Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bankscrew
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-06 10:36
Met de humble monthly heb ik Civ 6 gekocht, tot nu toe heb ik er erg veel plezier aan!
Ik heb de tutorial for complete beginners van Quill18 op Youtube gevolgd.
Zijn er nog meer van dit soort video's die jullie aanraden of op de goede weg hebben geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bankscrew schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:52:
Met de humble monthly heb ik Civ 6 gekocht, tot nu toe heb ik er erg veel plezier aan!
Ik heb de tutorial for complete beginners van Quill18 op Youtube gevolgd.
Zijn er nog meer van dit soort video's die jullie aanraden of op de goede weg hebben geholpen?
Tutorials niet zo zeer, maar de lets plays van Quill en SBFMadDjinn hebben me veel inzicht gegeven.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
Inderdaad voornamelijk via lets plays (youtube of twitch). ]
YouTube: quill18
https://www.twitch.tv/thegamemechanic/videos/all

Daarnaast proberen de uitdaging te blijven zoeken. Settler en Chieftain zijn ontzettend simpel, niveau 3 en 4 zijn al wat uitdagender als beginnende speler. Wanneer je hoger gaat zal de AI wat meer voordelen krijgen, veel slimmer worden ze niet.

Probeer op een bepaald niveau gewoon de mogelijke overwinningen te halen en schakel dan over naar een hogere moeilijkheidsgraad. Dat is hoe ik het in CIV V heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ik heb hem ook maar even uit de Humble Monthly gepikt. Ik heb gisteren de tutorial gespeeld en dat beviel heel erg goed. Leuk hoe ze heel veel hebben omgegooid. De extra civic tech tree, de nieuwe manier van steden uitbreiden, de combat. En eindelijk een oplossing voor het overschot van workers die ik altijd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 11:10
YouTube: Civilization VI: Rise and Fall - St. Basil's Cathedral (Wonder M...

nieuw wonder: St. Basil's Cathedral grants bonus Relic slots

[ Voor 12% gewijzigd door Gappel op 12-01-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:22
die nieuwe units hadden ze nog niet vermeld denk ik, al lijkt me dat drones en spec ops geen impact geen hebben, daarvoor komen ze veel te laat.

Daarover gesproken, ik hoop dat de niet early civs wat extras kunnen halen uit deze expansie. De top tier civs (Persia, scythia, sumeria, nubia, macedon) hebben hun sterkte in de ancient/ classical era, en sommige zijn echt OP; De patati archer en de war chariot bijvoorbeeld. Hopen dat de mid/end game wat opgewaardeerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Nieuwe Dev's play stream: https://www.twitch.tv/firaxisgames

Georgia wordt getoond en ze gaan dieper in op de emergencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
juist gerealiseerd dat ie al 8 februari uitkomt. Wat eigenlijk wel goed is, ik ben door de scenarios heen. Als de spawn bug wordt gefixt kan ik weer normale games spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ok even kleine rant:

Een alliantie wordt in zo goed als alle strategy games gebruikt om twee (of meer) partijen aan te duiden die aan dezelfde kant staan in een oorlog. Behalve in Civ 6. Daar betekent een alliantie niets, en wil je dat je ally komt meedoen, dan moet je nog een extra defensive pact afsluiten ( dat trouwens veel te laat in de civics tree staat".

En ondertussen worden en links en rechts maar gratis joint war uitgedeeld. Je kan je ally zelfs niet meer vragen je aanvallers de oorlog te verklaren.... Niet moeilijk dat diplomatie zo zuigt als ze het kader al helemaal verkeerd aanpakken....Fingers crossed dat dit wordt aangekaart. Ik weet dat je verschillende soorten allianties gaat krijgen, maar hopelijk denken ze ook aan de belangrijkst...

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-01-2018 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
En iedereen speelt in zijn preview the cree blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Die muziek van the Cree :D Benieuwd hoe dat in latere era's gaat klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56
traibergen schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:28:
[...]

Ik ga er eens goed naar kijken.
Inmiddels alweer bij deel 5, misschien is dat een indicator dat ik binnenkort toch maar weer eens C6 moet starten :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:13:
En iedereen speelt in zijn preview the cree blijkbaar
Drew speelt de Mongolen, dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traibergen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-10-2023
Heb ik net 3 afgekeken, moet ik ook nog 4 en 5 bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• traibergen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Schotland:

Golf course 🤔

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 24-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
En volgens reddit zijn de laatste 2 ook al uitgelekt:
Shotland lijk mij een leuke civ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traibergen
spoiler:
Zulu
lijkt me op een bepaalde manier wel tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hm, na al vele uren gameplay online te hebben gekeken kriebelt het toch wel een beetje om het spel zelf ook eens te gaan spelen. Wat ik me afvraag is of het zin heeft om daarvoor in mijn oude pc een nieuwe videokaart te zetten: het is een i5 2500 met 8GB en een Radeon HD 6570 1GB.

Iemand een idee of het zin gaat hebben hierin iets anders te zetten? Als mijn vrouw er de nieuwste Assassin's Creed mee kan spelen en zo de pc nog een paar jaar vooruit kan is het helemaal mooi meegenomen ;) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er is blijkbaar een spy actie waar je een gouverneur kan uitschakelen.

ben ik de enige die direct aan Endless Legend dacht? Ik kan me trouwens niet van de indruk ontdoen dat Civ VI toch heel wat inspiratie uit EL heeft gehaald. Districten, gouverneurs, het combineren van units in een korps/army, civs die unieker zijn tov V,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 02:45:
ben ik de enige die direct aan Endless Legend dacht? Ik kan me trouwens niet van de indruk ontdoen dat Civ VI toch heel wat inspiratie uit EL heeft gehaald.
offtopic:
Vergeet niet dat Endless Legends dat ook niet zelf bedacht heeft (zie bijv hier) ;) Maar je weet wat ze zeggen, beter goed gejat, dan slecht bedacht :) Want de uitvoering van Endless Legends is uitstekend
Bananenplant schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:44:
Hm, na al vele uren gameplay online te hebben gekeken kriebelt het toch wel een beetje om het spel zelf ook eens te gaan spelen. Wat ik me afvraag is of het zin heeft om daarvoor in mijn oude pc een nieuwe videokaart te zetten: het is een i5 2500 met 8GB en een Radeon HD 6570 1GB.

Iemand een idee of het zin gaat hebben hierin iets anders te zetten? Als mijn vrouw er de nieuwste Assassin's Creed mee kan spelen en zo de pc nog een paar jaar vooruit kan is het helemaal mooi meegenomen ;) .
Ik heb weinig verstand van grafische kaarten, maar Civ6 heeft ook een 'strategic mode' welke grafische minder veeleisend is zodat het ook om mindere computers speelbaar is.
Niet zo mooi als het normale spel, maar ook niet heel lelijk (het is fraai op z'n eigen manier) en best overzichtelijk.

Als het ook om AC zou gaan, zou ik me vooral daarop focussen voor de videokaart :)

[ Voor 61% gewijzigd door anandus op 26-01-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traibergen
Amundsen-Scott Research Station

[ Voor 52% gewijzigd door traibergen op 26-01-2018 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Waarschijnlijk moet je diep in de sneeuw settelen om dat wonder te maken, waardoor je nooit genoeg productie haalt om er de uiteindelijke investering terug uit te halen. Lijkt me dus een beetje crap :p

[ Voor 48% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-01-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
AntiChrist7 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 18:24:
Waarschijnlijk moet je diep in de sneeuw settelen om dat wonder te maken, waardoor je nooit genoeg productie haalt om er de uiteindelijke investering terug uit te halen. Lijkt me dus een beetje crap :p
Omdat als je het eenmaal hebt staan, het waarschijnlijk dus wel een prima bonus oplevert dat het bouwen waard is geweest. :)

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de St Basel (en zeker als Rusland) kom je een heel end, denk ik.
En +40% science is best lekker.
Interessant is ook dat-ie in de civics-tree zit, niet de tech-tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19
Ook ik heb civ 6 in de humble bundle gekocht. Nu blijkt dat mijn videokaart niet goed genoeg is. ik heb namelijk maar 512 MB videogeheugen, waar 1 gig verplicht, en 2 gig aangeraden is. Ik raak alleen compleet de weg kwijt in het zoeken naar een andere. Is advies hierover voor jullie gesneden koek, of kan ik beter in het videokaarten subforum verder kijken? Mij lijkt een zuinige kaart het verstandigst, en het liefst ook wat toekomstbestendigs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Yakkes, ik had niet moeten weten van die $12 aanbieding. Ik weet natuurlijk van het beruchte Civilization met z'n "nog maar één beurtje voor ik naar bed ga!". Eergister gekocht, veel te laat m'n nest in, gisteren prompt met near-migraine de halve dag in bed :D Dat gaan we niet nog een keer doen.

Maar, wat een mooie game zeg! Vroeger alleen Civ1 gespeeld, en Civ:Rev op de iPad. Dit is toch effe een hele andere moeilijkheidsgraad!

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
Ik heb een gt 710 met 2gb gekocht. Nu kijken of het lukt om op minimale instellingen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Vraagje: als je forest neerhaalt terwijl er niets in productie staat, dan neem ik aan dat die verloren is en niet naar hetgene gaat dat je selecteert daarna?

Heb wat R&F gameplay bekeken van Marbozir, en gemerkt dat ik te weinig builders maak en terrein verbeter (ik zit nog in de oude mindset denk ik waar je werkers eeuwig rondlopen). Ipv een district op een forest te zetten kap je bijvoorbeeld eerst dat bos weg. Maar er is dus geen manier om de productie van dat bos naar het district te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
rikislief schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:09:
Ook ik heb civ 6 in de humble bundle gekocht. Nu blijkt dat mijn videokaart niet goed genoeg is. ik heb namelijk maar 512 MB videogeheugen, waar 1 gig verplicht, en 2 gig aangeraden is. Ik raak alleen compleet de weg kwijt in het zoeken naar een andere. Is advies hierover voor jullie gesneden koek, of kan ik beter in het videokaarten subforum verder kijken? Mij lijkt een zuinige kaart het verstandigst, en het liefst ook wat toekomstbestendigs.
radeon 2 gig zijn voor kleine prijsjes te krijgen op V&A, voorbeeld Zou ik voor gaan, maar je budget weten helpt ook. Voor iets meer dan 100,- krijg je een stuk meer ademruimte :)

Edit: O je hebt al iets, was ik te snel 8)7

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:19:
Vraagje: als je forest neerhaalt terwijl er niets in productie staat, dan neem ik aan dat die verloren is en niet naar hetgene gaat dat je selecteert daarna?
Volgens mij klopt dat, maar dat weet ik niet zeker.

Voor de zekerheid zorg ik dat ik altijd iets heb staan om de productie 'op te vangen'. Of dat echt noodzakelijk is, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
D-Day schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:30:
[...]

radeon 2 gig zijn voor kleine prijsjes te krijgen op V&A, voorbeeld Zou ik voor gaan, maar je budget weten helpt ook. Voor iets meer dan 100,- krijg je een stuk meer ademruimte :)

Edit: O je hebt al iets, was ik te snel 8)7
het werkt in ieder geval met die GT 710. ik ben blij. de tutorial wordt as we speak doorlopen, het gaat dus weer om cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Ik sta er van te kijken hoe goed't draait op m'n Macbook Air. Geen dikke graka hier, maar't gaat heel netjes.

Alleen de laadtijden van de savegames! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 17:47
rikislief schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:08:
[...]

het werkt in ieder geval met die GT 710. ik ben blij. de tutorial wordt as we speak doorlopen, het gaat dus weer om cultuur.
Ja, draait dat een beetje soepel? Op minimale settings? Zoja, dan doe ik hetzelfde denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Day
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 08:18
levik7 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:31:
[...]

Ja, draait dat een beetje soepel? Op minimale settings? Zoja, dan doe ik hetzelfde denk ik.
Tsja, die Humble zou ik sowieso niet laten lopen, die game heb je dan "for lfe" en een evt graka komt dan wel :)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
levik7 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:31:
[...]

ik heb een stuk van de tutorial doorlopen zonder aan de settings te komen, voorlopig draait hij als een zonnetje. heb een AMD A8-3870 met 8 gig geheugen en die GT 710 dan. Mocht het nog misgaan laat ik het hier vanavond ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Jeetje, ik heb duidelijk veel te leren over hoe gevechten tegen dorpen gaan. Een gehucht van grootte 2, zonder units aan boord, duurt eeeeeeuwen met m'n katapulten :|

*Tijd om te leren!!* /o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Liegebeest schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:13:
Ik sta er van te kijken hoe goed't draait op m'n Macbook Air. Geen dikke graka hier, maar't gaat heel netjes.

Alleen de laadtijden van de savegames! :|
Mijn full-optie 15" MBP uit 2014 kan het prima aan mits ik de grafische opties beetje beperk.
De game heeft sowieso een work-around nodig voordat de retina resolutie word gepakt.

Het nadeel is wel dat mijn laptop echt behoorlijk gaat blazen na een tijdje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Bossie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:37:
[...]
Het nadeel is wel dat mijn laptop echt behoorlijk gaat blazen na een tijdje :(
Oh ditto! Ik zit hier met een föhn op tafel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Is dat niet met elke game laptop het geval? Ik heb een dijk van een game laptop en kan alle spellen op ultra spelen maar ook al schroef ik de settings fors terug, het blazen begint echt wel na een tijdje. Maar mij stoort dat ook niet.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
YouTube: Civilization VI: Rise and Fall – First Look: Mapuche

Mocht je niet kunnen wachten welke volgende week uit komt :P
Gappel schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:35:
En volgens reddit zijn de laatste 2 ook al uitgelekt:

[...]

Shotland lijk mij een leuke civ :)

[ Voor 61% gewijzigd door Gappel op 30-01-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
Ook ik heb deze game via de humble bundle verkregen.

Ik merk nu al na 3 dagen dat het weer een enorme timesink gaat worden en ik echt moet oppassen dat ik niet tot 3 uur 's nachts "oh just one more turn and then i'll quit" zit te denken.

Voor de rest zit er toch een groot stuk vernieuwing in ten opzichte van Civ 5. Meer dan ik had verwacht.
Op het eerste gezicht zit er ook meer diversiteit in de verschillende civs.
Al met al weer een leuke game om te spelen waar ik weer veel plezier aan ga beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de Zulu wist men als eerste dat deze in Rise & Fall zou zitten :) (Sinds de Perzïe-DLC).

Vanavond is er weer een livestream, om 8 uur op Twitch, dit keer over loyalty. Ik ben heel benieuwd naar dit systeem. Enerzijds wat het doet om vredig steden over te kunnen nemen, anderzijds wat voor effect het (hopelijk) heeft op steamrollen.

Nog iets minder dan een weekje tot het uitkomt. Leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:12
Heb Civ VI ook weer opgepakt. Even tijdelijk terug bij V geweest, wat nog steeds een heel erg goed spel is. Zelf denk ik dat na RaF, Civ VI de overhand zal krijgen.

Ik post eigenlijk hier, omdat ik benieuwd was naar multiplayer-ervaringen. De meeste Deity potjes met een redelijke start weet ik ondertussen wel te winnen. En de AI wordt dan na een tijdje wel wat saai.

Zijn er hier mensen die Civ VI via multiplayer spelen? Met Tweakers onderling of random? Is een no-quiters groep nodig. En zo ja, is er één aan te raden? Andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Merk na tig uren in Civ V en nu ook weer genoeg uren in Civ VI dat ik het niveau van de AI wel eens mag opschroeven van Prince af. De stap van Prince naar King of gelijk doorpakken naar een hoger niveau? Ik heb nu echt geen moeite om me staande te houden tegen de AI, wat de uitdaging ook weg haalt.

Multiplayer heb ik nooit gespeeld. Speel persoonlijk liever wat diplomatiek, met weinig oorlog. Voorkeur voor culture of science. Religion schakel ik meestal uit als victory type. Ik vind religion wel boeiend als ondersteuning op je Civ, maar ik heb geen behoefte om actief andere steden te gaan converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel zo goed als alleen maar multiplayer.
Heb een aantal vrienden die Civ spelen, paar keer per jaar hebben we een LAN (volgend weekend weer) en spelen we van vrijdag tot zondag. Maar we spelen ook af en toe een dagje (van de middag tot laat in de avond) of online.

Nouja, ik zeg wel "alleen maar multiplayer", maar dat is niet helemaal zo, want vaak zitten er ook nog wat AI-spelers tussen voor de opvulling.

Qua online spelen, ik geloof dat er inderdaad NQ-groepen zijn. Het is wel aan te raden, dan heb je geen mensen die halverwege het potje opeens stoppen omdat ze niet kunnen winnen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Het zou mooi zijn als de AI wat beter wordt maar ik ben vooral een casual speler, ik gebruik nog steeds de standaard moeilijkheidsgraad. Ik vind het gootste minpunt dat het bij tijd en wijle nogal saai is. Althans ik ben altijd lang bezig. Als deze DLC zijn beloftes waard gaat maken en dat alleen al zou oplossen dan zou ik dat al heel erg mooi vinden.

@JanW Ik voer meestal wel oorlog omdat ik dat het minst saai vind* maar een van mijn mooiste potjes was toch wel winnen op religie. In mijn ervaring is het eigenlijk niet zo verschillend met oorlog voeren.

@anandus Ik heb nog nooit CIV (6) multiplayer gespeeld. Ik vroeg me af waar dat meestal op eindigt qua victory. Is het meestal de rest uitmoorden of zit er (veel) meer dynamiek in?

* slechte ai speelt daar trouwens wel een rol in. Als diplomacy beter zou werken zou ik ook minder oorlog voeren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dwarlorf schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 09:48:
@anandus Ik heb nog nooit CIV (6) multiplayer gespeeld. Ik vroeg me af waar dat meestal op eindigt qua victory. Is het meestal de rest uitmoorden of zit er (veel) meer dynamiek in?
Het eindigt eigenlijk meestal in een science victory.
De AI wordt vaak wel snel uitgemoord, maar andere spelers niet, is toch ook wel wat moeilijker om een menselijke speler te steamrollen.
Soms komt het wel voor, oorlog tussen spelers, maar dan zit je in een loopgravenoorlog met archers in 3000BC :P
Maar zodra er iemand richting een victory gaat dan heb je wel dat spelers samenwerken om iemand aan te vallen, dat soort dingen, maar dat is soms nog te laat.

Maar er zit veel dynamiek in, vooral qua diplomatie. Wie kan je vertrouwen? En een enemy's enemy is my friend. Maar ook "zal ik deze deal doen, want mijn tegenstander heeft er ook profijt van" (bijv research agreement, great work of luxury) en dat soort overwegingen.
Bij AI denk je daar toch minder over, daar ga je gewoon voor het geld :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 02-02-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

anandus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:04:
[...]
Het eindigt eigenlijk meestal in een science victory.
De AI wordt vaak wel snel uitgemoord, maar andere spelers niet, is toch ook wel wat moeilijker om een menselijke speler te steamrollen.
Soms komt het wel voor, oorlog tussen spelers, maar dan zit je in een loopgravenoorlog met archers in 3000BC :P
Maar zodra er iemand richting een victory gaat dan heb je wel dat spelers samenwerken om iemand aan te vallen, dat soort dingen, maar dat is soms nog te laat.

Maar er zit veel dynamiek in, vooral qua diplomatie. Wie kan je vertrouwen? En een enemy's enemy is my friend. Maar ook "zal ik deze deal doen, want mijn tegenstander heeft er ook profijt van" (bijv research agreement, great work of luxury) en dat soort overwegingen.
Bij AI denk je daar toch minder over, daar ga je gewoon voor het geld :P
Dan moet ik nog flink oefenen, ik win bijna nooit op science. Maar goed, meestal verveel ik me daarvoor al dusdanig dat ik toch uiteindelijk maar weer de boel uitmoord. :X

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Er is een no-quitters groep op steam, maar lijkt mij dat iets te hardcore. Ik speel ook enkel op KIng-Emperor. Hoe hoger je gaat, hoe minder je eigenlijk kan doen (religies zijn praktisch onmogelijk, wonders zijn direct de deur uit, weinig diplomatie vanwege hyperaggressieve AI), en je moet haast wel oorlog voeren. En vind oorlog in civ niet leuk, 1Unit/tile is wel beter dan de doomstacks, maar toch nog altijd veel gepruts met Units verschuiven. Dan verkies de gelimiteerde stacks van EL

Oorlog voer ik wel in Total War :)

Heb met civ V ongeveer tien keer een MP spel gestart met steamvrienden/ vrienden van vrienden, maar het is slechts 1 keer tot een overwinning gekomen (culture), al de andere keren is het gestopt omdat er mensen niet meer kwamen opdagen. Maar als je het deftig afspreekt (zeker op een forum) is het wel makkelijk regelbaar, gewoon een avond in de week regelen dat iedereen kan. Ik wil dus wel meespelen na wat oefenen. En diplomatie is met echte spelers idd veel interessanter en dynamischer dan met AI

Ik kijk wel uit naar deze expansie. Golden/ Dark Ages zorgen voor een verandering van tempo. Er is nu echt een aanmoediging om met anderen samen te werken (level 3 alliances zijn echt wel sterk), en het loyalty systeem is in het voordeel van tall empires.

Alleen die emergencies gaan denk ik niet goed werken met de AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:43:
[...] Maar als je het deftig afspreekt (zeker op een forum) is het wel makkelijk regelbaar, gewoon een avond in de week regelen dat iedereen kan.
Ik zou het leuk vinden om met een Tweakers-multiplayergroepje (of -potje) mee te doen, maar ik heb nu een baby van 2 maanden (naast een dochter van 3), wat mijn tijdsindeling echt compleet onvoorspelbaar maakt en ik, op het moment, niet kan garanderen dat ik op avond X minimaal Y uur achter de laptop kan zitten om een potje te spelen.

Maar over een paar maanden zou het een ander verhaal zijn, als de jongste gewoon voorspelbaar om een bepaalde tijd naar bed gaat (en blijft slapen).

Als er animo is voor een Tweakers-groepje, dan wil ik over een half jaar ofzo wel meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ja, had dat gezien, idd, maar dat zijn volgens mij vooral shooters (die speel ik niet) dan Civ.
Maar bedankt voor het attenderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

anandus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 13:03:
[...]
offtopic:
Ja, had dat gezien, idd, maar dat zijn volgens mij vooral shooters (die speel ik niet) dan Civ.
Maar bedankt voor het attenderen :)
Een keer Simcity? Ik krijg Civ IV niet werkend op Window 10.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• traibergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _naief
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-07 21:25
Nog een klein weekje wachten >:)

Heeft iemand ervaring met mods om de AI te verbeteren zoals AI+?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54
De humble monthly waar Civ 6 met 2 dlc te halen is voor omgerekend 10€ is nog zo'n 2 uur geldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_naief schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:22:
Nog een klein weekje wachten >:)

Heeft iemand ervaring met mods om de AI te verbeteren zoals AI+?
Wel met Civ 5. Daar waren ze best aardig.

Civ 6 nog niet echt. Probleem is dat de dll nog niet openbaar gemaakt is en dat de aanpassingen daardoor heel beperkt zijn (wat modifiers veranderen en wat waardes aanpassen en dat is het).
Baelrog schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 16:35:

De humble monthly waar Civ 6 met 2 dlc te halen is voor omgerekend 10€ is nog zo'n 2 uur geldig!
Nog even herhalen, want het is een prachtdeal :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:12
anandus schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:51:
[...]
Ik zou het leuk vinden om met een Tweakers-multiplayergroepje (of -potje) mee te doen, maar ik heb nu een baby van 2 maanden (naast een dochter van 3), wat mijn tijdsindeling echt compleet onvoorspelbaar maakt en ik, op het moment, niet kan garanderen dat ik op avond X minimaal Y uur achter de laptop kan zitten om een potje te spelen.

Maar over een paar maanden zou het een ander verhaal zijn, als de jongste gewoon voorspelbaar om een bepaalde tijd naar bed gaat (en blijft slapen).

Als er animo is voor een Tweakers-groepje, dan wil ik over een half jaar ofzo wel meedoen :)
Dat is grappig. Heb zelf een kind van twee en een baby van drie maanden. En zit met hetzelfde. En die eerder genoemde groep voor gamende ouders met kinderen had ik ook gezien, maar die is echt meer voor de lol en casual bedoeld, lijkt het.

Heb zelf ook veel interesse om eens met serieuze Tweakers een leuk potje Civ VI te spelen. Organiseren vind ik ook prima, indien nodig zet ik zo een steam-groep op met een voorstel voor een speelschema. Heb echter nog geen ervaring met de multiplayer kant van Civ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Je kan ook via een doodle werken. En moet ook niet superserieus zijn, bijvoorbeeld één of twee avonden in de week tussen 8 en 10, en dan heb je in 3-4 sessies op quick wel een volledig spel achter de rug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
OEF! Moet duidelijk beter opletten! Ik had gewoon 20+ envoys die ik ongemerkt niet inzette! Jeetje wat stom, want ik heb zo heel veel luxury resources misgelopen de hele tijd! Verdeel die envoys over de resterende city states en ik heb meteen weer alleen maar tevreden steden. Pfew!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:21:
OEF! Moet duidelijk beter opletten! Ik had gewoon 20+ envoys die ik ongemerkt niet inzette! Jeetje wat stom, want ik heb zo heel veel luxury resources misgelopen de hele tijd! Verdeel die envoys over de resterende city states en ik heb meteen weer alleen maar tevreden steden. Pfew!
Vergeet ook dan niet "eerste envoy telt dubbel"-kaart in te zetten als je envoys gaat uitdelen (tenzij je al minimaal eentje hebt natuurlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
And brings his Impi-force with him
Flashbacks naar CIV V en Shaka als buurman hebben...

Civilization - Zulu

National Ability - Isibongo: Conquering a city with a unit will upgrade that unit into a corps or an army. Garrisoned cities gain extra loyalty.

Unique Unit - Impi: Pikeman replacements that are less expensive, have low maintenance cost, and earn experience faster. Has additional flanking bonuses.

Unique Infrastructure - Ikanda: Replaces the encampment. Provides +1 housing. Once the Civic or Technology prerequisite is met, Corps and Armies can be built or purchased outright without the need for a Military Academy. Faster Corps and Army training.

Leader - Shaka

Leader Ability - Amabutho: May form Corps and Armies at the Mercenaries and Nationalism civics, much earlier than normal. An additional +5 base combat strength is provided to both corps and armies.

Zo te zien uiterst geschikt voor een rustige culture victory...

[ Voor 81% gewijzigd door JanW op 06-02-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Iemand die weet of je MP gaat kunnen spelen met iemand die de expansie niet heeft? (zoals bij >Endless Legend of Paradox games)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:46:
Iemand die weet of je MP gaat kunnen spelen met iemand die de expansie niet heeft? (zoals bij >Endless Legend of Paradox games)
Nee, dat gaat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
anandus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:51:
[...]

vreesde ik al voor. wel lame

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:58:
[...]

vreesde ik al voor. wel lame
Probleem is dat er nieuwe gamesystemen in zitten (bij Paradox worden die er ingepatcht).

Overigens werkt het met DLC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Bij Endless Legend ging het wel, al waren daar de expansies minder groot en wss beter geintegreerd dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

@DaniëlWW2 Ik dacht eerder aan:

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij GMG is Rise and Fall trouwens 25% off met de promocode EARLYBIRD25. Dat hebben ze overigens waardeloos aangegeven want ik keek gisteravond en vond het toen niet. Toen heb ik Rise and Fall via steam gekocht voor de volle prijs. }:|

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:55:
Bij GMG is Rise and Fall trouwens 25% off met de promocode EARLYBIRD25!. Dat hebben ze overigens waardeloos aangegeven want ik keek gisteravond en vond het toen niet. Toen heb ik Rise and Fall via steam gekocht voor de volle prijs. }:|
refund ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:55:
Bij GMG is Rise and Fall trouwens 25% off met de promocode EARLYBIRD25!. Dat hebben ze overigens waardeloos aangegeven want ik keek gisteravond en vond het toen niet. Toen heb ik Rise and Fall via steam gekocht voor de volle prijs. }:|
Kan je hem op GMG kopen en dan op steam activeren ? Heb civ 6 op steam namelijk (via de humble monthtly.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ga ik overwegen want dit kan natuurlijk. Echt nooit gedaan bij steam. :$
Baelrog schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:51:
[...]

Kan je hem op GMG kopen en dan op steam activeren ? Heb civ 6 op steam namelijk (via de humble monthtly.)
GMG geeft je gewoon een steam key dus ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nooit op steam pre-orderen. Er zijn genoeg sites die een steamkey met korting verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
AntiChrist7 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 18:06:
Nooit op steam pre-orderen. Er zijn genoeg sites die een steamkey met korting verkopen
Gewoon nooit pre-orderen :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Is Rise & Fall al live, of staat Steam gewoon 1.1GB te preloaden voor morgen? Ik hoop dat laatste, wil vanavond op tijd naar bed namelijk :+

edit:
Gelukkig niet.

Eerste reviews van Rise & Fall zijn ook al online:
https://www.pcgamer.com/civilization-6-rise-and-fall-review/
https://www.polygon.com/2...6-rise-and-fall-review-pc

[ Voor 45% gewijzigd door JanW op 07-02-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanW schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:15:
Is Rise & Fall al live, of staat Steam gewoon 1.1GB te preloaden voor morgen? Ik hoop dat laatste, wil vanavond op tijd naar bed namelijk :+
Is de patch voor de base game.
Patch notes

Ik geloof dat R&F om 6 uur uit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Behalve als Nederland wordt toegevoegd aan een strategiegame. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:08:
[...]

En ik heb 70 euro aan Steam tegoed in mijn kerstpakket gekregen ^^
Dus ik "moest" het wel via Steam aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:08:
[...]

Dan kun je toch nog steeds gewoon wachten tot de releasedag?
Overigens is quill18 aan het livestreamen met de full versie als Nederland:
https://www.twitch.tv/quill18

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat ieder met zijn geld doet is zijn zaak, maar koop het dan niet aan de volle pot op steam als het ergens 25% goedkoper staat, dan smijt je het pas echt weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
5€, waar hebben we t over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
In dit geval ja. Maar je kan makkelijk 20% besparen op AAA titels op release, en dan gaat het al over minstens tien euro per keer, en dan spreken we over standaardedities.

Heb Far Cry 5 + R6 siege year 3 pass gekocht met een -20% coupon van uplay, en heb me daar toch een twintig euro mee gespaard, voor in ruil 100 uplay units. tel dat allemaal bij elkaar op en je hebt wat uit te geven in de steam sales

De algemene regel is: als je iets niet koopt op release, wacht op een sale. Koop je wel op release, doe dat niet op steam

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 07-02-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:49

Basszje

Reisvaap!]

Is de expansie eigenlijk compatible met de meeste mods, of gaat het wachten worden totdat alles weer gerepareerd is?

Verleidelijk om het gelijk te halen, maar anderzijds 'moet' ik dit weekend op wintersport, dus ws beter om te wachten, zijn ook de kinderziektes eruit. Lastig.

[ Voor 8% gewijzigd door Basszje op 08-02-2018 08:59 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
@Basszje Nog niet. Dat zal afhankelijk van de mod wel een tijd duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:41
anandus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:51:
[...]

Ah jammer, ik wil graag de uitbreiding maar doe regelmatig MP met collega's en die zijn wat minder snel met aanschaffen van games en uitbreidingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carthrax schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Ah jammer, ik wil graag de uitbreiding maar doe regelmatig MP met collega's en die zijn wat minder snel met aanschaffen van games en uitbreidingen.
Volgens mij kan je dan gewoon zonder de uitbreiding spelen? (standaard ruleset kiezen)

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 08-02-2018 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RocketKoen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:27:
[...]

Dan kun je toch nog steeds gewoon wachten tot de releasedag?
Overigens is quill18 aan het livestreamen met de full versie als Nederland:
https://www.twitch.tv/quill18
Ik pre-order echt niks meer en dat doe ik al jaren niet. In 2013 heb ik mijn lesje geleerd. Waren vier games waar ik naar uit keek dat jaar en die heb ik allemaal gepreordered. Dat waren:
-Sim City :')
-COH2 :-(
-Rome II :F
-BF4 ;(

Sim City gaf ik heel snel op want totaal waardeloos. COH2 was best oke maar had werk nodig. Toen kwam de eindeloze DLC. Rome II werd naar een jaar een soort van speelbaar en BF4 heeft de Battlefield serie voor mij behoorlijk verpest.

Geloof me, ik pre-order niet zomaar. OP Nederland in CiV 6 is een van de zeer geringe uitzonderingen. Ik ging dit toch kopen en er in de loop van de komende jaren er honderden uren in gooien. Verder als ik straks thuis kom heb ik weekend en de download is al voltooid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:40:
[...]

Ik pre-order echt niks meer en dat doe ik al jaren niet. In 2013 heb ik mijn lesje geleerd. Waren vier games waar ik naar uit keek dat jaar en die heb ik allemaal gepreordered. Dat waren:
-BF4 ;(

Sim City gaf ik heel snel op want totaal waardeloos. COH2 was best oke maar had werk nodig. Toen kwam de eindeloze DLC. Rome II werd naar een jaar een soort van speelbaar en BF4 heeft de Battlefield serie voor mij behoorlijk verpest.

Geloof me, ik pre-order niet zomaar. OP Nederland in CiV 6 is een van de zeer geringe uitzonderingen. Ik ging dit toch kopen en er in de loop van de komende jaren er honderden uren in gooien. Verder als ik straks thuis kom heb ik weekend en de download is al voltooid. ;)
Sim City en Homefront hebben mij genezen. Maar CIV 6 vermaak ik me uitstekend mee en heb genoeg Let's plays gezien van de uitbreiding. Deze pre-order vind ik wel te rechtvaardigen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappel
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:40:
[...]

-BF4 ;(

Ik heb het voornamelijk met spellen van Ubisoft :/
Dus bij bepaalde uitgevers doe ik het ook niet meer.
Maar voor Rise and fall heb ik een uitzondering gemaakt :) en volgende week de hele week vrij van werk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Hahaha, Simcity 2013 heeft mij ook in een klap genezen van het pre-orderen _o- Ook van EA-spellen kopen, overigens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Gappel schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 11:23:
[...]

Ik heb het voornamelijk met spellen van Ubisoft :/
Dus bij bepaalde uitgevers doe ik het ook niet meer.
Maar voor Rise and fall heb ik een uitzondering gemaakt :) en volgende week de hele week vrij van werk 8)
Bwa de enige echte fail van ubisoft de afgelopen jaren in mijn ogen was AC Unity, en daar heb ik nog Far Cry 4 uit kunnen recuperen. Iets als Wildlands was misschien wat overhyped (maar dat zijn alle games tegenwoordig, daar moet je nuchter in blijven), maar nog altijd best fun. Anno 2205 was anders, maar niet perse slecht. For Honor heb ik laten liggen na de open beta. Watch Dogs 2 was leuk.

Natuurlijk, als je niet aan de volle pot koopt kan je dat al beter relativeren. En je kan er enkele parels tegenover zetten die het dubbel en dik goedmaken. Gamers staan bekend om hun kort geheugen en hun zin voor overdrijving. Ok, EA zijn eikels meeste van de tijd, maar het is bijlange niet de titel "worst company in America" waard

Ga er vanavond eens aan beginnen, en ergens eind februari eens een tweakers MP opzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Heb je de originele Civ6 nodig voor Rise&Fall? Het wordt tijd om weer eens een civ game aan te schaffen, maar om nu allebei te moeten hebben is wellicht weer wat prijzig.

Staat nergens in de sys.requirements voor de Rise&Fall expansion zie ik op de officiele site.

[ Voor 79% gewijzigd door FunkyTrip op 08-02-2018 15:46 ]

Dit dus.

Pagina: 1 ... 17 ... 31 Laatste