Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:57
Qoine schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:50:
Ik heb jaren geleden deel III en IV gespeeld en door de aankondiging van VII gaat het toch weer jeuken om een van de delen te spelen. :P Ik denk erover om Civ VI te kopen, maar ik heb tegenwoordig alleen een Mac Mini (M2) 8GB met 256GB SSD en krijg niet helemaal duidelijk of het daar soepel op zou moeten draaien. Heeft iemand hier daar ervaring mee? Als ik bij de reviews in de App Store kijk zijn er nogal wat mensen die problemen hadden met crashes, maar het is niet duidelijk wat voor mac systeem ze hebben en of er daarna zaken via patching etc. zijn opgelost.

Via de AppStore kost VI meer dan 30 euro, via steam heb je de Anthology bundle voor 25 euro.
https://store.steampowere...d_Meiers_Civilization_VI/

Is er een reden om de game niet via Steam te kopen? Ik game de laatste jaren vooral op console dus weinig ervaring met de verschillende platformen om games op te kopen verder.
Ik speel Civ6 op mijn iPad Air 2022 met M1 processor. Gaat prima kan ik je zeggen. Die gaat het dus ook doen op jouw Mac mini.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:07
@AntiChrist7 @Panzer_V Dankjulliewel voor de snelle reacties! Dan wordt het Steam. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb Civ VI (ook) op een mac draaien. Gaat prima. Wel via Steam want op PC gekocht mag je die ook op je Mac gebruiken. Zou wegblijven van de AppStore versie. Die is echt bijna nooit in de aanbieding. Antology op Steam is vaak met een erg goede deal te krijgen en idd mods... Zou niet zonder willen.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds de Tweakers podcast van 2 (?) weken geleden, toch maar Siv 6 gekocht op Steam met de benodigde uitbreidingen.
Inmiddels 16 uur op de teller via de Steam Deck. Dat werkt verrassend goed.
Het is wél een game die overweldigd is. Er zijn nog zo veel zaken, wat ik gewoon niet snap. Zelfs op de gemakkelijkste niveau, sta ik na een tijdje achter op de rest (meestal maar 2 andere landen).
Ook worden (voor mijn gevoel) de barbaren te snel, te sterk. Zodat ik vooral daarop moet concentreren waardoor de andere landen "rustig" gigantisch worden.

Helaas is de vakantie al 2 weken voorbij want hier had ik me prima mee kunnen vermaken 😅

Wat zijn "must do" en "must don't" tips voor iemand die pas ~16 uur kennis heeft gemaakt met Siv

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
@streamnl de guide is alweer 5 jaar oud, maar als je helemaal nieuw bent in de serie dan is het nog steeds een goed uitgangspunt https://youtube.com/playl...Uo8vX&si=KPhLu4ce2SJOiNf4 (dit is van de hier beneden genoemde PotatoMcWhiskey overigens)

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 01-09-2024 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
streamnl schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:29:
Sinds de Tweakers podcast van 2 (?) weken geleden, toch maar Siv 6 gekocht op Steam met de benodigde uitbreidingen.
Inmiddels 16 uur op de teller via de Steam Deck. Dat werkt verrassend goed.
Het is wél een game die overweldigd is. Er zijn nog zo veel zaken, wat ik gewoon niet snap. Zelfs op de gemakkelijkste niveau, sta ik na een tijdje achter op de rest (meestal maar 2 andere landen).
Ook worden (voor mijn gevoel) de barbaren te snel, te sterk. Zodat ik vooral daarop moet concentreren waardoor de andere landen "rustig" gigantisch worden.

Helaas is de vakantie al 2 weken voorbij want hier had ik me prima mee kunnen vermaken 😅

Wat zijn "must do" en "must don't" tips voor iemand die pas ~16 uur kennis heeft gemaakt met Siv
De YouTuber potato mcwhiskey is een aanrader. Speelt op hoge difficulty maar kan het goed uitleggen.

Ik zou zijn tutorials enzo kijken en steeds focussen op 1 of 2 aspecten om dat je eigen te maken. Start ook random spellen met random leaders en lees hun eigenschappen goed door. Probeer daar gebruik van te maken en wees neit bang om te Googlen of gebruik te maken van de civilopedia in game. Werkt makkelijk en helpt je goed op weg!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 08:23
Vanbradley (of iets dergelijk) heeft ook eens zo'n serie gemaakt over elke overwinning op prince. Heeft ze allemaal met Rome (trajan) gedaan om te tonen hoe het moet als basis en niet 100% voor één bepaalde leader. Vond het op zich wel handig omdat hij ook gewoon de basisconcepten uitlegt en niet over de kleinste details vit die in deity wel belangrijk zijn. De man roept wel redelijk in zijn micro uit enthousiasme, kwestie van een volume of 2 lager te zetten :-D

Dat gezegd zijnde, zelfs na een paar tientallen uren leer je nog bij hoor. Gewoon goed de civilopedia openen in game als je iets niet helemaal snapt. Uittesten, dingen uitproberen en je tijd nemen. Oh en genieten van het spel ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb te weinig tijd gehad om even lekker te spelen. De laatste keer had ik een mis geïnstalleerd. Dat hielp wel om enkele zaken te doen om gemakkelijker verder te komen.
Waardoor ik weer wijzer ben geworden. Hopelijk kan ik morgen weer even spelen.

Bedankt voor de tips. Zal ze bij mijn favorieten zetten

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 12:25
Er doen weer een berg previews de ronde van Civ 7, zoals deze -> YouTube: TOP 10 BIG CHANGES IN CIVILIZATION 7 - Civ 6 VS Civ 7

Ik vind het er zeer veelbelovend uitzien! Maar, ik verwacht dat ik (net als met Civ6 indertijd) de komende jaren nog lekker doorspeel op de oude game, totdat de eerste uitbreiding voor Civ7 er is.

[ Voor 25% gewijzigd door Liegebeest op 20-10-2024 11:49 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:53
Er is overigens een civ 7 topic Caelorum in "[Multi] Civilization VII"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:10
Humble 2k Sid Meier Bundle met alle Civ VI content voor 16 ekkies:
https://www.humblebundle....ents-sid-meier-collection

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Voor één ieder die CIV6 nog niet heeft, ik zoek nog een lief baasje voor CIV6 inclusief alle DLCs en hij is gratis af te halen!

Ik heb namelijk via Humble Bundle The Sid Meier Collection gekocht en ik was in de veronderstelling dat ik nog geen enkele DLC had ervoor, maar blijkbaar had ik ze allemaal al. Normaliter had ik de code direct in dit topic geplaatst maar het zijn 11 losse codes, dus om te voorkomen dat er meerdere mensen met losse codes aan de haal gaan, doe ik het maar even op deze manier.

Dus ben jij degene bij wie deze game een goed thuis gaat vinden, stuur mij een fatsoenlijk berichtje (dingen als "bro, ik willen, jwt" negeer ik, ik heb tenslotte niet met je geknikkerd) en dan stuur ik de Steamcodes door. Uiteraard krijgt de 1e reactie de codes, dus wees er snel bij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geleihoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
Geleihoofd schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:43:
Voor één ieder die CIV6 nog niet heeft, ik zoek nog een lief baasje voor CIV6 inclusief alle DLCs en hij is gratis af te halen!

Ik heb namelijk via Humble Bundle The Sid Meier Collection gekocht en ik was in de veronderstelling dat ik nog geen enkele DLC had ervoor, maar blijkbaar had ik ze allemaal al. Normaliter had ik de code direct in dit topic geplaatst maar het zijn 11 losse codes, dus om te voorkomen dat er meerdere mensen met losse codes aan de haal gaan, doe ik het maar even op deze manier.

Dus ben jij degene bij wie deze game een goed thuis gaat vinden, stuur mij een fatsoenlijk berichtje (dingen als "bro, ik willen, jwt" negeer ik, ik heb tenslotte niet met je geknikkerd) en dan stuur ik de Steamcodes door. Uiteraard krijgt de 1e reactie de codes, dus wees er snel bij!
CIV VI heeft inmiddels een nieuw thuis gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-08 18:37
Gisteren hebben de gebruikers van een Steam Deck een update binnen gekregen van CIV VI waarbij de Leader Pass niet meer werkt.

Ik liep hier zelf ook tegenaan, maar met blijkt veroorzaakt te worden door dat met de update de Linux versie van de game wordt geïnstalleerd.

De oplossing is om een versie van Proton te selecteren. Hiermee wordt de Windows versie weer gedownload en is de Leader Pass weer beschikbaar.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menno_m
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-08 08:29
Nu er eindelijk een native silicon versie is, heb ik heb twee vragen voor Mac gebruikers:

1. Is er iemand die ervaring heeft met Civ 6 silicon native op een Macbook Air M3? Waarbij ik erg benieuwd ben of de turn times kort zijn in late game op grote maps.

en/of

2 Is er iemand die ervaring heeft met Civ 6 silicon native op een Mac Mini M4? Waarbij ik erg benieuwd ben of het apparaat niet lawaaierig wordt.

Ik houd van korte turn times en ik houd niet van lawaaiige fans :D

Ik heb jarenlang CIV 6 gespeeld op de PC maar heb nu alleen maar Apple producten. Ik heb een Macbook Air M1 8GB die ik wil vervangen. Ik overweeg twee opties:

1. Mac Mini M4 kopen
2. Macbook Air M3 kopen (of een M4 kopen, komt waarschijnlijk uit in Q1 2025).

Ik las in de tweakers review dat de Mac Mini een mooi apparaat is, maar dat hij onder belasting wel herrie kan maken. En ik weet dat Civ de CPU vrij zwaar kan belasten. En ik weet dat de M3 processor snel is in een Macbook Air, maar dat de prestaties logischerwijs in kunnen storten bij belasting door throttling vanwege de passieve koeling.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Macbook vanwege de portabiliteit, maar als het echt traag wordt heb ik toch liever een Mac Mini.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

https://store.epicgames.c...tion-vi--platinum-edition

We hebben m natuurlijk allemaal al... Maar dan heb je hem nu maar 2 keer. Civ 6 helemaal gratis in de Epic store.
Sid Meier’s Civilization VI
Aanbieding eindigt op 24-7-2025 om 17:00

Civilization VI – Vikings Scenario Pack

Civilization VI – Poland Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Australia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Nubia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI – Khmer and Indonesia Civilization & Scenario Pack

Civilization VI: Rise and Fall expansion

Civilization VI: Gathering Storm expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:31
schaduw schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:57:
https://store.epicgames.c...tion-vi--platinum-edition

We hebben m natuurlijk allemaal al... Maar dan heb je hem nu maar 2 keer. Civ 6 helemaal gratis in de Epic store.

[...]
Ik had ‘m nog niet, maar schaf bijna elke week de gratis game(s) aan in de Epic Store. Dus ik dacht, ik zal het hier ook even melden, maar dat was dus al niet meer nodig. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:51
Tijdje terug weer aan het gamen geslagen omdat mijn 2 tienerzoons het spel multiplayer wilden doen met me, erg leuk om ze die leercurve te zien maken, alles uitzoeken etc. Als voormalige gamer (nu vooral analoog, gezellig boardgamen met vrienden) heel gaaf om weer met je eigen kids te doen.

Nu een aantal weken weinig kunnen doen aan sport etc. door een blessure, zoons 3 weken naar hun moeder, mijn vriendin met haar eigen kids weg etc.... dus een singleplayer potje opgepakt... eerst Emperor omdat mijn zoons op dat level wilden spelen, toen een potje Immortal en nu ik weer een beetje in vorm ben lonkt een potje Deity.. Wat een geniale game blijft het ook he, heb de smaak weer helemaal te pakken en zit ook al Potatoe mc Whiskey filmpjes op YT te kijken om mn spel weer aan te scherpen 8) _/-\o_

Iemand nog tips voor een leuke civ? mag best OP zijn, want ik was nooit een goeie Deity speler (heb de Steam achievement met de Mongols afgetikt in 2019 ergens :9 )

(nee, geen interesse in deel 7 om de bekende redenen)
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste