroep zijn die veel geld opbrengt en zich erg makkelijk laat beïnvloeden. Nvidia speelt hier perfect op in door een hype te ontsteken met teasertjes en dergelijke content, daar waren ze altijd al wel goed in maar de laatste 2 jaar groeit het wel erg.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

aminam schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:06:
[...]

Ik heb het idee wat er veel meer casual "volk" geinteresseerd is geraakt in het hardware segment van gamen dan eerder het geval was. En laat dat nu net de doelgroep zijn die veel geld opbrengt en zich erg makkelijk laat beïnvloeden. Nvidia speelt hier perfect op in door een hype te ontsteken met teasertjes en dergelijke content, daar waren ze altijd al wel goed in maar de laatste 2 jaar groeit het wel erg.
AMD teast ook heel wat af, maar dat krijgt in de media minder aandacht, en minder mensen praten erover, want er zijn minder mensen schuimbekkend AMD-fan.

9Gag vind ik daar een interessante graadmeter voor. Het aantal posts over hoe fucking epic de 1080 wel niet zal zijn was enorm hoog, de reacties daar onder ook, en erg anti-AMD. Er waren wat 480 posts, maar, ook daar weer veel anti-AMD geflame.

Ik vind AMD en Microsoft altijd prima vergelijkingsmateriaal, want het zijn allebei bedrijven die eigenlijk heel veel goeds brengen, maar in de ogen van de gemiddelde "persoon die iets van tech af weet" is het totale troep, en dat persoon zal zijn onzin keihard spuien.

Ze hebben allebei een dijk van een PR-probleem, inderdaad omdat de marketing gewoon niet goed is/was, maar ook omdat ze tegenover een enorme horde tegenstanders staan. Er is bijna geen artikel over AMD zonder dat mensen zeggen "AMD IS GEDOEMD EN ZUIPT ALS EEN MALLE EN ZE GAAN FAILLIET!!11!!!!1111", net als er geen artikel over Windows Mobile is zonder "WM IS GEDOEMD EN KUT EN MS GAAT SUPPORT LATEN VALLEN 1111!!1!!111!1". Allebei op niks concreets gebaseerd, maar je leest het wel altijd en overal, en dan gaan mensen het vanzelf geloven, en dus niet kopen.

En je kan argumenteren wat je wilt, veel mensen zullen zeggen of denken "ja, maar, dit ene persoon zegt dat wel, er zijn 10x zoveel mensen die zeggen dat het niet zo is...."

Matige marketing is inmiddels echt niet meer AMD's echte probleem hierin, het echte probleem is dat ze 5 jaar geleden matige marketing hadden + dat Nvidia zelfs hun grootste clusterfucks altijd weet goed te praten. Zelfs op het moment dat AMD keihard Nvidia verpletterde, namelijk HD5000 vs GTX400 serie had AMD niet of nauwelijks een meerderheid van de verkopen. Dat terwijl AMD een veel beter product had. Mensen kochten gewoon Nvidia, puur omdat het Nvidia was.

Eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe AMD dat kan doorbreken. Betere performance halen deden/doen ze al, maar dat helpt niet heel veel. Betere marketing? Tja, het is nu al beter dan eerder, maar ik merk nog niet echt een effect.

Misschien dat Zen wel gaat helpen, als het goed is kan AMD dan voor het eerst in een jaar of 5 weer mee doen in de high-end CPU wereld, en dat is altijd goed voor je imago. Als het goed is brengen ze min of meer tegelijk ook een echte high-end GPU uit, en als de sterren goed staan druppelen er dan ook meer DX12 games uit. Als dat allemaal vrij vlekkeloos verloopt, kan dat echt wel positief voor AMD uitpakken.

Maar ik verwacht niet dat er ooit evenveel AMD fanboys zullen zijn als Nvidia-fanboys. Nvidia heeft namelijk een enorme voorsprong. En AMD zal daardoor nooit zo'n grote hype kunnen creëren als Nvidia doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:12
Ik hoop op echte 480 benchmarks (voor zover de benchmarks van de fabrikant zelf 'echt' kunnen zijn :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
RobinHood schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:24:

Maar ik verwacht niet dat er ooit evenveel AMD fanboys zullen zijn als Nvidia-fanboys. Nvidia heeft namelijk een enorme voorsprong. En AMD zal daardoor nooit zo'n grote hype kunnen creëren als Nvidia doet.
Stel dat de bovenstaande bench waar is (OCed 480 zit op het niveau van een stock 1070), de 480 launched op de 29e en is direct goed leverbaar. Dan is dat wel goed voor hun imago. En dat zullen zelfs de die-hard fanboys moeten toegeven dat AMD dat wel netjes doet (alhoewel...)

Überhaupt, als de 480 direct goed leverbaar is, is dat al zeer goed in vergelijking met Nvidia. Ik kan in ieder geval niet wachten. Ik hoop toch minstens op 980 performance... Anders ga ik misschien toch een 1070 overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 16:17
EkkeHH schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:40:
[...]

Ik hoop op echte 480 benchmarks (voor zover de benchmarks van de fabrikant zelf 'echt' kunnen zijn :P ).
Ach da's altijd afwachten natuurlijk. De meeste benchmarks worden in de meest uitzonderlijk gunstige situaties getest.

Deslniettemin geeft het wel een ruw idee van wat een kaart kan,

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zeara schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Stel dat de bovenstaande bench waar is (OCed 480 zit op het niveau van een stock 1070), de 480 launched op de 29e en is direct goed leverbaar. Dan is dat wel goed voor hun imago. En dat zullen zelfs de die-hard fanboys moeten toegeven dat AMD dat wel netjes doet (alhoewel...)
Mwah, ik kan alweer horen wat de nFanboys daarover te miepen hebben:

Overclocken is niet voor iedereen weggelegd
Niet iedere chip clockt zo goed over
Dan gaat het stroomverbruik weer omhoog
Er is iets mis met die chips anders clockte AMD ze standaard wel zo hoog
Als AMD ze nou hoger clockte hadden ze een betere prijs ervoor kunnen krijgen

En vast nog wel meer gemiep van het eerste uur.
Überhaupt, als de 480 direct goed leverbaar is, is dat al zeer goed in vergelijking met Nvidia. Ik kan in ieder geval niet wachten. Ik hoop toch minstens op 980 performance... Anders ga ik misschien toch een 1070 overwegen...
Nee, dat de 1070 nog niet leverbaar is, is een keuze van Nvidia om zo genoeg stock te hebben :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:13
RobinHood schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:00:
[...]

Mwah, ik kan alweer horen wat de nFanboys daarover te miepen hebben:

Overclocken is niet voor iedereen weggelegd
Niet iedere chip clockt zo goed over
Dan gaat het stroomverbruik weer omhoog
Er is iets mis met die chips anders clockte AMD ze standaard wel zo hoog
Als AMD ze nou hoger clockte hadden ze een betere prijs ervoor kunnen krijgen

En vast nog wel meer gemiep van het eerste uur.

[...]

Nee, dat de 1070 nog niet leverbaar is, is een keuze van Nvidia om zo genoeg stock te hebben :Y
Jup zo gaat het he...

De FE edition van de 1080 is eigenlijk ook gewoon ruk, maar daar wordt niet echt een probleem van gemaakt... Maar bij AMD (290x) was dat toch ff anders... Al waren die ook wel slecht daar niet van... Maar eigenlijk gebeurd bijna hetzelfde bij de 1080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zeara schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:03:
[...]

Jup zo gaat het he...

De FE edition van de 1080 is eigenlijk ook gewoon ruk, maar daar wordt niet echt een probleem van gemaakt... Maar bij AMD (290x) was dat toch ff anders... Al waren die ook wel slecht daar niet van... Maar eigenlijk gebeurd bijna hetzelfde bij de 1080...
Klopt, maar dat is Nvidia, dus niet zo erg.

Dat is het hele probleem van de underdog zijn in een markt met enkele grote merken: iedere keer dat jij een fout maakt, wordt die breed uitgemeten, maar als 1 van de grote merken een fout maakt, wordt dat al snel met de mantel der liefde bedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 18:46
Het hele FE gedoe is mijn inziens onzin, duurdere ref kaart dan aftermarket, hoezo? Slaat echt volkomen nergens op.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

De reference cooler is niet slecht, dat was die op de GTX 980 (Ti) ook niet en nu op de GTX 1080 ook blijkbaar niet. Het is niet alsof die laagste MSRP gehaald zal worden op 3rd party kaarten met goede koelers, die prijs zal waarschijnlijk alleen gehaald worden op de meest simpele versies.

Dat de kaarten te duur verkocht worden is de schuld van de idioten die het ervoor over hebben. Als niemand bereid is 850€ voor een reference GTX 1080 te betalen, dan zal die prijs ook snel zakken. Maar wat krijg je ? Wat idioten die zich "early adopters" noemen willen hun '15 minutes of fame' hebben en betalen het. Dus wat doe je als handelaar ? Zien hoe veel kaarten je met 300% meer winst kan verkopen voordat de verkoop afneemt. En dan krijg je nog eens helden die zeggen "is toch heel normaal dat ze zoveel kosten, er is teveel vraag !" en dan gaat men het nog normaal vinden ook !

Soms zie je wat helden verklaren dat de gaming wereld beter af zou zijn zonder (concurrentie van) AMD en van die sukkels die AAA games pre-orderen, die klasseer ik onder dezelfde, bovenstaande groep die geen idee hebben dat zij de oorzaak zijn van overpriced GPUs en games die onspeelbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nou, als je kaart bij een lange benchmark oververhit, is je koeler gewoon kut. Dat is zo bij de 290[x] en die vlieger gaat dus ook gewoon op bij de 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de kaart oververhit is de koeler defect of niet goed gemonteerd. Er is namelijk nog nooit een kaart uitgebracht waarbij dat gebeurde. Zou ook niet best zijn, want dan ga je een RMA rate van 100% hebben en dan ben je als bedrijf heel snel failliet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

-The_Mask- schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:56:
Als de kaart oververhit is de koeler defect of niet goed gemonteerd. Er is namelijk nog nooit een kaart uitgebracht waarbij dat gebeurde. Zou ook niet best zijn, want dan ga je een RMA rate van 100% hebben en dan ben je als bedrijf heel snel failliet.
Ook goed, terugclocken tegen oververhitting dan.

Zelfde principe: koeler is simpelweg niet opgewassen tegen het verbruik van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee klopt ook niet, de koeler kan het namelijk wel degelijk aan, in beide gevallen is echter gekozen voor een langzamere fanspeed, minder geluid maar ook een minder snelle kaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Je kan de kaart zelf zo instellen dat de max temp hoger mag zijn, en een custom fan profiel en koelings "issues" zijn opgelost. Sowieso klokte de 1080 zichzelf niet onder zijn standaard klok, dus geen reden voor paniek. Wel een erg conservatief fan profiel dat ze in de kaart hebben gegooid, maar goed, denk dat de gekken die het geld over hebben voor zo'n kaart ook wel weten hoe je bovenstaande dingen kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[afbeelding]

Dat zou niet verkeerd zijn! Een kleine 40%(?) overklokroom zou de waarde van deze GPU behoorlijk verhogen. Als dit juist is zal het me niets verbazen als 480 CF op deze frequentie niet eens zoveel achter GTX1080SLI zit, temeer omdat de GTX1080 primair al boost bovenin de 1800 mhz en daarbuiten het OC-potentieel eigenlijk gering is (1900-2000mhz) en CF een (veel) betere schaling heeft (+10-15%).

V.w.b. de marking, wat ik bedoel, ik zou bv. echt vooral wat perf. fragmenten de ether in gooien om potentiele kopers van nV af te houden. Laat bv. eens zien hoe the Devision loopt op 4K, of Doom etc. Je hoeft niet gelijk alle kaarten op tafel te leggen, maar een beetje damage control :)

Dit is trouwens wel een prima hype trigger :P

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 13-06-2016 18:51 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:49
Phuncz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:46:
De reference cooler is niet slecht, dat was die op de GTX 980 (Ti) ook niet en nu op de GTX 1080 ook blijkbaar niet. Het is niet alsof die laagste MSRP gehaald zal worden op 3rd party kaarten met goede koelers, die prijs zal waarschijnlijk alleen gehaald worden op de meest simpele versies.

Dat de kaarten te duur verkocht worden is de schuld van de idioten die het ervoor over hebben. Als niemand bereid is 850€ voor een reference GTX 1080 te betalen, dan zal die prijs ook snel zakken. Maar wat krijg je ? Wat idioten die zich "early adopters" noemen willen hun '15 minutes of fame' hebben en betalen het. Dus wat doe je als handelaar ? Zien hoe veel kaarten je met 300% meer winst kan verkopen voordat de verkoop afneemt. En dan krijg je nog eens helden die zeggen "is toch heel normaal dat ze zoveel kosten, er is teveel vraag !" en dan gaat men het nog normaal vinden ook !

Soms zie je wat helden verklaren dat de gaming wereld beter af zou zijn zonder (concurrentie van) AMD en van die sukkels die AAA games pre-orderen, die klasseer ik onder dezelfde, bovenstaande groep die geen idee hebben dat zij de oorzaak zijn van overpriced GPUs en games die onspeelbaar zijn.
Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:29

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mmmh de 1ste juli heb ik verlof of mag ik mijn c4 gaan halen. Ben echt benieuwd wat de kaart gaat doen tegenover de 280x ja sneller zijn maar met hoeveel :+ en vooral hoeveel sneller in RC5 O-)

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 13-06-2016 19:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

ParaVince schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:28:
Sowieso klokte de 1080 zichzelf niet onder zijn standaard klok, dus geen reden voor paniek. Wel een erg conservatief fan profiel dat ze in de kaart hebben gegooid...
Ik zou niet vreemd opkijken als Nvidia het conservatieve profiel gemaakt heeft om later, als AMD met een concurrent komt, met een driver te komen die deze limieten opschroeft om betere presentaties neer te zetten in benchmarks.Aan de andere kant is er ook nog gewoon meer uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:43:
[...]

Waarop basser je de vergelijking dat de voortuitgang in performance bij AMD lager is? In veel gevallen is een 390x/980 een heel stuk sneller dan een 380. Als de 480 die performance heeft dan is dat behoorlijk.
[afbeelding]
De 380 is vergelijkbaar met een 770/285. De 380 zit dan op +/-60% van de snelheid van de 390x/980, kijk eens naar het volgende.
[afbeelding]

Als je conclussies trekt beredeneer ze dan en probeer ze zover mogelijk met feiten te onderbouwen.
Voor die 25% baseerd ik me op de persoon die ik citeerde, ik gaf nadrukkelijk aan "als dat inderdaad klopt", de reden dat ik zelf nog niet te veel heb gerekend is omdat ik sowieso de benchmarks van de reviewers afwacht, wanneer die uitkomen en er zijn er voldoende dan ga ik ze eens naast elkaar leggen voor DX11 en DX12 en de relatieve performance vergelijken. Een beetje luiheid van mijn kant omdat het nu nog te speculatief is.
Overigens is een 380 helemaal niet gebasseerd op de 280(x)/HD79x0 maar op de nieuwe chip de 285. Waar de 380x de volle chip is.
Een zeer terechte kanttekening. Het punt was echter dat de 300-reeks voor het grootste deel een rebranding van de 200-reeks was (ben jij het met die stelling eens?) en dat daarom mogelijk de prijs voor de 280 wat lager kon liggen bij de introductie. Dit om de vergelijking eerlijk te houden voor AMD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier live stream kijkers *O*

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 05-09 08:50
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:00:
Veel plezier live stream kijkers *O*
Helaas, officiële website down en Twitch doet ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De nieuwe generatie GPU's is aangekondigd en dat brengt iedereen weer naar dit topic om te vragen wat zijn oude kaart waard is en of de nieuwe kaart een goede vervanger is voor hem... Dat is dus duidelijk niet de bedoeling van dit topic! Discussieer erop los, maar om advies vragen doen we in CAA.