Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
FunkyTrip schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:45:
Heb je de originele Civ6 nodig voor Rise&Fall? Het wordt tijd om weer eens een civ game aan te schaffen, maar om nu allebei te moeten hebben is wellicht weer wat prijzig.

Staat nergens in de sys.requirements voor de Rise&Fall expansion zie ik op de officiele site.
Je bent net te laat... Vorige week zat het in de Humble monthly. Had je het origineel voor $12 kunnen kopen (plus nog een berg andere games).

Maar hij is wel nodig. In steam is het een DLC van civ6.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:43
OK, wat zijn de vereisten voor een polder? Ik dacht drie aangrenzende land-tiles. Maar, schijnbaar niet?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a5Qrrkw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mail dat CivVI op Steam in de aanbieding is met 50% korting ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ze hebben een 200x100 tile map toegevoegd met 20+ civs. :D

En dat werkt dus niet. GG Fixaxis, GG. :F

Laat maar, mod waarvan ik niet eens meer wist dat ik die had geïnstalleerd. O-)

[ Voor 58% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-02-2018 20:48 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanW schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:16:
OK, wat zijn de vereisten voor een polder? Ik dacht drie aangrenzende land-tiles. Maar, schijnbaar niet?
[afbeelding]
flat land ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 11:49

Basszje

Reisvaap!]

De verleiding ook niet lang weten te weerstaan :P Zie ik dat de 'raging barbarians' nu weg zijn :'( Mijn favoriet.

Met mods werkt het niet, maar goed dan maar weer 's zonder.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Fireaxis: Ja we gaan de spawn distance aanpakken tussen jou en AI's...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O49FYFNFDuDysdNAZTcQ4PPG/full.jpg

}:|

Dat is dan een huge map met 10 civs in plaats van 12. Nee hoor, gewoon vlakbij spawnen want dit is leuk. :F

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-02-2018 21:00 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55

Shabbaman

Got love?

Ach, je kan toch nog naar het zuidwesten uitbreiden :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Shabbaman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:29:
Ach, je kan toch nog naar het zuidwesten uitbreiden :+
Nee, want je weet waarschijnlijk heel goed dat Elizabeth op deze manier in een "psycho bitch" die eerst gaat lopen janken, daarna denouce, en je dan aan gaat vallen. Met deze waardeloze manier van spawnen kan je alleen maar vol in de aanval gaan en haar vernietigen.

Verder heb ik een tijd geleden eens een game laten zien hoe het spawnsysteem nu echt werkt. Ik zat in het midden, om mij heen alle CiV's zo dicht op elkaar als mag, en de halve map was leeg. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08
De iPad versie is inmiddels ook weer afgeprijsd. Tot 1 maart kan je deze kopen voor € 32,99. Normaal betaal je het dubbele.

http://toucharcade.com/2018/02/08/civilization-6-ipad-sale/

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:59:
Fireaxis: Ja we gaan de spawn distance aanpakken tussen jou en AI's...

[afbeelding]

}:|

Dat is dan een huge map met 10 civs in plaats van 12. Nee hoor, gewoon vlakbij spawnen want dit is leuk. :F
Ach, dat had ik net ook.
Europe map true locations met Wilhelmina. Heb ik duitsland (aken) en frankrijk (parijs) vlak naast de deur...
Maar de joke is on them. Ze zijn beide bezweken aan mijn influence :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:22
Iron spawnt echt wel nog altijd zeer moeilijk, of ligt dat aan mij? Je kan 6-7 steden hebben zonder dat er ijzer in de buurt is

AI is toch nog wel wat wonky hoor. Ze bieden een deal aan met joint war. Ik haal er iets uit, ze refusen, en dan willen ze de originele deal niet meer.... :? Ok als ik nu degene was die het voorstelde maar het is hun idee...

[ Voor 47% gewijzigd door AntiChrist7 op 08-02-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

AntiChrist7 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:36:
Iron spawnt echt wel nog altijd zeer moeilijk, of ligt dat aan mij? Je kan 6-7 steden hebben zonder dat er ijzer in de buurt is
In mijn ervaring ben je altijd eens de sjaak met een resource als dat. Als je iron hebt krijg je geen coal, of alu of olie en v.v. Een van die dingen heb je nooit, en zit je te prutsen in een era.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Basszje schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:47:
[...]

In mijn ervaring ben je altijd eens de sjaak met een resource als dat. Als je iron hebt krijg je geen coal, of alu of olie en v.v. Een van die dingen heb je nooit, en zit je te prutsen in een era.
Nog frappanter, zelfs geen horses in mijn regio (wel bij een citystate). Ga toch eens kijken bij de mods voor zoiets, want uiteindelijk is dat toch vrij belangrijk.

Er is wel de governor die geen resources vraagt, maar toch; ik vind het wat immersiebrekend

[ Voor 8% gewijzigd door AntiChrist7 op 08-02-2018 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
AntiChrist7 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:46:
[...]

Nog frappanter, zelfs geen horses in mijn regio (wel bij een citystate). Ga toch eens kijken bij de mods voor zoiets, want uiteindelijk is dat toch vrij belangrijk.

Er is wel de governor die geen resources vraagt, maar toch; ik vind het wat immersiebrekend
Het zijn strategic resources. Als je ze altijd allemaal in de buurt hebt, dan zijn ze niet meer strategic.
Je kan ze ook krijgen met handel, geweld, uitbreiding of city states.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
RocketKoen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:17:
[...]

Het zijn strategic resources. Als je ze altijd allemaal in de buurt hebt, dan zijn ze niet meer strategic.
Je kan ze ook krijgen met handel, geweld, uitbreiding of city states.
Strategic betekent niet hetzelfde als zeldzaam. Ik denk dat je statement meer betrekking heeft op luxury resources.

Zit in de volgende era nu, en ook geen niter in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:39
AntiChrist7 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:42:
[...]

Strategic betekent niet hetzelfde als zeldzaam. Ik denk dat je statement meer betrekking heeft op luxury resources.

Bij het maken van de game kun je toch kiezen voor de spawn types? Standaard is het oneerlijk verdeeld, zoals gezegd onderdeel van de uitdaging. Geeft een extra reden om een oorlog te voeren. Er is ook een optie op het balanced te maken AFAIK.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Spawning van AI en strategic resources is toch echt een design keus. En persoonlijk vind ik het een hele goede. Het is random met duidelijk verschillende mogelijke uitkomsten. En dat zorgt er juist voor dat elk potje totaal anders verloopt.
Ik wil juist niet dat bij elk potje de AI op redelijk vaste afstand van je spawnt en je altijd alle strategic resources in de buurt kan vinden.
Vroege oorlog is vaak niet te voorkomen en zelfs goed voor je eigen rijk. Strategic resources krijg je via oorlog of handel. Juist die keuze om een bepaalde tech eerder of later te onderzoeken i.v.m. het spotten van een voor de toekomst belangrijke resource, is de kracht van het spel.
Als alles voorspelbaar wordt, verandert elk potje in een saai doorklikspel van turn 0 tot het eind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
AntiChrist7 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 00:42:
[...]

Nee, het betekent dat je strategisch voordeel hebt aan zo'n resource. En dat het dus van strategisch belang is dat je er 1 (of 2) in handen krijgt.

Vergelijk het even met kernwapens in de echte wereld. Als jij ze hebt en je tegenstander niet dan is de oorlog snel afgelopen (Ask Japan). Maar als iedereen ze heeft dan heb je er eigenlijk niets meer aan.

Daarnaast zijn ze alleen belangrijk om militaire units te bouwen. Als je niet voor domination gaat zijn ze niet echt belangrijk. En als je wel voor domination gaat dat heb je waarschijnlijk een heel groot rijk.
Zie het eigenlijk als een soort bonus voor civs met heel veel grondgebied. Dat is moeilijker te verdedigen. Maar je hebt dus wel veel meer kans op betere units.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001

FunkyTrip

Funky vidi vici!

AntiChrist7 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:46:
[...]

Ik kies altijd legendary start en abundant resources. Dan heb je dat probleem niet zo en gaat het allemaal wat rapper enzo (voor alle civs natuurlijk)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:23
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:55:
[...]

Nee, want je weet waarschijnlijk heel goed dat Elizabeth op deze manier in een "psycho bitch" die eerst gaat lopen janken, daarna denouce, en je dan aan gaat vallen. Met deze waardeloze manier van spawnen kan je alleen maar vol in de aanval gaan en haar vernietigen.
Dat is dus exact wat mij gisteren is overkomen :+

Stadje tussen ons ingebouwd, meteen een denounce. Toen die was afgelopen had ze een groene smiley (geen idee waarom..) en paar beurten later verklaarde ze mij de oorlog (met een ander). :+

Doen ze niet meer aan een belofte vragen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik heb Civ6 vorige week op het laatste moment toch maar aangeschaft met de Humble Bundle. Er stond nog 20 minuten op de klok ;)

Ik heb nu 2 avondjes gespeeld maar heb echt geen idee wat ik aan het doen ben. Ik begon met builders te pompen en tiles te upgraden. Later een guide erbij gepakt en daaruit blijkt dat dat juist niet de bedoeling is.

Wat ik niet helemaal begrijp. Ik probeer redelijk snel een 2de stad te stichten. Echter in deze 2de stad duurt de productie van alles echt 2x of 3x zo lang. Hoe zorg ik er voor dat de productie in mijn 2de of 3de stad ook sneller verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
RocketKoen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 08:20:
[...]

Nee, het betekent dat je strategisch voordeel hebt aan zo'n resource. En dat het dus van strategisch belang is dat je er 1 (of 2) in handen krijgt.

Vergelijk het even met kernwapens in de echte wereld. Als jij ze hebt en je tegenstander niet dan is de oorlog snel afgelopen (Ask Japan). Maar als iedereen ze heeft dan heb je er eigenlijk niets meer aan.

Daarnaast zijn ze alleen belangrijk om militaire units te bouwen. Als je niet voor domination gaat zijn ze niet echt belangrijk. En als je wel voor domination gaat dat heb je waarschijnlijk een heel groot rijk.
Zie het eigenlijk als een soort bonus voor civs met heel veel grondgebied. Dat is moeilijker te verdedigen. Maar je hebt dus wel veel meer kans op betere units.
Dat klopt voor verrijkt uranium, maar niet voor iets mundaan als ijzer en paarden.

Ik ben het er ook niet mee eens dat het enkel voor dominantie civs is. Het triggert enkele eureka's, wat je research sneller vooruit doet gaan (in totaal voor alle strategics zal het wel op 30 turns komen dat je eraf kunt scheren), en als je bijvoorbeeld naast de zulu ligt wil je jezelf kunnen verdedigen. En als je geen swordmen kan bouwen omdat er in geen velden ijzer is te bespeuren, is dat zuur

En wat is veel grondgebied? In mijn huidige game had ik het geluk wat geisoleerd te spawnen achter een bergketen, en ik kon vrij makkelijk 7 steden stichten (zelfs meer maar ik speel liever tall + het terrein was maar matig). Maar nergens horses, ijzer of niter, ook niet op de plekken die ik nog had kunnen settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Rudolf schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:23:
Ik heb Civ6 vorige week op het laatste moment toch maar aangeschaft met de Humble Bundle. Er stond nog 20 minuten op de klok ;)

Ik heb nu 2 avondjes gespeeld maar heb echt geen idee wat ik aan het doen ben. Ik begon met builders te pompen en tiles te upgraden. Later een guide erbij gepakt en daaruit blijkt dat dat juist niet de bedoeling is.

Wat ik niet helemaal begrijp. Ik probeer redelijk snel een 2de stad te stichten. Echter in deze 2de stad duurt de productie van alles echt 2x of 3x zo lang. Hoe zorg ik er voor dat de productie in mijn 2de of 3de stad ook sneller verloopt?
In het begin is tweede stad een stuk trager. Zorg ervoor dat ze voldoende voedsel hebben om snel te groeien. Je kan in het begin prima builders bouwen, als er wat te doen is ( technologie ). Voor sommige luxury heb je bv irrigation / mining etc nodig ( je kan je muis over een tile houden voor info ).

Mijn volgorde is meestal :
- Militia
- Scout
- Slinger
- Monument ( = culture = uitbreiding grens )
- etc ( situatie-afhankelijk wat er kan / nodig is )

In het begin heb je best wat inkomen. Ik wil altijd snel zien wat de map is in de buurt zodat je de tweede stad kan plannen ( liefst fresh water + luxuries + strategische plek + goede groeimogelijkheden ) .

Ik gebruik het eerste inkomen meestal om een builder te kopen. En dan wat sparen om tegen de tijd dat je tweede stad hebt ook direct eerste turn een builder te kunnen kopen.

Veel steden zijn niet heilig. Je hebt genoeg amini's ( aminimenties? ) nodig om iedereen tevreden te houden. Het is alleen handig als je goede plekken hebt.

Let in het begin ook goed op de boosters van tech en socials. Als je met een slinger een barbarian killt krijg je boost van archer. Verover je een barb. hideout krijg je een boost voor een social etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:37

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik vraag me eigenlijk al tijden af of het mogelijk is om het spel zo in te stellen (al dan niet met een mod) dat niet automatisch de volgende unit wordt geselecteerd.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
~@Dwarlorf Dat kan, niet standaard via de settings maar via een txt-file in Documents\Games\ en dan de CIV 6 folder.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AbQNPZM.png

Zit trouwens ook gewoon in de opties, onder interface:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZZPhWSU.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door JanW op 09-02-2018 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

JanW schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:47:
~@Dwarlorf Dat kan, niet standaard via de settings maar via een txt-file in Documents\Games\ en dan de CIV 6 folder.

[afbeelding]

Zit trouwens ook gewoon in de opties, onder interface:
[afbeelding]
_/-\o_ Super bedankt voor je reactie. Ik had het veel eerder moeten vragen dan had dat flink wat frustratie gescheeld.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou de AI is nog steeds volslagen achterlijk...
Grens aan Nubië en die leider is een totale jankerd. Oh je hebt niet genoeg districten gebouwd, denounce. Blijft ook maar doorgaan terwijl in onderhand veel, veel meer heb. Probeert me ook eens in de zoveel turns aan te vallen met telkens een andere bondgenoot op een ander continent die hier doodleuk van vriendelijk naar "jij moet dood" gaan. Het zou misschien toch eens handig zijn als Nubië uberhaupt eens met een leger kwam aanzetten waar het niet drie van mijn betere units tegen eentje is. :F

Echt, ik kom aanzetten met zes musketier korpsen en twee korpsen van bombarden en ik vecht tegen twee kruisboogschutters, een ridder en een catapult. De stadsmuren en kampementen zijn een groter probleem dan dit uiterst zielige leger. :')

Iets anders dan.
Ik merk dat er wel barstjes zijn in de glorieusheid van Nederland in CiV 6 ten opzichte van CiV 5. Polders zijn eigenlijk net te restrictief met drie tegels aan vlak land. Verder vind ik het jammer dat ze het niet goed hebben gedaan en er gewoon land van hebben gemaakt als je een polder aanlegt. Verder zijn de yields ook niet enorm doorslaggevend. Zijn ze dit wel, dan loop je meteen tegen die oh zo stomme popcap limiet aan die veel te laag is en je veel te laat in de game kan verhogen met buitenwijken.

Ook heeft de +2 bonus voor de meeste districten een behoorlijk nadeel. Ze kosten je namelijk je rivierentegels die je juist wil gebruiken voor boerderijen. Zeker als je ook nog eens wonderen gaan bouwen kan het krap worden. Dat heb ik ervaren in mijn afgelopen game waar ik nu drie steden heb die eigenlijk te weinig ruimte hebben om flink te groeien.

[ Voor 36% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-02-2018 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:13:
Nou de AI is nog steeds volslagen achterlijk...
Grens aan Nubië en die leider is een totale jankerd. Oh je hebt niet genoeg districten gebouwd, denounce. Blijft ook maar doorgaan terwijl in onderhand veel, veel meer heb. Probeert me ook eens in de zoveel turns aan te vallen met telkens een andere bondgenoot op een ander continent die hier doodleuk van vriendelijk naar "jij moet dood" gaan. Het zou misschien toch eens handig zijn als Nubië uberhaupt eens met een leger kwam aanzetten waar het niet drie van mijn betere units tegen eentje is. :F

Echt, ik kom aanzetten met zes musketier korpsen en twee korpsen van bombarden en ik vecht tegen twee kruisboogschutters, een ridder en een catapult. De stadsmuren en kampementen zijn een groter probleem dan dit uiterst zielige leger. :')

Iets anders dan.
Ik merk dat er wel barstjes zijn in de glorieusheid van Nederland in CiV 6 ten opzichte van CiV 5. Polders zijn eigenlijk net te restrictief met drie tegels aan vlak land. Verder vind ik het jammer dat ze het niet goed hebben gedaan en er gewoon land van hebben gemaakt als je een polder aanlegt. Verder zijn de yields ook niet enorm doorslaggevend. Zijn ze dit wel, dan loop je meteen tegen die oh zo stomme popcap limiet aan die veel te laag is en je veel te laat in de game kan verhogen met buitenwijken.

Ook heeft de +2 bonus voor de meeste districten een behoorlijk nadeel. Ze kosten je namelijk je rivierentegels die je juist wil gebruiken voor boerderijen. Zeker als je ook nog eens wonderen gaan bouwen kan het krap worden. Dat heb ik ervaren in mijn afgelopen game waar ik nu drie steden heb die eigenlijk te weinig ruimte hebben om flink te groeien.
Daniël toch... O-)

Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar... Waarom speel jij dit spel eigenlijk nog? Ik zie je nooit eens iets positiefs schrijven erover.

Vertel!!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

l0n3w012ph schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:52:
[...]

Daniël toch... O-)

Ik bedoel dit niet lullig hoor, maar... Waarom speel jij dit spel eigenlijk nog? Ik zie je nooit eens iets positiefs schrijven erover.

Vertel!!
Omdat ondanks de lijst met problemen deze game alsnog leuk genoeg is om uren te spelen. Was de game waardeloos dan probeerde ik het niet eens meer...

Maar wat positiefs dan. Ik heb geen tekort aan toegang tot walvissen. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/geaLhnrozcrYW9ZGCPwYvpck/full.jpg

Verder lijkt het alsof de game soepeler is gaan draaien. De game laat een stuk sneller voor mijn gevoel. Verder haal ik de eerste turns maar 140 fps als ik uitzoom en maar 180 als ik inzoom. Dat met een RX Vega 56 en een R7 1700. Dat is ook wel aardig. :+

[ Voor 33% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-02-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Omdat ondanks de lijst met problemen deze game alsnog leuk genoeg is om uren te spelen. Was de game waardeloos dan probeerde ik het niet eens meer...

Maar wat positiefs dan. Ik heb geen tekort aan toegang tot walvissen. :P
[afbeelding]

Verder lijkt het alsof de game soepeler is gaan draaien. De game laat een stuk sneller voor mijn gevoel. Verder haal ik de eerste turns maar 140 fps als ik uitzoom en maar 180 als ik inzoom. Dat met een RX Vega 56 en een R7 1700. Dat is ook wel aardig. :+
Ok! :)

Ben nog teveel met Warhammer 2 bezig maar deze DLC komt er ook nog wel. Schotland lijkt me leuk :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:58
Wat is de meest voordelige optie als ik alles van Civ 6 wil kopen wat er al is? Steam doet er nu 50% af, maar een "Digital Deluxe"-editie met alle DLC-civs is in mijn Steamclient weer niet te zien en kost ook nog steeds 4 tientjes. Moet ik gewoon op allkeyshop.com proberen zoveel mogelijk bijeen te schrapen oid...?

[ Voor 5% gewijzigd door Bananenplant op 11-02-2018 08:50 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat mij wel opvalt is dat de AI voor zeeslagen heel wat minder slecht lijkt te zijn. Zeeslagen vind ik toch al leuker dan oorlog op het land, en als je eens een land zoals Denemarken of Engeland tegenkomt dan is het ook een heerlijk gevecht. Natuurlijk maken ze geen schijn van kans tegen de machtige Zeven Provinciën, zeker omdat ik altijd het arsenaal van Venetië bouw, maar het is wel leuk.

Ja, gisteravond de Deense vloot afgeslacht. Moet hij maar geen stadjes gaan bouwen in mijn achtertuin. >:)

edit: Wat nog leuker is dan zeeslagen is "full Netherlands" gaan. Kongo moet eens stoppen met janken en mij de oorlog verklaren. })

Colonisation intensifying. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GT4AI34RTjX5xYMvv15rei5W/full.jpg

Oh en waarom zou je dit nu doen? Nou behalve dat het hardstikke leuk is om vanaf de kust steden en units te bombarderen terwijl ze geen schijn van kans maken, is er ook een praktisch reden. Dit bombardement stopte ik nadat ik vrede sloot met Kongo. Kreeg drie amenities resources en een redelijke schadevergoeding voor de schade van mijn oorlogsschepen van 186 gold per turn. :P

[ Voor 40% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-02-2018 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Bananenplant schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:50:
Wat is de meest voordelige optie als ik alles van Civ 6 wil kopen wat er al is? Steam doet er nu 50% af, maar een "Digital Deluxe"-editie met alle DLC-civs is in mijn Steamclient weer niet te zien en kost ook nog steeds 4 tientjes. Moet ik gewoon op allkeyshop.com proberen zoveel mogelijk bijeen te schrapen oid...?
27€ voor de digital deluxe is de goedkoopste die ik kan vinden: https://www.gamebillet.co...f3-4d89-9a91-5b697ec73e37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Bananenplant schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:50:
Nog een jaar wachten en dan Complete Bundle open in met Kerst of zo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb ik voor de eerste keer een emergency tegen mij (religious), win ik religious victory voor die om is :P

AI kan wel er nog altijd niet mee omgaan en loopt zijn apostles tegen de mijne te pletter

[ Voor 30% gewijzigd door AntiChrist7 op 11-02-2018 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ben het wel eens met @DaniëlWW2 dat de AI nog flink moet worden bijgeschaafd. Gisteren een tijdje gespeeld. Persië en Nederland o.a. als buren. DoW aan m'n broek van beide, ik heb één katapult en een swordsman van Nederland gezien en een Immortal van Persie. Ik zit al flink wat techs verder met Korea en mijn Hwacha's veegden die units zo weg. Maar het zou fijn zijn als ze de oorlog ook écht serieus namen :z

In CIV V zat er wat dat betreft meer uitdaging aan. Als je daar Bismarck of Shaka als buurman had dan wist je dat vroeg of laat er een leger voor je deur zou staan.

[ Voor 16% gewijzigd door JanW op 12-02-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben nu Nubia aan het spelen. Eindig ik toevallig aan een rivier vol met Floodplains en marshes en aan de andere kant van de stad een hele keten aan heuvels met koper en stone. Heerlijke start :Y

En spammen die uberarchers van ze met 3 movement. Die zijn echt sterk hierdoor. Militaire units in early game met 3 movement!

Wat me wel opvalt is dat de random map generation minder goed is dan vroeger. Ook deze map weer. Alle stadstaten zitten bijna boven op elkaar en de civs ook. Ik had een restart gedaan nadat ik in een hoekje zat en 2 civs op amper 9 tiles van me afzaten op een medium pangea map.

Als ik ook dat screenshot van Daniel zie met 3 dozijn walvissen aan de ene kant en 3 dozijn crab aan de andere kant van het eiland...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@FunkyTrip Ik heb weer handmatig de minimale spawndistance tussen AI civs vergroot naar 15 tiles. Dat helpt een beetje met verspreiden. Niet met de miljoen walvissen, maar wel met de spreiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Binnenkort maar eens aan de slag met R&F :9
Eerst nog een pc samenstellen die het een beetje lekker draait. Als ik het zo zie dan is de nieuwe Raven Ridge een prima en goedkope basis om civ6 mee te spelen. Niet alleen qua GPU, maar ook de AI draait prima op de 2400G.
http://www.tomshardware.c...u-gpu,review-34205-7.html
As you can see, AMD's Ryzen 5 2400G really excels after some tuning, going so far as to beat Intel's Core i5-8400. Notably, a stock Ryzen 5 2400G also bests the Core i3-8100, which could be due in part to the Core i3's lack of Turbo Boost (Intel limits the chip to a static 3.6 GHz, while AMD's 2400G jumps up to 3.9 GHz).

[ Voor 32% gewijzigd door dirkjesdirk op 13-02-2018 09:00 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
DaniëlWW2 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:03:
@FunkyTrip Ik heb weer handmatig de minimale spawndistance tussen AI civs vergroot naar 15 tiles. Dat helpt een beetje met verspreiden. Niet met de miljoen walvissen, maar wel met de spreiding. :)
Hoe doe je dit en is dit ook mogelijk in MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bozzel1987 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:03:
[...]

Hoe doe je dit en is dit ook mogelijk in MP?
Kan je heel makkelijk googlen en geen idee of het in de MP ook kan. :)
https://steamcommunity.co...ons/0/312265473879245871/
dirkjesdirk schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:58:
Binnenkort maar eens aan de slag met R&F :9
Eerst nog een pc samenstellen die het een beetje lekker draait. Als ik het zo zie dan is de nieuwe Raven Ridge een prima en goedkope basis om civ6 mee te spelen. Niet alleen qua GPU, maar ook de AI draait prima op de 2400G.
http://www.tomshardware.c...u-gpu,review-34205-7.html

[...]
Tja, CiV 6 draait dan ook als zo ongeveer enige game beter op AMD dan Intel. Moet wel zeggen dat die DX12 resultaten best netjes zijn voor een APU. :Y

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-02-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
of probeer de inland sea map eens, die is absurd groot voor het aantal civs erop, niet normaal hoeveel ruimte je hebt. Ik ga met de resources setting spelen, want had weer geen aluminium of olie in een civ van 10 steden

Vind het in het algemeen wel een verbetering. Al moeten er nog een paar tweaks gebeuren. Free cities zouden bijvoorbeeld na een tijd zich als een neutrale stadstaat moeten gedragen als niemand ze claimt (is ook een goeie counter voor de AI die alsmaar stadstaten verovert), en ook stom hoe ze spawnen met units van de meest geavanceerde civ ipv de civ die ze net verlaten (een zulu stad werd onafhankelijk en spawnde infanterie, terwijl de zulu zelf nog met musketmannen rondliepen)

Gouverneurs zijn interessant, maar omwille van hun reistijd vraagt het teveel planning op voorhand. Je moet eigenlijk 5 turns op voorhand weten wanneer je een universiteit bouwt en dan je gouverneur verplaatsen voor de bonus, ipv wanneer je er aan begint. Als ze de reistijd veranderen naar cooldown (je kan een gouverneur pas verplaatsen nadat hij x aantal turns in de stad heeft gezeten), zou het veel minder micromanagement vragen

[ Voor 4% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-02-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torisuta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-02 14:51
AntiChrist7 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:27:
of probeer de inland sea map eens, die is absurd groot voor het aantal civs erop, niet normaal hoeveel ruimte je hebt. Ik ga met de resources setting spelen, want had weer geen aluminium of olie in een civ van 10 steden

Vind het in het algemeen wel een verbetering. Al moeten er nog een paar tweaks gebeuren. Free cities zouden bijvoorbeeld na een tijd zich als een neutrale stadstaat moeten gedragen als niemand ze claimt (is ook een goeie counter voor de AI die alsmaar stadstaten verovert), en ook stom hoe ze spawnen met units van de meest geavanceerde civ ipv de civ die ze net verlaten (een zulu stad werd onafhankelijk en spawnde infanterie, terwijl de zulu zelf nog met musketmannen rondliepen)

Gouverneurs zijn interessant, maar omwille van hun reistijd vraagt het teveel planning op voorhand. Je moet eigenlijk 5 turns op voorhand weten wanneer je een universiteit bouwt en dan je gouverneur verplaatsen voor de bonus, ipv wanneer je er aan begint. Als ze de reistijd veranderen naar cooldown (je kan een gouverneur pas verplaatsen nadat hij x aantal turns in de stad heeft gezeten), zou het veel minder micromanagement vragen
Daarom zet ik normaal gesproken city states uit. In mijn laatste potje keerden alle city states om mij heen zich tegen mij. 4 city states x 25 units. Ik ben toen maar overnieuw begonnen. :+

Voor mij is het micromanagent van de governors prima uitgewerkt. Het reizen/turns maakt het dan ook voor mij realistisch. In het echt heb ik ook geen cooldown om naar mij werk te komen (maar wel reistijd). ;)

Ik merk wel dat de Ai iets slimmer is geworden. Maar wanneer ik een settler capture, komen achteraf nog steeds de workers (en de rest van de units) die kant op. Dit kan zo bedoelt zijn. Maar als human player had ik alle units teruggeroepen.

Verder bevat Civ6 nog steeds een zeer irritante bug. Als ik tussen de turns in een pijltjestoets in druk, ziet Civ6 dat als "extra" input voor mijn eigen turn. Met als gevolg dat ik 5 seconden niet kan navigeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Maar je great people kunnen wel teleporten in 1 turn tussen je steden ;)

Het is niet zozeer de cooldown/reistijd die me stoort, meer dat je 5 turns op voorhand moet weten dat je een universiteit/museum/ factory gaat bouwen. Samen met de afschaffing van de production qeue zorgt dat ervoor dat je je steden veel vaker moet checken dan nodig zou moeten zijn

En heb idd ook wel soms een camera bug waar mijn pijltjes toetsen niet meer reageren en de camera 1 kant blijft opgaan.

Is er eigenlijk iemand die zijn steden zelf noemt?

[ Voor 5% gewijzigd door AntiChrist7 op 14-02-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Even een kleine waarschuwing. De achievement van Tamar, waarin je alle City States moet converteren naar jouw religie is bugged. Je krijgt deze al nadat je één CS hebt geconverteerd naar jouw religie. Dus of makkelijk snel een achievement binnen harken, of wachten tot deze gepatched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Dat die gouverneurs er zo lang over doen om bij een stad te komen is trouwens eveneens irritant als je een stad overneemt. Soms ben je volledig buiten je controle om een stad kwijt nog voordat je er uberhaupt een gouverner is aangekomen. Het lijkt me sterk dat een stad met 7 units van mij erin ineens zou overstappen naar een 'neutrale' status..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-09 09:24
AntiChrist7 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:17:
Maar je great people kunnen wel teleporten in 1 turn tussen je steden ;)

Het is niet zozeer de cooldown/reistijd die me stoort, meer dat je 5 turns op voorhand moet weten dat je een universiteit/museum/ factory gaat bouwen. Samen met de afschaffing van de production qeue zorgt dat ervoor dat je je steden veel vaker moet checken dan nodig zou moeten zijn

En heb idd ook wel soms een camera bug waar mijn pijltjes toetsen niet meer reageren en de camera 1 kant blijft opgaan.

Is er eigenlijk iemand die zijn steden zelf noemt?
ProductionQueue vind ik inderdaad een gemis maar was in het origineel wel via een mod toe te voegen.
Waarom wel tech en culture dingen kunnen queueen maar geen productie?

Het micromanagen van je steden is sowieso al minder nodig dan in Civ 5, dus ik kijk ook minder vaak in mijn steden dan vroeger.

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:26
Binnenkort toch maar eens Rise and Fall aanschaffen. Wellicht dat deze mij wel weg kan trekken van Civ V. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen weekend eens CivVI gespeeld in het free weekend op steam. Maar wat gaat de ontwikkeling van het spel traag in vergelijking met CivV....
Ik ben niet overtuigd dat ik EUR30,- (met 50% korting dus) moet gaan uitgeven voor CivVI....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik was al teleurgesteld in vanilla CiV 6, ook uitgebreid uitgeschreven, als een fan van CiV 5, een game die ik meer heb gespeeld dan elk ander is het nog steeds een enorm teleurstelling dat ook Rise and Fall niks echt toevoegt wat substantie heeft, het voelt allemaal als een poging om je te laten spelen en zoveel mogelijk met je eigen civ bezig te zijn om niet te merken hoe dom de AI en hoe slecht uitgewerkt dingen zijn.

Ze upgraden nog steeds amper units tot gewoon niet, Engeland zat in de industrie era, liep rond met swordsmen en archers.

Ze laten nog steeds settlers rondlopen zonder escort, zo in de handen van mij, barbs en een free city state.

Ze eisen nog steeds teveel voor te weinig. Hoewel het redelijk makkelijk is om alliances aan te gaan, enige echte plus punt van dat is... trades naar hun voor de bonus maar dat is het, ze doen verder zelf amper wat, ik zat letterlijk 300 turns te slapen omdat er niks gebeurde in mijn game omdat ik allies was met 5 civs. Zo saai..

War! 20 turns erna, kom je nog met minimaal 1 unit of?

De gov's, tja ik vind ze weinig toevoegen, de enige die ik vind een redelijk leuke gameplay perk is dat je coastal cities iets meer food/money kan geven maar ze zijn nog steeds stuk minder dan binnenlandse steden.

De Dark of Golden ages, hoe hoger je de AI zet hoe simpeler het is voor ze omdat alles natuurlijk sneller gaat, niet uitgebalanceerd dus. En ik als eigen civ maakt het mij vrijwel niks uit, ik vind stiekem zelfs de Dark age beter omdat je veel sneller kan bouwen van een policy card. En de perks die je kan kiezen na dat het over is is meh, ik verander mijn tactiek er niet voor omdat het te weinig bied, het zit er in maar kan net zo goed er niet in zitten.

Loyalty van cities, zolang je genoeg steden naast jezelf zit, prima, geen enkel issues, ook niet in de dark ages, de AI, again hoe hoger de difficulty hoe meer ze cheaten heeft alleen issues als ze een stad midden in het enige plekje wat nog over is in jou territory zet planten ( en dat gebeurd) dank je voor de gratis stad!. En hier zit ook een design flauw in, de AI op bv Deiy krijgt 3 settlers, de map spawning is nog steeds shit, en als je dus dichtbij een AI komt, is er gelijk 3 steden pressure vs jou 1........

Dan nog steeds dat city states niets meer dan cannon fodder is voor de AI, ongeacht hoe passief de AI normaal is, ze spawnen met meer warriors en dus aanvallen en overnemen, elk potje zijn er maar 2-3 city states over.

Mss dat expac 2 dingen veranderd, maar ik denk het niet, ze negeren de AI problemen continue, er is echt geen verschil in ervaring tussen nu en in het begin, dezelfde issues zijn er, dat dingen mss anders zijn op lagere difficulty weet ik niet, maar op Deity bv is het nog steeds een rotzooi.

Er is wel een mod geweest AI+ die blijkbaar dingen doet die de devs niet kunnen, maar die moet nog geupdate worden voor Rise and Fall, misschien dat dat dingen veranderd in de positieve zin (voor mij).

Kloten is gewoon ik WIL het gewoon leuk vinden maar het KAN gewoon niet door al die issues, voornamelijk met AI en de balans van higher difficulty, ik wil hier ook 2000 uur in gooien omdat CiV 5 1 van mijn favo games is.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Gisteren in Mediamarkt (Roeselare, België) Civ VI meegenomen voor €10 in de budgetbak. Vind ik zelf een waanzinnige deal. Kon het eerst niet geloven en dan maar vlug meegenomen :D. Installeren en dan regelmatig mee vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Matey schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:02:
Gisteren in Mediamarkt (Roeselare, België) Civ VI meegenomen voor €10 in de budgetbak. Vind ik zelf een waanzinnige deal. Kon het eerst niet geloven en dan maar vlug meegenomen :D. Installeren en dan regelmatig mee vermaken.
Wow dat is idd een steal, voor die prijs haal je het er wel uit!

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ze zouden idd de citystates gewoon direct muren moeten geven, want zodra je op emperor of hoger speelt dan zijn ze zo weg en zit je met een hoop envoys die waardeloos zijn. Ik ga eens zoeken achter een mod ervoor, want ik vind de bonusses van citystates iets dat de game elke keer wat anders maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
Yup, mee eens, iets wat ook zo logisch is.. maar op 1 of ander rede doen de devs er niets mee, ik vind ook dat als je weet en ziet dat AI meer settlers of warriors geeft niet werkt, verander het dan, laat de bonus die ze krijgen van producton, culture etc hetzelfde maar de rest niet, laat de AI units maken zodra het merkt zijn buren units maakt ( Frankrijk was naast me binnen 3 tiles, dus ik bouw archers en 2 warriors, de AI met 2 meer steden bouwde geen units, als gevaar dreigt waarom bouwt hij geen units??

Met die loyalty system nu kan je amper tot niet settlen tegen een Deity AI, die stompt direct 3 steden + 1-2 city states en ze geven zoveel pressure af dat je niet meer kan uitbreiden ivm de loyalty, dat moeten ze toch zelf ook doorhebben tijdens testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
JinShepard schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:25:
Yup, mee eens, iets wat ook zo logisch is.. maar op 1 of ander rede doen de devs er niets mee, ik vind ook dat als je weet en ziet dat AI meer settlers of warriors geeft niet werkt, verander het dan, laat de bonus die ze krijgen van producton, culture etc hetzelfde maar de rest niet, laat de AI units maken zodra het merkt zijn buren units maakt ( Frankrijk was naast me binnen 3 tiles, dus ik bouw archers en 2 warriors, de AI met 2 meer steden bouwde geen units, als gevaar dreigt waarom bouwt hij geen units??

Met die loyalty system nu kan je amper tot niet settlen tegen een Deity AI, die stompt direct 3 steden + 1-2 city states en ze geven zoveel pressure af dat je niet meer kan uitbreiden ivm de loyalty, dat moeten ze toch zelf ook doorhebben tijdens testen...
Forward Settling is inderdaad een stuk moeilijker geworden. Maar dat is ook een "probleem" wat ze hebben proberen aan te pakken. Als je dicht bij je eigen hoofdstad blijft en vanuit daar uitbreidt heb je een stuk minder pressure van andere Leaders. of eerst settlen aan de andere kant waardoor je van jezelf ook meer pressure kan uitoefenen op de forward settled steden. Deity moet natuurlijk wel een uitdaging blijven en geen garantie zijn dat je elk potje dat je speelt wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
crazyguy schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 08:37:
[...]

Forward Settling is inderdaad een stuk moeilijker geworden. Maar dat is ook een "probleem" wat ze hebben proberen aan te pakken. Als je dicht bij je eigen hoofdstad blijft en vanuit daar uitbreidt heb je een stuk minder pressure van andere Leaders. of eerst settlen aan de andere kant waardoor je van jezelf ook meer pressure kan uitoefenen op de forward settled steden. Deity moet natuurlijk wel een uitdaging blijven en geen garantie zijn dat je elk potje dat je speelt wint.
Mja maar de uitdaging zou moeten komen vanuit hun bonus die ze krijgen op production, gold. faith, culture, science, niet omdat ze na 10 turns 4 steden hebben en vanaf turn 5 al je denouncen dat je geen productie, culture, science, faith, steden, gold, units, bewerkte tiles heb.. das imo slechte design, maar dat is het al vanaf dag 1.

Haal weg de units die ze krijgen, behoud de ''cheating'' zorg dat ze meer units bouwen dan ''normaal'' en geef city states iets meer units om te verdedigen en voila je krijgt een heel ander hoge difficulty game waarbij je nog steeds je uiterste best moet doen om bij de AI te blijven kwa scoren en kan competen met wat je wilt gaan doen, ik vraag me eigenlijk af of je dit niet kan modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyguy
JinShepard schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Mja maar de uitdaging zou moeten komen vanuit hun bonus die ze krijgen op production, gold. faith, culture, science, niet omdat ze na 10 turns 4 steden hebben en vanaf turn 5 al je denouncen dat je geen productie, culture, science, faith, steden, gold, units, bewerkte tiles heb.. das imo slechte design, maar dat is het al vanaf dag 1.

Haal weg de units die ze krijgen, behoud de ''cheating'' zorg dat ze meer units bouwen dan ''normaal'' en geef city states iets meer units om te verdedigen en voila je krijgt een heel ander hoge difficulty game waarbij je nog steeds je uiterste best moet doen om bij de AI te blijven kwa scoren en kan competen met wat je wilt gaan doen, ik vraag me eigenlijk af of je dit niet kan modden?
Ben ik zeker met je eens. Maar voor het "Turnen" van cities gaat dat niet heel veel uitmaken. Op het moment dat een Deity "cheating" enemy meer productie heeft kan hij dus ook veel sneller settlers pompen en heeft hij niet in turn 0 maar in turn 25 drie steden meer dan jij en dus kan je niet meer forward settlen.

Daarnaast vind ik de AI echt beperkt in het denouncen en blijven denouncen van jou op hogere difficulty. Dit is zeker iets wat aangepast moet worden wil het spel naar een hoger level willen komen. Ook het verklaren van oorlog aan jou en dan met 2 units aankomen om vervolgens niks te doen en dan je de vrede aanbieden moet aangepast worden. Pas oorlog verklaren als AI x aantal units heeft en/of echt een stad/ meerdere steden kan innemen.

Krijg nu vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd dat als ik een aanval afsla en een wederaanval doe op 1 of 2 steden van de AI dat ik een warmonger ben. Hoezo ben ik nou warmonger ik wordt toch aangevallen en verdedig mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ga binnenkort toch eens deze proberen:

http://steamcommunity.com...32&searchtext=city+states

gratis muren+upgrades voor citystates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Poulske schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:40:
Binnenkort toch maar eens Rise and Fall aanschaffen. Wellicht dat deze mij wel weg kan trekken van Civ V. :)
Bij mij niet. Ik kon als casual player al niet wennen aan Civ6 en merk dat ik geen zin heb om alle veranderingen van R&F te onderzoeken en proberen.
Ben weer terug naar Cvi5 gekeerd en merk dat ik daarin gewoon veel meer plezier heb.

Wellicht geef ik civ 6 wel weer eens een shot, maar voor nu even niet.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
AntiChrist7 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 18:03:
ga binnenkort toch eens deze proberen:

http://steamcommunity.com...32&searchtext=city+states

gratis muren+upgrades voor citystates
Nice, ga ik ook proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
Ik heb de Walls workshop geprobeerd, en het werkt! En het werkt niet... wat er nu gebeurd is dat ipv van city states de target is, ben jij het, omdat jij met 1 warrior begint and de AI met (difficulty related) 4-6 warriors. Je moet dan dus direct een army maken anders ben je de lul.

Had nog een leuk loyalty moment. Er was war tussen Frankrijk en Greece, er kwam een emergency, je moest een city bevrijden. Dus dat doe je, direct erna Rebellion in ...3 turns ! (lol wtf..) dus dat gebeurde, en toen ging de loyalty weer terug naar Frankrijk omdat ja.. Greece had geen steden meer, dus ging die stad weer naar Frankrijk. Dit gebeurd dus ook continue als je voor een domination victory ga, als je niet een stad tegen de stad heb waar je naar toe ben heeft het geen enkel nut om aan te vallen want je kan de steden niet behouden, alleen maar Razen dan of laten turnen in een Free state maar ja zoals gezegd, die flipt dan weer naar de '' originele '' houder. Maar zoals men weet, razing = massive warmongering penalty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
JinShepard schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 10:16:
Ik heb de Walls workshop geprobeerd, en het werkt! En het werkt niet... wat er nu gebeurd is dat ipv van city states de target is, ben jij het, omdat jij met 1 warrior begint and de AI met (difficulty related) 4-6 warriors. Je moet dan dus direct een army maken anders ben je de lul.

Had nog een leuk loyalty moment. Er was war tussen Frankrijk en Greece, er kwam een emergency, je moest een city bevrijden. Dus dat doe je, direct erna Rebellion in ...3 turns ! (lol wtf..) dus dat gebeurde, en toen ging de loyalty weer terug naar Frankrijk omdat ja.. Greece had geen steden meer, dus ging die stad weer naar Frankrijk. Dit gebeurd dus ook continue als je voor een domination victory ga, als je niet een stad tegen de stad heb waar je naar toe ben heeft het geen enkel nut om aan te vallen want je kan de steden niet behouden, alleen maar Razen dan of laten turnen in een Free state maar ja zoals gezegd, die flipt dan weer naar de '' originele '' houder. Maar zoals men weet, razing = massive warmongering penalty.
Jup, super irritant dat die steden zó snel alweer gaan flippen. Het gebeurt sneller dan dat je er überhaupt een governer in kan krijgen. Met policies kun je het trouwens vaak nog wel 1 of 2 beurten extra rekken (zoals +2 loyalty voor een unit in de stad), dan is het soms mogelijk om de governer erin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Goh, moet je op hogere difficulties niet altijd een vroeg leger maken? Archers zijn erg effectief vind ik tegen de AI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:20

djidee

Mr. Slungel

Archers en strategisch verdedigen (looproutes), gebruiken van strategisch voordeel landschap (heuvels/bossen). Als het kan een heavy cavalry om verzwakte vijanden op te ruimen en zelf xp te bouwen

Meestal zijn ze zo wel goed weg te houden

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Je moet met het innemen van steden rekening houden met de omliggende steden. Als je direct bijv voor de capital gaat, welke je niet kan Razen, dan heeft die stad massive loyalty van de andere steden. Je moet dus eerst andere steden innemen/razen en op het laatst the capital.

Verder heeft warmonger penalty te maken met het Era waarin je zit. Op een vroeg moment iemand slopen is beter dan later. Net zoals het vroeger was in echt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:44
djidee schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:09:
Archers en strategisch verdedigen (looproutes)
Bedoel je, routes waar vijanden doorheen komen? Of bedoel je dat je patrouille-routes op kan geven aan je eenheden? Dat heb ik niet eerder gezien :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Liegebeest schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:42:
[...]

Bedoel je, routes waar vijanden doorheen komen? Of bedoel je dat je patrouille-routes op kan geven aan je eenheden? Dat heb ik niet eerder gezien :)
Routes waar de vijanden doorheen komen. Vaak wel voorspelbaar (geen bos/heuvels, rivier crossings), archers rond die route scheelt. Of zo'n fijne bergrug, met maar 1 tile doorgang...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rody schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:44:
Je moet met het innemen van steden rekening houden met de omliggende steden. Als je direct bijv voor de capital gaat, welke je niet kan Razen, dan heeft die stad massive loyalty van de andere steden. Je moet dus eerst andere steden innemen/razen en op het laatst the capital.

Verder heeft warmonger penalty te maken met het Era waarin je zit. Op een vroeg moment iemand slopen is beter dan later. Net zoals het vroeger was in echt. ;)
Zorg wel dat je een stad over laat voor je vijand. Een tegenstander uitschakelen levert een enorme warmonger penalty op.
Af en toe een bezette stad bevrijden die niet in de weg ligt kan ook geen kwaad.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
We zouden eigenlijk eens een mp moeten organiseren, maar het is toch al een twee weken geleden dat ik deze nog eens heb aangeraakt. Niet dat het slecht is, maar speel momenteel games die leuker zijn en ook de kalender staat wat vol (Rainbow 6, AC Origins, binnenkort FC5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Mijn game crashed eruit. Cree. Maar weer eens zoeken hoe het zat met de logfiles en waar het aan zou kunnen liggen. Erg balen, fijn potje namelijk

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/ikL5f7/Whats_App_Image_2018_03_06_at_13_47_26.jpg

Snapt iemand waarom mijn apostelen in één keer dood gaan tegen deze apostel?
het is 142 tegen 110 strength, maar toch krijgt die andere amper een schrammetje en zijn de mijne dood. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:54
Matey schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:02:
Hij was in februari in de humble montly met 2 civ DLV voor 8€ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
arjanpvt schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 14:03:

Snapt iemand waarom mijn apostelen in één keer dood gaan tegen deze apostel?
het is 142 tegen 110 strength, maar toch krijgt die andere amper een schrammetje en zijn de mijne dood. 8)7
In één keer zou niet mogen zou ik idd ook zeggen, maar het is sowieso een verschil dat te groot is als je religious wilt spelen. Ik zie ook dat jij geen bonussen hebt. Er is een policy voor +5 religious combat strngth, en theocracy geeft je ook al + 5. The debater promotie geeft je +20 en dan ben je al bijna op gelijke voet. De AI is superslecht in het managen van zijn religious units, dus als je eentje kunt dogpilen en ze dan healen met een guru zou het moeten lukken.

Mijn favoriete build voor religie is:
Divine spark voor de algemene bonus
Zen Meditation voor de amenities
Mosque voor de extra charge
Pilgrimage voor het sneeuwbaleffect (hoe meer steden je religie volgen, hoe meer faith = meer apostles = snellere conversie en nog meer faith
Holy order om apostles goedkoper te houden

En dan combineren met de juiste wonders+ policies en governor. Zo is mont saint michel op het eerste zicht vrij waardeloos, maar als je het neemt, dan haal je martyr promotie uit de pool, en heb je dus meer kans op nuttige promoties.

Vind het religion scenario ook heel erg leuk om te spelen

Maart update:

Citystates worden gebuft :) Al vind ik dat er nog flink werk is aan het emergency systeem, is nog nooit interessant geweest in mijn games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
AntiChrist7 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 18:22:
[...]

In één keer zou niet mogen zou ik idd ook zeggen, maar het is sowieso een verschil dat te groot is als je religious wilt spelen. Ik zie ook dat jij geen bonussen hebt. Er is een policy voor +5 religious combat strngth, en theocracy geeft je ook al + 5. The debater promotie geeft je +20 en dan ben je al bijna op gelijke voet. De AI is superslecht in het managen van zijn religious units, dus als je eentje kunt dogpilen en ze dan healen met een guru zou het moeten lukken.
Dit was de eerste keer ooit dat ik een pot echt op religie wilde afmaken.
De +5 religious strength leek me totaal niet belangrijk gezien de verschillen.110 vs 115 of 120.. Tsja, dat lijkt bijzonder weinig. Die Debater promotie heb ik niet kunnen vinden bij mijn units trouwens?
Maargoed, volgens mij is er toch nog wel iets bugged zo. 140 vs 110 kan nooit zo'n bizar groot verschil in schade veroorzaken. Dat is bij normale units in ieder geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
arjanpvt schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:51:
[...]

De +5 religious strength leek me totaal niet belangrijk gezien de verschillen.110 vs 115 of 120.. Tsja, dat lijkt bijzonder weinig. Die Debater promotie heb ik niet kunnen vinden bij mijn units trouwens?
Maargoed, volgens mij is er toch nog wel iets bugged zo. 140 vs 110 kan nooit zo'n bizar groot verschil in schade veroorzaken. Dat is bij normale units in ieder geval niet zo.
Ik denk wel dat er inderdaad andere regels gelden voor religious units qua combat strength, miss om te vermijden dat de map vol loopt met halfdode apostles/missionarissen? Want zeker in het begin was dat nogal het geval, en ze kunnen enkel healen op een holy site (of met een guru). En het dwingt je natuurlijk om meer te specialiseren als je religious dominant wilt zijn.

De promoties voor apostles zijn random uit een pool genomen, daarom is het ook handig als je mont Saint michel bouwt en de martyr promotie eruit haalt. Train je apostles enkel in de stad die de religious governor heeft (zijn hoogste trait is +1 promotie voor apostles).

Ik had in mijn vorige religious game regelmatig de combinatie tripple strength in andere civs + 75% pressure eliminatie. Elke indische stad was converted in twee charges :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb de "CS get free walls" mod direct terug aangezet, ik speel op emperor en dan nog zie je op vanilla tegen turn 30 4-5 stadstaten verdwijnen, zal op diety nog erger zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
op Humble bundle zijn nu 4 extra DLC packs met 65% korting te kopen. Dat komt dan neer op:

Sid Meier’s Civilization® VI - Persia and Macedon Civilization & Scenario Pack €3,23
Civilization® VI - Khmer & Indonesia Double Civilization & Scenario Pack €3,23
Civilization VI - Poland Civilization & Scenario Pack €1,80
Civilization VI - Nubia Civilization & Scenario Pack €1,80

Alleen heb ik maar 2 van de 4 kunnen activeren, omdat de steamcodes van persie en polen op zijn. hopelijk worden ze snel bijgevuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:04
De extra korting bij Humble Bundle is enkel voor degene die in februari de bundle met de base game hebben gekocht en daarom nu een coupon in hun account hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
oh. sorry bout that. ik had dat gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

AntiChrist7 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Ik had in mijn vorige religious game regelmatig de combinatie tripple strength in andere civs + 75% pressure eliminatie. Elke indische stad was converted in twee charges :p
Je hebt ook iets van een wonder of iets anders waar je de promoties mag kiezen uit de hele lijst. Die is extreem handig, want dan kan je idd komen aanstormen met +20 apo's en daarachter de 75% pressure removers .

Het grootste deel van het bekeren is vaak de vijand op de juiste plek proberen te pakken en gelijk naar, eh, boven :P te sturen. Alle steden in de omtrek krijgen dan meer van jouw geloof en minder van de hunnie.

[ Voor 17% gewijzigd door Basszje op 16-03-2018 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stiekem moet ik zeggen dat ik toch weer een beetje in de game ben gekomen. Nog steeds vind ik CiV 5 beter en de toevoegingen van R&F vind ik ook maar matig. Met Nederland kunnen spelen doet alleen iets met me. Heel stom, maar het werkt. Verder helpt het ook dat Nederland extreem goed aansluit op mijn speelstijl. Ik hou van flexibele civ's waar ik kan wisselen tussen science of cultuur en flink wat productie kan opbouwen. Dat kan ik met de grote rivieren bonus met Nederland. Verder vind zeeslagen zoveel leuker dan landgevechten en AI steden afstraffen met een Nederlandse vloot is geweldig. De AI is ook hardstikke dom. Bombardeer een stad tot 0hp en je kan vrede sluiten voor een gigantisch geldbedrag. Moeten ze maar niet willekeurig aanvallen.

Zeker nu ik fractal heb "ontdekt" als mappen is het spel weer leuk. Zulke dynamische mappen met een veel betere afwisseling van land en zee. Veel leuker dan continents of Pangea. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:31
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:40:
Stiekem moet ik zeggen dat ik toch weer een beetje in de game ben gekomen.
En daar gaat je nachtrust... One... more... turn... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
bwa ik vind het zee aspect toch nog altijd vrij matig in civ (is altijd zo geweest) als je vergelijkt met iets als Endless Legend - tempest dlc. Tenzij je een civ bent die profiteert van coastal improvements (zoals nederland of indonesie) negeer je de zee voor een groot deel, zeker nu je met harbours niet eens meer coastal moet settelen.

Maar met rise and fall is het idd wel veel leuker geworden. Potje met schotland achter de rug, lekker veel productie en science met een Tall speelstijl. Al zijn er zeker nog optimale strategieen waar ik achter moet komen, zoals een spaceport kopen met de financier ipv er een te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:08
Rise and Fall is inmiddels ook beschikbaar voor Mac en Linux.
Naar het schijnt nog zonder de meest recente patches die wel al voor Windows beschikbaar zijn.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anass1
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-07 22:33
dirkjesdirk schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 17:10:
[...]

Bij mij niet. Ik kon als casual player al niet wennen aan Civ6 en merk dat ik geen zin heb om alle veranderingen van R&F te onderzoeken en proberen.
Ben weer terug naar Cvi5 gekeerd en merk dat ik daarin gewoon veel meer plezier heb.

Wellicht geef ik civ 6 wel weer eens een shot, maar voor nu even niet.
Thanks voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghastrakun
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-01 16:34
arjanpvt schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:51:
[...]

In civ6 werkt de combat met absolute verschillen. Een verschil van 30 combat strength of meer tussen 2 units zal ervoor zorgen dat je je unit kwijtraakt, en dan maakt het niet uit of het 140 tegen 110 is of 40 tegen 10. Voor zover ik weet werkt combat voor religious units hetzelfde als voor gewone units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Betreffende de Amundsen-Scott Research Station.
If there are 5 Snow or Snow Hills tiles within 3 tiles of a city and owned by this player these yields are doubled.
Ik vroeg me af of in dit soort situaties de tile waar de city zelf op staat ook meetelt. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
goh dat kan je op twee manieren interpreteren, maar meestal is er toch geen gebrek aan sneeuw als je een stad settelt in die regio's? ik ben er nog nooit aan toegekomen, volgens mij is zo'n stad niet levensvatbaar, en al helemaal niet om een lategame wonder te bouwen, die je tegen dan vaak niet meer nodig hebt.

Ik speel het nog sporadisch, maar de joint wars zijn echt een mechanic die veel overschaduwt. De AI gebruikt geen CB's meer, enkel surprise en joint war. In mijn laatste game werd ik de laatste 80 turns voor ik culture won, continu de oorlog verklaard door drie duo's. Na 10 turns maken ze peace, en 10 turns later verklaren ze weer de oorlog. Dat maakt agenda's ook irrelevant bijna...

Het is ook belachelijk hoe je al een joint war kan verklaren na 20 turns, maar allianties zitten 150 turns verder in de civic tree.... Ik hoop dat de volgende expansie focust op diplomatie (world congress), religie, en ook wat map balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het uiterste punt in de buurt van mijn startlocatie heeft een hoekje van precies 5 tiles met sneeuw. Inmiddels is mijn stad daar kapot gemaakt door barbaren maar ik was al lange termijn aan het plannen voor die research station.

Ik vind de tegenstanders juist veel te passief, tenzij ik zelf oorlog ga voeren. Maar dat zal er dan wel aan liggen dat ik niet op heel moeilijk speel

[ Voor 25% gewijzigd door Dwarlorf op 11-04-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dat de AI zo passief is maakt het eigenlijk nog erger. Ze verklaren vaak de oorlog, maar sturen vervolgens 1 of 2 units.....Ook op hogere difficulties. Ik vecht wel een oorlog uit in andere strategy games, maar de AI maakt deftige samenwerking vaak onmogelijk, wat jammer is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Het zou idd mooi zijn als er wat balans in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
En dan ben ik eens ally met de meeste civs, kom ik de bug tegen waar je in oorlog bent met een citystate ondanks dat je ally bent met de suzerain 8)7

Toch even aan de kant leggen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dafaque? Volgens mij klopt er iets niet helemaal aan m'n lopende potje! :D

Het is 1390AD en de Ozzies zetten net hun eerste vliegveld neer in Melbourne. Wut? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 22-09 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik speel civ eigenlijk altijd op het makkelijkst (lekker en avondje ongestoord bouwen), dus ik ben uiteindelijk wat sneller met mijn uitvindingen, maar dat heb ik nog nooit voor elkaar gekregen. In civ 2 heb ik ooit industrialisation in 1250 gehaald, dat was heeft absolute toppunt.

Het lijkt me ook erg onwaarschijnlijk dat je tegenstanders dit kunnen bereiken op een hogere moeilijkheid. Met welke moeilijkheidsgraad speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dit was op Prince, speel ik eigenlijk altijd.

We leven inmiddels in 1540 en er zoemen drie biplanes boven z’n hoofd. Tegelijkertijd heeft Sparta alweer twaalf grote werken, waaronder boeken van Poe. Mmm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ben inmiddels overgestapt op King en Emperor. Emperor restart ik tot ik een mooie stad heb. Vind de extreme rat race van immortal en deity niks aan. Wil inderdaad gewoon 'lekker rustig bouwen'. Op de hoogste 2 levels telt letterlijk elke zet en keuze, zeker in het begin.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Australie wordt wel gezien als een top tier civ door zijn abilities: extra housing op coastal, plus extra yields van districten op tiles met hoge appeal. reken daarbij het outback station, en de 100% productie als iemand je de oorlog verklaart (wat de AI heel vaak doet), en je hebt een productie/growth powerhouse.

De Spring patch die er binnenkort aankomt zorgt er wel voor dat je een echte CB moet hebben voor joint wars, en je kan vrienden/allies in een lopende oorlog inroepen. Beter laat dan nooit zou ik zeggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Dat verklaart een hoop, wat je daar uitlegt!

EDIT:
Blegh! Ik kom er achter dat ik research agreements volledig verkeerd begreep. Ze zijn niet bedoeld om iets sneller te onderzoeken wat je NU wil doen. Nee, na X aantal beurten (het "N turns" wat ze noemen) krijg je een boost, waarna je die tech sneller ontwikkelt.

Dat was verspilling van mijn geld dus :| Wel, een dag niet geleerd puntje-puntje-puntje.

[ Voor 80% gewijzigd door Liegebeest op 17-04-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Zou graag dit spel kopen om op m'n laptop te spelen.
Heb 2K gecontacteerd en volgens hun is m'n systeem niet krachtig genoeg (grafische kaart te zwak).
Hp studio G3 I7 6700hq 8GB, quadro m1000m 4GB ddr5

Als ik op hun site kijk zou de kaart echter 2-3x krachtiger zijn dan de minimum specs?
Wat mis ik?

Iemand ervaring met dit spel op een gelijkaardig systeem?

Thx
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste