Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:20
ben ik blind of zie ik enkel Juul ceasar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
De launch is compleet gebugged. Heeeel veeel klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
lijkt wel of geen enkele developper tegenwoordig nog een launch kan doen zonder een redelijke vorm van shit...Je bent gewoon echt beter af paar maanden te wachten.

video van de leiders:

YouTube: First Look: Great Negotiators | Civilization VI: Leader Pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Er lijkt in de steam configuratie gewoon behoorlijk wta fout te gaan. Zo heb ik nu de anthology voor 0 E in mijn mandje staan, maar kan ik niet afrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Caelorum schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:37:
Er lijkt in de steam configuratie gewoon behoorlijk wta fout te gaan. Zo heb ik nu de anthology voor 0 E in mijn mandje staan, maar kan ik niet afrekenen.
Klopt, maar als je een product toevoegt, dan kan je hem wel "afrekenen". En dan krijg je wel de Leader Pass.
Het extra product kan je daarna weer laten refunden. Beetje omslachtig, maar het werkt wél.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xh-J-VIE33ZfWM3Ny72Y1VhViXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/b6TQIbzFplhC0sLB3HvzX5Un.jpg?f=user_large

Of je wacht tot ze het gefixt hebben, dat kan ook :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 22-11-2022 09:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
nah, 22 cent is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-08 16:01
Na lange tijd de game weer eens opgestart, in de Modern era en dan weer op het punt komen dat je alleen nog zit te wachten op je overwinning en geen zin meer hebt om tig steden te onderhouden, want wat is het punt nog? Nóg meer science, culture, gold, waar je al vele malen meer van hebt dan welke AI ook.
Soms had ik nog wel eens zin om er wat leuks van te maken met bossen en preserves maar ook dat ken ik inmiddels wel.
En oh ja rockbands, die verschrikkelijke rockbands. Godzijdank heb je daar een policy card voor.

Ik hoop echt dat ze het in 7 boeiender weten te houden. Early game vind ik zelf altijd super tof. De map ontdekken, waar ga je settelen? Wie zijn de andere civs? Maar zo gaandeweg verliest het steeds meer mijn interesse. Wellicht ook door een gebrek aan dynamiek met andere civs. Dat zou de game misschien wat interessanter kunnen houden in latere eras.
Verder dan: hey, als jij mij nou 30 olie, kolen en een luxury resource geeft en dan samen met mij oorlog voert tegen <random civ>, krijg je van mij open borders? komen ze niet. Lekker boeiend dat jij die oorlog wilt, waarom moet ik die willen? En waarom zou ik daar ook nog grof voor moeten betalen?

Die nieuwe leaders zijn misschien leuk om eens uit te proberen, maar als AI civ maakt het toch niet uit want ze doen allemaal praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:50
JEightyFive schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:18:
Na lange tijd de game weer eens opgestart, in de Modern era en dan weer op het punt komen dat je alleen nog zit te wachten op je overwinning en geen zin meer hebt om tig steden te onderhouden, want wat is het punt nog? Nóg meer science, culture, gold, waar je al vele malen meer van hebt dan welke AI ook.
Soms had ik nog wel eens zin om er wat leuks van te maken met bossen en preserves maar ook dat ken ik inmiddels wel.
En oh ja rockbands, die verschrikkelijke rockbands. Godzijdank heb je daar een policy card voor.

Ik hoop echt dat ze het in 7 boeiender weten te houden. Early game vind ik zelf altijd super tof. De map ontdekken, waar ga je settelen? Wie zijn de andere civs? Maar zo gaandeweg verliest het steeds meer mijn interesse. Wellicht ook door een gebrek aan dynamiek met andere civs. Dat zou de game misschien wat interessanter kunnen houden in latere eras.
Verder dan: hey, als jij mij nou 30 olie, kolen en een luxury resource geeft en dan samen met mij oorlog voert tegen <random civ>, krijg je van mij open borders? komen ze niet. Lekker boeiend dat jij die oorlog wilt, waarom moet ik die willen? En waarom zou ik daar ook nog grof voor moeten betalen?

Die nieuwe leaders zijn misschien leuk om eens uit te proberen, maar als AI civ maakt het toch niet uit want ze doen allemaal praktisch hetzelfde.
moet multiplayers een keer proberen is een stuk boeiender de AI is nu eenmaal maar AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
JEightyFive schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:18:

Ik denk dat een betere indicatie is van hoe "goed" je speelt, niet in welke era je landt, maar hoeveel turns je gemiddeld doet over je games. Ik speel op emperor, vind mezelf redelijk efficient (maar kan sterk beter), en ik win met science of culture (de enige victory conditions waar ik voor ga, de andere zijn teveel gedoe) toch rond turn 250.

Als je eerder rond turn 300 wint, dan zal je idd meer tijd doorbrengen in het "wachten op de overwinning want de AI loopt teveel achter" limbo. En dat is niet iets exclusief aan Civ, dat heb je met alle strategy games. Ik herriner me nog Rome 2, waar de uitdaging na 30 turns weg was, maar je had dan nog minstens 150 turns nodig om het gevraagde aantal gebieden te veroveren omdat het zo slecht gebalanced was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Even als vergelijking: De betere YouTube Civ spelers winnen rond turn 200 op Deity (of Deity++) als ze geen exploits gebruiken of zichzelf hele rare beperkingen opleggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Caelorum schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:47:
Even als vergelijking: De betere YouTube Civ spelers winnen rond turn 200 op Deity (of Deity++) als ze geen exploits gebruiken of zichzelf hele rare beperkingen opleggen.
Bwa ze gebruiken ook wel enkele hulpmiddeltjes hoor. Meestal rerollen ze voor een goeie start (wat meestal ook wel nodig is voor Deity), maar ik weet bijvoorbeeld dat TGM vaak op small pangeae speelt. En dat helpt wel voor bijvoorbeeld om snel alle civs te ontmoeten en zo een goden classical age te halen. Of ze halen een civ weg in de setup voor meer ruimte te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Klopt, PotatoMcWhiskey rerolled ook vrij vaak al heeft die ook wel games waarbij die epliciet aangeeft dat het een slechte start is.
Ursa Ryan heeft nu een hele reeks waarbij die A-Z speelt op Deity++ maar wel echt beperkingen aan zichzelf oplegt. Die zie je soms echt crappy starts hebben, maar wint dan alsnog vaak voor turn 250. Zoals bijv. Japan, maar dan alleen discricts aan disctricts mogen bouwen inclusief plaatsen van steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Deity lijkt me echt cutthroat. JE kunt niks proberen en een beetje freewheelen, iets wat civ juist zo leuk maakt.

Wat ze moeten proberen te bewerkstelligen is dat je in beurt 250 nog steeds het zelfde aantal micromanagement acties moet toepassen als in beurt 50. Ongeveer hetzelfde aantal units buiten hebt staan , hetzelfde aantal beslissingen over wat te bouwen, ongeacht dat je dat rijk 10x groter is. Hoe? Geen idee, misschien een of andere manier van opschalen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
FunkyTrip schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:13:
[...]

Deity lijkt me echt cutthroat. JE kunt niks proberen en een beetje freewheelen, iets wat civ juist zo leuk maakt.

Wat ze moeten proberen te bewerkstelligen is dat je in beurt 250 nog steeds het zelfde aantal micromanagement acties moet toepassen als in beurt 50. Ongeveer hetzelfde aantal units buiten hebt staan , hetzelfde aantal beslissingen over wat te bouwen, ongeacht dat je dat rijk 10x groter is. Hoe? Geen idee, misschien een of andere manier van opschalen.
Heb je Old world al gespeeld? Daar heb je maar een gelimiteerd aantal acties per turn.

ik heb hem gekocht maar nog niet aan toegekomen.

Sowieso is idd het micromanagen waarom ik maar tot 8 steden ofzo ga. Zelfde reden dat ik ook nooit domination doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Mja ik plan vooral lategame vaak meerdere acties in en denk ook niet teveel meer na. Units mergen/verwijderen en dan kom je al een eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik ben dan ook geen PotatoMcWhiskey of een ander :P
Een doel kan zijn om de game z.s.m. te winnen, ik vind het juist leuk om door de eras heen te gaan en een beetje te freewheelen. Plan ook nooit vooraf voor welke overwinning ik ga, maar ik speel dan ook op noob level ;) (King)
Ik zou het zelf leuker vinden als de latere eras niet zo aanvoelen als werk maar hetzelfde plezier weten te behouden als de vroege eras waar je echt nog op onderzoek uit gaat.

Uit sommige zaken wordt gewoon te weinig gehaald.
Die bijeenkomsten met andere leaders kan ik vooraf wel invullen: er zal altijd een luxury resource gebanned worden die jij hebt, als je culture bomb wil met nieuwe districts dan krijg je die, -50% production voor military units, snellere production in de city center.
Geen idee of dat nog niveau afhankelijk is maar dit zijn steevast de uitkomsten en ik stem dus ook 1x omdat het moet maar verder verkoop ik die shit wel want wat moet ik ermee?
De interactie met andere leaders daar is zo verschrikkelijk ontbrekend dat ik het eerder een storende factor vind dan een leuk onderdeel van de game.

Amenities. Waarom bestaan die überhaupt? Je volk komt toch niet in opstand. Het levert hooguit een kleine bonus op en je kan wat druk uitoefenen op je buren maar zelfs als je er niet mee bezig bent en je hebt een Golden Age dan lukt dat nog.
Waarom spammen er nog barbarian camps in moderne eras? Wellicht een idee om dat te vervangen met een volksopstand waarbij er enemy units in je stad/steden verschijnen? Hebben die amenities wellicht ook een keer toegevoegde waarde.

Ze kunnen er echt wel meer uit halen dan er nu in zit waardoor ook de latere eras nog leuk blijven en je niet noodgedwongen maar moet zorgen op 50% van de game te winnen.

Edit: en maak GDR en rockbands optioneel (of verwijder die laatste maar helemaal :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 08:30
Hmmmz, er lijkt iets niet helemaal lekker te gaan met de uitbreiding icm MacOS, zie ook https://steamcommunity.co...ons/0/3546050190340176697 en https://www.reddit.com/r/...e_on_macos_now_getting_a/

Na het updating van Civ krijg ik de melding "OS Error 4294956486". Iedereen die ik ken die het spel op MacOS speelt heeft dit probleem. Draaien wel allemaal (nog) Monterey. Beetje jammer. Draai nu de vorige binary, maar ik kan mijn save games niet meer openen. Ik gok doordat de upgrade ook de save games bijwerkt naar de requirements voor de nieuwe versie.

Hebben meer mensen hier dit probleem?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
MacOS en Linux zijn stuk. Windows was ook stuk in de eerste paar uur, maar dat hebben ze snel kunnen oplossen. Voor MacOS en Linux zit echter Aspyr ertussen en die zijn niet zo super in de support momenteel. De mobiele variant loopt ook al hopeloos achter en op de Xbox crasht het spel continu.

Ik hoop dan ook voor Civ 7 dat ze de samenwerking met Aspyr stopzetten en het zelf doen (en de afhankelijkheid met steam workshop laten varen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-08 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wackmaniac schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:57:
Hmmmz, er lijkt iets niet helemaal lekker te gaan met de uitbreiding icm MacOS, zie ook https://steamcommunity.co...ons/0/3546050190340176697 en https://www.reddit.com/r/...e_on_macos_now_getting_a/

Na het updating van Civ krijg ik de melding "OS Error 4294956486". Iedereen die ik ken die het spel op MacOS speelt heeft dit probleem. Draaien wel allemaal (nog) Monterey. Beetje jammer. Draai nu de vorige binary, maar ik kan mijn save games niet meer openen. Ik gok doordat de upgrade ook de save games bijwerkt naar de requirements voor de nieuwe versie.

Hebben meer mensen hier dit probleem?
Ja, sinds de nieuwe MacOS werkt Civ VI niet meer... en er lijkt nog niet echt aan een oplossing te worden gewerkt ook. Balen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
JEightyFive schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:09:
[...]
Die bijeenkomsten met andere leaders kan ik vooraf wel invullen: er zal altijd een luxury resource gebanned worden die jij hebt, als je culture bomb wil met nieuwe districts dan krijg je die, -50% production voor military units, snellere production in de city center.[...]
Culture bomb inderdaad, maar de andere zijn bij mij zeker niet altijd zo ingevuld. Ligt een beetje aan of je vooroploopt op de AI of niet en hoe veel grievances de andere AIs hebben weten op te bouwen met elkaar. Ik zou eens een tandje hoger gaan in je difficulty.
[...]
Amenities. Waarom bestaan die überhaupt? Je volk komt toch niet in opstand. Het levert hooguit een kleine bonus op en je kan wat druk uitoefenen op je buren maar zelfs als je er niet mee bezig bent en je hebt een Golden Age dan lukt dat nog.[...]
Wederom ook een difficulty issue.
[...]
Waarom spammen er nog barbarian camps in moderne eras? [...]
Alleen als er nog genoeg land niet geclaimed is, wat zeker op lagere difficulty het geval kan zijn.

Vind zelf inderdaad ook dat de latere era's wat saai zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JEightyFive schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:09:
[...]

Ik ben dan ook geen PotatoMcWhiskey of een ander :P
Een doel kan zijn om de game z.s.m. te winnen, ik vind het juist leuk om door de eras heen te gaan en een beetje te freewheelen. Plan ook nooit vooraf voor welke overwinning ik ga, maar ik speel dan ook op noob level ;) (King)
Ik zou het zelf leuker vinden als de latere eras niet zo aanvoelen als werk maar hetzelfde plezier weten te behouden als de vroege eras waar je echt nog op onderzoek uit gaat.

Uit sommige zaken wordt gewoon te weinig gehaald.
Die bijeenkomsten met andere leaders kan ik vooraf wel invullen: er zal altijd een luxury resource gebanned worden die jij hebt, als je culture bomb wil met nieuwe districts dan krijg je die, -50% production voor military units, snellere production in de city center.
Geen idee of dat nog niveau afhankelijk is maar dit zijn steevast de uitkomsten en ik stem dus ook 1x omdat het moet maar verder verkoop ik die shit wel want wat moet ik ermee?
De interactie met andere leaders daar is zo verschrikkelijk ontbrekend dat ik het eerder een storende factor vind dan een leuk onderdeel van de game.

Amenities. Waarom bestaan die überhaupt? Je volk komt toch niet in opstand. Het levert hooguit een kleine bonus op en je kan wat druk uitoefenen op je buren maar zelfs als je er niet mee bezig bent en je hebt een Golden Age dan lukt dat nog.
Waarom spammen er nog barbarian camps in moderne eras? Wellicht een idee om dat te vervangen met een volksopstand waarbij er enemy units in je stad/steden verschijnen? Hebben die amenities wellicht ook een keer toegevoegde waarde.

Ze kunnen er echt wel meer uit halen dan er nu in zit waardoor ook de latere eras nog leuk blijven en je niet noodgedwongen maar moet zorgen op 50% van de game te winnen.

Edit: en maak GDR en rockbands optioneel (of verwijder die laatste maar helemaal :P)
Ik denk dat je het spel wat moeilijker moet instellen en er dan meer plezier uithaalt. Dan ben je gedurende het potje niet overal superieur in en is ook het settlen lategame uitdagender. Maargoed ik ben het wel deels met je eens dat het lategame wat saaier begint te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb wat gevonden dat _bij mij_ werkt:
I found this in the official mac thread in this forum. Worked for me. I can open and play. all leaders including the new DLC and Julius Caesar are there.

1) Right click on "Sid Meier's Civilization VI" in your Steam Library and choose Properties.
2) In the General section find the Launch Option text field.
3) Copy and paste the following text, making sure to replace "YOUR_USER" with your user's account name, in the Launch Option text field referenced in Step 2:

"/Users/YOUR_USER/Library/Application Support/Steam/steamapps/common/Sid Meier's Civilization VI/Civ6.app/Contents/MacOS/Civ6_Exe" %command%
Bron: https://steamcommunity.co...tp=4#c3589960830785034072

Ik zie nu Julius Caesar als leader. De andere leader packs heb ik nog niet gezien.

Edit: Na het spel opnieuw te hebben gestart heb ik de leaders uit de Great Negotiator pack ook speelbaar :tada:

[ Voor 11% gewijzigd door wackmaniac op 23-11-2022 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-08 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wackmaniac schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:47:
Heb wat gevonden dat _bij mij_ werkt:

[...]

Bron: https://steamcommunity.co...tp=4#c3589960830785034072

Ik zie nu Julius Caesar als leader. De andere leader packs heb ik nog niet gezien.

Edit: Na het spel opnieuw te hebben gestart heb ik de leaders uit de Great Negotiator pack ook speelbaar :tada:
Dit werkte voor mij in elk geval (icm de nieuwe update) om Civ VI weer draaiend te krijgen onder MacOS Ventura.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Heb nu wel grafische problemen. Dezelfde problemen als beschreven op Reddit: https://www.reddit.com/r/...ay_off_to_play_my_new_dlc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik kwam er gister tot mijn verrassing achter dat de nieuwe leaders niet op console komen? Dat is dan weer een beetje jammer ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:37
Dat vind ik wel bijzonder, aangezien de nieuwe leaders wel op iOS worden uitgebracht.

Meestal is qua platformen, mobile het ondergeschoven kindje.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
JEightyFive schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:16:
Ik kwam er gister tot mijn verrassing achter dat de nieuwe leaders niet op console komen? Dat is dan weer een beetje jammer ;w
Het spel is toch al praktisch onspeelbaar op de console. Aspyr heeft echt een hele slechte port afgeleverd met nog slechtere support en ik hoop echt dat er niet een nieuw contract voor hun is opgemaakt voor civ7. In de livestream vertelde iemand van Civ dat ze geen plannen hadden om het naar meer platformen te brengen, maar ze zeiden ook dat ze obstakels waren tegengekomen bij het porten van de content naar de consoles. Ze gingen er verder niet op in, maar ik hoop dat ze daarmee bedoelen dat ze issues hebben met Aspyr. Dan is er nog hoop :D

Aspyr gaat overigens niet zo lekker. Ze lopen continue achter de afgesproken opleverdata aan en hebben duidelijk te veel hooi op de vork momenteel. KOTOR waren ze mee bezig, maar is ze weer afgenomen, omdat ze te traag waren. Humankind duurde ook te lang en is uitgesteld voor de console.

Dit is blijkbaar een quote van de livestream van Ed Beach (lead designer civ):
[...]Now unfortunately the way we've set everything up on Civ 6 we have the ability to get content out to Steam and Epic and those users and Mac users very very quickly. (lees Aspyr zit er tussen om de steam workshop eruit te slopen enz) It's harder for us to get content out to console users. Um and uh we're just in this position right now we can't say anything about availability right now for consoles.

Um we certainly love our console users and we want to support them as well as we possibly can. Unfortunately, you know, there have been some obstacles to that. We want to get that cleared up sp that in future the Civ franchise does a maginificent job of servicing all of our customers um on whatever platform they're on. We're not quite there yet.[...]

[ Voor 42% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2022 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Caelorum schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:31:
[...]
Het spel is toch al praktisch onspeelbaar op de console.
Ik moet zeggen dat ik op zowel PS4 als PS5 zelden problemen heb. Het meest vervelende wat ik tegenkom zijn de animaties van de vulkanen die soms niet werken.
Crashes o.i.d. nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Op de xbox was het al constant. En op een gegeven moment was er een update van de xbox en toen ging het spel nog slechter met echt een crash elke 20 beurten ofzo. Heeft ze een aantal maanden gekost om dat te fixen.

Maar het meest storende is dat ze gewoon niet alle features hebben geïmplementeerd. Ik wacht nog steeds op de lenses, bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Na jarenlang geteerd te hebben op een ehm bittorrent versie, toch maar eens gewoon de game + alles aangeschaft voor 30 euro via steam. Wel zo netjes en kan ik ook wat spelen met al die dingen als heroes, en secret societies enzo. Volgens mij zaten die leaders die zo uitkomen er ook gratis bij.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als je de anthology pack hebt gekocht wel. 1 van de roman leaders moet je wel je 2k account linken aan steam account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb het duurste pack gekocht (van 200E voor 30E). Klopte ook niet helemaal, want uiteindelijk stond er ' u bespaart 86E' :')

Dit dus.

• Caelorum
Voor wie nog eens een poging wil wagen: https://www.humblebundle....ltimate-collection-encore

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen O
Het schijnt dat ze bij Aspyr wat problemen hebben met het porten van de leaders naar iOS / Mac.

In ieder is het uitbrengen van nieuwe leaders uitgesteld en deze zullen nu in 1x uitgebracht gaan worden, zodat ze in de tussentijd wat tijd hebben om het één en ander op te lossen. Helaas zijn cloud-saves tussen Windows en Mac/iOS daarbij out-of-sync.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
En cross-platform multiplayer met Mac is er dan ook niet meer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:51
Laatst voor de 3e keer weer in Civ6 gedoken (had baan opgezegd en een paar weken vrij tot de volgende), toch nog maar even een Deity win tot het einde gespeeld voor de achievement. (ik had 2 jaar terug ook een Deity pot met de Mongols die bijna gewonnen was, maar door gathering storm was die savegame verdwenen?)

Daarna ook nog een Deity pot begonnen voor een culture vic (Schijnt het lastigste te zijn)en na een paar restarts (reloads doe ik niet aan) een spel tot midgame doorgespeeld dat prima te winnen was. Maar ik kon de kracht niet opbrengen om het af te ronden, had geen zin meer. Deity leren voelt te veel als werken en om de mega AI bonussen en raging barbs early game te mitigeren kun je bijna geen foutje of zijstapje maken, meh.

Ik denk dat het wachten op civ7 voor mij nu is begonnen, prima, want ik heb geen tijd om te gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb wel een duizend uur in civ steken, maar heb hem idd vorbije jaren ook niet meer aangeraakt. ik was wat geintresseerd in die leader pack, maar uiteindelijk zijn het een hoop andere abilities in elkaar gestoken en herverpakt. bv qin Shi met de barbarians charge, dat is letterlijk al wat je met een priest kon doen...

miss binnenkort humankind nog eens proberen. al doe ik nu vooral EU4 en Anno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
@AntiChrist7 apostle en er is geen garantie dat je die promotie kan kiezen.

Overigens is die leader ability wel echt de slechtste van allemaal. De overige zijn gelukkig iets origineler en bruikzamer.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 23-01-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
We las je Yerevan hebt kan je kiezen dewelke :p vindt dat die promotie trouwens best regelmatig voorkomt, vergeleken met de bv 20 theological combat strength.

Bedoel maar dat het recyclen echt wel stevig opvalt. Zoals Wu zetian die een extra spy krijgt bij een bepaalde tech, net zoals catherine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben al lang blij dat er alsnog nieuwe content beschikbaar is gekomen voor alle trouwe spelers.
Wat ik begreep is dat deze functionaliteit is gemaakt door een junior dev-team. De A-level devs zijn natuurlijk gewoon bezig met de ontwikkeling van Civ VII.

Ik ben iig nu bezig met een potje op Deity met Yongle. Heerlijk die nieuwe projects, beetje OP maar wel tof.
Ik geniet er iig van.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:39:

Bedoel maar dat het recyclen echt wel stevig opvalt.
Ik denk ook dat het ook niet makkelijk is om na 60 (ofzo) leaders voor iedereen nog écht originele dingen te bedenken.
Er zitten wel wat tussen, zoals Yongle, maar het is niet makkelijk. En ook al zijn het hergebruikte eigenschappen, het zorgt wel voor wat meer variatie (ook al is leader eigenschap X bijna hetzelfde, het is wel weer een andere civ en dat kan weer interessante synergieën geven).

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 24-01-2023 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Leuk die nieuwe leiders maar waarom fixen ze niet de MP. play by cloud is nog steeds zo buggy als wat dat het niet speelbaar is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb momenteel nog zo'n 9 play-by-cloud spellen openstaan met een groep mensen en eigenlijk nooit problemen. Wel is het zo dat je moet uitkijken dat je niet overboard gaat met de hoeveelheid mods in zo'n spel want dan gaat die niet lekker, maar als je vanilla + expansion packs speelt zou je nergens last van moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb nu een play by cloud draaien en ook geen problemen, heb best nog wat mods draaien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:03
mark777 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:59:
Leuk die nieuwe leiders maar waarom fixen ze niet de MP. play by cloud is nog steeds zo buggy als wat dat het niet speelbaar is
De ontwikkeling van civ6 ligt zo goed als stil. De leader pass wordt het laatste stukje nieuwe content en daarna is het klaar. Tot civ7 uitkomt tenminste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beetje loos, maar ik heb ook geen problemen met play-by-cloud.

Windows of anders?

Edit:
Ik gebruik alleen de mods van de CPL

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 25-01-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 14:21

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind die advance map ticker wel amazing, dat je map ticks kan plaatsen en dat je dan ook bonussen etc. kan zien.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Uit de livestream van gisteren, de abilities van de Rulers of the Sahara:

Ramses: When finishing construction on a building, get 15% of the production cost back in culture. When finishing construction on a wonder, you get 30% of the production cost back in culture.

Sundiata Keita: It costs 20% less gold to recruit great people and the market includes +2 great writing slots. Great Works of Writing receives +4 Gold and +2 production.

Ptolemic Cleopatra: Resources along floodplains receive +1 food and +1 culture. Owned floodplain tiles grant +1 appeal to adjacent tiles instead of -1.

Gejat van hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Officiele bevestiging dat ze aan civ VII bezig zijn:

https://www.pcgamer.com/f...ctor-jake-solomon-leaves/

Dat de director van Xcom weg gaat baart me wel zorgen. Vind Xcom 2 de beste strategy game van de laatste tien jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben echt heel benieuwd hoe aangekleed ze het gaan releasen vergeleken met wat we nu hebben en welke elementen ze gaan overnemen uit de andere series van nu zoals Old World, Humankind en dergelijke.

Al zullen we daar nog wel minstens 2 en waarschijnlijk eerder 4 op moeten wachten.

Ik hoop ook dat ze de graphics vereisten niet al teveel opschroeven en wat meer aandacht aan de turn speed en AI gaan besteden. Dat het beter met multithreading van de gameplay omgaat, zodat het niet steeds onstabiele wordt naarmate je meer cores in je systeem hebt zitten, zoals nu het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik ben ook erg benieuwd. Ik hoop dat de system requirements een beetje te doen zijn. Ik wil dit spel 'altijd' graag in high detail spelen. Ondanks dat dit geen FPS is heb je toch wel een krachtige grafische kaart nodig voor dit spel.

In elk geval alvast sparen voor een nieuwe computer zodat ik tegen die tijd zonder gedoe kan genieten van CIV 7. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Blijft jammer dat al die nieuwe leaders niet naar de console komen. Voelt ergens toch wel als een klap in het gezicht terwijl ik wel al die uitbreidingen e.d. gekocht heb.
Was een tijdje klaar met de game omdat het teveel voelde als constant hetzelfde riedeltje, maar inmiddels heb ik een game gestart met alleen een Score victory.
Geen druk meer om maar z.s.m. naar Rocketry te vliegen of andere overwinningen binnen te slepen, gewoon lekker door de eras heen een empire opbouwen en steden zo leuk/optimaal mogelijk in te delen. Vermaak mij er top mee :)

Nu geduld tot deeltje 7. Qua graphics zou dat van mij wel iets minder cartoony mogen (en death to rock bands).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ze laten er zelf niet heel veel over los, maar het gerucht gaat dat het een contractueel issue/misverstand is tussen Aspyr, die de port naar consoles verzorgt, en Firaxis. Firaxis is van mening dat Aspyr nog verplicht is deze zaken te porten, maar Aspyr is van mening dat het contract al vervuld is en zijn doorgegaan met het porten van de concurrent.

Ik denk dat we er in ieder geval wel vanuit kunnen gaan dat een eventuele release van Civ 7 op consoles in-house zal worden gedaan, als die er al komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Leuk een nieuwe civ. ik vermaak me nog prima met 6 maargoed ik hoop dat het graphische een stuk vooruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Weet iemand al iets over een mogelijke release van Civilization VII? Ik merk namelijk dat ik de laatste paar maanden Civ VI niet meer aanraak terwijl ik het begin dit jaar nog wel vrij vaak speelde.

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-08 12:48
reistier schreef op donderdag 7 september 2023 @ 10:58:
Weet iemand al iets over een mogelijke release van Civilization VII? Ik merk namelijk dat ik de laatste paar maanden Civ VI niet meer aanraak terwijl ik het begin dit jaar nog wel vrij vaak speelde.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Onlangs het basisspel CIV VI gekocht voor de Nintendo Switch voor een paar euro. Heb het nu aardig onder de knie maar ik heb geen zin om uitbreidingen te kopen als VII in aantocht is. En die zal ik dan eerder voor de PS5 kopen of misschien zelfs een nieuwe PC voor aanschaffen omdat dat toch wat lekkerder speelt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

• AntiChrist7
Je zou inderdaad gaan denken dat het tijd wordt voor een nieuwe civ. Er zat 6jaar tussen V en VI. Maar VI hebben ze wel langer ondersteund met oa die leader pass (moet daarvoor nog de nieuwe achievements halen)

Moet wel zeggen dat ik zowel Civ V als VI pas echt veel begon te spelen na de twee expansies. Dus zelfs als ie volgend jaar of het jaar nadien uitkomt, moet ik per persoonlijk nog eens 2j bijtellen wss

Maar je hebt ook Ara dat in ontwikkeling is. Humankind is nog een beetje afwachten.
Heb Old world maar moet het nog spelen. Sowieso endless space 2 en endless legend zijn ook wel toppers ondertussen

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Persoonlijk vermaak ik me nog prima met Civ6. Hoewel het spel oud is, voelt het door de DLC 's en de nieuwe leiders nog niet als heel oud.

Ik dacht laatst op Reddit post tegen te komen die stelde Dat erin september ergens een CIV-jubileum te vieren valt. Mogelijk horen we dan wat over de aankondiging van Civ7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenicky
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 07:55
vraagje aan de mede civ'ers

Ik overweeg een overstap naar een nieuw systeem. Speel nu op fullHD, maar denk er over om naar 4K over te stappen, met en iets groter scherm (27 of zelfs 32).

Is de map die je ziet bij 4K groter dan wanneer je fullHD hebt, of scaled deze gewoon mee? Nadeel van mijn huidige setup vind ik dat ik weinig overzicht heb, en hoop er een beetje op dat dit door over te stappen op 4k beter wordt.

Kan iemand hier iets over zeggen? bvd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:47

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

kenicky schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:20:
vraagje aan de mede civ'ers

Ik overweeg een overstap naar een nieuw systeem. Speel nu op fullHD, maar denk er over om naar 4K over te stappen, met en iets groter scherm (27 of zelfs 32).

Is de map die je ziet bij 4K groter dan wanneer je fullHD hebt, of scaled deze gewoon mee? Nadeel van mijn huidige setup vind ik dat ik weinig overzicht heb, en hoop er een beetje op dat dit door over te stappen op 4k beter wordt.

Kan iemand hier iets over zeggen? bvd.
4K (43" monitor) met minimap op grootste formaat (nooit geweten dat dit kon) en helemaal uitgezoomd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUbYQHom6HsITlQJE5kCkXeHcP8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RyIPPhALAWWXcEJfey9iiD8.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 15% gewijzigd door Dwarlorf op 27-01-2024 15:35 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Er zijn ook wat zoom mods die je verder laten uitzoomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:12

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:52
YouTube: Sid Meier’s Civilization VII - Official Teaser Trailer
In augustus meer.

1e indruk: weg van de cartoonish look, terug naar een meer geromantiseerde realistische look?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:12
davidov schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 00:43:
[...]

In augustus meer.

1e indruk: weg van de cartoonish look, terug naar een meer geromantiseerde realistische look?
Tja tot nu toe is het een nietszeggende filmpje, maar als het naar “romantisch realisme” gaat, vind ik wel prima, ik liever naar Civ 5 dan 6.

Ben voornamelijk benieuwd naar de gameplay en belangrijkste veranderingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik kon met de artstyle best leven. Vond vooral goed hoe de districts colorcoded waren. Ik wil in een oogopslag kunnen zien waar ik naar op zoek ben, niet door twintig menus bladeren.

Wat ik wil zien:
- Betere AI diplomacy en meer wisselwerking. Zeker diplomatic victory is gwn saai
- Herwerking van de economie. Nu is goud gewoon een bijproduct waar je soms een instantbuy mee doet. Ik wil graag ook een puur economische victory
- Een global market zoals ze dat hebben in EL/ES2 zou enorm cool zijn
- Combat moet echt wel anders. Ik had een hekel aan de doomstacks van Civ 4, maar de one unit/tile regel zorgt ervoor dat je veel tijd verliest aan troop movement, en ook vaak dat de AI gewoon er niet mee omkan. Ook hier een battle systeem als EL zou cool zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
Heb voor de gein nog eens de teaser trailer van civ 6 opgezocht om te zien of er ook maar enige gelijkenis was met het uiteindelijk spel. Nou 0,0..... dus als dat ook zo is met de nieuwe teaser dan kunnen we hier helaas nog niks uit afleiden.

De AI, meh ik snap de kritiek nooit zo, als je het mij vraagt hoor ik het gemopper over betere AI al 25 jaar en heb ik zelden games gezien waarbij men wel heel erg content was. Lijkt me ook niet te doen, een AI die tekstjes jat/bij elkaar schraapt is iets wat we kunnen, net als een potje schaken (wit vs zwart). Maar bij civ moet je de AI niet alleen een 1vs1 op een tiny map leren, maar de AI moet de trucjes van alle civs kennen, de verschillende mapstypes, verschillen met meer spelers, en er zijn oneindig veel keuzes te maken die allemaal verschillende gevolgen hebben (ook over 100+ beurten). En zelfs als dat lukt, krijg je dan niet een AI die praktisch foutloos speelt? Is dat nog wel leuk? En hoe bouw je daar 10 gradaties van moeilijkheid in? Nu krijgt de AI gewoon een voorsprong of achterstand, flauw en simpel doch effectief, hoe je dat met AI wil doen is weer een andere uitdaging.

Anyway, ik hoop vooral op een meer complete 1e editie; dat sommige DLC aspecten van civ 6 er vanaf het begin bij inbegrepen zitten, want toen civ 6 uitkwam was het een tikkie kaal.

En zelf zou ik het tof vinden als de maps iets meer dynamisch werden, net zoals het landschap door de eeuwen is veranderd door menselijk toedoen. Denk aan rivieren die hun koers verleggen, landschap dat uitdroogt door uitbuiting of dammen, bossen die verdwijnen door kap (kappen kan nu al, maar misschien dat een lumber mill na X jaar minder productief is?), mijnen die opraken oid. Lijkt mij leuk als er een soort balans te zoeken is tussen zoveel mogelijk uit de grond halen (maar met risico's van dien) of een meer gebalanceerd beleid waarbij je grondstoffen langer mee gaan en minder invloed hebben op de omgeving. Misschien ook een vleugje meer "terra-forming"; kan NL eindelijk polders in zee én in marsh maken bijv, kanalen graven voor stoomkracht zou ook wel nice zijn. Met afval kan men een platte tile omvormen in een heuvel, en met mijnen kan een heuvel veranderen in een platte tile etc, een manier om rivieren hun koers te laten houden of te laten verleggen.
Zelf heb ik het altijd een beetje maf gevonden dat sommige tiles 3000 jaar bewerkt kunnen worden zonder enige impact of degradatie.
Maar ik denk dat ik gewoon kan blijven dromen, denk niet dat ze in die hoek aan het zoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 03:08
Waar ik voornamelijk bang voor ben is dat ze features, leaders, etc. van VI eerst uit de basegame gaan halen om ze later als DLC weer uit te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov
Ow dat gaat sowieso wel gebeuren vrees ik; het later toevoegen van extra civs en functies. Zou ook niet weten wat ze anders moeten aanbieden bij nieuwe DLC, en het is wel hun verdienmodel.
Het zou me niks verbazen als ze relatief veel werk hebben aan de base game (4-5-6 jaar?) en daar minder op verdienen dan aan de DLC's (6 maanden - 1 jaar) in verhouding.

Ik zou het alleen anders noemen; ik zie het niet als dingen eruit halen, nee ze bouwen een nieuw spel vanaf de grond op -> ze voegen eerst de civs en functies toe die ze belangrijk/leuk vinden (sommige "landen" zoals NL kunnen ze kiezen uit diverse leaders, de ene keer kiezen ze Willem de andere keer Wilhelmina etc). En als de community dan hard roept dat ze iets anders willen dan komt dat later als DLC erbij; andere civs of variaties op leaders.

Ben het wel met je eens dat achteraf gezien de release van 6 te karig was. In de loop der jaren en met alle DLC's is het spel zo enorm getweaked dat er van het origineel eigenlijk niks over is. Zo waren bijvoorbeeld Lumber mills, en mines op heuvels bij de release echt waardeloos en pas na DLC ging de productie omhoog naar het niveau dat we gewend waren van civ 5, dat soort werk. Dan blijkt opeens hoe brak de originele versie was, beetje jammer, hopelijk hoeft er aan deel 7 minder gesleuteld te worden gedurende de gehele levensduur van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
davidov schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:34:
[...]
De AI, meh ik snap de kritiek nooit zo, als je het mij vraagt hoor ik het gemopper over betere AI al 25 jaar en heb ik zelden games gezien waarbij men wel heel erg content was. Lijkt me ook niet te doen, een AI die tekstjes jat/bij elkaar schraapt is iets wat we kunnen, net als een potje schaken (wit vs zwart). Maar bij civ moet je de AI niet alleen een 1vs1 op een tiny map leren, maar de AI moet de trucjes van alle civs kennen, de verschillende mapstypes, verschillen met meer spelers, en er zijn oneindig veel keuzes te maken die allemaal verschillende gevolgen hebben (ook over 100+ beurten). En zelfs als dat lukt, krijg je dan niet een AI die praktisch foutloos speelt? Is dat nog wel leuk? En hoe bouw je daar 10 gradaties van moeilijkheid in? Nu krijgt de AI gewoon een voorsprong of achterstand, flauw en simpel doch effectief, hoe je dat met AI wil doen is weer een andere uitdaging.
[...]
Unreal Tournament had een AI die zelf leerde. Of nouja, afhankelijk van hoe goed de speler speelde werd de moeilijkheid omhoog of omlaag bijgesteld.
Voor civ 5 is er ooit een onderzoek gedaan door een universiteit of je een AI kon leren het spel te spelen door het alleen de civilopedia te voeden. Ik kan het onderzoek niet meer zo snel vinden, maar van wat ik begreep kon de AI redelijk goed meekomen.
Nu 15 jaar later zal het met de huidige stand van zaken in AI land een koud kunstje worden.

Probleem is echter precies zoals jij zegt. Niemand wil een AI die perfect speelt. De AI moet alleen het idee geven dat het een waardige tegenstander is.

En daar faalt het nu ook. De acties die het soms doet zou geen enkele menselijke speler van enig mentale capaciteit doen. Ik hoop dan ook vooral dat er een AI komt die iets logischere stappen zet soms. Vooral rondom oorlog is dat wel echt een ding. Units verplaatsen is niet de sterke kant van de huidige AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
AntiChrist7 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 01:21:

- Combat moet echt wel anders. Ik had een hekel aan de doomstacks van Civ 4, maar de one unit/tile regel zorgt ervoor dat je veel tijd verliest aan troop movement, en ook vaak dat de AI gewoon er niet mee omkan. Ook hier een battle systeem als EL zou cool zijn
Dit is waarom ik nog steeds IV speel. Ik vond V en VI gewoon puzzelspellen geworden met dat eindeloze heen en weer schuiven van units. Enorm saai.

Teaser maakt in elk geval wel duidelijk dat we bij hexes blijven en niet meer terug gaan naar het raster van IV.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-06-2024 20:34 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
De hex-tile is ook gewoon beter. De doomstacks waren echt te lomp, maar de 1 unit per tile is het inderdaad ook net niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:31:
[...]

Dit is waarom ik nog steeds IV speel. Ik vond V en VI gewoon puzzelspellen geworden met dat eindeloze heen en weer schuiven van units. Enorm saai.

Teaser maakt in elk geval wel duidelijk dat we bij hexes blijven en niet meer terug gaan naar het raster van IV.
goh ik vermijd gewoon oorlogen. Maar hextiles zijn sowieso beter (hexagons - bestagons)
Endless Legend doet het goed: legertjes van 4 nits (ne later meer) die unfolden tijdens een battle. Maar dat zal het wss niet worden in civ VII. Ze hebben al de districts gestolen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:25
davidov schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 14:34:
Denk aan rivieren die hun koers verleggen, landschap dat uitdroogt door uitbuiting of dammen, bossen die verdwijnen door kap (kappen kan nu al, maar misschien dat een lumber mill na X jaar minder productief is?), mijnen die opraken oid. Lijkt mij leuk als er een soort balans te zoeken is tussen zoveel mogelijk uit de grond halen (maar met risico's van dien) of een meer gebalanceerd beleid waarbij je grondstoffen langer mee gaan en minder invloed hebben op de omgeving.
Dat geeft me flashbacks naar de Settlers-serie

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uien Cornflakes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-08 16:54
De eerste aankondiging van CIVILIZATION VII is gepubliceerd.
In augustus (2024) worden de nieuwe features onthuld, maar het spel zelf komt pas in 2025.

https://civilization.2k.com/seven/
Join us for the full reveal of Sid Meier’s Civilization® VII and its exciting new features and innovations in August 2024. Sid Meier’s Civilization® VII is coming in 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:50
Caelorum schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:50:
De hex-tile is ook gewoon beter. De doomstacks waren echt te lomp, maar de 1 unit per tile is het inderdaad ook net niet.
Mja, movement van units is soms echt een gepruts en maakt dat het soms allemaal wat lang duurt. Het opent natuurlijk wel weer wat tactische afwegingen die je anders niet hebt, maar dat is vooral tegen niet-AI spelers.
Civ 6 heeft al corps en armies, misschien moeten ze daar wat meer free-form van maken, zodat je (beperkt) verschillende unit typen toch kan "stacken", maar dan als combined arms versie van een corps of een army al dan niet met bepaalde (situatie afhankelijke) penalties of buffs. Geen idee of zoiets zou werken (los van historische accuraatheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zie endless legend ;)

heb me voor de nostalgie toch maar civ IV gekocht op gog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov
1e beelden (trailer): YouTube: Sid Meier’s Civilization VII - Gameplay Reveal Trailer

Er was een livestream die ik niet zo snel meer kan vinden....

In de livestream kwamen de details wat meer naar boven:
In't kort; ze hebben vooral bekende ergernissen aangepakt (laatste games was early game lekker vlot -> late game super traag met alle keuzes en opdrachten.... alles blijft nu meer lekker vlot waardoor uitspelen aantrekkelijker moet worden, maar ook civ's kiezen die soms alleen een heel vroeg of laat voordeel hadden en dus niet "leuk/goed" waren heeft een oplossing, en de combat is wel weer te stacken maar onder condities, en meer).

Verschillende leiders kiezen (3x totaal, een voor elke "age", kan historisch blijven maar je kan afwijkingen unlocken bijv. Zo blijft je civ altijd sterk en relevant), navigeerbare rivieren, geen workers meer, hoogteverschillen (toch?), en weg is de cartoony look. Echt een overhaul van heel veel mechanics (city states, trade, culture)

Het zal niet iedereen direct goed in de oren klinken maar ze vernieuwen wel iets dat vooral de gameplay leuker moet maken. En tbh vond ik het er prachtig uitzien.... misschien was civ 6 wel zo cartoony omdat mooier iets te veel vroeg van de gemiddelde pc destijds? De leaders zagen er wel slecht uit vond ik, maarja ik wil geen video, geen plaatje, geen gfx vretende animatie...de fans willen geen cartoon... dan blijft uncanny valley over? Hopelijk waren het nog beta beelden :P

Ik heb er wel zin in, gaat wel wennen worden maar ik kan me niet voorstellen dat het niet anders dan fijn speelt. One more turn! nu nog zien of het 11 of 6 februari gaat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Civilization VII

[ Voor 52% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2024 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Had hem idd live gezien. Super veel zin in! Meteen de Founders Edition gekocht.
6 februari volgend jaar maar even een weekje vrij nemen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 21-08-2024 18:43 ]

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:07
Ik heb jaren geleden deel III en IV gespeeld en door de aankondiging van VII gaat het toch weer jeuken om een van de delen te spelen. :P Ik denk erover om Civ VI te kopen, maar ik heb tegenwoordig alleen een Mac Mini (M1) 8GB met 256GB SSD en krijg niet helemaal duidelijk of het daar soepel op zou moeten draaien. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Als ik bij de reviews in de App Store kijk zijn er nogal wat mensen die problemen hadden met crashes, maar het is niet duidelijk wat voor mac systeem ze hebben en of er daarna zaken via patching etc. zijn opgelost.

Via de AppStore kost VI meer dan 30 euro, via steam heb je de Anthology bundle voor 25 euro.
https://store.steampowere...d_Meiers_Civilization_VI/

Is er een reden om de game niet via Steam te kopen? Ik game de laatste jaren vooral op console dus weinig ervaring met de verschillende platformen om games op te kopen verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Via steam heb je nog een hoop mods, dus er is eigenlijk weinig reden om NIET op steam te spelen.

Vooral detailed map tacks is erg goed. En een mod die citystates walls geeft zodat ze niet direct dood zijn op hogere moeilijkheidsgraad

[ Voor 26% gewijzigd door AntiChrist7 op 22-08-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Qoine schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:50:
Ik heb jaren geleden deel III en IV gespeeld en door de aankondiging van VII gaat het toch weer jeuken om een van de delen te spelen. :P Ik denk erover om Civ VI te kopen, maar ik heb tegenwoordig alleen een Mac Mini (M2) 8GB met 256GB SSD en krijg niet helemaal duidelijk of het daar soepel op zou moeten draaien. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Als ik bij de reviews in de App Store kijk zijn er nogal wat mensen die problemen hadden met crashes, maar het is niet duidelijk wat voor mac systeem ze hebben en of er daarna zaken via patching etc. zijn opgelost.

Via de AppStore kost VI meer dan 30 euro, via steam heb je de Anthology bundle voor 25 euro.
https://store.steampowere...d_Meiers_Civilization_VI/

Is er een reden om de game niet via Steam te kopen? Ik game de laatste jaren vooral op console dus weinig ervaring met de verschillende platformen om games op te kopen verder.
Ik speel Civ6 op mijn iPad Air 2022 met M1 processor. Gaat prima kan ik je zeggen. Die gaat het dus ook doen op jouw Mac mini.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:07
@AntiChrist7 @Panzer_V Dankjulliewel voor de snelle reacties! Dan wordt het Steam. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb Civ VI (ook) op een mac draaien. Gaat prima. Wel via Steam want op PC gekocht mag je die ook op je Mac gebruiken. Zou wegblijven van de AppStore versie. Die is echt bijna nooit in de aanbieding. Antology op Steam is vaak met een erg goede deal te krijgen en idd mods... Zou niet zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds de Tweakers podcast van 2 (?) weken geleden, toch maar Siv 6 gekocht op Steam met de benodigde uitbreidingen.
Inmiddels 16 uur op de teller via de Steam Deck. Dat werkt verrassend goed.
Het is wél een game die overweldigd is. Er zijn nog zo veel zaken, wat ik gewoon niet snap. Zelfs op de gemakkelijkste niveau, sta ik na een tijdje achter op de rest (meestal maar 2 andere landen).
Ook worden (voor mijn gevoel) de barbaren te snel, te sterk. Zodat ik vooral daarop moet concentreren waardoor de andere landen "rustig" gigantisch worden.

Helaas is de vakantie al 2 weken voorbij want hier had ik me prima mee kunnen vermaken 😅

Wat zijn "must do" en "must don't" tips voor iemand die pas ~16 uur kennis heeft gemaakt met Siv

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
@streamnl de guide is alweer 5 jaar oud, maar als je helemaal nieuw bent in de serie dan is het nog steeds een goed uitgangspunt https://youtube.com/playl...Uo8vX&si=KPhLu4ce2SJOiNf4 (dit is van de hier beneden genoemde PotatoMcWhiskey overigens)

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 01-09-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
streamnl schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:29:
Sinds de Tweakers podcast van 2 (?) weken geleden, toch maar Siv 6 gekocht op Steam met de benodigde uitbreidingen.
Inmiddels 16 uur op de teller via de Steam Deck. Dat werkt verrassend goed.
Het is wél een game die overweldigd is. Er zijn nog zo veel zaken, wat ik gewoon niet snap. Zelfs op de gemakkelijkste niveau, sta ik na een tijdje achter op de rest (meestal maar 2 andere landen).
Ook worden (voor mijn gevoel) de barbaren te snel, te sterk. Zodat ik vooral daarop moet concentreren waardoor de andere landen "rustig" gigantisch worden.

Helaas is de vakantie al 2 weken voorbij want hier had ik me prima mee kunnen vermaken 😅

Wat zijn "must do" en "must don't" tips voor iemand die pas ~16 uur kennis heeft gemaakt met Siv
De YouTuber potato mcwhiskey is een aanrader. Speelt op hoge difficulty maar kan het goed uitleggen.

Ik zou zijn tutorials enzo kijken en steeds focussen op 1 of 2 aspecten om dat je eigen te maken. Start ook random spellen met random leaders en lees hun eigenschappen goed door. Probeer daar gebruik van te maken en wees neit bang om te Googlen of gebruik te maken van de civilopedia in game. Werkt makkelijk en helpt je goed op weg!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 08:23
Vanbradley (of iets dergelijk) heeft ook eens zo'n serie gemaakt over elke overwinning op prince. Heeft ze allemaal met Rome (trajan) gedaan om te tonen hoe het moet als basis en niet 100% voor één bepaalde leader. Vond het op zich wel handig omdat hij ook gewoon de basisconcepten uitlegt en niet over de kleinste details vit die in deity wel belangrijk zijn. De man roept wel redelijk in zijn micro uit enthousiasme, kwestie van een volume of 2 lager te zetten :-D

Dat gezegd zijnde, zelfs na een paar tientallen uren leer je nog bij hoor. Gewoon goed de civilopedia openen in game als je iets niet helemaal snapt. Uittesten, dingen uitproberen en je tijd nemen. Oh en genieten van het spel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb te weinig tijd gehad om even lekker te spelen. De laatste keer had ik een mis geïnstalleerd. Dat hielp wel om enkele zaken te doen om gemakkelijker verder te komen.
Waardoor ik weer wijzer ben geworden. Hopelijk kan ik morgen weer even spelen.

Bedankt voor de tips. Zal ze bij mijn favorieten zetten

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:25
Er doen weer een berg previews de ronde van Civ 7, zoals deze -> YouTube: TOP 10 BIG CHANGES IN CIVILIZATION 7 - Civ 6 VS Civ 7

Ik vind het er zeer veelbelovend uitzien! Maar, ik verwacht dat ik (net als met Civ6 indertijd) de komende jaren nog lekker doorspeel op de oude game, totdat de eerste uitbreiding voor Civ7 er is.

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 20-10-2024 11:49 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Er is overigens een civ 7 topic Caelorum in "[Multi] Civilization VII"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
Humble 2k Sid Meier Bundle met alle Civ VI content voor 16 ekkies:
https://www.humblebundle....ents-sid-meier-collection

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Voor één ieder die CIV6 nog niet heeft, ik zoek nog een lief baasje voor CIV6 inclusief alle DLCs en hij is gratis af te halen!

Ik heb namelijk via Humble Bundle The Sid Meier Collection gekocht en ik was in de veronderstelling dat ik nog geen enkele DLC had ervoor, maar blijkbaar had ik ze allemaal al. Normaliter had ik de code direct in dit topic geplaatst maar het zijn 11 losse codes, dus om te voorkomen dat er meerdere mensen met losse codes aan de haal gaan, doe ik het maar even op deze manier.

Dus ben jij degene bij wie deze game een goed thuis gaat vinden, stuur mij een fatsoenlijk berichtje (dingen als "bro, ik willen, jwt" negeer ik, ik heb tenslotte niet met je geknikkerd) en dan stuur ik de Steamcodes door. Uiteraard krijgt de 1e reactie de codes, dus wees er snel bij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Geleihoofd schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:43:
Voor één ieder die CIV6 nog niet heeft, ik zoek nog een lief baasje voor CIV6 inclusief alle DLCs en hij is gratis af te halen!

Ik heb namelijk via Humble Bundle The Sid Meier Collection gekocht en ik was in de veronderstelling dat ik nog geen enkele DLC had ervoor, maar blijkbaar had ik ze allemaal al. Normaliter had ik de code direct in dit topic geplaatst maar het zijn 11 losse codes, dus om te voorkomen dat er meerdere mensen met losse codes aan de haal gaan, doe ik het maar even op deze manier.

Dus ben jij degene bij wie deze game een goed thuis gaat vinden, stuur mij een fatsoenlijk berichtje (dingen als "bro, ik willen, jwt" negeer ik, ik heb tenslotte niet met je geknikkerd) en dan stuur ik de Steamcodes door. Uiteraard krijgt de 1e reactie de codes, dus wees er snel bij!
CIV VI heeft inmiddels een nieuw thuis gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Gisteren hebben de gebruikers van een Steam Deck een update binnen gekregen van CIV VI waarbij de Leader Pass niet meer werkt.

Ik liep hier zelf ook tegenaan, maar met blijkt veroorzaakt te worden door dat met de update de Linux versie van de game wordt geïnstalleerd.

De oplossing is om een versie van Proton te selecteren. Hiermee wordt de Windows versie weer gedownload en is de Leader Pass weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-08 08:29
Nu er eindelijk een native silicon versie is, heb ik heb twee vragen voor Mac gebruikers:

1. Is er iemand die ervaring heeft met Civ 6 silicon native op een Macbook Air M3? Waarbij ik erg benieuwd ben of de turn times kort zijn in late game op grote maps.

en/of

2 Is er iemand die ervaring heeft met Civ 6 silicon native op een Mac Mini M4? Waarbij ik erg benieuwd ben of het apparaat niet lawaaierig wordt.

Ik houd van korte turn times en ik houd niet van lawaaiige fans :D

Ik heb jarenlang CIV 6 gespeeld op de PC maar heb nu alleen maar Apple producten. Ik heb een Macbook Air M1 8GB die ik wil vervangen. Ik overweeg twee opties:

1. Mac Mini M4 kopen
2. Macbook Air M3 kopen (of een M4 kopen, komt waarschijnlijk uit in Q1 2025).

Ik las in de tweakers review dat de Mac Mini een mooi apparaat is, maar dat hij onder belasting wel herrie kan maken. En ik weet dat Civ de CPU vrij zwaar kan belasten. En ik weet dat de M3 processor snel is in een Macbook Air, maar dat de prestaties logischerwijs in kunnen storten bij belasting door throttling vanwege de passieve koeling.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Macbook vanwege de portabiliteit, maar als het echt traag wordt heb ik toch liever een Mac Mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

https://store.epicgames.c...tion-vi--platinum-edition

We hebben m natuurlijk allemaal al... Maar dan heb je hem nu maar 2 keer. Civ 6 helemaal gratis in de Epic store.
Sid Meier’s Civilization VI
Aanbieding eindigt op 24-7-2025 om 17:00

Civilization VI – Vikings Scenario Pack

Civilization VI – Poland Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Australia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Nubia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Khmer and Indonesia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI: Rise and Fall expansion

Civilization VI: Gathering Storm expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:31
schaduw schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:57:
https://store.epicgames.c...tion-vi--platinum-edition

We hebben m natuurlijk allemaal al... Maar dan heb je hem nu maar 2 keer. Civ 6 helemaal gratis in de Epic store.

[...]
Ik had ‘m nog niet, maar schaf bijna elke week de gratis game(s) aan in de Epic Store. Dus ik dacht, ik zal het hier ook even melden, maar dat was dus al niet meer nodig. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:51
Tijdje terug weer aan het gamen geslagen omdat mijn 2 tienerzoons het spel multiplayer wilden doen met me, erg leuk om ze die leercurve te zien maken, alles uitzoeken etc. Als voormalige gamer (nu vooral analoog, gezellig boardgamen met vrienden) heel gaaf om weer met je eigen kids te doen.

Nu een aantal weken weinig kunnen doen aan sport etc. door een blessure, zoons 3 weken naar hun moeder, mijn vriendin met haar eigen kids weg etc.... dus een singleplayer potje opgepakt... eerst Emperor omdat mijn zoons op dat level wilden spelen, toen een potje Immortal en nu ik weer een beetje in vorm ben lonkt een potje Deity.. Wat een geniale game blijft het ook he, heb de smaak weer helemaal te pakken en zit ook al Potatoe mc Whiskey filmpjes op YT te kijken om mn spel weer aan te scherpen 8) _/-\o_

Iemand nog tips voor een leuke civ? mag best OP zijn, want ik was nooit een goeie Deity speler (heb de Steam achievement met de Mongols afgetikt in 2019 ergens :9 )

(nee, geen interesse in deel 7 om de bekende redenen)
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste