Er is een no-quitters groep op steam, maar lijkt mij dat iets te hardcore. Ik speel ook enkel op KIng-Emperor. Hoe hoger je gaat, hoe minder je eigenlijk kan doen (religies zijn praktisch onmogelijk, wonders zijn direct de deur uit, weinig diplomatie vanwege hyperaggressieve AI), en je moet haast wel oorlog voeren. En vind oorlog in civ niet leuk, 1Unit/tile is wel beter dan de doomstacks, maar toch nog altijd veel gepruts met Units verschuiven. Dan verkies de gelimiteerde stacks van EL
Oorlog voer ik wel in Total War
Heb met civ V ongeveer tien keer een MP spel gestart met steamvrienden/ vrienden van vrienden, maar het is slechts 1 keer tot een overwinning gekomen (culture), al de andere keren is het gestopt omdat er mensen niet meer kwamen opdagen. Maar als je het deftig afspreekt (zeker op een forum) is het wel makkelijk regelbaar, gewoon een avond in de week regelen dat iedereen kan. Ik wil dus wel meespelen na wat oefenen. En diplomatie is met echte spelers idd veel interessanter en dynamischer dan met AI
Ik kijk wel uit naar deze expansie. Golden/ Dark Ages zorgen voor een verandering van tempo. Er is nu echt een aanmoediging om met anderen samen te werken (level 3 alliances zijn echt wel sterk), en het loyalty systeem is in het voordeel van tall empires.
Alleen die emergencies gaan denk ik niet goed werken met de AI